Gradjanske inicijative| Roditeljstvo| Zdravlje

Zašto Srbi treba da izumru od bele kuge - I deo

Krugolina Borup RSS / 27.09.2008. u 12:31

 

Dok nisam ostala u drugom stanju, pojma nisam imala da rastući stomak ima da mi služi i kao poštarska torba. S obzirom na to koliko sam papira i uputa raznela po različitim zdravstvenim ustanovama, i redova se načekala da iste isporučim, sigurno sam zaradila bar jednu poštarsku platu.

Kao Matoru-Kenguricu-Prvorotku pre svega me uputiše na amniocentezu, koja ima utvrditi da li mi plod pati od nekih genetskih abnormalnosti. I to uz povike "Hitno! Hitno!" Ispostavilo se da sam termin za amniocentezu maltene trebala zakazati i pre nego što sam ostala u drugom stanju, jer isti se mora uraditi oko 16. nedelje trudnoće, a na prvi slobodan termin za istu često se mora čekati i duže od toga. Razlog je činjenica da Institut za majku i dete predstavlja jedinu ustanovu u Srbiji koja tu proceduru obavlja, a dobija samo ograničeni broj ne-znam-čega-što-za-amniocentezu-treba mesečno. Koliko toga ne-znam-čega dobiju, toliko amniocentezi i mogu da urade. Sve preko toga mora kod privatnika. U Institutu - besplatno. Kod privatnika - na stotine eura.

"Pa, hajdemo onda prvo na Institut", reče Tata-Kengur, koji uokolo nosi torbu poznatu kao 'novčanik'.

Prvi put smo do Instituta pretorbarili da bi nam rekli da se zakazivanje vrši samo izmedju tog i tog sata tokom tog i tog dana. Drugi put smo do Instituta pretorbarili da bismo u navedeno vreme i navedenog dana zakazali termin za zakazivanje. Treći put smo do Instituta pretorbarili da bismo u zakazano vreme zakazivanja amniocenteze istu i zakazali.

Tata-Kengur srećaaaaaaaaaan!!! Izbegli smo harače privatnika! Mama-Kenguricu malo bole noge od torbarenja, a i živci joj popustili zbog državnog javašluka, ali šta ćeš. Nek smo samo tatinu torbicu sačuvali virgo intacta.

U bolnicu treba da se javim tog i tog dana između 6 i 8 uveče. Nađavola, avion kojim se ja tog i tog dana vraćam s poslovnog putovanja iz Amerike kasni i umesto u podne, sleće u 6 uveče.

"Pa, ti nisi normalna žena! Ima da izgubimo red! Odraće nas privatnici posle!", sekira se Tata-Kengur, i gazi gas do bolnice, milujući zabrinuto svoju torbicu-novčanik.

Ja ćutim, šta ću. Kriva sam. Htela sam da se smucam po belome svetu, umesto da sedim i čamim čekajući zakazan termin koji je silnom mukom zakazivanja zakazan. Puknemo li ovde pare za privatnika, mogu posle da se oprostim od epidurala, izuzev ako Tata-Kengur ne ogrezne u kriminal i ne orobi neku banku da pare za isti nađe. Da nemam nameru to veče uopšte ostati u bolnici - ne smem ni da mu kažem! Reći ću njima kad jednom tamo stignemo.

"Dobro veče", ja ću dežurnoj sestri.

"Hrmpf", ona će meni.

"Imam zakazano da se javim na amniocentezu večeras, ali ja pre pola sata sletela nakon 18 sati putovanja i presedanja, pa bih, ako može, da odložim dolazak u bolnicu za sutra ujutro", reče Mama-Kengur i ostade živa uprkos ubilačkog pogleda Tata-Kengura.

"To vidite s lekarom", reče Hrmpfeta i povede me u ordinaciju.

"Dobro veče, takva i takva stvar, ja bih to i to, jel' može?", objašnjavam lekaru.

"Može, ali pod uslovom da vas ja zavedem kao da ste u bolnicu primljeni večeras, i da se tako vodite, a sutra samo da se pojavite. Što ranije."

"Dogovoreno!"

Jao, što je fin i predusretljiv!

Tata-Kengur čudom ne može da se načudi ni mojoj ludoj odvažnosti, ni tome što imam više sreće nego pameti. Ali, srećan i on. Pa sve malo mene miluje, malo novčanik. Mene zato što me se uželeo, a novčanik zato što ga je sačuvao.

Sutradan ustajemo pre bele zore, torbarimo po peti put do Instituta, i tu se opraštamo. Smeštaju me u sobu sa još 3 kreveta, ali je samo jedan popunjen. Neka devojka iz unutrašnjosti tu leži već 30 dana zbog ne-sećam-se-više-čega. Na prozorima nema zavesa, a na manje od 50 metara prekoputa je gradilište. Građevinci vise po skelama i zijaju u sobu samo tako. Po zidovima i po podu šetaju bubašvabe.

Odjednom, otvaraju se vrata sobe, na sekund iza njih ugledam nečiji nos i čujem: "DORUČAK!", iza čega sledi tresak od zatvaranja vrata.

"Hajde, požuri!", kaže mi cimerka, panično obuvajući papuče.

"Ma, nisam gladna, ja ću malo kasnije", odgovaram.

"Bolje 'ajde odmah, jer ko prvi stigne dobije 'leba i čaja, a posle samo čaj ostane. 'Leba razgrabe odmah".

Odlučujem da preskočim doručak, i umesto toga zobam Plazmu. Bez čaja.

Koji sat kasnije, vrata se opet otvaraju, na sekund se ponovo vidi nečiji nos, i čujem: "Borup, ajde!" Tras!

"Šta ovo bi?", pitam cimerku. Sam Bog je poslao, ona jedina razume rečnik i ponašanje Belih Mantila. Dugo je tu, proučila ih totalno. Ja ko pala s Marsa.

"Zovu te na amniocentezu! Požuri! Lekari ne vole kad se kasni!"

Izlazim iz kreveta, obuvam papuče, otvaram vrata, izlazim u hodnik... Hodnik - prazan. Gledam levo. Gledam desno. Nigde nikog. Gde ću sad, nesrećnica? Pa, gde im je ta amniocenteza? Gde nestade onaj Nos da me sprovede gde treba, sunce joj kalajisano!

Eci-peci-pec metodom nabadam prava vrata iz nekoliko pokušaja. Obavljamo šta se obaviti ima. Savetuju mi da mirujem, a na moje pitanje kad mogu kući kažu mi da je prva vizita u 4 popodne, pa da pitam njih. Vraćam se u sobu i nastavljam da poziram građevincima i prebrojavam bubašvabe.

Dolazi vizita. Konstatuje da je sve u redu. Pitam kad mogu kući. Kažu: za tri dana.

"Tri dana? Zašto, pobogu, tri dana? Pa na zapadu se amniocenteza radi ambulantno, kući se ide pola sata nakon toga!"

"Pa, za svaki slučaj, znate, da se nešto ne desi. Vi morate da mirujete."

"Pa, šta može da se desi, sad ste mi rekli da je sve u redu. Čujte, ja stanujem tu blizu, ležaću kući, pa ako se nešto nedajbože desi, ja ću biti ovde za 7 minuta."

"Jao, nemojte, nije to isto, ipak su vam ovde sterilni uslovi, znate."

"Kakvi sterilni uslovi, pa jel' vi znate da imate bubašvabe?"

"Jao, znamo... mi ih uporno ubijamo, a one se uporno vraćaju..."

"Znate šta, ja bih ipak odmah kući, pa bih molila za otpusnu listu."

"Vi možete da odete samo na sopstvenu odgovornost, ja vam otpusnu listu ne mogu dati."

"Gde treba da potpišem?"

"NEMOJTE... bla, bla, truć... NEMOJTE... bla, bla, truć... NEMOJTE... bla, bla, truć... NEMOJTE... bla, bla, truć... NEMOJTE... bla, bla, truć... NEMOJTE... bla, bla, truć... NEMOJTE... bla, bla, truć... NEMOJTE... bla, bla, truć... NEMOJTE... bla, bla, truć... NEMOJTE... bla, bla, truć... NEMOJTE... bla, bla, truć... NEMOJTE... bla, bla, truć... NEMOJTE...!"

Bože dragi, što su se uprli da me ubede da ostanem, pa je li moguće da se toliko brinu za mene i moje dete...?

Proganjala me je ta misterija sve dok par godina kasnije nisam saznala da njima plate zavise od ispunjene norme. A norma se izračunava na osnovu bolničkih noćenja. Tu stvari postanu potpuno jasne: ja sam svojim poziranjem građevincima i prebrojavanjem bubašvaba tokom tri dana imala, u stvari, zaraditi njima njihovu platu.

Nije li lepo kad se sve misterije na kraju reše?

 

**********

Pitanja za tadašnjeg i sadašnjeg (večnog?) ministra zdravlja, Tomicu Milosavljevića:

- Kako je moguće da u zemlji koja pati od bele kuge postoji samo jedna institucija koja radi amniocentezu?

- Kako je moguće da u zemlji koja pati od bele kuge broj amniocenteza koje se mesečno mogu uraditi bude ograničen?

- Zašto procedura zakazivanja amniocenteze zahteva minimum tri odlaska na Institut?

- Mogu li se zdravstvene ustanove Srbije nekako umrežiti, ili bar okačiti na internet, pa međusobno elektronski razmenjivati podatke, umesto da im pacijenti izigravaju besplatne kurire?

- Mogu li se nekako Hrmpfete primorati da pacijente gledaju u oči, persiraju im, osmehuju se, budu ljubazne i sprovode ih gde treba? Ako mogu - a zašto se ne primoraju? Ako ne mogu - a zašto ne mogu?

- Znaju li Hrmpfete uopšte da im je gorenavedeno u opisu posla? Ako ne znaju - a zašto ne znaju, i kada nameravate da im to objasnite? Ako znaju, pa ignorišu - koliko ste ih do sada zbog toga kaznili, i kako?

- Ko je smislio ingeniozni bolnički protokol po kome trudnica nakon amniocenteze ima tri dana ležati u bolnici, a sve zarad popune broja bolničkih noćenja? Hoće li odgovarati za nesavesno vršenje službe, kome i kada? Kada imate nameru taj protokol promeniti i prilagoditi ga normalnim svetskim standardima?

- Kako trudnim ženama možete za doručak servirati hleba i čaja?

- Zašto je problem staviti zavese na prozore bolnica i porodilišta?

- Ko je jači i pametniji: čovek ili bubašvaba?

- U zemlji koja pati od bele kuge, koji su problemi prioritetniji za rešavanje: problemi na koje nailaze trudnice i porodilje, ili problemi zaposlenih u bolnicama i porodilištima?

 

**********

Kako se amniocenteza radi u razvijenom svetu?

- U Australiji: "Nakon izvlačenja igle i ponovnog pregleda bebe možete izaći iz sobe. Nakon što 30-ak minuta mirno prosjedite, možete otići kući. Iako većina žena može bez problema sama voziti auto, ipak savjetujemo da ako je moguće netko dođe s vama i odveze vas kući. Obično preporučujemo da ostatak dana i po mogućnosti sljedeći dan provedete na miru, iako nema potrebe da budete u krevetu."

- U Hrvatskoj: "I ako je sve prošlo u redu liječnik može preporučiti prekid spolnih odnosa i tjelesnih napora dan nakon pretrage. Općenito se nakon jednog dana odmaranja mogu nastaviti uobičajene aktivnosti."

- U SAD (Kalifornija): "Nakon procedure, treba da odete kući i odmarate otprilike 2 sata. Dobićete brošuru s detaljnim opisom onoga što posle amniocenteze možete očekivati. Možete sami sebe odvesti kolima kući nakon amniocenteze. Uopšte uzev, žene mogu nastaviti svoje redovne aktivnosti dan nakon amniocenteze. Savetujemo sledeća ograničenja u aktivnostima nakon amniocenteze: ne podizati ništa teže od 7 kilograma u prvih 24 sata; ne sprovoditi naporne vežbe i poslove tokom 72 sata; ne leteti avionom tokom 72 sata; uzdržati se od seksa u prva 24 sata."

U Ujedinjenom Kraljevstvu: "Test može trajati od 10 do 30 minuta, i rezultirati manjim osećajem neugodnosti. Dobićete savet da, nakon dolaska kući, odmarate u naredna 24 sata."

 

Atačmenti



Komentari (157)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 12:54 27.09.2008

meni se čini

da amniocentezu kao i pregled horionskih čupica radi i neka ustanova u Novom Sadu, i da dosta žena iz Bg ide tamo jer se ne čeka.
Nisam 100 % siguran, da dodam
dragan7557 dragan7557 13:19 27.09.2008

Re: meni se čini

Pitanja za tadašnjeg i sadašnjeg (večnog?) ministra zdravlja, Tomicu Milosavljevića:

Znaš li ti Borup za neki red, aaaa.?
Valda sadašnjeg, tadašnjeg, budućeg pa tek onde Veeeeeeeečitog Ministra Tomicu Milosavljević Dinkič (čini mi se udato). Pa bre, po redu se i koze/ovce mrču a ti?, ti bi prekoreda ???
dragan7557
chao_li chao_li 13:25 27.09.2008

Re: meni se čini

Unfuckable
da amniocentezu kao i pregled horionskih čupica radi i neka ustanova u Novom Sadu, i da dosta žena iz Bg ide tamo jer se ne čeka.
Nisam 100 % siguran, da dodam




Tacno .

Slusam mlade koleginice koje se sad poradaju, svaka unapred platila lekara i sestru koji ce je poroditi i brinuti o njoj. Pitam se sta je sa zenama koje nemaju da plate, jeli moguce da one imaju losiju negu?
omega68 omega68 14:07 27.09.2008

Re: meni se čini

Unfuckable
da amniocentezu kao i pregled horionskih čupica radi i neka ustanova u Novom Sadu, i da dosta žena iz Bg ide tamo jer se ne čeka.
Nisam 100 % siguran, da dodam



I u KG
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:41 27.09.2008

Re: meni se čini

Pa bre, po redu se i koze/ovce mrču a ti?, ti bi prekoreda ???


))))
Krugolina živi za dan kada će moći da ga oslovljava sa "bivši".
Ima li mesta za to u "redu"?
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:44 27.09.2008

Re: meni se čini

Pitam se sta je sa zenama koje nemaju da plate, jeli moguce da one imaju losiju negu?


Eno, aurelije nešto niže daje primer iz života... baš taj slučaj.
dragan7557 dragan7557 12:40 28.09.2008

Re: meni se čini

Krugolina Borup
Pa bre, po redu se i koze/ovce mrču a ti?, ti bi prekoreda ???


))))
Krugolina živi za dan kada će moći da ga oslovljava sa "bivši".
Ima li mesta za to u "redu"?

Mrka kapa, ali ima nade da posle Sveckog Organa ode sa počastima na bolji svet pa onda važi "i posle mene ja"
ako se ne primeni nasledna funkcija kao u Familijarnimj Maifakturama raznih Krka bilo po babama ili amidžama odnosno daidžama, mamama, tatama i čika dobricama.
dragan7557
mariopan mariopan 12:55 27.09.2008

BEBE

Najlepsa tema, a ja upravo hocu da pisem kako se bebe radjaju svuda oko mene i to ovde u Banatu, puj puj da ne urecem, sve se oko mene setaju neke mame ili buduce mame i tate i da im vidis osmehe, nestvarne i lepe ko da su na nekoj drozi ))))
Preporuka onolika ))

I ja prva?
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:45 27.09.2008

Re: BEBE

Najlepsa tema, a ja upravo hocu da pisem kako se bebe radjaju svuda oko mene i to ovde u Banatu, puj puj da ne urecem, sve se oko mene setaju neke mame ili buduce mame i tate i da im vidis osmehe, nestvarne i lepe ko da su na nekoj drozi ))))


Hrabri ljudi!
Hrabre žene!!!
))
mariopan mariopan 21:07 28.09.2008

Re: BEBE

Krugolina Borup
Najlepsa tema, a ja upravo hocu da pisem kako se bebe radjaju svuda oko mene i to ovde u Banatu, puj puj da ne urecem, sve se oko mene setaju neke mame ili buduce mame i tate i da im vidis osmehe, nestvarne i lepe ko da su na nekoj drozi ))))


Hrabri ljudi!
Hrabre žene!!!
))

To je ona generaija koja je predugo cekala da se nesto dobro ovde desi i njima dok su mladi...recimo posao, pa zenidba ili udaja pa deca i porodica.......pa su zasita predugo cekali i nista se nije desilo samo su oni postali stariji i vec sam se pitala kada ce ta deca da imaju decu?

Onda su odjednom pocele da se radjaju bebe ili su na putu, oni ne cekaju nista vise i to mi je drago.

I ne ide sve tim redom (posao, zenidba , beba) ali nema veze, radjaju se bebe i to je jedno malo cudo.

Radujem se jer ima nade. A da je hrabrost radjati decu...to jeste. Uvek je bila.

Pozdrav.
vracarac92 vracarac92 08:53 29.09.2008

Re: BEBE

Hrabri ljudi!
Hrabre žene!!!

Ne,
Normalni, obični ljudi!
Normalne, obične žene!
marco_de.manccini marco_de.manccini 12:57 27.09.2008

aktivno kanalishem neshto ...

Mogu li se zdravstvene ustanove Srbije nekako umrežiti, ili bar okačiti na internet, pa međusobno elektronski razmenjivati podatke, umesto da im pacijenti izigravaju besplatne kurire?


a zar se ne osecash vazhna kad po rezultate nekog testa morash lichno da odesh do laboratorije, chekash na shalteru (i sve shto uz to ide, da ne nabrajam), pa onda rezultate odneshesh 10 metara dalje i chekash da predash na drugom shalteru?

uostalom, osecaj vazhnosti na stranu, chovek se mora sam brinuti o svom zdravlju. postoje mnoge studije koje kazhu da je veoma vazhno da pacijent aktivno uchestvuje u tretmanu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:24 27.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Shaliu na stranu, da kazhem i neshto ozblljno.

Da sam ja trudna i imam jedva malo preko te magichne granice od 35 godina kad je odjedanput veoma neophodno da se uradi taj amnio... hmm test (prokleta diskelsija) ja bih dobro razmislila pre nego se u to upustim.

Dva najvazhija poremecaja koji se mogu utvrditi tim testom su Down Syndrome (jednom u 800 sluchajeva) i Spina Bifida (jednom u 1000). Podaci su iz mog malog knezhevstva ali su veoma pouzdani.

E sad, rizik gubljenja ploda koji sam amnio-test nosi je, po nekim podacima, 1 u 200. Ovaj podatak nije tako pouzdan kao ona dva gore, ali mi je saopshten od strane ginekologa.

Da, znam da su sluchaji poremecaja cheshci sa godinama, ali ipak ... ja bih razmislila pre nego odem na takav rizichan test. Ne bih svakako ishla pre chetrdesete.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:46 27.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

a zar se ne osecash vazhna kad po rezultate nekog testa morash lichno da odesh do laboratorije, chekash na shalteru (i sve shto uz to ide, da ne nabrajam), pa onda rezultate odneshesh 10 metara dalje i chekash da predash na drugom shalteru?


)))
Sve se tešila: "Trudnicama se preporučuju redovne šetnje!"
E, sad... što nije na svežem vazduhu, nego među bolesnima koji seju bacile, ovčije i ostale boginje... šta da se radi.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:50 27.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Da, znam da su sluchaji poremecaja cheshci sa godinama, ali ipak ... ja bih razmislila pre nego odem na takav rizichan test. Ne bih svakako ishla pre chetrdesete.


Razmišljala ja, ali me Tata-Kengur oštro preseče u sred tog razmišljanja.
Za njega su Beli Mantili bogovi.
A ja samo nešto "pametujem", umesto a ih slušam.
Šta smo mi bitki tim povodom bili tokom devet meseci... i haj! ))
U ovoj je on pobedio.
palilula92 palilula92 01:38 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

E sad, rizik gubljenja ploda koji sam amnio-test nosi je, po nekim podacima, 1 u 200. Ovaj podatak nije tako pouzdan kao ona dva gore, ali mi je saopshten od strane ginekologa


U 35oj godini zivota rizik od amnio sinteze i rizik da ce beba imati down sindrom su isti. Zato se u nekim zemljama amnio preporucuje a u nekima je obavezan test posle 35te godine. Posle 35te godine rizik down sindroma vrtoglavo raste.
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:30 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

mislim da se slazhemo.

rizici postoje na obe strane. 35 je neka granica kod koje se verovatnoce "lome" na jednu ili drugu stranu. ali ipak, svako mora da odluchi za sebe. ne sme da bude automatski.

i josh neshto. veoma dobro i struchno uradjen ultra zvuk test (30-45 minuta, obavjen od strane iskusnog i struchnog lica) mozhe dati indikacije da neshto mozhda nije u redu. rizik ovakvog testa je 0 (nula). a ako ovakav test da makar i najmanje negativne indikacije onda se mozhe odmah preci na amnio-test. ovakva procedura u dva koraka smanjuje rizik. ako je sve u redu (najcheshci sluchaj) onda se amnio-test i ne uradi. ako neshto nije u redu onda roditelji imaju vishe podataka na raspolaganju da odluche da li ce ici na amnio-test. u takvom sluchaju argument nije "vi ste iznad 35" nego je "to i to na ultra-zvuku nagoni nas da budemo oprezni".

palilula92 palilula92 04:50 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

U pravu si, amnio ne bi trebalo da bude automatski raden, specijano kod zena koje vode racuna o sebi,dobro se hrane, redovno vezbaju i slicno. U Americi se preporucuje, i svako odluci za sebe sta da radi. Rizik je manji od 1%. Lekari smatraju da je to mali rizik. Kad sam ja radila amnio, meni je tih 1% bilo ko kuca. Moja drugarica je izgubila svu tecnost, na svu srecu tecnost se povratila ali je beba imala ozbiljne posledice kad se rodila. Pozitivno je to sto posle amnio testa znamo pol deteta, tu nema greske. Moram da priznam da mi je laknulo posle ovog testa, oladila sam se.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:08 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

i josh neshto. veoma dobro i struchno uradjen ultra zvuk test (30-45 minuta, obavjen od strane iskusnog i struchnog lica) mozhe dati indikacije da neshto mozhda nije u redu. rizik ovakvog testa je 0 (nula). a ako ovakav test da makar i najmanje negativne indikacije onda se mozhe odmah preci na amnio-test. ovakva procedura u dva koraka smanjuje rizik. ako je sve u redu (najcheshci sluchaj) onda se amnio-test i ne uradi. ako neshto nije u redu onda roditelji imaju vishe podataka na raspolaganju da odluche da li ce ici na amnio-test. u takvom sluchaju argument nije "vi ste iznad 35" nego je "to i to na ultra-zvuku nagoni nas da budemo oprezni".


Logičan sled događaja.
Takve logike ovde, međutim, nema.
Imaš više od 35? Trebalo bi da ideš na amniocentezu.
Nećeš? Ti preuzimaš rizik, ja sam ti rekao šta imam, nemoj posle da kriviš mene ako nešto pođe naopako.

Takav stav žene isprepada do granice neizdrživosti.
A, o tome koliko Tata-Kenguri mogu da se isprepadaju, da i ne pričam.
Unfuckable Unfuckable 12:00 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Imaš više od 35? Trebalo bi da ideš na amniocentezu.
Nećeš? Ti preuzimaš rizik


ima jedna malo gora stvar od toga da "pacijent neće da preuzme rizik".....
Lekari savršeno dobro znaju kako i koliko raste procenat verovatnoće pojave Daunovog sindroma sa godinama trudnice preko 35.
I, bez obzira na sve to - radi nekakve "komocije" trudnice (koja je, btw, budžovanska kćer ) 'ladno zauzmu stav da "ne treba da se maltretira sa tim" - trudnica, otprilike, ima 39, već dvoje dece, zdrave - treba li reći, a ova trudnoća joj se malo "desila" ali želi da je iznese.
Eto predvorja Pakla u Najavi koji se materijalizuje par meseci kasnije kada rodi dete sa Daunovim sindromom.
Zbog "ležernosti" inače eminentne lekarke, život cele porodice promenjen je - zauvek - iz korena. (true story)
Dokaz da se kompromisi u nekim slučajevima ne smeju praviti
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:14 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Dokaz da se kompromisi u nekim slučajevima ne smeju praviti


Nije lako pronaći odgovor na pitanje za i protiv amniocenteze.
Ja ga, međutim, u blogu i nisam postavila.
Do toga smo došli "razradom na temu".
Što je totalno ok, naravno, naročito što nas je navelo da dotaknemo pitanje lekarske "komunikativnosti" s pacijentom, za koju znaš da imam ogromne primedbe.

Ipak: na taj deo ja nisam imala direktnih primedbi.
Iako od lekara nisam dobila potrebne informacije, informisala sam se na druge načine, i ipak donela "informed decision" - naravno, uz pritisak Tata-Kengura koji se isto tako nešto pita u celoj priči - da na amniocentezu odem.
Sve bilo i prošlo u redu, što se toga tiče.
Lekarka koja je amniocentezu radila, svetski obavila svoj posao.
Čak se raspitivala i šta sam po profesiji i htela da zna kako će biti Rakovima u narednom periodu.
Rezultati bili ok.

Moje pitanje je: zašto je trebalo da ja 3 dana poziram građevincima i prebrojavam bubašvabe?
Kao osnovno.
A ostala pitanja su navedena, takođe.
Unfuckable Unfuckable 12:25 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

amniocenteza je, po meni, neupitna - jer, statistike su jasne i nedvosmislene.
Ne vidim takođe, ni jedan razlog zašto normalno obučen, bilo koji lekar ne bi izveo amniocentezu "na svetskom nivou" - to uostalom nije nikakav svetski nivo, nego fuckin' standard : ili radiš kako treba - ili ne radiš. Nema "između"....prosto je
Upitno je ponašanje, dodvoravanje pacijentu i stavljanje njegove Komocije ispred - pokazalo se - Sudbine kao i neka vrsta "ubijajuće rutine" (neće grom u koprive) koja blage veze nema sa logikom i procedurama neophodnim u datoj situaciji
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:36 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Ne vidim takođe, ni jedan razlog zašto normalno obučen, bilo koji lekar ne bi izveo amniocentezu "na svetskom nivou" - to uostalom nije nikakav svetski nivo, nego fuckin' standard : ili radiš kako treba - ili ne radiš. Nema "između"....prosto je


A zašto onda meni lekarka koja me je porađala kaže da ona, kada su anesteziolozi u pitanju, "ne radi sa svakim", tj. napominje mi da je unutar bolnice odabrala čoveka koji "nije svaki", i da sam ja puku sreću imala što je, eto, ona tu da me zaštiti od onih koji jesu "svaki".

Zašto ti "svaki" imaju posao u bolnici? I daju anestezije?
Zar ne misliš da je isti slučaj i sa ovima što sprovode amniocentezu?

Divno bi bilo da je nešto "standard", ali očigledno nije.
Ima ih raznih koji rade. Polovično. Nedovoljno dobro.
Unfuckable Unfuckable 12:44 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

postoji par razloga zašto je to uradila :

- Lekarka jednostavno, previše voli da priča nepotrebne stvari - i to nekome kome to nikako ne bi trebalo da priča ....Moj utisak je da je ona prva jako nesigurna u sebe, čim mora da poseže za ovakvim pričama, koje samo mogu da poljujaju poverenje pacijenta u ustanovu i profesiju. Nepromišljeno
- podiže eventualnu "cenu" (vidiš kako se brinem....)
- zaista neće da radi sa svakim - kolege se između sebe najbolje poznaju - a videsmo već da nije samo srpski specijalitet završavanje fakulteta bez mnogo znanja, opisah slučajeve iz Austrije i Nemačke...osim toga, kao i u svakoj drugoj profesiji - i u medicini imaš bolje i lošije izvođače radova.
Osim toga - kao i u svakoj drugoj profesiji - i među njima ima sujete i surevnjivosti, živi su ljudi.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:02 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Unfuckable
postoji par razloga zašto je to uradila : - Lekarka jednostavno, previše voli da priča nepotrebne stvari - i to nekome kome to nikako ne bi trebalo da priča ....Moj utisak je da je ona prva jako nesigurna u sebe, čim mora da poseže za ovakvim pričama, koje samo mogu da poljujaju poverenje pacijenta u ustanovu i profesiju. Nepromišljeno- podiže eventualnu "cenu" (vidiš kako se brinem....)- zaista neće da radi sa svakim - kolege se između sebe najbolje poznaju - a videsmo već da nije samo srpski specijalitet završavanje fakulteta bez mnogo znanja, opisah slučajeve iz Austrije i Nemačke...osim toga, kao i u svakoj drugoj profesiji - i u medicini imaš bolje i lošije izvođače radova. Osim toga - kao i u svakoj drugoj profesiji - i među njima ima sujete i surevnjivosti, živi su ljudi.


Sve se slažem.

Samo, opet mislim da u toj Austriji i Nemačkoj ipak zakoni čine mnogo, mnogo više da probaju i nateraju one koji rade da se redovno doobučavaju i njihova veština proverava, a kad zaseru - da odgovaraju, nego što je to kod nas slučaj. I to je ključna razlika. Njima nad glavom ipak visi nešto. Plaše se nečeg opipljivog, a ne samo Boga.

Moraš da se složiš, sigurna sam.

Ajde, jel može neko da se seti da je na vestima IKAD bilo da je neki DRŽAVNI lekar u Srbiji osuđen na bilo kakvu kaznu za neko sranje koje je napravio. Ikad?

Jedino čega ja mogu da se setim je da se redovno u vestima javljaju kao žrtve prebijanja.

Nisu li to dva zanimljiva podatka za zamišljanje nemoći koje pacijenti osećaju?
Unfuckable Unfuckable 13:10 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

stoji.
Međutim - moram da dodam, istine radi - ni magarcima u Aus i Nem se apsolutno ništa nije dogodilo. Nihil. Zero.
Btw, ne percepiram pacijente kao lica koja treba da osećaju - moć.
Treba da se osećaju sigurno i zbrinuto, a ne bi bilo loše ni da živi ostanu posle druženja sa medicinskom ustanovom - da se malo surovije našalim....

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Ajde, jel može neko da se seti da je na vestima IKAD bilo da je neki DRŽAVNI lekar u Srbiji osuđen na bilo kakvu kaznu za neko sranje koje je napravio. Ikad?

Krugolina, ja znam za slucaj odlicnog vaskularnog hirurga kom je pacijent nakon opetracije dobio emboliju pluca i umro. Embolija pluca je cesta komplikacija operacije, a u to vreme nije bilo LMWH lekova za prevenciju embolije. Ovaj incident je porodica preminulog u saradnji sa kolegama koje su vazda imale nesto protiv ovog vrsnog hiurga upotrebila da ga sudski goni. Lekar je konsenzusom penzionisan i javno ponizen napustio svoju praksu u kojoj je vrlo kompetentno pomogao mnogim bolesnicima.
Sta sam htela da kazem? Nedostatak jasne regulative dovodi do zloupotrebe i stete s obe strane belog mantila, tj. slazem se sa tobom.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:42 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Međutim - moram da dodam, istine radi - ni magarcima u Aus i Nem se apsolutno ništa nije dogodilo. Nihil. Zero.


Pa, njima nije. Nekima sigurno jeste.
Ajde, kojem se našem "magarcu" (ti si ih tako nazvao!) ikad desilo?
Čik!?

Btw, ne percepiram pacijente kao lica koja treba da osećaju - moć.
Treba da se osećaju sigurno i zbrinuto, a ne bi bilo loše ni da živi ostanu posle druženja sa medicinskom ustanovom - da se malo surovije našalim....


Sve se slažem, totalno.
Ali, ne treba da osećaju ni nemoć.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:44 28.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Sta sam htela da kazem? Nedostatak jasne regulative dovodi do zloupotrebe i stete s obe strane belog mantila, tj. slazem se sa tobom.


Slažem se ja da ima i obrnutih slučajeva, naravno.
I - u pravu si. Regulativa treba da štiti i jedne i druge, da bude pravična.
Regulative trenutno ovde nema.
Tj, ako je i ima, samo je mrtvo slovo na papiru i u praksi niti je se iko pridržava, niti je se iko pribojava, niti je iko primenjuje...
4krofnica 4krofnica 12:42 30.09.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

zar neidu prvo double i triple test (ili-kako-se-vec-zovu) predhodno, da se utvrdi rizik ?

moja sestra je trecu trudnocu nosila u 39 godini, ginekolog joj nije ni spomenuo nijedan od navedenih testova,
dobila je devojcicu sa down-ovim sintromom, andjeo mali

pretuzno...
elastigirl elastigirl 19:39 01.10.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Krugolina Borup
i josh neshto. veoma dobro i struchno uradjen ultra zvuk test (30-45 minuta, obavjen od strane iskusnog i struchnog lica) mozhe dati indikacije da neshto mozhda nije u redu. rizik ovakvog testa je 0 (nula). a ako ovakav test da makar i najmanje negativne indikacije onda se mozhe odmah preci na amnio-test. ovakva procedura u dva koraka smanjuje rizik. ako je sve u redu (najcheshci sluchaj) onda se amnio-test i ne uradi. ako neshto nije u redu onda roditelji imaju vishe podataka na raspolaganju da odluche da li ce ici na amnio-test. u takvom sluchaju argument nije "vi ste iznad 35" nego je "to i to na ultra-zvuku nagoni nas da budemo oprezni".


Logičan sled događaja.
Takve logike ovde, međutim, nema.
Imaš više od 35? Trebalo bi da ideš na amniocentezu.
Nećeš? Ti preuzimaš rizik, ja sam ti rekao šta imam, nemoj posle da kriviš mene ako nešto pođe naopako.

Takav stav žene isprepada do granice neizdrživosti.
A, o tome koliko Tata-Kenguri mogu da se isprepadaju, da i ne pričam.


Pozdrav Krugolina, jedna sam od onih koja se registrovala samo da bi dala komentar na tvoje tekstove.

Ja sam se oba puta poradjala u Kanadi (pre 4 i 2 godine) i cinjenica je da ti ovde 'porodicni lekar' objasni sve testove i rizike (nesto slicno kao sto je vec ovde citirano i opisano od strane marco_de.manccini) tako da nema zastrasivanja trudnica. To mi je pomoglo da se resim oba puta da ne idem na amniosintezu vec da prvo vidim sta ce rezultati krvi i ultrazvuk da kazu. U drugoj trudnoci sam imala 35 godina pa mi je preporuceno da ipak idem na amnio, ali ja sam odbila (ta informacija je prosledjena i ginekologu koji je posle 12-te nedelje vodio moju trudnocu). Doduse ja sam imala jedan dodatni 'problem' - ja sam Rh negativna (muz naravno Rh pozitivan), tako da bi posle amniosinteze (za svaki slucaj) morala da dobijem i inekciju Rogam-a.

Inace znam da su polovinom 2004-e jednoj drugarici izvadili plodovu vodu (u Frontu ili privatno ne secam se vise, mislim da nije lezala nigde) i da je njen muz nosio uzorak u Novi Sad da ne bi morao da placa neku sumanutu cifru (500 eur cini mi se?) A potpuno je sumanuto i da mora da se lezi po tri dana u bolnici nakon procedure, pa ja sam posle prvog carskog reza u bolnici bila ukupno 2.5 dana! Nadam se da je danas stanje bolje, da lekari bar malo vise informacija (koje su inace 'opste poznate') daju trudnicama.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:52 01.10.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

A potpuno je sumanuto i da mora da se lezi po tri dana u bolnici nakon procedure, pa ja sam posle prvog carskog reza u bolnici bila ukupno 2.5 dana!


Hvala ti što učestvuješ i deliš svoja iskustva.
To je cela poenta ovog serijala tekstova.

Inače, mene su nakon carskog reza držali 3 dana na intenzivnoj nezi, ne dajući mi da vidim dete (protokol bolnice ne dozvoljava unošenje beba na intenzivnu), a posle toga još 4 dana na Baby Friendly odeljenju. Ukupno, 7 dana - zbog carskog reza. Ni leba ni vode nam nisu dali na intenzivnoj 3 dana. Ni bebu. Ni da dojimo. Ništa, ništa, ništa. Zavezali za krevet infuzijom i urinarnim kateterom.
elastigirl elastigirl 20:45 01.10.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Inače, mene su nakon carskog reza držali 3 dana na intenzivnoj nezi, ne dajući mi da vidim dete (protokol bolnice ne dozvoljava unošenje beba na intenzivnu), a posle toga još 4 dana na Baby Friendly odeljenju. Ukupno, 7 dana - zbog carskog reza. Ni leba ni vode nam nisu dali na intenzivnoj 3 dana. Ni bebu. Ni da dojimo. Ništa, ništa, ništa. Zavezali za krevet infuzijom i urinarnim kateterom.


Verovatno je ipak nesto sporiji oporavak nakon totalne anestezije, ali opet ne mogu da verujem da su potrebna 3 dana. Ne mogu da verujem ni da 3 dana ne mozes da vidis svoje dete, da li je i sad tako posle carskog? U Kanadi (bar u bolnici gde sam se poradjala) je praksa da posle carskog reza oko 2h budes na 'intenzivnoj' zajedno sa detetom i muzem (sobica u kojoj si pod stalnim nadzorom) , beba se uvali tati na cuvanje dok spinalna anestezija ne prestane da deluje (nuspojave koje sam bar ja imala mozda prvih pola sata-sat: mucnina, povracanje, svrab, drhtanje - brzo prodje). Oba deteta sam imala prilike da drzim u rukama i dojim vec oko sat vremena posle njihovog rodjenja.

Izvinjavam se unapred ako u ovom pasusu bude previse informacija. Sto se infuzije i katetera tice to i ovde skinu okvirno nakon 12-24h, zavisi kako ti licno napredujes. Ishrana ti je tecna (voda, sokici, 'jello') dok ti ne "prorade" creva - sestre te svako malo teraju da hodas (infuzija i kateter su zakacene na neki metalni stalak sa tockicima pa mozes sama i u wc) i pitaju da li si vec "pass gass" sto me u prvom trenutku zbunilo jer nisam ukapirala da je to pristojan izraz za "fart" ;-) E onda kad "pustis gas" konacno mozes da dobijes i cvrstu hranu. Kateter skidaju cim si u mogucnosti sam da piskis.

Inace i ovde se stalno nesto menja, za te dve godine su promenili politiku - kad sam se prvi put porodila odnosili su cerku iz nase sobe nekoliko puta: da joj uzmu krv i da je okupaju. Dve godine kasnije vise nije bilo odvajanja majke i bebe, sve rade u tvojoj sobi.

Ne kazem da je lako voditi racuna o bebi neposredno posle carskog reza, ali ovde ti bar zajedno uz spinalnu krknu i morfijum koji valjda drzi 24-48h. Veruj mi da sam prvi put kad sam se porodila posle "intenzivne" sobice 'ladno mislila da mogu odmah da ustanem i da hodam (mada mi nisu dali bas odmah da ustanem). Zar tako ne moze i u Srbiji? Zapravo znam jednu zenu u Srbiji (inace medicinsku sestru u NFrontu) koja je morala na carski, ali se nije pod totalnom poradjala, tako da mora da moze i ova epiduralno/spinalna varijanta da se izvede i tamo, prosto je cudno zasto se to ne ionako ne podrazumeva, deluje da je mnogo lakse za oporavak nego totalna. Jedino ako je neka drasticna razlika u ceni pa je to kao neki razlog...
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:26 01.10.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Elastigirl, hvala ti neizmerno što si ovako potanko objasnila šta sve i kako ide posle carskog reza u normalnom svetu.

U petom delu mog serijala biće takvih detalja da ćeš da se krstiš i levom i desnom - a sve poredeći šta ovde rade posle carskog, naspram onog šta tamo rade. Neću da otkrivam uzbudljive detalje unapred.

Dobro, možda samo jedan.:))
Dali su ti jastuk na intenzivnoj?
Meni nisu.
Protokol bolnice ne dozvoljava jastuke.


elastigirl elastigirl 21:16 02.10.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Krugolina Borup
Elastigirl, hvala ti neizmerno što si ovako potanko objasnila šta sve i kako ide posle carskog reza u normalnom svetu.U petom delu mog serijala biće takvih detalja da ćeš da se krstiš i levom i desnom - a sve poredeći šta ovde rade posle carskog, naspram onog šta tamo rade. Neću da otkrivam uzbudljive detalje unapred. Dobro, možda samo jedan.:))Dali su ti jastuk na intenzivnoj?Meni nisu.Protokol bolnice ne dozvoljava jastuke.


Uh cekaj da se setim :) Pravo da ti kazem ne secam se da li sam imala jastuk u onih prvih 2h u intenzivnoj sobici, ali onaj krevet na kome lezis svakako ima podesavanje visine uzglavlja tako da mozes da se namestis kako ti odgovara a sigurno sam se namestala u polusedeci da bih dojila - imala sam pri sebi i onaj polukruzni jastuk za dojenje bebe (stavis ga sebi oko struka, bebu na njega dok dojis, ne znam koliko je u upotrebi u Srbiji ali ovde ti je na spisku stvari za poneti u bolnicu). Posle ta dva sata intenzivne u regularnoj sobi imas sve sto i ostale porodilje (pa i jastuk) samo sto tebe mnogo cesce obilaze sestre (redovno merenje temperature, pritiska i kojecega jos, zaboravila sam).

Jako mi je tesko kad citam o ruznim iskustvima prilikom porodjaja iz Srbije. Jasno mi je da je mnogim majkama tesko i da se sete kroz koje su muke prolazile, ali verovatno samo masovnom akcijom (svaka lepo zapise svoj slucaj na papir pa se sve zajedno lepo preda gde treba) nesto moze da se promeni. Nadam se da je ovaj blog pokrenuo mnoge, to potvrdjuje i broj novoprijavljenih samo da bi dali komentar na tvoj blog.
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:23 02.10.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

ali onaj krevet na kome lezis svakako ima podesavanje visine uzglavlja tako da mozes da se namestis kako ti odgovara a sigurno sam se namestala u polusedeci da bih dojila


Uuuuuu, imam priču i za to...) Biće u petom nastavku.

samo sto tebe mnogo cesce obilaze sestre (redovno merenje temperature, pritiska i kojecega jos, zaboravila sam).


Obilaze te sestre?
Ovde, ako ti treba sestra jel ti pozlilo, zamoliš cimerku da ide da je dozove.

ali verovatno samo masovnom akcijom (svaka lepo zapise svoj slucaj na papir pa se sve zajedno lepo preda gde treba) nesto moze da se promeni.


Ja sam za.
Ali, ja sama malo toga mogu da uradim.
Nadam se da će biti još žena koje su za.
elastigirl elastigirl 03:04 04.10.2008

Re: aktivno kanalishem neshto ...

Uuuuuu, imam priču i za to...) Biće u petom nastavku.


Procitah vec nesto, jel' mozda bolje radi kad se ukljuci :)

Obilaze te sestre?
Ovde, ako ti treba sestra jel ti pozlilo, zamoliš cimerku da ide da je dozove.


A kad se ti kreveti ukljuce u struju, jel' bi moglo nekim cudom da se udesi i da ono dugme za zvanje sestre proradi (tome bi bar trebalo da sluzi)? Ja proverila to dugme vise puta, radi, a cak ni nisam bila na intenzivnoj.

Nadam se da će biti još žena koje su za.

Ja sam za, ali posto sam u guzvi ovih dana potrudicu se cim budem stigla da sastavim kako je to izgledalo u mom slucaju na oba porodjaja.
aquariusoptimist aquariusoptimist 13:04 27.09.2008

E moja Krugolina,

moja se kuma porodila prosle nedelje u Srbiji, i isto je kao i ti, matora prvorotka, 40.
Da je samo ta procedura u pitanju, njoj nisu dozvolili carski rez iako je usla u 10 mesec jer imaju mesecnu kvotu za carski!! Pa insistiraju na prirodnom porodjaju da ne predju kvotu!!
Na kraju je ipak bio carski jer beba nije htela da mrdne i bila je poprecno, ali imati kvotu na nesto sto je potpuno nepredvidivo kao sto je porodjaj je SULUDO!!!
Plus ubedjivanje da otac nema sta da trazi na porodjaju, plus bubasvabe, hladna voda u kupatilu, potplacivanje sestara, krvavi carsavi...
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:53 27.09.2008

Re: E moja Krugolina,

Da je samo ta procedura u pitanju, njoj nisu dozvolili carski rez iako je usla u 10 mesec jer imaju mesecnu kvotu za carski!! Pa insistiraju na prirodnom porodjaju da ne predju kvotu!!


Ma, niste razumeli.
To "kvota", to im je šifra za potplaćivanje.

Plus ubedjivanje da otac nema sta da trazi na porodjaju, plus bubasvabe, hladna voda u kupatilu, potplacivanje sestara, krvavi carsavi...


Sve to sledi - u budućim nastavcima.
Anjale Anjale 13:17 27.09.2008

...

Da li možeš da prebaciš komentare iz kotlarnice?

A preporuku ću sama da lupim:))

Poz
constrictoria92 constrictoria92 14:24 27.09.2008

Re: ...

Da li možeš da prebaciš komentare iz kotlarnice?

A preporuku ću sama da lupim:))

Poz


Slazem se sa Anjale po svim tackama. :)))
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:54 27.09.2008

Re: ...

Cure moje, volela bih da je moguće, ali nije.
Izuzev copy-paste metodom.)
Vama hvala na podršci u danima Potpalublja, ali ja moram sad sve to iznova podeliti s nešto širim auditorijumom.))
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:52 27.09.2008

Re: ...

Hvala Margos.
Meni na pamet nije palo da mogu da dam link.)
Mada, ovde sam nešto dopisala u odnosu na originalan tekst.
margos margos 21:30 27.09.2008

Re: ...

Videla sam, nego samo zbog onih koji su komentarisali tamo - možda nekog podstakne na još neko razmišljanje i na još komentara. Čisto praktična stvar.

Pre nekog vremena sam linkovala ove tvoje tekstove na naslovnu, jer me je jedan od komentara pogodio najstrašnije i podsetio na neku moju 'epizodu'. To je bilo kada me je doktorka rutinirano obavestila da je 'uginuo plod' i 'pa da, bila mi je to sumnjiva trudnoća od početka'. A deset dana ranije, kada sam je pitala da li mogu na jedan duži i dalji put, da li mi ona preporučuje tu vrstu napora, i tad mi je olako rekla 'Slobodno, nema nikakvih problema.'

Trebali su mi vekovi da sebi oprostim to putovanje...

maksa83 maksa83 23:06 27.09.2008

Re: ...

To je bilo kada me je doktorka rutinirano obavestila da je 'uginuo plod' i 'pa da, bila mi je to sumnjiva trudnoća od početka'.


Devojci koja je ležala u sobi sa mojom ženom je uginuo plod u vrlo poodmakloj trudnoći što je konstatovano posle 7 dana. Ginekolog (muškarac) koji se do tada njom bavio je rekao da će za svaki slučaj da izvadi celu matericu, sva sreća njegova koleginica (načelnica odeljenja) je to sprečila i uzela slučaj na sebe. Godinu dana kasnije sreli smo je kako gura bebu. Da se doktor Hasan-seckati pitao ne bi bilo tako.
margos margos 23:57 27.09.2008

Re: ...

Godinu dana kasnije sreli smo je kako gura bebu.

:))))))
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:12 28.09.2008

Re: ...

Trebali su mi vekovi da sebi oprostim to putovanje...


Margos, žao mi je, pojma nisam imala.
A to s putovanjem... ako je njoj već od početka bila sumnjiva trudnoća, a to ti nije rekla, već te i na put poslala, onda je pitanje kako njoj oprostiti, a ne sebi.

I samo da znaš... nikad nije kasno!
Današnja medecina ti je čudo!)
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:16 28.09.2008

Re: ...

Ginekolog (muškarac) koji se do tada njom bavio je rekao da će za svaki slučaj da izvadi celu matericu, sva sreća njegova koleginica (načelnica odeljenja) je to sprečila i uzela slučaj na sebe.


Za svaki slučaj od čega, pobogu??

Važnije pitanje:
Jel on odgovarao nekome zbog toga što je hteo da uradi?
Pa, nije li to zločin bele kuge u pokušaju??
Ta njegova koleginica - ona je spasila ženu i njen budući porod.
A da li je kolegu prijavila gdi treba?

margos margos 10:51 28.09.2008

Re: ...

I samo da znaš... nikad nije kasno!

Idi, bre, ženo, nasmeja me:)))
Ti kao moja školska, ima dvoje dece od preko dvaes godina, pa kad je pitaju za mene, imam li dece ona najnormalnije kaže 'Nema još.'' I u to potpuno veruje, pa čak i mene ubeđuje, a ja se smejem - šta drugo.

A dotična doktorka je smatrala da mi je sve saopštila konstrukcijom: ''starija prvorotka''.
I da posle toga mogu i da crknem (pujpujpuj) - da to SVE objašnjava.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:54 28.09.2008

Re: ...

A dotična doktorka je smatrala da mi je sve saopštila konstrukcijom: ''starija prvorotka''.
I da posle toga mogu i da crknem (pujpujpuj) - da to SVE objašnjava.


Mnogo ih volem tako razgovorljive i elokventne...
A s drugaricom ti se totalno slažem.
A ti se smej, smeh je zdrav.)
Budimac Budimac 13:29 27.09.2008

Predlog

ako već nisi pošalji link ovog teksta na adresu nadležnog ministarstva i vlade. Ne košta ništa, a možda (veeeeliko možda) neko i pročita i (ne verujem) zamisli se nad njim.
Naravno, preporuka.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:59 27.09.2008

Re: Predlog

Ne košta ništa, a možda (veeeeliko možda) neko i pročita i (ne verujem) zamisli se nad njim.


Što te volim tako optimističnog.)))))))))))))))))

Ja sam još manji optimista.
Ako pratiš aktivnosti gosn. večitog ministra bar mesec dana, ko što sam ga ja pratila u septembru, shvatiš da je on prezauzet otvaranjem konferencija i kojekakvih međunarodnih skupova, a pošto ga nedavno izabraše i u nekakav glavni odbor SZO, verovatno i češćim putovanjima po inostranstvu gde ima objašnjavati kako je kod nas sve genijalno, i u nas treba da se ostali ugledaju... tako da ti ne treba mnogo da shvatiš da on za čitanje blogova nema vremena.

Ali, znam jednu blogerku koja mu je pisala... pa kad i ako mi ona kaže da je dobila odgovor - pisaću mu i ja!
Do tada - ako hoće da zna kako je u narodu, najbolje bi bilo da se u narod i spusti.
Budimac Budimac 21:12 27.09.2008

Re: Predlog

Što te volim tako optimističnog.)))))))))))))))))
...
Ali, znam jednu blogerku koja mu je pisala... pa kad i ako mi ona kaže da je dobila odgovor - pisaću mu i ja!

Moj "optimizam" nije pucao tako visoko... kažem lepo neko:)))
Potpuno mi je nezamislivo da njegova milost ministar baci oko na mejl iz baze, a o tome da klikne link da ne govorimo.
Naravno da si 100% u pravu kad kažeš da je problem u ljudima, a ne u lovi. Ne tako nebitni znak da se nešto menja će biti kad ministarstva počnu da odgovaraju mejlovima "bazi" iliti "podanicima" (od ribe glava smrdi, kako naš nebeski narod kaže). Pa makar to bili šablonski odgovori.
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:38 28.09.2008

Re: Predlog

Evo, ja upravo pisala ministru.
Evo kopije pisma.
------------------------
Poštovani gosn. Ministre (tj. ostali koji po zadatku u njegovo ime ovo imaju čitati),

Pre skoro 5 godina rodila sam dete, i tih pola decenije istorijske distance ništa mi nisu pomogli da zaboravim traume koje sam u trudnoći, tokom porođaja i posle porođaja doživela u zdravstvenim institucijama Srbije. Štaviše, kako vreme odmiče, a ja od svežih majki i dalje slušam iste priče, rešila sam da probam o problemima na koje trudnice i porodilje nailaze lajati što više i što glasnije mogu, a sve s nadom da će to privući pažnju nadležnih koji imaju moć nešto i promeniti.

S tim ciljem, počela sam objavljivati seriju tekstova o ličnom iskustvu na Blogu B92. Prvi od sedam do osam nastavaka objavljen je juče. Na kraju teksta, objavila sam i neka pitanja za Vas (tj. ministra zdravlja). Pa, da ne bude da pitanja postavljam tamo gde mi Vi (on?) ne može odgovoriti, dajem vam link na isti tekst:

Zašto Srbi treba da izumru od bele kuge - I deo
Krugolina Borup
http://blog.b92.net/text/4594/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20I%20deo/

Izuzetno korisne informacije za unapređenje svoga rada možete pronaći i u komentarima blogera koji slede nakon teksta.

Moja malenkost i komentatori teksta iščekivaćemo Vaš (ministrov?) odgovor. A biću slobodna obavestiti vas i o budućim nastavcima, koji će takođe obilovati pitanjima koja plaču za odgovorom.

S poštovanjem,
Branka Stamenković
------------------
Eto.

Ko će da prima opklade?

Budimac Budimac 08:58 28.09.2008

Re: Predlog

Mislim da si uradila dobru stvar. Naime, to da oni ne reaguju ne sme biti razlog za nas da ih ne "bockamo" makar preko mejlova (odnos komarac - slon mi pada na pamet). Ja sam pisao ranije našim ministarstvima (pre svega kulture) i naravno nikad nisam dobio nikakav odgovor. (Volim to pozivanje naših politićara na Zapadne i/ili Europske norme, a nisu u stanju da ih poštuju ni kod takvih sitnica. Sećam se internetskog paleozoika, kad je jedan moj prijatelj poslao mejl Beloj kući samo da vidi šta će biti. Počeo je mejl sa: "High Bill". Dobio je odgovor u roku od nekoliko sati koji je počeo sa: "Predsednik Vilijem Dž. Klinton za Vas nije Bil" :)))))
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:21 28.09.2008

Re: Predlog

Počeo je mejl sa: "High Bill". Dobio je odgovor u roku od nekoliko sati koji je počeo sa: "Predsednik Vilijem Dž. Klinton za Vas nije Bil" :)))))


)))))))))))))

E, a živo me zanima hoću li dobiti makar automatski odgovor tipa "vaš email je primljen".
aguero aguero 11:24 28.09.2008

Dobar ministar

Tomica Milosavljevic jeste dobar ministar zdravlja.Mnogima smeta najvise to sto je ministar tako dugo,a ja smatram da je bas to dobro.Imao sam priliku da i izbliza pratim njegovo ponasanje i njegov rad(a nismo bliski prijatelji) i mogu vam reci da je pravi covek na pravom mestu.Mnogo je dobrog uradjeno za vreme svih tih njegovih mandata.Naravno,mnogo je i toga sto jos nije,ali ce biti.Novac,koji se najcesce pominje,nije najveci problem,i moze se naci u redovnim i vanrednim budzetskim davanjima.Cesto su najveci krivci rukovodioci zdravstvenih ustanova koji nedovoljno paznje posvecuju bas problemima koji se lako mogu resiti.Siguran sam,dakle,da ce mnogi vasi vapaji doci do uha ministra Milosavljevica,da on vec zna za vecinu svega pobrojanog i da ce se potruditi da uradi sto je u njegovoj moci.Ne,nisam mu ni saradnik,ni rod ni pomozi Bog,a jesam ubedjen da u normalnoj komunikaciji,pa i elektronskim putem,sa T.M. mozemo,svi zajedno,otkloniti mnoga uska grla u ovoj oblasti.Onima koji samo kritikuju preporuka-ponekad pohvalite i nesto sto je dobro ucinjeno,kako bi smo vam vise verovali kada nesto drugo osudjujete!P.S.U SAD i Kanadi,recimo,na pregled u drzavnim zdravstvenim ustanovama morate da cekate vise meseci,pa i godina,privatne klinike su preskupe i za njihove bolje stojece gradjane....a cinjenica je da mnogi koji zive Tamo negde daleko,svoje posete Srbiji koriste i za lekarske preglede i intervencije-i to ne samo zato sto je jevtinije,vec i zato sto je bolje.Ko ne veruje,neka se,recimo porodi u SAD.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:44 28.09.2008

Re: Dobar ministar

Cesto su najveci krivci rukovodioci zdravstvenih ustanova koji nedovoljno paznje posvecuju bas problemima koji se lako mogu resiti.Siguran sam,dakle,da ce mnogi vasi vapaji doci do uha ministra Milosavljevica,da on vec zna za vecinu svega pobrojanog i da ce se potruditi da uradi sto je u njegovoj moci.Ne,nisam mu ni saradnik,ni rod ni pomozi Bog,a jesam ubedjen da u normalnoj komunikaciji,pa i elektronskim putem,sa T.M. mozemo,svi zajedno,otkloniti mnoga uska grla u ovoj oblasti.Onima koji samo kritikuju preporuka-ponekad pohvalite i nesto sto je dobro ucinjeno,kako bi smo vam vise verovali kada nesto drugo osudjujete!


Aquero, hvala za ovaj post. Shvatam ga i prihvatam kao krajnje dobronameran, i uliva mi određenu nadu, iskreno rečeno. Mada se ja ne slažem da je gosn. Tomica baš najbolje poređao prioritete koje ima rešavati, ako vi kažete da je čovek koji ima sluha za probleme, da hoće da čuje i da hoće da ih rešava - ja vam verujem. A svojim lajanjem i upornim emajliranjem (upravo sam rešila da ću da mu pišem na redovnoj bazi), pokušaću da utičem na to da malo preuredi listu prioriteta, i porodilišta stavi na prvo mesto.

Kako ja do sada vidim njegov rad? Mislim da je, suočen sa zadatkom uvođenja reda u prava i obaveze lekara i prava i obaveze pacijenata (i potencijalnih pacijenata), on izabrao da se bavi uvođenjem reda u PRAVA LEKARA i u OBAVEZE PACIJENATA I POTENCIJALNIH PACIJENATA. Lekarima rešava probleme malih zarada, a pacijente uči preventivi. To je sve u redu, i to treba rešavati. Ali, po meni je prioritet rešiti upravo obrnute dve stvari: OBAVEZE LEKARA i PRAVA PACIJENATA.

Eto, u tom delu ja imam kritike na njegov dosadašnji rad. Malo li je?

Da kritikujem kritike radi - nije mi namera ni cilj.
Sve što lajem, lajem samo da skrenem pažnju na ovaj problem, koji nije samo moj, već je opšteprisutan u zemlji Srbiji.

Što se pohvala ministra tiče... evo, pet minuta razmišljam, i ne pada mi na pamet ništa što je uradio što je direktno meni poboljšalo moje stanje korisnika zdravstvenih usluga. Ako se vi setite nečeg - slobodno recite.
aguero aguero 17:15 28.09.2008

Hvala Vama

Jer ste pokazali da niste iskljucivi!Vidimo svi da su vase namere dobre.Nisu ni bitne pohvale,ono sto je dobro uradjeno u zdravstvu trebalo bi da se podrazumeva,a ono sto nije treba popraviti.Ako govorimo o Beogradu,koliko se samo novih 'korisnika zdravstvenih usluga' poslednjih 15 godina slilo u ovaj grad?!Takav tempo doseljavanja ne mogu da prate ni komunalne sluzbe,a kamo li (nase) zdravstvo.Vama i vasoj bebi sve naj!!!!
simkke simkke 14:18 27.09.2008

Pa naravno da

...niko ne radi tu amino-kako-se-vec-zove, i da bolnice namaju sredstava za rad kad treba izgraditi hram svetog ovoga, i crkvu svetog onoga, i kupiti dzipa za mitropolita donje-gornjeg.........bah.........
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:37 27.09.2008

Re: Pa naravno da

Glavni problem je u tome što na mestima gde se odlučuje o raspodeli novca dominiraju muškarci.
A sporedni problem je u tome što većina žena i njihovih partnera ćuti, pravi se luda, ne želi da "pametuje", da se buni, da protestuje, da nešto promeni...
Moj primer: u parku gde se naš sin igra, stalno neki otpaci, koje bacaju djaci obliznje gimnazije tokom odmora izmedju časova. Roditelji ostale dece vide te otpatke, i ne pada im na pamet da to očiste, jer se tu izmedju igraju njihova mala deca. A kada ja krenem da kupim te otpatke i bacam ih u one bele parkovske kante za smeće, niko i ne pomišlja da mi pomogne. Verovatno većina razmišlja u sebi: "Vidi, koja budala!"

Bela kuga i pileće pamćenje - duhovna SIDA naše epohe!
mariopan mariopan 15:20 27.09.2008

Re: Pa naravno da

Za mene je bilo najstrasnije iskustvo kada sam citala po novinama ispovesti onih roditelja koji i danas traze da se utvrdi istina o njihovim nestalim bebama.

Prvo sam mislila da su ti ljudi izmanipulisani, da su samim tim nesrecni sto su im bebe umrle na porodjaju ili posle. Ali kada sam procitala da ne postoji dokumentacija iz samih bolnica o rodjenju ili smrti tih beba, ili je nepotpuna, videla sam da je pitanje tih roditelja opravdano i njihova sumnja, iako strasna, potkrepljena zapravo tim nehumanim odnosom prema njihovom potomstvu. Da li je zaista bilo trgovine tim bebama ili ne, ja to ne znam ali ako nam ustanove u koje treba da imamo poverenje ne mogu da dokazu, spisima i knjigama koje su obavezne da vode, sta se desilo sa ovim bebama, onda je moje poverenje u te institucije izigrano.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:02 27.09.2008

Re: Pa naravno da

...niko ne radi tu amino-kako-se-vec-zove, i da bolnice namaju sredstava za rad kad treba izgraditi hram svetog ovoga, i crkvu svetog onoga, i kupiti dzipa za mitropolita donje-gornjeg.........bah.........


Simkke, ne huli!
U porodilištima Bog dođe od najveće pomoći, veće nego što ih lekari i Hrmpfete obezbeđuju!
Mene samo molitva spasila da ne odlepim i da ne ubijem nekog.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:03 27.09.2008

Re: Pa naravno da

Glavni problem je u tome što na mestima gde se odlučuje o raspodeli novca dominiraju muškarci.
A sporedni problem je u tome što većina žena i njihovih partnera ćuti, pravi se luda, ne želi da "pametuje", da se buni, da protestuje, da nešto promeni...


Nije novac problem.
Problem su ljudi.
Nema ko da ih dovede u red.
mikimedic mikimedic 03:08 28.09.2008

Re: Pa naravno da

Problem su ljudi.



Budimo ljudi, iako smo Srbi.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:22 28.09.2008

Re: Pa naravno da

Budimo ljudi, iako smo Srbi.


Ne mogu Srbi biti ljudi.
Srbi su nad-ljudi.
Nije lako nositi breme nebeskosti...
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:20 27.09.2008

Necemo izumreti!

Ne znam ja bas sta je to amniocenteza, pa dok sam citao ovaj pasus:
Krugolina:
U bolnicu treba da se javim tog i tog dana između 6 i 8 uveče. Nađavola, avion kojim se ja tog i tog dana vraćam s poslovnog putovanja iz Amerike kasni i umesto u podne, sleće u 6 uveče.

meni palo ovo na pamet: Lude li zene! Umesto da ostane u Americi, kad se vec tamo nasla, i da se tamo porodi, pa da njena beba dobije sansu da jednog dana postane predsednik SAD (kazu da je neka iz (ex) dinasti
je Karicevih namerno isla tamo da se porodi, zbog TOG razloga), ona zurila kuci, da bi kasnije kudila nase zdravstvene ustanove... pored ostalog i zbog toga sto imaju - bubasvabe.
E pa, Krugolina, ja sam ziveo u SAD kad sam bio malecak, pa se dobro secam da je i tamo bilo po kucama bubasvaba. I Amerikanci su nam govorili da su one - neunistive! Tako je i danas.

P. S. A ovo pominjanje bele kuge, u naslovu, nije fer. Uostalom, koliko ja znam u svojoj krotkosti, zene su za sve krive. Lepo se secam da moja mama nije htela da radja vise dece, iako je tata trazio... I ja cu traziti kada se budem ozenio...

P. S ponovo: ne kudi ministra, ovo mu je tek treci mandat (od predvidjenih sest). Nekom treba vise vremena. S druge strane, pa nece on da brine da u nasim zdr. ustanovama ne bude bubasvaba i da imaju zavesice na prozorcicima, te da dame pored hleba i caja dobijaju i maslaca... Uostalom, on ce odmah reci: Nema para, gospodjo, slabo nam ide priliv od Dinkicevih privatizacija...
omega68 omega68 16:26 27.09.2008

Re: Necemo izumreti!

Bez uvrede, ali ja sam pazio da ne diskutujem o deci dok nisam imao dece.degutantno je
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:45 27.09.2008

Re: Necemo izumreti!

Omega68
... ali ja sam pazio da ne diskutujem o deci dok nisam imao dece


Dakle, covek ako nije crnac ne moze govoriti o crncima; covek koji nije bolestan od side, ne moze govoriti o sidi; covek koji nema decu, ne moze govoriti o deci; covek koji nije zena ne moze govoriti o zenama... Da li?

By the way, mene interesuje Krugolina, ne njeno dete.
JJ Beba JJ Beba 16:48 27.09.2008

Re: Necemo izumreti!

Dakle, covek ako nije crnac ne moze govoriti o crncima; covek koji nije bolestan od side, ne moze govoriti o sidi; covek koji nema decu, ne moze govoriti o deci; covek koji nije zena ne moze govoriti o zenama... Da li?

eee to je večna naučno / metodološka dilema oko koje se lome koplja...
:)
omega68 omega68 17:18 27.09.2008

Re: Necemo izumreti!

O.K. dace Bog da vidis kako je tesko biti otac,a nikad necemo znati kako je tek njima.Poz.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:11 27.09.2008

Re: Necemo izumreti!

meni palo ovo na pamet: Lude li zene!

Pa, baš to mi je i Tata-Kengur rekao!

Umesto da ostane u Americi, kad se vec tamo nasla, i da se tamo porodi, pa da njena beba dobije sansu da jednog dana postane predsednik SAD (kazu da je neka iz (ex) dinastije Karicevih namerno isla tamo da se porodi, zbog TOG razloga), ona zurila kuci, da bi kasnije kudila nase zdravstvene ustanove...

Patriota sam, tim se dičim!

P. S. A ovo pominjanje bele kuge, u naslovu, nije fer.

A, jel' bi kliknuo da pročitaš uopšte da naslov nije takav?
Svašta čovek može da nauči od Kvirije...

Uostalom, koliko ja znam u svojoj krotkosti, zene su za sve krive. Lepo se secam da moja mama nije htela da radja vise dece, iako je tata trazio... I ja cu traziti kada se budem ozenio...

Iako sam ušla u 41. godinu života, spremna sam roditi još dvoje dece, ali samo i isključivo pod uslovom da prethodno država Srbija sa mnom potpiše ugovor u kome će eksplicitno stajati da ako mi se desi bilo koja od neprijatnosti i problema koje su mi se s prvim detetom desili - država Srbija mene ima učiniti milionerom. I to ne dinarskim.

Na lutrije u kojima ja svoju i bebinu glavu stavljam na panj, a pare lekarima na crno u džep - ja više ne idem.
Možemo samo da se dogovorimo o naknadi za pretrpljeni bol, strah i nanetu štetu. Unapred.
Ili, što bih preferirala svakako, o tome da mi se obezbede normalni uslovi.

S druge strane, pa nece on da brine da u nasim zdr. ustanovama ne bude bubasvaba i da imaju zavesice na prozorcicima, te da dame pored hleba i caja dobijaju i maslaca... Uostalom, on ce odmah reci: Nema para, gospodjo, slabo nam ide priliv od Dinkicevih privatizacija...

Evo, od ovog trenutka počinjem da se ponavljam, i ponavljaću se sve dok se ne postigne hipnotički efekat:
Nisu pare problem.
Problem su ljudi.
Nema ko da ih dovede u red.
mikimedic mikimedic 03:13 28.09.2008

Re: Necemo izumreti!

Problem su ljudi.


Kad se vracamo?...:)
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:24 28.09.2008

Re: Necemo izumreti!

Kad se vracamo?...:)


Kad nam dadnu padobrane, da možemo da ateriramo s nebeskosti.
Taska Dana Taska Dana 15:53 27.09.2008

Preporuka!

Najvise me ipak izludjuju komentari tipa : preterujes...ima i kod nas...itd....
Ljudi u Srbiji a narocito zene zive pritisnuti glupostima i nemarom....a niko to ni ne primecuje...
Sto bi se Tomica i ostale Radojice sekirali kako je tamo nekoj trudnici kad je on dovoljno zauzet sa "preko veze" poslovima...njima ne treba nista...sve mogu preko veze....i to najbolje...
JJ Beba JJ Beba 16:43 27.09.2008

Re: Preporuka!

krugolina pozdravljam teme koje pokrećeš u vezi sa torbarenjem & večnim ministrom na zdravlje; lupam preporuke samo tako, ali jedva da mogu da učestvujem u razradi istih, pošto sam u vezi sa torbarenjem prošla ko bos po trnju te sam isti događaj potisnula duuuuuboooooko u podsvest i mali mozak ne bi li sprečila leđenje srca i ostalih organa koje nastaje pri pomisli na svoj slučaj: sve što postoji u akušerstvu meni se izdogađalo sa sve daaaavno zaboravljenim forcepsom koji je kao akušerski momenat ostavljen duboko u inkvizitosrko vreme a u mom slučaju spektakularno izveden jerbo su za carski rez zakasnili......
šta da ti kažem, kada sam gledala one tetkice u ljubičastim mantilima koje spermaju i čiste akušerske sale kako u oprane hiruške rukavice duvaju ne bi li izduvale prst po porst, samo što nisam ustala sa stola i odbila da se porodim, a kada sam videla da izuvane rukavice stavljaju na radijatore da se cednu pala u takv očaj da sam uspeh događaja direktno prepustila svevišnjem lično.
poz


Krugolina Borup Krugolina Borup 20:17 27.09.2008

Re: Preporuka!

Najvise me ipak izludjuju komentari tipa : preterujes...ima i kod nas...itd....


-//-
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:24 27.09.2008

Re: Preporuka!

pošto sam u vezi sa torbarenjem prošla ko bos po trnju te sam isti događaj potisnula duuuuuboooooko u podsvest i mali mozak ne bi li sprečila leđenje srca i ostalih organa koje nastaje pri pomisli na svoj slučaj


Žao mi je čuti, pročitati i između redova osetiti tako snažan bol.
Žao mi je ako ovim tekstovima (biće ih još, naravno), otvaram tebi i ženama rane i navodim vas da ponovo proživljavate sve to.
Ali, ja ne mogu više da ćutim.
Moja priča je grozna, ali daleko je bolja od mnoštva priča koje sam od drugih čula.
Dosta mi je više toga da žene međusobno to prepričavaju.
Neko mora da počne i mnogo glasnije o svemu da laje.

Od kada sam počela lajati, doživela sam da me zovu i "majkom ledenog srca", zato što PRAVA MAJKA sve to zaboravi kada vidi svoje dete.

A ja se mislim... takve stvari samo luda žena može da zaboravi...
ssvetlana92 ssvetlana92 23:58 27.09.2008

Re: Preporuka!

Krugolina Borup
pošto sam u vezi sa torbarenjem prošla ko bos
po trnju te sam isti događaj potisnula duuuuuboooooko u podsvest i mali
mozak ne bi li sprečila leđenje srca i ostalih organa koje nastaje pri
pomisli na svoj slučaj


Žao mi je čuti, pročitati i između redova osetiti tako snažan bol.
Žao mi je ako ovim tekstovima (biće ih još, naravno), otvaram tebi i ženama rane i navodim vas da ponovo proživljavate sve to.
Ali, ja ne mogu više da ćutim.
Moja priča je grozna, ali daleko je bolja od mnoštva priča koje sam od drugih čula.
Dosta mi je više toga da žene međusobno to prepričavaju.
Neko mora da počne i mnogo glasnije o svemu da laje.

Od kada sam počela lajati, doživela sam da me zovu i "majkom ledenog
srca", zato što PRAVA MAJKA sve to zaboravi kada vidi svoje dete.

A ja se mislim... takve stvari samo luda žena može da zaboravi...



Draga moja Krugolino, uhvatio me neizdrz pa sam morala da se javnem.
Te priče i užasi koje sam i ja slušala kao mlada, i kasnije su me definitivno odvratile od ideje da rodim dete! To je bila odluka moga života! Nisam kukavica, naprotiv ničega se ne bojim...i sama se zapanjim šta sam sve u stanju da uradim, ali...
Tu sam nekako ranjiva i jedino mi je ginekološki pregled i dalje neprijatan. Sve sto sam preživela po tom pitanju je moralo da se odradi...bolesti, operacije, ali da ne rodim dete je bila MOJA odluka, na koju niko nije mogao da utiče. Nešto slično sam uvrtela u glavu kao film "Rozmarina beba"...i nije bilo sile da promenim odluku.
Nikada se nisam pokajala...svaki dan me neko podseti i film se ponovo vraca. Evo i ovaj blog. Mozda bi trebalo biti pazljiviji u opisima tih užasa...jer evo ja sam ti čist primer kako priče utiču na neke žene!
palilula92 palilula92 01:48 28.09.2008

Re: Preporuka!

Bebo,

Ja sam se porodila u Americi, druga bolnica za prodaje po rangu u zemlji, neviden renome....
Ja i moje dete smo jedva preziveli, medicinska sestra je bila sadista, maltretirala me je pored svih mojih porodajnih muka, nije htela da pozove lekara satima dok joj nisam rekla da cu joj razbiti sve po sobi ako odma ne pozove lekara. Lekar je mogao da se pojavi svakih nekoliko sati, to bi bili logicno, ali nije. Tog iskustva se ne rado secam. Ali sveze cvece svuda po hodnicima, originalne slike, mislis da si u hotelu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:29 28.09.2008

Re: Preporuka!

Draga moja Krugolino, uhvatio me neizdrz pa sam morala da se javnem.


E, neka te uhvatio neizdrž, i neka si rekla!
Navela si me da razmislim o nečemu detaljnije, o onome što sam i sama slušala od ljudi kao kritiku nakon što sam izjavljivala da ja, posle svega što sam doživela, nema šanse da planiram drugo dete. A dobijala sam redovno sledeće: Ti da hoćeš drugo dete, ti bi ga i rodila, to ti je samo izgovor.

U suštini, ima u tome i istine.
Meni jedno dete, generalno, dosta.
Lepo bi bilo da ih imam više, ali nije mi zapelo.
Ali, državi Srbiji treba da ja rodim više od jednog!!
Štaviše, državi Srbiji treba 3 komada, minimum!!
Dobro. Ja sam patriota. Kao što rekoh, meni više od jednog ne treba, ali ne smeta, volim decu. A ako državi već toliko treba, ja sam spremna da joj učinim.
Samo, da se razumemo: država Srbija ima noge da mi ljubi, orden da mi da, i kao princezu da me tretira od momenta od kada ostanem u drugom stanju, pa nadalje.

U suprotnom, nema mi šta država Srbija držati bilo kakva predavanja o mojoj odgovornosti za belu kugu.

Nismo mi ssvetlana kukavice, nego oni od nas traže nenormalne stvari!
aguero aguero 11:41 28.09.2008

Kao u americkom filmu

Da,cela Amerika i jeste kao u sladunjavom americkom filmu,ali samo dok se u toj istoj Americi ne upustis u realan zivot!Ili,Amerika jeste to sto prikazuju Holivudske storije,ali samo ako ste bas bogati!Da se ne varamo,u nasim firmama,fabrikama bolnicama radnici i dalje kradu sve sto se moze ukrasti-od sapuna i toalet papira do reprodukcija slika na zidovima...To je deo nase ruzne svakodnevice!Ako svaki zaposleni napravi stetu 'firmi'od samo 5o e mesecno(a to je minimum),dolazimo do ogromnih suma,koje ni njihovi direktori ne mogu da pomaznjavaju!Privatno je privatno,a drzavno drzavno-sveze cvece po hodnicima,originalne slike na zidovima..odaju da govorite o privatnoj klinici u kojoj gazda gazduje kako gazdi i dolikuje.Ili,ako je drzavna,onda je na njenom celu dobar menadzer,a ne nekakav i neciji partijski kadar!Sto se osoblja tice,ono je i tamo i ovde dobro ili lose onoliko koliko je placeno....ili u zavisnosti od toga koliko novca ima pacijent.S tim,sto u SAD nista nije za Dz,i sve,ali bas sve ima cenu.Hvala - ta kategorija jednostavno ne postoji!
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:20 28.09.2008

Re: Kao u americkom filmu

Da,cela Amerika i jeste kao u sladunjavom americkom filmu,ali samo dok se u toj istoj Americi ne upustis u realan zivot!Ili,


Niko ne veliča nijednu državu ovde kao uzor kako jedino ispravno treba organizovati život uopšte, a ni porodilišta posebno.
Ali, dozvolićete da za uzor uzimamo države u kojima je bolje, a ne one u kojima je gore.
Ili biste da se radije poredimo sa nekom afričkom državom, pa da se onda svi sjajno osećamo što je kod nas ovako kako je, jer, pobogu, vidi samo kako je tamo!
mozaik92 mozaik92 16:47 27.09.2008

Svajcarska

Kako se amniocenteza radi u razvijenom svetu?


Ja sam to odradila u Svajcarskoj. Blizanacka trudnoca. U sredu odradila amniosintezu, a u cetvrtak normalno radila. Niko me nije terao da ostanem u bolnici. Citava procedura traje jedno sat vremena (imala sam ipak dva podstanara!).
Unfuckable Unfuckable 18:24 27.09.2008

Re: Svajcarska

moja prijateljica je posle amniocenteze izvršene u Austriji izgubila bebu, eto malo i tamne strane "razvijenog sveta"
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:29 27.09.2008

Re: Svajcarska

moja prijateljica je posle amniocenteze izvršene u Austriji izgubila bebu, eto malo i tamne strane "razvijenog sveta"


Unf, da li ovim želiš reći da kod nas nema slučajeva pobačaja posle amniocenteze, već samo u "razvijenom svetu"?
Verujem da ti to nije bila namera, mada je tako zazvučalo.

Zna se koji je rizik od amniocenteze.
Razlika je u tome što će trudna žena u razvijenom svetu čuti od svoga lekara da rizik postoji i koliki je to rizik, a kod nas neće. Kod nas će to trudna žena znati samo ako čita i gugluje.

Volela bih da imamo statističke podatke, pa da možemo uporediti procenat pobačaja nakon amniocenteze u svetu i kod nas. Do tada - svako poređenje je bespredmetno.
Unfuckable Unfuckable 00:07 28.09.2008

Re: Svajcarska

nije to bila poenta, već naprotiv : da ukažem da se i kod njih dešava primanje apsolutno pacerskih autogolova. Ovaj konkretni idiot koji je učio na prestižnim europskim sveučilištima je dopustio amniocentezu a pri tom potpuno ignorisao postojanje banalne bakterijske infekcije unutar vagine - da ne širim previše, jedna stvar je vodila drugoj a banalna infekcija postade kobna, i dok se on nadao da će se "samo rešiti" - plod je umro
Odmah da dodam : prijateljica - srednje ime : Upornost - danas šeta svoju malu ćerku. Kreten se i dalje bavi medicinom. Baš tako - bavi...

Sledeći slučaj je još gori, a dešava se severnije, mojoj bliskoj rođaki : dakle, Nemačka. Dolazi na porođaj u bolnicu, primaju je na pripremno odeljenje i kače na ctg.
Problem je samo što niko u fuckin' ctg ne gleda i ne reaguju na njen "osećaj" da nešto nije kako treba...elem, do sledeće posete i "obraćanja pažnje" - plod je umro.
Dakle - par sati pred porođaj, posle 9 besprekornih meseci trudnoće...svinjarija do neba koja je zataškavana nekom pričom o - pazi ovo - genetskim malformacijama i sličnim krepovima. Užas užasni.
Opet da dodam : rođaka - srednje ime Upornost 2 - danas ima predivnog plavookog bucka. Toliko o genetici
Obe situacije su spomenute u jednoj rečenici bloga - kompilacije Dan Velike Pobede
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:47 28.09.2008

Re: Svajcarska

nije to bila poenta, već naprotiv : da ukažem da se i kod njih dešava primanje apsolutno pacerskih autogolova.


Naravno da se dešava.
Velika razlika, ipak, postoji.
Sažeti se može u rečenici koju mi je drugarica Amerikanka rekla nakon što je čula moju celu priču oko porođaja: "Da ti se ovo desilo u Americi, sada bi bila milioner."

Ne kažem da bol zbog gubitka deteta treba da ima cenu.
Ali kažem da nad glavom odgovornih lekara mora da visi neka cena koje se imaju plašiti da bi je morali platiti.

Nad glavama naših lekara - ne visi ništa.
Oni su neustrašivi.
Izuzev onih koji su se rodili moralni i savesni.
Ali, takvi u atmosferi državnih ustanova, uglavnom ne mogu da opstanu a da ne povraćaju svaki dan, jer je sve oko njih nemoralno i strašno. Pa beže, glavom bez obzira, ako ikako mogu.
Unfuckable Unfuckable 12:13 28.09.2008

Re: Svajcarska

Nad glavama naših lekara - ne visi ništa.


kao što i ranije pomenuh : uvedena je institucija Pacijentovog Advokata, ali nemam više detalja o tome
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:22 28.09.2008

Re: Svajcarska

kao što i ranije pomenuh : uvedena je institucija Pacijentovog Advokata, ali nemam više detalja o tome


Jel' Pacijentov Advokat prisustvuje porođajima?
Ne pristustvuje.
Kako on operiše?
Ja dođem kod njega i žalim se da je bilo nešto.
On ode, pročita šta su ovi u dokumentaciji napisali i ispita ih - i oni mu slože obrnutu priču.

Gde je njemu kancelarija?
U bolnici.
S kim on pije kafu svakodnevno?
S njima.

I - šta onda?

CCTV kamere u porodilišta!
just4spiderman just4spiderman 18:04 27.09.2008

Ko Vam je kriv sto zivite u Beogradu.

Ovakvo maltretiranje je nedopustivo, svi se slazemo sa tim. Ali nije svuda tako. Ne u belom svetu , vec ovde.
Aminocinteza se radi i u Nisu. I to po principu zakazivanja: "Koji Vam dan odgovara ove nedelje"...
Lezi se mozda pola sata, sat i ko hoce ide kuci! U bolnici namestaj mozda nije nov, ali je sve besprekorno cisto. Sestre i lekari izuzetno ljubazni.
Eto, postoje i takva iskustva.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:37 27.09.2008

Re: Ko Vam je kriv sto zivite u Beogradu.

Aminocinteza se radi i u Nisu. I to po principu zakazivanja: "Koji Vam dan odgovara ove nedelje"...
Lezi se mozda pola sata, sat i ko hoce ide kuci! U bolnici namestaj mozda nije nov, ali je sve besprekorno cisto. Sestre i lekari izuzetno ljubazni.
Eto, postoje i takva iskustva.


Sve je to super just4spiderman, i drago mi je da ima i lepih priča i iskustava. Eno, omega68 kaže može da se radi amniocenteza i u Kragujevcu. Unfuckable kaže idu žene iz Beograda za Novi Sad da ne bi čekale na red... E, sad, pošto smo utvrdili da je sve to tako (a ja nisam znala da jeste), postavlja se sledeće pitanje:

Zašto su mene u Institutu za majku i dete slagali da je to jedina ustanova u Srbiji u kojoj se ta procedura mogla izvesti, i to mi dali kao razlog silnih gužvi, nedovoljnog broja termina, i frke oko zakazivanja zakazivanja za zakazivanje?

Ako neko ima mozak sklon teoriji zavera... što jeste povremeni hobi moga mozga... neko bi mogao da se upita da možda u celoj toj suludoj priči, nema prostora za sledeće objašnjenje (ovo su čiste spekulacije, Krugolina nema nikakvih dokaza, Krugolina čak nije ovo čula ni kao glasinu, Krugolina samo ima vrlo nezgodan mozak):

- Da li, možda, Institut u stvari i nema protokol od 3 dana u bolnici, nego 1 dan u bolnici, ali trudnicu koju zadrzi tri dana vodi kao 3 trudnice, jer jedan ne-znam-šta-za-amniocentezu potroši na nju, a 2 netragom nestanu, pa se posle naplate u nekoj privatnoj ordinaciji?

Oli nije moguće?

S druge strane, moguće je i da su se stvari promenile. Ovo je priča iz leta 2003. godine. Imamo li svežiji primer?
aurelije aurelije 18:43 27.09.2008

Plaćanje...

Sestra studira medicinu i ove godine je imala internat u porodilištu na koji je s nestrpljenjem čekala. Njena drugarica je otišla nedelju dana pre nje i prenela joj užasnu priču.

Naime, u bolnici je bila žena koja je ranije imala problema sa trudnoćom. I kako je bila siromašna nije imala da podmaže za carski rez, nije ga ni dobila iako je on bio indikovan pa nije ni morao da se plati. Kad je počeo porođaj kod nje je bila samo babica koja ništa pameto nije mogla da ženi kaže osim da se dernja kako ne gura dovoljno jako.

Kad se porođaj odužio i kad je kreno da šiklja potok krvi počeli su da zovu doktora kome je trebalo mnogo vremena da dođe. Za to vreme su se medicinsko osoblje dralo na prisutne studente i teralo ih iz sale da ne gledaju šta se radi.

Na kraju je jedna sestra slučajno zakačila crevo kojm se davala infuzija i dok se snašla da ga ponovo prikači jadna žena je umrla. Ladno su ubili ženu jer nije imala para. Dete je srećom preživelo.

Njenom mužu su samo rekli da je došlo do komplikacije...
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:33 27.09.2008

Re: Plaćanje...

Ladno su ubili ženu jer nije imala para. Dete je srećom preživelo.

Njenom mužu su samo rekli da je došlo do komplikacije...


I, onda meni neke ovdašnje kolege blogeri kažu - što se ne žališ bolničkom advokatu, ili kako li se već zove onaj klovn što ga tamo postaviše da deveri reda radi? I? Šta će on da uradi? On je, kao, bio prisutan tamo da svojim očima vidi šta se desilo? Naravno da nije. On će da pročita njihov izveštaj u kome stoje laži, i da kaže: sve po protokolu.

Ma, CCTV kamere u porođajne sale!!!!
anabras anabras 23:31 27.09.2008

van teme, ali u istoj


Zašto u zemlji u kojoj vlada bela kuga samohrani roditelji nemaju nikakve povlastice? Zar misle da će tako sprečiti ljude da se razvode? Do 2005 samohrani roditelji su imali umanjenje vrtića od 25%,a sada puna cena. Neko pametan bez trunke morala je naprasno rešio da to ukine. Ja sada kao samohrani roditelj koji radi u prosveti i prima 37 ooo din platu, 6800 dajem za vrtić.Bolje mi je bilo da nisam završavala fax, radila kod privatnika za manju kintu i manje davala za vrtić. Isto bi mi ostalo. Ili da sakrijem papir o razvodu, te kako je moj ex nezapošljen moja ogromna plata bi se delila na 3. Gde bi mi bio kraj?! Po unutrašnjosti vrtić se plaća duplo manje, ali ista prosvetna plata. Gde je tu logika? U Beogradu život jeftiniji? Kažite mi gde je tu pravda i kome ja da se obratim? Poslala po neki mail, ali naravno nikad ne dobijem odgovor.
Help
Malo sam skrenula sa teme, ali...

Krugolina Borup Krugolina Borup 09:53 28.09.2008

Re: van teme, ali u istoj

Malo sam skrenula sa teme, ali...


Sasvim u redu. Kod Krugoline su trolovanja svih vrsta uvek dozvoljena.
Onomad, u Potpalublju, blog o porođaju završio strastvenom diskusijom o pivu.)
Sve ok.

Vrtići su posebna priča, ali itekako vezana.
Za državu koja kuka na belu kugu, a koja ni ovo nedovoljno dece ne može da smesti u vrtiće jer u istim nema mesta... postavlja se pitanje: je li sasvim normalna? Šta bi bilo da se preko noći reši problem bele kuge, pa izrađamo dece kolko treba, kad i ovo malo što nije dovoljno nemaju gde da smeste???
Da zavežemo majke za šporet i heftalicom joj svo troje pričvrstimo za suknju, a sve radi višeg cilja države Srbije?
Pa, kako se ne plaše frustriranih majki, jer ako iste izađu na ulice sa sve sheftanom decom... neće na dobro da izađe!


dolybell92 dolybell92 00:44 28.09.2008

Amniocenteza

Bebe su najdivnija stvorenja na svetu i najslađa, dođe ti da ih pojedeš koliko su slatke
e.. a kad porastu ponekad ti bude krivo što ih nisi pojela dok su bile male....

samo se šalim, naravno - no šalu na stranu,
moja drugarica se odluči da rodi i treće dete a imala je
38 godina, i naravno ne želeći bilo kakav rizik,
ode ona na amniocentezu.
Tu intervenciju uradi, tada ekspert za tu vrstu aktivnosti,
(baš specijalista, u Londonu bio na specijalizaciji..)
i naravno, po Marfijevom zakonu - baš se njemu dogodi kiks,
te moja drugarica i njena beba - ostanu bez plodove vode.
Posle je morala da leži skoro sedam meseci... sve se dobro
završilo, vratila se voda... i lepo na kraju - rodi klinca.

Tada se amniocenteza radila vrlo rano, tokom osme- devete nedelje trudnoće,
otprlike što ranije - to bolje. U svakom slučaju, do kraja trećeg meseca,
je treba uraditi.

Jednoj mojoj drugoj prijateljici nisu uradili amniocentezu,
iako je isto imala 38 godina - a trebalo je... moralo je..da se uradi
Rodila je devojčicu, koja je posle živela jedno 10 meseci...
a o traumi koju je proživela, mislim da ne treba da govorim.
i naravno da takva trauma ostavlja posledice za ceo život.

U svakom slučaju, sve žene koje imaju preko 35 godina i odluče se
da rađaju - moja preporuka je da se amnicenteza obavezno uradi.
Ja lično, nikad se ne bih upustila u avanturu neizvesnosti u tim godinama.

Krugolina Borup Krugolina Borup 09:58 28.09.2008

Re: Amniocenteza

Bebe su najdivnija stvorenja na svetu i najslađa, dođe ti da ih pojedeš koliko su slatke
e.. a kad porastu ponekad ti bude krivo što ih nisi pojela dok su bile male....


)))))))))))
Bebojedu nijedan!

Eto, dade ti dva suprotna iskustva, i šta drugo da kažemo nego - to je tako.
Zna se rizik od amniocenteze.
Zna se i rizik za starije od 35 godina.
Rizike treba da odmeravaju i vagaju lekar i budući roditelji zajedno, pa i da odluče zajedno... ali to u zemlji Srbiji zahteva preveliku količinu veština komunikacije od strane lekara, tako da se ne praktikuje.
Lekari mnogo vole "protokol" na koji se mogu pozvati i istim ućutkati dosadne roditelje da ne zapitkuju stalno nešto ko nadžak babe.
NNN NNN 02:07 28.09.2008

Kru?

Vidim da je ovo ponovljen tekst + dodatak, da li (i kada) ćeš ponoviti (po meni najbolji tekst) "... 13 dana...", koji zaista zaslužuje da ga pročita širi auditorijum?
Hvala unapred

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana