Dragi ministre Ljajiću,

Krugolina Borup RSS / 24.11.2008. u 22:48

Bije me reputacija da mi prepiska s ministrima ide od ruke, te nakon mesec dana saradnje s ministrom Milosavljevićem reših da naoštrim novo pero za novog ministra. Vas.

Mislila sam ja i ranije da Vam pišem, jer je u okviru vašeg ministarstva taj nekakav Savet za borbu protiv bele kuge, mada ja oćoravih tražeći na sajtu vašeg ministarstva link za isti, i ne nađoh ga. A opšte je poznato da je Krugolina opsednuta belom kugom. Stoga bih vas kao prvu stvar molila da mi nekako pošaljete taj link, da ne ćoravim više.

Međutim, nije to glavni razlog zbog koga vam pišem. O Svratištu za decu ulice je reč, ministre. Pre nego što odmahnete rukom i reknete: 'To nije pod mojom jurisdikcijom, obratite se gradskoj vladi', molim Vas da ipak pročitate ovo do kraja.

Znamo mi da je Svratište pod gradskom ingerencijom, tj. da je bilo, jer sad hoće da ga se reše.

Kažu: nema se para, a i ne treba Svratište kad ima Prihvatilište.

Kažu: Svratište je NVO, nek se snađu, nek traže pare od donatora, grad nema para da finansira nevladin sektor.

Dragi ministre Ljajiću, mi Vas molimo da sednete s gradonačelnikom Đilasom, i vidite kako bi država mogla pomoći gradu da se finansiranje Svratišta ipak nastavi, naročito u ovom trenutku u kome svaki dan očekujemo da se pojave konvoji Sneška Belića. Deca ulice, cenim, ne uživaju u tom hobiju koliko mi ostali koji posle zabijanja šargarepe u centar najviše snežne kugle svoju decu uvodimo u tople domove.

NVO 'Centar za integraciju mladih' pomenuto Svratište vodi po zapadnim standardima koji se umnogome razlikuju od standarda na kojima je zasnovano vođenje Prihvatilišta. Pa, ministre, ispravite me ako grešim, ali cenim da protokoli po kojima radi Prihvatilište nisu menjani od njegovog osnivanja? Država i njene institucije su suviše kabasti i okoštali sistemi da bi brzo usvajali moderne metode. Znamo mi da vi to planirate, znamo mi da svi tome težimo. Ali, dok težimo, dok čekamo, dok ne uspemo, zašto da ne pomognemo onima koji imaju volje, snage, energije, želje i entuzijazma da to nekako ubrzaju - našim građanima koji su se tome posvetili.

Koliko ja vidim, do sada je mnogo uloženo u Svratište. Zar da stavimo ključ na sve do sada urađeno, da zamandalimo vrata tog prelepog prostora, samo zato što imamo zgodan izgovor (nema-se-para-za-nevladin-sektor)?

Koliko ja vidim, građani žele da institucijama ove države pomognu, da ulože lični rad i energiju, da se zajedničkom saradnjom mnoge stvari u državi poboljšaju.

Koliko ja vidim, vi nas građane morate nekako ohrabriti i uveriti nas da smo na istoj strani, da želimo iste stvari.

U krajnjoj liniji, dragi ministre Ljajiću, deca su nešto najvrednije što ova država - koja pati od bele kuge - ima.

A i deca ulice se u decu računaju, zar ne?

Mi ih možemo primorati da odu u Prihvatilište iz koga će ona neretko bežati, ili im možemo ostaviti slobodu izbora da shodno potrebama pomoć zatraže u Svratištu, gde će se s njima raditi na ponovnom uspostavljanju poverenja u inistitucije ove države.

Šta mislite, koje dete ima veće šanse da jednog dana postane ministar - ono koje je bilo primorano da boravi u Prihvatilištu iz koga je verovatno i bežalo, ili ono koje je imalo mogućnost izbora da se od zime i nedaća skloni u Svratište, gde može dobiti i svu psihološku pomoć, razumevanje i ohrabrenje?

Znate onu staru narodnu: Rodilo se, valja ga ljuljati.

Evo, ministar Milosavljević i ja radimo na tome da majke decu u ovoj državi rađaju što više i u što boljim uslovima.

A vi, dajte, vidite s gradonačelnikom Đilasom i drugaricom Constrictoriom oko tog ljuljanja... mole vas građani ove države, koji su spremni ne samo da kude, već i da s vama zajedno rade da nam država što pre dostigne EU standarde u svim oblastima, pa i u oblastima socijalne zaštite najugroženijih - naše dece naših ulica.

S poštovanjem,

Krugolina Borup

 

Atačmenti



Komentari (112)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 22:57 24.11.2008

Ministre Ljajiću, pozor!

Krugolina, to! I ova akcija za Svratište je vredna truda. Ministar Ljajić je, kao ministar Milosavljević, dugogodišnji politički radnik i član vlade u više navrata, te bi morao da ima sluha i za ovaj problem!
mariopan mariopan 23:03 24.11.2008

Deca su nase najvece bogatstvo

Tako treba i da ih cuvamo.

Bravo za tekst Krugolina

Ova srca, kao ordenje , cekam da dodelim i ministru koji bude TRAJNO resio problem finansiranja svratista za decu sa ulice.

To svratiste je jedino mesto na koje ce deca sa ulice dobrovoljno da odu kada su gladna i smrznuta, da se okupaju i ugreju, lece se i nesto mozda nauce. Tako se pruza prilika ljudima koji rade sa tom decom da im priblize ideju trajnog smestaja , skolovanja i tako, malo po malo da upute tu decu u pravom smeru...u zivot. To ne mogu ako se svratiste zatvori ili ako zavisi od dobrovoljnih priloga gradjana. Mora da ima stalan i siguran prihod da bi mogli stalno i sigurno da budu na raspolaganju DECI. To je za DECU.

Dakle cekam ministra koji ce da zasluzi veliko srce od svih nas.Kao sto znamo da kritikujemo, znacemo i da zahvalimo i pohvalimo onoga ko radi na dobrobit nase dece.
constrictoria92 constrictoria92 23:05 24.11.2008

Krugolinche,

hvala ti!

Sve si rekla...

A i deca ulice se u decu računaju, zar ne?

dolybell92 dolybell92 18:20 25.11.2008

Re: Krugolinche,

constrictoria92
hvala ti!

Sve si rekla...

A i deca ulice se u decu računaju, zar ne?



Ovoj državi su ljudi višak - a ne deca...
Sve je više ljudi na ulici ( bez posla, shvatate vi to, znam ) sa sve decom...
Kako da očekujete da dece bude više - kad ni postojeća nemaju kud
sa sve roditeljima - zajedno ?
Uskoro ćemo tražiti drugu državu kao prihvatilište za većinu nas,
pojedinci su je već našli a i budući roditelji će je naći, takođe.


malasneki malasneki 18:34 25.11.2008

Re: Krugolinche,

drage i dragi,
razmisljam ovih dana kako se u nasoj drzavi ova ljudska, humana i drustvena svest budi i kako sve vise inicijativa potice upravo od naroda koji uporno prica "hej, i ovde je nesto poslo po zlu, daj da ispravimo!"
mogu vam reci da sam jako radosna zbog toga, jer sam mislila da se u ovoj drzavi moze sve promeniti sem nacina razmisljanja, ali drago mi je da sam se prevarila
ja sam i danas radila po ovom nasem pitanju, ali za sada nemam nikakve konkretnije informacije (al ne brinite, zvocam im stalno ) sem da ce biti upucena pomoc Svratistu i to najverovatnije u hrani.
ivana23 ivana23 23:07 24.11.2008

Skromnosti molim!

BEOGRAD - Kancelarija prestolonaslednika Aleksandra Karađorđevića dobija - na ime održavanja objekata dvorskog kompleksa na Dedinju, u kom njegova porodica živi - u proseku 100 miliona dinara godišnje iz budžeta Ministarstva kulture.
U izveštaju o namenskom korišćenju sredstava za održavanje dvorskog kompleksa za 2007. godinu, stoji da je te godine nešto više od 82 miliona dinara potrošeno na “rashode za zaposlene, usluge po ugovoru, administrativne, stručne usluge i usluge za domaćinstvo i ugostiteljstvo, reprezentacije i ostale opšte usluge”. Jedna od krupnijih stavki u izveštaju koji je kancelarija prestolonaslednika Aleksandra dostavila Ministarstvu kulture jeste i izdvajanje za stalne komunalne troškove. Sudeći prema tome, godišnji račun za vodu u Belom dvoru iznosi skoro pet miliona dinara, za telefon se izdvaja 3,5 miliona dinara godišnje, a na to treba dodati i 523.944 dinara za održavanje telefonske centrale, kao i 706.000 dinara za internet, KDS i RTS. Takođe, u Belom dvoru su za 2007. godinu platili račun za struju od oko 2,5 miliona dinara, a za pres kliping izdvojeno je čitavih 397.329 dinara
.


Nisam ni za, ni protiv Karadjordjevica, ali su mi ove stavke pre neki dan pale u oci...
Moze li odavde malo da se strpne, makar koji dinarcic.
Samo za za internet, KDS i RTS izdvaja se 706.000 dinara, tj. 58.333 dinara mesecno!?!
maksa83 maksa83 07:17 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

BEOGRAD - Kancelarija prestolonaslednika Aleksandra Karađorđevića dobija - na ime održavanja objekata dvorskog kompleksa na Dedinju, u kom njegova porodica živi - u proseku 100 miliona dinara godišnje iz budžeta Ministarstva kulture.

Mislim da ću da povratim.

Ako umeš da iskopaš još ovakvih budžetskih incesta i perverzija dok zatvaraju prihvatilišta - udri.
rankot rankot 10:24 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

ivana23

Nisam ni za, ni protiv Karadjordjevica, ali su mi ove stavke pre neki dan pale u oci...
Moze li odavde malo da se strpne, makar koji dinarcic.
Samo za za internet, KDS i RTS izdvaja se 706.000 dinara, tj. 58.333 dinara mesecno!?!

А зашто ми плаћамо њихов рачун за воду, струју итд? У реду да се помогне одржавање зграда које су заштићене законом, али да плаћамо трошкове живота њихових житеља, то може само у Србији. Ми смо стварно луд народ...
mariopan mariopan 12:11 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

rankot
ivana23

Nisam ni za, ni protiv Karadjordjevica, ali su mi ove stavke pre neki dan pale u oci...
Moze li odavde malo da se strpne, makar koji dinarcic.
Samo za za internet, KDS i RTS izdvaja se 706.000 dinara, tj. 58.333 dinara mesecno!?!

А зашто ми плаћамо њихов рачун за воду, струју итд? У реду да се помогне одржавање зграда које су заштићене законом, али да плаћамо трошкове живота њихових житеља, то може само у Србији. Ми смо стварно луд народ...

STVARNO ZASTO? KO JE TO ODLUCIO, DOZVOLIO I PLACA OD NASIH PARA?
lepiaca lepiaca 12:19 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

Ma samo tako!
Prvo su se uselili u Beli Dvor, pa sad im krišom plaćamo apanažu, a sledeći korak će da bude da je to i Ustavna obaveza.
Aman!
Jesmo li mi Republika ili ne? Da li naš sistem može nešto da uredi i da to bude normalno. Može li da kaže: Izvinite, mi smo Republika i mi kraljevima ne plaćamo apanažu! Ako gospodin nema novca da živi u Belom Dvoru, onda nek se iseli.
tyson tyson 13:24 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

lepiaca
Može li da kaže: Izvinite, mi smo Republika i mi kraljevima ne plaćamo apanažu! Ako gospodin nema novca da živi u Belom Dvoru, onda nek se iseli.

Slažem se.

Al' možda ipak prvo da im vratimo imovinu oduzetu posle Drugog svetskog rata, t.j. da im omogućimo da raspolažu nekim novcem upravljajući svojom (oduzetom) imovinom, pa onda da vidimo šta je čije i gde idu naše pare.



ivana23 ivana23 13:30 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

tyson
Slažem se.Al' možda ipak prvo da im vratimo imovinu oduzetu posle Drugog svetskog rata, t.j. da im omogućimo da raspolažu nekim novcem upravljajući svojom (oduzetom) imovinom, pa onda da vidimo šta je čije i gde idu naše pare.

Izvinjavam se zbog skretanja s' teme... Moram da iznesem misljenje da bi prvo moralo doci do preispitivanja kako su tu imovinu stekli (necu siriti pricu). Troll off.
antioksidant antioksidant 13:31 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

Al' možda ipak prvo da im vratimo imovinu oduzetu posle Drugog svetskog rata, t.j. da im omogućimo da raspolažu nekim novcem upravljajući svojom (oduzetom) imovinom, pa onda da vidimo šta je čije i gde idu naše pare.

a za pocetak - sto smo ga smestili u tudju kucu?
beli dvor je pripadao knezu pavlu a njegova kci je jelisaveta. aleksandar je tu uzurpator (sa sve zikom slikom kome je dao prava da slika turiste pa ne smes ni na mobilni da se javis)
Unfuckable Unfuckable 13:48 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

mogli bi bar dug za vodu da plate
a vidim da imaju i moćnog PR-a pa za još kinte ne treba da brinu
antioksidant antioksidant 13:51 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

Unfuckable
mogli bi bar dug za vodu da platea vidim da imaju i moćnog PR-a pa za još kinte ne treba da brinu

Unfuckable
mogli bi bar dug za vodu da platea vidim da imaju i moćnog PR-a pa za još kinte ne treba da brinu

fata je fata al' dvaput je dvaput
lepiaca lepiaca 13:59 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

tyson
lepiaca
Može li da kaže: Izvinite, mi smo Republika i mi kraljevima ne plaćamo apanažu! Ako gospodin nema novca da živi u Belom Dvoru, onda nek se iseli.

Slažem se.

Al' možda ipak prvo da im vratimo imovinu oduzetu posle Drugog svetskog rata, t.j. da im omogućimo da raspolažu nekim novcem upravljajući svojom (oduzetom) imovinom, pa onda da vidimo šta je čije i gde idu naše pare.





Ja naravno jesam za denacionalizaciju. Ali pitanje Belog Dvora nije baš isto što i pitanje denacionalizacije. Za Beli Dvor je, što kroz opet istu apanažu, što od državnih sredstava izdvajalo celo društvo. Po meni, taj kompleks pripada svima nama.
I da, mislim da on uopšte tamo nije trebalo ni da se useljava.
maksa83 maksa83 14:01 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

mariopan
STVARNO ZASTO? KO JE TO ODLUCIO, DOZVOLIO I PLACA OD NASIH PARA?

Odlučio je Koštunica Dr. Vojislav, Ukazom koji je doneo 2005. godine koji kaže da je država obavezna da izdržava Karađorđeviće.
maksa83 maksa83 14:07 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

Slažem se.
Al' možda ipak prvo da im vratimo imovinu oduzetu posle Drugog svetskog rata, t.j. da im omogućimo da raspolažu nekim novcem upravljajući svojom (oduzetom) imovinom, pa onda da vidimo šta je čije i gde idu naše pare.

Kako davno načuh u jednoj drugoj onlajn zajednici od jednog vrlo visoko kotiranog ex. opozicionog poslanika sa inicijalima M.B. i bradom i velikim poznavanjem filozofije i istorije matematike (ko je prepoznao - prepoznao), skupština je od devedesetih pa na ovamo u nekoliko navrata u raznim odborima kretala da se bavi pitanjem denacionalizacije i vraćanjem otetog. Kada su to uradili temeljito shvatili su koja količina zemlje u Vojvodini bi morala da bude vraćena Katoličkoj Crkvi, pa su stali.
maca22 maca22 16:27 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

recimo da sam prilicno uverena da ti dobijaju toliku apanazu protivzakonito. Protiv razuma svakako... jbt, ko srednji vek.
mariopan mariopan 16:35 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

ivana23
tyson
Slažem se.Al' možda ipak prvo da im vratimo imovinu oduzetu posle Drugog svetskog rata, t.j. da im omogućimo da raspolažu nekim novcem upravljajući svojom (oduzetom) imovinom, pa onda da vidimo šta je čije i gde idu naše pare.

Izvinjavam se zbog skretanja s' teme... Moram da iznesem misljenje da bi prvo moralo doci do preispitivanja kako su tu imovinu stekli (necu siriti pricu). Troll off.

Tako je . A onda da vrate imovinu i ostalima kojima su je oduzeli , nemam nista protiv, pa neka svako zivi od onoga sto je posteno zaradio i zasluzio. Izvinjavam se i ja za trol
tyson tyson 17:31 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

Kako davno načuh u jednoj drugoj onlajn zajednici od jednog vrlo visoko kotiranog ex. opozicionog poslanika sa inicijalima M.B. i bradom i velikim poznavanjem filozofije i istorije matematike (ko je prepoznao - prepoznao), skupština je od devedesetih pa na ovamo u nekoliko navrata u raznim odborima kretala da se bavi pitanjem denacionalizacije i vraćanjem otetog. Kada su to uradili temeljito shvatili su koja količina zemlje u Vojvodini bi morala da bude vraćena Katoličkoj Crkvi, pa su stali.

Ja nešto nisam sklon da verujem Božićevim tračevima sa Sezama, naročito iz vremena kada je još uvek bio politički aktivan i na prilično bitnim funkcijama. Ne jednom se pokazalo da baš i nije bio u pravu.



tyson tyson 17:33 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

antioksidant
a za pocetak - sto smo ga smestili u tudju kucu?beli dvor je pripadao knezu pavlu a njegova kci je jelisaveta. aleksandar je tu uzurpator

Jesi li baš siguran...? Ili je ipak u pitanju sadašnje Predsedništvo Srbije, a nekada Muzej Kneza Pavla.




tyson tyson 17:40 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

ivana23
Moram da iznesem misljenje da bi prvo moralo doci do preispitivanja kako su tu imovinu stekli (necu siriti pricu). Troll off.

Mislim da bi logičniji sled događaja bio da se prvo svima vrati oteta imovina, a onda da se za posebne slučajeve - recimo po određenoj proceduri pokretanja postupka - utvrdi poreklo imovine i kada se ista oduzima vlasniku.

U protivnom bi trebalo svakome kome se vraća oteta imovina prvo da se preispita poreklo iste, pa ako se ne ispunjavaju uslovi za zadržavanje imovine u vlasništvu države (ili koga god da je država u međuvremenu tuđom imovinom počastila) da se lepo vrati. Zašto bi Karađorđevići bili poseban slučaj i diskriminisani? Mislim da bi bez problema mogli da dobiju neku tužbu za kršenje ljudskih prava ako bi se oni izdvojili iz mase.

Međutim, postavlja se pitanje zloupotrebe ovakve procedure - procena porekla od slučaja do slučaja bi se mogla otegnuti u nedogled (iz objektivnih ili zlonamernih razloga), kao da pravi vlasnici i njihovi naslednici nisu dovoljno čekali da im se vrati ono što je njihovo vlasništvo.

Troll off.



ivana23 ivana23 18:00 25.11.2008

Deca ulice...

ssvetlana92 ssvetlana92 18:11 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

maksa83
mariopan
STVARNO ZASTO? KO JE TO ODLUCIO, DOZVOLIO I PLACA OD NASIH PARA?

Odlučio je Koštunica Dr. Vojislav, Ukazom koji je doneo 2005. godine koji kaže da je država obavezna da izdržava Karađorđeviće.


Vidiš kako se sve može kada se hoće!!!!
mariopan mariopan 21:03 25.11.2008

Re: Skromnosti molim!

maksa83
mariopan
STVARNO ZASTO? KO JE TO ODLUCIO, DOZVOLIO I PLACA OD NASIH PARA?

Odlučio je Koštunica Dr. Vojislav, Ukazom koji je doneo 2005. godine koji kaže da je država obavezna da izdržava Karađorđeviće.

Znam danas sam i ja iskopala taj podatak i pripala mi je MUKA.
Drzava nije obavezna da izdrzava odrasle ljude koji su zavrsili neke skole i imaju svoje znanje , zdravi su i MOGU DA RADE a ne da se kao invalidi izlezavaju na ledjima ovog siromasnog naroda. Nadejm i podatak da se trazi za nih JOS PARA JER OVO IM JE MALO.
Srbija NIJE MONARHIJA i nema nikakvog razloga da IZDRZAVA bilo koga iz nekadasnje kraljevske porodice.
gorio92 gorio92 23:07 24.11.2008

Verujem u uspeh.

Juče sam kod Constrictorie na postu predložio kontakt sa vama i peticiju, vidim da je krenulo.
Preporuka.
scabies scabies 23:29 24.11.2008

Re: Verujem u uspeh.

Pa ja kasnim...
Preporuka!

Krugolina Borup Krugolina Borup 23:32 24.11.2008

Re: Verujem u uspeh.

Pa ja kasnim...


Dakle, razočarala si me i kao čovek i kao komunista...
scabies scabies 23:34 24.11.2008

Re: Verujem u uspeh.

ssvetlana92 ssvetlana92 23:28 24.11.2008

Bravo devojke!

Tako se to radi! Kad se sve skupimo moramo nešto i da promenimo.
Mnoga od te deca koja žive po šahtovima, koliko čujem nemaju nikakvu dokumentaciju. Nigde nisu registrovana..što znači da ne postoje.
Zar ne bi mogli i to pitanje da pokrenemo?
gordanac gordanac 23:32 24.11.2008

još...

..primera aktivizma:
Strategija za podsticaj rađanja - javna rasprava
Strategija je u WinRAR.zip ovde
Vest o usvojenoj strategiji 05.02.2008 ("Službeni glasnik"

p.s. nisam sigurna da su to info-podaci koje si tražila (pa nisi našla), a u ovom trenutku ne znam da ti kažem broj SL u kojem je objavljena, samo datum, videću sada da li ima i elektronska forma.

Što se druge teme tiče, (Svratišta) formalno je za to nadležan Grad Beograd, ali u ovakvim slučajevima podrazumeva se i Ministarstvo kojem si se pismom obratila.
Dobra inicijativa, Krugolina, dobra.

p.p.s. evo da dam i "netraženi savet" - formalno naslovi ovo pismo i na adresu nadležnog sekretarijata Skupštine Grada Beograda (bez obzira što ga ima kod drugih aktivista i na web strani akcije), kao i Odboru za rad, boračka i socijalnu politiku Narodne skupštine republike Srbije,
gordanac gordanac 23:35 24.11.2008

Re: još...

objašnjenje - izvini za "smajli", sam mi se pojavljuje kad napišem "desnu zagradu" - nije namerno, naravno, do nekog "bug" softwear je
EDIT: izbrisana zagrada
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:42 24.11.2008

Re: još...

formalno naslovi ovo pismo i na adresu nadležnog sekretarijata Skupštine Grada Beograda (bez obzira što ga ima kod drugih aktivista i na web strani akcije), kao i Odboru za rad, boračka i socijalnu politiku Narodne skupštine republike Srbije,


Vidim ja da do penzije ima da se dopisujem s političarima.

Još kad bi MAKAR JEDAN od tih članova Odbora za rad, boračka pitanja i socijalnu politiku Narodne skupštine republike Srbije na vebsajtu ka kome si linkovala imao MAKAR JEDNU JEDINU EMAIL ADRESU... pa da im pišem.

Ili, kad bi bar bilo gde na tom vebsajtu stajala MAKAR NORMALNA POŠTANSKA ADRESA SKUPŠTINE, pa i da im pišem.

Nego, sve mi se čini - poslanici ne bi baš da komuniciraju s nama. (Čast izuzecima, tj. Gordancu.)
Turili slike. Lepo.
Turili datume rođenja, mogu da im uradim ćoroskop. Lepo.
Ali ni email adrese, ni broja telefona, ni poštanske adrese...

Pa ti Krugolina, vidi kako ćeš da im pišeš.
Probaj "transfer misli na daljinu".
Šta znaš - možda upali?
gordanac gordanac 23:58 24.11.2008

Re: još...

imaš pravo, web strana je "u radu" (predugo))
adresa je
Kralja Milana 14

o dopisivanju:
- uobičajen način komunikacije, lakše je elektronski, naravno, ali i inače se radi i - papir, prosto zato što svaka institucija mora da ima "trag" o načinu na koji je donela (promenila)) neku odluku

p.s. pišem dve "desne zagrade" jer mi inače softwear sam "piše smajlija", izvini
audrey92 audrey92 00:00 25.11.2008

Re: još...

Odbora za rad, boračka pitanja i socijalnu politiku


za BORACKA pitanja... da sad ne psujem...
Anjale Anjale 00:01 25.11.2008

Re: još...

Vidim ja da do penzije ima da se dopisujem s političarima


Ajde, važi

A ja onda da se dopisujem sa Drugom Lepim
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:04 25.11.2008

Re: još...

adresa je
Kralja Milana 14


Joj, Gordanac, NIJE FORA da nam ti kažeš!
Fora je njihova ideja o tome kako komunikacija s nama treba da izgleda!
Tj., da se svede na prenos misli na daljinu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:05 25.11.2008

Re: još...

A ja onda da se dopisujem sa Drugom Lepim


Idi bre...
MilutinM MilutinM 00:08 25.11.2008

Re: još...

Vidim ja da do penzije ima da se dopisujem s političarima

A onda se lepo upišeš kod Krkodedića, udješ u Vladu i rešiš sve probleme.

Od kafanče - poljanče!
gordanac gordanac 00:20 25.11.2008

Re: još...

Joj, Gordanac, NIJE FORA da nam ti kažeš!
Fora je njihova ideja o tome kako komunikacija s nama treba da izgleda!
Tj., da se svede na prenos misli na daljinu.

:))
Način komunikacije je inače jedan od glavnih parametra koji razlikuje razvijene, stabilne demokratije od onih u razvoju (ili tranziciji...))
Imam jednog sjajnog druga iz Pirota koji je meni (uz čuvenu piroćansku, južnjačku duhovitost)) na moje razne analize, predloge, ideje i inicijative odgovarao "A be, ne se razbiraš ti dobro u to - demokratija ti je za protivnici!" Sjajan čovek koji je umeo i ume da komunicira sa ljudima.

Neznanje o pravilima komunikacije je jedan od najvećih problema i prepreka o koje budu zaustavljene stvari koje su ostvarive, rešive i podižu kvalitet života bar nekom broju ljudi. Mi, svi zajedno, smo u fazi kad se tek gradi info sistem o tome šta su čija prava i obaveze i kako do zaštite i ostvarenja svojih prava (pri tome ne mislim na tvoju inicijativu, već - generalno, ova inicijativa je "probila" uobičajene prepreke, bez obzira na manjkavosti na web stranicama koje su predugo u radu ))
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 14:45 25.11.2008

Vladina Strategija podsticanja radjanja

p.s. nisam sigurna da su to info-podaci koje si tražila (pa nisi našla), a u ovom trenutku ne znam da ti kažem broj SL u kojem je objavljena, samo datum, videću sada da li ima i elektronska forma.



Saljem link za tekst Strategije podsticanja radjanja u elektronskoj formi. Do Strategije mozete doci i ako odete na sajt Vlade www.srbija.gov.rs pa tu kliknete na link Dokumenti na cijoj ce vam strani biti ponudjena opcija za Strategije i kad kliknete na to spustite malo stranicu i ugledacete link za preuzimanje i citanje Strategije podsticanja radjanja. Njen sadrzaj ne bih da komentarisem, samo bih zainteresovane uputila da posebno procitaju 2.2.7. Посебни циљ 7. Популациона едукација.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:54 25.11.2008

Re: Vladina Strategija podsticanja radjanja

Meni je, pak, najzanimljiviji deo sledeći:
-------------------
Појединачни циљ 6. 2. Побољшање квалитета здравствене заштите током трудноће и порођаја

Мере, активности и механизми

2. Организовање и стварање услова у породилиштима према концепту,,болница пријатељ родитеља и деце”
Носилац: Министарство здравља.
Рок: континуирано.
----------------

Paz da vidim da mi neko još jednom kaže nešto protiv prisustva oca porođaju.
Ima da se EDUKUJU i PODSTIČU očevi da budu na porođaju.

scabies scabies 15:07 25.11.2008

Re: Vladina Strategija podsticanja radjanj

2.2.7. Посебни циљ 7. Популациона едукација.


"...добро осмишљене и узрасно прилагођене публикације и образовно-васпитне емисије са електронских медија..."

Koliko vidim ovaj deo se vec realizuje na RTSu kroz "edukativne" emisije poput 48sati svadba i Vreme je za bebe... Za realizaciju ostalih (iako pre navedenih ciljeva, pa logicno i prioritetnijih) cemo morati da cekamo?
antioksidant antioksidant 15:12 25.11.2008

Re: Vladina Strategija podsticanja radjanj

2.2.7. Посебни циљ 7. Популациона едукација.

brisi ako moras ali ja ne mogu da odolim









spartanka_afrodita spartanka_afrodita 15:50 25.11.2008

Re: Vladina Strategija podsticanja radjanj

Apsolutno se slažem scabies! A te emisije imaju za cilj da doprinesu:

"У мањој или већој мери не види се однос између индивидуалног понашања и макро процеса, не познају се последице незадовољавајућих популационих тенденција, спорост демографских промена и њихово одложено дејство, затим, не разумеју се потребе друштва у овој сфери као ни потребе будућих генерација, не размишља се о очувању националног идентитета, културе и трајања. "

Čime se proces trudnoće i rađanja stavlja u "patriotsku funkciju", a žena svodi na objekat i sredstvo kojim se "patriotizam" ostvaruje. Drugim rečima žena samo (i prevashodno!!! Tj. ništa drugo ne sme da joj bude više važno ili sveto) treba da ima funkciju reprodukcije za "očuvanje nacionalnog identiteta"!!!! Takva politika (a strategijama se izražavaju dugoročna strateška orjentacija države) može samo da vodi ka depersonalizaciji žena i poricanju njihovog telesnog i duhovnog integriteta!

Dalje:
"Најважнији је да у ширењу знања и мотивације релевантне за популациону тематику треба да буду укључене све социјалне институције, али пре свега васпитно-образовне установе, предшколске и школске. "

Što znači da će država o našem trošku (jer se te institucije finansiraju iz poreza koji mi plaćamo) ispirati mozak našim devojčicama kako bi uzgojili resplodnu snagu za "očuvanje nacionalnog identiteta" i koje u to ime, jer će rađanje videti kao patriotsku obavezu, neće imati nikakvu zamerku na uslove u porodilištima ili okrutnost procedura i intervencija koje se nad ljima primenjuju.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:07 25.11.2008

Re: Vladina Strategija podsticanja radjanj

Најважнији је да у ширењу знања и мотивације релевантне за популациону тематику треба да буду укључене све социјалне институције, али пре свега васпитно-образовне установе, предшколске и школске.


A, zato meni moj sin još u jaslama dok je bio, dolazi jedan dan i kaže: "Mama, ja sam se oženio."
To ga tamo, u jaslama (da ne kažem pretškolskoj ustanovi) nagovorili, znači...
tyson tyson 17:44 25.11.2008

Re: Vladina Strategija podsticanja radjanja

Krugolina Borup
Ima da se EDUKUJU i PODSTIČU očevi da budu na porođaju.

Edukuju = obrazuju, obučavaju...

Inače ćemo uskoro da dobijemo Ministarstvo edukacije sa sve ministrom Obradovićem



Krugolina Borup Krugolina Borup 17:46 25.11.2008

Re: Vladina Strategija podsticanja radjanja

Edukuju = obrazuju, obučavaju...


Pa, ja sam samo prepisivala šta ministarstvo kaže...

7. Популациона едукација
mikimedic mikimedic 23:34 24.11.2008

U nadi da necu biti pogresno shvacen

Svratiste nije resenje. Za tu decu je potrebno mnogo mnogo sveobuhvatnije resenje. Nesto sto Krugolina pokusava sa porodilistima.

Ne moze (samo) jedan NGO da resi sistemski problem. Da pruzi prvi korak da, i da zastiiti od zime... ali akcija tu ne sme da stane, dok i jedno dete zivi makar i leti na ulici. Ne treba njemu mesto gde ce da svrati, nego mesto gde ce da zivi.

Pokrenimo akciju za unapredjenje svih domova za nezbrinutu decu -- sistemskim resenjem: jedan dinar od litra benzina (dva od onih koji voze sa crnogorskim tablicama) u narednih XX godina.

jel moze ministre, koji bese nadlezni?
gordanac gordanac 23:38 24.11.2008

---

Na web stranici Ministarstva možeš videti šta se radi i šta je do sada urađeno (ne odnosi se na Svratište)

Ministarstvo rada i socijalne politike
scabies scabies 23:49 24.11.2008

Re: U nadi da necu biti pogresno shvacen

ali akcija tu ne sme da stane, dok i jedno dete zivi makar i leti na ulici.

Svratista treba da postoje sve dok je i jedno dete na ulici!
Da, treba uvesti red i u funkcionisanje domova za nezbrinutu decu, ali se bojim da to nece dovesti (bar u dogledno vreme) do toga da nema dece koja zive na ulici.
Zato smatram da su to dva odvojena posla koja stoje pred ovim drustvom.
Kazu da se razvijenost jednog drustva vidi po stanju u psihijatrijskim ustanovama i zatvorima. Ja bih malo izmenila: razvijenost (i humanost) jednog drustva se ogleda u njegovoj brizi za najugrozenije, za one koji ne mogu da se izbore za svoj status, ako se neko drugi ne izbori za njih.
P.S. mislim da te nisam pogresno shvatila, mada mozda tako zvuci...
mikimedic mikimedic 23:50 24.11.2008

Re: ---

Na web stranici Ministarstva možeš videti šta se radi i šta je do sada urađeno (ne odnosi se na Svratište)

Ministarstvo rada i socijalne politike


Ne kazem da Ljajic ne radi dobro svoj posao - oduvek sam o njemu i ministarstvu imao samo pozitivno misljenje.

Ali problem postoji.

Zar ne moze akcija -- 'na svakoj pumpi D2'? (Dinar za Dete)
gordanac gordanac 00:00 25.11.2008

Re: ---

Zar ne moze akcija -- 'na svakoj pumpi D2'? (Dinar za Dete)

To mora da bude u zakonu (propisu) o načinu i vrsti ubiranja javnih prihoda, o tome odlučuje Skupština, ne Vlada, oni mogu samo da predlože (ako mogu))
mikimedic mikimedic 00:05 25.11.2008

Re: ---

To mora da bude u zakonu (propisu) o načinu i vrsti ubiranja javnih prihoda, o tome odlučuje Skupština, ne Vlada, oni mogu samo da predlože (ako mogu))


Goco -- o tome i pricamo. Ali zar cena benzina nije uredjena uredbom? Ako je neophodan zakon, zasto da ne?
Ima li ikog sa i malo zdravog razuma ko bi glasao protiv takvog zakona?
audrey92 audrey92 00:07 25.11.2008

prljavi trik

Zar ne moze akcija -- 'na svakoj pumpi D2'? (Dinar za Dete)


To je najprljaviji trik da se drzava izvuce iz jedne od svojih najvaznijih obaveza, takoreci razloga postojanja - iz brige o socijalno zapostavljenima. Prodaje nam se prica kako se za to nema para, pa se onda mi poreznici, koji upravo zato placamo porez, spontano dobrovoljno organizujemo da dajemo priloge (preko marke, donacije, Dinar za Dete), cime otpustamo Drzavu iz svoje obaveze i poklanjamo joj sredstva koja nam je za socijalnu brigu uzela. Dok ista ta Drzava moze Belom dvoru da placa internet 58 000 din mesecno (jel skidaju filmova s interneta, sta li rade...?).

Nista dobrovoljni prilozi, za socijalno ugrozene MORA da se brine drzava. To je izmedju ostalog smisao njenog postajanja. Zato - pritisak javnosti, prostesti, ostavke...
mikimedic mikimedic 00:08 25.11.2008

Re: prljavi trik

Prodaje nam se prica kako se za to nema para, pa se onda mi poreznici, koji upravo zato placamo porez, spontano dobrovoljno organizujemo da dajemo priloge (preko marke, donacije, Dinar za Dete), cime otpustamo Drzavu iz svoje obaveze i poklanjamo joj sredstva koja nam je za socijalnu brigu uzela. Dok ista ta Drzava moze Belom dvoru da placa internet 58 000 din mesecno (jel skidaju filmova s interneta, sta li rade...?).


UPRAVO TO!!!!

Svaka cast za komentar. Necemo dobrovoljne priloge, hocemo SISTEMSKO RESENJE PROBLEMA.

gordanac gordanac 00:25 25.11.2008

prljavi trik

Ne razumem.
Šta je "prljavi trik" u informaciji koju sam dala o načinu na koji se odlučuje o ubiranju javnih prihoda?
O proceduri sam dala info, ništa više.
audrey92 audrey92 00:34 25.11.2008

Re: prljavi trik

Izvinjavam se, pogresno sam citirala, odmah popravljam. Htela sam da citiram ideju o skupljanju priloga za decu ulice.
mariopan mariopan 00:47 25.11.2008

Re: ---

gordanac
Na web stranici Ministarstva možeš videti šta se radi i šta je do sada urađeno (ne odnosi se na Svratište)

Ministarstvo rada i socijalne politike


Hvala Gordanac na informacijama ali ja se pitam..
........ zasto se ne odnosi i na Svratiste?
Oni ipak pomazu deci i to na nacin kako ta deca jedino i prihvataju pomoc.

Ne mozemo da kazemo da smo eto hteli za tu decu sve da uradimo a oni nece jer su predugo na ulici , skitaju, nece da uce..nece da slusaju...a tako kaze i zakon kada tu decu love sa policijom i vracaju u domove iz kojih oni opet beze...i tako ukrug.

Da li smo im onda pomogli?
Cak i ako je veliki napredak uradjen u pomaganju nesrecnoj deci ova deca su i dalje van domasaja svake pomoci koju na taj nacin nece da prihvate. Znaci ostaje im samo Svratiste?

Ako je to jedino njihovo utociste zasto se onda i ono ne nalazi u spisku za finansiranje jer i ova deca su nasa deca? Ja racunam samo ono sto je zaista i uradjeno za neku decu a ne dobre namere da im se pomogne a oni, eto, nisu hteli..draza im ulica od tople sobe u nekom domu. U Svratiste bi dosli, znaci konkretnu pomoc bi dobili jer tako oni zele. zasto im je onda ne pruzamo? Jer nisu dobri? Ne slusaju? Pa zar je ta pomoc samo za dobru i poslusnu decu? ostali ne treba da se ogreju ili jedu? Da porastu?

Ne postavljam ova pitanja direktno tebi ali pomagaj ako mozes , ovo deci treba i saslusajmo tu decu najzad, pomozimo im onako kako bi oni pomoc prihvatili a ne kako mi zelimo da im je nametnemo.
gordanac gordanac 01:04 25.11.2008

Re: ---

Mariopan, to je prosto - pitanje nadležnosti i kao i sve drugo, jednom rešeno pitanje nadležnosti, može se menjati.
Ne vrednujem, samo dajem informaciju, ništa više i želim da izbegnem nesporazume o tome na šta se odnosi link koji vodi do Ministarstva na kojem su informacije o njihovoj sopstvenoj nadležnosti.
Samo zato da bude jasno ko, šta i po kojem propisu može da finansira, pogotovo ako je ideja postizanje "sistemskog rešenja" bar za neki period vremena, koje opet može da se menja, ako se pokaže manjkavo.
I zato spominjem "kvadrant" u kojem bi se takvo "ad hoc" rešenje moglo naći - Ministarstvo - Gradski sekretarijat - građanska inicijativa - odbornici i poslanici. Za početak - svi moraju biti informisani o tome kakav problem postoji.
mikimedic mikimedic 01:06 25.11.2008

Re: prljavi trik

Ne razumem.
Šta je "prljavi trik" u informaciji koju sam dala o načinu na koji se odlučuje o ubiranju javnih prihoda?
O proceduri sam dala info, ništa više.


Goco -- takodje ni ja nisam mislio na komentar vec na stav drzave koja je duzna da sistemski resi problem.
Mislim da u prljave trikove spadaju sve akcije tipa 'pomognite gladnima' slanjem SMS poruke. Sve sa javnim servisom na celu kolone. Nekad smo time pored gladnih pomagali i Karice, sad pomazemo norvezane?
mariopan mariopan 01:25 25.11.2008

Re: ---

gordanac
Mariopan, to je prosto - pitanje nadležnosti i kao i sve drugo, jednom rešeno pitanje nadležnosti, može se menjati.
Ne vrednujem, samo dajem informaciju, ništa više i želim da izbegnem nesporazume o tome na šta se odnosi link koji vodi do Ministarstva na kojem su informacije o njihovoj sopstvenoj nadležnosti.
Samo zato da bude jasno ko, šta i po kojem propisu može da finansira, pogotovo ako je ideja postizanje "sistemskog rešenja" bar za neki period vremena, koje opet može da se menja, ako se pokaže manjkavo.
I zato spominjem "kvadrant" u kojem bi se takvo "ad hoc" rešenje moglo naći - Ministarstvo - Gradski sekretarijat - građanska inicijativa - odbornici i poslanici. Za početak - svi moraju biti informisani o tome kakav problem postoji.

Znam ali tebe gnjavim jer nemam nikoga drugog iz vlasti vidis da se sve to razbezalo.

I ja postujem ministra Ljajica, mislim da radi najbolje sto moze, ali opet se ovde radi o tome da nemamo previse vremena da se taj problem resava tako sto cemo da cekamo da se nesto promeni TamoGdeTreba, nemamo vremena, zima je vec tu, znaci sad i odmah treba to da se resi.
Hvala na ogovoru u svakom slucaju .
ja_mrvica ja_mrvica 08:14 25.11.2008

Re: ---

gordanac
........... ako je ideja postizanje "sistemskog rešenja" bar za neki period vremena, koje opet može da se menja, ako se pokaže manjkavo.
I zato spominjem "kvadrant" u kojem bi se takvo "ad hoc" rešenje moglo naći - Ministarstvo - Gradski sekretarijat - građanska inicijativa - odbornici i poslanici. Za početak - svi moraju biti informisani o tome kakav problem postoji.



Eto, prava svrha blogodruzenja: informisanje, komunikacija sa odbornicima, poslanicima, ministrima ...
al ljudi se ubise ovde komunicirajuci i pokrecuci gradjanske inicijative za neka "sistematska resenja" a od gospode iz vlasti se retko ko javlja. Vole izgleda ljudi samo da citaju
Vama, Gordana, svaka cast.

antioksidant antioksidant 09:06 25.11.2008

Re: ---

gordanac
Zar ne moze akcija -- 'na svakoj pumpi D2'? (Dinar za Dete)To mora da bude u zakonu (propisu) o načinu i vrsti ubiranja javnih prihoda, o tome odlučuje Skupština, ne Vlada, oni mogu samo da predlože (ako mogu))

a kako se onda uzimaju novci uz svako pismo poslato postom za hram? nesto nisam nasao taj zakon. ili je ta "akcija" prekinuta jer je bila protivzakonita? ako je bila protivzakonita pa ukinuta da li je podneta prijava protiv odgovornih?


Krugolina Borup Krugolina Borup 10:42 25.11.2008

Re: ---

od gospode iz vlasti se retko ko javlja. Vole izgleda ljudi samo da citaju
Vama svaka cast.


E, i ja sam ovo odavno htela da uradim.


Živela Gordanac, JEDINI poslanik NS RS koji oće da komunicira s rajom!!!!
antioksidant antioksidant 11:51 25.11.2008

Re: ---

Krugolina Borup
od gospode iz vlasti se retko ko javlja. Vole izgleda ljudi samo da citaju
Vama svaka cast.


E, i ja sam ovo odavno htela da uradim.


Živela Gordanac, JEDINI poslanik NS RS koji oće da komunicira s rajom!!!!

e sad si u zbunu

tomica je za ostavjanje pusenja a gordana za neostavljanje
Unfuckable Unfuckable 12:03 25.11.2008

Re: ---

a gordana za neostavljanje


pa šta misliš zašto....
antioksidant antioksidant 12:05 25.11.2008

Re: ---

Unfuckable
a gordana za neostavljanje


pa šta misliš zašto....

ja_mrvica ja_mrvica 12:46 25.11.2008

Re: ---

eee vi se, da izvinete na izrazu zezate, a stvari su ozbiljne

nego ako je ovo blog samo da pokrenemo kampanju medj ministrima i poslanicima ZA i PROTIV pusenja onda je OK, al dajte onda neki link ili adrese gde i kome da saljemo predloge i incijative, koji ce bar malo da pomognu da ova nasa demokratija u razvoju ne bude vise ometena u razvoju.
Unfuckable Unfuckable 13:40 25.11.2008

Re: ---

ovo nije blog o zabrani ili dozvoli pušenja
ovo je trol na blogu koji se obraća ministru Ljajiću, a u vezi nekih nepovoljnih dešavanja u našem glavnom gradu.
Drago mi je da sam mogao da pomognem u lakšem snalaženju.
mariopan mariopan 16:42 25.11.2008

Re: ---

Krugolina Borup
od gospode iz vlasti se retko ko javlja. Vole izgleda ljudi samo da citaju
Vama svaka cast.


E, i ja sam ovo odavno htela da uradim.


Živela Gordanac, JEDINI poslanik NS RS koji oće da komunicira s rajom!!!!

Pa sta mislis zasto ja bas nju pitam iako znam da to nije njena nadleznost....pa zato sto ce da mi odgovori, ona je tu a ostali nas ni ne konstatuju , zato BRAVO za Gordanac
maca22 maca22 17:46 25.11.2008

Re: ---

a kako se onda uzimaju novci uz svako pismo poslato postom za hram? nesto nisam nasao taj zakon. ili je ta "akcija" prekinuta jer je bila protivzakonita? ako je bila protivzakonita pa ukinuta da li je podneta prijava protiv odgovornih?

Dobro pitanje. :)
ja_mrvica ja_mrvica 20:24 25.11.2008

Re: ---

Drago mi je da sam mogao da pomognem u lakšem snalaženju.
blagodarim na pomoci

ovo je trol na blogu koji se obraća ministru Ljajiću..

Pa sto onda trolujete, zar vam malo " pametnih" blogova?
ssvetlana92 ssvetlana92 00:04 25.11.2008

Uvek kada je neka akcija

...Ja se pitam zašto se SPC ne uključuje. Ja nemam ništa protiv da zasučem rukave, to ću da uradim sa zadovoljstvom, ali...imam neka očekivanja i od njih. To treba da im je obaveza pod broj 1.!
constrictoria92 constrictoria92 00:07 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

imam neka očekivanja i od njih. To treba da im je obaveza pod broj 1.!


Cekaj da se dogovore ko ce da bude KalifUmestoKalifa....

I nije ovo samo posao za pravoslavnu, vec i za katolicku i za sve druge zakonom priznate verske organizacije u nasoj zemlji... Svi oni propovedaju ljubav, rec bozju (il' alahovu), mir, pomc bliznjem svom - a gde su sad????
Anjale Anjale 00:10 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

nije ovo samo posao za pravoslavnu, vec i za katolicku i za sve druge zakonom priznate verske organizacije u nasoj zemlji... Svi oni propovedaju ljubav, rec bozju (il' alahovu), mir, pomc bliznjem svom - a gde su sad????


Tačno tako. Ako sve vere propovedaju o manje/više istim vrednostima, ovo je prava prilika da pokažu svojim primerom da to stvarno misle
scabies scabies 00:17 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

Ja ipak ne bih u sve ovo petljala SPC. Ako oni smatraju da se problem bele qge resava zabranom abortusa, mogu da zamislim koliko bi bili konstruktivni u ovom slucaju...
ssvetlana92 ssvetlana92 00:21 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

Onda će mo mi devojke volonterke da ih malo obidjemo i podsetimo da ova deca postoje i da očekujemo pomoć i podršku. Njihova vrata moraju biti uvek otvorena za ovu decu i njihove probleme.Neka im daju, Utočište..a mi ćemo da se borimo za Sklonište!
ssvetlana92 ssvetlana92 00:23 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

scabies
Ja ipak ne bih u sve ovo petljala SPC. Ako oni smatraju da se problem bele qge resava zabranom abortusa, mogu da zamislim koliko bi bili konstruktivni u ovom slucaju...


Volela bih da to čujem od njih, lično..i da odbiju pomoć ovoj deci!
tyson tyson 00:25 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

constrictoria92
I nije ovo samo posao za pravoslavnu, vec i za katolicku i za sve druge zakonom priznate verske organizacije u nasoj zemlji... Svi oni propovedaju ljubav, rec bozju (il' alahovu), mir, pomc bliznjem svom - a gde su sad????

Hm, ključna reč - propovedaju. To im je glavni posao. Ako želite da vas duhovno podrže, što im je opis posla, obratite im se, što da ne...




mirelarado mirelarado 00:28 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

Volela bih da to čujem od njih, lično..i da odbiju pomoć ovoj deci!


Tako je! Upravo zato što smatraju da je život svetinja, dužni su i da pomažu najugroženijima - deci pre svega.
scabies scabies 00:36 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

Koliko sam ja do sada shvatila, Crkva ne postoji zbog ljudi, vec zbog vernika (sto im nije bila startna zamisao, ali uvek na kraju tako ispadne). A SPC je tu malo sira... Ona postoji zbog Srba, jer joj je svki Srbin potencijalni vernik. Za sve ove godine, nikada nisam cula da pricaju o bilo kom pojedincu ili kolektivu koji se ne podvodi pod rec srpski. Mozda nisam dovoljno pratila? Mozda... Ali ako sam u pravu, nisam sigurna da ce pokazati neko veliko interesovanje za decu sa ulice koja su uglavnom romskog porekla.

Re: Uvek kada je neka akcija

Ono sto je mene zaprepastilo je cinjenica da se takve organizacije i inicijative u UK finansiraju dobrim delom preko crkve, svake vrste, dok u Srbiji, gde se crkva mnogo vise mesa u politicki zivot, tako nesto, koliko je meni poznato, ne postoji.
Kada sam pisala o nezi terminalno bolesnih i umirucih poslala sam email jedinom blogeru za kog znam da ima veze sa jednom od crkava u Srbiji - Nikoli Knezevicu. I dan danas ne mogu da verujem da nije nasao za shodno ni da mi odgovori.
jednatanja jednatanja 09:40 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

Ovo je tacno za crkvu! U Nemackoj, crkva (katolicka i evangelisticka) osnivaju vrtice, skole, prihvatilista za decu, psiholoska savetovalista, staracke domove, nema sta nema....Tacno je i to da se ovde za crkvu odbija 6% plate, (nije obavezno) ali ima i dobrovoljaca koji su sve organizovali i na veoma pametan nacin iskoriscavaju novac.
Unfuckable Unfuckable 09:44 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

mene više zanima zašto su Crkvi bitna prevashodno deca sa Kosova a siročiće koji su im "pod nosom" ne želi da primeti, ili bar ja do sada nisam video da su radili neku kampanju povodom toga.
Ispada da priznaju samo muke, probleme i nemaštinu dece s Kosova.
Možda zato što su politički daleko više upotrebljivija ?
antioksidant antioksidant 10:46 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

zašto su Crkvi bitna prevashodno deca sa Kosova

kosovo je srce srbije a beograd je svet.

znas - sta je pored srca to je milo a sta je u belom svetu - to je otilso iz kuce

ps: spc-u je i kosovo "pod nosom" pa preformulisi primedbu (sa kojom se inace slazem - socijalna uloga nekih je pokrenuta medijskom atraktivnoscu a ne zeljom da se pomogne)
tyson tyson 12:08 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

Ovo je tacno za crkvu! U Nemackoj, crkva (katolicka i evangelisticka) osnivaju vrtice, skole, prihvatilista za decu, psiholoska savetovalista, staracke domove, nema sta nema....Tacno je i to da se ovde za crkvu odbija 6% plate, (nije obavezno) ali ima i dobrovoljaca koji su sve organizovali i na veoma pametan nacin iskoriscavaju novac.

Pretpostavljam da crkve u Nemačkoj pored neobaveznog poreza imaju i neku imovinu, od koje mogu da stiču korist i dalje da obrću pare pa da onda troše ukupnu dobit na dobročinstva.

U Srbiji je crkvama oduzeta imovina posle onog rata, od strane onih humanista, pa je ipak možda malo beyond expectations da će da dele šakom i kapom nešto - pare - što i sami tek dobijaju od drugih (a ne zarađuju, vrte, itd.).



Unfuckable Unfuckable 12:11 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

tačno, ali svojim autoritetom utiču na prikupljanje para
antioksidant antioksidant 12:16 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

U Srbiji je crkvama oduzeta imovina posle onog rata, od strane onih humanista, pa je ipak možda malo beyond expectations da će da dele šakom i kapom nešto - pare - što i sami tek dobijaju od drugih (a ne zarađuju, vrte, itd.).

pa zasta im daju pare ti drugi?

tyson tyson 12:17 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

Unfuckable
mene više zanima zašto su Crkvi bitna prevashodno deca sa Kosova a siročiće koji su im "pod nosom" ne želi da primeti, ili bar ja do sada nisam video da su radili neku kampanju povodom toga.Ispada da priznaju samo muke, probleme i nemaštinu dece s Kosova. Možda zato što su politički daleko više upotrebljivija ?

Hajde da pokušamo da malo budemo realni.

Ja bih rekao da je ipak u Beogradu i ostatku Srbije za očekivati da će sve uboge i slabe zaštititi i pomoći im država i njen upravni aparat na svim nivoima, koji bi trebalo da je funkcionalan i da ispunjava sve zadatke koji su mu povereni uključujući i socijalnu zaštitu za sve.

Na Kosovu pak svedoci smo da tamošnji državni aparat baš nešto i ne lomi noge trčeći da tamošnjim Srbima olakša život u skučenim enklavama u kojima žive (sa sve bizarnim situacijama poput one jedne jedine zgrade u kojoj žive Srbi u Prištini), te je SPC jedna od retkih institucija na koju mogu da se oslone. Ovo je i te kako bio slučaj u godinama posle povlačenja države Srbije sa Kosova 1999, kada je Crkva praktično bila jedina organizovana institucija tamošnjih preostalih Srba.
Unfuckable Unfuckable 12:22 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

ok, Crkva
i po neki preduzimljivi pomoćnik ministra
Naravno da stvari nisu jednake Tamo i Ovde, to si u pravu
želeo sam samo malo da bacim svetlo na svojevrsnu hipokriziju i, ipak, na svojevrsnu političku upotrebljivost humanitarnog cilja
Od Crkve (čast izuzecima) nisam nikada mnogo pozitivnog očekivao, a i to se uglavnom svodilo na nadu da neće uraditi previše isključivih i negativnih stvari
tyson tyson 13:44 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

antioksidant
U Srbiji je crkvama oduzeta imovina posle onog rata, od strane onih humanista, pa je ipak možda malo beyond expectations da će da dele šakom i kapom nešto - pare - što i sami tek dobijaju od drugih (a ne zarađuju, vrte, itd.).

pa zasta im daju pare ti drugi?

Za šta?!

Koliki su ti režijski troškovi za stan u kom živiš?

E, sad pomnoži to sa hiljadama crkava i pratećih objekata mada kuća košta neuporedivo više od stana; dodaj hiljade ljudi (da ne kažem zaposlenih ) koji treba da dobiju neku sumu novca mesečno za sebe i potrebe sopstvenih porodica, a gde je održavanje objekata, zdravstvena i socijalna zaštita, nepredviđeni troškovi, neophodna putovanja, troškovi koje svaka firma/organizacija/kancelarija ima npr. pošta, potrošni materijal, aparati i oprema, nameštaj itd, itd.

Kao da ponekada animoziteti i, zašto to ne reći - mržnja kod pojedinaca, potpuno zamagle razum kad se otvori tema religija.



jednatanja jednatanja 14:43 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

E, sad pomnoži to sa hiljadama crkava i pratećih objekata mada kuća košta neuporedivo više od stana; dodaj hiljade ljudi (da ne kažem zaposlenih ) koji treba da dobiju neku sumu novca mesečno za sebe i potrebe sopstvenih porodica,


Donekle tacno. Druga strana je takodje da se mi Srbi slabo snalazmo u nekom biznisu. Postoji vise srpskih crkvenih opstina ovde u Nemackoj sa lepo izgradjenim salama gde se ljudi okupljaju posle sluzbe. Te sale se skoro nikad ne iznajmljuju. Iznajmljivanje velike sale za 1 dan, ovde kosta oko 1000 evra. S druge strane u posti dobijam brosure za svakakve aktivnosti (skola plesa, joga). Gde? Sve u sali evangelisticke crkve u nasem kvartu. Mnogim nasim crkvama je vracena imovina. Druga stvar je sto niko to ne zna da iskoristi.
antioksidant antioksidant 15:05 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

Kao da ponekada animoziteti i, zašto to ne reći - mržnja kod pojedinaca, potpuno zamagle razum kad se otvori tema religija.

projektujes animozitet (jako nepristojno sa tvoje strane) a o olako upotrebljenoj reci mrznja necu reci nista

a to da li i kako predstavnici crkve dobijaju novac (ne zaradjujuci ga) mozemo komentarisati kada prvi put prisustvujemo vencanju ili krstenju u crkvi sv marka (na primer) posle kog kum nece biti izdvojen u posebnu prostoriju uz komentar "daje koliko ko ima a obicaj je 50 eura".

ili bolje- probaj da organizujes sahranu a da ti svestenik ne trazi novac (bilo koje konfesije)
dolybell92 dolybell92 18:10 25.11.2008

Re: Uvek kada je neka akcija

scabies
Ja ipak ne bih u sve ovo petljala SPC. Ako oni smatraju da se problem bele qge resava zabranom abortusa, mogu da zamislim koliko bi bili konstruktivni u ovom slucaju...


SPC je aktivna samo kad treba da uzme pare,
a kad treba nešto da dâ - e onda će samo da vam neki pop
nešto otpeva po njegovom izboru.
(Nije važna okolnost - imaju oni "songove" za sve.)

Re: Uvek kada je neka akcija

Unfuckable
mene više zanima zašto su Crkvi bitna prevashodno deca sa Kosova a siročiće koji su im "pod nosom" ne želi da primeti, ili bar ja do sada nisam video da su radili neku kampanju povodom toga.Ispada da priznaju samo muke, probleme i nemaštinu dece s Kosova. Možda zato što su politički daleko više upotrebljivija ?

i to sam se pitala...
bojanchilo bojanchilo 00:18 25.11.2008

Postenje

Moga bi i gopodin direktor Krishto da uplati neki dinar od njegove skromne plate.Mislim bar tih 500 e ,ostace mu 11000 ,a verujem da ce se vecina vas sloziti da ce mu to biti dosta da pregura do 1. u sledecem mesecu.

Pozdravljam akciju naravno.
NNN NNN 03:11 26.11.2008

Re: Postenje

Nemoj tako bojanchilo, čovek se namučio dok je vrlo komplikovanom metodom došao do te cifre od 11ak hiljada
svecedabudeuredu svecedabudeuredu 00:22 25.11.2008

Ministarstvo

Postoji Strategija razvoja socijalne zastite koja je usvojena 2005te godine, koja ako govorimo o domovima za decu bez roditeljskog staranja podrazumeva Transformaciju domova u skladu sa standardima (koji se sada menjanju i prilagodjavaju svetskim trendovima). Projekat Transformacije je radio Centar za prava deteta u saradnji sa Ministarstvom i Fondom za socijalne inovacije.

Citava prica oko The reforme jos uvek traje, i to nije proces koji mozemo da zavrsimo za godinu dana naravno (kada smo te domove gradili toliko godina). Ali je vazno da saradjujemo sa sto vecim brojem institucija, organizacija, zapravo da nadlezni saradjuju sa nama i vama.
Poenta je da paralelno sa transformacijom stvaramo ALTERNATIVE u lokalnoj zajednici- mehanizam koji bi se napravio sa Svratistem bi znacio da on prakticno 'probija led' drugim organizacijama da iniciraju i u saradnji sa lokalnom samoupravom realizuju PROGRAME, USLUGE za razlicite kategorije stanovnistva pa i za decu bez roditeljskog staranja (dnevne boravke, info centre, klubove...).

Jeste bitno da uredimo domove, i da deca imaju pravo na npr. privatnost (imaju svoj orman i svoju odecu), imaju sredjen park ispred doma, ali je vazno raditi na INTEGRACIJI sa lokalnom sredinom, na posti/nstitucionalnom prihvatu, na paralelnom radu sa porodicom kako bi se povecali roditeljski kapaciteti i porodica pripremila za prihvat deteta, kako bi se razvijalo hraniteljstvo, pa urgentno hraniteljstvo, pa tzv 'specijalizovano' hraniteljstvo. ..

Kao sto sam rekla jednom, posla ima mnogoo, ali se prvo mora napraviti prostor za saradnju, tako sto ce nadlezne institucije saradjivati sa organizacijama i kompanijama iz lokalne sredine, zajedno sa gradjanima donositi programe unapredjivanja socijalne zastite na lokalu, i postaviti kriterijume za odabir partnera kao i procese evaluacije programa....

Sve to radi Ministarstvo.. Da, svakako bi moglo vise da komunicira sa nama, i da konsultuje nevladine organizacije.
Eto nekako sada kada sam procitala sta sam napisala zaista rade, ali ne znam kako se na konkretnom primeru tesko realizuje ideja.

A sto se Svratista tice, naravno da se i Ministarstvo pita.
Tu sam, Milica

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana