Majka Hrabrost

Krugolina Borup RSS / 22.10.2008. u 11:55

Zaludna Krugolina uspela je da sklepa vebsajt koji je u prethodnim blogovima najavljivala. Zahvaljujući blogu, skupila sam 34 priče iz porodilišta (22 iz Srbije i 12 iz dijaspore). Nakon objavljivanja vebsajta pre dva dana, stigle su mi još tri priče. Ukupno: 37. (Pored toga, jedna horor priča stigla mi je i iz Hrvatske, i uopšte ne znam šta s njom da radim, stvarno nemerem dizati revolucije po celoj bivšoj Jugoslaviji, ne ide...)

www.MajkaHrabrost.com

EDIT: Tekst peticije je postavljen na vebsajt. Pozivam vas da je potpišete.

Sada vas sve pozivam da proširite vest o vebsajtu gde i kako znate i umete. Što više priča s istim primerima katastrofalnog ponašanja zdravstvenog osoblja, to veća šansa da se dokaže da nije reč o pojedinačnim slučajevima, već o masovnoj pojavi.

A ovaj kratki blog čisto informativnog karaktera završila bih, po mom mišljenju, najpotresnijom pričom koju sam do sada primila. Reč je o iskustvu majke koja je, zbog kasno ustanovljenih genetskih poremećaja kod ploda, došla u situaciju da u poslednjem tromesečju trudnoće istu mora da prekine, tj. da praktično već rodi mrtvu bebu.

Vreme: Mart 2008.

Mesto: Beograd, Narodni front.

Moj komentar: Problem srpskog zdravstva nisu pare. Problem srpskog zdravstva su ljudi. Možda su u Narodnom frontu uglancali WC, ali osoblje nisu.

***

Priča Kengurice 030

Najpre je počelo sa prijemom. Došla sam u bolnicu u 7.00, a u moj krevet sam legla u 15.30h. Bila sam apsolutno očajna. Kako li je tek bilo onim jadnicama u 9.00!! Sedimo u hodniku, ja plačem od moje muke, od gladi. Mužu nisu dali da bude sa mnom već su ga oterali. Prolazi neka žena sa kolicima sa hranom i tako u hodniku nam daje da jedemo. Mi ko iz Afrike, navalile na gulaš koji držimo u krilu dok nas okružuju gomile torbi na hodniku. Iznemogla od tuge i neverice, smeštam se u krevet. I tu šok! Stavili su me u sobu sa još 3 žene koje su došle da se porode (kraj 9. meseca su normalno) koje su po ceo dan mazile stomak i tepale svojim nevidljivim bebama praveći planove. A meni se ceo svet ruši. Ceo sutrašnji dan provodim po raznim ordinacijama i dobijam dozvolu za prekid trudnoće. Svi me već dva dana ubeđuju da zadržim bebu. Osećam se kao majka monstrum. Kao da ne znaju što prekidam. Stoke. JA bih najviše volela da rodim tu bebu koju sam želela.

Nemajući pojma šta me čeka odlazim konačno u sobu krajem dana srećna što više neću morati da umirem od tuge svakim bebinim nežnim pokretom, sve će brzo proći i gotovo. Hvala Bogu, a i medicini što može sve da se sazna ranije. Oko mene se srećne žene porađaju, sreću se po sobama i pričaju o svojim bebama koje ce se roditi u toku dana, ciče od sreće. Ja bih ih sve poubijala.

Dolazi sestra u sobu i informiše me da odem u sobu za ultrazvuk. Izađem posle minut u hodnik, nit sestre, nit sobe. Nemam pojma gde da idem. Stojim, blejim, pitam, konačno nađem sobu. Ona počinje da se dere gde sam do sada i da doktor nema ceo dan. Ležem na sto i shvatam što sam tu. Ubrizgaće mi slani rastvor umesto plodove vode i bebi će prestati da kuca srce. Osećam kako mi se suze kotrljaju dok pune i prazne špric na mom stomaku, ništa ne pitam, ne kukam. Bez obzira na to doktor počinje da me kritikuje što plačem zato što to ništa ne boli i da sam razmažena. Kao da ja plačem što me boli. Sestra potvrđuje doktorove sumnje i teraju me da prestanem jer ih ometam. Okrećem glavu još dalje od monitora i mislim na nešto levo.

Dobijam bolove već isti dan, ali ništa strašno. Sutradan po podne počinju jači bolovi, posle mi neko reče da su to kontrakcije i imam ih na dva minuta (prva dva sata). Trudnice u mojoj sobi se bune što sam sa njima u sobi i uznemirene su. Kontrakcije su trajale ceo taj dan i celu noć na svaki minut. Dakle preko 16 sati. Šetam se, plačem tiho, stomak me rastura. Curi mi nešto. Pitam sestru jel' mogu da dobijem nešto protiv bolova, šta mi curi, kada ću na porođaj, ona me pogleda i prođe, kaže da sam razmažena i pitam svaku glupost kao da mi nisu već sve rekli.

Ja nemam pojma ništa. Prva mi je trudnoća, prvi porođaj, nemam pojma kako sve ide (tu sam temu odlagala do daljeg jer sam se plašila). Šetam se po hodniku, čučim, ustajem, svi me zaobilaze. Pitam opet sestru (dobru, ali nemoćnu) u toku noći za nešto protiv bolova u onoj blaženoj minuti bez bolova ona mi daje duplu injekciju. I dalje boli ludački, ništa ne kapiram. U pet ujutro već izbezumljena od bolova molim za bilo koji lek, a ona mi konačno saopštava da mi celu noć kada god zatražim lek daju bensedin i da lekova nema, za epidural je kasno. Kažem pa meni niko to nije ni predložio, mislim odkud ja znam kada se za to prijavljujem i smem li? Ja sam mislila da se beba od 600 gr rađa lako kao voda, šta je ovo ljudi moji!? Kaže da sam se otvorila 1 cm i da idem u sobu. Molim da me vodi dežurnom, ona konačno pristaje. Ja idem iza nje, njoj ne pada na pamet da me pridrži. Minut hodam, minut čučim. Prolazim pored porodilišta, bebe plaču, užas. Daju mi još 3 injekcije bensedina i pošalju me samu u sobu. Vidim neke prilike oko mene, znam da sam van sebe od bolova, sestra raportira da joj celu noć pravim probleme i da ne znam ništa. Druga sestra se čudi što se nisam porodila, ja pitam pa gde kada me nisu nigde vodili, a ona će: pa ovde u sobi! Pa to je pobačaj... kakva pitanja ljudi moji. Trudnice oko mene još više paniče. Ostajem u tim nesnosnim bolovima do 7h.

Dolazi doktorka, sestra okuražena dolazi do mog kreveta i počinje da se dere: šta plačeš?! Jesi ti jedina koja se porađa?! Razmaženo derište! Neko joj je iz sobe rekao da imam kontrakcije na minut već 16 sati pa je malo ućutala. Ja ne mogu da hodam i ne idem za njom, a ona će: Pa ajde, jel hoćeš da se porodiš ili nećeš? Divna doktorka je ukori, pregleda me, očima punim straha me ohrabri da će biti gotovo sve za pola sata i nežno me položi na kolica. Sestra menja ploču i postaje najdražesnije biće na svetu. Zbog to malo pažnje sam joj dužnik ceo život.

Odvoze me u neku sobu (jbem li ga da li je to porođajna sala, šta li), doktorka zavuče ruku pokida nešto, pokrije me i kaže da ih zovem kada se porodim i ostave me samu! Ja bre ne znam ni da dišem, ni da se napnem, ništa. Izbezumljena sam od bolova, bebu počinjem da mrzim. Ne znam kako da se napnem, kako da se namestim, ne znam ništa. Pokušavam da se setim neke scene porođaja iz filma, ali ne ide. Brojim kontrakcije, znam da je prošlo 30 minuta, pomišljam na samoubistvo. U jednom momentu bolovi blago prestaju, zavučem ruku u strahu da cu iskrvariti i napipam glavu. O užasa. Zovem sestru jednom, ništa. Drugi put, ništa. Treći put malo jače, a ona će: Šta se dereš, evo idem. Legnu na mene i beba izađe skroz.

Nisam htela da vidim bebu. A sada mi je žao. Malo moje mače. Zavili su je u neku zelenu krpu i ostavili na sto pored mene. Videla sam zamotuljak i dalje tu kada sam se probudila nekoliko sati kasnije. Od tada je sve bilo pesma, menjanje posteljine, sestre, čista soba, mir, ali džaba. Meni više ništa ne treba. No bar su me dobro očistili, pa nema posledica.

Hvala ti za ovu priliku, bolno je ponovo otvarati rane od pre 6 meseci, ali što god nas je više sa ovim pričama imamo nadu da će se nešto promeniti. Ako ništa da će biti bar humaniji.

 

Atačmenti



Komentari (218)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Re: Pitanje za dr Anu WithFamilyNameTooHar

ne.nevena

ana.chDa ne prepricavam ceo razgovor....poenta je da je davao sve potrebne informacije, odgovarao na sva moja pitanja, dao mi vremena da razmislim i javim se kada donesem odluku NA OSNOVU INFORMACIJA KOJE IMAM.Odluka je bila: jajnici ostaju gde su, ja sam pod konstantnom kontrolom na svaka 2 meseca. Na trudnoci se radi odmah po isteku hormonalne terapije (zbog endometrioze). Razgovori o vestackoj oplodnji pocinju odmah (u slucaju da se trudnoca ne desi nu narednih 6 do 8 meseci, koliki su mi rok dali), da ne bi gubili vreme... Rezultat: sin od dve ipo godine i cerkica na putu. Stalne kontrole, jos jedna operacija ciste na jajniku u medjuvremenu i ni traga od tumora za sad.poenta.treba da vam pruzi sve informacije, da kaze sta bi on uradio da je na mom mestu, sta smatra pametnijim izborom, ALI DA PREPUSTI odluku pacijentu.pretpostavljam da se nigde na svetu ne moze desiti slucaj koji se desio meni: posle spontanog pobacaja, kad sam dosla da mi se uradi revizija, doktor mi je rekao da cemo uraditi u lokalnoj anesteziji, a uradio mi je na zivo!!! prevario me je, jer sam rekla da ne zelim da radim na zivo, da mi ne pada na pamet. kad je poceo, i kad sam zbog bolova pocela da placem i da se vrpoljim, vikao je na mene kako mi spasava zivot i radio brze, da iskoristi guzvu dok placem...sve se to desavalo pre dva i po meseca, u srbiji. i tek kad sam sa stola kontaktirala mobilnim advokata da bih podnela prijavu, pocinje njegovo ljigavo objasnjavanje, pravdanje, objasnjavanje "zasto propastimo dan jedno drugom.."!!!pitam sve vas, koji u ovim postovima stajete na stranu doktora: da li je to po nekakvom protokolu, ili je to stvar koja je nedopustiva. ne moram da objasnjavam kakve traume sam tada navukla. sram ga bilo.

zasto ne napisete svoje i doktorovo ime?
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:07 23.10.2008

Re: Pitanje za dr Anu WithFamilyNameTooHar

zasto ne napisete svoje i doktorovo ime?


Elem, ja sam protiv imenovanja ljudi.
Da je reč o POJEDINAČNIM SLUČAJEVIMA - to bi malo smisla.
Ali, nije reč o njima.
Reč je o MASOVNOJ POJAVI.
U takvoj situaciji, imenovati ovog i onog, ovde i onde, a ne imenovati SVE - kontraproduktivno je.
Pretvara se u "trač partiju".
To nije cilj onoga što od početka radim.
Ovde je reč o POJAVI, ne o pojedincima.
Ovde ne treba da se menjaju pojedini ljudi, već način razmišljanja, postupanja, ponašanja i rada SVIH ljudi u zdravstvu.

EDIT: S druge strane, ako dođu nadležni istražni organi da me priupitaju, jer imaju nameru nekog da krivično gone - odmah ima da kažem sve što treba, bez pardona.

Re: Pitanje za dr Anu WithFamilyNameTooHar

mislim da je jako vazno da ljudi ponesu licnu odgovornost za svoje postupke. jedini nacin je imenovanje. Ako ova Krugolinina ideja zazivi na pravi nacin, mislim da bi sledeci korak bio obracanje obdsmanu i ministarstvu a ako ima osnova i tuziocu za pokretanje postupaka protiv prekrsioca zakona. posle odredjenog vremena ljudi ce se navici na odgovornost i shvatiti da su odredjeni postupci (kao i kleveta) kaznjivi.
ne vidim kako drugacije mislite da se problem moze resiti
Piromanski Piromanski 11:37 23.10.2008

Re: Pitanje za Bilo Koga

Teme mojih blogova imaju veze sa mojim zivotom. Nemam nameru da izbegavam ono sto cini moju svakodnevicu.


Tema tvojih blogova je apsolutno tvoja stvar i onih koji ih citaju. Ipak, prilicno je demagoski tvrditi kako nisi nicim signalizirala sta ti je profesija.

A za licnu odgovornost, mozes slobodno da me google-ujes, nema vise nikoko se preziva kao ja. Ko misli da sam se neadekvatno ponela moze da se obrati RCP (Royal College of Physicians (London) ciji sam clan i tutor


Ovo kao da si nam rekla da se obratimo upravi vodovoda. Ovaj blog je ipak na srpskom i za domaci zivalj koji ima problema sa domacom zdravstvenom sluzbom.

Mozes da mislis da sam elitista, ali ne mislim da je strasno pisati na kreditnoj kartici da si Dr, pa kad posle nocnih dezurstava dodjes u banku gde gomila dokolicara ceka na uslugu, neko moze da pozeli da ti da prednost, ne bi li imao malo vise vremena da se naspavas do sledece nocne smene.


Vidis, ja sam misljenja da lekar treba da dobije prednost jedino kada mu plavo rotaciono svetlo sija iznad glave. A sto se tice "dokolicara koji cekaju na uslugu", siguran sam da su svi manje vredni od nas sa titulama. Sta uopste imaju da postoje!
ne.nevena ne.nevena 12:05 23.10.2008

Re: Pitanje za dr Anu WithFamilyNameTooHar

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron

zasto ne napisete svoje i doktorovo ime?



znate zasto? zato sto to bas nista nece promeniti.

znate li sta mi je posavetovao advokat, kad sam otisla da vidim ima li mesta za krivicnu? da pustim... zato sto su oni mnogo vise solidarni nego sto mogu da pretpostavim, zato sto ce i sestre koje su bile prisutne, u situaciji kad budu trebale da svedoce, reci i ono sto nije bilo, jer im posao zavisi od toga, da cu uceloj prici ja biti mnogo vise povredjena, ja cu biti ta koja ce jos mnogo puta kroz to morati da prodje.... rekao mi je da odustanem, i ja sam odustala. i jos mi je rekao da se protiv njega vec vodi neki postupak, a bilo je i po stampi da je bio umesan u trgovinu bebama... to je bilo pre par godina, on radi i dalje, i nikom nista...

e zato milim da nema nikakve koristi od toga da napisem ni njegovo ni svoje ime. predala sam se... :(

Re: Pitanje za Bilo Koga

Vidis, ja sam misljenja da lekar treba da dobije prednost jedino kada mu plavo rotaciono svetlo sija iznad glave. A sto se tice "dokolicara koji cekaju na uslugu", siguran sam da su svi manje vredni od nas sa titulama. Sta uopste imaju da postoje!

Vidis, Piromanski, ja sam nekad delila tvoje misljenje po ovom pitanju, ali su me Englezi naucili pameti. Treba da provedes 14 h na urgentnom prijemu, a da sutradan radis normalno, pa da shvatis da ti nije svejedno da li cekas u nekom redu 3 sata. Moras da odspavas bar 6 sati u kontinuitetu da bi sutra na poslu mogao da pruzis adekvatnu uslugu sledecem bolesnom coveku. mislim da nije svejedno na osnovu licnog iskustva, ali prihvatam da imas drugacije misljenje.
Unfuckable Unfuckable 13:00 23.10.2008

Re: Pitanje za dr Anu WithFamilyNameTooHar

znate zasto? zato sto to bas nista nece promeniti.


a pljuvanje po blogu će promeniti ?
čemu onda ovaj teatar od nastupa ?
pitam sve vas, koji u ovim postovima stajete na stranu doktora: da li je to po nekakvom protokolu, ili je to stvar koja je nedopustiva. ne moram da objasnjavam kakve traume sam tada navukla. sram ga bilo.


žao mi je zbog svega što ste doživeli, ali - ako vi sami ne verujete da možete nešto da rešite, onda ja tek nemam nikakve šanse
jacHa. jacHa. 13:10 23.10.2008

@ Unfuckable

a pljuvanje po blogu će promeniti ?

hoće. njoj će biti lakše. ohrabriće je komentari ljudi koji sa njom saosećaju. nije lako staviti svoju muku na uvid po blogu. uradila je za sebe veliku stvar. zašto žrtva treba da ćuti? kad zine to je teatar?
kada neko krene argumentovano da se žali na moju branšu (prosveta), ja ne skačem da branim, nego kritikujem i sama i upućujem na konstruktivna rešenja ako ih znam. zašto? zato što se ne prepoznajem kao loš prosvetni radnik. zato što neću kolege koje sramote moje zanimanje. zato što hoću da škola bude vaspitno-obrazovna ustanova. koga ti braniš? od koga?

EDIT
zašto reč pljuvanje?

optimista

ne.nevena

Ana WithAFamilyNameTooHardToPronzasto ne napisete svoje i doktorovo ime?znate zasto? zato sto to bas nista nece promeniti.znate li sta mi je posavetovao advokat, kad sam otisla da vidim ima li mesta za krivicnu? da pustim... zato sto su oni mnogo vise solidarni nego sto mogu da pretpostavim, zato sto ce i sestre koje su bile prisutne, u situaciji kad budu trebale da svedoce, reci i ono sto nije bilo, jer im posao zavisi od toga, da cu uceloj prici ja biti mnogo vise povredjena, ja cu biti ta koja ce jos mnogo puta kroz to morati da prodje.... rekao mi je da odustanem, i ja sam odustala. i jos mi je rekao da se protiv njega vec vodi neki postupak, a bilo je i po stampi da je bio umesan u trgovinu bebama... to je bilo pre par godina, on radi i dalje, i nikom nista...e zato milim da nema nikakve koristi od toga da napisem ni njegovo ni svoje ime. predala sam se... :(


mislim da bi situacija bila drugacija kad bi se skupilo vise ljudi koji se zale na istu stvar i istog pojednica (grupu).
Unfuckable Unfuckable 13:21 23.10.2008

Re: @ Unfuckable 2 jacHa

hm, ajde da ne tražimo po svaku fuckin' cenu kako da nalepimo etiketu nekome, ok ? Vidim da me se "čeka" na sve što napišem, pa ajd bar da se osiguramo da neko to zaista i čita.
Napisah već gore šta mislim o postupku tog mesara i sadiste, ali - ako neko želi da me "peca", naravno da će da pročita samo deo koji njemu odgovara.
Dakle, kako očekujete da ja verujem u boljitak ako revoltirana žrtva sama ne veruje ?
Koju poruku šaljete ostalim ženama ?
"Psuj u ilegali da ne najebeš još više!" - jel to ? Je li to ok poruka ?
i onda meni našivate da optužujem žrtve za tetatar jer su rešile da se ispovede ?
Poor : pitao sam samo zašto žrtva proziva "branitelje" - mada ja branitelje ne vidim nigde, mislim na branitelje neznalica i diletanata, takvih video nisam ovde, ako sama nije spremna ništa da učini za sebe. Jel želi da ja pogađam ko je to i gde učinio ?
Vama svaka čast, vidim kako ne skačete, samo bih molio manje "učitavanja" a više čitanja, ako je uopšte moguće od tog silnog fokusiranja na "u pravu sam, fuck u all" mode.
Reagujem jer - ponavljam po pedeseti put, ali nema veze - priča klizi ka generalizaciji i opštoj pljuvačini po lekarima. Osećam dužnost prema dobrom delu svoje porodice da se suprotstavim takvom nastupu.
Piromanski Piromanski 13:27 23.10.2008

Re: Pitanje za Bilo Koga

Vidis, Piromanski, ja sam nekad delila tvoje misljenje po ovom pitanju, ali su me Englezi naucili pameti. Treba da provedes 14 h na urgentnom prijemu, a da sutradan radis normalno, pa da shvatis da ti nije svejedno da li cekas u nekom redu 3 sata. Moras da odspavas bar 6 sati u kontinuitetu da bi sutra na poslu mogao da pruzis adekvatnu uslugu sledecem bolesnom coveku. mislim da nije svejedno na osnovu licnog iskustva, ali prihvatam da imas drugacije misljenje.


Problem koji pominjes je evidentan i veoma aktuelan. Naravno da si ljudsko bice, a ne supermen. Moja kritika ne ide ka tome da se medicinska praksa izjednaci sa mucenistvom i podviznistvom, pogotovo ako zelimo profesionalnost. Ali mislim da govorimo o razlicitim stvarima. Ovde se ipak radi o, ponavljam, problemima srpskog zdravstva, gde je praksa da se odnos prema bolesniku dozivljava kao usputan, sekundaran i u praksi neregulisan. Ljudi, samim tim i medicinsko osoblje, su svuda isti, ali nije isto kako se osiguranik oseca kada upadne u masinu. Potpuno sam svestan da su kolege u Srbiji izlozene neverovatnim pritiscima, materijalno ugrozene i cesto ogorcene pa samim tim i ometene u vrsenju svog posla. Verovatno im se zbog toga mnogo toga moze progledati kroz prste. Ono sto se, ipak, ne moze tolerisati je bahatost i odsustvo odgovornosti u pojedinim slucajevima. Koliko god tebi bilo tesko, nemala para i slicno, onom jadniku koji je dosao kod tebe u ordinaciju je svakako gore. I ne sme se jednostavno zaboraviti da si tu zbog njega, da on nije jos jedan davez ili dokolicar. Ovo govorim figurativno, ne sumnjam da si svega itekako svesna. Ali svako ko postane "zena drugog sistema" previdi ono osnovno sto u Srbiji tisti ljude. A to je da su izgubili poverenje u one koji su im potrebni kada je najteze. Necu dalje da gnjavim, ali se u Srbiji jednostavno mora podici granica onoga sta je prihvatljivo i normalno. Svaki slucaj lose prakse je previse. Sve najbolje i puno srece sa bebcem!

Re: Pitanje za Bilo Koga

Piromanski
Vidis, Piromanski, ja sam nekad delila tvoje misljenje po ovom pitanju, ali su me Englezi naucili pameti. Treba da provedes 14 h na urgentnom prijemu, a da sutradan radis normalno, pa da shvatis da ti nije svejedno da li cekas u nekom redu 3 sata. Moras da odspavas bar 6 sati u kontinuitetu da bi sutra na poslu mogao da pruzis adekvatnu uslugu sledecem bolesnom coveku. mislim da nije svejedno na osnovu licnog iskustva, ali prihvatam da imas drugacije misljenje.Problem koji pominjes je evidentan i veoma aktuelan. Naravno da si ljudsko bice, a ne supermen. Moja kritika ne ide ka tome da se medicinska praksa izjednaci sa mucenistvom i podviznistvom, pogotovo ako zelimo profesionalnost. Ali mislim da govorimo o razlicitim stvarima. Ovde se ipak radi o, ponavljam, problemima srpskog zdravstva, gde je praksa da se odnos prema bolesniku dozivljava kao usputan, sekundaran i u praksi neregulisan. Ljudi, samim tim i medicinsko osoblje, su svuda isti, ali nije isto kako se osiguranik oseca kada upadne u masinu. Potpuno sam svestan da su kolege u Srbiji izlozene neverovatnim pritiscima, materijalno ugrozene i cesto ogorcene pa samim tim i ometene u vrsenju svog posla. Verovatno im se zbog toga mnogo toga moze progledati kroz prste. Ono sto se, ipak, ne moze tolerisati je bahatost i odsustvo odgovornosti u pojedinim slucajevima. Koliko god tebi bilo tesko, nemala para i slicno, onom jadniku koji je dosao kod tebe u ordinaciju je svakako gore. I ne sme se jednostavno zaboraviti da si tu zbog njega, da on nije jos jedan davez ili dokolicar. Ovo govorim figurativno, ne sumnjam da si svega itekako svesna. Ali svako ko postane "zena drugog sistema" previdi ono osnovno sto u Srbiji tisti ljude. A to je da su izgubili poverenje u one koji su im potrebni kada je najteze. Necu dalje da gnjavim, ali se u Srbiji jednostavno mora podici granica onoga sta je prihvatljivo i normalno. Svaki slucaj lose prakse je previse. Sve najbolje i puno srece sa bebcem!

hvala.
slazem se sa ovim sto si napisao

Re: Pitanje za Bilo Koga

Piromanski
Vidis, Piromanski, ja sam nekad delila tvoje misljenje po ovom pitanju, ali su me Englezi naucili pameti. Treba da provedes 14 h na urgentnom prijemu, a da sutradan radis normalno, pa da shvatis da ti nije svejedno da li cekas u nekom redu 3 sata. Moras da odspavas bar 6 sati u kontinuitetu da bi sutra na poslu mogao da pruzis adekvatnu uslugu sledecem bolesnom coveku. mislim da nije svejedno na osnovu licnog iskustva, ali prihvatam da imas drugacije misljenje.Problem koji pominjes je evidentan i veoma aktuelan. Naravno da si ljudsko bice, a ne supermen. Moja kritika ne ide ka tome da se medicinska praksa izjednaci sa mucenistvom i podviznistvom, pogotovo ako zelimo profesionalnost. Ali mislim da govorimo o razlicitim stvarima. Ovde se ipak radi o, ponavljam, problemima srpskog zdravstva, gde je praksa da se odnos prema bolesniku dozivljava kao usputan, sekundaran i u praksi neregulisan. Ljudi, samim tim i medicinsko osoblje, su svuda isti, ali nije isto kako se osiguranik oseca kada upadne u masinu. Potpuno sam svestan da su kolege u Srbiji izlozene neverovatnim pritiscima, materijalno ugrozene i cesto ogorcene pa samim tim i ometene u vrsenju svog posla. Verovatno im se zbog toga mnogo toga moze progledati kroz prste. Ono sto se, ipak, ne moze tolerisati je bahatost i odsustvo odgovornosti u pojedinim slucajevima. Koliko god tebi bilo tesko, nemala para i slicno, onom jadniku koji je dosao kod tebe u ordinaciju je svakako gore. I ne sme se jednostavno zaboraviti da si tu zbog njega, da on nije jos jedan davez ili dokolicar. Ovo govorim figurativno, ne sumnjam da si svega itekako svesna. Ali svako ko postane "zena drugog sistema" previdi ono osnovno sto u Srbiji tisti ljude. A to je da su izgubili poverenje u one koji su im potrebni kada je najteze. Necu dalje da gnjavim, ali se u Srbiji jednostavno mora podici granica onoga sta je prihvatljivo i normalno. Svaki slucaj lose prakse je previse. Sve najbolje i puno srece sa bebcem!

hvala.
slazem se sa ovim sto si napisao
jacHa. jacHa. 13:31 23.10.2008

Re: @ Unfuckable

mene si uvredio. ako je to tvoj model diskusije, važi. teraj dalje. na takve uvrede ne nasedam.
ne čekam te, iznenadili su me tvoji komentari, jer sam imala drugačiji utisak o tebi. ali to mi nije važno.
ovde se ne psuje u ilegali, žene su počele da pričaju. nijedna nije rekla da su lekari monstrumi koji mrze pacijente pa bi da ih muče, kao što ti se javlja. ima puno primera za savesne lekare u krugolininim blogovima. međutim, glavna priča je povedena o lošim postupcima u porodilištima. zašto misliš da neko proziva dobar deo tvoje porodice? čoveče, zar nisi nikad imao loše iskustvo? ne mora kod lekara. zar treba da ćutimo o tome? i sami lekari se zgražavaju nad pričama koje se ovde mogu videti, zar ne?
Unfuckable Unfuckable 13:41 23.10.2008

Re: @ Unfuckable

zar treba da ćutimo o tome?

ok, ko je rekao da treba ćutati o tome ? Hajde da mi se pokaže moj citat gde sam to sugerisao, za početak.
Dakle, poenta ovoga što napisah sada, a i malopre je da se komentari čitaju "ukoso", ako me razumeš i da, bez obzira na zavidnu količinu slova, ima jako mnogo "šta je u stvari pisac hteo da kaže" pristupa.
Tko šljivi Čitanje kad Neko već zna šta je to fuckin' Unfuckable hteo reći !
Jel treba da se izbičujem po tijelu da bih dokazao svoju zgroženost nad navedenim postupcima ? Ili sam to, ipak, na nekoliko mesta eksplicitno naveo, hm......
...što me, očigledno, ne spašava od "uvaljivanja" stavova tipa
zašto žrtva treba da ćuti? kad zine to je teatar?

ili
koga ti braniš? od koga?

ili
na takve uvrede ne nasedam.

ili, kao što navedoh na početku
zar treba da ćutimo o tome?



ne.nevena ne.nevena 13:48 23.10.2008

Re: Pitanje za dr Anu WithFamilyNameTooHar

Unfuckable

a pljuvanje po blogu će promeniti ?
čemu onda ovaj teatar od nastupa ?


ovako, u masi slicnih iskustava, vidim da nisam jedina, i ta MASA mi mozda, ulije snagu da sutra stvarno ustanem i nesto preduzmem.

ja ne ocekujem da razumete koliko je to tesko. niste vi taj/ta koje je tako nesto preziveo/la.

pozdrav.
margos margos 14:36 23.10.2008

Re: Pitanje za dr Anu WithFamilyNameTooHar

ja ne ocekujem da razumete koliko je to tesko. niste vi taj/ta koje je tako nesto preziveo/la.

Draga Nevena,
Ja jesam to preživela - fizički jako bolno, jer je plod bio već velik, uginuo, bilo dosta krvarenja itd, i urađeno je na živo sa samo apaurinom u venu, na koji nisam uopšte reagovala. Što se lokalnog anesteziranja tiče - njega nije bilo. Objašnjeno mi je tada i zašto tako. Organizam se oporavio brzo, urađeno stručno i nikakvih problema nije bilo. Razumem te jako dobro, veruj mi.

Emotivni bol, strah, trauma - potrajali su mnogo mnogo duže i nikakva priča sa sebi sličnima nije mi pomogla. To sam morala da rešim na drugi način.

Ovde smo počeli da brkamo subjektivno i objektivno - a to nas dovodi u konflikt. Pričamo biranim rečima, a ispod toga šaljemo otrovne strelice. Ta traumatska iskustva zapravo čine najveći deo ovih priča i teško se emocionalno distancirati od njih. Ali je to neophodno, i stoga svako ko ima dozu saosećanja, ali i emocionalnu distanciranost, može mnogo više doprineti poboljšanju stanja, nego neko ko je kroz traumatizaciju prošao.
To je moje mišljenje - imam i iskustvo, i vremensku distancu, pa me ponesu emocije.

Zato hvala Unfu, Healeru i drugima koji ukazuju kako - ali ih mi ne čujemo od emocionalnih bura.
I pozdrav Tebi:)
Unfuckable Unfuckable 14:44 23.10.2008

Re: Pitanje za dr Anu WithFamilyNameTooHar

ovako, u masi slicnih iskustava, vidim da nisam jedina, i ta MASA mi mozda, ulije snagu da sutra stvarno ustanem i nesto preduzmem.

ja ne ocekujem da razumete koliko je to tesko. niste vi taj/ta koje je tako nesto preziveo/la.

pozdrav.


Ako je Vaš cilj da samo pričate sa sebi sličnima (u pogledu iskustva) - onda moja primedba zaista ne stoji.
Ali, ako je Vaš cilj da se nešto ipak promeni, pa makar i za milimetar (imao sam takav utisak kada stigoh do onog dela o pozivanju svog advokata direkt sa stola) - onda ne vidim razlog za davanje imuniteta anonimnosti takvom skotu koji sebe naziva lekarom.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:07 23.10.2008

Re: @ Unfuckable 2 jacHa

Unfuckable
...Dakle, kako očekujete da ja verujem u boljitak ako revoltirana žrtva sama ne veruje ?Koju poruku šaljete ostalim ženama ? "Psuj u ilegali da ne najebeš još više!" - jel to ? Je li to ok poruka ?.


Ljudi zar ne vidite da je Unf u pravu? kako mozhemo da pomognemo ako i dalje cutimo i necemo da bacimo svetlo tamo gde treba? nema nishta od psovanja u ilegali. evo sad cu da vam kazhem neshto shto se meni desilo a shto nisam htela do sad da spominjem: naime pre nekoliko godina ovde gde zhivim u americi ja sam pochela da krvarim i to je trajalo duzhe nego shto je ono normalno svakog meseca. odem kod lekara i on odmah uzme krv da ispita jeli u pitanju trudnoca. ispalo po rezultatima da jeste. ovakava krvna analiza meri nivo hormona - human chorionic gonadotropin (hCG), koji se proizvodi od placente i javlja se u krvi i mokraci u prvih 8 do 10 dana nakon zacheca. Nivo ovog hormona duplira se svakih 2 dana u prvih nekoliko nedelja trudnoce. Ako je nivo hCG nizhi od ochekivanog za period trudnoce onda se odmah sumnja na vanmaterichnu trudnocu. I ja bih ovom prilikom da zahvalim mome opshtem doktoru shto je to odmah skontao. 3 dana za redom je on merio i onda me poslao kod ginekologa koji je radio krvnu analizu svaki dan kako bi se ustanovilo dali plod raste ili ne. ali su te promene bile sasvim male (uvek oko 200) tako da je on odmah posumnjao da je to vanmaterichna trudnoca. poslao me na ultra zvuk koji je radila jedna tehnicharka. e ta tehnichrka je bila sva naduvena i kazhe u mom prisustvu jednoj koleginici kako joj gubimo vreme jer je taj broj mali i ona nece nishta da vidi na ultra zvuku. kad je konachno obratila pazhnju na mene uzela je vaginalni ultrazvuk u ruke i bez nikakog pardona odradila najgori moguci vaginalni ultrazvuk. Normalno nije nishta videla jer je s tim stavom u krenula na poso. e ovo nisam mogla da podnesem i odmah sam se zhalila mome doktoru i upravi bolnice. Moj je ginekolog reagovao odlichno a isto i uprava bolnice. Tehnicharka je otpushtena, a nama t.j. nashem osiguranju je oproshten skoro celi rachun. Eto nema cutanja - uperite prst u koga treba, a ne u Unfa! Nije vam Unf nishta kriv, zar ne vidite da unosi zdravi razum u celoj diskusiji. A dok se mi tamo plashimo da ih prozovemo imenom i prezimenom nece nishta da se promeni.

e poshto sam se emotivno istroshila odo ja u park preko puta ....
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:22 23.10.2008

Re: @ Unfuckable 2 jacHa

pojubac njanjo.
margos margos 15:27 23.10.2008

Re: @ Unfuckable 2 jacHa

marco_de.manccini
pojubac njanjo.

Uh.... al je ovo lepo:)))) Plemiću, baš liči na tebe:)

Njanjo, odoh i ja u moj parkić.... :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:48 23.10.2008

Re: @ Unfuckable 2 jacHa

Normalno nije nishta videla jer je s tim stavom u krenula na poso. e ovo nisam mogla da podnesem i odmah sam se zhalila mome doktoru i upravi bolnice. Moj je ginekolog reagovao odlichno a isto i uprava bolnice. Tehnicharka je otpushtena, a nama t.j. nashem osiguranju je oproshten skoro celi rachun. Eto nema cutanja - uperite prst u koga treba, a ne u Unfa! Nije vam Unf nishta kriv, zar ne vidite da unosi zdravi razum u celoj diskusiji. A dok se mi tamo plashimo da ih prozovemo imenom i prezimenom nece nishta da se promeni.


Njanja, daleko smo mi od Amerike.
Ja se žalila na sestru Slobodanku načelnici intenzivne nege - njenom pretpostavljenom.
Dobila ukor pred isključenje i pretnju.

Ja da skupljam imena i objavljujem ih na sajtu - neću.
Ko hoće da imenuje po blogu - izvolte, slobodno.
Ja i dalje mislim da u Srbiji prvo treba dokazati da je reč o MASOVNOJ POJAVI, a ne o pojedincima.
Pa onda tek eventualno krenuti s imenovanjima.
Imenovanja pre toga daće pogrešan utisak: da je reč o pojedincima.
Nije.
Reč je o masovnoj pojavi.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:20 23.10.2008

Re: @ Unfuckable 2 jacHa

Ja se žalila na sestru Slobodanku načelnici intenzivne nege - njenom pretpostavljenom.


sledeci put (nedaj bozhe da se desi) nadam se da cesh da idesh i dalje od te nachalnice. i kad svako tako krene da se zhali na konkretne sluchajeve bice jasno svima nadlezhnima u ministarstvu da je masovna pojava a ne ovako im bacish u lice a oni zateknuti: pa otkud ovo, pa nemamo mi pojma pa niko se nije zhalio i tako dalje i tako blizhe.
j.bre j.bre 16:39 23.10.2008

Re: @ all

Snaslo me svasta otkad sam dosla u ovu Australiju, pa sam imala priliku da uporedim ovdasnji odnos lekar-pacijent-lekar s onim u Srbiji.

Ovde ne videh ni jednog "poluludog" pacijenta, za razliku od davnog popodneva u cekaonici opste prakse jednog od beogradskih domova zdravlja, gde je sve vrvelo od takvih. Pa se pitam - kako bre to?!

Od kako sam pocela da se druzim sa zdravstvom u Sidneju, osetih se odjedared ko covek, iako bolesnija nikada nisam bila. Ma ovde mi sve objasnise u sitna crevca, i ono sto sam znala, a posebno ono sto nisam. Takav odnos lekara prema pacijentu uliva poverenje i, da l' treba da naglasavam, postovanje. O sestrama da ne govorim, one ne smeju ni krivo da te pogledaju, samo se umiljavaju "honey", "darling", "love" - a mene ovako rough - made in Serbia to jos i nervira, pi*ka mi materina nezahvalna.

Kao Kengurica 007, emotivno regujem na svaku novu pricu ovde na blogu i zbog svake nove suze sklona sam da opljunem po (u pricama pomenutim) zdravstvenim radnicima over&over again. Ali ipak, moram da naglasim da, iako bih neke od doktora/sestara rado videla na lomaci, daleko od toga da su mi svrake popile mozak. Rekla bih da isto vazi i za vecinu zena koje su ovde bile sklone kritici. Mi, kad psujemo i pljujemo, mislimo na one koji su nama naneli bol, a ne na sve lekare i sestre Zemlje Srbije.

Iako sam prosla kroz grozan porodjaj, o nasim lekarima (ne toliko medicinskim sestrama, koliko lekarima) zaista imam visoko misljenje i poverenje u njihovu strucnost (generalno govoreci). Mozda je to fuckin' patriotizam, ne znam, ali meni je ono moje uvek nekako bolje i pametnije, iako, realno, to mozda i nije tako, ali nema veze.
Ono sto hocu da (do)kazem je da ne zelim da etiketiram celokupno srpsko zdravstvo i da ne mislim da su lekari tupavi. Samo eto, neki od tih istih, strucnih, ostavili su me u agoniji.
I bas zato sto verujem da im je znanje koje poseduju omogucilo da imaju uvid u to kako sam se ja osecala lezeci tamo na stolu u povracki, polusvesti i nesvesti, kako se moje dete davilo u mom stomaku, a njih bolelo uvo da provere je li s njim sve u redu - e zato im porucujem:

CRKLIDABOGDA!

I kako onda da nema poluludih pacijenata kad nas tako tretiraju?! Evo ja nisam polu-, ja sam potpuno luda! Muka mi je od sebe same jer sam celog zivota nesto tripovala kako smo Mi nesto bolji i pametniji - kad ono bas nismo! Primitivni smo i malogradjani smo i snobovi smo vise nego sto to smemo sebi da priznamo.
I, sto je najgore, mnogo smo brate puni sebe!

I samo da kazem, uopste nisam u emotivom rastrojstvu dok ovo pisem, cak sam vrlo pribrana. Porodjaj sam ostavila iza sebe, jedino sto me na taj dan potseca je moje dete i ono sto se njemu desava. Ostavila sam ga iza sebe jer me je trista drugih muka snaslo i ne da mi se i o tome da razmisljam. Ali, kada sam prvi put procitala Krugolinin blog, sve mi se onako lepo vratilo, i doslo mi zenu da zagrlim i da se onako, jedna drugoj na ramenu, isplacemo.
Moze biti da je sve ovo uzaludno, ali dokle god ne postoji bolji nacin da se stvari promene, ja cu podrzavati ovaj.

Sto se imenovanja tice, u ovoj fazi je to potpuno besmisleno, pojavice se mestimicno nekoliko imena na blogu i sta? Pa ja prva ne znam ni jedno jedino ime.

Kada sam pitala: 'Kako se Vi zovete?",
odgovoreno mi je pitanjem: "A sto Vas to zanima?"
"A jeste li Vi babica ili doktor?"
"A sto je to Vama bitno?"

Pa da l' mislite da se zena u porodjajnim bolovima moze nadmudrivati s njima?!

Poenta bloga je da se pokaze kako se u Srbiji OVO desava! A ako ikada od cele ove inicijative ista bude bilo, ako neko od glavonja, nedajboze ministar, obrati paznju pa kaze - Ok, verujem vam, ajd' dajte sad imena! - e onda razotkrivanje ima smisla, i onda bi se, verujem, ljudi masovno odazvali. Mada, kad razmislim, uvek bi bilo postavljano pitanje verodostojnosti necijih optuzbi protiv svakogponaosob lekara ili sestre.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:50 23.10.2008

Re: @ all

O sestrama da ne govorim, one ne smeju ni krivo da te pogledaju, samo se umiljavaju "honey", "darling", "love" - a mene ovako rough - made in Serbia to jos i nervira, pi*ka mi materina nezahvalna.


))))))))))
Nasmeja me s ovim do suza.

Kada sam pitala: 'Kako se Vi zovete?",
odgovoreno mi je pitanjem: "A sto Vas to zanima?"
"A jeste li Vi babica ili doktor?"
"A sto je to Vama bitno?"


Razmišljala sam da u peticiju stavim zahtev da svi apsolutno (uključiv i čistačice) moraju da imaju i sve vreme nose bedž s jasno ispisanim imenom i prezimenom, i to krupnim slovima.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:53 23.10.2008

Re: @ all

O sestrama da ne govorim, one ne smeju ni krivo da te pogledaju, samo se umiljavaju "honey", "darling", "love" - a mene ovako rough - made in Serbia to jos i nervira, pi*ka mi materina nezahvalna.


e tu sam umro od smeha. razumeo sam te skroz.

shta cesh, ceo zhivot nas zanemaruju i ceo zhivot psujemo na sav glas "shta me ovi zajebavaju". a kad nas neko pochne maziti i paziti, zbunimo se skroz pa se opet mrshtimo "shta me ovi zajebavaju". nenaviklo.

j.bre j.bre 17:28 23.10.2008

Re: @ all

Krugolina Borup
Razmišljala sam da u peticiju stavim zahtev da svi apsolutno (uključiv i čistačice) moraju da imaju i sve vreme nose bedž s jasno ispisanim imenom i prezimenom, i to krupnim slovima.

Pa naravno, tako i jeste u normalnom svetu. A iznad uzglavlja kreveta na whiteboardu pise i ime pacijenta. Sto bi se sestre i doktori zamarali da pamte imena, imaju o cemu drugom da brinu - a opet, sve je kulturishka.

Znam te - znas me.
j.bre j.bre 17:31 23.10.2008

Re: @ all

marco_de.manccini
shta cesh, ceo zhivot nas zanemaruju i ceo zhivot psujemo na sav glas "shta me ovi zajebavaju". a kad nas neko pochne maziti i paziti, zbunimo se skroz pa se opet mrshtimo "shta me ovi zajebavaju". nenaviklo.

Pa bas tako!
Rodjena nekultura mi ne dozvoljava da uzivam u blagodetima civilizovanog medjuljuCkog odnosa.

Eto, drago mi je da sam vas i nasmejala :)
j.bre j.bre 17:36 23.10.2008

Re: Pitanje za Bilo Koga

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Treba da provedes 14 h na urgentnom prijemu, a da sutradan radis normalno, pa da shvatis da ti nije svejedno da li cekas u nekom redu 3 sata. Moras da odspavas bar 6 sati u kontinuitetu da bi sutra na poslu mogao da pruzis adekvatnu uslugu sledecem bolesnom coveku. mislim da nije svejedno na osnovu licnog iskustva, ali prihvatam da imas drugacije misljenje.

Razumem (tj. trudim se da razumem) pritisak i umor nakon 14h urgentnog centra i da time opravdam onakvu tvoju reakciju (dokolicari i to...), ali ipak...

Ono sto ne razumem je zasto svuda u svetu lekarske smene traju nehumano dugo, posebno imajuci u vidu kolicinu odgovornosti koju posao nosi. Smene su vam kao da radite u obezbedjenju, sto je totalno bezveze. Postoji li neko obrazlozenje?

Re: @ Unfuckable 2 jacHa

Krugolina Borup
Normalno nije nishta videla jer je s tim stavom u krenula na poso. e ovo nisam mogla da podnesem i odmah sam se zhalila mome doktoru i upravi bolnice. Moj je ginekolog reagovao odlichno a isto i uprava bolnice. Tehnicharka je otpushtena, a nama t.j. nashem osiguranju je oproshten skoro celi rachun. Eto nema cutanja - uperite prst u koga treba, a ne u Unfa! Nije vam Unf nishta kriv, zar ne vidite da unosi zdravi razum u celoj diskusiji. A dok se mi tamo plashimo da ih prozovemo imenom i prezimenom nece nishta da se promeni.Njanja, daleko smo mi od Amerike.Ja se žalila na sestru Slobodanku načelnici intenzivne nege - njenom pretpostavljenom.Dobila ukor pred isključenje i pretnju.Ja da skupljam imena i objavljujem ih na sajtu - neću.Ko hoće da imenuje po blogu - izvolte, slobodno.Ja i dalje mislim da u Srbiji prvo treba dokazati da je reč o MASOVNOJ POJAVI, a ne o pojedincima.Pa onda tek eventualno krenuti s imenovanjima.Imenovanja pre toga daće pogrešan utisak: da je reč o pojedincima.Nije.Reč je o masovnoj pojavi.


Krugolina, mislim da gresis po pitanju imena.

Takodje mislim da nisi izabrala pravu osobu kojoj si se zalila na Sestru Slobodanku. Kao neko ko poznaje zdravstveni sistem u Srbiji, mogu da ti kazem da Nacelnica odeljenja nema formalnu nadleznost nad sestrom na odeljenju. Isto vazi i za UK. Zalbu treba uputiti upravi bolnice i profesionalnom udruzenju kojeg je zaposleni clan. (Ne znam da li u Srbiji postoji udruzenje medicinskih sestara.)

Verujem da i u Srbiji postoji "protokol" koji nalaze da svi zaposleni u bolnici moraju da nose bedz sa imenom i prezimenom. Tu pocinje licna odgovornost.
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:12 23.10.2008

Re: @ Unfuckable 2 jacHa

Verujem da i u Srbiji postoji "protokol" koji nalaze da svi zaposleni u bolnici moraju da nose bedz sa imenom i prezimenom. Tu pocinje licna odgovornost.


Lekari još i imaju "izvezeno" pa izbledelo na džepiću, tu i tamo.
Ali sestre - nema šanse.

Sledeći put, ako mi se desi, naravno da pičvajz ima da napravim.
Prvi put, glupa, bez mozga (hormoni pojeli), u strahu za dete koje mi ne daju... nisam smela.
Plašila sam se.
Naročito nakon što sam dobila pretnju sestrom Slobodankom.
Šta znam, možda mi ubrizga nešto dok spavam, pa umrem.
Pa, pretila mi njome, shvataš??
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:14 23.10.2008

Re: @ Unfuckable 2 jacHa

Lekari još i imaju "izvezeno" pa izbledelo na džepiću, tu i tamo.


Dr Olja

Re: Pitanje za Bilo Koga



j.bre

Ana WithAFamilyNameTooHardToPronTreba da provedes 14 h na urgentnom prijemu, a da sutradan radis normalno, pa da shvatis da ti nije svejedno da li cekas u nekom redu 3 sata. Moras da odspavas bar 6 sati u kontinuitetu da bi sutra na poslu mogao da pruzis adekvatnu uslugu sledecem bolesnom coveku. mislim da nije svejedno na osnovu licnog iskustva, ali prihvatam da imas drugacije misljenje.Razumem (tj. trudim se da razumem) pritisak i umor nakon 14h urgentnog centra i da time opravdam onakvu tvoju reakciju (dokolicari i to...), ali ipak...Ono sto ne razumem je zasto svuda u svetu lekarske smene traju nehumano dugo, posebno imajuci u vidu kolicinu odgovornosti koju posao nosi. Smene su vam kao da radite u obezbedjenju, sto je totalno bezveze. Postoji li neko obrazlozenje?

Postoji - nema dovoljno ljudi koji to hoce da rade.
U UK je posle poslednje reforme sistema specijalizacija i promene imigracionog statusa lekara, manjak lekara. Kad se neko razboli, agencije za zaposljavanje locum doktora jednostavno nemaju nikog da ponude. Bez obzira sto je jako dobro placeno. Onda mora da se nadje neko iz bolnice da pokriva smenu. To mi se desilo vise puta. Takodje posle dezurstva ne mozes da odes kuci dok ne stigne neko da te zameni.

****
I jos nesto...
Ja ne pisem na blogu da se nekom dopadnem.
To sto ti se moj opis "besposlicari" nije dopao, prihvatam, ali on proistice izmog iskustva. Da li znas koliko sposobnih ljudi u UK zivi od drzavnih beneficija? Jako mnogo. Mnogi od njih dolaze i u moju ambulantu da im ja dam pismeno misljenje da nisu radno sposobni.
Znas, ja ne verujem u socijalizam u praksi i ne mislim da me to cini losijim covekom ni lekarom.
Evo jos jednog primera iz mog zivota. Parking mesto oko bolnica u UK je dragoceno i na njega se ceka i po 5 godina. Lekari cesto menjaju posao, tako da stalni parking imaju sve kuvarice, cistacice, administrativci etc, ali malo ko od lekara. Onda dodjes na posao, ceka te puna ambulanta, a ti nemas gde da se parkiras. Pre par meseci su me zvali neki iz parking servisa da mi akzu da ce mi pauk odneti auto jer je parkiran van obelezenog parking mesta. Ispostavilo se da to nije bio moj auto nego nekog hirurga. Ja ga potrazim telefonom i ispostavi se da je covek bio u sali i da je nekom vadio bubreg. Nije imao gde da se parkira a operacija sala i osoblje zakazano za 9 00. Mislis da je to u redu? Da i u ovom slucaju svi treba da budu jednaki?
Healer Healer 23:38 23.10.2008

Re: Pitanje za dr Anu WithFamilyNameTooHar

tajcica92
ha ha ha citam ovo doktorsko dopisivanje i vidim to govori sve o kolegijalnoj komunikaciji...cemu obican pacijent onda da se nada....samo da se moli bogu da niste polozili pola ispita preko veze 'kolega' i da nije i diploma preko veze 'kolega' pa da se vezbate na onom ko vam dopadne saka a ima tu nesrecu da vam nije 'kolega'...povraca mi se...

Pa... povraćaj, ali ne bljuj po drugima, ružno je :)
toliko o komunikaciji 'običnih' pacijenata...
ne.nevena ne.nevena 07:10 24.10.2008

Re: Pitanje za dr Anu WithFamilyNameTooHar

Unfuckable

Ali, ako je Vaš cilj da se nešto ipak promeni, pa makar i za milimetar (imao sam takav utisak kada stigoh do onog dela o pozivanju svog advokata direkt sa stola) - onda ne vidim razlog za davanje imuniteta anonimnosti takvom skotu koji sebe naziva lekarom.


meni je moj advokat, u koga zaista imam poverenja , rekao da je bolje da se "manem corava posla". zbog mog zdravlja, i zbog mog mira. kako ja da onda idem na vetrenjaca: ljudi se sude zbog ubijene dece na operacijama krajnika po 12 godina!!?? zbog otetih beba parnice traju 15 godina! sta mislite, kako bi tretirali "jednu obicnu" reviziju bez anestezije? umrli bi od smeha, eto kako. jos bih ispala i blesava.
ne.nevena ne.nevena 07:15 24.10.2008

Re: @ Unfuckable 2 jacHa

njanja_de.manccini
e ovo nisam mogla da podnesem i odmah sam se zhalila mome doktoru i upravi bolnice. Moj je ginekolog reagovao odlichno a isto i uprava bolnice. Tehnicharka je otpushtena, a nama t.j. nashem osiguranju je oproshten skoro celi rachun. Eto nema cutanja - uperite prst u koga treba, a ne u Unfa! Nije vam Unf nishta kriv, zar ne vidite da unosi zdravi razum u celoj diskusiji. A dok se mi tamo plashimo da ih prozovemo imenom i prezimenom nece nishta da se promeni.



vi predugo niste ovde, pa ne znate kako to ovde izgleda.

primer: vodim dvoje dece plocnikom (svako drzim za po jednu ruku) i na jednom delu plocnika moramo da sidjemo na kolovoz jer su auta parkirana, pa ne mozemo da prodjemo. tu stoje dva policajca i ja kazem: "zasto ne napisete kazne ovima koji su se ovako parkirali, vidite da moram na ulicu sa decom?". pandur kaze: "pa, vidite, nama znak za zabranjeno parkiranje". ja kazem "pa dobro, jel to znaci da je dozvoljeno, da onda pesaci treba da idu ulicom?", a pandur: "gospodjo, morate da cuvate svoju decu"???!!!

mozete li da zamislite ovu scenu smestenu u bilo koji razvijenu zemlju? ja ne mogu.
Unfuckable Unfuckable 08:04 24.10.2008

Re: panduri, lekari, javnost

ok, evo šta bih ja uradio :
kada bi mi pandur tako nešto rekao, ja bih mu tražio broj značke.
Slično je i sa osobljem po medicinskim ustanovama : kada počnu da palamude, odmah kažem da je to sve sjajno i u redu, samo molim napismeno, pečat, potpis. Može dakle iz hitne da se otpusti moja keva koja u tom trenutku ima donji pritisak 110 i već "n" edema pluća u karijeri. Može ? Ok, aj' samo ti potpiši da si je pustio sa tolikim pritiskom, pa idemo......
Onda se stvari poprilično promene, nekako - počnu da glume razmišljanje. Zanimljivo to izgleda, priznajem
ivana23 ivana23 08:39 24.10.2008

Re: @ Unfuckable 2 jacHa

ne.nevena
vi predugo niste ovde, pa ne znate kako to ovde izgleda.primer: vodim dvoje dece plocnikom (svako drzim za po jednu ruku) i na jednom delu plocnika moramo da sidjemo na kolovoz jer su auta parkirana, pa ne mozemo da prodjemo. tu stoje dva policajca i ja kazem: "zasto ne napisete kazne ovima koji su se ovako parkirali, vidite da moram na ulicu sa decom?". pandur kaze: "pa, vidite, nama znak za zabranjeno parkiranje". ja kazem "pa dobro, jel to znaci da je dozvoljeno, da onda pesaci treba da idu ulicom?", a pandur: "gospodjo, morate da cuvate svoju decu"???!!!mozete li da zamislite ovu scenu smestenu u bilo koji razvijenu zemlju? ja ne mogu.


Evo sta kaze nasa blogodrugarica, Jelica Greganovic, inace dopisnica B92 iz Slovenije:

Ova priča, kao i krugolinine, kao i mnoge druge, samo je jedan komadić slike pravog lica države-a, koje kukulevče zbog bele kuge i vape: Radjajte decu! A kad ih rodimo? Što se Slovenije tiče, najbolje bi bilo da ih odmah, čim prohodaju smestimo u prvu kafanu. To bi bilo u redu...jer nije u redu da se deca igraju na školskom dvorištu, jer kelneri mrze da vide porodicu sa decom kad ulazi u restoran, jer su odeljenja za buduće majke i bebe na trećem spratu prodavnice bez lifta, jer psi mogu da piške i kake gde god njihovi vlasnici požele po gradu, a majke moraju da se kriju kada doje decu, jer deca mogu da hodaju po sred ulice ne bi li dragoceni auti bili bezbedno parkirani na trotoaru, jer roditelji doplaćuju za toaletne i ostale potrebe dece u vrtićima i školi, a za to vreme zidarska firma aneksom na aneks više od sto posto diže cenu tunela koji pri tom ne radi i opasan je, jer za predsedavanje EU može u godini dana da se izgradi kongresni centar, a Pedijatrijska klinika, jedina u Sloveniji, se zida više od 15 godina, kao Skadar na Bojani...uz to su deca nezgodna jer se čak i smeju i glasno govore...nezgodno je što žele i da se igraju u parkovima i dvorištima...najbolje odmah u kafanu, njih ima milion, jeste da je alkoholizam ogromni ovdašnji problem, ali očito ne tako veliki kao "željena" deca.

Blog B92
ana.ch ana.ch 09:04 24.10.2008

Re: @ all

Razmišljala sam da u peticiju stavim zahtev da svi apsolutno (uključiv i čistačice) moraju da imaju i sve vreme nose bedž s jasno ispisanim imenom i prezimenom, i to krupnim slovima.


Pa to obavezno! To se na zapadu podrazumeva: ime, prezime kao i koju funkciju ima na odeljenju. Toliko sam se na to navikla, da sam i zaboravila da toga u Srbiji nema....
j.bre j.bre 11:08 24.10.2008

Re: Pitanje za Bilo Koga

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Postoji - nema dovoljno ljudi koji to hoce da rade.
U UK je posle poslednje reforme sistema specijalizacija i promene imigracionog statusa lekara, manjak lekara. Kad se neko razboli, agencije za zaposljavanje locum doktora jednostavno nemaju nikog da ponude. Bez obzira sto je jako dobro placeno. Onda mora da se nadje neko iz bolnice da pokriva smenu. To mi se desilo vise puta. Takodje posle dezurstva ne mozes da odes kuci dok ne stigne neko da te zameni.

Izvini, nema dovoljno ljudi koji hoce da budu lekari, ili si mislila samo na urgentni? I to tako svugde u svetu? Ma, kako god okrenes, neverovatno mi je. Ne kazem da ti ne verujem, vec se iscudjavam.
j.bre j.bre 11:30 24.10.2008

Re: Pitanje za Bilo Koga

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
I jos nesto...
Ja ne pisem na blogu da se nekom dopadnem.

To vidim. I postujem.
Ali postujem i svoje pravo da se ne slozim s tobom. Pa iako volim da sam dopadljiva, ne mogu se dopadati svima, pa ni vecini. Tako to valjda ide...

Nije mi se dopala generalizacija zaposlenosti/zaludnosti ljudi koji stoje izmedju tebe i bankarske sluzbenice. Verujem da ih mnogo zivi od drzavnih beneficija, ali neki od njih te beneficije ipak i zasluzuju, te samim tim nije u redu da ih sve trpas u isti kos. A drugo, nije valjda da su samo ti beneficirani korisnici usluga banke? Ima tu valjda i drugog radnog sveta.

Ja, kad odem u banku (postu, supermarket, whatever), bas bih volela da mi na celu pise:

OVO DETE JE MOJ TROGODISNJI SIN. KADA BUDE POCEO DA VRISTI, DA SE IZVIJA POKUSAVAJUCI DA IZADJE IZ KOLICA I DA UDARA GLAVOM O STA GOD MU SE NADJE U BLIZINI, TO NIJE ZATO STO JE RAZMAZEN I NIJE ZATO STO SAM JA LOSA MAJKA. TO JE ZATO STO MU JE SYSTEM OVERLOAD, STO NE MOZE DA SE IZBORI S KOLICINOM INFORMACIJA KOJE MU U TOM TRENUTKU SENZORI REGISTRUJU, A KOJE NASI SISTEMI PO DIFOLTU PRIHVATAJU I OBRADJUJU. TO JE ZATO STO ON IMA AUTIZAM. I UMESTO STO NAS CUDNO GLEDATE, VEOMA BI NAM POMOGLI AKO BI STE NAS PUSTILI PREKOREDA.

Eto, tako se ja osecam, ali ni u jednom trenutku mi nije palo na pamet da omalovazavam postojanje tih ljudi ispred mene u redu. Oni nisu tu zato sto vole, vec sto moraju. Da znaju moju muku, vecina bi me verovatno propustila. A to sto ne znaju, nisu krivi oni, vec sistem.

Isto vazi i za parking koji pominjes. Nisu krive kuvarice i cistacice koje imaju parking mesto, vec uprava bolnice iliti sistem administrator koji im je to omogucio.

Re: Pitanje za Bilo Koga

ne znam kako je u ostalim zemljama ali u UK trenutno nema dovoljno ljudi koji hoce da rade tzv. hospital medicine, sto ukljucuje sve specijalizacije osim opste prakse i preventivne medicine, jer svi moraju da dezuraju, ne onako kako se to u srbiji radi vec po 3-5 reanimacija za noc, ne stignes ni vode da pijes pa ti se ujutro vrti u glavi. kasnije se malo ocelicis pa ti bude lakse ali, eto mnogi smatraju da nije vredno tvog zivota i novca kojim te placaju. Moja prosecna radna nedelja od uvodjenja EU working time directive (sto znaci max broja sati koliko lekar nedeljno moze da radi, a da nekog zbog toga greskom ne ubije) je trenutno 48h. Bilo je nedelja kad je to bilo 72h ali, ja volim ono sto radim i ne bih htela da budem nista drugo.

zao mi je ako si me pogresno shvatila, nisam mislila da su krivi drugi ljudi koji u banci cekaju u redu, ni oni koji zive od beneficija, koji daleko da su svi ist, vec sistem koji to regulise i ostavlja prostor za zloupotrebu na moj racun (ovde konkretno mislim na one sto dobijaju pare od drzave jer se drogiraju i piju, pa te pare trose na drogu i alkohola, dolaze da ih ja spasavam i za to zaradjujem pare od kojih onda dobar deo uplacujem nazad drzavi da finansira njihovo samounistavanje).

svi treba da imamo podjednaka ljudska prava, ali posto su nam obaveze drugacije mislim da je u redu da nam prava u sitnim svakodnevnim stvarima budu drugacija. ne mislim da to treba institucionalizovati, ali u UK to spada u obicajno pravo, ako hoces.
queeria92 queeria92 12:36 22.10.2008

Protest

Nije fer... Samo pričate o deci i porodjaju... a nijedna neće da priča priče kako je do bebe uopšte došlo :(((
Hupa-cupa svi preskaču :(((
Šmrc, neću da se igram...
maksa83 maksa83 12:41 22.10.2008

Re: Protest

Nije fer... Samo pričate o deci i porodjaju... a nijedna neće da priča priče kako je do bebe uopšte došlo :(((
Hupa-cupa svi preskaču :(((
Šmrc, neću da se igram...


E, dosta tamo, ako budeš dobar i prestaneš da cmizdriš dobićeš majicu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:45 22.10.2008

Re: Protest

Nije fer... Samo pričate o deci i porodjaju... a nijedna neće da priča priče kako je do bebe uopšte došlo :(((


Peđa, doktor li si?
Ovo podseća na njihovo čuveno: "Šta si se tu stisla, a znala si da širiš noge ranije!"
Uostalom, otkad tebe zanima hetero-hopa-cupa??? )

EDIT: Uzged, imaš kakav savet oko peticije? Imaš iskustva s tim? Sve mi se nešto čini da sam svojevremeno videla na tvom i Bobanovom blogu nekakvu peticiju... ama davno bilo, ne sećam se više...
maksa83 maksa83 14:06 22.10.2008

Re: Protest

EDIT: Uzged, imaš kakav savet oko peticije? Imaš iskustva s tim? Sve mi se nešto čini da sam svojevremeno videla na tvom i Bobanovom blogu nekakvu peticiju... ama davno bilo, ne sećam se više...


Ja ti poslah savet kao privatnu poruku, ali ajde i ovde - nekim ozbiljnim institucijama (berze npr. kada ti elektronskim putem tj. na web strani predoče "ugovor" koji treba da "potpišeš" ako gledaš podatke u realnom vremenu) je sasvim dosta da postoji edit poljence u koje ukucaš svoje ime i prezime i klikneš na "Potpisujem".

Eventualno možeš da tražiš i mail (uz pun disclaimer da ga nećeš preprodavati i davati, i smarati spamovima, itd. itd.) i da ga nećeš objavljivati. Kad se nešto potpisuje na ulici obično traže i broj lične karte, ali kapiram da recimo ovi pečalbari to nemaju, a i to je već vrlo ličan podatak.

Edit: a setih se, postoje i sajtovi koji to rade za tebe, skroz dž., npr. www.PetitionOnline.com
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:25 22.10.2008

Re: Protest

Makso, hvala za info oko potpisivanja peticije, i ovdi i na pp.
Žurila kod zubara, nisam stigla da se ljudski zahvalim.
Dakle, samo ime, prezime i možda mesto stanovanja?
Jesam dobro shvatila?
maksa83 maksa83 05:19 23.10.2008

Re: Protest

Dakle, samo ime, prezime i možda mesto stanovanja?
Jesam dobro shvatila?


Mesto stanovanja nije uobičajeno, a i prilično je ličan podatak.
Verovatno te brine koliko će cela stvar biti podložna "ispitivanju autentičnosti" (odn. da li možeš da uradiš nešto da neko zloban ne kaže "to je sve ona Krugolina sama potpisala 4200 puta" - ne možeš), na ovom nivou tehnologije. Sad, možeš da tražiš neke digitalne potpise i OpenID šeme, ali to bi ti verovatno u startu otfikarilo 99.9% onih koji bi potpisali. Mislim da je dosta Ime, Prezime, email, s tim da ovo zadnje ne objavljuješ ni za živu glavu. Ako bi još mail ostavila opcionim ('može a ne mora" onda bi verovatno dobila još glasova.

Osim ako baš ne insistiraš da to bude super-tvrdo integrisano u tvoj sajt, ja bih na tvom mestu iskoristio onaj www.petitiononline.com i celu stvar prepustio tome.
ne.nevena ne.nevena 12:51 22.10.2008

odlicna ideja

za vas sajt. posetila sam ga i uzasan je. mislim, toliko uzasnih prica da nemam reci.


preporuka k'o vrata.

p.s. sajt je ili preopterecen ili ima nekakvih problema. ne uspevam uopste...
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:57 22.10.2008

Re: odlicna ideja

Meni radi sajt normalno.
drug.clan drug.clan 12:56 22.10.2008

kod kuce

nisam zena i naravno zbog toga nemam licnog iskustva sa poradjanjem ali mi se nekako cini da je opet doslo vreme kada zene trebaju da se poradjaju kod kuce. Uz kvalifikovanu babicu mnoge zene na zapadu to vec rade iz drugih razloga, pa ne vidim zasto to i kod nas ne bi trebalo poceti da se radi iz mnogo prakticnijih razloga.


A onaj predlog za obustavu sex-a podrzavam ali se plasim da polovina nasih politicara to radi sa samim sobom i ogledalom a druga polovina se i ne seca kada su to radili poslednji put , pa se bojim da ce akcija opet da pogodi samo nevine.
margos margos 13:08 22.10.2008

Joj, Ženo!!!

Razbi me i ova priča a čitala sam na preskok kroz stisnute trepavice da što manje pročitam i da me što manje zaboli. Koliko su to bolna iskustva za svaku ženu, pa čak i kad nije lično proživela pa mi nije jasno kako se konačno neko ne seti od odgovornih i stručnih da zaustavi horor i traumatiziranje porođaja i rađanja???

Sad ću tek na sajt, a info ću razaslati.
Svaka ti čast!!!!
ivana23 ivana23 13:24 22.10.2008

Podrska za sajt!

cassiopeia cassiopeia 13:24 22.10.2008

Čestitam na sajtu!

Ti mi ulivaš nadu da se ovde stvari mogu promeniti i hvala ti na tome. Sa tugom iznova čitam iskustva žena i pitam se gde je ljudskost nestala.
A peticiju potpisujem čim proradi.

Veeeliki pozdrav!

p.s. da li je stigao bar neki odgovor na tvoja pitanja upućena ministarstvu zdravlja?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:32 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

p.s. da li je stigao bar neki odgovor na tvoja pitanja upućena ministarstvu zdravlja?



nemoj da je provocirash
cassiopeia cassiopeia 13:39 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!




nemoj da je provocirash



Eee, sad je kasno, mleko sam već prosula;-)
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:56 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Ma, kakav odgovor... nema ministar vremena za odgovor... treba da otvori još jednu konferenciju o PREVENCIJI.
cassiopeia cassiopeia 14:04 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Krugolina Borup
Ma, kakav odgovor... nema ministar vremena za odgovor... treba da otvori još jednu konferenciju o PREVENCIJI.



Ma sve sam se nadala bilo kakvom odgovoru, ja sam ti od onih nelečenih optimista.

A kad smo kod prevencije, čitam juče, skinut sa sajta ministarstva, nacionalni vodič za lekare o zdravstvenoj zaštiti žena u toku trudnoće kad tamo piše da je obaveza patronažne sestre da obiđe trudnicu jednom u toku trudnoće a po potrebi i češće, i čudim se jer nikad o tome ni reči nisam čula od osoba koje su bile trudne.
Da li je to samo slovo na papiru ili funkcioniše?
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:07 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Da li je to samo slovo na papiru ili funkcioniše?


U moje doba (2004) nije funkcionisalo. Dolazila patronažna sestra NAKON porođaja, prvih nedelju dana, mada ne svaki dan, nego od slučaja do slučaja proceni gde treba da ide više, gde manje... i uglavnom je tu da okupa bebu, zbog pupka. To što tebe bole grudi, imaš mastitis, ne znaš da dojiš i tako to - to nju ne zanima. To moraš nekog da potplatiš da ti dolazi redovno kući.
jacHa. jacHa. 14:16 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Mene je patronažna sestra obišla tri puta u toku trudnoće i dolazila mesec dana svaki dan da mi razbija kamenje iz bolnih grudi, sve dok nije otišla na godišnji odmor, a tad mi dala privatan broj telefona da joj se javim ako se opet nešto iskomplikuje. Nije potplaćivana. Tako je odlazila kod svakog koga poznajem. Mojoj drugarici je odnela prženu pileću džigericu za doručak, jer je ova dan ranije tokom masaže grudi rekla da joj se to baš jede. Doduše, to važi samo za tu divnu ženu...
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:23 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Doduše, to važi samo za tu divnu ženu...


Koja opština?
Koji Dom zdravlja?
Znaš li ime?
Da je pohvalimo i predložimo za direktora nekog od porodilišta.
Ili bar glavnokomandujuću ostalim patronažnim sestrama.
cassiopeia cassiopeia 14:25 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

jacHa.
Mene je patronažna sestra obišla tri puta u toku trudnoće i dolazila mesec dana svaki dan da mi razbija kamenje iz bolnih grudi, sve dok nije otišla na godišnji odmor, a tad mi dala privatan broj telefona da joj se javim ako se opet nešto iskomplikuje. Nije potplaćivana. Tako je odlazila kod svakog koga poznajem. Mojoj drugarici je odnela prženu pileću džigericu za doručak, jer je ova dan ranije tokom masaže grudi rekla da joj se to baš jede. Doduše, to važi samo za tu divnu ženu...



Hvala ti na odgovoru, ipak se nešto promenilo na bolje:)
margos margos 14:27 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Sjajan primer. Lepo do suza.
Hvala ti:)))
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:30 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Mojoj drugarici je odnela prženu pileću džigericu za doručak


Hebi ga, meni se sad jede pileća džigerica... kud je pomenu!
jacHa. jacHa. 14:33 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Krugolina Borup

Ili bar glavnokomandujuću ostalim patronažnim sestrama.

;-)
jacHa. jacHa. 14:36 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Hebi ga, meni se sad jede pileća džigerica... kud je pomenu!

Sad će Jaca samo da obiđe teren
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:50 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Hebi ga, meni se sad jede pileća džigerica... kud je pomenu!


molim te nemoj iznutrice nama pechalbarima da pominjete. ovde toga nema. kad odesh u prodavnicu i trazhish gledaju te ko da zahtevash da ti daju njihovu! ju bre stvarno gde pomenuste te stvari sad.
vracarac92 vracarac92 14:59 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

meni se sad jede pileća džigerica
I meni. Rolovana. Sa lukom.
Brooklyn Brooklyn 15:01 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

molim te nemoj iznutrice nama pechalbarima da pominjete.

kako koja pecalba. na primer, englezi su izmislili jedenje djubreta. nema tog offal-a koji ne mozes da nadjes.
drug.clan drug.clan 16:03 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

molim te nemoj iznutrice nama pechalbarima da pominjete. ovde toga nema. kad odesh u prodavnicu i trazhish gledaju te ko da zahtevash da ti daju njihovu! ju bre stvarno gde pomenuste te stvari sad.


Ma daj, nema mesta na gde dziga ne moze da se kupi
jacHa. jacHa. 16:06 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

dziga

kalidžor
Dr M Dr M 18:48 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Hebi ga, meni se sad jede pileća džigerica


A kiseli krastavcici?
Da niste...?

P.S. Pokusao da stavim komentar na sajt ali imam problem sa slanjem poste, pa evo ovako:

Bravo Krugolina, sa reci na dela, sa bloga u svet, koji ce da bude bolji zbog takvih kao sto je Kru...
NNN NNN 18:52 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Bravo za džigu, baš smo je pominjali pre pola sata, ovo je neki kolektivni trip.
P.S. Već si me jednom zeznula da pročitam ovu priču (za laku noć)
P.P.S. Probao sam da stavim klink među komentare (na vest o zdravstvu itakoto) na b92 , ali je moderacija cenzurisala (UUAAA!!!!).
mariopan mariopan 19:51 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

vracarac92
meni se sad jede pileća džigerica
I meni. Rolovana. Sa lukom.

Omotana slaninicom na rostilju?
omega68 omega68 20:49 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Ma, kakav odgovor... nema ministar vremena za odgovor... treba da otvori još jednu konferenciju o PREVENCIJI.

O istoj bi mogao da se malo raspita kod svog koalicionog Hadži Antića kako je TO na Kubi.Nemam lepo mišljenje o takvim režimima, ali da imam para odveo bih ženu da se spremi i porodi tamo.
Preporuka za borbu oko najvažnije stvari na svetu!
P.S. Mojoj trudnoj supruzi si IDOL.
ivana23 ivana23 20:51 22.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

omega68
Ma, kakav odgovor... nema ministar vremena za odgovor... treba da otvori još jednu konferenciju o PREVENCIJI.O istoj bi mogao da se malo raspita kod svog koalicionog Hadži Antića kako je TO na Kubi.Nemam lepo mišljenje o takvim režimima, ali da imam para odveo bih ženu da se spremi i porodi tamo.Preporuka za borbu oko najvažnije stvari na svetu!P.S. Mojoj trudnoj supruzi si IDOL.


Na Kubi primenjuju epidural?
vracarac92 vracarac92 06:46 23.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

Omotana slaninicom na rostilju?

Baš ta!
j.bre j.bre 17:41 23.10.2008

Re: Čestitam na sajtu!

mariopan
vracarac92
meni se sad jede pileća džigerica
I meni. Rolovana. Sa lukom.

Omotana slaninicom na rostilju?

Auuu, pa vi niste humani! :)))

I to meni sad u ove sitne sate :)
nicolaus_liesinich nicolaus_liesinich 15:43 22.10.2008

Demonstracije !!! Linc !!!

E ovako, treba radikalniji pristup, znaci demonstracije ispred porodilista. Prvo da napravite transparente, jedan sa onom uvecanom slikom tusa, drugi sa nekom statistikom o starosti, treci sa cuvenim replikama koje zene dobijaju tamo tipa "Šta si se tu stisla, a znala si da širiš noge ranije!" i tako to ... i onda zakazite demonstracije ispred porodilista ... i nemojte da zovete zene u crnom, qeeree-ju i slicne ... zovite navijace i obecajte im dzaba pivo ... i onda da procitate preko megafona sve najgore price, jedno 3-4 ... ovde nema mesta za zene u crnom ... ovde trebaju muskarci u belom ...

Krugolina Borup Krugolina Borup 17:27 22.10.2008

Re: Demonstracije !!! Linc !!!

E ovako, treba radikalniji pristup, znaci demonstracije ispred porodilista.


Ne verujem da bi to policija ikad odobrila - zbog toga što oko bolnica i porodilišta mora da bude tišina.
Jedino da obećamo "tihi protest"?
Onda nema čitanja priča preko megafona.
Hemičarka Hemičarka 16:21 22.10.2008

Apel hakerima...

Izbrisala sam komentar, izvinjavam se, ne zelim da bilo sta nanese stetu ovoj ideji (molim te, makso, izbrisi i ti moj citat).

Zanima me samo koliko bi vremena proslo dok neko od "nadleznih" ne primeti novi link na sajtu...
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:22 22.10.2008

Re: Apel hakerima...

Šta sam to propustila?
Ajd mi neko objasni na pp.
Opravdano bila odsutna - vadila zub.
maksa83 maksa83 20:17 22.10.2008

Re: Apel hakerima...

Izbrisala sam komentar, izvinjavam se, ne zelim da bilo sta nanese stetu ovoj ideji (molim te, makso, izbrisi i ti moj citat).

Izvinjavam se, bio sam odsutan, ali se tu našla prisebna moderacija pa anihilirala celu moju poruku, čestitke i hvala im na promptnoj reakciji. Inače, potpuno mi je jasan tvoj impuls i da je potaknut najboljim namerama.

Zanima me samo koliko bi vremena proslo dok neko od "nadleznih" ne primeti novi link na sajtu...

U, brzo bi skontali, nemoj da brineš - mesec, dva, tri.
Hemičarka Hemičarka 22:52 22.10.2008

Re: Apel hakerima...

Aaaaa, moderacija je to odradila... Ja se pitala kako si ti uspeo da izbrises ceo komentar, a ja ne znam kako to da uradim. ;-)
maksa83 maksa83 05:12 23.10.2008

Re: Apel hakerima...

Aaaaa, moderacija je to odradila... Ja se pitala kako si ti uspeo da izbrises ceo komentar, a ja ne znam kako to da uradim. ;-)

Ma da, budno oko moderatora. Mene jedino malo žacnula pomisao da su to uradili zato što misle da ja to ne bih naknadno izbrisao, no dobro, to je moj problem i slike koju stvaram o sebi.

Da ne bude čist trol, ako je neko pomislio da se nešto promenilo u svemu ovome - jeste. "Nezvanične" tarife za porođaj su u međuvremenu skočile.
bane_lala_iz_banata bane_lala_iz_banata 18:14 22.10.2008

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU....

Bez rechi! :(
gil-gelad gil-gelad 18:14 22.10.2008

...

lol)dobro je)))
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:16 22.10.2008

a shto da ne?

stvarno nemerem dizati revolucije po celoj bivšoj Jugoslaviji


a shto da ne krugolina? pa mnogo gori od tebe su to radili. za mnogo gore ciljeve. i vidi gde smo sada.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:49 22.10.2008

Plan za peticiju

Najpre treba napraviti mapu sa preciznim oznakama svih porodilista u Srbiji. Potom tekst peticije treba poslati svim medijima u mestima širom Srbije gde postoje porodilišta. Posebno treba animirati koleginice novinarke u svim lokalnim i prestoničkim medijima. Istovremeno, preko ovog bloga, sajta i na druge neformalne načine treba podstaći nekadašnje porodilje širom Srbije da potpišu peticiju. I najzad, treba sastaviti KODEKS ponašanja prema porodiljama (posle današnje promocije licenciranja lekara i njihovog kodeksa sada će biti lakše progurati i ovaj KODEKS za porodilišta). Celu akciju treba početi krajem novembra 2008, a finiširati krajem januara 2009.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:10 22.10.2008

Odgovor dr Bogdanoviću

Dragi dr Bogdanoviću,

Kao prvo, Krugolina, sve vreme pratim ovaj serijal koji si zastartovala sa ne tako, meni bar, jasnom namerom (?)


Krugolinina početna namera: skrenuti pažnju na problem.
Krugolinina namera nakon što su i druge žene progovorile: skupiti materijal koji će dokazati da nije reč o pojedinačnim slučajevima, već o masovnoj pojavi.
Krugolinina namera ukoliko dobije veliku podršku žena koje su doživele horore u porodilištu: snagom ogromne količine svedočanstava pritisnuti nadležne da nešto promene.

Pritom, u tvojim tekstovima je i dosta dezinformacija - u detalje neću da ulazim, mnogo ih je.


Kakav je to način nazivati me lažovom, a da se pri tome ne kaže gde, kad i šta sam slagala? Ili navedi tačno o čemu se radi, da mogu da se branim, ili se uzdrži od optuživanja. Ne može i jare i pare.

Ova priča da lekari ne pregledaju pacijente je najstrašnija neistina kao i da se nekome od pacijenata 'automatski' bilo šta zabranjuje - tu priču će popiti ljuti i osorni laici, ali ne i stručna javnost.


Ponavljam: porodiljama u Gradskoj bolnici na Zvezdari, koje bebu rode carskim rezom, AUTOMATSKI zabranjuju da jedu i piju 3 dana. AUTOMATSKI. Ajde još jednom: AUTOMATSKI. I još jednom: AUTOMATSKI.

Za poređenje, ne moramo do Kanade. Ajmo do Narodnog fronta. Tamo, vidi vraga, bolnički protokol zahteva samo jedan dan intenzivne nege posle carskog reza.

Pitanje: Ko je ovde stručan, a ko nestručan - lekari iz Narodnog fronta, ili lekari sa Zvezdare? Ne mogu biti i jedni i drugi. Ne može i jare i pare.

Isto kao što na intenzivnoj nezi ne postoje kasete već aparati za reanimaciju, na primer.


To možda na nekoj intenzivnoj nezi na kojoj si ti bio/radio. Apsolutno nijednog jedinog aparata za reanimaciju nije bilo u celoj prostoriji koju su nazivali "Odeljenje intenzivne nege" u Gradskoj Bolnici na Zvezdari, a kamoli pored svakog kreveta! Što će reći - to i nije intenzivna nega. To oni zovu intenzivna nega, verovatno samo zato da bi mogli da naplate iz budžeta troškove intenzivne nege (ili iz nekog drugog, samo njima znanog razloga), kao i da sprovode svoje "stručne" bolničke protokole, prema kojima majka ne sme da pipne svoje dete tri dana.

A ako si već i doživela to o čemu pričaš, onda te molim da navedeš titulu, ime i prezime lekara koji je napravio stručnu grešku.


Pod jedan, kako to misliš "ako" sam doživela to što pričam? Reci, brate, glasno i jasno: "Ne verujem ti Krugolina, sve lažeš, sve si izmislila, ništa ti se od toga nije desilo." Ono, što jes, jes - zvuči kao naučna fantastika, slažem se. Ko u porodilište nikad nije zašao, taj ne može da zna.

Pod dva, naglasak u mojim blogovima nije bio toliko na stručnost lekara, koliko na opštem nepristojnom, nehumanom i neljudskom odnosu zdravstvenog osoblja prema pacijentima generalno, pa i prema meni. I na nehumanim i zastarelim bolničkim protokolima. Ja sam hirurško umeće doktorke koja me je porodila već na blogu hvalila. Ali, s druge strane, smatram da se mnogo o mene ogrešila, i kao čovek i kao komunista, što mi je nakon žalbe na sestru Slobodanu istom pretila. Pa, jel' to normalno? Sve i da je moja žalba bila neosnovana, kako može ona meni da preti da će da me tuži kod nje? Koju to vlast i moć sestra Slobodanka ima, pa bih ja trebala da se plašim što će ova da me kod nje tuži? Dakle, sva joj se stručnost u mojim očima topi, onog trenutka kad se setim tog njenog odnosa prema meni.

Lekar ne treba da je samo stručnjak. U zdravom telu zdrav um, ali i obrnuto: iz zdravog uma ide zdravo telo. Ne može lekar da leči jedno, a da napada drugo. To nije suština medicine.

Toliko barem možeš, i time zaštitiš kako trenutne, tako i buduće pacijente. Baš kao i lekare koji savesno obavljaju svoju dužnost, a njih je svakako mnogo, mnogo više od nekvalitetnih čiji se broj povećava matematičkom progresijom u tvojim tekstovima i komentarima.


Moji tekstovi, ako si ih uopšte čitao, naglasak stavljaju na ponašanje zdravstvenog osoblja i bolničke protokole. Mada, ima i par situacija u kojima prozivam lekare za stručnost - kao kada se ispostavilo da su im osnovne informacije o ovčijim boginjama na nivou informacija koje imaju o eboli.

Dalje, odakle tebi prava da lekare nazivaš lenčugama i generalizuješ tek tako?!


Ne verujem ja da su lekari lenčuge zato što hoće to da budu, ili su se takvi rodili, već zato što im se može. Dozvoljavaju im bolnički protokoli. Ponovo: čast izuzecima, ali njih čovek mora svećom da traži. Uglavnom u privatnoj praksi.

Mislim da u svom besu nisi svesna težine optužbi zbog kojih te neko komotno može pozvati na odgovornost. Ta nekritičnost se graniči sa bezobrazlukom. Svako iole normalan će se složiti. A to je i jedan od razloga zbog kojih te Ministarstvo glatko preskače i ne uzima za ozbiljno.


Super!! Evo, ja čekam da dođe ko i kad i gde treba, da me hapsi za klevetu i remećenje javnog reda i mira! Jedva čekam!!

A ja stojim iza svake reči koju sam napisala. I uopšte nemam problem da na sudu dokazujem njihovu verodostojnost. Problem je samo ko će da me prijavi? Hoćeš ti? Ajde, molim te.

O bolničkim protokolima, za čiju kritiku ti očigledno nisi kompetentna, molim te da ne-kritično i u ne-znanju ne komentarišeš, jer je to u najmanju ruku, a najblaže rečeno, neodgovorno sa tvoje strane.


A ko je kompetentan da ih kritikuje, ako ne njihovi korisnici? Naročito ako se pravila tih protokola drastično razlikuju od normalne svetske prakse. Pa čak i kad se razlikuju od porodilišta do porodilšta unutar zemlje?

Čovek ne mora da završi medicinski fakultet da bi shvatio da je masa bolničkih protokola u našim porodilištima debilna. Dovoljno je samo da imaš kontakt sa dijasporom.

Time, ponavljam, riziku izlažeš buduće pacijente.


Ne. Time riziku izlažem zdravstveno osoblje. Riziku da će konačno morati da promene ugodnu praksu "lezi-lebe-da-te-jedem", spuste na zemlju i prihvate posla za koji su se školovali.

Jer da je sve tako kako ti osorno opisuješ onda bi više od trećine cele Srbije završilo na patologiji istog ovog trenutka.


Da bi trećina Srbije završila na patologiji, polovina bi morala u ovom trenutku biti bolesna. Jel' vas takvoj statistici uče na medicinskom fakultetu?

Ako si već želela da svoju žuč nezadovoljstva izliješ na jednom ovakvom mestu, nemam ništa protiv, a koliko vidim dobila si i VIP status. Ali ako si uz to želela da napljuješ medicinu i lekare tada je moja dužnost kao školovanog čoveka da zaštitim na prvom mestu pacijente, ali i ogroman broj svojih kolega od generalizacije i lažnih optužbi, a tebi dam sledeći savet:


Ajde da izignorišem sve uvrede, i da samo za trenutak skliznem u "mikimedić-mod" postovanja, a sve zbog onog boldovanog "školovan čovek":

Dr. Bogdanović


Kao školovan čovek, dr Bogdanoviću, ti bi morao znati da kada iza "Dr" sledi tačka, to je skraćenica za "drugi". Dr se u srpskom jeziku piše bez tačke, kada je reč o tituli "doktor". Dakle, ako ne znate ni da se potpisujete, takvi školovani, kako da onda ne sumnjam i u druge stvari kojima su vas u školi, kao, naučili. Tebe i ostale Druge.

mudrije bi bilo da nedostacima zdravstvenog sistema u Srbiji priđeš kroz komparativni model kvaliteta i u svojim tekstovima porediš kvalitet i ne-kvalitet.


Pa, ja to sve vreme i radim! Jesi ti uopšte bio na mom vebsajtu? Pa, jel ne vidiš na stranicama za koje su linkovi iza naslova "PO TEMI", svuda po dve kolone: jedna kako je u Srbiji (ne-kvalitet) i druga kako je u dijaspori (kvalitet).

Healer Healer 23:54 22.10.2008

Re: Odgovor dr Bogdanoviću

Ja neću ulaziti u diskusiju sa tobom na način koji je vrlo popularan na blogu a naziva se 'čaršav'. Još manje ću težiti gramatičkim prozivkama. Ja stojim iza onoga što sam do sada napisao, kako u prvom tako i u svim komentarima. Jasno sam obrazložio na šta reagujem u tvojim tekstovima. Način na koji ti pozivaš na odgovornost je pre poziv na giljotinu i nekritično žigosanje srpskih lekara. Moj utisak.

Svi smo se složili da je mnogo smislenija međusobna podrška. Da se ne bih ponavljao, blogodijalozi su gore. Teško me napušta utisak da smo i te kako pronašli zajednički jezik većina nas koji smo u priču krenuli sa ličnim doživljajima. I to je vrednost tih prepiski. Jasnija granica između subjektivnog i objektivnog.

Na sajtu sam bio. Ne dopada mi se dizajn istog. Verujem da bi dizajn trebalo da je ozbiljniji i manje 'ružičast' u odnosu na ozbiljnu temu koja je izložena.

Nekako iza svega i ispred svega ovoga mi je jasno da si preživela traumatizaciju. Plaši me da ukoliko uskoro ne poradiš adekvatno i na tome, postoji realna opasnost da ceo ovaj projekat koji pokrećeš ostavi re-traumatizujuće posledice na tebe, a besu da ne bude nikada kraja. Neće biti dobro da iz cele ove priče, kako god se ona završila, izađeš sa gorim problemom nego onim sa kojim si u nju i krenula. Od silne ljutine lako se gubi fokus onoga što je zapravo važno a priča se razvodnjava.

Ovo je ljudski - prijateljski - odgovor.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:14 23.10.2008

Re: Odgovor dr Bogdanoviću

Ovo je ljudski - prijateljski - odgovor


Nije to prijateljski odgovor.
To je odgovor psihijatra.
Srpskog.
Ne onog iz dijaspore.
lenamur lenamur 00:40 23.10.2008

Re: Odgovor dr Bogdanoviću

1. Puna podrska Krugolini.
2. Sajt je odlican, potpisujem peticiju i sirim dalje.
3. Nadam se da ce ova akcija uroditi plodom, jer je za dobrobit Srbije u svakom pogledu.
4. Nisam psihijatar niti iz zdravstvene branse (samo Dr Ing), ali Healer je izgleda pravi predstavnik onog dela sujetnih koji sebe smatraju bogovima. Stop teroru.
5. Ja, na zalost, nisam bila dovoljno hrabra (ili glupa?) da se porodim u Srbiji, ali sam optimista i zelim da verujem da ce se stvari poboljsati.

Edit 5. naravno shodno mojim prilikama. Ne treba da objasnjavam da ne smatram da su zene koje se porode u Srbiji glupe (!!!), al eto zbog mogucih zluradih komentara moram da se ispravim.
Dr M Dr M 00:56 23.10.2008

Re: Odgovor dr Bogdanoviću

Nije to prijateljski odgovor.
To je odgovor psihijatra.
Srpskog.
Ne onog iz dijaspore.


Onaj klik na preporuku je od mene.
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:33 23.10.2008

Re: Odgovor dr Bogdanoviću

krugolina, shtedi snagu. chini mi se da si potrebnija na drugom mestu. samo napred.
radmilahum radmilahum 07:33 23.10.2008

Re: Odgovor dr Bogdanoviću

Ovaj komentar je presao granicu dobrog ukusa koji ste do sada manje-vise uspesno pokusavali da odrzite. Sada je u punom sjaju dosao do izrazaja zid belih mantila i zasticenost istih kao belih medveda od strane kolega. Na stranu sto Krugolini niste odgovorili na postavljena pitanja vec ste poceli sa vredjanjem u nedostatku argumentacije. Kod Vas postoje dve opcije: ako nema iskustva (citaj nije se poradjala) nije kompetentna, ako pak ima iskustva: onda je ogorcena, istraumatizovana i zrela za lecenje. Ali, nismo bolje ni ocekivali. Kao moj skroman prilog degeneralizaciji situacije, sutra cu licno otici do Instituta za majku i dete i saopsticu Vam na ovom blogu ime ginekologa koji ne zasluzuje ni da prodje pored te zgrade (mislim na njegove manire, vulgarnost, oholost.... u strucnost ne ulazim jer nisam imala tu cast da me on strucno savetuje i vodi trudnocu)
Ono sto je Krugolina pokrenula je za respekt i ja je podrzavam u tome. Smatram da je u pravu sto trazi od ljudi da dignu glas o ovome. Ovo govorim iz iskustva jer sam provela ove godine dosta dana u bolnici zbog bolesne bebe koju sam nosila.
Unfuckable Unfuckable 07:44 23.10.2008

Re: Odgovor dr Bogdanoviću

Kao moj skroman prilog degeneralizaciji situacije, sutra cu licno otici do Instituta za majku i dete i saopsticu Vam na ovom blogu ime ginekologa koji ne zasluzuje ni da prodje pored te zgrade (mislim na njegove manire, vulgarnost, oholost.... u strucnost ne ulazim jer nisam imala tu cast da me on strucno savetuje i vodi trudnocu)


to je nešto što bi svaka porodilja trebalo da uradi, podržavam.
Dakle : doktor / sestra / Taj i Taj ponaša se tako i tako.
Sasvim dovoljno za početak.
Meni je upalo u oči, od početka Krugolinine kampanje da žene masovno izbegavaju da imenuju osoblje sa kojim su imale problem, a ne vidim razlog za to
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:14 23.10.2008

Re: Odgovor dr Bogdanoviću

Meni je upalo u oči, od početka Krugolinine kampanje da žene masovno izbegavaju da imenuju osoblje sa kojim su imale problem, a ne vidim razlog za to


Čuj, ja ime lekarke i anesteziologa znam.
Sestre?
Pa, jesi ti normalna?
Jel' ti misliš da one nose bedževe s imenom??
Pojma nemam kako se koja od njih zove.

EDIT: Što jes, jes - sestru Slobodaku sam zapamtila, tako su je zvale druge žene iz sobe. Prezime ne znam. Ama sve mi se nešto čini da mora biti "Milošević".
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:35 23.10.2008

Re: Odgovor dr Bogdanoviću

Meni je upalo u oči, od početka Krugolinine kampanje da žene masovno izbegavaju da imenuju osoblje sa kojim su imale problem, a ne vidim razlog za to


Hej, čoveče... treba ponovo rađati...

Evo, na primer - ja.
Ako ostanem ponovo u drugom stanju (a može lako da se desi, jer drugo dete želim, i dragi mi želi, kontracepciju ne koristimo) - reci ti meni, ko će Krugolinu u Srbiji da porodi?
Policija?
Blogeri?
B92?
vishnja92 vishnja92 09:36 23.10.2008

Re: Odgovor dr Bogdanoviću

Čuj, ja ime lekarke i anesteziologa znam

pazi ovo, a ja nemam pojma :)
uopste ne znam ko me porodio. vazno da me porodio.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana