B92 Blog    Članovi    dracena    Zločin bez kazne (2)

dracena
12:44
ČET
02
OKT

Zločin bez kazne (2)

Autor teksta: Ipsi

„...kakav besmisao! Šta smo mi dobili, a šta su oni izgubili? I nas i njih okružavao je jedan pobjednik, potpuni mir prastare zemlje, ravnodušne prema ljudskom jadu... Ne znam kako sam te noći uspio da preživim stravu, u meni i oko mene, i najdublju tugu poraza, poslije pobjede, nejasan sam sebi. U mraku, u magli, u kricima i zvižducima, u očajanju kojem nisam nalazio razlog, u toj dugoj noći nesna, u crnom strahu koji nije od neprijatelja, već od nečega od mene, rodio sam se ovakav kakav sam, nesiguran u sve svoje i u sve ljudsko."
Meša Selimović, Tvrdjava
 
Srbima u opstini Bosanski Brod veoma rano je stavljeno do znanja da je njihov strah od ponavljanja patnji koje su preživjeli tokom drugog svjetskog rata opravdan. Na mostu koji spaja Bosanski i Slavonski Brod, a koji je i granica Bosne i Hercegovine i Hrvatske jos 1991. godine postavljen je natpis: „Zabranjen prelaz za Srbe i pse".
Prvi oružani napad u opštini Bosanski Brod izvršen je na pripadnike JNA u periodu mart-april 1991. Godine u selu Koraće. Naoružana i organizovana teroristička grupa HDZ-a i SDA, koju je predvodio Željko Barišić iz sela Koraće (bio policajac u Bosanskom Brodu), napala je vojnu patrolu JNA. Tom prilikom teže je ranjen jedan vojnik, a jedan vojnik lakše.
 
Drugi oružani napad pripadnici ove terorističke grupe izvršili su u oktobru 1991. Godine na legalnu multietničku civilnu patrolu policije iz Bosanskog Broda. Tom prilikom su ubili rezervnog policajca Ivicu Galića, sina Pere, a Radoš Ivana teže ranili. Obje žrtve su hrvatske nacionalnosti.

Od juna 1991. Godine intenziviran je dolazak naoružanih i uniformisanih pripadnika Vojske Republike Hrvatske tzv.. „zenge". Divljali su noću pucajući po srpskim kućama u gradu i okolnim selima. Na kuću Jovana Mujčića, ul. Bratstva-jedinstva, bacili su bombu, a u Zborištu, na kuću Bore Djukića zvanog „Lulaš", otvarali su vatru iz automatskog oružja i dr. Sve ove operacije, kao i raketiranje srpskih sela u opštini Bosanski Brod, koje je 15/16.9.1991. godine, u 23,15 minuta, izvodila je Hrvatska vojska sa teritorije Slavonskog Broda, ukazivalo je na činjenicu da je Republika Hrvatska donijela odluku da rat koji se vodio u Hrvatskoj prenese na teritoriju Bosne i Hercegovine.

Nakon osnivanja tzv. „Hrvatske zajednice Bosanska Posavina", 12.11.1991. godine u Derventi, naoružane paravojne formacije HDZ-a i SDA stavljaju se pod zajedničku komandu vojnog stožera „Hrvatske zajednice Bosanska Posavina" sa sjedištem u Slavonskom brodu/RH. Od tih sastava u januaru 1991. Godine formirali su 101. Bosanskobrodsku brigadu i pojačali sastav zloglasne 108. Slavonskobrodske brigade Vojske Republike Hrvatske. Pod komandu tog stožera stavljene su i sve brigade HVO iz bosanske Posavine, u čije sastave su uključene paravojne formacije i terorističke grupe HDZ-a i SDA, i to: 102. Derventska brigada, 103. Odžacka brigada, 104 Modrička brigada, 105. Samačka brigada i 107. Brčanska brigada. Za komadanta ovog područja „Bosanska Posavina" postavljen je Vinko Štefanek, zv. „Čavka", iz Slavonskog Broda/RH.

Time su obavljene sve političke i vojne pripreme za opšti rat protiv srpskog naroda u bosanskobrodskoj opštini.

Učinio bih veliki grijeh kada u ovom tekstu ne bih spomenuo Ismeta Djuherića, prvog komadanta jedinice Vojske Republike Srpske „Meša Selimovic", i njegove saborce. U sastavu ove jedinice bili su Mslimani iz opštine Bosanski Brod i Derventa.
Njegovo vidjenje dogadjaja u ovim opštinama možete pročitati u intervjuu koji je dao za sarajevske Dane.
Ironija sudbine htjela je da baš ovom čovjeku oca ubije srpski vojnik samo zato što je bio Musliman.
Ili je to možda samo najbolji pokazatelj perverznosti proteklog rata?!

Uloga ovih časnih ljudi svakako nije pravilo proteklog rata već njegov izuzetak. O multietničnosti bilo koje vojske na području BH ne može biti ni govora.

Svjedočenja civila zatočenih 1992. Godine u logorima Bosanskom Brodu:

Grabovac (Jovana) Slavko, iz sela Donje Liješće, opština Bosanski Brod, 51 godina:

„Koncem 60-tih godina živio sam u srpskom selu Liješće, opština Bosanski Brod, u zajednikom domaćinstvu sa ocem Jovanom, majkom Rosom i bratom Markom. Živjeli smo skromno, pa sam 1969.godine otišao u Zapadnu Njemačku. Tu sam radio do 1970. Godine. Poslije sam otišao u Australiju, gdje sam se oženio Vesnom Zdravković. Sa njom sam stekao troje djece. U Australiji smo živjeliu do 1975.godine, kada sam se vratio napravio kuću u Bosanskom Brodu, a u Liješću otvorio ugostiteljski objekat (1989.godine).

Srpski narod iz mog kraja je puno stradao za vrijeme Drugog svjetskog rata od Pavelićevih ustaša-hrvatskih fašista. Odvodjeni su u logor Jasenovac i Slavonsku Požegu i masovno ubijani- klani. Bacani su i sa brodskog mosta u rijeku Savu. Zbog toga sam dogadjaje pred ovaj rat pratio sa zebnjom. Kad je počeo rat, opteretila me sumnja da bi prema nama Srbima sva zla iz prošlog rata mogli da ponove, ali mi, obični ljudi, nismo mogli ništa učiniti. Nažalost, ta moja strahovanja su se i obistinila, a jedan medju prvima za mučenje bio sam ja.

Živio sam dobro sa mojim komšijama, sa svima, i Srbima i Hratima i Muslimanima. Nisam mogao zamisliti da ću preživjeti takva zlostavljanja. Čak sam jednog od mučitelja (prije rata) često častio. Išli smo zajedno i na utakmice. Kraj ovog rata sam dočekao tako da mi je kuća potpuno opljačkana, gostionica i kuća moje majke zapaljena, uštedjeni novac- pošteno zaradjen u tudjem svijetu- oduzet (nekoliko hiljada maraka, kao i vozilo „Lada). Ostao sam bez imovine za život, sa porodicom koju nemam čime da izdržavam (niko nije zaposlen), da bi od posljedica mučenja završio kao invalid sa 90% nesposobnosti. I to nije sve. Najveći zločin su mi učinili na taj način sto su mi zaklali majku i brata. Sada živim od invalidske penzije od 115 dinara, nešto manje od 20 DM i pomoći CK.

Tridesetog marta oko 12 časova iz Liješća sam išao kući autom, kada me je u Brodskom Polju zaustavila naoružana grupa od pet pripadnika HVO-a, medju kojima sam prepoznao Štunc Antu zvanog Britva. Istjerali su me iz auta, a potom mi je Anto stavio cijev od pištolja u usta, te oduzeo novac koji sam imao kod sebe-2500DM. Naredio mi je da ostavim svoj auto i podjem sa njima. Doveli su me u zgradu SO Bosanski Brod- u sobu broj 31. U sobu je ušao neki Josip (crn, nizak), mislim da je iz sela Krićanova. Počeo je da me ispituje. U sobu br. 30 doveli su Slavka Ceraka iz Bosanskog Broda. Čuo sam njegove jauke i shvatio šta namjeravaju. Njegovi jauci su bili nepodnošljivi i odjednom je sve utihnulo. Tad je Josip počeo da me muči. Prvo mi je gasio cigaretu na desnoj sljepočnici i desnoj ruci, i to cigaretu za cigaretom. Imao sam oko 15 opekotina. Tada mi je čepom od korektora, na čelu i ruci, nacrtao slovo „U". Potom mi je, smijući se, rekao: „Sad ću to nozem da iskružim i posolim, da budeš ustaša." Uzeo je nož i odsjekao mi jednu stranu brkova, te prijetnjom oružjem natjerao da to pojedem. Donio je čašu posoljene vode i natjerao me da popijem i pojedem jednu pokvarenu riblju konzervu (zagrebačke proizvodnje) su četvrt hljeba. Cijelo vrijeme mučenja, koje je trajalo svakodnevno i po cijeli dan, do 30. aprila1992. godine, više mi nista nisu davali da jedem. Dolazili su i drugi mučitelji, medju kojima je bio pomenuti Anto Štuc, zvani Britva, koji mi je, psujući četničku majku, stavio nož pod vrat.. Maltretira me, navodno, sto nisam udao svoju kćer Elizabetu za njega Hrvata.. U tom momentu u sobu ulazi Dedo Odobašić zvani Kvaka, koga sam često častio, i uzima nož od Josipa sa namjerom da me zakolje. Josip ga u toj nakani sprečava, a on uzima drveni ražanj i nemilosrdno me udara po glavi. Od tog udarca mi je napukla lobanja, a od potresa mozga sam pao u nesvjest. Kada sam došao svijesti, osjetio sam jake bolove u predjelu glave. Bio sam sav krvav.
 
Poslije njegovog odlaska dolazi Blažan Kljajić iz Tuleka, predgradja Bosanskog Broda, sa još četvoricom zločinaca. Medju njima sam prepoznao Nedžada Odobašića, mislim da je iz Sijekovca. Blažan Kljajić me je tada natjerao da se skinem go i naslonim rukama na sto. Tukao me je vojničkim opasačem svom snagom, tako da mi je svo tijelo bilo crno. Od udaraca padam na pod, a oni batinjanje nastavljaju stolicama, nogama, drvenom vješalicom. U tom iživljavanju učestvuju svi, kao da se utrkuju. Nedžad me podiže sa poda, hvata me za glavu, i bezbroj puta glavom udara o željeznu kasu, sve dok nisam ponovo pao na pod. I dok mi iz usta, nosa i ušiju lije krv, oni se smiju i kažu: „Tako treba sve Srbe poubijati". Ostavljaju me u toj sobi sa Josipom. On uzima nož i zasjeca mi mali prst lijeve ruke. I nije mu dosta. Nožem mi para ruku u predjelu zgloba lijeve sake. Od tih uboda ožiljke nosim i dan-danas. Mržnju prema Srbima kojom je nadojen, taj dan dovršava uzimanjem heftarice, kojom obuhvata jedan po jedan prst i snažno pritišće. Heftarica je takvog oblika da joj je gornji dio stanjen kao gornji dio noža, tako da su ti pritisci proizvodili neizdržive bolove.
 
Ne mogu te muke da izdržim, molim ga da me ubije, a on mi kaže: „Hoću da umreš u mukama, kao četnik, a onda ćemo te baciti u Savu, pa idi Slobodanu Miloševiću, jeb`o ti on majku".
 
Majka mi je ostala kod kuće, imala je 85 godina. Bila je slabog vida, pa sam ja o njoj brinuo. Ubili su je tzv. „zenge"- pripadnici 108. Brigade Vojske Republike Hrvatske. Na tim prostorima zloćine su činili i pripadnici TOS-a iz Bosanskog Broda- tzv. Tulečke odbrambene snage. Za majčin grob ni do danas nisam ništa saznao a od 11.5.1992. godine gubi joj se svaki trag. Brata Mladena (1938) zaklali su u Derventi (gdje je pred rat otišao u bolnicu) i bacili u zajedničku jamu sa drugim ubijenim Srbima, koja se nalazila ispod muslimanskog groblja. Njegovo tijelo je identifikovano. Imao je na sebi pidžamu koju smo mu snaha Mara i ja u bolnicu donijeli.
 
Nenad Omerović mi je od udaraca polomio četri zuba gornje vilice. Imao sam nesnosne bolove, glava mi je bila toliko otečena da me nisu mogli prepoznati.
 
Ali to nije kraj mojim patnjama. Blažan mi naredjuje da legnem na pod, a on se penje na meine (imao je 90 kg) i u vojničkim čizmama skače po ledjima. Tom prilikom mi je ostetio tri pršljena- od karlične kosti prema gore. Pomenuta grupa zločinaca polomila mi je rebra sa desne i sa lijeve strane, o čemu postoji ekspertiza sudsko-ljekarske komisije.
 
Slavko Cerek, koji je kao civil doveden i mučen u Skupštini opštine-soba br.30, podlegao je tom svirepom mučenju.
 
Taj krvnik Josip stavljao mi je u usta cijev „kalašnjikova", a potom naprazno škljocao. Time je želio da me psihički dotuče, a nije znao da sam čak molio Boga da, ubistvom, ovaj zločinac prekine moje patnje.
 
Trećeg aprila, oko 21 čas, poveli su me u logor na stadion. Sto metara pred stadionom prislonili su me zu vatrogasno vozilo. Nemoćno stojim, a oni se preda mnom dogovaraju hoće li me tu ubiti ili na stadionu. Prilazi mi jedan mladji ustaša, repetira automat i nišani prema meni. Pita me: „Hoćes li da te ovdje ubijem?" Odgovaram: „Radite svoj posao". Ipak me vode pred stadion. Idem po sredini ulice, a njih 15-tak iza mene, po strani. Zalete se jedan po jedan i tuku oružjem po glavi i nogama. Viču: „Ako budeš bježao, pucaćemo ti u ledja". Jedva hodam, vučem nogu za nogom, a krv mi lije niz lice.
 
Dovode me do raskrsnice i gone me da idem uz stepenice od stadiona i da stanem mirno. Zločinci, sada njih oko 8, čuče pored žive ograde zapaljene srpske kuće ciji je vlasnik Gligor Benak. Kažu: „Viči kako se zoveš, da te tvoji četnici ne ubiju". Teško izgovaram svoje ime, krv mi ide na usta. Psuju mi majku četničku i naredjuju da vičem jače i to tri puta. Ponovo vičem: „Ja sam Slavko Grabovac", a hrvatski zločinci nakon mog trećeg javljanja otvaraju na meine rafalnu paljbu. Padam na hodnik pored stepenica, a potom pužem u jednu mračnu prostoriju. Mislili su da sam ubijen. Čujem ih: „Ubili smo ga, jebem mu četničku majku". U toj mračnoj prostoriji proveo sam oko pola sata, a potom puzeći krenem prema srpskoj strani. Srbi su bili sa druge strane igrališta, tako blizu, a za meine toliko daleko. Ušao sam u kuću Jefte Kojića, čijeg su sina Dobrivoja zaklali, a potom odsjekli glavu. Čuo sam da su tom glavom igrali fudbal. Kada su me mučili u opštini, Anto Štuc mi je rekao : „Sada ću ti donijeti jednu srpsku glavu".
 
U toj kući zatičem čiča Jeftu, koji mi je pružio pomoć. Došao je Djoka Maksimović, te me hitno odvezao u Donje Liješće. Iz Liješća me je Žarko Šukurma odvezao u dobojsku bolnicu. Tu sam liječen oko 15 dana, a potom u bolnici (vojni stacionar kasarne) „Mladen Stojanović" u Banjaluci. Posljedice mučenja su velike. Vid mi je oštećen 45%, a desna noga je ostala kraća. Išao sam u banju Kulaši, Trapisti i Dvorovi. Medjutim, moje psihicko i fizičko zdravlje je uništeno. Dobio sam rješenje o nesposobnosti za rad i vojsku. Još uvjek ne mogu da spavam više od 1-2 sata.. Slike mučenja ne prestaju. Rano ujutro, oko tri ili četri sata, idem iz kuće da prošetam. Za to vrijeme moji krvnici mirno spavaju. Dedo Obašić zvani Kvaka slobodno šeta u demokratskoj Švedskoj, dok se Anto Štuc zvani Britva i Blažen Kljajic nalaze u Osijeku, u Tudjmanovoj NDH. Takvi su u Hrvatskoj dobili status hrvatskih vitezova. To su im dali kao priznanje za zasluge u stvaranju velike i nove NDH.
 
Uništeno psihičko i fizičko zdravlje ne mogu popraviti. Ali, ako će ovo moje svjedočenje biti opomena Srbima, nije mi žao što sam, dajući izjavu, sve ponovo preživjeo. Biće mi žao moje braće Srba koji budu imali priliku da se upoznaju sa mojom izjavom, a u nju budu povjerovali tek onda kad udju u ustašku sobu br. 30, 31, sobu sa nekim drugim brojem, ili u sobu za koju se nikada neće saznati, kao ni za jame mnogih pobijenih Srba, kao što se ne zna ni za grob moje stare majke Rose.
 
Kod mog prvog komsije Stanića našao sam dio svojih stvari, koje je nakon mog progonstva opljačkao. Sada medjunarodna zajednica insistira da ponovo živimo zajedno, kao da se ništa nije dogodilo. Jedan od organizatora i jedan od najodgovornijih za počinjene zločine nad Srbima u Bosanskom Brodu je Armin Pohara i Ivan Brizgić, veterinar iz Bosanskog Broda, te profesor Marko Andjelić, sa kojim sam radio u Srednjoškolskom centru. On kao profesor, a ja kao podvornik. I dok ja sada kod medjunarodne zajednice imam status nepoznatog mučenika, Marko Andjelić- organizator zla- kod tih istih ima status prognanika.
 
Izjavu sam lično pročitao u cijelosti i na istu nemam nikakvih primjedbi.
 
Ovu izjavu sam dao po vlastitoj želji i bez ikakve prinude, pri čistoj svijesti i pameti, pa u znak tačnosti i istinitosti ovih mojih navoda u njoj, svojeručno potpisujem"

(nastaviće se)





Komentari (92)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos  13:23 02.10.2008
Preporuka: 2

..........

#Link  Replika: 12
Podsetilo me da sam te 91, krajem avgusta, autom prošla celu Hrvatsku, a da sam jedino u Slavonskom Brodu videla da se vijori šahovnica, i da sam samo tu, na tom mestu, osetila strah. Sad mi je jasnije. Neraščišćeni zločini iz prethodnog rata, trasirali su ovakvu brutalnost.

Ali da pitam, možda naivno, da li je iko, protiv tih ljudi koji su činili zločine, a imaju ime, prezime, zanimanje i mesto boravka, podigao optužnicu? Makar ko.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
rayzippo  13:37 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: ..........

decembra 91,jedan poznanik je skinut sa autobusa u bos.brodu i odveden u hrvatsku.zavrsio covek u zatvoru bez ikakvog razloga...doduse ime mu jovan,rodom iz hr
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vracarac92  13:53 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: ..........

Hvala ipsi, Hvala dracena
Stvarno je bilo krajnje vreme da neko progovori i o patnjama "druge" strane.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dracena  17:02 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: ..........

margos
Sad mi je jasnije. Neraščišćeni zločini iz prethodnog rata, trasirali su ovakvu brutalnost.

Zločinac se uvek vraća na mesto zločina. Da ukloni tragove, dokrajči žrtvu, likvidira svedoke, ili da samo uživa u nesreći koju je izazvao. Pošto zločinci iz prethodnih ratova nisu bili kažnjeni, bilo je za očekivati novo krvoproliće. Ako sad ponovo ne budu kažnjeni, možemo očekivati da se uskoro sve ponovi. Pre par meseci sam pomenula da je Naser Orić ponovo okupio grupu do zuba naoružanih ljudi (njih oko 800). Šta bi oni drugo radili svo ovo vreme, nego da smišljaju nove zločine? Šta takvi kao on uopšte i umeju da rade, nego da ubijaju, muče, pale?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dracena  17:04 02.10.2008
Preporuka: 1

Re: ..........

rayzippo
decembra 91,jedan poznanik je skinut sa autobusa u bos.brodu i odveden u hrvatsku.zavrsio covek u zatvoru bez ikakvog razloga...doduse ime mu jovan,rodom iz hr

Kamo sreće, da se ostalo na tom jednom!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dracena  17:07 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: ..........

vracarac92

Stvarno je bilo krajnje vreme da neko progovori i o patnjama "druge" strane.

I ako niko ne sluša, važno je da se izgovori.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  19:00 02.10.2008
Preporuka: 1

Re: ..........

Rekao bih, pokusaj sinova da zavrse ono sto nisu njihovi ocevi.

Sto se tice optuznica u predhodnom tekstu sam napisao da je kompletna dokumentacija predata Haskom Tribunalu, ali su je oni ustupili Sudu za ratne zlocine u Sarajevu. Do danas se nista nije dogodilo. Ali, prezivjeli logorasi sigurno nece odustati od trazenja pravde.

Edit: Margos, nisam citirao tvoj tekst tako da je moj odgovor zavrsio nize.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  19:04 02.10.2008
Preporuka: 1

Re: ..........

rayzippo
decembra 91,jedan poznanik je skinut sa autobusa u bos.brodu i odveden u hrvatsku.zavrsio covek u zatvoru bez ikakvog razloga...doduse ime mu jovan,rodom iz hr


U sljedecem tekstu cu pisati i o tim slucajevima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
chao_li  19:11 02.10.2008
Preporuka: 3

Re: ..........

Neraščišćeni zločini iz prethodnog rata, trasirali su ovakvu brutalnost.



Razgovarala sam sa jednom bakom, izbeglicom iz Hrvatske....vidim iskrivljena joj ruka...pitam sta joj je...
kaze, e dijete moje to je jos iz onog rata ...prebile mi ustase u Jasenovcu pa tako krivo sraslo

E tugo moja
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  19:12 02.10.2008
Preporuka: 3

Re: ..........

vracarac92
Hvala ipsi, Hvala dracena
Stvarno je bilo krajnje vreme da neko progovori i o patnjama "druge" strane.


Ono sto nije zapisano, i ne postoji; bilo pa umrlo.

Smatram da nemamo prava da cutimo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  19:38 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: ..........

kompletna dokumentacija predata Haskom Tribunalu, ali su je oni ustupili Sudu za ratne zlocine u Sarajevu. Do danas se nista nije dogodilo.

Hajde opet da pitam: da li je moguće da sudski organi Republike Srpske ili neka druga institucija, pokrenu tužbe po ovom osnovu za zverstva koja su navedena?

Verujem da je ovim žrtvama mnogo teže bilo izgovoriti, prisećati se svakog detalja i ponovo proći traumatizaciju koju su već jednom preživeli. :((( Ostaje mi samo jedno pitanje, koje se plašim i da postavim, deluje detinjasto i naivno, ali moram: kako je moguće da čovek čoveku takve stvari uradi? Kako?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  19:48 02.10.2008
Preporuka: 3

Re: ..........

Za sada nije moguce. Jer sudovi u Republici Srpskoj nemaju, nazalost, nadleznost. Sve ide preko suda za ratne zlocine u Sarajevo.

Primjer:

Indira Vrbljanac-Kameric, upravnica zenskog logora u Bosanskom Brodu, je na osnovu istraga pronadjena u Tuzli gdje je zivjela sa porodicom i radila u poreskoj upravi. Tuzilastvo u Doboju je podnjelo zahtjev Sudu u Doboju za pokretanje postupka, ali se isto proglasilo nenadleznim i isti predalo Sudu u Sarajevu.

Sud u Sarajevu kaze da se do sada nisu bavili tim slucajem, a Indira Vrbljanac je u medjuvremenu pobjegla u Hrvatsku ciji pasos takodje posjeduje.

Ne znam kako je moguce da covjek covjeku takve stvari uradi, zaista.



margos
kompletna dokumentacija predata Haskom Tribunalu, ali su je oni ustupili Sudu za ratne zlocine u Sarajevu. Do danas se nista nije dogodilo.

Hajde opet da pitam: da li je moguće da sudski organi Republike Srpske ili neka druga institucija, pokrenu tužbe po ovom osnovu za zverstva koja su navedena?

Verujem da je ovim žrtvama mnogo teže bilo izgovoriti, prisećati se svakog detalja i ponovo proći traumatizaciju koju su već jednom preživeli. :((( Ostaje mi samo jedno pitanje, koje se plašim i da postavim, deluje detinjasto i naivno, ali moram: kako je moguće da čovek čoveku takve stvari uradi? Kako?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  20:52 02.10.2008
Preporuka: 1

Re: ..........

chao_li
Neraščišćeni zločini iz prethodnog rata, trasirali su ovakvu brutalnost.



Razgovarala sam sa jednom bakom, izbeglicom iz Hrvatske....vidim iskrivljena joj ruka...pitam sta joj je...
kaze, e dijete moje to je jos iz onog rata ...prebile mi ustase u Jasenovcu pa tako krivo sraslo

E tugo moja[/quote


Da,neizbrisivi tragovi na tijelu i neizbrisivi u dusi....treba s tim zivjeti...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jeremija92  14:46 02.10.2008
Preporuka: 2

Ratna fakta i slike rata

#Link  Replika: 2

U opisima istoričara rat je prikazan kroz ratna fakta. To su najčešće datumi početka i kraja, većih bitaka, imena pobednika i istaknutih vojskovođa.

Od šturih ratnih fakata razlikuju se svedočenja preživelih.
Na osnovu njih uz malo empatije vidimo slike rata.
Slike rata uvek vrište kricima žrtva i crvenom bojom prolivene krvi.
Vrište i opominju.

Ipsi, ti i dracena nudite slike rata.
Vaš napor shvatam kao opomnu, da se zlo ne ponovi, a da zločince stigne pravedna kazna.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dracena  17:22 02.10.2008
Preporuka: 3

Re: Ratna fakta i slike rata

Jeremija
Vaš napor shvatam kao opomnu, da se zlo ne ponovi, a da zločince stigne pravedna kazna.

Savršeno si shvatio, Jeremija. Upravo je to bila moja, a vidim i Ipsijeva namera.
Ima još nešto vrlo važno: ova situacija u kojoj se neprekidno zataškava patnja jedne strane da bi ostale dve pribavile političke poene je dugoročno gledano destruktivna za sve strane, jer se previše energije troši na uterivanje krivice. Pritom sve strane stalno upiru pogled u prošlost, umesto da se late konkretnog posla. Normalne zemlje grabe napred, razvijaju se i sve su bogatije, a ovaj prostor sve više zaostaje i sve je srazmerno siromašniji (ne treba gledati tajkune-ratne profitere, jer njihovo bogatstvo je samo njihovo, gradjani od njega nemaju nikakve koristi). Učenje i stvaranje traže čist vazduh, a Balkan je jako neprovetren, prozori i vrata mnogih mračnih prostorija koje čuvaju strašne tajne su zatvoreni i zaptiveni ćutanjem i ućutkivanjem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  19:10 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: Ratna fakta i slike rata

Jeremija, odlicno zapazanje.

Cilj ovih tekstova je upravo pribliziti citaocima rat ocima zrtava, njihovim vriscima kako si ti to lijepo napisao...ja bih dodao, ovo je krik nedoklanih koji treba da upozori. Oni, a siguran sam i svi normalni ljudi, vape za tim da njihove zlocince stigne zasluzena kazna.



jeremija92

U opisima istoričara rat je prikazan kroz ratna fakta. To su najčešće datumi početka i kraja, većih bitaka, imena pobednika i istaknutih vojskovođa.

Od šturih ratnih fakata razlikuju se svedočenja preživelih.
Na osnovu njih uz malo empatije vidimo slike rata.
Slike rata uvek vrište kricima žrtva i crvenom bojom prolivene krvi.
Vrište i opominju.

Ipsi, ti i dracena nudite slike rata.
Vaš napor shvatam kao opomnu, da se zlo ne ponovi, a da zločince stigne pravedna kazna.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  17:18 02.10.2008
Preporuka: 4

hvala

#Link  Replika: 3
Hoce nas ubjediti da zlocin ima naciju , da dijete nije dijete nit zlocin zlocin vec ispred stavljaju nacionalni predznak I po tome vazu jel zlocin il nije.
Hvala sto svojim pisanjem suprostavljate se zlocinu nad istinom koja nije crno bijela kao sto “hoce” da vide oni zasljepljeni mrznjom prema svemu sto je Srpsko…
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  19:08 02.10.2008
Preporuka: 4

Re: hvala

Procitala sam pre nekoliko sati, ali sam morala da ustanem i prosetam, nisam mogla nista da napisem.

Kako je tesko ovo citati, kako li je bilo tesko otrpeti ove muke i posle toga progovoriti, i kako je tesko gledati svoje krvnike slobodne i postovane, "ugledne" clanove drustva, dok se zrtvama smeju i dok zrtvi pripisuju krivicu sto je postojala pa su oni morali da ubijaju.

Hvala ti sto pises o nevinim ljudima koji nikada nece dobiti odgovor koju je kaznu ubica dobio. Ovo ce mozda biti jedino mesto gde ce njihova tragedija biti pomenuta. Sudovi se time ocigledno ne bave.

U pravu si da zlocini koji nisu nikada dosli pred lice pravde za neko vreme ponovo pokrecu spiralu nasilja, jer ti zlocinci i ne znju drugo da rade vec samo da ubijaju. Drzave koje ih stite odogovrne su za svaki taj novi zlocin, jer su ga na taj nacin pomogle.

Pozdrav
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  19:13 02.10.2008
Preporuka: 1

Re: hvala

dali76
Hoce nas ubjediti da zlocin ima naciju , da dijete nije dijete nit zlocin zlocin vec ispred stavljaju nacionalni predznak I po tome vazu jel zlocin il nije.
Hvala sto svojim pisanjem suprostavljate se zlocinu nad istinom koja nije crno bijela kao sto “hoce” da vide oni zasljepljeni mrznjom prema svemu sto je Srpsko…


Dali, hvala tebi sto dajes svoj doprinos istome.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  19:20 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: hvala

Napisao sam i prosli put da je mnogim od ovih mucenika skoro veci napor bio prepricati ovo sto im se desilo od samog pakla kroz koji su prosli. Ako su oni imali toliko snage u sebi, onda mi nemamo pravo na cutanje.

Nazalost mnogi su do sada pomrli, neki su izvrsili samoubistva i oni nikada nece saznati da li je njihove dzelate stigla kazna, ali jos uvjek je dovoljno prezivjelih koji ne odustaju od trazenja pravde. Zbog njih, zbog nas samih, a i onih koji dolaze za nama ja vjerujem, jer drugacije ne mogu, da ce ipak biti sudjenja.

Ista su prijeko potrebna i da se zlo ne bi ponovilo...jer mnogo ga je.



mariopan
Procitala sam pre nekoliko sati, ali sam morala da ustanem i prosetam, nisam mogla nista da napisem.

Kako je tesko ovo citati, kako li je bilo tesko otrpeti ove muke i posle toga progovoriti, i kako je tesko gledati svoje krvnike slobodne i postovane, "ugledne" clanove drustva, dok se zrtvama smeju i dok zrtvi pripisuju krivicu sto je postojala pa su oni morali da ubijaju.

Hvala ti sto pises o nevinim ljudima koji nikada nece dobiti odgovor koju je kaznu ubica dobio. Ovo ce mozda biti jedino mesto gde ce njihova tragedija biti pomenuta. Sudovi se time ocigledno ne bave.

U pravu si da zlocini koji nisu nikada dosli pred lice pravde za neko vreme ponovo pokrecu spiralu nasilja, jer ti zlocinci i ne znju drugo da rade vec samo da ubijaju. Drzave koje ih stite odogovrne su za svaki taj novi zlocin, jer su ga na taj nacin pomogle.

Pozdrav

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hoochie coochie man  19:32 02.10.2008
Preporuka: 4

*

#Link  Replika: 6
Vidim odbanovali ste me. Hvala.
Ipsi, ovo je relativizacija
Ili je to možda samo najbolji pokazatelj perverznosti proteklog rata?!

Rat jeste i perverzija i neporeban i "ne povratilo se" i "nikom dobrao nije doneo" i kako god ali neko JESTE kriv za taj rat.
Ovde se to precutkuje (ili se zeli prikriti) uloga Srbije I Srba u tome.
A onda licna stradanja koja su jeziva naravno.
Jesu li i ona u toj funkciji?
Pa komentari da je sve to posledica stradanja Srba u II sv ratu. Znaci postoji razlog. (necu upotrebiti rec opravdanje)
I ne moratre me banovati, necu se vise javljati ovde
pozdrav.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  19:39 02.10.2008
Preporuka: 3

Re: *

hoochie coochie man
Vidim odbanovali ste me. Hvala.
Ipsi, ovo je relativizacija
Ili je to možda samo najbolji pokazatelj perverznosti proteklog rata?!

Rat jeste i perverzija i neporeban i "ne povratilo se" i "nikom dobrao nije doneo" i kako god ali neko JESTE kriv za taj rat.
Ovde se to precutkuje (ili se zeli prikriti) uloga Srbije I Srba u tome.
A onda licna stradanja koja su jeziva naravno.
Jesu li i ona u toj funkciji?
Pa komentari da je sve to posledica stradanja Srba u II sv ratu. Znaci postoji razlog. (necu upotrebiti rec opravdanje)
I ne moratre me banovati, necu se vise javljati ovde
pozdrav.


Ja te nisam ni banovao, to kao prvo.

Drugo, procitaj tekst jos jednom, procitaj datume kada se desavalo, udahni duboko i sjeti se mojih komentara na drugim blogovima pa se onda vrati, znas da uvjek mozemo razgovarati.

I ne, ne postoji ni jedan jedini razlog da Srbi na podrucju o kojem ja pisem dva puta u istom vijeku budu izlozeni genocidu a da bi on mogao da ima veze sa Srbijom.

Za pitanje da li je ovo u funkciji toga sto mi pripisujes mogu samo da odgovorim rijecnikom radi kojeg bih opravdano bio banovan sa bloga ja.

Pozdrav
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dracena  19:53 02.10.2008
Preporuka: 3

Re: *

HCM, koliko se sećam, tebe nisam banovala. Mada, ne bih se smela zakleti.
Ovde se to precutkuje (ili se zeli prikriti) uloga Srbije I Srba u tome.

Vidim da je jedino što neke od vas ovde interesuje da dokažu da su Srbija i svaki Srbin na čitavoj planeti jedini krivci za rat. Šta biste sa tim, čak i kad bi to bilo istina, i kad biste to uspeli da dokažete? To bi bilo opravdanje za zločine? Kako ne shvataš da za zločine nema i ne može biti opravdanja, pogotovu za čitavu seriju najokrutnijih, iracionalnih, psihopatskih zločina koji su se tokom čitavog 20 veka ponavljali ćim se ukazivala prilika? Ko je odgovoran za rat u ovom je kontekstu nevažno, jer ne menja ni obim ni karakter zločina. Zato o tome ne govorim, a ne zato što "prikrivam", kako ti kažeš. Zar ne shvataš koliko je balkanska patologija duboka i da ona prebacivanjem odgovornosti na druge neće nestati.

Bar 20 puta samo u ovom serijalu i bar isto toliko kod drugih autora sam ponovila da ni jedan zločin nije opravdanje za drugi zločin. Ali ako se zločin prećutkuje, onda će se ponoviti. Ako ti misliš da o ovim zločinima ne treba pisati, onda se zapravo svesno ili nesvesno zalažeš za nove zločine.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  20:02 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: *

Obje žrtve su hrvatske nacionalnosti.
Ismeta Djuherića, prvog komadanta jedinice Vojske Republike Srpske „Meša Selimovic", i njegove saborce. U sastavu ove jedinice bili su Muslimani iz opštine Bosanski Brod i Derventa. ....Ironija sudbine htjela je da baš ovom čovjeku oca ubije srpski vojnik samo zato što je bio Musliman.

HCM, o kakvoj funkciji i relativizaciji je reč?
Ti preskačeš ove rečenice, i citiraš sledeću o perverznosti rata.
Pa ko ovde izvrće i relativizuje?

Žrtva sigurno ne. Autor ne.
Ostajemo samo mi - komentatori.
Ovaj put, mislim da si ti preuzeo tu ulogu. Nepotrebno. :(
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  20:36 02.10.2008
Preporuka: 4

Re: *

Zalostan je pokusaj da se ucutka ovo jedino mesto gde se cuje glas ZRTAVA, svih onih koji sada ne mogu da govore jer su im PUNA USTA ZEMLJE.

Zalostan je i pokusaj da se naglasi krivica pa samim tim i OPRAVDA ovako strasan zlocin.

Ne znam kako se ta krivica vec na samom pocetku rata znala pa stradase ovi nevini ljudi?

Ja verujem da je nekim ljudima zasita tesko da sa naucene "istine" predju na cinjenice.

Ali nista ne moze da opravda normalnog coveka koji hoce da ucutka GLAS ZRTAVA, sto ovaj blog jeste i da poturi krivicu zrtvi a zlocinca da zastiti tisinom i zaboravom.

Podrska Ipsi i Dracena, to vam je znak da radite pravu stvar, vi nikako ne mozete pogresiti ako ste na strani zrtve, sto jeste i zato vam hvala.

mariopan
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milosib92  21:47 02.10.2008
Preporuka: 3

Re: *

Ali ako se zločin prećutkuje, onda će se ponoviti.

Nažalost mislim da će se ponoviti. Toliko je puta ponovljena srpska krivica za rat i zločine da su se Muslimani uživeli u ulogu žrtve koja vapi za osvetom. Sa druge strane Srbi su toliko puta videli kako njihovi krvnici izlaze slavodobitno iz sudnice, a tek oni što nisu ni stigli tamo, da su ubeđeni da njihove žrtve treba osvetiti.

Najbolje što se u BiH može uraditi je da se podele u dve, tri države. Ovako će samo čekati pogodan trenutak i idemo nanovo. Ovo što vi radite je zaista neverovatan pokušaj da se stvari nekako dovedu u ravnotežu, ali sumnjam da će to pomoći da se predupredi novo bratoubilačko klanje. Stvari su čini mi se nepovratno postavljene nakaradno.

Na stranu što se ovim tekstovima ispunjava naša moralna obaveza prema žrtvama, koje sem u prilikama komemoracija u RS u Srbiji niko i ne pominje. Za to vam veliko hvala.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  21:58 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: *

Milose, vrlo ispravno razmisljanje, nazalost.

Suzdrzavam se da komentarisem na ovakve postove sve plaseci se da ne odemo u politiku i po ko zna koji put zaboravimo na zrtve, ali s druge strane se postavlja pitanje kako izbjeci nove?!

Moje iskreno misljenje je, a za dobrobit svih koji zive na ovom malom, a velikom mrznjom ispunjenom prostoru, da je podjela zaista jedino ispravno rjesenje. Nazalost, to ne odgovara onima koji imaju moc, a to nije niko od nas ovdje.

Bas zato je veoma potrebno pisati istinu o onome sta se desavalo....mozda procitaju i zamisle se i oni koji su ubjedjeni da je sve crno bijelo.

Hvala ti na komentaru.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  21:17 02.10.2008
Preporuka: 2

zlocin nema naciju

#Link  Replika: 36
Ono sto mene zaprepascuje je ta uhodana filozofija da inzistiranje na srpskim zrtvama automatski povlaci relativizaciju drugih zrtava.
Ja priznajem da ima ljudi koji nap omen nasih zlocina brze bolje upere prste I kazu “ a oni namasta su uradili ”?
Isto tako smatram nakaradnom filozofijom gospodje Biserko koja u velikosrpskom nacionalizmu ,koga ne negiram , vidi jedini I najveci izvor zla.
Tako ispada da su sve zrtve bez obzira na naciju ustvari zrtve Srba. U ovom kontekstu zeli se obezbjediti za Srbe mijesto glavnih fasista I da oni postanu “njemci “ balkana.
Po ovoj teoriji svi su ostali jelte “partizani” I njihovi su zlocini ,koliko god okrutni bili, samo posljedica srpskog nacionalizma..
Znaci moja komsinica dijete od pet godina nije ubijena od Hrvatskih zlikovaca vec od srpske politike?
Ovo je odista prava bolesna relativizacija zlocina kao zlocina.

Svaki normalan covijek ce zlocin okarakterisati kao zlocin nece govoriti niti moci naci razumnog opravdanja za ubistvo bilo koje nevine zrtve.
Neki ocigledno imaju problem s tim?
Zaneke je pominjanje I srpskih zrtava kvarenje njihove slike o dobrim I losim momcima , o partizanima I njemcima zadnjeg nam rata…
Pozivam HCM da ucestvuje u raspravi I protiv sam bilo kakve segregacije na istomisljenike…
Ps da ima malo vise demokraticnosti, liberalizma I obicnog ljudskog , ovakvog tipa blog ne bi bio ni potreban.
Da je Helsinski odbor ikad koristio svoj kredibilitet za osudu svih zlocina bez ikakve relativizacije bilo kog zlocina ne bi smo morali svoj glas dizati ovdje sto neko kaze u “potpaljublju “ bloga.
Ali I to nekom smeta zaboga…
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  21:38 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: zlocin nema naciju

Hvala Margos, Mariopan i Dali.

Nema u ovim blogovima nicega sem poziva na pravdu, istinu, kaznu za ocigledni zlocin i OPOMENE.

Nemam namjeru da prestanem sa pisanjem, a znam da nece ni Dracena, jer znam da niti prikrivam zlocine sa "nase" strane, niti osporavam bilo kome pravo da iznese svoje misljenje.

Priznajem, iz vrlo licnih razloga, tekst HCM-a me je pogodio i samo zato sto znam i neke druge nase diskusije suzdrzao sam se od zucnijeg odgovora. A zna to i on, kao sto zna da ga ja nikada ne bih banovao.

Ovi tekstovi se ne bave dokazivanjem "ko je prvi poceo", bave se zrtvama koje zasluzuju da budu pomenute, zasluzuju da se za njih trazi pravda, a za njihove zlocince kazna i zasluzuju da se stane u odbranu istih po cijenu da se bude izvrjedjan, ispljuvan i proglasen bilo cime od strane onih kojima ova istina ne odgovara.

Pozdrav.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hoochie coochie man  21:55 02.10.2008
Preporuka: 1

Re: zlocin nema naciju

Pozivam HCM da ucestvuje u raspravi I protiv sam bilo kakve segregacije na istomisljenike…

Hvala.
Tako ispada da su sve zrtve bez obzira na naciju ustvari zrtve Srba.

Bio bih oprezan sa terminom "Srba". Ovakva recenica (koju sam citirao) svakako ne stoji.
Ako bi smo umesto toga upotrebili termin "politike Srbije", ili ako bismo tu politiku hteli da personalizujemo i nazovemo je Milosevic, mogli bismo da razgovaramo o tome i ta teza bi mogla da se brani.
Smatram da je uvek neophodno imati u vidu kontekst u kome su se svi ti zlocini dogodili. Kada je poceo rat,a ja za pocetak rata ne uzimam neke datume ili neke konkretne dogadjaje, vec ukupnu politiku koja je ocigledno vodila u tom pravcu, (pa tako ne stoji ipsijeva primedba da obratim paznju na datume). pojavili su se ljudi zveri koji su cinili sve te uzase. Ali ti ljudi su i ranije ziveli tu i nisu cinili zlocine dok im politika nije stvorila uslove da tu svoju pravu zlocinacku prirodu pokazu. Tu naravno mislim na sve strane. U stvaranju tih uslova (pocinjanje rata) je prednjacila srbijanska politika i njene nerazumne teze o, prvo ocuvanju komunizma, pa zatim ocuvanjuu Jugoslavije da bi na kraju doslo na red i pitanje zastite srpskih interesa sto je naravno zloupotreba tih interesa koje oni i nisu imali zelje da stite.
Imajuci u vidu taj kontekst moze se pricati o krivici Srbije za zrtve i pripadnika srpskog naroda.
To nikako ne znaci da pojedinacni zlocinci drugih naroda u tome imaju opravdanje, ali samo da budemo svesni kako i zasto je to pocelo.
Negde na tragu ove ideje razumem i blaze kazne za zlocince drugih naroda u Hagu a ne da je to antistpska institucija ili da postoji svetska antisrpska zavera.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dracena  22:06 02.10.2008
Preporuka: 1

Re: zlocin nema naciju

pojavili su se ljudi zveri koji su cinili sve te uzase. Ali ti ljudi su i ranije ziveli tu i nisu cinili zlocine dok im politika nije stvorila uslove da tu svoju pravu zlocinacku prirodu pokazu.

Svaki rat je prilika i kontekst za zločine, jer popušta kontrola. Pogotovu gradjanski rat je zgodna prilika da zločinci ižive svoje patologije. Ali većina ljudi ne čini zločine ni u ratu ni u miru, jer ima moral, samilost prema drugom čoveku i odgovornost prema sebi i svojoj okolini.

Zato ovo što ti radiš nije ništa drugo do opravdavanje zločina.

PS: Ako si ovako pisao i ranije, onda mi se čini vrlo verovatnim da sam te banovala.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  22:09 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: zlocin nema naciju

Eto, ja ne zelim na ovom blogu da dozvolim bilo kome, pa ni tebi, da ove ljude svrsta pod zrtve politike drzave Srbije ili jednog covjeka koji je vladao istom! U mojim tekstovima, bez obzira sto ti ne zelis da gledas datume, vrlo je jasno da je Hrvatska ta koja je izvrsila agresiju na Bosnu i Hercegovinu...znaci ne na Srbiju, ne na Srbe u Hrvatskoj, ja o tome ne pisem, vec na tada vec nezavisnu BiH. Puna su usta ovdje onima koji govore o agresiji Srbije na BiH, a kad im se prezentiraju i drugacije cinjenice, onda se traze opravdanja.

Ako nastavim, ovaj blog ce se pretvoriti u pricu "ciji tatko ima veci", a meni kao svjedoku dogadjaja se polako povraca od toga svega. Ovi ljudi su stradali od vrlo konketnih zlocinaca i ti zlocinci ne nose srpsko ime, niti ih je drzava Srbija poslala. I ne, to ne znaci da ne znam i koja je uloga Srbije u proslom ratu, to takodje ne znaci da pravdam zlocine pocinjene u "nase" ime, a bilo ih je svakako. To samo znaci da je bjedan taj pokusaj i pored konkretnih dokaza traziti izgovore.

Ostrasceno djelujem? Sasvim moguce! Ovi ljudi su moje komsije, prijatelji, familija....i da, oni su zrtve!

Pozdrav.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hoochie coochie man  22:10 02.10.2008
Preporuka: 1

Re: zlocin nema naciju

Ako si ovako pisao i ranije, onda mi se čini vrlo verovatnim da sam te banovala.

hehe
Pa kazem ti ja:)
Ajd opet.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milosib92  22:20 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: zlocin nema naciju

U stvaranju tih uslova (pocinjanje rata) je prednjacila srbijanska politika i njene nerazumne teze o, prvo ocuvanju komunizma, pa zatim ocuvanjuu Jugoslavije da bi na kraju doslo na red i pitanje zastite srpskih interesa sto je naravno zloupotreba tih interesa koje oni i nisu imali zelje da stite

Vidim da se svi slažu da nema opravdanja zločina bez obzira na uzroke rata. Sada kada smo to razjasnili mogu da iznesem neke stvari bez straha da ću biti optužen za relativizaciju zločina počinjenih od strane Srba.

U pravu ste da je Slobodan Milošević jedan od krivaca, ali ne bih se složio i da je najveći. Lično sam slušao Tuđmana kada kaže da su Hrvati mogli izbeći rat, ali da tako ne bi dobili NDH. Rat u BiH bi bio završen već u samom začetku da Alija Izetbegović nije odustao od već potpisanog mirovnog sporazuma da li treba da podsećam na čiji nagovor.

Nesporno je da je Milošević pokrenuo zbivanja sa uterivanjem autonomnih pokrajina u sastav Srbije, a ne kao što je to do tada bio slučaj da su one faktički u sastavu federacije, a da pride mogu da zahebavaju Srbiju kako hoće. Sa druge strane nije sporna želja Slovenije da se otcepi, kao ni prethodni nacionalistički radovi, nagrađeni zatvorskim kaznama, Izetbegovića i Tuđmana. Oni su jedva dočekali jogurt revoluciju i gle čuda prvo što su uradili je bilo ilegalno naoružavanje i transformisanje civilne zaštite i policije u vojne formacije.

Da li bi do rata došlo ili ne da je umesto Miloševića bio neko drugi je pitanje, ali je činjenica da su ostali hteli da odu, a da su pri tom bili neprijateljski nastojeni prema Srbima. Setimo se samo ikonografije u Hrvatskoj i pozivanja na NDH tradicije kao povijesne želje hrvatskog naroda. Kako to može delovati na Srbina kojemu je pola rodbine pobijeno u toj naci državi. Samo strahom, a kasnije i željom za osvetom. Milošević uopšte nije morao da bude majstor da to usmeri u pravcu koji njemu lično odgovara tipa bolje prvi u selu nego drugi u gradu. Njegova žeđ za apsolutnom vlašću je bila ogromna.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hoochie coochie man  22:29 02.10.2008
Preporuka: 0

Re: zlocin nema naciju

Tesko mi je da komentarisem u stalnom strahu da cu biti banovan i zato cu samo da se zahvalim na korektnom odgovoru.
Ne slazem se sa nekoliko teza iznetih ovde, kao ni sa definisanjem Hrvatske kao NDH.
U nadi da cemo o tome pricati na nekom slobodnijem blogu, pozdravljam vas.

hoochie coochie man
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ipsi  22:33 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: zlocin nema naciju

E moj HCM, kakav strah od banovanja, kakvi bakraci. Pa ti vrlo dobro znas sta ja mislim o istome.

Radi se u umjesnosti, o ispravnosti, o pokusaju podmetanja kojem se od tebe nisam nadao.

No dobro, bice i boljih dana, a i ako ih i ne bude....razocarati se covjek moze samo u svoju pretpostavku o nekome, a ne u tog nekoga.

Pozdravljam te.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  22:35 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: zlocin nema naciju

Ajde ovako HCM ja sam rodom iz Krajine I nije mi problem prihvatiti cinjenicu da jeste naravno “Srbijanska “ kako je ti nazivas politika I te kakvu ulogu odigrala u tome svemu zlu. Zar radi toga su svi zlocini kao napr etnicko ciscenje moje Krajine manje zlocini?
Zar mozes reci OK jeste zlocin al “dobili ste sto ste trazili” pa je manji zlocin?
Nije li to ,hajde recu politicka, relativizacija zlocina?
Ako je tako ti si eto nasao “opravdanje” za jedan zlocin.
Ja se ne protivim odgovornosti srpske politike I attmosfere o kojoj ti govoris , ali I te kako se protivim recimo ulozi Hrvatske kao zrtve.
Tudjman jeste htio homogenu cistu Hrvatsku jeli to nesto drugacije I bolje od velikosrpske politike?
Djeca kad su mala pa kad se potuku kazu e pa on je prvi poceo ? Zar cemo mi kao odrasli ljudi relativizirati takve stvari kao sto su zlocini tom istom filozofijom “oni su prvi poceli”?
To je ista ,za mene bolesna teza, branitelji ne mogu biti zlocinci jer su branitelji?
Branili drzavu Hrvatsku medjunarodno priznatu to prihvatam ali I branili ta ista srpska sela od tih istih Srba koji su vjekovima zivjeli tamo?
S danasnje perspective nemam problem najostrije optuziti zlocine u Vukovaru , ali imam I te kakav problem ako netko pokusa masovnu likvidaciju vidjenijih Srba u Gospicu 1992 , ili ubistva u Pakrackoj Poljani okarektirisati kao koletaralnu stetu koja zasluzuje manje kazne jer “zaboga oni su prvi poceli”.
Sta se dobija tom upornom politikom stvaranja crno bijele slike?
Idemo ka novim pricama o novim manipulacijama zrtvama ka nekom novom ratu?
Ja nisam nniti cu ikad braniti zlocince ili optuzene za iste , ali reci cu ti da je Hag bar pokusao sagledati zlocin kao zlocin garantujem ti da ne bi bilo u BGD 16000 ljudi na mitingu za podrsku Karadzicu sto osobno vidim kao nasu srramotu..
Danas svi vristte da se suocimo s prosloscu.. Mislim I slazem se daje to bitno ali ako misle da je slika crno bijela da s jedne strane su bili zlocinci s druge osvetnici ja necu “da budem Svabo u takvom dotiranom filmu”!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
markonio92  22:40 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: zlocin nema naciju

hoochie coochie man

hehe
Pa kazem ti ja:)
Ajd opet.

Lepo je što se zabavljaš na ovako morbidnoj temi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milosib92  22:41 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: zlocin nema naciju

Ne slazem se sa nekoliko teza iznetih ovde, kao ni sa definisanjem Hrvatske kao NDH

Razumem asocijaciju, ali post mi je bio podugačak pa sam koristio skraćenicu. Sam Tuđman je koristio termin Neovisna Država Hrvatska.

Mada i nisam mnogo pogrešio obzirom da je onu naci državu više puta nazvao izrazom tisućljetnijih težnji hrvatskoga naroda bez ikakve ograde o zločinačkom karakteru te naci države. Sa druge strane, takav ideolog je zvanično proglašen ocem nacije, da ne kažem utemeljivačem nove Hrvatske.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  22:49 02.10.2008
Preporuka: 3

Re: zlocin nema naciju

Lepo je što se zabavljaš na ovako morbidnoj temi.

Markonio, nije tema morbidna, već komentar HCM-a.


I zaista, u čitavom serijalu koji pišu Dracena i Ipsi, nebrojeno mnogo puta je ponovljeno da se piše u spomen žrtvama i zarad pravde koja bi trebalo da stigne, na žalost, mnogima posthumno, a da se politički aspekt ostavi po strani.

Ma koliko politika i zločini bili povezani, ja ponovo pitam kako čovek može čoveku učiniti ono što je u ispovesti navedeno, i dodajem, kako pored svog tog užasa, možete iznova potezati političke argumente, bez da se minut zamislite nad užasom koji je doživeo Slavko Grabovac?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dracena  22:59 02.10.2008
Preporuka: 1

Re: zlocin nema naciju

Ma koliko politika i zločini bili povezani, ja ponovo pitam kako čovek može čoveku učiniti ono što je u ispovesti navedeno, i dodajem, kako pored svog tog užasa, možete iznova potezati političke argumente, bez da se minut zamislite nad užasom koji je doživeo Slavko Grabovac?

Zato što to boli, draga Margos. O politici možemo raspravljati do sutra, a da nas ništa ne dotakne.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  23:11 02.10.2008
Preporuka: 3

Re: zlocin nema naciju

Zato što to boli, draga Margos. O politici možemo raspravljati do sutra, a da nas ništa ne dotakne.

Znam. I pitam se da li su kolege blogeri uopšte pročitali ispovest i shvatili koliko je zlostavljanje trajalo, gde se dešavalo, i da li uopšte mogu zamisliti čoveka u zrelim godinama koji govori ovu ispovest nekom drugom čoveku koji to zapisuje... Koliko stida, bola, proživljavanja, muke i užasa je moralo biti da bi se napisalo jedno ovakvo svedočenje. I nastaviti živeti.

Samo onaj koji nije nikada doživeo traumatično iskustvo ili saslušao neku sličnu ispovest može u njoj tražiti ono čega tu nema.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milosib92  23:18 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: zlocin nema naciju

margos
Ma koliko politika i zločini bili povezani, ja ponovo pitam kako čovek može čoveku učiniti ono što je u ispovesti navedeno, i dodajem, kako pored svog tog užasa, možete iznova potezati političke argumente, bez da se minut zamislite nad užasom koji je doživeo Slavko Grabovac?

Na moju sreću ili nesreću rođen sam i odrastao na desnoj obali Drine i o zločinima sa obe strane sam imao i previše vremena da slušam i razmišljam. Zamislite kao izgleda, svaki put kada krenem kući po završetku roka, gledate zapaljene kuće sa druge strane reke... slušate priče o stravičnim zločinima, jer je dosta mojih školskih drugova živelo u Bosni... dok se deca na desnoj obali kupaju, na levoj ptice kljucaju leš u plićaku... pecaroši gledaju Srpkinju sa detetom kako skače i davi se u ledenoj Drini da ne padne živa u ruke Orićevim razbojnicima...

Čovek mora da nauči da se brani od toga. Nije plemenito, nije čovečno, ali moraš.

Draga margos, o politici raspravljamo upravo iz razloga da se ne bi ponovilo ( već sam dao komentar na tu temu).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  23:31 02.10.2008
Preporuka: 2

Re: zlocin nema naciju

Čovek mora da nauči da se brani od toga. Nije plemenito, nije čovečno, ali moraš.

Miloše, shvatam da vremenom čovek mora da nauči da se brani - no u ovim svedočenjima ja vidim najpre potrebu tih ljudi da ih neko sasluša i razume, pa tek potom traženje uzroka, posledica, krivaca i pravde. Oni krivce znaju, i imenom ih navode. Sudstvo i politika ih ućutkavaju. A oni bi, koliko ja shvatam da ih mi, glupo, ali tačno rečeno - obični ljudi, čujemo.

Ti si se samo nadovezao na komentare koji su krenuli u tom, političkom, smeru. Sigurno bi apel i pritisak na sud bio mudriji pristup, ali kako to uraditi, kad ove slučajeve Sud u Sarajevu drži u fioci?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.