Gradjanske inicijative| Zdravlje

Sastanak s Ministrom

Krugolina Borup RSS / 30.10.2008. u 13:36

Kao neko ko poseduje natalnu kartu s velikim zemljanim trigonom dva svetla i velikog benefika (Sunce/Mesec/Jupiter), Ministar je bio upravo onakav kakav sam očekivala da će da bude: dobronameran, realan, praktičan i spreman na saradnju u cilju rešavanja problema. (Dobra vest je i da neko s takvom konfiguracijom MOŽE mnogo da učini, tj. ima kapacitet, volju i snagu.)

Prvo što nam je rekao je da bi on prvi potpisao Peticiju, da nije njemu upućena, što ga u istom, jel', onemogućava. U startu se složio sa svim tačkama i potvrdio da je svestan problema koji postoje. Čitao je sve blogove na ovu temu i, što je meni posebno drago - SVE KOMENTARE. Citirao je pojedine od njih. Takođe nam je rekao da je pojedinim kolegama čitao delove blogova i komentara.

Zahvalio nam se na inicijativi. Nama drago. Mi se njemu zahvalili na brzoj reakciji na inicijativu. Njemu drago. Stvorismo atmosferu međusobnog uvažavanja i poverenja.

Puno vremena je utrošio da nam navede šta je u cilju Zaštite prava pacijenata do sada urađeno, a ja moram da priznam da mnoge od tih stvari nisam znala, a očigledno ni mnogi drugi ne znaju. Recimo, hot-line telefon koji se u Peticiji traži - POSTOJI već godinama. Zove se Beli telefon. Slabo ko ikad isti okrene i prijavi bilo šta.

Moje pitanje je bilo: a zašto to ljudi ne znaju? I šta ćemo da učinimo da saznaju? S obzirom da je sastanak bio medijski propraćen, i da će o ovome tek biti reči u nedeljama i mesecima koji dolaze, uverena sam da će se to ispraviti.

Kada je reč o ponašanju zaposlenih, Ministar nam je odmah rekao da je to VEEEELIKI problem koji uopšte nije lako rešiv, to jest da mi živimo u pogrešnom ubeđenju da, kad on nešto naredi, zdravstveno osoblje će to odmah da sprovede.:-) Tu je potrebno menjati svest i edukaciju zaposlenih, i u periodu koji dolazi radiće se detaljno na tome. Uvešće se i neki mehanizmi kontrole, naravno. Bilo je reči o anketi koja će se porodiljama, uz bebu i otpusnu listu, davati da je na miru nakon izlaska iz porodilišta popune i anonimno imenuju sve koji su se na bilo koji način ogrešili o njih tokom boravka u porodilištu. Popunjenu anketu, zapečaćenu, porodilja će predavati patronažnoj sestri u danima nakon povratka kući posle porođaja. Ovo je bio naš predlog, i Ministar se s njim složio. Sledeće nedelje biće organizovan sastanak u Ministarstvu upravo povodom izrade te ankete, i mi ćemo na isti biti pozvani. Anketa bi trebalo da porodiljama bude dostupna već u novembru.

Kada je reč o zastarelim i nehumanim bolničkim protokolima, takođe smo imali potpunu saglasnost - to hitno treba menjati. Zamolili smo Ministra da se kopije postojećih protokola iz 58 porodilišta (koliko ih u Srbiji ima) nabave i daju nam da ih probistrimo. Saznali smo i da protokoli ne postoje uvek u pisanoj formi, kao i da su vrlo često opšti, a ne detaljni. Ministar je s police tada uzeo Vodiče dobre prakse, koji se u Ministarstvu izrađuju već izvesno vreme, i uveravao nas da se na rešavanju problema zastarelih i nehumanih protokola radi. Ali, stvar je sistemske prirode, zahteva mnogo vremana. Zahvalio se što ga "bockamo" da radi više i brže. (Pošto je Krugolina u podznaku rogata marva (Bik), za bockanje ne mora da brine. To mu nisam stigla reći, ali evo - pročitaće.:-)) Pri sebi sam imala Preporuku Svetske zdravstvene organizacije kada je reč o preporučenim protokolima na porođaju i oko porođaja, i isti sam predala članu Ministrovog tima koji je upravo za protokole zadužen. Nije bilo vremena da detaljno bistrimo jedan po jedan neodgovarajući protokol, ali smo se dotakli pitanja rutinskog izvođenja epiziotomije. Kao što se to u pomenutoj Preporuci SZO jasno vidi, ako babica radi svoj posao kako treba - potreba za epiziotomijom je izuzetno retka. Otom potom. Dogovoreno je da do Nove godine imamo seriju sastanaka na kojima će se definisati i izbistriti sve što će se onda preporučiti za sprovođenje u praksu.

Najveći problem, naravno, jeste - sprovođenje u praksu. Mnogo toga na šta smo se mi u Peticiji žalili, na papiru već postoji. Ministar nas je izvestio da, pre nego što je on došao na tu dužnost (na kojoj je s prekidima već izvestan broj godina), to nije postojalo ni na papiru!! Znači, sada bar postoji teoretski okvir, pa stoga imamo više prostora da energiju usmerimo na sprovođenje istoga u praksu.

Što se pitanja korupcije tiče, imali smo malo razmimoilaženje u mišljenju, tj. Ministar smatra da to nije masovna pojava, a Krugolina (a verujem i dobar broj blogera koji su od početka učestvovali u ovoj građanskoj inicijativi) smatra da jeste. S obzirom da na gorepomenuti Beli telefon niko nikad nikog nije prijavio za korupciju, ne možemo Ministru zameriti što misli kako misli. Zaključak je, pak, da kada se reše tačke 1. (ponašanje zaposlenih) i 2. (protokoli), korupcija će se sama po sebi svesti na meru pojedinačnih slučajeva - a kao takva je mnogo, mnogo lakše rešiva. Ne potplaćuju ljudi osoblje u porodilištu da bi oni bili stručni, koliko da bi im poklonili pažnju i pogledali ih, našli im se pri ruci kad zatreba, odgovorili na pitanja, imali strpljenja.

Sve u svemu - dogovorili smo se da radimo zajednički na tome, to jest da građani budu uključeni u kompletan postupak rešavanja problema iznetih u peticiji. Bićemo pozivani na sve sastanke, obaveštavani o svim koracima.

Sledeće nedelje definišemo anketu, koja od novembra kreće u primenu.

Do Nove godine trebalo bi da zajednički osmislimo način rešavanja problema navedenih u peticiji. Onda sledi pozivanje svih 58 načelnika srpskih porodilišta da se s istima upoznaju.

U prvom kvartalu 2009. godine očekujemo prve rezultate implementacije istih.

Rokove je predložio Ministar, a mi smo ih prihvatili kao realne.

Saznali smo i da UNICEF ima nameru finansirati tzv. Baby Friendly Plus program, kao i da pre Nove godine Ministarstvo dobija sredstva za tzv. male, sitne nabavke stvari koje su porodilištima neophodne. Krugolina je tu skočila i viknula: "Mrežaste gaće!" Ministar se dao zbuniti samo u prve 3,5 sekunde, zatražio pojašnjenje, koje je i dobio, a potom izjavio (parafraziram, na snimku ćete već videti kako je tačno rekao): "Daćemo porodiljama mrežaste gaće, a zaposlene ćemo da istresemo iz gaća!"

Ceo sastanak snimala je ekipa B92 - da li će, gde i kada to biti emitovano ili dostupno, ne znam. Važno je da je kompletan događaj sada (a verujem da će biti i u budućnosti) medijski propraćen. Mnogo je toga o čemu treba obavestiti javnost. Mnogo je poverenja javnosti potrebno uliti da bi se i sami počeli aktivirati da uzmu učešća u rešavanju problema, tj. prijavljivanju neprijatnih iskustava iz porodilišta.

Ja verujem da ćemo, zajedno s Ministrom, uspeti da promenimo trenutno stanje.

Ovo je bio prvi korak. Sat vremena je malo za bilo šta drugo. Uspostavili smo kontakt. Dogovorili se o saradnji.

Posao na rešavanju problema tek počinje.

***

Ps: vesti sa sastanka danas možete gledati u vestima B92, kao i na RTS Dnevniku.

Pps: sledećeg utorka, o istoj temi biće reći sat vremena u emisiji "Uvećanje" na B92 Info kanalu.

Ppps: ako sam nešto zaboravila, a sigurno jesam, Dr M i NNN će da dodaju. Pišem u žurbi, da što pre podnesem izveštaj.:-))))

 



Komentari (356)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

schnappi_m schnappi_m 03:22 06.11.2008

Re: cestitke

"Ko zna da gugluje, naći će ga"


Zar se ne kaže na srpskom "da gugla"!? :)
schnappi_m schnappi_m 04:49 06.11.2008

Re: cestitke

btw. kada već pominjete komentare na Blicu, evo još svežih horora:

Lnk: Blic
---
Ogorcen | Petak, 31 Oktobar 2008. 09:43h

Supruga se porodila pre tacno mesec dana u Narodnm frontu. Na porodjaju su joj polomili tri rebra i pogresno su je zasili, pa su je posle tri nedelje ponovo zasivali. U otpusnoj listi naravno da nema ni traga od ove dve greske. Pritom je cekala pet sati na stolici jer nije bilo slobodnih kreveta da je prime, od 01h-06h. Jesmo pogresili sto nismo platili 500-600 evra doktoru pa da prodjemo normalno bez skrsenih rebara i cekanja na stolici??? Toliko su platile doktorima dve porodilje koje su bile u sobi sa mojom suprugom...
---

jelena | Petak, 31 Oktobar 2008. 10:41h

Ja sam bila na stolu, poradjala se kad mi je medicinska sestra lepo objasnila da je ona mnogo bitnija od doktora jer jelte, porodjaj moze da se iskomplikuje i samo ona moze da pomogne jer doktor nije tu trenutno. Onda mi je ljubazno dala telefon da pozovem svoju sestru koja je cekala ispred porodilista i objasnim joj sta mi sve moze da se desi. Sestra je shvatila poruku i dosla je da je upozna i naravno nagradi je za njenu pozrtvovanost. A ja sam se poradjala. A moja prica ide i dalje, posle porodjaja dete je bilo u inkubatoru tri dana, kada su mi ga dali posle tri dana zatrazila sam cebence da ga pokrijem jer mu je bilo hladno, medicinska sestra je rekla ne moze veceras sutra kad dodje smena. Uzela sam svoj cisti peskir i pokrila ga ali u nameri da legnem u krevet koji je bio polomljen i bez kocnica. Krevet se pomerio i ja sam sa detetom pala na pod. Moja prica ide i dalje...izasla sam iz polnice na svoj zahtev cetvrti dan
---
mardz | Petak, 31 Oktobar 2008. 11:11h

Gospodine ministre,kad bi znali da osoba koja nema da plati doktoru porodjaj,u stanju su da cekaju i dva sata kako bih usivali,onako hladnu...pa da crkne od bolova. ja sam sva sreca tj.moj muz je platio odmah nakon porodjaja pa sam bila istog momenta usivena!
---
miniko63 miniko63 13:03 31.10.2008

EVO JEDNOG LINKIĆA

http://www.vesti.rs/izvor/Ministar-zdravlja-sa-blogerima-B92.html
gospojica gospojica 14:59 31.10.2008

Ajd i ja

Ajd da se i ja registrujem i ukljucim. Ipak se ovako informacije najbrze razmenjuju! Ovo što je Krugolina postigla je fantastično i sada treba uhvatiti talas koji se podigao zahvaljujući "galami" pokretača građanske inicijative. Elem, ekipa koja je bila kod Ministra sigurno može sate spavanja da prebroji na prste jedne ruke i javljanje ovde vidim kao način da se daju još neke ideje, predlozi ili informacije koje mogu biti od koristi.

O važnosti dojenja uopšte i u prvim minutama posle porođaja valjda se dovoljno zna, zato i postoji kampanja za dojenje koja se rutinski sprovodi po domovima zdravlja (posterčići, kojekakve nalepnice i dečji crteži na temu “dojenje”). Rutinski, znači ujedno i bez istinskog angažmana. Ono što je generalni problem našeg društva ispoljava se i ovde – postoje propisi, ali se ne sprovode. Dakle, kako se vidi i sa Krugolininog sajta, one sestre iz laktarijuma bi trebalo okačiti na neku banderu (ajde da ne budem grozna, treba ih edukovati, evaluirati njihov rad i ukoliko nema poboljšanja – otpustiti ili prebaciti na odeljenje gde će učiniti manje štete), i celokupnu proceduru tokom i posle porođaja učiniti breastfeeding-friendly.

Posebnu pažnju bi valjalo posvetiti procedurama vezanim za carski rez (koji se kod nas izgleda izuzetno retko radi pod epiduralom, ako uopšte) i za prevremeno rođenu decu (za koje najčešće ne postoje nikakve prepreke da budu hranjena isključivo majčinim mlekom). U ova dva slučaja kontakt majka-dete i rani početak dojenja naročito su ugroženi!

Da samo kratko pobrojim druge spomenute probleme i procedure koje bi trebalo u radnoj grupi proanalizirati i dati predloge za njihovo rešavanje/menjanje:
- epiziotomija kao rutinska procedura
- prisustvo oca/majke/bilo koje bliske osobe uključujući i profesionalce tj. već spomenute doule (koje ne samo da ne bi trebalo naplaćivati nego bi, s obzirom na značaj, imalo više smisla da bolnice plate njima jer rade posao koji lekari i babice čak i pored najbolje volje - koja po pravilu ne postoji - nemaju kada da rade)
- tretman novorođenčeta u prvim minutama/satima
- rutinska primena indukcije/podsticanja porođaja
- brijanje, klistiranje, (ne)davanje hrane i vode

U Smernicama WHO, Odeljenje za reproduktivno zdravlje i istraživanje, iz 1999. godine, u vezi nege tokom normalnog porođaja, ima dovoljno argumenata (uz potrebne reference) da se podrži promena zastarelih procedura u vezi rutinske primene epizotomije, brijanja, klistiranja, nedavanja tečnosti/hrane... Evo samo spiska nama najvažnije kategorije postupaka iz rezimea tog dokumenta (hrvatski prevod, dokument preuzet sa sajta www.roda.hr):

KATEGORIJA B:
6.2 Postupci koji su jasno štetni ili neučinkoviti i trebaju se izbaciti

1. Rutinsko korištenje klistira (2.2)
2. Rutinsko brijanje stidnih dlaka (2.2)
3. Rutinska intravenozna infuzija za vrijeme porođaja (2.3)
4. Rutinsko profilaktičko uvođenje intravenske braunile (2.3)
5. Rutinsko korištenje ležećeg položaja pri trudovima (3.2, 4.6)
6. Rektalni pregled (3.3)
7. Korištenje rendgenske pelvimetrije (3.4)
8. Korištenje oksitocinskih preparata u bilo koje vrijeme prije poroda djeteta na način
da se ne može kontrolirati njegovo djelovanje. (3.5)
9. Rutinsko ležanje rodilje na leđima sa ili bez stremena za vrijeme porođaja (4.6)
10. Neprekidno, usmjereno tiskanje (Valsalva manevar) za vrijeme drugog
porođajnog doba (4.4) 39
11. Masiranje i rastezanje međice za vrijeme drugog porođajnog doba (4.7)
12. Oralno davanje tableta ergometrina u trećem porođajnom dobu radi prevencije ili
kontrole krvarenja (5.2, 5.4)
13. Rutinsko parenteralno davanje ergometrina u trećem porođajnom dobu (5.2)
14. Rutinsko ispiranje maternice nakon poroda (5.7)
15. Rutinska revizija (ručni pregled) maternice nakon porođaja (5.7)

(str. 38-39).

U vezi prisustva oca ili bilo koje druge bliske osobe po izboru porodilje – treba istaći značaj ovog činioca za trajanje porođaja, manji broj medicinskih intervencija, manji broj carskih rezova i sl...

- meta-analiza šest randomizovanih studija pokazuje da u slučaju porođaja s kontinuiranom podškom doule dolazi do redukovanja učestalosti sledećih parametara, u poređenju sa porođajima gde ne postoji podrška porodilji: carski rez – 50% manje, primena klešta – 40% manje, zahtev za PDA – 60% manje, zahtev za davanjem drugih vidova ublažavanja bolova – 30% manje, primena zamena za oksitocin radi stimulacije porođaja – 40% manje, trajanje kontrakcija – 25% kraće. (ovu vrstu podataka treba koristiti tako da se udari tamo gde je političarima/rukovodiocima najvažnije, a to su pare. Ušteda, ušteda, ušteda...).

Neke od referenci bi mogle biti npr.
Hodnett i sar (2005). Continous support for women during childbirth (Cochraine Review). The Cochraine Library, issue 2, Chichester, UK: Wiley & Sons
Klaus i sar (2002). The doula book: How a trained labor companion can help you have a shorter, easier and healthier birth. Cambridge, MA (Perseus Publishing)

Procedure nakon rođenja deteta, zajednički smeštaj majke i deteta...
- bebe bi trebalo samo obrisati, uviti u topli pokrivač i staviti na grudi majke, tako da ostvari kontakt koža uz kožu
- sve procedure koje se tiču “obrade” novorođenčeta trebalo bi odložiti 1.5 – 2h posle porođaja (injekcija Vitamina K – ako se uopšte daje, merenje deteta, stavljanje kapi u oči – ako uopšte...). Ako bebe ostanu prvih 90 minuta nakon porođaja u kontaktu koža uz kožu s majkom, one skoro da i ne plaču, u poređenju s bebama koje se kupaju, umataju/oblače i stavljaju u zaseban boks.

Vidi npr. Klaus, M. (2007). Die Bindungsbereitschaft der Eltern – Grundlage für eine sichere Bindungsentwichlung des Kindes

i tako... ima toga dosta, ali tolicko za ovo prvo javljanje! Odo' nazad na radne zadatke!


Krugolina Borup Krugolina Borup 16:00 31.10.2008

Re: Ajd i ja

Gospojice, upravo te preporuke koje si citirala - u celosti odštampane na 58 strana - predala sam doktoru iz Instituta za majku i dete, koji je na sastanku s ministrom bio prisutan u svojstvu člana njegovog tima zaduženog za protokole.

Iste preporuke sad printam ponovo i učim napamet.))

VAŽNA INFORMACIJA:

Javili mi se iz B92 - emisija "Uvećanje" koja je trebala da ide u sredu, zbog američkih izbora, pomerena je na utorak u 8 uveče na info kanalu.

Koliko sam shvatila, u emisiju će biti pozvan i dr Stanojević, načelnik Narodnog fronta. (ako prihvati poziv)

To je onaj što je rekao da prisustvo oca porođaju umanjuje seksualnu želju, pa je digao cenu za isto duplo, tj. na 15.000 dinara (200 eura).

Imamo li pitanja za dr Stanojevića? (Mislim, ja imam, ali ko još ima?)

Tate koji ste bili prisutni na porođaju - umanji li vam se seksualna želja, blago meni?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:10 31.10.2008

Re: Ajd i ja

Dakle, kako se vidi i sa Krugolininog sajta, one sestre iz laktarijuma bi trebalo okačiti na neku banderu (ajde da ne budem grozna, treba ih edukovati, evaluirati njihov rad i ukoliko nema poboljšanja – otpustiti ili prebaciti na odeljenje gde će učiniti manje štete),

ne mora na bandere ali da im se lepo da otkaz. manje ili vise stete ne moze vise biti pitanje. ona je placena za svoj Rad a ne za manje ili vise stete, i ako ne radi, niko ne treba da izdvaja iz svog poreza da bi ona, da ponovim, stetila manje ili vise. ta vremena su prosla. da vidis da tako radi u privatnoj praksi, letela bi ako ima srece kroz vrata, obicno to ide kroz prozor.
ako joj se ne svidjaju uslovi i plata - nek trazi bolje mesto. potpisala je ugovor sa bolnicom da radi kako treba, i tako ima i da se ponasa. ako ne - otkaz.
ps. inace, sjajni predlozi

Re: Ajd i ja

Krugolina Borup
Gospojice, upravo te preporuke koje si citirala - u celosti odštampane na 58 strana - predala sam doktoru iz Instituta za majku i dete, koji je na sastanku s ministrom bio prisutan u svojstvu člana njegovog tima zaduženog za protokole.Iste preporuke sad printam ponovo i učim napamet.))VAŽNA INFORMACIJA:Javili mi se iz B92 - emisija "Uvećanje" koja je trebala da ide u sredu, zbog američkih izbora, pomerena je na utorak u 8 uveče na info kanalu. Koliko sam shvatila, u emisiju će biti pozvan i dr Stanojević, načelnik Narodnog fronta. (ako prihvati poziv)To je onaj što je rekao da prisustvo oca porođaju umanjuje seksualnu želju, pa je digao cenu za isto duplo, tj. na 15.000 dinara (200 eura).Imamo li pitanja za dr Stanojevića? (Mislim, ja imam, ali ko još ima?)Tate koji ste bili prisutni na porođaju - umanji li vam se seksualna želja, blago meni?

To je podjednako bahato kako kad bi mi zakljucili da je on, posto je ginekolog, sigurno impotentan.
Trba ga pitati da li misli da covek ima pravo da odlucuje sam o svom zivotu, ili misli da on treba da donosi odluke u ime svih muskaraca.
MilutinM MilutinM 16:20 31.10.2008

Re: Ajd i ja

umanji li vam se seksualna želja, blago meni?

Zašto: blago tebi? Što je tebi bolje ako se muškinju umanji želja?
vishnja92 vishnja92 16:22 31.10.2008

Re: Ajd i ja

Imamo li pitanja za dr Stanojevića? (Mislim, ja imam, ali ko još ima?)

imam ja Krugolino.

moj osnovni utisak - i to sam pisala i u potpalublju - je taj da mi te bebe u porordilistu treba da zasluzimo time sto cemo biti krotke i pitome prema osoblju. bebe jesu njihova odgovornost dok su tu ali se ta cinjenica maksimalno zloupotrebljava. znaci - posvadjas se sa sestrom - ne donesu bebu; obuces civilnu spavacicu - ne donesu bebu. procene da nemas mleka (sac metodom) - ne donesu bebu, iako prisustvo bebe podstice laktaciju.

istinu da smo mi mame tim bebama od prvog njihovog placa treba usadjivati i usadjivati i usadjivati tim ljudima u svest dok im se nekako ne primi. ako se primi.

ovo treba preformulisati.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:31 31.10.2008

Re: Ajd i ja

To je onaj što je rekao da prisustvo oca porođaju umanjuje seksualnu želju, pa je digao cenu za isto duplo, tj. na 15.000 dinara (200 eura).

e ovo je stvarno....!!!! da nije stanojevic bio pacijent 'dr' marica?!?! kakav kreten!
a to sto je digao cene...da ne budem bezobrazna ali da li mu to ima veze sa dizanjem neceg drugog?!

kakav idiot!
ps. izvini, brisi ako sam preterala ali taj muski sovinisticki svinjac ne mogu ni na slici da podnesem.
ssvetlana92 ssvetlana92 16:40 31.10.2008

Re: Ajd i ja


Imamo li pitanja za dr Stanojevića? (Mislim, ja imam, ali ko još ima?)

Tate koji ste bili prisutni na porođaju - umanji li vam se seksualna želja, blago meni?


Ja bih da ga pitam, da li, kada budući tata PLATI tih 200 evra, ne treba više da brine o potenciji!?
maksa83 maksa83 16:46 31.10.2008

Re: Ajd i ja

To je onaj što je rekao da prisustvo oca porođaju umanjuje seksualnu želju, pa je digao cenu za isto duplo, tj. na 15.000 dinara (200 eura).

Imamo li pitanja za dr Stanojevića? (Mislim, ja imam, ali ko još ima?)

Mene kao kompulzivno-opsesivnog merača zanima - kako su to merili?

I da li će uvesti povraćaj para ako muža ipak ne mine seksualna želja posle porođaja?

Ako da - kako će to da proveravaju? Ako ne - zašto ne?

Takođe bih ga pitao za izvor te informacije.
I da li je on prisustvovao porođaju svoje žene.

Ako ova zaludna država ikad uvede Ministarstvo Za Držanje Sveća, nominujem dr. Stanojevića za Ministra.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:59 31.10.2008

Re: Ajd i ja

Tate koji ste bili prisutni na porođaju - umanji li vam se seksualna želja, blago meni?


ja nisam tata, ali sam mama dece koje imam s jednim tatom koji je bio prisutan na oba porodjaja i mogu da kazhem da gsn. nachelnik lupeta toliko da me ushi zabolele. pa kako je on doneo ovaj zakljuchak? uradio ispitivanje putem upitnika, slao e-mail tatama ili kako ...daj neka pojasni ovu nauchnu teoremu molim lepo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:08 31.10.2008

Re: Ajd i ja

mislim da to sve gosn doktor S govori iz sopstvenog iskustva, te misli da to vazi i za ostale tate.
bo.lid.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:12 31.10.2008

Re: Ajd i ja

A da ja njemu ponesem - na poklon - kutiju Viagre?
gospojica gospojica 17:36 31.10.2008

Re: Ajd i ja

Krugolina Borup
Gospojice, upravo te preporuke koje si citirala - u celosti odštampane na 58 strana - predala sam doktoru iz Instituta za majku i dete, koji je na sastanku s ministrom bio prisutan u svojstvu člana njegovog tima zaduženog za protokole.

Iste preporuke sad printam ponovo i učim napamet.))

VAŽNA INFORMACIJA:

Javili mi se iz B92 - emisija "Uvećanje" koja je trebala da ide u sredu, zbog američkih izbora, pomerena je na utorak u 8 uveče na info kanalu.

Koliko sam shvatila, u emisiju će biti pozvan i dr Stanojević, načelnik Narodnog fronta. (ako prihvati poziv)

To je onaj što je rekao da prisustvo oca porođaju umanjuje seksualnu želju, pa je digao cenu za isto duplo, tj. na 15.000 dinara (200 eura).

Jedno opšte pitanje za dr Stanojevića bi bilo: Zašto je u porodilištima u civilizovanom svetu protokol podređen potrebama porodilja i beba, a u našim porodilištima je prilagođen što lagodnijem, nesmetanijem i rutinskijem radu ginekologa-akušera (koji su u većini slučajeva muškarci)? To je osnovna stvar koja mora da se promeni!
Drugo pitanje - zašto je u većini zemalja civilizovanog sveta uloga babica daleko veća od uloge lekara prilikom porođaja, a kod nas je ta uloga minorna?
I da ne preskočimo osnovne norme u vezi higijene: Kako je moguće da toaleti u ginekološko-akušerskim klinikama budu u daleko jadnijem stanju u poređenju sa javnim toaletima na npr. beogradskoj autobuskoj stanici? Ja se nisam poradjala ovde, ali sam odlazila i u Narodni front i na Zvezdaru, kao trudnica. Papir i sapun - ne postoje. Na Zvezdari sam u toaletu jednog dana zatekla na zidu razmazan izmet. Sledećeg dana, u tom istom toaletu nije se ništa promenilo. Kako je to moguće???

Odlično za Protokol!

Imamo li pitanja za dr Stanojevića? (Mislim, ja imam, ali ko još ima?)

Tate koji ste bili prisutni na porođaju - umanji li vam se seksualna želja, blago meni?

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:03 31.10.2008

Re: Ajd i ja

nemoj da mu poklanjas vijagru, jel vidis da ne radi u njegovom slucaju? ))
jednatanja jednatanja 10:20 01.11.2008

Re: Ajd i ja

To je onaj što je rekao da prisustvo oca porođaju umanjuje seksualnu želju, pa je digao cenu za isto duplo, tj. na 15.000 dinara (200 eura).


Evo sad kazem muzu koji je prisustvovao rodjenju oba sina sta je doticni dr. rekao, i on se smeje, ne moze da veruje...
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:38 01.11.2008

Re: Ajd i ja

Tate koji ste bili prisutni na porođaju - umanji li vam se seksualna želja, blago meni?

izgleda da se povecala! evo na primer, jebe mi se shta taj chovek pricha.
ssvetlana92 ssvetlana92 16:28 31.10.2008

Hoću da znam!

Čemu bi služio taj BELI telefon i da jeste u funkciji? Ko treba da odgovara na telefon i zašto, kad se već šteta desi?
Šta dalje? Šta dobijamo? Ko sedi iza toga? Šta će preduzeti?????
Kakva anketa meni treba posle porodjaja? Ko to čita, prosledjuje i kome? Zbog čega????
Hoću da znam da će svako nehumano i neprofesionalno ponašanje Odmah biti sankcionisano!
Hoću sada i odmah da se nešto preduzme!
Ej, bre...to je najobičnija humanost, po službenoj dužnosti!
Ako ne znaju, neka se organizuje kurs. Ako ni to ne pomogne, neka rade kao električarke! Možda im proradi mozak!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:35 31.10.2008

Re: Hoću da znam!

a da li smo doznali koji je broj telefona tog The Belog Telefona?
ps. ne mogu sve da citam, nemam vremena, mozda ga je vec neko i postavio...samo ovako malo, da podrzim.
ssvetlana92 ssvetlana92 16:44 31.10.2008

Re: Hoću da znam!

BebaOdLonchara
a da li smo doznali koji je broj telefona tog The Belog Telefona?
ps. ne mogu sve da citam, nemam vremena, mozda ga je vec neko i postavio...samo ovako malo, da podrzim.


Saznali smo, Ivana je bila ekspeditivna! :)
Ali se pitam kome to treba? Dok čekam porodjaj, vrištim od bolova, uz put me vredjaju i napodaštavaju...ja VISIM na telefonu i žalim se nekoj tamo sekretarici! Poslednje što nekom padne na pamet je isprazno torokanje preko telefona!
thebee269 thebee269 16:50 31.10.2008

ministar

pošto sam u zadnjih godinu dana na sreću ili žalost imao prilike da nekoliko puta lično razgovaram sa dotičnim ministrom,
a pošto usput ceo radni vek provodim u zdravstvu mogu vam reći da:

on stvarno ima istinsku želju i potrebu da unapredi sistem zdravstva u Srbiji

iskoreni neodgovornost, bahatost, neljubaznost a bogami i nastručnost u mnogim slučajevima

svede korupciju na minimum, pošto ona nigde u svetu nije iskorenjena

uvede jedan normalan red i standarde u sistem zdravstva itd.itd...

Hoću da kažem da je problem ogroman. Pre svega treba promeniti svest i savest ljudi koji rade u zdrav. ustanovama, a svi znamo koliko je to teško.Treba promeniti odnos prema samom radnom mestu ma koje ono bilo,odnos prema ustanovi u kojoj se radi , odnos prema kolegama sa kojima se radi, samim tim promeniće se i odnos prema PACIJENTU zbog koga se uopšte radi.

Ponavljam ovo će ići jako teško, ali mora početi,i podržavam pre svega inicijativu kao i ministra jer znam da je stvarno iskren.

Na kraju krajeva i pošten je što je veoma bitno zbog mesta na kojem se nalazi, da nije već bi ga oduvala neka od afera, a on čini mi se dolazi na mesto ministra već treći put.
Kazezoze Kazezoze 18:59 31.10.2008

Re: ministar

Na kraju krajeva i pošten je što je veoma bitno zbog mesta na kojem se nalazi, da nije već bi ga oduvala neka od afera, a on čini mi se dolazi na mesto ministra već treći put.

pa koliko mu je mandata potrebno da neshto uradi u tom zdravstvu?
kako trenutno stvari izgledaju, osim dobre volje i zhelje koju je izrazio,on do sada nije uradio nishta, pa chak ni osnovne stvari kao shto su higijena ili profesionalan odnos medicinskog osoblja prema pacijentima... korupciju da ni ne spominjem.
poshtenje bi trebalo da se podrazumeva na ministarskoj funkciji ili mozhda ne?!?
zipa mu specijalan kvalitet - ministar a poshten !!!
gospojica gospojica 17:39 31.10.2008

ups.. dok se snadjem

malo brljam s ovim citiranjem, zato ajde da izdvojeno posaljem ta pitanja za dr Stanojevica

Jedno opšte pitanje za dr Stanojevića bi bilo: Zašto je u porodilištima u civilizovanom svetu protokol podređen potrebama porodilja i beba, a u našim porodilištima je prilagođen što lagodnijem, nesmetanijem i rutinskijem radu ginekologa-akušera (koji su u većini slučajeva muškarci)? To je osnovna stvar koja mora da se promeni!
Drugo pitanje - zašto je u većini zemalja civilizovanog sveta uloga babica daleko veća od uloge lekara prilikom porođaja, a kod nas je ta uloga minorna?
I da ne preskočimo osnovne norme u vezi higijene: Kako je moguće da toaleti u ginekološko-akušerskim klinikama budu u daleko jadnijem stanju u poređenju sa javnim toaletima na npr. beogradskoj autobuskoj stanici? Ja se nisam poradjala ovde, ali sam odlazila i u Narodni front i na Zvezdaru, kao trudnica. Papir i sapun - ne postoje. Na Zvezdari sam u toaletu jednog dana zatekla na zidu razmazan izmet. Sledećeg dana, u tom istom toaletu nije se ništa promenilo. Kako je to moguće???
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:07 31.10.2008

Re: ups.. dok se snadjem

e...to je verovatno odraz te moralne higijene zaposlenih oko cega se sve i vrti (bisajd protokola) - to razmazano po zidu koje niko ne opere ni danas, a ni sutra...
vishnja92 vishnja92 18:04 31.10.2008

Krugolino, molba od mene

vidi - ja znam da ti smatras da od njih treba da krene iskorenjivanje korupcije, ali da li mozes da preneses, bar kao apel dela blogopopulacije, molbu da svako ko ima normalnu i neproblematicnu trudnocu makar pokusa da ne plati?

to uopste nije tako tesko.
treba misliti na one koji ne mogu da plate. meni je to uvek strasno. u porodilistu ima zena koje nemaju ni presvlaku za bebu nego pozajme od bolnice uz obecanje da ce vratiti. ako ninasta drugo, treba misliti na njih malo.

jel mozes to nekako da srocis i da kazes? to je jako vazno. a to je do nas, itekako.
pliiiz Krugolina?
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:22 31.10.2008

Re: Krugolino, molba od mene

Važi Višnja, će kažem.
U pravu si.
Treba i s jedne i s druge strane istovremeno raditi na tome.
vishnja92 vishnja92 18:51 31.10.2008

Re: Krugolino, molba od mene

e hvala ti :)
NNN NNN 18:49 31.10.2008

i još nešno...OBAVEZNO!

Da medicinsko osoblje nosi VIDNO ISTAKNUTE PLOČICE SA SVOJIM IMENOM i TITULOM!
To pravilo, verovatno, postoji, ali se u praksi ne primenjuje striktno, pa da ne bude "imam primedbu na onu malu što liči na Vesnu Zmijanac", nego ime i prezime.
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:57 31.10.2008

Još za dijasporu

Dnevnik RTSa od juče (30.10) može se pogledati ovdi:

http://www.rts.rs/page/tv/ci/news/17/%D0%A0%D0%A2%D0%A1+1/34/%D0%94%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA.html?position=-1

U samoj špici ima najava teme.
A prilog je negde na dve trećine tarabe, otprilike. Nakon ekonomskih vesti.
elastigirl elastigirl 19:14 31.10.2008

Re: Još za dijasporu

Krugolina Borup
Dnevnik RTSa od juče (30.10) može se pogledati ovdi:

http://www.rts.rs/page/tv/ci/news/17/%D0%A0%D0%A2%D0%A1+1/34/%D0%94%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA.html?position=-1

U samoj špici ima najava teme.
A prilog je negde na dve trećine tarabe, otprilike. Nakon ekonomskih vesti.


Hvala! Koliko vidim kontraudar je vec poceo (komentar na rts-ovom sajtu od ginekologa iz Fronta). Jadno. Treba ih zatrpati sa JOS prica i JOS potpisa za peticiju. Gledacu da ubedim moju mamu da ona posalje svoje iskustvo iz istog tog Fronta kad je mene radjala, i dan danas se seca da joj je jedna od babica usred teskog porodjaja pre TRIDESET OSAM godina rekla nesto tipa: 'sto si dosla da se poradjas kad NISI SPOSOBNA da budes majka'??? A meni pupcana vrpca bila obmotana oko vrata??? Na srecu nekako se rodih, nikakvih posledica nije bilo, i ja sam (valjda) zdrava i normalna osoba. Sta mislite zasto ja nemam brata ili sestru? I da li bi ih imala da se medicinsko osoblje normalno ponasalo?

Inace imam jedno pitanje za Stanojevića (verovatno nije uopste bitno ali mozda ponekome - kao meni - smeta). Koliko sam obavestena ime ulice 'Narodni Front' je promenjeno u 'Kraljice Natalije'. Pitanje: zasto se bolnica i dalje zove Narodni Front? Da li zbog toga sto su pravila pisana na osnovu nekih vojnih obrazaca (npr.: 'porodilje pre vizite moraju da zatezu krevete i da uklone sve svoje stvari sa vidika, ukljucuci i papuce')?
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:40 01.11.2008

Re: Još za dijasporu

kuku krugolina, od RTS-a sam i pobegao. skidaj to kako znash.
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:46 01.11.2008

Re: Još za dijasporu

A, bre, Marco, nije to isti RTS... ovo je javni servis sada, znaš.)

Što se tiče komentara na vesti... što mi je zanimljivo što je od svih vesti (a bilo ih taj dan, ihahaj), komentar stigao samo na vest o porodilištima. I to od nekog ginekologa koji radi u GAK Narodni Front, a nije imao petlju da se potpiše imenom i prezimenom. Kako li se on osetio prozvanim, kad nigde u vestima rečju nije pomenut GAK NF? Pričalo se generalno, o porodilštima.
NNN NNN 21:00 31.10.2008

Meni je sad najteže :)

Od kad je stigla informacija za "Uvećanje", pa do emitovanja iste, očekujem da me žena progoni pitanjem (na koje nikad nemam odgovor) :"Šta da obučem?". Iako je izbor sužen posle trudnoće i porođaja, I have no idea, zapravo imam...
...ne znam da li gledate Survivor (bilo je ideja da se serijal snima u srpskim porodilištima, ali iako je jeftino nije komercijalno), nije bitno, ono što je bitno da se ona lutka slikala za Playboy. Bila jedan dan na TV, ispala odma' i slikala se. Tako da mi pada napamet, da posle pojavljivanja na TV B92 INFO, iskoristite šansu i slikate se. Tema broja Srpske majke u borbi protiv bele kuge. Ne bih bio prvi bloger kome se žena slikala za isti. A i ubuduće možda ne bih morao da odgovaram na čuveno pitanje.
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:11 31.10.2008

Re: Meni je sad najteže :)

)))
Esi i ti blesav!
antioksidant antioksidant 21:53 31.10.2008

Re: Meni je sad najteže :)

Krugolina Borup
)))Esi i ti blesav!

a sto?

taman moze da se proveri da li se smanjuje ta seksualna zelja
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:02 31.10.2008

Re: Meni je sad najteže :)

))
I tebe prepisujem u kolonu "blesav".)
NNN NNN 22:50 31.10.2008

Re: Meni je sad najteže :)

a sto?

taman moze da se proveri da li se smanjuje ta seksualna zelja
Q:A je l' vam daju brom u vojsci?
A:Ne znam, al' na mene ne deluje!
antioksidant antioksidant 23:17 31.10.2008

Re: Meni je sad najteže :)

Q:A je l' vam daju brom u vojsci?
A:Ne znam, al' na mene ne deluje!

ako je lik iz gak-a u pravu eto ustede u budzetu.

umesto tolikog broma u ishrani (ili bese caju??)(koji ipak mora da kosta nesto) jednostavno svi regruti redovno da pohadjaju porodjajne sale

ne kosta nista a i porodilje ne mogu vise da se zale kako su same prosle kroz najlepsi i najtezi trenutak

jedino je problem ako su posledice trajne!

sta kaze na to precasni doktor?
aleksandarz92 aleksandarz92 23:20 31.10.2008

Re: Meni je sad najteže :)

antioksidant
Krugolina Borup
)))Esi i ti blesav!

a sto?

taman moze da se proveri da li se smanjuje ta seksualna zelja


Ma onaj je do tog zakljucka o seksualnoj zelji dosao prostom logikom:

Vecina muskaraca ne prisustvuje prodjaju, i vecini se posle porodjaja povecava seksualna zelja.
Iz toga sledi: Ako prisustvuju porodjaju - opasce im seksualna zelja. Logicno, zar ne?
NNN NNN 23:32 31.10.2008

Re: Meni je sad najteže :)

Vecina muskaraca ne prisustvuje prodjaju, i vecini se posle porodjaja povecava seksualna zelja.
Iz toga sledi: Ako prisustvuju porodjaju - opasce im seksualna zelja.
Zapravo SEKS SMANJUJE SEKSUALNU ŽELJU, jer neposredno posle seksa muškarac gubi želju za istim.
Logicno, zar ne?

vakum vakum 23:34 31.10.2008

Re: Meni je sad najteže :)

U stvari su žene protivnice da muškarci prisustvuju porođaju jer ako oni nisu tu mogu posle celi život da ih nabeđuju kako je to strasno i kako to oni nikada ne bi mogli da izdrže. Koliko ja vidim osnovne žalbe na porođaj su daje osoblje neljubazno, pa i kad odete u opštinu ili u neku drugu državnu šaltersku službu doživljavate isto, pa opet tamo idu i muškaci i žene.
NNN NNN 23:44 31.10.2008

Re: Meni je sad najteže :)

vakum
U stvari su žene protivnice da muškarci prisustvuju porođaju jer ako oni nisu tu mogu posle celi život da ih nabeđuju kako je to strasno i kako to oni nikada ne bi mogli da izdrže. Koliko ja vidim osnovne žalbe na porođaj su daje osoblje neljubazno, pa i kad odete u opštinu ili u neku drugu državnu šaltersku službu doživljavate isto, pa opet tamo idu i muškaci i žene.
Video bih ja šta bi žene rekle za neljubazno osoblje u kafani, ali mi ćutimo i trpimo.
vakum vakum 23:47 31.10.2008

Re: Meni je sad najteže :)

A nijesam mislio na Crnogorsko primorje.
anabras anabras 12:15 01.11.2008

Re: Meni je sad najteže :)

jadni vi
Unfuckable Unfuckable 01:36 01.11.2008

želim biti

fuckin' prvi
koji će saznati kada ide to Uvećanje na TV
zaista.

ps
Zapravo SEKS SMANJUJE SEKSUALNU ŽELJU, jer neposredno posle seksa muškarac gubi želju za istim.

samo još kurton i :
potpuno spasonosna vijest za pobesnele lekare - prema informacijama iz prve ruke - bg porodilišta, koji, pomalo režeći, komentarišu blog92 dok pregledaju buduće mame.
Informacija je od petka, sveža.
Puvakanja tipa : "Seru ove žene, a bez nas ne mogu..."
Neće biti posla za Vas, jel to želite ?
Jel to cilj, ....*)%$#...?
takamatsu takamatsu 07:13 01.11.2008

Blagi Boze....

Draga gdjo Krugolina,
cak i ako se nista ne makne s mesta, pocelo je da se GOVORI.
Ja sam juce otvorenih usta slusala kako zene koje nemaju veze sa internetom, znaju za sajt i akciju, i traze nacin da posalju svoja iskustva....
Otvorenih usta sam slusala moju kevu (72 godine), kako prica kako je bila ponizavana jer "ni posle 5 godina nije uspela cestito dete da rodi" (mene :), od 2.800), kako je bila sa jos jednom zenom u krevetu jer je bila guzva, kako su se izdirali da je "bas sad nasla da se poradja" (sneg do iznad kolena, moj otac ju je na rukama doneo do porodilista jer kola nisu mogla da pridju), kako se "razmazena gospodja najela grozdja u februaru" (kakvo bahacenje!) pa su je zato spopali trudovi (svakako zainat osoblju) i tako dalje i tome slicno...
Koleginica koja radi sa mnom, Beogradjanka, doktorica udata za lekara, iz beogradske lekarske porodice, je pre 35 godina, posle prvog porodjaja, dobila na prvi podoj - devojcicu, a ne sina kojeg je rodila. Posto nije mogla da ustane, da trci za sestrom koja je otprasila noseci ostale bebe, placuci je podojila to neko bebenche, a malko kasnije je dosla sekicina mati, noseci njenog sina i placuci, zena je bila pokretnija i u boljem stanju pa su mogle - eto - da se zamene....
Dakle, TREBA DA SE ZNA.

A jos jednu stvar moram da kazem: ovaj komentar na Krugolininom sajtu me je posebno "ganuo", pa cu biti slobodna da ga prenesem u celini, unapred se izvinjavam zbog toga sto ce se stranica ucitavati vekovima, na nasem brzom pa jeftinom internetu:

#

Ne znam ni gde da pocnem... posto ja na ovo gledam sa druge strane, mozda je moje misljenje neprihvatljivo za vecinu, ali da pokusam... stavka I, da zaposleni persiraju -upravo obracanje imenom je mnogo licnije pa se negde preporucuje zarad narusavanja barijera i smanjivanja neprijatnosti, drugo samo persiranje jako zbunjuje osobe sa sela na pr... ko je ovo pisao vidi se da ne radi bas previse sa svim drustvenim nivoima; -da se trudnice upoznaju detaljno... to bi zauzimalo negde otprilike 3-4 sata informisanja i na kraju bi sledilo 'ne razumem'. Dajte malo razumno ogranicite; -da budu na raspolaganju u svako doba... ok,onda treba 1 zaposlen na 1 trudnicu. Ok, karikiram, ali nisam daleko od istine. Pola zahteva trudnica (i ostalih pacijenata) je nerazumno, nekad jednostavno zahtevaju da im popunite sve praznine u paznji koje im nedostaju u zivotu. Volela bih vas vidim kako bi vi postupali posle izvesnog vremena; -da se biranim recima saopstavaju... to mislim da se svi trude da rade. Ali naravno ljudi su razliciti pa ne mozete od svakog zahtevati puno suosecanje, neko ce biti grublji neko nezniji, mislim da ste kroz zivot to vec ukapirale; -uvesti zvonca, to ok., ali nekima zavezati ruke da ne dozivaju da pitaju koliko ima sati i kad ce vec jednom beba; -za vredjanje se slazem, to ne treba nigde u drustvu da postoji. Jedino sto stvarno ne znam kako to iskoreniti ako se ne krene od kucnog vaspitavanja i davanja primera sopstvenoj deci. Ovako na precac ne ide; -prijavljivanja prekrsaja - dici jos jednu ustanovu pored samo za sudske potrebe, posto imam osecaj da ce biti prijavljenih koliko i zaposlenih, jer ljudima ne mozes udovoljiti. Pre da se uvedu pravila posanja osoblja, ali i pacijenata, pa kaznene postupke za prekrsaje kucnog reda. Za deo-zastareli itd, to treba dobro pretresti nekoga ko tamo radi vec duze vreme, nesagledljivo je ovako a sa par stavki se nece nista resiti; korupcija-riba smrdi od repa.. pocnite od vlade, oni uvode zakone i pravila. I jos samo-malo je licemerno to sto radite, svi se vi kao uzasavate svakakvih takvih stvari (da ne nabrajam poimenice) a sve to u stvari krece samo iz drustva, udruzite se i dajte sve od sebe da to drustvo bude bolje i jednoga dana, ne tako brzo kao sto zamisljate, ce i biti. Niste tako slatke kao sto bi volele da mislite (obracam se zenama trudnicama ali u globalu vazi za sve ljude na svetu). Ako mi ne verujete pitajte vase najblize. Znam da su delom ta ruzna iskustva koja ste dozivele stvarno ruzna i stvarno ne trebaju da se desavaju, ali je to od istih takvih ljudi kao sto ste same, samo u ovom slucaju neki drugi imaju moc da vam pomognu pa je to teze preziveti. Zato sledeci put kad vi sami imate istu tu moc, dobro razmislite kako cete se ponasati jer ruzno samo ide u krug i ne vredi se zaliti kad vam se vrati. Ili mozda ima tu nekoga koji nikad nista nije ruzno ucinio, jako bih volela da cujem i tu laz. Eto. Sad sam se vec umorila pa vam dopustam da dalje sami zakljucujete.
(Slađana, 27.10.2008, 13:44)


Kao osoba i sa jedne, ali i druge strane, da parafraziram gdju Sladjanu (koja je - kako rece - sa druge strane), kao covek sa diplomom medicinskog fakulteta, iako ne ginekolog, mislim da mogu sebi da dozvolim da kazem ovo, posto je dr Nesic u komentarima sve rekao o Komori i Institucijama esnafa...

Covek koji sa ocito velikim ogorcenjem, zlobom i mrznjom smatra da su mu pacijenti (ocito odreda, i bez izuzetka) - primitivni, zapusteni, pokvareni, podli, bedni, zahtevni, razmazeni, licemerni, itd.....

Kako gleda na sebe? Kako sebe ujutru gleda sa osmehom u ogledalu, pre nego krene na posao?
Sa kakvom motivacijom ide na posao? Zasto UOPSTE ide na taj posao? Uvek moze da raznosi burek, ali onda nece moci da uzme 10 eur za "namestanje grudi" porodilje...

Da li je svestan da je SAM SEBE takvim nacinio, a ne "primitivni" i "licemerni" pacijenti, drzava, Bog ili neznano ko?

Sta, PACIJENTI su vas naterali da imate neljudski stav?
Ili, mozda - kako se da videti - niste ni svesni u sta/cega ste se pretvorili?
Da li zaista mislite da ce veca plata da vam da ono "nesto"... da pacijenta makar pocnete da gledate kao coveka kojem treba pomoc?
Bez sudjenja i presudjivanja - da li je crn, beo ili zelen, da li je musav ili okupan, da li razume kad mu se kaze VI ili je stoka, pa mu treba reci DJE, jer - drugo ne razume....?!

Da li ZAISTA mislite da vise ne postoji medicinsko osoblje koje - i pored svih "cari" profesije - postuje i voli pacijenta, i posle 25 i vise godina staza...?
Koje ne misli da li pacijent ima ili nema para.... Ili je TO mozda najbitnija stavka u proceni "finoce", kulturnog nivoa i sofisticiranosti pacijenta koji trazi pomoc?
Da li znate, "Sladjane", da postoje ljudi, pa i "cak" i doktori, koje pacijenti postuju i bez para, mita i "razmene dobara"?

Da me ko od kolega ili koleginica sa strane gdje Sladjane ne razume pogresno: ja sam u Srbiji.
Jos jedno malo pojasnjenje: iako znam mnogo Sladjana, znam mnogo i "ovih drugih".
U medicinskoj profesiji IMA "drugacijih".

Da li "Sladjane" poznaju neku akusersku sestru koja po svojoj palanci 30 godina prica, bodri, uci, prica i - opet prica - zar i to nije posao medicinskog osoblja?! Jeste li ikad citali Batuta? Mozda bi trebalo.
Ili mozda mislite da i - recimo - svako zivi treba da odere pacijenta, sa ponizavanjem i omalovazavanjem, a - pravdajuci se "situacijom u drustvu", "kako to svi ostali rade", i slicnim sentencijama?
Znate li sta je sentencija? To vam je srednjoskolsko znanje, kao i pojmovi tipa zdravstveno vaspitanje, zdravstveno obrazovanje, i jos poneki.... Etika?

Znate sta je najgadnije u celoj prici: sto prljavi, niski, necasni, razocarani, ogorceni ljudi, misle da su svi ostali takvi, i TIME pravdaju sopstvenu ljudsku gadost.


Zato jos jednom od srca pozdravljam gospodju Krugolinu, i zelim i nadam se da tokom decenija u ovoj struci Ljudskih Bica nece biti manje.... Pozdrav svim Partibrejkerima, u zemlji i van nje.

Pristalica sam uvodjenja video nadzora. Da se odmah razumemo.....
I - pristalica sam toga da se javno objave imena i prezimena korektnih, pristojnih, profesionalnih pripadnika medicinskog esnafa, jer meni drugo nije dozvoljeno....

Dragim trudnicama od srca svako dobro.
Bas sam mislila da covek ogugla posle mnogo godina staza, smena, terena, i cudesa, ali suze su mi posle vise puta citajuci neke price..... Ni moje nije donela roda, a i ja imam (punoletnu) cerku....
----------------------------------
Molim gdju Krugolinu da - ako nadje za shodno - ovo moje malo price slobodno premesti na svoj sajt, medju komentare. Hvala, divljenje, podrska i pozdrav.

miniko63 miniko63 10:13 01.11.2008

SAJT

Ne bi bilo lose okciti i broj belog telefona na sajt Majka Hrarabrost:)
Jaril Jaril 10:25 01.11.2008

Re: SAJT

И исповести породиља примати и обичном поштом.
Unfuckable Unfuckable 13:03 01.11.2008

Re: Blagi Boze....

svaka čast, takamatsu
potpisujem od reči do reči

Predlog Krugolini :
i takamatsu da ide s vama kod Tomitze (naravno, ako nađe vremena & želi).
Ovakve plejere uvek treba imati pored sebe ; )
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:29 01.11.2008

Re: Blagi Boze....

Takamatsu - veliko HVALA za komentar. Upravo sam ga objavila i na sajtu. Poslednjih dana kasnim sa unošenjem izmena na sajt (nema se vremena), ali nadoknadiću to u danima koji dolaze.

Što se tiče medicinskog osoblja, pa naravno da među njima ima dobrih i divnih. U suprotnom, kompleta ova inicijativa ne bi imala nikakvog smisla, nego bi svima nama preostalo da se samo potrpamo u voz i ćeramo u Moraču! Ova borba je borba i za njih. Duboko sam u to uverena.

Kao što sam i Ministru rekla, moja neka analiza situacije kada je reč o osoblju u porodilištima je sledeća:

S jedne strane imamo mali procenat pokvarenih, korumpiranih, bahatih i bezobraznih.
S druge strane imamo mali procenat onih koji su moralno čisti kao suza, koji su se odupreli pokvarenima.
U sredini je - ogromna većina, i ona ide po inerciji.
Trend trenutno diktiraju oni, što bi moje dete reklo, BREZOBRAZNI.
Na nama je da trend prevrnemo, da diktat prepustimo onim moralno čistim.

Nemamo mi rezervne lekare, babice i sestre.
Ove koje imamo - naši su, takvi kakvi su.
Verujem, duboko verujem, da ta većina jeste GLADNA prevrtanja trenda.
I zato mislim da im činimo uslugu.
takamatsu takamatsu 16:29 01.11.2008

Hvala, Nenadyebivi

svaka čast, takamatsu
potpisujem od reči do reči


Znate sta, sad cu po prvi put da budem bezobrazna na B92 :) - Unfuck, meni licno ne smeta ako su ljudi govna, nego kad krenu druge da mazu istim da bi - zarad njihove licne bedne "savesti"- makar izgledali (i smrdeli) isto.

Krugolini najlepse hvala na svemu, i molim vas - slobodno korigujte u tekstu sta mislite, jer ja nisam bas pismen covek :).
takamatsu takamatsu 16:54 01.11.2008

Re: Hvala, Nenadyebivi

nego kad krenu druge da mazu istim


Da ne bude zabune: mislim na pacijente, u ovom konkretnom slucaju - bolne, jadne, "u potrebi", sto bi rekla jedna starija koleginica, u strahu od svega i svacega.....
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:16 01.11.2008

NAJAVA

Sutra, u nedelju 2.11.2008, oko 9.30, u emisiji "nedeljni žurnal" novosadskog Radija 021 - uključenje u program i priča o porodilištima.
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:59 02.11.2008

RTS1 po drugi put

Evo, ima na youtube samo deo o porodilištima, izdvojen iz celog dnevnika RTS:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana