B92 Blog    Članovi    Aleksandar T    Vitalni nacionalni interes ili zašto volimo Dejton

Aleksandar T
23:50
PON
24
NOV

Vitalni nacionalni interes ili zašto volimo Dejton

U BiH svako slavi svoje praznike, pa i državne. U RS se  obilježava godišnjica potpisivanja mirovnog sporazuma u Dejtonu. Kada je prije 13 godina potpisan većina srpskih političara u BiH, pa i šire ga je smatrala izdajom.

BiH danas nije mnogo odmakla od tog novembarskog popodneva, ma kako ga dežurni tumači  stanja predstavljali drugačijim. Strah od drugih je državotvorni obrazac. 

Ako mislite da vas neko od drugih naroda u Bosni i Hercegovini zajebava posežete za Vitalnim nacionalnim interesom.  Šta je to ?

Kad niste sigurni kako započeti razmišljanje u pisanoj formi, uobičajeno je po izboru teme posegnuti za Rječnikom stranih riječi, autora Vujaklije ili Klajića.

Podsjetiću vas da je izdanje zbog svoje kompaktnosti i čvrstoće pogodno kao priručno borbeno sredstvo u porodičnim nesuglasicama, da pridrži otkinuta vratanca neke od komponenti regala, ili recimo da pritisne herbar.
Ako ste se odlučili za njegovu osnovnu primjenu i izaberete li autora Vujakliju, pogledom pod riječ "vitalan" pronaći ćete da ona porijeko vodi od latinske riječi - vitalis, koja pak znači životni, koji se tiče života, živahan, sposoban za život, sa životnom snagom, oživljavajući, koji pomaže život, fig.- veoma važan, bitan, neophodan

Dodate li pronađenoj riječi od sedam slova riječ interes, te riječ nacionalni, dobićete najčešće pominjanu misao naših političara sve ove godine- Vitalni nacionalni interes (u daljem tekstu-VNI).
Sav svoj rad unazad deset godina oni koji vladaju ili opozicioniraju ovim komadom zemlje, razlika je mala, podređuju njegovom veličanstvu- Vitalnom nacionalnom interesu.
Životnom, po Vujakliji. Zavisno od onog što nam obećaju, mi glasamo na izborima za one koje smatramo sposobnim da će nam VNI sprovesti i očuvati u stvarnosti. Ako je to to, onda po primjerima iz prakse možemo izvući neke od postulata VNI kod nas.
Krenimo nekim redom...

Vozite li se autom, shvatićete da je Vitalni nacionalni interes da najzaposleniji zanatlija u zemlji bude- Vulkanizer i zato se na putevima svake godine u određeno vrijeme pojavi veliki broj otvora ili, da prostite, rupa, isječenih pod oštrim uglom. Ne brinite, za ostvarenje ovog interesa putari su se pobrinuli da rupe budu raspoređene da ih nikako ne možete izbjeći i da tako otvorene budu tu višednevno. Interes je da najisplatnija grana privrede, u skladu sa tim interesom svuda u svijetu, bude trgovina naftom, te nas poslije svakih izbora vrijedni neimari koji već imaju benzinske pumpe iznenade gradeći nove objekte, na mjestima gdje bi to rijetko gdje u svijetu mogli, koje prepisuju na punice, tašte, djedove, a ne rijetko i djecu i time praktično idu u prilog interesu jačanja porodice kao stuba društva.

Da mi ne bi pretjerali sa interesom upošljavanja vulkanizera, za nepostizanje velikih brzina pobrinuli su se opet, a ko bi drugi do najbogatiji ljudi ove zemlje, te se gorivo oplemenjuje vodom - iz česme.

Interes je da nijedna krupna kriminalna afera nikada ne bude razotkrivena, te da se iste pominju kao predizborne epizode serije Gospodari mikrofona svake dvije ili četri godine,

Interes je da porodica bude na okupu, pa se tradicionalno, više puta godišnje, nastavnici i učitelji u jednom trenutku prestanu plaćati, na šta oni reaguju tako što prestanu raditi, pa djeca mogu ostati kod kuće sa roditeljima koji im u većini ne rade ili će uskoro biti otpušteni. Interes je da, i ako roditelji rade, po par godina ne primaju platu.
Interes je da zbog specifičnog odnosa i isticanje stalne veze sa precima stambena politika vodi tako da sadašnji roditelji sa svojom djecom žive doživotno u stanovima koje su njihovi roditelji prije trideset godina dobili služeći mračnom komunizmu, naravno sa djedovima i bakama koji su, Bogu hvala, živi. Za obezbjeđenje ovog vitalnog interesa pobrinuli su se naši graditelji, te su cijene novih stanova proračunato visoke da praktično nikad ne bi doveli u pitanje čvrstu osovinu pradjed-djed-otac-sin, vječno u objektu od 60 kvadrata.

Interes je omogućiti djedovima i bakama da ne mogu kada hoće ići kod ljekara i neplanirano napuštati zajedničke objekte, pa se ljekari, isto kao i učitelji, povremeno prestanu plaćati, na šta oni postupe slično učiteljima, ili vas vizitkom usmjere na svoju privatnu ordinaciju.

Pošto je interes da se volumen vlastodržaca za perioda vladavine izmjeni, te oni praktično počnu ugrožavati prethodni stambeni status svojim novim obimom, svaka vlast racionalno pristupa problemu, pa stambeno, novim stanovima, obezbijedi najveći broj svojih ministara i njihovih pomoćnika. Da je novi volumen interes pobrinuo se ovaj narod, te je svojoj vlasti obezbijedio zavidan i vrlo skup vozni park, te je pješačenje zagarantovano prešlo u zaborav. Nepotrebno veliki broj vozila se po interesu selektuje tako što se omogući lopovima da ih ukradu ili ih ministri, jednostavno, izvrnu u jarak zaboravivši širinu puta do rodne naseobine. Interes je prije izbora reći narodu da će skupe automobile prodati, a poslije izbora to zaboraviti.

Interes je da oni koji su se borili za ovu zemlju ne zaborave taj svjetli period, većinom proveden u mraku, te se forsira jednolični, ratni način ishrane ili se, kao u herojska vremena, jednostavno ne jede ništa.

Da su granice jedan od bitnih vitalnih interesa govori podatak da je po istraživanjima najtraženije radno mijesto- carinik.

Interes je ne zadržati što manje sposobnih i pametnih mladih ljudi ovdje, već treba stvoriti takvu atmosferu da oni sa velikom željom čekaju trenutak da ovu zemlju napuste što prije i zauvijek.

Interes je u zemlji ostaviti što veći broj mladih koji su podobni i skloni mediokritetskom uduživanju. Interes je ne zaboraviti pripadanje pokretu Nesvrstanih, te zadržati društveni fenomen, formiranjem komisija, da smo po korupciji među prvim u svijetu sa nekadašnjim afričkim prijateljima.

Interes je, ustanovljen Dejtonom, govoriti jasno i glasno svakom Visokom predstavniku šta ne smije uraditi. Interes je, kad Visoki predstavnik to uradi, reći na RTRS-u da to nije fora.

Interes je, najvažniji, kada svojim radom stvore glupu situaciju kao prozvod, da poruče svima na ovoj planeti, a koji su nam nebrojano puta do sada dokazali da mogu šta god hoće, da to što hoće neće dati narod.
Interes je narodu sa najvišeg mjesta povremeno poručiti da je Glup i podsjetiti one koji to već odavno sami nisu shvatili. Interes je, na kraju, da za razliku od nas kojim konstantno poručuju šta je to Vitalni nacionalni interes i kako ga ostvariti ONI svo vrijeme budu VITALNI, budu racionalno( izraženo u KM i KM2 ) NACIONALNI i naravno da ni jednog trenutka ne zaborave svoj - INTERES.
... znači životni, koji se tiče života, živahan, sposoban za život, sa životnom snagom, oživljavajući, koji pomaže život, fig.- veoma važan, bitan, neophodan....?

Aleksandar Trifunović





Komentari (126)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

drug.clan  00:24 25.11.2008
Preporuka: 0

Dayton

#Link  Replika: 20
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  00:28 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

drug.clan

Istorijski sporazum se desio ovde (Wright Patterson Airforce Base) - predgradje Dejtona, oko 9 milja severno na interstate-u 75.



(Tuda sam u vise navrata prosao dok su trajali pregovori).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  01:08 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

Akteri




Edit: Akteri su potpisali Dejtonski mirovni sporazum u Parizu, 14. decembra 1995.g. sto je ovekoveceno ovom fotografijom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  01:21 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

Akteri


nece biti. ovo nije u dejtonu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  01:25 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

ovo nije u dejtonu.

al jesu akteri:)
svi!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  01:49 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

al jesu akteri:)
svi!


e to je tacno!...:)

na zalost.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bindu  02:07 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton



...tek tamo kad su poceli da bombarduju onda sam ...wow, shvatila svu grozotu dogadjaja.
A onda se sigurno secas...

The F-22 Raptor, developed at Aeronautical Systems Center, Wright-Patterson Air Force Base, Ohio, is the replacement for the F-15 Eagle air-superiority fighter and will become operational this century. It combines stealth design with the supersonic, highly maneuverable, dual-engine, long-range requirements of an air-to-air fighter, and it also will have an inherit air-to-ground capability, if needed. The F-22's integrated avionics gives it first-look, first-shot, first-kill capability that will guarantee U.S. air dominance for the next three decades. (U.S. Air Force photo by Kevin Robertson)
p.s.e ima i ovo-slucajno nasla-reko da se ne izgubi
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  09:26 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

nsarski

drug.clanIstorijski sporazum se desio ovde (Wright Patterson Airforce Base) - predgradje Dejtona, oko 9 milja severno na interstate-u 75.(Tuda sam u vise navrata prosao dok su trajali pregovori).

secam se neke bizarnosti da je sloba jedne veceri na pocetku pregovora izasao van baze i kupio cipele (sebi ili ovom njegovom marku - ne secam se)
a pamtim i naslovnu stranu vecernjih novosti (ne citiram - pisem po secanju) "prva pobeda nase delegacije - pregovaracima dozvoljeno pusenje u bazi"
vazno da se stalo pucati i ubijati

svako resenje bi donelo i nezadovoljne i odusevljene.

ali dejton je zaustavio pucanje
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox92  09:35 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

mikimedic
Akteri


nece biti. ovo nije u dejtonu.

u Parizu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
lajko_trinidad  09:55 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

secam se neke bizarnosti da je sloba


...lokao viski i svirao klavir, to je isto kao neki kuriozitet.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  10:28 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

lajko_trinidad
secam se neke bizarnosti da je sloba
...lokao viski i svirao klavir, to je isto kao neki kuriozitet.

Da, i pevao My Way...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  10:43 25.11.2008
Preporuka: 0

Dayton - Versailles/ sve ima svoj kraj





Secam se koliko su slovenacki mirovnjaci 90tih godina pljuvali Versajski ugovor o stvaranju Jugoslavije. Jedan od njih je rekao da je Jugoslavija "izmet" versajskog ugovora (taj se nije zvao Slobodan M.).

U cijem je interesu da se Dejtonski ugovor razara?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  10:53 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

Da, i pevao My Way...

oprosti, at, sto trolujem na dobrom blogu,
ali, ne mogu da odolim!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar T  11:45 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

Nina is the best..:)
Ali meni je ova najbolja
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  16:11 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

ivana23
Akteri


Edit: Akteri su potpisali Dejtonski mirovni sporazum u Parizu, 14. decembra 1995.g. sto je ovekoveceno ovom fotografijom.



Ko su ova dvojica sa strana u drugom redu? Mora da su dosli samo da se slikaju posto ih niko nista nije pitao ionako!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  16:13 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

drug.clan

ivana23AkteriEdit: Akteri su potpisali Dejtonski mirovni sporazum u Parizu, 14. decembra 1995.g. sto je ovekoveceno ovom fotografijom.Ko su ova dvojica sa strana u drugom redu? Mora da su dosli samo da se slikaju posto ih niko nista nije pitao ionako!

a mislis ovu trojicu dole neko nesto pitao?

sloba isao u dejton da kupi cipele a ne da pregovara
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Cyrano de Bergerac  21:03 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

drug.clan
Ko su ova dvojica sa strana u drugom redu? Mora da su dosli samo da se slikaju posto ih niko nista nije pitao ionako!

Ako me oči ne varaju, Felipe Gonzales i Sulejman Demirel.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
filvas  00:57 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

Meni se cini da je to Viktor Cernomirdin, ali nisam siguran.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  01:06 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

filvas
Meni se cini da je to Viktor Cernomirdin, ali nisam siguran.

Da, on je.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  21:17 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

Znaci Rusi su bili predstavljeni na nizem nivou nego svi drugi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  22:00 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dayton

flipper58
Znaci Rusi su bili predstavljeni na nizem nivou nego svi drugi.

Tada je bio premijer Rusije - od 14.12.1992. do 23.3.1998.g.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
neny  00:41 25.11.2008
Preporuka: 0

.

#Link  Replika: 0
evo jos malo o "vitalnim nacionalnim interesima"
http://pescanik.net/content/view/972/105/
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  01:00 25.11.2008
Preporuka: 3

Salu na stranu

#Link  Replika: 17
Dejton je najbolje od svih najgorih mogucih resenja.

Najbolje resenje bi bilo da se Bosna nikad nije ni pokusavala otcepiti... ovako sta je tu je.

Vitalni nacionalni interes je jedino sto za sada moze tu zemlju drzati na okupu.

Ako je iko vise zeli na okupu.

Sto se mene tice, vreme joj je za ropotarnicu historije. Kao i Srbiju sa Kosovom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
lajko_trinidad  10:32 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Salu na stranu

mikimedic
Najbolje resenje bi bilo da se Bosna nikad nije ni pokusavala otcepiti... ovako sta je tu je.


Nešto slično sam ja konstatovao skoro u razgovoru sa prijateljima iz BiH. Nisam čak ni tako formulisao, rekao sam nešto kao "trebalo je kako bilo drugačije, samo da se izbegne rat". I nisu se baš složili sa mnom. Očigledno njima taj rat nije bio višak, iako su toliko stradali. Vrlo neobično za jedan narod na koji je izvršena agresija, što bi trebalo da znači da im je rat nametnut. To je isti obrazac koji već dugo fura Hrvatska- žrtva pred strancima, veliki ratnički narod po kući.
Tragedija Dejtona je u tome što bi sutra mogao da počne rat po istoj šemi (Čukur česma, stari svat...) u slučaju da nekome to zatreba. Ljudi su još uvek loše nafurani i puni štekova sa oružjem. Dovoljno je da se sutra povuku stranci i da svi nastave ostvarivanje svojih VNI preko nišana. Lepo bi bilo da te narode vode umni ljudi, kojima bi bilo jasno da jedina šansa za mir leži u dobrosusedskoj koegzistenciji i saradnji. Ako su Srbi morali da se pomire sa tim da neće više nikada biti "svi Srbi u jednoj državi", onda bi i Sarajevo konačno trebalo da prihvati RS kao stanje sa kojeg neće biti povratka na staro. Bosna, onakva kakava je bila pre rata, mogla je da postoji samo u SFRJ. Nema više Jugoslavije, nije valjala, bila tamnica naroda- molim lepo, nema više ni socijalističke republike BiH. Te priče "multietničko društvo", obavijene oko namere da se ostvari centralizovana država i dominacija jednog nad dva konstitutivna naroda, to neće više niko da puši.
Ono što Bosni u ovom trenutku očajnički treba, to je da se vrati malo dobrog komšijskog duha. Ali to je nemoguće u situaciji kada nesposobni političari pumpaju atmosferu šovinističkom retorikom, da bi prikrili svoje brljotine, pokradene fondove, hiljade nepotrebnih državnih službenika zaposlenih po partijsko-porodičnoj liniji... Tu se ne postavlja pitanje da li je narod nešto naučio pa će ovaj put biti drugačije- jer narod je masa kokošaka- pitanje je samo kada će Gospodarima Sudbine ponovo zatrebati rat u Bosni, odn dokad im je u interesu da tu vlada mir. A najmanji problem je izmisliti nekog novog Slobu/Tuđmana/Aliju. Gomila ludaka koji bi sa puškom išli da "oslobađaju", "ujedinjuju" itd uvek je tu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  11:27 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Salu na stranu

Ako su Srbi morali da se pomire sa tim da neće više nikada biti "svi Srbi u jednoj državi", onda bi i Sarajevo konačno trebalo da prihvati RS kao stanje sa kojeg neće biti povratka na staro. Bosna, onakva kakava je bila pre rata, mogla je da postoji samo u SFRJ.


slazem se u potpunosti, samo sto mislim da ni ovakva kakva je BiH nije odrzivo resenje. Sto rece Valtazar odavno -- 'sto se grbo rodi vrijeme ga ne ispravi'. Ako nije pitanje dana ili meseci, sigurno je pitanje godina ili mozda decenije kada BiH vise nece postojati. Kao ni Kosovo u Srbiji.

Ako je nesto vitalni nacionalni interes srpskog naroda -- onda bi se mogao svesti u cetiri teze:

- priznati Kosovo
- predloziti Severnom Kosovu otcepljenje uz istovremeno priznanje
- predloziti Srpskoj otcepljenje uz istovremeno priznanje.
- priznati Juznu Osetiju i Abkhaziju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox92  18:52 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

Ono što Bosni u ovom trenutku očajnički treba, to je da se vrati malo dobrog komšijskog duha. Ali to je nemoguće u situaciji kada nesposobni političari pumpaju atmosferu šovinističkom retorikom, da bi prikrili svoje brljotine, pokradene fondove, hiljade nepotrebnih državnih službenika zaposlenih po partijsko-porodičnoj liniji...

To mogu samo ljudi sami ali tek kad prestanu da veruju onima koji ih pumpaju šovinizmom.
Ako jedan kaže da mu je bliži Teheran nego Banja Luka, drugi da mu je Sarajevo inostranstvo i isto što i Teheran, a treći opet da mu je najbliži Zagreb, teško će ići.
Mora sam narod da shvati da mu je bliži komšija bez obzira na naciju nego sunarodnik i istovernik koga i ne poznaje i koji je stotinama i hiljadama kilometara daleko.
Kad ljudi počnu da misle kao ljudi onda neće ni dozvoliti da budu kokoške

pitanje je samo kada će Gospodarima Sudbine ponovo zatrebati rat u Bosni, odn dokad im je u interesu da tu vlada mir. A najmanji problem je izmisliti nekog novog Slobu/Tuđmana/Aliju. Gomila ludaka koji bi sa puškom išli da "oslobađaju", "ujedinjuju" itd uvek je tu.

upravo tako.I to bi narod jednom trebalo da shvati.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  21:59 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

a treći opet da mu je najbliži Zagreb, teško će ići.

Cenim da je Banjaluci Zagreb prilično blizak... vazdušnom linijom slično kao i Sarajevo - a mnogo bliži od Beograda...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox92  22:50 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

Goran Vučković
a treći opet da mu je najbliži Zagreb, teško će ići.

Cenim da je Banjaluci Zagreb prilično blizak... vazdušnom linijom slično kao i Sarajevo - a mnogo bliži od Beograda...

Dobro Vi cenite, a znaju i oni to samo se prave blesavi i zaluđuju narod.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mayo1  00:23 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

Cenim da je Banjaluci Zagreb prilično blizak... vazdušnom linijom slično kao i Sarajevo - a mnogo bliži od Beograda...


PARA VRTI GDJE BURGIJA NEĆE



Pevec u Banja Luci


Od 29 tvrtki koje su bile izvođači radova prilikom osam mjeseci izgradnje ovog tržnog centra, 26 je bilo iz BiH, a od 1.500 dobavljača, sa ovog područja je njih 150, rečeno je tijekom otvaranja.

Posao u “Pevecevom” tržnom centru dobilo je 300 djelatnika iz Banje Luke.

Tržni centar je svečano otvorio predsjednik Vlade Republike Srpske Milorad Dodik ocijenivši da je dolazak “Peveca” dokaz da je RS otvorena za strane investicije te spremna za suradnju sa kompanijama u okruženju.

”Banja Luka će pokazati da je ona pravi izbor za širenje poslovne aktivnosti kompanije `Pevec`", rekao je Dodik i pozvao sve investitore iz okruženja da svojim ulaganjima poboljšaju svoju ponudu i zapošljavanje u RS-u.

Vlasnik ovog lanca trgovina Zdravko Pevec je najavio je da će u naredna tri mjeseca otvoriti trgovinski centar i u Beogradu, te da je otvaranje centra u Banjoj Luci prvi iskorak kompanije "Pevec" van Hrvatske.

Prodajni centar "Pevec" u Banjoj Luci prostire na 30.000 metara kvadratnih i raspolaže sa 100.000 artikala.

24SI - "Višnja Pevec, prva dama trgovačke dinastije Pevec, u utorak je maestralno odigrala svoju privrednu, ali i estradnu ulogu. Kao direktorica, ali i suvlasnica kompanije Pevec, čija se vrijednost procjenjuje na najmanje 280 miliona eura, Višnja je u društvu supruga Zdravka te u prisustvu najmanje 5.000 Banjalučana otvorila moderni prodajni centar u koji je uloženo najmanje 28 miliona eura.

Teško je reći ko je kome napravio veću uslugu: Dodik Pevecu odazvavši se da presječe vrpcu ili Pevec Dodiku ulaganjem miliona eura u RS u predizborno vrijeme."


Pevaljka, lova,krkanluk i svi se slažu.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  00:32 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

Pevaljka, lova,krkanluk i svi se slažu.

E, da je toga više... :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  01:42 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

Pevaljka, lova,krkanluk i svi se slažu.


ne znam jel ovo pozitivan ili negativan komentar?

ili ljubomora provejava?

i merkator otvarase po beogradu..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mayo1  09:38 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

mikimedic

ne znam jel ovo pozitivan ili negativan komentar?
ili ljubomora provejava?
i merkator otvarase po beogradu..


Pozitivan, Mr mikimedic
Ljudi se stalno svađaju oko kojekakvih stvari i to uglavnom oko događaja iz prošlosti koji se ne mogu promijeniti.

Očito je da se slažu oko onih stvari koje sam naveo.
Prema tome naglasak treba baciti na ono što potiče suradnju i suživot i od čega na neki način svi imaju koristi - a to je privreda.

Ovo s ljubomorom ću otpisati na vaš vrckavi smisao za humor.

Za Beograđane je dobro da se otvori što više (različitih) tržnih centara, jer povećavaju konkurenciju i smanjuju cijene. I zapošljavaju ljude.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  10:54 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

Za Beograđane je dobro da se otvori što više (različitih) tržnih centara, jer povećavaju konkurenciju i smanjuju cijene. I zapošljavaju ljude.


Cenim da isto vazi i za grad Zagreb te ce uskoro Delta City zasijati u svom punom sjaju te ce Zagrepcani se zaposliti i kupovati jeftine srpske proizvode?

O Sloveniji da ne pricamo?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mayo1  12:03 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

mikimedic
Cenim da isto vazi i za grad Zagreb te ce uskoro Delta City zasijati u svom punom sjaju te ce Zagrepcani se zaposliti i kupovati jeftine srpske proizvode?

O Sloveniji da ne pricamo?


Naravno.
Obzirom da u Osijeku ima desetak velikih tržnih centara različitih vlasnika i brandova, cijenim da u Zagrebu, kao neuporedivo većem gradu u svakom smislu, ima i nekoliko puta više.

Ono što vi aludirate, da je Srbima "zabranjen" ulaz jednostavno ne stoji.
Tko brani nekom "Miškoviću" da kupi plac i izgradi što želi? Mislite da ne bi bilo zainteresiranih u Hrvatskoj da mu prodaju svoj posjed i tko meni brani da, ako nađem interes, prodam svoj posjed?

Stvar je u tome što se to "Miškoviću" očito ne isplati.
Zašto da otvara market u npr Zagrebu, gdje djeluje tko zna koliko stranih i domaćih lanaca, da ulazi u konkurentsku bitku, da mora snižavati cijene proizvoda da bi mogao egzistirati?
Uz povećane troškove hrvatskog PDV-a, eventualne carine, prijevoza itd?

Znači troškovi u startu veći za tridesetak posto, a cijena proizvoda niža nego što sada prodaje na srbijanskom tržištu.

Bolje biti monopolist kod kuće, i diktirati cijene prema svojim potrebama. Kada uskoro budu strani tržni centri postali prava konkurencija, onda će i "Mišković" biti prisiljen tražiti svoj dio kolača izgubljen kod kuće, na stranom tržištu.

Do tada, to mu nije potrebno. Ono što zaradi u Srbiji, nema šanse da zaradi bilo gdje izvan Srbije.

Srbijanski privrednici koji su doista htjeli i našli računicu da investiraju u Hrvatskoj, to su i učinili.

T-portal:

Uz Miškovićev Delta holding te Mitrovićev Pink trenutno najkonkurentniji srpski igrač u regiji je kompanija Com Trade koja se bavi informacijskom i telekomunikacijskom tehnologijom.
Prošlog mjeseca (travanj 2008) Com Trade je preuzeo slovenski Hermes SoftLab te je postao najveća tehnološka grupacija u jugoistočnoj Europi s ukupnim prihodom od 300 milijuna eura.
Com Trade je 2004. u Zagrebu osnovao tvrtku New Technology koja prodaje kompjutersku opremu, a šira hrvatska javnost je za nju čula kad je prošle godine postala sponzor košarkaškog kluba Cibone.

Osnivač i jedini vlasnik Com Tradea je Veselin Jevrosimović, za kojeg se za razliku od dvojca Mišković–Mitrović ne vežu nikakve političke afere iz vremena Slobodana Miloševića i ne spada u tajkunski krug.
Sigurno je i to razlog što je njegov ulazak u Hrvatsku prošao bez medijske halabuke koja prati poslovne poteze Delte i Pinka.

U Com Tradeu i dalje razmišljaju o akvizicijama u Hrvatskoj, a kako je za tportal rekao Časlav Grujički, potpredsjednik za distribuciju, srbijanska informatička tvrtka dosad nije naišla na veće zapreke na hrvatskom tržištu.

"'Prije nekoliko godina uvjeti za ulaganje u Hrvatskoj za srpske tvrtke nisu bili povoljni. Približavanjem Hrvatske Europi i usvajanjem njihovih zakona stvari su krenule na bolje. Srbija se kao država ubrzano razvija i domaće kompanije su bile usredotočene na sređivanje domaćeg tržišta te nisu imale potrebu za regionalnim širenjem. Danas, kad je bankarski sektor mnogo zreliji i usporediv s hrvatskim srpske kompanije imaju sve bolju financijsku podršku i može se očekivati njihovo snažnije širenje u regiji", najavio je Grujički.

Dakle onaj tko želi, hoće i zna raditi - taj radi.
Oni koji ne žele ili ne znaju, ti galame i svoju nespremnost i neznanje skrivaju iza parola o "vanjskom neprijatelju".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  15:23 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

Sigurno je i to razlog što je njegov ulazak u Hrvatsku prošao bez medijske halabuke koja prati poslovne poteze Delte i Pinka.



ne znam cemu onda medijska halabuka ako su Miskovic i Mitrovic zakljucili da im se ne isplati da investiraju u hrvatskoj...

Stvar je u tome što se to "Miškoviću" očito ne isplati.


verovatno vam toliko nedostaju pa sve cinite da ih pozovete i zato pravite medijsku halabuku?

Misko dodji kad te molimo... vape Zagrepcani...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mayo1  15:44 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

mikimedic
verovatno vam toliko nedostaju pa sve cinite da ih pozovete i zato pravite medijsku halabuku?


Mr mikimedic,
onaj tko ozbiljno želi obaviti posao, ne daje to u novine.
Šuti i radi.
Kada je stvar dogovorena i potpisana, onda ide u javnost.

Ali, znate vi to i sami, ali treba malo izvrnuti stvari...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  16:15 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

onaj tko ozbiljno želi obaviti posao, ne daje to u novine.


Ma to znaci Miskovic sam pise protiv sebe u hrvatskom tisku?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
talicni  16:42 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

mayo1


Pevaljka, lova,krkanluk i svi se slažu.



Bolje i to nego da se ratuje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mayo1  17:56 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

Bolje i to nego da se ratuje.


Slažem se.
Naveo sam "Pevec" kao pozitivan primjer.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mayo1  18:03 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Salu na stranu

Ma to znaci Miskovic sam pise protiv sebe u hrvatskom tisku?








   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  08:09 25.11.2008
Preporuka: 2

igre bez granica zbog granica

#Link  Replika: 1
Ja bih lagao kad ne bih rekao da je sve napisano daleko od izmisljotine I da je ovo super napisana prica koja lici na satiru samo slucajnom prolazniku.
Medjutim moram zakljuciti da je ,po mom misljenju, ovdje neko gadno pobrkao loncice sto se Dejtona tice.
Imali neko ko ne vidi promjene,koje nisu kozmeticke ,kad se radi na primjer o ovlasti entiteta?
Osnova svakoeg demokratskog processa jeste kompromis zar ne?
RS je izgubila vojsku . RS je ekonomski I te kako ukomponirana u sustav drzave BiH koja ,priznacete , ima mnogo vise poluga drzave koje ,opet slozicete se, nije ni blizu imala Dejtonskim sporazumom iz 1996.
Po meni politicari iz dva entiteta I te kako dobro suradjuju I to bas,gle cuda pred izbore.
Tako je,cudim se bas, gospodinu Siladzicu palo na pamet da odrzi onakav govor pred UN I to bas pred lokalne izbore.
Ja mislim da je to bio svojvrsni poklon premijeru RS koji je opet, gle cuda,postao svojevrsni I samozvani spasitelj RS I naravno koga drugog vec naroda Serbskog. Ako neko I pomisli drugacijetj. Da gospon primjer nema od koga da brani RS(no mozda od sebe samog) , tu su politicari iz federacije koji ,gle cuda, pocnu da zaostravaju retoriku govoreci o genocidnoj tvorevini RS.Posto je komsijsko tuzakanje po Haskim sudovima(visak para pa da pomognemo advokatima)pravo postalo in eto nama opet ljepe teme.
Ovih dana cujemo poruke iz Sarajeva;mi (valda jedan narod I drugi u ime onog treceg) tuzicemo ove trece.(Hrvati imaju dokaze.ako nam daju tuzimo Srbiju i….
Jos jedna lopta na glavu gospodina spasitelja naroda Serbskog koji I te kako zna da koristi :lopte” mrskih mu neprijatelja I odlicnih suigraca u igri :vitalni nacionalni interes je nas da vas zastitim od “njih”.
Dzaba Slovacki diplomata bruji da nema samostalne RS I dzaba bruji da nema nista od gasenja RS. Nasim domacim :igracima: bas se dopada ova prica I rado je koriste.
Jedni uporno gledaju kako Dejton da promjene(ugase RS kao glavni cilj )Drugi uporno koriste “dreku” iz komsiluka I uzvracaju istom mjerom ado tad vitalni intersi postaju upravo onno sto gospodin Aleksandar ,satiricno,ali istinito, opisuje u ovom tekstu.
Bosna je imala uzasan rat iza sebe. Ne ide to puj pike ne vazi.
armija BiH niti VRS nisu pobjedile rat. Za pametnog covijeka pobjedjenih I porazenih u ratu nema , ali ovdje govorimo o real politici a ne o humanizmu I pameti.
Dok neke suplje glave (puneci svoje ne bas tako suplje dzepove) ne svate da je BiH realnost isto kao I RS unutar iste VNI bice to sto jesu :rupe na putu prema sutra.
Mislim da je lopta poodavno u dvoristu kod federealne brace.
Ako im je stalo do Bosne ( s RS ) neka to zaboga jednom I pokazu.
Posto im je ocigledno stalo vise do vlasti mi imamo to sto imamo.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mayo1  09:57 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: igre bez granica zbog granica

Dzaba Slovacki diplomata bruji da nema samostalne RS I dzaba bruji da nema nista od gasenja RS. Nasim domacim :igracima: bas se dopada ova prica I rado je koriste
.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar T  09:19 25.11.2008
Preporuka: 1

Djeca su vojska najjača

#Link  Replika: 0
DJECA SU VOJSKA NAJJAČA

(posvećeno ratnim huškačima i profiterima)





Voljeti se u sjeni mitraljeza,

Roditi dijete pod privremenim statutom,

Učiti ga plivati u protektoratu,

Odrastati u tranziciji.

Voljeti se pokraj skladišta granata,

Mijenjati pelene topovskom mesu,

Bdjeti nad njim i voditi ga na vakcine,

Podizati mladog viteza.

Gledati ga dok se igra u parku,

I, čekajući vrijeme njegovih bulevara,

Znati da laže izdajica koji kaže

da je sva ta krv prolivena uzalud.

Iz krvi naših dječaka, poput najljepših cvjetova,

Nikli su poslovni centri i benzinske pumpe.

Jesu li tako zamišljali oltare domovine

U hladnim rovovima?

Nino Raspudić, BUKA
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  10:18 25.11.2008
Preporuka: 2

Sa Dejtonom ili bez

#Link  Replika: 1
BiH je nefunkcionalna drzava. Cinjenica je da narodi ne zele zajednicki zivot. Potroseno je 13 godina tudjih zivota. Medjunarodna zajednica (zbirni naziv za Ameriku, UK i Nemacku) baca prasinu u oci i poigrava se sudbinom 4 miliona ljudi. Cela Bosna je eksperimentalni projekat. Svi njeni stanovnici su zamorcici. Ako je SFRJ pukla po etnickim savovima, kako odrzati Bosnu? Samo onaj ko istinski mrzi te ljude moze da ih utoruje. Srbi su nezadovoljni onim sto su dobili u Dejtonu, Hrvati sto nisu dobili nista ( za 10tak godina ih gotovo nece ni biti, nastavi li se ovako), Muslimani su nezadovoljni sto nisu dobili sve. Ima li tu mesta za kompromis? Ja ga ne vidim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  11:36 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Sa Dejtonom ili bez

eh da se i ja u potpunosti slozim sa g. sandicem...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  12:06 25.11.2008
Preporuka: 3

Dejton iznad svega!

#Link  Replika: 34
moze se covek shaliti
koliko god hoce sa VNI
ali tesko ce te ijednog Srbina iz RS
ubediti da mu ocuvanje RS nije VNI.
Mozda je to i velika greska
politicara iz FBIH
koji ne mogu prihvatiti
Dejton i RS,
sto je pored ostalog,
razlog stalnih politickih trvenja u BIH
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  12:25 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

Goran Nikolić
moze se covek shalitikoliko god hoce sa VNIali tesko ce te ijednog Srbina iz RSubediti da mu ocuvanje RS nije VNI.Mozda je to i velika greskapoliticara iz FBIHkoji ne mogu prihvatitiDejton i RS, sto je pored ostalog, razlog stalnih politickih trvenja u BIH



Dejton je zaista minimum na koji ce svaki Srbin iz BiH pristati.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar T  12:26 25.11.2008
Preporuka: 4

Re: Dejton iznad svega!

Mislim da je vitalni nacionalni interes svakog čovjeka, pa samim tim i Srbina,
da sačuva svoju porodicu od nevolje,
da ima posao,
da se osjeća sigurno i bezbjedno,
da ljudi ne lete u vazduh pored škola,
da im djeca uče dobre škole od kojih će u budućnosti imati koristi,
da se može zaposliti na osnovu svojih znanja a ne na osnovu partijske knjižice,
da ima uspješne pojedince na rukovodećim položajima a ne podobnne mutante koji rasprodaju sve,
da ima za lidere političare koji vrednije nekretnine imaju u zemlji koju vode a ne van nje,
da oni koji brutalno pokradaju državu budu u zatvorima a na na visokim političkim funkcijama,
da država ulaže u mlade i sposobne ljude koji rezultate ostvaruju i van granica zemlje
da nikada više ne ne bude rata...tada neće biti potrebni nametnuti sporazumi kao parametar VNI
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  12:34 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Dejton iznad svega!

Aleksandar T
Mislim da je vitalni nacionalni interes svakog čovjeka, pa samim tim i Srbina, da sačuva svoju porodicu od nevolje, da ima posao, da se osjeća sigurno i bezbjedno, da ljudi ne lete u vazduh pored škola, da im djeca uče dobre škole od kojih će u budućnosti imati koristi, da se može zaposliti na osnovu svojih znanja a ne na osnovu partijske knjižice, da ima uspiješnje pojedince na rukovodećim položajima a ne podobnne mutante koji rasprodaju sve, da ima za lidere političare koji vrednije nekretnine imaju u zemlji koju vode a ne van nje, da oni koji brutalno pokradaju državu budu u zatvorima a na na visokim političkim funkcijama, da država ulaže u mlade i sposobne ljude koji rezultate ostvaruju i van granica zemljeda nikada više ne ne bude rata...tada neće biti potrebni nametnuti sporazumi kao parametar VNI


Da, kao i

da raspolazu pravom na samoopredelenje
da im trecerazredni cinovnici ne ukidaju prava garantovana Poveljom UN ( rad, sloboda da bira i bude biran)
da se sudi i za zlocine pocinjene nad, a ne samo u ime njegovog naroda
da mu se ne menja ime jezika
da slobodno uci svoju istoriju
da mu ne pucaju na svatove u glavnom gradu
da se na drzavnoj tv ne vredja njegov narod (BHT1), dok se istovremeno reklamira vidovita dzemila
da se haris silajdzic ne ponasa kao kucuk alija
...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  12:35 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Dejton iznad svega!

Pa sigurno im (Srbima u Bosni) nije VNI da postanu manjina kao Srbi u Crnog Gori, Kosovu, i Hrvatskoj i da govore crnogorski, bosnjacki ili hrvatski.. Zasto da dobrovoljno menjaju svoj identitet? (Neki identitet moraju imati zar ne, ako im je vec nasilno oduzet jugoslovenski identitet koji je bio "pretty good".)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  12:51 25.11.2008
Preporuka: 2

Re: Dejton iznad svega!

Mislim da je vitalni nacionalni interes svakog čovjeka, pa samim tim i Srbina,
da sačuva svoju porodicu od nevolje,
da ima posao,
da se osjeća sigurno i bezbjedno,
da ljudi ne lete u vazduh pored škola,
da im djeca uče dobre škole od kojih će u budućnosti imati koristi,
da se može zaposliti na osnovu svojih znanja a ne na osnovu partijske knjižice,
da ima uspješne pojedince na rukovodećim položajima a ne podobnne mutante koji rasprodaju sve,
da ima za lidere političare koji vrednije nekretnine imaju u zemlji koju vode a ne van nje,
da oni koji brutalno pokradaju državu budu u zatvorima a na na visokim političkim funkcijama,
da država ulaže u mlade i sposobne ljude koji rezultate ostvaruju i van granica zemlje
da nikada više ne ne bude rata...tada neće biti potrebni nametnuti sporazumi kao parametar VNI


Aleksandre nemoj da nas zamajavas svojoj demagogijom.
Ti ne verujes ni u vitalnost ni u nacion ni u interes.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar T  13:01 25.11.2008
Preporuka: 3

Re: Dejton iznad svega!

Riječ demagogija potječe od grčkih riječi demos (ljudi/narod) i agogos (voditi).
To je strategija održavanja/zadržavanja moći podilazeći "narodnim željama" uz svestranu pomoć retorike i propagande.
Demagogija je povlađivanje potencijalnim biračima na način da im se kaže ono što oni žele čuti. Oni znaju da je to laž, demagog zna da je to laž - ali svi skupa u njoj uživaju tjerajući izmaglicu okrutne stvarnosti pod tepih iluzija. Ali, svaka iluzija jednom se pokaže u pravom svijetlu i tada je povratak u realnost mučan proces.
Korišćenje poluistina, popularnih predrasuda, prećutkivanje istine, uglavnom nacionalistički i populistički obojena retorika koja za cilj ima da pridobije široke (dakle, funkcionalno nepismene) narodne mase i njihove glasove.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  13:08 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

Aleksandar T
Riječ demagogija potječe od grčkih riječi demos (ljudi/narod) i agogos (voditi). To je strategija održavanja/zadržavanja moći podilazeći "narodnim željama" uz svestranu pomoć retorike i propagande.Demagogija je povlađivanje potencijalnim biračima na način da im se kaže ono što oni žele čuti. Oni znaju da je to laž, demagog zna da je to laž - ali svi skupa u njoj uživaju tjerajući izmaglicu okrutne stvarnosti pod tepih iluzija. Ali, svaka iluzija jednom se pokaže u pravom svijetlu i tada je povratak u realnost mučan proces.Korišćenje poluistina, popularnih predrasuda, prećutkivanje istine, uglavnom nacionalistički i populistički obojena retorika koja za cilj ima da pridobije široke (dakle, funkcionalno nepismene) narodne mase i njihove glasove.



Ok. Koje vidjenje BiH vi funkcionalno pismeni imate? Kako mislite da ga priblizite narodu? Narod glasa kako glasa! Jedna stvar je konstantna : Srbi ne daju RS. Muslimani zele nestanak RS.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  13:08 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Dejton iznad svega!

Mislim da je vitalni interes srpskog naroda:

da sačuva svoju porodicu od nevolje,
da ima posao,
da se osjeća sigurno i bezbjedno,
da ljudi ne lete u vazduh pored škola,
da im djeca uče dobre škole od kojih će u budućnosti imati koristi,
da se može zaposliti na osnovu svojih znanja a ne na osnovu partijske knjižice,
da ima uspješne pojedince na rukovodećim položajima a ne podobnne mutante koji rasprodaju sve,
da ima za lidere političare koji vrednije nekretnine imaju u zemlji koju vode a ne van nje,
da oni koji brutalno pokradaju državu budu u zatvorima a na na visokim političkim funkcijama,
da država ulaže u mlade i sposobne ljude koji rezultate ostvaruju i van granica zemlje
da nikada više ne ne bude rata...tada neće biti potrebni nametnuti sporazumi kao parametar VNI
da raspolazu pravom na samoopredelenje
da im trecerazredni cinovnici ne ukidaju prava garantovana Poveljom UN ( rad, sloboda da bira i bude biran)
da se sudi i za zlocine pocinjene nad, a ne samo u ime njegovog naroda
da mu se ne menja ime jezika
da slobodno uci svoju istoriju
da mu ne pucaju na svatove u glavnom gradu
da se na drzavnoj tv ne vredja njegov narod (BHT1), dok se istovremeno reklamira vidovita dzemila
da se haris silajdzic ne ponasa kao kucuk alija
- priznati Kosovo
- predloziti Severnom Kosovu otcepljenje uz istovremeno priznanje
- predloziti Srpskoj otcepljenje uz istovremeno priznanje.
- priznati Juznu Osetiju i Abkhaziju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  13:13 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

Postoji mnogo vrsta demagoga. Zna se u kojoj oblasti ljudskog saznanja pripada koncept nacionalnog interesa - studira se u okviru politickih nauka.

Mesanje baba i zaba je demagoski metod, kao i lazne dileme, poluistine, demonizacija, nepovezani argumenti, emocionalni nivo diskusije... sve su to metode demagoga i vi ih koristite u ovom blogu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar T  13:26 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

Mislim da je vitalni nacionalni interes svakog čovjeka, pa samim tim i Srbina,
da sačuva svoju porodicu od nevolje,
da ima posao,
da se osjeća sigurno i bezbjedno,
da ljudi ne lete u vazduh pored škola,
da im djeca uče dobre škole od kojih će u budućnosti imati koristi,
da se može zaposliti na osnovu svojih znanja a ne na osnovu partijske knjižice,
da ima uspješne pojedince na rukovodećim položajima a ne podobnne mutante koji rasprodaju sve,
da ima za lidere političare koji vrednije nekretnine imaju u zemlji koju vode a ne van nje,
da oni koji brutalno pokradaju državu budu u zatvorima a na na visokim političkim funkcijama,
da država ulaže u mlade i sposobne ljude koji rezultate ostvaruju i van granica zemlje
da nikada više ne ne bude rata...
Ako je ovo demagogija, priznajem- Jesam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  13:32 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!


Aleksandar T
Mislim da je vitalni nacionalni interes svakog čovjeka, pa samim tim i Srbina,da sačuva svoju porodicu od nevolje,da ima posao,da se osjeća sigurno i bezbjedno,da ljudi ne lete u vazduh pored škola,da im djeca uče dobre škole od kojih će u budućnosti imati koristi,da se može zaposliti na osnovu svojih znanja a ne na osnovu partijske knjižice,da ima uspješne pojedince na rukovodećim položajima a ne podobnne mutante koji rasprodaju sve,da ima za lidere političare koji vrednije nekretnine imaju u zemlji koju vode a ne van nje,da oni koji brutalno pokradaju državu budu u zatvorima a na na visokim političkim funkcijama,da država ulaže u mlade i sposobne ljude koji rezultate ostvaruju i van granica zemljeda nikada više ne ne bude rata...Ako je ovo demagogija, priznajem- Jesam.


To su opsti interesi. Tu se svi slazemo. Vaze sa svakog pojedinca, pa i za Srbina iz BiH. No, postoje i kolektivni interesi- interesi naroda. Tu su vase teze nedorecene. A i narod ( koliko god funkcionalno nepismen bio) nema sluha za njih.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  13:37 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Dejton iznad svega!

Aleksandar T
Mislim da je vitalni nacionalni interes svakog čovjeka, pa samim tim i Srbina,
da sačuva svoju porodicu od nevolje,
da ima posao,
da se osjeća sigurno i bezbjedno,
da ljudi ne lete u vazduh pored škola,
da im djeca uče dobre škole od kojih će u budućnosti imati koristi,
da se može zaposliti na osnovu svojih znanja a ne na osnovu partijske knjižice,
da ima uspješne pojedince na rukovodećim položajima a ne podobnne mutante koji rasprodaju sve,
da ima za lidere političare koji vrednije nekretnine imaju u zemlji koju vode a ne van nje,
da oni koji brutalno pokradaju državu budu u zatvorima a na na visokim političkim funkcijama,
da država ulaže u mlade i sposobne ljude koji rezultate ostvaruju i van granica zemlje
da nikada više ne ne bude rata...
Ako je ovo demagogija, priznajem- Jesam.


Na zalost cela istorija covecanstva pokazuje da ne zivimo u raju.

Sve nepravde koje vi navodite postoje u svakom drustvu na svetu u raznim oblicima, no to nije dovoljan razlog da se dovode u pitanje drzavne granice, medjunarodni i narodni ugovori, itd. Sta vama garantuje da ce se ista sa vaseg spiska promeniti ako se ukine RS. Vasa platforma je demagoska jer govorite o drustvenim problemima a imenujete ih vitalnim nacionalnim interesom. Ako niste demagog onda ste provokator.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  13:40 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

Mislim da je vitalni nacionalni interes svakog čovjeka, pa samim tim i Srbina

mislis ono budimo ljudi iako smo srbi?


oko vitalnih interesa


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar T  13:41 25.11.2008
Preporuka: 2

Re: Dejton iznad svega!

To su opsti interesi. Tu se svi slazemo. Vaze sa svakog pojedinca, pa i za Srbina iz BiH. No, postoje i kolektivni interesi- interesi naroda. Tu su vase teze nedorecene. A i narod ( koliko god funkcionalno nepismen bio) nema sluha za njih.


Da li ti znači da nacionalne interese treba predpostaviti pojedinačnim ? Ja ne mislim tako što je moje pravo.
Pa svaki narod zavisno od kulturnog miljea i mjesta življenja ima različite interese,nacionalne. Problem u BiH što svi priželjkuju da "naši" nacionalni interesi budu i "njihovi" i to bez pogovora i razgovora.
Republiku Srpsku niko ne može ukinuti do naroda koji u njoj živi, takođe je niko ne može ni odvojiti od BiH.
Ajmo onda vidjeti šta preostaje i na tome graditi odnose i budućnost...ovog trenutka mi drug salje ovu poruku, dugo se nismo čuli

Pozdravljam te druze! I mi uskoro očekujemo prinovu. Inače, završavam magistarski rad i gledam da što prije uteknem odavde. Ovdje su kola odavno krenula nizbrdo. Iako se trudimo da ih guramo gore, previše je u njima ovih matorih kretena.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  13:53 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

Ako niste demagog onda ste provokator.

ili izdajnik?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  13:53 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

Aleksandar T
To su opsti interesi. Tu se svi slazemo. Vaze sa svakog pojedinca, pa i za Srbina iz BiH. No, postoje i kolektivni interesi- interesi naroda. Tu su vase teze nedorecene. A i narod ( koliko god funkcionalno nepismen bio) nema sluha za njih.Da li ti znači da nacionalne interese treba predpostaviti pojedinačnim ? Ja ne mislim tako što je moje pravo. Pa svaki narod zavisno od kulturnog miljea i mjesta življenja ima različite interese,nacionalne. Problem u BiH što svi priželjkuju da "naši" nacionalni interesi budu i "njihovi" i to bez pogovora i razgovora. Republiku Srpsku niko ne može ukinuti do naroda koji u njoj živi, takođe je niko ne može ni odvojiti od BiH. Ajmo onda vidjeti šta preostaje i na tome graditi odnose i budućnost...ovog trenutka mi drug salje ovu poruku, dugo se nismo čuli Pozdravljam te druze! I mi uskoro očekujemo prinovu. Inače, završavam magistarski rad i gledam da što prije uteknem odavde. Ovdje su kola odavno krenula nizbrdo. Iako se trudimo da ih guramo gore, previše je u njima ovih matorih kretena.


Ako ti je ugrozen bilo koji interes iz miljea nacionalnog, ni pojedinacni ne mogu da funkcionisu. No, ja te pitah za resenje. Ubedi Silajdzica da odustane od svoje ratne retorike, ubedi tuzilastvo BiH da istrazuje sve zlocine, promeni uredjivacku politiku medija iz Federacije, uredi da Naser odgovara za ratne zlocine umesto za reketiranje, suzbij fundamentalizam... Onda cemo ti i ja da razgovaramo o podnosljivoj BiH. Do tada, dragi prijatelju, za mene i sve moje saborce ona je nepodnosljiva. Iritantna!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  13:56 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Dejton iznad svega!

nekad sam mislio da vreme leci sve rane ali izgleda da nije tako.
pa i izmedju wwii i ludila 90ih je proslo skoro pola veka pa je opet (suvise) lako planulo

treba ovde mnogo pameti, strpljenja i pre svega dobre volje
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  13:57 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Dejton iznad svega!

Pozdravljam te druze! I mi uskoro očekujemo prinovu. Inače, završavam magistarski rad i gledam da što prije uteknem odavde. Ovdje su kola odavno krenula nizbrdo. Iako se trudimo da ih guramo gore, previše je u njima ovih matorih kretena.


Mnogi se osecaju tako u svojim sredinama. Drustva guse individualnost zato postoje emigranti. Mnogi su se tako osecali i u Jugoslaviji 70tih godina i 80tih, koja je bila raj u odnosu na mnoge zemlje sveta. Tako i danas ljudi odlaze iz Britanije, Francuske i drugde, menjaju sredine iz licnih razloga. Oni koji osecaju potrebu da se bore na politicki nacin oni ce se boriti bilo gde. Ali u BIH postoji problem sto su nacionalne grupacije suprostavljane. Vasa interpretacija drustvene angazovansti vas stavlja na stranu jedne nacionalnosti a protiv druge.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  14:00 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

flipper58
Pozdravljam te druze! I mi uskoro očekujemo prinovu. Inače, završavam magistarski rad i gledam da što prije uteknem odavde. Ovdje su kola odavno krenula nizbrdo. Iako se trudimo da ih guramo gore, previše je u njima ovih matorih kretena.Mnogi se osecaju tako u svojim sredinama. Drustva guse individualnost zato postoje emigranti. Mnogi su se tako osecali i u Jugoslaviji 70tih godina i 80tih, koja je bila raj u odnosu na mnoge zemlje sveta. Tako i danas ljudi odlaze iz Britanije, Francuske i drugde, menjaju sredine iz licnih razloga. Oni koji osecaju potrebu da se bore na politicki nacin oni ce se boriti bili gde. Ali u BIH postoji problem sto su nacionalne grupacije suprostavljane. Vasa interpretacija drustvene angazovansti vas stavlja na stranu jedne nacionalnosti a protiv druge.


Bojim se, da sem opstih mesta, floskula i NGO argumentacije od Aleksandra ne mozemo dobiti odgovor. Pitanje je : Sta je resenje? Kako do njega doci?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  14:10 25.11.2008
Preporuka: 2

Re: Dejton iznad svega!

takođe je niko ne može ni odvojiti od BiH.


do naroda koju u njoj zivi...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  14:12 25.11.2008
Preporuka: 2

Re: Dejton iznad svega!

d_sandic

Bojim se, da sem opstih mesta, floskula i NGO argumentacije od Aleksandra ne mozemo dobiti odgovor. Pitanje je : Sta je resenje? Kako do njega doci?


Strpljivim radom na razvitku nacionalne svesti nacionalno neosvescenih...

Jednostavno u BIH ne mogu sve tri strane biti zadovoljne. Uticaj 500 godina Islama se ne moze izbrisati. Velikohrvatski projekt ne gubi svoju ambiciju. A Srbi postoje i ne nameravaju da uce bosnjacki ni hrvatski, i krivi su sto su zivi. Oni jesu podrzavali opstanak Jugoslavije kao jedino dobro resenje.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  14:16 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

Oni jesu podrzavali opstanak Jugoslavije kao jedino dobro resenje.

a da li i eu u ovom kontekstu moze da se razmatra kao supstitucija za jugoslaviju? (prostor u kome granice nemaju znacaja a kulturne/nacionalne/regionalne individualnosti su garantovane mirom)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  14:19 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

aleksandar
takođe je niko ne može ni odvojiti od BiH.

miki
do naroda koju u njoj zivi...



Miki da ti nisi moj klon? Uze mi rec iz usta!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  14:21 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

a da li i eu u ovom kontekstu moze da se razmatra kao supstitucija za jugoslaviju? (prostor u kome granice nemaju znacaja a kulturne/nacionalne/regionalne individualnosti su garantovane mirom)


Mislim da mi treba sami da obezbedimo takav prostor. Belgija je uvek na granci raspada iako je u centru EU.
Eu moze biti dobar simulakrum za Jugu, ali nije ti to to.
No, moze biti, ali ne mora.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
lajko_trinidad  14:22 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

d_sandic
Onda cemo ti i ja da razgovaramo o podnosljivoj BiH. Do tada, dragi prijatelju, za mene i sve moje saborce ona je nepodnosljiva. Iritantna!


Zašto Federacija ima tapiju na korištenje imena BiH? Republika Srpska je BiH ništa manje nego što je to Federacija a znatno više nego što je to njen bošnjački/muslimanski deo.
To je naša kuća koliko i njihova i mislim da nije rešenje srušiti je (to se već pokušalo pa su opet svi završili u istoj kući) nego urediti je drugačije.
U Federaciji bi pre trebalo da se zapitaju šta se dogodilo sa silnim donacijama koje su dobijali, a skoro su bili na ivici bankrota (200KM u državnoj kasi) nego što se bave ukidanjem RS i Dodikom. Opet ista retorika- kad god krenu kola nizbrdo u Hrvatskoj i Federaciji, nekako su krivi Srbi (iako ih na tim prostorima gotovo više i nema) Ista priča je srpska politička elita, koja se posle svakog neuspeha, kraha, afere... uhvati Kosova, odbrane međunarodnog prava isl.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  14:22 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

a da li i eu u ovom kontekstu moze da se razmatra kao supstitucija za jugoslaviju? (prostor u kome granice nemaju znacaja a kulturne/nacionalne/regionalne individualnosti su garantovane mirom)



Jos samo da me ubedis da su Rumun i Nemac isto.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  14:26 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Dejton iznad svega!

Belgija je uvek na granci raspada iako je u centru EU.

ma bas zbog belgije i pitam. nesto sumnjam da bi se raspadom belgije nesto previse promenio kvalitet zivota ljudi koji zive na toj teritoriji. (gore sam i napisao - granice nisu bitne)

objasnjenje - to je moj dozivljaj eu - ne znaci da je tacan

a ovo - da mi sami treba da obezbedimo taj prostor - to se slazem. ali je problem u tome sto u "mi" spadaju svi sa prostora bivse jugoslavije a to se jako tesko dozivljava kao "mi" tako da nekog zajednickog rada na tome tesko da ce biti
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  14:27 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

d_sandic
a da li i eu u ovom kontekstu moze da se razmatra kao supstitucija za jugoslaviju? (prostor u kome granice nemaju znacaja a kulturne/nacionalne/regionalne individualnosti su garantovane mirom)Jos samo da me ubedis da su Rumun i Nemac isto.

nemam nameru da te ubedjujem da su rumun i nemac isto (nisu ni 2 nemca isto), ali jako brzo ce rumun i nemac imati jednaka prava svuda na teritoriji eu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  14:29 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

nemam nameru da te ubedjujem da su rumun i nemac isto (nisu ni 2 nemca isto), ali jako brzo ce rumun i nemac imati jednaka prava svuda na teritoriji eu


Kad vidimo to 'brzo' verovacemo vam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  14:31 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

Kad vidimo to 'brzo' verovacemo vam.

pa sandicu izabrao si jednu od drzava koja ima problema u postizanju administrativnih kapaciteta. ako ti je ceska ili slovacka neki primer onda je to "brzo" vec proslo (meni bar nije poznato neko pravo pred eu koje pripada drzavljaninu nemacke a ne drzavljaninu ceske ili slovacke)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  17:22 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

antioksidant:
a ovo - da mi sami treba da obezbedimo taj prostor - to se slazem. ali je problem u tome sto u "mi" spadaju svi sa prostora bivse jugoslavije a to se jako tesko dozivljava kao "mi" tako da nekog zajednickog rada na tome tesko da ce biti


Sto da ne, treba imati poverenje u sebe. Srbi imaju toliko mnogo drzavnickog iskustva da se ne treba vise bojati da ce nas prevoziti zedne preko vode. Mislim na drzavotvorno iskustvo od 1804 do danas, kao vecinskog i kao manjinskog stanovnistva.

Jedino je vazano znati STA je NACIONALNI INTERES REALNO i ne razvodnjavati ga sentimentalnoscu.
Svetska politika poslednjih godina (Irak, Rusija, Afgh. svetska kriza) pokazuju da treba voditi samo "real politiku" i da ne treba radi nekakvih utopijskih projekata zrtvovati svoje bogatsvo ili identitet.

A tu je internacionalna zajednica da nam pomogne.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  17:42 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

Miki da ti nisi moj klon? Uze mi rec iz usta!


eee a sta cemo sa tablicama???...:))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar T  19:36 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

ili izdajnik?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  07:58 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Dejton iznad svega!

eee a sta cemo sa tablicama???...:))


Ma zaboravi tablice!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar T  14:28 25.11.2008
Preporuka: 2

Odvajanje=Ukidanje

#Link  Replika: 8
Dokle god se iznose razlozi i tumačenja da je odvajanje RS legitimno i dozvoljeno dotle će po istom principu insistiranje na ukidanju RS na drugoj strani za one koji tu teoriju iznose biti legitimno i dozvoljeno-
a obe teorije su jednako ekstremne i pogubne za svaki narod u BiH.
U RS ne žive samo Srbi i VNI se pokreće za broj tačkica na Grbu ili slovcima u himni...ali evo, zašto već jednom Skupština ne stavi na dnevni red taj prijedlog pa da vidimo šta će ispasti, da neko konačno preuzme odgovornost za taj potez i krene redom, referendum-Skupština-odluka-odvajanje...ili je bolje manipulisati masom sa tom mogućnošću kad god je to potrebno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  14:36 25.11.2008
Preporuka: 2

Re: Odvajanje=Ukidanje

Sve zavisi od glasaca i partija. Nista ne garantuje da se stvari nece radikalno promeniti kroz 15 ili 30 godina.
Kao i u Belgiji, neizvesnost uvek postoji, ali to ne treba da se odrazava na svakodnevni zivot.
Pitanje srpske drzave postoji od kako su je Turci ukinuli. Stalno smo u neizvesnosti ako gledamo istorijski.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  14:36 25.11.2008
Preporuka: 3

Re: Odvajanje=Ukidanje

Aleksandar T
Dokle god se iznose razlozi i tumačenja da je odvajanje RS legitimno i dozvoljeno dotle će po istom principu insistiranje na ukidanju RS na drugoj strani za one koji tu teoriju iznose biti legitimno i dozvoljeno-a obe teorije su jednako ekstremne i pogubne za svaki narod u BiH. U RS ne žive samo Srbi i VNI se pokreće za broj tačkica na Grbu ili slovcima u himni...ali evo, zašto već jednom Skupština ne stavi na dnevni red taj prijedlog pa da vidimo šta će ispasti, da neko konačno preuzme odgovornost za taj potez i krene redom, referendum-Skupština-odluka-odvajanje...ili je bolje manipulisati masom sa tom mogućnošću kad god je to potrebno



Nemoj, Aleksandre. U RS ne zive samo Srbi? Sta je sa ostvarivim povratkom? U kom entitetu je veci? U Zvorniku je Musliman predsednik Opstinskog suda. Daj mi primer za Federaciju? Ispod mog prozora, takodje u Zvorniku, se gradi dzamija. Niko ne ometa gradnju. Navedi mi broj obnovljenih crkava u Federaciji! Po povelji UN narod je nosioc suvereniteta? Molim za smislen odgovor na pitanje: Kako to da ga svi narodi na prostorima EX YU imaju pravo da se nacionalno i teritorijalno odrede, sem srpskog u BiH, Hrvatskoj i Srbiji (Kosmet)? Kako to da je samo u tim slucajevima AVNOJ vazniji od Povelje UN?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  17:58 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Odvajanje=Ukidanje

Dokle god se iznose razlozi i tumačenja da je odvajanje RS legitimno i dozvoljeno dotle će po istom principu insistiranje na ukidanju RS na drugoj strani za one koji tu teoriju iznose biti legitimno i dozvoljeno-
a obe teorije su jednako ekstremne i pogubne za svaki narod u BiH.
U RS ne žive samo Srbi i VNI se pokreće za broj tačkica na Grbu ili slovcima u himni...ali evo, zašto već jednom Skupština ne stavi na dnevni red taj prijedlog pa da vidimo šta će ispasti, da neko konačno preuzme odgovornost za taj potez i krene redom, referendum-Skupština-odluka-odvajanje...ili je bolje manipulisati masom sa tom mogućnošću kad god je to potrebno


I? pa sta ako bude pogubno po BiH?

U RS ne zive samo Srbi... pa i na Kosovu ne zive samo Albanci pa se itekako odvojilo...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar T  23:01 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Odvajanje=Ukidanje

Nikad stvari nisu pogubne po neki geografski pojam, pogubne su po ljude, to sam i napisao...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar T  23:21 25.11.2008
Preporuka: 2

Re: Odvajanje=Ukidanje

Ispod mog prozora, takodje u Zvorniku, se gradi dzamija. Niko ne ometa gradnju. Navedi mi broj obnovljenih crkava u Federaciji!


Svi vjerski objekti se trebaju popraviti bez izuzetka, no u RS imamo nažalost mnogo više posla u toj vrsti građevinskih radova jer su naši vrijedni inžinjeri s početkom 90-ih porušili najveći broj bogomolja od "drugih"...ista politika koja je odobravala rušenja tuđih bogomolja je Srbe koji su se odlučili vratiti na svoja ognjišta nakon, sada našeg Svetog, Dejtona prozivala izdajnicima tako da se Srbi nisu vraćali recimo u Drvar ili Glamoč, Grahovo...a da ne pričamo o povratku u Sarajevu, bilo je proglasa da zapale svoje kuće nakon potpisivanja Sporazuma i da idu na Pale ili gdje će se već graditi Srpsko Sarajevo...svi znamo dokle su stigli ti radovi... koliko sam informisan jedan broj pravoslavnih objekata koji su srušeni se obnavlja, u MO se pokrenuo projekt obnove Saborne Crkve...Mislim da treba proučiti AVNOJ da dobiješ te odgovore i trebalo ga je proučiti posebno kada je potpisivan..no to je već neka druga tema
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vracarac92  10:03 26.11.2008
Preporuka: 2

Re: Odvajanje=Ukidanje

Aleksandre, Aleksandre...
Ovaj put baš ružno preteraste.
Ufekalisaste do balčaka.

Do viđenja
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar T  10:33 26.11.2008
Preporuka: 1

Re: Odvajanje=Ukidanje

Da li nešto od ovog što sam napisao nije tačno?
Argumenti su ono što vas čeka na svakoj kasi, broj argumeneta koje skupite a idu vam u korist čine vas uspješnim ili neuspješnim, pojedincem iili narodom, svejedno...i nisam ja to tako ufekalisao već oni čije likovi na majicama i dalje najbolje idu po našim pijacama....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  11:04 26.11.2008
Preporuka: 1

Re: Odvajanje=Ukidanje

Aleksandar T
Da li nešto od ovog što sam napisao nije tačno?
Argumenti su ono što vas čeka na svakoj kasi, broj argumeneta koje skupite a idu vam u korist čine vas uspješnim ili neuspješnim, pojedincem iili narodom, svejedno...i nisam ja to tako ufekalisao već oni čije likovi na majicama i dalje najbolje idu po našim pijacama....


Ajde ako treba crtati -- odvajanje RS je legitimno, bas koliko je legitimno i odvajanje Kosova od Srbije. Drzava nastaje kada je u stanju da formira vlast nad narodom na teritoriji koju kontrolise (dobro, u nekim slucajevima uz 'malu pomoc mojih prijatelja' -- osnovni elementi drzave su efektivna vlast, teritorija, narod. Legitimitet drzavi daje narod koji podrzava postojanje takve drzave, u suprotnom dolazi do njenog raspada (pa setimo se SSSR ako ne bas malo bliskiji i jasniji primer SFRJ). Treba prouciti malo teorije o drzavnom razlogu.

BiH nema efektivnu vlast nad narodom na zaokruzenoj teritoriji.

BiH ne moze biti nikad funkcionalna drzava jer nema podrsku dva od tri naroda koji u njoj zive. I postojace kakva takva dok mali prijatelji jednog naroda drze bure baruta pod pritiskom.

Let's face it.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Inner Party  15:29 25.11.2008
Preporuka: 0

Neke teze...

#Link  Replika: 21
I
Ako se pogleda zadnjih15-tak godina - srpski narod je uvek gubio. Nije tesko doci do zakljucka da ce vremenom najverovatnije izgubiti i RS. Da li je moguce smanjiti verovatnocu da se to desi?!


II
1) Nefunkcionalna i siromasna drzava BiH znaci odlazak mladih i strucnih Srba u Srbiju (a i Hrvata u Hrvatsku)
2) Odlazak Srba i njihov manji natalitet znaci brzo menjanje nacionalne strukture RS
3) Opste favorizovanje Bosnjaka od strane svetske zajednice znaci bolje sanse za ekonomski razvoj. Sa njim i veci natalitet.

III
Dakle, imacemo verovatno bosnjacku BiH, za nekih 20-30 godina.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
lajko_trinidad  15:51 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Neke teze...

Po toj logici imaćemo i Srbiju sa većinskim Albanskim stanovništvom za 20-30 godina.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Inner Party  15:56 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Neke teze...

lajko_trinidad
Po toj logici imaćemo i Srbiju sa većinskim Albanskim stanovništvom za 20-30 godina.



Da li je moguce smanjiti verovatnocu da se to desi?!

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  16:17 25.11.2008
Preporuka: 2

Re: Neke teze...

Preterujete sa ovim panicnim predikcijama.
Skoro sve drzave u Evropi ima tendenciju smanjenja nataliteta.
Medjutim jaki i stabilni drzavni aparati mogu da podnesu povecanje broja stranaca.
Treba jacati srpske drzave i entitete i braniti ih raznih nahpasti. Budite optimisti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  18:00 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Neke teze...

Po toj logici imaćemo i Srbiju sa većinskim Albanskim stanovništvom za 20-30 godina.


Necemo, jer se Kosovo odvojilo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
flipper58  18:20 25.11.2008
Preporuka: 1

Re: Neke teze...



Posto Albanci i danas protestuju ocigledno se nisu odvojili.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
talicni  19:25 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Neke teze...

Inner Party
I
Ako se pogleda zadnjih15-tak godina - srpski narod je uvek gubio. Nije tesko doci do zakljucka da ce vremenom najverovatnije izgubiti i RS. Da li je moguce smanjiti verovatnocu da se to desi?!

Heh zabrinuti nacionalista. Na osnovu cega si zakljucio da ce RS nestati?

II
1) Nefunkcionalna i siromasna drzava BiH znaci odlazak mladih i strucnih Srba u Srbiju (a i Hrvata u Hrvatsku)
2) Odlazak Srba i njihov manji natalitet znaci brzo menjanje nacionalne strukture RS
3) Opste favorizovanje Bosnjaka od strane svetske zajednice znaci bolje sanse za ekonomski razvoj. Sa njim i veci natalitet.

Ekonomski razvoj obicno prati manji natalitet, zato moli boga da se muslimani ekonomski razviju.

III
Dakle, imacemo verovatno bosnjacku BiH, za nekih 20-30 godina.

Jedino rjesenje je da takvi poput tebe nadju nacinalno zabrinutu Srpkinju i da prilegnu na posao cinjenja Srpcica.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Inner Party  20:59 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Neke teze...

talicni
Na osnovu cega si zakljucio da ce RS nestati?
Ekonomski razvoj obicno prati manji natalitet, zato moli boga da se muslimani ekonomski razviju.
Jedino rjesenje je da takvi poput tebe nadju nacinalno zabrinutu Srpkinju i da prilegnu na posao cinjenja Srpcica.


Kao prvo, javite se nadleznoj NGO da Vam objasni da se kaze Bosnjaci, a ne muslimani. Onda, ja nemam nista protiv ekonomskog razvoja Federacije, jer ekonomski razvoj stavlja nacionalne tenzije u drugi plan. I, na kraju, ja cu da pravim decu, a ne Srpcice ili stagod...

PS

Zakljucio sam da ce RS nestati isto kao sto sam krajem devedesetih zakljucio da ce nam uzeti KiM. Ako na Zapadu imaju stav da je slaba Srbija jednaka jakom Balkanu (ili exYU prostoru) - onda je jasno da ce EU i SAD uraditi sve da oslabe Srbiju.

PS2

"To sto sam ja paranoican, ne znaci da mi neko ne radi o glavi".

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Cyrano de Bergerac  21:19 25.11.2008
Preporuka: 0

Re: Neke teze...

Inner Party
"To sto sam ja paranoican, ne znaci da mi neko ne radi o glavi".

I obrnuto.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vracarac92  10:02 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Neke teze...

Treba jacati srpske drzave i entitete i braniti ih raznih nahpasti. Budite optimisti.
Preporuka
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  10:24 26.11.2008
Preporuka: 0

Re: Neke teze...

Treba jacati srpske drzave i entitete i braniti ih raznih nahpasti.

a napasti su?

ko tacno?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Prethodna
Sledeća idi na stranu Idi

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA