• Protest na Trgu republike u Beogradu, 10. jula 2007. od 19.30h do 20.30h;

Jasmina Tesanovic RSS / 09.07.2007. u 16:25

 

 

DA NE ZABORAVIMO GENOCID U SREBRENICI!

11. jul 1995 .- 11. jul 2007.

Saopštenje za javnost

 

Obeležavajući 12. godišnjicu najvećeg masovnog zločina u Evropi nakon Drugog svetskog rata, kao i u ratovima na prostoru bivše Jugoslavije 90-ih godina, genocida u Srebrenici, želimo da istaknemo:

 

  1. Odgovornost vlasti Republike Srbije za nesprečavanje genocida i za nekažnjavanje počinilaca, kao i Republike Srpske za pomenuti genocid (a jedno i drugo potvrđeno je presudom Međunarodnog suda pravde).

I Vlada Republike Srbije i vlasti Republike Srpske ponašaju se izrazito ležerno prema nasleđu sopstvene prošlosti, što predstavlja izraz njihove istorijske neodgovornosti, pre svega u odnosu na žrtve genocida, ali i u odnosu na buduće generacije. Pozivamo ih da prekinu sa institucionalnim poricanjem zločinačkog karaktera Miloševićevog i Karadžićevog režima, da pokrenu sve mehanizme nužne za ispunjavanje obaveza koje proizilaze iz presude Međunarodnog suda pravde i da otvore javnu debatu o odgovornosti za genocid. Hapšenje i izručenje najodgovornijega za genocid, Ratka Mladića, predstavlja minimum onoga što zahtevamo od vlasti koje sebe žele da prikažu kao demokratske.

 

  1. Našu podršku zahtevu Inicijativnog odbora za poseban status Opštine Srebrenica u skladu sa Zakonom o Memorijalnom centru Potočari – Srebrenica.

 Vlasti i javnost Republike Srpske, koja je nastala na zločinu, propustile su svaku šansu da se javno ograde od zločinačke prošlosti i preuzmu odgovornost za genocid počinjen u ime ideje Velike Srbije; time je Republika Srpska definitivno izgubila svako moralno pravo na nadležnost nad područjem gde je izvršen zločin.

 

  1. Našu bezuslovnu podršku tužbi Udruženja majki iz Srebrenice protiv Vlade i Ministarstva odbrane Kraljevine Holandije i protiv Ujedinjenih nacija, koji su doprineli genocidu u Potočarima.

Osuda domaćih planera i izvršilaca tog zločina ne može da amnestira i međunarodne faktore, koji su svojim pasivnim ili čak blagonaklonim odnosom prema srpskim vojnim i paravojnim formacijama olakšali Mladićevim dželatima da izvrše najveći masovni zločin nakon Drugog svetskog rata.

 

Iskazujući našu solidarnost s porodicama žrtava srebreničkog i svih drugih zločina, mi još jednom javno molimo za oproštaj zbog zločina počinjenih u naše ime.

U okviru obeležavanja dvanaeste godišnjice genocida u Srebrenici, organizujemo:

-         Protest na Trgu republike u Beogradu, 10. jula 2007. od 19.30h do 20.30h;

-         Odlazak na komemorativni skup u Potočare/Srebrenicu, 11 jula 2007.

 

Beograd, 9. jula 2007.

Žene u crnom – Beograd

Mreža Žena u crnom - Srbija





Srebrenica – važne činjenice o genocidu u Srebrenici


Mreža Žena u crnom Srbije podseća građane/ke da su 12 godina nakon masakra u Srebrenici, trojica optuženih za najteže zločine, uključivo zločin genocida i dalje na slobodi u Srbiji. Sutra je 11. jul, dan kada su 1995. vojnici RS pod komandom SRJ zauzeli Srebrenicu i osam dana sistematski i bez prekida ubijali nedužne Bošnjake.
Mreža žena u crnom naglašava da je Srbija prva država optužena za genocid od osnivanja Međunarodnog suda pravde u Hagu 1945. a da su petorica optužena ili osuđena za srebrenički genocid.
Do ovog 11. jula u Memorijalnom centru u Potočarima pored Srebrenice su sahranjene 2.442 identifikovane žrtve. Haški tribunal je utvrdio da je 8.173 Bošnjaka ubijeno za tri demonska julska dana. Na području opštine Srebrenica pronađeno je 87 masovnih grobnica.
11 jula će biti sahranjeno još između 400 i 600 muškaraca i dečaka.
U Memorijalnom centru su na oko 15 hektara spomenik, groblje žrtava prvog evropskog genocida posle holokausta i Fabrika akumulatora, mučilište i stratište Srebreničana.
Srpski poslanici su bojkotovali izglasavanje Zakona o Memorijalnom centru u parlamentu BiH pa je visoki predstavnik u BiH Kristijan Švarc-Šiling odredio da će Memorijalnim centrom upravljati država BiH, a finansiraće se iz budžeta BiH. Za vladu i parlament RS je oduzimanje nadležnosti na 15 hektara groblja i zločina „otimanje RS parčeta njene zemlje“, a borci i porodice poginulih boraca RS formirali su odbor za „ostanak Srebrenice u RS“. “Memorijalni centar ne može biti predmet bilo čije političke igre”, rekao je Švarc-Šiling na kraju mandata.
Žene u crnom naglašavaju da Srebrenica i Potočari pripadaju žrtvama, a ne dželatima, saosećanju, a ne otimanju.
Komisija RS evidentirala je 892 zaposlenih u opštinskim, entitetskim i državnim institucijama koji su povezani sa srebreničkim masakrom, a transparent sa mučnom porukom „Nož - žica - Srebrenica“ uvezli su u Srbiju iz RS isti oni koji već 12 godina kriju i brane srebreničke zločince.
Članovi/ce Mreže žena u crnom sutra peti put posećuju Potočare, noseći venac sa „Oprostite nam“. Vlastima u Srbiji ponovo poručuju: „Izručite ih“.



Komentari (223)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:00 09.07.2007

Dolazim...

Biču tamo...
jadac jadac 01:07 10.07.2007

Re: Dolazim...za honorar,,,,

teske su sve bolesti koje slede,,,,,zene u crnom i muskarci u tangama,,,,prase na raznju,,,,volovi u kupusu,,,,izvinjenja i pokajanja,,,,bljak!!!!
angie angie 03:43 10.07.2007

Re: Dolazim...za honorar,,,,

gde ti zaluta ovde?
Tekunica Tekunica 17:37 09.07.2007

What ever

Bio je rat. Voleo bih da imam bilo kakvu emociju zbog te Srebrenice...al nemam. Budite tamo...ne tangira me.
Zabran Zabran 18:03 09.07.2007

Re: What ever

objasnite molim, sta znaci: 'Voleo bih da imam BILO KAKVU emociju zbog TE Srebrenice' i 'NE TANGIRA ME'
odgovorite sta znace ove prostacke i bezdusne gluposti ili umuknite na ovom blogu!!!!
Fuj!
angie angie 18:50 09.07.2007

Re: What ever

ako je to vec tako s vashe strane, onda je ceo komentar nepotreban, zashto ste i prochitali i odgovorili na neshto prema chemu ste indiferentni, shto je josh chudnije, jer nije ceo normalan svet.
Evo juche gledala emisiju o Srebrenici na bbc-u, kosa mi je otpala po ko zna koji put.
Velichina tog zlochina i nachin na koji je izveden je Srebrenicu izcvojila i zato se mozda cini da su neki drugi zanemareni, a to nije tachno, tako da manipulacija tom vec ofucanom varijantom, nije bash efektna.
ElectricDreams ElectricDreams 19:40 09.07.2007

Re: What ever

angie
ako je to vec tako s vashe strane, onda je ceo komentar nepotreban, zashto ste i prochitali i odgovorili na neshto prema chemu ste indiferentni, shto je josh chudnije, jer nije ceo normalan svet.
Evo juche gledala emisiju o Srebrenici na bbc-u, kosa mi je otpala po ko zna koji put.
Velichina tog zlochina i nachin na koji je izveden je Srebrenicu izcvojila i zato se mozda cini da su neki drugi zanemareni, a to nije tachno, tako da manipulacija tom vec ofucanom varijantom, nije bash efektna.



Ma lik samo hoće da kaže da mu puca za srebrenicu. Na žalost, takvih je većina i zato nam i jeste ovako.
Kad bi ljudi bar malo saosećali sa drugima bilo bi mnoooogo bolje... ovako je jadno i bedno.

Ne traži niko da se sad nad srebrenicom liju suze, ali malo poštovanja prema bilo kojoj žrtvi nije na odmet.
Queeria Queeria 22:27 09.07.2007

Re: What ever

Bio je rat. Voleo bih da imam bilo kakvu emociju zbog tog Bratunca...al nemam. Budite tamo...ne tangira me.
Tekunica Tekunica 15:38 10.07.2007

Re: What ever

Sta je sad ovo...kao pederas-mudrijas.
angie angie 16:04 10.07.2007

Re: What ever

Od tebe se ni ne ochekuje drugachije razumevanje.
jadac jadac 22:14 10.07.2007

Re: revitabion

opet pricas neistine....koristi revitabion!!!!
cvijus cvijus 18:00 09.07.2007

Vecna Slava...

...svim zrtvama svih nacionalnosti u gradjanskom ratu u BiH. Ne zaboravimo Srebrenicu, ne zaboravimo Bratunac
Tekunica Tekunica 18:03 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Poenta je da Srebrenica nece biti zaboravljena, al dal iko zna za Bratunac....veliko je pitanje. Bratunac ce proci kao Jasenovac, neopazeno i zaboravljeno.
cvijus cvijus 18:09 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

zaista, i to je nesto sto ne samo da ce i dalje potpirivati strasti medju primitivcima koji tvrde da su prave patriote (mislim na sve strane), vec ce unazaditi pomiranje medju sukobljenim stranama, pa gledano na duge staze bice likovanja jedne strane prema drugoj
Zabran Zabran 18:10 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

dakle, izjednacili ste u Srebrenici, mozda cak i poveli, jer se za vase svinjarije vise culo!?

Fuj!
cvijus cvijus 18:15 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

I Bratunac je bio svojevrsan genocid, ako to ne priznajes ti relativizujes zlocin
Zabran Zabran 18:20 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Ako tako pricas o zlocinu ili zlocinima, relativizujes krivicu, krivce, pravdu, izvinjenje i prastanje.

Izvedi ortaka tekunicu na pice.
Tekunica Tekunica 18:21 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Sta znaci, "Vase svinjarije", oprosti, al sto me stavljas u neku skupinu i sta vise, ne znam u koju me to stavljas. Ako ti imas nesto da kazes tim "nekima", pa ti im i reci. Izuzmi me. Nisam ja isao po Srebrenici te 95-e. Ovaj blog je na B92 i meni je zanimljivo da dodjem ovde i citam sve te neokomunisticke-kvazidemokratske i ostale izjave nekih smesnih blogera. Moje misljenje o Srebrenici stoji. Sto se tice tog pomirenja, moja dva najbolja druga ovde gde sad zivim su Musliman i Hrvat...parodije li, a?
Tako da meni o pomirenju ne kuresaj. Sta vise, ja sam Bosanski Srbin i znam koliko je mojih poginulo, a da meni neko iz novobeogradskih blokova, neko kome su mama i tata dali stan koji su dobili od komunista, pa je on sad demokrata...e pa...takvi meni ne mogu da kuresaju ni u vezi cega.
Aj junace...svako dobro.
Zabran Zabran 18:24 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Nemoj me kociti svojim prebrzim zakljuccima, a bilo bi ok i da pripazis na svoj recnik - jer ja svakako nisam junak!?
Muka mi vas je, junaka!
Fuj!
cvijus cvijus 18:25 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Zabran
Ako tako pricas o zlocinu ili zlocinima, relativizujes krivicu, krivce, pravdu, izvinjenje i prastanje.Izvedi ortaka tekunicu na pice.


Jesam li ja igde relativizovao zlocin u Srebrenici time sto pominjem i zlocin u Bratuncu? Ja ovde vidim samo jednog relativizatora, a to si ti Zabrane
Zabran Zabran 18:27 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

ma ok!
ako tebi tako prija, ja bih voleo da svako relativizuje taj zlocin kao ja, zaista!
cvijus cvijus 18:29 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Zabran
ma ok!ako tebi tako prija, ja bih voleo da svako relativizuje taj zlocin kao ja, zaista!


Dakle priznajes da si nacista, fasista i relativizator, sve u paketu?
Tekunica Tekunica 18:32 09.07.2007

Junace

Dobro kad nisi junak...onda sta da ti akzem...i osim toga...opet nesto generalizujes ti...kao...dosta mi je "vas junaka"....daj djecace..relax malo.
Zabran Zabran 18:34 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

hahaha kakva idiotarija!
(za Cvijusa)
jaglika jaglika 18:37 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Nije bitno sta Zabran priznaje, vec sta je rekao SUD.
cvijus cvijus 18:40 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Dobro Zabrane, necu se spustati na tvoj nivo.
Sam sebe diskreditujes negiranjem zlocina po nacionalnoj osnovi. U cemu se razlikuje bol srpskih majka koje su svoje najmilije izgubile od ruke Armije BiH od bola bosnjackoh majki koje su svoje najmilije izgubile u Srebrenici? Najveca je nepravda kada se zlocini negiraju, poricu i minimalizuju, ma bilo koji to bili i bilo koje da su zrtve. Ti si upravo sebe svrstao u vrstu onih koji klicaju "Noz, zica Srebrenica", samo vise mislim da te pali kada cujes "Srbe na vrbe".

Fuj i jos jednom FUJ!!!
Tekunica Tekunica 18:41 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Cvijuse...ko god da si...ova ti je dobra.
I dakle...tko ce sutra na trgiste da protestvuje?
Zabran Zabran 18:47 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Ok.
Ja zavrsavam ovaj krs od dijaloga sa Junacima i Kuririma Pressa, idem da se bavim stvaralastvom D. Albaharija - jos jednog 'golema nacistickog', jel' da?!

P.S.
Izvinjavam se autorki bloga zato sto sam na njenom blogu bio nazvan nacistom, pa makar to bilo i od Cvijusa (the Nebitnog).
Tekunica Tekunica 18:50 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Putuj Zabrane...i nek te junacka sreca prati.
cvijus cvijus 18:50 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Bolje se izvini ljudima koji su izgubili svoje najmilije u Bratuncu, jer si njih najvise uvredio svojim proseravanjima. A to sto sam te nazvao nacistom, to si sam dokazao.

FUJ!!!
angie angie 18:54 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

cvijush, ovo je jedna takva papazjanija od kojechega, koja sluzi samo da se u nju uglave teshke rechi i uvrede, a to valjda nije bila ideja-nadam se.
cvijus cvijus 18:59 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

Svakako da mi nije bila namera da padnu teske reci, namera mi je bila da odam postu svim zrtvama, dok je Zabran poceo sa svojim relativizovanje ne koje bi svaki razuman covek trebao da reaguje.
ElectricDreams ElectricDreams 19:42 09.07.2007

Re: Vecna Slava...

cvijus
I Bratunac je bio svojevrsan genocid, ako to ne priznajes ti relativizujes zlocin


Nije poenta da upireš prstom u tuđ zločin, već u svoj! Sa tuđim zločinom ne možeš ništa da uradiš, ali od svog zločina možeš dosta da naučiš i sebe popraviš.
Kad to ljudi na ovim prostorima shvate, mnogo će nam biti bolje. Ako ne materijalno, ono bar mentalno!
mimi mimi 18:58 09.07.2007

Jasmina

sto ne zakacis po koju sliku otkopanih grobnica.....znas kao na drupalu sto je?

za cvijuse, tekunice & co. ybg, ipak se lakse cita kad ima slika.....
angie angie 19:01 09.07.2007

Re: Jasmina

mimi, ne verujem da postoji vishe na svetu bilo ko, a da nije video te strashne slike i snimke, tako da je u toliko jadnije da se ova tema komentarishe kao shto to radi ekipa koju si pomenula.
Tekunica Tekunica 19:09 09.07.2007

Re: Jasmina

Pa, mogao bih i ja da zakacim neku sliku odsecenih glava koje su mudzahedini ostavili kad su se povlacili iz mog kraja., a na njima je moj rodjak i 8 njegovih drugova, svi su imali tad izmedju 21-24 godine. Argument ti je glup. Poenta je u vasoj iskljucivosti. Sve treba osuditi. Istovremeno i sve srane. Jednostrano potenciranje je glupo do bola. Treba da se pomenu svi zlocini. Muslmani nisu nsta vise unesreceni od Srba.
angie angie 19:14 09.07.2007

Re: Jasmina

Bio je rat. Voleo bih da imam bilo kakvu emociju zbog te Srebrenice...al nemam. Budite tamo...ne tangira me.


a shta je onda ovo, ako nije relativizacija?
najgori najgori 19:08 09.07.2007

Skandal

Ovo je direktno mešanje u unutrašnje stvari - konkretno - teritorijalnu organizaciju međunarodno priznate Bosne i Hercegovine. Ovaj skup treba zabraniti, kao što treba zabraniti skupove SRS na kojima se prekraja Hrvatska po modelu Karlovac-Karlobag-Virovitica-Ogulin. Skandal
sentinel26 sentinel26 19:13 09.07.2007

Ako nemate nikakvo osećanje...

Poštovanim komentatorima na ovom blogu bih uputio jednu molbu.
Ako ne gajite nikakav pijetet prema žrtvama Srebrenice, u redu, bio bi red da bar ova dva dana to zadržite za sebe.
Eto g-din M.Dodik je danas objavio da će jedno vrijeme biti odsutan iz političkog života. Uzdržite se bar ova dva dana od komentara koji vrijedjaju žrtve i njihove porodice.
Ugled Srbije je dovoljno narušen kada su u pitanju dogadjaji u i oko Srebrenice. Ta mrlja se ne može ničim oprati, ničim kompenzirati, a jedini način da se taj krst uspešno ponese jeste da se svi odgovorni izvedu pred sud što prije.
shkomishkomi shkomishkomi 19:14 09.07.2007

Nadam se

Nadam se da ce ta ista udruzenja gradjana sa istim zarom traziti i da se ne zaboravi ili umanjuje genocid u Jasenovcu
Tekunica Tekunica 19:24 09.07.2007

Re: Nadam se

Oni ne znaju ni gde je to...
angie angie 19:34 09.07.2007

Re: Nadam se

stvarno neozbiljni pokushaji izvrtanja nechego, shto samo po sebi podrazumeva vece razumevanje i poshtovanje.
ElectricDreams ElectricDreams 19:44 09.07.2007

Re: Nadam se

angie
stvarno neozbiljni pokushaji izvrtanja nechego, shto samo po sebi podrazumeva vece razumevanje i poshtovanje.


Oni bolje i ne umeju :( Ipak bi za tako nešto trebalo dosta hrabrosti, koja im svakako nedostaje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:28 09.07.2007

aman, ljudi

Prosto covek ne zna sta da radi.
Najbolji predlog i molbu je dao sentinel26, ali kome?
Ne mogu i nece oni to da shvate.
Ostaje da ih se jos jednom zamoli.
Nije OVO mesto za srbovanje.
shkomishkomi shkomishkomi 19:32 09.07.2007

Re: aman, ljudi

Nije mi jasno zasto je kad neko trazi isti tretman za sve zrtve, srbovanje
Tekunica Tekunica 19:33 09.07.2007

Re: aman, ljudi

Oprosti...za sta?
Srbovanje?
Ne znam na sta mislis. Rec Srebrenica sa sobom vuce mnogo drugih dogadjaja, odluka, presuda, emocija, zlocina...
OVO nije srbovanje.
A tko hoce neka ide u Srebrenicu...bice to simpaticna skupina. Istripovane beogradske demokrate (neokomunisti), predstavnici zapada i mudzahedini koji su klali Srbe po istocnoj Bosni. Oni jos tamo zive. Jel znas mozda to?
A jel znas da imaju svoje verske kampove? Omladina ide na "edukaciju". Koljaci. A njih niko ne spominje. Sta ces...greote...zrtve...muka ih naterala da dodju iz Azije i da kolju Srbe.
Mukice.
angie angie 19:38 09.07.2007

Re: aman, ljudi

Pa Srbi su svojim potezima sve to i omogucili.
I josh chuvanjem i velichanjem glavnokomndujuceg drze celu zemlju zaglavljenu u beznadju po kome se samo mutljivci i snalaze.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:40 09.07.2007

Re: aman, ljudi


Zato sto je 11.07.dan, kada se obelezava masakr, u kome su Srbi ubijali one koji to nisu.
Dovoljno?

angie angie 19:42 09.07.2007

Re: aman, ljudi

zato shto se ovde radi o Srebrenici, koju vi pokushavate da relativizujete time shto govorite kako je bilo zlochina sa svih strana i kako se to u ratu, je l' te deshava. Da li vi u stvari smatrate da zlochin u Srebrenici nema tu tezinu?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:43 09.07.2007

Re: aman, ljudi

Rec Srebrenica sa sobom vuce mnogo drugih dogadjaja

a koji je prvi?
Tekunica Tekunica 19:44 09.07.2007

Re: aman, ljudi

Angie,slazem se.
Dakle, oni nisu heroji....uh...daleko od toga. Ma ne zelim ni da im imena pomenem. Ako smo mi Srbi spali na to da su nam oni heroji, e onda jebaga.
Samo se mutljivci snalaze kod nas, slazem se i to. Zbog toga sam i otisao. Pokusao sam nekoliko puta, inostranstvo...pa Srbija...pa opet inostranstvo...pa Srbija..i sad sam ga presekao. Taj javasluk, primitivizam, mutljivost i retorika nasih vodja , a posebno biznismena...Boze ne daj.
ElectricDreams ElectricDreams 19:44 09.07.2007

Re: aman, ljudi

shkomishkomi
Nije mi jasno zasto je kad neko trazi isti tretman za sve zrtve, srbovanje


Niti će ti ikad biti jasno :(
ElectricDreams ElectricDreams 19:46 09.07.2007

Re: aman, ljudi

Tekunica
Oprosti...za sta?
Srbovanje?
Ne znam na sta mislis. Rec Srebrenica sa sobom vuce mnogo drugih dogadjaja, odluka, presuda, emocija, zlocina...
OVO nije srbovanje.
A tko hoce neka ide u Srebrenicu...bice to simpaticna skupina. Istripovane beogradske demokrate (neokomunisti), predstavnici zapada i mudzahedini koji su klali Srbe po istocnoj Bosni. Oni jos tamo zive. Jel znas mozda to?
A jel znas da imaju svoje verske kampove? Omladina ide na "edukaciju". Koljaci. A njih niko ne spominje. Sta ces...greote...zrtve...muka ih naterala da dodju iz Azije i da kolju Srbe.
Mukice.


Imamo i mi! Obraz, garda cara Lazara... kako se beše zovu oni 1389?
shkomishkomi shkomishkomi 19:49 09.07.2007

Re: aman, ljudi

definitivno nece, kao sto mi nece biti jasno kako nacionalizam, koji je svuda u svetu pozitivno osecanje, kod Srba bude okarakterisano kao nesto najnegativnije.
angie angie 19:49 09.07.2007

Re: aman, ljudi

a bili i arkanovci, beli orlovi, frenkijevci, beretke. knindze,...i svi trenirani dobrovoljci.
jesen jesen 19:29 09.07.2007

sutra

Sutra je 11. jul, dan kada su
ja mislim da je sutra 10.07.....
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:51 09.07.2007

Re: sutra

definitivno nece,

pa ne mora biti definitivno, rasapitaj se, potrazi pomoc, citaj, razmisljaj......
shkomishkomi shkomishkomi 19:57 09.07.2007

Re: sutra

hoochie coochie man
definitivno nece,

pa ne mora biti definitivno, rasapitaj se, potrazi pomoc, citaj, razmisljaj......


Mogu da citam i razmisljam, ali 2 i 2 nikada nece dati 5, i pored svih alhemicara i madjionicara koji se pojavljuju na TVu
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:59 09.07.2007

Re: sutra

2 i 2 nikada nece dati 5

Pa, ako su ti brojke vazne, razmisli o njima!
angie angie 20:08 09.07.2007

Re: sutra

Mogu da citam i razmisljam, ali 2 i 2 nikada nece dati 5, i pored svih alhemicara i madjionicara koji se pojavljuju na TVu


a da li ste barem prochitali i razmislili o ovom postu, na kome uporno pokushavte da napravite neku diverziju.

da li vi smatrate da to shto se dogodilo u Srebrenici nije zlochin, pa sada imate neshto protiv ove akcije?
shkomishkomi shkomishkomi 20:10 09.07.2007

To i radim

hoochie coochie man
2 i 2 nikada nece dati 5

Pa, ako su ti brojke vazne, razmisli o njima!


To sve vreme i radim.8000 naspram 600 000. Ali ne cujem nikog da kaze ne zaboravite 600 000, cak ni ove sto spominju 8 000
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:12 09.07.2007

Re: To i radim

To sve vreme i radim.8000 naspram 600 000


izgleda da je ipak definitivno!
zao mi je.
shkomishkomi shkomishkomi 20:13 09.07.2007

Re: sutra

angie
Mogu da citam i razmisljam, ali 2 i 2 nikada nece dati 5, i pored svih alhemicara i madjionicara koji se pojavljuju na TVu


a da li ste barem prochitali i razmislili o ovom postu, na kome uporno pokushavte da napravite neku diverziju.

da li vi smatrate da to shto se dogodilo u Srebrenici nije zlochin, pa sada imate neshto protiv ove akcije?



Ne. Naprotiv. Smatram da je to tragedija, kako za bosnjake, tako i za Srbe,i velika sramota i tesko breme za nas srbe,sve zbog ludaka na nasem celu. Ali me boli kad neko kaze Srebrenica, zrtve, genocid, patnja, jasenovac, dobrosusedski odnosi, proslost, istorija, a jos vise me boli kad neko ni ne spomene jasenovac, a prica o genocidu na prostorima bivse sfrj.
ElectricDreams ElectricDreams 20:23 09.07.2007

Re: sutra

shkomishkomi
angie
Mogu da citam i razmisljam, ali 2 i 2 nikada nece dati 5, i pored svih alhemicara i madjionicara koji se pojavljuju na TVu


a da li ste barem prochitali i razmislili o ovom postu, na kome uporno pokushavte da napravite neku diverziju.

da li vi smatrate da to shto se dogodilo u Srebrenici nije zlochin, pa sada imate neshto protiv ove akcije?



Ne. Naprotiv. Smatram da je to tragedija, kako za bosnjake, tako i za Srbe,i velika sramota i tesko breme za nas srbe,sve zbog ludaka na nasem celu. Ali me boli kad neko kaze Srebrenica, zrtve, genocid, patnja, jasenovac, dobrosusedski odnosi, proslost, istorija, a jos vise me boli kad neko ni ne spomene jasenovac, a prica o genocidu na prostorima bivse sfrj.


To ti je isto kao kad neko za tuđ rođendan kaže: a što ne pomeneš i moj rođendan?

Kad bude dan pomena žrtvama jasenovca, a ti pokreni blog temu pa najavi... sad je dan za srebrenicu.
angie angie 20:28 09.07.2007

Re: sutra

pa ovde se trenutno radi o akciji vezanu za Srebrenicu i ne vidim razloga da se taj zlochin negira i potire sa nekim drugim,narochito shto cela akcija ima za cilj, izmedju ostalog , da podseti drzavu da izvrshi svoje obaveze, kako bi mogli da se svi mi pomerimo napred, zar to ne zelite i vi.
A ispoljiti sucut sa porodicama koje su dozivele ovakvu tragediju, ( a zlochin je uchinjen i u vashe ime),i izviniti se, je najmanje shto se, na zalost moze uchiniti.
vucko vucko 20:36 09.07.2007

Brojke i smrt

To sve vreme i radim.8000 naspram 600 000.


Koliko sam shvatio, ta cifra od 600.000 je naduvana posle 2. svetskog rata iz političkih razloga. Stvarna cifra ubijenih u Jasenovcu je izgleda između 60 i 100 hiljada (na bazi informacija iz Vikipedije; ok, znam da Vikipedija nije savršena, ali pogledajte tekst). Cifra od 600.000 je, koliko shvatam, ukupan broj ubijenih Srba u NDH, pa je nije baš uputno upoređivati sa brojem 8000... mislim, upoređivanje tih cifara baš nema puno smisla ni kada cifre odgovaraju nekoj objektivnoj istini, da se razumemo...

shkomishkomi shkomishkomi 22:45 09.07.2007

Re: sutra

ElectricDreams
shkomishkomi
angie
Mogu da citam i razmisljam, ali 2 i 2 nikada nece dati 5, i pored svih alhemicara i madjionicara koji se pojavljuju na TVu


a da li ste barem prochitali i razmislili o ovom postu, na kome uporno pokushavte da napravite neku diverziju.

da li vi smatrate da to shto se dogodilo u Srebrenici nije zlochin, pa sada imate neshto protiv ove akcije?



Ne. Naprotiv. Smatram da je to tragedija, kako za bosnjake, tako i za Srbe,i velika sramota i tesko breme za nas srbe,sve zbog ludaka na nasem celu. Ali me boli kad neko kaze Srebrenica, zrtve, genocid, patnja, jasenovac, dobrosusedski odnosi, proslost, istorija, a jos vise me boli kad neko ni ne spomene jasenovac, a prica o genocidu na prostorima bivse sfrj.


To ti je isto kao kad neko za tuđ rođendan kaže: a što ne pomeneš i moj rođendan?

Kad bude dan pomena žrtvama jasenovca, a ti pokreni blog temu pa najavi... sad je dan za srebrenicu.


bas naprotiv, to je kao da se neciji rodjendan slavi svaki mesec, a nekome je zabranjeno i da pomene svoj rodjendan, a kamoli da ga proslavi
angie angie 23:00 09.07.2007

Re: sutra

[quotebas naprotiv, to je kao da se neciji rodjendan slavi svaki mesec, a nekome je zabranjeno i da pomene svoj rodjendan, a kamoli da ga proslavi]

na zaloste, ne radi se o rodjendanu, tu bi lako zajedno slavili, nego o velikoj i teshkoj smrti, gde vi uzvijukujete, pa shta, evo i mi imamo smrt i to je to, bio je rat, pa se smrti deshavaju.
Aniram Aniram 23:27 09.07.2007

majko mila,

ne mogu da verujem na kom nivou shkomishkomi komuniciraš i toliki nedostatak empatije! ostavila sam kod zokstera na blogu a i ovde ću:
No man is an island, entire of itself...any man's death diminishes me, because I am involved in mankind; and therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee.
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 05:23 10.07.2007

Re: Brojke i smrt

Pa sto ona spominjes da nije 600 000 vec 100 000 ako nije bitno? I ja imam vrlo pouzdanu informaciju da nije 8000 vec pre negde oko 4-5 + oko 3 na drugoj strani pa se ne frljam podacima jer je nebitno...
vucko vucko 09:40 10.07.2007

Re: Brojke i smrt

Pa sto ona spominjes da nije 600 000 vec 100 000 ako nije bitno?

Ako se ovo odnosi na mene - nisam nigde rekao da je nebitno. Rekao sam da nije uputno upoređivati ukupan broj poginulih Srba u NDH u drugom svetskom ratu sa procenjenom cifrom pobijenih u tih nedelju dana ili koliko već u Srebrenici.

Takođe, rekao sam da upoređenje tih cifara nema baš puno smisla - zato što mi se čini da, banalnim poređenjem tih cifara, u kontekstu "naš zločin je ipak manji", kao da je u pitanju rezultat neke fudbalske utakmice, pokazujemo prezir i prema jednima i prema drugima.
pufna pufna 12:40 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

informaciju da nije 8000 vec pre negde oko 4-5 + oko 3 na drugoj strani pa se ne frljam podacima jer je nebitno...

ta tvoja informacija je netacna.
srpska stradanja za koja je naser oric trebao da truli u zatvoru su se desila u duzem vremenskom periodu tipicnog divljackog gradjanskog rata. Ovde u srebrenici je doslo do sistemskog ubijanja u kratkom vremenskom roku i kako tako dobro osmisljnog projekta asanacije terena. Ti lesevi su vise puta kopani i razbacivani po drugim grobnicama, ne bi li se sto bolje sakrili tragovi zlocina. i zato ovo ne moze nikako biti milo za drago ( mada ni tad kad bi ti neki clan porodice bio ubijen drzava ne bi zbog toga mogla da ti oprosti sto si ti uzeo pistolj i ubio ubicu), ovde su se srbi iz r.s. i srbije svetili i za zlocine nasera orlica i za jasenovac i za sve sto se ikada desilo i kao izgovor za osnovnu ideju - isetarati muslimane sa srpske zemlje.
sto se nasera orlica tice da je ta ista r.s. saradjivala sa hagom i dala neka dokumenta njegov izlazak ne bi bi tako skor. S druge strane Biljana Plavsic bejase nagradjena za saradnju iako je ljubeci docekala Arkana i znala sta je ovaj uradio po Banja Luci pa ne kukas nad haskim dogovorima sa srpskim nacionalistima.
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 14:10 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

Da li je bitan broj? Svako insistiranje na broju je podsvesna gradacija zlocina. To sto je Naser Oric uradio na duzem periodu je podjednako uzasno koliko i ono sto je uradjeno u Srebrenici... I pre nego sto neko pokusa da pogresno interpretira ovu izjavu, ne umanjuje to zlocin nad ljudima u Srebrenici. Ali treba odati postu po istoim principu svim zrtvama u tom ratu, ne samo onima iz Srebrenice. Svi su ljudi jednaki u smrti, izdvajanjem jednih se drugi zanemaruju...
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 14:12 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

...i njihova smrt se cini manje znacajnom od smrti onih izdvojenih...
angie angie 14:21 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

Zar nismo to vec apsolvirali, ili je to jedino shto ima da se kaze kao "argument" kada se spomene Srebrenica?
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 14:23 10.07.2007

Re: sutra

a zlochin je uchinjen i u vashe ime


Ovo nije argument. Ljudska solidarnost u nesreci, to je argument, ali prica o tome kako je nesto pocinjeno u moje ime jednostavno nije. Time se gura u lice coveku odgovornost za nesto za sta nije odgovoran. Barem se ja ne osecam ni najmanje odgovornim za ono sto se desilo u Srebrenici, niti bi bilo normalno da se osecam... Ili izvinjavanje. Za sta? Izvinite zato sto je jedna seljacina sa 5 razreda osnovne, pri tome mentalno labilna, resila da pobije gomilu ljudi, pri tome seljacina koju ja a)ne poznajem i b)nisam odabrao na funkciju i c)kojoj nisam izdao naredjenje da ucini to sto je ucinio? Ako se akcija organizuje onda bar to treba uraditi na pravi nacin i sa pravim argumentima. Ovo mi opasno mirise na onu prsotinu Natasu Kandic i pricu o "genocidnom narodu"...
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 14:26 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

To je argument za najnormalniju tezu - jednako postovanje prema zrtvama nezavisno od porekla. U cemu je problem?
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 14:27 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

prethodni post je upucen angie.
pufna pufna 14:42 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

To je argument za najnormalniju tezu - jednako postovanje prema zrtvama nezavisno od porekla. U cemu je problem?

ako nema problema ajd da izvrsimo pritisak na parlament kroz razne pristojne oblike politicke borbe ( mi smo politicka bica i na to imamo i duznost i pravo) da priznaju zlocin u srebrenici i da ga osude. Niti jedan zlocin se ne moze osuditi tako sto se osudjuje i neki drugi. Srebrenica je najmasovniji, najorganizovaniji ( samo u par dana) i ucestvovala je i Srbija! (bez obzira sto je nedokazano i samo receno " da je kriva sto nije sprecila", mi moramo napraviti OTKLON od te politike ) i posto se blizi godisnjica iskoristiti taj trenutak da se podseti parlament na taj sramni cin.
Potom ili ranije, sve jedno je, jer to ne potire ovo prethodno napisano, se posvetiti i Bratuncu i Oricu ( avaj, to je pitanje rukovodstva R.S.) i pustiti istoricare da rade svoj posao.
A politicire goniti da isporuce ili osude Ratka Mladica islicne.
Ne razumem kako se nesto moze orpavdavati tako sto se izvlaci nesto drugo kao da je toboze zatrpano. Nije i svi znamo za to i nemamo problem da cujemo o Bratuncu i svim zlocinima nad srpskim zivljem, tu su makar svi u parlamentu saglasni , ali kad se pomene da su i srbi nesto radili onda krene da se spocitva NAtasi Kandic zasto njen rad ne obuhvata i ovo i ono i zasto ne radi 24 h na dan i slicno...
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 14:55 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

Natasa Kandic nije predmet diskusije, te cu je ostaviti po strani, ali moj problem sa njom nije to sto ima samo 24 sata dnevno za rad, vec to sto je potpuni idiot od coveka.
Tekunica Tekunica 15:00 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

Srebrenica nije najmasovniji zlocin...proterivanje Srba iz Krajine je dovelo da najmasovnijeg etnickog ciscenja i do stvrananja etnicki ciste Hrvatske...
angie angie 15:26 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

Tekunice, vi ne pravite osnovne razlike u pojmovima= muchki ubijeni, organizovano u par dana, samo zato shto su druge vere, i proterani kao odmazda za ono shto su pripadnici istog naroda shinili na toj teritoriji.
kakvu ste paralelu povukli izmedju Hrvata i Boshnjaka?
angie angie 15:28 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

To nije najnormalnije teza, vec relativizacija, a pri tome NIKO NE NEGIRA zlochine kojima pokushavate da opravdate najveci, posle drugog svetskog rata.
Tekunica Tekunica 15:36 10.07.2007

Zabavi nikad kraja

Pa...zlocin ne opravdava zlocin...to je tacno.
E sad...svi oplakujemo Srebrenicu, kao da se, molim te, samo ona desila u ratu. Mene dusa boli kad istripovani srbijansko-beogradski kvaziintelektualci kuresaju o ratu. Pomenuo sam juce, meni je jako puno rodbine poginulo u ratu, neki su muceni i umrli su u strasnim mukama,a posle svega moji najbolji prijatelji su Musliman i Hrvat.
I sad ce meni neke tamo "tete u crnom" da objasne, kako ja moram dalje, a da bih mogao dalje, moram da se suocim sa Srebrenicom....
Ono sto rade "tete u crnom" u demokratskim zemljama se smatar terorizmom. Ko ste vi da krojite granice, da donosite presude. U zemlji u kojoj ja zivim, zaista, zaista, za mnogo sitnije stvari koje bi se ticale porivanja sistema, trunule bi u zatvoru.
Sto Krajina...pa evo, pricu o Srebrenici sto sami rekoste gledate svake godien na bbc, a proterivanje Srba je NACIONALNI PRAZNIK i niko ne oplakuje za njima, kako se kaze u nasim ngo u Srbiji: Zasluzili su.....
Ah Boze, sa Vama, zabavi nikad kraja,
pufna pufna 15:57 10.07.2007

Re: Zabavi nikad kraja

a posle svega moji najbolji prijatelji su Musliman i Hrvat.

mislim, tacnije- uverena sam- da LAZES.
a proterivanje Srba je NACIONALNI PRAZNIK i niko ne oplakuje za njima, kako se kaze u nasim ngo u Srbiji: Zasluzili su.....

nisu stigli da budu proterani- sami su se povukli, tacnije povukao ih SM kao marionete! i zamisli ngo o njima vise vodi racuna i strane ngo organizacije nego sama drzava.
ali ti se naravno time ne bavis
da pozivi ovaje rezim... jel tako?
Tekunica Tekunica 16:06 10.07.2007

Re: Zabavi nikad kraja

Ne znam sto mi ne verujete. Pre svega, mesto gde sam ja je svojevrsna Jugoslavija u malom, igra sudbine ili ko zna cega...al tako je. Nas 15-ak zivi i radi van te Jugoslavije u malom i nekako smo prisniji jer smo izdvojeni. Tako da osobe sa kojima njavise vremena provodim jeste jedan Hrvat i jeste jedan Musliman, tako da ne znam kako mozete da mi kazete da lazem. Meni je ok da pricam sa Vama u vezi Srebrenice i da citam Vase smesne komentare, onako generalno, al ljudi ovde su otisli korak dalje, samim tim i ja i moji prijatelji, mi imamo druge probleme. ratr smo ostavili iza nas i mgu Vam reci da nije lose...zivot zaista ide dalje. Nikad ne pominjemo.
Al kao sto rekoh...sa Vama je prezanimljivo da bi covek bio neutralan.
Ne znam, Vi ocigledno imate neke frustracije, ne znam koje prirode, sta se tu desava.
Tako pufnice...
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 16:09 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

To nije najnormalnije teza, vec relativizacija, a pri tome NIKO NE NEGIRA zlochine kojima pokushavate da opravdate najveci, posle drugog svetskog rata.


Boze, naporne li osobe, ko pokusava sta da opravda? Ili negira?Hello? Reading Comprehension 101?! Imao sam utisak da pisem na sasvim solidnom srpskom, but alas...
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 16:11 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

To nije najnormalnije teza, vec relativizacija


Ne nije relativizacija vec najnormalnije razmisljanje. Da li uopste znas sta znaci relativizovati nesto?
Tekunica Tekunica 16:12 10.07.2007

Re: Zabavi nikad kraja

I da...ne volem nas rezim.
Nisam volio ni jedan od uspostavljana parlamentarnog sistema u nas.
Moja politicka opcija nece doci skoro na vlast, s obzirom na nasu politicku svest, to ce ostati kao romanticarska ideja. I da, nisam radikal, ne brinite pufnice.
Al, uvek se znalo bez koga ne valja.
angie angie 16:12 10.07.2007

Re: Zabavi nikad kraja

Da ste ikako otishli dalje u bilo kom smislu, ne biste komentrisali na ovakav nachin, imali biste barem bazicnu sucut.
angie angie 16:14 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

Pa to i jeste problem, shto vam je srpski solidan, al' sadrzaj onoga shto pishete nije.
Tekunica Tekunica 16:16 10.07.2007

Re: Zabavi nikad kraja

Bazicnu sta?
Ok, ja sam Bosnian Serb, razumem, al zasto ubacujete arapske reci....
Spremate govor kad budete u Srebrenici?
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 16:18 10.07.2007

Re: Zabavi nikad kraja

mislim, tacnije- uverena sam- da LAZES.


Nekim ljudima je tesko da poveruju da se zivot nastavio nakon rata i da su civilizovani, pa cak i prijateljski odnosi moguci cak i uz razlicite stavove na neku temu. Zasto bi, boze moj, Musliman bio prijatelj Srbinu koji se ne izvinjava svaki dan za Srebrenicu? Nema sanse...
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 16:20 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

Pa to i jeste problem, shto vam je srpski solidan, al' sadrzaj onoga shto pishete nije.


Argument?
angie angie 16:24 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

eno ih onoliko u vashim komentarima.
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 16:27 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

Malo preciznije, ili ih mozda nema pa ne mozete da se setite?
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:45 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

vec to sto je potpuni idiot od coveka.

ja ne osecam ni najmanje odgovornim za ono sto se desilo u Srebrenici, niti bi bilo normalno da se osecam

se akcija organizuje onda bar to treba uraditi na pravi nacin i sa pravim argumentima

I ja imam vrlo pouzdanu informaciju da nije 8000 vec pre negde oko 4-5

ima toga jos
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 17:15 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

@Hoochie Coochie

Odlicno, a sta od ovoga nije konkretno tacno?

- Bilo koja osoba koja ceo narod nazove genocidnim jeste idiot. Nepostoji druga rec. Najodvratnija generalizacija od osobe koja bi kao trebala da je neki intelektualni autoritet.

-Naravno da se ne osecam odgovornim za nesto sto se desilo kada sam imao 11 godina, od strane osobe koju niti znam, niti podrzavam, niti sam ikada podrzavao, niti sam odabrao na funkciju koju je obavljao, niti sam joj nalozio da uradi to sto je uradio, niti podrzavam to sto je uradio. To sto ti[b] mozda imas osecaj odgovornosti je tvoj i samo tvoj problem. Da bih izbegao da ponovo znacenje mojih reci budu izvrnuto, saosecam sa ljudima koji su izgubili clanove ili celu porodicu u Srebrenici ali umem da razlikujem sazaljenje od osecaja odgovornosti - "zao mi je" [b]nije isto sto "izvini".

-Upravo to i znaci - ako hoces da izadjes na ulicu i iskazes saosecanje sa zrtvama Srebrenice onda to ucini iz pravih razloga. Sve ostalo nema veze.

-Sto se informacija oko brojeva tice oni ne moraju da ti se svidjaju. Takodje ako ponovo procitas post u kome su pomenuti videces da nisu pomenuti u cilju nipodastavanja samog zlocina, ma koliko to mozda tebi tesko padalo. Pouzdanost informacije ne moram da dokazujem nikome, zaista, te cu preskociti taj deo.

Jos nesto nejasno?
angie angie 17:49 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche

ne, sve je jasno od vasheg prvog komentara!
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:50 10.07.2007

Re: Brojke i smrt -to niche


Ovo je poslednji put sto cu pokusati da ozbiljno razgovaram sa tobom.

-posto sam i sam pripadnik tog naroda a nikada me NK nije nazvala genocidnim znaci da ne naziva CEO narod,
znam da ima jos koji se ne osecaju prozvanim - sto se to ti tako osecas?

- ne radi se o tome da li si ti sa 11 godina ubujao u Srebrenici, znam da nisi, ali predstavnici i pripadnici naroda kome i mi propadamo jesu. Posto je covek hteo ili ne, odredjen I time kome narodu pripada, ne moze se reci bas me briga nisam ja naredio....... Mi Srbi smo obelezeni time i moramo, trebamo ,ljudski je, da kazemo: znamo, deslo se, zao nam je, krivi smo, kako da to ublazimo, a ne da tvrdimo: da to bas i nije sve tako, da smo mozda bili malo ljuti, da su nas izazvali...

-svaki iskren nacin je dobar nacin, ne znam kakav ti nacin smatras pravim. O argumentima? Stvarno, izvini....

-ni brojevi nisu nevazni, mada nisu sustina zlocina. Do ovih brojeva se doslo na naucan nacin, od strane struke i predstavnika vise zemalja, pa ne bih da verujem recimo Kosti Cavoskom: pa nema 8000 imena dok ih ne skupite, ne racuna se. Dakle ne racunaju se ljudi koji JESU ubijeni, ali nisu identifikovani. Jadno.

Ja jednostavnije ne znam.
poz

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana