Andjeli

malasneki RSS / 21.11.2008. u 14:59

fff066b9ac.jpgVerovatno se svi secate kampanje sa nazivom "Ja se zovem Andjela" a koja se ticala brige o deci u domu u Kulinama. Pre par godina pricala mi je drugarica koja radi u domu u Zvecanskoj da je vodila neku decu koja su ometena u razvoju u taj dom u Kulinama i da su uslovi ocajni. Elem, Andjelu je, kako su vecina medija juce javili, po uzimanju iz doma silovao i maltretirao rodjeni otac.

Porodica koja zivi od skupljanja sekundarnih sirovina, verovatno je tesko zivela i u velikoj socijalnoj bedi. Po priznanju samog ministra Ljjica, doslo je do propusta i devojcica je data na brigu ocu, a majka je sa mladjim detetom otisla vec davno od kuce. Pitam se samo kako su u opste mogli dati dete ocu koji verovatno nije ni bio sposoban da se brine o njoj? Da li je to propust ili ne briga centra za socijalni rad, koji je pod parolom primarne porodice, a u stvari iz cistog ne haja i skidanja "s grbace" dao dete roditelju a da ga predhodno nisu proverili.

U svakom slucaju epilog je strasan. Srecom, Andjela je uspela pobeci od "briznog oca" i ispricala je sta joj se desavalo. Ono sto je jos strasnije u celoj prici je, sta dalje? Dom u Kulinama je (bar bio a verovatno nije ni sad bolje) u ocajnom stanju i verovatno joj je bolje da ode negde drugo. Medjutim, majka se ne odaziva, tetka ne zeli da preuzme brigu o njoj a ona nema gde. Pitanje je koliko je ona i ometena u razvoju, jer ako je kojim slucajem romkinja, nekako se u tim kategorizacijama "podrazumeva" da je mentalno nedovoljno razvijena.

U Srbiji je danas, kazu, najteze biti dete, a deca su uvek Andjeli, samo sto su ovi nasi ocigledno prognani iz raja.



Komentari (14)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

medjutim92 medjutim92 16:17 21.11.2008

Jesmo li morali svi da saznamo njeno ime?

Moraju li svi znaju ko je silovana maloletnica? Nista inicijali i godiste, nego lepo eto imena, a sliku smo ionako svi videli pre neku godinu.. Cemu to? Mozda ce izazvati jacu polemiku u javnosti zato sto se svi osete jace pogodjeni kad znaju o kome je rec nego kad je to neko NN lice, ali sta s njenim zivotom? Opet sve preko njenih ledja?
aleksandarz92 aleksandarz92 16:33 21.11.2008

Re: Jesmo li morali svi da saznamo njeno ime?

medjutim92
Moraju li svi znaju ko je silovana maloletnica? Nista inicijali i godiste, nego lepo eto imena, a sliku smo ionako svi videli pre neku godinu.. Cemu to? Mozda ce izazvati jacu polemiku u javnosti zato sto se svi osete jace pogodjeni kad znaju o kome je rec nego kad je to neko NN lice, ali sta s njenim zivotom? Opet sve preko njenih ledja?


kad je već tako, onda bi bio red da se zna i njegovo (očevo) ime.
dali76 dali76 17:24 21.11.2008

gdje je sada HO?

Izmedju ostalih oni koji bi se trebali baviti ovim I pomagati u ovakvim slucajevima bave se pisanjem politikanskih izvjestaja I sjede u raznoraznim politickim savjetima partija.
Predrasude nije,nazalost ,moguce unistiti ali mozemo doprinjeti da se iste smanje u drustvu.
Posto nam je vlada odgovorna samo kad je pritisnu a posto su jace tkzv nevladine organizacije politicki okupirane nazalost ovakvi slucajevi su prepusteni sami sebi I traju koliko I clanak u novinama.


menon menon 20:54 21.11.2008

Re: Jesmo li morali svi da saznamo njeno ime?

aleksandarz92
medjutim92
Moraju li svi znaju ko je silovana maloletnica? Nista inicijali i godiste, nego lepo eto imena, a sliku smo ionako svi videli pre neku godinu.. Cemu to? Mozda ce izazvati jacu polemiku u javnosti zato sto se svi osete jace pogodjeni kad znaju o kome je rec nego kad je to neko NN lice, ali sta s njenim zivotom? Opet sve preko njenih ledja?

kad je već tako, onda bi bio red da se zna i njegovo (očevo) ime.


Naravno slazem se! Kod nas je vecinom ionako sve naopako, zrtva ispada krivac, a krivac-zrtva!
Jadno dijete!
malasneki malasneki 00:27 22.11.2008

Re: Jesmo li morali svi da saznamo njeno ime?

Slazem se da u opste nije trebalo pricati ko je ona, i obelezavati je na tako ruzan nacin. U svakom slucaju kao sto rekoh, a procitala sam i u novinama pre neki dan, kod nas su najugrozenija kategorija upravo ti mali Andjeli.
ssvetlana92 ssvetlana92 23:56 21.11.2008

Odgovara li iko?

Da li je neko odgovoran po ovom pitanju? I po mnogim drugim. Izadje članak u novinama i to je to. Ko su socijalni radnici i ima li bar neko odgovornost u ovoj zemlji?
Pre izvesnog vremena čoveku, koji je ostao udovac i brinuo o svom detetu (kako je znao i umeo, ali brinuo) su oduzeli ćerkicu. Borio se mučenik ali su je odmah dali negde nekome, u hraniteljsku porodicu i on se ubio. Nije mogao da podnese više tu tugu! Ni tu niko nije odgovarao. Ma, radi ko šta hoće! Užas
malasneki malasneki 00:25 22.11.2008

Re: Odgovara li iko?

Koliko su placali hraniteljima, mogli su dati njenom ocu da se brine o njoj. Sad nema nikoga... :(
ssvetlana92 ssvetlana92 00:45 22.11.2008

Re: Odgovara li iko?

Ma mogli su malo humanije da razmišljaju. Nije njima stalo da detetu bude bolje, nego da isteraju neki svoj ćeif. Taj mučeni otac je sve pokušavao, ali je bio pijanac. Džaba je celo selo molilo i kumilo, da mu ne uzimaju dete. Sada mala nema nikoga, a ni odgovorni grižu savesti. Nažalost!
ja_mrvica ja_mrvica 19:03 22.11.2008

U Srbiji je najteze biti dete


Jos jedan u nizu slucajeva u nasoj Srbiji, koji ma kako cudno izgledao jos nije dobio epilog

Elem, imala sam u svojoj profesionalnoj praksi slican slucaj. Dete sa posebnim potrebama oduzeto je upravo iz istih razloga kao i mala Andjela i dato u hraniteljsku porodicu. Ali ne lezi vraze.... i hranitelj napasnik... centar se ogradio, devojcica lako mentalno ometana, nema dokaza, niko nije odgovoran.... idemo dalje....



malasneki malasneki 19:16 22.11.2008

Re: U Srbiji je najteze biti dete

da da uvek niko nije odgovoran, malo buke tri dana i onda, idemo dalje... na zalost ali to nam je realnost...
ssvetlana92 ssvetlana92 22:06 22.11.2008

Re: U Srbiji je najteze biti dete

hranitelj napasnik... centar se ogradio, devojcica lako mentalno ometana, nema dokaza, niko nije odgovoran


Ne shvatam kako niko nije proveravao tu hraniteljsku porodicu? Zar se deca tako "uvaljuju" kod bilo koga, ko izrazi želju?
ja_mrvica ja_mrvica 22:47 22.11.2008

Re: U Srbiji je najteze biti dete


Nekoliko godina unazad postoji edukacija i stroza selekcija ljudi koji se jave za ulogu hranitelja tj. moraju da prodju kroz tzv. skolu hraniteljstva.
Ranije je to bilo po principu ko izrazi zelju i ko ima kakve- takve porodicne uslove, narocito po manjim mestima u Srbiji. A postojao je, verujem i danas, izraziti problem kada treba smestiti na cuvanje dete ometeneo u razvoju.
Pomenuta porodica je "proverena" od strane centra ali kako i proveriti sexualne afinitete hranitelja?
ssvetlana92 ssvetlana92 01:10 23.11.2008

Re: U Srbiji je najteze biti dete

ali kako i proveriti sexualne afinitete hranitelja?


Kada se radi neki posao, pretpostavljam da materija mora biti poznata. Mora postojati neki standard po kome se utvrdjuje ko je podoban a ko ne, za hranitelja.
I dalje verujem da je sve otaljavanje posla, ležeran odnos prema deci i na brzaka pronalaženje nekoga za uvaljivanje. Kada bi neko odgovarao za propuste, verujem da ne bismo tako često čitali ovako potresne priče.
malasneki malasneki 01:34 23.11.2008

Re: U Srbiji je najteze biti dete

ja ipak verujem ili bar zelim da verujem da nije sve tako crno u vecini slucajeva. ne kazem, i sama sam dobar deo zivota prosla kroz razne internate i znam od prilike kako sve to izgleda, ali mislim da sad ipak moraju bar malo vise da vode racuna. koliko sam cula, potencijalni hranitelji prolaze i neke skole roditeljstva, a verujem da je to organizovano jednim delom i da bi upoznali te porodice.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana