Psihopata

nsarski RSS / 26.11.2008. u 21:16

hannibal.jpg

Kad čuju reč psihopata, ljudi obično pomisle na masovne ubice, počinioce bizarnih i surovih zločina, devijantne tipove kao što je Čarls Menson, na primer, ili nemilosrdne diktatore koji su svet zadužili neopisivom količinom zla. Medjutim, ovakva asocijacija je samo delimično tačna.
Najpre, kad se za nekoga kaže da je psihopata, onda to nije dijagnoza - takva dijagnoza ne postoji u medicini - već se radi o psihološkom konstruktu koji služi da opiše odredjen profil ličnosti. Nisu sve psihopate kriminalci, niti su svi kriminalci psihopate.
Psihopata se definiše kao osoba koja nalazi zadovoljstvo u ispunjavaju seksualnih, kriminalnih ili agresivnih impulsa i nesposobnosti da nauči iz prethodnih grešaka. Ljudi ovog profila ispoljavaju antisocijalno ponašanje i imaju nedostatak griže savesti. U svakom slučaju, psihopate ne moraju obavezno da budu kriminalci, već mogu biti uspešni u svom poslu. Na nekim poslovima je čak poželjno imati nekoga sa psihopatskim karakteristikama ličnosti (desetari za vojnu obuku, na primer). Psihopata koga poznajete uopste ne mora da izgleda i ponaša se kao Psiho - to moše da bude i čovek kao Jozef Fritzl koji je u podrumu godinama drzao zatvorenu devojku, a istovremeno vazio za uzornog i poštenog gradjanina.
Pošto psihopatija nije dijagnoza, onda i ne postoji ustaljen način da se ona leči. Štaviše, mnoge psihopate kojima je ukazivana pomoć u promeni svog odnosa prema drugima su često to što su naučili od stručnjaka iskoristili da postanu još suroviji prema svojoj okolini. Ukratko, psihopate su neizlečive.
Još uvek vlada prilična konfuzija izmedju termina psihopata, sociopata, i antisocijalna ličnost. Ja se ipak nadam da je jasno o kakvim ljudima je ovde reč.
Ključna karakteristika psihopate (ali ne i jedina!) je odsustvo griže savesti i saosećanja prema drugima. O takvim ljudima su tomovi knjiga napisani, od književnih likova, do istinskih opisa slučajeva sadističkog i bezosećajnog ponašanja, kroz istoriju a i danas. (Još je Teofrast, Aristotelov učenik, napisao knjigu Beskrupulozan čovek).
Jedan od svetskih autoriteta za psihopatiju je R. Hare, kanadski psiholog koji se bavio psihologijom kriminalaca, ali i drugih koji pokazuju ovu vrstu psihološkog profila. Na njegovom sajtu se mogu naći upitnik i drugi detalji vezani za rezultate njegovih istrazivanja. Posebno se moše naći spisak osobina koje se često sreću kod psihopata - a to su, pored ostalog, bezosećajnost, osećaj preterane sopstvene važnosti i posebnosti, impulsivnost, neodgovornost, parazitski način života. (Znam, znam, i ja mogu da navedem hiljadu primera takvih ljudi. Nekada se govorilo "neka samo deci samo odleti lopta u njegovo dvoriste, i odmah ces da zakljucis kakav covek tu stanuje") 
Interesantno je da je sam Hare u poslednje vreme počeo da proučava psihopatsko ponašanje ljudi na radnom mestu - jedna od njegovih knjiga se zove Snakes in suits (Zmije u odelima, psihopate na poslu).
Računa se da oko 1% opšte populacije ima psihopatske crte ličnosti, i da čitavih 7-10% uposlenih u firmama mogu tako da se karakterišu. Takvi ljudi uspevaju u kompetitivnom okruženju, i ponekad mogu da budu miljenici viših instanci u hijerarhiji kompanije. Oni, takodje nepodnošljivi, ili ozbiljno zagorčavaju život ljudima koji imaju tu nesreću da sa njima rade. Oni su manipulativni, eksploatatorski i nemilosrdni tipovi kojih se treba kloniti. Takve tipove smo svi imali prilike da sretnemo - u školi, na radnom mestu, u komšiluku. Medjutim, ovo nije priča samo anegdotalne prirode - psihopate na random mestu mogu da nekad budu od koristi na kratke staze, ali njihovo prisutvo uništava saradnju i koheziju kolektiva, pa su u poslenje vreme mnoge kompanije počele da razmišljaju o ovom problemu.
Poznati australijski dramaturg David Vilijamson je napisao poznatu dramu Operator koja obradjuje upravo ovu situaciju - radi se ‘'operacijama'' psihopatske ličnosti na radnom mestu.
Drama doživljava veliki uspeh širom sveta, posebno zato što skreće pažnju na ovaj ozbiljan - a često zataškavan - problem.
Umesto te drame, ja sam za ovo praznično izdanje postavio drugi tekst koji na jezgrovit način prikazuje ‘'operacije'' jednog psihopate u lister odelu. On u ovom monologu razgovara sa pet osoba - svojim advokatom, svojom zenom, svojim podredjenim, svojim drugarom i svojom ljubavnicom. Iz toga se moze lako yakljuciti o kakvoj je osobi rec. 

      

    Zakon Rokenrola

 

Dark-Knight-movie-06.jpg

Eksperiment u blogovanju 

(Osvetljen svetlom, čovek sedi u kancelarijskoj stolici sa točkovima, i kortlja je preko bine. Skače sa stolice i viče u slušalicu bežičnog telefona. Korača, izvija se, dok viče u slušalicu)

Frenk, Frenk, Frenk...šta je rekao? On će da me tuži? On će mene da tuži? Da li si mu rekao sa kim se on zeza ovde, Frenk? Da li si mu rekao sa kim se on ovde zajebava, Frenk? Zajebava se sa Bogom, Frenk - da li si mu to rekao? Da li si mu rekao šta Bog uradi kad se neko sa njim zajebava, Frenk? Da li si čuo za Sodomu i Gomoru, Frenk? To ću da napravim od njegove face!

Ne, ne, ne, ne, ne Frenk - ne želim to da slušam. Da me tuži? Da me tuži? Oduvaću ga, Frenk, odraću mu kožu, oglodaću mu kosti, napiću mu se krvi, decu ću da mu pojedem, Frenk!

I uživaću u tome - znaš zašto? Zato što je on budala, idiot i seronja što se samnom zajebava, Frenk, zato! Trebao je to da zna!...

Ne, ne, ne, Frenk - ni reč više neću da čujem! (Glasno peva: La-la-la-la, la-la-la-la!) Da me tuži? Da me tuži? Pozovi ga odmah i kaži mu ... kaži mu ...Čekaj - ne zovi ga, nemoj da ga zoveš ... Pozovi njegovu decu i kaži im da se spreme da budu pojedena! Zdravo, Frenk!

(Odlazi do omanjeg stola na levoj strani i viče u interkom)

DIJANA! DIJANA! Ko je na liniji broj jedan? ... Moja žena? Ostavi je da čeka ... Šta ima za ručak? Umirem od gladi ... nije bitno, bilo šta ...nije bitno, Dijana, bilo šta - umirem od gladi! (Pauza) Ne, neću to! (Pauza) Neću ni to ... neću ribu ... neću ribu, neću arugulu, neću sušene paradajze ni torteline od integralnog brašna ... treba mi hrana, Dijana - znaš šta znači kad kažem ''hrana''? Za razliku od tebe, ja sam ljudsko biće, potrebna mi je hrana, treba mi kafa - molim te donesi mi kafu .. Pozovi Džefa Kavanoa, stavi ga da čeka na liniji dva - pozovi Dejva Simpsona, stavi ga na liniju tri...hvala!

(Pritiska dugme na telefonu, postaje srdačan i prirodan)

...Zdravo draga ...Znam! Stalno joj govorim i ponavljam ''Ne ostavljaj moju ženu da čeka na vezi'', i ona te ostavi da čekaš. Izvini. Šta si radila danas? ... To je lepo - koliko je koštalo? ... Ne, ne, ne! Potroši novac - on tome i služi ...Tome novac i služi ... (Trlja čelo)

Kako je Džeremi? ... Zašto je to uradio? Ne, ne - zašto je ugrizao tog malog, Sonja? ... Ja sam mu rekao? Nisam mu ja rekao nikoga da grize ... Sonja, nisam mu rekao - ... Nemoj da mi pričaš šta mu ja govorim ... rekao sam mu - ... mogu li ja sada da kažem, molim te? Rekao sam mu ''Sledeći put kad ti neki dečak nešto uradi, uzvrati mu duplo'', to sam mu rekao. Ne zanima me šta kaže njegov terapeut! Ne zanima me šta kaže njegov terapeut - njegov terapeut je beskorisni prevarant! ... Ne, ne, čekaj - znaš šta ću da kažem Džeremiju? Reći ću mu ''Džeremi, ugrizi tvog terapeuta!'' Neka malo na tome radi.

Šta još?... Kako je to izvela? Kako je uspela da to stavi u mikrotalasnu rernu, Sonja? ... Ne, čekaj, koliko je to? - tri mikrotalasne rerne za dve godine? ... moramo sada da kupimo novu? ... Ne, ne samo hoću nešto da kažem: Kad bi ti zapošljavala ljude koji dolaze iz zemalja u kojima postoji struja, sada ne bi imali ovaj problem ... pa, moraš da joj kažeš ... kako to misliš ''Daće otkaz''? .. neće dati otkaz - njoj je odlično. Provodi ceo dan u luksuznom njujorškom stanu! Ja provedim ceo dan u ovoj kancelariji i ubijam se od posla da bi ona mogla da boravi u mom luksuznom njujorškom stanu! Ona tu provodi više vremena nego ja!

NE VIČEM! (Govori tiše) Ja ne ... ovo nije vikanje ... jel' ja vičem? Sačekaj malo, jel' ja vičem? Jel' ovo vikanje? Ovo nije vikanje - ovo je dikutovanje. Mi diskutujemo ... mi imamo diskusiju...

(Patronizujuće) Pa, očevidno si suviše uzbudjena da bi sada mogla normalno da razgovaraš, pa ćemo da nastavimo kad dodjem kući ... malo ću da okasnim večeras ... oko devet ...

Imam mnogo da radim! Sonja, da li ti misliš da ja volim ovde da robujem i da se znojim danju i noću kako bi ti i Džeremi bili bezbedni i slobodni? Da li?

Nije prošlo dve nedelje ... Nije prošlo dve nedelje, baš smo imali prošle -

U redu, u redu ... imaćemo seks sutra uveče, u redu? ... Neću da zaboravim - zapisaću u podsetnik!

Slušaj, draga, radim mnogo. Sledećeg meseca otići ćemo u St. Bart, iznajmićemo kuću uz more, i vodićemo ljubav svaki dan na plaži.

Neće ti ući pesak medju noge! Slušaj, moram da prekinem, dvadeset ljudi me čeka na vezi...

Ha? ... Ne, nemoj da ofarbaš kosu - ne, nemoj ni da se ošišaš! Ništa ne radi sa kosom ... nemoj da počinješ sa tim ucenama o kosi ... Ni kana, ništa! Hoću da izgledaš večeras kad dodjem kući isto kao što si izgledala kad sam jutros pošao na posao, to hoću ... moram da prekinem ...

Poljubi Džremija za laku noć umesto mene, okej? Pozdravi i tvoju mamu u moje ime ... U redu, okej ... Šta?! ... Sok od pomorandže. Dobro. U redu....i ja tebe volim ... doći ću oko pola jedanaest ... Zdravo!

(Odlazi do interkoma)

Dijana, šta radiš tamo, uzgajaš tu hranu?! Hajde požuri! Osećam se kao dete na posteru za pomoć gladnima u Etiopiji. Rebra mi se vide, muve mi idu po licu, biću mrtav za pet minuta -  hajde požuri!

(Pritiska dugme na telefonu, počinje da govori, onda se zavali u stolicu sa desne strane i vodi veoma opušten razgovor)

Džef? Ej, čoveče, kako ide? ... Nije loše, nije loše ... Da, završio sam taj dil juče ... Ne, zaradio sam dvadeset hiljada - pristojno. Slušaj ovo, čoveče - jutro sam napravio posao i zaradio sedamdeset pet hiljada. Znaš kako se kaže ''Sto hiljada ovde, sto hiljada onde - i već počinjemo da govorimo o ozbiljnoj lovi''...

Ne znam - možde ću da kupim Poršea za vikendicu, da ga parkiram ispred igrališta za tenis, da sekiram komšije. Ne da ga vozim, samo da ga držim tamo sve vreme ...  Ha? Ne, ne mogu da ga vozim - ne umem da vozim sa menjačem ... To je dobra ideja - Range Rover, oni su dobri. Veoma ekološki, zar ne? Možda ću da kupim jedan takav.

Ne, ne mogu, ne večeras. Radim nešto ... Koga radim? Neću da ti kažem. Džef, ako kažem tebi ti ćeš reći Nadin i ona će reći Sonji ... veoma lepa ... bolja ... bolja nego ona ... bolja i od nje ... da, ima grudi - da ima noge, ima ruke, ima glavu. Sve ima. Džef, najbliže sto si ti bio tako lepoj devojci je bilo onda kakda si kupio sliku Vane Vajt .. ha-ha ... i slušaj ovo, ona je umetnica. Ona je vrlo, vrlo osećajna. Pokupila me u baru - kako sam mogao da je odbijem?

Džef, za razliku od tebe, ja se još uvek držim idealizma iz sezdesetih. Još uvek sam posvećen iskustvu i istraživanju ... nazalost, ti si tu davno bitku predao, ali za mene je to stvar principa.

Možemo da se nadjemo sutra uveče, da igramo rukomet, popijemo par pića u mom klubu? ... Ne, ne u mom klubu, Džef. Moj klub je lepši od tvog - čistiji, bezbedniji, ekskluzivniji...

(Ustaje)

U redu? Moram da prekinem, imam mnogo da radim, za razliku od tebe ... hvala ...hvala. Ja sam genije. Ja sam najbolji. Niko mi nije ni blizu. Pustiću tebi da mi se približiš, Džef, možeš da mi duvaš ... zdravo!

(Pritiska digmad na telefonu i nastavlja da govori, agresivnije, nestrpljivo, hodajući ponovo)

Dejv, Dejv, jel' mogu ja samo jednu stvar da kažem? Slažem se s tobom sto pedest posto! ... Ne, ne, Dejv, taj čovek je divno ljudsko biće, on je čovek, on je sjajna osoba ... ja ga volim, užasno se osećam sto moram da ga otpustim...

Da, razumem to, znam da mu je pedeset osam godina ... znam da će izgubiti penziju ... razumem to, ali, Dejv, Dejv, Dejv, Dejv!...

Postoje dve strane ovog argumenta - ne zaboravi i ljudsku stranu jednačine!...

Kad sam tek došao u ovu firmu, taj čovek mi je bio kao otac - kao rodjeni otac mi je bio. Volim ga - kao da smo u krvnom srodstvu ... srce mi se cepa što moram da ga otpustim, Dejv!...

Da, da, da ... znam da ima važnu operaciju sledeće nedelje - to nije moj problem, ja nisam njegov lekar, Dejv, ja sam mu gazda.

Ne....ne ... ne ... ali - ali - ali - ali Dejv! Dejv! Ti si govorio pet minuta bez prestanka, mogu li ja nesto sada da ubacim? Ovaj covek .. taj čovek ne ispoljava performanse više. Ne grize više. On je na lakoj muzici a ovo je mesto za rokenrol! Meni treba hevi metal ovde, Dejv - treba mi produkcija - treba mi performansa!

Da, ali, Dejv, Dejv, Dejv!

Da budem malo jasniji: da li ti se dopada tvoj Mercedes kombi? Dopada ti se tvoja vikendica? Dopada ti se bazen koji imaš? Voliš da se skijaš u Aspenu? Voliš duge ručkove, telefon u kolima, tu jahačku školu u koju si upisao ćerku? Ko plaća za sve to, Dejv? Ne, čekaj - šta misliš ko plaća za sve te stvari?

Profit, to - kaži ''profit''. Dejv! Kaži ''profit'' ... samo hoću da čujem da to kažeš ... Kaži! Hvala...

Sada, sada, sada, Dejv, kada sekira profita padne, svačija glava može da odleti. Ja mogu da izgubim posao sutra, ti možeš da izgubiš posao sutra. Ti možeš da izgubiš posao danas, možeš da izgubiš posao za pet minuta ako nastavimo ovaj glupi razgovor. Jer, da ti kažem iskreno, Dejv, hoću da se tog čoveka tek sada oslobodim, jer on sada traći tvoje vreme, traći moje vreme, i svi ljudi u firmi traće vreme, i moram onda da se zapitam ''U čemu je poenta?'' U čemu je poenta, Dejv - u čemu je poenta. U čemu je tvoja jebena poenta!? HOĆEŠ LI MI REĆI U ČEMU JE TVOJA JEBENA POENTA, MOLIM TE?

Dejv?...

Nisi siguran? U redu, da te ovo pitam: da li si srećan što radiš u ovoj firmi? ... Ne, mislim, da li si srećan što radiš u ovoj firmi ... Jesi? Dobro je, jer ja želim da ti budeš srećan.

(Odjednom se smeje)

Okej..U redu... ne, ne - nema ljutnje. Radio sam mnogo ... okej ...u redu, razumem ... pozovi kadgod hoćeš ... pozdravi Džudi u moje ime ...Dženet?... pozdravi Dženet ...okej..u redu ...čuvaj se.

(Isključuje vezu i viče u interkom)

DIJANA, DA TI OLAKŠAM POSAO: STAVI SVOJU RUKU U MIKROTALASNU RERNU, ISPECI JE, I DONESI JE OVAMO!

KO JE NA LINIJI ČETIRI?...

JA ĆU.

(Pritisne još nekoliko dugmadi, onda vrlo opušteno, prijatnim glasom)

Zdravo...

Nista...Pravim pare - sta ja drugo radim? ... Radim teško ... sada kad si me ti pozvala, sve mi je teže i teže ... Um-hmmmm...

(Sedne u stolici)

Jel' si bila dobra devojčica? ... Oh, stvarno? Šta praviš? ... Skulpturu, to je zanimljivo. Kakvu skulpturu? ... Napravila si skulpturu konja i preko cele skulpture napisala reč ''konj''? To je veoma konceptualno, Ivet...

(Proverava sat, suzbija zevanje)

Kako to misliš da zvučim kao da se dosadjujem? Naravno da se ne dosadjujem, ja volim da pričam o tvojoj umetnosti! Baš sam nekome pre deset minuta rekao kakvu divnu umetnost imaš ... Ivet, Ivet, mogu li samo nešto da kažem? ... Ne, mogu li ja nešto da kažem?

Kada bi ti imala devedest pet godina i bila u kolicima, ja bih te još uvek voleo, i znaš li zašto? Zato što volim tvoju umetnost, eto zašto ... Naravno da sam ozbiljan, naravno da to mislim - i kada mi kažeš te stvari ja se naljutim i zbunim ... i ... poželim da dodjem kod tebe i .. dobro te ispljeskam!

(Ozbiljan izraz na licu se pretvara u osećaj zadovoljstva dok sluša šta bi ona njemu uradila)

Oohhh ... to bi me bolelo! Po celom telu? I onda šta bi uradila? ... Celu stvar!? Telefon se usijava, Ivet - prestani! ... Ne, ne to! Sve samo ne to (smeje se) ...

Šta sam učinio da bih zaslužio ovoliku pažnju? Ja sam prilično dobar momak, zar ne?...

Um-hm, i ja tebe volim I ja tebe volim... Naravno da ozbiljno mislim. Ivet, kad kažem da te volim, zaista ozbiljno mislim da te volim Niko na celom svetu ne zna šta ljubav znači kao što ja znam šta znači kad ti kažem ''volim te''. Niko nikad ranije nije voleo kao što ja volim kada te volim. Jer moj život ne bi imao smisla kada te ne bih voleo.

(Tokom celog ovog razgovora, njega je privukla neka mrlja na cipeli. Pokušavao je da je izgrebe tokom razgovora, i sada je totalno obuzet tom mrljom, ali nastavlja razgovor bez zastoja)

Naravno da ozbiljno mislim, naravno da ozbiljno mislim. Zar bih te ja lagao?...

(Gleda na sat)

Čuj, Ivet, upravo mi je ušao šef - moram da prekinem ... Kad ćemo se videti? ... Oko šest? U stanu? U redu ... hoću ...pravi skulpture ... ćao i tebi.

(Pošalje joj glasan poljubac preko telefona, iskljucuje vezu, i obraća sa inetrkomu)

Dijana, zaboravi na hranu, zaboravi na kafu. Pošalji mi Maaloksa, dečka što glanca cipele, i ne odgovaraj na pozive. Hvala!

(Svetla se ugase)



Komentari (205)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 21:27 26.11.2008

Prepade me

Naslov a tek slike , pa kako da spavam veceras? Necu ni da citam , cekacu da svane, vidimo se ujutru

PS
Ipak sam procitala i ta radoznalost je ubila u meni svaku zelju da upoznajem neke nove ljude (ljudozdere), ovi koje vec poznajem nisu takvi a od ovoga mi se podigao zeludac. Znam neke takve ali veruj, bezim na drugu stranu ulice kada ih prva spazim.Brrrr
nsarski nsarski 21:30 26.11.2008

Re: Prepade me

mariopan
Naslov a tek slike , pa kako da spavam veceras? Necu ni da citam , cekacu da svane, vidimo se ujutru

Nisam hteo da te plasim:)))
Zapravo, onaj tekst dole je prilicno smesan.
ipsi ipsi 21:35 26.11.2008

Re: Prepade me

Ajde sto je tekst zaista smijesan, ali sto ga ja procitah kao da sam drzah slusalicu
ivana23 ivana23 21:37 26.11.2008

***

nsarski nsarski 21:37 26.11.2008

Re: Prepade me

Ajde sto je tekst zaista smijesan, ali sto ga ja procitah kao da sam drzah slusalicu

Haha, to je zaista konceptualno....
nsarski nsarski 21:38 26.11.2008

Re: ***

ivana23

Prva, tacno...Cestitam!
Jel se jos nesto dodeljuje?
ivana23 ivana23 21:39 26.11.2008

Re: ***

ipsi ipsi 21:42 26.11.2008

Re: Prepade me

"Kada bi ti imala devedest pet godina i bila u kolicima, ja bih te još uvek voleo, i znaš li zašto? Zato što volim tvoju umetnost, eto zašto ... Naravno da sam ozbiljan, naravno da to mislim - i kada mi kažeš te stvari ja se naljutim i zbunim ... i ... poželim da dodjem kod tebe i .. dobro te ispljeskam!"



Nisam siguran u postotke, cini mi se da je ono sto se do jucer nazivalo psihopatom danas stil zivota vecine.
vishnja92 vishnja92 22:20 26.11.2008

Re: Prepade me

Zapravo, onaj tekst dole je prilicno smesan.

nije smesan.
preteran i pranaglasen da, smesan ne.

dole nize cu nesto da te pitam, kad stignem
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:46 27.11.2008

Re: Prepade me

Nisam siguran u postotke, cini mi se da je ono sto se do jucer nazivalo psihopatom danas stil zivota vecine.


Nsarski da prizna da je inspiraciju za ovaj blog dobio nakon čitanja priča iz porodilišta s mog vebsajta.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:42 26.11.2008

kad smo već kod psihopata

moj omiljeni je
mariopan mariopan 21:47 26.11.2008

Re: kad smo već kod psihopata

Srđan Mitrović
moj omiljeni je

E , od ovoga ni ja nisam zaspala nekoliko meseci a bas nisam strasljiva zivuljka. Najgora scena mi je ona na kraju filma , kada on pada sa terase ...ali u sledecoj sceni ga nema , ustao i otisaooooooo, joj , zato ja odoh da lalam veceras mi je dosta manijaka.Laku noc.
ivana23 ivana23 21:51 26.11.2008

Re: kad smo već kod psihopata

Laku noc.


nsarski nsarski 23:01 26.11.2008

Re: kad smo već kod psihopata

Srđan Mitrović
moj omiljeni je

Sjanog psihopatu (mirnog ali nepodnosljivog) je odigrao Dzek Nikolson u "As good as it gets".

scabies scabies 23:47 26.11.2008

Re: kad smo već kod psihopata

Film sam gledala davno (pre bilo kakvih znanja iz psihijatrije) pa mi je nekako ostao utisak da je pre rec o opsesivno-kompulsivnom poremecaju rec... Ili nisam obratila paznju na druge dimenzije. U svakom slucaju-mogla bih da pogledam ponovo.
I dodala bih da su psihopate bez kapaciteta za emocionalno ulaganje u druge.
P.S. Tekst odlican! Preporuka!
mirelarado mirelarado 21:53 26.11.2008

Ko pati zbog psihopata?

Da, završio sam taj dil juče ... Ne, zaradio sam dvadeset hiljada - pristojno. Slušaj ovo, čoveče - jutro sam napravio posao i zaradio sedamdeset pet hiljada. Znaš kako se kaže ''Sto hiljada ovde, sto hiljada onde - i već počinjemo da govorimo o ozbiljnoj lovi''...


Sve mi se čini da je među krivcima za recesiju koja se kao pošast širi po svetu veliki postotak ovakvih likova...
Lako ih je prepoznati kada su ovako karikirani. Ali, u stvarnom životu i nisu baš toliko providni. Kako se zaštititi?
ipsi ipsi 22:01 26.11.2008

Re: Ko pati zbog psihopata?

Zastititi od koga?

Legitimno je pravo obrnuti novac ako si sposoban....nekome je pojam sto evrica, a nekome je ispod ponosa milion istih.

Isti nisu ni najmanje krivi za danasnju recesiju, samo se novac ponovo dijeli.

E sad, jesu li dosli sposobniji od dosadasnjih ili su dosadasnji samo osjetili kako da jos vise zarade, druga je stvar.
mirelarado mirelarado 22:09 26.11.2008

Re: Ko pati zbog psihopata?

Legitimno je pravo obrnuti novac ako si sposoban


Ama ovi "obrtači virtuelnog novca" nisu sposobni, jer da jesu, ne bi svakih nekoliko desetleća izazivali opšti krah.
I da, ja bih bežala od ovakvih ljudi ksakav je ovaj gore, glavom bez obzira. Mislim da ovaj naš svet opstaje zahvaljujući sasvim drugačijim ljudima.
ipsi ipsi 22:13 26.11.2008

Re: Ko pati zbog psihopata?

pa i opsti krah je u sluzbi okretanja novca, to je valjda jasno.

Sad, mozemo mi da moralisemo do sudnjega dana, ali cinjenice ostaju cinjenice...oni odlucuju i kada je prosperitet i kada je recesija....sposobni ili ne, ne mijenja nista.

ivana23 ivana23 22:16 26.11.2008

Re: Ko pati zbog psihopata?

ipsi
pa i opsti krah je u sluzbi okretanja novca, to je valjda jasno.Sad, mozemo mi da moralisemo do sudnjega dana, ali cinjenice ostaju cinjenice...oni odlucuju i kada je prosperitet i kada je recesija....sposobni ili ne, ne mijenja nista.


mirelarado mirelarado 22:22 26.11.2008

Re: Ko pati zbog psihopata?

Sad, mozemo mi da moralisemo do sudnjega dana, ali cinjenice ostaju cinjenice...oni odlucuju i kada je prosperitet i kada je recesija....sposobni ili ne, ne mijenja nista.


Ne bih da delim moralne lekcije, taman posla, al' što se mene tiče: daleko im lepa kuća.
vishnja92 vishnja92 22:24 26.11.2008

Re: Ko pati zbog psihopata?

Ivano, briljiras :)))
nsarski nsarski 22:53 26.11.2008

Re: Ko pati zbog psihopata?

Sve mi se čini da je među krivcima za recesiju koja se kao pošast širi po svetu veliki postotak ovakvih likova...

Ja cu poceti kao Ivana23 - pricam u slikama:
ivana23 ivana23 22:54 26.11.2008

***

Inner Party Inner Party 22:00 26.11.2008

Film


(desetari za vojnu obuku, na primer)




Ovaj psihopata bi svakog "motivisao" na rad! Cak sam cuo da ga je jedna zena pozvala da licno dodje kod nje kuci i da malo prevaspita njenog neposlusnog sina...


PS

Najstrasnijeg psihopatu kog sam ikada video je tumacio Dylan Baker u filmu Happiness (1998).
nsarski nsarski 22:54 26.11.2008

Re: Film

Ovaj psihopata bi svakog "motivisao" na rad!

Pa, ima i onaj u "Oficir i dzentlmen".
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 00:50 27.11.2008

f m j

Inner Party

Ovaj psihopata bi svakog "motivisao" na rad! Cak sam cuo da ga je jedna zena pozvala da licno dodje kod nje kuci i da malo prevaspita njenog neposlusnog sina...



:) legendaran lik, izvrsni dijalozi

inace, kjubrik ga je posto je vojno lice u pocetku angazovao
kao instruktora, konsultanta za glumca koji je trebao tumaciti
ulogu desetara ali kako je vreme odmicalo stenliju je postalo
jasno da je najbolje resenje da njemu poveri tu ulogu

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:10 26.11.2008

ups

zaboravio sam da se i nje jaaako plašim....
Inner Party Inner Party 22:14 26.11.2008

Re: ups

Srđan Mitrović
zaboravio sam da se i nje jaaako plašim....




malanka malanka 23:52 26.11.2008

Re: ups

Nije da nije, a nije ni da nije..

margos margos 04:54 27.11.2008

Re: ups

Uhhhh.... ova druga je groznija ... Brrrrrrrrr.........
mariopan mariopan 14:58 27.11.2008

Re: ups

margos
Uhhhh.... ova druga je groznija ... Brrrrrrrrr.........

Ma nije
Ona samo JAKO VOLI tog pisca a on, nezahvalnik jedan, hoce da bezi.
man ray loves me man ray loves me 22:18 26.11.2008

Ed Gejns

covek koji je posluzio kao inspiracija za Psiha. Ali Hickok nije mogao da ubaci gruesome details. Ed je posle smrti svoje majke iskopavao starije zene sa groblja i odsecao im privatne delove. U njegovoj kuci su pronasli fioku punu pi*aka.

takodje - a sign. psihopate cesto muce zivotinje. ako neko ide unaokolo i ubija pse iz cista mira, samo je pitanje vremena.

a sto se tice filma - he covets, clarice.
ipsi ipsi 22:21 26.11.2008

Re: Ed Gejns

Sta su privatni dijelovi?
ivana23 ivana23 22:23 26.11.2008

Re: Ed Gejns

ipsi
Sta su privatni dijelovi?

Intimni. I nije ...aka, vec ...ki.
man ray loves me man ray loves me 22:23 26.11.2008

Re: Ed Gejns

pa pi*ke. (nemusti prevod od 'private parts')
jel mogu da dobijem analogiju za padez? meni je kao 'fioka puna jabuka' npr.
mirelarado mirelarado 22:24 26.11.2008

Re: Ed Gejns

Intimni. I nije ...aka, vec ...ki.


Može i jedno i drugo: to je dublet .
ipsi ipsi 22:28 26.11.2008

Re: Ed Gejns

ipsi ipsi 22:30 26.11.2008

Re: Ed Gejns

Izvini, zaista nisam razumjeo, ali sada shvatam....ebga, bosna je to

Ali, sad kada razumijem tek vise me fascinira, neka prevede ko kako zeli, ta bolest...ebte, kolika je to "ljubav" prema majci...bolesna...da postanes kolekcionar onoga iz cega si izasao, a nikda nisi shvatio da si nakon samog cina slobodan cojek?!
man ray loves me man ray loves me 22:34 26.11.2008

Re: Ed Gejns

pa nije ih samo skupljao - nosio ih je. anyway, sve to dolazi sa wiki stranice, a ime je bez s - Ed Gein. pojavljuje se i u silence of the lambs kao buffalo bill.
nsarski nsarski 22:55 26.11.2008

Re: Ed Gejns

pa pi*ke. (nemusti prevod od 'private parts')

Deca se uce ovako: private parts su svi delovi tela koje pokrijes na plazi kad si u kupacim gacama ili kostimu.
ivana23 ivana23 23:01 26.11.2008

Re: Ed Gejns

nsarski
pa pi*ke. (nemusti prevod od 'private parts')
Deca se uce ovako: private parts su svi delovi tela koje pokrijes na plazi kad si u kupacim gacama ili kostimu.

Jasno, ali na engleskom govornom podrucju. :))) Ovde je ipak uobicajen izraz intimni delovi (tela).
mirelarado mirelarado 23:02 26.11.2008

Re: Ed Gejns

Deca se uce ovako: private parts su svi delovi tela koje pokrijes na plazi kad si u kupacim gacama ili kostimu.


Intimni delovi tela. Ya enski polni organ, srp. stidnica.
myredneckself myredneckself 13:12 27.11.2008

primer

Može i jedno i drugo: to je dublet .

mačaka-mački( iako drugi oblik liči na dativ jedn.)
darkonduty darkonduty 22:24 26.11.2008

Mene otkidaju


...oni koji su naizgled fini i pristojni i čovjek nikad ne bi pomislio što se tu krije....

myredneckself myredneckself 13:14 27.11.2008

Re: Mene otkidaju

...oni koji su naizgled fini i pristojni i čovjek nikad ne bi pomislio što se tu krije....

That's the point!!!
Gonzo92 Gonzo92 22:33 26.11.2008

Definicija

Psihopata se definiše kao osoba koja nalazi zadovoljstvo u ispunjavaju seksualnih, kriminalnih ili agresivnih impulsa i nesposobnosti da nauči iz prethodnih grešaka


Znaci ako nekome cura zatrudni po drugi put onda je psihopata.
nsarski nsarski 22:56 26.11.2008

Re: Definicija

Znaci ako nekome cura zatrudni po drugi put onda je psihopata.

Ne, nego ako je curu silovao vise puta...
Gonzo92 Gonzo92 23:09 26.11.2008

Re: Definicija

nsarski
Znaci ako nekome cura zatrudni po drugi put onda je psihopata.Ne, nego ako je curu silovao vise puta...


A ako je silovao jednom onda je normalan.
darkonduty darkonduty 22:34 26.11.2008

Jel netko možda ne voli karanfile?



vishnja92 vishnja92 22:39 26.11.2008

Re: Jel netko možda ne voli karanfile?

a zna se - ko ne voli karanfile, ne treba ni da zivi :)))
tu se kriju mnoge zanemarene a antologijske scene domaceg filma.
mariopan mariopan 15:00 27.11.2008

Re: Jel netko možda ne voli karanfile?

darkonduty



Obozavam ga
arabesca arabesca 22:38 26.11.2008

Homo homini homo est...

Homo homini lupus est je poezija.
Realnost je Homo homini homo est.

''...ako je čovek najrazvijenije i najrazumnije živo biće na Zemlji, zbog čega je onda taj isti čovek najveći čovekov neprijatelj. Najveće zlo za čoveka i čovečanstvo leži genetski usađeno u samom čoveku. Čovek je jedino živo biće koje se rađa da uništava čoveka i to čini smišljeno, racionalno, hladnokrvno, iz zadovoljstva, mržnje, obesti, zbog ljubomore, straha, ubeđenja, iz političkih razloga, iz pohlepe, zbog pljačke, seksualne izopačenosti, iz religioznih, ritualnih i rasnih razloga, zbog kanibalizma, iz niskih pobuda, zbog koristi, iz osvete, bez razloga. Čovek uništava sopstvenu vrstu.''

Ovaj fenomenalni citat prebacuje odgovornost na široke narodne mase. Izgleda da od toga ne možemo pobeći sve i da hoćemo. Nažalost, lista naših grehova kako god se zvali (mobbing, nasilje, nebriga, nemoral...) je mnogo dugačka. Predugačka za ovaj jedan život koji živimo. Ili pokušavamo da živimo. Nekako :/
nsarski nsarski 22:57 26.11.2008

Re: Homo homini homo est...

ako je čovek najrazvijenije i najrazumnije živo biće na Zemlji, zbog čega je onda taj isti čovek najveći čovekov neprijatelj. Najveće zlo za čoveka i čovečanstvo leži genetski usađeno u samom čoveku. Čovek je jedino živo biće koje se rađa da uništava čoveka i to čini smišljeno, racionalno, hladnokrvno, iz zadovoljstva, mržnje, obesti, zbog ljubomore, straha, ubeđenja, iz političkih razloga, iz pohlepe, zbog pljačke, seksualne izopačenosti, iz religioznih, ritualnih i rasnih razloga, zbog kanibalizma, iz niskih pobuda, zbog koristi, iz osvete, bez razloga. Čovek uništava sopstvenu vrstu.''

Tacno, ali nisu svi ljudi takvi. Ima ih mnogo koji jesu, ali nisu svi. U tome je spas.
vishnja92 vishnja92 22:47 26.11.2008

ej profesore

tamo pricas o "koristi na kratke staze"

a sta je sa promenama kompletnog okruzenja na duze staze? sa vitalnim opstajanjem psihopata i njihovim ucescem u oblikovanju svega? cenim da je trajni ucinak jednog psihopate vidljiv kao ucinak cetiri prosecna coveka.
naravno - ne ocigledno i ne izbliza.

ili pored ili posle. jel ima nesto o tome?
nsarski nsarski 22:58 26.11.2008

Re: ej profesore

a sta je sa promenama kompletnog okruzenja na duze staze? sa vitalnim opstajanjem psihopata i njihovim ucescem u oblikovanju svega? cenim da je trajni ucinak jednog psihopate vidljiv kao ucinak cetiri prosecna coveka.

To je pitanje o kome se ne raspravlja. Greed je dobar - tako glasi trenutna mantra. I eto gde nas je dovela.
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 23:00 26.11.2008

ево како Мустафа то ради...

Черевићан Черевићан 23:06 26.11.2008

буууа

већ нарушеног живчаног склопа набази старења избегавам овакве филмове зарад могућег буђења непотребне изнутрашње нервозе јер коићеми још ито у овом помахниталом свету. малко ми на садомазохисте сличе конзументи оваквих филмских угођаја. *ебо провода кад избијоскопа истетурам уплашен па морам средином улице какући излагајући себе ризику да ме покупи неки брзотрз возач.

укратко ,хајдук нисам, да небих утртијо од таквих кои сироти . . . . углави блуде. ето, г нсарски ,а ние да се ние могло и научити исастававам, фала.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:09 26.11.2008

Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Ивет је наслабији део...
Она, Ивет, требало би, рецимо, да буде к'о Михалкова Јулија, из Дванаесторице, Погребникова млада љубавница. "Брадавице боје чоколаде, а груди к'о шишарке..." Уметница? Хммммм...? Некакво шездесетосмашко искуство бије из овог дела текста, "жал за младост" тако рећи. Дарја, опрости – Ивет, у литератури је, ипак, блед лик. У животу – то је друга ствар. Практична.

Смејао сам се... Само, овај "твој" није психопата. У ствари, он је прикривени емотивац ;-) И ту му лик "пада". Психопата је Anton Chigurh. Или Свенародни отац из Грузије. Можда и неостварени Бечки сликар...

Видим да Богосјан има фетиш: микроталасне. Згодна ствар, те микроталасне пећнице. Инстант храна: оброк без труда. Инстант секс: "секс неукаљан љубављу". Инстант живот...

Радујем се књизи која ће изаћи. Ево, радо ћу писати рецензију, да ми овај досадашњи труд не пропадне ;-)
nsarski nsarski 23:16 26.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Predrag Brajovic
Ивет је наслабији део...
Она, Ивет, требало би, рецимо, да буде к'о Михалкова Јулија, из Дванаесторице, Погребникова љубавница. "Брадавице боје чоколаде, а груди к'о шишарке..." Уметница? Хммммм... Некакво шездесетосмашко искуство бије из овог дела текста, "жал за младост" тако рећи. Дарја, опрости – Ивет, у литератури је, ипак, блед лик. У животу – то је друга ствар. Практична...

Смејао сам се... Само, овај "твој" није психопата. У ствари, он је прикривени емотивац ;-) И ту му лик "пада". Психопата је Anton Chigurh. Или Свенародни отац из Грузије. Можда и неостварени Бечки сликар...

Видим да Богосјан има фетиш: микроталасне... Згодна ствар, те микроталасне пећнице. Инстант храна: оброк без труда. Инстант секс: "секс неукаљан љубављу". Инстант живот...

Радујем се књизи која ће изаћи. Ево, радо ћу писати рецензију, да ми овај досадашњи труд не пропадне ;-)

Prvo, ne diraj mi Ivet, konceptualnu umetnicu...Onaj umetnicki potez sa konjem je remek-delo.

Nije ovaj tip psihopata u standardnom smislu, ali ako pogledas spisak karakteristika psihopate, on ih sve ima. On vise lici na nekog opsesivca (zbog te mrlje). Like je prilicno minoran, ali je zabavan, i moze da bude smrtonosan ako ti od njega nesto zavisi.
nsarski nsarski 23:23 26.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

ako pogledas spisak karakteristika psihopate

Karakteristika psihopate:
Factor1: "Aggressive narcissism"

* Glibness/superficial charm
* Grandiose sense of self-worth
* Pathological lying
* Cunning/manipulative
* Lack of remorse or guilt
* Shallow affect
* Callous/lack of empathy
* Failure to accept responsibility for own actions
* Promiscuous sexual behavior

Factor2: "Socially deviant lifestyle"

* Need for stimulation/proneness to boredom
* Parasitic lifestyle
* Poor behavioral control
* Lack of realistic, long-term goals
* Impulsivity
* Irresponsibility
* Juvenile delinquency
* Early behavior problems
* Revocation of conditional release

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:35 26.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

nsarski
Prvo, ne diraj mi Ivet, konceptualnu umetnicu...Onaj umetnicki potez sa konjem je remek-delo.

Не.
Ремек дело би било да је на скулптури написала: СЛОН или тако нешто...
Написати на скулптури коња да је коњ сувише иде на прву лопту. Уметност, па тако и концептуална, увек иде на онеобичавање. Оно, кад ти се чини као да ствари видиш први пут.

Највећи пројекат модерне концепталне уметности јесте сâм лик Уметника. Али, свакако има оних који су позванији од мене да о овоме говоре. Рецимо
nsarski nsarski 23:41 26.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Ремек дело би било да је на скулптури написала: СЛОН или тако нешто...

Ili "ni ovo nije lula" :)))

P.S. Ono za remek-delo nisam ozbiljan, naravno. To je remek delo u ispraznosti, ne u umetnosti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:44 26.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

nsarski
P.S. Ono za remek-delo nisam ozbiljan, naravno. To je remek delo u ispraznosti, ne u umetnosti.

P.P.S.
Па ни ја нисам био озбиљан ;-)

nsarski nsarski 23:50 26.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

P.P.S.
Па ни ја нисам био озбиљан ;-)

Ja poznajem zenu nekog milionera ovdasnjeg koja je "umetnica". Do sada sam za 10 godina video da je isplela nekoliko vunenih rukavica za neke lutke i nacrtala par bozicnih cestitki. Ali ne propusta da se predstavi kao umetnica. Povremeno boravi u njihovoj kuci u Provansi. Zbog inspiracije, sta li?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:00 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

nsarski
P.P.S.
Па ни ја нисам био озбиљан ;-)

Ja poznajem zenu nekog milionera ovdasnjeg koja je "umetnica". Do sada sam za 10 godina video da je isplela nekoliko vunenih rukavica za neke lutke i nacrtala par bozicnih cestitki. Ali ne propusta da se predstavi kao umetnica. Povremeno boravi u njihovoj kuci u Provansi. Zbog inspiracije, sta li?

Ма јер згодна она, благо мени?
Ако није, онда је fake...

Уметност је Лепота, nsarski :)))
nsarski nsarski 00:03 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Ма јер згодна она, благо мени.

Morbidly obese...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:11 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

nsarski
Ма јер згодна она, благо мени.

Morbidly obese...

Видим ја, биће ту порока...

Него, преорах све Интернет пољане да пронађем Далијеву инсталацију којом је гувернал од бицикла претворио у бика, али не дâ ми се (дочим је Ивана 23 -- зашто 23, питам се? -- не пронађе). Стога дарујем једног комуникативног јастога, док ми вештији не помогну:



Необично, ова инсталатерска уметност код неког ферцера, код другог не ;-)

EDIT: Ону "твоју" Morbidly obese госпоју у Индији би гледали као божанство. Ем белопута, ем дебељушкаста, што је тамошњој популацији, која због танке хране "брзо оде" (Ј.П.), идеал лепоте и успеха.
mirelarado mirelarado 00:15 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Morbidly obese...


Siroti mali milioner. Ne bi bilo čudno da postane psihopata. :))
nsarski nsarski 00:28 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Siroti mali milioner. Ne bi bilo čudno da postane psihopata. :))

Pa, kako ce postati psihopata kad on takve leci:))
Inace, to je prica za sebe, i nije bas za javnost.
dragoljub92 dragoljub92 00:40 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Него, преорах све Интернет пољане да пронађем Далијеву инсталацију којом је гувернал од бицикла претворио у бика,

pikaso
nsarski nsarski 00:41 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

pikaso

Eto jos jednog ... smem li da kazem? ... omanjeg psihopate..
ivana23 ivana23 00:45 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Predrag Brajovic

nsarski
Ма јер згодна она, благо мени.Morbidly obese...Видим ја, биће ту порока...Него, преорах све Интернет пољане да пронађем Далијеву инсталацију којом је гувернал од бицикла претворио у бика, али не дâ ми се (дочим је Ивана 23 -- зашто 23, питам се? -- не пронађе). Стога дарујем једног комуникативног јастога, док ми вештији не помогну: Необично, ова инсталатерска уметност код неког ферцера, код другог не ;-)EDIT: Ону "твоју" Morbidly obese госпоју у Индији би гледали као божанство. Ем белопута, ем дебељушкаста, што је тамошњој популацији, која због танке хране "брзо оде" (Ј.П.), идеал лепоте и успеха.

Rodjena sam 23. u mesecu.


Nije bas guvernala, al' to je to.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:45 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

dragoljub92
Predrag Brajovic
Него, преорах све Интернет пољане да пронађем Далијеву инсталацију којом је гувернал од бицикла претворио у бика,

pikaso

Хвала.
Старим... :)))))) На жалост, иреверзибилан процес. Животни ресурси све тањи и тањи :)))))
nsarski nsarski 00:48 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

EDIT: Ону "твоју" Morbidly obese госпоју у Индији би гледали као божанство. Ем белопута, ем дебељушкаста,

Nije "debeljuskasta", veruj mi. Bilo bi to krasno. Ovo je mucno gledati...
nsarski nsarski 00:49 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Старим... :))))))

Evo jednog starijeg tipa:



Jozef Fritzl.
ivana23 ivana23 00:50 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Predrag Brajovic
Сад ја морам:


?
ivana23 ivana23 00:50 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

nsarski
Старим... :))))))Evo jednog starijeg tipa:Jozef Fritzl.

Ne lici.... :)))
dragoljub92 dragoljub92 00:50 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

nsarski
pikaso

Eto jos jednog ... smem li da kazem? ... omanjeg psihopate..

pa,neznam.nekako mi je njegov privatni život ostao nepoznat,osim jednog filma gde ga je glumio onaj famozni ljudožder.
takođe nisam siguran koliko bi tu mogo da se nađe i Bodler ,zbog njegove sklonosti ka sadizmu.
mirelarado mirelarado 01:37 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Pa, kako ce postati psihopata kad on takve leci:))


Jao, Nsarski, ovim si me načisto pokosio! :)))))
dolybell92 dolybell92 03:48 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Ako si na ovo mislio - to je Picasso

vladimir petrovic vladimir petrovic 11:52 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Predrag B.
EDIT: Ону "твоју" Morbidly obese госпоју у Индији би гледали као божанство. Ем белопута, ем дебељушкаста, што је тамошњој популацији, која због танке хране "брзо оде" (Ј.П.), идеал лепоте и успеха.


Hm. Cini mi se da ni Indijci nisu vise sto su nekad bili.... By the way, neretko na izborima za najlepse devojke sveta (razne MIss World i slicno), Indijke pobedjuju... Secam ih se nekoliko! I jesu lepe, nisu 'fake'...

A ova gospodja koju Nsarski pominje mora da je SLON: em debela em jos morbidno...
Definitivno, ta ne bi prosla ni kod Indijaca...
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:56 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Ni meni tip iz monologa nije prava slika i prilika psihopate, ili je to bar u nekoj benignoj formi...

Takvih ima k'o pleve!
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:04 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Jozef Fritzl.


Hm. Danasnje novine pisu da je "BRITANSKI FRICL OSUDJEN NA 25 DOZIVOTNIH ROBIJA". Star 56 godina, tokom TRI decenije je silovao svoje dve kcerke. Zapravo, tokom 28 godina nesrecne devojke su 19 puta zatrudnele. Policija veruje da su devojke silovane nekoliko stotinu puta. Starija kcerka je sedam puta ostala trudna i ima dvoje zive dece, dok je mladja 12 puta bila trudna, a prezivelo je petoro dece. Zene nisu smele da prijave oca jer je pretio da ce ih ubiti. Policija je pokusala da reaguje 1977. godine, ali devojke su bile odbile da saradjuju...
nsarski nsarski 13:11 27.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

Hm. Danasnje novine pisu da je "BRITANSKI FRICL OSUDJEN NA 25 DOZIVOTNIH ROBIJA"

Nikako ne mogu da dokucima da li su ovakve bizarne stvari danas cesce, ili se o njima samo vise pise.
Ovde svaki cas pricaju o nekoj otetoj i nestaloj deci, na primer. Da li se to ranije manje desavalo, a danas vise, ili je nesto drugo u pitanju?
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:23 28.11.2008

Re: Резервисано за Ивет: 18:00-22:30

To se pitam uvek kad cujem za neki novi slucaj otmice, zlostavljanja, trgovine ljudima, organima..... Nekako mislim da je toga bilo uvek, mozda i vise nego danas. Ono sto je bitan momenat je verovatno ta ideja o ljudskim pravima, slobodama, neprikosnovenosti ljudske licnosti u pravnom, fizickom i svakom drugom smislu, a koja je ogranicena slobodama onog drugog. Nekako su se kategorije promenile; nema robovlasnistva, sve je manje mogucnosti da se raspolaze drugim ljudskim bicem, makar javno. Sta je bila ''patologija'' u Starom svetu gde su bogovi jeli svoju decu? Granice morbidnog su se pomerile. Ovde prvenstveno mislim na ''zapadni svet, hriscanske provenijencije''. Tabui padaju, oni koji i danas na drugim mestima opravdavaju i cine drustveno obaveznim razne vrste ''poremecenosti'' (npr. seksualno sakacenje devojcica, nezamisliv horor). Cak i ''pravila ratovanja'' su se izmenila. Sada se pojave i slucajevi zlostavljanja barem definisu kao nesto lose, nepozeljno, i procesuiraju se zakonski. A i javnost se ''pita'' o tome, necija patnja postaje drustveno a ne privatno pitanje.
Kad se ovako upletem u razmisljanje (to boli:)) uvek se razocaram u zakljucak. To, Zlo u ljudima, nevazno da li ga posmatramo kao psiholosku ili metafizicku kategoriju, bas je neuhvatljivo.
crossover crossover 23:17 26.11.2008

Српски бизмисмен

Interesantno je da je sam Hare u poslednje vreme počeo da proučava psihopatsko ponašanje ljudi na radnom mestu - jedna od njegovih knjiga se zove Snakes in suits (Zmije u odelima, psihopate na poslu).

Домаћи варијетет овог човека је свиња у оделу.
Тај израз је у употреби већ неколико година.
nsarski nsarski 23:21 26.11.2008

Re: Српски бизмисмен

Домаћи варијетет овог човека је свиња у оделу.
Тај израз је у употреби већ неколико година.

Aha, to su znaci benignije vrste ljudizdera. Ako, ima vremena, napredovacemo...
crossover crossover 00:24 27.11.2008

Re: Српски бизмисмен

Ako, ima vremena, napredovacemo...

Него шта, напредујемо крупним корацима. Све што је модерно није нам страно.
Ево, већ смо увели лифтове само за менаџмент. Зар то није добар показатељ да увелико напредујемо.

Шалу на страну, занимљиво је како се на одређеним тачкама у сваком друштву могу лако наћи људи сличног психолошког профила. Понекад, чак, и физички личе.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:29 27.11.2008

Re: Српски бизмисмен

crossover
Домаћи варијетет овог човека је свиња у оделу.


На жалост, нама драге свиње спадају у најинтелигентније познате животиње. Лако се везују за човека, изузетно су верне, чисте, лакше их је дресирати него псе, способне су да прихвате и науче и сложеније моделе понашања.

Штета што таквог несуђеног другара морамо да једемо.

Мада, опет, нешто ми је у твојој изјави увредљиво. За свиње.

Стварно, зашто се неком каже: "Баш си свиња!", а мисли се да је гад?
nsarski nsarski 00:33 27.11.2008

Re: Српски бизмисмен

Штета што таквог несуђеног другара морамо да једемо.

Bas je danas u NY Timesu izasla knjiga nekog tipa koji je proveo godinu dana u Galiciji hraneci se svinjetinom. Tamo, kazu, jedu sve od svinje, i knjiga se zove:


Detalji mogu da se nadju Pig: It’s What’s for Dinner in Northwestern Spain
crossover crossover 01:44 27.11.2008

Re: Српски бизмисмен

Predrag Brajovic
На жалост, нама драге свиње спадају у најинтелигентније познате животиње. Лако се везују за човека, изузетно су верне, чисте, лакше их је дресирати него псе, способне су да прихвате и науче и сложеније моделе понашања.
Штета што таквог несуђеног другара морамо да једемо.

:)))

Е, ово је већ тема о којој не треба да се прича. Како нешто може да буде интелигентно ако је укусно? И шта има она да буде верна, она треба да је дебела. Уосталом, ко јој је крив што је интелигентна кад је боља печена. Интелигенција није важна, важан је свињин друштвени статус.
Такво јој је место у корпоративној хијерархији.
crossover crossover 03:02 27.11.2008

Re: Српски бизмисмен

Predrag Brajovic
crossover
Домаћи варијетет овог човека је свиња у оделу.

Мада, опет, нешто ми је у твојој изјави увредљиво. За свиње.

Стварно, зашто се неком каже: "Баш си свиња!", а мисли се да је гад?

Да, мало је неубедљиво то поређење са фауном, некако недоречено.
Имао сам недавно, искуство са једном свињом у оделу, веома драматично. Мада је овај више био некако шакал или хијена, ако већ правимо аналогије. Што ти кажеш, веома гадан човек, права увреда за свиње, зао до костију. Прави бизнисмен.
nsarski nsarski 03:07 27.11.2008

Re: Српски бизмисмен

Имао сам недавно, искуство са једном свињом у оделу,

I ja, i to me je inspirisalo da napisem ovaj tekst. Eto, i oni mogu da budu od neke koristi.
Ovaj je sef neceg bitnog, dosli nas trojica da razgovaramo sa njim o nekom istrazivanju. To istrazivanje bi i njemu bilo od koristi. Ja ga nikad ranije u zivotu nisam video. Bio je strasno neprijatan, bez ikakvog razloga, sve vreme je pokazivao kako je on za nesto, valjda, vazan.
Posle pitam neke njegove saradnike - kazu oni "gde si njega nasao?!". To me inspirisalo...
crossover crossover 03:47 27.11.2008

Re: Српски бизмисмен

Bio je strasno neprijatan, bez ikakvog razloga, sve vreme je pokazivao kako je on za nesto, valjda, vazan.

Тај твој је изгледа још гори, вероватно је и професионална сујета у питању.
Овај мој је неоптерећен знањем, занима га само новац. Чак и не уме да га заради, бар не онолико колико би желео, и колико би могао да није толико похлепан и зао.
dolybell92 dolybell92 03:55 27.11.2008

Re: Српски бизмисмен

crossover
Bio je strasno neprijatan, bez ikakvog razloga, sve vreme je pokazivao kako je on za nesto, valjda, vazan.

Тај твој је изгледа још гори, вероватно је и професионална сујета у питању.
Овај мој је неоптерећен знањем, занима га само новац. Чак и не уме да га заради, бар не онолико колико би желео, и колико би могао да није толико похлепан и зао.


Врло често се помиње зарада кад се говори о похлепи,
што се мени чини неодговарајућим термином -
зарада подразумева и неки рад - а похлепа не,
већ је само стицање у питању а не зарада.
Похлепни немају времена да би ишта радили.
Са што мање труда и без неког знања - за
што краће време до што више пара.
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:26 27.11.2008

Re: Српски бизмисмен


Predrag Brajovic
Стварно, зашто се неком каже: "Баш си свиња!", а мисли се да је гад?


Хм. Има заблуда свуда где се окренемо.

Ово са свињом ме подсети да научници тврде да магарац није глуп колико се верује, да је паметнији од многих животиња. Према томе, глупо је рећи: "Глуп као магарац".

С друге стране, италијански позоришни редитељ Паоло Мађели се једном чудио и питао:

Заслугом мушкараца, фалус је постао псовка, синоним за неспособност; често се може чути: «Ниси ни за к...ц«, «Ти си један к...ц «; за такву врсту деградације заслужни су управо мушкарци, јер су с кратким изузећем у египатској цивилизацији, у задње 4.ооо година уништавали овај свет. Не говоримо о сексуалном репресивном односу него о политичком, јер мушкарци имају силну власт и одговорност за судбину света.

Дакле, погрешно је рећи "Глуп као к...ц".

nsarski nsarski 12:37 27.11.2008

Re: Српски бизмисмен

Хм. Има заблуда свуда где се окренемо.

Nekom prilikom je Gore Vidal pricao o naporima javnih trudbenika da se sa TV ekrana i iz medija izbace "sex and violence". Naravno, tu je konstatovao da je nasilje (violence) jedna nepozeljna pojava, dok se za seks to ipak ne bi moglo reci. Velika je razlika ako ti neko kaze "sad cu da te bijem" , od toga ako ti kaze "f..ck you".
Najzad je dosao do zakljucka da je jedina pozeljna kombinacija секс енд вајоленс problema u obliku sex and violins.
mirelarado mirelarado 22:20 27.11.2008

Re: Српски бизмисмен

Дакле, погрешно је рећи "Глуп као к...ц".


A i vulgarno, dodala bih. Mnogo je slikovitije kada se kaže "glup kao tocilo", ili
"glup kao zid". ;-)
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:35 28.11.2008

Re: Српски бизмисмен

Mirelarado
...A i vulgarno, dodala bih.


Ma sto je vulgarno, to je manje vazno. Ponekad i vulgarno moze da bude simpaticno, nije dobro da budemo previse cistunci. (Nazalost, primetno je da i izgovaranje vulgarnih reci 'nekima lepo stoji' a nekima ne; kao sto nekim zenama lepe haljine lepo stoje, a nekima ne vredi, neka su i od zlata... jer ne umeju da ih nose, he, he...).

Ja vidim problem u tome sto je netacno, cak i besmisleno. Verovatno potice iz nekog (laznog) stida, da sve ono sto treba kriti od sire javnosti je i sinonim za nesto grozno ili glupo...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana