Priroda u opasnosti

globalno_zagrevanje RSS / 08.10.2008. u 14:13

Naučnici predviđaju da bi globalno zagrevanje moglo da doprinese masovnom istrebljenju divljih životinja u bliskoj budućnosti, delovanjem na čak milion vrsta, što je oko četvrtina svih nama poznatih vrsta.

Životinje i biljke koje su navikle na hladnije klimatske uslove moraće da se pomeraju prema polovima ili uzbrdo čak i usled malih promena klime.
Ovaj proces je već primećen na mnogim mestima – u Alpima, u planinskim predelima Kvinslenda u Australiji i maglovitim šumama Kostarike.

Uticaj na vrste postaje toliko značajan da njihovo kretanje može služiti kao pokazatelj zagrevanja planete. Oni su tihi svedoci brzih promena koje se odvijaju na Zemlji.

Vrste ugrožene promenom klime uključuju:

 

Gigantska panda - Kina

Budućnost gigantske pande ostaje nesigurna zbog brojnih opasnosti koje prete.

Njeno stanište u šumama planinskog područja jugozapadne Kine je nejednako raspoređeno, te su populacije gigantske pande male i izolovane jedna od druge.

Bambus, osnova ishrane ove pande, takođe je deo osetljivog ekosistema koji mogu ugroziti promene izazvane globalnim zagrevanjem. Krivolov je i dalje prisutna pretnja, tako da je samo 1600 primeraka ostalo u divljini.

 

Zelena morska kornjača - Južna Amerika

Morske kornjače svoja jaja legu na plažama Brazila, od kojih su mnoge ugrožene povišenim nivoom mora. Promena klime takođe preti mladuncima morske kornjače, jer temperatura gnezda jako utiče na pol: najhladniji delovi daju mužjake mladunce, dok se u toplijima razvijaju ženke. Ovo konstantno grejanje gnezda smanjuje broj mladunaca mužjaka i ozbiljno preti populaciji kornjača.

 

Orangutan sa Bornea - Indonezija

Njegovo poslednje uporište koje je ostalo u prašumama Indonezije ugroženo je nizom pritisaka, uključujući promenu klime, što ovu životinju izlaže riziku od istrebljenja u roku od nekoliko decenija. Sa globalnim zagrevanjem koje povećava trajanje i učestalost suša, šumski požari su sve češći u ovim veoma gustim šumama, što još više proređuje životni prostor orangutana.  

 

Kitovi - Amerika

Plavi kit iz severnog Atlantika jedan je od najugroženijih od svih velikih kitova, sa dugom istorijom eksploatacije od strane čoveka. Pošto sve toplija voda sadrži manje planktona kojim se kit hrani, dostupnost hrane zbog nestalnosti klime takođe postaje sve veći uzrok smrtnosti.

Između 300 i 350 primeraka još postoji, sa malo nade za rast populacije.

 

Slonovi - Afrika

U Africi, slonovima preti niz opasnosti uključujući ograničavanje životnog prostora, koje ih teraju na češće sukobljavanje sa ljudima. Sa smanjenim životnim prostorom, slonovima će biti nemoguće da pobegnu od promena na svom staništu prouzrokovanim globalnim zagrevanjem. 

 

Tigar - Indija


Približno 6000 jedinki tigrova ostalo je u divljini, kao posledica krivolova, gubitka staništa i siromašenja prirodnog plena tigrova.

Lovci, trgovci i siromašno lokalno življe koriste šumu za opstanak, te su direktna konkurencija tigru. Neka od najvećih preostalih područja gde se nalaze tigrovi su šume mangrovog drveta u Indiji. Predviđeni rast nivoa mora mogao bi da prouzrokuje da ovaj životni prostor tigra potpuno nestane.

 

Žabe - Australija


Žabe i ostale vrste koje zavise od slatke vode pogođene su sušom u Australiji koja traje već nekoliko

godina. Promena klime utiče na rasprostanjenost staništa kao i na cikluse disanja mnogih australijskih vrsta žaba. Kako se žabe oslanjaju na vodu u procesu parenja, svako smanjenje ili promena količine padavina mogla bi da smanji njihovo razmnožavanje.

Više temperature doprinose isušivanju lokvi za razmnožavanje, a to rezultira smrću punoglavaca i jaja. Suvlji uslovi takođe uzrokuju da starije žabe umiru, zbog većeg procenta gubljenja unutrašnje vode kroz njihovu propusnu kožu.

 

Atačmenti



Komentari (33)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jukie Jukie 14:27 08.10.2008

Prvi?

Evo prvi da komentarišem.
btw Kakve komentare ocekujete? Ovo mi liči na informativni tekst.
(preporucujem naravno djacima da odaberu ove vrste da o njima pisu sastave)
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:45 08.10.2008

Tuga...



mariopan mariopan 14:50 08.10.2008

Re: Tuga...

Tuga stvarno! A tako su slatki.......
dusanj92 dusanj92 14:52 08.10.2008

OBRATI PAZNJU

Obratite paznju na ime autora bloga: "globalno_zagrevanje"

Bloger ima 4 teksta i od prvog dana je VIP. U cije ime se pisu ovi tekstovi. Kao deo nove religije 'global warming' ko je ova osoba zaduzena za ovu propagandu.

Tekstovi obicno pocinju sa "Naucnici ... " jer to treba da tezinu tekstu. Ne koriste se konkretna imena naucnika, imena njihovih radova ili istrazivanja nego tek tako naucnici ... a mi naivni. Hej zamisli eto ima i Srbin koji nesto zna ui brine na ovu temu. Pitam se samo ko ga je za to zaduzio. Ocito je da ce mo ubuduce redovno biti bombardovani ovakvim napiosima jer to je taktika. Proturas laz sve dok se narod ne umori i prihvati je kao istinu.

NAUCNICI, to je posebna diskusija. Menjaju misljenje zavisno od toga ko ce da finasira njihovo istrazivanje.

..many scientists believe they are influenced by small changes in the Earth's orbit around the Sun (including its "eccentricity," or the extent to which it deviates from a perfect circle) and the tilt of its rotation. As calculated by the mathematician Milutin Milankovitch in the 1920s, these factors vary on interlocking cycles of around 20,000, 40,000 and 100,000 years, and if nothing else changed they would be certain to bring on a new Ice Age at some time. In the 1970s, there were scientists who thought this shift might be imminent; more recent data, according to William Connolley, a climate scientist at the British Antarctic Survey who has made a hobby of studying Ice Age predictions , suggest that it might be much farther off.
radojicic92 radojicic92 15:07 08.10.2008

Re: OBRATI PAZNJU

dusanj92
Obratite paznju na ime autora bloga: "globalno_zagrevanje"

Bloger ima 4 teksta i od prvog dana je VIP. U cije ime se pisu ovi tekstovi. Kao deo nove religije 'global warming' ko je ova osoba zaduzena za ovu propagandu.

Tekstovi obicno pocinju sa "Naucnici ... " jer to treba da tezinu tekstu. Ne koriste se konkretna imena naucnika, imena njihovih radova ili istrazivanja nego tek tako naucnici ... a mi naivni. Hej zamisli eto ima i Srbin koji nesto zna ui brine na ovu temu. Pitam se samo ko ga je za to zaduzio. Ocito je da ce mo ubuduce redovno biti bombardovani ovakvim napiosima jer to je taktika. Proturas laz sve dok se narod ne umori i prihvati je kao istinu.



promei kanal vec jednom, ne zna Fox bas sve



gz
preporuka

dusanj92 dusanj92 15:21 08.10.2008

Re: OBRATI PAZNJU

Zalepis tako neki grafikon i sta sad .......... dokazao si da ........... ????
radojicic92 radojicic92 16:19 08.10.2008

Re: OBRATI PAZNJU

dusanj92
Zalepis tako neki grafikon i sta sad .......... dokazao si da ........... ????


pa nista, da nema vise sankanja i da ako volis da pecas mozes i sa prozora, sto i nije lose. Sem ako si na putu nekom uraganu. To je vec jebeno
NNN NNN 16:27 08.10.2008

Re: OBRATI PAZNJU

Zalepis tako neki grafikon i sta sad .......... dokazao si da ........... ????
U Viskonsinu nema globalnog zagrevanja (gledao ja Vesele '70e - That 70's show). A i ti grafikoni, ko to uopšte zna da rastumači.
hogubadagri hogubadagri 18:21 08.10.2008

Re: OBRATI PAZNJU

veci bi uzlaz bio da ste uzeli od 1910 :)
blejach92 blejach92 11:16 09.10.2008

Re: OBRATI PAZNJU

dusanj92

Tekstovi obicno pocinju sa "Naucnici ... " jer to treba da tezinu tekstu. Ne koriste se konkretna imena naucnika, imena njihovih radova ili istrazivanja nego tek tako naucnici ... a mi naivni.



http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_opinion_on_climate_change

dolybell92 dolybell92 16:09 08.10.2008

Globalno ili lokalno

meni je svejedno - mnoge vrste su na pragu nestanka
zbog globalnog zagađenja - što je gore og otopljenja...

skyspoter skyspoter 16:40 08.10.2008

pandice ne

izumiru samo zbog promene klime nego zato sto su lenji!!!! toliko su lenji da they dont copulate. Zato im rade IVF u Chengdu gde se nalazi poznati istrazivacki centar. Mada meni se cini da ne pomaze cinjenica da su zenke horni samo dva tri dana tokom cele godine i to u prolece....
NNN NNN 17:21 08.10.2008

Re: pandice ne

Pande imaju slab seksualni nagon.
dolybell92 dolybell92 16:19 09.10.2008

Re: pandice ne

izumiru samo zbog promene klime nego zato sto su lenji!!!!


Ma ja sam pandu stavila zato što ih volim,
kao simbol nestanka vrsta - a ne zato što samo pande izumiru...
i zašto izumiru... one su specifične u svakom slučaju.
drug.clan drug.clan 17:21 08.10.2008

istina

Priroda u opasnosti
Naučnici predviđaju da bi globalno zagrevanje moglo da doprinese masovnom istrebljenju divljih životinja u bliskoj budućnosti, delovanjem na čak milion vrsta, što je oko četvrtina svih nama poznatih vrsta.
Životinje i biljke koje su navikle na hladnije klimatske uslove moraće da se pomeraju prema polovima ili uzbrdo čak i usled malih promena klime.
Ovaj proces je već primećen na mnogim mestima – u Alpima, u planinskim predelima Kvinslenda u Australiji i maglovitim šumama Kostarike.

Uticaj na vrste postaje toliko značajan da njihovo kretanje može služiti kao pokazatelj zagrevanja planete. Oni su tihi svedoci brzih promena koje se odvijaju na Zemlji.


Globalno zagrevanje uzrok istrebljenja polovine vrsta? Da se ovde neko nije zabrojao? Pa u vremenima kada je temperatura na zemlji bila znacajno veca (5-10C) zivot na zemlji je bujao u najboljem smislu te reci. Pa zahladjenje je to koje je dovelo do izumiranja vrsta posle pada asteroida kada je izumrlo vise od polovine vrsta na planeti.

Promena mikroklime na tri tacke na planeti koje ukupno zauzimaju manje od 0.1% povrsine je nekome dokaz globalnog zagrevanja? Mislim da je krajnje vreme da se znacenje reci dokaz promeni kako u recnicima tako i u knjigama koje se bave naucnim metodom. Pa za ovo je laz i obmana laka kvalifikacija!

Priroda u opasnosti

Vrste ugrožene promenom klime uključuju:


Gigantska panda - Kina


Budućnost gigantske pande ostaje nesigurna zbog brojnih opasnosti koje prete.

Njeno stanište u šumama planinskog područja jugozapadne Kine je nejednako raspoređeno, te su populacije gigantske pande male i izolovane jedna od druge.

Bambus, osnova ishrane ove pande, takođe je deo osetljivog ekosistema koji mogu ugroziti promene izazvane globalnim zagrevanjem. Krivolov je i dalje prisutna pretnja, tako da je samo 1600 primeraka ostalo u divljini.


Pa zar je globalno otopljavanje dovelo pande do istrebljenja? Zar im se broj nije povecao u poslednjih 20-30 godina od kada je , kako vi tvrdite, "otopljavanje" najintenzivnije. Vasom logikom i principima "dokazivanja" moglo bi se reci "dokazati" da ce "globalno otopljavanje" dovesti do procvata panda na svetu.
I sada je kao "globalno zagrevanje uzrok a ne lov i krcenje suma, zagadjenje prirode pesticidima i ostalim otrovima.

Borba protiv "globalnog otopljavanja" nema veze sa ekologijom i zastitom zivotne sredine, cak naprotiv, odvlaceci paznju i sredstva sa ozbiljnih ekoloskih problema (poput zagadjenja reka, mora plastikom i otrovnim hemikalijama, zagadjenja tla vestackim djubrivima i pesticidima ili zagadjenja vazduga stvarnim zagadjivacima), borci protiv "globalnog zagrevanja" umanjuju sposbnost da se nesto uradi po pitanju ekologije sirom sveta.

Priroda u opasnosti

Vrste ugrožene promenom klime uključuju:

Zelena morska kornjača - Južna Amerika

Morske kornjače svoja jaja legu na plažama Brazila, od kojih su mnoge ugrožene povišenim nivoom mora. Promena klime takođe preti mladuncima morske kornjače, jer temperatura gnezda jako utiče na pol: najhladniji delovi daju mužjake mladunce, dok se u toplijima razvijaju ženke. Ovo konstantno grejanje gnezda smanjuje broj mladunaca mužjaka i ozbiljno preti populaciji kornjača.


Jos jedan primer lose manipulacije.

Pa zar kornjace nisu ugrozene urbanizacijom plaza i ljudima koji kupe jaja? Pa zar one nisu ugrozene bolestima (pre svega kancerom) izazvanim velikom kolicinom kancerogenih materija u okeanu? Pa zar one nisu masovne zrtve ribarskih mreza sirom sveta?

Da li se povecanjem nivoa mora (koje uzgred budi receno nije primeceno na obali juzne amerike) plaze nece samo pomeriti? Da li ce povecanje nivoa odjednom stvoriti stene umesto plaza tamo gde ih sada nema?

Posto su kornjace poligami, zar povecanje broja zenki kornjaca nece pozitivno uticati na broj izlezenih jaja i tako na povecanje brojnosti vrste?

Priroda u opasnosti

Vrste ugrožene promenom klime uključuju:

Orangutan sa Bornea - Indonezija

Njegovo poslednje uporište koje je ostalo u prašumama Indonezije ugroženo je nizom pritisaka, uključujući promenu klime, što ovu životinju izlaže riziku od istrebljenja u roku od nekoliko decenija. Sa globalnim zagrevanjem koje povećava trajanje i učestalost suša, šumski požari su sve češći u ovim veoma gustim šumama, što još više proređuje životni prostor orangutana.


Pa zar orangutan nije skoro istrebljen paljenjem suma i lovom? Zar je zagrevanje uticalo na to da ih danas ima samo nekoliko stotina ili hiljada a ne ubijanje i krcenje suma? Voleo bi da mi objasnite kako ce to globalno otopljavanje smanjiti tropske sume kada je poznato da tropske sume vole visoku temperaturu i veliku vlaznost vazduga. Pa teorija o "globalnom otopljavanju" izazvanim povecanjem nivoa CO2 ima smisla samo ako se kolicina pare u atmosferi drasticno poveca a vi pricate o susama u indonezili koja je arhipelag okruzen toplim morem. Vama su fizika, klimatologija i meterologija izgleda bas jako strane. Zagrevanje moze da dovede do suse samo u krajevima koji su daleko od mora i koja su zaklonjena velikim planinama. A "Antropogeno globalno zagrevanje" (ako postoji) ce povecati kolicinu vodene pare u vazduhu i dovesti do vece oblacnosti i do vecih padavina sirom planete.

Priroda u opasnosti

Vrste ugrožene promenom klime uključuju:

Kitovi - Amerika

Plavi kit iz severnog Atlantika jedan je od najugroženijih od svih velikih kitova, sa dugom istorijom eksploatacije od strane čoveka. Pošto sve toplija voda sadrži manje planktona kojim se kit hrani, dostupnost hrane zbog nestalnosti klime takođe postaje sve veći uzrok smrtnosti.

Između 300 i 350 primeraka još postoji, sa malo nade za rast populacije.
kožu.


Jos jedan primer:
Navodite da je eksploatacija kriva za izumiranje a ne otopljavanje. Pa zar zemalje koje se najvise zalazu za smanjenje CO2 (Japan, Norveska i Island) nisu od skora dozvolile lov na kitove? Kako to da "ekoloske" drzave ubijaju kitove? Plavi kit je jedan od najvecih selica na svetu i nema nikakav problem da se u slucaju otopljavanja pomeri malo severnije i tako dodje u vode koje mu najvise odgovaraju. Zar povecana kolicina CO2 u vazduhu i moru nece dovesti do porasta planktona?

da li "globalnim" otopljavanjem klima postaje toplija ili nestabilnija kako vi ovde tvrdite. Ne vidim zasto bi otopljvanje klimu nacinilo manje ili vise nestabilnom? Imate li neki dokaz za ovo?

Priroda u opasnosti

Vrste ugrožene promenom klime uključuju:

Slonovi - Afrika


U Africi, slonovima preti niz opasnosti uključujući ograničavanje životnog prostora, koje ih teraju na češće sukobljavanje sa ljudima. Sa smanjenim životnim prostorom, slonovima će biti nemoguće da pobegnu od promena na svom staništu prouzrokovanim globalnim zagrevanjem.


Ovo je vrhunac licemerstva: Slonovi ce zbog zagrevanja da izumru? A ne zato sto su lovom skoro potpuno istrebljeni i zato sto su ljudi zauzeli savanu za ispasu svoje stoke? Uostalom po izvestaju International Union for Conservation of Nature (IUCN) slonovi su se oporavili i to opet bas u periodu u kome vi tvrdite da je zagrevanje najintenzivnije.

Slonovi ce izumreti ako ih budemo i dalje ubijali i ako im budemo uzimali teritoriju a za otopljavanje ne brinite.

Ista prica i za tigrove.

Priroda u opasnosti

Vrste ugrožene promenom klime uključuju:
Žabe - Australija


Žabe i ostale vrste koje zavise od slatke vode pogođene su sušom u Australiji koja traje već nekoliko


godina. Promena klime utiče na rasprostanjenost staništa kao i na cikluse disanja mnogih australijskih vrsta žaba. Kako se žabe oslanjaju na vodu u procesu parenja, svako smanjenje ili promena količine padavina mogla bi da smanji njihovo razmnožavanje.
Više temperature doprinose isušivanju lokvi za razmnožavanje, a to rezultira smrću punoglavaca i jaja. Suvlji uslovi takođe uzrokuju da starije žabe umiru, zbog većeg procenta gubljenja unutrašnje vode kroz njihovu propusnu kožu.


Vase poznavanje fizike je bas skromno.
Visa temperatura (u granicama u kojima se krece na zemlji) ne utice (bar ne znatno) na brze isparavanje vode vec to u najvecoj meri zavisi od zracenja sunca na povrsini zemlje koje je pojavom globalnim zatamnjenja sve slabije na povrsini zemlje. U poslednjih 50 godina se isparavanje znatno smanjilo na celoj planeti. Ovo uz pojavu vece kolicine vodene pare usled "globalnog otopljavanja" dovesce do surotnog. Tako da se bare nece tako brzo isusivati i zabe ce moci duze da uzivaju u njima.

Da sumiram:

Ni jedan od navedenih kataklizmickih slucajeva kao bitan faktor nema "globalno otopljavanje" a izumiranje ovih vrsta je iskljucivo vezano da ponasanje ljudi prema tim zivotinjama i njihovom stanistu. U nekoliko slucajeva "globalno otopljavanje" moze cak da potpomogne opstanak tih vrsta.

Kada bi se samo mali procenat (jedan hiljaditi deo) od ukupnih sredstava (hiljada milijardi evra) koje pre svega evopske vlade planiraju da potrose na "borbu protiv globalnog otopljavanja" usmerio na zastitu zivotinjskih i biljnih vrsta i na smanjenje zagadjenja planete stvarnim zagadjivacima sve ove vrste bi opstale i oporavile se a nasa deca bi zivela u cistom svetu. Ovako ce te hiljade milijardi biti potrosene da bi se stvorila nova tehnologija (koja nece biti cistija u smislu materijala i procesa proizvodnje) koja ce se potom prodavati siromasnim zemljama uz istovremenu zabranu koriscenja starih tehnologija koje im je zapad prodao pre samo koju godinu.

Željka Buturović Željka Buturović 18:03 08.10.2008

Re: istina

Ovo je vrhunac licemerstva: Slonovi ce zbog zagrevanja da izumru?

kriterijum odabira zivotinjskih vrsta je ocigledno bio taj, koliko su slatke i fotogenicne, a ne stepen njihove ugrozenosti od zagrevanja. fali samo stenad labradora koja cesce dobija batine jer su njihovi vlasnici nervozni zbog povisenih temperatura. ali dobro, mozda ce to biti tema sledeceg bloga.
mayo1 mayo1 18:36 08.10.2008

Re: istina

drug.clan,
uglavnom se ne slažemo, ali ovo ste doista dobro prezentirali i obrazložili i usmjerili oštricu u pravom smjeru.

blejach92 blejach92 11:31 09.10.2008

Re: istina

drug.clan

Borba protiv "globalnog otopljavanja" nema veze sa ekologijom i zastitom zivotne sredine, cak naprotiv, odvlaceci paznju i sredstva sa ozbiljnih ekoloskih problema (poput zagadjenja reka, mora plastikom i otrovnim hemikalijama, zagadjenja tla vestackim djubrivima i pesticidima ili zagadjenja vazduga stvarnim zagadjivacima), borci protiv "globalnog zagrevanja" umanjuju sposbnost da se nesto uradi po pitanju ekologije sirom sveta.


Zamenjujete teze. To sto se drustvo manje bavi drugim ekoloskim problemima, svakako nije krivica onih koji ukazuju na globalno zagrevanje niti bilo ko od onih koji ukazuju na problem globalnog zagrevanja pokusava da umanji znacaj drugih ekoloskih problema.


drug.clan

Kada bi se samo mali procenat (jedan hiljaditi deo) od ukupnih sredstava (hiljada milijardi evra) koje pre svega evopske vlade planiraju da potrose na "borbu protiv globalnog otopljavanja" usmerio na zastitu zivotinjskih i biljnih vrsta i na smanjenje zagadjenja planete stvarnim zagadjivacima sve ove vrste bi opstale i oporavile se a nasa deca bi zivela u cistom svetu. Ovako ce te hiljade milijardi biti potrosene da bi se stvorila nova tehnologija (koja nece biti cistija u smislu materijala i procesa proizvodnje) koja ce se potom prodavati siromasnim zemljama uz istovremenu zabranu koriscenja starih tehnologija koje im je zapad prodao pre samo koju godinu.


Do potpisivanja Kjoto protokola ovakve teorije su mogle da imaju bar nekog smisla, nakon njega, ocigledno je da to nije namera razvijenih zemalja koje su samo sebi ogranicile emisiju CO2 dok nerazvijene zemlje uopste nemaju takvu obavezu, sta vise, mogu i da zarade nesto novca na osnovu toga sto ne zagadjuju...

S druge strane, slazem se da se posledice globalnog zagrevanja cesto preuvelicavaju i da se ono ponekad u medjima oznacava i kao uzrocnik necega sa cim nema veze ali to je vise problem tih medija....

drug.clan drug.clan 13:12 09.10.2008

Re: istina

blejach92


Zamenjujete teze. To sto se drustvo manje bavi drugim ekoloskim problemima, svakako nije krivica onih koji ukazuju na globalno zagrevanje niti bilo ko od onih koji ukazuju na problem globalnog zagrevanja pokusava da umanji znacaj drugih ekoloskih problema.


Mozda je ovo istina kada je aktivnost ljudi u pitanju ali kada su resursi u pitanju sigurno je da prica o globalnom otopljavanju uzima dragocena finansijska sredstva i jos dragoceniji medijski prostor posto ni jedno a ni drugo nemaju beskonacne izvore iz kojih se moze uzimati. A kao sto znate ljudi na ovoj planeti, nazalost, rade na pare i na medijske kampanje. Teorija da se ovolika sredsva ne bi ni obezbedila da se nije pokrenula kampanja "globalnog otopljavanja" koja "preti nasem opstanku" nije bas tacna. Naime ista takva kampanja se mogla pokrenuti i za druge realne ekoloske probleme sirom sveta. Uz ovakvu medijsku kampanju kakva vlada na zapadu svaka ekoloska prica bi prosla bolje od ocevidnih lazi vezanih za "globalno otopljavanje". Jedina razlika je to sto u tom slucaju ljudska prava stanovnika bogatih drzava na zapadu ne bi bila direktno ugrozena zagadjenjem u zemljama treceg sveta sto bi zapadu iz ruku uzelo savrseno sredstvo za ucene i opravdanja za intervencije. Zamislite samo sa geopolitickog aspekta kakvo je to mocno oruzje: bilo kojoj zemlju na svetu mozete ucenjivati i kaznjavati pod jasnim izgovorom da njihovo delovanje direktno ugrozava zivote stanovnika zapadnih zemalja. Videcete da ce za 10 godina zemlje koje kvalifikuju kao "osovina zla" biti one koje ne zele da smanje emisiju CO2.

blejach92

Do potpisivanja Kjoto protokola ovakve teorije su mogle da imaju bar nekog smisla, nakon njega, ocigledno je da to nije namera razvijenih zemalja koje su samo sebi ogranicile emisiju CO2 dok nerazvijene zemlje uopste nemaju takvu obavezu, sta vise, mogu i da zarade nesto novca na osnovu toga sto ne zagadjuju...

S druge strane, slazem se da se posledice globalnog zagrevanja cesto preuvelicavaju i da se ono ponekad u medjima oznacava i kao uzrocnik necega sa cim nema veze ali to je vise problem tih medija....


Pa zar vam nije jasno zasto zapadne zemlje jos uvek ne primoravaju zemlje u razvoju da otpocnu "borbu" protiv "globalnog zagrevanja"? Postoje dva glavna razloga za to:

1. Zapad je svu svoju "prljavu" industriju izvezao u zemlje treceg sveta. To dovodi do cinjenice da bi svako trosenje sredstava na ekologiju u tim zemljama usporilo ekonomiju tih zemlja i tako direktno ugrozilo njihov profit i podiglo cene robe na zapadu. Uvodjenjem zahteva o smanjenju emisije na nivo iz 1990. zapad je sebi namestio uslove koje ce lako ispuniti jer je industriju u medjuvremenu izvezao i tako preselio sopstvenu emisiju CO2 u Aziju. Znaci nista nisu uradili a stvari izgledaju kao da su oni ispunili fundamentalne uslove. Zamislite pravedan uslov da se emisija po glavi stanovnika u svim zemljama sveta dovede na isti nivo!

2. Zapad jos uvek nije razvijo tehnologiju koju bi mogao da prodaje zemljama treceg sveta. Svako ogranicenje emisije u ovom trenutku bi samo usporilo ekonomiju zemalja u razvoju sto bi smanjilo profit zapada. U momentu kada zapad pronadje resenje za emisiju CO2 ekspresno ce pod izgovorom ugrozavanja prava na zivot njihovih stanovnika pod pretnjom traziti od zemalja u razvoju da smanje emisiju tj. da predju na njihovu novu tehnologiju. Na taj nacin zapad ce ponovo pokrenuti sopstvenu industriju a profit na novoj tehnologiji znatno prerasti gubitke koje ce imati na trenutnim postrojenjima u siromasnim zemljema.


Iako veliki deo ljudi koji ucestvuje u ovoj "global warming" kampanji to radi iz dobrih namera to nikako ne moze celu kampanju uciniti dobrom po covecanstvo.
blejach92 blejach92 14:40 09.10.2008

Re: istina

drug.clan

Naime ista takva kampanja se mogla pokrenuti i za druge realne ekoloske probleme sirom sveta. Uz ovakvu medijsku kampanju kakva vlada na zapadu svaka ekoloska prica bi prosla bolje od ocevidnih lazi vezanih za "globalno otopljavanje". Jedina razlika je to sto u tom slucaju ljudska prava stanovnika bogatih drzava na zapadu ne bi bila direktno ugrozena zagadjenjem u zemljama treceg sveta sto bi zapadu iz ruku uzelo savrseno sredstvo za ucene i opravdanja za intervencije. Zamislite samo sa geopolitickog aspekta kakvo je to mocno oruzje: bilo kojoj zemlju na svetu mozete ucenjivati i kaznjavati pod jasnim izgovorom da njihovo delovanje direktno ugrozava zivote stanovnika zapadnih zemalja. Videcete da ce za 10 godina zemlje koje kvalifikuju kao "osovina zla" biti one koje ne zele da smanje emisiju CO2.


Kampanja o globalnom zagrevanju prolazi bolje nego druge iz mnogo jednostavnijih razloga nego sto su neke opskurne teorije zavere. Ona ne zahteva mnogo od obicnog coveka (osim da se eventualno odrekne nekog SUV-a) a zahteve namece industrijama, korporacijama koje obican covek i onako ne voli bas mnogo. Sa druge strane posledice globalnog zagrevanja su vidljivije i vise pogadjaju obicnog coveka nego nestanak australijske zabe ili pande.
Inace, upravo ocuvanje faune mnogo teze pada nerazvijenim zemljama nego razvijemim (jer su svoju faunu vec unistili). To sto pricate jednostavno nije tacno, kampanja nije usmerena na to da fabrike u Kongu prestanu da zagadjuju, usmerena je na industriju zapada pa se i stanovnici razvijenih zemalja mnogo vise bave zagadjenjem njihovih fabrika nego zagadjenjem u nerazvijenim zemljama, koje je, uostalom, trenutno zanemarljivo.


drug.clan

Pa zar vam nije jasno zasto zapadne zemlje jos uvek ne primoravaju zemlje u razvoju da otpocnu "borbu" protiv "globalnog zagrevanja"? Postoje dva glavna razloga za to:

1. Zapad je svu svoju "prljavu" industriju izvezao u zemlje treceg sveta. To dovodi do cinjenice da bi svako trosenje sredstava na ekologiju u tim zemljama usporilo ekonomiju tih zemlja i tako direktno ugrozilo njihov profit i podiglo cene robe na zapadu. Uvodjenjem zahteva o smanjenju emisije na nivo iz 1990. zapad je sebi namestio uslove koje ce lako ispuniti jer je industriju u medjuvremenu izvezao i tako preselio sopstvenu emisiju CO2 u Aziju. Znaci nista nisu uradili a stvari izgledaju kao da su oni ispunili fundamentalne uslove. Zamislite pravedan uslov da se emisija po glavi stanovnika u svim zemljama sveta dovede na isti nivo!

2. Zapad jos uvek nije razvijo tehnologiju koju bi mogao da prodaje zemljama treceg sveta. Svako ogranicenje emisije u ovom trenutku bi samo usporilo ekonomiju zemalja u razvoju sto bi smanjilo profit zapada. U momentu kada zapad pronadje resenje za emisiju CO2 ekspresno ce pod izgovorom ugrozavanja prava na zivot njihovih stanovnika pod pretnjom traziti od zemalja u razvoju da smanje emisiju tj. da predju na njihovu novu tehnologiju. Na taj nacin zapad ce ponovo pokrenuti sopstvenu industriju a profit na novoj tehnologiji znatno prerasti gubitke koje ce imati na trenutnim postrojenjima u siromasnim zemljema.


Iako veliki deo ljudi koji ucestvuje u ovoj "global warming" kampanji to radi iz dobrih namera to nikako ne moze celu kampanju uciniti dobrom po covecanstvo.


Nisam siguran sta ste hteli da kazete ovim razlozima osim da potvrdite da zapad ovom teorijom ne ugrozava razvoj nerazvijenih zemalja. To sto vi predvidjate da ce razvijeni nerazvijenima prodavati tehnologije nije nikakva novina i nista neobicno, to je postojalo i do sada i postojalo bi nevezano za globalno zagrevanje. Sta vise, nakon sirenja svesti o globalnom zagrevanju, cena prljavih tehnologija pada i tu ce zapad pri svom izvozu takodje izgubiti pare.

Zatim, zapad jos uvek nije svoju prljavu tehnologiju izvezao u zemlje treceg sveta, zapad i dalje MNOGO vise zagadjuje od nerazvijenih zemalja. Kada one dostignu nivo zagadjivanja koji sada postoji na zapadu (sto bi moglo da bude izgovor za intervencije koje vi predvidjate) to ce ujedno znaciti i da su dostigli sadasnji nivo razvoja zapada sto znaci da ce lakse istrpeti konverziju na ciste tehnologije.

"Pravedni zahtevi" su jedno a realni zahtevi drugo. Nakon Kjotoa, zapad je na sebe preuzeo obaveze koje ipak pre toga nije imao. To objasnjenje kako je zapad izmislio nesto da bi sebi nametnuo sadasnje velike obaveze radi nekog buduceg veoma neizvesnog profita ipak nije bas verovatno objasnjenje.

Koliko god vi globalno zagrevanje pisali pod navodnicima, cinjenice su sledece:
-globalno zagrevanje postoji, izmereno je, utvrdjeno je i medju ozbiljnim ljudima uopste nije sporno

-teorija o uticaju coveka na aktuelno globalno zagrevanje (u vecoj ili manjoj meri) je nesto iza cega stoji ogromna vecina svetskih naucnika

- Do sada se nije pojavio ni jedan naucnik koji je tvrdio da je na njega vrsen pritisak zato sto se ne slaze sa teorijom o antrogpogenom uticaju na g.z. (eventualno se zale na nezastupljenost ili omalovazavanje od strane drugih strucnjaka) a sa druge strane postoje oni (u SAD) koji su se zalili da je na njih vrsen pritisak da izmene svoje nalaze koji govore u prilog antopogenom uticaju na g.z.

Neke cinjenice koje govore protiv teorije da sve to izmislja zapad radi profita sam vec izneo a jos bi dodao i to da su najveci protivnici teze o antropogenom uticaju na globalno zagrevanje upravo velike multinacionalne kompanije i najravijenija zemlja zapada (SAD) sto tu teoriju zavere cini besmislenom.
drug.clan drug.clan 16:25 09.10.2008

Re: istina

Gledate na ovaj problem iz zablje porspektive probajte da pogledate sveobuhvatno i probajte pa vidite sta ce ovo kome doneti ne ove godine ili sledece vec za 5 ili 10 godina.

blejach92

Ona ne zahteva mnogo od obicnog coveka (osim da se eventualno odrekne nekog SUV-a) a zahteve namece industrijama, korporacijama koje obican covek i onako ne voli bas mnogo.


Sta mislite ko na kraju placa te namete koje drzava stavlja pred industrije i korporacije? Da li ce se mozda kompanije odreci profita ili povecanje troskova naplatiti potrosacima? Mislite da struja nece poskupeti zato sto se ugalj "mora" zameniti sa vetrom? Cega smo svedoci propasti naftnih i ostalih industrija ili povecanja cene struje i benzina?

blejach92


Nisam siguran sta ste hteli da kazete ovim razlozima osim da potvrdite da zapad ovom teorijom ne ugrozava razvoj nerazvijenih zemalja. To sto vi predvidjate da ce razvijeni nerazvijenima prodavati tehnologije nije nikakva novina i nista neobicno, to je postojalo i do sada i postojalo bi nevezano za globalno zagrevanje. Sta vise, nakon sirenja svesti o globalnom zagrevanju, cena prljavih tehnologija pada i tu ce zapad pri svom izvozu takodje izgubiti pare.


Nije nista novo da im prodaju tehnologije ali je novo to da ce gotovo odmah (0-15 godina) posle kupovine "prljave" tehnologije od zapada (koju je zapad inace koristio 100+ godina) morati da je bace i kupe novu. Zapad nece nista izgubiti jer vise ne izvozi tu tehnologiju. Ne izvozi jer su im intelektualna prava nad tom tehnologijom ili istekla ili su ih vec prodali zemljama treceg sveta.

blejach92

Zatim, zapad jos uvek nije svoju prljavu tehnologiju izvezao u zemlje treceg sveta, zapad i dalje MNOGO vise zagadjuje od nerazvijenih zemalja. Kada one dostignu nivo zagadjivanja koji sada postoji na zapadu (sto bi moglo da bude izgovor za intervencije koje vi predvidjate) to ce ujedno znaciti i da su dostigli sadasnji nivo razvoja zapada sto znaci da ce lakse istrpeti konverziju na ciste tehnologije.


Vi niste skoro bili na zapadu ili niste pratili odakle dolaze svi ali bas svi proizvodi koje kupujete. Zapad zagadjuje vazduh i emituje CO2 samo iz elektrana i automobila koje nikako ne moze izvesti. Sva ostala "prljava" tehnologija je odavno izvezena pa sada cak zapadne zemlje izvoze otpad i sirovine na istok da bi se tamo tehnoloski obradile.

blejach92

Koliko god vi globalno zagrevanje pisali pod navodnicima, cinjenice su sledece:
-globalno zagrevanje postoji, izmereno je, utvrdjeno je i medju ozbiljnim ljudima uopste nije sporno

-teorija o uticaju coveka na aktuelno globalno zagrevanje (u vecoj ili manjoj meri) je nesto iza cega stoji ogromna vecina svetskih naucnika

- Do sada se nije pojavio ni jedan naucnik koji je tvrdio da je na njega vrsen pritisak zato sto se ne slaze sa teorijom o antrogpogenom uticaju na g.z. (eventualno se zale na nezastupljenost ili omalovazavanje od strane drugih strucnjaka) a sa druge strane postoje oni (u SAD) koji su se zalili da je na njih vrsen pritisak da izmene svoje nalaze koji govore u prilog antopogenom uticaju na g.z.

Neke cinjenice koje govore protiv teorije da sve to izmislja zapad radi profita sam vec izneo a jos bi dodao i to da su najveci protivnici teze o antropogenom uticaju na globalno zagrevanje upravo velike multinacionalne kompanije i najravijenija zemlja zapada (SAD) sto tu teoriju zavere cini besmislenom.


Kazete izmereno?! U dnevnom boravku je merena temperatura sela i potom uporedjena sa sa merenjem od pre 100 godina kada nije bilo grejanja u tom dnevnom boravku? A onda epohalno zakljuceno da se zagrejalo? Ozbiljni ljudi? Oni koji primaju plate i grantove od istog onoga kome merenje sluzi za licnu korist?

Kazete stoji ogromna vecina naucnika? Pa sto se onda od 600 ucesnika IPCC panela na izvestaj potpisalo samo pedesetak? A potom na neke druge dokumente koji tvrde suprotno potpisalo se vise ucesnika IPCC? Probajte da budete naucnik u EU ili US pa probajte da prezivite ako "te neosporne cinjenice da covek izaziva otopljavanje" dovedete u sumnju. Napisite grant proposal koji nije niz dlaku toj teoriji pa cete videti kada cete da ga dobijete. Nauka je u svetu finansirana od strane drzave i kvazi drzavnih organizacija i kao takva potpuno zavisna od stava politicke elite. Ukoliko dirnete u njihovu sferu interesa karijera vam je zavrsena.

Kazete na nikoga nije vrsen pritisak? Nije vrsen pritisak nego su samo oni koji su izrazili drugacije misljenje liseni sredstava za rad. Ja ih znam nekoliko a postoji ih veoma mnogo. Mnogi su morali da promene stav i kazu da eto bili smo u krivu iako nema dokaza ipak je sigurno da covek izaziva otopljavanje. Nije li i Galijej morao nesto slicno? Zasto koristiti pritisak kada u rukama imate pare koje trebaju tim ljudima da bi preziveli? Nisam ja rekao da su kreatori "globalnog otopljvanja" okrutni vec samo zli. Iako je GW Bush deklarativno protiv smanjenja emisije CO2 americki establisment (ukljucujuci njega i dobar deo njegove partije) je uvideo ekonomske benefite iste, i trenutno samo ne mogu da se dogovore ko koliko dobija.


Koja multinacionalna kompanija je protiv teorije o "antropogenom globalnom zagrevanju". Da li znate da su u proteklih par godina vodece naftne kompanije (Exxon, BP, Shell) ulozile najvise para u razvoj "cistih" tehnologija? Da i ne pocinjem price o GE-u, Siemens-u, ABB-u itd. Da li znate da je electric car ostao jedina nada za americku i evropsku autoindustriju i to bas u momentu kada su zemlje u razvoju na istoku pocele da proizvode automobile istog ili boljeg kvaliteta?
blejach92 blejach92 19:19 09.10.2008

Re: istina

U linkovima koje sam ostavio u prethodnoj poruci postoje i fusnote koje vode do direktnih izvora... tj. dokumenata i istrazivanja...

Posto se diskusija pretvorila u "kako mali Perica zamislja merenje temperatura i slobodu naucnog rada", ne zelim da je nastavljam...
NNN NNN 17:46 08.10.2008

Preporuka

Jedino ste mogli da stavite sličicu plavog kita (kad ga već pominjete, a ne grbavog).
Brooklyn Brooklyn 17:50 08.10.2008

Re: Preporuka

NNN
Jedino ste mogli da stavite sličicu plavog kita (kad ga već pominjete, a ne grbavog).

imam osecaj da pisca bloga u sustini boli uvo i za kita i za globalno zagrevanje, a boli ga uvo i da se oglasi na bilo koji komentar.
Kazezoze Kazezoze 18:00 08.10.2008

Re: Preporuka

imam osecaj da pisca bloga u sustini boli uvo i za kita i za globalno zagrevanje, a boli ga uvo i da se oglasi na bilo koji komentar

ja imam osecaj da ne postoji pisac bloga, nego jedan od moderatora otvori enciklopediju i na ugrozhene vrste doda razlog 'globalno zagrijavanje' i onda to iskopira kao blog ;-)
blau.punkt blau.punkt 18:38 08.10.2008

Re: pre pre hahaha

otvori enciklopediju.....i onda to iskopira

hahahaaa, ovo me podseti na rane godine moje cerke koja je u drugom osnovne resila da pokrene skolski list, a zajedno sa jos dve drugarice.
super ! sve su lepo zamislile, bilo je tu stvarno zanimljivix rubrika, ali .. zbog interesovanja u okruzenju resile su da ubace i xoroskop.
udjem ja jednom kod nje u sobu i pitam je: na cemu sad radis zlato ? a ona kaze: evo pisem xoroskop za skolskli list.
ajde ? a kako ?
pa evo, skupila sam tu neke zenske casopise, pa iz svakog uzmem sta mi se dopada.

:)
corn mouth corn mouth 18:45 08.10.2008

Re: pre pre hahaha

blau.punkt
otvori enciklopediju.....i onda to iskopira

hahahaaa, ovo me podseti na rane godine moje cerke koja je u drugom osnovne resila da pokrene skolski list, a zajedno sa jos dve drugarice.
super ! sve su lepo zamislile, bilo je tu stvarno zanimljivix rubrika, ali .. zbog interesovanja u okruzenju resile su da ubace i xoroskop.
udjem ja jednom kod nje u sobu i pitam je: na cemu sad radis zlato ? a ona kaze: evo pisem xoroskop za skolskli list.
ajde ? a kako ?
pa evo, skupila sam tu neke zenske casopise, pa iz svakog uzmem sta mi se dopada.

:)


sve je to lepo ali u user profile-u pise:
date of birth: 19.12.1976.



dusanj92 dusanj92 00:33 09.10.2008

Re: Preporuka

Kazezoze
imam osecaj da pisca bloga u sustini boli uvo i za kita i za globalno zagrevanje, a boli ga uvo i da se oglasi na bilo koji komentarja imam osecaj da ne postoji pisac bloga, nego jedan od moderatora otvori enciklopediju i na ugrozhene vrste doda razlog 'globalno zagrijavanje' i onda to iskopira kao blog ;-)

Cista propaganda. kao da nismo na to vec naucili.
dolybell92 dolybell92 16:42 09.10.2008

Re: Preporuka

kvisko


dangubas dangubas 19:38 08.10.2008

t

loader loader 23:02 08.10.2008

Hedonizam i topli sneg sa rđom


Ganut sam tekstom. Kao i svaki put kad naidjem na ovakve, ružne statistike koje se tiču izumiranja vrsta usled drastične promene životnih uslova.

Ali, nisu ugrožene samo vrste koje su ovde, u blogu nabrojane. Ugroženo je sve. Biljke, životinje, ljudi, voda, kopno, vazduh.. Proces je globalan, reakcije su lančane.

Osnovno je pitanje - kakav je odnos između brzine ovih promena i minimalne opcije za opstanak planete! Naš (čovečji) gigantski hedonizam i slaba svest o naravi globalnih promena uslova na planeti predstavljaju, čini se, nepremostivu poteškoću. Planeti i svemu na njoj preti veoma loš scenario ukoliko se nešto hitno i drastično ne izmeni !!
Jaril Jaril 14:08 09.10.2008

Параноја

Мени ови текстови личе на покушај да се старе параноје замене новим.
Dejan Restak Dejan Restak 15:42 09.10.2008

Sugestija autoru

Vec sam jednom napisao da me licno ovatema interesuje vise od ostalih ali mislim da ovo nije najadekvatniji nacin za edukaciju i mobilizaciju blog publike.

Ocigledno je da se radi o zahtevnijoj publici koja se nezadovoljava samo razmatranjem jedne od posledica a posebno ne generalizovanjem ove posledice u nesto sto je uzrok svih ili vecine problema nase planete.

Zaista je jasno da mnogo drugih faktora pre globalnog zagrevanja utice na problem egzistencije većine ugroženih vrsta. Za činjenicu da na račun širenja sopstvenog životnog prostora ljudi uskraćuju životni prostor drugim vrstama nije neophodno tražiti uzrok u globalnom zagrevanju.

Mislim da se ovakvim pristupom otvara zamorna "naučna" debata oko detalja koji nisu bitni za ono što bi trebalo da bude poruka nekoga ko promoviše zaštitu životne sredine.

Lično bih voleo više da čitam o primerima koji daju nadu da alternative postoje.
Recimo primer Islanda koji koristi geotermalne izvore i tako je prakticno postao najcistija zemlja na svetu.

Zatim, recimo moguća strategija Srbije kada su u pitanju alternativna goriva
Kako cemo izaci (globalno) na kraj sa eksponencijalnim potrebama za hranom u narednih desetinu godina itd itd.

Ja se izvinjavam ako ste vi sebi zadali temu globalno zagrevanje i isključivo želite da pišete o tome. U tom slučaju mislim da je manevarski prostor za uspeh ovog bloga skučen.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana