PRAVDA ZA UROŠA

vracarac92 RSS / 22.09.2008. u 09:36

Izneću svoje lično mišljenje:

Ukoliko malo premotamo film unazad, samo osam godina, ne više, setićemo se da je prva investicija novih "demokratskih" vlasti bila kupovina nove opreme za MUP i osnivanje žandarmerije. Izgleda da su na vreme hteli da se obezbede od eventualnog gneva onih koji su ih doveli na vlast i da se kvalitetno ograde od "svog" naroda. Dakle, Demokratija u Srbiji se rodila kupovinom novog pendreka.

Uroša Mišića gotovo da ne poznajem. Još jedan klinac sa tribine, jedan od hiljadu. ne znam da li je dobar ili loš, da li je svetac ili baraba. Ne znam niti me to zanima, ali znam dve stvari:

1. Uroš Mišić je počinio krivično delo i zaslužio je kaznu. Uroš nije nevin i zbog svog nepromišljenog postupka treba da bude kažnjen, oko toga nema dileme. Ono što je učinio policajcu Trajkoviću zaista je strašno. Dakle, Uroš jeste zaslužio kaznu.

2. Kazna od deset godina zatvora za Uroša Mišića je nesrazmerno velika.

Uroš nije zaslužio deset godina. U zemlji gde ubice, silovatelji, čedomorci, dobijaju 3-4 godine robije a dileri droge dobijaju uslovne ili smešne zatvorske kazne, gde je kazna za službena lica koja su ubila čoveka na demonstracijama - suspenzija, gde sadašnji ministar policije ima koferče a prethodni trafiku kazna od deset godina je zaista sramna. Ako tome dodamo i ono što se dešava i sa Haškim sudom gde se Haradinaj, Tači, Orić, Delić i slični krvnici i glavoseče proglašavaju nevinim ili bivaju osuđeni na dve-tri godine, kazna od deset godina za Uroša Mišića predstavlja sumrak pravde.

"Uroš Mišić je osuđen na deset godina zbog "pokušaja ubistva" pripadnika MUP-a na utakmici Crvena Zvezda - Hajduk Kula 02.12.2007.

Međutim dan pre izricana presude saznajemo nešto drugo i ti od strane sudskog veštaka:

Sudski veštak, doktor Dušan Dunjić, izjavio je juče u Okružnom sudu u Beogradu da je žandarm Nebojša Trajković u decembru prošle godine bio brutalno pretučen na fudbalskoj utakmici Crvena zvezda - Hajduk iz Kule, ali da nije bio životno ugrožen.

Tokom iznošenja nalaza i mišljenja veštaka na suđenju Urošu Mišiću, optuženom da je Trajkoviću gurao navijačku baklju u usta i na taj način pokušao da ga ubije, Dunjić je naveo da je Trajković zadobio teške povrede, ali da nije imao povrede u ustima.

Trajković je na usnama imao reakciju od opekotine na levom obrazu, koja sama za sebe predstavlja tešku telesnu povrede - rekao je Dunjić. Veštak je naveo da je Trajković zadobio niz opekotina po licu, vratu, leđima, zatim ubode na šaci i nadlaktici i brojne krvne podlive, oderotine i nagnječenja.

Iz ovoga primera možemo zaključiti samo jedno, NEKO je želeo da od slučaja Uroš Mišić napravi primer, pretnju .Doduše, takvi slučajevi nisu nepoznati ni u našoj ni u svetskoj istoriji.

-Nacisti su u srbiji streljali 100 za jednog. ZA PRIMER OSTALIMA

-Sovjetski komesari su na licu mesta streljali kolebljivce. ZA PRIMER OSTALIMA

-Đorđe Martinović je doživeo ono što je doživeo. ZA PRIMER OSTALIMA.

- Esesovci su na ulicama Berlina 1945. godine vešali dezertere. ZA PRIMER OSTALIMA

-Neki partizani su  streljani za krađu šala ili šljiva. ZA PRIMER OSTALIMA

- Vilijam Hejz (ponoćni ekspres) je osuđen na dodatnih 30 godina robije. ZA PRIMER OSTALIMA

-Rimljani su lopove i pobunjenike razapinjali na krstove pored puta. ZA PRIMER OSTALIMA

Ovakvih primera ima bezbroj i uglavnom se zgražavamo nad njima ali da se u "demokratskoj" Srbiji neko služi takvim metodama kojima se ni Milošević nije služio zaista nisam očekivao. Nemojte me pogrešno razumeti ali više nisam 100% siguran da li sam pravilno postupio kada sam 5. oktobra izašao na ulicu. Uostalom u subotu se na marakani ponovo čulo skandiranje: Bando Crvena i Slobino vreme, ovo je Slobino vreme. Baš me zanima šta to znači?

Ne znam kome su ovakvi slučajevi potrebni ali se samo nadam da će se nadležni prizvati pameti i da će drugostepena presuda Urošu Mišiću biti fer i poštena. Ovakva presuda ne sme da ostane jer je besmislena i predstavlja klasičan primer demonstracije sile i moći a istorija nas uči kako su se te stvari uglavnom završavale. Sila samo može da stvori silu a nasilje (makar i pravno) rađa nasilje a mislim da nam to u ovom trenutku definitivno nije potrebno. Strasti se moraju smiriti.

PRAVDA ZA UROŠA - OPORAVAK TRAJKOVIĆU



Komentari (69)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

constrictoria92 constrictoria92 10:01 22.09.2008

Vracarac,

slazem se sa svime sto si napisao.
Urosa ne poznajem i smatram da treba da ide u apsanu. Ali 10 godina?!? Ma, daj, molim te!
Citala sam da je neki lik odlezao godinu i po zbog pedofilije (sexualno zlostavljanje rodjenog sina od 8 godina), a onda je pusten i dete mu je vraceno na staranje!
I sad meni neka kaze neko da je Pravda ista za sve! Doduse, ima povez na ocima, pa, izgleda, kako se kome zalomi...
Kompletna situacija pocinje polako da smrdi na 90-te...

Edit:

Koliko su dobili oni koji su premlatili i zivotno ugrozili narod onomad u Pioniru? Da li im je uopste sudjeno?
Dupli arsini...
vracarac92 vracarac92 10:08 22.09.2008

Re: Vracarac,

Koliko su dobili oni koji su premlatili i zivotno ugrozili narod onomad u Pioniru? Da li im je uopste sudjeno?
Dupli arsini...
...Ili oni koji su dečka, pitomca vojne gimnazije unakazili gumenim metkom dok je čekao u redu za ulazak na stadion. Pucano mu je u glavu, bio je u komi a nisam baš siguran da mu je država platila operaciju rekonstrukcije lica. Naravno , i posle pet (?) godina "istraga je u toku"
PRAVDA ZA UROŠA
medjutim92 medjutim92 10:57 22.09.2008

Re: Vracarac,

vracarac92
Koliko su dobili oni koji su premlatili i zivotno ugrozili narod onomad u Pioniru? Da li im je uopste sudjeno?
Dupli arsini...
...Ili oni koji su dečka, pitomca vojne gimnazije unakazili gumenim metkom dok je čekao u redu za ulazak na stadion. Pucano mu je u glavu, bio je u komi a nisam baš siguran da mu je država platila operaciju rekonstrukcije lica. Naravno , i posle pet (?) godina "istraga je u toku"
PRAVDA ZA UROŠA


I zvanicno objasnjenje da pandur nije pucao u glavu, nego u vazduh, ali gle nesrece, iznad njega je bio krov, od kog se gumeni metak rikosetirao, pa pravo klincu u glavu.. Nije nego..

Optuzenom za paljenje novosadskog lokala u kome je stradalo osmoro ljudi, preti kazna od 2 do 12 godina.

Uros nije bio jagnje, ali je postao zrtveno jagnje. Ali pravdu ce, nazalost, tesko videti..

Vracarac, puna podrska, ocekivao sam ovakav blog od tebe.
vracarac92 vracarac92 11:06 22.09.2008

Re: Vracarac,


I zvanicno objasnjenje da pandur nije pucao u glavu, nego u vazduh, ali gle nesrece, iznad njega je bio krov, od kog se gumeni metak rikosetirao, pa pravo klincu u glavu.. Nije nego..

Optuzenom za paljenje novosadskog lokala u kome je stradalo osmoro ljudi, preti kazna od 2 do 12 godina.
Ovakvih primera ima mali milion.
Vracarac, puna podrska, ocekivao sam ovakav blog od tebe.
Drago mi je što te nisam razočarao.
PRAVDA ZA UROŠA
mikimedic mikimedic 16:01 22.09.2008

Re: Vracarac,

Optuzenom za paljenje novosadskog lokala u kome je stradalo osmoro ljudi, preti kazna od 2 do 12 godina.


zavisi od kvalifkacije krivicnog dela -- tesko delo protiv bezbednosti, ili pokusaj ubistva. umisljaj ili nehat. nije tako jednostavno porediti razlicite presude. pricamo o babama i zabama.
schweppes92 schweppes92 19:13 22.09.2008

Re: Vracarac,

Uroš nije zaslužio deset godina. U zemlji gde ubice, silovatelji, čedomorci, dobijaju 3-4 godine robije a dileri droge dobijaju uslovne ili smešne zatvorske kazne, gde je kazna za službena lica koja su ubila čoveka na demonstracijama - suspenzija, gde sadašnji ministar policije ima koferče a prethodni trafiku kazna od deset godina je zaista sramna
.

Vračarac, argumenti koje navodiš nikako ne mogu biti razlog da Urošu Mišiću ne bude izrečena maksimalna predvidjena kazna za delo koje je izvršio. Naročito kada se uzme u obzir monstruoznost njegovog dela (gurati čoveku baklju u usta) i potpuno nekritički odnos prema izvršenom krivičnom delu koji je Mišić iskazao kroz kajanje "nisam znao da nije navijač" - inače bi "baklja u ustima" bila sasvim opravdana mera.
Kada se na umu ima da je bahatost "navijača" i klinaca kojima su oni uzor poprimila epidemijske razmere i da se nijedno masovno divljanje u Srbiji ne odigrava bez njihovog učešća, mislim da je izricanje maksimalne zatvorske kazne prava mera kazne za Mišića i upozorenja za druge.
Mislim da argument "Zašto Mišiću deset godina kada dileri, silovatelji, ubice...." konačno treba da bude zamenjen argumentom "Ako je Mišić osudjen na 10 godina onda i silovatelji, ubice....".
vracarac92 vracarac92 06:49 23.09.2008

Re: Vracarac,

(gurati čoveku baklju u usta)

Sudski veštak, doktor Dušan Dunjić, izjavio je juče u Okružnom sudu u Beogradu da je žandarm Nebojša Trajković u decembru prošle godine bio brutalno pretučen na fudbalskoj utakmici Crvena zvezda - Hajduk iz Kule, ali da nije bio životno ugrožen.
Tokom iznošenja nalaza i mišljenja veštaka na suđenju Urošu Mišiću, optuženom da je Trajkoviću gurao navijačku baklju u usta i na taj način pokušao da ga ubije, Dunjić je naveo da je Trajković zadobio teške povrede, ali da nije imao povrede u ustima.
schweppes92 schweppes92 10:16 23.09.2008

Re: Vracarac,

Vračarac, moj stav je da teška krivična dela u trenutku u kom nam se država nalazi (ratovi, tranzicija, tajkuni, dileri...) treba osudjivati izricanjem maksimalnih kazni. Količina sirove agresije koja se valja ulicama Srbije, "bure baruta", mora biti prevenirano oštrijom i doslednijom kaznenom politikom. Naravno da sve to neće imati nikakvog smisla ako se budu vodili montirani i "motivisani" sudski postupci. Da li je kvalifikacija dela koje je izvršio Uroš objektivna ja ne mogu znati, niti bilo ko kome nije dostupan dokazni materijal i ko ne poznaje zakonske odredbe u vezi sa kvalifikacijama dela. Ono što kod mene stvara izvesnu dozu optimizma je činjenica da je sud počeo da izriče maksimalne kazne i nikako ne mogu blagonaklono gledati na izjave neupućenih laika koji bi da se očuva status quo. Gest Zvezdinih igrača sa ispisom "Pravda za Mišića" mi je posebno nerazumljiv, naročito posle dogadjaja od pre nekoliko dana kada ih je grupa "Mišića" bejzbolkama podsetila kako izgleda kada se "pravda" sprovodi van institucija.
Izjava jednog sudskog veštaka nikako ne može biti jedina relevantna činjenica u kvalifikaciji dela. Presuda se donosi na osnovu niza veštačenja veštaka različitih oblasti i na osnovu niza drugih relevantnih kriterijuma koje ja, kao neko ko nije sudija, ne poznajem u meri da bih mogao javno iznosti svoj sud. Meni ostaje da imam poverenje (kritičko) u institucije i podržavam stav "strogog kažnjavanja" teških krivičnih dela.
S druge strane, postoje više sudske instance kojima se Uroš može žaliti i tražiti prekvalifikaciju dela. I u tom slučaju očekujem da bude osudjen na maksimalnu kaznu, naravno u okviru nove kvalikacije.
constrictoria92 constrictoria92 10:31 23.09.2008

Re: Vracarac,

Vračarac, moj stav je da teška krivična dela u trenutku u kom nam se država nalazi (ratovi, tranzicija, tajkuni, dileri...) treba osudjivati izricanjem maksimalnih kazni.


Slazem se sa tobom. Ali to onda znaci da i ubice ne smeju dobijate manje od 30 godina zatvora, da ne pricam o cedomorstvu, pedofiliji i silovanjima.

Seti se oca (pocetak ove godine) koji je sexualno zlostavljao sina od 8 godina, pa mu je sud odredio vrlo malo kaznu (1 godina) zatvora, zato sto je on jedni staratelj detetu... I sta je sa policijom koja se brutalno ponasa (npr. Pionir ili decko koga su unesrecili gumenim metkom)? I koliko je godina dobio (i da li je, uopste, osudjen) onaj sa Juga koji je ispalio raketu na Sever...

Drugo, velika je ekspanzija nasilja kod maloletnika. I njih treba izjednaciti sa odraslima. Secas se devojcice kojoj su drugarice iscupale vestacko oko pre par meseci? Te devojcice nisu cak ni sudski gonjene... Ili ona devojcica koju su sexualno zlostavljale drugarice? Ni te drugarice nisu sudski gonjene. Ili klinci koji su ubili drugog klinca, pa je jedan dobio 2 godine, drugi 3, a trojica su oslobodjena...

Vec vidim novi biznis: OpakiLikovi placaju MaloletneHitman-e, jer nece robijati duze od 2-3 godine...

Ja jesam za maximalnu primenu Zakona - ali Zakon ne sme biti selektivno primenjivan!!!!
Pravda mora biti jednaka za sve. U suprotnom, nije pravda - vec osveta...

p.s.
Uros treba da robija, jer je pocinio tesko krivicno delo -> Uros nije jedini koji treba da robija -> uzimajuci u obzir prethodno navedena krivicna dela: 10 godina je mnogo, odnosno, prethodna dela su (ne)osudjena besramno malo...

vracarac92 vracarac92 10:46 23.09.2008

Re: Vracarac,

Ni te drugarice nisu sudski gonjene. Ili klinci koji su ubili drugog klinca, pa je jedan dobio 2 godine, drugi 3, a trojica su oslobodjena...
Ludak, narkoman koji je svoju suprugu prebio i naterao da gola šeta ulicama Knjaževca je dobio 1 (JEDNU) godinu zatvora i to zbog pritiska javnosti.

schweppes92 schweppes92 11:18 23.09.2008

Re: Vracarac,

constrictoria92
Uros treba da robija, jer je pocinio tesko krivicno delo -> Uros nije jedini koji treba da robija -> uzimajuci u obzir prethodno navedena krivicna dela: 10 godina je mnogo, odnosno, prethodna dela su (ne)osudjena besramno malo...

Mislim da se sve vreme u vašem i nekim drugim komentarima problem zamagljuje i relativizuje na način što se krivično delo koje je počinio Uroš sagledava u kontekstu drugih krivičnih dela. Takav pristup ne može dovesti do prekida kontinuiteta loše, nedosledne, motivisane... sudske prakse.
Hajde da dopustimo da Uroš bude kažnjen strogom kaznom predvidjenom za krivično delo koje je izvršio.
Hajde da insistiramo da svi koji su počinili krivična dela takodje budu osudjeni na adekvatne zatvorske kazne.
Ja nisam neko ko ima bilo kakav interes da baš Uroš bude osudjen, da bude najstrožije kažnjen iz razloga što je napao žandarma,... Ja u Urošu vidim hiljadu lica, fotorobot mnogih klinaca koji divljaju gde god stignu, bodu noževima školske drugare, tuku nastavnike... I dileri, pedofili, silovatelji, ubice... su "UROŠI" kojima na vreme nije izrečena najstrožija kazna... Hajde da se založimo da se zakon ispreči pred svakim "urošem", "legijom"... Hajde zbog sve one dece koja još uvek nisu otkrila Uroša u sebi, hajde zbog onih koje još nije stigla brutalnost hiljada potencijalnih "Uroša", hajde zbog budućnosti svih nas...
Da pojasnim: "Uroš" je u mom komentaru sinonim za sve one koji su u stanju da bez ikakvog povoda, bez potrebe za samoodbranom, drugu osobu napadnu na način monstruozan po količini najbrutalnije agresije... a kojima je jedini iskaz griže "savesti" formulisan u izjavi "nisam znao da nije navijač"...
Nije mi jasno kako je moguće u njegovom primeru ne videti izjave drugih počinilaca : "nisam znao da je dete", "nisam znao da će umreti od batina", "nisam znao da ne želi sex samnom"....
vracarac92 vracarac92 11:54 23.09.2008

Re: Vracarac,

Sve to bi imalo smisla kad bi država počela da se obračunava tako drakonski sa pravim kriminalcima, hohštaplerima i zlikovcima a ne sa momkom kome je ovo prvo krivično delo.
Izneću samo nekoliko primera:
-A.Ć iz Kragujevca osuđen na 7 meseci zbog posedovanje 35 grama heroina namenjenog prodaji
-J.M. iz Dečana, 3.5 godine zbog granatiranja manastira Dečani
-Goran Davidović Firer - godinu dana za upad na tribinu i širenje mržnje
-A.L. 4 meseca za neovlašćeno posedovanje oružja. Uslovno 2 godine
-Anton Vrdoljak, 5 godina za ratne zločine
-S.D. iz Niša5 godina ya trgovinu ljudima i podsticanje na prostituciju
-P.S., 7.5 godina za granatiranje Dubrovnika
-Abu Hamza, 2godine i 10 meseci za ubistvo
-M.P., nesavesno lečenje, godinu dana
-Dačić - koferče - ništa
-Janjušević i Kolesar - ništa
-Glasanje iz Bodruma - ništa
-Pretnje i govor mržnje u skupštini - ništa
-Karić vozi pijan (utvrđeno pa posle "nekako" izmenjeno)a devojka visi na rubu smrti - ništa
Ovakvih slučajeva ima mali milion.
Oprostite, ali momak koji se pokajao i kome je ovo prvi prekršaj ne zaslužuje 10 godina. Ne zaslužuje da mu zbog jedne greške ceo život bude upropašćen. 2-3 godine je više nego dovoljna kazna.
schweppes92 schweppes92 12:10 23.09.2008

Re: Vracarac,

Vračarac, vama kao psihijatru je sasvim dobro poznato o kakvom tipu ličnosti se radi. Potpuno ilustrativne su i reči kojima je izrazio "pokajanje". Ne ulazim u to kolika je kazna, opimizam mi uliva činjenica da je maksimalna. "Uroši" će se dobro zamisliti a konkretni Uroš Mišić ima šansu da dobrim vladanjem i amnestijom značajno skrati period "prevaspitavanja".
Primeri koje navodite su zaista deo sramne sudske prakse i kao takvi su u značajnoj meri doprineli da nam se na svakom koraku dogadja brutalno nasilje. Krajnje je vreme da se to promeni. Setite se "Uroša" koji šutira kamermana B92... Setite se "Uroša" koji tuče lekare Hitne pomoći... Za sve njih, i one koje ste vi pobrojali, maksimalna kazna je jedini način da ovom društvu damo šansu...
vracarac92 vracarac92 12:25 23.09.2008

Re: Vracarac,

Da. Ali treba početi od PRAVIH kriminalaca sa debelim dosijeima a ne od dvadesetogodišnjeg mladića kome je ovo pri prekršaj.
Potpuno ilustrativne su i reči kojima je izrazio "pokajanje"
ne zaboravite da se u našoj sudskoj praksi to "pokajanje" uvek uzimalo veoma ozbiljno. pune su nam presude raznih pokajanja i iskrenih kajanja koja su "uzeta u obzir prilikom izricanja presude!"
Strogoću treba tretirati na kriminalcima a ne nekome ko je prvi put pogrešio. Siguran sam da bi mu dve-tri godine bile i više nego dovoljne da shvati svoju grešku i da nikada više i ne pomisli na tako nešto.
margos margos 10:06 22.09.2008

Sramotno!

Ja se blokiram nad ovakvim stvarima. U zemlji Srbiji. Demokratskoj.
Od vlasti koja je 'Uroše Mišiće' koristila da dođe na vlast.
Za primer.:(((((
vracarac92 vracarac92 10:14 22.09.2008

Re: Sramotno!

Demokratskoj.
?
Što je mnogo - mnogo je. Evidentno po direktivi osuditi dečka (bez kriminalnog dosijea) na 10 godina je greh. Nadam se da će kazna biti preinačena i da će se nesrećni policajac Trajković oporaviti. Ukoliko ostane ovako to će značiti da je Srbija javno rekla zbogom nezavisnom sudstvu.
PRAVDA ZA UROŠA
margos margos 10:38 22.09.2008

Re: Sramotno!

Rekoh demokratskoj jer je presuda, pa i naknadni pritvor za momke koji su negodovali - sve osim nezavisnog demokratskog ponašanja suda. Demokratija sa osudama 'za primer' a ne sa pravdom jednakom za sve je vrlo sumnjiva demokratija. Po onom sistemu 'ja sam za dogovor- biće kako ja kažem'.
vracarac92 vracarac92 10:43 22.09.2008

Re: Sramotno!

Znam Margos. Znam. ? je bio samo ironija prema srpskoj demoratiji i nezavisnom sudstvu u koje nas ubeđuju naši vrli političari.
PAVDA ZA UROŠA
mikimedic mikimedic 15:59 22.09.2008

Re: Sramotno!

Rekoh demokratskoj jer je presuda, pa i naknadni pritvor za momke koji su negodovali - sve osim nezavisnog demokratskog ponašanja suda. Demokratija sa osudama 'za primer' a ne sa pravdom jednakom za sve je vrlo sumnjiva demokratija. Po onom sistemu 'ja sam za dogovor- biće kako ja kažem'.


Osuda za 'primer' cini sustinu preventivne funkcije krivicnopravne sankcije, i da, treba da bude jednaka za sve...
margos margos 23:49 22.09.2008

Re: Sramotno!

Osuda za 'primer' cini sustinu preventivne funkcije krivicnopravne sankcije,

Miki, možda si u pravu. Ja nisam pravnik, i nisam objektivna. Ne mogu da posmatram ovu presudu Suda nezavisno od svih ostalih presuda donesenih ili nedonesenih u poslednje vreme. Zato mi je ova kazna za primer sramotna.

yanjing yanjing 12:46 22.09.2008

ne znam

imas preporuku od mene, ali vise zbog sramno kratkih presuda za druge zlocine
pa onda ova situacija sa Urosem ispada potpuno suluda

za mene, voziti 150 na sat skroz je po ludilu i bahatosti identicno sa guranjem baklje u covekova usta
potpuno odsustvo razuma, s tim sto vozaci dobijaju 6 meseci do godinu dana u zatvoru otvorenog tipa, sve sa vikendima kod kuce
tu se jos nisu setili da prave primere, a svaki dan neko pogine...
vracarac92 vracarac92 12:53 22.09.2008

Re: ne znam

da ponovim Uroš JESTE zaslužio kaznu. Jeste učinio strašnu stvar (doduše baklju nije gurao nesrećnom Trajkoviću u usts-nalaz veštaka) ali mora da dobije zasluženu kaznu a ne drakonsku jer kao što kažeš kada raznorazni frikovi koji pobiše pola Srbije zato što pijani ili drogirani sedaju za volan dobijaju šest meseci onda i U.M. treba da dobije srazmernu kaznu (2-3 godine, po meni). Pravda mora biti jednaka za sve.
MilutinM MilutinM 14:13 22.09.2008

Previše

Moralo bi jednom i da se krene sa kažnjavanjem navijača. Ili, bolje reći: nazovi navijača. Ali, pridružujem se mišljenjima da je ovo previše. Pogrešan način da se "okrene list".

Svrha kazne je da osobi koja je načinila prekršaj ukaže na grešku ali i da mu/joj pomogne da shvati grešku i popravi se. Poslati jednog mladog čoveka na desetogodišnju robiju znači baciti ga definitivno u ralje kriminala. Kakav će Uroš biti kada izadje?
vracarac92 vracarac92 14:18 22.09.2008

Re: Previše

Moralo bi jednom i da se krene sa kažnjavanjem navijača. Ili, bolje reći: nazovi navijača. Ali, pridružujem se mišljenjima da je ovo previše. Pogrešan način da se "okrene list".

Svrha kazne je da osobi koja je načinila prekršaj ukaže na grešku ali i da mu/joj pomogne da shvati grešku i popravi se. Poslati jednog mladog čoveka na desetogodišnju robiju znači baciti ga definitivno u ralje kriminala
Milutine, to je poenta. Hvala.
mikimedic mikimedic 15:57 22.09.2008

Re: Previše

Svrha kazne je da osobi koja je načinila prekršaj ukaže na grešku ali i da mu/joj pomogne da shvati grešku i popravi se. Poslati jednog mladog čoveka na desetogodišnju robiju znači baciti ga definitivno u ralje kriminala


Jeste poenta, ali ne i jedina. Svrha sankcije je isto tako i preventivna... o cemu napisah u donjem komentaru.
Filip2412 Filip2412 18:41 22.09.2008

svrha kazne

Poslati jednog mladog čoveka na desetogodišnju robiju znači baciti ga definitivno u ralje kriminala


Mozda, ali zato na taj nacin stitis mnoge normalne mlade decake i devojke koji bi inace mogli biti zrtve ovog manijaka.

Takodje, daje se jasan primer ostalim "ljubiteljima sporta" zeljnim krvi da ce biti kaznjeni ako ugrozavaju tudje zivote.

Najzad, na trecem mestu stavio bih svrhu prevaspitavanja kriminalca. Nije nebitno, daleko od toga, ali je na trecem mestu.
tyson tyson 20:39 22.09.2008

Re: Previše

MilutinM
Poslati jednog mladog čoveka na desetogodišnju robiju znači baciti ga definitivno u ralje kriminala. Kakav će Uroš biti kada izadje?

Bojim se da je taj mladi čovek već neko vreme u raljama kriminala.
A nekako mi se čini da iz zatvora ne može izaći gori nego što je sad.
MilutinM MilutinM 20:59 22.09.2008

Re: Previše

Bojim se da je taj mladi čovek već neko vreme u raljama kriminala.

To što se bojiš nije nešto pouzdano. Imaš li neki dokaz?
mikimedic mikimedic 15:56 22.09.2008

Svrha...

Uroš nije zaslužio deset godina. U zemlji gde ubice, silovatelji, čedomorci, dobijaju 3-4 godine robije a dileri droge dobijaju uslovne ili smešne zatvorske kazne, gde je kazna za službena lica koja su ubila čoveka na demonstracijama - suspenzija, gde sadašnji ministar policije ima koferče a prethodni trafiku kazna od deset godina je zaista sramna. Ako tome dodamo i ono što se dešava i sa Haškim sudom gde se Haradinaj, Tači, Orić, Delić i slični krvnici i glavoseče proglašavaju nevinim ili bivaju osuđeni na dve-tri godine, kazna od deset godina za Uroša Mišića predstavlja sumrak pravde.


Dragi Vracarac, mislim da se relativno dobro poznajemo i da zastupamo slicne stavove. I ovaj primer moze da prikaze iz koliko razlicitih uglova se moze gledati na jedan dogadjaj. U teoriji prava postoji posebne grane koje se time bave - od krivicnog prava do kazene politike. Svrha krivicne sankcije je dvostruka -- obicnim recnikom receno -- represivna (prema pociniocu) i preventivna (prema ostalim pojedincima). Krajnji rezultat kaznene politike se vidi kroz stopu kriminala u jednom drustvu -- i premale i previsoke kazne dovode do povecanja stepena kriminala. Odredjivanje visine kazne zavisi od mnogih faktora, kako objektivnih tako i subjektivnih.

Ja ne mogu da sudim da li je 10 godina mnogo ili malo za ovako nesto. Delo je, po mom misljenju, monstruozno. Subjektivni stav, ako je tacno prenet, pocicioca prema delu odredjuju njegove reci: 'nisam znao da je navijac' -- iz koga se nedvosmisleno vidi da on smatra da je delo u redu 'ako je u pitanju navijac'. U poredjenju sa drugim presudama -- slazem se, ova presuda je ipak drakonska. Medjutim pre bih rekao da su sumrak pravosudja upravo te druge presude, a ne ova.

После изрицања драконске и неправедне казне за Уроша Мишића, изгледа да је на путу још једна фарса у српском правосђу. Присутнима који су јавно изразили негодовање због пресуде изречен је притвор у трајању од два дана, који је данас продужен за додатних тридесет дана.
У образложењу одлуке наводи се да је притвор одређен због могућег утицаја на сведоке, што је сасвим апсурдно јер се све одиграло у судници.
И сама изјава портпарола тужилаштва у којој се каже да је ово "први случај процесуриања напада на судије после изрицања пресуде" довољно, сама за себе, говори о свему.


Jedan od razloga za odredjivanje pritvora je upravo mogucnost uticaja na svedoke. Ne vidim sta je ovde sporno. Jos jednom se vidi preventivna svrha krivicnog prava (imali smo primere ubistava sudija u sudnici), i ako je ovo prvi korak u tom smeru kao sto kaze portparol, u potpunosti pozdravljam. Naravno, ako ovo ne ostane na pojedinacnom slucaju.
Puerta Puerta 17:43 22.09.2008

Preporuka ko kuca

Sve si u pravu Vracarac.
Niš-tavilo Niš-tavilo 18:28 22.09.2008

Pokusaj ubistva sluzbenog lica

Sudski veštak, doktor Dušan Dunjić, izjavio je juče u Okružnom sudu u Beogradu da je žandarm Nebojša Trajković u decembru prošle godine bio brutalno pretučen na fudbalskoj utakmici Crvena zvezda - Hajduk iz Kule, ali da nije bio životno ugrožen.


To sto mu zivot nije bio ugrozen (nije bio u zivotnoj opasnosti) ne znaci da ovo ne moze da se tumaci kao pokusaj ubistva. I kad neko puca u nekog pa ga promasi to je pokusaj ubistva iako ovom ne fali ni dlaka sa glave. Da je kazna velika, jeste, ali samo zato sto su druge kazne male.
Filip2412 Filip2412 18:38 22.09.2008

10 godina je malo

Ne mogu da verujem... dakle vi pravdate Urosa time sto su drugi radili i gore stvari pa dobili manje? Dakle posto je zemlja Srbija gde se svasta dogadja i mnogi kriminalci bivaju oslobodjeni, to sad meni daje za pravo da cinim zlodela i ocekujem blagu kaznu???

Decko se nije cak ni pokajao nego je izjavio nesto kao "nisam znao da je policajac..."

10 godina je malo. O drugim slucajevima i drugim presudama mozemo da razgovaramao ali za ono sto je Uros uradio 10 godina je MALO.

Svi vi koji mislite da je 10 godina isuvise strogo valjda cete se jednom naci u situaciji kao taj policajac pa cete valjda nakon toga na drugi nacin procenjivati "da li je bilo pokusaja ubistva".

Iz ovoga primera možemo zaključiti samo jedno, NEKO je želeo da od slučaja Uroš Mišić napravi primer, pretnju
Ja se iskreno nadam da ce primer uroditi plodom te da manijaci vise nece raditi takve stvari po stadionima. U suprotnom, barem ce pravosudje imati ovaj primer i nadam se dodeljivati jednako stroge kazne.

mikimedic mikimedic 18:47 22.09.2008

Re: 10 godina je malo

Potpis i preporuka.
Dr M Dr M 18:46 22.09.2008

Pravda za sve

Postovani vracarac,
posto sam, vrlo kratko, odgovorio na svom blogu(kao Krugolinin gost), red je da svoje misljenje izlozim i ovde.

Slazemo se da je Uros ucinio neoprostivu stvar i da mora da bude kaznjen. Ono sto je vecinu zbunilo je ostrina kazne.

Mislim da je ovako ostra kazna uslovljena trenutkom u kom je kazna izrecena.
U situaciji u kojoj se pravosudje nalazi u kompletnom haosu i ne odgovara adekvatno na eskalaciju nasilja, ukljucujuci i nasilje nad sluzbenim licima pri obavljanju posla( sudije, policajci, medicinski radnici) vlast je resila da podvuce crtu. Tako je crta presekla Urosa. Ovo je PORUKA.

Mislim da ce, kad se duhovi malo smire, doci do ublazenja kazne, pa vanrednog ublazenja, pa amnestije povodom nekog praznika i da ce Uros izaci za 2-3 godine, koliko ste mu i Vi odrezali.

Ako se duhovi ne smire, prisustvovacemo eskalaciji kaznjavanja-sve do apsurda da se za pogresno parkiranje izrice smrtna kazna, jer se tako izbegava recidiv.

Zato mi se cini da je jedini izlaz iz ovog haosa striktno postovanje propisa-za sve- sa jasno definisanom kaznenom politikom, strogom ali preciznom. Kao u razvijenim sistemima-da se zna posto je pljuvanje na ulici a posto ugrozavanje zivota.

mikimedic mikimedic 18:49 22.09.2008

Re: Pravda za sve

Mislim da ce, kad se duhovi malo smire, doci do ublazenja kazne, pa vanrednog ublazenja, pa amnestije povodom nekog praznika i da ce Uros izaci za 2-3 godine, koliko ste mu i Vi odrezali.


Ja se iskreno nadam da nece, inace je svrha sankcije potpuno izgubljena. A sve ostalo potpisujem.
bene_geserit bene_geserit 19:47 22.09.2008

Pravdu je i dobio

Ono sto meni bode oci je: izgleda da navijacima ne prija sprovodjenje zakona o huliganstvu na sportskim priredbama. Doneseni zakon je vrlo strog u odnosu na dosadasnju kaznenu politiku u Srbiji, pa sta. Takav i treba da bude jer su huligani presli sve moguce granice i deluje da je to jedini moguci nacin da prestanu da se izivljavaju.

U Urosevom slucaju, koliko ja mogu laicki da kazem, zakon je doslovno sproveden. Ne moze nikako da se kaze drakonski jer je od onoga sto je on uradio tesko naci tezi oblik huliganstva.

Ne znam da li su smesniji argumenti tipa "u Srbiji se za silovanje i pedofiliju se lezi godinu-dve" ili "obracun rezima sa Delijama koje imaju velike zasluge za obranje Milosevica".
Zbog cega ste se setili tih slucajeva sa smesnim kaznama sada a niste protestvovali protiv kaznene politike onda kada su se oni desili (pod pretpostavkom da je informacija dosla do vas kroz neku petparacku stampu uopste tacna). Zasto svi nose majice "pravda za Urosa" a niko "strozije kazne za silovatelje, ubice, pedofile"?
Sta je poenta, da je vama blaga kaznena politika OK ili nije? Deluje da je vasa poenta hocemo ista prava kao policija - a pa zao mi je taj film necete da gledate.
Svaka institucija sistema (ukljucujuci muriju) mora da bude zasticena da bi mogla da radi svoj posao kako treba i u bilo kojoj uredjenoj zemlji na svetu napad na policajca se kaznjava daleko strozije i to tako i treba da bude. Ono sto je problem je sto u tim zemljama su ljudi iz tih institucija takodje pod udarom jako strogih zakona za zloupotrebu polozaja a kod nas tako nesto ne postoji. Zato sledeci put majice "strozije kazne za policijske zloupotrebe" a ne blaza kazna za Urosa.
A o tom "prvoborackom" stazu Delija - hocete mozda penzije da vam daju ili sta?

A "popravni" deo kazne je sarena laza - svrha kazne je kaznena (iliti represivno-preventivna). Ili vi to znate nekoga ko se u zatvoru popravio?
NNN NNN 00:15 23.09.2008

Re: Pravdu je i dobio

strozije kazne za silovatelje, ubice, pedofile
strozije kazne za policijske zloupotrebe
POTPISUJEM!
constrictoria92 constrictoria92 19:49 22.09.2008

A sta reci na ovo:

"Trojici maloletnika koji su krajem juna na smrt pretukli Novosađanina Igora Nadlukača izrečene su zatvorske kazne, trojica su oslobođena optužbi a jednom je izrečena vaspitna mera, saopšteno je danas iz Okružnog suda u Novom Sadu.

Navodi se da su H.A. i S.N. osuđeni na po dve godine zatvora, a S.Đ. na tri godine maloletničkog zatvora.
Veće za maloletnike Okružnog suda, kojim je predsedavao sudija Savo Đurđić, maloletnog J.A. je zbog učestvovanja u tuči kaznilo vaspitnom merom pojačanog nadzora od strane organa starateljstva."

Znaci, tako se vrednuje oduzimanje zivota u Srbiji danas...

A napad na sluzbeno lice 10 godina...

Ima li logike?
Filip2412 Filip2412 19:54 22.09.2008

Re: A sta reci na ovo:

Znaci, tako se vrednuje oduzimanje zivota u Srbiji danas...

A napad na sluzbeno lice 10 godina...

Ima li logike?


Pa kako gde, u presudi od 10 godina za "navijaca" huligana ima logike a u toj presudi za ubistvo nema logike.
malaramona malaramona 20:12 22.09.2008

Re: A sta reci na ovo:

constrictoria92
"Trojici maloletnika koji su krajem juna na smrt pretukli Novosađanina Igora Nadlukača izrečene su zatvorske kazne, trojica su oslobođena optužbi a jednom je izrečena vaspitna mera, saopšteno je danas iz Okružnog suda u Novom Sadu.

Navodi se da su H.A. i S.N. osuđeni na po dve godine zatvora, a S.Đ. na tri godine maloletničkog zatvora.
Veće za maloletnike Okružnog suda, kojim je predsedavao sudija Savo Đurđić, maloletnog J.A. je zbog učestvovanja u tuči kaznilo vaspitnom merom pojačanog nadzora od strane organa starateljstva."

Znaci, tako se vrednuje oduzimanje zivota u Srbiji danas...

A napad na sluzbeno lice 10 godina...

Ima li logike?



U pitanju su maloletna lica(za koje zakon predviđa nešto blaže kazne), a i iz ovog teksta se ne vidi za koje su delo osudjeni.(pravna kvalifikacija)
constrictoria92 constrictoria92 20:59 22.09.2008

Re: A sta reci na ovo:

U pitanju su maloletna lica(za koje zakon predviđa nešto blaže kazne), a i iz ovog teksta se ne vidi za koje su delo osudjeni.(pravna kvalifikacija)


"Kako se navodi u saopštenju, umesto za teško ubistvo, kako je prvobitno glasila optužnica, maloletnici su osuđeni za nanošenje teških telesnih povreda sa smrtnim posledicama. Trojica napadača oslobođena su svih optužbi. U saopštenju se dodaje da je maloletnim okrivljenima kojima su izrečene kazne maloletničkog zatvora ukinut pritvor."
MilutinM MilutinM 21:00 22.09.2008

Otkud?

Nešto mnogo legalista odjednom na ovom blogu. Nije mi jasno otkud?
constrictoria92 constrictoria92 21:07 22.09.2008

Re: Otkud?

MilutinM
Nešto mnogo legalista odjednom na ovom blogu. Nije mi jasno otkud?


Gazda Milutine,

ja samo pokusala da pokazem da se mnogo teza dela kaznjavaju nizim kaznama.
Uros treba u apsanu (da ponovim), al' 10 godina je mnogo u poredjenju sa nekim drugim izrecenim kaznama...

Da ne pominjem ono 2, pa 30 dana zatvora...

Bas me interesuje kako ce da se odvija sudjenje Ikodinovicu i da l' ce ga biti???? Ili policajcu koji je ubio momka na onom mitingu? A sta je sa gumenim mecima od pre par godina kojima je tesko povredjen momak koji je u redu cekao da kupi kartu? A hala Pionir? Ima toga jos, al' mi gadno da nabrajam...
MilutinM MilutinM 21:26 22.09.2008

Re: Otkud?

Izvini, ali moj komentar se uopšte nije odnosio na tebe. Baš naprotiv. Samo igrom slučaja je ispod tvog komentara, ali ne kao odgovor na njega već kao moj nezavisni komentar.

Pojaanio sam svoje stavove na novom blogu posvećenom ovoj temi.
constrictoria92 constrictoria92 21:37 22.09.2008

Re: Otkud?

Izvini, ali moj komentar se uopšte nije odnosio na tebe. Baš naprotiv. Samo igrom slučaja je ispod tvog komentara, ali ne kao odgovor na njega već kao moj nezavisni komentar.


Ma, znam, Gazda Milutine, nego i ja sam iskoristila priliku da informisem legaliste (opet) o svom stavu. Tvoj komentar sam (zlo)upotrebila u tu svrhu. Nadam se da se ne ljutis...
MilutinM MilutinM 21:42 22.09.2008

Re: Otkud?

Taman poso
malaramona malaramona 21:47 22.09.2008

Re: Otkud?

MilutinM
Nešto mnogo legalista odjednom na ovom blogu. Nije mi jasno otkud?


Poslo nas Koštunica...
MilutinM MilutinM 21:50 22.09.2008

Re: Otkud?

Poslo nas Koštunica...

Vidiš, nije mi palo na pamet...
malaramona malaramona 21:57 22.09.2008

Re: Otkud?

MilutinM
Poslo nas Koštunica...

Vidiš, nije mi palo na pamet...



Aj, ozbiljno. Ne glumim preteranog legalistu, već mi je cilj bio da kažem da je teško na osnovu kratkog izveštaja iz novina saznati sve okolnosti slučaja i proceniti da li je kazna pravična.
MilutinM MilutinM 22:06 22.09.2008

Re: Otkud?

E, pogledah ponovo sve komentare i videh da se moj naizgled pakosni komentar uopšte nije odnosio na tebe. Mislio sam pre svega na one koji blanko opaljuju maksimalne kazne. Pogledaj moj komentar na drugom blogu o ovoj temi.
mariopan mariopan 22:08 22.09.2008

Re: Otkud?

ZASLUZENU KAZNU DA.

KAZNU "ZA PRIMER" NE.

Slazem se da se kazne i izricu radi preventive i za to sluzi onaj izraz "za primer" ali kazna se izrice i vaspitno.....sta je ovde vaspitno? Nista. Za deset godina imacemo ogorcenog mladog kriminalca, ako sad nije bice, koji je 'za primer" odlezao sve kazne za sve druge huligane toga dana koji su divljali na stadionu. Gde su svi oni drugi? Koju su kaznu dobili? Sve te kazne, sabrane, dobio je ovaj mladic, da li je to pravda?

A snimci postoje i svi smo ih videli, nije tacno da ne znaju ko su oni ostali, jer onakav nered na stadionu nije napravio jedan covek, ovaj maldic.....ali ce sve to on da odrobija?

Koliku kaznu ce dobiti policajci koji su batinama ubili coveka? Suspenziju? kada i te kazne budu izricane ovako drakonski i "za primer" slozicu se sa 10 godina robije za svakog huligana pa da zavrsimo sa njima jednom za svagda.
Ovako mislim da je kazna preteska i da nema vaspitni, vec pre osvetnicki karakter. Ako nam pravosudje sluzi da bi se svetili nekima a drugima prastali onda se sve svodi na igru moci...ja ti to mogu i uradicu ti , to je poruka ove presude. Da svi znamo da sa NJIMA nema zezanja a oni sa NAMA mogu sta god hoce.
constrictoria92 constrictoria92 22:10 22.09.2008

Re: Otkud?

Da svi znamo da sa NJIMA nema zezanja a oni sa NAMA mogu sta god hoce.


Mariopan,

upravo tako...

Necu da baksuziram, al' imali smo jednom neke koji su slali ovakvu poruku... Necu jos jedne takve...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 22:39 22.09.2008

pravda je izvrsena

potreban je
- nulti nivo tolerancije drzave prema huliganizmu

- zabraniti ulaz proverenim huliganima na stadione (to se lako da uraditi, ako ih bude 20.000 -onda 20.000)

- potpuni prekid odnosa na reaciji klub-navijac (nemaju oni sta da se pitaju o politici kluba)

- poceti spajanje razlicitih navijackih grupa, recimo grobara i delija, gde ce se raspravljati i upoznavati se, cime otupljuje ostrica navijackom fundamentalizmu.

- do tada, ja svoje dete necu voditi na utakmice

- pravda za urosa je izvrsena, decko je pravedno kaznjen

PRAVDA za zrtve svih ostalih ludaka koji slobodno setaju,koji su ubilli silovali, opljackali, mucili a dobili bezobrazno male kazne.





medjutim92 medjutim92 08:40 23.09.2008

Re: pravda je izvrsena

Aleksandar Stosic
- do tada, ja svoje dete necu voditi na utakmice


Neki dan je igrana utakmica izmedju Borca iz Cacka i Ajaksa. Dosao entostruki prvak evrope. Nigde huligana, cene karata pristupacne, 300 jug i sever, 600 istok i zapad. Imalo sta da se vidi. Doslo 6 000 ljudi, od toga su vecina bili Cacani. Svi oni roditelji koji nikako ne prilaze stadionu sa decom su ostali kucama. I dalje pricaju istu pricu kao i pre toga.

Reprezentacija je prosle kvalifikacije zavrsila sa 1000 gledalaca, bez huligana, ali i bez briznih roditelja sa decom. Uvek ima sasvim dovoljno mesta, sem na mozda jednoj utakmici u dve godine.

Pricajte sta hocete, ali ja vam ne verujem. Necete vi voditi dete na stadion nikada. Ni sada nikome nista ne fali ako ode na istok ili zapad, niti se ikad nesto strasno desilo na istoku ili zapadu na bilo kojoj ozbiljnijoj utakmici. Lakse je pravdati se huliganima nego svojim nedostatkom volje i zelje.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 09:29 23.09.2008

Re: pravda je izvrsena

Pricajte sta hocete, ali ja vam ne verujem. Necete vi voditi dete na stadion nikada. Ni sada nikome nista ne fali ako ode na istok ili zapad, niti se ikad nesto strasno desilo na istoku ili zapadu na bilo kojoj ozbiljnijoj utakmici. Lakse je pravdati se huliganima nego svojim nedostatkom volje i zelje.

Cuti bre i pokrije se ussima, pricas meni o odlascima na utakmice, meni koji je spartao od Atine do Mancestera zbog Zvezde, koji je sto puta bio na Poljudu, Kosevu (ko zna da li i znas o cemu pricam), koji je spavao maltene na tom Severu koji ste ti sad usrali da sto godina ciscenja ne moze da ga opere, sad se nasao jedan advokat huligana dat drzi lekcije...
Naravno da nemam volje ni zelje, i ne pricam o utakmicama revijalnog karaktera, kakve su ove pomenute, vec o utakmicama na kojima je stadion pun i koje nesto znace....
A ti, kad budes imao decu (ili ako ih imas) vodi do mile volje, pa kada ti se ono bude vratilo izbezumljeno, onda dodji pa dopisi komentar

ps. na pomenu ajaks bih otisao samo da sam bio u bgd, ali nisam...
medjutim92 medjutim92 09:38 23.09.2008

Re: pravda je izvrsena

Aleksandar Stosic
Pricajte sta hocete, ali ja vam ne verujem. Necete vi voditi dete na stadion nikada. Ni sada nikome nista ne fali ako ode na istok ili zapad, niti se ikad nesto strasno desilo na istoku ili zapadu na bilo kojoj ozbiljnijoj utakmici. Lakse je pravdati se huliganima nego svojim nedostatkom volje i zelje.

Cuti bre i pokrije se ussima, pricas meni o odlascima na utakmice, meni koji je spartao od Atine do Mancestera zbog Zvezde, koji je sto puta bio na Poljudu, Kosevu (ko zna da li i znas o cemu pricam), koji je spavao maltene na tom Severu koji ste ti sad usrali da sto godina ciscenja ne moze da ga opere, sad se nasao jedan advokat huligana dat drzi lekcije...


ja sever nisam usrao sigurno :) a ako si vec toliko isao na utakmice, onda znas da ti na istoku i zapadu nece dlaka s glave faliti, za sever ne znam, ali ja ni na Jugu nikad nikakvih problema nisam imao, sem sto mi se ne svidjaju neke stvari, al to je druga prica. Niko me fizicki ne ugrozava. A tek sa detetom te niko ne bi dirao.

Aleksandar Stosic
Naravno da nemam volje ni zelje,


To je vec druga stvar, i nije do huligana. Kad bi zvezda igrala Ligu Sampiona, i dolazili Mancester i Barselona, da li bi isao na te utakmice, ili bi ti i onda smetali huligani? Ili huligani smetaju samo da se ide na utakmice po kisi snegu i minusu protiv domacih ekipa za koje niko nije cuo do raspada SFRJ?

(ovo se ne odnosi samo na tebe licno, nego uopste na ljude koji navijaju iz fotelje)

Aleksandar Stosic
i ne pricam o utakmicama revijalnog karaktera, kakve su ove pomenute, vec o utakmicama na kojima je stadion pun i koje nesto znace....
A ti, kad budes imao decu (ili ako ih imas) vodi do mile volje, pa kada ti se ono bude vratilo izbezumljeno, onda dodji pa dopisi komentar


Vodicu ih sigurno, kad budem imao.

Aleksandar Stosic
ps. na pomenu ajaks bih otisao samo da sam bio u bgd, ali nisam...


Ajaks je samo dobar primer utakmice na koju nije otislo ni 5% ljudi koji u Beogradu kukaju da ne mogu s decom na stadion zbog huligana.
vracarac92 vracarac92 10:02 23.09.2008

Re: pravda je izvrsena

do Mancestera
Malo skretanje sa teme,
Kako si putovao do Mančestera?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:04 23.09.2008

Re: pravda je izvrsena

vracarac92
do Mancestera
Malo skretanje sa teme,
Kako si putovao do Mančestera?

avionom do londona pa me cekao drug koji i danas zzivi u manchesteru
vracarac92 vracarac92 14:23 23.09.2008

Re: pravda je izvrsena

avionom do londona pa me cekao drug koji i danas zzivi u manchesteru
dakle bili smo zajedno na stadionu. ja autobusom.
medjutim92 medjutim92 08:30 23.09.2008

Nisam znao da je policajac..

Koliko vidim, to se uzima kao potvrda da se covek ne kaje. A nije li sasvim normalno da kad coveka optuze za napad na sluzbeno lice u civilu on kaze i da nije znao da je u pitanju sluzbeno lice? Jel' mozda Nebojsi Trajkovicu na celu pisalo da je policajac? Dok nije u uniformi, on je za ostale obican gradjanin. I napad na njega treba tako i tretirati.

Iz perspektive Urosa, taj covek nije bio sluzbeno lice, vec neko ko je pucao u pravcu tribine. Reagovao je pogresno, ali nemojte sad da pravimo Mengelea od njega..
sajmon sajmon 12:53 23.09.2008

Vracarac, Delijo...

Prvo odmah da kazem da covek koji je pokusavao da nekome gurne baklju u usta (bez obzira gde, kada i pod kojim uslovima) treba da bude zatvoren duze od 10 godina sa sve ozbiljnim i svakodnevnim posmatranjem tima psihijatara koji bi potom imali obavezu da utvrde zasto jedan mladi covek uopste ima poriv da tako nesto ucini.

Razumem tvoje ogorcenje (i ja sam ogorcen) sto je nepravda ucinjena u nekim drugim slucajevima (Haradinaj, Olic i ostali ratni zlikovci), kao i sto zivimo "U zemlji gde ubice, silovatelji, čedomorci, dobijaju 3-4 godine robije a dileri droge dobijaju uslovne ili smešne zatvorske kazne, gde je kazna za službena lica koja su ubila čoveka na demonstracijama - suspenzija, gde sadašnji ministar policije ima koferče a prethodni trafiku kazna od deset godina je zaista sramna." Siguran sam da bi i ti voleo da svi ti koje si nabrojao budu najdrasticnije osudjeni (ne da bi bili primer, vec zato sto su ucinili nesto zbog cega zasluzuju da budu drasticno kaznjeni).

Ono sto se desava nakon presude je zapravo pokazatelj koliko je nas voljeni klub posrnuo. Da li je moguce da igraci Crvene Zvezde i uprava MORAJU da se uvlace "vodjeama navijaca" u strahu da im ovi ne bi opet polupali automobile?

Ti koji su lupali automobile su direktna posledica neosudjivanja prethodnih ekscesa koje su pravili "navijaci" (ili pravim imenom HULIGANI).

Ja sam navijac Zvezde i NAJISKRENIJE verujem da ukoliko neko zaista zeli da POMOGNE Zvezdi u ovom momentu potrebno je da je kazni oduzimanjem bodova i zabranom prisustva navijaca do kraja sezone.
Potom drzava da primeni engleski model, po kome bi registrovani huligani za vreme utakmica (i po sat-dva pre i posle) imali obavezu da sede u policijskoj stanici a da se svako krsenje obaveze najdrasticnije kaznjava.
Imam jos ideja koje se sigurno ne bi svidele huliganima, ali ne bih da sirim temu.

Ne zelim ja da od fudbalskih stadiona napravim pozoriste, ali cinjenica je da su mnoge stvari koje su se desavale u raspadu SFRJ, i potom dovele do postojanja mnogih od zlocinaca koje si naveo, zapocele na stadionima. Vreme je da pocnemo da uvodimo red u zemlju i treba poceti od stadiona.


vracarac92 vracarac92 13:06 23.09.2008

Re: Vracarac, Delijo...

Prvo odmah da kazem da covek koji je pokusavao da nekome gurne baklju u usta
Nalaz sudskog veštaka kaže drugačije.
sajmon sajmon 13:26 23.09.2008

Re: Vracarac, Delijo...

Sudski veštak, doktor Dušan Dunjić, izjavio je juče u Okružnom sudu u Beogradu da je žandarm Nebojša Trajković u decembru prošle godine bio brutalno pretučen na fudbalskoj utakmici Crvena zvezda - Hajduk iz Kule, ali da nije bio životno ugrožen.

Tokom iznošenja nalaza i mišljenja veštaka na suđenju Urošu Mišiću, optuženom da je Trajkoviću gurao navijačku baklju u usta i na taj način pokušao da ga ubije, Dunjić je naveo da je Trajković zadobio teške povrede, ali da nije imao povrede u ustima.

Trajković je na usnama imao reakciju od opekotine na levom obrazu, koja sama za sebe predstavlja tešku telesnu povrede - rekao je Dunjić. Veštak je naveo da je Trajković zadobio niz opekotina po licu, vratu, leđima, zatim ubode na šaci i nadlaktici i brojne krvne podlive, oderotine i nagnječenja.

NIJE IMAO POVREDE U USTIMA, ali je imao opekotine na levom obrazu, po vratu, ledjima itd.
Kao sto rekoh POKUSAO da gura bakjlu coveku u usta. SRECOM NIJE USPEO DA JE STAVI COVEKU U USTA.
vracarac92 vracarac92 13:33 23.09.2008

Re: Vracarac, Delijo...

Kao sto rekoh POKUSAO da gura bakjlu coveku u usta. SRECOM NIJE USPEO DA JE STAVI COVEKU U USTA.
A odakle vam to? Možete li da linkujete neki snimak na kome se to vidi? Da se razumemo Uroš JESTE uradio nešto strašno i JESTE unakazio Trajkovića i MORA biti kažnjen ali nemojmo puštati mašti na volju i ponavljati lupetanja raznih medija.
sajmon sajmon 13:47 23.09.2008

Re: Vracarac, Delijo...

Izjava policajca: "Tokom dvočasovnog svedočenja Trajković je ispričao da je kobnog dana po zadatku na “sever” došao s kolegama u civilu. Ispričao je i da mu je u jednom trenutku prišao Mišić i uz psovke mu rekao: “Gde ćeš, žandare, pratimo te već satima”.

- Sledećeg trenutka me je udario u genitalije i pesnicom u glavu. Vukli su me 15-20 metara, udarali, čupali, cepali mi majicu, da bi Mišić u jednom momentu stao ispred mene i pokušavajući da me udari kazao: “Hoćeš baklju, evo ti baklja!” Sklupčao sam se i branio rukama. Tada sam izvadio pištolj, delile su me sekunde od toga da li da pucam ili ne - ispričao je Trajković."

Izjava Urosa:: - Seo sam na severnu tribinu. Pogledao sam prvo poluvreme i krenuo ka izlazu. Video sam gužvu na gornjim tribinama. Pitao sam šta se dešava, na šta mi je jedan od navijača rekao da su tu “grobari” i da biju. Progurao sam se i video jednog “grobara” kako nasumice maše rukama. Probio sam se i šutnuo ga u butinu. Uzvratio mi je. Otvorenom šakom me je udario u nos. To me je dodatno iznerviralo, pa sam od navijača pored mene uzeo upaljenu baklju. Uspeo sam da “grobaru” prislonim baklju na leđa. Počeo je da beži, a jedan stariji čovek me je odgurnuo - ispričao je Mišić iznoseći odbranu.

- Gađao sam ga bakljom, ali nijednog trenutka nisam pokušao da mu je gurnem u usta, niti da ga ubijem. Sve je trajalo kratko, oko 15 sekundi. Tek kasnije sam, na televiziji, video da je on policajac - istakao je Mišić.

Izjava sudskog vestaka
Trajković je na usnama imao reakciju od opekotine na levom obrazu


Sabiranjem dve izjave (Urosa i policajca) sa analizom sudskog vestaka dolazi se do logicnog zakljucka da Uros JESTE pokusao da gurne baklju u usta policajcu. U suprotnom odakle opekotine po licu ako ga je Uros pogodio bakljom u ledja?

vracarac92 vracarac92 13:52 23.09.2008

Re: Vracarac, Delijo...

U suprotnom odakle opekotine po licu ako ga je Uros pogodio bakljom u ledja?

Možda odavde
Gađao sam ga bakljom

володя володя 13:19 23.09.2008

Pitanja

Ne zelim da komentarisem presudu, vec samo da postavim par pitanja.

Pitanje je, postovani domacine, sta je pravda za Urosa? Recite nam, dakle, sta bi po vama bila pravedna presuda za ovo krivicno delo?

Kada treba poceti sa doslednom primenom zakona da se ovakvi (i ne samo ovakvi) slucajevi ne bi ponavljali u buducnosti, tj. da se ne bi ponavljala proslost o kojoj Vi govorite? (kad ce biti vreme da se prekine sa praksom blagog kaznjavanja optuzenih za teska krivicna dela?)

I konacno, kazete da ne poznajete Urosa. Da li mislite da bi bilo kakva kazna ovog mladog coveka, koji svoje krivicno delo opravdava cinjenicom da nije znao da je u pitanju sluzbeno lice (kao da je normalno da onako umlatis, izbodes i sprzis drugog navijaca, kako li je vec ufiksirao) usmerila na pravi put?

Ovo pitam kao navijac Zvezde, koji nema odgovor na prvo i trece pitanje. A u jedno sam siguran, jednom se mora poceti sa primerenim kaznjavanjem krivaca, makar se prvi zvao Uros i navijao za moju Zvezdu!!!
vracarac92 vracarac92 13:39 23.09.2008

Re: Pitanja

Pitanje je, postovani domacine, sta je pravda za Urosa? Recite nam, dakle, sta bi po vama bila pravedna presuda za ovo krivicno delo?
Prvi prestup u životu, nikada osuđivan niti krivično gonjen, gadno krivično delo, dakle 2-3 godine.
Kada treba poceti sa doslednom primenom zakona da se ovakvi (i ne samo ovakvi) slucajevi ne bi ponavljali u buducnosti, tj. da se ne bi ponavljala proslost o kojoj Vi govorite? (kad ce biti vreme da se prekine sa praksom blagog kaznjavanja optuzenih za teska krivicna dela?)
U pravu ste ali takođe stoji da ima mnooogo težih kriminalaca i drastičniji slučajeva koji zaslužuju da se baš sa njima prekina ta loša praksa. Oprostite ali bilo koji diler (koji uglavnom prođe sa malom kaznom) je mnogo veća opasnost i mnogo veće zlo nego Uroš Mišić. Što ne počnu sa takvim likovima.
Da li mislite da bi bilo kakva kazna ovog mladog coveka, koji svoje krivicno delo opravdava cinjenicom da nije znao da je u pitanju sluzbeno lice (kao da je normalno da onako umlatis, izbodes i sprzis drugog navijaca, kako li je vec ufiksirao) usmerila na pravi put?
Da. Iskreno se nadam da bi ga odmerena kazna usmerila na pravi put. 10 godina robije, što drugim rečima znači proćerdan život, ga samo može baciti u zagrljaj kriminalu.
MilutinM MilutinM 13:47 23.09.2008

Re: Pitanja

Volodja,

Ne mogu se složiti sa tobom iz dva razloga:

1. Mislim da je pogrešno početi treniranje strogoće od jednog devetnaestogodišnjaka. Kriv je, svi prihvatamo, ali i dalje smatram da je žrtvovan da bi bio primer drugima što će njemu samom uništiti život.

2. Mislim da se maksimalnom kaznenom politikom problem rešava od kraja a ne od početka. Imamo pozitivnih primera kako su neke zemlje rešile ovaj problem, posebno Velika Britanija. Da li je iko o tome razgovarao, uzeo njihova iskustva u razmatranje, pokušao da primeni mere da do ovoga ne dodje. Nećemo mnogo rešiti samo insistiranjem na maksimalnim kaznama. (O ovome sam malo pre pisao na onom drugom blogu posvećenom ovoj temi)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana