Bits & Bobs (aka Trice i kučine)

Krugolina Borup RSS / 17.11.2008. u 15:40

 NAJAVA:

Sutra, u utorak 18.11.2008, u 16.30 sati, u emisiji Stanje nacije na TV B92 gostuju Dr. Prof. Tomica Milosavljević, ministar zdravlja i Branka Stamenković, pokretač građanske inicijative "Majka hrabrost". Tema emisije, tj. pitanje za ispitivanje javnog mnjenja (ako sam dobro zapamtila šta mi novinarka reče): "Da li su ginekološko-akušerska odeljenja legla korupcije u zdravstvu?"

SNIMAK EMISIJE MOŽETE POGLEDATI NA: http://blip.tv/file/1481576

***

Anketa koju smo zajedničkim naporima osmišljavali s Ministarstvom zdravlja, spremna je za reprodukciju. Iz Ministarstva zdravlja dobila sam informaciju da je anketa poslata "u Upravu" koja treba da odobri štampanje i trebovanje koverti. Uz anketu ići će i propratno pismo potpisano od strane ministra zdravlja, a predlog sadržaja potekao je od mene. Iz ministarstva mi kažu da je ono usvojeno skoro u potpunosti, uz minimalne ispravke. Evo šta sam ja predložila:

Poštovana,

Pred Vama se nalazi anketa koja ima za cilj da Ministarstvu zdravlja i meni lično pruži neophodne povratne informacije o kvalitetu usluga koje ste tokom boravka u porodilištu primili. Želim da Vas zamolim da anketu popunite i, u zalepljenoj koverti koju možete naći u prilogu, predate patronažnoj sestri kada Vas bude obilazila u danima koji dolaze. Ukoliko to, iz bilo kog razloga, propustite da uradite, uvek možete anketu poslati i poštom.

Ministarstvo zdravlja se trudi da iz godine u godinu poboljšava kvalitet usluga u sistemu javnog zdravstva, i uveravam Vas da ćemo u budućnosti na tome raditi još predanije i marljivije, a povratne informacije koje ćemo od vas kroz ovu anketu dobiti biće nam vodič za ono što je najhitnije i najbitnije popraviti. Zato Vas molim da u ovim danima nakon izlaska iz porodilišta, u kojima ste nesumnjivo preopterećeni mnogim drugim obavezama i ličnim oporavkom, ipak odvojite nešto od svog dragocenog vremena da s Ministarstvom zdravlja podelite svoje iskustvo, jer će to pomoći da Vama, ali i mnogim drugim ženama, budući boravci u porodilištu budu prijatniji.

Ova se anketa sprovodi potpuno anonimno, te Vas molim da budete krajnje iskreni i otvoreni u njenom popunjavanju, naročito kada je potrebno istaći nesavesne, protivzakonite i neetičke postupke kojima ste možda bili izloženi, ili ste im bili svedok.

Iskreno Vaš,

Ministar zdravlja

prof. dr Tomica Milosavljević

***

Što se tiče finalnog sadržaja same ankete, uskoro ću je u celosti postaviti na vebsajtu www.MajkaHrabrost.com. Takođe, za koji dan očekujem da proradi i mogućnost popunjavanja iste ankete na internetu, koju organizujemo mi, kao građanska inicijativa. Dobićete detaljnije informacije o tome čim ta mogućnost proradi.

***

Ministarstvo zdravlja napisalo je pismo kojim se svim zdravstvenim ustanovama nalaže da svi zaposleni u njima moraju nositi bedževe s imenom, prezimenom i funkcijom koju obavljaju. To pismo je prosleđeno Institutu Batut, koji treba da ga dostavi svim zdravstvenim ustanovama u Srbiji, a ne samo porodilištima. Nisam dobila informaciju o tome koji rokovi su ustanovama dati da taj uslov ispune, ali raspitaću se dodatno sutra, pa ću vam proslediti informaciju.

***

U danima u kojima je blog bio u komi, posvetila sam se ažuriranju vebsajta Majka Hrabrost. Učitano je mnogo novih priča (trenutno ih ukupno ima 132), međutim, to nije sve, priča ima još, i iz dana u dan stižu nove. Za početak sam se koncentrisala na najsvežije priče (poslednjih 5 godina), prvenstveno iz Srbije, a unutar toga prvenstveno iz unutrašnjosti. Priče iz dijaspore i piče iz nešto dalje prošlosti, biće postavljene nešto kasnije. Ali, sve će biti učitane kad-tad!

***

Stigli su novi fotodokumenti - ovaj put iz Zaječarskog porodilišta. Evo jedne od pristiglih slika. Pred vama je soba za porodilje (jul 2008. godine):

Zajecar01.jpg

***

Toliko od mene za ovaj put. Nadam se da kroz komentare dobijem sugestije za sutrašnje gostovanje u emisiji. Osnovna stvar oko koje će se lomiti koplja - pretpostavljam - jeste to što ministar smatra da su slučajevi korupcije u zdravstvu pojava koja je svedena na pojedinačne slučajeve, dok ja smatram da je reč o masovnoj pojavi. Ovo jeste i jedino pitanje oko koga se na prvom sastanku u Ministarstvu zdravlja, 30.10.2008, nismo složili.

www.MajkaHrabrost.com



Komentari (324)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

scabies scabies 01:08 19.11.2008

Ispravite me ako gresim...

Cini mi se da bi bilo pristojno da ljudi koji se pozivaju na sopstveni autoritet (autoritet (bilo koje) profesije) iza toga stanu punim imenom i prezimenom. Kao sto je recimo uradila Ana WithAFamilyNameTooHardToPron... Svi ostali treba da se tretiraju kao laici-dok se suprotno ne dokaze!
A vi me ispravite ako gresim....
maca22 maca22 01:32 19.11.2008

nije otac uspanicen..

vec ce pesnajom da zavali stoku.

I bas zato treba da bude tu.
ssvetlana92 ssvetlana92 01:37 19.11.2008

Re: nije otac uspanicen..

maca22
vec ce pesnajom da zavali stoku.

I bas zato treba da bude tu.


Jes vala!
iris.davidovich iris.davidovich 05:26 19.11.2008

Re: nije otac uspanicen..

maca22
vec ce pesnajom da zavali stoku.I bas zato treba da bude tu.


tacno tako. u skolici su nas ucili da je prisustvo oca pozeljno bas iz suprotnog razloga - on je taj koji smiruje eventualno panicnu zenu, pomaze joj pri disanju, broji s njom, masira joj ledja, drzi ruku.... mislim da su buduci ocevi u tom momentu zaista prisebni, ona onesvescivanja se uglavnom desavaju u filmovima. eventualno se izbezume posle, kad beba stigne kuci.
katica_zlatica katica_zlatica 09:22 19.11.2008

Re: nije otac uspanicen..

pa fala klincu, surova je ovo zemlja..
aleksandarz92 aleksandarz92 09:45 19.11.2008

Re: nije otac uspanicen..

maca22
vec ce pesnajom da zavali stoku.

I bas zato treba da bude tu.




Vishnja - 07.08.2008.
razgovarala sam sa nekim muskarcima koji su prisustvovali porodjaju, i osim sto su njihovi utisci neponovljivi i skupoceni (bez izuzetka), postoji jos nesto sto je jako vazno u ovim nasim uslovima - oni te jednostavno drugacije tretiraju ako je pored tebe otac deteta. ne usudjuju se da budu grubi i vise vode racuna. imaju pored sebe zainteresovanog svedoka koji je tama toliko pribran da moze da reaguje a taman toliko nije da nema sale s njim.

Pola sata sam ovo tražio po kotlarnici. Boldovano je poenta.
lenamur lenamur 01:41 19.11.2008

Moje vidjenje emisije

Evo odgledah i ja prvu emisiju; prvu za mene (nisam gledala ‘Uvecanje’).
Blagi uzas! Potrudicu se da objasnim…

1. Prvi put sam gledala “Stanje nacije” i nisam bila upoznata sa konceptom emisije. Mnogo vremena je potroseno na nebitne stvari, gosti drze dokumenta u rukama, voditelj itd.
2. Za one koji nisu gledali (ili ko zeli ponovo da pogleda): emisiju mozete naci na [url=http://blip.tv/file/1481576/][/url]
Ako link ne radi idite na blip tv pa ukucajte stanje nacije b92.
3. Dakle, emisija traje skoro 30 min. Tek u 2min20sec krece “nasa” prica kroz postavljanje pitanja ove emisije; zatim ide prilog sa detaljima bloga, sajta majkahrabrost, ranijeg sastanka sa ministrom (2min35sec do 4min20sec)… Onda ide ponavljanje pitanja i objasnjenje za glasanje.
4. Razumem ja da su emisija i pitanje iste postavljeni zarad drugih ciljeva, a ne konkretno zbog nase akcije, ali se meni nije svidjalo sto nije u centru paznje cela akcija. Ovako je bio samo jedan deo -korupcija. (al dobro ajde, ne ide emisija zbog mene).
5. U 5min50sec krece razgovor voditelja sa Brankom i ministrom (by the way, ocena za voditelja: sedi, dovoljan. Prekida Brankino iznosenje postavljanjem u tom trenutku nebitnih pitanja, a tek reklame!!!)
6. Beli telefon: ministar je poceo pricu, ali Branka (zbog domaceg vaspitanja, verujem) nije mogla da dodje odmah do reci. Tako da vakumovo lupetanje o gazenju pada u vodu. Branka prica 50sec o tome (11min00sec - 11min50sec), pa ministar iznosi svoje vidjenje i blago skrece sa teme.
7. Smatram potpuno ispravnim navodjenje primera hapsenih lekara i nevaljanost zakona.
Onda ministar kaze da treba da prekinemo hajku na lekare, jer necemo imati ko da nas leci!?! Da nam se lekari ne bi uvredili treba da prekinemo sa iznosenjem istina?
8. Pominjanje anonimne ankete koja se sprovodi (ili sprovodila) 5 godina, i koja je pokazala da je veoma mali% korupcije –sta je to? Da li je iko cuo za postojanje iste, tj da li je neko mogao da je popuni? Ili su anketu mogli da popunjavaju samo podobni pacijenti (oni koji nece da talasaju)?
9. Po meni licno je ophodjenje sa Ti ili Vi nebitno. Kad ljudi postanu prisniji, i ne persiraju, ostvaruju bolju saradnju. Uostalom, engleski jezik to ne prepoznaje, pa pretpostavljam i drugi (al me ne drzite za rec).
Naravno, pozdravam bedzeve sa imenima u potpunosti.
10. Onda krecu reklame u 17min10sec!!! I traju do 23min20sec (vise od 6 minuta!).

11. U 25 minutu ministar iznosi mozda i najbitnije u celoj prici, da lekari koji nisu u stanju da rade svoj posao humano, za sta su skolovani, i ne treba da rade. Kada su ljudi preosetljivi i kada im je najteze, ako ne mogu to da pojme i ne treba da rade sa ljudima. Takodje i da zdravstvo postoji zbog gradjana.

12. U 28min15sec je kraj razgovora; opet pitanje emisije i objasnjenje za glasanje.

Znaci ukupno 16 minuta price +2 min za prilog na pocetku. Za dato vreme emisija je bila uspesna.

Svaka cast ministru za njegovo vreme, za pojavljivanje i za dobru volju (da se zadrzim samo na pohvalama sad), a moram i da pomenem kako je Krugolina bila lepo obucena i nasminkana.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:41 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

Onda ministar kaze da treba da prekinemo hajku na lekare, jer necemo imati ko da nas leci!?! Da nam se lekari ne bi uvredili treba da prekinemo sa iznosenjem istina?


Moram da priznam da me je ovo zapanjilo skoro do ostajanja bez reči.
Tu mi je konačno postalo jasno koliki pritisak ministar trpi s druge strane.
To je ucena!
To je ekvivalent situacije otmičari/taoci.
Ne bih ja tu uopšte cile-mile s tim lekarima koji bi bili sposobni na tako nešto. (Verujem da većina uopšte i ne bi tako reagovala, ali isto tako verujem da ima onih koji bi.)
Dakle, te koji bi uskratili medicinski tretman ljudima zbog "medijske hajke", ja bih dala OTKAZ ko vrata, i zabranu da rade više bilo gde. IKADA. Takav nema osećaj za etiku, niti će je ikad imati.
Imamo mi lekara na Zavodu za nezaposlene.
A u krajnjoj liniji - možemo i da ih uvezemo!
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:47 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

lenamur
a moram i da pomenem kako je Krugolina bila lepo obucena i nasminkana


iris.davidovich
p.s. (cisto zemski) bas si lepo izgledala


Fala, fala. Mada, dok Kvirija ne dođe da potvrdi, uzimam komplimente s rezervom.
Tajna dobrog izgleda je u šminkernici B92.
Prošli put, kad sam išla u Uvećanje, nije bilo šminkanja pred nastup.
Kamerman je bio očajan! Hteo, čak, da dr Stanojević i ja zamenimo mesta, jer sam bila suviše bleda. (Voditeljka nije dala da se zamenimo, rekla mu: Izvuci što najbolje možeš.)
Ovaj put, valjda poučeni tim iskustvom, s vrata me ugurali u šminkernicu.
Hvala Šminkerki na B92!
scabies scabies 12:05 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

Tu mi je konačno postalo jasno koliki pritisak ministar trpi s druge strane.

Ne znam koliko se mogu sloziti...
Nije stvar (samo) u pritisq. Previdja se da je i Ministar doktor. I da je covek. U prevodu nije ni on imun na sujetu, a ni na solidarnost sa kolegama (sto je ljudski i lepo, ali malo nezgodno u ovakvim situacijama).
Kada se sve uzme u obzir, ja sam zadovoljna koliko on uspeva da balansira u celoj prici. Pozdrav za Ministra
maca22 maca22 14:49 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

Krugolina Borup
Onda ministar kaze da treba da prekinemo hajku na lekare, jer necemo imati ko da nas leci!?! Da nam se lekari ne bi uvredili treba da prekinemo sa iznosenjem istina?


Moram da priznam da me je ovo zapanjilo skoro do ostajanja bez reči.
Tu mi je konačno postalo jasno koliki pritisak ministar trpi s druge strane.
To je ucena!
To je ekvivalent situacije otmičari/taoci.
Ne bih ja tu uopšte cile-mile s tim lekarima koji bi bili sposobni na tako nešto. (Verujem da većina uopšte i ne bi tako reagovala, ali isto tako verujem da ima onih koji bi.)
Dakle, te koji bi uskratili medicinski tretman ljudima zbog "medijske hajke", ja bih dala OTKAZ ko vrata, i zabranu da rade više bilo gde. IKADA. Takav nema osećaj za etiku, niti će je ikad imati.
Imamo mi lekara na Zavodu za nezaposlene.
A u krajnjoj liniji - možemo i da ih uvezemo!

Nema potrebe da uvozimo lekare, jer skotovi ne da nisu jedini lekari na svetu, nego uopste ni nisu lekari. A nismo splai na njih jer postoje dobi lekari kojima itekako smetaju njihove ogavne kolege.
Zapravo, ja bih bila srecna kada bi takvi jos sa vrata odbili da me lece, da znam odmah ko su.


To se zove zastrasivanje. Merenje pulsa. Na to jedini odgovor treba da bude POJACAVANJE INCIJATIVE. Jer sada nam je jos jasnije koliko je neophodna.
Ne znam o kakvoj "hajci na lekare" prica, pa ne bih ni obracala paznju na to.

Uzgred, ako bi Minisitar ovo uspeo da izgura (uz nasu pomoc, jer trpi pritiske) - smesi mu se da ostane zapamcen u istoriji kao Srpska Majka. Ili Otac. Ali ovaj put za stvarno.
bladerunner92 bladerunner92 15:03 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

Zaista cu morati ponovo da pisem iako sam u poslu do glave a i ta glava me uzasno boli a sve samo da bi ministru pojasnila par cinjenica -sto bi reko Unf -evo ja da se nadjem da vam objasnim

Onda ministar kaze da treba da prekinemo hajku na lekare, jer necemo imati ko da nas leci!?! Da nam se lekari ne bi uvredili treba da prekinemo sa iznosenjem istina?


Ovo je takvo podmetanje i toliko bezobrazno da ja nemam reci.Da se razumemo odmah, da ne bi bilo da mi dizemo hajku na lekare onako, jer smo se probudili jednog jutra i bilo nam dosadno vise da strikamo pa smo odlucili tako--hajka na lekare se podigla iz 3 razloga
-zbog nesavesnog lecenja
-zbog trazenja i primanja mita
-zbog nehumanog i neljudskog odnosa i nepostovanja od strane osoblja
ili najbitnije mozda iz samo jednog
-zbog toga sto su doktori zasticeni ko beli medvedi -dakle -zbog NEKAZNJAVANJA -bilo da se radi o odnosu prema pacijentu bilo da se radi o (ne)strucnom radu, bilo da se radi o kriminalnim radnjama (trazenje mita).
Dakle ministre i doktori mnooooogo je prosto: nama je jasno da je zavrsiti medicinu i specijalizirati poprilicno mukotrpno,iziskuje vreme, odricanje i puno rada i jasno nam je da je to tezak posao cak i fizicki i jasno nam je da ko radi taj i gresi i da greska svakom moze da se dogodi i jasno nam je da hvala bogu ima mnogo svetlih primera i divnih ljudi koji znaju da rade svoj posao i ophode se prema pacijentima ili porodiljama kao prema ljudskim bicima i niko nije podigo hajku na doktore BEZ RAZLOGA . Samo nam nije jasno ( pazite sad ovo je isto tako mnoooogo prosto):ZASTO TI KOJI NAPRAVE GRESKU ,BILO U OPHODJENJU BILO STRUCNU, NE BUDU KAZNJENI????
Tako da vasi lekari koji su strucni i pazljivi i humani nemaju razloga da se brinu niti da se osecaju prozvanim i prognanim te da prekinu sa operacijama i porodjajima.Malo je nebulozno plasiti nas time i potezati to kao argument. Onda nam zapravo kazete da su SVI vasi lekari nedovoljno strucni ili nehumani i da ce se sad plasiti da se upuste i u najobicniju operaciju.
Sad dolazimo do, nazovimo to savetom- br 2-isto tako je mnoooogo prost - Uvodjenjem ili da kazem 'proradjivanjem' lekarske komore i kaznjavanjem lekara koji nacine gresku smanjicete i korupciju na medicinskim fakultetima -na kojima ista CVETA - i sigurna sam da to vasi lekari od kojih su mnogi i profesori na fakultetima odlicno znaju.Ne moram da vam objasnjavam da ce se i studenti verovatno isto tako iskalkulisati da li im je isplativo da ne nauce potrebni ispit pa da ubiju nekog posle i snose posledice ili ce se odvojiti zito od kukolja i ostati samo najvredniji , najsposobniji i najtalentovaniji. Eto vama studenata koji uce i postaju strucnjaci i smanjene korupcije na fakultetima i manjeg broja upisanih na fakultet.

Isto tako ovo sto ministar radi-- malo podrzava Branku i inicijativu malo brani lekare -je malo uvredljivo. Nemojte potezati taktiku smirivanja-2 puta ostro jedan put blago - pa nismo mi deca, to nece smiriti sve ove zene koje su prezivele ovo . Stvari su mnogo proste i nemojte da ih izvrce(te)mo. Imate srece sto nije dosla neka inostrana NGO i napravila izvestaj o stanju u srpskim porodilistima -- bilo bi ko u slucaju sa domovima za decu ometenu u razvoju --juuu to je propaganda kojom se namerno kalja obraz Srbije. Nije nego. Sami to sebi radimo sve vreme a kad se podigne glas odmah krece defanziva umesto konstruktivnog resavanja problema!
Samo trazimo human odnos, strucan rad, NE trazenje para za uslugu koja je inace uobicajena i kaznjavanje ako se utvrdi da je neko bio nemaran ili nehuman.
Nadam se da sam maaaalo pojasnila ovo oko hajke .

Krugolina bila si dobra , s obzirom da izlazis na crtu iskusnom politicaru.
iris.davidovich iris.davidovich 06:34 19.11.2008

Pogledala sam emisiju

upravo. zeludac mi se podigo od tomice. krugolina, svaka cast, ali to je politicar, on prica sta on oce, a ne sta ga se pita, mnogo si ti fina i vaspitana za njih! (eto kako 2 plusa daju minus :)
a tek momenat sa medijskom hajkom, pa ne bi se on slozio da su se lekari smejali akcijama, nego sta su, ja sam bila u ordinacijama jedno 30 puta kad su se smejali i njemu i raznoraznim akcijama! pa onda sto nijedna zena ne prijavljuje korupciju - niko ne prijavljuje, dakle nema korupcije, i jos se nalupeto par puta izistinski. super si bila, al za sledeci put - kad uzmes vazduh, veslaj svoju pricu, i da mu nikako ne das da te prekine. teraj vodu na svoj tocak.
p.s. (cisto zemski) bas si lepo izgledala
kengurbr.3_1 kengurbr.3_1 10:03 19.11.2008

MOJE VIĐENJE:

Gospodin ministar se postavlja kao da nema mnogo direktne veze sa stanjem u porodilištima. Malo kritikuje lekare, malo pacijente (njemu su i porodilje pacijenti i to je vrlo zanimljivo zbog čega se ne pravi razlika između njih i ostalih korisnika zdravstvenih usluga), malo brani jedne, malo se solidariše sa drugima, sve u svemu vrlo neodređen (kao da radi na javnom servisu).
Malo fali da pozove ministra da se uključi u akciju?!

Ministar je ministar već n-ti mandat a i dalje se ne meša u svoj posao. Ministar koji godinama ne rešava probleme već pokreće "akcije"! Nemojmo se zavaravati, on će sve pretvoriti u promiciju, zaradiće koji poen i ništa suštinski neće promeniti. Ne želi ili ne može, meni je to isto.

Krugolina, pokrenula si akciju u kojoj su se mnogi prepoznali i videli nadu da se nešto može i promeniti. Drži se kursa kojim si krenula i ne dozvoli da te okrenu natrag.

NEMA NAZAD!

Krugolina Borup Krugolina Borup 10:51 19.11.2008

Re: MOJE VIĐENJE:

NEMA NAZAD!


Ma, niko i ne namerava nazad!
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:29 19.11.2008

Zanimljiv detalj

Da li je iko primetio greškicu u prilogu koji je emitovan na početku emisije, gde me nazivaju "Branka Stanković"? Meni se već dešavalo da dobijam, kroz privatnu prepisku, komentare od ljudi iz kojih je očigledno da me mešaju s Brankicom Stanković. Što je meni, naravno, velika čast. Ali, ako nju budu počeli da propituju za natalne karte i kako Rakovi stoje u narednom periodu... ja joj se duboko izvinjavam!

Branka StaMEnković
scabies scabies 11:51 19.11.2008

Re: Zanimljiv detalj

To mi je promaklo u emisiji, mada mi nije promaklo da primetim tu slicnost, odnosno tih par slova razlike
goga4444 goga4444 11:51 19.11.2008

Re: Zanimljiv detalj

Nego sta kazu insajderi, sta bi sa bedzevima u NF?
:)
rapunzel rapunzel 11:56 19.11.2008

Re: Zanimljiv detalj

Mnogopoštovana,

Bilo bi dobro da se i Brankica uključi i to u svom stilu!
nisam mogla da gledam emisiju (opravdano, bila na posletu), ali posle iscrpnog izveštaja Lenemur (svaka čast) i ostalih blogera, sigurna sam da si bila dobra.
Mala digresija konto škole roditeljstva. Mene su vrbovali za istu, ali nisam mogla da idem pošto sam radila. Zanima me kako trudnica koja radi do pred porođaj može to sebi da priušti? Prva trudnoća za vreme bombardovanja, te predpostavljate da mi to niko nije ni pomenuo, druga trudnoća 2007 a ja u frci na poslu.

Pozdrav onooooliki
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:01 19.11.2008

Re: Zanimljiv detalj

Da li je iko primetio greškicu u prilogu

A da li je iko primetio greshkicu gde kazhu, na samom pochetku,

"statistika kazhe da se, u nashoj zemlji, po jednoj zheni radja samo 0,88 odsto dece".

Ovo je stvarno premalo i mnogo manje nego shto smo mislili. Nema ni jedna cela beba na 100 zhena.
ivana23 ivana23 14:26 19.11.2008

Re: Zanimljiv detalj

marco_de.manccini
Da li je iko primetio greškicu u prilogu A da li je iko primetio greshkicu gde kazhu, na samom pochetku, "statistika kazhe da se, u nashoj zemlji, po jednoj zheni radja samo 0,88 odsto dece". Ovo je stvarno premalo i mnogo manje nego shto smo mislili. Nema ni jedna cela beba na 100 zhena.

Uzmi digitron...
iris.davidovich iris.davidovich 15:26 19.11.2008

Re: Zanimljiv detalj

Zanima me kako trudnica koja radi do pred porođaj može to sebi da priušti?

ovde gde sam se ja porodila, u skolicu smo isli uvece od pola 7 (mozda cak bese i 7) upravo iz tog razloga. cas je trajao oko sat i po, bila je 1 pauzica od 5 minuta negde na pola
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:46 19.11.2008

Re: Zanimljiv detalj

ne treba digitron da bi se pomnozhilo ili podelilo sa 100.

ako se kazhe da se po jednoj zheni radja 0,88 dece to je onda 88 dece na 100 zhena. najverovatnije su ovo hteli da kazhu. nije sjajna brojka, ali je realna.

ali oni su rekli da se po jednoj zheni radja 0,88 odsto dece, shto u stvari znachi 0,88/100=0,0088 dece po jednoj zheni. kada pomnozhite puta 100 dobijete 0,88 dece na 100 zhena. a ovo je porazna statistika (srecom i sasvim netachna).
goga4444 goga4444 12:02 19.11.2008

skolica

Kad sam pominjala skolicu, nisam milsila na semestralnu nastavu :)
Ne znam ni kako je to organizovano sada.

Moja ideja edukacije oceva o ponasanju na porodjaju je podrazumevala gledanje filma i neko objasnjenje, znaci dan, dva, tri... Nista specijalno dugo. To bi nam sad trebao neki strucnjak npr. Ana with ... , vakum da pomogne.

A ostalo, kupanje, pelene, dojenje to moze i u porodilistu. Koliko vidim jedna od zajednickih crta u skoro svim pricama je da sestre is laktarijuma, (ko da je akvarijum) nista ne rade.


Evo link za emisiju:
[url=http://blip.tv/file/1481576][/url]
katica_zlatica katica_zlatica 12:21 19.11.2008

Re: skolica

goga4444
Kad sam pominjala skolicu, nisam milsila na semestralnu nastavu :)
Ne znam ni kako je to organizovano sada.

Moja ideja edukacije oceva o ponasanju na porodjaju je podrazumevala gledanje filma i neko objasnjenje, znaci dan, dva, tri... Nista specijalno dugo. To bi nam sad trebao neki strucnjak npr. Ana with ... , vakum da pomogne.

A ostalo, kupanje, pelene, dojenje to moze i u porodilistu. Koliko vidim jedna od zajednickih crta u skoro svim pricama je da sestre is laktarijuma, (ko da je akvarijum) nista ne rade.


Evo link za emisiju:
[url=http://blip.tv/file/1481576][/url]


Skola roditeljstva ovog leta svodila se na povrsna predavanja trudnoca, porodjaj, nega deteta. Korisnije stvari mogu se naci na netu. Dovukli su avent, mustelu, i jos neke nemogu da se setim, da se reklamiraju i jedino je avent poklonio jednu pumpicu za grudi, na nas 20 recimo a mozda i vise, ostali shtek! Sestre su predivne, svaka cast, njih bi trebalo gore u akusersko da smene celu ekipu! A kupanje, pelene i dojenje u porodilistu malo sutra (moz da bidne ako proradi akcija). Meni je to jaaaako smetalo u frontu, odnodili su bebu iza zatvorenih vrata na kupanje i vracali je svu jadnu crvenu sreca da je devica jarac sa jupijem u 12. :)

Re: skolica

goga4444
Kad sam pominjala skolicu, nisam milsila na semestralnu nastavu :)Ne znam ni kako je to organizovano sada.Moja ideja edukacije oceva o ponasanju na porodjaju je podrazumevala gledanje filma i neko objasnjenje, znaci dan, dva, tri... Nista specijalno dugo. To bi nam sad trebao neki strucnjak npr. Ana with ... , vakum da pomogne.A ostalo, kupanje, pelene, dojenje to moze i u porodilistu. Koliko vidim jedna od zajednickih crta u skoro svim pricama je da sestre is laktarijuma, (ko da je akvarijum) nista ne rade. Evo link za emisiju:[url=http://blip.tv/file/1481576][/url]

ja mislim da bi to bilo najadekvatnije da se organizuje u primarnoj zdravstvenoj zastiti - domovima zdavlja u okvira prenatalnih casocva koje pohadjaju oba partnera. tako je to u uk
katica_zlatica katica_zlatica 14:45 19.11.2008

Re: skolica

ima i ovde toga smo je mnogo bolje u frontu, plus naviknes se na bolnicu u kojoj ces se poroditi

Re: skolica

to je malo skupo za sirotu zemlju... uostalom, zasto bi trudnica sa bezanijske kose dolazila svaki dan u NF kad moze i u lokalu?
iris.davidovich iris.davidovich 15:35 19.11.2008

Re: skolica

to je malo skupo za sirotu zemlju... uostalom, zasto bi trudnica sa bezanijske kose dolazila svaki dan u NF kad moze i u lokalu?

upravo to. mi smo imali nekoliko ponudjenih lokacija, i izabrali najblizu.
veci deo casova je bio posvecen porodjaju, pustani su filmovi, ticerka je pisala, crtala, objasnjavala sta se desava, pa kako da otac bude koristan na porodjaju, kako da pomogne, a pokazivali su i sta posle porodjaja - od psihickog stanja porodilje, pa do toga kako se beba zamotava u "burito", kupa, itd..
bgbgbg bgbgbg 12:18 19.11.2008

Moje vidjenje emisije

Kru, odgledala sam malopre emisiju na netu, pa evo sta ja imam da kazem:
slazem se da je koncept ogranicavajuci i da u to malo vremena nije moglo mnogo da se kaze, ali sjajno si se drzala.
A moj utisak o ministru je da je ovo za njega sad postalo stvarno too much i bas me interesuje kako ce se ponasati u nastavku cele akcije jer je juce bio vidno iznerviran sto cela prica traje i kontinuirana je, sto ne popustas/mo i sto se na tim najvaznijim stvarima insistira toliko. Mislim da je otud potekla i ona njegova izjava o tome da ako se nastavi hajka nece imati ko da nas poradja/leci... Coveku je ovo jednostavno previse! Ovo prevazilazi nesto sto je on ocekivao.
I ona prica o Belom telefonu za koji, btw, vecina ljudi nikad nije ni cula! Mislim, stvarno...A kako doticni (ne)funkcionise, sama si vrlo lepo izlozila.

Ja se samo nadam da ce B92 nastaviti da prati akciju kad vec javni servis nece, i da ce uraditi posebnu emisiju na tu temu, nesto mozda i tipa Insajdera. Ovo stvarno zasluzuje par epizoda Insajdera.

Samo napred, odlucno, ne posustaj!
katica_zlatica katica_zlatica 12:23 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

bgbgbg

A moj utisak o ministru je da je ovo za njega sad postalo stvarno too much i bas me interesuje kako ce se ponasati u nastavku cele akcije jer je juce bio vidno iznerviran sto cela prica traje i kontinuirana je, sto ne popustas/mo i sto se na tim najvaznijim stvarima insistira toliko. Mislim da je otud potekla i ona njegova izjava o tome da ako se nastavi hajka nece imati ko da nas poradja/leci... Coveku je ovo jednostavno previse! Ovo prevazilazi nesto sto je on ocekivao.

tacno tako, imala sam apsolutno isti utisak!
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:42 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

A moj utisak o ministru je da je ovo za njega sad postalo stvarno too much i bas me interesuje kako ce se ponasati u nastavku cele akcije jer je juce bio vidno iznerviran sto cela prica traje i kontinuirana je, sto ne popustas/mo i sto se na tim najvaznijim stvarima insistira toliko.


Ja sad, argumentovano, neću da se složim.)
Dakle, mislila sam da napišem novi blog, da vest najavim u velikom stilu, ali vučete me za jezik, pa evo vesti sad i odmah:

Pred emisiju, ministar me je obavestio da je za sredu, 26. novembar 2008. godine, u Institutu Batut, zakazan sastanak sa svim načelnicima svih porodilišta u Srbiji. I mi smo pozvani da tom sastanku prisustvujemo. Sastanak će trajati tri sata, od 9 ujutro do 12. Trenutno očekujem dodatne informacije o dnevnom redu i našoj ulozi koja se na tom sastanku očekuje.

Dakle, ljudi, molim vas - ministar sve što je do sad obećao, sledi i radi.
I uključuje nas maksimalno.
Stvarno nisam stekla utisak da želi da "nestanemo" ili da nam samo "zamaže oči".
Unfuckable Unfuckable 12:48 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

Stvarno nisam stekla utisak da želi da "nestanemo"


ma ok, možda je samo par puta napravio takvu facu....
bgbgbg bgbgbg 13:46 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

Pred emisiju, ministar me je obavestio da je za sredu, 26. novembar 2008. godine, u Institutu Batut, zakazan sastanak sa svim načelnicima svih porodilišta u Srbiji. I mi smo pozvani da tom sastanku prisustvujemo. Sastanak će trajati tri sata, od 9 ujutro do 12. Trenutno očekujem dodatne informacije o dnevnom redu i našoj ulozi koja se na tom sastanku očekuje.


Daj boze da je mene utisak prevario...ipak, ostaje cinjenica da je ovo krenulo posle 8 godina njegovog ministrovanja..dakle, iznudjeno! Sta drugo pomisliti? Nije znao za stanje u porodilistima ili sta? Klasicno "glumljenje ludila", jednako kao i onomad u Uvecanju od strane Dr Stanojevica. Bila sam zaprepastena sta je covek sve sebi dozvolio da izgovori u toj emisiji a da trepnuo nije. Za neobavestene, covek je BOG u "Frontu", doktor kod koga se operisu i poradjaju zene drugih doktora iz iste i ostalih klinika.

Drzim iskreno palceve, Kru, i stvarno nisam od onih "nema sanse', ali razbesnim se kad vidim koliko su beskrupulozni jer im niko nista ne moze.
katica_zlatica katica_zlatica 14:34 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

Daj boze...Dr. Stanojevic zaista ne zna u kakvom je stanju front i to zato sto se bavi svojom profesijom umesto svojim poslom, na zalost je tako, sukob interesa je u pitanju. Nadam se da ce krugs doci i do toga - zasto u Srbiji upravnik zdravstvene mora da bude lekar?
Unfuckable Unfuckable 14:37 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

Dr Stanojević itekako zna u kakvom je stanju NF
i - poprilično se trudi da promeni stvari na bolje.
Postoji i "opozicija unutar kuće" - kao i svuda
katica_zlatica katica_zlatica 14:41 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

dobro anfakbl, ti sad kao Dr. Stanojevic \"to su pojedinacni slucajevi\". Dal je moguce da je vise od pola fronta opozicija?
Unfuckable Unfuckable 14:44 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

ne znam koliko ih je opozicija, ali zanemarljiv broj nije, svakako.
Osim toga, čini mi se da njegov status tamo još nije do kraja definisan - ali nisam siguran u to
Dakle - svaki sistem se opire promenama, logično : jer, za promene treba uložiti napor da bi se dogodile.
katica_zlatica katica_zlatica 14:48 19.11.2008

Re: Moje vidjenje emisije

slazem se za napor, ipak znam pouzdano da Dr. Stanojevic reaguje po prijavi a prijava nema. U svakom slucaju treba malo veci napor uloziti.
Hansel Hansel 13:37 19.11.2008

I ja gled'o...

... snimak reprizine reprize.

Bila si odlična, a on je morao makar malo da se pomeri od svih svojih rezervnih taktika i izgovora koje je pokušao da i sada poturi. Nije trebalo da se iznenađuješ, seti se da sam te upozorio (doduše, nije potegao optužbu o predrasudama, ali bio im je na tragu s kontrapitanjem: "A što niko do sada nije prijavio?"... zamalo i da stigne da izgovori do kraja da to što su novine pisale nije nikakav argument... nažalost, tehnički, tu, donekle, i može da bude u pravu, i ja sve više verujem da tabloidi, ovakvi, bez bilo kakve odgovornosti u ovoj zemlji zapravo postoje da bi bacali prašinu u oči, da bi zamaglili prave priče bukvalno po principu priče o pastiru koji je prvo lagao da dolazi vuk, a onda...). Meni je (i) taj "argument" da niko neće smeti (ne da neće hteti!), i to zbog "medijske hajke" da operiše pokušao da "proda" još pre tri godine.

E, sad, da li on to mora, da li je pod tolikim pritiskom svog esnafa... Ja ne verujem. Njegov je posao da bude svima njima šef, a ako to ne može iz bilo kog razloga, rešenje je vrlo jednostavno. Ne predložih uzalud da neku vrlo bitnu funkciju, ako ne i ministarsku dobije "civil" koji neće imati nikakvu vrstu problema od bilo kakvog konflikta s medicinarma. Baš da ih vidim da recimo, štrajkuju jer neko od njih traži da savesno rade svoj posao! I, da se razumemo, treba da budu dobro plaćeni (rade zaista težak, odgovoran, stresan... posao, verujem da mnogi od njih počnu da se "brane" neprijateljskim ponašanjem), ali nikako zaštićeni kao nekakva kasta!
Unfuckable Unfuckable 13:52 19.11.2008

Jel čita neko vesti

Pogledajmo ovaj primer besprizorne drskosti i bezobrazluka :
Blic:
19.11.2008. - 05:00

BEOGRAD - Interna kontrola u Urgentnom centru, koja je pokrenuta zbog lošeg odnosa lekara prema Svetlani Vučković, teško povređenoj u saobraćajnoj nesreći, završena je. Međutim, nadležni u ovoj zdravstvenoj ustanovi ne žele da kažu do kojih zaključaka su došli i da li će neko biti sankcionisan jer je ceo slučaj preuzelo Drugo opštinsko tužilaštvo u Beogradu.

- Lekar koji je vratio Svetlanu iz Urgentnog centra je moralno i etički pogrešio. Interna kontrola je gotova, ali je sada sve u rukama tužilaštva. Sada treba sačekati njih, da vidimo šta će oni zaključiti - kaže za „Blic” dr Đorđe Bajec, direktor Kliničkog centra Srbija.
Stručni timu Kliničkom centru Srbije, koji je oformljen prošlog četvrtka, već je u petak doneo prvi zaključak da niko od lekara nije načinio propust. Dr Đorđe Bajec je nakon toga objasnio da istraga još nije gotova i da o etici i moralo tek treba da raspravljaju. Sada je tužilaštvo istražuje slučaj, a uprava KCS čak ne želi ni da navede ime doktora ko je odgovoran za nehumano vraćanje iz bolnice operisane i tek porođene žene. Oni se pravdaju time da je slučaj više nije u njihovim rukama i da ne smeju da pričaju o tome.
Svetlanu Vučković, majku devetoro dece, lekari su sa teškim povredama glave, temporalne i potiljačne kosti, prelomom rebara i posle obavljenog carskog reza za dva dana tri puta prevozili u komatoznom stanju na relaciji požarevačka bolnica – beogradski Urgentni centar. Svetlana se oporavlja u Urgentnom. Zdravstveno stanje njene ćerke Emine je dobro i ona je hospitalizovana u Univerzitetskoj klinici u Tiršovoj.
bgbgbg bgbgbg 14:35 19.11.2008

Re: Jel čita neko vesti

Strasno, sta reci....to je ono o cemu pricamo - znaju da im niko ne moze nista, pa cak ni kad nacine kardinalne greske.
Sta, hocete da znate sta je istraga utvrdila? E, pa, ne moze, ne smemo da pricamo! XY je pogresio, ali sad je na tuzilastvu da kaze.... I tako u beskraj on, dok slucaj ne padne u zaborav.
Zato s pravom prozivamo Ministra, bilo da je rec o porodilistima ili o necemu drugom iz njegovog delokruga. On je 8 godina ministar! Juce se u "Stanju nacije" poziva na 2002. i 2005. i kao, otad se dosta toga nabolje promenilo, a Kru ga ne podseca da njoj uredno stizu horor price iz 2008!
ivana23 ivana23 14:39 19.11.2008

Re: Jel čita neko vesti

Milosavljević: Vraćanjem porodilje prekršena etika

Ministar zdravlja Srbije Tomica Milosavljević rekao je danas da je lekar Kliničkog centra Srbije u Beogradu prekršio profesionalnu etiku kada je vratio u požarevačku bolnicu porodilju u nesvesnom stanju, kojoj je tog dana urađen carski rez zbog teških povreda u saobraćajnoj nesreći.
......................................
Milosavljević je istakao da javno iznosi svoje mišljenje o tome, pošto se nisu oglasili ni Lekarska komora ni Etički komiteti KCS i Srpskog lekarskog društva.
On je još dodao da nadležna stručna komisija radi izveštaj o celom slučaju.

Blic
katica_zlatica katica_zlatica 14:42 19.11.2008

Re: Jel čita neko vesti

ivana23
Milosavljević: Vraćanjem porodilje prekršena etika

Ministar zdravlja Srbije Tomica Milosavljević rekao je danas da je lekar Kliničkog centra Srbije u Beogradu prekršio profesionalnu etiku kada je vratio u požarevačku bolnicu porodilju u nesvesnom stanju, kojoj je tog dana urađen carski rez zbog teških povreda u saobraćajnoj nesreći.
......................................
Milosavljević je istakao da javno iznosi svoje mišljenje o tome, pošto se nisu oglasili ni Lekarska komora ni Etički komiteti KCS i Srpskog lekarskog društva.
On je još dodao da nadležna stručna komisija radi izveštaj o celom slučaju.

Blic

Bravo ministre, tako se radi!!!!
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:00 19.11.2008

Re: Jel čita neko vesti

a uprava KCS čak ne želi ni da navede ime doktora ko je odgovoran


Izvinjavam se na vikanju, ali ovo bih urlala s vrha litice:

NAMA SE ZAMERA ŠTO NE IMENUJEMO KORUMPIRANE LEKARE,
A LEKARI NEĆE DA IMENUJU LEKARE ZA KOJE SAMI KAŽU DA SU KRIVI ZA NEŠTO!!??!!??!!


Ko je ovde lud?
Jel\' može neko da upali svetlo, molim vas, jel\' ovde je hebo lud zbunjenog!

Pohvala ministru što je izneo svoje mišljenje javno, i što je prozvao komoru i etički komitet.
Još da nam kaže i ime lekara, pa mirna Bačka.
maca22 maca22 15:20 19.11.2008

Re: Jel čita neko vesti

Jao, da, i ti mafijaski sistemi medjusobnog pokirvanja. <_<

Krugolina, bili ste mnogo dobri i niste se dali zbuniti kad ste odreagovali "to je ucena".
Bilo bi lepo kad B92 ne bi pristupao problemu sa distance, kao: 'ju vidi, ovo dvoje su se nesto posvadjali" - tako je barem meni izgledalo.
maksa83 maksa83 15:49 19.11.2008

Re: Jel čita neko vesti

Jel\' može neko da upali svetlo, molim vas, jel\' ovde je hebo lud zbunjenog!

Ne kaže se tako, nemoj da te briše Krugolina. :))

Doktori su fini svet, ako hoćeš da te razumeju onda kažeš: insani et confusis in coito.
antioksidant antioksidant 17:33 19.11.2008

Re: Jel čita neko vesti

insani et confusis in coito.

ovde se ne zna ko koga "koita"?
Unfuckable Unfuckable 19:11 19.11.2008

ok, jel uspeo neko

da vidi danas : koliki je procenat ispao ?
Je l' to bilo danas u 16.30 na početku emisije ?
Je l' bila uopšte emisija danas ?
Halo ?
Imali koga ?
angie01 angie01 19:24 19.11.2008

Re: ok, jel uspeo neko

Imali koga ?


evo ja se tek sad upoznala sa sluchajem=krajnje sam prijatno iznenadjna da se neshto promrdalo-krugolina sis, svaka chass!
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:37 19.11.2008

Re: ok, jel uspeo neko

da vidi danas : koliki je procenat ispao ?
Je l' to bilo danas u 16.30 na početku emisije ?


Bilo. Oko 36, nešto, nisam zapamtila.
Oko 38, nešto nema stav.
Resto (oko 24, nešto čini mi se) reklo "ne".

Potom zvali ministra da se telefonski uključi u emisiju i prokomentariše rezultate.
Ministar rekao nešto u stilu (koliko sam zapamtila) da se na osnovu ovoga ništa ne može zaključiti (trećina/trećina/trećina), nego da on očekuje da će se prava slika dobiti tek kad krene ova anketa po porodilištima.
Onda je detaljno sve rekao oko ankete: kako je nastala u saradnji sa građanskom inicijativom, da ide uskoro u porodilišta, da će je porodilje popunjavati u nedelji nakon što izađu iz porodilišta i birati da li da daju patronažnoj sestri ili da pošalju poštom.

Valjda će biti snimak na onoj blip televiziji i ovoga, pa će moći da se vidi.

Tačni rezultati mogu sigurno da se vide preko veba, na naslovnoj ima banner za Stanje nacije i tu kad se klikne, vide se poslednji rezultati.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:38 19.11.2008

Re: ok, jel uspeo neko

krajnje sam prijatno iznenadjna da se neshto promrdalo


Sestro, ovo je samo pokazna vežba za otsutnu bitku koja se tek ima biti... duvansku.
antioksidant antioksidant 19:47 19.11.2008

Re: ok, jel uspeo neko

Krugolina Borup


Sestro, ovo je samo pokazna vežba za otsutnu bitku koja se tek ima biti... duvansku.


eto. znao sam da ce te tomica obrlatiti


angie01 angie01 19:56 19.11.2008

Re: ok, jel uspeo neko

ovo je samo pokazna vežba za otsutnu bitku koja se tek ima biti... duvansku


ma ne dolazi u obzir-sem ako necesh da promovishesh one neobichne teorije o lekovitosti duvanskih derivata.

tu mogu da pomognem postavljanjem strategije i PR om, a sve kroz dimnu zavesu!
ssvetlana92 ssvetlana92 19:49 19.11.2008

Objektivnost

Nismo valjda deca da se palimo na glasanje. Ja čisto sumnjam da je neko potrošio pare na sms i rekao NE! To mogu biti samo zdravstveni radnici, jer su ovim ugroženi. Nije da nisu pogodjeni i uvredjeni, komentarišu medju sobom. Malo sam prisluškivala.
Unfuckable Unfuckable 19:51 19.11.2008

Re: Objektivnost

polako, ne primajte se :
Tomica je pričao kako ni jednu prijavu nisu imali preko "belog telefona"
a sada - 35% ljudi ipak misli da ima korupcije.
Ali korupcija nije primarna tema, ponavljam : doći će, lagano sama na red
scabies scabies 19:53 19.11.2008

Re: Objektivnost

Ja čisto sumnjam da je neko potrošio pare na sms i rekao NE!

Niste bas najbolje upuceni... Ne ide to tako. Ispitanici ne trose pare, njih zovu, a pare se trose na lutriju koji ce rezultat biti. A kad smo kod toga, bila sam bliza od Krugoline!!!
ssvetlana92 ssvetlana92 20:01 19.11.2008

Re: Objektivnost

Unfuckable
polako, ne primajte se :
Tomica je pričao kako ni jednu prijavu nisu imali preko "belog telefona"
a sada - 35% ljudi ipak misli da ima korupcije.
Ali korupcija nije primarna tema, ponavljam : doći će, lagano sama na red


Tu si u pravu, ne treba čačkati po korupciji dok se druge stvari ne srede. Reč Korupcija im se ni malo ne dopada...može se okrenuti protiv nas.
Ali kad je tv krenula sa kockom...šta da se radi
vakum vakum 22:04 19.11.2008

Vidimo se

Ćao Krugolina vidimo se na sastanku 26.11.2008. mada još nisam obavešten.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:12 19.11.2008

Re: Vidimo se

Rekni oklen dolaziš - ako smeš!
Makar na pp!
Da pripremim priče iz tvojega porodilišta.
vakum vakum 22:32 19.11.2008

Re: Vidimo se

Oćeš da me pošalješ u penziju pre vremena.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:35 19.11.2008

Re: Vidimo se

Oćeš da me pošalješ u penziju pre vremena.


Mene ako pitaš - ja bih vas, bre, sve amnestirala u momentu.
Pod uslovom da obećate da kad kažemo: TRI-ČETIRI-SAD! - NEMA VIŠE!!!!!! - onda stvarno da tako i bude!
scabies scabies 22:46 19.11.2008

Re: Vidimo se

Stvarno mi nije jasno cemu sluze ovakvi komentari? (Pogledaj 201. odgovor)
A sad kad nam je Vaqm saopstio da je nacelnik porodilista, ne mora da kaze kog, ali bi mogao da kaze kakvo je stanje u njegovom porodilistu, kako je uspeo da ga popravi i ako nije zasto ne podnese ostavq, nego sa punim pravom napada Ministra sto nista nije uradio?
A ako mu pretekne vremena i slova, nek' nam jos i kaze da li je i on medju tim sto su krupne zverke pa ne dezuraju, vec dolaze na poziv, a kad dezuraju se druze sa sestrama. Ili tamo kod njega ima vecih zverki?
Unfuckable Unfuckable 22:46 19.11.2008

Re: Vidimo se

pa sam si rekao na nekom ranijem komentaru da si "dugo u priči i da nemaš šta da izgubiš", ako se dobro sećam
vakum vakum 23:05 19.11.2008

Re: Vidimo se

Pod uslovom da obećate da kad kažemo: TRI-ČETIRI-SAD! - NEMA VIŠE!!!!!! - onda stvarno da tako i bude!

Ja ove moje ne mogu da dovedem u red a ti bi to sve preko kolena.
Dok god ne budu čiste finansije u zdravstvu, počevši od fonda u koji se sliva ogromna lova, do osiguravajućih kompanija koje će ponuditi dopunska osiguranja, a ministarstvo naći rešenje za privatne ordinacije i njene konsultane, kao i njihovo finansijsko poslovanje( pa i baba sera ima fiskalnu kasu , jedino privatne lekarske ordinacije nemaju), Tada će biti boljitak za sve nas. Onda će lekar koji bude jednom uhvaćen u grešci biti u problemu kad bude želio da se ponovo osigura , jer će morati više da plati, a sledeći put možda više i neće biti lekar.
vakum vakum 23:22 19.11.2008

Re: Vidimo se

kakvo je stanje u njegovom porodilistu, kako je uspeo da ga popravi i ako nije zasto ne podnese ostavq, nego sa punim pravom napada Ministra sto nista nije uradio?


Moje porodiliše je minorno u celoj ovoj priči jer to je jedno malo provincijsko porodilište koje je domaćinski opremljeno, ali više zahvaljujući lokalnom entuzijazmu nego našim ministrima. Ali i kod nas imamo svega pomalo, samo je broj toga mnogo manji, jer je i nas mnogo manje. Ja sam na ovu poziciju postavljen kao manje zlo, pa su mi takva i ovlaštenja, zato i mogu ovoliko da k......
scabies scabies 23:31 19.11.2008

Re: Vidimo se

Ja bih se na tvom mestu pripazila... Mnnogo si ti ovde stvari reako, bez da te neko vuce za jezik. Posto znamo da Ministar ovde svraca da se informise, ako te upamtio, nece mu biti tesko da te pronadje. Ne bih da mu dajem ideje, ali pod pretpostavkom da je sve sto si rekao tacno, ja bih te na tom sastanq prepoznala 100% (ako te zanima, mogu i da objasnim kako), ako nisi govorio istinu... E, onda...
vakum vakum 23:53 19.11.2008

Re: Vidimo se


quote](ako te zanima, mogu i da objasnim kako
Zanima me jedino ako si ministar.
scabies scabies 00:04 20.11.2008

Re: Vidimo se

Ako sam Ministar, objasnicu ti usmeno
goga4444 goga4444 00:52 20.11.2008

Re: Vidimo se

vakum
Pod uslovom da obećate da kad kažemo: TRI-ČETIRI-SAD! - NEMA VIŠE!!!!!! - onda stvarno da tako i bude!

Ja ove moje ne mogu da dovedem u red a ti bi to sve preko kolena.
Dok god ne budu čiste finansije u zdravstvu, počevši od fonda u koji se sliva ogromna lova, do osiguravajućih kompanija koje će ponuditi dopunska osiguranja, a ministarstvo naći rešenje za privatne ordinacije i njene konsultane, kao i njihovo finansijsko poslovanje( pa i baba sera ima fiskalnu kasu , jedino privatne lekarske ordinacije nemaju), Tada će biti boljitak za sve nas. Onda će lekar koji bude jednom uhvaćen u grešci biti u problemu kad bude želio da se ponovo osigura , jer će morati više da plati, a sledeći put možda više i neće biti lekar.



Eeeeeee u tom grmu lezi zeka... Da fond placa usluge privatnih ustanova... \"Trziste\" bi samo regulisalo sve medicinske ustanove i privatne i drzavne. Svi bi znali da budu ljubazni, i da se normalno ponsaju.
ALI gledala sam neku emisiji, mislim da je bila Natasa na RTSu gde je bio MINISTAR i neki privatni zubar iz Vojvodine (ne znam ime) koji je to predlagao MINISTRU, i to je nasilo na veoma losu reakciju.

Tome treba teziti, ali to izgleda kao veoma daleki cilj za sada.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:33 20.11.2008

Re: Vidimo se

Vakum, ja ne bih ništa brinula, sve i da te ministar prepozna.

Nisi rekao ništa uvredljivo (tj. jesi, ali ja to brisala, kaži fala), a sve ostalo što si iznosio - pa valjda i ministar želi da čuje ISKRENO mišljenje svojih načelnika. Ja u dosadašnjim razgovorima s ministrom nisam stekla utisak da mu se i ono što je suprotno njegovom mišljenju, ne može reći. Kritikovanje ministra? Pa i toga ovde ima koliko vam duša želi, pa čovek opet razgovara s nama. Baš kao što svaki šef (načelnik) mora da se pomiri sa činjenicom da zaposleni po automatizmu neće da ga vole (zaslužio ili ne), tako se i ministri mire s činjenicom da će da ih kritikuju (i kad treba i kad ne).

Jel tako tako je.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:35 20.11.2008

Re: Vidimo se

Ako sam Ministar, objasnicu ti usmeno


Ma, Scabies, sumnjiv(a?) si ti meni od početka!!
Da se pripiše tamo gdi treba da sam te prva nanjušila.
Unfuckable Unfuckable 10:48 20.11.2008

Re: Vidimo se

ma da, kad nije Unfuckable - mora da je scabies
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:50 20.11.2008

Re: Vidimo se

Vakum, dragi, sad kad nam lepo reče funkciju, ajde još da te pitam, može?

Zašto, pobogu, ne možeš da dovedeš u red zaposlene?
Mislim, pitam stvarno zato što želim da razumem, i dr Stanojevića sam pitala.
Ja sam bila u životu šef, znam da je hebeno šefovati.
Ali, stvarno, stvarno ne mogu da shvatim - kako je moguće da se zaposleni ponašaju kao mala deca, da se ničeg apsolutno ne boje, da ih ništa ne zanima, i da ne postoji autoritet za njih. Oni se, bre, ni policije ni Boga ne boje, pa ni načelnika, očigledno.
Mene zanima ZAŠTO? Kako je to moguće?
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:50 20.11.2008

Re: Vidimo se

ma da, kad nije Unfuckable - mora da je scabies


E, pa neko mora biti!
Goran Vučković Goran Vučković 11:04 20.11.2008

Dečica


Ali, stvarno, stvarno ne mogu da shvatim - kako je moguće da se zaposleni ponašaju kao mala deca, da se ničeg apsolutno ne boje, da ih ništa ne zanima, i da ne postoji autoritet za njih. Oni se, bre, ni policije ni Boga ne boje, pa ni načelnika, očigledno.

Možda ovako:
Unfuckable Unfuckable 11:07 20.11.2008

Re: Vidimo se

pa to ti je isti rad :
opljujemo Tomicu da ne može da dovede u red zaposlene, a onda i mi radimo to isto
Hansel Hansel 01:20 20.11.2008

Procenti

Anketno SMS pitanje je napravljeno loše, ne znam da l' namerno ili ne, već je bilo nekih komentara na tu temu. Napravljeno je tako da pouzdano ne možete da protumačite rezultate. Ministarstvo može da kaže da samo trećina misli da u zdravstvu ima korupcije i da je najveća u akušerstvu, dok neko drugi može da kaže da svi koji su se javili misle da korupcije u zdravstvu ima, samo se ne slažu u kojoj grani je najzastupljenija. Ja spadam u ove druge. Ali, kako god da se okrene, opovrgava nalaze dugogodišnjih anketa Ministarstva.

Još kad bismo saznali koliko je ljudi glasalo...

EDIT: Zbrkano sam ovo napisao. U suštini, bile su dve ankete - jedna koju je Strategic sproveo, najverovatnije telefonom (rezultati te su oni procenti) i druga - SMS - gde su gledaoci pogađali procente. U ovoj drugoj se valjda odgovara i prema ličnim stavovima o datom pitanju, a o njoj ne znamo apsolutno ništa - ni koliko je ljudi glasalo, ni šta su odgovarali (ne znam zašto 92-ojka ne daje te podatke, bar statistiku u procentima). Naravno, ne znamo ni koliki je Strategicov uzorak...
maca22 maca22 02:05 20.11.2008

\"Dosta hajke!\"

Mene brinu rezultati te ankete. Em zavisi sta ce ta patronazna sestra s njom da uradi, em zavisi kako je pravljena, em su zene zastrasene, em ima zena koje se sminkaju pred vizitu za doktore... i sad ako anketa ne pokaze da je stanje 100% uzas, ministarstvo to moze da uzme kao argument da je sve u redu i da je ovo obicna \"hajka\".

ivana23 ivana23 11:12 20.11.2008

Re: Procenti

Hansel
U ovoj drugoj se valjda odgovara i prema ličnim stavovima o datom pitanju, a o njoj ne znamo apsolutno ništa - ni koliko je ljudi glasalo, ni šta su odgovarali (ne znam zašto 92-ojka ne daje te podatke, bar statistiku u procentima). Naravno, ne znamo ni koliki je Strategicov uzorak...


Korupcija u akušerstvu

Da li je akušerstvo najkorumpiranija grana zdravstva u Srbiji?

Anketa (ne znam koja). Bice ipak da je SM
Unfuckable Unfuckable 11:18 20.11.2008

Re: Procenti

pa obratiti pažnju :
"Ne zna / nema stav" - 53% ljudi preko 65 godina....
jesu i oni korisnici usluga akušera ?
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:21 20.11.2008

Re: Procenti

Žene između 30 i 49 godina - oko 43 posto kaže: da.
One su te koje su rađale u poslednjih 10 - 15 godina.
One znaju o čemu pričaju.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:22 20.11.2008

Re: Procenti

Unfuckable
pa obratiti pažnju :"Ne zna / nema stav" - 53% ljudi preko 65 godina....jesu i oni korisnici usluga akušera ?


Anketa koju SM radi koristi uzorak koji je reprezentativan za celu naciju, tako da mora da uključi sve segmente populacije.
Hansel Hansel 12:30 20.11.2008

Re: Procenti

ivana23
Korupcija u akušerstvu
Da li je akušerstvo najkorumpiranija grana zdravstva u Srbiji? Anketa (ne znam koja). Bice ipak da je SM


Da, ovo su rezultati ankete SM-a. Nema SMS-ova. Ne znam tačno šta hoćeš da kažeš onim podvlačenjem, ali nije pitanje bilo ima li ili nema korupcije u akušerstvu, nego da li je to najkorumpiranija oblast zdravstva.

----------

P.S. Još jednom izvinjenje moderaciji za istu stvar kao pre neki dan, opet sam negde bez veze kliknuo skrolujući, po obaveštenju videh da nije bila preporuka nego obaveštenje moderatoru. Obećavam da ću, dok ne promenim miš(a), blog čitati neulogovan!
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:38 20.11.2008

Re: Procenti

Obećavam da ću, dok ne promenim miš(a), blog čitati neulogovan!


Ma, nemoj toliko da se sekiraš, to se stalno dešava i drugima, normalno je!
Hansel Hansel 13:12 20.11.2008

Re: Procenti

Hvala na tim utešnim rečima!
ivana23 ivana23 13:46 20.11.2008

Re: Procenti

Hansel

Ne znam tačno šta hoćeš da kažeš onim podvlačenjem, ali nije pitanje bilo ima li ili nema korupcije u akušerstvu, nego da li je to najkorumpiranija oblast zdravstva


Pogledao si link koji sam dala?

Naslov je upravo : Korupcija u akuserstvu!

Kada prenosim deo teksta, uvek povucem naslov.
Unfuckable Unfuckable 13:50 20.11.2008

Re: Procenti

helou Hansel
dozvoli da ti približim temu :
to je Litlle Miss Jordan, nekrunisana Kraljica fotografija, vesti i linkova Bloga 92
Ta ne linkuje ako nije zilion posto sigurna
I uvek navede izvor
Hansel Hansel 13:55 20.11.2008

Re: Procenti

OK, Ivana, i ja sam to nakanadno primetio. Ali, stoji da su formulacije malo neprecizne...

Unf, upleo sam se u "raspravu" zbog
Anketa (ne znam koja). Bice ipak da je SM
Ne "sumnjam" ja a priori...
ivana23 ivana23 14:17 20.11.2008

Re: Procenti

Hansel
OK, Ivana, i ja sam to nakanadno primetio. Ali, stoji da su formulacije malo neprecizne...Unf, upleo sam se u "raspravu" zbog
Anketa (ne znam koja). Bice ipak da je SM
Ne sumnjam ja a priori...


Zato dam link, pa proveris da li sam ja to samoinicijativno tako nazvala ili sam korektno prenela. :))

Hansel Hansel 15:09 20.11.2008

Re: Procenti

Jao, gora si od mene! (po oba kriterijuma - preciznost+dokazivanje)

Ima nešto u tom imenu!
majaaat majaaat 19:03 20.11.2008

MINISTROVA FARSA

imam 39 godina posle četiri godine lečenja od steriliteta (imala sam operaciju mioma na materici) ostala sam trudna vantelesnom oplodnjom koja je urađena u Pragu kada su mi ubacena dva embriona.Sva srećna 8 meseci bez ikakvih problema nosila sam dva dečaka a onda 1 aprila ove godine počinje moj pakao u GAKu u Višegradskoj.Stavljen mi je serklaš u 6 mesescu iako za to nije bilo potrebe lekar koji me je vodio rekao je za svaki slučaj.Usled bolova u trbuhu odlazim na gak i posle prijema bivam pregledana ultrazvučno kada je konstatovano da su se bebe popreko postavile i da su oni izazvali jezive bolove koje sam osećala bebe su bile dobro, napadi su se ponavljali sledećih nedelju dana da bi lekari konstatovali da se radi o bubrežnim kolikama i otpustili me kući iako napadi bolova nisu prestajali. posle tri dana vraćam se ponovo u bolnicu usled nesnosnih bolova.Tokom prijema nije urađen ni pregled ni ultrazvuk a pogotovo ne CTG beba.Otvara mi se novi karton, prazan kao da tu dolazim prvi put.oko 17 h po podne napad se ponavlja i ja počinjem da gubim svest ,dežuni lekar mi pogrešno meri pritisak i daje nifelat nakon čega mi se stanje još više pogoršava ulazi stariji dežurni viče što nisi rekla da si bubrežni bolesnik, nemam snage da odgovorim tera sev pacijentkinje iz sobe ...Elem prošlo je 3 sata do trenutka kada su me odveli na intenzivnu negu pogledali na ultrazvuku, konstatovali da mi je pukla materica i da su mi bebe uletele u trbuh a ja sam usled iskrvavljenja pala u hemolargični šok. JA SAM MAŠINAC SERKLAŽ NISU SKINULI POSUDA POD PRITISKOM PUCA PO ŠAVU ŠTA SU MI TO URADILI.CEO SLUČAJ SE POJAVLJUJE U JAVNOSTI.FORMIRANA JE KOMISIJA ZA UNUTRAŠNJI STRUČNI NADZOR PA ONDA ZA SPOLJNI STRUČNI NADZOR("NEZAVISNI" 6 MESECI ČEKAM ODGOVOR I ONDA ON STIŽE CITIRAM DELOVE"trudnica je smeštena na odeljenje gin endokrinologije što zbog posebnosti patologije nije odgovarajući smeštaj nema CTG ali je rukovodstvo Gak-a objasnilo da nije bilo mesta" 2Stanje trudnice ocenjeno kao značajno" "kod pogoršanja stanja dežurni lekar brižljivo prati stanje"ALI NIJE URADIO ULTRAZVUČNI PREGLED "DEŽURNA EKIPA JE HITRO REAGOVALA " DA POSLE 3 SATA "IZ INTERVJUA SMO SAZNALI DA POSTOJI USMENA PRIMOPREDAJA DEŽURNOM LEKARU MEĐUTIM U SLUČAJU OVE TRUDNICE, ZBOG OBAVEZA KOJE NAM JE NAVEO LEKAR SA ODELJENJA GIN ENDOKRINOLOGIJE NIJE BILO UOBIČAJENE PRIMOPREDAJE..."ITD. ZAKLJUČAK I pored gore navedenih delova a spremna sam da ih iznesem u javnost od reči do reči ZAKLJUČAK JE NEMA KRIVICE!!Ovaj nalaz je poslat Ministru.Donronamerni savet načelnice ministarstva zdravlja je da sama pokrenem parnicu.ZAŠTO ...DALI ZATO ŠTO ONI SAMO PRIVIDNO RADE SVOJ POSAO!
vakum vakum 20:20 21.11.2008

Re: MINISTROVA FARSA

Ako je i pola od ovoga tačno treba sve da ih tužiš i da istraješ do kraja.
jednatanja jednatanja 20:46 20.11.2008

Opet odlicno!

Nastup i sve sto si rekla, i sto si reklamirala sajt, lepo si izgledala, recita i ne das se zbuniti.

Ljudi ovde previse osudjuju Ministra. Kao sto si to i ti potvrdila, Ministar je spreman da radi sa gradjanskom inicijativom, i vidi se da je iskren po tom pitanju.

U novom clanku u "Blicu" se govori da je Ministar zamerio predsednici Lekarske Komore sto nije osudila prevoz trudnice u komi iz bolnice u bolnicu. Predsednica LK se po obicaju pravi blesava, izgovara se nekim zakonom. Meni sve nesto izgleda da smo ovih dana na pragu da zajednickim snagama, Ministar i ova Gradjanska Inicijativa (a daj Boze i jos neka) krenu da se obracunavaju sa onima koji su se ogresili o lekarsku titulu. Mislim da su gradjani potrebni Ministru, a Ministar gradjanima. Napokon, on je Ministar zdravlja (gradjana), a ne Ministar lekara, zar ne?

Sad mi je prvi put postalo jasno koliko smo MI potrebni NJIMA. Svidja mi se ovaj vid demokratije.
maca22 maca22 01:16 21.11.2008

Re: Opet odlicno!

jednatanja
Mislim da su gradjani potrebni Ministru, a Ministar gradjanima.

I meni tako deluje.
katica_zlatica katica_zlatica 12:00 21.11.2008

tele..nesto na prvom RTS-a

Jel neko video reklamu? 30.nov 21:00 na prvom prikupljanje sredstava za opremanje 8 porodilista u Srbiji!! Nije mi samo jasno o cemu ce biti emisija, neko aukcijsko prikupljanje mozda? Krenula je lavina kru!!!! Svaka cast, idem da pravim drugo dete dok jos traje euforija!
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:10 21.11.2008

Re: tele..nesto na prvom RTS-a

Jel neko video reklamu? 30.nov 21:00 na prvom prikupljanje sredstava za opremanje 8 porodilista u Srbiji!! Nije mi samo jasno o cemu ce biti emisija, neko aukcijsko prikupljanje mozda?


A?
Pojma nemam ni o čemu se radi ni o čemu pričaš.
Ali, ako je tako kako je - POHVALA ZA JAVNI SERVIS!!

S tim što moram da kažem da su opet, promašili temu.
Mi od početka pričamo da nisu pare problem, i da se problem koji mi imamo da vrlo jeftino rešiti.
Ali, dobro, poklonjenom konju se u zube ne gleda...
Unfuckable Unfuckable 12:51 21.11.2008

Re: tele..nesto na prvom RTS-a

mislim da Jadni servis malo izokreće priču na - kintu, i da pokušava da napravi račvanje energije....
pa posle toga ide spika o krizi & eto, ne može se...... tako mi nekako zvuči
Nisu ovde pare u pitanju, hajde da se ne zamajavamo više
sad su se setili porodilišta, koje dripčine
Goran Vučković Goran Vučković 13:01 21.11.2008

Ima nešto i u zlatu

mislim da Jadni servis malo izokreće priču na - kintu, i da pokušava da napravi račvanje energije....
pa posle toga ide spika o krizi & eto, ne može se...... tako mi nekako zvuči
Nisu ovde pare u pitanju, hajde da se ne zamajavamo više
sad su se setili porodilišta, koje dripčine

Hej hej - bitne su i pare - nek srede par porodilišta, šta fali, koji vam je klinac?
Gori ste nego oni Monti Pajtonovci iz Nacionalnog Fronta Judeje...
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:21 21.11.2008

Re: Ima nešto i u zlatu

Hej hej - bitne su i pare - nek srede par porodilišta, šta fali, koji vam je klinac?


Totalno si u pravu.
Ovde je jedina briga - da se ne okrene priča na to kako su pare problem, pa je zato stanje užasno.
Samo to.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana