O incestu

Jasmina Tesanovic RSS / 18.11.2008. u 10:30

Godine 1996. napisala sam roman Sirene, o incestu

http://www.womenngo.org.yu/sajt/sajt/feministicka94/sir/sadrzaj.htm

zabranjenoj temi kod nas u skolama, drustvu, bez obzira sto postoji"podmuklo", po recima moje dobre drugarice koja je dala ostavku kao psiholog u jednoj osnovnoj skoli jer nije mogla da navede roditelje i direktora da izgovore tu rec i pomognu devojcici.

Ponosna sam zato da najavim:

PRVI PUT U SRBIJI!
DOKUMENTARNI FILM NA OSNOVU ISTINITIH SVEDOČENJA ŽENA KOJE SU PREŽIVELE SEKSUALNO ZLOSTAVLJANJE U DETINJSTVU I ŽIVE TU NEGDE, ZAJEDNO S NAMA!

POVODOM 19. NOVEMBRA, SVETSKOG DANA PREVENCIJE ZLOSTAVLJANJA I ZANEMARIVANJA DECE

izuzetno nam je zadovoljstvo da Vas pozovemo na

PRESS KONFERENCIJU INCEST TRAUMA CENTRA - BEOGRAD

u sredu, 19. novembra 2008. u 13.15 u Media Centru

ŽELIMO DA NAJAVIMO
DOKUMENTARNI FILM INCEST TRAUMA CENTRA
pod radnim nazivom
“NOVO JE DA SAM BILA ZLOSTAVLJANA”

Film govori o životu osam žena, u ovom trenutku starosti od 22 do 40 godina, koje su se za psihološku asistenciju prethodnih godina obraćale Incest Trauma Centru - Beograd i bile naše klijentkinje zbog dugogodišnje izloženosti seksualnom nasilju u detinjstvu, a sada su odlučile da vidljivosti ovog problema u društvu doprinesu tako što će o svom iskustvu javno govoriti. Po završenom snimanju poslednje klape i u završnoj fazi izrade, želimo da javnosti predstavimo film.

Govore:
Dušica Popadić, direktorka Incest Trauma Centra – Beograd
Mirjana Karanović, glumica (sa svojom glumačkom klasom)
Milutin Petrović, reditelj filma
Nadežda Milenković, kreativna direktorka reklamne kampanje
S poštovanjem,
Dušica Popadić direktorka

 



Komentari (36)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

menon menon 11:56 18.11.2008

O incestu

Svaka cast za temu, a i za najavu filma! Hvala!
medjutim92 medjutim92 12:00 18.11.2008

Ovo zasluzuje trocifren broj preporuka..

.. i bez bagovanja sistema..

Samo napred!
ssvetlana92 ssvetlana92 12:03 18.11.2008

Najzad!

Vreme je da se o incestu mnogo više govori nego do sada. Zašto bi ovo bila tabu tema? Ko se u ovom problemu štiti? Otac, koji je zlostavljao ili majka koja se pravila luda. Prosto mi je nemoguće da majke o tome nisu imale pojma. Sve bih ja njih na stub srama.
Hvala na informaciji, izvini na komentaru, ali svaki put se naljutim kada čujem reč incest ili zlostavljanje maloletnika.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 12:40 18.11.2008

Re: Najzad!

samo napred sa komentarima i denuncijacijom, jedino javnost moze da pomogne zlostavljanoj deci, malogradjani zive iza bedema intime u takozvanoj pristojnosti po cenu zivota sopstvene dece
scabies scabies 15:46 18.11.2008

Re: Najzad!

svaki put se naljutim kada čujem reč incest ili zlostavljanje maloletnika.

i zlostavljanje bilo koga!!!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 13:11 18.11.2008

Deca koja dozive incest

su dusevno i u svakom drugom smislu obogaljena za ceo zivot,
a kod nas se to 'gura pod tepih'.

Zanimljivo je to kako se ljudi sete da gledaju svoja posla
kad naslute da se nesto tako uzasno desava u nekoj porodici,
a znamo koliko se inace postuje tudja privatnost.


cassiopeia cassiopeia 13:21 18.11.2008

Podrška

Znamo koliko je teško žrtvama da javno govore o onome što im se dešavalo, iz stida i straha, a javnost je sklona "etiketiranju".
Moja podrška ženama koje su smogle snage da javno progovore o tome što im se dešavalo.
Hvala svima koji su omogućili da se o incestu govori i koji pružaju pomoć žrtvama.

Pozdrav tebi Jasmina i hvala na info.
Tanja
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:38 18.11.2008

Incest je sirok pojam

Jasmina, dobro je sto ste stavili ovaj post. Cenim vase aktivnosti.
Medjutim, vi ste \"angazovana\" licnost, sa odredjenim ciljevima i namerama.

Ja pokusavam da razmisljam malo sire, a time i (nazalost) manje konkretno, dakle vise teorijski.

Naime, imam utisak da vi - kada govorite o incestu - podrazumevate nedozvoljenu i sramnu radnju izmedju oce i kcerke. Nazalost, takvih slucajeva ima povremeno medju svima, kako u razvijenim tako i u nerazvijenim zemljama.

Znate li, a znate, kao sto znaju i vasi dosadasnji komentatori, da postoji JOS nekoliko vrsta incesta: izmedju brata i sestre, majke i sina, pa i dede i unuke. Izgleda da su jedino bake postedjene, jer nije zabelezeno da je baka sramno zavela unuka.
Usput, nije bas svaki incest sraman. U literaturi, i to u dobroj i cenjenoj literaturi, imamo price incesta koje se pamte, ali ne sa gadjanjem. Uzmimo slucaj Tomasa Mana (Izabranik, cini mi se), Margerite Jursenar (Ana Soror) i dr.
Da ne bude zabune. Ja osudjujem svaki incest, apsolutni svaki, dakle ukljucujuci i izmedju sestre i brata.
Ali nemojmo govoriti samo o ocevima-monstrumima koji napastvuju svoje kcerke. Incest je mnogo siri pojam.
ssvetlana92 ssvetlana92 13:46 18.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

Hvala Bogu, pa ste tu vi da nam pojasnite i otvorite oči!
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 16:19 18.11.2008

Vladimire

vrlo dobro znamo ostale pojmove incesta
i ne pravi se razlika
kao i u ostalim slucajevima nasilja
ali statistike govore da su u vecini slucajevi muskarci ti koji zlostavljaju
scabies scabies 16:23 18.11.2008

Re: Vladimire

incest>nasilje?
ja_mrvica ja_mrvica 16:49 18.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

vladimir petrovic

Naime, imam utisak da vi - kada govorite o incestu - podrazumevate nedozvoljenu i sramnu radnju izmedju oce i kcerke. Nazalost, takvih slucajeva ima povremeno medju svima, kako u razvijenim tako i u nerazvijenim zemljama.

Znate li, a znate, kao sto znaju i vasi dosadasnji komentatori, da postoji JOS nekoliko vrsta incesta: izmedju brata i sestre, majke i sina, pa i dede i unuke. Izgleda da su jedino bake postedjene, jer nije zabelezeno da je baka sramno zavela unuka.
Usput, nije bas svaki incest sraman. U literaturi, i to u dobroj i cenjenoj literaturi, imamo price incesta koje se pamte, ali ne sa gadjanjem. Uzmimo slucaj Tomasa Mana (Izabranik, cini mi se), Margerite Jursenar (Ana Soror) i dr.
Da ne bude zabune. Ja osudjujem svaki incest, apsolutni svaki, dakle ukljucujuci i izmedju sestre i brata.
Ali nemojmo govoriti samo o ocevima-monstrumima koji napastvuju svoje kcerke. Incest je mnogo siri pojam.

Ovo je tacno. Postoje vise vrsta incesta i oni su poznati u literaturi.
Ranije se smatralo da je incest , inace negativna drustvena pojava, nesto sto se desava u drustveno-ekonomskim i intelektualno siromasnim porodicama na marginama drustva. Medjutim, svakodnevnim uvidim u slucajeve i sve vecom paznjom drustva ovom vidu devijantnog ponasanja, svedoci smo da bez obzira koliko dobro skriven, incest je veoma prisutan i nije nimalo stran i porodicama u nasem neposrednom okruzenju, ma koliko vam ovo neverovatno zvucalo.
Nije svaki incest uzrokovan nasiljem. Postoje situacije, kad su rodjaci tj.akteri incesta svesni sta rade i ne rade to na silu. Takvo devijantno ponasanje je prava tragedija, prvenstveno za same aktere, pa za porodicu i na kraju za samo drustvo. U svakom slucaju -za svaku osudu!
srki92 srki92 17:00 18.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

vladimir petrovic
Jasmina, dobro je sto ste stavili ovaj post. Cenim vase aktivnosti.
Medjutim, vi ste \"angazovana\" licnost, sa odredjenim ciljevima i namerama.


Dokle bre vise Vlado o stranim placenicama, izdajnicama, feministknjama i ostalim zenama u crnom, kad god Jasmina potegne neku temu koja nas defakto muci? . Pomislicu da ce pre biti da si ti nekakakva angazovana licnost.

Ako Jasmina nigde nije rekla da se to desava samo kod nas, zasto potezes onda i druge? Cemu to umanjivanje problema tako sto ces ga distribuirati na "sve" ? Jel' tebi lakse kad znas da se neka sranja koja se kod nas desavaju mogu naci i kod drugih? Mene uopste nije. S druge strane, lako mogu da vidim kako se ovaj problem u zatucanoj sredini kao sto je Srbija sakriva i gura pod tepih vestije nego na mnogo drugih mesta na svetu.

Izvini, ali kao sto ne vidim nista lepo u svemirskom brodu medju onim oronulim zgradurinama na Vracaru , tako stvarno ne mogu da zamislim incest "koji se pamti, ali ne sa gadjenjem". Iako nisam procitao knjigu koju pominjes, cini mi se da si ti tu nesto debelo pogresno razumeo.
nsarski nsarski 17:43 18.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

Postoje vise vrsta incesta i oni su poznati u literaturi.

...i policijskoj dokumentaciji.
ines08 ines08 18:30 18.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

Nije svaki incest uzrokovan nasiljem. Postoje situacije, kad su rodjaci tj.akteri incesta svesni sta rade i ne rade to na silu. Takvo devijantno ponasanje je prava tragedija, prvenstveno za same aktere, pa za porodicu i na kraju za samo drustvo. U svakom slucaju -za svaku osudu!


Kako ih prepoznati i kako delovati? Gde je suština problema kada su ovakvi slučajevi u pitanju? Mislim na te "dobrovoljce" - rodjake tj. aktere incesta.
scabies scabies 18:46 18.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

Incest (rodoskrvljenje) podrazumeva sexualne odnose medju bliskim srodnicima medju kojim je brak nemoguce sklopiti zbog srodstva. (rogobatna definicija)
Koliko znam, u Srbiji to nije krivicno delo samo po sebi.
Incest ne mora imati elemente nasilja. Moze biti i dobrovoljno. E sad, ako su u pitanju lica mladja od 14godina, to je kaznjivo, ali po drugoj osnovi. Odnosno kad su u pitanju lica mladja od 14, nista se ne smatra dobrovoljnim.
Ispravite me ako gresim...
ja_mrvica ja_mrvica 18:48 18.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

ines08
Kako ih prepoznati i kako delovati? Gde je suština problema kada su ovakvi slučajevi u pitanju? Mislim na te "dobrovoljce" - rodjake tj. aktere incesta.


Sustina problema u incesnim vezama je u poremecenoj licnosti aktera tj njihovo nerazumevanje sta je drustveno prihvatljivo ponasanje a sta ne. Delovati iskljucivo preventivno, edukativno, kroz medije prvenstveno. Delovanje bilom kojim merama (repesivnim ili merama lecenja ) ne donosi bitno promeni ponasanja
scabies scabies 19:04 18.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

Sustina problema u incesnim vezama je u poremecenoj licnosti aktera tj njihovo nerazumevanje sta je drustveno prihvatljivo ponasanje a sta ne

Ja bih Mrvice bila pazljivija sa iznosenjem stavova psihijatrije, ili poremecaji licnosti tebi nisu psihijatrijska dijagnoza...
Healer Healer 21:03 18.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

Ah konacno, evo ga i prepodobni Petrović da pojasni antropološko-filozofsko-teorijski koncept incesta.
Možeš li ti ikada čoveče da zgaziš na kočnicu pre nego kreneš sa obesmišljavanjem teme na blogu???


vladimir petrovic vladimir petrovic 21:15 18.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

Srki
Dokle bre vise Vlado o stranim placenicama, izdajnicama, feministknjama i ostalim zenama u crnom, kad god Jasmina potegne neku temu koja nas defakto muci? . Pomislicu da ce pre biti da si ti nekakakva angazovana licnost.


Nemate pravo. Ne imputirajte mi ono sto nisam rekao, pa ni mislio (nisam pominjao strane placenike i druge nebuloze koje navodite). A pomenuo sam da je Jasmina "angazovana", jer to jeste - vodi jednu znacajnu NGO cije vec samo ime mnogo govori.
Ono sto sam hteo da kazem i sto sam rekao je da je incest SIROK POJAM, siri nego sto Jasmina u tekstu zagovara (muskarci su zlotvori, zene su pacenice). Mogla je da u naslovu to napomene (da se radi o jednoj vrsti incesta, ili nesto slicno) a ne da stavi generalno "O INCESTU", pa cedni citaoci-komentatori mogu da pomisle da druga vrsta incesta - i ne postoji. Uostalom, sama Jasmina je korektno odgovorila:
Vladimire vrlo dobro znamo ostale pojmove incesta
i ne pravi se razlika
kao i u ostalim slucajevima nasilja
ali statistike govore da su u vecini slucajevi muskarci ti koji zlostavljaju


pa je ovo vase advokatisanje, Srki, najblaze receno, nepotrebno i 'misleading'. Ne pravite glupave insinuacije oko toga da li sam i ja "angazovan covek", samo zato sto sam dobronamerno izneo svoj stav.

Nota bene: Jasmini Tesanovic zelim puno uspeha u njenoj akciji. Ako stignem, doci cu tamo.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:33 18.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

ssvetlana92
Hvala Bogu, pa ste tu vi da nam pojasnite i otvorite oči!

Hvala na komplimentu. Odgovaram na nacin kako je to jednom ucinio vrli Tibor Jona: "Sluzimo narodu".

Znate, od pojasnjavanja i otvaranja oci ignorantima (o bilo cemu) - tezi je zadatak ukazivati (zadrtim) pojedincima koji veruju da je njihova istina - najistinitija na svetu, te teraju samo ono sto je njima drago i sto oni shvataju. OK, ako se neko bori za jednu konkretnu stvar, neka se bori, ali neka ne ostavlja utisak da je to jedino sto na svetu postoji. Nece biti.

Vreme je da se o incestu mnogo više govori nego do sada. Zašto bi ovo bila tabu tema? Ko se u ovom problemu štiti? Otac, koji je zlostavljao ili majka koja se pravila luda. Prosto mi je nemoguće da majke o tome nisu imale pojma. Sve bih ja njih na stub srama.


Vi uopsteno zagovarate "pricanje o incestu" da biste odmah potom pominjali oca koji zlostavlja... pa se moze pomisliti da druge vrste incesta ne postoje. Trebalo je biti precizniji, a ne odgovarati jeftinim cinizmom.
ivana23 ivana23 22:05 18.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

vladimir petrovic
Vi uopsteno zagovarate "pricanje o incestu" da biste odmah potom pominjali oca koji zlostavlja... pa se moze pomisliti da druge vrste incesta ne postoje. Trebalo je biti precizniji, a ne odgovarati jeftinim cinizmom.


Poput ovog primera:


Dvostruki incest roditelja sa decom u istoj porodici



srki92 srki92 02:37 19.11.2008

Re: Incest je sirok pojam

vladimir petrovic
Srki
Dokle bre vise Vlado o stranim placenicama, izdajnicama, feministknjama i ostalim zenama u crnom, kad god Jasmina potegne neku temu koja nas defakto muci? . Pomislicu da ce pre biti da si ti nekakakva angazovana licnost.


Nemate pravo. Ne imputirajte mi ono sto nisam rekao, pa ni mislio (nisam pominjao strane placenike i druge nebuloze koje navodite). A pomenuo sam da je Jasmina "angazovana", jer to jeste - vodi jednu znacajnu NGO cije vec samo ime mnogo govori.


Ma hajde, Vlado, ne pravi se naivan ako vec mislis za sebe da nisi priglup. Mogao si tako isto da pomenes i da je danas dan lep, zato sto jeste, ili da je lose na berzi, jer jeste ili da das neku drugu nepotrebnu opservaciju. Prilicno je ocigledno zasto si to morao da pomenes, sigurno ne jer je to tako a mi ili Jasmina ne znamo...


vladimir petrovic

pa je ovo vase advokatisanje, Srki, najblaze receno, nepotrebno i 'misleading'. Ne pravite glupave insinuacije oko toga da li sam i ja "angazovan covek", samo zato sto sam dobronamerno izneo svoj stav


Da, da, moje misljenje o tvom nastupu je advokatisanje, a tvoje umno delovanje u gornjem tekstu je "dobronamerno" iznosenje stava. Da ti pojasnim: tvoj stav me je iznervirao, pa sam te napao, jer pored toga sto iznosis nesto sto je svima jasno i ocigledno, pa prema tome i uglavnom beskorisno, koristis priliku da sutnes "angazovanost" domacice. Dosta plitkoumno, da se okoristim tvojim stilom izrazavanja ;-).

Alek-Niš Alek-Niš 14:38 18.11.2008

Pozdrav

Naravno,
Press konferencija treba da se održi samo u Beogradu jer samo tamo ljudi moraju biti upoznati sa incestom.
Ne daj Bože da ona bude cirkularna širom Srbije.Ostalima to ne treba.
medjutim92 medjutim92 15:10 18.11.2008

Re: Pozdrav

Alek-Niš
Naravno,
Press konferencija treba da se održi samo u Beogradu jer samo tamo ljudi moraju biti upoznati sa incestom.
Ne daj Bože da ona bude cirkularna širom Srbije.Ostalima to ne treba.


Zaista cudno da organizacija INCEST TRAUMA CENTRA - BEOGRAD pravi konferenciju za stampu u Beogradu..

Postoji li takva organizacija u Nisu, ili mora neko sa strane da dodje da vam je napravi? Zasto Nislije cekaju da ih neko iz Beograda upoznaje sa incestom?
scabies scabies 15:54 18.11.2008

Re: Pozdrav

Postoji li takva organizacija u Nisu, ili mora neko sa strane da dodje da vam je napravi? Zasto Nislije cekaju da ih neko iz Beograda upoznaje sa incestom?

Naravno da sve organizacije prvo deluju lokalno i da jeste najlogicnije da se ova press konferencija odrzi u Beogradu, ali cemu tako sebican stav? To je kao kad bi rekli: STA TO NAS BRIGA KOJI NISMO ZLOSTAVLJANI, NEK' SE ORGANIZUJU ONI KOJI SU ZLOSTAVLJANI, NEK' DOVODE GOSTE KOJI SU TAKODJE ZLOSTAVLJANI I NEK' IM PUBLIKA BUDU ZLOSTAVLJANI. NAS SE TO NE TICE, MI CEMO TO SPRECITI DA SE DESI U NASOJ PORODICI.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 16:21 18.11.2008

ITC

ide svuda po Srbiji, drzi treninge
pa secate se da smo skupljale potpise protiv Pahomija u Vranju , i ne samo, imam blog o tome
medjutim92 medjutim92 16:29 18.11.2008

Re: Pozdrav

scabies
Postoji li takva organizacija u Nisu, ili mora neko sa strane da dodje da vam je napravi? Zasto Nislije cekaju da ih neko iz Beograda upoznaje sa incestom?

Naravno da sve organizacije prvo deluju lokalno i da jeste najlogicnije da se ova press konferencija odrzi u Beogradu, ali cemu tako sebican stav? To je kao kad bi rekli: STA TO NAS BRIGA KOJI NISMO ZLOSTAVLJANI, NEK' SE ORGANIZUJU ONI KOJI SU ZLOSTAVLJANI, NEK' DOVODE GOSTE KOJI SU TAKODJE ZLOSTAVLJANI I NEK' IM PUBLIKA BUDU ZLOSTAVLJANI. NAS SE TO NE TICE, MI CEMO TO SPRECITI DA SE DESI U NASOJ PORODICI.


stav je adekvatan odgovor na stav sagovornika. Naravno da se svuda treba boriti sa problemima, ali najlakse je sedeti i vecito pljuvati po Beogradu i kad je kriv i kad nije, i ignorisati cinjenicu da organizacija pomaze i onima van Beograda..

(ako ti nesto znaci, nisam iz Beograda, ali za lose stanje u svom rodnom gradu pre svega krivim lokalne vlasti..)
ja_mrvica ja_mrvica 17:10 18.11.2008

Re: Pozdrav

medjutim92

....... Naravno da se svuda treba boriti sa problemima, ali najlakse je sedeti i vecito pljuvati po Beogradu i kad je kriv i kad nije, i ignorisati cinjenicu da organizacija pomaze i onima van Beograda..

(ako ti nesto znaci, nisam iz Beograda, ali za lose stanje u svom rodnom gradu pre svega krivim lokalne vlasti..)



Kako utice lokalna vlast na incest, zivo me zanima?


Resavanje svih devijantnih ponasanja je opste drustveni problem i treba raditi na primarnoj prevenciji.
Narator Narator 19:00 18.11.2008

Manite se ljudi glupiranja, tema je važna

Potpuno je besmisleno ovde raspravljati o odnosu Beograd-"ostatak sveta/Srbija/planeta", jer inicijalni tekst zaslužuje pažnju i izostavljanje gluposti.
Moj komentar je: hvala Bogu (i ljudima!), da je snimljen ovakav film, u našoj zemlji, sada!
Malo je jadno ponovo prežvakavati "pozitivne", ili "romansirane" primere incesta. Ono što istraživanja pokazuju i kod nas i u svetu je jednostavna i poražavajuća istina: odrasle osobe su, gotovo isključivo, odgovorne za incest, čak i u slučajevima kada nisu inicijatori, odnosno i u slučajevima kada nisu direktni učesnici. I kada je u pitanju incest između brata i sestre, odgovornost je na odraslim osobama odgovornim za njihovo vaspitanje i razvoj (osim u potpunim izuzecima kada zbog spleta okolnosti deca odrastaju sama).
Pitanje nasilja u incestu je složeno, jer ne podrazumeva uvek fizičko nasilje, već zloupotrebu dominantne pozicije nad osobom koja nema razvijenu potrebu da se brani od onoga koga smatra svojim zaštitnikom (ocem, majkom, starateljem... i svim starijim bliskim rođacima), posebno ako je za njih emotivno vezana i prema njima ima odnos poštovanja i poverenja.
Incest je strašan, ne samo kao seksualno zlostavljanje dece, već i kao razaranje njihovog poverenja u svet odraslih, u ljubav, poverenje i odanost.
Upravo zbog značaja ove teme, mučno mi je kad ljudi u komentarima krenu da se nadmudruju oko gluposti.
Bravo organizatorima snimanja filma, ali bravo i za učesnice. To je, zaista, hrabrost!
Nadam se da ćemo imati priliku da film vidimo i mimo najavljene konferencije (pretpostavljam da je konferencija samo uvod u dalju prezentaciju/emitovanje filma).
Pozdrav iz Novog Sada
aguero aguero 20:49 18.11.2008

Re: Manite se ljudi glupiranja, tema je važna

Upravo zbog značaja ove teme, mučno mi je kad ljudi u komentarima krenu da se nadmudruju oko gluposti.

Pa,tako se na blogu razvodne mnoge teme...Neko bi morao u startu da eliminise one komentare koji banalizuju celu raspravu.
Ovaj film je za svaku pohvalu i bice recitiji od svih izrecenih reci.Ali,u primitivnoj sredini,kakva je nasa,akcije treba sprovoditi na raznim poljima.Sta rade pedagozi po skolama,socijalni radnici po opstinama,SOS sluzbe...?Moraju da pronadju efikasniji nacin za priblizavanje ugrozenim kategorijama stanovnistva,da sprovode ankete,da razgovaraju sa decom na drugaciji nacin.I posebno majkama!Zasto one,uglavnom,cute?
U ovoj zemlji mnogo je onih (sa sela) koji prva seksualna iskustva sticu u svojim stalama - pa i zivotinje treba zastititi!
Sve su ovo teske teme za raspravu,ali najteze su traume koje imaju zrtve!
Kakav je profil ljudi koji su vinovnici incesta,postoje li znaci koji se mogu prepoznati,kako se ponasaju zrtve....
Sigurno je da jedan film nece zaustaviti ovakve pojave,ali je dobar kao pocetak drugacije borbe protiv incesta.Pojave protiv koje se dosada,uglavnom,borilo post festum...
Healer Healer 21:06 18.11.2008

Plašim se

da je ova tema i dalje u senci...
Jasmina, hvala ti na podsećanju
ogroman je broj ljudi koji još ni progovorili nisu povodom ove paklene teme...
dolybell92 dolybell92 02:56 19.11.2008

Re: Plašim se

Healer
da je ova tema i dalje u senci...
Jasmina, hvala ti na podsećanju
ogroman je broj ljudi koji još ni progovorili nisu povodom ove paklene teme...


Nijedno društvo ne voli devijantne pojave bilo koje vrste,
i uvek se trudi da ih skriva - ne služe mu na čast.

Kada treba o tome da se nešto kaže i pokaže - onda je to
skoro uvek događaj koji se desio negde drugo - kao što
je već naveo kao primer VP (vidi gore)... nama se to ne dešava !
Doduše i kada se za tako nešto i sazna - to je raritet svoje vrste,
i treba ga zataškati - teško ga je (kao) dokazati.... pa slučaj zastari....
(kako tako nešto može uopšte da zastari - nemam pojma ?)

Zapravo nije mi nikad bio jasan pojam zastarevanja kriminala
i zločina ! Ko je to uveo u praksu uopšte ?

Teror i maltretiranje dece u svakom smislu ne može da zastari nikad,
jer on ostavlja posledice za ceo život tom detetu.
Kako je moguće da takvi slučajevi uopšte mogu (sudski) da zastare ?
Valjda zato što zakone donose odrasli, a oni su u stvari glavni krivci,
pa su smislili kako da se zaštite - nema drugog razloga.

Kako god, treba se izboriti da se pojam zastarelosti, kad su u pitanju deca,
izbaci iz zakona - šta košta da košta.

Healer Healer 12:21 19.11.2008

Re: Plašim se

Komentar, gore, sam napisao iz pozicije nekoga ko se dosta često,
u svom radu, susreće sa problemom incesta;
potpuno svestan koliko je čoveku i na terapiji
teško da o tome progovori, a kamo li
javno i pred svetom.

Tema incesta je duboko potresna za svako, iole normalno, ljudsko biće.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:14 20.11.2008

Izuzetno nije za ponos

"Ponosna sam zato da najavim... SEKSUALNO ZLOSTAVLJANJE U DETINJSTVU... "

"Izuzetno nam je zadovoljstvo da Vas pozovemo na

PRESS KONFERENCIJU INCEST TRAUMA CENTRA - BEOGRAD"

Ako sme jedna primedba. Baš mi para uši i oči taj bukvalni prevod engleskih fraza.

Ja bih napisao ovako: Muka mi je što najavljujem prvi put u Srbiji...
Ili
Izuzetno mi je teško što moram da vas pozivam na ovako mučnu press konferenciju...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:14 20.11.2008

Eto

Eto.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana