Početnik u teretani

Strongman RSS / 21.11.2008. u 13:21




gym.gifPočetak vežbanja u teretani ume da bude neprijatno iskustvo za svakog vežbača. U početku nam se čini da su svi u teretani bolji krupniji od nas a to u principu nije tačno. Veliki deo vežbača su takodje početnici koji se samo vešto kamufliraju medju iskusnijim vežbačima, koristeći masku "znam šta radim".

Kao u životu tako u teretani je mnogo bitno da znaš šta znaš ali je takodje bitno da znaš šta neznaš. Kao početnik u teretani ne treba podleći atmosferi i probati da se ostavi utisak osobe koja nešto zna iz najmanje dva razloga: nepoznavanje načina izvodjenja vežbi je više nego očigledno, a drugi razlog je što nesmotreno vežbanje može da dovede do povrede a sasvim sigurno do žestoke upale mišića.

Svaka vežba u teretani je dizajnirana za odredjeni mišić ili grupu mišića i postoji veoma precizno definisan koridor pokreta i način držanja tela prilikom njenog izvodjenja da bi se postigao željeni efekat. Zato predlažem svakom početniku da pre izvodjenja neke vežbe obavezno sasluša instruktora kako se ta vežba radi. Bez obzira koliko se trivijalnom neka vežba čini uvek je bolje da se čuje savet stručnjaka.

Prvih nedelju dana u teretani, dok se mišići ne adaptiraju na nove pokrete sa težinom najtoplije preporučujem oprez. Nikako ne treba odmah probati podići maksimum na benč presu ili čučnju. Na protiv, treba se držati težina od 40 do 60% od pretpostavljene maksimalne težine. Takvu težinu treba dizati svega 3 - 5 ponavljaja u dve serije, i ako bi maksimalni broj ponavljaja, verovatno bio 15. Na ovaj način se sprečava onaj izuzetno neprijatan i bolan osećaj totalne upale mišiča. Neki treneri i instruktori vole da njihovi klijenti i štićenici kroz bol u mišićima zapamte dan kada su počeli da vežbaju- Po meni je to sasvim nepotrebno, čak i kontra produktivno. Početak vežbanja u teretani, ja bih uporedio vožnjom po snegu. Ako se da jak gas točkovi šlajfuju, Samo umerenim pritiskanjem papučice za gas možemo pokrenuti kola.

Prve nedelje savetujem 3 treninga u kojima se obidju sve radne stanice u teretani i svaka mišićna grupa sasvim lagano provežba u rasponu 3 - 5 ponavljaja na 40 - 60% od pretpostavljene maksimalne težine. Početkom nedelje manji broj ponavljaja i lakše težine a na dalje slobodno lagano povećavati težine i broj ponavljaja držeći se pravila da je u početku slabiji napor korisniji nego jači.

Druge nedelje vec smo iskusniji i vreme je za neki program treninga. Ta mistična reč program u sebi treba krije plan kojim danom i redom se vežbaju koje mišićne grupe i koje se težine koriste. Prilikom izbora programa mnogo je bitno sagledati njegov nivo zahtevnosti. Apsolutni početnik ne može vežbati istim intenzitetom i frekvencijom kao profesionalni bodi bilder koji se time bavi 15 godina. Druga bitna stvar je način i ritam života. U koliko poslovne i druge obaveze dozvoljavaju samo dve a maksimalno tri posete teretani nedeljno besmisleno je opredeliti se za program po kome se vežba 5 ili više puta nedeljno. Naravno treba uzeti u obzir i limite teretane u kojoj vežbamo. Dešava se da u nekim vežbama pojedini programi treninga podrazumevaju veoma egzotične rekvizite. Nažalost većina teretana kod nas je veoma tipska i ne nudi mnogo egzotike.

Treba još znati da je vreme oporavka  direktno proporcionalno veličini mišića. Tako da manji mišići kao što su biceps, triceps i list zahtevaju 2 - 3 dana oporavka, grudi i ramena 3 - 4 dana a noge i ledja 5 - 8 dana. Brzina oporavka je relativno individualna stvar ali na nju utiče nivo spremnosti vežbača, stepen opterečenja kojem je mišić bio podvrgnut, starosna dob, upotreba multivitaminskih koktela, suplemenata, ...

Naravno postoje još dosta stvari na koje treba obratiti pažnju u teretani i ovo su samo osnove. U daljem radu sagledaćemo i druge principe i trikove kako što efikasnije i pametnije ostvariti ciljeve u teretani.





ponavljaj - jedan potpuni pokret sa tegom. Kod benč presa spustiti i podići teg, kod pregiba bicepsom podići i spustiti teg.

serija - nekoliko ponavljaja sa tegom u nizu. U bodi bildingu obično 8 do 12, u powerliftingu 4 do 1.

maksimalni broj ponavljaja - broj ponavljaja u seriji posle koga vežbač ne može da načini ni jedan više.

maksimalna težina - težina koju vežbač može podići samo jednom i ne bi mogao ni kilogram više.

upala mišića - osećaj peckanja i mišićima prouzrokovan setom mikro trauma u mišićima nastalih usled neprilagodjenog intenziteta vežbanja.

 

 

 

 

Da ne bude da vas ne obavetavam da sam poceo da pišem članke o sportu na sajteu www.stetoskop.info

 

Sajt stetoskop obradjuje temu zdravog zivota na veoma lep i razumljiv nacin.

 



Komentari (137)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dali76 dali76 18:59 21.11.2008

Re: Teret

hm,tvoj drug ide u diskoteku da se bije ?
very nice :):)
iris.davidovich iris.davidovich 19:23 21.11.2008

Re: Teret

hm,tvoj drug ide u diskoteku da se bije ?

ne, bre, nego da muva ribe. a u diskoteci je vruce, pa mora da se skine, pa mu misici dodju do izrazaja, a to uvecava sanse da smuva zensku. bar u njegovoj glavi

Strongman Strongman 05:55 22.11.2008

Re: Teret

dali76
hm,tvoj drug ide u diskoteku da se bije ?
very nice :):)



green_thumb green_thumb 19:28 21.11.2008

:)

Baš je lep tekst, svaka čast.

Nadam se da će biti još tekstova sa ovom temom.

Ljudi imaju dosta predrasuda kad je reč o vežbanju i teretani: te mnogo će da se nabilduju, te nije zdravo, te traži mnogo vremena... Često ne razlikuju ni suplemente (proteine, aminokiseline, ugljene hidrate, kratin, koji su samo filtrirani da budu u čistom i lako dostupnom obliku a ima ih u svakodnevnim namirnicama) od steroida (pod kojima se popularno misli na deca durabolin, winstrol, dianabol, pa i testosteron, i oni su svi derivati testosterona).

Često ne znaju ni kako se pravilno izvode vežbe i kako se koja sprava zove, čemu služi, ali ako svi rade bench i mrtvo dizanje - i mi ćemo da ih radimo :).

Don Salieri Don Salieri 07:33 22.11.2008

Re: :)

green_thumb
Baš je lep tekst, svaka čast.
Često ne razlikuju ni suplemente (proteine, aminokiseline, ugljene hidrate, kratin, koji su samo filtrirani da budu u čistom i lako dostupnom obliku a ima ih u svakodnevnim namirnicama) od steroida (pod kojima se popularno misli na deca durabolin, winstrol, dianabol, pa i testosteron, i oni su svi derivati testosterona).

Ima i onih koji misle da su proteini i amino-kiseline potpuno razlicita jedinjenja, i da razlika izmedju njih nije samo u imenu.
green_thumb green_thumb 13:43 22.11.2008

Re: :)

Don Salieri


Ima i onih koji misle da su proteini i amino-kiseline potpuno razlicita jedinjenja, i da razlika izmedju njih nije samo u imenu.


:) Naravno da nisu, zaradio sam ja svoje devetke iz hemije i biohemije :).

mara92 mara92 19:32 21.11.2008

Сад мало блонди...

Стронги - добар текст. Међутим, све зависи шта ко хоће да уради то јест, да ли нам је циљ да "утегнемо" тамо где треба, да одржимо стање онако како јесте (статус кво) или желимо да "набацимо мишићну масу". Поврх свега тога, све зависи и од метаболизма, а и од животних навика...
Повремено свратим у теретану, али више волим сама да вежбам: трчим, радим...Мислим, за тренера су ми доделили бившег наредника (женско је у питању), ветеранку из Ирака...буахахахаха...нисам у лошој форми (обзиром да због посла стално седим), могу да истрчим једно 3км без проблема, али сам нешто одустала од теретане, јер је дотична тренерица (није тренерка) укапирала како ваљда имам аспирацију да будем жена-стена (набацивала ми је претешке тегове, наговарала да трчим бар 10 км дневно!!!), па заобилазим теретану, јер не могу да јој утувим у главу (а говорим енглески - дакле, није проблем језичка баријера) да ми није жеља да набацим бицепсе и квадрицепсе достојне Кратохвилове...
Савет за почетнике: у набавку намирница ићи пјехе...тако ја радим: 15 или 20 кг у свакој руци, брз темпо ходања и да видиш како се постиже тзв. "кардио" (пулс негде на 120, не више), раде мишићи (бицепси и ови трапезасти)...кући мало трбушњаци, мало склекови, чучњеви и већ по укусу...
Сад, ако неко хоће баш да набацује мишиће, онда мора много више да ради, да усклади режим исхране...
Кажем, све зависи шта ко хоће...Већина се сети негде тамо у јуну да се погледа у огледало, е, онда је фрка и драма због "презентације" на плажи па се брже-боље кидише на теретане, али је касно...
спортски поздрав

milance

ja uvek uzivam u teretani. makar u pogledu
Strongman Strongman 05:53 22.11.2008

Re: milance

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
ja uvek uzivam u teretani. makar u pogledu


Ma pricala si nam, ovde na blogu, da si na nekom ostrvu uzivala u pogledu... na nekog klinca. jel to to? Pogled na teretanu napunjen sa zategnutim momcima starim do 200 meseci
ssvetlana92 ssvetlana92 21:29 21.11.2008

Alo, žeenneee!!!

Slobodno krenite u šoping i nabacite sebi ove spravice iz tele šopa. Valjda se tako kaže. Ja pazarila dve, tri spravice i već sam se prijavila za takmičenje.
Ja zaista ne volim teretane, užasno mi je dosadno a i ne volim kad me neko šacuje..koliko i kako sam odradila. Ovako si lepo kad ustanem pravo na spravice, koliko mogu pa na radne zadatke. Dok se nisam uhodala bilo je svaka vežbica po pet puta.. pa postepeno, koliko mogu...sada Bogami radim i po dvajest komada, raznih. Nisam imala upalu mišića, pustim si muziku koja ima ritma i uživam. Moj rezon je da imam pravilno držanje, da se ne umaram i održim kondiciju. Sad mi je lakše i cegere da vukljam a i da pešačim. Ranije mi je to predstavljalo pravu noćnu moru.
Na jednoj spravici za trbušnjake radim nekoliko vežbi. Laganica!
ssvetlana92 ssvetlana92 21:38 21.11.2008

Pozdrav:)

Ponela me tema pa ne stigoh da te pozdravim! Na sve strane si počeo da pišeš i ja te sa zadovoljstvom čitam, gde god naletim...a nalećem! Čekam tu knjigu pa da se posvetim malo i sebi!
Strongman Strongman 05:51 22.11.2008

Re: Pozdrav:)

ssvetlana92
Ponela me tema pa ne stigoh da te pozdravim! Na sve strane si počeo da pišeš i ja te sa zadovoljstvom čitam, gde god naletim...a nalećem! Čekam tu knjigu pa da se posvetim malo i sebi!


Work in progres!

Hvala na cekanju.
dimidzana dimidzana 22:22 21.11.2008

upala misica

generalno ta prica sa aspekta umiranja misicnih celija nije tacna, bar ne po fiziologiji koju sam ja ucio...prosle godine...:)

nagomilavanje laktata je najpriblizniji odgovor bez ulazenja u neka dublja objasnjenja...

a sto se teretane tice.. mislim da je osim pravilnog rada bitan kontinuitet...milion sam puta pokusavao pa odustajao poslije 2-3 mjeseca..to je najgori nacin...
dienekes dienekes 00:06 22.11.2008

Dezinformacije

Morao sam da se registrujem da opovrgnem neke stvari, pocev od Strongmana licno pa nadalje:

upala mišića - osećaj peckanja i mišićima prouzrokovan setom mikro trauma u mišićima nastalih usled neprilagodjenog intenziteta vežbanja.

Netacno. Mikrotrauma je osnova hipertrofije (rasta) misica i deo principa adaptacije na trening sa tezinama. Nema nikakve veze sa upalom. Ne volim sto ljudi povezuju rec "trauma" sa necim negativnim, u ovom slucaju upalom misica. Narocito kada je u pitanju covek sa golemim iskustvom u PL treningu i dalje.

Posle intezivnog treninga misic je "ostecen" i pokusava da se samoizgradi. Ukoliko ne postoji dovoljan proteinski unos dolazi do katabolizma drugih misica u nameri da se nabavi gradivni materijal za "osteceno mesto".

Nije u pitanju samo protein. Telo trazi i nadoknadu glikogena (zato se posle treninga pored proteinskog obroka ili sejka uzimaju i prosti ugljeni hidrati ili glukoza/dekstroza) i ako ga ne nadje onda razgradjuje druge elemente kao sto je recimo i sam protein.

Cilj teretane JESTE povecanje misicne mase, snage misica i odrzanje forme. Cini mi se da mnogi imaju problem da to priznaju, kao da je to sramota.

Ja koristim teretanu za povecanje atletskih sposobnosti (skociti vislje/dalje, baciti dalje, sprintati brze, udariti jace...). Misicna masa je sporedni efekat takvog treninga, a ne cilj. Tako da, nemoj generalizovati.

nakon vezbanja misicne celije ubrzano rastu, opna im puca i otuda bol :)

Isuse...odakle ljudima te price :)


Super za Biljanu sto voli upalu. Iako bi mogla pametnije da vezba, vazno je da nesto radi.

Ovaj blog post mi ne lici na Strongmana i voleo bih kad ih ne bi bilo vise. Vecina ljudi hoce njegove price jer savete o teretani mogu naci i na drugom mestu.

Strongman Strongman 05:50 22.11.2008

Re: Dezinformacije

Ovaj blog post mi ne lici na Strongmana i voleo bih kad ih ne bi bilo vise. Vecina ljudi hoce njegove price jer savete o teretani mogu naci i na drugom mestu.



Javno mnjenje po teretanama je zatrovano pogresnim informacijama i glupim pretpostavkama. Naravno da mozes da dobijes savet od bilo koga ali je pitanje koliko je upotrebljiv. Ako iscitas pazljivo moj tekst videces da sam raskrinkao jednu masovnu pojavu koja je nakaradna.
dimidzana dimidzana 10:25 22.11.2008

ako koga interesuje

Posle intezivnog treninga misic je "ostecen" i pokusava da se samoizgradi. Ukoliko ne postoji dovoljan proteinski unos dolazi do katabolizma drugih misica u nameri da se nabavi gradivni materijal za "osteceno mesto".



Nije u pitanju samo protein. Telo trazi i nadoknadu glikogena (zato se posle treninga pored proteinskog obroka ili sejka uzimaju i prosti ugljeni hidrati ili glukoza/dekstroza) i ako ga ne nadje onda razgradjuje druge elemente kao sto je recimo i sam protein.



da bi organizam poceo da koristi protein ( svoju osnovnu gradivnu jedinicu ) za stvaranje energije potrebno je prvo da istrosi ugljene hidrate, pa masti pa tek onda na red dolaze proteini...

poenta je da laktati nastaju kao krajni proizvod metabolizma, da ne ulazim u dalju pricu..nagomilavaju se u misicima, samim tim stvaraju pritisak pa slijede bolne kontrakcije...a upala ce trajati dok organizam ne ukloni laktate sa mjesta gdje fizioloski ne pripadaju...laicki, ali ovo je mislim najprihvatljivije objasnjenje...

izvinjavam se unaprijed ako grijesim...
maya.sangoma maya.sangoma 14:02 22.11.2008

Re: Dezinformacije

Strongman , Blog ti je OK,
ali mene vise ineresuju
p r a v i l n e vezbe za ovaj
jedan jedini misic u glavi .
Ako nam ti to sad i ovde
ne objasnis ode nam nacija u ... . paradajz .
Jel mogu da se nadam?
Unapred hvala ,
Maya
011-495 011-495 14:03 24.11.2008

Re: ako koga interesuje

dimidzana


da bi organizam poceo da koristi protein ( svoju osnovnu gradivnu jedinicu ) za stvaranje energije potrebno je prvo da istrosi ugljene hidrate, pa masti pa tek onda na red dolaze proteini...



Nisam bas siguran, tipican primer je kada covek pocne da drzi nisko kalorijsku dijetu. U ovakvom slucaju proporcionalno se gubi vise misicne mase nego masnih naslaga. Problem dijete je da se mozak ubedi da ce kalorija biti redovno i u dovoljnoj kolicini, u tom slucaju mozak ne skladisti masnoce za "crne dane". Tipican primer je takozvana dijeta Juzne obale gde se prvih nedelja prakticno gube santimetri masnih naslaga a kilaza se ne menja drasticno(mast nije mnogo teska).
dexter92 dexter92 00:08 22.11.2008

Alooo domacineee!!!

Jel jos objasnjavas Biljani kako se radi triceps? :) :) :)
Strongman Strongman 12:11 23.11.2008

Re: Alooo domacineee!!!

dexter92
Jel jos objasnjavas Biljani kako se radi triceps? :) :) :)



Sram te bilo
dexter92 dexter92 13:24 23.11.2008

Re: Alooo domacineee!!!

Sramota je ukrasti , biti lopov , slagati.
Nije sramota raditi triceps :)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:05 22.11.2008

pocetnica u teretani

sa'cu vam ispricam moje blam iskustvo:)

zove mene moja drugarica ljilja i zavrti me da idemo zajedno na dif, u vezbanje. kaze, nema zezanja, ona mora sredjuje butine, menja i klopu, sve je smislila, lakse je u drustvu. ok, ona je lekar i vrlo dinamicna, taman da ne zabusavam kad me mrzi da idem, necu ziva ostati od njene grdnje, pristanem malo se femkajuci jer me telo dobro sluzi, godine baleta i dobar metabolizam, plus ja sam vegetarijanka, al opet, valja se... mada ja najvise volim da se znojim u sauni, to je moj super dozivljaj, obozavam saunu, posebno kombinovanu s plivanjem.

i tako krenemo ljilja i ja dva puta nedeljno, sa sve uciteljem, u mini grupici, kao patkice:)

i drugi dan ja nabacim grande kompleks jer se pokaze da sam u najbanalnijoj vezbi za zagrevanje, ono - legnes na stomak i uhvatis se za noge pa se ljuljas kao upijac - neopevano losa! krenem da se zivciram, kamo moja cuvena razgibanost, energija, kad sam ko klada, a treba se ljuljam ko upijac?

i smislim da nabacim ekstra kondiciju, da se ne blamiram:)

i odem kod mog druga ljube aikidoke koji mi godinama zvrndao sto ne vezbam. kaze ljuba, super super, dobro si se setila, sa'cu jednog majstora da ti dam, da te laganica uvede...

i ja dobijem majstora ko sunce, pazljivog i nemilosrdnog:) na pr kaze mi da se kotrljam preko cele sale tamo nazad, al kad hocu da ustanem on mi pridje kaze sacekaj tren, da ti se ne vrti u glavi, mislim, bas me pazio:)

i tako, tri puta kod ljube u potaji i dva puta na dif zvanicno s ljiljom...

druge nedelje, ja ubledela, bez energije, izasao mi herpes na ustima, uzas i na kraju nedelje me klepi grip.

a sve zbog qrcenja moga:)
milanmladenovic milanmladenovic 17:58 22.11.2008

...

Super tekst, sve pohvale.Nego Strongi jesi nam se vratio za stalno?Oces da benchujes na gala kupu?pozz
Strongman Strongman 04:51 23.11.2008

Re: ...

milanmladenovic
Super tekst, sve pohvale.Nego Strongi jesi nam se vratio za stalno?Oces da benchujes na gala kupu?pozz



Necu da budem u vreme gala kupa u nisu, ali planiram skori povratak za stalno
oktopus.lo oktopus.lo 20:21 22.11.2008

teretana

Pozdrav Strongmanu. Dobar tekst, sažet i jasan. Ima komentara ovde gde se predlaže da se objasni pravilno vežbanje, za to se mogu prelistati brojevi menş healtha (ne podleći naslovima tipa "strava telo za 6 nedelja" ili "od debeljka do mr.universuma za 3 meseca" a bilo je sličnih) , ili naći na sajtovima o fitnessu.
Najpre odrediti ciljeve koji se žele postići vežbanjem. Neko bi da poveća mišiće, drugi da smrša a sledeći želi povećati snagu mišića. Ili kombinacija svega pomalo. Da li se vežba sa tegovima ili na mašini, vežbe su iste,ne postoje posebne za mršavljenje,za jačinu,masu, pa od ciljeva zavise intenzitet,težina,broj serija i ponavljanja u seriji. Naravno strongman lepo reče kako neko ko je početnik ali i zapušteni rekreativac dodao bih,treba da startuju sa vežbanjem.Možda neko može dogurati da u banchu podigne 120 kg ali ako je pauzirao 2 godine, pri tom se nalivao pivom i jeo kao ala treba da počne sa ko zna koliko manjom težinom. Logično zar ne?
Umerena upala mišića niti škodi niti koristi. Preterivanje nije dobro zbog povreda. Ja sam zbog gluposti,pre 5 godina istegao tetivu koja spoljnu glavu bicepsa vezuje za radius i nisam mogao da radim vežbe za desni bicesp pola godine. Moj kolega je na ruci nosio gips 30 dana zbog epikondilitisa desnog lakta. Jedva ga je prošlo.
Ovim se rekreativno bavim godinama, nekadašnji sam aktivni odbojkaš,ali me je pauza od oko 18 meseci zbog lenjosti koštala 15 kilograma viška. sada sam ponovo počeo lagano. Još jedan savet početnicima, pogotovu onima koji bi da skinu kilograme. Promenite navike u ishrani. ne gladujte nikako. To je pogubno, sve što se tako izgubi vrati se ekspresno. Alkohol minimalno,bolje nikako. Po zanimanju sam lekar, ali se ne bih sad bavio nutricionizmom. Postoje knjige o zdravoj ishrani, uopšte je nije teško niti skupo praktikovati.
Smatra se da upala mišića nastaje zbog mikroruptura vlakana a zamor zbog stvaranja mlečne kiseline i njenih soli laktata.Vremenom mišići se adaptiraju na napor,ojačaju uvećaju se smanji se nastajanje ruptura vlakana te nema upale. Napomenuo bih kako u poslednje vreme postoje kontraverze o ulozi mlečne kiseline, čak ima mišljenja da njeno stvaranje uopšte nema veze sa mišićnim zamorom. Pokušaću da nađem neki link o tome.
Što se tiče sprečavanja upale unosom 2 g proteina po kg TT posle treninga ja nemam sa tim iskustva ali ima logike.
Verovatno se sprečavaju ili smanjuju mikrotraume vlakana i ubrzava regeneracija. Voleo bih da znam u kom obliku uzimaš proteine.Ja imam 105 kg (192 cm) trebalo bi mi 200 g nečega. Dok treniram,popijem oko 1l negazirane vode u kojoj je rastvoreno 6 kafenih kašičica surutke u prahu.
Na kraju, da li strongman može da napiše nešto o aerobnom treningu.

maksa83 maksa83 20:58 22.11.2008

Re: teretana

Verovatno se sprečavaju ili smanjuju mikrotraume vlakana i ubrzava regeneracija. Voleo bih da znam u kom obliku uzimaš proteine.Ja imam 105 kg (192 cm) trebalo bi mi 200 g nečega.

Doktore.
To ti je otpr. 6 pilećih filea.
Ako izdržiš 5 dana tako i šestog ne povratiš pri pogledu na piletinu, svaka čast.
Alternativno, to ti je koliko već hoćeš grama nekog industrijskog proteina u prahu.
Pa kad skrkaš tih 200 gr destilovanog proteina u prahu, skoči do laboratorije da ti urade krv, pa proveri transaminaze (ALT), i reci kako stoje. Pitaj jetru šta misli o svemu tome.

Aman ljudi.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:17 22.11.2008

Re: teretana

Pitaj i jetru šta misli o svemu tome.

Bas veceras pitam moju jetru kako je. Jer, istrcao sam mojih regularnih 10 km, a pre toga se iscimao sa 20 zgibova i video sam da sam se krajnje neobicno ovog puta osecao dok sam sve to radio.... Jer, pre trcanja sam se sreo sa prijateljem koga dugo nisam video i popio sam 2 piva i 3 dupla viskija.
maksa83 maksa83 21:20 22.11.2008

Re: teretana

Bas veceras pitam moju jetru kako je. Jer, istrcao sam mojih regularnih 10 km, a pre toga se iscimao sa 20 zgibova i video sam da sam se krajnje neobicno ovog puta osecao dok sam sve to radio.... Jer, pre trcanja sam se sreo sa prijateljem koga dugo nisam video i popio sam 2 piva i 3 dupla viskija.

Pričao sam sa tvojom jetrom, i kaže da je vrlo zahvalna što je nisi zasuo sa 200gr destilovanog proteina. Kaže još i da više voli pure malt viski ali vremena su takva kakva su (finansijska kriza, etc.) pa shvata da ne može mnogo da bira.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:26 22.11.2008

Re: teretana

Pričao sam sa tvojom jetrom

U pravu si. Nisam je time bombardovao. Ali, molim te nemoj sa mojim plucima da pricas. Mnogo me sramota kako se prema njim ponasam.

maksa83 maksa83 21:44 22.11.2008

Re: teretana

U pravu si. Nisam je time bombardovao. Ali, molim te nemoj sa mojim plucima da pricas. Mnogo me sramota kako se prema njim ponasam.

Horizonte, ti si čovek Pravoslavac pa još i teološki obrazovan pritom - znaš i sam da je bitno da je posno i da je iz zemlje izašlo. A i druge religije se slažu, jer kako reče David Albahari na jednom predavanju u Cvijeti kasnih osamdesetih - deco, pustite hemiju i ta sranja, sve što treba nam je priroda dala.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:08 22.11.2008

Re: teretana

Hvala, brate.
Time Bandit Time Bandit 04:18 23.11.2008

Re: teretana


Na kraju, da li strongman može da napiše nešto o aerobnom treningu.


Evo malo pomoci za Strongija, zatrpali smo ga raznim pitanjima.

Aerobni trening

Misicna vlakna imaju razlicite biohemijske (metabolicke) funkcije, neka su fizioloski bolje situirana za rad pod aerobnim uslovima, dok druga rade bolje u aerobik uslovima. Vlakna -fibers, koja zavise i koriste oxygen za proizvodnju energije se nazivaju aerobik, tip I, crvena, ili slow-twich fibers. Vlakna - fibers kojima nije potreban oxygen se nazivaju anaerobic, tip II, bela, ili slow-twich fibers. Slow-twich i fast twich fibers su prisutna u telu u relativnoj proporciji.
Fast-twich motorne jedinice kontraktuju brze i snaznije u odnosu na slow-twich motorne jedinice. Npr. uspesni sportista, u sportu gde je brzina i snaga izrazenija, su geneticki opremljeniji vecom proporcijom fast-twiched vlakana, dok sportisti sa vise slow-twiched vlakana su uspesniji u sportovima gde se trazi veca izdrzljivost.

Fast - twich karakteristike
Brzo se zamaraju / iscrpljuju
Od 300 do preko 500 misicnih vlakana
Razvijaju kratke i snazne kontrakcije
Daju brzinu i snagu
Pocinju da rade samo kod velikog radnog intenziteta / tezine

Slow-Twich karakteristike
Sporo se zamaraju / iscrpljuju
Od 10 do samo 180 misicnih vlakana
Razvijaju duge kontinualne kontrakcije
Daju izdrzljivost
Rade tokom niskog i visokog radnog intenziteta

Sam odgovor na postavljeno pitanje je u principu velicine (size principle) koji kaze da ce motorne jedinice i misicno vlakno - fibers biti korisceni od najmanjeg ka vecem i uvek ce se poceti sa slow-twiching vlaknom.
Ako je tezina kojom se radi srednjeg ili niskog intenziteta , slow-twich misicna vlakna ce biti koriscena. Ali ako je veca tezina koriscena u vezbi (recimo 70% od 1 maksimalnog opterecenja) tada ce slow-twich vlakna zapoceti kontrakciju koja ce biti brzo preuzeta aktiviranjem fast-twich vlakana.

Menjanje proporcije fast-twich i slow-twich vlakana u misicima vezbama je kriticno za povecanje snage (po nekima i krajnje kontraverzno). Neke od studija su pokazale da ce promena u proporciji vlakana od slow-twich ka fast-twich nastati kao rezultat dugotrajnih (dve do pet godina) vezbi velikog intenziteta. Vezbe velikog intenziteta su poznate i kao "progressive load" vezbe gde se pocinje sa 75% (1max opterecenja) i dolazi do 95% -100% (1max opterecenja) kroz 5 do 7 setova.
Jedna napomena, ovaj pristup je odgovarajuci za nekoga ko je minimalno dve godine u trenaznom procesu (profi, ili polu profi sprtista) i sa razvijenom anatomskom adaptacijom, sto znaci dobra razvijenost sredisnjeg dela tela i udova, kao i aerobicka izdrzljivost i misicna izbalansiranost (sto smanjuje rizik od povreda).
oktopus.lo oktopus.lo 23:11 22.11.2008

jetra

Zato i pitam coveka sta uzima jer 2 g proteina na kg TT je katastrofa,
Ja popijem surutku,a hranim se uobicajeno, ne volim slatkise recimo.

dienekes dienekes 01:55 23.11.2008

Re: jetra

Tu kolicinu proteina uopste nije tesko uneti kroz ishranu. Litar mleka - 32 g proteina, 100g sardina/tuna - 24-26g proteina, jedno jaje u proseku 6g proteina, 100g curetina - 24g proteina, 100g pilece grudi - 45g proteina, sve iz porodice oraha (ukljucujuci i kikiriki) - 24-26g proteina na 100g, svapski sir (u sloveniji poznatije kao skuta, u engleskom govornom podrucju kao cottage cheese) - 14g proteina na 100g, prosecni kvalitetni izolat surutke (kao suplement) 24-26g po merici (koja je obicno 30-32g). Povecati broj obroka na 5 do 6, sa tri glavna i ostalo medjuobrocima, varirati nacine pripremanja hrane (jer neki pominju da vam se jednolicno moze smuciti) i nije problem. A i finansijski nije strasno kako se na prvi pogled cini (piletina je jeftinija od ostalog mesa, barem kod mene u gradu).

Ne znam koji bi kreten vecinu proteina u danu unosio preko suplemenata, jer su oni samo to sto i sama rec govori - suplement ishrani. Ako je neko ovde slucajno implicirao da je 2g proteina na kg u ishrani stetno mogu postovati ovde studije i literaturu koje dokazuju suprotno. Po RDA se preporucuje 0.8 grama proteina po kilogramu telesne tezine za zdrave osobe van redovnih sportskih aktivnosti, dok je onima u sportu potrebno vise, tj. ono sto je vec pominjano. To ako ocekuju neke rezultate.

Toliko.
dexter92 dexter92 12:20 23.11.2008

Re: jetra

2 g proteina/po kg mase/24h kao sto je rekao Dienekes nije tako tesko uneti kroz ishranu. I naravno da se ne radi samo o izolatima proteina, oni su dopuna u ishrani.
Mislim, ovde ima stvarno raznih komentara. Neki se zezaju, a neki bi da daju validne informacije, a ocigledno je da je stepen predrasuda i dezinformisanosti vezan za trening i ishranu prilicno velik.
Moje misljenje je da bi prave informacije trebalo da budu "javno dobro" i da se ljudi koji se odluce da rade na svom telu imaju dobar uvid od pocetka.
Izgradnja tela se moze poistovetiti sa izgradnjom kuce. Moras da imas dobar plan, dobar materijal i da radis na tome. Ako bilo koja od ovih komponenti izostane izostace i rezultati.
Ako bude drugi blog o ishrani, mogu da napisem svoja iskustva da ne idem suvise u offtopic...
crab crab 05:56 28.11.2008

Legenda!!!

Aj odgonetni mi...da li stvano i kod upale moze da se upotrebi ona nasa " klin se klinom izbija", pa da kad imas upalu, radom je brze razbijes???
MilutinM MilutinM 10:07 28.11.2008

Tekst

Kad, bre, ti sve stižeš?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana