Usitnjeno Uvećanje i oko njega

Krugolina Borup RSS / 05.11.2008. u 14:42

I bi emisija.

Rekosmo šta rekosmo u koliko vremena imasmo. A onda nas gosn. Veran Matić povede na piće. On fasciniran činjenicom da u celoj ovoj priči od samog početka nema negativne konfrontacije, jednako ko što smo i mi iznenađeni kako se svi od početka odmah slažu da su nam zahtevi iz peticije opravdani. To nije nešto što smo navikli da viđamo ni oko sebe ni u medijima. Gđa/đica Ivetić iz ministarstva deli pozitivno iznenađenje, prenoseći nam da su u Ministarstvu posle sastanka s nama svi bili jednoglasni u oceni da smo izbacili bombu konstruktivne i pozitivne energije da se problemi rešavaju. Kaže nam da je to prva peticija usredsređena na cilj, a ne na konfrontaciju. Ne troši se energija na puko kukanje i upiranja prsta. Dijagnostikuje se problem i istovremeno se nudi rešenje.

E, sad, što se rešavanja tiče... biće tu veselja, vidim ja. Što više ulazimo u problem, to više postaje jasno da su stvari komplikovanije nego što je to na početku izgledalo. Koliko mogu da procenim, moraćemo mi peticije pisati i Ministru pravde i Ministru policije. Ali, da krenemo redom...

Razgovor sa Dr Stanojevićem, i pred kamerama, a još više kasnije uz pivo, bio je izuzetno koristan. Prikupili smo dosta informacija, dobili sliku o problemu iz još jedne perspektive - perspektive nekog ko treba da zavede reda u porodilištu. A evo šta on kaže:

  • U GAK Narodni front zaposleno je 98 ginekologa. Od toga je 25 njih višak. Lako bi bilo probrati one nesavesne, neetične i bahate, pa otpustiti njih, a zadržati one koje svoj posao obavljaju savesno. Ali, on nema načina da ih otpusti. Zakon ne dozvoljava. Kada je prošle nedelje (kako to baš prošle nedelje, hm?!:-)) troje zaposlenih kaznio zbog ponašanja na koje se upravo mi žalimo (jednog s 10% umanjenja plate, drugog s 20% umanjenja plate, trećeg opomenom pred otkaz), oni otišli u nekakav sindikat, i žalili se Ministarstvu zdravlja za mobing.
  • Istovremeno, ima samo jednog histopatologa, a treba mu bar četiri. Ne zna gde da ih nađe, nema ih. Neće niko da specijalizira histopatologiju.
  • Kad je onomad ukorio i kaznio jednu medicinsku sestru, ona pozvala policiju i prijavila da je postavljena bomba u porodilištu. Posle, kad ju je kaznio, otišla na Beogradsku hroniku, pa se žalila na mobing. I tužila ga sudu, takođe.
  • Kad mu je došla jedna pacijentkinja u kancelariju da mu kaže da joj je ta i ta sestra tražila mito, on pozvao policiju, policija došla, obeležili novčanicu, poslali pacijentkinju da je preda gde treba, ALI... pre nego što je policija ušla da potom sestru uhapsi, morali su da nađu još dva nezavisna svedoka koja će videti da je policija našla obeleženu novčanicu kod nje. U suprotnom, cela akcija hvatanja nije validna i na sudu održiva. (???) Alo, ministri pravde i policije, pa zar ne može to malo jednostavnije? I nemojte da mi se izgovarate na zakone - zakoni postoje da bi se menjali.
  • Doktorka koja je nešto debelo zgrešila, i koju je hteo da otpusti, prekonoći mu se pojavi s potvrdom da je trudna. Onda on mora da presavije tabak i piše Domu zdravlja iz koga je potvrda potekla, da se komisijski utvrdi da li je stvarno trudna, jer je on trudnu, po zakonu, otpustiti ne može. A vreme teče, pacijenti joj u šake dopadaju...

I tako, slušam ja njega, pa se mislim... nije, čoveče, ni tebi lako. Što, naravno, ne sme da bude izgovor da se odustane od rešavanja problema! Moja je životna filozofija uvek bila: nema nerešivih problema! Ali, problem je dobro snimiti prvo iz svih mogućih perspektiva, pre nego što iz svega izroni najbolje moguće rešenje.

Sa ovakvim zakonima i procedurama, jasno je da se korupcija uopšte ozbiljno ne može napasti. Ili bar tumačenja zakona moraju biti jasna! Mene gđa/đica Ivetić uverava da svako ko je osuđivan za bilo koje krivično delo (uključujući primanje mita) gubi licencu ili je ne može dobiti. Iz Lekarske komore, pak, rečeno mi je da licencu ne može da dobije samo onaj lekar ko je osuđivan za nesavesno lečenje i dela protiv zdravlja ljudi, pozivajući se na član 195. Zakona o zaštiti zdravlja. A isti glasi:

-----------------------

Član 195

Komora zdravstvenom radniku izdaje licencu pod uslovom:

1) da ispunjava uslove iz člana 166. ovog zakona u pogledu školske spreme zdravstvene struke;

2) da je obavio pripravnički staž i položio stručni ispit;

3) da je upisan u imenik komore;

4) da pravnosnažnom sudskom odlukom nije osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje zdravstvene delatnosti, odnosno da pravnosnažnom sudskom odlukom nije osuđen na kaznu zatvora zbog teškog krivičnog dela protiv zdravlja ljudi.

-------------------------

Kako ja ovo čitam, gđa/gđica Ivetić je u pravu, Lekarska komora greši. Ali, šta nam to vredi kad upravo Lekarska komora, a ne Ministarstvo, izdaje licence, a oni Zakon tumače kako ga tumače. I ko je uopšte zadužen da Zakon tumači? Sve u nadi da i Ministar pravde čita blogove jednako revnosno kao Ministar zdravlja, pitam: Gosn. Ministre pravde, može li pojašnjenje ove tačke Zakona? Da li lekar koji je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za primanje mita može ili ne može da dobije licencu za rad? Ovako kako ste ovaj član sročili - ništa ne valja.

Na kraju, još samo moram da kažem da se kao građanska inicijativa moramo zahvaliti B92 što je od samog početka bio ono što bi televizija koju prinudno plaćamo, u stvari morala biti, a nije: javni servis građana koji se bavi problemima građana. Prvo je Tajanstvena Urednica Bloga, Vesna Dozet, imala sluha i profesionalno uspela da prepozna da ovoj temi treba dati prostora na blogu. A potom je i Vrhovni Komandant, gosn. Veran Matić posvetio dužnu ličnu i medijsku pažnju celokupnom razvoju situacije. I uverava nas da će B92 biti tu i dalje, da ćemo zajedno raditi na rešavanju problema, uprkos tome što u celoj priči nema onoga od čega mediji žive - konfrontacije. Ili, pak, upravo zbog toga!

****

PODSETNIK: Potpišite peticiju! http://www.majkahrabrost.com/

 

Atačmenti



Komentari (161)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 14:49 05.11.2008

Vidim ja....

Reformisaćeš ti celu državu, kako si krenula:))))
Potom EUropu, norrrmalno...
NNN NNN 19:55 05.11.2008

Re: Vidim ja....

margos
Reformisaćeš ti celu državu, kako si krenula:))))
Potom EUropu, norrrmalno...
bolje da se zoveš Krugolina Luter :)))
tyson tyson 15:01 06.11.2008

Re: Vidim ja....

NNN
bolje da se zoveš Krugolina Luter :)))

Ma, Krugolina Kriger
NNN NNN 16:44 06.11.2008

Re: Vidim ja....

Ma, Krugolina Kriger
ili KRUGER:)))))))))))))
medjutim92 medjutim92 14:57 05.11.2008

Krugolina, svaka cast!

Samo udri!

Nisam fan stonsa, ali evo prikladna pesma za tebe - Dont stop! :)

antioksidant antioksidant 14:58 05.11.2008

.

tako, slušam ja njega, pa se mislim... nije, čoveče, ni tebi lako.
nije ni poenta da mu bude lako vec da resi problem
Kako ja ovo čitam, gđa/gđica Ivetić je u pravu, Lekarska komora greši
e ovo je vec pipavo. komora neke stvari moze da resi i statutom komeore (koja krivicna dela cine ljud enedostojnim da obavljaju zdravstvenu delatnost) a ako bude bilo razlicitih tumacenja - terati stvar na sud pa nek on razmislja. naravno - bolja varijanta je da se menja taj clan zakona (pojasni)
ecce-florian ecce-florian 14:59 05.11.2008

ovi na sliku

su
Tajanstvena Urednica Bloga, Vesna Dozet i Vrhovni Komandant, gosn. Veran Matić?
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:00 05.11.2008

Re: ovi na sliku

Jes.
A ono bebče što cmizdri u sredini je - Krugolina!
Rodila se - valja je ljuljati.
antioksidant antioksidant 15:01 05.11.2008

Re: ovi na sliku

ecce-florian
su Tajanstvena Urednica Bloga, Vesna Dozet i Vrhovni Komandant, gosn. Veran Matić?

a u rukama tomica milosavljevic
Supermod Supermod 18:14 05.11.2008

Re: ovi na sliku

Krugolina Borup
Jes.
A ono bebče što cmizdri u sredini je - Krugolina!
Rodila se - valja je ljuljati.



Vi se slikujete, a Supermod ljulja.
Samo da se zna!

(i samo vas gledam - premijerno i reprizno, a kad se oprave tehnikalije oko youtubeta, utvrdjujem gradivo)


p.s. i gde je Višnja, ona je ovo znala, a nema je da se javi!
Vishnja?!!!!!

Krugolina Borup Krugolina Borup 18:17 05.11.2008

Re: ovi na sliku

Vishnja?!!!!!


Ja sam sad ljubomorna.
vishnja92 vishnja92 18:22 05.11.2008

Re: ovi na sliku

Vishnja?!!!!!

tu sam.
virim :)
i idem, imam guzvu.

pozdrav, najdrazi Supermode.
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:28 05.11.2008

Re: ovi na sliku

Tek sad ljubomorna!
Supermod Supermod 18:59 05.11.2008

Re: ovi na sliku

Krugolina Borup
Vishnja?!!!!!


Ja sam sad ljubomorna.




Lubomorna?!!!



moze i ovako (preferiram):

Placido Domingo sings Jealousy Tango

Jarile?


Supermod Supermod 19:11 05.11.2008

Re: ovi na sliku



tu sam.
virim :)
i idem, imam guzvu.

pozdrav, najdrazi Supermode.



aaaaa, ti si U naručju Vremena

onda je sve ok, u dobrom si naručju
vishnja92 vishnja92 09:40 06.11.2008

Re: ovi na sliku

aaaaa, ti si U naručju Vremena

onda je sve ok, u dobrom si naručju

pa da :)
trudim se da budem u dobrom narucju, uvek. a ti, Supermode?
Jaril Jaril 22:25 06.11.2008

Re: ovi na sliku


Jarile?
Ах, Суперишка. Поласкан сам.

КгБ, немој да будеш љубоморна и на мене. плиз. )
Unfuckable Unfuckable 22:30 06.11.2008

Re: ovi na sliku

Veleštovani Supermode
mislim da bi nakon ovako lijepih reči, kao logičan uradak morao proisteći jedan blog.
Cijenim da bi pućanstvo bilo prijatno oduševljeto.
vishnja92 vishnja92 13:10 07.11.2008

Re: ovi na sliku

mislim da bi nakon ovako lijepih reči, kao logičan uradak morao proisteći jedan blog.
Cijenim da bi pućanstvo bilo prijatno oduševljeto.

mani se corava posla.
ja se onoliko upinjala da Supermod dobije autorsku opciju - i gle sad. nista.

Supermode?
?
Brooklyn Brooklyn 15:03 05.11.2008

*

pa da, sve se svodi na to sto nemaju strah od otpustanja, pa mogu da rade sta hoce, jer im niko ne moze nista. kao sto sam i rekla: videce se napredak kada pocnu da ostaju bez posla.
haylee haylee 15:09 05.11.2008

Kako jeto izgledalo na TVu

Meni je jasno da se svi oni u prvatnom razgovoru slazu sa vama i obecavaju sve i svasta.
Ali na emisiji B92 info, koja je pre svega lose vodjena i nije stavila akcenat na srediste ove teme, gdja Ivetic i nacelnik fronta su dobrano branili svoje stolice i funkcije, pazljivo se ogradili od problema koje ste izlozili i generalno se nije doslo do nekih upotrebljivih zakljucaka.

Smatram da ova kampanja mora da postane agresivnija, da osim postojecih institucija pokusa da animira i skupstinu, za pocetak gradsku, da gadja jos organizacija iz NVO sektora, i najvaznije, da eksponira prestupnike u zdravstvenom sistemu, preko foto, video i audio zapisa. Na internetu.

Kada svi budu bili svesni toga da ce se imenom, prezimenom i slikom naci pred milionima sa svojim brljotinama i kriminalnim ponasanjem, onda ce poceti i promena u ponasanju.
antioksidant antioksidant 15:22 05.11.2008

Re: Kako jeto izgledalo na TVu

ova kampanja mora da postane agresivnija

ali to je konfrotacija

sta cemo sad?
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 15:24 05.11.2008

Re: Kako jeto izgledalo na TVu

Krugi, u celoj Srbiji je sranje, nemožeš ti sve to ispraviti i izgubićeš se! To nisu mogli još uvek ni ona 252 u skupštini...

Fokusiraj se na ono na šta si krenula, pomoć porodiljama da se osećaju ženama kad dođu da se porode i obraduju celu familiju. I da izađu iz porodilišta sa osmehom na licu !


To ako uspeš učinićeš sto posto preokret u zdravstvu, ostalo će samo krenuti veruj mi

Pozdrav i sretno
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:28 05.11.2008

Re: Kako jeto izgledalo na TVu

Kaže nam da je to prva peticija usredsređena na cilj, a ne na konfrontaciju. Ne troši se energija na puko kukanje i upiranja prsta. Dijagnostikuje se problem i istovremeno se nudi rešenje.

a oni nisu znali za problem? nisu mogli da smisle reshenje? nemaju energije?

krugolina, jasno je da ne mozhesh djonom sve vreme, jer se onda ljudi potpuno zatvore i vishe nema ni makac, a onda se problem ne mozhe reshiti zato shto se uz postojece sistemske prepreke uvedu i lichni inat i agresivna defanzivnost.

ali poneka cushka nije na odmet. pogotovu kad se prave ludi i zavijaju oblande. a umesh, nije da ne umesh.
haylee haylee 16:52 05.11.2008

Re: Kako jeto izgledalo na TVu

ljudi,

taj nacelnik vrlo dobro zna pravila igre, ko placa mito, koliko, kada i zasto.
Kada ides na privatne klinike u predporodjajnom periodu kod odredjenih doktora, onda ti niko ne trazi nista.

Ta prica, ispitacu, pogledacu, kaznicu je cist marketing.

Tvrdim samo da nije dovoljno obilaziti resorno ministarstvo i bolnice i sa njima planirati akcije jer su oni svi uvezani u jedan kruzok.

Sajt koji je pokrenula i ovaj blog su upravo osnova cele price i treba stalno da se osvezavaju pricom i inicijativama. A od B92 ocekujem da ga vise promovisu nego do sada.

I dalje smatram da foto i video kampanja moze puno toga da ucini. Shok efekat slike (uz sacuvanu anonimnost) nekih prizora iz drzavnih bolnica govori vise od bilo kakvih reci. A onda to na YouTube i Flickr pa gruvaj na sve web kanale. Za pocetak ne bi skodilo otvoriti FaceBook stranu, na kom trenutno obitava 200,000 ljudi u mrezi Serbia.

Obama je upravo upotrebom drustvene mreze na internetu stekao svoju prednost medju glasacima-surferima u poslednjim metrima predsednicke trke.

Ono sto je jako bitno je ne dozvoliti politizovanim NVO i bilo kojoj partiji da udju na bilo koji nacin u ovu inicijativu, jer ce je unistiti i iskoristiti za svoj kratkorocni marketing.
NNN NNN 17:47 05.11.2008

Re: Kako je to izgledalo na TVu

Sa druge strane ekrana meni je to izgledalo ovako:
1. manje prostora za nezadovoljne porodilje, više za doktora Stanojevića i gđu/icu Ivetić
2. od starta pogrešno usmerena priča na lična iskustva i zapažanja, umesto na opšti problem (na kraju je ispalo da smo Krugolina i ja prepričavale svoj život i priključenija)
3. očekivano akcentovanje problema korupcije (društvo to voli, pa mediji potenciraju..)
4. zanemarivanje rešenja i u tom kontekstu onoga što je dogovoreno na sastanku u ministarstvu (a što bi javnost upravo trebalo da zna)
5. uključenja gledalaca potpuno ili skoro potpuno van teme (jedna je Bećković Olja!)
A oko neformalnog dela, toliko da:
1. se nadam da če B92 i dalje pratiti ovu temu (naročito Baby frindly plus akciju koju će UNICEF raditi sa ministarstvom)
2. da će dr. Stanojević prišrafiti sestre sa laktacije da rade svoj posao (to sam ga zamolila bar dva puta)

Sastanak u ministarstvu tek prethodi i nadam se povoljnom ishodu, tj. da će anketa zaživeti (gđa/ica Ivetić kaže da već imaju predlog ankete koja sadrži 40! pitanja) i da će biti dogovoreni dalji koraci. Takođe polažem velike nade i u pomenuti Baby frindly plus program, pošto je za mene lično akcenat na tome,što nisam imala priliku da kažem :(

I na kraju krajeva, mislim da ne treba pridavati preveliki značaj tome kako je prošla jedna emisija. Bitno je da je problem detektovan od strane medija, da su upoznati nadležni i da imamo volje i energije da popravimo stvari. O problemima o kojima smo otvorili pitanja u Srbiji se do skoro uopšte nije govorilo, a nekmoli bavilo njima na bilo koji način.

Biljana Filipović Nešić
ps. malo predloga za Kru i dr. M, kada se budu bavili protokolima : izbaciti iz protokola zatezanje kreveta i GSP (porodilje nisu vojnici)
Brooklyn Brooklyn 17:51 05.11.2008

Re: Kako je to izgledalo na TVu

ps. malo predloga za Kru i dr. M, kada se budu bavili protokolima : izbaciti iz protokola zatezanje kreveta i GSP (porodilje nisu vojnici)

mislim da mi je ovaj detalj nabizarniji od svega sto sam procitala od prvog bloga. sta se desava ako kazes: neka hvala, meni je ovako sasvim dobro, nakon sto ti sestra nalozi da sredjujes krevet?
katica_zlatica katica_zlatica 19:17 05.11.2008

Re: Kako je to izgledalo na TVu

ma jok. sve majke u sobi rade deset sklekova, nema dorucka i ne mozes da vidis bebu tog dana. karikiram, ali nisu daleko od toga...
elastigirl elastigirl 20:31 05.11.2008

Re: Kako je to izgledalo na TVu

Brooklyn
ps. malo predloga za Kru i dr. M, kada se budu bavili protokolima : izbaciti iz protokola zatezanje kreveta i GSP (porodilje nisu vojnici)

mislim da mi je ovaj detalj nabizarniji od svega sto sam procitala od prvog bloga. sta se desava ako kazes: neka hvala, meni je ovako sasvim dobro, nakon sto ti sestra nalozi da sredjujes krevet?


Meni je potpuno neverovatno da je ovaj protokol uopste doziveo 21. vek.

Da li bi lakse islo menjanje bolnickih protokola - bar u Frontu - po ovom pitanju ako se izbaci (ili zameni) 'Narodni Front' iz imena? Uostalom ulica po kojoj je bolnica (valjda) dobila ime se vise ne zove tako!!!
gandalfina gandalfina 21:51 05.11.2008

Re: Kako jeto izgledalo na TVu

pravila igre su uglavnom svima jasna kao sto su i odnosi moci-u bolnickoj hijerarhiji i medicinskom personalu najnize mesto je medicinske sestre-ispod nje mogu biti samo pacijenti-a dobro je svima poznato koliko se i sasvim mala kolicina moci moze mnogo iskoristiti
Sto se tice emisije slazem se da je bilo mnogo marketinga koji je sluzio za mazanje ociju i da sve izgleda tako kooperativno i pro-aktivno ali oni su radili svoje a voditeljka nije-i to je komunikacijski obrazac koji ce tek dobiti svoje pravo lice sto se prica bude produbljivala-ali tiha voda breg roni :))))))))
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:57 05.11.2008

Re: Kako jeto izgledalo na TVu

ma jok. sve majke u sobi rade deset sklekova, nema dorucka i ne mozes da vidis bebu tog dana.

svidja mi se ovo sa sve majke u sobi. katice polozhila si za desetara.
tyson tyson 15:16 06.11.2008

Re: Kako jeto izgledalo na TVu

marco_de.manccini
ma jok. sve majke u sobi rade deset sklekova, nema dorucka i ne mozes da vidis bebu tog dana.

svidja mi se ovo sa sve majke u sobi. katice polozhila si za desetara.

Divide et impera :)
aleksandarz92 aleksandarz92 15:22 05.11.2008

problemi

Kao direktor takve ustanove Dr. Stanojevic mora da bude spreman da kaznjava osoblje, i da bude svestan da u svakom slucaju moze da zavrsi na sudu. Ako su odluke donete po zakonu onda nema cega da se plasi, osim cimanja na sudu. To mu se sigurno ne svidja, al` jbg takav mu horoskop. To je problem sa kojim se verovatno susrece svaki rukovodilac koji ima 20 ili vise podredjenih. Ova sto je trudna ili "trudna" ne moze da dobije otkaz, ali mislim da moze da bude suspendovana, pa da joj pacijenti ne padaju u sake.
Kao jedine prave probleme ovde vidim nedostatak histopatologa i zajebanciju oko utvrdjivanja primanja mita, pa se prikljucujem pozivima ministrima pravde i policije da se ti zakoni malo pojednostave. Ako me zaustave i napisu prekrsaj sto nisam vezao pojas, sud ce uvek da veruje policajcu koji tvrdi da nisam, a ne meni iako tvrdim da jesam. A za ovakve stvari im trebaju dva svedoka. Gle cvrc.
Da li lekar koji je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za primanje mita može ili ne može da dobije licencu za rad? Ovako kako ste ovaj član sročili - ništa ne valja.

Citajuci ovaj clan, rekao bih da moze da dobije licencu. Zato i podvlacim ovo: nista ne valja
malasneki malasneki 15:23 05.11.2008

Svaka cast Kru

Al Ministar pravde nije Gentleman, vec Lady :)
Tim pre, zovite je na akciju :))))))))))

BTW jel pomenu i ostale ginokoloske sluzbe?
omega68 omega68 20:49 05.11.2008

Re: Svaka cast Kru

Al Ministar pravde nije Gentleman, vec Lady :)
Tim pre, zovite je na akciju :))))))))))

Tim još pre, jer je i ona ....trudna!
audrey92 audrey92 15:29 05.11.2008

mobing...

Vidi, molim te, kako su ONI (osoblje) kocoperni kad su na udaru: odmah znaju sve zakonske cake, gde da se zale, pristup medijima, lazne potvrde trudnoce... Zapanjila me ta njihova snalazljivost, zaista. Uh, sa kojim se mi to alama borimo, pa oni znaju sve trikove!
neny neny 15:33 05.11.2008

.

jao krugolina moram da te gledam na netu,sinoc nisam mogo,pa sam mislio ce bude repriza u 2,al nije.
inace video sam onaj delic kad si pricala o onoj sestri,super je da se stvari iznesu na cistac.a onaj "ginekolog" mi se uopste ne svidja.jednom je vec bio gost i bilo mi je sasvim dovoljno da shvatim o kome se radi.
LemonPie LemonPie 15:40 05.11.2008

uzas

U GAK Narodni front zaposleno je 98 ginekologa. Od toga je 25 njih višak.


a opet se zene poradjaju same ili su prepustene same sebi do poslednje sekunde... ona prica o zeni koja je rodila mrtvo dete, a morala je sve sama da uradi je horor...

Kad je onomad ukorio i kaznio jednu medicinsku sestru, ona pozvala policiju i prijavila da je postavljena bomba u porodilištu


i ovakav psiho treba da radi sa pacijentkinjama, stvarno nemam komentar!

katica_zlatica katica_zlatica 18:12 05.11.2008

Re: uzas

imas celu pricu na sajtu majkahrabrost, ja sam plakala dok sam citala....
rapunzel rapunzel 15:37 05.11.2008

...

Mnogopoštovana,

Bravo za upornost, istrajnost i naročito za upadanje u reč gospodinu direktoru GAK Narodni front, koji me je par puta duboko (a i plitko) razočarao svojim izjavama (kako sinoć tako i u bliskoj prošlosti) i pokušajima da u jednom trenutku marginalizuje nas „šačicu“ što potpisasmo Peticiju. Htedoh da mu objasnim šta ne valja u njegovoj statistici o pet nezadovoljnih na 100 zadovoljnih žena (ljudi, dece i omladine) i da ga priupitam kako to da ne vodi statistiku o broju računara u ovoj zemlji, kao i broju onih koji koriste isti, a još koriste i internet i na sve to čitaju blog na B92. Nisam uspela. Kako to da je u zdravstvu teško dati otkaz, a u nekim drugim oblastima se on popije za dva puta zakašnjenja na posao (i to svega par minuta).
Drago mi je da ste svi pozitivni i nadam se dobrom. Mada bih ja želela „sad i sve“ jasno mi je da je to trnovit put preko blata i nadam se do zvezda.
neny neny 15:51 05.11.2008

Re: ...

njegova izjava kako svaka srpkinja mora da zaboravi na sebe i rodi najmanje sedmorke(ne zato sto ona hoce ,nego zato sto mora),je zaista deprimirajuca i katastrofalna.
nalupao se on samo tako jos prosli put,nije mi jasno zasto voditeljka uvek njega dovodi,zar nema nekog boljeg,strucnijeg,profesionalnijeg kompetentnijeg da pozove u emisiju?!
meandmyself meandmyself 16:53 05.11.2008

Re: ...

Nisam gledala emisiju... Stvarno je to izjavio - da svaka Srpkinja mora da rodi sedmorke??
neny neny 17:14 05.11.2008

Re: ...

ma i jos mnogo sto sta,njegova prica je otprilike bila kako su se zene mnogo osilile i da im treba pokazati zube i vratiti ih na pravi put.
uostalom ako ne verujete imate sve emisije uvecanja na b92 kanalu na youtubu
katica_zlatica katica_zlatica 18:20 05.11.2008

Re: ...

Ma covek je podigao cenu prisustva oca na porodjaju na 200e a u gradskoj je cena oko 2000 dinara, jasno je stavio do znanja da nece oceve na porodjaju. Jos nesto, sinoc je takodje izjavio da ima 2 anesteziologa u smeni i da svaka zena moze da dobije epidural, takodje njegova racunica je da ima 20 porodjaja dnevno - KONTRADIKCIJA. Anesteziolog je za vreme davanja epidurala obavezan da bude uz porodilju, slaba mu matematika. Grozan je, njega bi ja u emisiju samog zvala sa 20 blogera.
iris.davidovich iris.davidovich 19:07 05.11.2008

Re: ...

jasno je stavio do znanja da nece oceve na porodjaju


Ne znam sta im ocevi smetaju. Moj muz je bio prisutan (doduse u inostranstvu), ali nikako nije smetao. Naprotiv.
Milica 394 Milica 394 22:08 05.11.2008

Re: ...

Ne znam sta im ocevi smetaju. Moj muz je bio prisutan (doduse u inostranstvu), ali nikako nije smetao. Naprotiv


Pa možda im smetaju potencijalni svedoci, koji bi možda počeli i da biju ako bi se doktorima prohtelo da ponižavaju i muče porodilju. Ovako je bolje - žena je sama i bespomoćna, lako je sa njom.
katica_zlatica katica_zlatica 09:39 06.11.2008

Re: ...

to ti je drustvo koje se boji promena..i ja mislim da ocevi samo mogu da pomognu i zeni i osoblju u toku porodjaja. Dokazano je da se zene i brze i lakse poradjaju ako je pored njih neko blizak, ako se po zelji pusti tiha muzika, prigusi svetlo, pa jos neka aroma u zraku mmm. Ali kod nas moras lopatom da ih teras da menjaju protokole.
drug.clan drug.clan 15:38 05.11.2008

visak lekara

Kako visak lekara kada se na preglede ceka i ceka i ceka. Ne postoji visak lekara vec samo organizacija koja trenutno postoji ne zahteva toliko lekara. Ali recimo upamtio sam da su vam lekari u sobu ulazili samo 10 minuta tokom vizite. Vizita 10 puta dnevno i eto posla koliko hoces uz istovremeno poboljsanje zdravstvene zastite majki u porodilistu. Uvodjenje vise pregleda za vreme trudnoce i eto posla uz istovremenu smanjenje mogucih trudnickih komplikacija. Krajnje je vreme da lekari preuzmu ulogu lecenja pacijenata od sestara, jer trenutno oni samo poradjaju, operisu i dijagnostkuju a mogli bi malo i da lece pacijente, da provode vreme sa njima da bi bolje razumeli njihove bolesti, potrebe i zelje.
katica_zlatica katica_zlatica 18:22 05.11.2008

Re: visak lekara

kojih 10 minuta, vizita ti je kao promaja 10 sekundi se zadrzavaju
iris.davidovich iris.davidovich 19:10 05.11.2008

Re: visak lekara

Kako visak lekara kada se na preglede ceka i ceka i ceka

ziva istina. Tu su samo ujutru, a onda se razbeze kao misevi. U 1 nikog nema, a bozem rade do 2 (u Frontu)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:39 05.11.2008

Re: visak lekara

Dr Stanojević: "U GAK Narodni front zaposleno je 98 ginekologa. Od toga je 25 njih višak"

Narodni front je bio uvek i pokretna traka za kiretaze, kojih po nekim procenama u Srbiji ima preko 200.000 godisnje, posto je abortus i dalje kontraceptivno sredstvo broj 1, a po broju pobacaja smo u vrhu evroskih zemalja.

I kako onda visak lekara, kakva je to matematika?



goga4444 goga4444 15:39 05.11.2008

tumacnje zakona

Neka me ispravi neko strucan ako gresim...

Imala sm neke nejasnoce vezane za neki zakon o povracaju PDVa za prvi stan. Pisala Poreskoj upravi, uredno dobila odgovor posle 3 meseca, da mi je dokumentacija nepotpuna itd (sto BTW nije bilo tacno). Dok sam cekala 3 meseca, pozalim se ja Ministarstvi finansija:) Dobijem relativno brz odgovor da pitam Poresku upravu. Ja kazem da sam ih pitla i da ne odgovaraju... Oni kazu (parafraza, jer i prete na kraju da ne smem da kopiram i prosledjuem mail) :

Da ako hocu da mi tumace zakon moram da platim taksu od 810 dinara, i jos 150 dinara ako se usudim da pitam a nisam platila taksu.


Mozda je to nacin da se dobije tumacenje zakona :)
Moracemo da ubacimo i DONATE BUTTON:)


Pozdrav :)
Budimac Budimac 15:43 05.11.2008

Iz

nekog misterioznog razloga nisam imao sliku preko neta samo ton.
Bez slike je zvučalo tako da se slažem sa haylee.

A samo bih voleo da znam kako se na ovoj temi zamišlja konfrontacija, kao: "Čutite porodilje, kuš!"
Pa čik da vidim koji politički samoubica će da (javno) zauzme takvu poziciju, takve budale nema čak ni na srbistanskom političkom (ilikakvomgod) nebu. Utoliko je posao zapravo teži jer će ti svi davati za pravo, a mnogi podmetati nogu
katica_zlatica katica_zlatica 18:28 05.11.2008

Re: Iz

Potpuno si u pravu, i ja imam takav osecaj, emisija je zaista bila toliko povrsna, tipa eto jos jedne zanimljivoste teme koju smo resili i tacka. Razvukli su celu pricu na siroku temu organizacije zdravstva pa u toj sirini neka greska i nije toliko velika, a stvar je vrlo konkretna.
Unfuckable Unfuckable 15:47 05.11.2008

ja lepo opominjao

al' nema ko da sluša.
O čemu je ovaj blog ?
O korupciji ?
Na kom mestu po rešivosti rekosmo da je korupcija, setite se prethodnih blogova....?

Helou Krugolina, helou ljudi : hajdemo na brzo rešive ciljeve, oni će načeti okoštali sistem i učiniti one teže rešive bar malo lakšim !

edit : ako palamudimo o korupciji, to neće naterati osoblje da nosi bedževe sa imenom, neće rešiti anketu i neće popraviti ponašanje zaposlenih prema pacijentima.
Za očekivati je bilo da i Šef kaže da se susreće sa opstrukcijama, to je nešto što najavih još dok smo o Tomici pričali. Sada treba gosn Ministar da mu omogući mehanizme kojima će moći da dovede stvari u red a ne da se vadi na propise.
Ali, klasično trolovanje nastupa ako pričamo o korupciji na prvom mestu, mislite o tome
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 16:02 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

O čemu je ovaj blog ?

O tome kako je vazno da se ljudi ubede kako se inicijativa pokrenuta na blogu B92 sada siri dalje i postaje silna sila koja ce resiti sve probleme u nasem drustvu na jedan pozitivan i konstruktivan nacin i u skladu sa koncepcijom ukljucivanja Srbije u evropske integracije.....itd
LemonPie LemonPie 16:18 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

a cemu taj cinizam prema jednoj validnoj inicijativi koja je izborila za to da se cuje o ovom veoma bitnom problemu?!
Unfuckable Unfuckable 16:19 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

LemonPie, samo definiši - kome se obraćaš - pošto repliciraš
mirelarado mirelarado 16:22 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

Ali, klasično trolovanje nastupa ako pričamo o korupciji na prvom mestu, mislite o tome


Zahtevi u peticiji su sasvim jasni:
1) ophođenje osoblja
2) bolnički protokoli
3) korupcija - za ovo poslednje najviše smo se trudili (bar neki od nas) da ubedimo buduće mame da NE daju mito.
Pa toliko je dokaza već u ispovestima da to ne obezbeđuje nikakvu prednost, pored toga što je nemoralno prema svima onima koji NEMAJU da plate.
Krugolina, samo napred! Ne dopusti da te načelnici sada preplave svojim problemima u porodilištima, oni su plaćeni da obezbede da te ustanove što bolje rade.
goga4444 goga4444 16:27 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

Unf,

U pravu si potpuno.
Skrenuli smo sa teme, jer je gospodja iz Ministarstva insistirala da se prijavljuju lekari i sestre i da policija zna sta da radi.
Takodje je insistirala na kodeksu, koji postoji, a ocigledno se ne primenjuje.


Trebaju nam konretni predlozi poput bedzeva.

-mrezaste gace (Kru, podrzi me:)

Sta jos?
LemonPie LemonPie 16:28 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

Ninoslavu Randjelovicu
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 16:34 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

Ninoslavu Randjelovicu

Zasto cinizam ? Ovo jeste validna akcija koja JESTE pokrenuta na blogu B92 i predstavlja izvanredan primer gradjanske inicijative koja VEC pokazuje rezultate (peticija, susreti sa vaznim ljudima....) i koji ima perspektivu.
A, ta perspektiva je da zivimo velicanstven zivot kao i gradjani u zemljama EU.
Dakle, gde je tu cinizam ?
sebena sebena 17:06 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

edit : ako palamudimo o korupciji, to neće naterati osoblje da nosi bedževe sa imenom, neće rešiti anketu i neće popraviti ponašanje zaposlenih prema pacijentima.

Slazem se sa ovim. Mnogo je problema i celishodnije je ici korak po korak. Neka sada teziste bude na promeni ponasanja zaposlenih, a kasnije se uhvatiti u kostac sa ostalim problemima...
antioksidant antioksidant 17:09 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

velicanstven zivot kao i gradjani u zemljama EU

zivot u eu nije velicanstven (mada verovatno nije u pitanju cinizam nego optimizam)
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:11 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

Neka sada teziste bude na promeni ponasanja zaposlenih, a kasnije se uhvatiti u kostac sa ostalim problemima


Iskreno, ja mislim da je lakše rešiti korupciju nego ponašanje zaposlenih.
ecce-florian ecce-florian 18:23 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

"Padaj silo i nepravdo" peva se sa ponosom i danas!
Novi sindikat zdravstva Srbije je usvojio ovu pesmu za svoju sindikalnu himnu, a to nije čudno imajuci u vidu borbeni karakter ovog sindikata.
Na svim sindikalnim manifestacijama NSZ Srbije peva se "Padaj silo i nepravdo" i to sa ponosom.

Tekst je,doduše, nešto izmenjen, posebno u četvrtoj strofi:

Padaj silo i nepravdo!

Padaj silo i nepravdo,
Narod ti je sudit zvan,
Bež'te od nas noćne tmine,
Svanuo je i naš dan.

Pravo naše ugrabljeno,
Amo natrag dajte nam,
Ne date li, ne molimo,
Uzeće ga Narod sam.

Gradove smo vam podigli,
Tvrde kule gradili,
Oduvek smo roblje bili,
I za vas smo radili.

Nastati će novo doba,
Pravdo, podigni mač svoj,
I ustani ti iz groba,
Da nas vodis sve u boj!

Pozdrav iz Beograda

newmedicalunion@yahoo.com

izvor
izvedba uz muzičku pratnju
iris.davidovich iris.davidovich 19:18 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

3) korupcija - za ovo poslednje najviše smo se trudili (bar neki od nas) da ubedimo buduće mame da NE daju mito.

mislim da ce (daj boze da gresim) ovo najteze ici. evo moja drugarica sad gleda kod kojih ce lekara da ide, i to ovako: Ova radi na klinici, i privatno, pa cu kod nje privatno. mnogo je zauzeta, pa nece moci 100% da mi se posveti, ali tuj je gospodin Kolega, on ce moci. on radi samo na klinici, a saradjuje sa Ovom, pa ce je slusati. a u dom zdravlja cu morati da me ne bi zezali za bolovanje, ako ne daj boze budem morala da mirujem. s njima treba uvek biti dobar.
i svako ce dobiti svoj deo mita.
Unfuckable Unfuckable 20:03 05.11.2008

Re: ja lepo opominjao

hajde da kažem : mislim da je "impuls" za nuđenje mita poprilično povezan sa informisanošću i, rekao bih - sujeverjem pacijenata. Dakle - neka tumači kako ko hoće ovo...

Ali - ako se u brošuri koja se daje porodiljama na prijemu bolduje da je nuđenje mita takođe krivično delo - eto male teme za razmišljanje i "momenta odvraćanja" - kladim se da preko 80% porodilja ne zna da i one mogu učiniti krivično delo.
Toliko o korupciji.
I dalje mislim da je redosled poteza - iči od najjednostavnijih stvari koje brzo mogu dati rezultat i "ošamariti sujetu" Nadobudnih Primitivaca kojih među osobljem - ima.
Kada se to dogdi - uslediće reakcija - neke je već Dr Stanojević napomenuo - i tada, tek tada će i Ministru i Načeknicima zaista biti potrebna pomoć - i to masovna - javnosti i medija. Naravno - dotle Načelnici moraju imati odobrene "alate" od Ministra kojima mogu parirati kontraudarima - i kontrolu iznad glave da se utvrdi koriste li ih
Tek tada počinje pravo sređivanje stvari, i to onih prvih i najlakših.
Pa, vidite koliki otpor pružaju samo prema običnom stavljanju bedževa, zato kažem : ovo je samo početak duge i teške borbe -a rasplinjavati se na korupciju - samo znači prazniti energetske resurse i gubiti fokus.
katica_zlatica katica_zlatica 09:50 06.11.2008

Re: ja lepo opominjao

iris.davidovich
3) korupcija - za ovo poslednje najviše smo se trudili (bar neki od nas) da ubedimo buduće mame da NE daju mito.

mislim da ce (daj boze da gresim) ovo najteze ici. evo moja drugarica sad gleda kod kojih ce lekara da ide, i to ovako: Ova radi na klinici, i privatno, pa cu kod nje privatno. mnogo je zauzeta, pa nece moci 100% da mi se posveti, ali tuj je gospodin Kolega, on ce moci. on radi samo na klinici, a saradjuje sa Ovom, pa ce je slusati. a u dom zdravlja cu morati da me ne bi zezali za bolovanje, ako ne daj boze budem morala da mirujem. s njima treba uvek biti dobar.
i svako ce dobiti svoj deo mita.


pa to ti je procedura ali i tu gledaj kod koga ides privatno, ja sam isti put presla, dom zdravlja zbog doznaka a od 7.meseca privatno i veruj mi svaki dinar se isplatio a dosta sam dala ( 500e najmanje), porodila sam se za sat vremena, u epiduralu, bez bolova. Nazalost to je jedini put da prodjes normalno na porodjaju, dzaba sve price o zaustavljanju korupcije, svi bi oni to trebali u opisu posla da rade, ali dete i ti ste najvazniji a kad se porodis onda u akciju. Izvinjavam se ako neko ovo ne odobrava.
parobrod parobrod 15:41 06.11.2008

Re: ja lepo opominjao

nemocan ministar, nemocan nacelinik, nemocni doktor, nemocni...
ajde sada prvo po viagru pa onda da nadjemo neke koji nisu impotentni.
I bravo kru za rezultat u najavi
j.bre j.bre 13:54 07.11.2008

Re: ja lepo opominjao

Krugolina Borup
Iskreno, ja mislim da je lakše rešiti korupciju nego ponašanje zaposlenih.

I ja to mislim. A eliminisanjem korupcije automatski bi (skoro svi) pacijenti imali manjevise jednak status. Izuzetak bi bili oni s licnim poznanstvima, ali na to se ne moze uticati.

Ali da li oni zaista zele/umeju da rese taj problem?


Zato mislim da treba poceti sa, za njih, manje bolnim stvarima, kao sto su npr. bedzevi, higijena, anketa... A ako klupko pocne da se odmotava i korupcija ce doci na red:
Unfuckable
I dalje mislim da je redosled poteza - iči od najjednostavnijih stvari koje brzo mogu dati rezultat i "ošamariti sujetu" Nadobudnih Primitivaca kojih među osobljem - ima.
Kada se to dogdi - uslediće reakcija - neke je već Dr Stanojević napomenuo - i tada, tek tada će i Ministru i Načeknicima zaista biti potrebna pomoć - i to masovna - javnosti i medija. Naravno - dotle Načelnici moraju imati odobrene "alate" od Ministra kojima mogu parirati kontraudarima - i kontrolu iznad glave da se utvrdi koriste li ih
Tek tada počinje pravo sređivanje stvari, i to onih prvih i najlakših.
Pa, vidite koliki otpor pružaju samo prema običnom stavljanju bedževa, zato kažem : ovo je samo početak duge i teške borbe -a rasplinjavati se na korupciju - samo znači prazniti energetske resurse i gubiti fokus.

Ali i da naglasim: korupcija je jedna od srzi problema i iako mozda nije mudro u ovom trenutku forsirati tu temu, niposto ne treba od nje odustati!

maksa83
Pa bih u tom smislu podržao izlaganje druga Unfucakblea kaotakvog koji sve vreme insistira da treba ići na ono što bi ovde bilo low hanging fruit - promena odnosa prema porodiljama i protokola koji tom šikaniranju daju auru legitimiteta. Ta stvar može efikasno da krene odozgo i pravolinijski i ne bi smela da zapinje, dok ne dođe do tačke kada zapinje o lični interes neke grupe, npr. sestar koje bez tutkanja nečega u ruke ne rade svoj posao kako treba, itd. Problem koji tu može da naiđe je da sestre štite lekari zato što se međusobno drže u šaci, i sl. Ali to je već mikro-operacija. Potrebno je nekoliko čistih ljudi na mestima i sa ovlašćenjima da povlače opipljive poteze koji će imati reperkusije na "izgrednike", neki kao Eliot Nes cele stvari. Nalaženje i postavljanje tih ljudi je posao Ministarstva..

S tim sto se ne bih slozila da je promena odnosa prema porodiljama low hanging fruit.
Ipak govorimo o Srbiji, tesko ce to da ide.
Unfuckable Unfuckable 14:13 07.11.2008

Re: ja lepo opominjao

niko ni ne misli da odustane od korupcije kao teme za rešavanje, naprotiv.
Ima još dosta tema koje "čekaju da se dogode".
Ja sam samo protiv zatrpavanja, jer onda se neće videti šuma od drveća
j.bre j.bre 14:32 07.11.2008

Re: ja lepo opominjao

Jasno.

Nego ja volim da podvucem :)
radmilahum radmilahum 16:06 05.11.2008

pocelo je

Bravo Krugolina
Steta sto nije bilo vise vremena da vas dve pricate i date jos vise primera. Gdja Ivetic kao pravi politicar kada se docepa reci ne ispusta je. Kao i dr, do duse on mi je bas delovao simpaticno iskreno ocekivala sam nekog drkdzj koji vas od visine nece moci videti, dakle fino zvuci doktor (sem konstatacije da je do nekle u redu da se zene poradjaju same). Ali bice ponovo prilike. Nemam poima kako to inace funkcionise u emisijama tog tipa, moze li se usloviti tajming za svakog ili sl to bi bilo dobro da moze.
Ali definitivno je uocljivo da niko od druge strane nije spreman da da ruku za pobijanje tvojih/nasih navoda. Cute. Klimaju glavom. Priznaju. Ne rade godinama nista po tom pitanju, sram ih bilo bezobraznicijednibezobrazni.
Ono sto je mene u ovom postu obeshrabrilo je navodjenje silnih drugih ministarstava. Slazem se sa jednim od komentatora da bi to bilo previse diverzifikacije. Zar ne mozemo mi da animiramo ministarstvo zdravlja (a i ne moramo jel, posto su oni kao svesni problema i sa svim se slazu) pa onda oni traze od ostalih ministarstava da promene zakone koje se ticu njih i pacijenata do kojih im je toliko stalo. Ako do sada sami nisu imali hrabrosti, sada neka se pozovu na gradjansku inicijativu i lepo cimaju ostale.
Al ova sestra sa emisijom na RTS-u je zakon, kako se samo setila gde da se obrati. More....
Inner Party Inner Party 17:39 05.11.2008

Buzzword...

mobing


... koju je upravo B92 prvi propagirao kao rasprostranjen problem, se vraca da nas ugrize right back in the ass...

katica_zlatica katica_zlatica 20:52 06.11.2008

Re: Buzzword...

ne. mobing je problem koji je realan i mora da se resava. ali koriscenje mobinga da bi se kroz birokratsku ujudurmu spaslo dupe...u tom zecu lezi grm.
to je kao kad bivsi krimos, sada ugledni biznismen tuzi novine za klevetu (i dobije tuzbu), kada ga prozovu i pitaju o'kle pare....

korupciju je najteze resiti, zato sto je sistemske prirode (kao npr sto vodi treba dugo da provri zbog vodonicnih veza izmedju molekula vode hehe :)

treba gadjati individue...eksponirati ih...posramiti ih u javnosti sa dokazima onoga sto rade...i pri tome sacuvati sebe od tuzbi....cista gerila.

mnogo ima losih stvari i zakona

ali ne daj se dekoncentrisati. Ti se fokusiraj na svoju pricu i inicijativu. Znam da je za njeno ostvarivanje neophodna i zakonska podrska, ali ne uzimaj preveliko parce onoga sto neces moci da pojedes.
BTW ne bi bilo lose u Kru tim ukljuciti nekog vestog i ozbiljnog pravnika.
katica_zlatica katica_zlatica 18:55 05.11.2008

krugolino gde siiii!!!

Nemoj da dozvolis da te iscrpe politicari, jbg ceo teret pade na tebe al eto ti kad imas lepljive prste :) Mislim da je pisanje ankete ozbiljna stvar, time se bave ljudi koji su za to obuceni. Anketa tj. upitnik se sastavlja da daje odgovore na "drugu loptu", sta ako svi doktori posle par meseci budu prozvani? Mislis da ce svi dobiti otkaze, tesko, to ce se razvodnjiti i za godinu dana nece biti dovoljno listica ili ce zaboraviti da daju porodiljama itd. To prebacivanje gosn Milosavljevica tipa "ajde uradi ti to" me jako podseca na ovdasnje poslodavce gde jedan covek radi sve i svasta po principu "aj majke ti, caskom". Anketa nije sala da se "caskom" sastavi, daj trazi ti Tomici kintu da se plate ljudi da urade anketu, da se plate ljudi da je tumace posle i da se utvrdi ko ce da se bavi rezultatima. Mislim volontiranje je smesna stvar, ok mozes ti da se bavis time neko vreme, moze jos entuzijasta (prijavljujem se), ali u jednom momentu cela akcija prerasta samu sebe i postaje odredjena institucija, uslovno receno, mesto odakle ce se motriti na situacije u porodilistima (sve zdravstvene ustanove bi bile veliki zalogaj). Kao crvena lampica koja zasvetli prva kad nastane problem i javlja nadleznom ministarstvu (ili se mozda obraca prvo nadleznima u odredjenom porodilistu). Daj sta treba, da se registruje udruzenje, ngo, pa ministar bi prvi trebao da uvidi da je njemu to potrebno. Ocigledno da nema kadar koji se time bavi, vezu izmedju njega i ustanova. Sta kazes?

Re: krugolino gde siiii!!!

mislim da je osnivanje ngo sasvim dobar put
jaksa scekic jaksa scekic 19:04 05.11.2008

Od nas mnogih

koji eto imaju tu privilegiju da " glasno razmisljaju u prisustvu publike" na ovim stranicama Vi ste uradili nesto konkretno i sa nekim mogucim rezultatom.

Svaka cast i cestitke

J
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 19:51 05.11.2008

Re: Od nas mnogih

Svaki grad ima socijalnu ustanovu i u njoj mnogo onih radnica koje sede po kancelarijama i dočekuju žene za pomoć u borbi protiv nasilja u porodici, kao i socijalne slučajeve. Nek svake nedelje jedna od njih pokupi te listiće u bolnici prebroji i uradi šta treba itd. Ona već prima platu a da li će joj doći neka žena ili ne?

Pametni su oni "gore" mnogo.

To je živi pesak za nas obične smrtnike...ne možemo mi tako lako "gore"...
katica_zlatica katica_zlatica 19:53 05.11.2008

jos jedan predlog...

Pala mi je na pamet jos jedna ideja koju bi se mogla sprovesti u akciju. Naime, pokusala sam da racionalizujem bes i savladam zelju da busim gume automobilima od kojih ne mogu da prodjem kolicima sa bebom i dosla na ideju da se stampa letak sa tekstom koji se obraca vlasniku i da se letci dele mamama preko pedijatrijskih sluzbi. Da sve mame imaju iste letke koje ce zadenuti za brisac.
NNN NNN 21:24 05.11.2008

Re: jos jedan predlog...

katica_zlatica
Pala mi je na pamet jos jedna ideja koju bi se mogla sprovesti u akciju. Naime, pokusala sam da racionalizujem bes i savladam zelju da busim gume automobilima od kojih ne mogu da prodjem kolicima sa bebom i dosla na ideju da se stampa letak sa tekstom koji se obraca vlasniku i da se letci dele mamama preko pedijatrijskih sluzbi. Da sve mame imaju iste letke koje ce zadenuti za brisac.
Genijalno, iako bebca vozim po Adi, znam kako je u centru (kum bio više puta u situaciji da razbije automibile, mada oni nisu krivi nego vlasnici, koji, verovatno kad ga vide onako nadrkanog sa negovih 2 metra visine i preko sto kila težine, ni nesmeju da priđu autu, pa onda on redovno podizao i nosio kolica trotoarom, umesto da ih vozi, ali realno koja žena može da nosi kolica s bebom).
katica_zlatica katica_zlatica 09:55 06.11.2008

Re: jos jedan predlog...

ma da, dzaba dizanje brisaca kad ne fermaju 2%. al ajde kad krene anketa pa se okupimo..ihaj
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:02 05.11.2008

Pitanje za Dr Stanojevića:

Dr Stanojeviću, kakve ovo monstrume imate na platnom spisku?

Evo priče od pre dve nedelje:

---------------------------

U petak 24. Oktobra 2008. primljena sam u GAK Narodni front zbog verifikovanih anomalija ploda koje je moja doktorka otkrila tek u 7. mesecu trudnoce. Veliki propust doktorke inace privatnika. U ponedeljak su krenuli sa plasiranjem vaginaleta. U zavisnosti od smene, nekoliko doktora mi je radilo terapiju. Utorak 28. uvece, predsavljena mi je doktorka koja mi je zivot zagorcala. Oko 18h plasirala mi je vaginaletu i uradila veoma bolan pregled, za razliku od predhodnih. Pitala sam je uplakana i iznemogla kakvo je stanje i hocu li se skoro poroditi, a ona je drcno rekla: "Ne znam sta ti je to uskoro?! Jel to sutra!!" na sta sam se ja jos vise rasplakala. A onda je dodala: "Mozda uradimo i carski rez" sto me je dodatno uplasilo jer mi to niko nije ni spomenuo. Sestre su me odvezle u sobu. Bila sam van sebe, plakala sam do iznemoglosti, osecala sam se bespomocno, drhtala sam. Ni utesne reci jedne od sestara nisu mogle da me smire. Onda sam dobila inekciju za smirenje i jos neku koja mi je ubrizgana u venu. Sestra mi je govorila: "Smiri se, budi jaka! Veceras ces se poroditi! veruj mi kad ti kazem. U 22h ces imati pregled i veceras ce se ova agonija zavrsiti."

U 22h30 sestra me je pozvala u ambulantu na pregled. Kao i do tad, legla sam, postavila se kako je doktorka zahtevala, da bi odradila pregled. Gurnula je ruku, ja sam od bolova najpre pocela da stenjem, a zatim sam pocela da jaucem. Onda je pocela da curi voda. Iznenadjeno sam rekla: "Vi ste mi probusili vodenjak?!!" na sta je dotorka odgovorila da se sam probusio i onda mi je cedila stomak. To je bio dobar znak mislila sam brzo cu se poroditi. Dobila sam naredjenje da pokupim svoje stvari i da idemo na porodjaj.

Stigli smo dole u salu. Smestili su me odmah u jednu sobu. Sva uplasena pitala sam doktorku da mi objasni sta ce dalje biti, kako ce se obaviti sve to, a ona je pocela da se dere: "Ucuti vise!! Nemoj da si dosadna! Nemoj da ispitujes vise!!!" na sta sam joj se ja pognute glave izvinila. Polako sam legla. Sestra mi je ukljucila indukciju i otisla.

Ostala sam sama. Bolovi su postajali sve jaci. Onda se doktorka pojavila i pitala me jel boli. Rekla sam joj da imam jake bolove i da hocu epidural, koji sam inace ugovorila. Rekla je da je anesteziolog zauzet i da je nemoguce dobiti ga. A onda je u svom tom bolu psihickom i fizickom krenula da mi uradi pregled, stezala sam se od bola. Gurala je ruku i vikala: "Sta se stisces jel hoces ti da se porodis?!!! Vidi koliko je sati 1 posle ponoci!!! Ne znam sta cu s tobom?!!! Necu vise da te sazaljevam!!!" Uplakana sam joj govorila: "Sta mi to radite? Zar ne vidite koliko mi je tesko?!! Sedmi sam mesec i treba da rodim mrtvu bebu! Jesam li vas necim uvredila da se tako ponasate prema meni?!!" Ona je okrenula ledja i otisla, a ja bespomocna ostala da placem.

Odmah zatim dosla je setra iskljucila mi indukciju dala inekciju za smirenje i ugasila svetlo. Ostala sam sama u maloj sobi vezana za krevet. Proslo je nekoliko sati i dosao je anesteziolog i dao mi epidural i rekao da mu javim kad pocnu bolovi, posto su totalno prestali posto mi je iskljucena indukcija. Cekala sam bolove polupospana celu noc, dok pred zoru provalim da bolova nece ni biti bez indukcije. A ni porodjaja.

Ostala sam sama, bespomocna uplakana, uplasena, vezana za krevet sa iglama u ruci i ledjima, mokra u mraku. Niko nije pitao za mene, niko me nije video. Osecala sam se kao da sam u ludnici vezana ostavljena za kaznu sama u mracnoj sobi.

Budim se i vidim cistacicu kako cisti oko mog kreveta, tisina je nema nikoga. Predpostavim da je svanulo. Ja sam i dalje sama.

Onda je dosla nova smena i dobri ljudi koji su mi pomogli. Vratila sam se u zivot, rekla sebi moras da izdrzis. U 9h ujutro su me porodili uspavali i uradili reviziju. Probudila sam se i agonija je zavrsena.

Imam 24 godine i to mi je bila prva beba i ne zelim nikome da ovako prodje kao ja. Samo par lepih reci moze sve da promeni ali ocigledno da humanih ljudi ima jalo malo na zalost.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:39 05.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

ja nemogu da opishem kakav grch u stomaku osecam posle ove priche. nemogu ni da objasnim kakav (ne)chovek mozhe ovako neshto da uradi drugom choveku. meni je jako zhao shto je ova devojka tako mlada proshla niz ovaj horor. ja sam rekla vec na jednom od krugolininih blogova da sam ja prijavila tehnicharku koja je uradila vaginalni ultra zvuk na nachin koji je lichio na silovanje i ta je zhena dobila otkaz. ali ti je u USA. zhelim da dodje vreme i tamo kod nas da svi dobiju po zasluzi.
ovoj devojci zhelim da ostavi ovo iza sebe i veruje da ce joj zhivot doneti josh lepote, humanosti i naravno dece.

Krugolina Borup Krugolina Borup 20:43 05.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

Meni nekako izgleda, po pričama koje sam do sada dobila, da je STANDARD ostaviti ženu samu, ukoliko je beba već mrtva.
katica_zlatica katica_zlatica 21:04 05.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

strasno...bez reci... zao mi je zene i ne mogu da razumem da takvi monstrumi ostaju na radnom mestu.
sanjamt sanjamt 21:21 05.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

Dokle ?
Dr Stanojeviću da li je u vašoj bolnici moguće organizovati sistemacke preglede jednom u tri meseca?
Vašem osoblju je neophodan psihijatrijski pregled !
Ovo je monstruozno!
Da li mirno spavate ?
ssvetlana92 ssvetlana92 21:55 05.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

Krugolina Borup
Meni nekako izgleda, po pričama koje sam do sada dobila, da je STANDARD ostaviti ženu samu, ukoliko je beba već mrtva.


Mene interesuje još jedna veoma bitna stvar. Šta se dešava sa mrtvo rodjenim bebama? Zašto se ne daju roditeljima na uvid i gde ta mala tela završavaju?
Znam da je neukusno pitati takve stvari, i sama se tresem dok ovo pišem, ali mislim da i to treba izvesti na čistac. Koji su to zakoni koji zabranjuju roditeljima da sahrane svoje mrtvo rodjeno dete? I da li uopšte takav zakon postoji?
gandalfina gandalfina 22:09 05.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

ocaj....uzas....ostajem bez teksta,sa knedlom u grlu i neizmernim besom u stomaku-i pitam se da li je to ono "...strasno mesto..." na kome dobri doktor mora postojati a koje je pesnicki citirao juce u emisiji
parobrod parobrod 16:00 06.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

Mene interesuje još jedna veoma bitna stvar. Šta se dešava sa mrtvo rodjenim bebama? Zašto se ne daju roditeljima na uvid i gde ta mala tela završavaju?
Znam da je neukusno pitati takve stvari, i sama se tresem dok ovo pišem, ali mislim da i to treba izvesti na čistac. Koji su to zakoni koji zabranjuju roditeljima da sahrane svoje mrtvo rodjeno dete? I da li uopšte takav zakon postoji?
u svajacrskoj je moguce.
ssvetlana92 ssvetlana92 16:44 06.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

Koji su to zakoni koji zabranjuju roditeljima da sahrane svoje mrtvo rodjeno dete? I da li uopšte takav zakon postoji?


u svajacrskoj je moguce.


Hvala na informaciji. Pouzdano znam da se žene posle takvog dogadjaja jako teško, psihički oporavljaju. To ponekad traje godinama. Najteže im pada to što ne znaju gde je bačeno telo te bebe. Zvuči morbidno, ali bi im lakše palo da postoji procedura za dobijanje tela, da ga pristojno sahrane.
Mislim da ovo pitanje nije bez značaja!
j.bre j.bre 12:08 07.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

ssvetlana92
Najteže im pada to što ne znaju...

Svetlana, ajd' molim te izbrisi ovu recenicu. Grci mi se zeludac kad je procitam, a ne smem ni da zamislim kako je onima kojima se to desilo.

Nemoj pogresno da me shvatis, potpuno se slazem s tobom, uzasno je to sto se desava. Evo, ja do danas nisam ni znala za celu tu pricu. Ne znam kakav je zakon po tom pitanju u drugim zemljama, ali mislim da je ovo kod nas vrhunac nehumanosti.
j.bre j.bre 12:26 07.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

Krugolina Borup
Dr Stanojeviću, kakve ovo monstrume imate na platnom spisku?

Evo priče od pre dve nedelje:

I taman pomislim da sam sve videla i cula, da nista vise ne moze da me iznenadi.

Strasno, najstrasnije. Placem ja, a kako li je Njoj?



Ako nas citas:
......
Htedoh nesto da Ti kazem, da Te utesim... ali pukla me praznina po sred duse. Grlim Te i zelim da neke druge bebe zalece rane koje nosis u sebi.

Moramo biti jake za nasu decu. Onu koja su se rodila, i onu koja ce se tek roditi. A rodice se!
Njima smo potrebne.

Srecno i...

srecno.
pix3lchick pix3lchick 14:10 07.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

ssvetlana92
Koji su to zakoni koji zabranjuju roditeljima da sahrane svoje mrtvo rodjeno dete? I da li uopšte takav zakon postoji?

Pouzdano znam da se žene posle takvog dogadjaja jako teško, psihički oporavljaju. To ponekad traje godinama. Najteže im pada to što ne znaju gde je bačeno telo te bebe. Zvuči morbidno, ali bi im lakše palo da postoji procedura za dobijanje tela, da ga pristojno sahrane.
Mislim da ovo pitanje nije bez značaja!

Naravno da nije bez značaja.

Na nesreću, poznajem nekoga ko je proživeo užas rođenja mrtve bebe, u terminu. To se nije dogodilo u Srbiji, tako da je porođaj obavljen uz prisustvo supruga. Posle porođaja, bebicu su okupali, obukli i ostavili roditelje nasamo da se oproste sa njim. Kada je dodavala bebu majci, babica je pitala da li imaju ime za njega i rekla da ih pozovu kada budu bili spremni. Posle pola sata, po pozivu je došla med. sestra i fotografisala roditelje sa bebom, na njihov zahtev. Bolnica je ponudila i psihologa, a i detaljno im je objašnjeno kako i šta se dogodilo sa bebom (posteljica je prestala da snabdeva bebu kiseonikom, to sad ja laički prepričavam, ali je to poenta). Bebu su oni sahranili.

To je bilo pre skoro deset godina, a u međuvremenu su dobili još dvoje dece. O prvoj bebici govore po imenu, i što se njih tiče, oni jesu roditelji troje dece, od kojih prvo nije živo. Imaju fotografije, imaju sećanja na to dete. Ne sumnjam da je način na koji se bolnica odnosila prema njima i bebici, pomogao roditeljima (prvenstveno majci) da se izbore sa tim užasnim gubitkom i da nastave život.

Užasno je što se ovde beba naziva "plod" kao da je u pitanju krtola krompira, i što se uopšte ne vodi računa o trajnim posledicama koje ostaju kod roditelja kao posledice traume gubitka deteta. Pobogu, mrtvorođena beba je i dalje beba, nečije dete, i roditelj se postaje rođenjem te bebe - bila ona bolesna ili zdrava. Nije to odstranjivanje zanoktice, kako medicinsko osoblje smatra, nego jedan od najtraumatičnijih događaja koji može da se dogodi ženi.
Brooklyn Brooklyn 14:21 07.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

mislim da to ima veze i sa nasim mentalitetom. kod nas zene rutinski idu na amniosintezu da bi abortirale plod ako se pokaze manjkav, a da ne govorimo uopste o broju abortusa, tako da ni same zene cesto ne smatraju "plod" detetom, nazalost.
ssvetlana92 ssvetlana92 18:28 07.11.2008

Re: Pitanje za Dr Stanojevića:

Brooklyn
mislim da to ima veze i sa nasim mentalitetom. kod nas zene rutinski
idu na amniosintezu da bi abortirale plod ako se pokaze manjkav, a da
ne govorimo uopste o broju abortusa, tako da ni same zene cesto ne
smatraju "plod" detetom, nazalost.

Postoje velike razlike, bez obzira na mentalitet, izmedju ploda i mrtvo rodjene bebe! Toliko znamo!
Unfuckable Unfuckable 20:32 05.11.2008

ok ajd da vidimo ovako

Prvo - peticija :
U sve gradove, da se potpisuje. Da vidimo koliko će da bude potpisa, a treba što više.
Time će se pokazati da li je zaista procenat nezadovoljnih 5% ili je malo veći.
Što više potpisa - to bolje, jasno je odavno.
I shvatimo : pola Srbije nema internet. Peticija mora na - ulicu i u sredstva javnog informisanja.
Takođe - podaci Dr Stanojevića oko 5% su - problematični : njihovu anketu skupljaju njihovi ljudi iz njihove kuće i - smem da tvrdim - skloni su "selektovanju" rezultata.
Približavanje pojma "beli telefon" stanovništvu. I - korišćenje istog.
Drugo :
Usaglasiti anketu sa Ministarstvom i utvrditi način informisanja i motivacije porodilja da je popunjavaju.
Istovremeno : što više insajderskih informacija iz svih porodilišta - slike ili zvučni i video zapisi putem mobilaca sa lica mesta koji se mogu kačiti negde na net (i čuvati, naravno radi predočavanja Kome Treba).
Motivisati porodilje da budu "oči i uši "akcije.
Isticati dobre primere - jer nemoguće je da ih nema. To bi moglo pomoći demarkaciji Jednih i Drugih, kao i motivaciji onih savesnih i poštenih.
Paralelno s tim, Ministarstvo može da razmotri korake koje treba preuzeti prema policiji i pravnom sektoru da se olakša i definiše situacija sa davanjem / primanjem mita i procesuiranjem toga.

Takođe, nemojmo se upuštati u kadrovsku problematiku i muke Dr Stanojevića i razmišljati koliko je njemu teško : da nije bilo ove Akcije, kao i emisije Uvećanje - da li bi smo uopšte znali za to ?!?
gandalfina gandalfina 22:25 05.11.2008

Re: ok ajd da vidimo ovako

apsolutno
peticija na ulice- anketa van bolnice -i jaka kampanja ohrabrivanja zena da popune istu-podsetiti Ministra da je osim belog telefona ( aparata ) pozeljno da pored istog i sedi neko ko ce odgovarati na pozive ( posto je bilo slucajeva uzaludnog zvanja ,danima bez odgovora
A nas vrli doktor moze da se frlja sa 5% nezadovoljnih zena jer su podaci interno dobijeni i lokalni-samo siroka kampanja, na nivou drzave uz nezavisne organizacije ( nepoliticke ) koje bi proveravale sprovodjenje ankete i dobijene rezultate mogla bi da da validan postotak nezadovoljnih zena
Mozda ne bi bilo lose predloziti Ministru da se pozicija zastitnika pacijenata malo bolje definise,da osoba koja radi taj posao bude nezavisna u svom poslu i da njene odluke , predlozi ili akti budu izvrsni a ne mrtvo slovo na papiru

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana