Njihove ruke su male

MilutinM RSS / 14.10.2008. u 23:36

U vrtiću u kome radi moja žena odavno nemaju dovoljno materijala za normalan život dece. Već neko vreme, sapuni se seku na pola, da bi se našli na svakom od umivaonika. Kada su roditelji ovo primetili i tražili objašnjenje, jedini odgovor koji je vaspitačima predložen je: "Njihove ruke su male, ne trebaju im celi sapuni".

 

Danas mi je žena rekla da su na 4 umiovaonika dobili samo dve polovine sapuna. Začudjene, tražile su objašnjenje. Odgovor je bio da je celom vrtiću (10 grupa, oko 270-toro dece) stiglo samo 20 sapuna i da se ne zna da li će, kada i koliko novih sapuna doći.

Slično je i sa toalet papirom. Svaka grupa dnevno dobija dve male ili jednu od onih širih rolni (za ruke) podeljenu na pola. I to onog dvoslojnog, najlošijeg kvaliteta. Na 33-je dece! Vaspitačice su primorane da od roditelja traže da donose papir za decu, "kad mogu", pa ga onda čuvaju u ormanima i vade kada deca počnu da previše brinu o svojoj higijeni. Papir se koristi za brisanje nosa i guze (dobro, ponegde i ribice). Ruke se ne brišu - nema papira - one se tresu!

 

Nema dovoljno šolja za mleko, čaj ili šta već. Roditelji to ne znaju, ali donose plastične čaše "za vodu" koje vaspitači takodje odlažu po ormanima i vade kada se mora. A mora se valjda svakodnevno, po nekoliko puta. Čaše se bacaju, ne mogu se prati. U nedostatku supenih kašika, deci se serviraju male, kafene. Zamislite koliko je detetu od 4 - 5 godina potrebno da malom kašikom pojede tanjir supe. Moja žena je digla galamu pa njoj sada donose samo velike.

 

Roditelji plaćaju čuvara. Za to izdvajaju 150 dinara mesečno. Plus, jednom u tri meseca daju po još 100 dinara za video nadzor (koji je dobar ali ničemu ne služi). Od toga nešto malo ostane za rad vrtića. Odgovorna odredi razrez po grupi. Sada je to 500 dinara po grupi za opšte potrebe vrtića: toplomeri, gaza, razvaljena brava, nova kanta... Najnovija odluka je da se tih 500 dinara sada iskoristi za krečenje vrtića. Jeste da se nema odakle, ali vaspitaći razmišljaju da više uopšte ne sakupljaju novac.

 

Osnovne potrebe su osnovne potrebe. No, deca treba nešto i da rade i dožive u vrtiću. Da li je to moguće u grupi od 33-je dece? Normativ u svetu je petnaestak. Može li se uopšte nešto smisleno uraditi sa 33-je žive, aktivne i pažnje željne dece? Šta mislite vi koji imate jedno, dvoje, troje, nekoliko? Kako se borite sa toliko svoje? Kako bi se borili sa tooooliko tudje?

 

Opremljena soba - samo u snovima
Opremljena soba - samo u snovima
Materijal za rad je mislena imenica. Vaspitači su primorani (a i savetovani) da od roditelja uzimaju priloge u parama ili materijalu za rad. Pa, kako se ko smiluje ili shvata. Uglavnom svi vide o čemu se rade i donesu koliko se traži ili koliko se može. Neki donesu više. Pored svega, svakih par meseci moja žena kući kroji, šije, lepi, crta, pravi makete, igre, kulise, uzima i traži od mene i naših prijatelja sve što može biti od koristi. Moja žena se šali da im tako razvijaju kreativnost jer treba od ničega napraviti nešto. Danas smo išli u dve prodavnice iverice i sličnih materijala da nešto planiramo za stan. Iz obe je crveneći i stidna izašla sa maznutih nekoliko onih malih pločica u raznim bojama koje se daju kupcima da provere dezen, a koje će zasigurno iskoristiti da deci napravi neku novu zanimaciju.

 

Pošto nema dovoljno prostora u vrtiću, oformljena je nova predškolska grupa i smeštena u fiskulturnu salu. Oni su tu po podne, a pre podne se onda tu zbiju ples, karate, engleski ... (koji se inače dodatno plaćaju) pa za ostalu decu nema više korišćenja sale. Dok je lepo vreme vaspitačice izvedu decu napolje, a kada počne ružno vreme poludeće u ista četiri zida.

 

Novca nema. Pa dobro, nije nikome sjajno u ovom drustvu. Ali sumnjam da neko može da im objasni zašto toliko dobijaju (ne one lično, nego predškolske ustanove), koliko uopšte dobijaju, koliko dobijaju u odnose na neke druge slične funkcije, koliki je njihov udeo u društvenoj potrošnji? Da li je to dovoljno da se brine o našoj budučnosti? Koliki je udeo naše budućnosti u našoj stvarnosti?

 

Kakva im deca dolaze? Neka musava, bez higijenskih navika, sa repertoarom Grand Parade. Roditelji ih dovode i odvode kada im odgovara. Zaboravljaju da ih uzmu ili imaju druga posla pa onda ostaju satima iza kraja radnog vremena. Nipodaštavajuju vaspitače i smatraju da samo piju kafu i puštaju decu da budalesaju i tuku se. Odgovorne su za sve šta se desi. Juče je jednu sjajnu mladu vaspitačicu roditelj prijavio Ministarstvu zbog toga što je detetu rekla "poješću te kao Panta pitu". Eto zato. Redovno upozoravaju na sve potencijalne uzroke nesreće. Odgovor je da nema novca za popravke. Pre neko vreme je na dete pao orman, sećate se slučaja. Vaspitačice su razapete na stub srama. Kada je prošla medijska halabuka, oslobodjene su krivice jer zaista nisu bile krive.

 

Pre neki dan je najavljen štrajk vaspitača. Odmah je preksinoć bila reportaža na nekoj TV stanici puna ofrlje ocena roditelja o tome kako vaspitačice ne čine ništa za vaspitanje njihove dece. Da se pripremi teren da se štrajk saseče ili minimizuju njegove efekti.

 

I šta se onda dešava? Prirodno je da nisu motivisane, da su potcenjene, da su pod lupom, da im se svaka sitna greška preuveličava. Pa, ko bi onda bio pun entuzijazma da brine o buljuku dece koju roditelji jednostavno uvale vrtiću da ih vaspitava umesto njih?

 

A šta ih održava? Odgovor moje žene je dvostruk: da vidi da su joj deca lepa i pametna i da shvati da je doprinela da budu takva; i zahvalnost roditelja koji shvataju koliko im njena briga i rad znače.

Atačmenti



Komentari (90)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikimedic mikimedic 23:38 14.10.2008

E ako sam kod Anjale peti

kod Gazde sam prvi. Odoh da citam.
MilutinM MilutinM 23:40 14.10.2008

Re: E ako sam kod Anjale peti

Svaka čast, komšija!


mikimedic mikimedic 23:41 14.10.2008

A sad i komentar

A sta pa i komentarisati. Gazda je sve rekao...

Laku noc Srbijo gde god da si.
MilutinM MilutinM 23:42 14.10.2008

Re: A sad i komentar

Gazda je sve rekao...

Ja samo podmetnuo rame i slušao ženu.
constrictoria92 constrictoria92 00:07 15.10.2008

Re: A sad i komentar

A ja bih da zakukam od muke...

@Mikimedic

Svaka ti je na mestu (nazalost)...

Laku noc Srbijo gde god da si.

Anjale Anjale 00:15 15.10.2008

Re: A sad i komentar

MilutinM
Ja samo podmetnuo rame i slušao ženu.



Pametan čovek:))))
MilutinM MilutinM 00:19 15.10.2008

Re: A sad i komentar

slušao ženu.

Pametan čovek

Eto, desi se ponekad ))
Anjale Anjale 00:51 15.10.2008

Re: A sad i komentar

Eto, desi se ponekad ))



A od kuma...

DESETKA:)))))
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:47 14.10.2008

a na koliko?

Da li je to moguće u grupi od 33-je dece?


na koliko vaspitachica je ovo?
MilutinM MilutinM 23:49 14.10.2008

Re: a na koliko?

marco_de.manccini
Da li je to moguće u grupi od 33-je dece?


na koliko vaspitachica je ovo?

Jedna pre i jedna po podne. Najveći deo dana same.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:50 14.10.2008

Re: a na koliko?

Jedna pre i jedna po podne. Najveći deo dana same.


A zar nisu i njihove ruke male?

dolybell92 dolybell92 01:19 15.10.2008

Re: a na koliko?

marco_de.manccini
Jedna pre i jedna po podne. Najveći deo dana same.


A zar nisu i njihove ruke male?



Male i ruke mala i usta...


marco_de.manccini marco_de.manccini 06:47 15.10.2008

Re: a na koliko?

A zar nisu i njihove ruke male?


s ovim sam samo hteo da kazhem da nikome ruke nisu dovoljno velike da se sam brine o 33-je dece.
pix3lchick pix3lchick 01:22 17.10.2008

Re: a na koliko?

marco_de.manccini
Da li je to moguće u grupi od 33-je dece?

na koliko vaspitachica je ovo?

Kod mog sina u vrtiću (sada se srećom te muke rešio) bilo je 44 dece, sa dve vaspitačice, u smenama. Kasnije su doveli još jednu koja je pomagala po pola smene.

A problem sa vrtićima je jednostavan: u državnom su vlasništvu.
simkke simkke 23:50 14.10.2008

Sta ce deci...

sapun? Gde si video dete sa prljavim rukama?
MilutinM MilutinM 23:52 14.10.2008

Re: Sta ce deci...

Sta ce deci...
sapun?

Pa valjda kao dopunska hrana ((
simkke simkke 23:57 14.10.2008

Re: Sta ce deci...

MilutinM
Sta ce deci...sapun?Pa valjda kao dopunska hrana ((


Umesto lize...
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:13 15.10.2008

Re: Sta ce deci...

Ne mogu da izdržim...setila sam se onog starog vica:
Šeta Piroćanac sa malim sinom, u jednom trenutku zamoli sinčić tatu:
-Tato, kupi mi zemičku...
- Ne mož', skupo...
-Kupi tato, kad te molim...
I tako moli, moli sinčić, Piroćanac u jednom trenutku prežali pare, uđe u radnju, vrati se sa zamotuljkom:
-Eve ti zemička, sad jedi...
Jede mali sin zemičku, šetaju i dalje, kad odjednom tiho progovori sinčić:
- Tato, pa ovo nije zemička...
-Kako nije?!
- Nije tato, peni se...to je sapun.
- E, penilo se ne penilo, sa'će ga izjedeš.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:00 15.10.2008

Ko o čemu, Krugolina o Beloj kugi...

Dakle, šta bi bilo da žene naprasno, preko noći, reše da isporađaju svu tu decu potrebnu za zaustavljanje Bele kuge, gdi bi ta deca bila smeštena? Ili, da sheftamo decu ženama za suknje, žene da vežemo lancima za šporet, i da tako rešimo problem? Ne bi me uopšte iznenadilo da nadležno ministarstvo ima upravo takav Plan B.

Grupe u državnim vrtićima su velike, PREVELIKE! Vaspitačice ništa nisu krive, meni je dete išlo dve godine u državni vrtić i super sam bila zadovoljna, svaka njima čast, s obzirom na uslove. Ali, moram da kažem da mi se dete pretprošle godine, kad su bile one letnje temperature 45 C i okolo toga, dete iz vrtića vraćalo mrtvo žedno svaki dan. Ispostavi se da radnici iz kujne istu zaključaju u 2 popodne, kad završe s radom i odu kući. A Ministarstvo zabranilo da se voda toči iz bilo koje druge slavine, do kuhinjske - iz straha od zaraze. Izem im rešenje! Mnogo me podseća na bolničke protokole.

MilutinM MilutinM 00:08 15.10.2008

Re: Ko o čemu, Krugolina o Beloj kugi...

Samo da napomenem: kada je naša kćerka imala 2 godine upisali smo je u vrtić. U društveni. Mada je moja žena u to vreme bila nezaposlena i mogla je da brine o njoj. Hteli smo da se socijalizuje, da ima kontakt sa decom. Imala je sjajnu vaspitačicu i nismo ni malo pogrešili.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:11 15.10.2008

Re: Ko o čemu, Krugolina o Beloj kugi...

Ja sam bila strašno POZITIVNO iznenađena, da ne kažem zapanjena, iskustvom s državnim vrtićem. Naime, očekivala sam da ću stalno imati nekakvih primedbi i slično (primedbljivu me majka rodila), ali umesto toga sam se samo oduševljavala šta mi od deteta prave... a on je mnogo voleo da ide u vrtić, i voleo je vaspitačice. Reč protiv njih ne mogu da kažem. Ali, što se generalno organizacije i PROTOKOLA tiče, tu bih imala iha-haj da pričam.)
dolybell92 dolybell92 01:22 15.10.2008

Re: Ko o čemu, Krugolina o Beloj kugi...

vracarac92 vracarac92 12:07 15.10.2008

Re: Ko o čemu, Krugolina o Beloj kugi...

Dakle, šta bi bilo da žene naprasno, preko noći, reše da isporađaju svu tu decu potrebnu za zaustavljanje Bele kuge, gdi bi ta deca bila smeštena? Ili, da sheftamo decu ženama za suknje, žene da vežemo lancima za šporet, i da tako rešimo problem?

Ma lako ćemo za "isporađanje" nego ko će da se muči i da zapinje da napravi tu silnu decu? Crnački je to posao, crnački. Još ako ne uspe iz prvog puta pa onda mora sve iz početka. Živa muka!
Šalu na stranu, Siguran sam da bi se našlo neko rešenje za smeštaj. Baš danas u novinama članak, neki čiča nudi gradu na poklon kuću od 700 kvadrata + veliko dvorište da sa napravi obdanište. Čeka se odgovor nadležnih.
P.S. Na Vračaru uglavnom ima i viška mesta u državnim vrtićima. Ja sam dvostruki svedok.
dali76 dali76 00:03 15.10.2008

uzas

Jeli to ogledalo naseg drustva il samo pokazatelj ekonomske situacije?
Ja mislim da je prevshodno ovo prvo s tin da ne potcijenjujem nit ovo drugo.
Naravno sve ovo nece smetati gospodinu gradonacelniku da sebi da jednu “peticu” kad njemu dodje sto dana. (ukoliko je ovo prica iz BGD vrtica).
MilutinM MilutinM 00:14 15.10.2008

Re: uzas

ukoliko je ovo prica iz BGD vrtica

Da, da, živimo u Beogradu. Kolika je krivica Gradonačelnika, ne mogu da procenim. A koliko će pokušati da uradi, pa da sačekamo da vidimo. Posebno ako stvarno krene štrajk.
dragoljub92 dragoljub92 00:03 15.10.2008

važno

da oni majmuni u skupštini imaju ONOLKE plate i onolicke cene za klopu a sapun imaju za dž. barabe neopevane
dolybell92 dolybell92 01:24 15.10.2008

Re: važno

a sapun imaju za dž. barabe neopevane


Šta će im sapun kad oni ne peru ruke uopšte...?!
mix 018 mix 018 11:39 16.10.2008

Re: važno

Sto rece jedan od njih "ruke su mi prljave al' mi je savest cista"!
Kako li su samo prljave ruke ovima sto su stariji od njega,nemogu ni da zamislim!
ecce-florian ecce-florian 00:07 15.10.2008

Paušalne ocene

Molio bih te gazda da se uzdržite od davanja ovakih paušalnih ocena na osnovu pojedinačnih primera. Ima naime i drugih primera, gde oni koji to mogu da priušte imaju mnogo bolje uslove za smeštaj svoje dece predškolskog uzrasta. Ovi što neće da plate uobičajeno samo neosnovano svaljuju krivicu na državu koja kao ne vodi brigu o deci.Oće da rade u mega marketu i da zarade 200,300 i više evra a neće da plate adekvatno, već im je i 50 evra u dinarima puno.Za sve im je posle država kriva.
MilutinM MilutinM 00:10 15.10.2008

Re: Paušalne ocene

Floriane, to je posebna priča. Moja žena tačno zna ko od roditelja dolazi mercedesom po decu a plaća minimalnu cenu. A ima i kumu koja sada radi u privatnom vrtiću. Tu je tek festival roditelja koji smatraju da vaspitačicama mogu da naredjuju šta god hoće jer su za to platili. Pisao sam o tome ne nekom blogu, izvinjavam se autoru što se ne sećam tačno gde.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:14 15.10.2008

Re: Paušalne ocene

Ima tu i još jedna stvar.
Meni su u državnom naplaćivali 100 eura.
A sad mi u privatnom naplaćuju 135 eura.
Da li treba da napominjem da je neuporedivo ono što mi dete dobija u privatnom naspram državnog, u svakom smislu? Mnogo više nego što je razlika u ceni od 35 eura.

Pitam ja vas: šta to oni naplaćuju 100 eura u državnom meni? Jel' ja to plaćam za one koji ne mogu da plate punu cenu, pa tako niko ne plaća normalnu cenu, to jest njima naplaćuju manje, a meni više, pa se nalaze na srediti?

Gde je tu logika?
ecce-florian ecce-florian 00:34 15.10.2008

Re: Paušalne ocene

Alo, jeste vi normalni bre. Ovo moje bilo ironično.
Neverovatno je šta ova država radi sa roditeljima i sa decom. Sramota.
MilutinM MilutinM 00:36 15.10.2008

Re: Paušalne ocene

Ma, shvatio sam ja, ali sam me povuklo da ono napišem
subwire subwire 08:24 15.10.2008

Re: Paušalne ocene

Pitam ja vas: šta to oni naplaćuju 100 eura u državnom meni? Jel' ja to plaćam za one koji ne mogu da plate punu cenu, pa tako niko ne plaća normalnu cenu, to jest njima naplaćuju manje, a meni više, pa se nalaze na srediti?

Interesanto je da su mnogi ekonomisti predlagali jednake cene za sve, nasuprot diskriminacije po primanjima. Jer neko može imati firmu i nominalno sebi davati minimalac i samim tim plaćati povoljniju cenu vrtića. A pritom njegova firma može poslovati lepo, tako da svoj pravi prihod može koristiti u druge privatne svrhe. Što nije nikakva novost i što većina i radi.
Naime plaćanjem pune cene bez diskriminacija bi došlo do ostvarivanja boljih uslova za sve, pa i do novih sadržaja u vrtićima. Nažalost, zbog populističke politike (poput one da hleb mora koštati 3 dinara), moramo da posmatramo kako nam vrtići propadaju.
vracarac92 vracarac92 12:11 15.10.2008

Re: Paušalne ocene

Da li treba da napominjem da je neuporedivo ono što mi dete dobija u privatnom naspram državnog, u svakom smislu? Mnogo više nego što je razlika u ceni od 35 eura.
Moji klinci su išli u vrtić Biser na Vračaru i moram priznati da smo i supruga i deca i ja bili prezadovoljni. I hrana, i higijena i vaspitači i dodatni programi i aktivnosti su bili na vrhunskom nivou. Još jednom se zahvaljujem osoblju vrtića Biser na svemu. Hvala.
ivana23 ivana23 12:17 15.10.2008

Re: Paušalne ocene

Moji klinci su išli u vrtić Mrvica u Starom gradu i moram priznati da smo i suprug i deca i ja bili prezadovoljni. I hrana, i higijena i vaspitači i dodatni programi i aktivnosti (engleski, skola plesa, logoped, redovne posete fizijatra...) su bili na vrhunskom nivou. Još jednom se zahvaljujem osoblju vrtića Mrvica na svemu. Hvala.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:42 15.10.2008

Re: Paušalne ocene

Ako ćemo želje, čestitke i pozdrave, ajde onda i ja:

Moj klinac je išao u vrtić Slavuj na Novom Beogradui moram priznati da smo i sin i ja bili prezadovoljni. I hrana, i higijena i vaspitači i dodatni programi i aktivnosti su bili na vrhunskom nivou. Još jednom se zahvaljujem osoblju vrtića Slavuj na svemu. Hvala.
vracarac92 vracarac92 12:51 15.10.2008

Re: Paušalne ocene

Ako ćemo želje, čestitke i pozdrave, ajde onda i ja:

Krugolina, Krugolina, Krugolina..... aha, evo je. Upisana. Sledeći!
dragan7557 dragan7557 18:57 15.10.2008

Re: Paušalne ocene

Jer neko može imati firmu i nominalno sebi davati minimalac i samim tim plaćati povoljniju cenu vrtića. A

Gde bre to može ???????????????????????????
Ako neko ima vlastito preduzeće valjda plaća i porezu prema prihodima a sve drugo poput minimalca je
u normalnom svetu fiskalni kriminal za koji se mnogo gde ide u apsanu.
dragan7557
subwire subwire 21:14 15.10.2008

Re: Paušalne ocene

Ako neko ima vlastito preduzeće valjda plaća i porezu prema prihodima.

Da, preduzeće plaća porez, a vlasnik preduzeća plaća tzv. porez na kapitalnu dobit i to onda kada odluči da dodeli sebi dobit, što je njegova volja. Što znači da vlasnik preduzeća može da kupi kola, hranu, odeću.. šta god preko preduzeća tj. koristeći račun preduzeća ... ne svoj lični... ... što je sasvim legalno... staviti razne stvari pod troškove preduzeća... što se neoporezuje... i na kraju dati sebi minimalac kao platu... što je takodje legalno i u skladu sa zakonom svuda u svetu. Zato je u većini zemalja normalno da svi plaćaju jednaku cenu. Upravo da se ne bi dešavale ovakve stvari.
a sve drugo poput minimalca je u normalnom svetu fiskalni kriminal za koji se mnogo gde ide u apsanu.

U "apsanu" se ide samo onda kada pokušaš da utajiš porez od države.. Npr. ne prijaviš prihode... ili prikažeš lažne rashode.... Što nije slučaj u gore navedenom primeru. S toga je normalno i zakonito svuda u svetu.
Poštenije je da svi plaćaju istu cenu, jer onda nema diskriminacije. Ovako neko ko ima firmu pokaže svoje prihode prema kojima on živi na minimalcu i samim tim plaća minimalnu cenu iako je sposoban da plaća punu cenu.
MilutinM MilutinM 22:23 15.10.2008

Re: Paušalne ocene

Poštenije je da svi plaćaju istu cenu, jer onda nema diskriminacije.

Sad mi reče žena da im je koleginica rekla da u vrtiću u Pančevu svi plaćaju fiksnu cenu, i to na ruke, jednom mesečno, blagajniku vrtića. Vaspitačice su oslobodjene obaveze da ubiraju harač i pregone se sa roditeljima. Šta više, ako je jedan od roditelja nezaposlen, onda plaćaju više za dete - jer bi on/a kao nezaposlen mogao/la da se brine o detetu!
tikitija92 tikitija92 21:29 16.10.2008

Re: Paušalne ocene

Moje dete ide u vrtić u Pančevu, krenuo je sa 18 meseci u jaslice, puna cena je bila 4600,00 dinara, s tim da se plaća unapred po ispostavljenom računu (može i na blagajni predškolske ustanove, ali i u pošti ili banci), a narednog meseca je račun umanjen ukoliko je dete izostajalo u prethodnom mesecu. Treće dete u porodici ne plaća vrtić. Ne znam da li je ranije bilo nekih razlika u ceni za nezaposlene roditelje, ali nam je ove godine, na roditeljskom sastanku rečeno da svi plaćaju istu cenu, a kako reče vaspitačica "i onako prednost pri upisu imaju deca čija su oba roditelja zaposlena".
Prve godine smo na zahtev vrtića, donosili jednom mesečno papirne ubruse i vlažne maramice, sledeće godine su nam tražili samo maramice, a od ove školske godine, roditelji ne donose ništa - kažu da za sada svega ima dovoljno.
Vrtićem sam prezadovoljna (bar onim što vidim u grupi u kojoj je moje dete), vaspitačice su uvek nasmejane, uvek je čisto, hrana raznovrsna i ako je verovati deci, vrlo ukusna...

E da, pre par godina bila je neka afera oko para u vrtićima, ali to je bilo pre nego što sam bila lično zainteresovana, pa se ne sećam o čemu se tačno radilo, samo znam da od tada vrtići od roditelja ne traže novac...
MilutinM MilutinM 00:33 15.10.2008

Slučajnost

Sad tek videh da se danas (sreda) po odluci Generalne skupštine Ujedinjenih nacija po prvi put u svetu i kod nas obeležava Dan čistih ruku
dragoljub92 dragoljub92 00:44 15.10.2008

Re: Slučajnost

čuste li za da se stenice vratile,za sad samo u neki dom u begedeju a kasnije ......kzne gde sve ne...
dangubas dangubas 00:58 15.10.2008

Re: Slučajnost

..e pa zato..

dolybell92 dolybell92 01:10 15.10.2008

Laku noć ! A kuda ću ja ?

Filip Mladenović Filip Mladenović 01:27 15.10.2008

A roditelji!!!

Osnovni problem kod nas je inercija i apatija. U vrtiću gde ide naš sin, kad god iskrsne neki problem, roditelji
priskaču u pomoć, ne kukaju i ne čekaju da im padne nešto sa neba.
Je l' treba pesak za dvorište, da se deca lepo igraju! ? Našli smo ga! Je l' treba da se poprave sijalice u dvorištu!? Popravljene su! Je l' treba da se ofarbaju stubovi sa šarenim dečjim crtežima!? Ofarbano!
Kada bi više roditelja učestvovalo u radu vrtića (ja na primer dodjem ranije sa posla pa se igram sa društvom našeg Srdjana, predlažem ove ili one igre, angažujem se kada treba animirati Gradsko zelenilo da u dvorištu uklone korov i potkrešu opasne grane na drveću...), bilo bi svima bolje: i deci, i vaspitačicama i roditeljima.

Dakle, ne pitaj šta vrtić može da učini za tvoje dete, nego pitaj šta možeš TI da uradiš za vrtić! Tih nekoliko godina provedenih u vrtiću tako brzo prodje!!! Pa po čemu ćemo ih onda pamtiti!?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:25 15.10.2008

Re: A roditelji!!!

Dakle, ne pitaj šta vrtić može da učini za tvoje dete, nego pitaj šta možeš TI da uradiš za vrtić!



bravo, ti mu dodjesh ko nash Kennedy
spadalo92 spadalo92 06:57 15.10.2008

Re: A roditelji!!!

Je l' treba pesak za dvorište, da se deca lepo igraju! ? Našli smo ga! Je l' treba da se poprave sijalice u dvorištu!? Popravljene su! Je l' treba da se ofarbaju stubovi sa šarenim dečjim crtežima!? Ofarbano!
Kada bi više roditelja učestvovalo u radu vrtića (ja na primer dodjem ranije sa posla pa se igram sa društvom našeg Srdjana, predlažem ove ili one igre, angažujem se kada treba animirati Gradsko zelenilo da u dvorištu uklone korov i potkrešu opasne grane na drveću...), bilo bi svima bolje: i deci, i vaspitačicama i roditeljima.

Čist komunizam! Jel' vidite kako može da bude efikasan? A mi begali od njega u demokratski kapitalizam, pa sad peremo ruke s pola sapuna, brišemo guzicu pak papirom, supu srčemo iz šoljica za kafu...! Ali ko nam je kriv...
MilutinM MilutinM 10:55 15.10.2008

Re: A roditelji!!!

Znaš koliko je malo potrebno da svako od nas da kako bi sve bilo bolje. Kad bi svi roditelji izdvojili dva sata u mesec dana za dobrobit svoje dece...
vishnja92 vishnja92 11:24 15.10.2008

Re: A roditelji!!!

Kad bi svi roditelji izdvojili dva sata u mesec dana za dobrobit svoje dece...

tako je. i te zajednicke akcije su jako korisne - i za decu i za roditelje i za vaspitacice
i nadasve zabavne :)
spadalo92 spadalo92 19:10 15.10.2008

Re: A roditelji!!!

Kad bi svi roditelji izdvojili dva sata u mesec dana za dobrobit svoje dece...


tako je. i te zajednicke akcije su jako korisne - i za decu i za roditelje i za vaspitacice
i nadasve zabavne :)

Pa, onda, da organizujemo ORA (Omladinska radna akcija - za mladje koji se ne secaju)? Mozemo je nazvati ORA "Vrtic". Juuupiii! Vracamo se u komunisticku zlocinacku diktaturu!!!
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 06:42 15.10.2008

Nema se novaca.

Mora da se plati žirafa.

Nego, ako se ja dobro sećam, kad smo mi išli u osnovnu školu nije bilo sapuna uopšte, ali baš uopšte. Niti se o tome razgovaralo. Baš su nam bili super i roditelji i nastavnici.
srdjan.zivkovi92 srdjan.zivkovi92 09:28 15.10.2008

Re: Nema se novaca.

Išao sam u boravak i gotovo nikada nismo dobijali noževe kao pribor. Jedino se to desilo dva puta kada je dolazila inspekcija i onda smo se svi mačevali.

Kasnije, kao učenik starijih razreda, imao sam obavezu nekoliko puta da pomognem u kuhinji. Tetkice su se izdrale na mene što nepojedeno meso iz pasulja bacam u smeće, jer treba valjda i druga smena nešto da jede.

A čestitam na izboru teme, danas je dan čistih ruku!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:20 15.10.2008

njihove ruke su male,

ali su zato nečija dupeta velika.
treba to namiriti, ej!
mariopan mariopan 07:39 15.10.2008

Re: njihove ruke su male,

JOJ MIlutineee !

A kad se setim kako sam se brinula da moja cerka, kada krene u vrtic, dodje bas u grupu kod vaspitacice kod koje je bio i sin. Bila je tako nezna sa decom , pevala im je ucila ih svasta lepo, obozavali su je, ucila ih je svemu ali polako i kroz igru, nikda nisam cula da je za neko dete nesto rekla lose, uvek je imala za njih lepu rec i osmeh. Kako je sve to postizala..ne znam, ali i danas kada je sretnem ja joj se sa najlepsim osmehom javljam, dvoje moje dece nose najlepse uspomene iz detinjstva zahvaljujuci njoj.

A i tada je bilo, ihaj pre 30 god, da mi roditelji donosimo sve sta treba, pa i sapune, tolaet papir, solje, matrijal od koga su deca svasta pravila, sve igracke iz kuce koje dete zeli da odnese pa da budu "zajednicke"......ovo pisem samo da bih rekla : Zar se za tih 30 godina nista nije ucinilo da nam deca rastu bolje i srecnije? Izgleda da nije NISTA uradjeno jer vidim da je sve isto. Sramota.

Svaka cast za temu.
Spiridon Spiridon 08:28 15.10.2008

Re: njihove ruke su male,

o se ko smiluje ili shvata. Uglavnom svi vide o čemu se rade i donesu kol


Svaka cast, to sam zeleo da napisem

*********************************************

Milutine, Milutine, umalo me ne rasplaka sa naslovom.

Jedina stvar koju mogu da dodam je da obdanista moraju da saradjuju i imaju svoj komitet koji ce ih predstavljati grupno tamo gde je potrebno.

Drzava mora da dotira ovakve ustanove, a direktorke obdanista treba da se bore kao pitbulovi svaka za svoje obdaniste.
Roditelje takodje treba disciplinovati jer je gomila njih totalno neupucena u ovaj sistem rada.

Svaka cast jos jedanput za temu

Spi
MilutinM MilutinM 10:59 15.10.2008

Re: njihove ruke su male,

Jedina stvar koju mogu da dodam je da obdanista moraju da saradjuju i imaju svoj komitet koji ce ih predstavljati grupno tamo gde je potrebno.

Bio moj prijatelj član Saveta roditelja. U tom vrtiću krenuli sa renoviranjem krova i stali negde na pola jeseni. Pitaju oni šta je problem. Kaže direktorka da nema više para. Kao fol, pogrešno je uradjen projekat, pa su se pare potrošile i nema dovoljno da se ceo posao završi. Roditelji se onda dogovore i ponude da sakupe novac i dovrše radove. Direktorka odbije. Moj prijatelj i roditelji onda shvate da je manjak novca u stvari magično podeljen izmedju investitora i nekoga, te da se čeka nova injekcija iz budžeta grada kako bi se posao završio i opet nešto uštinulo. Moj prijatelj ih otera sve u majčinu i batali angažman.

Još jedna tužna priča
Marko Jevtic Marko Jevtic 08:40 15.10.2008

svaka cast

na blogu.. Moja mama takođe radi u vrtiću i svaki dan se susreće sa sličnim problemima.. Više puta sam joj predlagao da napusti posao jer to više nije humano, ali uvek postoji neki razlog i neko opravdanje zašto ona to još radi.

U grupi je dosta više dece nego što je to normalno i što je po pravilniku određeno, ali ko su oni da se tu pitaju?

I najsmešnije je što uvek na televiziji kritikuju vaspitačice, a kada će neko da krene od direktora ustanova ili gradskog Sekretarijata koji je odgovoran za ovakvo stanje...

MilutinM MilutinM 11:09 15.10.2008

Re: svaka cast

I prirodno je što su ove žene mrzovoljne i jedva čekaju da nekako odu u penziju i pobegnu od posla koji su verovatno sa ljubavlju nekada odabrale i radile
vishnja92 vishnja92 11:27 15.10.2008

Re: svaka cast

I prirodno je što su ove žene mrzovoljne i jedva čekaju da nekako odu u penziju i pobegnu od posla koji su verovatno sa ljubavlju nekada odabrale i radile

ko je mrzovoljan?
ja nigde nemam priliku da vidim manje mrzovoljnih odraslih ljudi nego u vrticu.
zato i volim da idem tamo.

ne kazem da nisu ozbiljne i da nemaju problema, ali mrzovoljne nisu nikad. u dobrom su drustvu pa nemaju priliku da se pokvare :)
MilutinM MilutinM 11:50 15.10.2008

Re: svaka cast

Vidi, postoji posao i postoji privatnost. Slušam svoju gospoju. Siguran sam da je dobar vaspitač i da voli decu. Ali kada dodje kući, samo traži tišinu. I muziku ne voli ako je glasna. Ako kojim slučajem naidjemo na čopor dece, bega kao djavo od krsta. Pritisak je to. I kaže mi da su neke njene koleginice (a i njoj se ponekad desi) sasvim nemotivisane. Nije im lako, zasigurno.

BWT, upravo čitam neko štivo iz Upravljanja kvalitetom. Kaže teorija da je "zadovoljstvo zaposlenih svojim poslom jedan od bitnih preduslova kvaliteta proizvoda ili usluga, čime se obezbedjuje zadovoljstvo potrošača". Drugim rečima, ne mogu tako lako nemotivisane (krsti ih kako hoćeš) vaspitačice da vaspitavaju decu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:51 15.10.2008

Re: svaka cast

ko je mrzovoljan?
ja nigde nemam priliku da vidim manje mrzovoljnih odraslih ljudi nego u vrticu.
zato i volim da idem tamo.


Vala, ni ja nikad nisam videla nijednu vaspitačicu mrzovoljnu.
Prosto mi to nekako... neprirodno.
Znam da za bedu od plate rade.
vishnja92 vishnja92 11:58 15.10.2008

Re: svaka cast

Ali kada dodje kući, samo traži tišinu. I muziku ne voli ako je glasna

pazi cika Milutine - u fazi kad imam 30 odraslih na ledjima i ja trazim tisinu kad dodjem kuci. mogu da zamislim kako je tek ovo sa decom.

ali - prema mom iskustvu - nesrazmera izmedju entuzijazma i satisfakcije (koje god vrste) nigde nije toliko ocigledna i zapanjujuca kao u vrticima. pogledaj samo nastavnike i lekare i sve ce ti biti jasno.

ja se uvek iznova cudim.
MilutinM MilutinM 12:00 15.10.2008

Re: svaka cast

U potpunosti podržavam tvoje mišljenje
Marko Jevtic Marko Jevtic 15:53 15.10.2008

Re: svaka cast

MilutinM
Vidi, postoji posao i postoji privatnost. Slušam svoju gospoju. Siguran sam da je dobar vaspitač i da voli decu. Ali kada dodje kući, samo traži tišinu. I muziku ne voli ako je glasna. Ako kojim slučajem naidjemo na čopor dece, bega kao djavo od krsta. Pritisak je to. I kaže mi da su neke njene koleginice (a i njoj se ponekad desi) sasvim nemotivisane. Nije im lako, zasigurno.


O Bože... Eto isto ponašanje i kod mene u kući. Samo tišina...
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 09:26 15.10.2008

Verujem

da je stanje u vrtićima očajno! Primetila sam to kao i većina roditelja! Mislim da je Vaša supruga jedna od retkih vaspitačica koje tako gledaju na decu. Ja imam sasvim negativna iskustva.
Tačno je da su uslovi i deci i vaspitačicama mizerni, ali nisam sigurna da je uredu nazivati decu kobilama, kretenima, retardima itd....
Kompleksna je priča u svakom slučaju. Mislim da nije lako ni osobolju ni roditeljima, mada, moram priznati, ima mnogo neodgovornih roditelja što za posledicu ima to da svi oko njih trpe.
vishnja92 vishnja92 21:27 15.10.2008

Re: Verujem

Mislim da je Vaša supruga jedna od retkih vaspitačica koje tako gledaju na decu.

na osnovu cega?
ali nisam sigurna da je uredu nazivati decu kobilama, kretenima, retardima itd....

ako si ovome prisustvovala na bilo koji nacin, verujem da je tvoja komunikacija sa nadleznim Ministarstvom trenutno veoma intenzivna. bar jednosmerno.
iskreno, prvi put cujem za ovako nesto.
pufna92 pufna92 09:32 15.10.2008

potresan tekst


ali, mi nije jasna jedna stvar. Zasto nema saradnje vaspitacica i roditelja?! Zbog cega vaspitacice i direktorka vrtica ne obaveste roditelje sa cim se sve suocavaju i koliko su uskraceni svi sa materijalom za rad i svakodnevni boravak?! Mnogo je bolje da strajkuju vaspitacice i roditelji dece, nego samo one. Drzava ce ih preko medija nagrditi i spaliti na lomaci.
p.s.ipak,deca se ne jedu, pa ni kao panta pitu...
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:53 15.10.2008

Re: potresan tekst

p.s.ipak,deca se ne jedu, pa ni kao panta pitu...


))))
Meni to dete kad je prvi put reklo, pojma nisam imala o čemu priča.
Ali, očigledno, ta Panta-pita mu dođe tajni kod svih vaspitačica u svim vrtićima...))

Ko je taj Panta, pitam ja vas? I kakvu to pitu jede?
Oću da umrem dok ne rešim misteriju...
MilutinM MilutinM 11:57 15.10.2008

Re: potresan tekst

Ma, narodna izreka: Slistiće te (ili kako već) kao Panta pitu. Po mom mišljenju, sasvim benigno. Ne znam kome ovo može da smeta. A, rekoh, devojku svi hvale kako je odlična i kako sa ljubavlju radi sa decom. I onda pljas - prijava u Ministarstvu. Veoma inspirativno i motivišuće na početku radnog veka, nema šta.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:01 15.10.2008

Re: potresan tekst

Meni nikad nije smetalo. Bivša zaova mi takođe radi u vrtiću, i imala je tu čuvenu izreku, takođe. Mene samo fascinira kako je moguće da ista ta izreka - koju nikad ranije u životu nisam čula - kola svim vrtićima, malte ne ko da ih istoj na fakultetu uče.))))
miljanah miljanah 12:31 15.10.2008

Re: potresan tekst

MilutinM
Ma, narodna izreka: Slistiće te (ili kako već) kao Panta pitu.


Ovu izreku je koristio moj tata, pre 35-i kusur godina, kad smo sestra i ja bile tako male... Secam se, ja bih uvek zamislila Panter Pantu (Pink Pantera), kako jede pitu, pa mi je bilo smesno... Sva ozbiljnost situacije bi se istopila ko sladoled u julu.
vishnja92 vishnja92 09:36 15.10.2008

uja cika Milutine :)

sve sto si rekao je ziva istina.
nemam vremena, doci cu posle
jande92 jande92 10:54 15.10.2008

nita strasno

A pa to su dogadjaji iz prestonickih vrtica, da vidis kako je u unutrasnjosti. U nisu ne dozvoljavaju da se ugradi klima iako je plafon visok 4 metra, pa deca na 60 stepeni samo leze u pampersu.Ne mogu roditelji da okrece samoinicijativno sobu, jer nije po pravilniku! Jede se iz metalnih tanjira koji se peru rucno.
tyrion tyrion 11:05 15.10.2008

Njima ne treba san

U vrticu gde ide moj klinac nema dovoljno kreveta ove godine. Ne spavaju popodne vec par meseci, a posto ce dobiti 50 odsto krevetaca, roditelji su se angazovali da kupe ostatak.
Sto se tice vaspitacica, moja iskustva su ok, klinac voli vaspitacice, stalno nesto crta i pokazuje sta je naucio...
Vaspitacie ne vole da skupljaju novac za razne potrepstine koje fale jer su nekad roditelji skloni da ih optuze da uzimaju novac za sebe. Tako da sad roditelji skupljaju novac za decu, jer one nece da imaju posla sa novcem.

Privatni vrtici u mestu u kom zivim su tek katastrofa, naplate 15000 dinara za decu preko dana, a onda u njihovim prostorijama se drze karate i aerobik treninzi, gde odrasli ljudi bosonogi skacu tamo gde ce sutra deca da puze.

Ovo "Njihove ruke su male" je najbolji naslov koji sam skoro procitao...

Pozdrav

MilutinM MilutinM 11:14 15.10.2008

Re: Njima ne treba san

Ne spavaju popodne vec par meseci

Znate li šta znači dete koje ne spava po podne? Oko 2 ili tri je tako teško za izdržavanje. Od onih 33-je kod moje žene najveći broj sada su predškolci, koji ne spavaju. Popodnevna smena je tada golgota za vaspitača.
Vaspitacie ne vole da skupljaju novac za razne potrepstine koje fale jer su nekad roditelji skloni da ih optuze da uzimaju novac za sebe. Tako da sad roditelji skupljaju novac za decu, jer one nece da imaju posla sa novcem.

Sasvim tačno. Vaspitačice su razapete izmedju direktorki koje malo-malo traže još za nešto (jer nemaju odakle), svoje želje da pokušaju da nabave još malo materijala ne bi li nešto smisleno radile, i podozrenja roditelja i sumnji o tome gde novac u stvari završava.
tom tom 12:48 15.10.2008

vrtic

Moja deca idu u vrtic. Vaspitacicama svaka cast. Nikada, ali nikada se nisam brinuo da nesto moze da im se desi jer imam poverenja u njih. Ovo temu treba dici na visi nivo da ne bi sutra kad mi podju unuci u obdaniste donosio toalet papir i sapun . Kad je taj strajk da im se prikljucim?
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:03 15.10.2008

Re: vrtic

Kad je taj strajk da im se prikljucim?


Pa da znaš da ti ideja uopšte nije loša.

Kad se uporedi ponašanje lekara i medicinskog osoblja, sa ponašanjem vaspitača u vrtićima - a i jedni i drugi rade za bednu platu... pa red je i vaspitačima odati priznanje. Oni su pravi primer da se sve može ako se hoće. I sto puta bih pre njima povećala platu, zato što to svojim radom i zalaganjem zaslužuju, nego onim belim hohštaplerima (čast izuzecima, ama isti se svećom traže).
spiridon_levi spiridon_levi 14:46 15.10.2008

a ja ...

A ja placam 230E svaki mesec. Lepa kuca, prostrane sobe. Po petoro sestoro dece na vaspitacicu. Dorucak cim dodje u vrtic. Ako je neko gladan moze po neki sendvic i tokom dana. Igracke tako tako, nesto ima nesto nema ali je sasvim ok. I rekli bi ... bas je super zar ne? A potom shvatite da su vasptiacice kao hotelsko osoblje u hotelu sa 5 zvezdica. Servilne i odvec poslusne. Cini se da ima malo vaspitavanja u svemu tome. Odnosi onako, mondenski. Drustvo ostale dece koja nemaju nikakav problem sa "prezivljavanjem", cini se malo razmazena. Imao sam utisak da to moje jeste, a potom sam shvatio da nisam bas mnogo povladjivao. I tako ...

Sada se pitam da li sam pogresio jer u skoli ce biti drugacija situacija. Mislim da ce mozda moj klinac biti nenaviknut na sve sto je nas svakodnevno okruzuje. Eto, ima i drugacijih primera iz kojeg slede drugacije dileme.

Inace, tu blizu firme u kojoj radim postoji drzavni vrtic koji pomazemo svakodnevno. Malo papira, bojica, nekada im nesto izbetoniramo ili odradimo neku stolariju. Kada nam u poslu krene kupimo neki DVD ili TV i poklonimo nekoj grupi. Mozda nam se vrati jednom. Ili iz straha da nam ne bude gore. Ko zna?
jevticaca jevticaca 16:15 15.10.2008

U vrtiću u kome radi moja žena ...

Nađoh se.
I moja žena radi u vrtiću, a tamo je poslednjih godina totalno rasulo. Niko se ozbiljno ne bavi problemima u predškolstvu.
Ministarstvo prosvete kontroliše plan i program rada i propisuje uslove, normative i sl. Tako npr. za otvaranje privatnog vrtića traže po 10 kv. m prostora po detetu, a državni su otvarani sa 4-5 kv. m po detetu. Zadnjih godina, u nedostatku prostora, ministarstvo dozvoljava da se po jednoj sobi prima jedna ipo do dve grupe, što prostor, normiran po detetu, prepolovljava. Pošto je i to malo, naloženo je da se upisuje još 20% dece (na već dupliran broj), pošto deca ne dolaze redovno. Kao primer može da bude jaslena grupa beba gde je normativ 10 beba za grupu uz dve medicinske sestre. Sada je to 20 beba, uz 4 medicinske sestre plus još 4 bebe, da bude "ispunjen uslov dolazaka". Ili mlađa grupa vrtića koja ima upisano 40 dece o kojima brine 3 vaspitača.
Naravno, na tako upisan broj dece, tokom godine se upisuje još dece "preko veze" po raznim "intervencijama" iz ministarstva, gradske vlade, opštine, upravnog odbora, koje direktori poštuju, čuvajući svoje pozicije.
Para ima dovoljno, ali je pitanje zašto ih nema za manja održavanja i slične potrebe (šolje, kašike, suđe i sl.). Trošenje dobijenog novca od grada je u isključivoj nadležnosti girektora ustanova, koji radije plaćaju radove za koje je potrebno raspisati "tender". Zato je interesantno da se milionski iznosi, preko nameštenih tendera, utroše za krečenja, potrebna saniranja i sl. uz radove koji su totalno nekvalitetni i veoma skupi, a naravno bez ikakve kontrole iz Gradskog sekretarijata (ili kako se već zove). O pozivanju na odgovornost da ne pričam.
Da li treba da kažem kako prolaze vaspitačice koje dignu glas?
Sa druge strane su roditelji, koji vide samo vaspitačice i kojima su one krive za sve. Osim toga, daju sebi za pravo da se prema vaspitačicama ponašaju kao prema kućnoj posluzi, što nije čudno, obzirom na način na koji su upisali dete u vrtić.
Izvestan broj roditelja je totalno nezainteresovan za saradnju, koja bi isključivo bila u interesu deteta. Počev od toga da u vrtić dovode bolesnu decu, čak i kada primaju injekcije. Vaspitačice nemaju način da ih spreče u tome, pošto donose potvrde od lekara, koji iste izdaju i ne videvši dete (vrzino kolo, zar ne).
Samo mali broj roditelja pokazuje neku empatiju prema vaspitačkom osoblju i ceni njihov trud u ovim nenormalnim uslovima.
I da se ne vraćam na naslov, ovde se radi o DECI, NAŠOJ DECI!
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:17 15.10.2008

Slo

Iako znam da to ni malo ne smanjuje problem o kome pišeš, u Srbiji, samo da se registruje:
I ovde fale toaletni papiri, maramice, sapuni i još svašta nešto po vrtićima...i po osnovnim školama. Naša osnovna škola je kao jedna od par elitnih u gradu, pa ipak doplaćujemo za toaletni papir, doplaćujemo za projekat pranja zuba (jer nema četkica i pasti, pa bi projekat mogao da propadne), pa i za papir za fotokopiranje...
dr.mabarker dr.mabarker 20:39 15.10.2008

boje su u nama

od skora sam na blogu, ne odolevši da pristupim sekti kengurica i tako pokušam da doprinesem pokretanju cunamija sa ciljem rušenja dogmi belih aveti. inače veoma pažljivo pratim pre svega jelicu (od prošlogodišnje priče o kićenju neveste - jelke i ushićenju koje to doba godine nosi); krugolinu; vlastu...naravno, ne izbegavam ni muški deo uvažene ekipe (očigledno); i prosto me fascinira saznanje koliko se pametnih ljudi svakodnevno suočava sa istim izazovima u zemlji za koju smo se šetajući nadali da će biti ako ne obećana, onda bar dostojna čoveka. ovaj fantastični tekst me je odveo u predele koje redovno posećujem vodeći treće kengurče u jedan od državnih beogradskih vrtića kome nedostaje sve osim beskrajne požrtvovanosti žena kao što je milutinova; kojima zaista treba pomoći u sprovođenju plemenite misije u ritama. pre neki dan sam zamalo slomila nogu na delu hodnika koji vodi do princezine predškolske sobe, koji je zapravo bio gomila iskopane zemlje utopljene linoleumom. želim da verujem i borim se za to da pižame njene dece, donete iz obdaništa u petak ne mirišu na memlu.
MilutinM MilutinM 22:29 15.10.2008

Predškolci

Po zakonu, odnedavno, predškolci su obavezni da provedu barem 6 meseci u vrtiću. Oni su posebna priča. Od 33-je, ima ih 5 u grupi moje žene. Najgori su: došli su tu jer moraju, u svojoj šestoj godini, nenaviknuti na bilo kakav red i poštovanje. Od njih vaspitači ne mogu da obrate pažnju na ostalu decu. Danas se jedno previše uhranjeno majkino ljubimče popelo na WC šolju (ne iz potrebe kao što je Malasneki opisala, nego iz obesti). Da je palo ili se šolja slomila, čitali bi o mojoj ženi sutra u novinama. Kada ga je spustila dole, olovkom je bolo ostalu decu. Ostatak dana je proveo u "kazni" a majka se na pripedbu moje žene nasmejala "pile mamino, malo je nestašan". Ženami i koleginicajoj planiraju da kupe megafon, ne bi li se čule u grupi! Bez sve šale.
anabras anabras 22:40 15.10.2008

Re: njihove ruke su male

naslov puca u centar.

Ja plaćam vrtić 7000 din kao samohrana majka, koja radi u prosveti. Jedna od onih žena u administraciji, koja rade regres mi je pričala o nepravdi koja je učinjena samohranim roditeljima. Do 2005 postojalo je umanjenje za samohrane roditelje od 25%, a onda je neki baja to mirne savesti ukinuo. One more thing. Vrtići u unutrašnjosti su mnogo jeftiniji. Mislim da je Niš isti, ali u manjim gradovima je negde oko 3000. Zašto, kad je život u Beogradu skuplji, a moja prosvetna plata je svuda ista?
Moje iskustvo s vrtićem je ok, tj sa vaspitačicama. Dvorište vrtića je celo izrovano i uopšte mi nije jasno kako deca po njemu trče. Uvučen je, i kad dođem po sina sa nekim svi dožive šok. Ovako je unutra čisto, ali valjda zbog tog neuglednog izgleda nema puno dece. Ima samo 3 grupe i onda vaspitačice znaju svu decu i mnogo je bolje nego u onim velikim vrtićima. Vaspitačica je poprilično stroga, nikad je nisam videla da mazi neko dete, niti da pokazuje bilo kakvu nežnost. Kad ga dovedem (uvek sva deca već privršavaju doručak, jer mi uvek kasnimo) čini mi se da ih čujem kako žvaću. Ali to im je od početka bio princip, ovo je treća godina da je u toj grupi, i sada im je mnogo lakše da rade s decom. Drugo, deca su iz različitih krajeva; roditelji nisu uspeli da upišu svoje dete u obližnji vrtić, pa ih put doveo do ovog našeg (kao i mene). Tako da se deca ne znaju iz kraja i roditelji ne mogu da ogovaraju vaspitačice.
Lepo je, rade sa njima, druže se. A papir i čaše sami plaćamo. Ranije smo donosili, pa sad dajemo po 200 din mesečno za čaše i papir. Ples 800, znači 8000. Skoro kao privatni. Jedino ta hrana...Vrhunac je bio kada sam videla kriškicu i na njoj poprečno isečena dva koluta kuvanog jaja, i dva koluta krastavca. To je doručak.
Vaspitačicama svaka čast, ali država je zatajila, kao i uvek
vishnja92 vishnja92 07:42 16.10.2008

Re: njihove ruke su male

Ja plaćam vrtić 7000 din kao samohrana majka, koja radi u prosveti. Jedna od onih žena u administraciji, koja rade regres mi je pričala o nepravdi koja je učinjena samohranim roditeljima. Do 2005 postojalo je umanjenje za samohrane roditelje od 25%

do 2005 godine postojale su tri kategorije placanja, a odnos u ceni izmedju najnize i najvise bio je 1:3. onda je uvedeno 7 (!) kategorija a odnos je uznapredovao na 1:9 (!!!).

dok sam pratila (posle sam digla ruke, nerviralo me previse), za ostvarivanje bilo kakve subvencije bilo je potrebno da je prihod po clanu domacinstva manji od 12 hiljada mesecno. to znaci da cetvororoclana porodica koja, naprimer, ima ukupne prihode 50 000 mesecno, placa punu cenu vrtica, odnosno da mesecno izdvaja 2x7 500, tj 15 000 dinara.

a privilegiju umanjenog placanja u nasem obdanistu uspeli su da steknu zaista samo oni najbogatiji. na koju foru, nemam pojma.

ps - pri svemu tome, naravno, rashodi domacinstva su potpuno iskljuceni iz racunice, odnosno prenebregnuta je cinjenica da veliki broj bracnih parova sa decom u tom uzrastu placa podstanarsku kiriju. podstanari nisu niciji problem, al to je vec druga tema.

anabras anabras 08:33 16.10.2008

Re: njihove ruke su male

Pa ostali troškovi, struja, telefon, infostan, pa ako hoćeš luksuz adsl-a, meni pola plate ode. A u prosveti se prima po pola plate 6. i 21. Tako da ja živim od minusa i pomoći roditelja. Ali valda ova država na to cilja. Da večito ostanemo vezani uz roditelje i da dajemo kintu bankama, da se nikada materjalno ne osamostalimo dovoljno da ne bi kolektivno napustili ovu pipipi zemlju
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:19 16.10.2008

Re: njihove ruke su male

Ova priča, kao i krugolinine, kao i mnoge druge, samo je jedan komadić slike pravog lica države-a, koje kukulevče zbog bele kuge i vape: Radjajte decu! A kad ih rodimo? Što se Slovenije tiče, najbolje bi bilo da ih odmah, čim prohodaju smestimo u prvu kafanu. To bi bilo u redu...jer nije u redu da se deca igraju na školskom dvorištu, jer kelneri mrze da vide porodicu sa decom kad ulazi u restoran, jer su odeljenja za buduće majke i bebe na trećem spratu prodavnice bez lifta, jer psi mogu da piške i kake gde god njihovi vlasnici požele po gradu, a majke moraju da se kriju kada doje decu, jer deca mogu da hodaju po sred ulice ne bi li dragoceni auti bili bezbedno parkirani na trotoaru, jer roditelji doplaćuju za toaletne i ostale potrebe dece u vrtićima i školi, a za to vreme zidarska firma aneksom na aneks više od sto posto diže cenu tunela koji pri tom ne radi i opasan je, jer za predsedavanje EU može u godini dana da se izgradi kongresni centar, a Pedijatrijska klinika, jedina u Sloveniji, se zida više od 15 godina, kao Skadar na Bojani...uz to su deca nezgodna jer se čak i smeju i glasno govore...nezgodno je što žele i da se igraju u parkovima i dvorištima...najbolje odmah u kafanu, njih ima milion, jeste da je alkoholizam ogromni ovdašnji problem, ali očito ne tako veliki kao "željena" deca.
Sofroniye Sofroniye 17:29 16.10.2008

Mislim da ce neko ovo nazvati trolovanjem

ali nije...

U danasnjem svetu deca su opterecenje za budzet dakle drzave koje imaju mali procenat dece u trenutnoj populaciji su najcesce ekonomski jace (primer Irske, cak se smatra da je ekonomski uspeh Irske dosao posle uvodjenja kontracepcije ili neka prica slicno tome). Mislim i deca i penzioneri su opterecenje za budzet i predstavaljaju samo trosak pri cemu su penzioneri gori. Naravno odsustvo dece je indikator najverovatnijih ekonomskih problema u buducnosti i tu dolazimo do drugog dela problema. Danasnji mentalitet je mentalitet kratkorocnog uspeha. Pretpostavljam da je to preslikano iz stila upravljanja kompanijama gde je bitno prikazati profit u nekih par godina pokupiti bonuse i onda kud koji mili moji. Ionako se ne ocekuje da ostanes u jednoj kompaniji duze od 5-10 godina.

E sad ne idem toliko daleko da tvrdim da neko planski to radi ali smatram da kvalitet usluge u decijim vrticima nigde nije kljucno pitanje kad se ide na izbore itd itd.
NNN NNN 02:21 17.10.2008

Preporuka za tvoju ženu :)

A šta ih održava? Odgovor moje žene je dvostruk: da vidi da su joj deca lepa i pametna i da shvati da je doprinela da budu takva; i zahvalnost roditelja koji shvataju koliko im njena briga i rad znače.
Lepo sam rekao sebi da neću da čitam (naročito ovako kasno), i 2 dana sam se opirao (a već su me sjebali i naslov i prva sličica), ali ipak pročitah. Baš propadamo. Ovde je sve važnije od dece, posle se čude što izrastaju u neljude.
Iz "proverenih izvora" znam da je situacija još lošija.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana