Kućni ljubimci| Životinjski svet

Mačji moral? (lako štivo za vikend)

Budimac RSS / 27.09.2008. u 12:40

Ko je pročitao moj profil zna da imamo vazda vazda životinja [(trenutno brojno stanje 6 pasa i 6 mačaka i 1 kornjača (tri su otišle svojim putem)]. Ko čita moja pisanija zna da ne pišem blogove o našim ljubimcima (mi ih tako ne zovemo). Malo stvari je dosadnije nego kad "vlasnik" psa/mačke/papagaja (kaj god) uzme da drži banku o njegovom, dakako, specijalnom primerku. Nemam nameru da kršim to samonametnuto (no pets) pravilo. Međutim, rizikujući da ispadnem trivijalan, želim da podelim jednu priču o mačetu, koja me "muči" evo sad već sedam godina, ne bi li možda dobio odgovore na pitanja koja iz priče slede, a koja (pitanja) su predmet čestih (skoro pa filosofsko-religioznih) rasprava između Fu i mene.


Sarma the cat
Sarma the cat
Radi se o, sada, sedmogodišnjem mačku Sarmi. Sarmu je Fu jedne avgustovske noći 2001, našla u parku 2 bloka od našeg istanbulskog stana. Mogao je biti sve između 10 dana i tri nedelje star (bio je znatno manji od mog dlana), prljav, krvav, oko još mutnjikavo - već je bio bez desnog oka i totalno očajan. Uginuo bi od uremije te noći ili sledeći dan (ili bi pre toga bio plen vranama).

Digresija: tako mali mačići bez majke umiru od uremije jer bez nadražaja ne umeju ni da piške. Tako da je prva stvar koju je Fu (iskusna mačkarka i kučkarka) uradila bila da mu vlažnom maramicom pređe preko piše. Prosto smo mogli osetiti njegovo olakšanje kad je žuti "vodoskok" krenuo iz njega.

Nismo imali pipetu u kući i jedino prikladno što smo mogli naći kao alat za hranjenje je bila mala plastična, odavno prazna, bočica kolonjske vode sa konusnim vrhom. Oprali smo je alkoholom, vodom, prokuvali je, međutim nešto mirisa je moralo ostati. Njemu to nije smetalo, a njegovu ljubav prema svim "hemijskim" mirisima, zbog čega je dobio nadimak "Chemical Ali", objašnjavamo tom bočicom.

Ime Sarma je dobio jer smo ga, zbog krhkosti (nemaš za šta uhvatiti), uvijali u peškir prilikom hranjenja [osim toga sarma je (još jedna) zajednička reč u maternjim nam jezicima]. Šanse da tako malo mače preživi bez majke su prilično slabe, otud naša sreća (za sreću je potrebno malo), dakle, otud naše veliko radovanje kad je Sarma, stenjući, iscedio iz sebe prvo govance, manje od nokta na mom malom prstu - siguran znak da funkcioniše.

Elem, kao što rekoh na početku, Sarma je danas jedan odrastao i zaista neobičan mačor (to možete, a ne morate da verujete), čija je najmanja neobičnost ljubav prema vodi (insistira da bude u tuš kabini dok se tuširam, voda mu je omiljena igračka i pije isključivo šapom). No, to je lako objasniti - više nego verovatno, odnosno sasvim sigurno, ima gene Van mačaka, poznatih takođe kao swimming cats. [I] nisu te neobičnosti predmet ovog pisanija (ovaj uvod spada u ono što sam kritikovao u prvom pasusu:-))).

 

Događaj

Sarma je u početku bio izolovan od ostalih mačaka, jer su te ostale bila jedna porodica (mama, tata i troje dece, sve odrasle mačke) i plašili smo se ne samo da ga neće prihvatiti nego da će ga maltretirati. Smestili smo ga u tzv. gostinsko kupatilo, a dosta vremena je provodio u mojoj radnoj sobi i hodniku između te dve prostorije. Nekoliko dana pre događaja koji nam (i dalje) predstavlja svojevrsnu misteriju, mačor Riči se fatalno razboleo (bubrezi), te da bi imao mira preselili smo ga u moju radnu sobu. Sarma nije mogao smetati Ričiju jer ga se plašio (Riči je bio ogroman beli poludivlji mačak - nije bio mazan tip).

Jedno popodne Fu, da bi obradovala bolesnika i eventualno ga ubedila da nešto jede, je obarila dve pileće džigerice. Naravno, druga je bila za Sarmu da se ne bi osećao diskriminisan. Poslužila ih je na dva tanjirića u pomenutoj radnoj sobi gde sam ja nešto kuckao na kompu, stavivši tanjiriće na neka pola metra udaljenosti jedan od drugog. Sarma je odmah dotrčao i počeo da jede iz onog bližeg vratima (takođe bližeg od odakle je došao - kupatilu). Riči se dogegao sa jastuka na kome je ležao, pomirisao i jedno vreme bespomoćno gledao tu džigericu da bi se potom vratio na svoj jastuk.

Sarma je sasvim mirno pojeo svoju porciju, a onda se polako prišunjao Ričijevoj da bi je naglo zgrabio i supersoničnom brzinom otrčao u "sigurnost" svog kupatila. Oboje smo videli šta se desilo (Fu je bila kod vrata) i pošto smo prvo prasnuli u smeh počeli smo jedno drugom da postavljamo pitanja: kako taj mali jedva dvomesečni mačorčić zna ili ima svest o tome šta je njegovo? Kako zna da je to što radi nešto loše, da treba da beži posle krađe? Odakle mu svest, ili šta li, o krađi? Postoji li nekiji mačji (životinjski) moral?

Šta vi mislite?

P.S. Danas, kao odrastao, Sarma ili bilo koja od naših mačka se ne ponaša tako. Kad neko nešto ostavi u svom tanjiru, druge mačke dolaze i dovrše to ne vukući "plen" u neki svoj safe haven. Mi tom događaju sigurno ne bi dali značaj da Sarma nije, samo pola minuta pre nego što će ukrasti, relaksirano jeo svoj deo tamo na licu mesta - da je recimo i svoj deo odneo na "sigurno" ali ovako nam izgleda zaista čudno.

 

Atačmenti



Komentari (100)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 12:58 27.09.2008

izuzetno

zanimljiva situacija i zanimljivo pitanje...na koje nemam neki pametan odgovor.
Predpostavljam da njima u glavi radi neki zakon tipa "Jači tlači" jer znam da odrasli mužjaci umeju seksualno da se iživljavaju nad mlađim istopolnim konkurentima
Budimac Budimac 13:05 27.09.2008

Re: izuzetno

Unfuckable
zanimljiva situacija i zanimljivo pitanje...na koje nemam neki pametan odgovor.
Predpostavljam da njima u glavi radi neki zakon tipa "Jači tlači" jer znam da odrasli mužjaci umeju seksualno da se iživljavaju nad mlađim istopolnim konkurentima

Da, to je poznato. Mi imamo jednu mačku koja je po seksualnoj orjentaciji biseksualna (ženka je u pitanju). Najviše voli da radi te radnje sa sestrom ali trpi mačore (kad je stignu).

Šta je nama bilo zanimljivo u tom događaju je da Sarma nije bio pod nikakvom pretnjom ali je osetio potrebu da beži.
Unfuckable Unfuckable 13:08 27.09.2008

Re: izuzetno

njima, tako malima, nije lako proceniti koje je primarno čulo : vid verovatno nije, predpostavljam da je pre - njuh - tako predpostavljam (pošto je to za pse potvrđeno) da je narečeni Sarma nanjušio opasnost u vazduhu...pošto svaka priča o moralu odlazi kroz vrata kada meso dođe na sto ; ))))))))

zanimljiva je još jedna stvar : zdrave životinje, čini mi se, nepogrešivo prepoznaju bolesnu životinju. I, zaobilaze je, u širokom luku
Budimac Budimac 13:12 27.09.2008

Re: izuzetno

zanimljiva je još jedna stvar : zdrave životinje, čini mi se, nepogrešivo prepoznaju bolesnu životinju. I, zaobilaze je, u širokom luku

ili je napadaju i maltretiraju. Mi smo pre tri godine usvojili tri ulična džukca koji su bili kompaktna grupa (trijumvirat), pre 6 meseci jedan (najstariji ali najmaji) od njih je počeo da oboljeva (sad je slep), a ovo dvoje su počeli surovo da ga napadaju tako da smo morali da ga odvojimo od njih.
Unfuckable Unfuckable 13:17 27.09.2008

Re: izuzetno

poprilično čudno, moram da priznam - verovatno je proradila neka filozofija čopora, to mi je jedino objašnjivo
...sećam se situacije kada sam, kao klinac, izveo na brzaka (neka teška kiša je bila) svog psića u lokalno dvorište. Ovaj je prošpartao svoju omiljenu rutu, obavio šta ima, ali je - to je ono što me je nateralo da malo bolje pogledam - u širokom luku obišao svoje Omiljeno Drvo.
Kada sam prišao, bilo mi je jasno : tamo je ležao, više mrtav nego živ, neki Lunja, koji se tu sklonio sa ulice - a ovom mom hajvanu, koji je i na vetar umeo da laje - na pamet nije palo ni da ga onjuši, no matter što mu je zaposeo teritorij

Budimac Budimac 13:34 27.09.2008

Re: izuzetno

verovatno je proradila neka filozofija čopora

da, sigurno je to u pitanju. Da su na slobodi jednostavno bi ga napustili, ali pošto su delili životni prostor onda su počeli da ga napadaju, a pre toga je on bio vođa tročlanog čopora (mali beli mešanac sa dosta terijera u sebi).
Unfuckable Unfuckable 13:38 27.09.2008

Re: izuzetno

da, sada je jasnije : demokratska smena vlasti u čoporu usled bolesti Doživotnog Diktatora ; )))))) poznato zvuči
mariopan mariopan 13:41 27.09.2008

Re: izuzetno

A meni je bas lepo da citam blogove o ljubimcima, i sama imam jednog (bila su dva ali je letos stariji pas uginuo) pa tu svastanesto lepo i poucno procitam.

To da tako mali macici ne mogu sami da piske znam jer komsinica spasava sve macice koje nadje i tako i ona izaziva mokrenje da bi preziveli. U prirodi to radi macka tako sto lize svoje mace, a kada mame nema, onda ljuid urade sta treba.

Ne znam da li imaju neki instikt o "pravdi" i zasto je mali tako postupio, verujem da on tacno zna da je ukrao, da to nije nejgovo i zato je pobegao. Na primer moj mali pas tacno zna da nesto ne sme da dira i kada stigne do tog mesta i zeli da uzme nesto sto nije za njega, obavezno pogleda gde sam ja i da li vidim. znaci zna da ne sme.
simkke simkke 13:49 27.09.2008

Re: izuzetno

Unfuckable
mužjaci umeju seksualno da se iživljavaju nad mlađim istopolnim konkurentima



Ja sam citao da odrsali muzjaci simulacijom seksualnog odnosa stavljaju mladjima do znanja ko je gazda (dakle, u'vati ga s'ledja zubima za onaj 'visak' na vratu i satro ga 'roka')...

Ali, ono sto nisam znao, a radio je moj macak, to je da hoce da jede bukvalno sve sto mu das, osim slatkog. Dakle licno sam mu davao cak i pohovani karfiol, i nije mogao da se zaustavi....O pasulju, musaki, pecenim paprikama, grasku...necu ni da pricam. E, ali kad sam mu dao jednu od onih konzervi iz Pet Shopa, samo malo lizne i to je to. Imao sam macke i pre njega, ali one su 'kidale' na Pet Shop hranu...Cudno, ovaj je bio izgleda izuzetak. Cak je jeo i supu!!!
mariopan mariopan 14:09 27.09.2008

Re: izuzetno

A moje mace koje su mi ukrali jer je bilo jako slatko jeo je kisele krastavcice sa snedvica.

A pas jede jabuke i banane, lubenice i dinje samo moram da mu iseckam i dajem iz ruke. Neka samo uzmem nesto da mljackam eto nejga. Malopre krusku, lepu socnu i slatku i nisam mu dala ma koliko da me gledao okruglim okicama...nema...to je slatko.
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:13 27.09.2008

Re: izuzetno

jedno je sigurno. sarma nema moral. da ima ne bi ukrao.

(a ovo o uremiji i nadrazhivanju nisam imao pojma. shta sve ljudi znaju, uvek me iznenadi, a ne bi trebalo).
simkke simkke 14:23 27.09.2008

Re: izuzetno

marco_de.manccini
jedno je sigurno. sarma nema moral. da ima ne bi ukrao. (a ovo o uremiji i nadrazhivanju nisam imao pojma. shta sve ljudi znaju, uvek me iznenadi, a ne bi trebalo).



Kakav bre moral, macke su lopovi i to je to. Naravno, znaju ta djubrad (ovo od miloste) za jadac, pa prvo se dobro uvere da nema svedoka pa u akciju...Mogli bi ovi politicari da se ugledaju na njih...Provalis ih tek po masnim brkovima...
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:54 27.09.2008

Re: izuzetno

Marco de...
jedno je sigurno. sarma nema moral. da ima ne bi ukrao.


Kod zivotinja nema morala kada je hrana u pitanju. Ne umeju da se foliraju.
Budimac Budimac 16:05 27.09.2008

Re: izuzetno

Na primer moj mali pas tacno zna da nesto ne sme da dira i kada stigne do tog mesta i zeli da uzme nesto sto nije za njega, obavezno pogleda gde sam ja i da li vidim. znaci zna da ne sme.

Da, to je jasno jer nauče šta smeju šta ne smeju (nekom kaznom ili vikanjem ili na koji god način ih vaspitavamo).

Upravo zbog odsustva bilo kakvog treninga ovo je bilo malo čudno.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:06 27.09.2008

Re: izuzetno

pa slazhemo se vladimire. nema to morala. capi i bezhi.

sad malo ozbiljnije.

zbog toga shto zhivotinje nemaju morala, mi ih i ne osudjujemo istim arshinima. one nikada nisu nemoralne. one su jednostavno amoralne. capi i bezhi, nema tu predomishljanja. kajanja josh manje.
Budimac Budimac 16:11 27.09.2008

Re: izuzetno

marco_de.manccini
jedno je sigurno. sarma nema moral. da ima ne bi ukrao.

Fu kaže da joj je ovo omiljei komentar :)))
Budimac Budimac 16:13 27.09.2008

Re: izuzetno

Mogli bi ovi politicari da se ugledaju na njih...

:)))) ja mislim da se ugledaju itekako :))) U politici čist darvinizam ))
yanjing yanjing 21:17 27.09.2008

Re: izuzetno

Kod zivotinja nema morala kada je hrana u pitanju. Ne umeju da se foliraju.


Ali ima ljubavi i samozrtvovanja. Moja macka uvek saceka da macici jedu, pa onda ona pokupi sta ostane.
Videla sam isto i kod jedne keruse - lutalice, ja njoj dala da jede, racunajuci da ce tako imati vise mleka za male, a ona nije htela ni da pipne i sve je ostavila njima. Deca sve prozdrala, ni osvrnuli se nisu... Sto je mene onda navelo da razmisljam o nezahvalnosti mladunaca u ljudskom svetu...



franzzjb franzzjb 14:25 27.09.2008

Jasno je, ne?

Sarma je video Ričija da prilazi 'svojoj' porciji i da onda (privremeno?) odustaje. Tu je Sarma shvatio (dal' od gledanja, dal' od mirisa koga je Riči ostavio) da je to Ričijevo i ondak mu ukrao (potpuno nemoralno).

Da se Riči nije mrdnuo, Sarma bi se ladno došetao i do Ričijeve porcije i tu je lagano sažvakao sve gustirajući.

Ne?
Budimac Budimac 16:09 27.09.2008

Re: Jasno je, ne?

franzzjb
Sarma je video Ričija da prilazi 'svojoj' porciji i da onda (privremeno?) odustaje. Tu je Sarma shvatio (dal' od gledanja, dal' od mirisa koga je Riči ostavio) da je to Ričijevo i ondak mu ukrao (potpuno nemoralno).

Da se Riči nije mrdnuo, Sarma bi se ladno došetao i do Ričijeve porcije i tu je lagano sažvakao sve gustirajući.

Ne?

Ovo vrlo lako može biti objašnjenje. Vrlo uverljivo zvuči.

Edit: Sad se setih da je jedan mačorčić koga smo jako gladnog usvojili u početku (dok nije shvatio da hrana nije frka) piškio na ostatke hrane kako bi ih obeležio :)))
franzzjb franzzjb 10:13 28.09.2008

Re: Jasno je, ne?

Etogac.
Sad kad mi je ovako krenulo idem da vidim i tu Miškolu...
Budimac Budimac 14:27 27.09.2008

Došli

su nam nenajavljeni gosti, tako da ću se malo kasnije uključiti i odgovoriti na komentare :)
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:03 27.09.2008

Imaju li dusu?

Zanimljiva prica. Ja licno volim macke (ali ne... recimo pse). Nisam imao srecu (premda nisam zalio zbog toga) da u kuci imamo PETS, jer moja majka to nije volela, govorila je da ljubimce moze imati samo onaj ko ima kucu sa dvoristem, a nikako neko ko zivi na ne-znam-kom spratu u soliteru.

Da li macke imaju morala? Ja bih pre postavio (direktno) pitanje: da li imaju dusu? Neke istocnjacke religije (recimo dzainizam, podvrsta hinduizma) smatraju da zivotinje (pa cak i biljke) zasigurno imaju dusu. I daju mnogo ubedljivih razloga. Ja sam skoro na njihovoj strani... Ako princ Charles, suprug ruzne Kamile i buduci britanski kralj, prica sa biljkama (tako pisu novine), sigurno da veruje da one imaju dusu...

Hvala na lepoj prici za vikend.
Budimac Budimac 16:17 27.09.2008

Re: Imaju li dusu?

Ja bih pre postavio (direktno) pitanje: da li imaju dusu? Neke istocnjacke religije (recimo dzainizam, podvrsta hinduizma) smatraju da zivotinje (pa cak i biljke) zasigurno imaju dusu. I daju mnogo ubedljivih razloga.

Kao agnostik verujem da imaju dušu odnosno da sve živo ima dušu. Nije mi za to verovanje potrebna religija.
Ako princ Charles, suprug ruzne Kamile

A on leeeeeeeeep ))))))) ko slika (sopstvena :)))))
Hvala tebi na poseti i komentarima :)
dracena dracena 16:28 27.09.2008

Sarma

Budimac Budimac 16:52 27.09.2008

Re: Sarma

e toliki je bio otprilike :)
simkke simkke 17:00 27.09.2008

Ej a pazi ovo..

Bio jednom kod nas kuci neki lik sto se bavi istrazivanjem uticaja podzemnih voda na covekov stambeni prostor. Sad, ne znam koliki je on strucnjak, koristi neke viskove i neke mape, ali zamoli ga moj cale da odradi to kod nas, tamo gde su nam kreveti na kojima spavamo. I na kraju udje u moju sobu, vidi macora Prcu na mom krevetu i odmah izadje iz sobe i kaze "Ovde je u redu". Kaze gde macka spava tu je u redu, nema potrebe da meri ili sta vec radi...Hmmm
Budimac Budimac 17:08 27.09.2008

Re: Ej a pazi ovo..

simkke
Kaze gde macka spava tu je u redu, nema potrebe da meri ili sta vec radi...Hmmm

Da čuo sam takvo mišljenje ali sam čuo i potpuno oprečno. Ja sam sklon da verujem prvom (jer mi to odgovara :)
simkke simkke 17:10 27.09.2008

Re: Ej a pazi ovo..

Budimac

simkke da verujem prvom (jer mi to odgovara :)



I meni isto, posebno zimi kad mi legne na noge (uvek nepogresivo ide na noge), pa ih zagreje bolje od bilo kog termofora...
Unfuckable Unfuckable 18:18 27.09.2008

Re: Ej a pazi ovo..

ja znam za teoriju da na mesto koje pas zauzme u praznoj sobi treba stavljati krevet, a to je, obično, potpuno suprotno od mesta koje će zauzeti mačka.
Takođe, postoji verovanje da će mačka nepogrešivo pronaći vaš deo tela koji je trenutno "u problemu" (primer : boli vas stomak - mačka leže na vaš stomak....)
Budimac Budimac 18:22 27.09.2008

Re: Ej a pazi ovo..

ja znam za teoriju da na mesto koje pas zauzme u praznoj sobi treba stavljati krevet, a to je, obično, potpuno suprotno od mesta koje će zauzeti mačka

Na to sam mislio kad sam napisao ono o suprotnom mišljenju.
constrictoria92 constrictoria92 10:23 28.09.2008

Re: Ej a pazi ovo..

moj machor Srecko, je genije. Ima neki loodi instinkt i kad neko dodje u kucu, a ni je bas najbolja osoba, on skace na posetioca i grize. Frkce samo tako. Kad osoba koja udje u kucu bude fina, on dodje do nje, malo prede i ocese se o finog posetioca. :)
Kad me boli nesto (recimo stomak), on se samo prisunja i sklupca na bolno mesto. Fino ugreje i bol posle nekog vremena prestane.

Mnogo volim macke (a i pse, a biljke jos vise od svih njih) i svidja mi se da verujem da su posebno nadarene...
Budimac Budimac 17:16 27.09.2008

Niko

do sada nije pomenuo Van mačke ili niko nije pogledao linkove u tekstu (ne mogu da verujem da je to opšepoznato).
Pa samo da zaintrigiram:
simkke simkke 17:18 27.09.2008

Re: Niko

Budimac
do sada nije pomenuo Van mačke ili niko nije pogledao linkove u tekstu (ne mogu da verujem da je to opšepoznato).Pa samo da zaintrigiram:



Macka voli vodu?

Ma jok, to je dabar, cini ti se..:)
Budimac Budimac 17:23 27.09.2008

Re: Niko

Ma jok, to je dabar, cini ti se..:)

)) Sarma urla ako ga ne pustim u tuš kabinu. Istina, ne voli direktan tuš, ali svejedno bude skroz mokar i istina, ne voli da kad uđe u istu da vrata budu zatvorena (mačke i vrata su generalno nekompatibilni) čime tuš kabina u velikoj meri gubi smisao :)))
simkke simkke 17:30 27.09.2008

Re: Niko

Budimac
Ma jok, to je dabar, cini ti se..:))) Sarma urla ako ga ne pustim u tuš kabinu. Istina, ne voli direktan tuš, ali svejedno bude skroz mokar i istina, ne voli da kad uđe u istu da vrata budu zatvorena (mačke i vrata su generalno nekompatibilni) čime tuš kabina u velikoj meri gubi smisao :)))


Ne stvarno, macka koja voli vodu, to mi je totalno strano, imao sam ih nekoliko, i sve od reda su bezale od vode ko djavo od krsta.

Cak sam negde cuo/procito da macke ne treba kupati...Razloga se ne secam, nesto u stilu ostaje im vlaga u krznu pa se lako razbole ili tako nesto, mozda lupam nisam siguran...
mariopan mariopan 17:45 27.09.2008

Re: Niko

I ja sada prvi put vidim da macka voli vodu. Gledala sam neke macke na onoj emisiji "najsmesnije zivotinje" i tada su prikazivane kao svojevrsno cudo, a one se tusiraju ili sapama hvataju vodu i piju ili se umivaju ))))

Mislila sam da to rade smo pojedine macke i da su zato u toj emisiji. Ali da postoji vrsta koja voli vodu,a lici na nase obicne macke, ni po cemu ne vidim da se razlikuju (videla sad) to nisam znala. Kao i da Labradori vole da plivaju i rone i da imaju plovne kozice izmedju prstiju na sapama, to sam saznala pre kratkog vremena na blogu.

Svasta covek mzoe da nauci ovde, stvarno )))

A Sarmica je postupio normalno.. U zivotinjskom svetu hrana se ne razbacuje, lovi se samo ono sto moze da se pojede a ako neka zivotinja ne moze svoju porciju da pojede ili odbrani (ovog puta zbog bolesti) onda mu druge zivotinje uzmu tu hranu da ne propadne. Ako njemu bolesnom ta hrana nije trebala onda ce nekoj zdravoj zivotinji posluziti bolje za dalji zivot i opstanak. Mislim da su to instikti za prezivljavanje radili punom parom.
Budimac Budimac 18:03 27.09.2008

Re: Niko

simkke
Ne stvarno, macka koja voli vodu, to mi je totalno strano, imao sam ih nekoliko, i sve od reda su bezale od vode ko djavo od krsta.

Cak sam negde cuo/procito da macke ne treba kupati...Razloga se ne secam, nesto u stilu ostaje im vlaga u krznu pa se lako razbole ili tako nesto, mozda lupam nisam siguran...

Naravno, ali ovde se radi o endemskoj vrsti oko jezera Van na jugoistoku Turske.
Budimac Budimac 18:07 27.09.2008

Re: Niko


Mislila sam da to rade smo pojedine macke i da su zato u toj emisiji. Ali da postoji vrsta koja voli vodu,a lici na nase obicne macke, ni po cemu ne vidim da se razlikuju (videla sad) to nisam znala. Kao i da Labradori vole da plivaju i rone i da imaju plovne kozice izmedju prstiju na sapama, to sam saznala pre kratkog vremena na blogu.

Poznanici Englezi koji su jahtom išli po grčkim ostrvima su na jednom izgubili svoju (tronogu-invalid) Van mačku jer je skočila sa jahte i preprivala do obale. Dve godine kasnije su je našli na tom ostrvu preko nekog društva za zaštitu životinja.
simkke simkke 18:08 27.09.2008

Re: Niko

Budimac

simkkeNe stvarno, macka koja voli vodu, to mi je totalno strano, imao sam ih nekoliko, i sve od reda su bezale od vode ko djavo od krsta.Cak sam negde cuo/procito da macke ne treba kupati...Razloga se ne secam, nesto u stilu ostaje im vlaga u krznu pa se lako razbole ili tako nesto, mozda lupam nisam siguran...Naravno, ali ovde se radi o endemskoj vrsti oko jezera Van na jugoistoku Turske.


Nesto kao letece veverice? Zanimljivo u svakom slucaju.

P.S. Ne znam dal' ste culi, sad su javili da je umro Paul Newman.
Budimac Budimac 18:11 27.09.2008

Re: Niko

P.S. Ne znam dal' ste culi, sad su javili da je umro Paul Newman.

sad vidim 83 godine, pa mogao je još poživeti...žao mi je bio sasvim ok tip...
Unfuckable Unfuckable 18:20 27.09.2008

Re: Niko

omiljeni playground Crne Pantere moje tetke su lavabo i kada.
Ne možeš ga isterati odande, davež
Budimac Budimac 18:23 27.09.2008

Re: Niko

Unfuckable
omiljeni playground Crne Pantere moje tetke su lavabo i kada.
Ne možeš ga isterati odande, davež

:)))) mora da je negde pokupio neki Van gen, preko neke "angorske mačke" pretpostavljam
yanjing yanjing 18:24 27.09.2008

Re: Niko

znaci ovaj mucenik nije od van fele
yanjing yanjing 18:26 27.09.2008

Re: Niko

kad-tad cete mi platiti pogled;-)
Budimac Budimac 18:26 27.09.2008

Re: Niko

yanjing
znaci ovaj mucenik nije od van fele

:))))) siroma, sigurno nije :)))) prosto čujem škripanje noktiju po staklu
Budimac Budimac 18:27 27.09.2008

Re: Niko

yanjing
kad-tad cete mi platiti pogled;-)

mali gremlin :))))
simkke simkke 18:27 27.09.2008

Re: Niko

yanjing
znaci ovaj mucenik nije od van fele


Bas kao ni ovaj.

Unfuckable Unfuckable 18:30 27.09.2008

Re: Niko

to je totalni ludak od mačora, pokupljen sa ulice slično kao i tvoj Sarma, sa šansama da preživi oko 1% - ali, iskoristio je, očito, svoju meč-loptu i sada se uglavnom bavi izležavanjem i proždiranjem svega što je manje od njega.
Naročito se specijalizovao za insekte, no matter da li lete ili mile. Muve "skida" efikasnije od PVO, neverovatno je šta je ta Zver u stanju da uradi sa svojim telom....
U tetkinom stanu jednostavno nema živog stvora a da je manji od Crne Pantere.
Ponekad, kada me odmeri, pomislim da mu je veoma žao što sam veći od njega....
yanjing yanjing 18:32 27.09.2008

Re: Niko


neeeeeeeee!

moje macke, a imam 4 kom mrze vodu iz dna duse, dovoljno je da jedna kap padne na njih, pre nego sto na primer obrisem ruke i beze ko opecene
ali zato kad nam je jedna pre par godina upala u neki krec, cement nemam pojma sta je bilo, uopste nije pravila problem oko kupanja, kao da je znala da pokusavamo da joj pomognemo
Budimac Budimac 18:49 27.09.2008

Re: Niko

Naročito se specijalizovao za insekte,

naše žive u nekoj kohabitaciji sa komarcima, na žalost, dok muve noćni leptiri i razni creepy crawlers insekti naravno nemaju šansu. Ovde se veruje da mačkin miris odbija zmije (nema ih puno ni po vrstama (2-3) ni po količini, ovog leta nisam video nijednu), a neki idu dotle da tvrde da odbijaju i škorpije. Ne znam...
Budimac Budimac 18:51 27.09.2008

Re: Niko

yanjing

moje macke, a imam 4 kom mrze vodu iz dna duse, dovoljno je da jedna kap padne na njih, pre nego sto na primer obrisem ruke i beze ko opecene
ali zato kad nam je jedna pre par godina upala u neki krec, cement nemam pojma sta je bilo, uopste nije pravila problem oko kupanja, kao da je znala da pokusavamo da joj pomognemo

Naravno, pametnica. Čini mi se da mi generalno (kao ljudski rod) veoma potcenjujemo životinjski svet.
simkke simkke 19:08 27.09.2008

Re: Niko

Budimac
Naročito se specijalizovao za insekte,naše žive u nekoj kohabitaciji sa komarcima, na žalost, dok muve noćni leptiri i razni creepy crawlers insekti naravno nemaju šansu. Ovde se veruje da mačkin miris odbija zmije (nema ih puno ni po vrstama (2-3) ni po količini, ovog leta nisam video nijednu), a neki idu dotle da tvrde da odbijaju i škorpije. Ne znam...



Ja sam cuo da neko verovanje po kome macka sa cetiri razlicite boje cuva kucu od zemljotresa i poplave. Mada, zvuci kao 'bapska prica'. Takodje, cuo sam da crna macka moze biti samo muzjak, a bela samo zenka. Ne znam dal' je tacno.
Budimac Budimac 19:23 27.09.2008

Re: Niko

macka sa cetiri razlicite boje cuva kucu od zemljotresa

Onda bi u Turskoj svako domaćinstvo imalo ne jednu nego deset takvih (ovo je veoma trustno područje) :))) teško mi je videti korelaciju između pomeranja tektonskih ploča i boje mačaka :))))
Takodje, cuo sam da crna macka moze biti samo muzjak, a bela samo zenka. Ne znam dal' je tacno.

Nije - Riči je bio beo ko sneg, a muško.
Unfuckable Unfuckable 19:29 27.09.2008

Re: Niko

ali je - zanimljivo - poprilično nepoznata a skoro sigurna stvar da če trobojna mačka (bela, sa žutim i crnim flekama) koja još pride ima i plave oči biti - gluva
Odgovor je u nekom recesivnom genu
Budimac Budimac 20:15 27.09.2008

Re: Niko

Unfuckable
ali je - zanimljivo - poprilično nepoznata a skoro sigurna stvar da če trobojna mačka (bela, sa žutim i crnim flekama) koja još pride ima i plave oči biti - gluva
Odgovor je u nekom recesivnom genu

Da, to sam negde pročitao.
ivana23 ivana23 23:23 27.09.2008

Mace u lavabou

pandica92 pandica92 20:02 28.09.2008

Re: Niko

nasa obozavana juca mrzi kupanje i vodu, mada znam da neke vole…
znam i to za vrata. puno puta smo prosli kroz to da mauce ispred zatvorenih vrata, a kada joj otvorimo ona samo udje i izadje. no, na kraju smo napokon naucili i… sada nema vise zatvorenih vrata:)
sto se tice muva tj insekta, posto je vec baka ona uglavnom samo uoci muvu i bulji u nju, dok mi ne odradimo ‘nas deo posla’ i ulovimo je.

imala sam svakojake kucne ljubimce, i volim ih sve, ali sam ostala najprivrzenenija mackama.
uzivam da gledam kako spavaju, lizu se…. bas danas me je ulepsan dan gledajuci mamu-macu sa svojim macetom kako na travi uzivaju jedna pored druge.
i volim njihov karakter… i interesantno mi je kako ispadne da do kraja oni tebe prilagode sebi:)

a sarmin moral?! veliki poljubac sarmi, tj u prevodu dajte nesto lepo da klopa posto verujem da joj to vise znaci od poljubca:)
Budimac Budimac 20:07 28.09.2008

Re: Niko

veliki poljubac sarmi, tj u prevodu dajte nesto lepo da klopa posto verujem da joj to vise znaci od poljubca:)

Hvala u njegovo i moje ime :)
pandica92 pandica92 20:39 28.09.2008

Re: Niko

izvinjenje sarmi, znam da je macorcina:), ali sam navikla da pricam o mackama u zenskom rodu pa se omaklo ‘joj’…..
crossover crossover 19:20 27.09.2008

Слабо се разумем у феликсе

јер их моји укућани баш много не воле, поготово кад кренемо у шетњу. Додуше, свиђа им се кад мачке беже, а мени се опет, не свиђа могућност да сироте мачке буду ухваћене, па сам својим укућанима набавио две солидне давилице. А занимљиво је да комшијску мачку не јуре, она је некако "наша", чак и када нам долази на врата.
Тај њихов "мачји дискурс" је вероватно заснован на старом псећем правилу јурим све што бежи.
Биографије мојих љубимаца су веома сличне твојима, мешанца лабрадора смо спасли са улице (мало је фалило да је уцмекају, чак су је јурили колима да је згазе), а џек расела смо "наследили" од једног од наших највећих турколога :)))
Ето, морам стидљиво да признам, код нас влада мото "run kitty, run".

Ове "водене" мачке су невероватне, први пут чујем за њих.
Unfuckable Unfuckable 19:33 27.09.2008

Re: Слабо се разумем у феликсе

јурим све што бежи.


dokazano.
Moj pitbulkoker je jurio sa najvećim elanom sve što beži; jedared se mačka nije uspela dovoljno brzo uzverati na zid i zatekla se u ćošku. Okrenula se prema Galopirajućoj Pretnji i namestila Judgement Day Kez : pitbulkoker se momentalno ukopao na metar od nje, skapirao realnu mogućnost da ostane bez očiju i face i bukvalno joj "otvorio" stranu na koju će moći da nastavi beg
...samo da se juri
crossover crossover 19:45 27.09.2008

Re: Слабо се разумем у феликсе

pitbulkoker se momentalno ukopao na metar od nje, skapirao realnu mogućnost da ostane bez očiju i face i bukvalno joj "otvorio" stranu na koju će moći da nastavi beg


:))) Пробали смо и ту варијанту :)

Додуше, дешавало се и да мачка узврати ватру, па смо се спашавали бекством - хоћу рећи кхм, уствари тактичком променом положаја.
Budimac Budimac 20:08 27.09.2008

Re: Слабо се разумем у феликсе

Ето, морам стидљиво да признам, код нас влада мото "run kitty, run"

:))) Ni naši psi se ne žive u kohabitaciji sa mačkama, osim jedne keruše koju je jedno ulično mače usvojilo za svoju mamu, pa je posle usvojilo i nas. Odnosi između felina i canina su zasnovani na dobrom razgraničenju tertorija. Dok smo bili u stanu to je bila logistička noćna mora, sada u kući kad džukci imaju svoje kuće i dvorište je mnogo lakše (to je bio jedan od razloga selidbe u ove krajeve :)))
crossover crossover 03:02 28.09.2008

Re: Слабо се разумем у феликсе

sada u kući kad džukci imaju svoje kuće i dvorište je mnogo lakše (to je bio jedan od razloga selidbe u ove krajeve :)))


Знаш шта, и ја би се из истог разлога преселио на обалу (како год да га турци зову) Егејског мора ;-)
Черевићан Черевићан 19:54 27.09.2008

фреди

њега ,главатог мужјака свако јутро помазим док крмељив ка послу крећем, а он удобно опружен на конфорном задњем одбојнику комшијског џипа паркираног тик уз улазну капију нашег пансионата ,снове сније.небуни се, само отвори једно око да провери ко се дрзнуо да га пипка . .њега Фредија .на то име реагује,наиме.Упознали смо се пре 3 године када се као умиљато маче ко мрак мркли црно, затекао у нашем улазу, а ја се баш из пазара враћао ,у кесама свега било па се нашле и свеже рибице ,те га нахраних.од тада, јер то му се учинило симпатичним локацију немења.израстао је у повеликог мачора, очигледно вођу чопора ,те увео мачеqи ред унашем крају .око њега је једно туце маца те два кљокнута мачора,1 безока , а други вуче леву задњу ногу засобом ,тако да му конкуреција нису па их трпи из њему знаних побуда.Ваљда чува полни шаржер ,а мачиqи који пристижу сваког месеца углавном сви гарави ,натату Фредија им.Валета са својих 7.5 иљада житеља може се похвалити са пристојним бројем мачака по м2 сокака, обзиром да овде по крововима мачке неиду .оне фине,кућне љубимце и не бројим,а има их подоста.малтези воле животиње и несебично их хране,на сваком углу картонских тањирића са храном вазда свежом нагазите ако зверате у ходу, а менији различити ,па само се отрчи до другог ћошета и ето нове понуде . . .Но ови уличари дају имиџ Граду те су обавезан реквизит у рукама доконих туристкиња када се усликавају за успомену.као награда падне по који залогај те четвороношци не размишљају да траже нова уточишта.клима одговара, нико их не прогања, па штаћеш више . . .спавају по хаубама паркираних аутомобила које кад захладни умеју тако лепо да греју, пристигле из воxње.лети пак хладовити хаустори више су него идеално место за излежавање,док храна на дохват,тек да малко протегнеш ноге .цицоса ко плеве ,па потпуно схватам мојега познаника Фредија ,те му малко и завидим ,јер све му на тацни такорећи.Задњих дана уочавам га како обиграва око једне новопристигле даме у жућкастом крзну ,но дотична подвила реп па га држи заинтересованог да је звекне .уствари незнам како се та блудна радња каже намачијем.достојанство треба сачувати ,резонује дама ,а не дићи реп првом у пролазу ,па макар то био и наш мацос, чопора претставник званични.
Budimac Budimac 20:13 27.09.2008

Re: фреди

lepa priča kao i uvek od Vas g. Čer.
Hvala na poseti ovom lakom štivu.
yanjing yanjing 20:19 27.09.2008

Re: фреди

mnogo lepa pricica;-)))))))
sreckovic fredi, pratila ga dobra karma izgleda, pa se uvalio na malti ko bubreg u loju;-)
AlexDunja AlexDunja 21:31 27.09.2008

Re: фреди

:))
nije me bilo na blogu dva dana,
i citam ovo, uzivam, mackarka:))
i mr cher mi doda visnju na slag.
hvala budimac,
mr cher zna sve:)
Budimac Budimac 21:36 27.09.2008

Re: фреди

mr cher zna sve:)

100% se slažem :)
simkke simkke 21:44 27.09.2008

Eh, sad videh

...ovu sliku maceta na haubi, pa se setih te nezaobilazne slike u zimskom periodu...macka koja se greje na haubi...tacno mozes da kazes ko je malopre dosao sa posla....
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:00 27.09.2008

Neki veliki ljudi su mnogo voleli macke

Evo mene jos jednom sa mojim laickim vidjenjem odnosa macka-pas.

Oni koji vole macke svakako znaju da svaka maca ima i svoju umiljatu stranu; njene sapice mogu da budu tako barsunaste i meke, ona zna tako lepo da se umiljava i da bude slatka – ali samo onima koji znaju s njom. «Know how» - kljucno je pitanje. Koliko god su mace dobre i umiljate, samostalnije su od ostalih zivotinja. Pas je gotovo smrtno odan svome gazdi i svojoj kuci, ali maca nije sigurno – ona ima svoj pomalo lutalacki duh i ne moze da je covek zadrzi ako joj puhne u glavu da ide. Ali i ona sa veze – mada samo za jednu osobu i za jedan dom. Pas je pomalo blesav – njega mogu svi da vozaju i navlace, ali maca se tesko privikava na novu sredinu i ostaje privrzena samo jednome.
(Neka se ne ljute oni koji vise vole pse, ili vole podjednako i macke i pse).

Da dodam da se prica da su mnogi veliki ljudi voleli macke. Prorok Muhamed je odsekao rukav svoga ogrtaca da ne bi probudio svoju macku, koja je zaspala na njegovom rubu. Skelet Petrarkine macke (Francesco Petrarca), koja mu je bila jedina uteha posle Laurine smrti, cuva se u muzeju u Padovi. Torkvato Taso (Torquato Tasso) posvetio je jedan sonet svom macetu, moleci ga da mu pozajmi sjaj svojih ociju kako bi mu svetlele dok radi. Leonardo da Vinci naslikao je svoju macku kako se igra sa detetom – Isusom. Macke su voleli Montenj (Montaigne), Riselje (Richelieu), Satobrijan (Chateaubriand) i mnogi drugi. A uvek se nasmejem kada se setim cuvene izjave Zana Koktoa (Jean Cocteau): «Pitate me zasto volim macke vise nego pse? Pa da li je neko ikad video policijsku macku?» (Druga verzija prevoda: «Nikad nisam sreo macku koja radi za - policiju»).
simkke simkke 22:08 27.09.2008

Re: Neki veliki ljudi su mnogo voleli macke

Budimac Budimac 22:21 27.09.2008

Re: Neki veliki ljudi su mnogo voleli macke

Da, mačka se u principu vezuju za mesto ne za ljude, a i pri tome je lutalica koja se vraća (ima svoju teritoriju).
Stoga je neverovatno zadovoljstvo kada se veže za čoveka. Od svih naših mačaka (6) samo dve su vezane za nas. Sarma za mene i jedna ženska mačka sa muškim imenom Vili (12 godina) za Fu. Sve ostale su onako klasične mačke. Jednu sestru od te Vili (gore u jednom komentaru je spominjem kao biseksualnu) nismo u životu uspeli da dotaknemo, a kamoli pomazimo, a kad treba dati neki lek onda je totalna frka - za 12 godina se nije pripitomila. Namćor živi.
Budimac Budimac 22:24 27.09.2008

Sarmina posla

Samozadovoljavanje šapom
indiana92 indiana92 16:12 28.09.2008

Evo i ja da probam, nadam se da nije kasno

Kada se desio vas 'incident' sa Sarmom, on je kod vas bio vec mesec i po - dva. Znaci svaki dan nekoliko puta dnevno je Fu dolazila sa jednim tanjiricem i hranom za Sarmu. Mozda bi tom prilikom nesto rekla Sarmi, mozda ne. Nije ni bitno jer je ritual vec bio dovoljno ustaljen: jedan tanjiric + jedna macka (Sarma) = njegova hrana.

Tog dana je bilo dve macke, Sarma i Rici, i Fu se pojavila sa dva tanjirica. Mozda Sarma i nije shvatio da je drugi tanjiric za nekog drugog, ali je definitivno mislio da je neuobicajeno imati odjednom dva tanjirica sa hranom. Znao je nagonski da je jedan bio za njega i mirno ju je pojeo. Ali je i na drugom bilo primamljive hrane. To je odstupalo od dvomesecnog rituala na koji je navikao pa se ni on nije ponasao na ustaljeni nacin - capio je hranu (taj neocekivani, a nadasve zeljeni dar) i odvukao je u kupatilo.

Nisam sigurna da je moral/nemoral u pitanju. Neko vec rece: macke (pa i sve zivotinje, ukljucujuci i ljude) su oportunisti. Na neuobicajenu situaciju Sarma je reagovao improvizovanom radnjom koja mu je obezbedila ekstra dobitak.

Kasnije, kada je odrastao i poceo da se hrani sa ostalim mackama samo je prekopirao njihovo ponasanje i priklonio se ritualu olizivanja tudjih tanjirica posle hranjenja.
Budimac Budimac 16:25 28.09.2008

Re: Evo i ja da probam, nadam se da nije kasno

:))) Nikad nije kasno, dapače :)))
Da, to je slično tumačenju koje je dao franzzjb gore i najverovatnije je tačno. Ono što je teško bilo zapravo opisati je taj body language koji je i mene i Fu totalno zapanjio (i pre svega dobro nasmejao). Sarma je inače dobar deo tih 2 meseca bio hranjen špricem (no, izgleda da nikad nije zaboravio prve dane sa tom bočicom od kolonjske vode))
Hvala na poseti i još jednom, za dobar komentar nikad nije kasno
indiana92 indiana92 16:35 28.09.2008

Re: Evo i ja da probam, nadam se da nije kasno

Eto sta mi se desilo kada ceo jedan dan dumah na problem 'Incident Sarma' te franzzjb-ov komentar ne videh! :)

Budimac, hvala puno i za ovaj i za sve prethodne tekstove!
Jeste li razmisljali da ih objavljujete i na Engleskom?
Budimac Budimac 18:00 28.09.2008

Re: Evo i ja da probam, nadam se da nije kasno

Jeste li razmisljali da ih objavljujete i na Engleskom?

Svojevremeno sam na mom privatnom blogu (na mom sajtu) blogovao i na engleskom, međutim to sam davno zapustio. Iskreno da kažem nisam. Što pitate (a da pređemo na ti?), misliš da bi imalo smisla?
indiana92 indiana92 19:10 28.09.2008

Re: Evo i ja da probam, nadam se da nije kasno

Pa, sad iskreno, jako sam zelela da i moj decko, koji (jos uvek) ne govori Srpski moze da procita tvoje tekstove. Osim svoje nacionalne, Americke, on je zainteresovan i za celokupnu svetsku politiku i pomislila sam da bi mu se tvoji tekstovi jako svideli. Veoma mi se svidjaju tvoja razmisljanja na politicke teme iz Turske i cini mi se da je to bas zato sto nudis pogled na iste kao insider ali i zadrzavas objektivnost nekoga ko tamo nije odrastao. Naravno, i svi ostali tekstovi su interestantni, a ono sto mi se narocito dopada je tvoj stil - odmeren i lako citljiv. Drugim recima, pises lako i univerzalno i veoma mi je drago da mozemo da te citamo ovde. Sad, da l' na Srpskom ili na Engleskom, znam da bi sa ovim drugim dobio jos jednog citaoca vise.


Budimac Budimac 19:46 28.09.2008

Re: Evo i ja da probam, nadam se da nije kasno

Hvala ti na jako lepim komplimentima.
Nedavno sam dobio mejl od mog britanskog blogerskog prijatelja (internet prijateljstvo koje traje sad već pet godina) da se pridružim njemu i jednoj francuskoj blogerki na njihovom novom projektu, a što će biti uglavnom politički blog. Sada vidim da još uvek testiraju blog-mašinu, tako da kad stvar zaživi biće prilike da me se čita na Engleskom :) Kažem, još je under construction i mogu to javiti na PP kad stvar zaživi ali za svaki slučaj evo adresa http://www.exotential.com/
indiana92 indiana92 06:43 29.09.2008

Re: Evo i ja da probam, nadam se da nije kasno

Nema na cemu.
Da, da! Veoma mi bilo drago da saznam za pocetak tvog pisanja na Exotential-u. Vidim da ce jedna od tema biti i evolucija pa se vec u napred radujem!

Hvala puno!
Donky Donky 17:30 28.09.2008

Moral kod zivotinja?



Moral kod zivotinja moze biti, recimo: hleba i igara nikad dosta....
Budimac Budimac 18:11 28.09.2008

Re: Moral kod zivotinja?

Donky
Moral kod zivotinja moze biti, recimo: hleba i igara nikad dosta....

:))) Sviđa mi se muzika :))) tako leži tom mačetu :)))

Btw ovde u Turskoj je još od maja meseca YouTube nedostupan odlukom suda (duga i totalno idiotska priča) tako da koristim priliku da opišem kako ja (i 99% Turaka) pristupam istom. U slučaju kad nije dat link nego je "ugrađen" kao u tvoj komentar moram da pogledam u source kod komentara i nađem adresu klipa na YouTube-u. Zatim otvorim https://browseunblocked.com/ sajt koji krije IP, te onda sa njega na YouTube i tamo ukucam ime klipa. :))))
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:00 28.09.2008

Re: Moral kod zivotinja?

duga i totalno idiotska priča


bash takve volimo.
Budimac Budimac 19:48 28.09.2008

Re: Moral kod zivotinja?

marco_de.manccini
duga i totalno idiotska priča


bash takve volimo.

OK dogovoreno sledeći tekst YouTube (internet) ovde :))) ako se nešto nepredviđeno ne dogodi.
Kazezoze Kazezoze 21:38 28.09.2008

fina pricha...

chudne su machke. ova kradja je bash neobichna, mada se svashta dogadja kad su machke u pitanju;-)
moja prijateljica je krajem predproshle godine, na zadnji dan preseljenja, kad se vratila da pokupi i poslednju sitnicu, zatekla pred vratima kutiju sa dva macheta, manja od pedlja))
tako joj se zoloshki vrt pored 2 kucheta i 3 pakite uvecao za josh dva chlana. tako su liez i mey odrasli zajedno sa kuchicima, a dino (avlijaner duge dlake)se postavio kao neka vrsta oca. sada kad izvode kuchice na pishanje, obavezno ide i jedna od machki, najcheshce mey))
dok su josh bili mali u duetu su pokushavale da obore kavez sa pakitama, tako shto u isto vreme sa jedne strane skoche na kavez))
srecom nisu uspele da ga obore, ali su se ptice dobro istraumatizirale;-)
kasnije su prestale sa tim pokushajima.
Budimac Budimac 22:29 28.09.2008

Re: fina pricha...

a dino (avlijaner duge dlake)se postavio kao neka vrsta oca

Ovaj mali (koji već na toj slici i nije tako mali) je usvojio našu kerušu Natašu kao mamu



Odrastao na njenom mleku (koje joj je izazvao sisanjem, ona nije imala male).
Onda nam je veterinar rekao "Basta!" zeznuće joj se hormoni...
Onda smo je oblačili da bi sprečili tog već odraslog magarca da je sisa.



Mačke su čudo...

Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 11:43 29.09.2008

...

Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 11:43 29.09.2008

...

Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 11:43 29.09.2008

...

Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 11:43 29.09.2008

...

sorry... nesto mi je bagovao IE
Unfuckable Unfuckable 12:52 29.09.2008

Re: ...

Pa...kad koristiš fuckinshitty IE ; ))))))))))
Budimac Budimac 13:21 29.09.2008

Re: ...

Unfuckable
Pa...kad koristiš fuckinshitty IE ; ))))))))))

))) FF je zakon :) Anything but IE!
Unfuckable Unfuckable 14:24 29.09.2008

Re: ...

lepše je s kultur(n)om.....
Opera rules
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:20 29.09.2008

Re: ...

safari!

mozhe i ff
Budimac Budimac 16:49 29.09.2008

Re: ...

Opera rules

Doduše, pre x godina (najmanje 5) sam imao dosta loša iskustva sa Operom. Od tad nijesam probao.
crossover crossover 22:44 29.09.2008

Re: ...

Nenad Šeguljev
sorry... nesto mi je bagovao IE


Оће то. Скинеш лепо Фајерфокс и мирно спаваш ;-))))
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 20:32 02.10.2008

Re: ...

Unfuckable
lepše je s kultur(n)om.....
Opera rules

IE na poslu
Opera kod kuce

marco_de.manccini marco_de.manccini 03:10 09.10.2008

Re: ...

auuu.

pa ti sposla blogujesh. kuku tebi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana