Društvo

Jesen patrijarha, deo treći

jeremija92 RSS / 12.11.2008. u 13:07

Njegova svetost Pavle, voljom Božjom patrijarh srpski i voljom Sabora SPC, iskazanom prvog dana zasedanja, ostaće i dalje patrijarh. Tako bar kažu nezvanične informacije koje do nas dopiru iz većine medija.

Redovni jesenji Sabor SPC započeo je juče molitveno čak sa dve liturgije. Jutarnjom, koju je u Sabornoj crkvi služio mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije i na kojoj je prisustvovalo samo 18 vladika, iako je najavljeno da će prisustvovati svih 45 vladika, koliko učestvuje na Saboru.

I drugom, kojom je u kapeli svetog Simeona Mirotočivog, vladika australijsko-novozelandski Irinej, služio čin priziva Svetog Duha. Činu su prisustvovali svi arhijereji. Ne zaboravimo, vladika australijski i novozelandski Irinej, kao i većina vladika iz rasejanja, je protiv izbora novog patrijarha dok je stari živ.

Činjenica da da većina vladika nije prisustvovala jutarnjoj službi, koju je služio mitropolit Amfilohije,(ne zaboravimo Amfilohije, ne samo da se zalaže za izbor novog patrijarha, već je u svim predviđanjima slovio kao najozbiljniji kandidat),u crkvenim krugovima protumačena je kao bojkot i kao najava oštrih podela među arhijerejima po pitanju izbora novog patrijarha.

Nema sumnje da je tako i bilo. Vladike su juče o molbi patrijarha Pavla raspravljale juče čitav dan. Patrijaršijski dvor su napustili tek uveče, ali niko od njih nije želeo da kaže šta je Sabor odlučio.

Međutim, mediji nezvanično saznaju da Sabor SPC nije potvrdio molbu patrijarha Pavla za povlačenje iz službe, što bi onda jedino moglo da znači da Pavle ostaje patrijarh SPC i dalje. Generalni sekretar SPC-a Sava Jović nije želeo da komentariše saznanja da je Sabor odlučio da patrijarh Pavle doživotno ostane na čelu SPC-a.

Vladika niški Irinej je sinoć izjavio da jeste bilo rasprave o molbi patrijarha Pavla za povlaćenje, ali da će se rasprava po tom pitanju nastaviti i danas, drugog dana zasedanja. Ne zaboravimo, vladika Irinej je jedan od onih koji se zalažu za izbor novog patrijarha SPC. To bi se moglo protumačiti da grupa arhijereja, koja se zalaže za izbor nvog patrijarha ovo pitanje ne smatra završenim.

Formulacija da Sabor nije potvrdio molbu patrijarha Pavla ostavlja prostora za različita tumačenja.

To bi moglo da znači da nije potvrdio verodostojnost molbe, odnosno da postoji opravdana sumnja ili u autentičnost potpisa patrijarha Pavla ili u ispravnost načina kako je došlo do njenog podnošenja 8. oktobra o.g.

Svakako, navedenu formulaciju moguće je protumačiti i kao eufemizam, tj. da Sabor nije prihvatio ili da je odbio molbu patrijarha. Međutim, da bi Sabor odbio ili prihvatio molbu, mora je prvo raspraviti, a da je raspravi mora je staviti na dnevni red. Sabor, prvog dana zasedanja nije ni utvrdio dnevni red. Sasvim je izvesno da dvotrećinske većine, odnosno galsova 30 vladika, za sazivanje izbornog Sabora nije bilo prvog dana zasedanja, jer se polovina arhijereja kategorički protivila izboru novog patrijarha.

Prvog dana zasedanja Sabora oko Patrijaršijskog dvora primećene su jake snage policije. U dva hrama SPC prošlonedeljnu službu su, na neprimeren način, ometale grupe mladića za koje se smatra da pripadaju Obrazu. Garda Cara Lazara je najavila molitvenu šetnju od Trga Republike do Patrijaršijskog dvora. To svakako nisu dobre vesti.

Jedina dobra vest stiže nam od konzilijuma lekara VMA - zdravlje Njegove Svetosti patrijarha srpskog gospodina Pavla, obzirom na njegove godine, je i dalje dobro.

I poslednja, također dobra vest, upravo pristigla: Drugog dana zasedanja Sabora zvanično je saopšteno da Sabor više neće raspravljati o molbi patrijarha Pavla, te da će jedna delegacija posetiti Pavla na VMA i umoliti ga da i dalje ostane na čelu SPC.

Atačmenti



Komentari (124)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:23 12.11.2008

Ne pratim

ovo baš detaljno...zbog čega jake policijske snage? Šta Obraz ima protiv, zašto ometa? Koga?
mikimedic mikimedic 13:31 12.11.2008

Re: Ne pratim

isto htedoh da pitam. A tek 'Garda Cara Lazara'... ja mislio da oni jedno sest vekova nisu medju zivima?
blackbox92 blackbox92 13:38 12.11.2008

Re: Ne pratim

Jelica Greganović
ovo baš detaljno...zbog čega jake policijske snage? Šta Obraz ima protiv, zašto ometa? Koga?

Valjda će nam autor nešto više reći o tome, ako zna.
jeremija92 jeremija92 13:39 12.11.2008

Re: Ne pratim

Kao deo ili bar kao eho sukoba dve struje u sveštenstvu SPC Obraz i Garda se zalažu za dostojanstvo SPC i protiv su ekumenizma i bilo kakvih promena u liturgiji SPC. U sukobu su sa strujom novotaraca.
jeremija92 jeremija92 13:42 12.11.2008

Re: Ne pratim

mikimedic
isto htedoh da pitam. A tek 'Garda Cara Lazara'... ja mislio da oni jedno sest vekova nisu medju zivima?

Ovi su vrlo živi. Pre pola sata su započeli svoju šetnju od Trga ka Patrijaršiji.
stopalo stopalo 13:44 12.11.2008

Re: Ne pratim

kakav crni sukob u vezi liturgije i ekumenizma?!?!?!?

ovde su u pitanju samo novci

tuzno ali istinito
ivana23 ivana23 13:48 12.11.2008

Pratim

vracarac92 vracarac92 13:55 12.11.2008

Re: Ne pratim

kakav crni sukob u vezi liturgije i ekumenizma?!?!?!?

ovde su u pitanju samo novci

tuzno ali istinito
Ne verujem da su novci u pitanju. Zaista mislim da je sukob (ukoliko zaista i postoji jer do sada se sve svodi na medijska nagađanja i navijanja) kanonske prirode.
jeremija92 jeremija92 13:57 12.11.2008

Re: Ne pratim

stopalo
kakav crni sukob u vezi liturgije i ekumenizma?!?!?!?ovde su u pitanju samo novcituzno ali istinito

Sukobi u crkvama stari su koliko i crkve.
Setimo se inkvizicije, reformizma, proteranih amiša...

Malo je poznato da je najstariji sudski spor u Evropi, onaj koji oko nekoliko ari šume na Atosu, vode dve grupe monaha manastira Hilandar. Spor pred pravosuđem Grčke traje preko sto godina.

Znači, sukoba ima raznih.:)
stopalo stopalo 14:00 12.11.2008

Re: Ne pratim

vracarac92
kakav crni sukob u vezi liturgije i ekumenizma?!?!?!?

ovde su u pitanju samo novci

tuzno ali istinito
Ne verujem da su novci u pitanju. Zaista mislim da je sukob (ukoliko zaista i postoji jer do sada se sve svodi na medijska nagađanja i navijanja) kanonske prirode.


videcemo ali ako uskoro, vracarac i ja osvanemo u razlicitim eparhijama, to ce znaciti da sam ja u pravu
4krofnica 4krofnica 14:35 12.11.2008

Re: Ne pratim

au, kakva informacija.
a sto vode spor?
jeremija92 jeremija92 14:44 12.11.2008

Re: Ne pratim

4krofnica
au, kakva informacija.a sto vode spor?


Sukob je bio kanonske prirode. Deo monaha pre oko 130 godina se izdvojio iz Hilandara ili je isterano.
Podelili su se i posvađali oko međe.
Tipično srpski.:))
Unfuckable Unfuckable 14:50 12.11.2008

Re: Ne pratim

Pre pola sata su započeli svoju šetnju od Trga ka Patrijaršiji.


wow, mora da su zagušili saobraćaj...njih 30
4krofnica 4krofnica 14:50 12.11.2008

Re: Ne pratim

dada.
ti kanoni.
da li su izmisljeni da dodje do podela, ima dosta 'kanonskih razmirica'
Domazet Domazet 15:09 12.11.2008

Neki Jeremija, neki...

jeremija92
4krofnica
au, kakva informacija.a sto vode spor?


Sukob je bio kanonske prirode. Deo monaha pre oko 130 godina se izdvojio iz Hilandara ili je isterano.
Podelili su se i posvađali oko međe.
Tipično srpski.:))

....se monasi posvadjali oko medje. Ti bas nista ne pratis na casu. Dakle, pravilno je:

Deo nekih monaha pre oko 130 godina se izdvojio iz Nekog manastira ili je isterano.
Podelili su se i posvađali oko međe.
Tipično nechki.:))


Nema, bre, generalizacija! U ostalom, kako znas da sad nece da se pojavi neki Tibor, Geza ili Pista sa pricom kako se i njegov cale i njegova tetka sude oko medje a da pri tome uopste nisu Srbi. I da te optuzi za velikosrBizam i nasilno pokrstavanje. Jer se zna da je taj neki Tibor, Geza ili Pista jako protiv pokrstavanja. Samo u poslednjih dvadesetak godina, da se razumemo, da ne ispadne kako je ovo jos jedan od 'istorijskih' postova pa da jadan Mod(13-1) mora da intervenise...
mikimedic mikimedic 15:14 12.11.2008

Re: Ne pratim

Ovi su vrlo živi.


Na zalost znamo kako je Garda prosla pre sest vekova. Vecna im slava i nebeska Srbija. Grupice koje uzimaju sebi za pravo da uzurpiraju takva znamenja ne zasluzuju ni komentar, ali drustvenu sankciju da.
jeremija92 jeremija92 15:15 12.11.2008

Re: Neki Jeremija, neki...

Domazet

! U ostalom, kako znas da sad nece da se pojavi neki Tibor, Geza ili Pista sa pricom kako se i njegov cale i njegova tetka sude oko medje a da pri tome uopste nisu Srbi. I da te optuzi za velikosrBizam i nasilno pokrstavanje. Jer se zna da je taj neki Tibor, Geza ili Pista jako protiv pokrstavanja. Samo u poslednjih dvadesetal godina, da se razumemo, da ne ispadne kako je ovo jos jedan od 'istorijskih' postova da da jadan Mod(13-1) mora da intervenise...

Tipično naški. MIslim to oko međa i velikosrBizma.
rankot rankot 17:55 12.11.2008

Re: Ne pratim

jeremija92
Malo je poznato da je najstariji sudski spor u Evropi, onaj koji oko nekoliko ari šume na Atosu, vode dve grupe monaha manastira Hilandar. Spor pred pravosuđem Grčke traje preko sto godina.


Српска посла.
Domazet Domazet 19:37 12.11.2008

Uuuuu bre Jeremija, ti em ne pratis...

jeremija92
Domazet

! U ostalom, kako znas da sad nece da se pojavi neki Tibor, Geza ili Pista sa pricom kako se i njegov cale i njegova tetka sude oko medje a da pri tome uopste nisu Srbi. I da te optuzi za velikosrBizam i nasilno pokrstavanje. Jer se zna da je taj neki Tibor, Geza ili Pista jako protiv pokrstavanja. Samo u poslednjih dvadesetal godina, da se razumemo, da ne ispadne kako je ovo jos jedan od 'istorijskih' postova da da jadan Mod(13-1) mora da intervenise...

Tipično naški. MIslim to oko međa i velikosrBizma.

...na casu em, izgleda, ne razumes bas najbolje. Ko ovde uopste dovodi u vezu medje i velkikosrBizam. Ja ti samo kazem da ce neki Tibor, Geza ili Pista imati puno pravo da protestuje protiv tvog posrBljivanja njegovih zavadjenih nekih oceva i nekih tetki. Ali tebi to posrBljivanje izgleda toliko priraslo za srce da ga i ne promecujes. Nego onako automaCki...
jeremija92 jeremija92 20:51 12.11.2008

Re: Uuuuu bre Jeremija, ti em ne pratis...

a ja tebi kažem da je to što rade monasi oko međe i i ti protesti nekihTibora, Geza i Pišta, dakle sve to, tipično naški.
Jer, što reče onaj: znam ja nas, heboti nas. nas sve, dodao bih.
Domazet Domazet 00:02 13.11.2008

Re: Uuuuu bre Jeremija, ti em ne pratis...

jeremija92
a ja tebi kažem da je to što rade monasi oko međe i i ti protesti nekihTibora, Geza i Pišta, dakle sve to, tipično naški.
Jer, što reče onaj: znam ja nas, heboti nas. nas sve, doda bih.

Sad bih ti ja odgovorio da se uglavnom slazemo samo da me nije strah da ces da me, onako muchki, docekas i da mi kazes da je za sada utvrdjeno da se samo oko ovoga slazemo. A da ce za ostalo da vidimo...
jeremija92 jeremija92 00:08 13.11.2008

Re: Uuuuu bre Jeremija, ti em ne pratis...

To si ti meni rekao prošli put, kad smo govorili o Amfilohiju.
Ja nisam revanšista.:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:40 13.11.2008

Re: Ne pratim

Vidi ti njih kako vladaju materijom i imaju mišljenje. Ko bi reko. Zalažu se za dostojanstvo...ne birajući sredstva pretpostavljam. Divno nešto. I nisu novotarci...što li onda ne obuku sukno na sebe i opašu se konopcima, pa u šumu u keliju...
jeremija92 jeremija92 10:31 13.11.2008

Re: Pratim

ivana23

ivana, prepostavljam da si htela da kažeš "Pratim šta radiš brate Amfilohije i molim se Bogu da ti oprosti."
ivana23 ivana23 11:11 13.11.2008

Re: Pratim

jeremija92
ivana, prepostavljam da si htela da kažeš "Pratim šta radiš brate Amfilohije i molim se Bogu da ti oprosti."

Hmmmm...

Vidi ovo (neko pokajanje?):

Amfilohije posetio patrijarha Pavla

Mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije posetio je jutros, pre nastavka zasedanja Svetog ahijerejskog Sabora Srpske pravoslavne crkve, patrijarha Pavla na Vojnomedicinskoj akademiji u Beogradu.

Mitropolit Amfilohije pričestio je patrijarha Pavla, a kako je Tanjugu rečeno u srpskoj patrijaršiji, reč je o uobičajenoj poseti patrijarhu koji je na lečenju na Vojnomedicinskoj akademiji u Beogradu.
U pratnji mitropolita bila su još dvojica vladika, učesnika saborskog zasedanja. Prema saopštenju Sabora, odlučeno je da se patrijarh Pavle zamoli da ostane na čelu SPC.
Danas je tačno godinu dana otkad je srpski patrijarh na lečenju na VMA.

Autor: Tanjug | 13.11.2008. - 10:52


jeremija92 jeremija92 11:40 13.11.2008

Re: Pratim

ivana23

"Hmmmm...Vidi ovo (neko pokajanje

Hmmmmmmmmm.....pre će biti da pokaže javnosti kako je on, od svih arhijereja SPC, najbliži bolesnom patrijarhu, kako bi povratio poljuljaane pozicije posle prvog dana Sabora.
Unfuckable Unfuckable 11:50 13.11.2008

Re: Pratim

pa - da li se seća neko kada je - proletos valjda - Pavle poizbacivao iz sobe "dobronamerne goste", znam da sam negde čitao o tome
jeremija92 jeremija92 12:10 13.11.2008

Re: Pratim

Unfuckable
pa - da li se seća neko kada je - proletos valjda - Pavle poizbacivao iz sobe "dobronamerne goste", znam da sam negde čitao o tome

Čitao si, čitao...... ovde.:))
Unfuckable Unfuckable 12:15 13.11.2008

Re: Pratim

možda me pamet ne služi, al sećanje što imam
pufna92 pufna92 13:27 14.11.2008

Re: Ne pratim

Vladika kaže da je mitropolit Amfilohije na kraju prvog dana zasedanja Sabora poručio starijim vladikama da bi „trebalo da časte” jer je pobedila njihova opcija. Odgovoreno mu je: „Visokopreosvešteni, nije pobedila opcija, već nebo i Sveti duh!”

Episkopi koji se svrstavaju u takozvani bosanski lobi bili su najglasniji protivnici izbora novog patrijarha, a njima se priključio i deo vladika iz dijaspore. Jedan od glasnijih bio je episkop banatski Nikanor, blizak Otačastvenom pokretu „Obraz”, za koga se u Crkvi navodi da koordinira upade pristalica „Obraza” na liturgije u drugim eparhijama, posebno u Braničevskoj eparhiji, gde je episkop Ignjatije.

U poslednje vreme bosanskoj liniji sve je privrženiji i vladika raško-prizrenski Artemije.

Bojažljivo bez želje da se mešaju u poslove drugih eparhija, dodaju i da je upravo u tome problem - bez patrijarha svako radi u svojoj eparhiji šta hoće. Prema mišljenju našeg sagovornika da je „bosanski lobi” imao svog kandidata, ovaj Sabor bi bio izborni.Vladika zvorničko-tuzlanski je zapravo protiv izbora jer njegova grupa nema kandidata. A navođenjem mlađeg za koga svi znaju ko bi to mogao biti, praktično se poigrao i uneo razdor između mitropolita Amfilohija i mladog vladike Grigorija, koji su inače u jako dobrim odnosima.
pufna92 pufna92 13:32 14.11.2008

a ovaj je najgori

Kačavenda 15. maja 1992. godine bježi iz Tuzle u Bijeljinu ostavljajući svoje vjernike same sebi prepuštene

popa Radomira Markovića iz Zagona, koji je ujedno i diplomirani pravnik, zbog odbijanja poslušnosti ražaluje i šalje trideset naoružanih ratnih razbojnika da ga izbace iz kuće. Tom prilikom ranjena je popadija i od dobijenih rana i umrla, a pop izbačen na ulicu i od Kačavende žigosan;


odmah potom mještani pet sela dolaze u Bijeljinu sa svim mogućim vozilima i blokiraju grad tražeći od Karadžića da protjera Kačavendu. Ali, vrana vrani oči ne vadi. Umjesto protjerivanja, Radovan Karadžić, sa svom svojom bulumentom, dolazi istog dana na večeru kod vladike. Da se zna ko je bog na zemlji (1993);


ruši deset muslimanskih kuća, uglednih domaćina u centru Bijeljine, i počinje gradnju manastira, crkve i svog groba.deset godina kasnije, sudskom odlukom, za porušene kuće i dvorišta od razjarenog vladike, Skupština opštine Bijeljina mora vlasnicima da isplati dva miliona KM sa kamatom, a vladika ćuti


Na tom putu stvaranja parčeta neba na zemlji vladika će nasilno, iz njihove kuće, izbaciti dvojicu najuglednijih ljudi u Bijeljini, Dimitrija Čolakovića, profesora i bratanca Rodoljuba Čolakovića, i Boru Đurkovića, diplomiranog pravnika, najuglednijeg predsjednika opštine u posljednjih 50 godina. Obojica su pretrpela moždane udare. Prvi je još živ, sa posljedicama, a drugi je umro. U njihovu kuću vladika je uveo svoje crnomantijaše i osvajače;


pozlatio je vladika svoje odaje i unio namještaj koji je filigranske izrade, a basnoslovno plaćen. Uživa vladika u zlatu i pozlatama, dok mu vjernici preturaju po kontejnerima tražeći hranu. Ne pada Kačavendi na pamet da otvori narodnu kuhinju. Svaki građanin Bijeljine zna da je Kačavenda u toku rata svu humanitarnu pomoć, upućenu iz inostranstva, preprodao i blago zadržao. Ko j... sirotinju. Njima će bog pomoći. Amin;
jeremija92 jeremija92 13:53 14.11.2008

Re: Pratim

Unfuckable
možda me pamet ne služi, al sećanje što imam


jeremija92 jeremija92 13:56 14.11.2008

Re: Ne pratim

pufna92
- bez patrijarha svako radi u svojoj eparhiji šta hoće..

Pročitao u Blicu. Šta reći?
jeremija92 jeremija92 14:01 14.11.2008

Re: a ovaj je najgori

pufna92
Kačavenda

Nisi navela izvor, ali ako je i deo navedenog tačan, to je strašno.
pufna92 pufna92 14:09 14.11.2008

Re: Ne pratim

Pročitao sam to u Blicu. Šta reći?

izvadila sam to iz novina, jer mi se ucinilo da niko nije posebnu paznju na taj bosanski lobi obratio, niti da nije samo u pitanju da je Amfilohije crna ovca, vec zasto drugi jos crnji su protiv njega u ovom slucaju.
Smesno bi bilo da se desava u nekom drugom veku , onda bismo odmahnuli rukom. Ovako ti je mucno, jer ce se oni nadalje cuti i o njima ce se pricati i solice pastvi pamet. Sve dok sami nisu u stanju da pociste mulj iz svojih redova, meni su gadni da mi gadniji ne mogu biti.
Postala sam agnostik zbog istih.
pozz
p.s.
prvi put sam se susrela sa unistenim pravoslavljem( sverc komerc) jos u Rusiji. Nije dovoljno reci komunizam nas je zabranio, treba malo introspekcije pa sagledati kako si doprineo da do toga dodje.

raspitaj se sta je sa Peckom patrijarsijom! i ko joj je naslikao nove ikone... jos ce zbog toga da nas skinu sa liste za zastitu spomenika kod unesca
ivana23 ivana23 14:18 14.11.2008

Parohijski dom V. Kacavende


voli covek zlatno...
jeremija92 jeremija92 14:21 14.11.2008

Re: Ne pratim

pufna92
, jer mi se ucinilo da niko nije posebnu paznju na taj bosanski lobi obratio, niti da nije samo u pitanju da je Amfilohije crna ovca, vec zasto drugi jos crnji su protiv njega u ovom slucaju.

Uočio je Unf onaj deo u vezi Obraza, a veovatno i ivana23 i drugi, ali svi smo uz patrijrha Pavla, pa zatvaramo oči u odnosu na deo onih koji ga podržavaju iz nečasnih pobuda.
ivana23 ivana23 14:33 14.11.2008

Re: Ne pratim

jeremija92

pufna92, jer mi se ucinilo da niko nije posebnu paznju na taj bosanski lobi obratio, niti da nije samo u pitanju da je Amfilohije crna ovca, vec zasto drugi jos crnji su protiv njega u ovom slucaju
.Uočio je Unf onaj deo u vezi Obraza, a veovatno i ivana23 i drugi, ali svi smo uz patrijrha Pavla, pa zatvaramo oči u odnosu na deo onih koji ga podržavaju iz nečasnih pobuda.

U ovom, konkretnom slucaju, cak i ne vidim da su necasne.
jeremija92 jeremija92 14:41 14.11.2008

Re: Ne pratim

Nisam bio jasan, mislio sam na one vladike koji su, iz nečasnih pobuda, protiv izbora novog patrijarha dok je stari živ. Dakle, podržavaju Pavla.
jeremija92 jeremija92 14:43 14.11.2008

Re: Parohijski dom V. Kacavende

ivana23
voli covek zlatno...

Lep nameštaj, skroman, baš kakav i priliči božjem poslaniku na zemlji.:))
ivana23 ivana23 14:57 14.11.2008

Re: Parohijski dom V. Kacavende

jeremija92

ivana23voli covek zlatno
...Lep nameštaj, skroman, baš kakav i priliči božjem poslaniku na zemlji.:))

Da, i ja bih stavila akcenat na skroman...
jeremija92 jeremija92 17:53 14.11.2008

Re: Parohijski dom V. Kacavende

a ja na božji poslanik, ili, sluga božji
pufna92 pufna92 19:07 14.11.2008

reakcija na glorijin clanak-Srpski Versaj

od 200 crkvenih objekata (bolje da je izgradio radionice i narodne kuhinje) napravio je vladika i dvije crkve gdje im mjesto nije, na Diviču kod Zvornika i u dvorištu Fatinom u Konjević Polju. To su inat crkve gdje vladika u određene dane šalje plaćene razbojnike da se mole bogu. (Jadan im bog.) Ti isti "vjernici" obavezno izazovu incidente koje Kačavendina TV odmah snimi i emituje TV gledalištu. Vladika se odmah pojavi u TV studiju i to komentariše kao genocid nad Srbima. Tako božji izaslanik aktivno održava politiku mržnje, jer treba opravdati sva zvjerstva, pljačke, rušenja i paljenja koja su počinjena. U ime boga Marsa i Aresa. Tako vladika Kačavenda širi mir među ljudima;





Bijeljina, 23. januar 2006.

Lazar Manojlović, novinar

preuzeto sa www.ceeol.com

blackbox92 blackbox92 13:37 12.11.2008

U ime boga ili koga

U dva hrama SPC prošlonedeljnu službu su, na neprimeren način, ometale grupe mladića za koje se smatra da pripadaju Obrazu. Garda Cara Lazara je najavila molitvenu šetnju od Trga Republike do Patrijaršijskog dvora.

Oni su stvarno misle da su univerzalni i da sve najbolje znaju i da sve mora biti uređeno kako oni misle.
Ipak, to su marginalne ekstremne grupe kojima mediji daju publicitet a država ih toleriše.
Čudna im je logika:" u ime Pravoslavlja protiv Crkve" , "u ime Srpstva protiv Srba", "u ime mitova protiv stvarnosti", a "u ime prošlosti protiv sadašnjosti i budućnosti".
Zato i nemaju niti će imati ozbiljniju podršku u narodu, a sada još uvek služe nekim strankama kao instrumenti pokušaja manipulacije narodom.
drug.clan drug.clan 13:58 12.11.2008

Cija volja


Njegova svetost Pavle, voljom Božjom patrijarh srpski i voljom Sabora SPC, iskazanom prvog dana zasedanja, ostaće i dalje patrijarh.



Kako bozijom voljom? Zar nije samo njegovom i voljom sabora? Zar bog ima ista sa ovim ljudskim svinjarijama vezanim za vlast?

Ako cemo svaki potez na ovome svetu gledati kao bozju volju onda sam i ja ovaj post napisao bozjom voljom.
jeremija92 jeremija92 14:05 12.11.2008

Re: Cija volja

Kad sam napisao voljom božjom mislio sam na način izbora patrijarha Pavla.
On je izabran apostolskim načinom. O tome pogledaj ovde.
drug.clan drug.clan 14:19 12.11.2008

Re: Cija volja

jeremija92
Kad sam napisao voljom božjom mislio sam na način izbora patrijarha Pavla.
On je izabran apostolskim načinom. O tome pogledaj ovde.


Znaci kocka je volja bozja pa sto je onda nemoralna?
Jaril Jaril 23:48 12.11.2008

Re: Cija volja


Znaci kocka je volja bozja pa sto je onda nemoralna?
Можда не баш по Божјој вољи, али свакако по Божјем допуштењу. Јер да Он није допустио, никада не би написао овај коментар. (А Бог допушта и оно што му није по вољи. Ако се питаш зашто? - из Љубави.)
jeremija92 jeremija92 00:14 13.11.2008

Re: Cija volja

Jaril


Jaril, verujem da ti bolje od od ostalih poznaješ SPC, bilo bi interesantno da prokomentarišeš aktuelne događaje.
Molim te.
DejanOz DejanOz 04:30 14.11.2008

Re: Cija volja

Jaril
А Бог допушта и оно што му није по вољи. Ако се питаш зашто? - из Љубави.

Ma super, vidim da imate sve odgovore... Sa vama - nema neizvesnosti. (Nema veze sto je cela prica izmisljena. Vazno je obezbediti psiholoski osecaj sigurnosti.)
jeremija92 jeremija92 11:09 14.11.2008

Re: Cija volja

Oz, misliš li na priču o izboru patrijarha ili na priču o Bogu?
aguero aguero 14:01 12.11.2008

BUDIBOGSNAMA!

Ostavimo crkvu i Patrijarha Pavla na miru!Sve su to pitanja koja su iskljucivo u nadleznosti SPC!Cemu sada tolika pomama?Imamo Patrijarha,i sve dok je Njegova Svetost gospodin Pavle ziv - bice na celu Crkve.
Kakve garde i bakraci,najobicniji malogradjanski sminkeri koji ne znaju ni za Boga ni za narod!Ako im je do setnje - neka setaju.Ionako jure sopstveni rep!
A odgovorni u Crkvi neka stave prst na celo i zapitaju se bar - ko iznosi na ulicu dezinformacije i doprinosi nemiru medju istinskim vernicima?!
jeremija92 jeremija92 14:08 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

aguero
A odgovorni u Crkvi neka stave prst na celo i zapitaju se bar - ko iznosi na ulicu dezinformacije i doprinosi nemiru medju istinskim vernicima?!

To je pravo pitanje, a ima ih još mnogo i svi se tiču odnosa među sveštenstvom u SPC.
Inače, mi nismo ni smenjivali patrijarha. Misli mi na ovom blogu.:)
vracarac92 vracarac92 14:12 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

Ostavimo crkvu i Patrijarha Pavla na miru!Sve su to pitanja koja su iskljucivo u nadleznosti SPC!Cemu sada tolika pomama?
Tako je.
Ono što meni uopšte nije jasno je kako to da je za celu ovu priču oko stanja u Crkvi i Patrijaršiji najviše zainteresovan (bar kroz medije) upravo najmanje religiozni deo srpske populacije: komunisti, liberal-demokrati i ateisti raznih boja. Da li to oni misle da ja sa ovim trzavicama doslo i njihovih pet minuta da pokušaju da zadaju još jedan udarac ovom narodu i njegovoj tj. božijoj Crkvi?
jeremija92 jeremija92 14:17 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

vračarac, o tome smo raspravljali u drugom delu.
stopalo stopalo 14:18 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

vracarac92
Ostavimo crkvu i Patrijarha Pavla na miru!Sve su to pitanja koja su iskljucivo u nadleznosti SPC!Cemu sada tolika pomama?
Tako je.
Ono što meni uopšte nije jasno je kako to da je za celu ovu priču oko stanja u Crkvi i Patrijaršiji najviše zainteresovan (bar kroz medije) upravo najmanje religiozni deo srpske populacije: komunisti, liberal-demokrati i ateisti raznih boja. Da li to oni misle da ja sa ovim trzavicama doslo i njihovih pet minuta da pokušaju da zadaju još jedan udarac ovom narodu i njegovoj tj. božijoj Crkvi?


vracarac moram da se ne slozim da se najvise interesuju najmanje religiozni. mozda je za medije to tacno ali svakako to nije slucaj sa ljudima koji u crkvu i dolaze.
ovo nisu trzavice i jako je opasno sto jedan krajnje prozaican sukob u vezi para se dize na visi nivo, kao da su u pitanju kanonske stvari.
crkva je postojala i pre svih ovih vladika a postojace i posle, samo su se neki nasli u situaciji da misle da je posle njih potop ili da dogmatika nije ni postojala.
vracarac92 vracarac92 14:29 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

vračarac, o tome smo raspravljali u drugom delu.
Jeste, ali imam utisak da raspravu nismo doveli do kraja. U svakom slučaju ako misliš da ne treba ponovo potezati tu priču, poštujem. Neću više o tome.
ovo nisu trzavice i jako je opasno sto jedan krajnje prozaican sukob u vezi para se dize na visi nivo, kao da su u pitanju kanonske stvari.

samo su se neki nasli u situaciji da misle da je posle njih potop ili da dogmatika nije ni postojala.

Primer?
jeremija92 jeremija92 14:36 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

vracarac92
vračarac, o tome smo raspravljali u drugom delu.Jeste, ali imam utisak da raspravu nismo doveli do kraja. U svakom slučaju ako misliš da ne treba ponovo potezati tu priču, poštujem. Neću više o tome.
quote]

Ne daj se ometati sa moje strane, ukoliko ima zainteresovanih - samo napred.:)
stopalo stopalo 14:48 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

vracarac92
vračarac, o tome smo raspravljali u drugom delu.
Jeste, ali imam utisak da raspravu nismo doveli do kraja. U svakom slučaju ako misliš da ne treba ponovo potezati tu priču, poštujem. Neću više o tome.
ovo nisu trzavice i jako je opasno sto jedan krajnje prozaican sukob u vezi para se dize na visi nivo, kao da su u pitanju kanonske stvari.

samo su se neki nasli u situaciji da misle da je posle njih potop ili da dogmatika nije ni postojala.

Primer?


podela Arhiepiskopije Beogradsko-Karlovacke - dovoljno

a uvek se neko nadje da prozaicne stvari "teorijski" potkrepi

Predsednicki izbori - Ratko Markovic objasnjava da 2 moze da se cita 3 ako se dogovorimo
Zebra - tu je prosao Ivo Lola a posle Saobracajni fakultet donese citavu studiju

Da li treba dalje?
vracarac92 vracarac92 15:01 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

podela Arhiepiskopije Beogradsko-Karlovacke - dovoljno
Gde su tu pare?
stopalo stopalo 15:06 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

vracarac92
podela Arhiepiskopije Beogradsko-Karlovacke - dovoljno
Gde su tu pare?


valjda ne mora sve da se kaze?
vracarac92 vracarac92 15:09 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

valjda ne mora sve da se kaze?

Oprosti ali zaista mislim da nisi u pravu. Da je lova u pitanju sigurno bi se čulo.
stopalo stopalo 15:14 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

vracarac92
valjda ne mora sve da se kaze?

Oprosti ali zaista mislim da nisi u pravu. Da je lova u pitanju sigurno bi se čulo.


nazalost kao sto sam vec rekao. kad se jedno jutro ti i ja probudimo u razlicitim eparhijama, shvatices da sam bio u pravu. Mada jedna od najmanjih (ako ne i najmanja) eparhija, Arhiepiskopija se smatra jednom od najbogatijih. Ocigledno se smatra da je to previse za jednog vladiku pa makar bio on i patrijarh.
vracarac92 vracarac92 15:18 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

nazalost kao sto sam vec rekao. kad se jedno jutro ti i ja probudimo u razlicitim eparhijama, shvatices da sam bio u pravu. Mada jedna od najmanjih (ako ne i najmanja) eparhija, Arhiepiskopija se smatra jednom od najbogatijih. Ocigledno se smatra da je to previse za jednog vladiku pa makar bio on i patrijarh.

Oprosti, sve su to nagađanja.
stopalo stopalo 15:25 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

vracarac92
nazalost kao sto sam vec rekao. kad se jedno jutro ti i ja probudimo u razlicitim eparhijama, shvatices da sam bio u pravu. Mada jedna od najmanjih (ako ne i najmanja) eparhija, Arhiepiskopija se smatra jednom od najbogatijih. Ocigledno se smatra da je to previse za jednog vladiku pa makar bio on i patrijarh.

Oprosti, sve su to nagađanja.


OK, as you wish
da li je nagadjanje da je podeljena eparhija sabacko-valjevska? da li je nagadjanje da je postojala namera da se podeli zvornicko-tuzlanska? i da ne idem dalje... neke stvari ne mogu se reci a da se ne kompromituje izvor.
u svakom slucaju odustajem od dalje polemike
koja je i pocela samo mojom konstatacijom da se za podele interesuju i vernici a ne samo "nevernici"
vracarac92 vracarac92 15:31 12.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

da li je nagadjanje da je podeljena eparhija sabacko-valjevska? da li je nagadjanje da je postojala namera da se podeli zvornicko-tuzlanska? i da ne idem dalje...
Oprosti, ali gde je u celoj toj priči novac? Ko priča o njemu? Ko ga uopšte pominje?
U ostalom, vreme će pokazati
irvas92 irvas92 12:39 13.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

Da li to oni misle da ja sa ovim trzavicama doslo i njihovih pet minuta da pokušaju da zadaju još jedan udarac ovom narodu i njegovoj tj. božijoj Crkvi?

a da li ti vracarac mislis da je doslo (opet) tvojih 5min da pokusas da zadas jos jedan blog-o-udarac ovim liberal-demokratama, komunistima i ateistima raznih boja?
pufna92 pufna92 13:42 14.11.2008

Re: BUDIBOGSNAMA!

:
komunisti, liberal-demokrati i ateisti raznih boja.

i svi normalni i razmisljajuci ljudi. Crkva nije samo da se napravi slava i ponekad udje u nju i zapali sveca.
pufna92 pufna92 13:47 14.11.2008

zlatna medalja za naivnost

Oprosti ali zaista mislim da nisi u pravu. Da je lova u pitanju sigurno bi se čulo.






bladerunner92 bladerunner92 14:45 14.11.2008

Re: zlatna medalja za naivnost

Pa nemoguce da je tooooliko naivan
hajde da probamo ovako-- ne radi se o parama nego o moci . Sta mislis sad Vracarac?
vracarac92 vracarac92 15:04 18.11.2008

Re: zlatna medalja za naivnost

Sta mislis sad Vracarac?

I dalje isto
Inner Party Inner Party 14:04 12.11.2008

Garde

U dva hrama SPC prošlonedeljnu službu su, na neprimeren način, ometale grupe mladića za koje se smatra da pripadaju Obrazu. Garda Cara Lazara je najavila molitvenu šetnju od Trga Republike do Patrijaršijskog dvora. To svakako nisu dobre vesti.


A za sta se oni zalazu?!

stopalo stopalo 14:08 12.11.2008

Re: Garde

Inner Party
U dva hrama SPC prošlonedeljnu službu su, na neprimeren način, ometale grupe mladića za koje se smatra da pripadaju Obrazu. Garda Cara Lazara je najavila molitvenu šetnju od Trga Republike do Patrijaršijskog dvora. To svakako nisu dobre vesti.


A za sta se oni zalazu?!



sorry za off ali ovo je jace od mene;
deda "ceracemo se jos" za vladiku
"neobavestenog" za djakona
i "ministra 50 savetnika" za crkvenjaka
jeremija92 jeremija92 14:11 12.11.2008

Re: Garde

Inner Party
U dva hrama SPC prošlonedeljnu službu su, na neprimeren način, ometale grupe mladića za koje se smatra da pripadaju Obrazu. Garda Cara Lazara je najavila molitvenu šetnju od Trga Republike do Patrijaršijskog dvora. To svakako nisu dobre vesti.A za sta se oni zalazu?!

Već sam napisao gore, ali ponavljam:

Kao deo ili bar kao eho sukoba dve struje u sveštenstvu SPC Obraz i Garda se zalažu za dostojanstvo SPC i protiv su ekumenizma i bilo kakvih promena u liturgiji SPC. U sukobu su sa strujom novotaraca.
Inner Party Inner Party 14:23 12.11.2008

Re: Garde

jeremija92

Kao deo ili bar kao eho sukoba dve struje u sveštenstvu SPC Obraz i Garda se zalažu za dostojanstvo SPC i protiv su ekumenizma i bilo kakvih promena u liturgiji SPC. U sukobu su sa strujom novotaraca.



Pa gde ces veci udar na dostojanstvo crkve od upadanja u crkvu da ometas sluzbu?!
ivana23 ivana23 14:39 12.11.2008

Sukob je u samoj SPC...

ESKALACIJA SUKOBA UNUTAR SRPSKE PRAVOSLAVNE CRKVE
Preterali ste!

Povodom nedavnog incidenta na Duhove u crkvi u selu Duškovci kod Požege.
Čačanske novine u više navrata su opominjale da podele u Srpskoj pravoslavnoj crkvi oko načina bogosluženja mogu dovesti do nemilih događaja.

Bez obzira na stavove suprotstavljenih strana po ovom pitanju, da li svetu liturgiju služiti po starom ili na način nov i od skoro primenjivan u srpskim hramovima, mora se poštovati crkveni poredak i odluke Svetog sinoda po ovom pitanju. Činilo se da nakon majskog sabora Srpske pravoslavne crkve i odluke Svetog sinoda da se sveta liturgija obavlja na stari način, da su se strasti smirile i da će polako sve krenuti normalnim tokom, desio se incident na Duhove u crkvi u selu Duškovci, kada je sveštenik u toku služenja svete liturgije nasrnuo na vernike zato što su, u znak protesta što se služi po novom, klekli. On je udario jednog od vernika, a onda je nastao pravi metež.

Podele koje potresaju srpsko društvo, zbog nestabilne političke situacije, odavno su se prenele i u Crkvu, gde je izvršeno pregrupisavanje na one koji su verni tradiciji i na one koji su za izvesne promene i reforme. Tenzije su uvećane i zato što je odavno zbog bolesti i starosti patrijarh Pavle sprečen da obavlja svoje dužnosti, a neke od vladika su veoma zainteresovane za mesto patrijarha.


Ceo tekst - nize je klip gde se vidi metez u crkvi i vecina aktera.


jeremija92 jeremija92 14:41 12.11.2008

Re: Sukob je u samoj SPC...

ivana, sada je mnogo jasnije svima.
Hvala.
4krofnica 4krofnica 14:59 12.11.2008

Re: Sukob je u samoj SPC...

sta je ovo??

jes da mi tesko bufferuje -
ovo je bedno
ivana23 ivana23 15:10 12.11.2008

Re: Sukob je u samoj SPC...

4krofnica
sta je ovo?? jes da mi tesko bufferuje -ovo je bedno


Mozes li razjasniti svoj komentar?
Ovako ne znamo sta hoces da kazes.
4krofnica 4krofnica 15:21 12.11.2008

Re: Sukob je u samoj SPC...

tesko mi je da razumem sta se desilo u crkvi
a i tesko mi bufferuje.
ivana23 ivana23 00:19 13.11.2008

Re: Sukob je u samoj SPC...

tesko mi je da razumem sta se desilo u crkvi


U cemu je problem?
4krofnica 4krofnica 09:36 13.11.2008

Re: Sukob je u samoj SPC...

nema problema, ja sam suvise naivna.
nisu mi jasne te politicke manipilacije, borba za vlast, necistoce u nasoj crkvi
novo? staro? sluzenje
hvala ti za kom.
gadi mi se sve to
Time Bandit Time Bandit 15:23 12.11.2008

Vaistinu zasto jednostavno

i svrsishodno? Jos juce sam bio misljenja da ce se ovaj serijal o. Jeremije zavrsiti njegovim tacnim predvidjanjem da ce novi patrijarh biti neko od prisutnih vladika. To se nije dogodilo ( a kad ce ne znamo), a nisu ni lobiji nametnuli neko od njihovih resenja (a kojima sam ja davao prednost u ovom pitanju).
jeremija92 jeremija92 15:38 12.11.2008

Re: Vaistinu zasto jednostavno

O, Bandite, nisam ja u drugom delu istakao navedene arhijereje kao moje kandidate. Oni su se pojavljivali kao kandidti u većini medija. Ja sam samo, između njih, naveo jednog za koga sam rekao da ne bi voleo da ga vidim na čelu SPC i jednog za kog sam rekao da mi se čini da jeste pogodan kandidat.

A što se tiče predviđanja, i profesionalni verski analitičari su iznenađeni razvojem događaja, a pogotovo deo vladika, koji su hteli da izaberu jednog između sebe za patrijarha, dok je patrijarh Pavle živ.
Inače, još u prvom delu serijala naveo sam da je sve što je vezano za izbor novog patrijarha, dok je stari patrijarh živ, prljava politika.

Tako je to, jedino tačno predviđanje jeste da je budućnost uvek različita od naših predviđanja.

PS: kad bi umeo da predviđam, predvideo bi sedmicu na lotou.:)))))
stopalo stopalo 15:55 12.11.2008

Re: Vaistinu zasto jednostavno

jeremija92


A što se tiče predviđanja, i profesionalni verski analitičari su iznenađeni razvojem događaja, a pogotovo deo vladika, koji su hteli da izaberu jednog između sebe za patrijarha, dok je patrijarh Pavle živ.
Inače, još u prvom delu serijala naveo sam da je sve što je vezano za izbor novog patrijarha, dok je stari patrijarh živ, prljava politika.

Tako je to, jedino tačno predviđanje jeste da je budućnost uvek različita od naših predviđanja.

PS: kad bi umeo da predviđam, predvideo bi sedmicu na lotou.:)))))


odavno jedan broj vladika drzi spremnu belu panakamilavku ali dosada je patrijarh uspesno "kvario" takve planove.
posto ne moze da se postigne saglasnost o promeni nacina izbora, ostace status quo
zato sto na tom mestu "mora" da ostane onaj koji se tu trenutno nalazi
a crkva je tri puta dala kontradiktorna saopstenja koja je uloga
zamenik?
pomocnik?
nesto trece?
videcemo
Time Bandit Time Bandit 16:05 12.11.2008

Re: Vaistinu zasto jednostavno

Iznenadjenje je u vladicanskoj samozastiti, tj. odbijanje da se udje u dublje probleme koji bi bili inicirani pokretanjem izbornog mehanizma. To je ok na krace vreme sto su i oni izgleda imali u vidu.

"Tacno predvidjanje" je vise :))), jer cinjenica je da ce novi patrijarh, ako i kada bude biran, biti neko od prisutnih vladika...
drug.clan drug.clan 15:38 12.11.2008

Stari ili novi nacin

Jel bi mogao neko ko se razume da mi objasni razliku izmedju "starog" i "novog" nacina sluzenja?

Interesuje me bas oko cega bitnog se spore sada!
mikimedic mikimedic 15:48 12.11.2008

Re: Stari ili novi nacin

Jel bi mogao neko ko se razume da mi objasni razliku izmedju "starog" i "novog" nacina sluzenja?


to mu dodje otprilike kao razlika izmedju druga i clana
drug.clan drug.clan 15:55 12.11.2008

Re: Stari ili novi nacin

mikimedic
Jel bi mogao neko ko se razume da mi objasni razliku izmedju "starog" i "novog" nacina sluzenja?


to mu dodje otprilike kao razlika izmedju druga i clana


Ako je tako onda se to ne moze razdvojiti :) kako da bude drug bez clana?
mikimedic mikimedic 15:56 12.11.2008

Re: Stari ili novi nacin

kako da bude drug bez clana?


:)))
jeremija92 jeremija92 17:46 12.11.2008

Re: Stari ili novi nacin

drug.clan
Jel bi mogao neko ko se razume da mi objasni razliku izmedju "starog" i "novog" nacina sluzenja?

Interesuje me bas oko cega bitnog se spore sada!


Za nas laike nema ničeg bitnog, sve je teško razumlljivo.
Evo linka
gde se tretiraju određena liturgijska pitanja.A evo ko su novotarci.
margos margos 16:30 12.11.2008

Nešto mi isto nije jasno...

Ako im je za vreme zasedanja zabranjeno da govore za medije - otkud toliko slikanja, intervjua, proverenih i neproverenih informacija iz pouzdanih izvora u medijima? Da... uz to i protesta i protestnih šetnji. :(

Neka poživi NJegova Svetost Patrijarh Pavle, ako ne zbog institucije, a ono radi verujućih. :)

jeremija92 jeremija92 17:59 12.11.2008

Re: Nešto mi isto nije jasno...

margos, kao i u političkoj borbi u Srbiji, a i šire, lobiranje i borba se vodi preko medija.
Grupa vladika koji su bili za izbor novog patrijarha je preko medija uverila javnost da postoji i potreba i saglasnost da se bira novi patrijarh. Oni su dozirali informacije o patrijarhovoj molbi Saboru. Četvorica članova Sinoda su bila prisutna kad je patrijarh tu molbu potpisao, peti se protivio i nije bio prisutan.
Dakle, njih četvorica su vodili čitav posao. Oni su jedini znali za molbu i šta u njoj piše. Koji su ih razlozi naveli da izađu u javnost, sem da lobiraju za jednog od njih (Amfilohija).
Međutim, većina vladika je bila staložena i razumna kako i priliči crkvenim velikodostojnicima i bili su kategorički protiv presedana da se bira novi patrijarh, za života starrog.
margos margos 18:03 12.11.2008

Re: Nešto mi isto nije jasno...

margos, kao i u političkoj borbi u Srbiji, a i šire, lobiranje i borba se vodi preko medija.

Jasno mi je, al eto, samo da kažem... jedno piše, drugo pričaju, treće rade...:(
ivana23 ivana23 21:07 12.11.2008

Dnevni list Danas

jeremija92 jeremija92 21:18 12.11.2008

Re: Dnevni list Danas

posebno je interesantan ovaj deo koji govori o miljeu zasedanja Sabora:

Molitveni hod do Patrijaršije

- U „Molitvenom hodu“ koji je od Trga Republike do Saborne crkve organizovao Otačastveni pokret Obraz juče je više od 200 vernika SPC, među kojima je bilo i sveštenstva i monaštva iz više eprahija, mirno protestovalo ispred Patrijaršije. Oni su molitvama i pevanjem bogomoljačkih pesama, kako je objasnio sveštenik u penziji Žarko Gavrilović, „pokazali da postoje i da se zalažu za čistotu pravoslavne vere, poštovanje vekovnog liturgijskog poretka i jedinstvo svetosavske Crkve“. Sveštenik Gavrilovićje izrekao niz kritika na „jeretičke“ i nekanonske pojave u SPC, pri čemu je posebno pomenuo mitropolita Amfilohija, episkope braničevskog Ignatija, bačkog Irineja i bivšeg zahumsko-hercegovačkog Atanasija. Prema rečima Mladena Obradovića iz „Obraza“, Pokret „u potpunosti podržava odluku Sabora da patrijarh Pavle ostane na čelu SPC i smatra je svojom velikom pobedom“. Obradovićje rekao da jučerašnji skup „nije pritisak na sabor SPC, jer je hrišćanska dužnost i obaveza svakog vernika da ustane u odbranu pravoslavne vere“. Učesnici „Molitvenog hoda“ nosili su krstove, ripide, ikone, zastave Srbije, obeležja „Obraza“. Više vladika izašlo je da vidi šta se događa ispred Patrijaršije, onima koji su se pojavili na balkonu Patrijaršijskog dvora učesnici su kratko poručili „Mi smo Hristovi, a ne papini“, ali direktnih kontakata nije bilo. Molitveni hod obezbeđivala je policija, a tokom polusatnog zaustavljanja pred Patrijaršijom saobraćaj u ulici kneza Sime Markovića bio je zaustavljen.
JJ Beba JJ Beba 23:53 12.11.2008

Re: Dnevni list Danas

“. Sveštenik Gavrilovićje izrekao niz kritika na „jeretičke“ i nekanonske pojave u SPC, pri čemu je posebno pomenuo mitropolita Amfilohija, episkope braničevskog Ignatija, bačkog Irineja i bivšeg bivšeg zahumsko-hercegovačkog Atanasija. .


hmm

fali još vladika Artemije, pa da Obraz & ražalovani pop Gavrilović jereticima proglase sva četiri učenika najznačajnijeg teologa i duhovnika u pravoslavnom svetu , oca Justina Popovića iz Ćelija.

To me baš čudi.,
kažu da je Obraz povezan sa Koštunicom, a Koštunica je oženjen nećakom vladike Amfilohija Radovića
jeremija92 jeremija92 08:42 13.11.2008

Re: Dnevni list Danas

JJ Beba


To me baš čudi.,
kažu da je Obraz povezan sa Koštunicom, a Koštunica je oženjen nećakom vladike Amfilohija Radovića

Možda su se posvađali. Mislim, Koštunica i Amfilohijeva nećaka.
Verovatno ništa ozbiljno, uobičajene bračne razmirice.:)
JJ Beba JJ Beba 13:36 13.11.2008

Re: Dnevni list Danas

Možda su se posvađali. Mislim, Koštunica i Amfilohijeva nećaka.
Verovatno ništa ozbiljno, uobičajene bračne razmirice.:)

hahahahahha
možda...viš to mi nije palo napamet

evo odjutros amfilohije u poseti Patrijarhu....
ko da se ništa nije desilio...
a to što je pokuš'o puč, to nikom ništa...
mada kako stvari stoje u SPC, možda će biti dovoljno amfilohijevo pokajanje, pa sve opet bude isto.
ko onomad sa filaretom
jeremija92 jeremija92 13:42 13.11.2008

Re: Dnevni list Danas

... a možda će se i mladenci pomiriti... i tako... idu dani.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana