Gradjanske inicijative| Zdravlje

Sastanak s Ministrom

Krugolina Borup RSS / 30.10.2008. u 13:36

Kao neko ko poseduje natalnu kartu s velikim zemljanim trigonom dva svetla i velikog benefika (Sunce/Mesec/Jupiter), Ministar je bio upravo onakav kakav sam očekivala da će da bude: dobronameran, realan, praktičan i spreman na saradnju u cilju rešavanja problema. (Dobra vest je i da neko s takvom konfiguracijom MOŽE mnogo da učini, tj. ima kapacitet, volju i snagu.)

Prvo što nam je rekao je da bi on prvi potpisao Peticiju, da nije njemu upućena, što ga u istom, jel', onemogućava. U startu se složio sa svim tačkama i potvrdio da je svestan problema koji postoje. Čitao je sve blogove na ovu temu i, što je meni posebno drago - SVE KOMENTARE. Citirao je pojedine od njih. Takođe nam je rekao da je pojedinim kolegama čitao delove blogova i komentara.

Zahvalio nam se na inicijativi. Nama drago. Mi se njemu zahvalili na brzoj reakciji na inicijativu. Njemu drago. Stvorismo atmosferu međusobnog uvažavanja i poverenja.

Puno vremena je utrošio da nam navede šta je u cilju Zaštite prava pacijenata do sada urađeno, a ja moram da priznam da mnoge od tih stvari nisam znala, a očigledno ni mnogi drugi ne znaju. Recimo, hot-line telefon koji se u Peticiji traži - POSTOJI već godinama. Zove se Beli telefon. Slabo ko ikad isti okrene i prijavi bilo šta.

Moje pitanje je bilo: a zašto to ljudi ne znaju? I šta ćemo da učinimo da saznaju? S obzirom da je sastanak bio medijski propraćen, i da će o ovome tek biti reči u nedeljama i mesecima koji dolaze, uverena sam da će se to ispraviti.

Kada je reč o ponašanju zaposlenih, Ministar nam je odmah rekao da je to VEEEELIKI problem koji uopšte nije lako rešiv, to jest da mi živimo u pogrešnom ubeđenju da, kad on nešto naredi, zdravstveno osoblje će to odmah da sprovede.:-) Tu je potrebno menjati svest i edukaciju zaposlenih, i u periodu koji dolazi radiće se detaljno na tome. Uvešće se i neki mehanizmi kontrole, naravno. Bilo je reči o anketi koja će se porodiljama, uz bebu i otpusnu listu, davati da je na miru nakon izlaska iz porodilišta popune i anonimno imenuju sve koji su se na bilo koji način ogrešili o njih tokom boravka u porodilištu. Popunjenu anketu, zapečaćenu, porodilja će predavati patronažnoj sestri u danima nakon povratka kući posle porođaja. Ovo je bio naš predlog, i Ministar se s njim složio. Sledeće nedelje biće organizovan sastanak u Ministarstvu upravo povodom izrade te ankete, i mi ćemo na isti biti pozvani. Anketa bi trebalo da porodiljama bude dostupna već u novembru.

Kada je reč o zastarelim i nehumanim bolničkim protokolima, takođe smo imali potpunu saglasnost - to hitno treba menjati. Zamolili smo Ministra da se kopije postojećih protokola iz 58 porodilišta (koliko ih u Srbiji ima) nabave i daju nam da ih probistrimo. Saznali smo i da protokoli ne postoje uvek u pisanoj formi, kao i da su vrlo često opšti, a ne detaljni. Ministar je s police tada uzeo Vodiče dobre prakse, koji se u Ministarstvu izrađuju već izvesno vreme, i uveravao nas da se na rešavanju problema zastarelih i nehumanih protokola radi. Ali, stvar je sistemske prirode, zahteva mnogo vremana. Zahvalio se što ga "bockamo" da radi više i brže. (Pošto je Krugolina u podznaku rogata marva (Bik), za bockanje ne mora da brine. To mu nisam stigla reći, ali evo - pročitaće.:-)) Pri sebi sam imala Preporuku Svetske zdravstvene organizacije kada je reč o preporučenim protokolima na porođaju i oko porođaja, i isti sam predala članu Ministrovog tima koji je upravo za protokole zadužen. Nije bilo vremena da detaljno bistrimo jedan po jedan neodgovarajući protokol, ali smo se dotakli pitanja rutinskog izvođenja epiziotomije. Kao što se to u pomenutoj Preporuci SZO jasno vidi, ako babica radi svoj posao kako treba - potreba za epiziotomijom je izuzetno retka. Otom potom. Dogovoreno je da do Nove godine imamo seriju sastanaka na kojima će se definisati i izbistriti sve što će se onda preporučiti za sprovođenje u praksu.

Najveći problem, naravno, jeste - sprovođenje u praksu. Mnogo toga na šta smo se mi u Peticiji žalili, na papiru već postoji. Ministar nas je izvestio da, pre nego što je on došao na tu dužnost (na kojoj je s prekidima već izvestan broj godina), to nije postojalo ni na papiru!! Znači, sada bar postoji teoretski okvir, pa stoga imamo više prostora da energiju usmerimo na sprovođenje istoga u praksu.

Što se pitanja korupcije tiče, imali smo malo razmimoilaženje u mišljenju, tj. Ministar smatra da to nije masovna pojava, a Krugolina (a verujem i dobar broj blogera koji su od početka učestvovali u ovoj građanskoj inicijativi) smatra da jeste. S obzirom da na gorepomenuti Beli telefon niko nikad nikog nije prijavio za korupciju, ne možemo Ministru zameriti što misli kako misli. Zaključak je, pak, da kada se reše tačke 1. (ponašanje zaposlenih) i 2. (protokoli), korupcija će se sama po sebi svesti na meru pojedinačnih slučajeva - a kao takva je mnogo, mnogo lakše rešiva. Ne potplaćuju ljudi osoblje u porodilištu da bi oni bili stručni, koliko da bi im poklonili pažnju i pogledali ih, našli im se pri ruci kad zatreba, odgovorili na pitanja, imali strpljenja.

Sve u svemu - dogovorili smo se da radimo zajednički na tome, to jest da građani budu uključeni u kompletan postupak rešavanja problema iznetih u peticiji. Bićemo pozivani na sve sastanke, obaveštavani o svim koracima.

Sledeće nedelje definišemo anketu, koja od novembra kreće u primenu.

Do Nove godine trebalo bi da zajednički osmislimo način rešavanja problema navedenih u peticiji. Onda sledi pozivanje svih 58 načelnika srpskih porodilišta da se s istima upoznaju.

U prvom kvartalu 2009. godine očekujemo prve rezultate implementacije istih.

Rokove je predložio Ministar, a mi smo ih prihvatili kao realne.

Saznali smo i da UNICEF ima nameru finansirati tzv. Baby Friendly Plus program, kao i da pre Nove godine Ministarstvo dobija sredstva za tzv. male, sitne nabavke stvari koje su porodilištima neophodne. Krugolina je tu skočila i viknula: "Mrežaste gaće!" Ministar se dao zbuniti samo u prve 3,5 sekunde, zatražio pojašnjenje, koje je i dobio, a potom izjavio (parafraziram, na snimku ćete već videti kako je tačno rekao): "Daćemo porodiljama mrežaste gaće, a zaposlene ćemo da istresemo iz gaća!"

Ceo sastanak snimala je ekipa B92 - da li će, gde i kada to biti emitovano ili dostupno, ne znam. Važno je da je kompletan događaj sada (a verujem da će biti i u budućnosti) medijski propraćen. Mnogo je toga o čemu treba obavestiti javnost. Mnogo je poverenja javnosti potrebno uliti da bi se i sami počeli aktivirati da uzmu učešća u rešavanju problema, tj. prijavljivanju neprijatnih iskustava iz porodilišta.

Ja verujem da ćemo, zajedno s Ministrom, uspeti da promenimo trenutno stanje.

Ovo je bio prvi korak. Sat vremena je malo za bilo šta drugo. Uspostavili smo kontakt. Dogovorili se o saradnji.

Posao na rešavanju problema tek počinje.

***

Ps: vesti sa sastanka danas možete gledati u vestima B92, kao i na RTS Dnevniku.

Pps: sledećeg utorka, o istoj temi biće reći sat vremena u emisiji "Uvećanje" na B92 Info kanalu.

Ppps: ako sam nešto zaboravila, a sigurno jesam, Dr M i NNN će da dodaju. Pišem u žurbi, da što pre podnesem izveštaj.:-))))

 



Komentari (356)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 13:42 30.10.2008

meni zvuči

ok.
za sada.
zašto moram da idem na "hronološki" da bih video ovaj tekst ?

ps : pošto sam Prvi
i mene da vodite kod Ministra sledeći put !
Biću dobar....obećavam
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:52 30.10.2008

Re: meni zvuči

ps : pošto sam Prvi
i mene da vodite kod Ministra sledeći put !
Biću dobar....obećavam


Za Ministra bi bio spreman izaći iz anonimnosti, a zbog nas ne??
Duboko si me razočarao, Unf, i kao čovek i kao komunista...))))

Vodimo te sledeći put, no problemo.
Unfuckable Unfuckable 13:55 30.10.2008

Re: meni zvuči

ne zezaj bre :
isplanirao sam kostim Nindže i nastup ispred kabineta, čisto da ga uplašim svojim treningom.
NNN NNN 14:04 30.10.2008

Re: meni zvuči

Ja sam, davno, imaO ideju da se obučem u kostim MEČKE i da ZAIGRAM ISPRED NJIHOVIH VRATA.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:12 30.10.2008

Re: meni zvuči

pošto sam Prvi
i mene da vodite kod Ministra sledeći put !
Biću dobar....obećavam


ja mislim da si ti taj ministar!
Unfuckable Unfuckable 14:19 30.10.2008

Re: meni zvuči

hehehehe
ne bio mu ja u koži ; )))))
NNN NNN 14:28 30.10.2008

Re: meni zvuči

Unfuckable
hehehehe
ne bio mu ja u koži ; )))))
Zapravo cela ova misija je imala i skriveni cilj, a to je da pitamo uredništvo B92loga za Unfov identitet :)
Unfuckable Unfuckable 14:30 30.10.2008

Re: meni zvuči

pa...zna to ...ministar ; )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
je l me pozdravio, ha ?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:35 30.10.2008

Re: meni zvuči

je l me pozdravio, ha ?


ama sumnjivo je ovo kako je odmah ministar reagovao bash kako smo hteli. sve znao, citirao poneke postove itd. nema druge unf je taj!
NNN NNN 14:36 30.10.2008

Re: meni zvuči

Unfuckable
pa...zna to ...ministar ; )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
je l me pozdravio, ha ?

Više puta je pokušavao da skrene temu na razgovor o tebi, a na kraju, kad smo odlazili je doviknuo: "POZDRAVITE MI..." :)
Unfuckable Unfuckable 14:37 30.10.2008

Re: meni zvuči

pa....čuli smo se sinoć malo, etotako.... neobavezno
AlexDunja AlexDunja 14:56 30.10.2008

Re: meni zvuči

pa....čuli smo se sinoć malo, etotako.... neobavezno

i on ti duguje nesto...
sa pokera?
)
Unfuckable Unfuckable 15:10 30.10.2008

Re: meni zvuči

; ))))))))
ne.nevena ne.nevena 13:43 30.10.2008

Juuhuuu!!!

Odoh da natenane uzivam u tekstu!

constrictoria92 constrictoria92 13:48 30.10.2008

Svaka cast!

Nesto se menja!
Mene brine onaj deo "poraditi na svesti". Mislim da je pre tacnije reci "poraditi na savesti" (cast svetlim izuzecima)...
lenamur lenamur 13:52 30.10.2008

Re: Svaka cast!

Cestitke i od mene.
Zaista nisam verovala da nesto moze da se desi tako brzo. Doduse, nista se 'konkretno' nije jos desilo, ali je ovo veliki korak i zasluzuje punu paznju.
Pozdrav i podrska za dalje!
smdf smdf 13:49 30.10.2008

Cestitam!

Svaka cast, ipak se (p)okrece!
blue rider blue rider 13:50 30.10.2008

Gradjanska inicijativa

Zato i postoji. Ali bih samo napravio malu razliku i posebno pohvalio ekipu koja je posetila ministra. Nije dovoljno ukazivati na probleme, hajde da vidimo i predloge, realne, za resenje. I sto je jos vaznije - volju i zelju da se pokrene/pomogne implementacija.
Siguran sam da ce, ako istraje, ova inicijativa biti uspesna i mozda motivisati na jos neke.

Pozdrav svima i cestitke za pocetak
NNN NNN 14:31 30.10.2008

Re: Gradjanska inicijativa

Pozdrav svima i cestitke za pocetak
Upravo se tome i nadamo - POČETKU!
MilutinM MilutinM 13:52 30.10.2008

Lepo

Sjajan primer kako može da funkcioniše saradnja državnih institucija i gradjana.

Čestitam na ovom (početnom!) uspehu i želim da ne posustanete. Ni vi ni Ministar
drug.clan drug.clan 13:52 30.10.2008

najpre svaka cast

Ovde moram da izrazim moje divljenje i postovanje za nesebicnost i trud, i da izrazim misljenje da je vreme da dobijemo novog ministra zdravlja posto je sadasnji vec sasvim dovoljno na toj funkciji. Ja predlazem Krugolinu na mesto ministra zdravlja i potpredsednika vlade sa pravom veta!

Kao skeptik po prirodi moram da izrazim i rezervu prema rezultatima akcije ali ako od ovoga ispadnu i samo gace svima ce se isplatiti (osim Krugolini mozda)
ne.nevena ne.nevena 13:54 30.10.2008

Anketa

Meni samo malo nije jasno oko te ankete: sta ce da spreci patronaznu, da za 20 ojra ne preda koverat, vec da ga "izgubi" u putu? mislim, da sam ja neka ostrokondja na porodilistu, mozda bih se i sprijateljila sa nekom patronaznom koja ima veliki resor?

mada, dobro. o tom, po tom.

lici da ce biti i konkretne koristi od ovoga!
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:10 30.10.2008

Re: Anketa

Meni samo malo nije jasno oko te ankete: sta ce da spreci patronaznu, da za 20 ojra ne preda koverat, vec da ga "izgubi" u putu?


Razmišljala Krugolina već o tome.
Danas nije bilo vremena da ulazimo u bilo kakve detalje oko bilo čega.
Ovo je pitanje za sastanak sledeće nedelje, kada ćemo se dogovarati oko ankete.
Ja sam mislila predložiti da se svaka porodilja, posle par nedelja, pozove od nekog "glavnokomandujućeg" telefonom da pita da li je anketu popunila ili ne.
To je totalno izvodljivo, oni inače zovu porodilju - mene su zvali čim sam u kuću ušla iz porodilišta, da me pitaju nešto - ne sećam se više ni ja šta...
ptiki ptiki 16:12 30.10.2008

Re: Anketa

Šta mislite o tome da se tako popunjene ankete šalju direktno u Ministarstvo, sa posebnom naznakom "porodilična anketa" ili tome slično, tako da Ministar ima direktan, a ne posredan uvid.
Mislim da bi se time izbegle moguće malverzacije. Mada... svugde postoje rupe...
Možda bi Ministarstvo moglo da uvede princip, ili nekakav ne pisani protokol, "treća prijava - otkaz". Mislim da bi se takvom politikom, odnosno barem svesti o postojanju takvog mehanizma, uspešno i brzo promenila "svest zaposlenih"...

Mnogo mi je drago da sam barem potpisom učestvovao u ovome.
Eto, sad porazmislite o drugom epitafu... Moj predlog da umesto "umrla naivna" bude "preporpdila porodilišta"
ivana23 ivana23 16:23 30.10.2008

Re: Anketa

Šta mislite o tome da se tako popunjene ankete šalju direktno u Ministarstvo, sa posebnom naznakom "porodilična anketa" ili tome slično

Ako ih neko ne preuzme, nece ni 10% stici u Ministarstvo, ko ce uz bebu i porodilju u kuci da se seta do poste... Znamo kakav smo mi mentalitet!
cassiopeia cassiopeia 13:56 30.10.2008

Jupiii!!!

Čestitam na upornosti i volji da se stvari u porodilištima dovedu na nivo dostojan ljudskog bića, tj. mama Kengurica i tata Kengura.

Sve najbolje!
vishnja92 vishnja92 13:58 30.10.2008

odlicno

i znas - Ministar je po pitanju korupcije potpuno u pravu. ja ti lepo kazem da to ne krece od njih nego od nas. i on jeste tu nemocan dok ljudi placaju i cute.

na glavu cu svima da vam se popnem sa ovim dok ne ukacite :)))
nemojte ljudi placati nikome nista! oni ne mogu uzeti novce koji im se ne nude, aman!

ps - Krugolina, idi spavaj, tu smo svi mi sa Supermodom na celu - a on te voli. aj zdravo. nemoj da te vidim da si online do uvece.

Healer Healer 14:16 30.10.2008

Re: odlicno

vishnja92
i znas - Ministar je po pitanju korupcije potpuno u pravu. ja ti lepo kazem da to ne krece od njih nego od nas. i on jeste tu nemocan dok ljudi placaju i cute.

Da...
Zato ja i dalje insistiram i insistiraću kada god se ukaže prilika i na blogu B92 da se jasno i glasno izgovaraju imena i prezimena onih lekara koji traže novac od pacijenata za usluge za koje su od države plaćeni. To je u interesu kako svih nas tako i ogromnog broja lekara koji stručno i dostojanstveno obavljaju svoju profesiju.

Čestitke :)
ivana23 ivana23 15:51 30.10.2008

Re: odlicno

Bravo za Nasu ekipu i ministra,



Zahvalne malenice...
dolybell92 dolybell92 22:03 30.10.2008

Re: odlicno

na glavu cu svima da vam se popnem sa ovim dok ne ukacite :)))
nemojte ljudi placati nikome nista! oni ne mogu uzeti novce koji im se ne nude, aman!


... tako ćeš dobiti i uslugu koja ti se ne nudi...
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:06 30.10.2008

Re: odlicno

A šta kad traže? Otvoreno traže.
vishnja92 vishnja92 05:00 31.10.2008

Re: odlicno

a sta ako ih odbijes? pa ne mogu da ti zabrane da se porodis, pobogu :)

a svakako mislim da je razlika u "usluzi" kada su potplaceni i kad nisu precenjena. samo drpaju pare, pa ako prodje - prodje. prosto mi je neverovatno da ti otvoreno traze lovu - mislim, kako zvuci to? "plati pa cu..." sta?

ja zapravo ne verujem da novci mogu bitno da izmene necije profesionalno i nauceno ponasanje. to je.
ivana23 ivana23 09:20 31.10.2008

Re: odlicno

vishnja92
a sta ako ih odbijes? pa ne mogu da ti zabrane da se porodis, pobogu :)a svakako mislim da je razlika u "usluzi" kada su potplaceni i kad nisu precenjena. samo drpaju pare, pa ako prodje - prodje. prosto mi je neverovatno da ti otvoreno traze lovu - mislim, kako zvuci to? "plati pa cu..." sta?ja zapravo ne verujem da novci mogu bitno da izmene necije profesionalno i nauceno ponasanje. to je.

Podrska Visnjo!
vishnja92 vishnja92 11:25 31.10.2008

Re: odlicno

hvala Ivano :)
Unfuckable Unfuckable 12:11 31.10.2008

Re: odlicno

istina : ako je neko nemoralni smrad - biće to i sa duplo većom platom
palilula92 palilula92 14:02 30.10.2008

CESTITKE!!!!!!!!!

Stvarno fantasticno, priznajem nisam ocekivala ovoliki uspeh. Bas mi je drago, ma i vise od toga.....

Bravo

I za tebe, a bogami i za Ministra :))
****
Jesi li ga pitala ko je zaduzen da odgovara na emailove na zvanicnom site-u Ministarstva i zasto taj ne radi svoj posao?

jos neke ideje

mozda za kasnije, ali vredne pomena Ministru.
U UK svak lekar mora od skoro na svakih 5 godina da revaliduje svoju diplomu. On izlazi pred komisliju kojoj podnosi dokaze o tome na kojim je konferencijama bio, koliko je radova objavio, kakvi su ishodi lecenja za procedure koje on primenjuje u praksi i 2 znacajne tekovine
1 patient survey (gde pacijenti ocenjuju svog lekara, anonimno)
2 Multi-source feed back (gde kolege, sestre, sekretarice, cistacice i sl pisu sta misle o karakterui manirima lekara, anonimno)
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:07 02.11.2008

Re: Bravo

Jesi li ga pitala ko je zaduzen da odgovara na emailove na zvanicnom site-u Ministarstva i zasto taj ne radi svoj posao?


Bogami, jesam.))

Odgovor je bio da oni sve primaju, sve čitaju, i reaguju (maltene, ispalo je da su na prva dva emaila počeli da čitaju blogove), ali nemaju para da nekog zaposle da odgovara na mailove.

Šta da mu kažeš kad kaže "nema para"? )

Za licenciranje lekara, koliko sam ja shvatila, upravo ovih dana je doneta odluka o tome, i čini mi se da su ustanovili period of 7 godina. Ali, nisam sigurna koje uslove moraju da ispune da bi obnovili licencu.
jeremija92 jeremija92 14:05 30.10.2008

Porodilišta će biti O.K.

Dakle, napred u nove pobede protiv bele kuge.
Počnimo još večeras.

Re: Porodilišta će biti O.K.

mislis nocas? :))
palilula92 palilula92 14:07 30.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

Jeremija, Jeremija..................
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:11 30.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

Dakle, napred u nove pobede protiv bele kuge.
Počnimo još večeras.


mislis nocas? :))


a shto mora da chekamo do vecheras ili do nocas???

Re: Porodilišta će biti O.K.

ne znam za tebe, ali kod mene je to na poslu kaznjivo:))
jeremija92 jeremija92 14:36 30.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
ne znam za tebe, ali kod mene je to na poslu kaznjivo:))

:))))))))))))))))))))))))
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:07 30.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

ne znam za tebe, ali kod mene je to na poslu kaznjivo:))


pa imash valjda pauzu za ruchak? :))))))
jeremija92 jeremija92 19:20 30.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

njanja_de.manccini
ne znam za tebe, ali kod mene je to na poslu kaznjivo:))


pa imash valjda pauzu za ruchak? :))))))

:)))))))))))))))))))))))
vishnja92 vishnja92 19:31 30.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

ubiste jeremiju :)))
reanimator reanimator 19:49 30.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

jeremija92
Dakle, napred u nove pobede protiv bele kuge. Počnimo još večeras.

Pokusao sam da se ukljucim u akciju, ali sam grubo odbijen i poslat ovamo. Ali podrzavam

Re: Porodilišta će biti O.K.

care!
trickshot trickshot 20:22 30.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

Dakle, napred u nove pobede protiv bele kuge.
Počnimo još večeras.

Krugolina, alal vam cufte.
Nisam u BG, tako da mi je malo teze pored ostalih stvari da objasnim mojoj gospodji koja je u BG kakvu akciju sprovodite a pratim vase angazovanje na blogu od pocetka a nesmem nista da kazem u cilju svedocenja, nisam majka, nemam skustvo iz prve ruke ali znam sta se desavalo ( kad i cistacice preuzmu ulogu glavne sestre) te vam ovom prilikom pruzam svesrdnu podrsku za uspostavljanje normalnih , ljudskih, civilizovanih odnosa u porodilistima.
Sa obzirom da je i ona kao i 99% porodilja u Srbiji imala lose iskustvo sa doticnim ustanovama a roditelji smo cetvoro dece, u slucaju ankete, racunajte kao da smo u punom broju.

BTW sto se tice pobeda, meni je dosta.
jeremija92 jeremija92 20:39 30.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

trickshot
Dakle, napred u nove pobede protiv bele kuge.
Počnimo još večeras.

roditelji smo cetvoro dece...

BTW sto se tice pobeda, meni je dosta.

Svaka čast, majstore X 4:))
jack_bauer jack_bauer 21:23 30.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

roditelji smo cetvoro dece...

BTW sto se tice pobeda, meni je dosta.

i mi imamo tri komaTa. sada igramo samo prijateljske utakmice :))
MilutinM MilutinM 23:17 30.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

Pokusao sam da se ukljucim u akciju, ali sam grubo odbijen i poslat ovamo

E, odavno se nisam ovako nasmejao. Svaka čast!
marta l marta l 11:50 31.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

i mi imamo tri komaTa. sada igramo samo prijateljske utakmice :))

na domacem terenu?))
jeremija92 jeremija92 15:27 31.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

reanimator

jeremija92Dakle, napred u nove pobede protiv bele kuge. Počnimo još večeras.Pokusao sam da se ukljucim u akciju, ali sam grubo odbijen i poslat ovamo. Ali podrzavam

:))))))))))))))))))
Ništa nema od verbalne podrške.
Budi uporan.:))
jeremija92 jeremija92 15:31 31.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

marta l
i mi imamo tri komaTa. sada igramo samo prijateljske utakmice :))na domacem terenu?))


:)))))))))))))))))

jack_bauer jack_bauer 17:45 31.10.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

marta l
i mi imamo tri komaTa. sada igramo samo prijateljske utakmice :))

na domacem terenu?))

mislio sam da se to podrazumeva? ))
marta l marta l 15:05 01.11.2008

Re: Porodilišta će biti O.K.

naravno jack, al' kako da odolim kad mi je palo na volej)))
nema ljutnje?
man ray loves me man ray loves me 14:06 30.10.2008

reci i dela

Za mene je prvi znak realnog napretka otpustanje lekara ili sestre zbog nehumanog odnosa prema pacijentu, ili pravosnazna presuda+otkaz za primanje mita.
Jedini efikasan i brz nacin menjanja 'naravi' je uvodjenje realnog straha od posledica.
Brooklyn Brooklyn 14:07 30.10.2008

Re: reci i dela

Za mene je prvi znak realnog napretka otpustanje lekara ili sestre zbog nehumanog odnosa prema pacijentu

i za mene.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:13 30.10.2008

Re: reci i dela

Da nemamo posla s masovnom pojavom, već pojedinačnim slučajevima - da, to bi bilo rešenje.
Ali, kada bismo trenutno otpustili sve koji su se na bilo koji način ogrešili - ko bi ostao da radi?
Nemamo mi rezervne lekare, babice i medicinske sestre.
Oni su naši, takvi kakvi su.
Treba im samo dati pravila ponašanja - za koje sam sigurna da su ih i oni gladni, makar samo i podsvesno.)
I onda nadzirati.
Da se preokrene trend.
Kad se stvari svedu na pojedinačne slučajeve - ok, onda možemo pričati i o otkazima itd.
man ray loves me man ray loves me 14:18 30.10.2008

Re: reci i dela

ma jok, ne sve, otpustis jednog i napravis veliku frku na vestima, da se ostali uplase. tako niko nije placao porez pre pet godina, pa su onda odjednom svi poceli da placaju (na primer).
antioksidant antioksidant 14:26 30.10.2008

Re: reci i dela

ma jok, ne sve, otpustis jednog i napravis veliku frku na vestima

pa onda bude akcija pravda za zoricu (sto bas ona i taj rad)
Brooklyn Brooklyn 14:33 30.10.2008

Re: reci i dela

Ali, kada bismo trenutno otpustili sve koji su se na bilo koji način ogrešili

ne za unazad nego u buduce. kada im se kaze da su se pravila promenila i da odsad vise ne moze tako i objasne posledice. e, onda, prvog sledeceg koji se ogresi o nova pojasnjena pravila. cak mogu da podele medicinskom osoblju te protokole o ponasanju i da svako potpise da ih je razumeo i da se slaze da se ponasa u skladu sa njima.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:55 30.10.2008

Re: reci i dela

Iskreno - ja mislim da već ovo frke što se napravilo, a pogotovo kad vide vesti danas... ovi iz porodilišta ima da počnu da stavljaju prst na čelo sami po sebi...)

Krugolina The Optimista
man ray loves me man ray loves me 15:01 30.10.2008

Re: reci i dela

pa onda bude akcija pravda za zoricu (sto bas ona i taj rad)

ja kazem - pravda za moju majku, pedijatra, i tetku, medicinsku sestru, obe pred penzijom, ceo zivot zaposlene u drzavnoj bolnici. decenijama su se osecale kao budale i 'nesposobne da se snadju' gledajuci pokvarenjake oko sebe kako bez blama primaju mito. trideset godina kasnije svi ti ljudi imaju stanove i kuce u vlasnistvu all over the place, za razliku od njih.
aguero aguero 15:49 30.10.2008

Super - za pocetak!

Krugolina Borup
Iskreno - ja mislim da već ovo frke što se napravilo, a pogotovo kad vide vesti danas... ovi iz porodilišta ima da počnu da stavljaju prst na čelo sami po sebi...)Krugolina The Optimista


Kao sto rekoh,ministar je strucan,vredan i dobar covek.Budite sigurni da nista od onoga sto vam je rekao nije smira.Dobro je sto je tako dugo ministar i u sledece tri godine moze da uradi jos vise.Ali,niko ne moze sam i zato mu je vasa pomoc dragocena!Ne pomaze on vama,vi pomazete njemu,a na dobrobit svih.Mnogi problemi se sa vrha brega ne vide,a i mnogi od onih za koje se zna ne mogu se resiti bez pomoci zdravstvenih radnika i pacijenata.
Sada - napred,ali korak po korak,bez euforije - ceka vas veliki posao!
ana.ch ana.ch 11:25 31.10.2008

Re: reci i dela


Ja zastupam misljenje da je otkaz, ipak, nerealni predlog. Odnosno, mora da postoji gradacija. Moj muz predlaze "djepnu kulturu". Jedna prijava - sledecag meseca plata manja za toliko %. Druga prijava, opet umanjujemo platu, ali sad za veci postotak... Treca prijava, jos manja plata... Pa otkaz na kraju, ako bas ne moze da se opameti. Ali, nema gde "djepna kultura" nije radila, ako se uvela....
ssvetlana92 ssvetlana92 14:06 30.10.2008

Krenulo je! :)

Važno je da se pomerilo sa mrtve točke! Čestitam i ja, naravno.
Mislim se nešto, zašto ne bi svi napismeno dobili, koja su nam prava i obaveze. Bolnički pravilnik treba da je na istaknutom javnom mestu! Kada svi budemo o svemu obavešteni, znaćemo koga da vatamo za gušu ili kome da se obratimo! Pravilnik! I za njih i za nas, obične smrtnike!
Žene koje se odluče da zadrže trudnoću treba da dobiju papir na koje će to sve, biti objašnjeno. Žena će imati nekoliko meseci da prouči sve šta je čeka! Nadam se sve najlepše!
sebena sebena 14:16 30.10.2008

Sta reci..

Sta reci a da vec nije receno. Sve cestitke su pale. "Dete se rodilo", treba ga sada gajiti...Ovo je tek pocetak i bice potrebno mnogo truda, doslednosti i upornosti da se stvari dovedu na zadovoljavajuci nivo.
Dakle, samo ne odustajati iliti "neodustajno" ( ha, ha,ha...)sto rece jedan nas politicar. Nasa podrska se podrazumeva.
Jos jednom, svaka cast i samo napred.
Innana Innana 14:17 30.10.2008

Sta je sve neophodno a cega nema

Prvo nisu mrezaste gace deficit. To kupujes sama na svoju odgovornost jer ako te uhvate da nosis cak i te gace ima da se deru na tebe 2 dana.

Prvi i osnovni deficit su spavacice i posteljina.

Drugi deficit su pumpice za grudi, flasice, sterilizatori, itd.

Ja sam vodila rat prosle godine na Zvezdari da mi daju pumpicu jer je moje cedo spavalo non-stop zbog jake zutice. Prvo su mi rekli da nemaju. Posle se ispostavilo da imaju. A onda mi je glavna sestra kukala kako nemaju dovoljno a inace ih ne dele jer nemaju sterilizator za flasice.

Dalje garderobe i tetra pelena za bebe ima jako malo i uglavnom je to nesto jadno i bedno, a Pampers i kozmetiku sam morala da kupujem sama i da donesem ceo paket pelena. Doduse sestre su se svaki put izvinjavale zbog toga al sta ce kad nemaju.

I za kraj svaka porodilja na Zvezdari bi dobila paket u kome su reklamni uzorci vestackog mleka i kozmetike proizvodjaca sa kojim izgleda bolnica ima dil. Meni je od toga muka. Zar ne mogu da naprave neki simbolican paketic u kome ce da stave malo garderobice i neku zveckicu i eto nama veselja.

Unfuckable Unfuckable 14:21 30.10.2008

Re: Sta je sve neophodno a cega nema

pazi, to što nabrajaš je najmanji problem cele priče : niko nije šizeo što pampersa nema.
Ali
ako te uhvate da nosis cak i te gace ima da se deru na tebe 2 dana.

u ovom jeste problem
Nije bitan toliko Pampers koliko je bitno ponašanje osoblja i odnos prema porodiljama.
ne.nevena ne.nevena 14:24 30.10.2008

Re: Sta je sve neophodno a cega nema

a ja recimo, najvise primedbi imam na ponasanje. meni cak ni te GAĆE ne smetaju, kao sto mi smeta sto ne persiraju, sto se brecaju, sto se obracaju sa "sta se deres?", "sta je bre?", sto je prljavo, sto ne mozes da ih dozoves, sto ih ne zanima da ti nesto objasne, da te ohrabre, nedajboze utese....


ja bih se pre osvrnula na to, i volela bih da prvo budu reseni ti problemi, a ovo sto je posledica nemastine, moze da bude sledece.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:59 30.10.2008

Re: Sta je sve neophodno a cega nema

a ja recimo, najvise primedbi imam na ponasanje.


Svi imamo najviše primedbi na ponašanje.
Gaće su samo bonus.)
Radićemo na promeni ponašanja, kako znamo i umemo.
d_sandic d_sandic 14:22 30.10.2008

Ministar koji se služi internetom

To obećava!
aguero aguero 16:08 30.10.2008

Re: Ministar koji se služi internetom

d_sandic
To obećava![/quote
..........................................................................................................................................................................................................

Verovatno mislite da je to naucni fenomen!Koliko je meni poznato - svi ministri koriste kompjutere.Samo je Velja ilic na posao nosio onu predratnu 'racunjalku"...sa kuglicama!
antioksidant antioksidant 14:24 30.10.2008

.

ocekivano

tomica zna sa medijima. on ce dati sve od sebe da iz ovoga izvuce najbolje po sebe

i to je sasvim ok. dok god postoji sansa da iz svega izadje dobro po porodije i bebe to je vise nego ok.

kao sto kazes ovo je tek prvi korak. posao na resavanju problema pocinje. upoznali ste se a tomica ce (kako vidim) biti tu jos dugo, dugo... pa mozda i nije lose da se upoznamo

pitanje - da li ste pominjali dojenje?
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:35 30.10.2008

Re: .

pitanje - da li ste pominjali dojenje?


Mnogo.
Biće i na vestima.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:37 30.10.2008

Re: .

Biće i na vestima.



e bash mi zhao shto nisam tamo da gledam vesti na sve moguce kanale.
krugolina svaka ti chast!
p.s. shta je bilo s garderobom?
dragonballs dragonballs 14:37 30.10.2008

Re: .

tomica zna sa medijima. on ce dati sve od sebe da iz ovoga izvuce najbolje po sebe

Ma da, Tomica je ne samo talentovani i vispren govornik nego i iskusan u nastupu pred publikom, ne samo kao politicar (podpredsednik Stranke) negi i kao Profesor na Medicini. KAKO GA GOD BACIS DOCEKA SE NA NOGAMA.
Nicim me nije iznenadio, ovakvo njegovo "catmansko" ponasanje sam i ocekivao - nesto kao "DrugTita" ;68 naivnim beogradskim studentima: i ja sam sa vama. A narodna milicija ubi dusu narodnoj omladini.

Krugolina Borup Krugolina Borup 15:01 30.10.2008

Re: .

KAKO GA GOD BACIS DOCEKA SE NA NOGAMA.


Ovo moja učiteljica u prvom osnovne rekla mojim roditeljima za mene.
))))))))))))))))))
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:02 30.10.2008

Re: .

p.s. shta je bilo s garderobom?


Farmerke.
aguero aguero 15:53 30.10.2008

NOGATANJE

KAKO GA GOD BACIS DOCEKA SE NA NOGAMA.

.....NA NOGE.A vidim da biste ga vi radije nogama!Ima nas svakakvih!Mnogo se besa nagomilalo u pojedinim ljudima,pa bi samo da grizu...Od takvih nema vajde.Nego,ajde,ajde....bacite se na gramatiku i pravopis!Najpre.Pa se onda dzilitajte do mile volje....
antioksidant antioksidant 16:19 30.10.2008

Re: NOGATANJE

....bacite se na gramatiku i pravopis

setaj
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:26 30.10.2008

Re: NOGATANJE

....bacite se na gramatiku i pravopis

dishi
dragoljub92 dragoljub92 21:27 30.10.2008

Re: NOGATANJE

.bacite se na gramatiku i pravopi

što,pa znemo simi oba padeža!?
tyson tyson 00:03 31.10.2008

Re: NOGATANJE

marco_de.manccini
....bacite se na gramatiku i pravopis

dishi

A što se svi ovde nešto brecaju kad im se skrene pažnja na gramatičke i pravopisne greške? Da li je ta gramatika baš tako nepoželjna?!
Unfuckable Unfuckable 14:27 30.10.2008

želim još nešto da spomenem

čisto kao predviđanje :
za očekivati je da se Ministar susretne sa "tihim bojkotom" ukorenjenih obrazaca postupanja u lobanjama mnogih zaposlenih koji u sebi ne vide energije za promenu.
Mislim da će Načelnici prvo, biti pod veoma velikim pritiskom. Jer treba da prevasputaju svoje osoblje koje godinama radi na isti kalup - a to će izazivati otpor.
Ništa tako dobar i energičan otpor ne izaziva kao pokušaj promena, pa čak i na bolje.(setimo se Premijera)
Mislim da nas očekuje izuzetno zanimljiv period.
vishnja92 vishnja92 14:34 30.10.2008

Re: želim još nešto da spomenem

Mislim da nas očekuje izuzetno zanimljiv period.

:)))
Lun, Kralj ponoci.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:37 30.10.2008

Re: želim još nešto da spomenem

za očekivati je da se Ministar susretne sa "tihim bojkotom" ukorenjenih obrazaca postupanja u lobanjama mnogih zaposlenih koji u sebi ne vide energije za promenu


To je i on rekao, samo ne tim rečima.
Ali, podrazumeva se.
Koliko sam ja njega shvatila - on ima nameru njih sve slati na nekakve doobuke i obuke u nenasilnoj komunikaciji, pa čak ih naterati i na vikend seminare sa sve nekakvim Psihodramama. Ako sam dobro zapamtila. Dodaće Bilja i Dr M.
Znači, ne ide se samo na disciplinske postupke i mere, već i na menjanje načina razmišljanja.
vishnja92 vishnja92 14:49 30.10.2008

Re: želim još nešto da spomenem

pa čak ih naterati i na vikend seminare sa sve nekakvim Psihodramama

ima nekakav Poredak ljubavi gde zamisljas svoje bliznje i pravis predstavu sa njima zamisljenima.
zamisli hit - babice koje prizivaju svoje ujake i tetke, a sve zbog Krugoline :)))))

da se uozbiljim - logicno je da naidje na bojkot. ako ste ikad ista probali da promenite u organizaciji bilo cega, bice vam jasno kao beli dan. to se dogadja cak i onda kada je samim zaposlenima promena u direktnom interesu.
Unfuckable Unfuckable 14:50 30.10.2008

Re: želim još nešto da spomenem

pazi, ajde da malo spekulišemo :
Čovek ne želi odijum javnosti.
Mora da bude kooperativan
Rezultati su merilo
Da bi postigao rezultate, mora da promeni obrasce razmišljanja i delanja
Zaposleni nisu pod pritiskom, oni misle da su pacijenti tu zbog njih, a ne da su oni tu zbog pacijenata.
Kada neko pokuša da im promeni taj pristup i zatraži malo više energije da unesu - sigurno se neće oduševiti.
I tu počinje - veselje.
E,kada počne veselje - mislim da će Ministru trebati poprilična porška javnosti.
Zato sam slobodan da procenim da je njemu po malo žao što peticiju nije potpisalo bar 10.000 ljudi.
dragonballs dragonballs 14:54 30.10.2008

Re: želim još nešto da spomenem

Mislim da će Načelnici prvo, biti pod veoma velikim pritiskom. Jer treba da prevasputaju svoje osoblje koje godinama radi na isti kalup - a to će izazivati otpor.

A da li se iko od vas zapitao: ko su danas (doduse i juce) Direktori Bolnica, Nacelnici Sluzbi, Sefovi odelenja i slicno?
Direktori, koliko je meni poznato, svi od reda postavljeni po patijskom kljucu, koji je naravno u rukama Ministra, ovoga i prosloga puta, Tomice iz G17. On ih je licno i personalno postavio na ta mesta, bez ikakvog konkursa sa jedinom preporukom -pripadnost G17. A da li ih je i birao, u to vec ne verujem, prvo jer i nije imao neki veci broj kvalitetnih ljudi u stranci, a drugo, ipak su presudnu ulogu u kandidovanju imali lokalni Opstinski odbori i njihova lokalna kombinatorika, Istini za volju, ni ostale politicke stranke u Srbiji ne stoje bolje po tom pitanju. Ali to je zaista prvi korak do katastrofe, posto kasnije ti isti direktori, tako postavljeni, na identican nacin, svi od reda glumeci "malog Tomicu", postavljaju Nacelnike sluzbi i Sefove, ukljucujuci naravno i PORODILISTA. I tu se krug zatvara.
Krugolina i ekipa je morala da ima i kadrovsku (uglavnom Prtijsku i negativnu) selekciju lekara na najodgovornijim funkcijama u medicinskoj profesiji u Srbiji na umu prilikom ovog susreta sa Ministrom. Ali o tome moze i sledeci put.
Brooklyn Brooklyn 14:55 30.10.2008

Re: želim još nešto da spomenem

Zaposleni nisu pod pritiskom, oni misle da su pacijenti tu zbog njih, a ne da su oni tu zbog pacijenata.
Kada neko pokuša da im promeni taj pristup i zatraži malo više energije da unesu - sigurno se neće oduševiti.
I tu počinje - veselje.

pa ovo ko da je osoblje razmazena deca, pa oces ovo, neces ono...kako su se zaposleni u bankama, radnjama i stranim firmama upristojili cas posla i ne pada im na pamet da se musteriji obrate sa sta se deres? i sve to bez radionica i igraonica i molbi i specijalne, ali dugotrajne edukacije. mislim da kredibilna pretnja otpustanjem cuda cini.
vishnja92 vishnja92 14:55 30.10.2008

Re: želim još nešto da spomenem

Zato sam slobodan da procenim da je njemu po malo žao što peticiju nije potpisalo bar 10.000 ljudi.

pa nista - hajde da sirimo peticiju onda, nekako.

ako postoji ovaj predlog za unutrasnjost, to isto moze da se uradi i u Beogradu. ne koriste ni ovde svi net a jos manji broj cita blog. subota-nedelja, na par mesta po gradu. jedino sto ne znam da li su i kakve dozvole potrebne za to.

evo, ja cu prva da dzodzim na ulici i skupljam potpise ako mi obecate da ce sveska da bude takva da mogu i levoruki da se potpisu (znaci, bez gigantske spirale)
NNN NNN 14:59 30.10.2008

Re: želim još nešto da spomenem

Nažalost INERCIJA je osobina materije (a naročito u Srbiji :)), ima kod nas puno onoga "ja trijes godina radim ovako i oni mene sad našli da uče" ili još gore "ti ćeš da mi kažeš", zaista je potrebna promena načina razmišljanja a to nije lako. Anketa ima za cilj da "bude ogledalo" rada u porodilištima. Pošto će biti anonimna i sprovodiće se svuda u periodu od godinu dana, verujem da će mnoge sestre i lekari razmisliti o tome da može da im se desi da se njihovo ime više puta nađe u tim anketama u negativnom kontekstu. I da će to imati posledice.
Ministarstvo je inače već započelo edukaciju zaposlenih na temu nasilja i mobinga, a znamo da u nasilje spada i verbalno zlostavljnje.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:03 30.10.2008

Re: želim još nešto da spomenem

Zato sam slobodan da procenim da je njemu po malo žao što peticiju nije potpisalo bar 10.000 ljudi.


Ovo si u pravu, totalno, rekla bih.
NNN NNN 15:09 30.10.2008

Re: želim još nešto da spomenem

Ipak je televizija najmasovniji medij...
elastigirl elastigirl 15:12 30.10.2008

Re: želim još nešto da spomenem

Divne vesti! Zelim da ova akcija uspe, pa da mojoj kumi i rodjaci secanja sa drugog porodjaja u Srbiji (termini su im maj i februar 2009) budu bar malo lepsa nego secanja sa prvog!

Nadam se da ce ipak B92 baciti neki snimak i na youtube, evo lepo vas molimo iz dijaspore

Unfuckable
Zato sam slobodan da procenim da je njemu po malo žao što peticiju nije potpisalo bar 10.000 ljudi.


Ako je to jedini problem onda nema nikakvog problema, znam sigurno da ima jos potpisanih cija se imena jos uvek nisu pojavila na listi (Branka je imala preca posla ovih dana, opravdano) tako da ako peticija ostane aktivna za potpisivanja bice broj mnogo veci od 10000. Narocito kad se procuje po medijima. A jos ako se nekako omoguci i onima koji nemaju pristup internetu da se prijave...

Nego mene malo cudi sto izvestaja o ovom sastanku još uvek nema na zvanicnom sajtu ministarstva posto izgleda da blagovremeno objavljuju najnovije informacije: http://www.zdravlje.sr.gov.yu/

Mozda ovaj sastanak nije dovoljno bitan da se pojavi na sajtu ministarstva? Ili (nadam se) trenutno samo pripremaju tekst...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana