Eksperimenti u blogovanju| Putovanja| Region

Incident na granici

marco_de.manccini RSS / 05.10.2008. u 02:54

 

Vozio sam vec skoro ceo dan. Kuma je sedela do mene i nadoknadjivali smo godine i godine propushtenih razgovora. Devojchice su nas zabavljale sa zadnjeg sedishta. Vesele i chavrljave, bilo im je izmedju sedam i devet godina, tri njih, svima prvi put da idu na more. Mislio sam kako je ovih zadnjih desetak godina bilo prokleto. Kad je meni bilo devet godina ja sam vec devet puta bio na moru. Verovatno i vishe od devet puta.

Nije lako kada roditej zna da je njegovo detinjstvo bilo jednostavnije i lepshe nego ono shto je ponudio svojoj deci. U nashem sluchaju, cela generacija roditelja je nosila tu muku u grudima. I nije vazhno shto su godine bile teshke i shto nishta bolje i nismo mogli. Tishti i dalje. Ali evo stvari idu na bolje, ratovi su prestali i ljudi su pocheli ponovo da putuju. I evo nosimo ove tri devojchice da im malo pesak shkripi pod nogama, da ih sunce okupa, i da upiju miris mora. Pokushavamo da im napokon poklonimo sedam toplih i srecnih dana, kakvih smo sami imali na hiljade.

I kad smo vec bili nadomak granice, na dva sata od mora, meni sinu crna misao. Nismo se setili da ponesemo punomocja za devojchice. Za nijednu od njih. Ja i moja devojchica imamo razlichita prezimena i razlichita drzhavljanstva. Duga pricha. Ukratko, oba su joj po majci. Kuma i njena devojchica takodje imaju razlichita prezimena i razlichita drzhavljanstva. Kum je dobio iznenadnu shansu da pobegne daleko odavde i iskoristio je. Uzeli su se s kumom na brzinu, sve je trebalo urediti za manje od tri nedelje i nije bilo vremena za komplikacije sa papirima. Tako je kuma ostala sa svojim prezimenom i drzhavljanstvom, a njihova devojchica je nosila kumovo prezime i drzhavljanstvo daleke zemlje u kojoj se rodila. Kuma, od kada je otishao, nisam vishe video, a evo sad mu i devojchicu vidim po prvi put. A ona treca devojchica je kumina sestrichina. Naravno, ima drugo prezime i drzhavljanstvo. Kuca u koju smo poshli na more pripada kuminoj sestri.  Javile komshije da kuca stoji, da nije ni zapaljena, ni porushena, chak ni pokradena.  Pre par dana je ona vec tamo otishla da je otvori, da je malo osposobi i provetri pre nego mi dodjemo.

Ako nas ne puste trebace nam opet ceo dan vozhnje nazad, pa onda ganjanje papira, i dok se sve sredi kuma ce vec morati da podje. Nishta od mora, nishta od sladoleda.  

Nashu kolonu vozila je obradjivao mlad chovek. Jedva dvadesetak. Moj komshija ima teoriju da su takvi najgori. Kazhe da ne pamte ishta dobro. Ne secaju se da se ikada putovalo, zhivelo, i smejalo se. Pamte samo nesrecu, ratove, bombe, paljevine, ubistva, i kradju. Kroz chitavo njihovo pamcenje unatrag, sve je beskonachan niz tuge, muke, i mrzhje. Kazhe,  tachno takvi su nas ojadili. Od onog proshog velikog rata chitava generacija dece je ostala gladna i neutopljena. I nikad, u dushi, tu glad nisu utolili i nikad se nisu ogrejali. A kada su dovoljno odrasli i uzeli sve konce u svoje ruke, naplatili su svoje patnje jedino kako su umeli. Kazhe, opet je posejano. Kad ovi danashnji, koji bolje ne pamte i za bolje ne znaju, za trideset do chetrdeset godina postanu okosnica drushtva, bice opet zhetve.

Nisam ranije obracao pazhnju na komshijine tricharije. Ali tad sam ih se setio. Svashta sam mislio dok je bash takav mladic pomno proveravao nashe pasoshe. Mrshtio se, dizao obrve, pogledavao u nas strogim izrazom artiljerijskog potporuchnika, pa opet okretao pasoshe, uporedjivao, i neodobravajuci okretao glavu. Pet prezimena, pet drzhavljanstva, vecina iz zemalja sa kojima se do juche ratovalo. Kad je promrmljao neshto, dao mi nazad svih pet pasosha i podigao rampu jedva sam shvatio da treba da podjem. Da nas je pustio.

Kuma se pochela smejati josh dok smo prolazili kroz rampu. Pomislih, dobro laknulo je i njoj pa se smeje. A ona se smeje lepo, srchano i zarazno, pa sam i sam pocheo da se smejem. Vidi ona da ja nemam pojma zashto se smejem, pa joj josh smeshnije. Uto su se i devojchice zarazile, pa se i one pochele kikotati. I smejemo se mi par kilometara, ne mozhemo doci sebi, dok nisam nekako uspeo da je pitam da mi pobogu kazhe zashto se svi smejemo. I kazhe mi, i dalje se savijajuci od smeha, da mi je onaj mladic na granici rekao, dok mi je vracao pasoshe,   

- E moj burazeru, nije ni tebi lako.



Komentari (74)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 07:15 05.10.2008

ooo,

divne li price :))))))
Jaril Jaril 09:51 05.10.2008

Re: ooo,

vishnja92
divne li price :))))))
Баш вала. )))
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:28 05.10.2008

Re: ooo,

hvala momci i devojke. trudimo se.
Budimac Budimac 09:14 05.10.2008

:)))

Uuuh! Smejem se, a idu mi i suze. Sjajna priča!
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:29 05.10.2008

Re: :)))

hej budimac, varaju li me ochi ili ti ode pravo na naslovnu? chestitke.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:35 05.10.2008

Re: :)))

hej bidimac, varaju li me ochi ili ti ode pravo na naslovnu?


Vidi, hebote, stvarno!
Budimac, klasni druže - jesam li ti rekla!
Da mi se upiše tamo gdi treba plus za prekogniciju.)
Da ti čestitam - neću.
Već sam to obavila.
PRVA!!!
))))))))))))))))))))))))))))))))
Budimac Budimac 15:25 05.10.2008

Re: :)))

marco_de.manccini
hej budimac, varaju li me ochi ili ti ode pravo na naslovnu? chestitke.

:))) hvala i nadam se da ćemo i tebe što skorije videti na istoj, jer zaslužuješ.
vishnja92 vishnja92 16:22 05.10.2008

Re: :)))

pa i videli smo je - jeste na naslovnoj :))
na ovom blogu bre niko vise ne gleda naslovnu, sram vas bilo!
Unfuckable Unfuckable 16:41 05.10.2008

Re: :)))

pa i videli smo je - jeste na naslovnoj :))


mislim da je Budimac mislio na marka kada je ovo napisao
vishnja92 vishnja92 16:57 05.10.2008

Re: :)))

au :(
bruka

ja jos pod utiskom Krugolininog izbijanja na vrh. izvinjavam se.
a i treba da ode na naslovnu, nego kako. nego je urednistvo zauzeto kojecime drugim.

pripustilo malo palanackog duha na blog pa je sad u cudu :)
sta 'sex&grad' radi ovdasnjim zenama, nusic bi digao ruke i skrenuo u slikarstvo....
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:05 05.10.2008

Re: :)))

sad sam ja malo u chudu. zashto si bash Nusica izabrala za primer? zhivo me interesuje, ne zezam se.
vishnja92 vishnja92 19:10 05.10.2008

Re: :)))

e ovako:
Nusic je (po meni) univerzalan zato sto svakom pruza ono sto mu je potrebno. meni je, recimo, bolno mesto autenticnost - odnosno nedostatak iste.

u blazem obliku, nedostatak (nekakav, bitan) licnog integriteta pokriva se opstim mestima i kolektivistickim duhom. to na blogu moze da se ispolji, naprimer, nekritickom podrskom kviriji (i nemanjem pojma o cemu oni pricaju, ali koga jos to zanima?) i fasistickim nalepnicama uvek spremnim u nedostatku argumenata. takodje, termin "politicka korektnost' je postao (na zalost) vec karikaturalni prikaz beskompromisno-neshvatajuce-besmislenog nastupa kojekakvog sveta, ali ovde sam se vec umorila

ako nedostaje cak i parcence socijalne - ili kakve god - inteligencije, odsustvo autenticnosti pocinje da bode oci. naprimer - tekstovi pocinju veoma cudnim recenicama. e, tih cudnih recenica poslednjih dana na blogu napretek.....

i zato sam spomenula Nusica. mislim da bi usled preobilja izazova on jednostavno digao ruke i poceo, recimo, da posmatra ptice.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:46 05.10.2008

Re: :)))

usled preobilja izazova


interesantan stav. ako sam razumeo, neshto u stilu, nema se vishe od chega praviti parodija, original je vec to uradio sam za sebe.
vishnja92 vishnja92 20:23 05.10.2008

Re: :)))

to.
vishnja92 vishnja92 10:28 05.10.2008

a ovo

Nije lako kada roditej zna da je njegovo detinjstvo bilo jednostavnije i lepshe nego ono shto je ponudio svojoj deci.

je prica mog zivota, poslednjih osam godina. i sve sto radim usmereno je na pokusaj da to ne bude tako.
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:35 05.10.2008

Re: a ovo

nosi na more i dishi duboko. lechi sve.
vishnja92 vishnja92 16:30 05.10.2008

Re: a ovo

to je 15 dana, nemoj da zahзbavas.
leci svasta al ne leci sve. probaj da zamislis kako nasa deca vide ovaj svet!
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:57 05.10.2008

Re: a ovo

deca svaki odmor pamte. bash svaki. 7 dana il' 15. nije vazhno. nosi ih negde. ako nema mora - planina. vazhno dishite duboko svi.
vishnja92 vishnja92 18:54 05.10.2008

Re: a ovo

pa nosim ih !!!
:)))
ali to je nedovoljno.
oni tokom godine ne mogu sami da izadju napolje. ne mogu sami da istrazuju i da voze bicikle. o lezanju na zemlji ili gacanju po vodi da ne pricam. nemaju drugare u komsiluku.

ja sam gradsko dete, ali mislim da oni rastu na potpuno pogresan nacin.

a znam da pamte svaki sekund odmora - prepricali su sve puno puta, a moja uloga u prici mi vremenom postaje sve zabavnija. o tatiimnjihovom da ne pricam :))
antioksidant antioksidant 09:08 06.10.2008

Re: a ovo

vishnja92
Nije lako kada roditej zna da je njegovo detinjstvo bilo jednostavnije i lepshe nego ono shto je ponudio svojoj deci.je prica mog zivota, poslednjih osam godina. i sve sto radim usmereno je na pokusaj da to ne bude tako.

vishnja - ne podsecaj

lepo je po neki put zatvoriti oci i videti svet onakvim kakav nije
sentinel26 sentinel26 11:33 05.10.2008

I nije ti lako !

Vidiš Marco da i neki mladić od 20-tak ljeta može da prozbori koju pametnu.

Hajde reci da nije u pravu ako smiješ i ako ti ukućani ne čitaju ovo ovdje.
Zar ti saputnice nijesu to potvrdile.
Članak je lijep. Meni se najviše svidja ovo:
Nije lako kada roditej zna da je njegovo detinjstvo bilo jednostavnije i lepshe nego ono shto je ponudio svojoj deci. U nashem sluchaju, cela generacija roditelja je nosila tu muku u grudima. I nije vazhno shto su godine bile teshke i shto nishta bolje i nismo mogli.
Kod mene je sticajem srećnih okolnosti bilo obrnuto, ali ovakva situacija oko mene svakodnevno upozorava šta je sve moglo da se dogodi.
Poz.
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:31 05.10.2008

Re: I nije ti lako !

ma mladi ljudi veoma chesto prozbore pametnu. shto mladji oni iskreniji.

a o detinjstvu, shta da ti kazhem. lepo si rekao. chak i ako kod tebe nije tako, gledash okolo i vidish da ljudima nije lako. pa onda ni tebi nije pravo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:37 05.10.2008

Dragi Marko,

Očitaše mi prošli put bukvicu da naslovna nije merilo uspeha.
A ja ću da rizikujem pa ću opet da kažem: čoveče, takve priče pišeš i tako ih pišeš, da Krugolina jopet daje predikciju da je samo pitanje vremena kad ćeš na naslovnu...

Prelepa, prelepa, divna, divna, topla priča.
A ispričana... nemam reči.
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:03 05.10.2008

Re: Dragi Marko,

hvala krugolina.

shto se tiche ostalog, vidim ja vec shta je. namerno ljutish antioksidanta da bi se posle izljubili za pomirenje.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:11 05.10.2008

Re: Dragi Marko,

))))))))
Ko se bije, taj se voli!
A poljubaca nikad dosta...
antioksidant antioksidant 09:10 06.10.2008

Re: Dragi Marko,

naslovna nije merilo uspeha

naslovna nije merilo uspeha

uspeh zasluzuje naslovnu (ali ako je ne dobije nije umanjen)

marko je ponovo uspeo

o naslovnoj necu

ajd sad udri (al da ljubis posle)

Unfuckable Unfuckable 14:17 05.10.2008

odlično, marco

čitam lagano...i sve se mislim, kako se rampa bliži "nahebashe, jadni...." kad ono... : ))))
Samo dokaz koliko smo spremniji da verujemo u negativne ishode....
odličan tekst
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:34 05.10.2008

Re: odlično, marco

bash tako unf. a shto je najgore, verovanje u negativne ishode pomazhe da je vishe ishoda negativno. i onda vishe verujemo u negativne ishode. i tako ukrug.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:36 05.10.2008

Re: odlično, marco

čitam lagano...i sve se mislim, kako se rampa bliži "nahebashe, jadni...." kad ono... : ))))


Mnogo volim tekstove gdi na kraju imam osećaj... VUUUM!
Nemerem drugačije da objasnim, ama zna se šta mislim.
Unfuckable Unfuckable 14:57 05.10.2008

Re: odlično, marco

to je neko stečeno prokletstvo ovog podneblja...to verovanje u negativno, zapanjujuće je koliko smo potopljeni u to - toliko da maltene ni ne osećamo kao smetnju ili neregularnost
Budimac Budimac 15:30 05.10.2008

Re: odlično, marco

Unfuckable
to je neko stečeno prokletstvo ovog podneblja...to verovanje u negativno, zapanjujuće je koliko smo potopljeni u to - toliko da maltene ni ne osećamo kao smetnju ili neregularnost

U sridu! Optimizam je tako redak na tom području.
Unfuckable Unfuckable 15:40 05.10.2008

Re: odlično, marco

Optimizam je tako redak na tom području.

jeste
imamo fatvu na optimizam, da se izrazim : )))))
ali smo majstori (umam itekako da isprednjačim u toj disiplini !!!) za "worst case scenario" - razmišljanja
vishnja92 vishnja92 16:28 05.10.2008

Re: odlično, marco

Samo dokaz koliko smo spremniji da verujemo u negativne ishode....

jeste deco, ali to nije bilo tako...do skoro.
isteracemo ga mi, a nasa deca rastu...i ne cekaju.

moja mama je imala saznanje da su joj deca bezbedna.
ja imam saznanje da su mi deca nebezbedna.

sve krece od polaznog stava :(
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:55 05.10.2008

Re: odlično, marco

Optimizam je tako redak na tom području.


znam ja da ishodi nisu uvek dobri. nisam ni naivan, ni lud. ali, da bi prezhiveo, optimizam mi je neophodan. eliksir zhivota. moram da hrabrim sam sebe. bice sve u redu, bice sve u redu. svaki dashak pesimizma mi je skoro nepremostiva prepreka. a valja zhiveti. i raditi.
antioksidant antioksidant 09:06 06.10.2008

Re: odlično, marco

optimizam mi je neophodan. eliksir zhivota.

bolje je ziveti sa glavom u ruzicastim oblacima nego hodati kroz zivot sa glavom uronjenom u crni kosmar

najpoznatiji novosadski zet
vishnja92 vishnja92 09:37 06.10.2008

Re: odlično, marco

Lotar Mateus?
antioksidant antioksidant 09:42 06.10.2008

Re: odlično, marco

Lotar Mateus?



preporuka

(vidim da cu morati da menjam nacin na koji potpisujem coveka)
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:03 06.10.2008

Re: odlično, marco

bolje je ziveti sa glavom u ruzicastim oblacima nego hodati kroz zivot sa glavom uronjenom u crni kosmar


jel' ovo bash tako recheno stvarno ili se zezate s chovekom (a bogami i samnom).
antioksidant antioksidant 15:06 06.10.2008

Re: odlično, marco

jel' ovo bash tako recheno stvarno ili se zezate s chovekom (a bogami i samnom).

nije bas citat ali je jako blizu

ps - samo nije mateus u pitanju (sa tim se zezamo)

ova snajka se zvala mileva
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:15 06.10.2008

Re: odlično, marco

na ispitu student koga treba pustiti (neka veza ili shta nije vazhno). i profesor pita jedno, pita drugo, ovaj nishta ne zna. na kraju se profesor iznervira pa uzme parche papira u ruke, izmesha iza ledja, stavi u jednu ruku pa pita studenta "ako pogodish u kojoj ruci je papir polozhio si". student razmishlja dugo i duboko. profesoru dosadilo pa kazhe "evo, da postavim i potpitanje" pa izvadi jednu ruku napred i otvori shaku a ona prazna.

tako ste i meni razjasnili ovu misteriju oko novosadskog zeta i mileve. dobro izabranim potpitanjima. sad mi je jasno. nadam se da sam polozhio.
antioksidant antioksidant 15:23 06.10.2008

Re: odlično, marco

nadam se da sam polozhio.

ma naravno moj lorde (osim ako ne mislite da je ovo dole mileva mateus)

marco_de.manccini marco_de.manccini 15:46 06.10.2008

Re: odlično, marco

ej, kad sam ja rekao da ste mi razjasnili mislio sam na tebe i vishnju. ne persiramo valjda opet?

(priznajem, davno, davno, ja sam to sa svima tako bio na vi, ali su me dobri ljudi prevaspitali)
vishnja92 vishnja92 16:21 06.10.2008

Re: odlično, marco

ali su me dobri ljudi prevaspitali

he (ponosno se smesim, dobar ljud)
jel smem i ja da te zovem "moj lorde"? bas mi se dopada.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:57 06.10.2008

Re: odlično, marco

mozhe da radi ko shta hoce. ja ne mogu da brishem komentare niti da banujem ljude. nishta. potpuna sloboda govora.
vishnja92 vishnja92 17:27 06.10.2008

Re: odlično, marco

znam da ne mozes, zato te lepo i covecanski pitam za dozvolu.
ako ti se ne svidja, necu. mada super zvuci 'moj lorde'. bas onako...pa eto, kao da se antioksidant prvi setio :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:30 06.10.2008

Re: odlično, marco

i ja lepo kazhem da je dozvoljeno nazivati me svakakvim imenima. neki to odavno vec rade.
sentinel26 sentinel26 21:38 06.10.2008

Re: odlično, marco

marco_de.manccini
i ja lepo kazhem da je dozvoljeno nazivati me svakakvim imenima. neki to odavno vec rade.

Prije mnogo ljeta imao sam cimera, študenta ( iz Splita ) koji je imao u imenu ovo "de", zvali smo ga "vaše visočanstvo".
margos margos 19:45 05.10.2008

Plemiću,

Stvarno dobro ispričana priča!!! Od jutros više puta dolatim, čituckam komentare, poželim da nešto napišem, pa odustanem. Jednom bi da pišem o tim novim jebenim granicama koje mi nismo poznavali... potom o negativnim očekivanjima i strahovima... zatim o generaciji tih sadašnjih dvadesetogodišnjaka... sledeći put o moru i letovanju... i eto, ne napisah do sad ništa. Pa ko velim, da nadoknadim.:)

Prošetao si me kroz mnoštvo tema i razmišljanja - a to ti je valjda i bio cilj. Javljam ti da si uspeo. :)))
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:00 05.10.2008

Re: Plemiću,

ciao margos. i sam sam se svuda proshetao. i kao i uvek, ne znam shta da mislim na kraju. i slabo umem shta da dodam posle priche.

ali ti napishi ipak komentar i kad ne znash shta da kazhesh. i ja cu odgovoriti i kada ne znam shta da kazhem.
margos margos 20:03 05.10.2008

Re: Plemiću,

ali ti napishi ipak komentar i kad ne znash shta da kazhesh. i ja cu odgovoriti i kada ne znam shta da kazhem.

Nije da ne znam.... znam, al mi sve nekako dugačko i meandrirano.... Ovih dana, ako ne mogu da se svedem na dve ili tri rečenice - odustanem od komentara.
Ne pamtim toliko započetih, a završenih klikom na taster 'odustani', Taka tura.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:21 05.10.2008

Re: Plemiću,

Ne pamtim toliko započetih, a završenih klikom na taster 'odustani', Taka tura.


Strah

Izrecheno je pogreshno
Neizrecheno je izgubljeno
Oboje zauvek

Fear

The spoken is wrong
The unspoken is lost
Both forever
jeremija92 jeremija92 07:34 06.10.2008

unlimited

Na poslovnom putovanju u Nemačku, na mestu gde nema granice između Nemačke i Austrije, iz formalnih razloga morali smo da overimo pasoše, (doakaz finansiskim inspekcijama da smo bili).
Pre nego što je uzeo naše pasoše u ruke, nemački policajac je navukao rukavice (hiruške, čini mi se), overio pasoše i skinuo ih. Osećali smo se kao da smo okuženi i mi i naši pasoši.

Možda tako radi i sa drugima, a ne samo sa Srbima, ali mi smo im čitavog puta psovali majku švapsku.
Paranoja ili uobičajena procedura, bem li ga, ko zna?
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:23 06.10.2008

Re: unlimited

ne lichi na uobichajenu proceduru (bio sam na hiljadu granica i ovo nisam video ni chuo). s druge srane, postoje paranoidni ljudi koji su svoj zhivot posvetili zashtiti sebe od mikroorganizama. takvima uopshte nije lako. uostalom, zar chovek nije imao spremne rukavice na licu mesta? mada, postoji i ta varijanta, da hoce da omalovazhi ljude. ali onda imati spremne rukavice daje takvom postupku dodatnu dimenziju. neshto kao zloba sa predumishljajem.
Budimac Budimac 10:33 06.10.2008

Granice

Svašta mi se dešavalo na istim. Sa 17 godina sam vraćen sa austrijsko-švajcarske granice od strane švajcarskog pograničnog pandura, jer je "procenio" da nemam dovoljno para kod sebe. Nije pomoglo objašnjavanje da mi roditelji žive (i rade) u Cirihu i da to može proveriti telefonom Jednostavno, me nije slušao i lupio mi je štambilj u pasoš da mi je Švajcarska off limits. Šta sam mogao (klinac)? Vratio sam se prvim vozom. Posle su mi ovi iz konzulata prebacivali da sam se lako predao i da je trebalo da ostanem u Feldkirhu i da ih pozovem jer bi tada imali jako dobar slučaj za notu švajcarskim vlastima zato što pogranične vlasti (prema bilateralnim sporazumima) nisu imale pravo da gledaju u novčanik našim građanima. Slično, ali bez vraćanja mi se još jednom desilo (samo sam bio zadržan na žel. stanici malo duže – taj put su nazvali konzulat).

Mislim da je bilo 1996. ili sedme kad sam vraćen sa slovačko-mađarske granice. Imao sam urednu slovačku vizu izdatu u ambasadi u Budimpešti, ali mi je u to vreme (što se tiče pasoša) istekao boravak u Mađarskoj (bio sam u procesu produžavanja istog – što je trajalo nekih mesec dana do 6 nedelja) i Slovaci su "procenili" da možda želim da se preselim :))))

No, najveće poniženje sam doživeo 2000. na mađarsko-austrijskoj granici putujući iz Budimpešte za Frankfurt. Tada je ta granica već bila "meka" tako da su mađarski i austrijski panduri bili na par metara razdaljine i nije bilo nikakve rampe. Mađarski tip me je uveo u staklenu kocku i morao sam da ispraznim sve džepove. M'sl'm... Hej, ja IZLAZIM iz zemlje! Ako neko treba da me proverava onda je to Austrijanac! No, Mađar je eto dobrovoljno obavljao njegov posao tako da je "Johan" ili "Fric" samo mahnuo rukom :))))
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:50 06.10.2008

Re: Granice

No, najveće poniženje


Ne razumem kako je ovo tvoje ponizhenje. Da li te pregleda ovaj ili onaj tebi svejedno. A oni tamo medju njima kako hoce neka dele i uredjuju posao.

Nego svejedno, ovo sa neobichnim izlaskom me potsetilo na drugu prichu. Izlazi chovek iz jedne zemlje i vraca se u svoju. Na proputovanju je prespavao jednu noc u toj komshijskoj zemlji. Ali takva vremena bila da su ljudi trebali imati pechat od policije da su se prijavili. A chovek nema pechat, nije ni mislio da treba za jednu noc, prespavao kod rodbine. I ovaj na izlaznoj granici pochne da zakera, pa pochne da lupeta svashta (valjda u nadi da ce iskamchiti neshto). Izmedju ostalog, da se za prekrshaj neprijavljenosti mozhe i proterati iz zemlje. A chovek mu kazhe "pa zar ne vidish da i sam hocu da izadjem, proteraj me molim te i daj da idem kuci". I ovaj ga pustio da ide. Nije ga proterao.
Budimac Budimac 16:13 06.10.2008

Re: Granice

Ne razumem kako je ovo tvoje ponizhenje. Da li te pregleda ovaj ili onaj tebi svejedno.

Naravno da je svejedno... Pre toga (jesu me proteravali :)))) (ali) me niko nije džepario (pretresao) na granicama pod jedan, a pod dva bilo je izuzetno glupo da to radi onaj iz čije zemlje izlazim.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:22 06.10.2008

Re: Granice

(ali) me niko nije džepario (pretresao)


sad kad odesh na aerodrom svakakvi, ama bash svakakvi, te pretresaju i po dzhepvima i po cipelama. ponizhenja koliko volish.
Budimac Budimac 21:46 06.10.2008

Re: Granice

sad kad odesh na aerodrom svakakvi, ama bash svakakvi, te pretresaju i po dzhepvima i po cipelama. ponizhenja koliko volish.

Znam ali, složićeš se nije isto, na aerodromima to je sada praksa (mada me nisu na aerodromima džeparili nego sam samo morao odložiti sve metalno da prođe kroz rentgen), ali biti izdvojen iz kolone automobila je nešto drugo. Mada u principu su u pravu ponižavajuće je i jedno i drugo. (aerodromi se lakše podnose jer su svi izloženi manje-više istom maltretmanu).
ecce-florian ecce-florian 13:40 06.10.2008

oktobrizam

Lep ti tekst.
Nije isto širiti optimizam u aprilu i početkom oktobra.Retki su takvi ljudi Da citiram druga Lenjina, koji je izašavši na binu da govori revolucionarima oktobra( novembra) 1917. ,svojim saradnicima kratko saopštio: Al' je ladno *ebote
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:59 06.10.2008

Re: oktobrizam

ma ne shirim ja optimizam zbog drugih. ja sam sebichan. ja to sve zbog sebe. da bi ubedio sebe da ujutro uopshte ustanem iz kreveta.

dodushe, otkako su voljena i, posebno, dechica doshla, staraju se da ustanem iz kreveta u sedam, radnim danom, nedeljom, praznikom.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:22 06.10.2008

Re: oktobrizam

dodushe, otkako su voljena i, posebno, dechica doshla, staraju se da ustanem iz kreveta u sedam, radnim danom, nedeljom, praznikom.

e nemoj sad ovako, ja nemogu i da ocu da te probudim u 7 jer sam na poslu u to vreme

marco_de.manccini marco_de.manccini 16:24 06.10.2008

Re: oktobrizam

njanjo, nemoj da zbunjujesh ljude. pomislice da i nedeljom i praznikom radish.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:29 06.10.2008

Re: oktobrizam

njanjo, nemoj da zbunjujesh ljude. pomislice da i nedeljom i praznikom radish.

uups u pravu si. da pojasnim - ja imam socijalistichko radno vreme od 7 do 3 radnim danima u sred kapitalistichke zemlje. jel u redu ovako?
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:34 06.10.2008

Re: oktobrizam

sve je u redu, al' pare tek u sredu. (tako je moj deda_de.manccini govorio).
ecce-florian ecce-florian 08:13 07.10.2008

Re: oktobrizam

To sa ličnom motivacijom za ustajanje zahteva visok stepen ovladavanja složenim umećima. Zato je čoveku podarena porodica i posao da bi ga veći deo godine poštedele ovakvih problema prevazilazeći mane sopstvene volje obavezama.
Pozdrav njanja
ja imam socijalistichko radno vreme od 7 do 3 radnim danima u sred kapitalistichke zemlje. jel u redu ovako?
Ma otkud u redu , daleko bilo. Jesi ti u nekom sindikatu? Izbori se. Jedino je ipak lepo što je sutra sreda.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:23 07.10.2008

Re: oktobrizam

Ma otkud u redu , daleko bilo. Jesi ti u nekom sindikatu? Izbori se. Jedino je ipak lepo što je sutra sreda.


ma meni fleksibilno radno vreme - mogu da biram kad ocu da radim i ja odabrala ovo chisto iz nostalgije prema lepim vremenima tamo daleko na balkanu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:13 08.10.2008

Re: oktobrizam

i ja odabrala


e al' si odabrala. shta da ti kazhem njanjo, ne umesh da birash.
antioksidant antioksidant 15:22 08.10.2008

Re: oktobrizam

ne umesh da birash.

moje zence bi se ne bi slozilo.

sto to voli da ustaje rano ( i da leze - al ja se tad ne dam) al ujutro sam nemocan
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:43 08.10.2008

Re: oktobrizam

marco_de.manccini
i ja odabralae al' si odabrala. shta da ti kazhem njanjo, ne umesh da birash.


e vala ne umem, bash sam bez ukusa...
antioksidant antioksidant 20:33 08.10.2008

Re: oktobrizam

njanja_de.manccini

marco_de.manccinii ja odabralae al' si odabrala. shta da ti kazhem njanjo, ne umesh da birash. e vala ne umem, kad sam tebe odabrala! bash sam bez ukusa...

dragi domacini, ovaj razgovor je skrenuo u privatne vode.

odoh ja

izvinite na smetnji i svako dobro
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:33 08.10.2008

Re: oktobrizam

izvinite na smetnji i svako dobro



ma znash kako je marco pocheo neki tekst s onim kako mu ljudi kazhu da mu zhena nema ukusa????

ja se samo nadovezala...

nemoj da bezhish.
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:21 09.10.2008

Re: oktobrizam

odoh ja


eee, ode chovek. i kako sad da ga vratimo. evo da probamo

izvolite izvolite, shta cete?



ili?



ili mozhda?



sad ostaje samo da chekamo i da vidimo shta ce da upali.

NNN NNN 22:22 08.10.2008

Odličan tekst

!!!!!
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:50 08.10.2008

Re: Odličan tekst

hvala NNN.

pozdrav.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana