Ekonomija| Politika| Zdravlje

Ko se ovde igra Boga i za cije pare?

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron RSS / 11.09.2008. u 17:23

U UK i vecini zapadnih zemalja je u toku recesija. Stezu se kaisevi cak i oko najdebljih strukova, pocevsi od manje prodaje alkoholnih pica po barovima i skromnijeg prometa po restoranima, pa do sve tezeg dobijanja stambenog kredita. Ali, tu nije kraj.

 

UK se ponosi besplatnom zdravstvenom zastitom za sve svoje gradjane zvanom NHS (National Healthcare System). Nesto kao Srbijica, samo skuplje i, usudjujem se da kazem, kao lekar i pacijent oba sistema, efikasnije. “Koliko?”, pitate se vi.

 

Svako jutro mi Pazljivi Muz uz kafu servira SKY dorucak. Od pre 2 nedelje sastavni deo programa je brojac koji stoji u dnu ekrana, tamo gde su nekad isle vesti o bombardovanju Beograda, New Yorka i sl, i prikazuje, real time, koliko je novca potroseno na NHS te nedelje. Jutros je cifra bila na skoro osamsto miliona funti. Od ponedeljka. Ne znam na koji nacin ovaj brojac radi i kako je tu utracunata aktivnost moje malekosti, ali cifra je zaista impresivna. Moja slobodna procena je da ce nedeljni racun biti oko miljardu funti. Pre nego sto se brojac ukljuci, ide spica gde devojcica tuznih ociju sedeci u invalidskim kolicima kaze: ”Ja imam rak, a lekovi su mnogo skupi.”  Onda doazi baka koja kaze: “Ako mi ne transplantiraju srce, umrecu.”. Zatim zena koja stoji ispred inkubatora govori: ”Zelim da moje dete zivi!”

 

Specijalna tema danasnjeg dana je bila koliko novca drzava trosi na zdravstvenu zastitu stanaca koji cak ni ne govore engleski, tako da povrh medicinskog tretmana zahtevaju jos i usluge prevodioca. Pricu je pratilo interaktivno glasanje na temu: „Da li drzava treba da finansira lecenje stranaca?“ Devedeset dva posto gledalaca je glasalo za NE. Ovo mi je bilo posebno zanimljivo. Sta to znaci stranac? Ja sam stranac. Pazljivi i ja uredno izdvajamo velike pare za zdravstvenu zastitu. To sto smo stranci drzava nam jos masno naplacuje kroz: osiguranje za kola, skolarine, verifikacije diploma i zvanicnih dokumenata, aplikacije za radne dozvole, boravak i sta sve ne.

 

Ja zaradjujem tako sto, izmedju ostalog, 1 od 8 dana radim na prijemu gde vecina ljudi dolazi zato sto se svesno upropastava – narkomani i alkoholicari koji zive od socijalne pomoci koju trose na drogu i alkohol, pa dolaze, bar jednom u mesec dana, da ih ja lecim kako bih zaradila svoju platu od koje finansiram drzavni aparat i njihovu socijanu pomoc. Skoro da zvuci kao perpetuum mobile (da nije administrativnih troskova).

 

Neki od gnevnih predstavnika gradjanstva se nasao jos da kaze kako se doktori igraju Boga tako sto odlucuju ko ce da dobije skupoceni tretman, a ko nije vredan lecenja. Jednostavne poruke sa emotivnim nabojem su najbolje oruzje za manipulaciju javnnoscu.

 

Moja prognoza je da ova perfidna kampanja vodi uvodjenju prakse da pacijenti sami „dodaju“ sredstva za skupe procedure i lekove. Sto bi rekao jedan od menadzera NHSa, gost jucerasnjeg jutarnjeg programa, preuzimanje dela odgovornosti za svoje zdravlje. Ovaj gospodin visokog ranga se tu poigrao sa onima kod kojih banalne reklame ne pale. Vrlo profesionalno je ciljao na mene. Podrzavam preuzimanje licne odgovornosti za sopstveno zdravlje! Ne nuzno finansijske.

 Gledajte, dame i gospodo iz srpske Vlade, i ucite se kako se igra Boga!

 



Komentari (115)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 17:45 11.09.2008

On the other hand

verujem da si videla "Sicko". Puni hvale za vas sistem.
Ovde doktori prepustaju pacijentu da se igra Boga. Imas pare da ti namestimo samo jedan od dva odsecena prsta? OK, koji prst hoces da ti namestimo?

Re: On the other hand

pitanje je sta je pravednije,dragi moj
nsarski nsarski 17:53 11.09.2008

Re: On the other hand

pitanje je sta je pravednije,dragi moj

I have no idea.
U svakom slucaju, ovde se i jedna i druga partija slazu da treba nesto uraditi sa zdravstvom jer ovako kako je, kazu, nije dobro.

Re: On the other hand

mora da postoji neki sistem koji je univerzalno primenljiv i dovoljno eticki. to dosta zavisi i od ekonomskog stanja drzave.
pricala mi drugarica norvezanka koja je imala (ne)prilke da 2 godine radi kao zubarka za NHS, da takvog fuserisanja u zivotu nije videla. u njenoj zemlji je zubar besplatan, ali ima 45 min po pacijentu. u NHSu, zubar ima 10-15 min po pacijentu. zato se ja drzim mog dr Milica. upravo se spremam za "dental holiday" u beogradu.
Strongman Strongman 21:25 11.09.2008

Re: On the other hand

"dental holiday" u beogradu


To cu i ja da uradim za par meseci ali u Nisu.

Da ne bude da svog zubara samo opanjkavam u pricama. Alek eto mene uskoro, ne moras da peres ruke.

Re: On the other hand

U mom posh selu ima jedan "estetski zubar i hirurg" sto salje ljude na intervencije u Bgd i uzima proviziju.
queeria92 queeria92 23:49 11.09.2008

Re: On the other hand

pitanje je sta je pravednije,dragi moj


Najpravednije je uopšte ne ići u bolnicu, već kod travara i vračara... Makar ja tako činim :)

Re: On the other hand

vidim da si dosledan u svom alternativnom pristupu i to je za svaku pohvalu
Brooklyn Brooklyn 17:46 11.09.2008

*

a najgore od svega je sto ne mozes da se iskljucih iz sistema i jos, pazi ovo, kada imas privatno osiguranje, ne samo sto i dalje moras da placas nhs, nego jos moras i da placas porez na one privatne premije!

da, dame i gospodo iz srpske Vlade, gledajte i ucite!

Re: *

Poenta je da vecina veruje u pravdu Svevisnjeg, da ne kazem drzave
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:48 11.09.2008

E, nazdravlje

Moja prognoza je da ova perfidna kampanja vodi uvodjenju prakse da pacijenti sami „dodaju“ sredstva za skupe procedure i lekove. Sto bi rekao jedan od menadzera NHSa, gost jutarnjeg prodrama juce, preuzimanje dela odgovornosti za svoje zdravlje. Ovaj gospodin visokog ranga se tu poigrao sa onima kod kojih banalne reklame ne pale. Vrlo profesionalno je ciljao na mene. Podrzavam preuzimanje licne odgovornosti za sopstveno zdravlje! Ne nuzno finansijske.


Jel' to ono što pričaju da pušači i alkoholičari treba sami da plaćaju zdravstvene troškove, a ne da budu na državnoj grbači? Ja nešto načuh, dal na SKYju, dal' negde drugde, dal' baš za Britaniju, nemog'se setim.

A prognoza verujem da je tačna, kao što i verujem da su krenuli od pušača zato što je najlakše krenuti od onih koje si totalno ocrnio.

Re: E, nazdravlje

U UK su za sad uveli samo da oni koji su morbidno gojazni ne mogu da idu na operaciju kukova/ kolena dok ne postignu odredjeni gubitak telesne tezine. Ovo ima i medicinskog smisla, donekle, jer je zarastanje rane na nekom ko ima 250kg tesko moguce, a proteza brzo propadne.
Strongman Strongman 21:27 11.09.2008

Re: E, nazdravlje

Jel' to ono što pričaju da pušači i alkoholičari treba sami da plaćaju zdravstvene troškove,


Ispravno
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:43 11.09.2008

Re: E, nazdravlje

Ispravno


Pogrešno.

Pušači ne treba uopšte ni da se leče, ni kad hoće da plate, nego da se puste da umru odmah.
Tako više para ostaje u zdravstvenoj kasi za lečenje nepušača.

Šta tu ima nelogično?
NNN NNN 22:04 11.09.2008

Re: E, nazdravlje

morbidno gojazni
Video sam, na moru, bar 5 (na uzorku <1000) Britanki od 20ak godina i oko 140Kg (a ne mogu na benču da dignu 300Kg), otkud ih tamo toliko?

Re: E, nazdravlje

mora da je u pitanju lanzerote ili benidorm?
ivana23 ivana23 18:24 11.09.2008

Samo djavo...

Gledajte, dame i gospodo iz srpske Vlade, i ucite se kako se igra Boga!


Davno su oni presli taj nivo... Jednostavno te ne fermaju, zakazu ti snimanje, UZ, CT, analize... za 3-6 meseci, pa ako prezivis do tada... Onda u takvoj situaciji odes u privatnu kliniku (kod istog doce), platis i sve je gotovo sa par sati. Ali zato debelo platis.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 19:37 11.09.2008

Re: Samo djavo...

ivana23
Gledajte, dame i gospodo iz srpske Vlade, i ucite se kako se igra Boga!


Davno su oni presli taj nivo... Jednostavno te ne fermaju, zakazu ti snimanje, UZ, CT, analize... za 3-6 meseci, pa ako prezivis do tada... Onda u takvoj situaciji odes u privatnu kliniku (kod istog doce), platis i sve je gotovo sa par sati. Ali zato debelo platis.



Upravo sam htela da prokomentarišem nešto slično. Isto je i sa lekovima ( ovo je malo off topic ) ali, lek koji sam koristila za održavanje trudnoće, a bio je jedini dostupan, Utrogestan, nisam mogla da dobijem na recept, jer, kako mi Dr. reče, u Srbiju se švercuje iz Grčke ( tako mi je rekla ). Ima ga svaka apoteka, pre dve godine je koštao 1200 dinara.

Re: Samo djavo...

kod nas su i bolesnici, a i oni koji pruzaju zdravstvene usluge zaboravili da sve to kosta i da neko mora da plati. najezim se kad cujem da neka gospodza iz cista mira proverava "hormonski status" zato sto zna nekog ko radi u zdravstvu.
loader loader 20:05 11.09.2008

Koeficijent zdravlja

Ostaviti cigarete. A onda novac koji bi se mesečno za tu namenu potrošio odvojiti u belu šparkasicu sa crvenim krstom na sebi, ili uplaćivati u neko od zdravstvenih osiguranja. Tako bi se smanjio potencijal bolesti, a povećao lični potencijal uzimanja zdravstvenih usluga. To je kao smanjenje minusa, a povećanje plusa. Koeficijent (u ovom slučaju) zdravlja raste.

E, sad... lako je pušačima! Oni ovo mogu da izvedu, jer su pušači. Pitanje je šta će jadni nepušači. Oni ne mogu da ostave cigarete, jer i ne puše! Kako da oni povećaju ovaj koeficijent?! Pa... treba da nađu u svojim navikama neko nezdravo zadovoljstvo, koje ih košta. Ima toga kod većine ljudi. Gazirana pića na čelu sa Coca-Colom, brzi sendviči puni aditiva i hemikalija, preobilna i zasoljena svinjetina... Ili neka druga nezdrava navika koja nema veze sa ishranom... Recimo, umesto neprestanog sedenja u autu i trošenja na benzin, svakodnevna šetnja. Itd. Najveći deo građana, svakako, ima čega da se odrekne u tom smislu, smanjujući ulaganje u nezdravlje, a ulažući u lični fond za zdravlje. To bi u dobroj meri amortizovalo negativni trend u zdravstvenom sistemu koji se ovde, kroz blog najavljuje.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:48 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Ostaviti cigarete. A onda novac koji bi se mesečno za tu namenu potrošio odvojiti u belu šparkasicu sa crvenim krstom na sebi, ili uplaćivati u neko od zdravstvenih osiguranja.


Ma, jok brate.
Pušači da umru odmah i što pre, pa će bude para za ostale kojima zapelo da umru zdravi.
I rešen problem.
loader loader 21:05 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Krugolina Borup :
Ma, jok brate.
Pušači da umru odmah i što pre

Hm.. Nije li ovo malo..? Mislim, to.. kao idemo "selekt" na spisak pušača, pa jednostavno "delete"..!? Zvuči mi malo.. kao olako izvedena radnja nad veoma osetljivim materijalom..!
antioksidant antioksidant 21:11 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Hm.. Nije li ovo malo..? Mislim, to.. kao idemo "selekt" na spisak pušača, pa jednostavno "delete"..!? Zvuči mi malo.. kao olako izvedena radnja nad veoma osetljivim materijalom..!

ironija

krug je pusac

tvoj predlog je shvatila kao prozivanje
antioksidant antioksidant 21:12 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

inace - nhs budzet za 2008mu je preko 100 milijardi funti (dakle izgurace nedeljni trosak na blizu 2 milijarde)

to ispada oko 200 eura po glavi za zdravstvenu zastitu godisnje

nije malo
loader loader 21:24 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

krug je pusac

tvoj predlog je shvatila kao prozivanje

Ovo je free land. Svako ima pravo da se oseća kako smatra da treba da se oseća, pa čak i da se nađe prozvanim i kad za to nema pravog razloga. No, ako se tako oseća, onda je to za njega objektivna istina. To se svakako mora poštovati. Izbor je neprikosnoven. Upravo u smislu veće mogućnosti izbora, dakle i veće potencijalne slobode, ja i nudim još jednu mogućnost, da umesto pušača jednog lepog dana postane nepušač. Nadam se da zbog ove izjave i osećaja da je ponovo prozvan neće sutradan na nekom od trgova u Srbiji štrajkovati glađu u znak protesta.

antioksidant antioksidant 21:27 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Nadam se da zbog ove izjave i osećaja da je ponovo prozvan neće sutradan na nekom od trgova u Srbiji štrajkovati glađu u znak protesta.

prozvana

mozda ona i ostavi cigarete ako ti zapalis (naravno sve u ime vece mogucnosti izbora tj vece slobode)



pa zajedno na trg
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:40 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Upravo u smislu veće mogućnosti izbora, dakle i veće potencijalne slobode, ja i nudim još jednu mogućnost, da umesto pušača jednog lepog dana postane nepušač.


E, taj film nema da gledate!
Krugolina je čvrsto rešila da umre s cigaretom u ustima.
Kad-tad!
Ako umrem zaranijega, da mi se upiše tamo gdi treba da sam se dobrovoljno žrtvovala das'ubijem cigarama, kako bi više para bilo za lečenje nepušača.

Krugolina The Dobrovoljni Štedilac Para Za Zdravstvenu Negu Nepušača
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:41 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

prozvana


Pusti, bre, šta znaš... možda sutra dokažu da pušenje i pol menja...
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:45 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

mozda ona i ostavi cigarete ako ti zapalis (naravno sve u ime vece mogucnosti izbora tj vece slobode)


Antioksidanta za ombudibogsnama pušača!

Je li, kako ti inače deluješ na slobodne radikale?
antioksidant antioksidant 22:09 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Krugolina Borup
Je li, kako ti inače deluješ na slobodne radikale?


pitaj tomu
loader loader 22:15 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

E, taj film nema da gledate!
Krugolina je čvrsto rešila da umre s cigaretom u ustima.
Kad-tad!

Krugolina, poštujem odluku, naravno. Samo treba paziti da pre te "kad-tad" smrti ne naiđe neki zadrt nikotinski-inspektor, mislim na zakon o (ne)pušenju na određenim mestima, pa da se zaglavi ćuza ili novčana kazna. Dobru sportsku sreću želim..!
loader loader 22:24 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Antioksidant:

"prozvana
mozda ona i ostavi cigarete ako ti zapalis (naravno sve u ime vece mogucnosti izbora tj vece slobode)

pa zajedno na trg"

Sa cigaretama sam se pre neku godinu razdružio. Rekoh, pa valjda sam ja jači od toga. Stoga ih poštovana Krugolina verovatno neće ostaviti ukoliko čeka da ja zapalim. :))

A što se tiče trga... Uvek može! Trgovi su avangarda uskouličnoj klaustrofobiji. Trgovi su zdravi za oči. Trgovi su tako hipi. Trgovi su skoro kao sloboda. Trgovi su gladni ljudi poput nas. Tamo se zdravlje gubi, ili dobija...:)
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:25 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

pitaj tomu


Milosavljevića?
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:26 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Krugolina, poštujem odluku, naravno. Samo treba paziti da pre te "kad-tad" smrti ne naiđe neki zadrt nikotinski-inspektor, mislim na zakon o (ne)pušenju na određenim mestima, pa da se zaglavi ćuza ili novčana kazna. Dobru sportsku sreću želim..!


Dok se taj zakon zapati u zemlji Srbiji, ja već ima da sam pod zemljom.
Stoga - ne brigam.
A da se selim iz ove demokratije na truli zapad gde ugnjetavaju pušače - ne pada mi na pamet.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:29 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Stoga ih poštovana Krugolina verovatno neće ostaviti ukoliko čeka da ja zapalim. :))


Dogovoreno!!
A dogovor kuću gradi.))
loader loader 22:31 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Krugolina:
"Dok se taj zakon zapati u zemlji Srbiji, ja već ima da sam pod zemljom.
Stoga - ne brigam.
A da se selim iz ove demokratije na truli zapad gde ugnjetavaju pušače - ne pada mi na pamet."

Vala logično razmišljanje. Zašto iz prijatnog bezakonja ići u neprijatno zakonje?! E, sad, jes malo samoubilačko to sa upornošću pušenja, ali, već rekosmo, ovo je free land. Uslovno, doduše.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:36 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Krugolina
Ma, jok brate.
Pušači da umru odmah i što pre, pa će bude para za ostale kojima zapelo da umru zdravi.
I rešen problem.


Hm. I ja sam protivnik pusenja i ljut sam na naseg ministra Tomicu M. koji se hvali da je vec po treci put ministar (sto je svojevrstan rekord u vladi Srbije), a koji nije ama bas nista ucinio da se stvarno i efikasno propagira smanjenje pusenja, odnosno da se uvedu drasticne mere protiv pusaca, kao nedavno u Italiji i u mnogim drugim zemljama.

Medjutim, javljam se zato sto me zaintrigirao izraz "UMRETI ZDRAV". Sta to znaci? Na prvi pogled to je besmisao jer da bi covek umro mora da bude bolestan, ako je zdrav terace kao Metuzalem...
Ovo sve pominjem jer znam da samoubice cesto govore nesto u tom smislu, da zele da umru dok su zdravi i u najboljoj snazi, te da budu "lepi lesevi". By the way, poznat je slucaj japanskog pisca Jukija Misime (Yukio Mishima) koji je po prirodi bio mrsavko, pa kada je doneo odluku da izvrsi samoubistvo, on je godinama isao na bodibilding, kako bi napravio od svog tela 'spomenik koji vredi srusiti, odnosno ubiti'. I tako je postupio. Kada je bio zadovoljan postignutim izgledom svog tela, kada je bio zdrav kao dren, u 45. godini on je - izvrsio harakiri, teatralno samoubistvo.
Eto, on je "zdrav umro".
NNN NNN 22:38 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

mozda ona i ostavi cigarete
Moja žena je posle 13 godina ( pre 1 i po godine) ostavila cigarete, i kaže da se oseća kao da nikad nije ni pušila. "Samo" prelomiš u glavi i to je to.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:38 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Zašto iz prijatnog bezakonja ići u neprijatno zakonje?!


Ma, neeeee.... nesmo se razumeli.
Nije ovde bezakonje.
Ima ovdi zakona da ne može, recimo, da se puši u javnim ustanovama, u preduzećima.
Ama, još smo falabogu normalni pa pušimo po kafanama.
To sam mislila - dok ovde donesu zakon o zabrani pušenja u kafanama... to će da potraje.

Dakle ima i ovdi zakonje, samo je za razliku od zapadnog zakonja, normalno.
Kad je reč o pušenju, bar.

Za ostalo ne se pačam u diskusiju.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:42 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

naseg ministra Tomicu M. koji se hvali da je vec po treci put ministar (sto je svojevrstan rekord u vladi Srbije), a koji nije ama bas nista ucinio da se stvarno i efikasno propagira smanjenje pusenja, odnosno da se uvedu drasticne mere protiv pusaca,


Ja mislila da mu je ovo četvrti, a ne treći mandat?
A što se uvođenja drastičnih mera protiv pušača tiče - ne postizava jadan. Ubi se čovek dovodeći u red porodilišta, pa mu nije ni za zameriti.
antioksidant antioksidant 22:49 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Krugolina Borup
pitaj tomuMilosavljevića?

pita uciteljica pericu da joj kaze nesto o vuku karadzicu a perica ce:

uciteljice, sve ste pomesali. vuk je draskovic a karadzic je radovan

@ krugolina - milosavljevic je tomica a toma je nikolic
loader loader 22:54 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Ma, neeeee.... nesmo se razumeli.
Oh, kako su neugodni ovi trenuci, kad dođe do nedovoljnog stepena razumevanja. Ja ne bih želeo da dovedem do neke vrste konfuzije pušački nagon u vas. Budite bez brige. Samo hoću da vam kažem da je to kod mene bilo pitanje stava, a ne odricanja. Dakle, nisam se odricao (cigareta, nikotinskog zadovoljstva..), već sam tražio još veće zadovoljstvo u snazi svog stava, pomešanog sa čistim vazduhom. To vas ne treba da obavezuje. Ali mislim da i dalje treba da se pazite cigaret-inspektora. Možda neki od njih odluči da počne da radi svoj posao, pa naleti baš u vaš rejon..! Čuvajte se. Možda nije loše da načinite jedan azbestni džep. Kad naidje, a vi cigaretu u džep, koji kao takav ne može da progori, a dim "progutate". On vas pita..., a vi slegnete ramenima...
antioksidant antioksidant 22:55 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

jer da bi covek umro mora da bude bolestan

sem ako ga zgazi auto - zdravog
ili padne avion kojim se one vozi - zdrav

moze se umre zdrav i bez samoubistva

a misima je imao jos neke perforemense pre harakirija kojim je rusio telo. upad u vojnu zgradu i neka vrsta pobune i poziva na ustanak da se vrati carstvo je bio deo priprema za samoubistvo
Dr M Dr M 22:56 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

@ krugolina - milosavljevic je tomica


Krugolina nece da mu tepa, obzirom na iskustva sa zdravstvenim sektorom:)

Mozda hoce da ga utepa.
loader loader 22:59 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Mozda hoce da ga utepa.

Eto, od igračke plačke!
Dr M Dr M 23:01 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

sem ako ga zgazi auto - zdravog
ili padne avion kojim se one vozi - zdrav


Netacno.

U oba slucaja se umire od bolesti(iskrvavljenja ili cega vec), samo bolest jako kratko traje.

Jedini nacin da se umre zdrav je da se crkne od srece:)
loader loader 23:02 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Krugolina, molim vas pazite s tom cigaretom! Progorećete nam ovu divnu belu blog stranicu..! :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:04 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

uciteljice, sve ste pomesali. vuk je draskovic a karadzic je radovan


))))))))))))))))))))

@ krugolina - milosavljevic je tomica a toma je nikolic


Ma, znam, nego mu kontra-tepam.
Kako da tepaš tepavom imenu nego da ga vrneš u netepavo?
Ajd tepaj od Tomica?
Tomicacica?
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:06 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Mozda hoce da ga utepa.


))))))))))))))))))))))))))))

Pa, gde ste, moj omiljeni Dr-u?

Kad će nova priča?
antioksidant antioksidant 23:06 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Ajd tepaj od Tomica?

ministre?

a on se sav istopi od tepanja
antioksidant antioksidant 23:06 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

U oba slucaja se umire od bolesti(iskrvavljenja ili cega vec), samo bolest jako kratko traje.

pa kad mi to doktor kaze

loader loader 23:07 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Ajd tepaj od Tomica?
Tomicacica?

Tomičica
ivana23 ivana23 23:09 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

dupli post, sorry!
ivana23 ivana23 23:12 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Dr M
sem ako ga zgazi auto - zdravogili padne avion kojim se one vozi - zdravNetacno.U oba slucaja se umire od bolesti(iskrvavljenja ili cega vec), samo bolest jako kratko traje.Jedini nacin da se umre zdrav je da se crkne od srece:)


Izvinjavam se, ovo je pitanje bez ironije.
Ako se posecem - jesam li povredjena ili bolesna (ili povreda takodje spada u bolesti)?
Meni to (kao laiku) nikada nije bilo isto.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:13 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

U oba slucaja se umire od bolesti(iskrvavljenja ili cega vec), samo bolest jako kratko traje


Naravoučenije: od bolesti se ne može pobeći.
Goran Vučković Goran Vučković 23:16 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

to ispada oko 200 eura po glavi za zdravstvenu zastitu godisnje

Ja kako god obračunam ispadne mi dve hiljade, a ne dvesta...
antioksidant antioksidant 23:20 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Goran Vučković
to ispada oko 200 eura po glavi za zdravstvenu zastitu godisnjeJa kako god obračunam ispadne mi dve hiljade, a ne dvesta...

mesecno

moja greska

2500 eura godisnje
Dr M Dr M 23:25 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Ako se posecem - jesam li povredjena ili bolesna (ili povreda takodje spada u bolesti)?


Bolest je narusavanje zdravlja, povreda je mehanizam koji do toga dovodi.
Dr M Dr M 23:29 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Pa, gde ste, moj omiljeni Dr-u?

Kad će nova priča?


Vazi sutra?
Goran Vučković Goran Vučković 23:32 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja



moja greska

2500 eura godisnje

Kurs 1.26 / 58 miliona stanovnika? :)
Dr M Dr M 23:55 11.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Ja kako god obračunam ispadne mi dve hiljade, a ne dvesta...


A u Srbiji (pre dve godine) 15 puta manje.

Uz, priblizno, slicna proklamovana prava osiguranika.
Zato je, izgleda mi, osnovna ideja drzave bila da smanji potrosnju a da deo(sto veci) troskova prebaci na pacijente, usmeravanjem na privatnu praksu i smanjenjem troskova za lekove(participacija).

Nevolja u tome je sto je vecina stanovnista toliko osiromasena da to ne moze da podnese a onaj bogatiji deo, koji bi mogao da plati, cesto ima dobru vezu pa dobija vrhunsku uslugu besplatno-preko fonda.
antioksidant antioksidant 07:44 12.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

58 miliona stanovnika? :)

50 mio inhabsa

nije bas tacna racunica ali cifra je sasvim ok. to je lepa kolicina novca sa skojom se moze svasta uraditi

pokusavam da se setim kojom cifrom operise tomica. cini mi se 17 eura mesecno

mrzi me da proveravam
Doctor Wu Doctor Wu 07:49 12.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

to ispada oko 200 eura po glavi za zdravstvenu zastitu godisnje

ne, ispada u proseku oko 200 funti (oko 240 evra trenutno) po glavi ali mesecno. a ako si srecan da da zaradjujes malo vise, onda te nhs kosta 350 funti mesecno. sistem je katastrofa: skup, neefikasan, i tek malo bolji od srpskog socijalnog (najveci deo tih 100mlrd funti ili petine UK budzeta, ode na krecenje kancelarija, administrativni staff i menadzeraj). vidim da ana pise gore o nekim nhs zubarima: to ovde ne postoji. smrtnost od raka je najveca u razvijenom svetu.

povrh svega toga, lokalni zdravstveni fondovi su u buli tako da se poslednjih 5-6 godina nove bolnice rade samo kao PFI, sto znaci da ce pucanstvu tek stici povecani racuni (kroz povecanje poreza).

a najsmesnije je kad mi lokalci kazu da bi oni vrlo rado otisli s ostrva ali ne mogu zbog nhs-a i zdravstvene zastite. tacerka i bler su pokusali da pokrenu privatizaciju ali mrka kapa.

Re: Koeficijent zdravlja

Doctor Wu
to ispada oko 200 eura po glavi za zdravstvenu zastitu godisnjene, ispada u proseku oko 200 funti (oko 240 evra trenutno) po glavi ali mesecno. a ako si srecan da da zaradjujes malo vise, onda te nhs kosta 350 funti mesecno. sistem je katastrofa: skup, neefikasan, i tek malo bolji od srpskog socijalnog (najveci deo tih 100mlrd funti ili petine UK budzeta, ode na krecenje kancelarija, administrativni staff i menadzeraj). vidim da ana pise gore o nekim nhs zubarima: to ovde ne postoji. smrtnost od raka je najveca u razvijenom svetu. povrh svega toga, lokalni zdravstveni fondovi su u buli tako da se poslednjih 5-6 godina nove bolnice rade samo kao PFI, sto znaci da ce pucanstvu tek stici povecani racuni (kroz povecanje poreza).a najsmesnije je kad mi lokalci kazu da bi oni vrlo rado otisli s ostrva ali ne mogu zbog nhs-a i zdravstvene zastite. tacerka i bler su pokusali da pokrenu privatizaciju ali mrka kapa.

Dobro zdravlje zelim, Dr Wu :))
Taj NHS zubar je vise teorijska kategorija, koja postoji na papiru. Ako pokusas da se registrujes kod nekog, ispostavi se da je nemoguce.
Letos me je zaboleo zub, pa sam resila da proverim kako sistem hitne stomatoloske sluzbe u NHSu fukcionise. Isrpljujuca igra. Prvo zoves NHS direct, pa ti oni daju broj zubara u tvom kraju koji je dezuran tog dana. Onda opet cucis pored telefona jedno sat vremena dok konacno ne dobijes vezu. Kad ti se sekretarica javi, zakazes tog dana (moze samo od 9 do 17h). Onda te na 5 min vidi neki i kaze da pijes antibiotike dok zub ne prestane da boli i zakazes kod njega prvi slobodni termin za pravu intervenciju (sto je u proseku za 3 meseca). Onda participiras 28 funti za to sto te je video i prepisao ti lekove, a za 3 meseca ako strpljivo sacekas, intervencija je besplatna. Nisam se usudila da se se igram dalje.
Doctor Wu Doctor Wu 09:49 12.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Dobro zdravlje zelim, Dr Wu :))

Što i vama, od sveg srca, želimo!
Taj NHS zubar je vise teorijska kategorija, koja postoji na papiru. Ako pokusas da se registrujes kod nekog, ispostavi se da je nemoguce.

Vrlo teorijska i postoji, praktično, samo na webu. Isti rad, odeš na NHS direct, otkucaš svoj post code, odeš do ordinacije, onda ti sestrica ljubazno odcrvkuće da su prebukirani sa NHS pacijentima, ali da nema nikakvih problema da zakažeš privatno (uz blagi osećaj da sestricinoj ljubaznosti, nasmejanosti i predusretljivosti dosta pomaže i efekat teško izgovorljivog prezimena). Kapiram da je, po ovom pitanju, situacija nešto gora na prenapučenom jugu nego na severu, ali suština je ista.

Cijena? Naravno, prava sitnica. O njima ne bih javno, da se naši zubarski kerberi ne bi raspomamili (dobre zubarske ordinacije u Beogradu se već neko vreme pune Englezima, Francuzima i Slovencima koji kod nas dolaze da nameštaju implante za značajno manje pare nego u svojim državama).

Re: Koeficijent zdravlja

Stomatolozi dobijaju lepe sume od Vlade, ako opt in da rade ne samo privatno vec i za NHS. To je jedna od tekovina koju ce za sobom ostaviti koprcajuci "Golden Brown".
As far as I am concerned, Dr Milic Uber Alles!
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:51 12.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Antioksidant
...sem ako ga zgazi auto - zdravog
ili padne avion kojim se one vozi - zdrav

moze se umre zdrav i bez samoubistva


Zastitni,
Ok, nekog coveka zgazo auto, ili se srusi avion, ili mu padne saksija na glavu i slicno... To su akcidenti.
A koji su drugi slucajevi?
Pogresno je, npr. verovati da neko umre bez bolesti, jedostavno od starosti, te da je on bio "zdrav kad je umro". Nije, jer i staracko trosenje je bolest.
A svi ovi napred navedeni slucajevi (pregazio ga tramvaj, ubio ga huligan, pala saksija, zena mu sekirom razbila glavu, stradao u ratu koji njegova zemlja nije izazvala, etc. etc) su nasilni (neko drugo je doprineo da covek strada) ili dobrovoljni (samoubistvo).
U svakom slucaju, smrt (obicno) ne kosi zdrave ljude, vec one slabasne... he, he, he... odnosno zdrave prvo napravi bolesnim, pa ih onda pokosi. Onaj ko je, kobojagi zdrav, pa ga zakaci infarkt, uopste nije bio zdrav, vec je imao bolesno srce a da toga mozda nije ni bio svestan... Da, da, smrt ne uzima zdrave ljude... ako uopste ima potpuno zdravih ljudi...
antioksidant antioksidant 14:57 12.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Pogresno je, npr. verovati da neko umre bez bolesti, jedostavno od starosti, te da je on bio "zdrav kad je umro". Nije, jer i staracko trosenje je bolest.

slazem se uz malu preformulaciju

staracko "trosenje" (hajde da prihvatimo ovakav izraz) izaziva bolesti (ne bih rekao da je starost sama po sebi bolest)

a vidis - doktor gore rece i da je povreda bolest (tako da i ove nasilne smti spadose u smrt od bolestI)

u stvari - jedino sto je sigurno jeste - obicno se umire na samom kraju zivota

pozdrav
Kazezoze Kazezoze 11:00 14.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

Vala logično razmišljanje. Zašto iz prijatnog bezakonja ići u neprijatno zakonje?! E, sad, jes malo samoubilačko to sa upornošću pušenja, ali, već rekosmo, ovo je free land. Uslovno, doduše.

u holandiji, u jednom malom mestu u blizini amsterdama, gazda jedne kafane odluchio da svoju kafanu registruje kao 'crkvu za pushache' i tako izbegne zakon o zabrani pushenja u kafanama pozivajuci se na zakon o slobodi religije. ubrzo mu je stigla kazna od 300 eura, ali on je stvar predao na sud i sad se cheka sudska presuda. moje mishljenje (nada) je da, ukoliko zhele da sachuvaju dobar demokratski glas, sud ce presuditi u korist crkve, mada i matrix ima velike shanse da pobedi...

crkva za pusace

citala sam u novinama da se vrsi veliki pritisak da se u amsterdamu zatvori cak i red light district zato sto "podstice trgovinu belim robljem".
izgleda da kalvinisti osvajaju vlast :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:15 14.09.2008

Re: Koeficijent zdravlja

u holandiji, u jednom malom mestu u blizini amsterdama, gazda jedne kafane odluchio da svoju kafanu registruje kao 'crkvu za pushache' i tako izbegne zakon o zabrani pushenja u kafanama pozivajuci se na zakon o slobodi religije.


Mi verujemo u Wakan Tanku, indijanskog boga groma.
S njim smo u kontaktu samo kroz lule mira.
A pri tome se, naravno, borimo i za mir u svetu.
Kazezoze Kazezoze 13:07 14.09.2008

Re: crkva za pusace

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
citala sam u novinama da se vrsi veliki pritisak da se u amsterdamu zatvori cak i red light district zato sto "podstice trgovinu belim robljem". izgleda da kalvinisti osvajaju vlast :)

to se josh izvesno vreme nece dogoditi jer glavni profit iz redlight districta imaju jevreji, a zadnjih nekoliko gradonachelnika su jevreji... ustvari sav polulegalni biznis u a-damu drzhe jevreji i njihov uticaj je veoma jak u upravljanju gradom.
Neven Anđelić Neven Anđelić 21:31 11.09.2008

ima zemlja

francuska, njemacka. laicki posmatrajuci izgleda da su uspjeli pronaci neku mjeru koja lijeci ljude i ujedno ne kosta pretjerano siromasne. 'sicko' kao i ostali filmovi istog autora su gledljivi i generalno podrzavam njegovu politicku opciju ali nisu potpuno tacni. tako ni tvrdnja kako je sve ruzicasto u britaniji. jeste ali u odnosu na USA. iskusio obje zemlje i jedan od razloga sto je britanija prevagnula na kraju je i sistem zdravstevene zastite. i sve to uprkos sky-newsu i ostalim desnicarskim propagandim trikovima kojima pokusavaju zaglupiti ljude da glasaju protiv sopstvenog interesa.

sorry

ali ovo levica priprema narod na zatezanje kaisa kroz fair play, a ne desnica.
propagandu koriste i jedni i drugi. to je legitimno oruzje u rukama politicara. i jedni i drugi su profesionalni snajperisti, a ne k'o u srbiji, gde su politicari vise tip boska buhe.
Goran Vučković Goran Vučković 23:22 11.09.2008

Re: sorry

A jesi videla ovo?
Brooklyn Brooklyn 08:16 12.09.2008

Re: ima zemlja

jeste ali u odnosu na USA. iskusio obje zemlje i jedan od razloga sto je britanija prevagnula na kraju je i sistem zdravstevene zastite.

ja sam zivela u raznim zemljama, i u americi sam imala daleko superiorno osiguranje u odnosu na ostale i nisam morala da placam 350 funti mesecno za drzavno osiguranje (bez mogucnosti da se iskljucim iz tog sistema jer ga ne koristim) + privatno + porez na to privatno. pa bi bas volela da znam o cemu ti to?

mozda je drugacije za izbeglice, ali objasni mi, po tvom misljenju, zasto svako u britaniji, ko to moze da si priusti rado placa privatno osiguranje (cije su usluge, btw mnogo blize americkom standardu), ako je vec nhs superioran?

Re: sorry

Goran Vučković
A jesi videla ovo?

ne samo videla, vec i osetila.
Skilled migrant status koji je imala vecina doktora iz Indije i Pakistana je vec doziveo restrikcije tako da ih posle "treninga" salju kuci. Znam vise od jednog koji je neocekivano morao da se pokupi sa sve porodicom i vrati tamo odakle je dosao. Trenutno je deficit lekara, tako da kad neko ode na bolovanje, nema sanse da se nadje locum, sto se inace lepo placa pa je zato bilo i jako popularno.
milosib92 milosib92 21:53 11.09.2008

Илузије

Хвала за информације, бар нама који не знамо како функционише тај систем.
Можда ово са странцима разбије илузије некима у Србији.
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:57 11.09.2008

Re: Илузије

Можда ово са странцима разбије илузије некима у Србији.


A Srbija leči strance za dž sve u šesnaest...
antioksidant antioksidant 22:12 11.09.2008

Re: Илузије

A Srbija leči strance za dž sve u šesnaest...

ako su srbi leci- bez obzira sto su stranci (prvo dobiju drzavljanstvo pa sve privilegije budzeta bez obaveze da ga pune)
deberzerak deberzerak 22:23 11.09.2008

Re: Илузије

A Srbija leči strance za dž sve u šesnaest...


ako imaju zdravstvene knjizice, tj. ako placaju doprinose leci ih. Kvlaitet lecenja je sasvim drugo pitanje. I da, stranci ovde sami placaju svoje prevodioce, cesto i na sudu iako je obaveza suda da plati troskove sudskog tumaca.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:32 11.09.2008

Re: Илузије

ako su srbi leci- bez obzira sto su stranci (prvo dobiju drzavljanstvo pa sve privilegije budzeta bez obaveze da ga pune)


Pa, ja sam tako shvatila da je i u Britaniji, da oni koji imaju državljanstvo nisu "stranci", a da su stranci koje prozivaju po televizijama oni koji nemaju državljanstvo.

Jesam li ja to prepušila pa pobrljavila?
deberzerak deberzerak 22:34 11.09.2008

Re: Илузије

Moja prognoza je da ova perfidna kampanja vodi uvodjenju prakse da pacijenti sami „dodaju“ sredstva za skupe procedure i lekove. Sto bi rekao jedan od menadzera NHSa, gost jucerasnjeg jutarnjeg programa, preuzimanje dela odgovornosti za svoje zdravlje.


Upravo tako. Kapitalizam ne bi vise mnogo da izdvaja na zdravstvenu zastitu. Nazalost, ima mnogo primera u kojima je novac>zivot, tako je to kada se mendzeri bave zdravstvenom zastitom.

Re: Илузије

Krugolina Borup
ako su srbi leci- bez obzira sto su stranci (prvo dobiju drzavljanstvo pa sve privilegije budzeta bez obaveze da ga pune)Pa, ja sam tako shvatila da je i u Britaniji, da oni koji imaju državljanstvo nisu "stranci", a da su stranci koje prozivaju po televizijama oni koji nemaju državljanstvo.Jesam li ja to prepušila pa pobrljavila?

to je namerno ostavljeno nejasno - ko su to stranci. Svaki covek koji ima neku vrstu dozvole rada/boravka u UK ima pravo na besplatnu zdravstvenu zastitu. desava se takodje da neko ko je u poseti, da budem fina, dodje na hitan prijem. zakonski tda ustanova ima obavezu da mu pruzi tretman koji spasava zivot besplatno. sve ostalo mora da se plati. kao lekar, moja duznost nije da ulazim u to ko ima a ko nema pravo na lecenje, tako da lecim dokle bih svakog, a oni koji su placeni da hvataju obespravljne, rade svoj posao savesno, za bonuse.
dragoljub92 dragoljub92 23:46 11.09.2008

Re: Илузије

сманјите бре цене,толко сте дигли цене као црнобеерзијанци за време ратова,ја разумем монопол ал бре ви га доктори претерасте без увреде али ови мафијашки зеленаши су пудлице у односу на докторе

cene

dragoljube, nisam sigurna sta si hteo da kazes. ja ne uticem na formiranje cena zdravstvenih usluga u UK.
antioksidant antioksidant 09:59 12.09.2008

Re: Илузије

,ја разумем монопол

nije ovo monopol

eno pedja gore pominje i gatare i slicnu bratiju

sve ti to istoa a pacijentu otvara more mogucnosti

ionako kod najtezih bolesti svi na kraju i dignu ruke od "tradicionalne" medicine
Brooklyn Brooklyn 10:02 12.09.2008

Re: cene

dragoljube, nisam sigurna sta si hteo da kazes. ja ne uticem na formiranje cena zdravstvenih usluga u UK.

ne utices ti neposredno, ali utice lekarski lobi. sta mislis ko se najvise zalaze za ogranicenje uvoza lekara i otezavanje nostrifikacije stranih diploma. sigurna sam da ima dosta lekara po svetu koji bi dosli da rade za 1/3 plate koju dobijaju lekari u uk, samo kad bi mogli.

Re: cene

samo kad bi mogli.

Mogu, mogu, samo teba prethodno da plate da ih nauce sve iz pocetka.
Brooklyn Brooklyn 10:12 12.09.2008

Re: cene

Mogu, mogu, samo teba prethodno da plate da ih nauce sve iz pocetka.

mogu da rade za 1/3 plate lrgalno? nisam sigurna da je tako.

Re: cene

pa da bi platili da ih nauce, 2/3 buduce plate 5 godina daju drzavi, pod uslovom da ih neki UK fakultet primi da studiraju iz pocetka.
Brooklyn Brooklyn 10:24 12.09.2008

Re: cene

dobro, u svakom slucaju stoji moja konstatacija da lekarski lobi postavlja prepreke slobodnom uvozu lekara iz drugih zemalja koji bi smanjio troskove zdravstvenog sistema i doneo konkurenciju (koja bi smanjila cene) lekarima.

isto, doduse rade i u americi i drugim zemljama, tako da nisu tu britanski lekari posebni, ali je sistem socjalizovanog zdravstva retardiran, pa je u americi zdravstveni sistem superioran zato sto je privatan, a ne zato sto su americki lekari znatno bolji.
Doctor Wu Doctor Wu 10:31 12.09.2008

Re: cene

isto, doduse rade i u americi i drugim zemljama, tako da nisu tu britanski lekari posebni, ali je sistem socjalizovanog zdravstva retardiran, pa je u americi zdravstveni sistem superioran zato sto je privatan, a ne zato sto su americki lekari znatno bolji.

pa, znači, nije problem u tim gildama, pa čak ni u političarima snajperistima, nego u narodu koji smatra da mu je ovako, sa NHS-om bolje. nijedna politička partija, ni najdesnija, se ne usuđuje da u program ubaci raspuštanje NHS-a. ne zato što misle da je to glupo, nego zato što znaju da nikada ne bi dobili ni glasa na izborima.

a to znači da se socijalizam ovde zapatio čvršće i dublje nego što to na prvi pogled izgleda.
Brooklyn Brooklyn 10:38 12.09.2008

Re: cene

eh, bilo bi zanimljivo videti sta bi ljudi izabralli kada bi im vlada rekla da mogu da dobiju nazad to sto uplacuju za nhs, i da sami odluce gde hoce da uplate, bilo nazad u nhs, bilo privatno.
Dr Mebius Dr Mebius 11:49 12.09.2008

Re: cene

a to znači da se socijalizam ovde zapatio čvršće i dublje nego što to na prvi pogled izgleda.


Zaboravljas da se pevalo posle onog rata 'Amerika i Engleska bice zemlja proleterska'. Za Ameriku su malo preterali, ali za ovu drugu bogami....
Goran Vučković Goran Vučković 12:02 12.09.2008

Re: cene

Zaboravljas da se pevalo posle onog rata 'Amerika i Engleska bice zemlja proleterska'. Za Ameriku su malo preterali, ali za ovu drugu bogami....

Posle II sv. rata je UK postala toliko "proleterska" za vreme Klementa Atlija da je to za nepoverovati - nacionalizovali su sve što im je pod ruku došlo. Ali uvođenje NHS u to doba je bilo apsolutno herojsko delo (posao neviđenih razmera, posebno u vreme bez računara itd). To je jedna od retkih stvari tog "socijalističkog" vremena koja se koliko-toliko primila, uz sve svoje slabosti.

zasto je vazno ocuvanje NHSa

zato sto zaposljava gomilu ljudi, malo me sad mrzi da trazim tacnu cifru. Tu je daleko vise nemedicinskog osoblja koje bi ostalo na ulici. to snajperisti dobro znaju.
Doctor Wu Doctor Wu 12:27 12.09.2008

Da, slična je situacija i u ostalim

sektorima. Optimalna su ne najjeftinija i najefikasnija, nego rešenja koja obezbeđuju maksimalnu zaposlenost. Jbg, funkcije cilja su drugačije postavljene, a mi samo možemo da take it or leave it.

Sistem je, još jednom moram citirati mog omiljenog društvenog analitičara, Željku Buturović: 'socijalizam na unutra, mirođija u svakoj čorbi na spolja'.

Dr Mebius

Dr Mebius, ljubitelj Fukoovog klatna?)
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:03 12.09.2008

OD KOLEVKE PA DO GROBA,

ČOVEK OSTAJE SAMO - ROBA!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana