Gradjanske inicijative| Roditeljstvo| Zdravlje

Kako sam 13 dana dojila moje Oči Plave

Krugolina Borup RSS / 13.10.2008. u 16:38

mojeociplave32836807625yd1.jpg 

 

 

 

U jednom periodu života imala sam nadimak "Fosna". To je bio direktan komentar na veličinu mojih grudi, gde me je majka priroda krajnje nepošteno zakinula. Joj, radosti moje, kad su počele da rastu ko pečurke posle kiše nakon što sam ostala u drugom stanju! Čudo su mi za samopouzdanje učinile, u devetom mesecu trudnoće umalo se nisam pobila s jednim čovekom na parkingu, dva puta većim od mene (Ti će' mi kažeš da ne mogu tu da parkiram! Dođi 'vamo ako smeš!). Svu sam snagu iz njih crpela, čini mi se, ko Popaj iz spanaća.

Kao "načitana buduća majka" (prim. aut.: titula potiče od jednog belog mantila, koji mi se s neverovatnom dozom poniženja u glasu obratio: "A, ti si jedna od onih načitanih, a?"), plan mi je bio da svoje dete dojim minimum šest meseci, a uz božju pomoć, možda i celih godinu dana. E, kad bi sve išlo po planu...

Nakon hitnog carskog reza, po nekakvom glupavom protokolu porodilišta, smeste me tri dana na intenzivnu negu. Isti protokol zabranjuje da se bebe unose na intenzivnu negu, kao i da majka s intenzivne nege obilazi bebu na neonatologiji. Tri dana plačem, tri dana dete ne viđam. Doneli ga jednom, kršeći protokol, da mi ga pokažu na udaljenosti od 2 metra, da ne bih nervni slom dobila, ali mi ne daju ni da ga pipnem, a kamoli podojim.

Naravno, dojke nabrekle, hoće da puknu, ali mleko ne izlazi. Onako "načitana", ja znam da treba da glumim kravu i da se muzem, te drljam po njima gore-dole, levo-desno, i sva se ozarim kad izađe koja kap. I tako one bole, ja drljam, trljam, plačem, brojim sate i tešim se... samo da pređem na "Baby Friendly" odeljenje, pa ću da si imam svoje dete pored mene 24 sata...

Svanuo je i taj dan, četvrti u životu moga sina! Konačno mogu da pipnem svoje dete, joj radosti moje! Smeštaju nas u sobu broj 8. Dolaze dve babice da mi pokažu kako da ga podojim. Donose mi stolicu, da sednem na nju, jer ima naslon, jer je tako lakše nego ako sedim na krevetu, ali me istovremeno upozoravaju da stolicu obavezno sakrijem, jer protokol bolnice ne dozvoljava stolice u sobama. Ako je čistačica vidi, ima da je odnese. Gde bih uopšte mogla da je sakrijem u sobi, a da je čistačica ne vidi - ne kažu.

Pripremi se, pozor... SAD! Zinulo moje dete, zgrabilo dojku pa ne pušta! Meni zvezde pred očima, suze niz obraze, krik iz grla. Babice kažu: tako mora, to je normalno, proći će. Oduševljene su načinom na koji moj sin sisa, kažu da se nakon tako dugog odvajanja od majke nagon za sisanjem često izgubi. Zašto onda uopšte odvajaju bebu od majke na tri dana - ne kažu. Nagađaju da li će mu ostati plave oči. Ona starija garantuje da hoće. Deset minuta kasnije, pokazuju mi kako da sinu zapušim nos da bi ostavio dugoočekivanu dojku, i premestim ga na drugu. Opet zvezde, opet suze, opet krik. Ali, trpim. Pa, rekoše mi da tako mora. Proći će i ovih deset minuta.

I prošlo je. Babice kupe pinkle, odlaze u nepoznatom pravcu. S vrata kažu: izmuzavajte se. "Pa, kad ponovo da ga podojim...?" BAM! Zatvoriše se vrata za mnom i za mojim sinom. On zaspao, ostavio me na miru da glumim kravu. Ceo taj dan, ja sam njega dojila na svaka dva sata po dvadeset minuta, imitirajući što vernije mogu ono čemu su me babice naučile, i potom se izmuzavala.

I pade mrak. Meni dojke krvave, izgrižene, u krastama. Od belih mantila, niko da me obiđe.  Ja neispavana, u bolovima, sama, uplašena, shvatam da je došlo vreme da ga ponovo podojim. Počinjem da plačem i pre nego što sam ga uzela iz kolevke, i pre nego što sam ga na dojku stavila, znajući šta me čeka - zvezde, krik, suze. Ali, idem hrabro napred, orjentišem se nekako gledajući i kroz te suze, uzimam ga iz kolevke na podoj. Pripremi se, pozor... SAD! To više nisu zvezde. To je sam centar pakla. Krv počinje da se sliva niz dojke od rani koje mi je gladni sin otvorio. Ne, ovo nije u redu. Ja ovo ne mogu više da izdržim. Ja se moram odmoriti, ili ću nervni slom doživeti. Izlazim iz sobe da pronađem dežurnu sestru. Veče je, 9 sati.

"Molim vas, možete li da mi nahranite dete? Ja sam ga ceo dan dojila, ali pogledajte šta mi je napravio. Stvarno ne mogu više. Užasno me boli."

"Dohranjivanje je u ponoć."

"Znam, ali on je sad gladan. Plače."

"Ne mogu ništa da vam pomognem, dohrana se ne priprema pre ponoći, kuhinja je zatvorena."

"Dobro, onda ću ja da pozovem mog muža da mi donese Bebelac, ja ću da ga nahranim, samo da li će ga na ulazu pustiti?"

"Nije dozvoljeno unošenje bilo kakve hrane za bebe na odeljenje."

"Znam, ali šta onda da radim?"

"Čekajte ponoć."

Vraćam se u sobu broj 8, uzimam svog rasplakanog sina u naručje. Šetam gore-dole po sobi. Plače on, plačem ja. Kuka on, kukam ja. Mislim se: kakva sam ja to majka, kada sina ne mogu da nahranim? Nije trebalo uopšte ni da imam dete, kad ga puštam da gladuje. Ali, sama pomisao na bol od ponovnog stavljanja na krastave, ranjive, krvave grudi jedino uspeva da mi plač pojača, nikako da me na podoj navede. I tako od 9 uveče do ponoći... puna tri sata. Isplakasmo se pošteno on i ja, četvrti dan njegovog života. Niko se nije našalio ni da zaviri u sobu, da proveri kako smo, da pokuša bar da nas uteši, iako je naš zajednički plač odjekivao hodnicima tri sata. Sami smo ostali svo to vreme - moj sin i ja.

Nahraniše ga u ponoć, a onako usput konstatovaše da ja njega uopšte ne dojim kako treba, da on vuče ali slabo šta izvuče, jer se ne izmuzavam pravilno, sve je začepljeno, mleko ne izlazi napolje. Zato mi je kraste napravio. Trebalo je već prvi dan nakon porođaja da se izmuzavam, zar nije došla sestra na intenzivnu da mi pokaže kako to pravilno da radim i da me proveri?

Pa nije došla, sunce joj kalajisano, belog dana više ne videla!

"Pa šta ja sad da radim?" Donesoše mi nekakvu pumpicu i rekoše da s mužom ne stajem dok bočicu od 250 ml ne napunim. U četiri ujutro, bočica je tek napola puna, a ja pumpam i spavam istovremeno. Bar mi je sin sit i spava. Pile majkino.

Kada sam onako sa sve pumpicom na sisi zaspala - ne znam tačno. Znam samo da je u 6 ujutro u sobu ko furija uletela čistačica, i dok sam ja bila bunovna i u polusnu, iznela napolje stolicu. Usput mi probudila dete. A on, pile majkino, gladan. Puna samopouzdanja, uzimam da ga podojim na krevetu, bez mogućnosti da se na išta naslonim, jer stolicu furija odnela. Pripremi se, pozor... SAD! To više nisu ni zvezde, ni centar pakla. To je putokaz za ludnicu. Dovedite čike u belim mantilima - ja upravo doživljavam nervni slom. Spuštam rasplakano dete u kolevku, izlazim na hodnik, spuštam se na kolena ispred stola dežurne sestre, sklapam ruke u znak molitve i kroz plač jecam: "Molim vas, nahranite mi dete! Molim vas nahranite mi dete! Molim vas, nahranite mi dete!"

Sjatiše se beli mantili sa svih strana, shvatili i oni da je vrag odneo šalu. Odnesoše dete da ga nahrane, mene nakljukaše bensedinima, obilaze me na pola sata. "Kako je, majka? Sad će neko da dođe da vam pokaže kako da sredite dojke. One su totalno začepljene, pa vi uopšte ne možete s takvim dojkama da dojite." I stvarno dolazi neko, pokazuje mi da pritisnem ovde, da pritisnem onde, da trljam ovde, da trljam onde... Ja se trudim, hoću, ali ne ide. Ništa se ne dešava. U telefonskom razgovoru, kuma mi kaže da je jedini lek da me neko drugi - ko zna šta radi - izmuze i sredi mi dojke, pa tek onda bilo kakvi moji napori mogu da održavaju to stanje. Sama to da uradim - nema šanse. Kuma mi, preko neke svoje veze, nalazi sestru (koja inače radi u istom porodilištu) da mi sredi dojke. Nakon što joj u desni džep belog mantila zadenem 10 eura. To je, rekla mi kuma, važeća tarifa.

Sat vremena kasnije, dojke su sređene, a ja iscrpljena od bolova i stresa padam u slatki san. Popodne mi vraćaju dete, i mada sam i dalje pod užasnim bolovima, ohrabrena činjenicom da će dojke sad da rade normalno, podojim ga kroz suze i krikove. Pa pumpicu u ruke, dok ne napunim bočicu. Krastama i ranama na bradavicama nema leka. To prosto mora da se trpi, jer dohrana je dva puta dnevno - u podne i u ponoć - a to nije dovoljno da grudi odmorim i rane zalečim. Tešim se... samo da dođem kući!

Svanuo je i taj dan, sedmi u životu moga sina! Idemo kući! Zbogom porodilište i beli mantili, dabogda vas moje oči više nikad ne videle!

Šest dana kasnije, nakon režima u kome sam ga danju dojila kroz plač i krikove, a noću ga moj muž hranio što izmuzenim mlekom, što Bebelacom, moje su se grudi potpuno oporavile. Ustajem po prvi put u 2 ujutro da ga i noću podojim. Pripremi se, pozor... ŠTA JE OVO? Kakav je ovo plik na dojci? Vidi, imam jedan i ovde višlje, na vratu. Ček da vidim na ogledalu. Jao mene, evo jednog i na licu!

"Jel' to 'Halo Beba'?"

"Jeste."

"Vidite, takva i takva stvar, bilo ovo, bilo ono, ja sad ustala da ga podojim, ali imam nekakav plik na dojci, i na vratu i na licu, pa ne znam sad da li smem da ga dojim, šta je to?"

"Kako izgleda plik?"

"Pa, šta ja znam, onako, kao kad se opečem, pa se napuni vodom."

"Meni to liči na ovčije boginje."

"Ma, nemoguće, ja sam to preležala kao dete."

"Ne znam, stvarno. Idite kod lekara ujutro. Nemojte dotle da ga dojite."

U naredna dva dana obilazim lekare.

Lekarka opšte prakse: "To su ovčije boginje. Prestanite da dojite. Izbegavajte dete."

Infektolog: "To su ovčije boginje. Prestanite da dojite. Izbegavajte dete."

Pedijatar: "To su ovčije boginje. Prestanite da dojite. Izbegavajte dete."

Ginekolog: "To su ovčije boginje. Prestanite da dojite. Izbegavajte dete."

Ubediše me, NESREĆNICU i GLUPAČU. Tek 84 sata nakon izbijanja prvog plika, došla sam sebi i počela da googlujem.

Internet: "Bebu treba odvesti na infektivnu kliniku da u roku od 72 sata od kad je majci izbio prvi plik primi vakcinu koja će joj obezbediti kratkotrajnu zaštitu, ali dovoljnu da i ona ne dobije ovčije boginje od majke. Dojenje treba nastaviti."

Dvadest i petog dana svog života, moj je sin dobio ovčije boginje.

A oči mu jesu ostale plave.

 

**********

Danas, drugog dana svetske nedelje posvećene dojenju, dok se B92 bavi problemom dojenja na javnom mestu, ja umesto u malograđanštinu, biram da prstom uprem u lekare i lekarsko osoblje. Ja i moj sin, moje Oči Plave, optužujemo ih za:

1) neznanje

2) nezainteresovanost

3) neljudskost

A novinarima bih preporučila da se manu evropskih tema dojenja na javnom mestu, i umesto toga udare u centar balkanskog problema. Odgovor na pitanje zašto manje od 25% majki u Srbiji doji svoju decu tražite, pobogu, u porodilištima, a ne na javnom mestu!

 

**********

DOJENJE U SRBIJI

Problema je bilo jer nisam imala pojma šta treba da radim. Pumpice su bile zabranjene, mleko mi se nakupilo, tako da je to bilo veoma bolno iskustvo. Konačno je došla sestra kojoj je moja majka platila da mi pomogne i pokaže šta da radim. Kengurica 026 (Beograd: Naroni front, 1997)

Nisam imala nekih naročitih problema sa dojenjem, ali naravno da me sestre nisu podučile. Više su mi pomogle žene u sobi. Bilo nas je 8. Kengurica 017 (Kruševac, 2003)

Problema je bilo jer su bebe dohranjivali pre podoja - svaki put kada su mi doneli bebu, on je bio sveže musav od veštačkog mleka, i naravno da je spavao i nije bio zainteresovan za dojenje. Drugi dan su mi se upalile grudi od mleka, i bebin tata mi je prošvercovao na odeljenje pumpicu za mleko. Sestra je poludela kada je videla tu pumpicu, ali sam joj smireno objasnila da će morati da se bije sa mnom ako ima nameru da mi je oduzme. Na kraju se izdrala na mene da ću dobiti mastitis, i odbila da komunicira sa mnom tokom celog mog boravka u bolnici. Sa dojenjem je posle donošenja pumpice sve bilo u redu, i beban je srećno dojio do godinu i po dana. Kengurica 026 (Beograd: Višegradska, 2001)

Dok moja majka nije uletela vrišteći posle 4 dana u sestrinsku sobu u Frontu da zadavi neku proizvoljnu sestru iz laktacije, nikoga nije interesovalo šta se dešava sa bilo čijim grudima. Onda je došla 1 veštica i isterala mi oči iz glave. Zapamtila tehniku zauvek! Kengurica 016 (Beograd: Narodni front, 2002)

Pojavile su se, u dve rečenice ispričale sa vrata i otišle. Ja sam već pripremila i kremice za bradavice, a i pumpicu sam dobila (prošvercovala) drugi dan, no ni kapi nisam izmuzla ni tad ni kasnije, da ne lažem, možda par mililitara. ... Fascinira me kako to svi oni tvrde da mleka ima sigurno, a niko me nije ni pogledao? Vidi mi se iz očiju možda?! Sve u svemu bonica je bila raj u odnosu na pakao kada smo se vratili kući. Kada sam se javila nutricionisti i rekla da ću ipak da mu dam adaptirano mleko, samo što mi nije spustila slušalicu. Osećala sam se kao promašen slučaj, slabić i nemajka jako dugo. Kengurica 014 (Beograd: Zvezdara, 2005)

Nije bilo problema, a čak je i redovno dolazila sestra da proverava kako ide sa dojenjem. Pumpicu sam koristila i pored negodovanja sestre, ali nije bila agresivna, već mi je samo preporučila da se izmuzavam ručno. I takav odnos sestre je nažalost samo apartmanska privilegija. Kengurica 026 (Beograd: Narodni front, 2007)

Oko 14-15 sati nakon porođaja, rečeno mi je da ga uzmem u naručje i podojim. Tolko o instrukcijama. ... Iako mi je, uprkos ranama, savetovano da nastavim s dojenjem, da je to sve normalno, niko nije mogao da me ubedi da je normalno da mi dete sisa krv, te sam počela da koristim pumpicu, a njega sam na nekoliko dana prebacila na mlečnu formulu. Čitala sam i raspitivala se kod rođaka i prijateljica i uz veliki trud (masaže, česta izmuzavanja), bol (grudi su mi bile dva vrela, tvrda balona) i strpljenje prošli smo kroz taj period i uspešno nastavili s dojenjem. Kengurica 007 (Beograd: Narodni front, 2005)

Treći dan po rođenju je bio prvi podoj. Mleko je dan ranije krenulo, međutim, sestre sa laktacije kad se jednom/dvaput pojave su prodavale knjige, išle iz smene... te nijedna nije bila zainteresovana da se bakće sa mnom. Pomogla mi je cimerka koja mi je pokazala kako da masiram grudi i da izmuzavam mleko. Moji su mi prošvercovali u porodilište silikonske bradavice i Aventovu pumpicu. Kengurica 005 (Beograd: Narodni front, 2007)

Prvi put sam dojila trećeg dana od dana porođaja zbog terapije antibioticima. Pošto te večeri sestra nije htela da mi ostavi dete preko noći (iako sam tražila, uz naivnu pretpostavku, da ako nam dojenje ne bude išlo, mogu da ga odnesem u boks), jer "nema ona vremena da trčka po spratu", meni je nadošlo mleko i izazvalo začepljenje, bol i sl. Za četiri dana u baby friendly porodilištu, sestre koje se bave time (tzv. laktacija) videle smo samo na vratima sa kojih pitaju: "Je l' ima nekih problema?" i odlaze posle pipkanja od dve sekunde uz komentar :"Dobro je to! Masirajte!" Samo nikad ne pokažu kako. Probleme sam otklonila tek kod kuće, velikom upornošću pre svega, i evo uspešno dojim svoje dete već više od tri meseca (hvala Bogu i Avent pumpici). Kengurica 002 (Beograd: Narodni front, 2008)

 

DOJENJE U DIJASPORI

Ako ste umorni i napeti, sestre će vam doneti lampe sa aromatičnim uljima da se opustite. I naravno, ako ste se odlučili za dojenje, provešće sate sa vama i bebom dok obe ne naučite kako se to ispravno i uspešno radi. Ne brinete o mastitisu i tvrdim dojkama. Ovde bi neko dobio otkaz kada bi vam se to desilo u bolnici! Masiraće vam grudi, stavljati specijalne hladne obloge, sve da se to ne desi... Kengurica 011 (Švajcarska, 2006)

Odmah sam je podojila i nije bilo velikih problema. Poslali su mi sestru koja je lactation specialist i ona me lepo naučila kako da držim bebu i kako da je dojim. Kengurica 015 (SAD, 1999)

Beba se rodila bez problema. Odmah su je dali mojoj ćerki u ruke a i svima nama redom...:) Prvi podoj je usledio odmah posle toga. Posle sat vremena prebačena je u svoju sobu sa specijalnim krevetom i jastucima. Obavljeni su svi dodatni pregledi , ona je dobila savete kako da doji i fizički joj se objasnilo i pokazalo, pod nadzorom, u toku prva tri dojenja. Kengurica 012 (Kanada, 2007)

Druga stvar je što bebu posle porođaja spuste na stomak dosta nisko i kao što su mi pričali na pripremama za porođaj organizovanim u bolnici, da beba refleksno dođe do maminih grudi odgurkujući se malo po malo i krene takođe instinktivno sama da sisa... Malo je reći da nisam verovala u tu priču i da sam htela da je proverim i sama prosto mi je bilo neverovatno, ali verujte da je tako... Dok smo se moj muž i ja (muž naravno pristuan sve vreme, treba li i to reći) zezali sa foto aparatom i škljocali prve slike moj sin je junački i instinktivno stigao gde je i pošao i počeo da sisa... Neverovatan osećaj, najlepši trenutak u životu... Kengurica 021 (Belgija, 2007)

Bebe se ovde u bolnicama ne dohranjuju, osim ako se stručno ne dokaže da vi zaista nemate dovoljno mleka. Ali, prvo ce učiniti sve što je u njihovoj moći da vam uspostave laktaciju, koliko god to teško bilo (specijalni čajevi, dodir telo uz telo sa bebom, često dojenje i kada se vama čini da su grudi prazne, tople obloge, masaže...), pa ako baš ne ide, ne ide... Kengurica 011 (Švajcarska, 2006)

Posle kupanja i oblačenja kome je tata prisustvovao bebu su doneli na prvi podoj i pustili su i moju mamu da uđe da je vidi. Posle toga su nas sve đuture poslali u sobu i Simonu više nisu ni odvajali od mene. Kengurica 022 (Italija, 2005)

(Majka trojki, rođenih carskim rezom.) Čim dospeh u sobu nateraše me da se izmuzavam (u bolnici se iznajmi pumpa) - kaze babica svaki mililitar je bitan! - posle oni šalju flašice iz porodilišta na neonatologiju. Sad imam pumpu (opet iznajmljenu iz apoteke - samo se dodaci za pumpanje kupuju) kod kuće, a i na neonatologiji je mogla da se iznajmi pumpa (jer tamo majke provode po ceo dan). Ne shvatam kako kod nas nije dozvoljeno da se koristi pumpa. Ludilo od logike! Kengurica 013 (Nemačka, 2008 )

Svog sina podojila sam odmah nakon porođaja, onako krvavog i musavog. Rekli su mi da je to jako važno, zbog refleksa koje bebe imaju neposredno u tim trenucima. Plakala sam videvši kako dve male kapljice nekakve bele vodice izlaze iz moji grudi i svog sina, tek 5 minuta starog, kako samouvereno sisa. Neopisivo, zaista. Kasnije, sam dobila "svoju" sestru koja mi je u svakom momentu bila dostupna i naučila me svemu, od dojenja, do povijanja i kupanja bebe. Kod kuće nam je dolazila babica da proveri je li sve u redu i kako se snalazimo, a imali smo i poseban broj telefona (24h dostupan) u koliko bi smo imali neko pitanje vezano za bebu ili probleme sa dojenjem. Kengurica 025 (Švajcarska, 2005)

Kada sam se porodila, u mojim grudima nije bilo ni kapi mleka (barem se meni tako činilo). Bebu su doneli na podoj najviše nakon pola sata i ja sam se pitala šta li će to dete jesti. Ni posle 24h situacija nije izgledela mnogo bolja. On je nešto, kao, vukao, ali moje grudi su izgledele prilično prazne i ja ni kap mleka nisam videla! Pitala sam sestru da li ja možda imam problem sa nedostatkom mleka?!? Ona se najsmejala i otišla do sobe za sestre. Ubrzo se vratila noseći tri male kuglice. Prva od njih je bila veličine malog klikera, druga recimo manjeg kestena, a treća možda kao malo veći orah. Rekla je "Ovo je želudac vaše bebe prvi dan nakon rođenja (pokazujući na kliker), ovo drugi dan (pokazujući na omanji kesten), a ovo treći (pokazujući na omanji orah). Tih par mililitara koje Vi sigurno imate u grudima su njemu sasvim dovoljni. Mleko ce nadoći tek oko 5. dana, a možda i malo kasnije." Tako je i bilo! Kengurica 011 (Švajcarska, 2006)

 



Komentari (190)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Krugolina Borup Krugolina Borup 09:34 14.10.2008

A od jutros imamo i požar...


Manji požar u "Narodnom frontu"

EDIT: Ne mogu a da ne primetim da će se porodilišta u vestima naći samo ako ih neko zapali. Ili neko skoči kroz prozor istog.
NNN NNN 09:55 14.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Verovatno je neko bacio PIKAVAC u smeće...
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:05 14.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

NNN
Verovatno je neko bacio PIKAVAC u sveće...


Pa, kad siroma porodiljama ne daju piksle.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:27 14.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Verovali ili ne, imamo "insajdera" u Frontu trenutno. Pisala mi je kuma jedne žene koja se tamo porodila pre tri dana. Naravno, prošla ko bosa po trnju, plus izvisila za apartmanski smeštaj jer u istom - nema mesta. Iako je bio rezervisan unapred. A što se požara tiče, kažu: u WCu je neko pikavac bacio u otvor za ventilaciju.

KAD NE DAJU ŽENAMA PIKSLE!

vishnja92 vishnja92 12:30 14.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

KAD NE DAJU ŽENAMA PIKSLE!

idi bre Krugolina :)))
NNN NNN 12:54 14.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

KAD NE DAJU ŽENAMA PIKSLE!
KORISTIĆE IH U SAMOODBRANI!
Brooklyn Brooklyn 13:05 14.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

KAD NE DAJU ŽENAMA PIKSLE!

pretpostavljam da treba da ih (piksle) rasporede po sobama sa bebama. po jednu pored svake bebe. i neki stalak da majka moze da lakse pusi dok doji.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:09 14.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Ne.
Ali treba da odvoje jednu prostoriju za pušenje.
S pikslama.
A ne da se žene dovijaju po WCu.
WC koriste i nepušači, tako da je to idiotsko rešenje.
2004. godine, na Zvezdari, bile su 2 piksle velike u WC-u.
Koje je to rešenje?
Pušenje u WCu smeta porodiljama koje su nepušači, a koriste WC.

Dalje: vest iz septembra o porodilji koja je skočila s bebom u naručju s drugog sprata porodilišta ima i sledeći detalj: porodilja je tražila cigaretu od medicinske sestre, a potom otišla u susednu prostoriju, praznu, i skočila kroz prozor.

Pitam se, da li joj je sestra dala cigaretu ili ne?
I šta je važnije - ublažiti postporođajnu depresiju, ili proterati cigarete iz porodilišta?
Brooklyn Brooklyn 13:13 14.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

WC koriste i nepušači, tako da je to idiotsko rešenje.

kako se u drugim drzavama (one na koje se ugledamo) ne pusi u bolnici, pa nikom ne padne na pamet da pusi u wc-u. jesu srbi bas toliko nedokazani da nema sanse da se civilizuju?
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:15 14.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

kako se u drugim drzavama (one na koje se ugledamo) ne pusi u bolnici, pa nikom ne padne na pamet da pusi u wc-u. jesu srbi bas toliko nedokazani da nema sanse da se civilizuju?


Šta to, sad, kao, pušenje jeste merna jedinica civilizovanosti?
Kao, civilizovani nepuše, a necivilizovani divljaci puše?

Brooklyn, ne nasedaj na tu američku propagandu, ko boga te molim.
pix3lchick pix3lchick 13:21 14.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Krugolina Borup
Naravno, prošla ko bosa po trnju, plus izvisila za apartmanski smeštaj jer u istom - nema mesta. Iako je bio rezervisan unapred.

Mesto u apartmanu se zvanično ne može rezervisati.
Nezvanično, može. Ako imate zaista dobru vezu, mesto možete dobiti i ako je isto prethodno rezervisano od strane nekog drugog. U tom slučaju, taj neko drugi (kao ta žena čija ti je kuma pisala) izvisi... Eto, znam to iz prve ruke.
NNN NNN 15:12 14.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Dalje: vest iz septembra o porodilji koja je skočila s bebom u naručju s drugog sprata porodilišta ima i sledeći detalj: porodilja je tražila cigaretu od medicinske sestre, a potom otišla u susednu prostoriju, praznu, i skočila kroz prozor.

Pitam se, da li joj je sestra dala cigaretu ili ne?
Pitam se da li je cigareta izgovor.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:20 14.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Pitam se da li je cigareta izgovor.


Za šta?

U svakom slučaju, postoje studije koje su rađene, shodno kojima depresivni više puše, a zaključak je da cigareta pomaže da se s depresijom izbore, pa zato.
oldtajmer92 oldtajmer92 03:02 15.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Šta to, sad, kao, pušenje jeste merna jedinica civilizovanosti?
Kao, civilizovani nepuše, a necivilizovani divljaci puše?

Brooklyn, ne nasedaj na tu američku propagandu, ko boga te molim.


Pa nije propaganda, poenta je da puse uprkos zabrani, odnosno u postovanju pravila, a ne u pusenju. To je merna jedinica civilizacije.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:47 15.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

u nedelju sam bio na jednom aerodromu. na jednom mestu preko puta aerodromske zgrade ima znak

"Dog Relief / Smoking Area"

Krugolina Borup Krugolina Borup 08:36 15.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Pa nije propaganda, poenta je da puse uprkos zabrani, odnosno u postovanju pravila, a ne u pusenju. To je merna jedinica civilizacije.


Merna jedinica civilizacije je poštovanje ljudskih prava, a ne poštovanje pravila.
Poštovanje pravila je merna jedinica ovci.
Da ti neko kaže da skočiš u bunar, bil' skočio? Samo zato što je to pravilo. Te je stoga i civilizovano.

That said, kod nas se ne poštuju prava nepušača, tako da se svakako kvalifikujemo za necivilizovanost, ali iz potpuno drugih razloga.
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:49 15.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

marco_de.manccini
u nedelju sam bio na jednom aerodromu. na jednom mestu preko puta aerodromske zgrade ima znak "Dog Relief / Smoking Area"


Eto.
Posle kad ih pušači upoređuju s fašistima, oni se ljute.
NNN NNN 12:14 15.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Pa bolje pas nego fašista :)
oldtajmer92 oldtajmer92 14:52 15.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Krugolina Borup
Merna jedinica civilizacije je poštovanje ljudskih prava, a ne poštovanje pravila.
Poštovanje pravila je merna jedinica ovci.
Da ti neko kaže da skočiš u bunar, bil' skočio? Samo zato što je to pravilo. Te je stoga i civilizovano.

That said, kod nas se ne poštuju prava nepušača, tako da se svakako kvalifikujemo za necivilizovanost, ali iz potpuno drugih razloga.


Ovo je retoricka igra i ekstrem. Naravno da niko nece da ti kaze da skocis kroz prozor. Ja mislim da ni u jednoj zemlji, pa cak ni Srbiji, ne postoji takav zakon. :)

Naravno da je postovanje ljudskih prava bitnije od postovanja pravila, ali u praksi jedini nacin da civilizovano drustvo funkcionise, a kao takvo i zastiti ljudska prava svojih gradjana, jeste uz postovanje zakona.

Nego, malo skrecem temu, ali moram da ispricicam ovu pricu.

Zemlja: SAD, grad Boston, nisam siguran koja bolnica, ali verovatno nije mnogo bitno :) Stize mi email sinoc od druga, nastavak prepiske u kojoj me obavestava kako zena mu "samo sto se nije" porodila. Kaze: "E, evo sedim u "labor room" (sobi za porodjaj), beba ce za jedno 2 sata :) Zamisli imaju wifi." :) Znaci on decko sedi pored zene koja se tamo poradja (nadam se sa epiduralom, inace ne bi bio tako smiren :)) i ladno cita e-mail :))) A meni su DONELI veceru u sobu kada se moj sin radjao. Toliko o standardima.

Pozdrav!
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:57 15.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Naravno da je postovanje ljudskih prava bitnije od postovanja pravila, ali u praksi jedini nacin da civilizovano drustvo funkcionise, a kao takvo i zastiti ljudska prava svojih gradjana, jeste uz postovanje zakona.


Ma, to jeste, sve se slažemo.
Nego, i Nacisti onomad donosili silne zakone, pa se ispostavilo da ih baš i nije trebalo poštovati.
Samo sam na to htela da ukažem, eto.
Poštovanje ljudskih prava mora biti važnije od poštovanja pravila.

Zemlja: SAD, grad Boston, nisam siguran koja bolnica, ali verovatno nije mnogo bitno :) Stize mi email sinoc od druga, nastavak prepiske u kojoj me obavestava kako zena mu "samo sto se nije" porodila. Kaze: "E, evo sedim u "labor room" (sobi za porodjaj), beba ce za jedno 2 sata :) Zamisli imaju wifi." :) Znaci on decko sedi pored zene koja se tamo poradja (nadam se sa epiduralom, inace ne bi bio tako smiren :)) i ladno cita e-mail :))) A meni su DONELI veceru u sobu kada se moj sin radjao. Toliko o standardima.


Ajde što plačem čitajući priče o porođajima iz Srbije.
Nego mi sad i dijaspora tera suze na oči! )
oldtajmer92 oldtajmer92 16:11 15.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Ajde što plačem čitajući priče o porođajima iz Srbije.
Nego mi sad i dijaspora tera suze na oči! )


Salu na stranu, da ne bude da predstavljam US zdravsteni sistem kao idealan - platili smo ucesce $250, to je za celokupno vodjenje trudnoce + porodjaj i bolnicki smestaj. Osiguranje je platilo oko $5000 ostatak racuna. Znaci, taj standard nije dzabe :)

Interesantan bi bio podatak ako ga neko zna koliko sve to kosta u Srbiji (mislim koliko kosta drzavno osiguranje, a koliko pacijenta).
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:36 15.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Vidiš one slike "apartmanskog smeštaja" dole niže?
To naplaćuju 6.000 dinara na dan (75 eura, odokativno)
A drže te tamo između 3 i 7 dana.
To iz tvog džepa, jer se smatra "nestandardnom uslugom".
Ostalo ti pokriva osiguranje.
Koliko je to "ostalo" - ne znam.
Znam samo da u Beogradu ima bolje opremljenih, a jeftinijih hotela od ovoga što se na ovoj slici vidi.
Prisustvo oca porođaju naplaćuju 15.000 dinara (blizu 200 eura).
Epiduralnu anesteziju naplaćuju 10.000 dinara (125 eura).
Ovo su sve zvanične cifre za nestandardne usluge. Ništa potplaćivanje. Potplaćivanje je dodatno.

Meni se ta Amerika, u stvari, čini izuzetno jeftinom, čoveče...
oldtajmer92 oldtajmer92 17:10 15.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

Osim za ove sto nemaju osiguranje, pa moraju da plate tih 5000 i kusur iz dzepa :(

Koliko cujem u Kanadi nema nikakvog ucesca (sa drzavnim osiguranjem). Ima i ovde osiguranja koje nemaju ucesce, ali ta su redja, mozda su skuplja, ili imaju ljudi koji rade za odredjene poslodavce koji imaju jace beneficije, npr drzavna sluzba, policija, neke vece firme gde je jak sindikat, itd... Ok, sad se bas udaljismo od teme :)
Kolos sa rodoslovom Kolos sa rodoslovom 00:27 17.10.2008

Re: A od jutros imamo i požar...

platili smo ucesce $250, to je za celokupno vodjenje trudnoce + porodjaj i bolnicki smestaj.


I s nama je bio isti slucaj, kad mesec dana kasnije stize jos jedan racun od $250???
Za novorodjence koje je takodje koristilo bolnicke usluge.

Krugolina Borup Krugolina Borup 11:16 14.10.2008

Website

Još uvek nema ničeg naročitog na vebsajtu, ali možete ga posetiti i pribeležiti adresu:

www.MajkaHrabrost.com
NNN NNN 23:08 20.10.2008

Re: Website

RADI!
kalimero23 kalimero23 11:29 14.10.2008

Moja prica

Tema je super. Stvarno je vreme da se povede malo racuna o nama zenama i polozaju u porodilistima. Moja iskustva su nazalost ne lepa i podelicu ih sa vama. Zbog ove teme sam resila i da se registrujem.

BEBA 1

Pre porodjaja:

Petak popodne. Odlazim kod dr u Domu zdravlja sa sumnjom da li sam trudna ili ne. Kupujem cokoladu i osecam da nesto nije u redu jer mi se cokolada gadi. I vec znam sta je u pitanju. Doktorka me pregleda i konstatuje da ili imam rak materice (a ja imam 22 godine) ili sam trudna pa da uradim test na trudnocu i znacemo da li sam srecni dobitnik ili gubitnik!!!

1. Koje godine ste se porodili?
1997

2. U kom gradu i porodilištu?
Beograd, GAK Visegradska

3. Da li ste u porodilištu doživeli bilo kakve neprijatnosti? Kakve? Da li vas je neko vređao i ponižavao? Kako?
U pripemnoj sobi za porodjaj provela sam sat vremena sa zenom koja nije smela da ostane trudna zbog raznoraznih zdravstvenih problem i kojoj je beba umra a oni joj nisu rekli. Ubedjena da je to nacin da joj se beba rodi (izvlacenje pomocu balona) ziva i zdrava ona je priacala o tome a ja sam htela da pobegnem glavom bez obzira. Uspanicena sta se desava sa mojom bebom iskukala sam da me prebace u porodiliste. Te noci niko se vise nije poradjao (Visegradska se renovirala). Bila sam prikljucena na indukciju. Dobila sam napad povracanja, u poslednjem trenutku sestra se mrzovoljno dogegala i dodala mi kantu za otpatke i rekla evo ovde. Ostala dva napada sam znala gde da odradim. Porodiliste je smrdelo ako me razumete a one su spavale. O bolovima sto od konstantnog lezanja na ledjima, prikljucena na ctg i indukciju nisam mogla da se mrdnem, sto od kontrakcija (epidural je bio pusti san tada, a meni kontrakcije na 1-3 minuta 7 sati bez prestanka, bio neki digitalni satic) da vam ne pricam. Niko nije dolazio. Negde pred zoru su dosli pogledali me i otisli bez reci. Ujutro smena. Sestra gleda moj karton i kaze pa vi se niste mrdnuli od 3-4 prsta kao kad sam dosla, kao da sam ja kriva sto je tako, necete vi pre podneva. A ja joj odgovorim, ja sam mrtva do podneva, nemogu vise da izdrzim. Dodje doktorka posle kraceg vremena da me pogleda, ja joj kazem da se plasim da cu obaviti „veliki posao“ (ako me rauzumete) i kaze evo je glava poceo je porodjaj!!! U karton u opste nisu ubacili podatke od onog pregleda pred zoru. Pitam se sta bi bilo da je doktorka dosla koji minut kasnije.

4. Kako su vas oslovljavali u porodilištu? Imenom i prezimenom, ili nekim nadimcima? Kojim?
Majka i prvorotka.

5. Da li je bilo problema sa smeštajem ili opremom? Kakvih?

Bile smo smestene nas 7 u trpezariji.Toalet je bio prljav, tople vode s vremena na vreme ali uglavnom je bila hladna.

6. Kada ste, nakon porođaja, prvi put videli svoje dete? Koliko ste ga često viđali? Da li ste mogli da ga vidite kad god želite?

Prvi put u 10 na podoju. Na 3 sata do uvece. Preko noci nisam. Samo jednom kada je otac dosao da je vidi. Sestra je drzala bebu u ruci. Trajalo je 5 minuta.

7. Kada ste, nakon porođaja, prvi put podojili svoje dete? Da li je bilo problema s dojenjem? Kakvih?

U 10 h. dosla je sestra i rekla bice to sve ok, postavila mi bebu na grudi i to je to. Svaki sledeci put bila je parola snadji se sam.

8. Da li ste ikada posumnjali u stručnost lekara i lekarskog osoblja? Kada i zašto?
Ne.

9. Da li ste ikada posumnjali u opravdanost nekih protokola i pravila u porodilištu? Kojih? Zašto? Kako biste ih vi promenili?
Tada ne.

10. Da li ste nekoga morali potplatiti? Ako jeste, koga (zanimanje, ne ime)? Za šta? Koliko?

Platila sam sestru, tadasnjih 100 DM.

11. Imate li bilo kakvih drugih zapažanja ili komentara koji gornjim pitanjima nisu obuhvaćeni, a smatrate ih važnim?

Niko nam nije pokazao kako se beba prepovija, kupa. Nista nam nisu pricali o bebi i njenim potrebama i kako mi da se ponasamo. Verujem u majcinski instinkt ali ipak mislim a postoje i neke informacije koje su morali da nam kazu. Srecom meni je kuma pomogla a sta je sa zenama koje nemaju nikoga.



Na skali od 1 do 10, ocenite:
- tretman koji ste u porodilištu imali: 4
- ljubaznost lekara i osoblja: 4
- zainteresovanost lekara i osoblja: 2
- ljudskost lekara i osoblja: 4


BEBA 2

1. Koje godine ste se porodili?
2007

2. U kom gradu i porodilištu?
Beograd, GAK Zvezdara

3. Da li ste u porodilištu doživeli bilo kakve neprijatnosti? Kakve? Da li vas je neko vređao i ponižavao? Kako?
Porodjaj je bio sa vezom (doktorka). Doktorka je bila dezurna u tu neku subotu pa mi je rekla da dodjem tog dana. Porodjaj je izazvan, indukovan, bez epidurala (kad sam prezivela onaj prvi bila sam sigurna da cu i drugi). Posto su culi da sam drugorotka bilo je „lako ces ti“ i „brzo ce to da prodje“. Na sto sam legla u 10h. Prikljucili su mi indukciju. Posle 45 min dolazi doktorka i pita me da li osecam neke kontrakcije, na moj odghovor da se nista ne desava ona pogleda i shvata da indukcija nije prikljucena kako treba. S obzirom da je bila dezurna nije bila stalno na odeljenju vec i u ambulanti tako da sam ja bila prepustena babicama. Babice su medjutim obracale paznju samo na one kojima su one bile veza (padala su tepanja, donosenje hladnih obloga, pricanje prica). Mene nisu ni pogledale niti prilazile (samo kad doktorka dodje), dok su oko drugih (svaka kod svoje) obletale i tepale im razno raznim nadimcima. Da li od toga ili cega vec tek meni opet pripadne muka i shvatim da mi povracanje ponovo sleduje (kao i na prvom porodjaju). Drala sam se koliko me je grlo nosilo da dodje neka sestra, ali one su bile zauzete jedenjem lubenice (ah da u medjuvremenu se pojavio neki tata i srecan dodneo istu da se zene rashlade). Srecom cula me cistacica i donela mi neku posudu, ispraznila je i donela mi ponovo za svaki slucaj da mi se nadje. I nasla se, a onda sam ponovo dozivala da odnesu posudu (cistacica je sigurno svojim poslom otisla dalje) i tek onda se udostojila jedna da dodje pa se iscudjavala odakle mi to i zasto je nisam zvala!!!!Kako je razmak izmedju porodjaja veliki ja se ipak nisam dovoljno brzo otvarala i doktorka je rekla sestri da mi pomogne da stanem pored kreveta kako bi ubrzali proces. Kako je doktorka otisla tako je i sestra isparila. Posle se pojavila druga kojoj sam rekla sta treba da se uradi. I umesto d abude pored mene jer mi se vrtelo u glavi i ona je isparila. Srecom brzo je dosla doktorka pa sam se vratila u horizontalu.

Usivanje je bilo bez anestezije. Drala sam se kao magarac i jos jace, a za vreme porodjaja glas nisam pustila. I dan danas mi nije jasno zasto su me usivali na zivo?!?!Da su mi ponudili ja bih platila anesteziju. Pa deset godina ranije su mi dali anesteziju a sada....

Posle porodjaj su me stavili na neki krevet i niko mi nije prisao dva sata da me pita kako mi je niti bilo sta slicno (doktorka je zavrsila smenu i otisla).

Poseta doktorke pedijatrice: Beba broj taj i taj.. ta beba ima probleme: asimetrija lica i nema jedan testis, ne pipa se. Okrece se i odlazi. Sok. Neverica. Sta sada to znaci, nema testis? Zasto moja beba? Placem. Zovem Ponosnog tatu i jedva mu govorim sta mi je receno. I dalje neverujem da se to desava.. Ponosni tata srecom ima lekara u kuci i tada saznajemo da se testis resava rutinskom operacijom, da je asimetrija lica cesta kada je beba u stisnutom polozaju. Bebac je sada jedan presladak malisan sasvim normalnog lica.
A od doktorke nijedna rec objasnjenja, a morala bi znati u kakvom su stanju zene posle porodjaja. Pa i ona je zena. Zasto bih ja morala da znam da to sto mi je rekla nije nista strasno i da se u hodu resava? Za mene totalnu neznalicu na tom polju je bio smak sveta kada mi je saopstila tu informaciju.

Odnos svih prema meni je bio da sam ja drugorotka i da je sve znam i da nema potrebe da gube vreme sa mnom. A proslo je 10 godina. Pitam se da li se oni secaju svih stvari od pre deset godina? Uostalom njihova je duznos da me informisu o svemu, a ja ako necu da slusam mogu to da im kazem.

4. Kako su vas oslovljavali u porodilištu? Imenom i prezimenom, ili nekim nadimcima? Kojim?

Majka i drugorotka i beba broj taj i taj i po prezimenu.

5. Da li je bilo problema sa smeštajem ili opremom? Kakvih?

Bile smo smestene nas 4 u sobu za troje. Prvo jutro posle porodjaja bila je nedelja doneli su nam krem sir i jaje za dorucak. Kada sam otvorila krem sir a on zelen od budji. Onda su mi dali drugi, a on sa crvenim tackicama, treci nisam ni trazila. Prvo mi nisu verovali sta se desilo a kada sam rekla doktoru sta je bilo samo je odmahnuo rukom da ga se to ne tice.

Tusevi u kupatilima su ili imali problem sa oticanjem vode tako da ako se malo duze tusirate vec plivate u toj prljavoj vodi ili su tusevi bili toliko losi da perete sve oko sebe ali ne i sebe jer prskaju na sve strane. Jedino sto su bili cisti i zene su ih prale dva puta dnevno.

6. Kada ste, nakon porođaja, prvi put videli svoje dete? Koliko ste ga često viđali? Da li ste mogli da ga vidite kad god želite?

Prvi put 16 sati nakon porodjaja. Na 3 sata do pola dvanaest uvece. Preko noci nisam. Otac je bebu video samo jednom, i to se upisalo u knjizicu , preko stakla na 20 sekundi.

7. Kada ste, nakon porođaja, prvi put podojili svoje dete? Da li je bilo problema s dojenjem? Kakvih?

Prvi put kada su ga doneli bio je sit i spavao je. Drugi put kad su ga doneli niko mi nije pomogao da ga stavim na grudi kako treba jer sam ja drugorotka i ja to znam pa smo se bas namucili i on i ja. Sledeci put sam insistirala da mi neko pomogne jer neznam, zaboravila sam, kao da je to smak sveta sto sam zaboravila.

Sestra za brigu o grudima je dolazila ujutro i gledala da li ima mleka ili ne. Nije pomagala zenama ukoliko ne znaju da stave bebu na grudi niti im je pomagala da se izmlazaju iako joj je to u opisu posla. Jedino sto mi je preporucila kada su mi se grudi upalile i postale crvene da stavim obloge od acid boricida. To mi je stvarno pomoglo. Ali nijednog trenutka nije htela da mi pomogne da ispraznim grudi iako je bilo ocigledno da to ne radim dobro.

8. Da li ste ikada posumnjali u stručnost lekara i lekarskog osoblja? Kada i zašto?
Ne.

9. Da li ste ikada posumnjali u opravdanost nekih protokola i pravila u porodilištu? Kojih? Zašto? Kako biste ih vi promenili?

Da. Zasto je Ponosni tata morao krisom da dolazi u posete i da se skrivamo po hodnicima kao srednjoskolci? Zasto nisu dozvoljene posete zenama koje su na odeljenju a zenama u apartmanu koji se nalazi na istom odeljenju spartaju samo tako sve zajedno sa cvecem (nama je zabranjeno)?



10. Da li ste nekoga morali potplatiti? Ako jeste, koga (zanimanje, ne ime)? Za šta? Koliko?

Ne.

11. Imate li bilo kakvih drugih zapažanja ili komentara koji gornjim pitanjima nisu obuhvaćeni, a smatrate ih važnim?

Posto sam zaradila stafilokoke u bolnici i zaglavila sa visokom temperaturom redovno su mi ga donosili kada imam temperaturu i ne smem da ga dojim (i onda mi ga uzmu i vrate u boks), a kada bi temperatura spala redovno bi ga zaboravili. O tuzi i bolu sto mi ga ne donose i sto i sa temperaturom nemogu da budem sa njim (zar tada nisu mogli da ga nahrane i donesu mi ga da on lezi samo pored mene i da ga mazim,a cesto su donosili druge bebe site na podoj) tesko je pisati ali sam mnogo suza prolila.


Na skali od 1 do 10, ocenite:
- tretman koji ste u porodilištu imali: 4
- ljubaznost lekara i osoblja: 2
- zainteresovanost lekara i osoblja: 2
- ljudskost lekara i osoblja: 4
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:53 14.10.2008

Re: Moja prica

Kalimero, hvala za priče.
Kengurica 029.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:10 14.10.2008

Re: Moja prica

Ko je pomenuo šivenje? Ne vucite me za jezik: 1989. godina, u Zemunskoj bolnici su mi u 5 mesecu trudnoće uradili serklaž (zašivanje grlića materice) na živo, onda su me krvavu odvezli do sobe (iako im je mimoiduća sestra rekla da ne zauzimaju lift mnome i tako sam samo jedna od "abortuša", rekli mi da ustanem i odem u krevet. Kad sam se pojavila krvave spavaćice kao sa Neretve na vratima sobe, pola sapatnica je jurnulo da se spasi kroz prozor. Usput su mi reki da i zavoj koji su mi nagurali unutra izvadim sama kad budem mogla da se odvučem do (kužnog) wc-a...između malo preskačemo, iako bih imala tek tu da pišem...posle čega sam dobila takvo lupetanje srca, da je kardiolog kome su me poslali počeo da piše molbu za kanadsku vizu...dao mi je neki lek, jer sam ja mal'ne štucala u ritmu srca (kaže izazvano šokom i bolom serklaža na živo), pa mi je dao neki lek, od koga mi se sat vremena maglilo sve pred očima - model, obala Temze, jesen...
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:23 14.10.2008

Re: Moja prica

Crna ženo...
pix3lchick pix3lchick 14:36 14.10.2008

Malo sličica...

GAK Narodni Front, 1997.

Kupatilo za porodilje:


Tuš za porodilje:


Ko kaže da ne postoji pušački kutak, ima čak i stolica


Pošto je kasnije porodilište renovirano, pretpostavljam da sada ipak nije više ovakva kloaka.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:42 14.10.2008

Re: Malo sličica...

Kakva Zona sumraka, gospode bože!

Sad će dijaspora da nam se šlogira.

Gospojice koje niste rađale: Ovo je VEROVATNO RENOVIRANO SADA!!
dr.mabarker dr.mabarker 14:55 14.10.2008

Re: Malo sličica...

ovako isto je izgledalo i u septembru 2002. sećam se da sam bila zgrožena kada sam videla da je iz jednog od toaleta izašla spremačica, sadržaj evakuacije bešike je ostao iza nje, a ona se ne opravši ruke vratila u sobu da čisti. i, onda - otkud boginje?
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:06 14.10.2008

Re: Malo sličica...

Gospode bože sačuvaj i sakloni...
Krugolina se već pola sata krsti i levom i desnom.

Biljo, ajde reci nam, molim te, da 2008. više nije ovakva situacija!!!!
MOLIM TE!!!!
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 16:00 14.10.2008

Re: Malo sličica...

Jedna moja prijateljica je naišla na UPRAVO gorepokazanu situaciju na GAK Višegradska. I tako je ona otišla da se porodi u veče...i čeka doktora koji je trebao da joj uradi carski rez jer su procenili da je beba prevelika da bi prirodni porođaj bio bezbedan. Šetka se ona hodnicima bolnice u pokušaju da nađe pogodno mesto da zapali cigaru i tako u toj šetnji natrči na pacova. Toliko se stresirala da je naprasno dobila trudove i prirodno se porodila nekoliko sati kasnije......
pix3lchick pix3lchick 16:44 14.10.2008

Re: Malo sličica...

Aleksandra Mitrovic
Šetka se ona hodnicima bolnice u pokušaju da nađe pogodno mesto da zapali cigaru i tako u toj šetnji natrči na pacova. Toliko se stresirala da je naprasno dobila trudove i prirodno se porodila nekoliko sati kasnije......

Indukcija, Serbian style. Prirodno, ekološki, sve kako treba :)
Crnjak, kao da je skeč iz Monti Pajtona... Da nije istinito, bilo bi smešno.
NNN NNN 18:08 14.10.2008

Re: Malo sličica...

Ovo je VEROVATNO RENOVIRANO SADA!!

Biljo, ajde reci nam, molim te, da 2008. više nije ovakva situacija!!!!
MOLIM TE!!!!

Da..da..renovirano je! Kako na pripremnom odeljenju (gde sve izgleda stvarno svemirski..mislim wc i tuševi), tako i na carskim rezovima. Za odeljenje prirodnih porođaja ne znam, jer je sprat niže. Tuš kabine i WC su za svaku pohvalu, a i žene koje brinu o njihovoj čistoći. Uvek ima tople vode, tečnog sapuna i toalet papira. Svaka tuš kabina ima zakačke za stvari tako da ne morate da žonglirate sa istim u zubima. Takođe, pored ulaza je korpa gde se odlažu prljave spavaćice. Takođe i u sobama postoji umivaonik sa sredstvom za dezinfekciju, ogledalom i zakačkama za peškire. Higijena je odlična i u sobama, gde spremačica bar jednom dnevno očisti pod i umivaonik. Ovde moram da napomenem da i žena ima stvarno svakakvih. Muškraci sad neka prekinu čitanje!
Dešavalo se da u tek opranoj i sređenoj tuš kabini naiđem na bačen na pod krvav uložak iako ispred stoji korpa za đubre, predviđena za to. Pojedine porodilje su pušile krišom u wc-u, jbg. Donekle razumem njihovu muku kao bivši zavisnik. Znam da je ovo malo off topic, ali kad nadjem vremena napisaću (kod žmua na nalogu, naravno) kako sam posle 14 godina ostavila cigare ZAUVEK. Možda nekome bude od koristi.
Biljana
pix3lchick pix3lchick 14:42 14.10.2008

I još malo sličica...

2007, GAK Narodni Front

Apartman:


Kablovska televizija, zvonce za dozivanje med. sestre, direktna telefonska linija itd.


Za prepovijanje beba:


Kupatilo:


Terasa za korisnice apartmana:


Međutim, sobe za obične smrtnice izgledaju slično kao što su izgledale i 1997 :(
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:46 14.10.2008

Re: I još malo sličica...

E, pa dobra im ova terasa.
Samo ako neće nijedna s postporođajnom depresijom da skoči s iste??
NNN NNN 18:14 14.10.2008

Re: I još malo sličica...

sobe za obične smrtnice izgledaju slično kao što su izgledale i 1997 :(

Pa ne baš.. Na odeljenju carskih rezova sobe su isključivo trokrevetne, svetle, čiste, relativno prostrane, klimatizovane, sa umivaonikom i ogledalom, stočićem i tri stolice i naravno sa tri kolevkice i pultom za presvlačenje sa policom ispod za pelene i druge stvarčice. Jedinu zamerku imam na kasete za stvari, koje su prastare pa se teško otvaraju i na visoke krevete (bar za nas od metar i po i želju da porastemo).
Biljana
pix3lchick pix3lchick 21:34 14.10.2008

Re: I još malo sličica...

NNN
Pa ne baš.. Na odeljenju carskih rezova sobe su isključivo trokrevetne, svetle, čiste, relativno prostrane, klimatizovane, sa umivaonikom i ogledalom, stočićem i tri stolice i naravno sa tri kolevkice i pultom za presvlačenje sa policom ispod za pelene i druge stvarčice.
Biljana

Mislim na sobe na spratu gde leže žene koje su se porađale vaginalno (mislim da je to 3. sprat). U sobe nisam ulazila, ali sam prošla pored njih i gledajući unutra izgledale su mi u dosta jadnom stanju. Za razliku od toga, 4. sprat (rizične trudnoće) gde sam ležala jedno vreme znam da se renovirao prošle godine. Da li je na tom istom spratu i odeljenje carskih rezova? Crnjak je da smo mi pre deset godina zbog onog odvratnog kupatila krišom išle baš na odeljenje carskih rezova, jer tamo žene nisu baš mogle da ustaju, pa je i kupatilo bilo čistije nego naše... Samo da me ubiješ ne sećam se koji su spratovi u pitanju.
NNN NNN 22:02 14.10.2008

Re: I još malo sličica...

Da li je na tom istom spratu i odeljenje carskih rezova?
Da, na 4.
zt zt 18:06 14.10.2008

Ideja

Krugolina, svaka cast za ideju o web siteu sa ovim podacima. ZNam da nije striktno na temu, ali mislim da bi trebalo napraviti web site ili blog gde ce ljudi moci da ostavljaju iskustva sa nasim zdravstvenim sistemom uopste. Uz to, najbolje bi bilo da se doktori i med sestre koje se prema bolesnicima odnose kao prema zivotinjama i koji traze (cesto bezocno) mito (sto znaci da direktno zaradjuju na tudjoj muci i nesreci) imenuju punim imenom i prezimenom sa, naravno, dokazima za tvrdnje i opisima ocevidaca. Link na sajt/blog naravno poslati tuzilastvu i policiji. Na taj nacin, ako drzava ne uradi nista, bar ce se znati ko koliko trazi i kod koga ne treba ici. Na istoj strani staviti i pozitivne slucajeve, naravno.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:54 14.10.2008

Re: Ideja

ZNam da nije striktno na temu, ali mislim da bi trebalo napraviti web site ili blog gde ce ljudi moci da ostavljaju iskustva sa nasim zdravstvenim sistemom uopste.


Treba, naravno da treba.
Ali, to treba neko drugi da uradi.
Što se mene tiče, duboko verujem da rasplinjavanje može da donese više štete nego koristi.
Ceo zdravstveni sistem je u takvom problemu, da je prilikom suočavanja s istim prirodni prvi refleks: dići ruke.
Zato verujem da se on mora rascepkati na delove, pa prvo srediti SAMO JEDAN JEDINI.
Onda će ostalo da ide domino efektom.

U Srbiji ima 19 porodilišta (koliko sam ja do sad uspela da prebrojim).
Ako se energija koncentriše SAMO NA TO, onda ne izgleda neizvodljivo.
A od celog zdravstvenog sistema, valjda je u zemlji koja pati od Bele Kuge, rušenje Belog Zida prirodno započeti upravo od porodilišta.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:02 14.10.2008

simpaticne sestre

Evo da budem jedan od retkih muskaraca na ovom blogu i da se prvo zahvalim na hrabroj i iskrenoj ispovesti. To ponasanje osoblja je za nepoverovati. Moze se razumeti ideja da oni nemaju vremena za svaku osobu pojedinacno ali kakav je to mindset, kao ovo je porodiliste, tu se place, poradja uz carski rez, krvavi pa sta sad, iskuliraj, videli smo mi takvih ko ti koliko neces. I nigde empatije, saosecanja za bice koje pati, ma ne. Ne, umesto toga jos podrugivanje zbog toga sto citas nesto i zanimas se za svoj novi zivot. Izgleda da je to po principu, mi smo tu u "slucaju da se nesto desi", pa mozes ti da pricas da se tebi nesto desava koliko hoces, nista dok ne stanes na neku od simpaticnih terasica.

Zelim svaku srecu u pravljenju websitea i zivot punog zadovoljstva za mamino pile.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:27 14.10.2008

Re: simpaticne sestre

Evo da budem jedan od retkih muskaraca na ovom blogu


News From the Neighbourhood, welcome!
Ima ovdi i muškaraca, virkaju, virkaju... samo što se ne oglašavaju, izgovaraju se nerazumevanjem teme.)
neobavestena neobavestena 22:47 14.10.2008

Tema: dojenje

Ajde da vas vratim na temu: dojenje. Prekidam vas sve u razgovorima na druge teme, ali se busam za pravo zato sto upravo sada, dojim drugo dete. Neki dan vise od pet meseci. Dojila sam i prvo dete (to je tad, 1997. bila cista avagarda - niko ziv u mom okruzenju nije dojio decu, moram da priznam da su me vecinom gledali k'o seljancicu, sve im, fuj, to nesto bilo gadno). Ja sam, mislim, Kengurica 003?

Elem: citam sad - postoji milion trikova kojima se moze olaksati dojenje - ali za njih saznas prekasno. Glavna stvar koju treba reci svim buducim porodiljama je: zaboravite na idilcnu sliku majke koja drzi cedo u narucju, sa blazenim osmehom Mlekopitatelnice. Kao sto ona deca na reklamama nisu novorodjencad, tako ni te majke nisu na pocetku ciklusa dojenja. Spremite se, kao i za sve velike stvari u zivotu: za krv, znoj i suze. Ne ocekujte mnogo pomoci: ako sad decu doji 25 odsto majki - koliko ih je dojilo pre deset ili dvadeset godina? Varijanta da naidjete na sestru ili doktorku koaj je dojila, pa zna i teoriju i praksu je prilicno nedostizna. Zato - u se i u svoje grudi. Koje ce da bole. I da pucaju. I da krvare. I nikada necete biti nacisto koliko je dete sisalo i da li je sito.
Kao i u svakom velikom boju, i ovde postoje neprijatelji. Njih cete prepoznatti po tome sto vas sumnjicavo gledaju i konstatuju: "mozda ti je slabo mleko", "mozda nije sito", "bebe spavaju i kad su gladne" "700 grama za mesec je malo, pocni da ga dohranjujes", "u majcinom mleku nema dovoljno gvozdja, dete ce ti biti anemicno", "moras da mu dajes vodu, dehidrirace", "dete trazi da sisa na dva sata - moras da ga uobrocis, ako ne moze duze, znaci da ti mleko nije dobro, pocni da ga dohranjujes", "za svaki slucaj, imaj spremno adaptirano mleko i pribor za dohranu" - sve ovo su meni savetovali te davne 1997. Pedijatar u DZ koji je pregledao bebu, patronazna sestra, moja majka, prijateljice, komsinice, zene... I apsolutno nista od ovoga nije tacno i nisam poslusala. Zato sam dojila i prvo dete, i zato dojim i sad. Iako su mi celog zivota tvrdoglavost nabijali na nos kao manu, ovde je smatram vrlinom.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:50 14.10.2008

Re: Tema: dojenje

Spremite se, kao i za sve velike stvari u zivotu: za krv, znoj i suze.


E, a ovo je stvarno tačno.
I krv.
I suze.
I znoj.

A neko dobije i ovčije boginje, pride.)
NNN NNN 23:43 14.10.2008

Re: Tema: dojenje

neobavestena u pravi si.
debelica debelica 08:25 15.10.2008

Re: Tema: dojenje

Potpuno ste u pravu. Dojenje je prvih par nedelja vema naporna stvar. Krv, znoj i suze se smenjuju svakodnevno. Ali kad taj period prodje, pocinje pravo zadovoljstvo (skoro kao sa reklama na TV-u).
Svojim najvecim uspehom smatrala sam to sto sam svog sina dojila godinu dana. Dojila bih ga i vise, ali on je mala lenstina, ukapirao da mu je lakse iz flasice i nije vise hteo da se zamara.
"Dobronamerne" savete svojuh bliznjih nisam uzimala za ozbiljno, jer sam primetila da sam svaki put kad bih cula :"Dete ti place, jer je gladno", "Nemas dovoljno mleka", " Zar ti nije naporno da dojis?", bila pod jakim stresom, sto je s` vremena na vrema zaista uticalo da se kolicina mleka na kratko smanji.
Jos nesto sto je meni jako zanimljivo:
Dojenje se na nemackom kaze stillen.
die Stille takodje znaci i mir, mirovanje, tisinu, cutanje.
Jasno je da da se dojenjem uspostavlja mir, nesto se utisava, utoljuje se glad, obustavlja se plac i stvara se harmonija izmedju majke i deteta.
Zapravo je ta harmonija cilj...
ana.ch ana.ch 09:49 15.10.2008

Re: Tema: dojenje


Pa nije tacno...

Ja nisam dozivela nista od toga. A i nisam procitala da je doziveo iko iz dijaspore (ili sam ipak nesto preskocila?!).

Bilo je poteskoca prvi dan da nadjem najudobniju poziciju za dojenje, da ne budem stegnuta i u grcu. Kada sam shvatila sta prkticno znaci to da ti se ne namestas za bebu, nego namestas bebu u odnosnu na sebe, dojenje je bilo "idilicna slika majke koja drzi dete u narucju". Treba samo imati dobre ucitelje (ovde su to medicinske sestre) i mislim da krv, suze i znoj nece vise biti deo te price...
NNN NNN 12:17 15.10.2008

Re: Tema: dojenje

Dojenje se na nemackom kaze stillen.
die Stille takodje znaci i mir, mirovanje, tisinu, cutanje.
Jasno je da da se dojenjem uspostavlja mir, nesto se utisava, utoljuje se glad, obustavlja se plac i stvara se harmonija izmedju majke i deteta.
Zapravo je ta harmonija cilj...
Skoro pa ko tihovanje
debelica debelica 12:50 15.10.2008

Re: Tema: dojenje

NNN
Skoro pa ko tihovanje


Ne znam da li je primereno, ali ja crkoh od smeha...Odlicno zapazate.
NNN NNN 13:20 15.10.2008

Re: Tema: dojenje

Jao, hvala ti, malo sam se uplašio da se možda ne uvrediš, zato što sam napravio pošalicu na ozbiljnu temu!
cyberkeva cyberkeva 13:22 15.10.2008

kako sam dojila moje oči plave(komada 3)

Najslađe moje,
čitam kako se i koliko mučite i čisto mi žao zbog svega što preživljate. Ja sam moje oči plave komada tri, rodila i dojila davno,najmlađe ima 22 godine. Doduše u moje vreme vaspitavane smo da "dobre devojke ne smeju ovo ili ono", pa smo mi grešne rađale, pucale su nam bradavice, sestre su nad nama trenirale strogoću, lekari su bili isti ko ovi danas, a mi smo stoički podnosile, jer "dobre devojke ne.... Danas sam ponosna majka troje mladih ljudi, sinovi su visoki po 194 cm, a ćerka 180. Ok. Znam da je što se visine tiče zaslužna genetika, ali slutim da je u njihovom zdravlju, a svo troje su fala Bogu zdravi, velikog uticaja imalo dojenje. Svi su sisali po godinu i kusur, i ne vidim da iko od njih ima problem prevelike vezanosti za mene. Ej,šta je sad, ne "oštrite" tastature, nije mi namera da vas kritikujem, kao baš ste razmažene i sl., taman posla, i da nešto pametujem i zakeram. Samo oću da vam reknem da mi je žao što više ne funkcioniše naš čuveni sistem "radio mileva". Oću da vam reknem, da se isti dan kad se pojavio problem oko ragada, prilikom mog prvog porođaja, to očas pročulo i da sam bila bukvalno zasuta savetima šta činiti. I jedan od tih, proveren tri puta i vrlo delotvoran, časna reč, evo bi da vam reknem. Vazelinska gaza i tople obloge. izgleda šašavo ali pomaže vrlo. I brzo. Tople obloge isforsiraju širenje mlečnih kanala a vazelinska gaza je pravi melem, uostalom koriste je kod teških opekotina. Ona toliko omekša bradavice da nema šanse da osetite bol, a i ne dozvoljava formiranje kraste.
Sad kad sam vas posavetovala, ja bih da još nešto podelim sa vama. Čitajući vaše muke došla sam na ideju da krenem sa biznisom tipa, "Porađam i učim dojenju po kućama", mislim što da ne, ako oni neki mogu da daju oglase "koljem po kućama" , mogla bih i ja ovaj moj biznis. Pri tom bih u biznis pridodala i pravljenje vudu lutkica, (ideja neposredno inspirisana našom Skupštinom), mislim pored lutkica s likom Borisa, Čede. Voje, Tome a bogami i Vučića i inih, mogla bih da pravim i one sa likovima lekara i sestara, ajde i čistačica, oliti higijeničarki, da im se ne zamerimo. Ubeđena sam da bi cvetao bizinis , baš onako ofskroz, (of course, za one koji ne znaju srpski).
Ljubim ja vas
bgbgbg bgbgbg 13:47 15.10.2008

Dojenje

Na zalost, jedna sam od onih koje su prekratko dojile (mesec i po, a i to na misice), sve uzrokovano preranim rodjenjem deteta, odvajanjem deteta od mene u porodilistu, i tako, sve uzrocno-posledicno....
ali, takodje, mislim da JESTE zesca perverzija dojiti dete koje ima 2,5-3 godine, to mi je prosto nezamislivo...
Ta deca su velika, odavno imaju sve zube u vilici, jedu cvrstu hranu i ne vidim svrhu dojenja zaista. Moja sestra dojila je do godinu dana i, prema njenom licnom priznanju, poslednja dva meseca radila je to samo zato sto je ukapirala da joj se cerkica na taj nacin mazi i trazi bliskost majke.
nstamara nstamara 14:19 15.10.2008

troje dojeno

1. Koje godine ste se porodili?
1996., 2000., 2002. sva tri C.sec.

2. U kom gradu i porodilištu?
Novi Sad, Betanija

3. Da li ste u porodilištu doživeli bilo kakve neprijatnosti? Kakve? Da li vas je neko vređao i ponižavao? Kako?
prilikom postavljanja katetera "sta si se stisla, a znala si da siris noge ranije"
prilikom postavljaja kanile za iglu za infuziju "ti ces da me ucis gde da stavim" iako sam rekla da ako mi stavi u pregib lakta necu moci da dojim i da mi je prosli put cfela flasa infuzija otisla pored krvog suda tj. direkt u meso

4. Kako su vas oslovljavali u porodilištu? Imenom i prezimenom, ili nekim nadimcima? Kojim?
mama

5. Da li je bilo problema sa smeštajem ili opremom? Kakvih?
samo su slabo dihtovali prozori, WC odvratni, zadimljeni klasicna nehigijena

6. Kada ste, nakon porođaja, prvi put videli svoje dete? Koliko ste ga često viđali? Da li ste mogli da ga vidite kad god želite?
posle par sati - mi smo u septembru 1996. bili zamorcici baby friendly fazona - i uvek su ih donosili kad je podoj a mi se mazimo

7. Kada ste, nakon porođaja, prvi put podojili svoje dete? Da li je bilo problema s dojenjem? Kakvih?
pokusaj dojenja treci nad posle op.

8. Da li ste ikada posumnjali u stručnost lekara i lekarskog osoblja? Kada i zašto?
U mog lekara ne, ali kad su mamu u krevetu pored zavlacili 5 sati da je sve ok, pa su onda rekli da je bila vrpca oko vrata, pa da je u inkubatoru a mozda ce biti sken glave a mozda i nista ,...

9. Da li ste ikada posumnjali u opravdanost nekih protokola i pravila u porodilištu? Kojih? Zašto? Kako biste ih vi promenili?
Strasno je stresno tamo boraviti pa je i vecina momenata iz kreveta izgleda naporno i neopravdano
ali na nerve su mi islai mladi lekari koji dolaze da vide kako to izgleda i da nas ispituju - znam da treba da uce ali aman ljudi pa sta ima da me zagledaju onako frisko isecenu a nisu me ni pitali da li ocu

10. Da li ste nekoga morali potplatiti? Ako jeste, koga (zanimanje, ne ime)? Za šta? Koliko?
-

11. Imate li bilo kakvih drugih zapažanja ili komentara koji gornjim pitanjima nisu obuhvaćeni, a smatrate ih važnim?
Slabo se pomaze mamama oko dojenja, ragada, ishrane, organizacije zivota
Ako ne navatate patronaznu iz porodilista koja ce dolaziti i malo kuci onda ste naderali

placanje vs potplacivanje

10. Da li ste nekoga morali potplatiti? Ako jeste, koga (zanimanje, ne ime)? Za šta? Koliko?
-

rizikujem da paostanem nepopularna, ali moram da vam pomognem da ova kampanja bude objektivna.
dakle, ako ocekujete da vas lekar koji vam je vodio trudnocu porodi, da li ocekujete da on, ukoliko trudovi krenu u sred noci, za vikend, ustane iz kreveta kad nije dezuran, ostavi svoju decu i dodje da poradja vas? da li mislite da to treba extra da se plati? treba razlikovati placanje od potplacivanja. naravno, ovo placanje treba institucionalizovati, a ne cuskati koverte po dzepovima
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:27 15.10.2008

Re: placanje vs potplacivanje

dakle, ako ocekujete da vas lekar koji vam je vodio trudnocu porodi, da li ocekujete da on, ukoliko trudovi krenu u sred noci, za vikend, ustane iz kreveta kad nije dezuran, ostavi svoju decu i dodje da poradja vas?


Moja lekarka koja mi je vodila trudnoću, nema pristup u porodilište, iako sam ja bila više nego spremna da joj platim da dođe da me porodi.

Dakle, ne mislim da je problem platiti jednu takvu uslugu.
Ali, ukinuti mi mogućnost izbora, a opet tražiti da se plati - to nije u redu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:29 15.10.2008

Re: troje dojeno

Koje godine ste se porodili?
1996., 2000., 2002. sva tri C.sec.


nstamara, hvala na priči.
Kengurica 032.

Re: placanje vs potplacivanje

Krugolina Borup
dakle, ako ocekujete da vas lekar koji vam je vodio trudnocu porodi, da li ocekujete da on, ukoliko trudovi krenu u sred noci, za vikend, ustane iz kreveta kad nije dezuran, ostavi svoju decu i dodje da poradja vas?Moja lekarka koja mi je vodila trudnoću, nema pristup u porodilište, iako sam ja bila više nego spremna da joj platim da dođe da me porodi. Dakle, ne mislim da je problem platiti jednu takvu uslugu.Ali, ukinuti mi mogućnost izbora, a opet tražiti da se plati - to nije u redu.

neosporno
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:37 15.10.2008

Re: placanje vs potplacivanje

dakle, ako ocekujete da vas lekar koji vam je vodio trudnocu porodi, da li ocekujete da on, ukoliko trudovi krenu u sred noci, za vikend, ustane iz kreveta kad nije dezuran, ostavi svoju decu i dodje da poradja vas? da li mislite da to treba extra da se plati? treba razlikovati placanje od potplacivanja. naravno, ovo placanje treba institucionalizovati, a ne cuskati koverte po dzepovima



e ovako u USA doktor koji vodi trudnocu bice prisutan na porodjaju ako tog dana/noci bude dezhuran, a ako ne onda njegov kolega iz ordinacije. nema shanse da ga potplatish da ti dodje na porodjaju. ja sam imala srece oba puta da sam se porodila bash kad je moj doktor bio dezhuran ali sam sigurna da ne bi bilo nikakvih problema i da je dosho neko drugi iz ordinacije. nemozhemo ochekivati od doktora da zbog nas napuste svoju porodicu u sred noci.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:40 15.10.2008

Re: placanje vs potplacivanje

ali sam sigurna da ne bi bilo nikakvih problema i da je dosho neko drugi iz ordinacije.


Ovo je ključ.
Ljudi ovde nisu sigurni. Ako ne potplate - uopšte nisu sigurni.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:50 15.10.2008

Re: placanje vs potplacivanje

Ovo je ključ.
Ljudi ovde nisu sigurni. Ako ne potplate - uopšte nisu sigurni.


a zashto? ako tvoj doktor nije dezhuran te noci na primer kad treba da se porodish ko obavi porodjaj umesto tvog doktora? koga treba da potplatish?
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:40 15.10.2008

Re: placanje vs potplacivanje

ako tvoj doktor nije dezhuran te noci na primer kad treba da se porodish ko obavi porodjaj umesto tvog doktora?


Niko.
Ostave te da se porađaš sama.

koga treba da potplatish?


Na licu mesta, i da hoćeš, ne možeš nikog da potplatiš.
Sve mora da se dogovori unapred.
Ako ne dogovoriš unapred, onda te vaspitno ignorišu i terorišu kad im jednom dođeš na istinu.
Da naučiš lekciju - za drugi put.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:56 15.10.2008

Re: placanje vs potplacivanje

Niko.
Ostave te da se porađaš sama.


dobro ti me zezash sad. mora neko da te porodi, a to je verovatno dezhurni lekar (ginekolog). sigurna sam da ima takvih koji se muvaju po ginekologiji. ja se izvinjavam za ignorantnost ali nemam iskustva is srbije shto se tiche ovoga.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:00 15.10.2008

Re: placanje vs potplacivanje

Veruj mi da ne zezam, Njanja.
Priče koje sam do sada primila, gde nije bilo potplaćivanja, prepune su tih situacija.
Jednostavno te ostave samu.
Eventualno se tu promuva neka babica, a od njih dobiješ, otprilike sledeću komunikaciju (ovo su citati iz prikupljenih priča):

Babica drugoj babici:
"Šta se deru ove razmažene, moja baba brala višnje, sišla sa drveta i porodila se."

Babica porodilji:
"Ju, pa pritisak vam je povišen, smirite se malo, nije vam prvo dete..."

Babica porodilji:
"Ajde ti, za mnom u boks!"

Babica porodilji:
"Šta je bre, šta histerišeš, šta 'oćeš?!".

Babica drugoj babici:
"Vidi šta oće ova!"

Sestra porodilji koja zna da će roditi mrtvo dete:
"Šta plačeš?! Jesi ti jedina koja se porađa?! Razmaženo derište!"

Sestra porodilji:
"Pa ajde, jel hoćeš da se porodiš ili nećeš?"

Sestra porodilji:
"Šta se dereš, evo idem."

problem u komunikaciji

U UK, kao i u svim zemljama sveta, ako je porodjaj prirodan i normalan, sto u vecini slucajeva ipak jeste, babica poradja, a lekar se ne pojavljuje ako nije neophodno.
Ovo o cemu Krugolina prica je problem postovanja i komunikacije koji je preslikan sa pijace u porodiliste
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:06 15.10.2008

Re: problem u komunikaciji

DA, ali ako potplatiš, te iste babice tepaju i tu su non-stop.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:23 15.10.2008

Re: problem u komunikaciji

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
U UK, kao i u svim zemljama sveta, ako je porodjaj prirodan i normalan, sto u vecini slucajeva ipak jeste, babica poradja, a lekar se ne pojavljuje ako nije neophodno.Ovo o cemu Krugolina prica je problem postovanja i komunikacije koji je preslikan sa pijace u porodiliste


Ne u USA doktor je prisutan od momenta kad krenu ozbiljne kontrakcije pa sve dok se beba ne rodi, nezavisno od toga dali je porodjaj normalan ili ne. ako ima potrebe za shivenje onda se i to obavi pa onda lekar lepo objasni shta se tachno desilo porodilji i bebi. sledeci dan dodje da poseti porodilju bar dva puta u toku dana i da je pregleda i onda preporuchi kad je najbolje da se i porodilja i beba otpustie iz bolnice.

Re: problem u komunikaciji

doktor obilazi majku i bebu posle porodjaja - da, a prisisustvo tokom normalnog porodjaja pretpostavljm da zavisi od prirode zdravstvenog osiguranja?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:10 15.10.2008

Re: problem u komunikaciji

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
doktor obilazi majku i bebu posle porodjaja - da, a prisisustvo tokom normalnog porodjaja pretpostavljm da zavisi od prirode zdravstvenog osiguranja?



nezavisno od osiguranja. ja na primer sam se poradjala jednom kao graduate student i drugi put kao zaposlena. normalno to su bila dva skroz razlichita osiguranja. ali ostavimo moje sluchajeve na stranu. chak i da je osiguranje loshe ako se poradjate u bolnici mora da bude lekar prisutan pri porodjaju jer nece ta ustanova da bude odgovorna ako neshto ne ide kako treba. tuzhice ih pacijent. zato uvek imaju doktore prisutne na porodjajima (vash lichni ili neko ko se tu zadesio na dezhurstvo)
chedimir chedimir 14:34 18.10.2008

Re: placanje vs potplacivanje

Izvini moram da dodam i nezaboravnog doktora Srecka iz Pancevacke bolnice."A sta ti mislis da si pametna sto si rodila dete od pet kila"
NNN NNN 18:12 15.10.2008

U prilog dojenju

Evo jedne taze (danas na Adi).
debelica debelica 20:49 15.10.2008

Re: U prilog dojenju

www.wmagazine.com
hipertenzija hipertenzija 20:36 15.10.2008

Isto to samo malo drugacije

Dobro vece svim blogerima koji se bave ovom temom.Ovo je prvi put da se posle duzeg citanja vasih komentara, odlucim da se registrujem i to samo da bih ispricala svoju pricu.
Prvi porodjaj 1991,carski rez uzduzan od pupka pa do... Tada sam bila mlada i nisam znala kako stvari funkcionisu u porodilistu i kakva je to procedura i zasto je samo moj carski uradjen tako a ne drugacije.U ono u sta sam bila sigurna je moj optimizam tada i ubedjivanje sebe da ce sve biti u redu, jer ne moze drugacije .O detaljima ne zelim da pisem jer gledajuci sada posle 17 godina sve je bilo u redu. Niko me nije vredjao, svi su bili korektni,bebu sam videla odmah cim sam se osvestila , a kasnije na intenzivnoj nezi su bebe donosene svim majkama na svaka 3 sata.Znate kada 20 sati lezite i imate bolove i na kraju morate da idete na carski rez onda je to olaksanje i za vas i za bebu. Moj muz je dolazio i ta tri dana dok sam bila na intenzivnoj, mogao je da udje u sobu ,samo ne ako je podoj.U sobi je bilo nas 8 zena .Ja sam izgubila puno krvi i bila jako iscrpljena pa sam ustala tek treci dan i zamalo pala jer mi se vrtelo u glavi i noge me nisu slusale. Sestre su pomagale koliko su mogle i kada su stigle.Nisam stekla utisak da ne vole svoj posao, obracale su mi se sa - majka sto je vidim za neke ovde na blogu pogrdno ili nije u redu.Bila sam cista , oprana i presvucene posteljine i spavacice svaki dan ili vise puta dnevno ako je bilo potrebno.Dobila sam sve informacije koje sam trazila, dobile smo sve pokaznu vezbu prepovijanja bebe pred odlazak kuci i kako dalje sa bebom i sa sobom,sestre su nam pokazivale kako da masiramo grudi i kako da prepoznamo nadolazenje mleka. Ovo je bilo korisno i za nas prvorotke i za zene koje su radjale da se podsete ili da doje svoje bebe ako to ranije nisu.Zapamtila sam reci doktorke,neonatologa koja nam je savetovala da slusamo svoje instinkte i osluskujemo bebine i znacemo sta i kako trebamo da radimo.
Bolnica je GAK Visegradska,nisam imala vezu, nisam nikoga potplatila, nisam nista platila,nisam morala nista da donosim od kuce osim pribora za licnu higijenu,bilo je dozvoljeno da se donese cvece,a sto se tice hrane dozvoljeno je bilo keksa i mleka ili limunade.To je bilo pre 17 godina.
Drugi porodjaj je bio 2004 u istoj bolnici .Razlika je jedino u tome sto sam pre porodjaja morala da lezim na odelenju patologije tri nedelje.Carski rez je bio zakazan i nisam imala bolove , vec sam samo odsetala do operacione sale.Po osvescivanju,receno mi je da je sve u redu, ziva i zdrava beba, kilaza i duzina, koliko je trajao porodjaj, saniranje unutrasnjosti materice zbog prethodnog carskog reza i odlazak na odelenje intenzivne nege.Sada je vec bilo lakse i sve poznato,pa sam ustala odmah sutradan i osetala do boksova za bebe,sa kesom infuzije u jednom dzepu i kesom od kaketera u drugom.Sestra mi se nasmesila i pustila me unutra i rekla mi da zracim sto odavno nije videla.Bebe su nam donosili na 3 sata a dojenje je zaista bilo lako, nisam imala nikakvih problema.Da ne duzim i ovaj put nisam imala vezu, nisam nikoga potplatila i nikada ne bih.Sestre su bile korektne, lekari takodje, valjda zato sto i nisam imala neka velika ocekivanja, sem da moje dete bude zdravo i pravo.
Sada sam ponosna majka sina od 17 i cerke od skoro 4 godine koje sam dojila oboje sve do 18 meseci i uzivala u tom periodu svog zivota i osecala se tako povlascenom. Decu smo vodili svuda i dojila sam kada god bi trazili i nevazno je gde se nalazili.

Eto to su moja iskustva

Mozda sam ja samo ocekivala da rodim zdravu decu a na sve ostalo se nisam obazirala, pa nisam tome toliko ni pridavala znacaj,a valjda smo zbog toga sve mi otisle u porodiliste.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:00 16.10.2008

Re: Isto to samo malo drugacije

Draga Hipertenzijo, hvala za priču.
Kengurica 033.
ana.ch ana.ch 09:10 16.10.2008

Malo skretanje sa teme

Izvinjavam se unapred sto cu malo skrenuti sa teme... Mada i dalje ostajem u prici o beloj kugi.

Porodjaj u Svajcarskoj, kao sto sam vec napisala, zaista je ruzicast. To je tih prvih 3 do 7 dana. Vazno, slazem se...

Ali, koliko traje porodiljsko odsustvo bilo gde u dijaspori, a koliko u Srbiji?

U Svajcarskoj je TACNO 16 nedelja i ni dana duze! Onog trenutka kada treba da se vratite na posao, beba jos nema puna 4 meseca! Lepo su vas naucili kako da dojite svoju bebu, ali kako sad to redovno da cinite kad provodite 9 i vise sati na poslu?! (u Svajcarskoj se po zakonu radi 42 sata nedeljno!).

To nije jedini problem. Ja sam svoje dete prijavila u obdaniste kada sam bila u 2. mesecu trudnoce. Mesto je dobio kada je imao godinu ipo dana. Da nije dosla iz Srbije mama mog dobrog druga da zivi sa nama i cuva nam dete, ja stvarno ne znam sta bih radila. I da, obdaniste kosta pravu sitnicu... oko 1300 evra mesecno. Cena zavisi od kantona. Sto je mnogo-mnogo, pa cak i za Svajcarsku!

Cula sam da u Srbiji postoji i nesto sto se zove "trudnicko bolovanje"?! Vecina mojih prijateljica nije radila najdalje od 5. meseca trudnoce, iako je sa trudnocom sve bilo u redu. Ovde taj pojam ne postoji. Ni jedan vam lekar, ako je sve u redu sa trudnocom, nece dati opravdanje da ne idete na posao sve do 2-3 nedelje pre termina.

Ovde je sve uredjeno da majke ne rade. Porodiljsko odsustvo je kratko, mesta u obdanistima nema, cene su smesno visoke i kada uspeta da nadjete mesto. Jos nesto: porez vam je veci zato sto ste udati i imate decu!!! Mislim na zene. Ako ste muskarac sa istim statusmo-porez vam se smanjuje. Zato vecina zena odustaje od karijere dok deca ne porastu i postaju domacice zavisne od muzeva - devojcice se tako ovde vaspitavaju od samog pocetka. To je taj kapitalizam na zapadu.... Mogucnost izbora gotovo da i ne postoji...
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:07 16.10.2008

Re: Malo skretanje sa teme

Cula sam da u Srbiji postoji i nesto sto se zove "trudnicko bolovanje"?! Vecina mojih prijateljica nije radila najdalje od 5. meseca trudnoce, iako je sa trudnocom sve bilo u redu. Ovde taj pojam ne postoji. Ni jedan vam lekar, ako je sve u redu sa trudnocom, nece dati opravdanje da ne idete na posao sve do 2-3 nedelje pre termina.


Ni ovde lekar ne bi smeo da daje trudničko, izuzev ako ne postoji razlog za to, tj. rizična trudnoća.
Ali, naravno, sve se to rešava po starom dobrom srpskom običaju - preko veze, s potplaćivanjem i slično.
Da, skoro sve žene maltene čim ostanu u drugom stanju, idu na trudničko.
Ali vrlo mali broj njih ima opravdan razlog za to.
Ostale se "švercuju", žive na račun države ili firme u kojoj rade.
Ni to nije u redu.

Što se porodiljskog tiče, mislim da traje do godinu dana, ali i to posle možeš da produžiš - ako nađeš lekara koji će da ti napiše da ti je dete teško bolesno. Uz dobru vezu ili pare, možeš da se "švercuješ" i do tri godine.
Ni to nije u redu.

To što pišeš za Švajcarsku je grozno. Očigledno je cela stvar smišljena kako bi se majke ucenile da se opredele ostati kući.

A jel' Švajcarska pati od bele kuge?

Re: Malo skretanje sa teme

ja nameravam da radim dokle god mogu. trudnoca nije bolest da se ide na bolovanje.
sad sam bas dosla sa nocnog dezurstva. pretpostavljam da ce me skinuti sa pagera za reanimaciju kad vise ne budem mogla brzo da trcim.
Brooklyn Brooklyn 10:55 16.10.2008

Re: Malo skretanje sa teme

ih ana, bas si naivna. pa ne rade to zene zato sto se brinu da su bolesne ili za bebu, nego zato sto mogu da ne rade mesecima, a da budu placene. za to je kriv sistem koji im to omogucava.
ana.ch ana.ch 11:49 16.10.2008

Re: Malo skretanje sa teme

Ne znam da li pate od bele kuge, ali znam da pate od manjka radne snage.

Svajcarska je na granici sto se tice potrebe za uvozom radne snage. Procenat nezaposlenih je oko 4% (tu se racunaju, naravno, samo oni koji su registrovani da traze posao). To je 4% na nivou drzave . U nemackim delu to je blize 3.5% - oni vape za radnom snagom! Valjda zato sto zene sede kuci i cuvaju decu pa nema ko da im radi?!?
ana.ch ana.ch 11:57 16.10.2008

Re: Malo skretanje sa teme

Ja sam radila do nedelju dana pre termina u prvoj trudnoci. Sad sam ponovo trudna - 29. nedelja i takodje nameravam da radim do samog kraja trudnoce, naravno, ako sve bude OK.


Ali 16 nedelja trudnickog je MALO!!! Cula sam da je u Americi minimalna zakonska obaveza samo 2 nedelje! Posle toga sve je na dobroj volji poslodavca. Ne znam da li je to tacno, ali ako jeste onda je sokantno!
Brooklyn Brooklyn 12:05 16.10.2008

Re: Malo skretanje sa teme

Cula sam da je u Americi minimalna zakonska obaveza samo 2 nedelje! Posle toga sve je na dobroj volji poslodavca. Ne znam da li je to tacno, ali ako jeste onda je sokantno!

nema minimalne zakonske i obaveze i nema obavezu da te primi nazad na posao kad se vratis. od 2 firme u kojima sam ja radila; jedna nije imala nikakvo trudnicko, a jedna nam je placala 'short term disability insurance' i taj insurance je placao 6 nedelja, sto znaci da preko insurance mozes da claimujes 6 nedelja plate, ali ne i da je poslodavac duzan da te primi nazad posle 6 nedelja.

ucesce zena u workforce u americi je vece nego u evropi gde drzava cesto casti sa visegodisnjim odmorom btw.
ana.ch ana.ch 12:10 16.10.2008

Re: Malo skretanje sa teme

Pa koje je onda resenje ako zelis decu?!? Da odustanes od posla neko vreme, ili....
Brooklyn Brooklyn 12:15 16.10.2008

Re: Malo skretanje sa teme

Da odustanes od posla neko vreme, ili....

pa, da se dogovoris sa poslodavcem. vecina ljudi je razumna i vecina firmi daje mnogo vece plate i beneficije nego sto je zakonski minimum. takodje, nabavljati novog radnika je skupo, tako da je vecini poslodavaca u interesu da ti izadju u susret. na primer, u onoj mojoj prvoj firmi to znacilo da se ja na primer dogovorim da cu uzeti, recimo, 3 meseca neplacenog i posle se vratiti full time, ili part-time ili da cu uzeti 2 nedelje neplacenog u vreme samog poroda a posle godinu dana raditi telecommute ili nesto slicno.
Brooklyn Brooklyn 12:21 16.10.2008

Re: Malo skretanje sa teme

u stvari, to je problem sa garantovanim pravima - onda niko nema motivaciju da ti da bilo sta iznad tog zakonskog minimuma, tako da verovatno u svajcarskoj nema mnogo firmi koje ti daju vise od tih 16 nedelja. pa tako da u americi gde nema zakonskog minimuma ostaje mnogo vise prostora da se dogovorite na obostrano zadovoljstvo.
ana.ch ana.ch 13:45 16.10.2008

Re: Malo skretanje sa teme

Ali da rezimiramo samu poentu: u Srbiji je godinu dana, 100% placeno i ne mogu da te otpuste dok si na porodiljskom. To mozda ima u Svedskoj, ali nigde drugde. To je ipak pozitivna politika protiv bele kuge...Mora i to da se ceni.

Sad porodilista i zastareli protokoli....I to mora da se menja....

porodiljsko za radnice u NHSu

traje 6 meseci (ukljucujuci ti i vreme pre porodjaja koje se provede van posla) . za to vreme se dobija 70% osnove plate (bez dodataka za dezurstva, to naravno, jos od onog trenutka kad prestanete da dezurate). Mozete da produzite bolovanje do 9 meseci i dobijate 50% plate. ako zelite imate pravo na do godinu dana odsustva (neplaceno od 9. meseca nadalje), a da vas vase mesto ceka. ako ste tokom trudnickog na specijalizaciji, specijalizacija vamnaravno stagnira od trenutka kad prestanete da radite (za razliku od srbije, gde je glavna fora imati decu za vreme specijalizacije, pa te placaju, i racunaju ti sve, a ti ustvari ne radis niti se strucno adekvatno usavrsavas.) u srbiji su medicinske radnice imale pravo da ne dezuraju dok im dete ne napuni 3 godine, sto je krajnje humano. u nhsu toga nema. akoradis radis, ako ne radis ne radis.

ipak, ja bih rekla da je engleski model sasvim fer.
sanidej sanidej 15:01 16.10.2008

Re: Malo skretanje sa teme

Ima u Švedskoj, 13 meseci traje i roditelji deteta (ne moraju biti venčani) mogu da podele to na bilo koji odnos... Mada žele da se to ravnopravno podeli (pošto je trenutno odnos žena:muškarac=10mesecu:3meseca).Plus tata dobija 14 dana zbog rođenja. Plus posle toga možeš da biraš da radiš 70% (toliko si i plaćen) pošto obdaništa ne rade iza 16h, a treba ti vremena da pokupiš dete...
Iskreno u ovom segmentu Švede su zakon.

Ali se slažem u jednom ni ovde u Švedskoj nema trudničkog bolovanja jer ti je muka (moja jetrva na pr. u Srbiji odmah dobila bolovanje) i da se otvara bolovanja zato sto si trudna a ne zato sto je trudnoća rizična. Možda promena radnog mesta, ako je nešto što može da utiče na trudnoću. Na kraju krajeva ja to ne bih ni htela. Zato ovde žene se i ne ugoje mnogo u toku trudnoće jer ne misliš stalno na hranu, valjda.
Ako je tvoja prva trudnoća iza 30ete niko ti se neće drati ili čudno gledati.

Inače moram da ti odam veliko priznanje u vezi ove teme Krugolina. Prvi put da sam pročitala neki blog... Neko želi i istrajava u tome da upali sijalicu u tom mraku.Izvini za ti ali ovde u Švedskoj oni se obraćaju tako (poznatima, nepoznatima, šefovima...) i nije kao u engleskom da je isto kao i vi. Ja sam pobegla iz te crne rupe zvane Srbija, jer nisam hrabra. Jednostavno sam se spakovala pre 4 godine i otišla, i nežalim zbog toga ni malkice.

Sada nakon dužeg zajedničkog života ja i moj dragi muž trudićemo se da ti damo punu sliku o trudnoći, porođaju itd kada budemo na tom putu. Radimo na tome ;-). Ja sam uvek mrzela ta poređenja tamo i ovde ali mislim da nije u pitanju plata (pošto se ovde medicinsko osoblje ali ne i lekari žale da je mala) već način na koji je država odredila pravila igre. Ja mislim da su ovde bili na pragu Bele kuge ili su čak i bili u minusu kada su rešili da pomažu i podrže rađanje do ove mere da se razlikuju od mnogih čak i na zapadu. Sada svake godine se vesele broju rođene dece. Nadam se da ćeš dobiti moje priče veoma skoro...

Ali imam malo priča i odavde (nisu moje):

1. Do trećeg meseca trudnoće te niko neće ni pogledati (drugarica iz Australije sa kursa za švedski jezik mi je to rekla jer je i sama bila veoma iznenađena)

2. Kada je jedna žena (naše gore list) rešila da porođaj bude bez epiduralne svi su bili zaprepašćeni. Ovde je cilj da ne osetiš bol kada si kod doktora ili zubara. Rekla mi je da postoji jedno odeljenje u podrumu i za one koji žele da bude prirodno do maximuma. Što se tiče prirodnog porođaja to se ovde podrazumeva da je sa epiduralnom i normalno rađanje deteta bez carskog reza. Svi imamo državno osiguranje.

3. Porađaš se u sobi gde je sve uredno i mogu do dvoje ljudi da prisustvuju. Ako se vrši carski rez nema totalne, a i tata je i dalje tu (prisutan ako želi).

4. Pupčanu vrpcu seče tata. To je ovde obaveza koliko sam razumela dragog kolegu Irca koji je svoje treće dete dobio ovde. On nije želeo to da uradi ali su svi insistirali pa je na kraju morao.

5. Odmah nakon rođenja beba se stavlja na majčine grudi. Ovde se smatra da će beba tako uspostaviti vezu a i ogrejati se na majčinom telu. Čula a i videla na TV-u jedanput pošto ovde imaju neku reality emisiju o bolnici (E.R. ali uživo)

6. Beba je sa mamom sve vreme naravno. I ovde se preferira dojenje, što mnogi čine i na javnim mestima. A koleginica mi je rekla da su njena ćerka i zet bili zajedno u bolnici ta 3 dana koliko je morala da ostane. Mislim da je to novina.

7. Ovde se bebe ne zatvaraju u kući 40 dana. Ako si dobio dete nisi osuđen na zatvor. Viđala sam mlade mame po restoranima sa bebicama koje nemaju ni mesec dana (Ovde je no smoking u svakom restoranu, pušenje samo napolje.) Dečija kolica nisu prepreka za odlazak u šoping, šetnju gradom i korišćenje gradskog prevoza. Da ne pominjem da su ovde napravili bioskope za roditelje sa decom, za pozorište ste sigurno čuli sa Bitefa. Prevoz autobusom je besplatan...

Po meni niko ne bi trebalo da uređuje profesionalno ponašanje i lepu reč koja je svakom potrebna. O ponašanju zdravstvenih radnika u društvenim ustanovama imam samo negativno mišljenje, možda izuzetaka ima ali oni samo potvrđuju pravilo. Lečila sam se isključivo na VMA (kao mala džabe, a kao odrasla sam plaćala). Država treba da se aktivira više ako želi da motiviše ljude da imaju više od 1 deteta. Zato Krugolina imaš moj glas (nisam aktivan glasač od 1996, uspela si da me probudiš). Pošto moja kuma očekuje prinovu u Srbiji pokušaću da od nje izvučem puno informacija za poređenje.

Pozdrav svima koji su se aktivirali samo zbog ove teme

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana