„Pionir“ i pedofilija

queeria92 RSS / 20.09.2008. u 16:26

Nakon što je queeria drugarica Jelena Karleuša snimila serijal reklama za proizvode „Pionira“ iz Subotice, na naše televizijske ekrane, iz iste slatke kuhinje, stiže nešto sasvim novo.

U pitanju je reklama za čokoladicu „Kidy“ (od engleske reči „kiddy“ – što znači detence) u kojoj mlađeg tinejdžera u liftu spopadne starija teta. Ali šta da vam pričam, pogledajte sami:



I sada za vas i sebe, imam gomilu pitanja.

1. Kako vam se sviđa reklama?

2. Da li je ovo pedofilija?

3. Da li se u liftu desilo nešto protivzakonito, na primer silovanje?

4. Da li ovu reklamu treba zabraniti?

5. Kako biste reagovali da je čokoladicu držala devojčica, a nju spopada stariji atraktivni čika, ili da je ovog istog dečaka spopadao stariji čika? Zašto je u ovom društvu OK da starije tete vataju klince po liftovima?

6. Roditelji dečaka, koji je snimio ovu reklamu, su morali da potpišu odobrenje za njeno snimanje. Kakvi su to roditelji?

7. Da li treba zatražiti od televizija da prekinu prikazivanje ove reklame?

8. Da li treba tražiti reakciju Ministarstva za omladinu i sport?

9. Da li treba da se oglase organizacije za zaštitu dece?

10. Dizanje prašine oko ove reklame samo ide u prilog „Pioniru“, jer će se još više pričati o njihovom proizvodu. Da li je bojkot njihovih proizvoda rešenje?

 

 

Ako želite da pišete "Pioniru" to možete učiniti na: slavica@a-pionir.com

 

 

Pošto sam učinio malu nepravdu svom kolegi, samo da podsetim sve one koji nisu pročitali Bobanov prošli tekst, da to mogu učiniti na:

Queeria u Gay Times-u! (serbian/english)

 

 

 


Delta i dalje bez žena

delta-ribice-600.3850.jpg



Predrag M. Azdejković

www.queeria.com

www.queeriacentar.org

Atačmenti



Komentari (147)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sarum sarum 19:55 20.09.2008

Odgovori


1. Kako vam se sviđa reklama?


Utterly boring

2. Da li je ovo pedofilija?


Nije

3. Da li se u liftu desilo nešto protivzakonito, na primer silovanje?


Silovanje ne, zavodjenje mozda, ali onako nevino, kissich za chokoladicu :)

4. Da li ovu reklamu treba zabraniti?

Ne, zasto? Ako je odgovor - zato sto se mozda desilo nesto protivzakonito - da li bi se ti to pitao, da se kojim slucajem, 89-te pojavila reklama sa gay tematikom, samo zato sto je to tada bilo protivzakonito?

5. Kako biste reagovali da je čokoladicu držala devojčica, a nju spopada stariji atraktivni čika, ili da je ovog istog dečaka spopadao stariji čika? Zašto je u ovom društvu OK da starije tete vataju klince po liftovima?

Isto ovako, mozda bi mi reklama bila marginalno bolja da je chika bio u pitanju jer bi mi evocirao jedno milo secanje kad sam bio eto tako kao ovaj dechkic ))

6. Roditelji dečaka, koji je snimio ovu reklamu, su morali da potpišu odobrenje za njeno snimanje. Kakvi su to roditelji?

Pare, ali i da ga vidi majka u televizor, pa kako bilo

7. Da li treba zatražiti od televizija da prekinu prikazivanje ove reklame?


Ne

8. Da li treba tražiti reakciju Ministarstva za omladinu i sport?


Ne, samo za sport

9. Da li treba da se oglase organizacije za zaštitu dece?


Ne, za ovog decka bi bila veca trauma da ga stite kao dete nego sto ga je mozda teta obljubila

10. Dizanje prašine oko ove reklame samo ide u prilog „Pioniru“, jer će se još više pričati o njihovom proizvodu. Da li je bojkot njihovih proizvoda rešenje?


Hm tough one, ja Medeno necu da bojkotujem jerbo ga najbolje obozavam :)
Al Kidy mi je smor i ovako i onako
queeria92 queeria92 20:15 20.09.2008

Re: Odgovori

ali onako nevino, kissich za chokoladicu :)


Meni ne izgleda nevino već baš razjebano, sa izvučenom garderobom, skroz umazan čokoladom po licu i jedva stoji na nogama...
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 20:54 20.09.2008

Re: VIC O JELENI KARLEUSI

Exitus Letalis

nemoj da ti dođe maljković:)))

Nek' dođe. Ponudiću ga čajem i ukusnom voćnom tortom da se osveži.
G r o f G r o f 23:33 20.09.2008

Re: Odgovori

Meni ne izgleda nevino već baš razjebano, sa izvučenom garderobom, skroz umazan čokoladom po licu i jedva stoji na nogama...


...a možda ti imaš kvarnu maštu?
Ja u čitavoj priči nisam vidio nikakvu upotrebu sile, prisile i zlostavljanja.
Vidio sam jedenje čokoladice i naslutio poneki čokoladni poljubac od kojega bi i meni , koliko se sećam detinjstva, klecala koljena.
Neki baš vole da svuda vide prljavštinu. Oni bi čak i male bebe kupali obučene.
Da ne pretjerujete vi malo?
my world my world 03:15 21.09.2008

Re: Odgovori

queeria92
ali onako nevino, kissich za chokoladicu :)Meni ne izgleda nevino već baš razjebano, sa izvučenom garderobom, skroz umazan čokoladom po licu i jedva stoji na nogama...


Jes,stvarno,kako li je uspela da ga za 30sec.ostavi "razjebanog"??
Ili,problem je u tome,sto vi queeria,mislite da je sex samo za vas!?
Eh,sada,klinci ne smeju ni cokoladu da gricnu,jer to je samo vasa poslastica,zar ne?
Mislim,al Kidy and boys...
For you,only!

queeria92 queeria92 20:05 21.09.2008

Re: Odgovori

Jes,stvarno,kako li je uspela da ga za 30sec.ostavi "razjebanog"??
Ili,problem je u tome,sto vi queeria,mislite da je sex samo za vas!?
Eh,sada,klinci ne smeju ni cokoladu da gricnu,jer to je samo vasa poslastica,zar ne?
Mislim,al Kidy and boys...
For you,only!


Pa hajde dogovorite se...
Jel smemo da vam hebemo decu ili ne smemo?!
Ja sam baš napaljen ovih dana i baš bih jednog klinca da navučem na kidy čokoladicu.
ssvetlana92 ssvetlana92 23:24 21.09.2008

Re: Odgovori

queeria92
Jes,stvarno,kako li je uspela da ga za 30sec.ostavi "razjebanog"??
Ili,problem je u tome,sto vi queeria,mislite da je sex samo za vas!?
Eh,sada,klinci ne smeju ni cokoladu da gricnu,jer to je samo vasa poslastica,zar ne?
Mislim,al Kidy and boys...
For you,only!


Pa hajde dogovorite se...
Jel smemo da vam hebemo decu ili ne smemo?!
Ja sam baš napaljen ovih dana i baš bih jednog klinca da navučem na kidy čokoladicu.


U ovom grmu lezi zec!
dragoljub92 dragoljub92 20:05 20.09.2008

интересантно

чудо једно да се феминистичке уставобранитељке нису јавиле поводом овог искоришћавања малолетника,вероватно зазо што је мушко у питању да је обрнуто душу би нам појеле и направиле сво мушкиње на блогу и ближој и даљој околини на манијакалне педофиле(ако то постоји као дијагноза)
неби смели ни нос да помолима на блогу а да се триеспута не одрекнемо те рекламе и поспемо са 15000кг пепела уваљамо добровољно у кареан и перје,ал овако мушко је није битно дал је завођенје малолетника,силовање или просто неукус.

феминистице!кудејсте сг,несе чуете
queeria92 queeria92 20:14 20.09.2008

Re: интересантно

феминистице!кудејсте сг,несе чуете


Čitaju feminističke knjige i ne gledaju televiziju?!
dragoljub92 dragoljub92 20:22 20.09.2008

Re: интересантно

queeria92
феминистице!кудејсте сг,несе чуете

Čitaju feminističke knjige i ne gledaju televiziju?!

искоришћавање малодобника мушког пола није њихово поље деловања,зашто ми то делује лицемерно?вероватно јер сам мушка сексистичка свиња,боље сам да се крстим него да чекам на њих.)))))))))
bobo92 bobo92 22:21 20.09.2008

Re: интересантно

queeria92
феминистице!кудејсте сг,несе чуете


Čitaju feminističke knjige i ne gledaju televiziju?!

Otisle da lobiraju da se ime firme promeni u Pionirka?!
dolybell92 dolybell92 20:11 20.09.2008

Kiddie

Ova reklama (koju ste u uvodu pokazali), reklamira
i što -šta drugo, naravno - to se vidi, samo treba sačekati kraj
reklame - i potom tražiti da se ukine emitovanje iste.

Za to se treba obratiti proizvođaču "Pionir" - Subotica,
i tražiti da je povuče sa emitovanja. Oni su je platili,
oni mora da je i ukinu.
queeria92 queeria92 20:17 20.09.2008

Re: Kiddie

Ja sam već pisao PR menadžerki

slavica@a-pionir.com
dragoljub92 dragoljub92 20:17 20.09.2008

Re: Kiddie

Za to se treba obratiti proizvođaču "Pionir" - Subotica,
i tražiti da je povuče sa emitovanja. Oni su je platili,
oni mora da je i ukinu.

а рател-тател сасве ону пијану ,,хм чему они служе осим да забрањују телевизије по провинцији и тврде како смо глупи и неспособни да направимо нешто на националном нивоју,ваљда и ово спада у њихов домен или је ово ничије поље
deki_swe deki_swe 20:51 20.09.2008

Odgovor...

1. Kako vam se sviđa reklama?
Da sam je vidio na TV vjerovatno nebi ni reagovao. Ovako, neznam dali mi smeta.

2. Da li je ovo pedofilija?
Ne. Reklama se obraca mladjim tinejdjerima i odraslima. Da u ovoj reklami postoji seks djeca nece ni da registruju, te im tako nemoze ni skoditi.

3. Da li se u liftu desilo nešto protivzakonito, na primer silovanje?
Ne ali ipak pogedaj dole moje pitanje vama.

4. Da li ovu reklamu treba zabraniti?
Ne, ali je treba ukloniti i to ne iz tog razloga koji vi sugerisete. Treba je ukloniti prosto zbog seksa.

5.
a. Kako biste reagovali da je čokoladicu držala devojčica, a nju spopada stariji atraktivni čika, ili da je ovog istog dečaka spopadao stariji čika?
Da je bio cika bilo bi najmanje odvratno pa cak i pedofilija. Neko bi mozda cak zavrsio u celiji sa Legijom.

b. Zašto je u ovom društvu OK da starije tete vataju klince po liftovima?
Zato sto mlade tinejdjere kao sto je ovaj decko to uopste ne vredja vec im laska i ohrabruje ih. Zar je on zrtva?


6. Roditelji dečaka, koji je snimio ovu reklamu, su morali da potpišu odobrenje za njeno snimanje. Kakvi su to roditelji?
OK.

7. Da li treba zatražiti od televizija da prekinu prikazivanje ove reklame?
Absolutno.

8. Da li treba tražiti reakciju Ministarstva za omladinu i sport?
Ne ali treba oboriti vladu i staviti jedinu alternativu, radikale. Ma ne, salim se.

9. Da li treba da se oglase organizacije za zaštitu dece?
Da.

10. Dizanje prašine oko ove reklame samo ide u prilog „Pioniru“, jer će se još više pričati o njihovom proizvodu. Da li je bojkot njihovih proizvoda rešenje?
To je svakako vase resenje.


A sad pitanje za Queeria:

Dali vi poznajete slucaj nekoga koje bio silovan na ovakav nacin i dali je to razlog za "dizanje prasine"?
engelhart engelhart 23:33 20.09.2008

Re: Odgovor...

Ponovno,

2. Da li je ovo pedofilija?
Ne. Reklama se obraca mladjim tinejdjerima i odraslima. Da u ovoj reklami postoji seks djeca nece ni da registruju, te im tako nemoze ni skoditi.

Odakle to da videnje seksa skodi djeci? Ubijanje ocito ne skodi djeci, ima ga puno na TV, igre, etc, a ne postaje se zbog toga ubica. Zasto se toliko potcjenjuje sposobnosti djece, zbog toga sto smo sami toliko 'nejaki'?
Dušan Maljković Dušan Maljković 02:51 21.09.2008

Konzervativnost

Tzv. age of consent je u Srbiji 14 godina i za hetero- i za homoseksualne odnose, tako da teško da j reč o "pedofiliji" - pretpostavljam da decko iz reklae ima dovoljno godina tj. da nije reč o protivzakonskom aktu.

No, ono što je meni daleko simptomatičniej jeste ovako konzervativan nastup grupe koja se bori za seksualne slobode i to baš na mestu jednog od ključnih društvenih tabua, a to je dečija seksualnost koja je u poslednjih 20 godina dobila status "nedodirljive", sve sa paranojom pedofilije. Tu, pre svega, ima nečeg od neokonzertvativne ideologije, gde se deca tretiraju kao "nezreli" subjekti, kao oni koji nemaju prava na sopstvenu seksualnost i odluke u vezi sa njom i sl. Ima tu dosta ejdžizma i paternalizma, istovremeno.

Što se pedofilije tiče, ključno pitanje je pitanje granice. Sa prethodnom rečenim, ja bih granicu stavio u isto vreme sa razvojem "zrele" seksualnosti - deci treba dozvoliti da slobodno stupaju u seksualne odnose sa drugim ljudima od kada ona počinju da osećaju želju za tim (od adolescencije). Nema tu ničeg bitno drugačijeg nego kod odraslih - znaju ko ih seksualno privlači, samo je važno da budu informisani o seksu da bi se zaštitili od neželjenih posledica. I to je sve. Po ovom pitanju sam apsolutni liberal. Uostalom, ovo stoji kao kontrapunkt ideološkoj poziciji Queerije po ovom pitanju (a vidim i Druge Srbije en general) - tabuizacija dečije seksualnosti najviše njima škodi, s obzirom da je najveći broj seksualnog zlostavljanja upravo unutar porodice tj. seksualnost se stavom da deca nemaju prava raspolaganja svojom seksualnošću usmerava unatar porodice, a ne van nje.

Uostalom, setimo se Frojda: detinjstvo je "najperverzniji" deo života -- prolazak kroz oralnu, analni i genitalnu fazu, polimorfna perverzija, itd. Reč je mahom o "autoertizmu", ali i erotizaciji sa roditeljima, naročito sa majkom, u čemu nema ničeg lošeg, ako što ni u konsenzualnom seksu nema ničeg lošeg kada je stvarno konsenzualan, a ne plod manipulacije (regardless of age of the individuals involved) ili pak ima loše posledice (namerno prenošenje bolesti, npr.).

Treba priznati pravo deci na njihovu seksualnost, a ne dodatno je tabuizovati. Ovo što Queerija radi je suptilno, ali temeljno širenje "moralne panike", učešće u opštem konzervativnom trendu u vezi sa (dečijom) seksualnošću.

Da li je još neko btw primetio HETEROFOBIČNI ton ovog bloga -- naročito u komentarima -- ili se to meni samo čini?
valhalen valhalen 03:49 21.09.2008

Re: Konzervativnost

Gde ja okom tu DM skokom! Tek sad vidim njegov post i poklapanje vecine njegovih teza sa onima koje sam ja izneo. Al' ne meri - great minds think alike :)
Dušan Maljković Dušan Maljković 04:01 21.09.2008

Re: Konzervativnost

Namsejao sam se i ja -- no prvi postovah, tako da je jasno ko je od koga prepisao. :) Rekli ste i deo koji sam preskočio da napišem -- onaj o namerama žene koje nisu pedofilske nego slastičarske: zbog toga ovaj ukusni spot -- zaboga, čokolada je ukusna! -- ima obrt koji ga zapravo čini netrivijalnim: nasuprot očekivanja da dečak, raspomamljen hormonskim udafrom u glavu, "startuje", on postaje "žrtva" "napastvovanja" gde čak nije ni objekat želje, već je to čokolada. U lift ulazi dvoje ljudi čije su želje neostvarene, a izlazi dvoje čije jesu. Pa gde ćeš lepše? :)

Šalu na stranu, dopalo mi se poklapanje stavova i sličnost u razmišljanju. Voleo bih da čujem vaš komentar glede "granice" za pedofiliju, kao što bih istakao jedno neslaganje: naime, 1/3 glasačkog tela glasa za stranku koja NIJE FAŠISTIČKA - iako ima fašistoidinih elementata, ali to se može proširiti na sve stranke u većoj ili manjoj meri -- SRS nije izuzetak, već samo deo horskog desničarskog establišmenta koji ide sve do LDP.
Zašto odbijam da tvrdim da ima FAŠISTIČKIH PARTIJA u Srbiji -- videti ovde: http://blog.b92.net/text/2530/Badju:%20Rat%20protiv%20Srbije
valhalen valhalen 04:24 21.09.2008

Re: Konzervativnost

Da, da, chit'o Badjua i JAKO se sa njim ne slazhem. Zapravo, rekao bih da se, kao born-again liberal, mnogo vishe slazhem sa onom Rortijevom mudroshcu o demokratiji i filozofiji koja ga je (Badjua) toliko iznervirala. No da ne offtopicujem, mozhemo o tome na drugom mestu. A ovo sa fashistima, to ja malo preterah, namerno, efekta radi, ali opet, sa akcentom na malo :)

Elem, po pitanju te granice za pedofiliju, meni se chini da joj je vishe-manje najbolje mesto tu gde je trenutno - na 14-oj. To shto se tiche zakona. Privatno - znatno sam konzervativniji. U stvari, sad kad razmislim, ne slazhem se sa tobom u vecini jakih ideoloshki stavova, ali chesto mi se chini da smo, mozhda bash kao Maggie Gallagher i Andrea Dworkin, "from the opposite ends of the political spectrum, we had each glimpsed a piece of the same truth." :)

And, BTW, odlichna analiza reklame - upravo tako, vrlo uspeo geg - mislilo smo on ce nju, a ustvari je ona njega i to - uopshte ne zbog njega! Slatko i zabavno.
my world my world 04:40 21.09.2008

Re: Konzervativnost

Dear Dusane,
"HETEROFOBICNI ton ovog bloga"
Ne cini vam se,nego je upravo tako.
Hvala za tekst.
Dušan Maljković Dušan Maljković 04:42 21.09.2008

Re: Konzervativnost

Zapravo, reč je o drugom Badjuoovom tekstu gde objašnjava upotrebu reči "fašizam" kao vulgarne desingularizacije jednog političko-ideološkog punkta u konkretnom prostor-vremenu. A sa Badjuom se ipak en može tako apstraktno polemisati: zašto je demokratija važnija od filozofije?

Btw vidim da ste pametan liberal -- retkost na ovim prostorima! -- pa šta da vam kažem nego da branite ideju liberalizma od ovdašnjih liberala: i samo ste primetili koliko tu konzervativnog i desničarskog de facto ima. Želim vam puno uspeha na tomn trnovitom putu. Samod a evoluirate do "komuniste" -- vidite, ja sam odavno integrisao liberalni deo, ali nisam na njemu ostao...:)

Ko je Maggie, a ko Andrea -- dogovorićemo se! :)


Dušan Maljković Dušan Maljković 04:50 21.09.2008

Re: Konzervativnost

my world
Dear Dusane,
"HETEROFOBICNI ton ovog bloga"
Ne cini vam se,nego je upravo tako.
Hvala za tekst.


To što sam ja gej je RAZLOG VIŠE da mi heterofobija smeta. Iskusio sam na vlastitoj koži šta znači biti diskrimisan zbog sopstvene seksualnosti i ne pada mi na pamet da kada je vidim -- ma u kojoj formi -- ne reagujem.

Hvala vama.
valhalen valhalen 05:17 21.09.2008

Re: Konzervativnost



javascript:;
Citiraj
Dušan Maljković
Zapravo, reč je o drugom Badjuoovom tekstu gde objašnjava upotrebu reči "fašizam" kao vulgarne desingularizacije jednog političko-ideološkog punkta u konkretnom prostor-vremenu. A sa Badjuom se ipak en može tako apstraktno polemisati: zašto je demokratija važnija od filozofije?




Kao ni sa Rortijem uostalom. Slazhem se, naravno, tema je znatno zahtevnija. Ali ima necheg jako pubertetskog (treba li uvesti "granicu" i za filozofiranje? svakako ume da bude opasnije od seksa :)) u toj novo-levicharskoj (pored B.-a tu bih stavio Zhizheka, jashta) fascinaciji istinom, Platonom, revolucijom, Lenjinom. Ko da Popera nikad chitali nisu. Ko veli, Badju, daj da ukinemo NATO. Nije da volim NATO, ali brate, zashto tu stati, ajde da ukinemo i zlo i smrt i glad, i shta vec koga tishti. Ako je to program, teshko je ne stati iza njega. Ako pak tu ima ishta konkretnije do ovog sevopshteg usreciteljskog programa, onda... shta tachno?

A demokratija je vazhnija od filozofije pre svega zato shto je filozofija samo jedan od pogleda na svet (a ustvari, nije ni samo jedan, nego je i sama mnoshtvo ovih pogleda), a demokratija, barem ona liberalna, nachin na koji oni mogu mirno da koegzistiraju. To bi barem tako Rorti srochio.

vladimir petrovic vladimir petrovic 07:44 21.09.2008

Re: Konzervativnost

Valhalen
Al' ne meri - great minds think alike :)


Ovo mi se svidja (great minds think alike), pa makar i kada je u pitanju tako banalna stvar kao sto je ova tema - da li je Pionirova reklama adekvatna ili nije.

Licno, ne smatram da u reklami u pitanju ima nekih prekoracenja, ovo je samo jedna od reklama na slicne teme... Ne verujem da ce deca biti frustrirana kada to gledaju ...
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:52 21.09.2008

Re: Konzervativnost

Dusan Maljkovic
Tzv. age of consent je u Srbiji 14 godina i za hetero- i za homoseksualne odnose, tako da teško da j reč o "pedofiliji" -

Da li je bas tako? Ili je u pitanju razumevanje "sto je babi milo to se babi snilo"?
Jednom sam citao u engleskim novinama da se tamosnji gejevi bune i traze da se "age of consent" spusti sa 18 na 16 godina.
Ako je u Srbiji granica 14 godina, onda su nasi gejevi u velikoj prednosti u odnosu na svoju sabracu u zapadnim zemljama, koji tek treba da se bore da se granica spusti na 16 godina...
Licno, smatram da je granica od 14 godina - niska, decak u 14. godini je jos - DETE, i tesko je da moze da bude odgovoran za svoje seksualne dogodovstine, if any... pogotovu kada su one inicirane od starije osobe (sto je najcesce slucaj).
markonio92 markonio92 03:21 21.09.2008

Pfff...

Sada kao treba zabraniti i film Malena zato što
mlađani žutokljunac u određenim scenama sa'vatava
dojke tri'es' godina starije Monike Beluči (link)
ili ima bliski susret dlakave vrste sa pubisom
dotične (link)?
To je umetnost a ovo je reklama?
L'art pour l'art ili sveto trojstvo reklame u nedostatku
dobre ideje (sex appeal, bebe i kučići/mačići/zečići/pačići/...), potpuno je svejedno.
Ovoj reklami može samo da se zameri nedorađenost i neukus, plus jeftina produkcija.
valhalen valhalen 03:39 21.09.2008

Hot for teacher



Draga Queerio,

povodom ovog spota, a u smislu njegovog podsticanja pedofilije, molim vas da sto pre obavestite nadlezhno ministarstvo, u cilju kazhnjavanja gradjana Van Halena i Li Rota, te pozovete na bojkot svih proizvoda benda im Van Halen na neodredjeno vreme. ZHivela moralna panika!!!

Iskreno Vasha,
Teeper Gore


Shalu na stranu, reklama je mozhda bez veze, ali SASVIM SIGURNO ne poziva na pedofiliju, nego, kao shto je neko vec pametno primetio, igra na kartu vec poznatog opshteg mesta (obradjivanog hiljadu puta i na hiljadu mesta, kod Felinija, Kusturice, Paskaljevica i ko zna gde sve ne) o seksualnoj fascinaciji pubertetlija starijim zhenama. NI Amarkord, ni Varljivo Leto, ni DOli Bel, nisu mrachne studije o zlostavljanju dece, nego vesele i putene priche o odrastanju, zato shto im tema nije strashna, nego zabavna i to kanda shvataju svi, samo ne vi. Finally, it's not the kid that the girl was after - but the chocolate. Motivi joj dakle nisu pedofilski, nego - slatkisharski.

I ne, nije isto kada bi u liftu bili devojchica (ili dechak) i odrastao mushkarac. Zasho? Pitajte bilo koju feministkinju. Zato shto su mushkarci oni koji su kroz istoriju, pa sve do danashnjih dana imali moc i zloupotrebljavali je, iskorishcavajuci zhene i decu (oba pola) u seksualne svrhe, a ne obratno. I josh zato shto je zhena u nashoj kulturi vidjena kao predmet zhelje, a ne kao njen posedovalac, a josh manje kao neko ko bi svoju zhelju mogao drugome (pa josh mushkarcu, makar i mladjem) silom nametnuti. To mozhe biti pomalo bezvezan seksistichki stereotip, ali to vam je u nashoj (ne srpskoj, nego zapadnoj, evropskoj) kulturi tako, i zato niko (osim vas) nece ovu reklamu shvatiti kao poziv na pedofiliju, niti ce biti zbog nje uznemiren, dok bi zbog "obrnute" situacije u liftu bilo itekako puno zabrinutih.

I molim vas nemojte dizati moralnu paniku sa tom prichom o krivichnom delu - age of consent je u Srbiji 14 godina, a meni se chini da ovaj dechkic ima bar par godinica preko. MIslite da nema? DOkaze na sunce! U suprotnom, man'te se corava posla, nema tu nikakvog "krivichnog dela".

I konachno, jasno je meni da reklame nikad nisu "samo" reklame, da je tu uvek na delu i neka ideologija i politika itd., te da samim tim to nije potpuno bezvezna tema, ali ajte molim vas, u drzhavi Srbiji u kojoj se po fakultetima odrzhavaju tribine na kojima se poriche pokolj 8 hiljada ljudi, a shto reche Teofil Panchic nedavno, skoro trecina gradjana glasa za otvorene fashiste, stvarno je pomalo frivolno dizati buku zbog nechega ovakvog. A i poprilichno kontraproduktivno. Naime, ako dizhete buku zbog ovakvih stvari, nece vas uzimati za ozbiljno ni kad sutra budete dizali buku zbog ozbiljnih i bitnih stvari - gej i manjinskih prava, pedofilije u crkvi, etc. - shto inache sasvim dobro (i s punim pravom) radite. Setite se samo onog dechka shto je vikao: "Vuk!".

I josh neshto, vanredno je zanimljiva ta pojava gravitiranja ekstremne feministichke (ili u ovom sluchaju - queer) levice ka ekstremnoj religioznoj desnici, kad dodje do pitanja cenzure u medijima. O tome kako je u Americi pevao taj slozhni cenzorski hor, malo vishe ovde
stijak92 stijak92 05:38 21.09.2008

Re: Hot for teacher

igra na kartu vec poznatog opshteg mesta (obradjivanog hiljadu puta i na hiljadu mesta, kod Felinija, Kusturice, Paskaljevica i ko zna gde sve ne) o seksualnoj fascinaciji pubertetlija starijim zhenama.

Pa, u svim pomenutim filmovima se radi o nekoj kombinaciji zaljubljenosti i seksualnih maštarija. Do seksa najčešće i ne dodje na kraju. To ne može da se poredi sa scenom u liftu za 20 sekundi... Iskombinovanih sa rječima vredi probati i imenom čokoladice Kidy.

I ne, nije isto kada bi u liftu bili devojchica (ili dechak) i odrastao mushkarac. Zasho? Pitajte bilo koju feministkinju. Zato shto su mushkarci oni koji su kroz istoriju, pa sve do danashnjih dana imali moc i zloupotrebljavali je, iskorishcavajuci zhene i decu (oba pola) u seksualne svrhe, a ne obratno. I josh zato shto je zhena u nashoj kulturi vidjena kao predmet zhelje, a ne kao njen posedovalac, a josh manje kao neko ko bi svoju zhelju mogao drugome (pa josh mushkarcu, makar i mladjem) silom nametnuti.

Ma koga briga za studiju uticaja simbola iz reklame na široku populaciju. Jednostavno je - klinac nije dovoljno zreo da samostalno donese odluku o onome što se odigralo u liftu.
I tolerisanje ovakvih stvari u društvu mogu navesti neke nove generacije žena (oslobođenih klasičnih patrijarhalnih uloga) da je ovakav odnos odrasle žene i dječaka sasvim OK. E pa nije OK.

Pedofilija nije zločin zato što konzervativno društvo hoće da zabrane seks djeci ili zato što je seks sa djecom kulturološki simbol nekog zla... već zato što je dokazano da takva djeca mogu imati ozbiljne psihičke posljedice - čak i kad su se oni naizgled svojevoljno upuštali u takve odnose. To je silovanje i kad djete kaže "da" jer djete nema mentalni kapacitet i zrelost da donese promišljenju odluku.

Jao - naježim se kad pomislim u kakvom bi ja sad psihičkom stanju bio da mi se neki od mojih ranih pubertetskih vlažnih snova ostvario.

u drzhavi Srbiji u kojoj se po fakultetima odrzhavaju tribine na kojima se poriche pokolj 8 hiljada ljudi, a shto reche Teofil Panchic nedavno, skoro trecina gradjana glasa za otvorene fashiste, stvarno je pomalo frivolno dizati buku zbog nechega ovakvog

Ovo je na nivou "Zar me o pljački trafike pitate dok Hilandar gori".

I baš me zanima da li će B92 reagovati i bar prekinuti emitovanje reklame, ako već ne planira pričati o njoj u informativnom programu. Kad je bio onaj slučaj u 48 sati svadba o punoletnoj osobi koja odlučuje da se uda za muža iako je on tukao u prošlosti - digla se mnogo veća bura.
valhalen valhalen 06:20 21.09.2008

Re: Hot for teacher

stijak92

Pa, u svim pomenutim filmovima se radi o nekoj kombinaciji zaljubljenosti i seksualnih maštarija. Do seksa najčešće i ne dodje na kraju. To ne može da se poredi sa scenom u liftu za 20 sekundi... Iskombinovanih sa rječima vredi probati i imenom čokoladice Kidy.


Jel? A shto?

Ma koga briga za studiju uticaja simbola iz reklame na široku populaciju. Jednostavno je - klinac nije dovoljno zreo da samostalno donese odluku o onome što se odigralo u liftu.


Ako zakon smatra da jeste dovoljno zreo, na osnovu chega tvrdish da nije? Poznajesh dechka? A u liftu se inache nije odigralo nishta. Ovo je reklama. Nije stvarnichki. Da parafraziram ono obaveshtenje sa shpice americhkih filmova i serija - no boys have been kissed during the filming of this comercial.


I tolerisanje ovakvih stvari u društvu mogu navesti neke nove generacije žena (oslobođenih klasičnih patrijarhalnih uloga) da je ovakav odnos odrasle žene i dječaka sasvim OK. E pa nije OK.


A, tu smo znachi... Ti ne smatrash da su samo deca nezreo da samostalno donosi odluke, ti u stvari smatrash da su to i zhene (dakako, one "oslobodjene patrijarhalnih uloga", daklem valjda razularene, pushtene s lanca, etc). Pa ce onda da vide reklamu i da "pomisle da je to OK" , jerbo im se moralni kompas skroz-nasrkoz poremetio od te emencipacije, pa sad ne znaju shta je pravo, a shta krivo, nego shta vide, tako rade. Pa da zabranimo onda i "Telmu i Luiz", ko zna shta ce otkachenoj zhenskadiji pasti na pamet kad to vide! Sve ce da nas pokokaju!

Shalu na stranu, zakon smatra da odrasli ljudi (pa verovao ili ne, chak i zhene, i to i one emancipovane) znaju da razlikuju TV program od stvarnosti i u stanju su da samostalno moralno rasudjuju. A to shto ih ti smatrash nesamostalnim i nesposobnim za ove procese, stvarno je nebitno. Dakako, cenzura se vazda pravdala potcenjivanjem gradjana i njihove moci rasudjivanja.

Jao - naježim se kad pomislim u kakvom bi ja sad psihičkom stanju bio da mi se neki od mojih ranih pubertetskih vlažnih snova ostvario.


Ne znam o chemu si tad vlazhno sanjao, ali pravo da ti kazhem, ja se jezhim oc tvojih sadashnjih ideja.
stijak92 stijak92 07:25 21.09.2008

Re: Hot for teacher

Pa ce onda da vide reklamu i da "pomisle da je to OK" , jerbo im se moralni kompas skroz-nasrkoz poremetio od te emencipacije, pa sad ne znaju shta je pravo, a shta krivo, nego shta vide, tako rade. Pa da zabranimo onda i "Telmu i Luiz", ko zna shta ce otkachenoj zhenskadiji pasti na pamet kad to vide! Sve ce da nas pokokaju!

Shalu na stranu, zakon smatra da odrasli ljudi (pa verovao ili ne, chak i zhene, i to i one emancipovane) znaju da razlikuju TV program od stvarnosti i u stanju su da samostalno moralno rasudjuju.

Pa ne brine me sama reklama, koliko ravnodušan stav javnosti prema njoj. Mislim - ako ova reklama može da prodje bez ikakve ozbiljne kritike - zar to ne odražava stav društva prema ovakvoj pojavi i kako onda neko da zaključi da je ovako nešto društveno neprihvatljivo. Inače - to nije nešto što bi eventualno moglo u budućnosti da se dešava - već se dešavalo i do sad i uglavnom je tolerisano.
Pročitaj recimo članak o 26 godišnjoj učiteljici koja je u sedmomjesečnoj vezi sa svojim učenikom 13 godišnjakom zatrudnila i dobila je 30 dana zatvora i 10 godina uslovno. Ako imalo poznaješ američko zakonodavstvo - vjerovatno znaš da bi u obrnutom slučaju učitelj dobio vjerovatno 30 godina zatvora. A najilustitativnije je to što je učiteljica izjavila da se nije osjećala kao seksualni napasnik. Mogu misliti koliko je sličnih neprijavljenih slučajeva...

Dakako, cenzura se vazda pravdala potcenjivanjem gradjana i njihove moci rasudjivanja.

I nisam mislio da treba da postoji neka komisija koja kontroliše reklame - više kritikujem društvo što nije na samom početku emitovanja odreagovalo tako da pionir reklamu odmah povuče i izvini se javnosti i da im više ne padne na pamet. Takva reakcija bi bila da se radilo o djevojčici i čiki - kao što i treba da bude.

I zaboga - najgore je što je ciljna grupa reklame upravo djeca. Kako da neki dječak silovanje od strane starije žene doživi kao nešto loše - kad mu društvo ukazuje da treba da bude presrećan.

P.S. Sad sam pročitao još dva članka(1, 2) o toj učiteljici Duran koja ne samo da je dobila veoma malu kaznu - već i starateljstvo nad djetetom i dječak koga je silovala je obavezan da joj plaća alimentaciju - a još pritom mu pravi probleme oko posjeta svom djetetu... I kaže da nikad sebe neće smatrati seksualnim prestupnikom...
Mislim - ovo stvarno kao iz neke (tragi) komedije izašlo...
P.P.S. Još jedan članak o tom slučaju koji dobro opisuje duple standarde u ljudskoj percepciji.
wreich wreich 09:21 21.09.2008

Re: Hot for teacher

I ne, nije isto kada bi u liftu bili devojchica (ili dechak) i odrastao mushkarac. Zasho? Pitajte bilo koju feministkinju. Zato shto su mushkarci oni koji su kroz istoriju, pa sve do danashnjih dana imali moc i zloupotrebljavali je, iskorishcavajuci zhene i decu (oba pola) u seksualne svrhe, a ne obratno. I josh zato shto je zhena u nashoj kulturi vidjena kao predmet zhelje, a ne kao njen posedovalac, a josh manje kao neko ko bi svoju zhelju mogao drugome (pa josh mushkarcu, makar i mladjem) silom nametnuti. To mozhe biti pomalo bezvezan seksistichki stereotip, ali to vam je u nashoj (ne srpskoj, nego zapadnoj, evropskoj) kulturi tako, i zato niko (osim vas) nece ovu reklamu shvatiti kao poziv na pedofiliju, niti ce biti zbog nje uznemiren, dok bi zbog "obrnute" situacije u liftu bilo itekako puno zabrinutih.


Slažem se samo sa nekim zapažanjima. U patrijahalnoj kulturi zloupotreba i seksualno iskorišćavanje žena i dece oba pola od strane muškarca nužno se nameće kao tabu, u protivnom bi bila ugrožena struktura porodice i stabilnost zajednice. Opstanak zajednice u kojoj bi takav oblik ponašanja bio dominantan bio bi doveden u pitanje.

Znači, iz sličnog razloga zbog koga sputavamo incestuozne želje i integrišemo te zabrane u naš ego i alter ego, te većina nas oseća odbojnost prema takvoj vrsti ponašanja takođe osećamo odbojnost i prema scenariju u kome bi u liftu bili odrastao muškarac i devojčica ili dečak.
ssvetlana92 ssvetlana92 09:34 21.09.2008

Re: Hot for teacher

Naime, ako dizhete buku zbog ovakvih stvari, nece vas uzimati za ozbiljno ni kad sutra budete dizali buku zbog ozbiljnih i bitnih stvari - gej i manjinskih prava, pedofilije u crkvi, etc. - shto inache sasvim dobro (i s punim pravom) radite. Setite se samo onog dechka shto je vikao: "Vuk!"



U potpunosti se slazem sa ovim tekstom! Samo jos zelim da podvucem ovaj citat gore, koji je od bitne vaznosti!
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:28 21.09.2008

Smesna Kvirijina nedoslednost!

Kvirija:
Delta i dalje bez žena


Vec drugi ili treci put prikazujete Deltinu reklamu sa "njima", samo sa "njima", i gundjate sto medju "njima" nema zena. Cemu to?
Trazenje od vas, momaka iz Kvirije, da budete dosledni, bio bi uzaludan posao.
Zasto vama smeta (sic!) sto se na Deltinoj (uspesnoj) fotografiji pojavljuju samo (obuceni) muskarci? Kobojagi je to tako zato sto vi zagovarate "rodnu jednakost"? Ma ne budite smesni... Nedavno, vi ste "iz cistog mira" prikazali jednu grupnu fotografiju golih muskaraca (bilo ih je za oko dva fudbalska tima), slikanih od pozadi (zao mi je sto ne umem da reprodukujem taj snimak ovde, ako ste zaboravili o kom snimku se radi, ali bilo je to samo pre oko dve nedelje, mozda i manje). Tada vam nije smetalo sto medju tim muskim golim telesima (odnosno dupetima) nije bilo nijedne zene! A i da je slucajno bilo medju njima neke gole zene, vi biste sigurno reagovali pitajuci se "sta ona tu trazi", kao u onom bosanskom vicu kada se gola Fata slucajno nasla izmedju golog Muje i golog Hase...
Prema tome, kada se vi "bunite" sto na Deltinoj fotografiji nema zena, vi lamentirate sto su muskarci na njoj obuceni. Lako vas je procitati, guys, vi ste providni kao fine, zenske gacice... Uostalom, mozda ce Delta jednog dana prikazati i zbirnu fotografiju golih muskaraca, da bi ugodila i znacajnom segmentu njenih potrosaca - gejevima, jer njima je stalo da ugode svima, svaki pojedinacan potrosac (pa bio i gej) im je vazan...
queeria92 queeria92 20:13 21.09.2008

Re: Smesna Kvirijina nedoslednost!

Joj kako ti lupetaš...

Imaš reklamu koja prikazuje moć jedne firme. U pitanju je reklama za TIM JEDNE FIRME, među kojima nema žena... Meni je to problem...

Na primer, meni ne smeta što u gej pornićima nema žena...
neny neny 08:25 21.09.2008

Pedjice

da su postavili nekog bradatog cikicu kako ulazi,pahomiju i co. bi se lakse dizao kad penetriraju u srpsku decicu.
Svi koji nisu neka procitaju iskaze silovanih decaka!neka vide kome daju svoje poverenje i dusu!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:56 21.09.2008

reklama je

baš
spirititity...
zeljudina1 zeljudina1 10:00 21.09.2008

Ne, ne!!!

Apriori je uzeto da je pomenuti 'mladji tinejdzer' bio 'spopadnut' od strane razgoropadjene 'starije tete'.

Samo pomenuti subjekti tacno znaju sta se dogodilo u liftu (na primer: da li se neki od subjekata transformisao u objekat...), obzirom da su vrata bila zatvorena.

Evo sta se desilo u liftu: Vrata lifta se zatvaraju, a 'mladji tinejdzer' prozdrljivo jede svoju cokoladicu (koju je naceo pre nego sto su se vrata lifta zatvorila), obzirom da mu se cokoladica neverovatno dopala on pocinje da mahnito pretura po svojim dzepovima (pri cemu se ispase - vidimo da je ispasan kada se vrata otvore), nalazi jos 5 cokoladica i prozdere ih neverovatnom brzinom (pri cemu se zamaze cokoladom po licu - obzirom da je zamazan kada se vrata otvore. Svima je poznato da su mladici u tom uzrastu neverovatno prozdrljivi, eto secam se sebe u tim godinama, ja sam bio i ostao strasno prozdrljiv, ali to sad nije tema....). Za to vreme (kada se vrata lifta zatvore) 'starija teta' naravno ne obraca paznju na malodobnika koji prozdire cokoladice, ona zna da i kada bi nesto 'nemoralno' pokusala - to bas i ne bi bilo pametno, jer da takav lift sigurno ima ugradjenu kameru za nadzor. Oseca miris cokolade u liftu i, naravno, i njoj se jede cokolada. Iz svoje tasnice vadi nista drugo no 'kiddy' cokoladicu i pocinje da je jede, ali ne tako halapljivo kao 'mladji tinejdzer', sto i vidimo nakon otvaranja vrata lifta.

Svi ostali scenariji su tendenciozni.

Odgovori na postavljena pitanja su:

1. Kako vam se sviđa reklama? - potpuno je bezveze

2. Da li je ovo pedofilija? - nema veze sa pedofilijom, ko hoce da vidi kao pedofiliju moze tako da vidi...

3. Da li se u liftu desilo nešto protivzakonito, na primer silovanje? - ne

4. Da li ovu reklamu treba zabraniti? - ne

5. Kako biste reagovali da je čokoladicu držala devojčica, a nju spopada stariji atraktivni čika, ili da je ovog istog dečaka spopadao stariji čika? Zašto je u ovom društvu OK da starije tete vataju klince po liftovima? - kao sto vec rekoh nigde u reklami nije bilo 'spopadanja'

6. Roditelji dečaka, koji je snimio ovu reklamu, su morali da potpišu odobrenje za njeno snimanje. Kakvi su to roditelji? - decko izgleda kao tipican 'good kid', tako da su mu i roditelji, najverovatnije ok. Pitanje je sta raditi sa roditeljima 'dece' koja su, valjda u Pirotu u osnovnoj skoli svojoj drugarici izvadili ocnu protezu i povredili kicmu...

7. Da li treba zatražiti od televizija da prekinu prikazivanje ove reklame? - ne, u stvari zabranio bih emitovanje svih reklama na rts-u, obzirom da je to javni servis i izdrzava se od pretplate...

8. Da li treba tražiti reakciju Ministarstva za omladinu i sport? - ne

9. Da li treba da se oglase organizacije za zaštitu dece? - ne videh da se niko od ovde pomenutih oglasio i nesto uradio u vezi pomenutog slucaja u Pirotu

10. Dizanje prašine oko ove reklame samo ide u prilog „Pioniru“, jer će se još više pričati o njihovom proizvodu. Da li je bojkot njihovih proizvoda rešenje? - ma nema to veze, u celoj je prici kriticno da neko uzme jelenu karleusu za reklamu, nista drugo...

I jos nesto: MOLIM MODERATORA06 DA SE NE MOTA OKO MOG KOMENTARA.

Zahvaljujem i pozravljam!

rayzippo rayzippo 11:41 21.09.2008

moral

neki ljudi ce u svakoj dlaci naci jaje bez obzira na stvarni izgled..
ivana23 ivana23 14:11 21.09.2008

Re: moral

Beneton je primer drasticnih reklamnih kampanja...

Samo za one iznad 18 godina

annmay annmay 16:21 21.09.2008

zabrana

Apelovati na javnost i zabraniti.
vlada61 vlada61 20:50 21.09.2008

Неукусна реклама

Реклама јесте неукусна, али педофилија није. Наиме педофилија се дефинише као сексуална склоност ка деци у пред-пубертетском узрасту.
queeria92 queeria92 21:03 21.09.2008

Re: Неукусна реклама

Наиме педофилија се дефинише као сексуална склоност ка деци у пред-пубертетском узрасту.


Ka deci do 14 godina u Srbiji.
vlada61 vlada61 21:39 21.09.2008

Re: Неукусна реклама

Objekt seksualnog zlostavljanja su djeca oba spola i svih uzrasta, ali najčesće je to dijete u predpubertetskoj dobi (7-11 godina), dok je još uvijek izrazito vulnerabilno i nesposobno da se brani, i kada se počinju javljati sekundarne spolne karakteristike, tj. prvi znaci puberteta (Martens 1989, Faller, 1989; OPCS, 1987).
Pedofilija podrazumijeva interes za djecu predpubertetske dobi, dok hebefilija znači zainteresiranost za djecu koja su u pubertetu
queeria92 queeria92 08:14 22.09.2008

Re: Неукусна реклама

The APA's Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders 4th edition, Text Revision gives the following as its "Diagnostic criteria for 302.2 Pedophilia":
* A. Over a period of at least 6 months, recurrent, intense sexually arousing fantasies, sexual urges, or behaviors involving sexual activity with a prepubescent child or children (generally age 13 years or younger);
* B. The person has acted on these sexual urges, or the sexual urges or fantasies cause marked distress or interpersonal difficulty;
* C. The person is at least age 16 years and at least 5 years older than the child or children in Criterion A.
plavioblacic plavioblacic 22:37 21.09.2008

Reklama je odvratna.


Da klinac nije onako razdrljen ostao, jos bi nekako i proslo.... kao sam je sebe umazao gledajuci u...

Ovako, to je ocigledan primer kako se pedofilija promovise kao nesto normalno...



ja im pisala takodje, videcemo da li ce biti odjeka...
sikur sikur 10:18 01.10.2008

reklama?

hm. mnogo olako se danas koristi reč pedofilija. skoro da sam bio ubeđen da je to bolest, kada polno zrela osoba ima seksualne nagone prema polno nezreloj osobi. verovatno grešim, nisam stručan na tom polju. malo mi je smešno da neko ko je homoseksualnih sklonosti, ako sam ja dobro shvatio čitajući profil, ukoliko nisam izvinjavam se, skoči ovako na neku reklamu koja svakako nije umesna. druga stvar je, malo je šmekerski nazivati ljude budalama, kretenima, i štatija znam, a tebi izgleda baš simpatično da surlaš nebom nosić? inače, unas još jedan lep i ladan dan, neradi grejanje, uvas, kakoje?

bajdvej, iskreno se nadam da u ovoj zemlji, bar dok ja hodam njom, neće biti izglasan zakon o nečemu... recimo o tome da homoseksuaci sklapaju brakove. nije to ništa strašno, to je sasvim okej, al praviti ovakve pedofiličarske reklame? ee, to je za osudu. zamisli momka gerontofiličara! zagledo se u tetku, sunce mu detinje.

ja mislim da vi malko seruckate. onako malko, malčice. tek da budete što veći šmekeri. ijaću da budem ko vi, samo da porastem.

da završim, sve što sam napisao gore, ne sadrži elemente u smislu provokacija, sarkazma i tako dalje. tako da nema potrebe da replika na napisano bude tipa, vid smole, vid budale nepismene. a reklam je glupa. jeste. glupe su i reklame vaše prijateljice jelene karleuše. i one su glupe. meni lično.

lep dan želim.

Sikur Savijenko

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana