Gradjanske inicijative| Zdravlje

Zašto Srbi treba da izumru od bele kuge - IV deo

Krugolina Borup RSS / 06.10.2008. u 19:17

Mama-Kengurica i Sestra-Slobodanka (SS) u epizodi: INTENZIVNA NEGA, dan prvi

UPOZORENJE: Trudnice i žene koje nisu rađale čitaju na sopstvenu odgovornost.

Prvo lice koje sam videla nakon što sam oči otvorila, bilo je lice anesteziologa (onog što nije "svaki"). Dišem nepravilno, grabim vazduh kao da štucam, a on mi drži masku na licu, dok se ja borim s njim da je skinem kako bih mogla pitati:

"G-g-de m-mi-mi j-j-e-je d-d-d-de-de-t-te?"

Vraća mi masku na lice, i odgovara:

"Sin, 3.800, ocena 9. Sve je u najboljem redu. Imate problema da ponovo uspostavite normalno disanje, moram da vam držim masku na licu."

Ponovo obaram ruke s njim i skidam masku. Moram da pitam:

"G-g-de m-mi-mi j-j-e-je z-z-zu-zu-zub?"

"Ah, to... izbili smo vam zub prilikom intubacije. Ne brinite, uhvatio sam ga i sačuvao."

Počinjem da plačem, što samo pogoršava još neuspostavljeno disanje. Gušim se, grabim vazduh, kašljem, ali moram još da pitam...

"G-g-de j-j-e-je SPPVMD?"

"Otišla je kući. Ne brinite. Ja sam s vama. Idemo na intenzivnu negu. Ostaću s vama dok se disanje potpuno ne stabilizuje, i dok se potpuno ne razbudite."

Odustajem od daljih pitanja, i pokušavam da se skoncentrišem na disanje. Dobro je. Živa sam. Dete je živo. Ostalo ćemo lako...

Stižemo u nekakvu prostoriju s još desetak žena, a moja kolica-krevet parkiraju pored prozora. Cvokoćem od zime, ne mogu da povratim temperaturu tela posle operacije. Preko mene samo jedno ćebe. Prozor pored koga sam je polomljen, kroz njega unutra duva hladan vazduh. Mart je. Noć je. Hladno mi je. Normalno disanje sam uspostavila, više ne buncam, mogu da pričam normalno, anesteziolog je otišao. Samo mi je sad mnogo, mnogo hladno.

"Sestro, mogu li da dobijem spavaćicu?"

"Ne može."

"Kako ne može? Pa, meni je rečeno da ne smem da donosim svoju spavaćicu od kuće, da ću dobiti bolničku."

"Protokol bolnice ne dozvoljava da porodilje prvu noć imaju bilo šta na sebi. Moraš da spavaš gola."

"A, jel' možete bar posteljinu da mi promenite, sva je mokra i krvava."

Sestra prilazi, otkriva ćebe i vidi da ležim u lokvi krvi.

"Pa, šta je ovo???!!! Zašto si isprljala posteljinu??!!"

"Nisam odmah stavila uloške... buncala sam kad su me doveli... nisam mogla pravilno da dišem... nisam osetila da krvarim... nisam se setila..."

"Gde sad da ti nađem čistu posteljinu??!! Lezi sad tako, šta ja da ti radim!"

"A, jel' možete samo torbu da mi dohvatite, da uzmem uloške..."

"Hrmpf!"

Hrmpfeta se okreće, napušta prostoriju Intenzivne nege, nestajući u nepoznatom pravcu. Ja počinjem da plačem. Opet.

"Nemoj da se nerviraš", kaže mi jedna od žena koje leže prekoputa mene, "evo, ja ću da ti dodam torbu". Posmatram je zahvalnim pogledom kako polako ustaje iz svog kreveta, skida kesu s infuzijom s kuke iznad njega i stavlja je u desni džep svog bade-mantila. Potom otkačinje kesu s urinom koja visi s leve strane kreveta i stavlja je u levi džep svog bade mantila. Prilazi mi.

Postaje mi jasno šta je to Odeljenje intenzivne nege. To je ono odeljenje na kome pacijenti jedni druge intenzivno neguju.

"Jel' možeš, molim te, da mi dodaš i gaće, evo tu su u džepu torbe...", ponizno zamolih svoju dobrotvorku.

"E, to nemoj. Ako te SS vidi, nadrljaćeš. Gaće nisu dozvoljene. I, generalno - pazi da se ne kačiš s njom. Ako li se zakačiš, svi ima da dobijamo krajnje zanimljive injekcije..."

"Pa, šta ću, kako ću bez gaća? Pomeriće mi se uložak."

"Stisni noge i drži tako."

Dobro, ću stisnem. Da sam stiskala kad je trebalo, do svega ovoga ne bi ni došlo. Ionako mi posteljina krvava, ne mogu gore da napravim.

Dva sata kasnije, dolazi dežurna doktorka da me obiđe. Fina je. Gleda me u oči. Persira mi. Pita me za ime, kako se osećam, treba li mi nešto. Odlučim da je ljudsko biće koje se od ostalih izdvaja dovoljno da joj se Žena-U-Nesreći može požaliti.

"Pa, meni je hladno. Vidite, ovaj prozor ovde je polomljen, duva mi hladan vazduh pravo na mene. A sestra mi ne da spavaćicu. A neće ni posteljinu da mi promeni, ja ležim u lokvi krvi. Pogledajte."

Otkrivam ćebe. Fina doktorka je zgrožena.

"Slobodanka, dajte ovamo jednu spavaćicu. I promenite ovu posteljinu."

Dok SS menja posteljinu, sve usput sebi u bradu frkćući, ja se raspitujem za dete. Doneli su mi ga da ga vidim dok još nisam normalno ni disala, i kad ga od plakanja nisam ni videla. Fina doktorka mi kaže da moram pričekati do sutra, da je najbolje da se prvo ja odmorim i dođem k sebi.

"Odspavajte. Sutra će vam biti bolje. Ja ću doći za četiri sata da vam dam novu dozu epidurala. Vaš anesteziolog vam je ostavio kateter za epidural i rekao mi da vam dajem po jednu dozu na svaka četiri sata, pošto sam noćas ja dežurna. Bar nećete biti pod bolovima, i moći ćete da odspavate."

Čim je ona izašla na vrata, u sobi se prolama aplauz.

"Bravo! Ti si jedina uspela da se izboriš za spavaćicu!"

Moj trofej za večeras.

Spavaćica.

 

**********

Smeli i revolucionarni predlog ministru zdravlja:

1. Da sve medicinske sestre u porodilištima dobiju otkaz, pa da onda vidimo koga ćemo ponovo da zaposlimo.

ALTERNATIVNO

2. Da se sve sestre u porodilištima obavežu na pohađanje kursa iz međuljudskih odnosa, nenasilne komunikacije i empatije. Jednom godišnje.

 

 

Atačmenti



Komentari (156)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Krugolina Borup Krugolina Borup 19:17 06.10.2008

Izveštaj

Blogeri koji su pratili komentare prethodnih delova moje porođajne priče znaju da su isti bili propraćeni i pokušajima da se kontaktira ministar zdravlja, kao i potragom za informacijama kako da dođemo do bolničkih protokola po kojima porodilišta operišu. Evo izveštaja šta se u međuvremenu desilo.

Prepiska s ministarstvom zdravlja

Zahvaljujući jednom od kompjuterski pismenijih blogera, dobila sam direktne adrese za ministarstvo zdravlja na pp. Kolega bloger mi je objasnio da se iste mogu skinuti sa "source"-a, ako onaj ko to radi zna šta treba da gleda. Ja pojma nemam šta treba da gledam, te mu se ovom prilikom i javno zahvaljujem što se potrudio da mi pomogne. U slučaju da je još neko opsednut neutoljivom željom da se gosn. ministru obrati bilo kojim povodom, adresa ministra zdravlja je sledeća:

kabinet.zdravlje@zdravlje.sr.gov.yu

A ja sam na tu email adresu upravo poslala sledeći email:

06.10.2008.

Poštovani gosn. Ministre (tj. ostali koji po zadatku u njegovo ime ovo imaju čitati),

Iako još uvek nisam dobila nikakav odgovor na email koji sam vam poslala 28.09. (kopiju vam dostavljam u produžetku ovog emaila), puna nade da će isti kad-tad stići, pišem vam ponovo. Ovoga puta želim da vam skrenem pažnju na još dva teksta koja su u međuvremenu objavljena na blogu B92, a koji kao glavne teme imaju epidural, korupciju u zdravstvu i odnos zdravstvenog osoblja prema korisnicima njihovih usluga. Na kraju tekstova bila sam slobodna objaviti i par smelih i revolucionarnih predloga za promenu dosadašnjeg sistema. Međutim, najvredniji deo oba bloga jesu komentari čitalaca koji slede nakon teksta, te bih vam naročitu pažnju skrenula upravo na njih. Ima tu sjajnih ideja, potresnih iskustava, i svakako mnogo korisnog za unapređenje rada zdravstvenih službi. Linkovi za nove tekstove su sledeći:

Zašto Srbi treba da izumru od bele kuge - II deo
Krugolina Borup
http://blog.b92.net/text/4659/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20II%20deo/

Zašto Srbi treba da izumru od bele kuge - III deo
Krugolina Borup
http://blog.b92.net/text/4716/Za%C5%A1to%20Srbi%20treba%20da%20izumru%20od%20bele%20kuge%20-%20III%20deo/

S poštovanjem,
Krugolina Borup
---------------------
(u prilogu sam stavila kopiju prethodnog emaila, koji sam na blogu vec objavila)

Prepiska s poverenikom za javne informacije

U petak sam, shodno sugestiji jednog blogera, pisala i povereniku za javne informacije, interesujući se gde i kako bi se mogle dobiti kopije bolničkih protokola. Odgovor sam dobila jutros, dakle prvi radni dan nakon poslatog upita. Sve pohvale za ljude koji tamo rade i obavljaju svoj posao kako treba.

Oni su me uputili da se za bolničke protokole obratim samim ustanovama, tj. bolnicama, dodajući da ako ne dobijem od njih odgovor u roku od 15 dana, onda mogu da se žalim njima, tj. kancelariji poverenika za javne informacije.

Čim ugrabim vremena, ja ću pisati bar jednom (svom) porodilištu, da vidim šta će da se desi.

Nastavak prikupljanja priča iz srpskih i inostranih porodilišta

Žene, majke, rađale, ispričajte svoju priču s porođaja iz Srbije ili inostranstva - poređenja radi. Iste će biti anonimno objavljene na vebsajtu koji je u pripremi. Ako ih ne želite objavljivati javno, na blogu, možete ih poslati meni na pp. Grupa pitanja koja vam mogu pomoći da se svega setite je sledeća:

1. Koje godine ste se porodili?
2. U kom gradu i porodilištu?
3. Da li ste u porodilištu doživeli bilo kakve neprijatnosti? Kakve? Da li vas je neko vređao i ponižavao? Kako?
4. Kako su vas oslovljavali u porodilištu? Imenom i prezimenom, ili nekim nadimcima? Kojim?
5. Da li je bilo problema sa smeštajem ili opremom? Kakvih?
6. Kada ste, nakon porođaja, prvi put videli svoje dete? Koliko ste ga često viđali? Da li ste mogli da ga vidite kad god želite?
7. Kada ste, nakon porođaja, prvi put podojili svoje dete? Da li je bilo problema s dojenjem? Kakvih?
8. Da li ste ikada posumnjali u stručnost lekara i lekarskog osoblja? Kada i zašto?
9. Da li ste ikada posumnjali u opravdanost nekih protokola i pravila u porodilištu? Kojih? Zašto? Kako biste ih vi promenili?
10. Da li ste nekoga morali potplatiti? Ako jeste, koga (zanimanje, ne ime)? Za šta? Koliko?
11. Imate li bilo kakvih drugih zapažanja ili komentara koji gornjim pitanjima nisu obuhvaćeni, a smatrate ih važnim?

OCENJIVANJE
Na skali od 1 do 10, ocenite:
- tretman koji ste u porodilištu imali
- ljubaznost lekara i osoblja
- zainteresovanost lekara i osoblja
- ljudskost lekara i osoblja

clickcafe clickcafe 19:40 06.10.2008

Re: Izveštaj

kako su uspeli da izbiju zub? ja sam za 6 meseci isla 2x pod totalnu bez ikakvih problema samo sam pratila instrukcije i radilo se o operacijama ne o porodjaju

strasno, uzasnuta sam. nema sanse da se poradjam jednog dana u srbiji sve i da bude sve bolje nego sad!
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:46 06.10.2008

Re: Izveštaj

kako su uspeli da izbiju zub? ja sam za 6 meseci isla 2x pod totalnu bez ikakvih problema samo sam pratila instrukcije i radilo se o operacijama ne o porodjaju


Dešava se. To, odmah da kažem, nije bio moj pravi zub, već veštački, ali je meni bio sheftan na deo mog zuba koji je ispod i bio mi je kao pravi.

Mene su u porodilištu ostavili u ubeđenju da to nije ništa neuobičajeno.
Incident nije pomenut na otpusnoj listi.
Ovde mi već izvesno vreme kolega bloger Unfuck napominje da on misli (nije totalno siguran) da se to kvalifikuje kao teža telesna povreda.
Ja, pravo da kažem, ne znam šta više o tom zubu da mislim.
Znam samo da sam stravičnih problema imala da ga ponovo namestim.
dreamreader dreamreader 20:44 06.10.2008

Re: Izveštaj

Draga Krugolina,

odlicna serija tekstova, ali uprkos crnom humoru - jeziva. Na trenutak sam pomislila da je incident sa zubom samo gruba sala da se naglasi problem, ali sam se setila da nismo u komedijama pajtonovskog tipa.

Sto se obracanja Ministarstvu tice (bilo koje Min. u nasoj Vladi reaguje isto), iz licnog iskustva znam, nema nista od odgovora sem ako isti ne sadrzi "suptilno" objasnjenje da ste promasili adekvatnu adresu za zalbe. Vasi mail-ovi su verovatno ignorisani kao i spam ili tretirani kao "ravings of a lunatic" (verovatno postoji odredejna doza razumevanja od strane sekretarice/sekretara ili sefa kabineta Ministra koji citaju te mailove, ali oni tu ne mogu/nece nista da poduzmu jer nije u opisu njihovog posla, bar onako kako ga oni tumace).
Ministartstvo/ministar/zamenik/pomocnici/bilo ko - ce reagovati samo u slucaju da nekim cudom zakazete sastanak (dobra veza zlata vredi), na kojem ce ocekivati nekakav konkretan/izvodljiv predlog sa Vase strane i ako oni ne moraju mnogo da urade. U prevodu, zaboravite na Ministarstvo - bar dok funkcionisu kao i do sada i sa ljudima koji tamo obicno rade.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:01 06.10.2008

Re: Izveštaj

Sto se obracanja Ministarstvu tice (bilo koje Min. u nasoj Vladi reaguje isto), iz licnog iskustva znam, nema nista od odgovora sem ako isti ne sadrzi "suptilno" objasnjenje da ste promasili adekvatnu adresu za zalbe. Vasi mail-ovi su verovatno ignorisani kao i spam ili tretirani kao "ravings of a lunatic" (verovatno postoji odredejna doza razumevanja od strane sekretarice/sekretara ili sefa kabineta Ministra koji citaju te mailove, ali oni tu ne mogu/nece nista da poduzmu jer nije u opisu njihovog posla, bar onako kako ga oni tumace).


Dreamreader, hvala na pregledu situacije, mada mi je već i meni postala jasna.
Ali - moje je da pišem.
Njihovo je da odgovore ili ne odgovore.
To što oni ne odgovaraju - govori mnogo o njima.
A meni daje dodatne argumente da ih kritikujem.
dreamreader dreamreader 23:04 06.10.2008

Re: Izveštaj

... - moje je da pišem.
Njihovo je da odgovore ili ne odgovore.
To što oni ne odgovaraju - govori mnogo o njima.
A meni daje dodatne argumente da ih kritikujem.


To svakako i bez pogovora:)
dragan7557 dragan7557 11:32 07.10.2008

Re: Greške i kako treba I deo

[quote]Poštovani gosn. Ministre (tj. ostali koji po zadatku u njegovo ime ovo imaju čitati),


Poštovani izbacite napolje jer niti ga poštujete nit' je za poštovanje kao i dodatak u zagradi.
Iako još uvek nisam dobila nikakav odgovor

ZAHTEVAM ODGOVOR jer ste po zakonu i običaju DUŽNI DA ODGOVORITE na pisma građana u zakonski propisanom roku.puna nade da će isti kad-tad stići, pišem vam ponovo
Izražavanjem "nade" sebe stavljate u minoran položaj (snishodljivosti prema Vlasti i ovi običaji su izbačeni iz civilizovane upotrebe već posle WW II. Umesto nadanja jasno označite Svoj Zahtev a nadu ostavite za loto i ostale igre na sreću.
Umesto "kad tad stići" pošaljite Zahtev pismom na povratni recept (ili kako se već zove u Srbiji) pa samim tim ukažite na dokaz za buduću tužbu.
Na kraju tekstova bila sam slobodna objaviti

Ovim ustvari kažete da se slažete sa postojećim stanjem ali Uzimate slobodu ....?????????
Pa jel' vama neko oduzeo slobodu pa morate da je uzimate, koji svoj čin već unapred osuđujete ?????????
te bih vam naročitu pažnju skrenula upravo na njih.

Umesto reči skretanja pažnje (koje nikoga nie obavezuju, jer deluju neozbiljno) ponovo upotrebita konstrukciju Zahteva
za poštovanjem vaših (i tuđih prava) i istaknite Zakonske Sankcije u slučaju oglušavanja ministra i njegovih služitelja, isticanjem činjenice da nije narod tu zbog njih već oni zbog naroda, te da su samo sluge narodne volje a ne Imperatori ili božanstva. Umesto spustanja ovih sluga na zemlju vi (i ostali koji pišu ovakve sadržaje) ovim putem učvršćujete ove služitelje naroda u uverenju da im niko nije ravan u njihovom Božanstvu kada provode u postu opisani teror nad pacijentima.

Pismena forma izražavanja koju ste upotrebili, čitaocu (ministru) ukazuje na vašu nesigurnost u prava koja imate, pokazuje snishodljivost prema Vlasti i nedostatak informisanosti o činjenici da svaka vlast ima ograničen period i da kad tad ODGOVARA za počinjeno zlo, neodgovornost, nehaj itd.

Pišite jasna i odrešita pisma sa isticanjem svojih prava a umesto Molitve koristite Na Vašim Pravima Zasnovan
ZAHTEV koji je u okviru zakona, običaja i ljudskosti. Osobito i drsko ukažite na propuste onoga kome pišete i naročito na sankcije koje predviđa zakon.I naravno pismeni dokaz za poslato pismo koje je od strane primaoca potpisano (ODGOVORNOST potvrđena potpisom o prijemu). Puno Uspeha i menjajte način jer su u pitanju Vaša Prava a Njihove DUŽNOSTI.
dragan7557
dragan7557 dragan7557 11:53 07.10.2008

Re: Izveštaj

Dešava se. To, odmah da kažem, nije bio moj pravi zub, već veštački, ali je meni bio sheftan na deo mog zuba koji je ispod i bio mi je kao pravi.

Za ovo tražite novčanu naknadu od bolnice, koja vam po zakonu pripada.
Uzgred izbijanje zuba (bilo veštačkih ili prirodnih) spada u teže telesne povrede po krivičnom zakonu sijaseta država pa i Srbije
dragan7557
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:21 07.10.2008

Re: Izveštaj

Dragane, evo čitam ovo već treći put.
I biće da ste vi u pravu.
Pokušaću sledeće pismo da napišem shodno vašim preporukama.
Pa da vidimo hoće li išta promeniti.

Za ovo tražite novčanu naknadu od bolnice, koja vam po zakonu pripada.
Uzgred izbijanje zuba (bilo veštačkih ili prirodnih) spada u teže telesne povrede po krivičnom zakonu sijaseta država pa i Srbije


Kako, Dragane, kad meni na optusnoj listi taj incident nije pomenut nijednom reči?
Ja dođem i tražim, oni pogledaju dokumentaciju i kažu: niko vama nije izbio zub, ne piše nigde, vi ste to sanjali.
Uostalom, do sada je to, verujem, i zastarelo. Četiri i po godine od tada prošlo.

ssvetlana92 ssvetlana92 15:42 07.10.2008

Re: Greške i kako treba I deo

E ovo mi se baš dopada. Mi kao da smo sa Marsa pali. Osnovna svoja prava ne poznajemo i ne konzumiramo iz straha da ne bude još gore. Možda nas strpaju u gepek i drže nekoliko dana.
Ja sam se naslušala užasa porodilja, sve su presrećne što su im uopšte dali bebu. A posle ćute kao zalivene. O čemu se radi!? Koji su to moćnici?
Verujem da Krugolina ne bi mogla da nadje žene koje bi svedočile o problemima koje su imale prilikom donošenja bebe na svet!
Žao mi je što verujem, da je tako!
elastigirl elastigirl 15:55 07.10.2008

Re: Greške i kako treba I deo

Krugolina, mozda nije lose da se ovaj tvoj blog obznani na serbiancafe-u, diskusiji "Trudnice i mamice" - tamo su svojevremeno zene iz ex-YU republika i inostranstva ostavljale opise svojih porodjaja (za nase prostore je uglavnom bilo pravilo da citas i places). Sigurno bi vecina tih zena zelela da ucestvuje u ovoj akciji.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:06 07.10.2008

Re: Greške i kako treba I deo

Zvuči kao dobra ideja.
Ja sam, inače, nameravala da, nakon što se sajt završi i postavi, prospem link unaokolo gde god mogu.
Ali, ne mari ni sad da se uradi.
Jel' moraš da budeš član tamo da ostaviš link?
I ako si član, možeš ti onda, da se ne učlanjujem ja sad samo zbog toga?
germanika germanika 20:21 07.10.2008

Re: Izveštaj

ma ko zna, mozda i upali! ja jos ne mogu da se nacudim da je meni upalilo sa ministarstvom unutrasnjih poslova. na prituzbu mi odgovorili drugog radnog dana od pisanja, poslali skeniran dokument sa potpisom i pecatom nacelnika ovog i onog i rekli sta da radim!

pisite, samo pisite, mozda nam zemlja ipak krece ka normali...
elastigirl elastigirl 20:27 07.10.2008

Re: Greške i kako treba I deo

Krugolina Borup
Zvuči kao dobra ideja.
Ja sam, inače, nameravala da, nakon što se sajt završi i postavi, prospem link unaokolo gde god mogu.
Ali, ne mari ni sad da se uradi.
Jel' moraš da budeš član tamo da ostaviš link?
I ako si član, možeš ti onda, da se ne učlanjujem ja sad samo zbog toga?


Jeste, moras da budes registrovani korisnik tako da mogu ja da postavim link na serbiancafe. Slazem se da je bolje da sacekamo da sajt proradi.

Evo cini mi se da nadjoh taj link na razna iskustva sa porodjaja:
http://www3.serbiancafe.com/lat/diskusije/mesg/140/010794199.html?53
tyson tyson 20:45 07.10.2008

Re: Greške i kako treba I deo

dragan7557
Iako još uvek nisam dobila nikakav odgovor

ZAHTEVAM ODGOVOR jer ste po zakonu i običaju DUŽNI DA ODGOVORITE na pisma građana u zakonski propisanom roku.

Gde ti živiš čoveče, o čemu pričaš; kakav zakonski propisan rok, kakva zakonska obaveza ministra ili bilo koga iz ministarstva da odgovaraju na ičije e-mail poruke?! To ne postoji nigde u svetu, a najmanje ovde.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:33 06.10.2008

Pitanje za dijasporu

Molim vas, pomozite, rešite mi misteriju koja me muči već skoro pet godina:

Da li su igde u svetu u porodilištima zabranjene GAĆE?

Unapred zahvalna Krugolina.
clickcafe clickcafe 19:41 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu


Da li su igde u svetu u porodilištima zabranjene GAĆE?

ne znam za porodiliste ali pre i posle operacije stvarno niko ne nosi donji ves ni nakit to je deo procedure
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:43 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

7 dana u porodilištu.
7 dana gaće zabranjene.
Unfuckable Unfuckable 19:45 06.10.2008

Re: Pitanje...logika

verovatno iz istog razloga zbog kog mnogima drže braunilu u veni sve vreme :
dakle - laka i brza dostupnost za "nedajbože" situaciju
komocija u odnosu na efikasnost i brzinu ipak ima manji prioritet
Gonzo92 Gonzo92 19:46 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

Da li su igde u svetu u porodilištima zabranjene GAĆE?


U kanadi, zene nose samo one ogrtace. Mada je porodjaj mnogo humaniji od ovog sto opisujete. Jedeini je problem (a mozda je to i normalno?) sto vas ekspresno otpuste.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:47 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

komocija u odnosu na efikasnost i brzinu ipak ima manji prioritet


7 dana???
Unfuckable Unfuckable 19:48 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

sad se već pogađamo :
ok - 7 dana, otkud ja da znam koliko dana "posle" računaju u - kritične
Logično je
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:51 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

Da li su igde u svetu u porodilištima zabranjene GAĆE?

ma naravno da nisu zabranjene! niko nemozhe da zabrani to. ja nemogu da verujem da vam ne daju gace tamo! evo dva puta sam se poradjala u usa i nikad mi niko nije zabranio gace!
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:52 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

Logično je


Ma, nije logično, ne može biti logično!
Ajde koji sat posle operacije - razumem.
Sve posle toga, ako je nedajbože neka frka: makaze pa seci!!!
Šta je tu, bre, problem?
Što će porodilja da traži da joj posle nadoknade troškove uništenih gaća???
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:53 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

evo dva puta sam se poradjala u usa i nikad mi niko nije zabranio gace!


E, pa fala Njanja što si mi potvrdila ono što sam i sumnjala da je slučaj.

Re: Pitanje za dijasporu

u intenzivnoj nezi pacijenti ne nose gace vec samo tzv gown, tj neku vrstu spavacice koja se lako skida i podvrce da lekar moze lako da ih pregleda/intervenise ako je potrebno, sto se cesto desava pacijentima u intenzivnoj nezi.
elastigirl elastigirl 20:11 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

Da li su igde u svetu u porodilištima zabranjene GAĆE?


U Kanadi nisu zabranjene, a u onom paketu koji te ceka u sobi nakon porodjaja (za bebu dobijes pampers pelene, krpice i slicno) dobijes i ti nekoliko para supljikavih mrezastih gacica i nekih ogromnih ulozaka koje su bas ono sto ti treba prvih dan-dva dok puno krvaris. To zapravo i nisu gace posto su suplje bar 99%, vise kao neka mreza koja je nesto kao kratke bokserice, nadam se da neko ima pojma o cemu pricam. A kad krvarenje postane slabije onda naravno mozes gace, samo sto su nama sa carskim preporucivali da budu od cistog pamuka i to ne bikini, vec po mogucstvu neke dublje, najbolje one 'babske' do pupka - da ne bi iritirali ranu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:15 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

u intenzivnoj nezi pacijenti ne nose gace vec samo tzv gown,


Ja sam 3 dana bila na intenzivnoj, a 4 dana u Baby Friendly.
Gaće zabranjene sve vreme, svih 7 dana.
Da ne kažem - gaće proterane iz porodilišta.

Dalje, Ana zar ne postoji razlika između intenzivne nege porodilje i ostalih?
Mislim, ipak žena posle porođaja krvari, bio to porođaj carskim rezom ili normalan.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:17 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

Dobro, znači:

USA - gaće-friendly
Kanada - gaće-friendly
UK - gaće-friendly
Dalje?

Re: Pitanje za dijasporu

ako zena krvari onda joj se stavljaju one "supljikave gace" kao u kanadi - tj ulozak, a ostatag gaca samo mrezica
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:22 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
ako zena krvari onda joj se stavljaju one "supljikave gace" kao u kanadi - tj ulozak, a ostatag gaca samo mrezica


Znači, ipak su neke gaće, majku mu.

UK-gaće friendly, too.

Re: Pitanje za dijasporu

ne po definiciji
krvaris -ulozak gace
ne krvaris - nema gace
kad si u intenzivnoj nezi to znaci da ti mnooogo nije dobro i postoje prece stvari od gaca. to naravno ne znaci da treba da izgubis svoje ljudsko dostojanstvo.
u intenzivnoj nezi takodje nema torbi ni gospodza koje mogu da hodaju i dodaju torbe
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:48 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

kad si u intenzivnoj nezi to znaci da ti mnooogo nije dobro i postoje prece stvari od gaca.


Pa, onda Srpkinje imaju totalno drugačije materice od Engleskinja.
Ovde - SVAKOJ koja se porodi carskim rezom, automatski TRI DANA mnooooooooogo nije dobro.)

u intenzivnoj nezi takodje nema torbi ni gospodza koje mogu da hodaju i dodaju torbe


E?
A kako onda pacijenti intenzivno jedni druge neguju?
Lepljiva Lepljiva 23:15 06.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

hahahaha, pazi kad sam na ovo zaboravila(davno sam se porodila u Srbiji, '88. i '92.g)i tada smo nosili gaće krišom od lekara. Kad dodju u vizitu mi ih skinemo, čim oni preko vrata mi gaće na guzove :))).
Možda nije baš za smeh, al' meni prosto neverovatno kako sam to zaboravila.
NNN NNN 23:51 06.10.2008

ćega

Mislim da se kod nas nose "one mrežaste", pitaću ženu.
Ja je ohrabrujem da ih ne nosi ni po kući :) (mislim na obične a ne na mrežaste gaće)
Taska Dana Taska Dana 05:00 07.10.2008

Friendly gace

Te gace su super udobne i mnogo lepo stoje...:)
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:41 07.10.2008

Re: Friendly gace

Gaće su čovekov najbolji prijatelj.
aquariusoptimist aquariusoptimist 11:19 07.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

Krugolina Borup
Molim vas, pomozite, rešite mi misteriju koja me muči već skoro pet godinaa li su igde u svetu u porodilištima zabranjene GAĆE?Unapred zahvalna Krugolina.


Mozda tange nisu.
vracarac92 vracarac92 11:59 07.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

Da li su igde u svetu u porodilištima zabranjene GAĆE?
Pa bez gaća je lepše!
vracarac92 vracarac92 12:00 07.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

7 dana u porodilištu.
7 dana gaće zabranjene.

14 dana na Adi Bojani
14 dana gaće zabranjene
vracarac92 vracarac92 12:02 07.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

Dalje?
Ona famozna polu-zapadna zemlja gde su se moja deca rodila - gaće friendly. Bar mi se tako čini pošto s' obzirom na okolnosti nisam baš mnogo obraćao pažnju na problem donjeg veša u porodilištu.
NNN NNN 14:48 07.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

Ne mogu ni u Frontu (reče mi žena), tj mogu mrežaste za "carski rez", a za regularan porođaj samo uložak pa se snalazi :(
j.bre j.bre 05:33 08.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

Unfuckable
sad se već pogađamo :
ok - 7 dana, otkud ja da znam koliko dana "posle" računaju u - kritične
Logično je

Ok Unf, razumem tvoju logiku i da nisam prosla kroz sta sam prosla verovatno bih se i slozila s tobom. Ali kako onda objasniti sledecu situaciju:

Porodila sam se carskim rezom u ponedeljak 23:45, a kod kuce sam bila u petak u vreme rucka (jer je procedura otpusta trajala celo prepodne). U porodilistu sam (nakon porodjaja) provela tri cela dana - u obicnoj sobi, ne na intezivnoj!

Ako racunamo da je x dana "posle" kriticno, onda:

Kako to da intezivne nege u mom slucaju nije ni bilo? Ili... Mozda sam ja neobavestena. Mozda se se pod intezivnom negom podrazumeva kacenje na infuziju u sobi u kojoj, u krevetu pored, lezi zena koja vise lici na leoparda jer je sva osuta crvenim pecatima?!
Kako to da je odluka da napustim porodiliste doneta svega 81h nakon carskog reza?

Ama, nije da se zalim! To je najlepsa stvar koja mi se tamo dogodila! Otisla sam kuci pevajuci!
Nego eto, kad vec idemo u sitna crevca...


PS. Kru, ja sam mrezaste gace kupila u jednoj od prodavnica u holu porodilista. Nosila sam ih samo treceg dana (jer sam tek tada uspela da se presavijem i obucem ih) i nisam ih skidala za vreme vizite, iako mi je to bilo sugerisano. Doc (onaj mladjani, ranije pomenuti) se nije bunio, samo je zamolio da ih, s oprostenjem, smaknem kako bi mogao da mi pregleda ranu.

Izgleda da tu nema nekih pravila (pardon, protokola), vec kako kome zapadne.
Kao i za sve drugo.
ana.ch ana.ch 15:03 10.10.2008

Re: Pitanje za dijasporu

U Svajcarskoj - gace, naravno! Takodje te supljikave, bar posle carskog reza. Zapravo, posto je rana sveza, te su i najudobnije, lako se skidaju, ako se isprljaju bacis ih i uzmes nove... Sve je to prakticno prvih dana kada dosta krvaris. Ali ja sam presla na svoje, cini mi se, 3. dan. Nema pravilnik o tome kada mozes da pocnes da koristis svoj ves.
haylee haylee 19:47 06.10.2008

svaka cast na blogu

Morao bi svakako da se zalepi na duze vreme na naslovnoj strani i na naslovnoj b92.net, da sramota i ponizenja kojima su trudnice veoma cesto izlozene neposredno pre, za vreme i neposredno posle porodjaja budu vidljive sto siroj javnosti.
Ovo su bazicne civilizacijske norme, koje nase zdravstvene ustanove ne ispunjavaju.
Moja zena se takodje porodila pre mesec dana, i takodje prosla kroz trudnickog 'toplog zeca', doduse ne ovako potresno.
Smatram da bi ovaj blog trebalo da preraste u permanentan sajt (vratite-nam-zdravlje.rs, recimo), gde ce se objavljivati licna iskustva, peticije, pisme zvanicnicima, zakoni i protokoli kojih ustanove i osoblje mora da se pridrzava i sve ostalo sto ce pomoci da se situacija popravi.
Kao profesionalac u oblasti uredjivanja web sadrzaja, spreman sam da ucestvujem u takvom projektu sa zainteresovanim programerima, dizajnerima, web marketing i web pr strucnjacima.

U Norveskoj, medicinska sestra dobija opomenu, pa otkaz kada digne glas na pacijenta. To je standard kome moramo da stremimo...pa dokle stignemo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:51 06.10.2008

Re: svaka cast na blogu

haylee, bili su prethodni delovi na naslovnoj strani B92 najavljivani, i to dosta dugo.

Što se vebsajta tiče, ja ga pripremam. Skupljam priče s porođaja i okačiću ih sve, anonimno, na vebsajt.
Mene samo porodilišta u ovom trenutku zanimaju.
Znam da je stanje grozno generalno, ali ovo MORA da ima prioritet, i sve reforme MORAJU iz porodilišta krenuti.
Stoga se čuvam da se ne rasplinem.

Hvala na ponudi pomoći, ali ja sam već našla jednu blogerku koja je još u danima mog boravka u Potpalublju izrazila želju da da svoj doprinost izradom vebsajta.

Meni srce puno što vidim da nisam jedina koja je spremna nešto po ovom pitanju uraditi.
haylee haylee 20:19 06.10.2008

Re: svaka cast na blogu

Kul. Samo dobro razmisliti o organizaciji sadrzaja...dakle:

Navigacija
- Licne ispovesti
- Zakoni i propisi
- Pisma institucijama
- Peticije i ankete
- Foto & Video (ovo moze narocito efektno da bude...foto i video prilozi sa kratkim opisom koji dovoljno govore za sebe)

Napraviti jos jednu navigaciju po tagovima/temama (Epidural, Medicinske sestre, Korupcija...etc)
ima tu posla osim pukog objavljivanja, ako ce da bude dobro organizovano i navigabilno...
ssvetlana92 ssvetlana92 20:03 06.10.2008

Samo se nerviram!

Užasno me potresaju ovi tvoji tekstovi i idu mi suze od besa! Nisam radjala u ovoj našoj "krasnoj" zemlji, užasnuta sličnim pričama. Pomogli su mi uveliko i lekari koji me nisu gledali kao pacijenta, nego kao broj. Broj čega, ne znam...ali ipak broj. Sada kada idem isključivo kod privatnika gledaju me kao cifru. Imam utisak da im uhvatim misao na momenat i shvatim da misle o fosnama, kubiku cigli ili krova. Zbrzavaju me, da sumiraju cifru na kraju dana. Pazar!
Sve u svemu, ogorčena sam!!!!
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:29 06.10.2008

Re: Samo se nerviram!

Nemoj da se nerviraš.
Nego, hajde nešto da menjamo!
ssvetlana92 ssvetlana92 22:49 06.10.2008

Re: Samo se nerviram!

Krugolina Borup
Nemoj da se nerviraš.
Nego, hajde nešto da menjamo!

Uz tebe sam! !!!!!!
engelhart engelhart 20:19 06.10.2008

podrzka

Prica je fakin skeri!
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:28 06.10.2008

Re: podrzka

engelhart
Prica je fakin skeri!


Mani priču.
Probaj uživo.)
engelhart engelhart 23:55 06.10.2008

Re: podrzka

Prisustvovao sam rodjenju cerke pre 11 meseci i da je bilo mojoj zeni tako kao sto je bilo tebi ja bi nabavio shotgun. Uslovi u Ljubljani nisu idealni ali se ne mogu uporediti sa tvojim iskustvom i zato ste zene u Srbiji ocigledno veoma hrabre. U nekim stvarima slovenacka nemastovitost i formalizam ocito imaju dobru stranu jer ne treba da se neko u bolnici razbaci za tebe od radosti, barem takav je moj osjecaj, nego samo da uradi ono sta treba. Ono sto najvise boli je degutantna arogancija nekoga od koga zavise tvoje banalne potrebe, i on/a to zna i u tome uziva...
Davie Davie 20:21 06.10.2008

Ko o cemu

baba o ustipcima a krugolinche o mukama majkeknezopoljke prilikom megagigantskog porodjaja...
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:26 06.10.2008

Re: Ko o cemu

Krugolina DUBOKO veruje u moć PONAVLJANJA.
Decenijama se o ovome ćuti.
Ne fali ništa da se par meseci priča samo o tome.
Davie Davie 21:10 06.10.2008

Re: Ko o cemu

par meseci priča samo o tome.

Samo par meseci? Ne budimo skromni, od najranijih dana na blogu vi pisete samo o vasem porodjaju...

Uzgred, i ja sam bio na dva porodjaja (da se pohvalim), od pocetka do kraja, zapravo jos ona 2-3 dana koliko porodilja ostaje po porodjaju u zemljama gde su majkeknezopoljke svakodnevica... i lepsa polovina mi po mom skromnom uverenju mnogo teze podnela operaciju sinusa. Doduse mozda i zbog toga sto ja istoj nisam prisustvovao...

Krugolinche, a jel vasa jaca polovina iliti tata kengur prisustvovao porodjaju? Kol'ko me secanje sluzi pre 4-5 godina su i u Beogradu tate kenguri stekli pravo da smetaju u porodiljskoj sobi...
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:49 06.10.2008

Re: Ko o cemu

Samo par meseci? Ne budimo skromni, od najranijih dana na blogu vi pisete samo o vasem porodjaju...


Nije tačno. Pišem i o pušenju.
A svako, naravno, piše i komentariše najviše ono što ga zanima.
Jel' to neprirodno?

To što sam ja tamo doživela - nije u redu.
A nisam samo ja doživela.
Ja sam samo jedina dovoljno luda da o tome javno pričam, i da verujem da se pričom o tome nešto možda može promeniti.
A vi - vidim - već na pola puta da me proglasite razmaženom.
Vašoj gospođi ženi svaka čast.
Ali, nismo svi podjednako izdržljivi i hrabri.
Vi ste, vidim, imali sreću da decu pravite sa Wonderwoman.
Ja nisam Wonderwoman. Ja sam samo woman.
I nisam jedina.

Krugolinche, a jel vasa jaca polovina iliti tata kengur prisustvovao porodjaju? Kol'ko me secanje sluzi pre 4-5 godina su i u Beogradu tate kenguri stekli pravo da smetaju u porodiljskoj sobi...


Ne, nije.
On je bio izričito protiv toga.
A što pitate?

Inače, da, prisustvo oca porođaju je bilo moguće, ako se plati, najavi unapred, ako da kaku na analizu i ne znam šta još sve ne, da im valjda i operu otpeva da bi se kvalifikovao. I pri tome mu je ulaz u porođajnu salu dozvoljen tek kad počnu naponi, tj. ne može da bude sa ženom unutra dok ne krene baš sam porođaj.
Davie Davie 22:29 06.10.2008

Re: Ko o cemu

Ne, nije.
On je bio izričito protiv toga.
A što pitate?

Jedan od razloga, ponajvazniji rekao bih, prisustva tate kengura je ljubav i paznja ka mami kengurici... davanje podrske, pomoc i slicne trice i kucine koje balkanboyevi ne ispoljavaju bas tako lako.
A koji razlog je tata kengur naveo da bi bio tako izricit?
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:39 06.10.2008

Re: Ko o cemu

Jedan od razloga, ponajvazniji rekao bih, prisustva tate kengura je ljubav i paznja ka mami kengurici... davanje podrske, pomoc i slicne trice i kucine koje balkanboyevi ne ispoljavaju bas tako lako.


Pa, ono, što jes' jes'.
Ali, kakve to veze ima sa odnosom, na primer, sestre Slobodanke prema meni?
Ima žena koje vanbračno rađaju decu.
Sve žene treba da imaju normalan tretman u porodilištu, bile same, udate, neudate, Romkinje, razvedene, udovice, s ocem koji prisustvuje porodjaju ili ne.

A koji razlog je tata kengur naveo da bi bio tako izricit?


A odgovor na to vam je bitan da biste mogli da psihoanalizirate mene ili njega?
Zašto je uopšte bitno za priču o stanju u porodilištima?
Ne shvatam.
Davie Davie 23:14 06.10.2008

Re: Ko o cemu

A odgovor na to vam je bitan da biste mogli da psihoanalizirate mene ili njega?
Zašto je uopšte bitno za priču o stanju u porodilištima?
Ne shvatam.


Pa posto smo iscitali skoro sve o pripremi i samom porodjaju neke (mene recimo) interesuje i taj detalj, da slika bude potpuna... zasto je muskarac izricit da ne prisustvuje tako vaznom desavanju u zivotu voljene osobe , u sustini nije to samo bitno desavanje za porodilju, veoma vazno je i za samog tatu kengura, nista ne moze opisati trenutak kad tata kengur skapira da mu dete dolazi na ovaj svet... a isto tako tata kengur samo na tom mestu moze spoznati kroz sta prolazi mama kengurica. Zato me i kopka koje razloge za svoju izricitost navode balkanikus tate kenguri...

Eto, i to je jedna od bitnih razlika u porodjaju negde na Zapadu i u Srbiji, sve zapadnjacke tata kengure koje licno znam su prisustvovali rodjenju malih kengurcica (pa bili i iz Srbije) a u Srbiji ne znam nijednoga koji je to uradio... zar i to nije jedan od nacina kojima se porodjaj mama kenguricama moze naciniti boljim, bezbolnijim, sigurnijim, toplijim?
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:32 06.10.2008

Re: Ko o cemu

Zato me i kopka koje razloge za svoju izricitost navode balkanikus tate kenguri...


Pa, pravo da vam kažem, ja i nisam čula neki jasan razlog.
Tata-Kengur je samo ponavljao: "Ja to ne mogu!"
Na kraju se ispostavilo da - i da je bio tamo - ništa to ni meni ni njemu ne bi značilo, jer je sve obavljeno carskim rezom, a u operacionu salu ni u svetu ne puštaju, to mi je potpuno jasno.

U odbranu moga Tata-Kengura, pak, moram da kažem da je on bio toliko divan kasnije sa mnom i sa detetom, da je u prvih mesec dana kada sam ja zapatila ovčije boginje maltene malom bio mama u svemu, osim što sisu nije mogao da mu da, da nas je oboje toliko čuvao i pazio, da se nikako u Balkance svrstati ne može.

Eto, i to je jedna od bitnih razlika u porodjaju negde na Zapadu i u Srbiji, sve zapadnjacke tata kengure koje licno znam su prisustvovali rodjenju malih kengurcica (pa bili i iz Srbije) a u Srbiji ne znam nijednoga koji je to uradio... zar i to nije jedan od nacina kojima se porodjaj mama kenguricama moze naciniti boljim, bezbolnijim, sigurnijim, toplijim?


Pa, naravno. Ne znam zašto većina ovde ima otpor, ali imaju otpor.
Ali, ne može Kengur biti tri dana na intenzivnoj nezi, da ženu brani od sestre Slobodanke.
Džaba i da je na porođaju, maltretiranje i ponižavanje žene nastavlja se, ako ne i pogoršava, odmah nakon istog.
queeria92 queeria92 20:21 06.10.2008

Odleteo je materinski insekt

Krugolina,
Ubila si svaku želju u meni da ikada ostanem u drugom stanju. Sada ću da gutam antibebi pilule tri put dnevno i kad ne treba - za ne daj bože.
Unfuckable Unfuckable 20:24 06.10.2008

Re: Odleteo je materinski...instant

nije li to ipak, pre Krugoline, obavila Majka Priroda
ili sam, po običaju, nešto propustio...?
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:27 06.10.2008

Re: Odleteo je materinski...instant

ili sam, po običaju, nešto propustio...?


Propustio si.
Pa, jel' gledaš ti vesti?
Jel' nisi video onog muškarca što je doneo bebu na svet.
Ozbiljno pitam, ozbiljno je bilo.
queeria92 queeria92 20:31 06.10.2008

Re: Odleteo je materinski...instant

Jel' nisi video onog muškarca što je doneo bebu na svet.




Ja se od tada posebno pazim...
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:37 06.10.2008

Re: Odleteo je materinski...instant

U stvari, i ja pogreših kad rekoh "muškarac".

Ne znam sad, damubiješ, kako se po ps-u zove, jeste meni moj drug Džek iz San Franciska vazda objašnjavao sve moguće polne varijante, te jedno, te drugo, te mešano, i štatijaznam... ja to sve zaboravila. Bila totalno fascinirana informacijama, pa od šoka ništa nisam prebacila u dugoročnu memoriju.

Re: Odleteo je materinski...instant

evo krugolina da ti odgonetnem pitanje pola - nesto izmedju
iggggi iggggi 10:43 07.10.2008

Re: Odleteo je materinski insekt

Sada ću da gutam antibebi pilule tri put dnevno i kad ne treba - za ne daj bože.


Pilule ti nisu 100% sigurne, cuo sam da spirala jeste, pa mozda da odes na jednu ugradnju.
aquariusoptimist aquariusoptimist 11:24 07.10.2008

Re: Odleteo je materinski...instant

Ja se od tada posebno pazim



LOL LOL LOL
skyspoter skyspoter 20:27 06.10.2008

mislila sam

nadala sam se da je treci deo - the end, final...
ali bre sa cetvrtim delom koji ne smem ni da procitam, a jos manje da razmisljam o srbijici kao mogucnosti porodjaja, resila sam da odgledam university chalange with Jeremy Paxman. Sounds more down to earth.
anabras anabras 21:42 06.10.2008

what happened to me

Ja sam se porodila u Kruševcu, a trudnoću vodila u Beogradu i Pirotu, tako da imam presek situacije. No iz plejade muka koje me zadesiše, kako sam tako trudna putovala lijepom našom, iskustva s drskim sestrama su mi najgora. Meni, naime, nisu htele da prokuvaju vodu. Bila sam 8 dana u porodilištu. Zahvaljujući stalnom provetravanju- promaji, prehladila sam se. Vrlo je nezgodno kad se porodite u 23 godini , na nepoznatom terenu......odlutaću....toliko toga...takvo mučenje....8 najgorih dana u mom životu. Nikada više neću dozvoliti da prođem kroz takvu golgotu. I te nalakirane, koje paradiraju po hodnicima, ne radeći ništa, nisu htele da mi prokuvaju vodu. Ja sam imala čaj, došla sam do njih dok su kuvale sebi kafu i uljudno ih zamolila, na šta sam dobila odgovor da to ne stoji u opisu njihovog posla i da pitam čistačicu.
A žalba doktorima jedino pomaže. kad onako sve u ha ha fazonu krenu u jutarnju vizitu sa sestrama koje poskakuju oko njih ( još ako su doktori muškog pola), ja sam se žalila na sve i na sva. I ponekad je i vredelo, čak i da nije, meni je bilo lakše

Samo napred Krugolina
Žene zaborave, ali ne treba, jer ožiljci su tu, na nama
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:58 06.10.2008

Re: what happened to me

Samo napred Krugolina
Žene zaborave, ali ne treba, jer ožiljci su tu, na nama


Činjenica da je u prošla dva nastavka dobar broj žena sebe po prvi put registrovao na blog samo da bi postavile horor priču o svom porođaju, meni je dovoljna da nastavim dalje.

sentinel26 sentinel26 15:23 07.10.2008

Re: what happened ?

Krugolina Borup
Samo napred Krugolina
Žene zaborave, ali ne treba, jer ožiljci su tu, na nama
Činjenica da je u prošla dva nastavka dobar broj žena sebe po prvi put registrovao na blog samo da bi postavile horor priču o svom porođaju, meni je dovoljna da nastavim dalje.
Nije Krugolina od onih koji lako odustaju.

Prvo da čestitam na dobro pripremljenom serijalu prikaza stanja zdravlja i brige za one koji pomažu očuvanje i reprodukciju nacije.
Jedan dio opisanih odnosa može da se promijeni i bez nekih značajnih sredstava.

Upravo kada si pokrenula ovu seriju članaka, od moje poslovne prijateljice, sam saznao da je prije 3 mjeseca greškom ljekara u porodilištu izgubila bebu. Skoro 20 godina su u braku i još nemaju djece, može se zamisliti kako im je bilo.
Žena je još u šoku, nije uopšte sposobna da radi i ko zna kada će biti.

Poslije dogadjaja ljekar je pobjegao iz bolnice na par dana.

Predložio sam joj da obavezno tuži sudu bolnicu i njega i da ga goni do sudnjega dana, ali ona kaže da se njena porodica i suprug ne slažu sa tom idejom.


Krugolina Borup Krugolina Borup 15:33 07.10.2008

Re: what happened ?

Predložio sam joj da obavezno tuži sudu bolnicu i njega i da ga goni do sudnjega dana, ali ona kaže da se njena porodica i suprug ne slažu sa tom idejom.


Ljudi se plaše.
Ko će sledeći put da je porađa? Sudije?
Hvala na lepim rečima sentinel.
Unfuckable Unfuckable 21:48 06.10.2008

želim nešto da dodam

bez obzira na oprečne komentare koji su neophodan začin svakog dobrog bloga, pa ih i ja tako kapiram :

U početku sam - dok su se inicijalni tekstovi o "Beloj Kugi" nalazili samo u potpalublju - poprilično diskutovao sa Krugolinom oko nekih njenih stavova koje zastupa....možda čak više oko pitanja koja postavlja, da ne širim sada priču, branio sam i branim pravo lekara da ne moraju baš za svaki jebeni potez koji čine održavaju konsultacije sa pacijentom - i sami znamo da ima mnogo pacijenata koji misle da zaista sve u vezi medicine bolje znaju od lekara.

Kako je priča odmicala - a svedočenja prisutnih dama se gomilala - shvatio sam da je fokus ove priče prevashodno uperen na Ministarstvo i na loše običaje u našoj medicinskoj praksi - a ima ih, kao i u svim drugim praksama - samo što u medicini, prosveti ....i fudbalu nekako - najviše bole i upadaju u oči.

Zato mislim da je ova Krugolinina misija koju kapiram na prvom mestu kao "Nema nedodirljivih" - jer to je Zid Ćutanja koji prvi treba da se probije (vidimo svi ignor koji trpi od ministarstva ) - veoma bitna i autentična, kao i da zaslužuje podršku svih koji su u mogućnosti da je pruže ( a, po Krugolininim navodima, ima takvih - boguhvala..)

Stoga bih zamolio blogere da, pre nego što okače još koji "au dokle ćeš" i sl. komentar prvo malo promisle o tome - radi li Krugolina na ličnoj promociji ovde ili trese drvo povijeno pod teretom zaparloženih, maltene u genetski kod usađenih, loših običaja u našem - kakvom, takvom...ali naše je - društvu ?

Ako se zapitate "Zašto Srbi nikada neće umreti od bele kuge?"
...pa, ja mislim... - dok se NEKO buni, ukazuje, kritikuje i predlaže, troši svoje vreme i energiju - šanse za taj Beli Pomor se ipak prilično smanjuju
Mislite o tome
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:52 06.10.2008

Re: želim nešto da dodam

Nenad Jebljivi,
ju, pa fala ti.)
Unfuckable Unfuckable 21:57 06.10.2008

Re: želim nešto da dodam

Pravda je moje srednje ime...skromno ali zagonetno reče On laganim hodom odlazeći u sumrak zalazećeg Sunca zaklonjenog njegovom širokim ramenima
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:31 06.10.2008

sexual healing

unf, josh par ovakvih komentara i mozhesh sam samcat da izlechish srbiju od bele kuge. ko(ja) ne bi pristao(la) na lechenje kad je u pitanju izlechioc skroman, ali zagonetan, shirokih ramena?
jeremija92 jeremija92 23:08 06.10.2008

Re: želim nešto da dodam

Unfuckable

Ako se zapitate "Zašto Srbi nikada neće umreti od bele kuge?"
...pa, ja mislim... - dok se NEKO buni, ukazuje, kritikuje i predlaže, troši svoje vreme i energiju - šanse za taj Beli Pomor se ipak prilično smanjuju
Mislite o tome


Uz sve poštovanje za gore navedeno, a i uz veliku opasnost da ispadnem prost, ne mogu da odolim, a da ne navedem još jedan malecki preduslov, jednu sitnicu, jednu činjenicu, koja se izgleda u visokoumnoj raspravi zagubila, zaboravila, iščilila...

Dakle, mislim da Srbi neće umreti od bele kuge, ako budu češće jebali Srpkinje.
Unfuckable Unfuckable 23:16 06.10.2008

Re: želim nešto da dodam

naravno, Džeremaja
međutim, u prošlim Krugolininim blogovima lepo se moglo videti da čak ni tajrad ne garantuje rezultat : jer, podsetimo se. budale su tako inventivne (a, na žalost - ima ih i među medicinskim osobljem)
lenamur lenamur 00:23 07.10.2008

Sirim dalje

I ja sam jedna od onih koji su se registrovali na B92 blogu upravo zbog ove teme, i pozdravljam i podrzavam ideju u potpunosti. Pratim ovu temu od I dela. Elem, imam 33 godine i 0 dece; jos uvek. Pre 3 godine smo suprug i ja napustili Srbiju i nameravamo da ovde u Australiji krenemo sa prosirenjem porodice, i to veoma brzo, bez strahova (raznoraznih) koji su nas pratili u Srbiji
Necu da iznosim negativna iskustva sa srpskim zdravstvom, vec sam htela, uz podrsku da istrajete, da spomenem da cu proslediti ovaj link mojim prijateljicama koje imaju decicu u AUS, USA, Kanadi i Nemackoj. Znam da sve imaju veoma prijatna iskustva, ali ne mogu bas da obecam da ce se sve javiti. A mozda i neka Ozijka pristane da prenesem njenu pricu :)
Malo off: Sto se tice pisanja raznim ministarstvima i drzavnim sluzbama, i ja sam se uverila da je to gubljenje vremena; vise puta.
NNN NNN 01:50 07.10.2008

85000/lenamur

Zaista se dosta njih registrovalo zbog tebe Kru, pa ti vidi, odgovornost raste, sve oči su uprte u tebe... :)
4krofnica 4krofnica 09:38 07.10.2008

nesto lepo

cekaj.
hajde da vam ispricam nesto sa hepiendingom, a kao dokaz da ima pozrtvovanih i savesnih doktora i sestara kod nas, vec sam napisala u drugom delu kru price, ali ajmo opet...

prica vec recena, drugi porodjaj, visegradska, lezanje visesatno pod indukcijom, nema sestara, doktor mesar...ma nek se nose, porodila se kako tako, gotovo najzad u 10 do 11 navece.
Jutro.utrcava sestra u sobu "brzo majko, nije nesto u redu sa bebom"
trcim.
ulazim u intezivnu, malecki u inkubatoru, vice sestra potpisite brzo, hitno u tirsovu! nemam pojma sta se desava.sestra ga uvija, uzima ga i trkom ulece u lift.
mrak.
te noci je dezurala nacelnica (srecom!) koja je posmatrala moju bebu i pokusavala da dokuci zasto bljuje sve sto mu stave u usta, posumnjala je na atreziju ezofagusa.
njemu jednjak i zeludac uopste nisu bili spojeni. mogla je da ga ostavi dan, dva na posmatranju, sto se obicno cini, ali nije. sve je islo na pluca, bilo bi prekasno,. spasila ga je.
Dr. Antonovic
Sutradan ga je hitno operisao fenomenalan tim doktora.
(neznam kako uzmu malu veknu sa manje od 3 kg., iseku ga, navuku jednjak na zeludac,
zasiju, vestacka pluca, cevcice iz usta, nogu, ruku, rane, s.f.)
Dr. Vujovic i Dr. Lukac
sestre sa nenatologije (gledala sam ih krisom) posle date terapije, u slobodno vreme, bebama u inkubatoru pevaju, ljube ih, maze.
neopisivo lepo
(no name sestre)

HVALA IM SVIMA BESKRAJNO
NNN NNN 14:31 07.10.2008

Re: nesto lepo

sestre sa nenatologije (gledala sam ih krisom) posle date terapije, u slobodno vreme, bebama u inkubatoru pevaju, ljube ih, maze.
neopisivo lepo
PRELEPO!
jande92 jande92 10:31 07.10.2008

draga mama

Pise ti jedan tata koji je vise puta prosao tvoju pricu, doduse ne bas tako, jer ono sto individualno dozivis ne moze se recima opisati. Da ti porucim, nasla si crkvu u kojoj ce da se krstis, tj. bas si Vecnom Ministru Zdravlja RS nasla da pises. Znas li da je u pojedinim bolnicama toliki javasluk da su morali da uvedu i raport u 14 casova, pored redovnog jutarnjeg, da bi se valjda prikupili. Medicinsko osoblje je i pored jako popularne skole za upis, jako nepismeno, tj. malo radi na sebi a voli u sebi.. tako da ako prikupljate informacije od njih, najbolje je da znas ko je s kim i kada.O higijeni ne vredi raspravljati, nikada nije bila na nivou i uvek je bilo neki razloga za to> sankcije, los direktor, neadekvatno nemedicinsko osoblje, nedovoljno sredstava, predugi rokovi za raspisivanje tendera..ma sto stvari.Jezivo je to sto nista nije do danas uradjeno da se popravi status pojedinca-pacijenta, pojedinacno ne i ukupno. Doduse ako ste ''likvidni'' jako postaju zabrinuti i servilni. Medjutim , ni tada nisu ni strucni ni dobri a kamoli da vam zavrse posao. Nemate u zdravstvu kvalitet ni za pare.
Samo toliko...
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:09 07.10.2008

Re: draga mama

Jande, hvala na javljanju. E, super ti avatar.)

Da ti porucim, nasla si crkvu u kojoj ce da se krstis, tj. bas si Vecnom Ministru Zdravlja RS nasla da pises.


Pa šta onda da radio?
Pa ne možemo samo sedeti skrštenih ruku i kukati kako ništa ne valja?
A mi ništa ne možemo da promenimo sami, nemamo vlast nikakvu.
Ja mislim da treba biti uporan do bola. Porođajnog.
Dok Ministar ne poželi Epidural.
smokvica13 smokvica13 11:50 07.10.2008

gacice

NIje mi bilo leno da iskopam iz ormara jedan primerak onih mrezastih gacica koje su gore pominjane i slikam ih da bi sliku prilozila uz ovaj komentar, ali kad sam na kraju sve sredila nisam uspela da ih "pokazem". Ocigledno da nisam bas maher na racunaru pa cete ovoga puta ostati bez slike, ali moram da kazem da sam te "gacice" dobila ovde (u Norveskoj) u bolnici sa jos nekoliko vecih ulozaka zato da bi mi bilo lakse, komotnije nego da oblacim svoje privatne gacice i uprljam ih i slicno... Znaci, mogla sam da nosim sta sam htela.
Porodila sam se u Norveskoj pre 7 godina i nemam rec da kazem protiv nikog od bolnickog osoblja!
Pre 12 godina porodjaj kod nas je bio nocna mora, ali kako mi je to bilo prvo dete, nisam znala ni sta da ocekujem. Ono vreme posle samog porodjaja - stravicno, ne zelim ni da se prisecam!!! Izbezumljeno sam hodala po bolnici do wc stiscuci ulozak nogama da mi ne ispadne na sred hodnika jer gacice nisam smela da nosim. Strasno!
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:02 07.10.2008

Re: gacice

Smokvice, da bi postavila sliku u komentar, moras je prvo uploadovati negde drugde na internet. Ima tih besplatnih servisa gde se mogu slike okaciti free. Ja, doduse, ne znam nijedan, ali mozda ces ti znati.

Kada jednom okacis sliku negde na net, odes na nju, kliknes desnim misom na nju i kliknes "Properties". Iskocice ti prozorce. Odatle kopiraj adresu slike.

Vrati se na blog, otvori komentar i klikni na ikonicu s drvetom (to je za postavku slike). Iskocice ti prozoce u koji samo treba da pastujes adresu slike koju si prethodno kopirala.

I to ti je to.

Jedva cekam da vidim to cudo od gaca! Priznajem da prvi put za njih cujem.
NNN NNN 14:42 07.10.2008

Re: gacice

Ima kod nsarskog Back to basics trista čuda (naročito u komentarima) i što znaš i što ne znaš, kako se ovo-ono!
Hvala za registraciju, i potrudi se za sliku (naročito ako su gaćice na tebi) :)))))))))))))))))))))))
nackić nackić 12:04 07.10.2008

Zlo i naopako

Ovo nije prva jeziva trudnicko-porodiljska prica koju cujem. I sto sam starija, sve vise mi se cini da cu da usvojim. Ili da se poradjam kod kuce. Jedna moja poznanica je odlucila da se porodi kod kuce. A zivi u nekom selu iznad Valjeva. A to joj je prva trudnoca. Prvo smo mislili da je pomerila pamecu, ali sada vidim da je devojka jako pametna. Bez ikakvih problema se porodila i sve je islo glatko. Nije bilo ni jednog lekara ili nedajboze medicinske sestre na vidiku.

Ne kaze se za dzabe da je zdravlje najvaznije. Jer ako se neko razboli - mora kod lekara. A tesko onom ko u zemlji Srbiji mora kod lekara.

Ja se od sada lecim cajevima!
miniko63 miniko63 12:48 07.10.2008

SVAKA ČAST

Zaista sam oduševljena textom i zelim da dam svoj doprinos inicijativi koju si pokrenula. Mislim da tema koju su otvorila zaslužuje veliku pažnju, te svojim komentarom i pričom želim da ti dam podršku i doprinos da priče, poput tvoje, ili moje, koje su se , bar do sada, završavale na privatnom nivou prepričavanja noćnih mora vezanih za porodilište, medju drugaricama, poznanicama, konačno dobiju pažnju javnosti i skrenu pažnju na odgovorne za na nešto, što bih ja najblaže nazvala NEHUMANO postupanje.

Porodila sam kao 23-godišnjakinja, 18. novembra, se pre 21 godinu, u Nišu, i rodila zdravog dečaka Nikolu. I dan danas se sećam traumatičnog iskustva boravka u porodilištu. Porodila sam se sa epiduralom, tako da se porodjanih bolaova ne sećam. Kada sam mi pokazali malo biće, to je bio moj nasrećniji trenutak u životu, trenutak fascinacije koji se ni sa čim ne može uporediti- nastanak jedanog ljudskog života. I to je jedinoi lepo što pamtim. Sve ostalo je noćna mora.

1. Bolničke spavaćice sa razrezom bez i jednog dugmeta
2. Bube nalik bubašvabama u ormariću pored bolničkog kreveta
3. WC koji se ničim ne može uporediti
4. Tragovi krvi na mojim nogama
5. Bolovi koje sam imala ne vezano za ranu, negde na 10 cm iznad anusa
6. Vaške koje sam po prvi put videla u životu, tako što mi je jedna ispala iz kose na bebu, jedva staru 10-tak dana koju sam dojila posle noćnog kupanja.

Probala sam da te probleme rešim i evo kako je to bilo:

1. U porodilištu sam tražila drugu spavaćicu pravdajući se da ne mogu da budem razdrljena, rečeno mi je da i druge bolničke spavaćice nemaju dugmad i da budem srećna što sam dobila bolji primerak iste. Problem sam rešila tako sto sam od ukućana tražila da mi donesu zihernadlu. Nisu mi dozvolili da obučem svoju spavićicu, jer to zaboga nije po bolničkim protokolima.
2. Zamolila sam da preduzmu nešto po pitanju buba, jer imam fobiju od insekata i zbog toga ne mogu ni oka da sklopim, rečeno mi je, da ako se ostale porodilje iz sobe slože da pokušam da spavam sa upaljem svetlom. Naravno, one se nisu složile. Tako da sam se u narednih 5-6 dana spavala samo onda kada me je umor potpuno savladao. I to najčešće danju.
3. WC sam izbegavala koliko god sam mogla, a od ukućana sam tražila da mi donesu papuče sa viskom potplatom kako bi bila sigurna da mi noge ne bi bile nakvašene po odlasku u toalet. Naravno papuče sam bacila po izlasku iz porodilišta.
4. Krv na mojim nogama, stajala je nekoliko dana sasušena, dok mom suprugu nije bilo dozvoljeno da dodje u posetu. Želela sam da tu krv sama obrišem, ali zbog porodjane rane nisam mogla da se savijem pošto su najveće mrlje bile na cevanicama i na zglobovima. Suprug mi je kasnije rekao da nije mogao da poveruje da sestre nisu obrisale krv i zbog toga je protestvoao dežurnoj sestri, ali je bio izignorisan.
5. Na previjanju već prvog dana, sam se požalila na bolove, a sestra je pozvla lekara i rekla da se zalim na šuljeve. Pokušala sam da objasnim da mislim da nije to u pitnju, ali me niko nije slušao pogledali su i rekli da nemam šuljeve i da odem u svoju sobu. Tog celog dana, bolovi su postajali sve jači i jači, a tokom noći neizdržljivi tako da nisam mogla da ležim na ledjima, a kada bi se okrenula na stranu onda me je rana od porodjaja bolela tako da nisam mogla ni da ležim ni sedim ni da hodam. Cele noći nisam oka sklopila i jedva dočekala da odem na previjanje. Kada sam ušla u ambulantu, rasplakala sam se i rekla da me mnogo boli. Valjda ih je to urazumilo te su mi rekli da prstom pokažem gde me boli. Lekar je odmah pozvao hirurga i rekao da je reč o infekciji, malo niže od pršljenog repa. Nakon 10-minutne vrlo bolne intervencije, čiščenja još jedne rane bez anestezije stvar je ipak bila rešena, ali se samo pitam zašto niko nije hteo da me saluša zašto sam 24 sata trpela bolove i bila dovedena u veći rizik da se to mesto jos više upali i dovede u pitnje i infekciju druge rane.
6. Plačući sam pozvala mamu telefonom i rekla šta mi se desilo. Za 5 minuta se stvorila kod mene sa šamponom protiv vašiju. Posle 2 nedelje više nisam imala taj problem, a bebu sam dojila sa maramom na glavi sve dok nisam bila sigurna da je sve prošlo.

Bilo je još nekih detalja, ali zaista ne želim da se sećam. Generalini utisak o porodjaju i porodilištu još uvek me drži i posle 21 godinu: ružno, sumorno i lišeno svake ljudskosti. U porodilištu sam se osećala kao neka stvar, neki broj, neko ili nešto čemu se ne poklanja ni najmanji znak pažnje. Vreme je da se to promeni. Vreme je da se vrati čovečnost, etika, profesionalizam i želim ako ikako mogu da doprinesem ako ni zbog čega drugog zbog sve dece koja tek treba da se rode i njihovih mama kojetreba da brinu o njima.




Krugolina Borup Krugolina Borup 14:03 07.10.2008

Re: SVAKA ČAST

Miniko, hvala za priču.
Samo da potvrdim - 2008 minus 21 godina... 1987?
Kengurica 019
miniko63 miniko63 12:50 08.10.2008

Re: SVAKA ČAST

Da dobra matematika...18. novembra ce biti 21 puna godina! Dakle to se desavalo sredinom novembra 1987. godine.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:49 07.10.2008

Sveža vest iz porodilišta


Beba umrla sat vremena pre rođenja

Jel' znate ko je proglašen krivim?
Majka.
j.bre j.bre 13:05 07.10.2008

Re: Sveža vest iz porodilišta

Krugolina Borup
Jel' znate ko je proglašen krivim?
Majka.


E zemljo Srbijo...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:14 07.10.2008

Re: Sveža vest iz porodilišta

Krugolina Borup
Beba umrla sat vremena pre rođenjaJel' znate ko je proglašen krivim?Majka.

strashno! bash strashno. nemogu da verujem da je toliki problem bio pupchana vrpca oko grudi! ko zna kako su pokushali da izvade bebu? neshto su zabrljali doktori i to strashno zabrljali. pa radjaju se deca i sa pupcahnom vrpcom oko vrata pa se ne ugushe, ali ovo je verovatno neka pogreshna odluka i eto ti ishod.
NNN NNN 15:28 07.10.2008

Re: Sveža vest iz porodilišta

Vidim da je j.b(re) predložila u komentarima na Blicu da se odgugla do ovih tvojih (naših) tekstova, možda je bolje da se stavi direktan link.
??
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:39 07.10.2008

Re: Sveža vest iz porodilišta

NNN; poslala sam i ja komentar, sa linkom i ukratko objasnivsi suštinu revolucije.) Još nisu updateovali komentare otada. Ne znam ni da li će da objave - ipak je link drugog medija u pitanju, a i oni imaju blog. Videćemo.
NNN NNN 16:02 07.10.2008

Re: Sveža vest iz porodilišta

Nadajmo se da nisu toliko...
mariopan mariopan 18:53 07.10.2008

Re: Sveža vest iz porodilišta

Krugolina Borup

Beba umrla sat vremena pre rođenja

Jel' znate ko je proglašen krivim?
Majka.

Citala sam juce i bas htela sad to da napisem, ovo je strasno, nemam reci.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana