Psihopata

nsarski RSS / 26.11.2008. u 21:16

hannibal.jpg

Kad čuju reč psihopata, ljudi obično pomisle na masovne ubice, počinioce bizarnih i surovih zločina, devijantne tipove kao što je Čarls Menson, na primer, ili nemilosrdne diktatore koji su svet zadužili neopisivom količinom zla. Medjutim, ovakva asocijacija je samo delimično tačna.
Najpre, kad se za nekoga kaže da je psihopata, onda to nije dijagnoza - takva dijagnoza ne postoji u medicini - već se radi o psihološkom konstruktu koji služi da opiše odredjen profil ličnosti. Nisu sve psihopate kriminalci, niti su svi kriminalci psihopate.
Psihopata se definiše kao osoba koja nalazi zadovoljstvo u ispunjavaju seksualnih, kriminalnih ili agresivnih impulsa i nesposobnosti da nauči iz prethodnih grešaka. Ljudi ovog profila ispoljavaju antisocijalno ponašanje i imaju nedostatak griže savesti. U svakom slučaju, psihopate ne moraju obavezno da budu kriminalci, već mogu biti uspešni u svom poslu. Na nekim poslovima je čak poželjno imati nekoga sa psihopatskim karakteristikama ličnosti (desetari za vojnu obuku, na primer). Psihopata koga poznajete uopste ne mora da izgleda i ponaša se kao Psiho - to moše da bude i čovek kao Jozef Fritzl koji je u podrumu godinama drzao zatvorenu devojku, a istovremeno vazio za uzornog i poštenog gradjanina.
Pošto psihopatija nije dijagnoza, onda i ne postoji ustaljen način da se ona leči. Štaviše, mnoge psihopate kojima je ukazivana pomoć u promeni svog odnosa prema drugima su često to što su naučili od stručnjaka iskoristili da postanu još suroviji prema svojoj okolini. Ukratko, psihopate su neizlečive.
Još uvek vlada prilična konfuzija izmedju termina psihopata, sociopata, i antisocijalna ličnost. Ja se ipak nadam da je jasno o kakvim ljudima je ovde reč.
Ključna karakteristika psihopate (ali ne i jedina!) je odsustvo griže savesti i saosećanja prema drugima. O takvim ljudima su tomovi knjiga napisani, od književnih likova, do istinskih opisa slučajeva sadističkog i bezosećajnog ponašanja, kroz istoriju a i danas. (Još je Teofrast, Aristotelov učenik, napisao knjigu Beskrupulozan čovek).
Jedan od svetskih autoriteta za psihopatiju je R. Hare, kanadski psiholog koji se bavio psihologijom kriminalaca, ali i drugih koji pokazuju ovu vrstu psihološkog profila. Na njegovom sajtu se mogu naći upitnik i drugi detalji vezani za rezultate njegovih istrazivanja. Posebno se moše naći spisak osobina koje se često sreću kod psihopata - a to su, pored ostalog, bezosećajnost, osećaj preterane sopstvene važnosti i posebnosti, impulsivnost, neodgovornost, parazitski način života. (Znam, znam, i ja mogu da navedem hiljadu primera takvih ljudi. Nekada se govorilo "neka samo deci samo odleti lopta u njegovo dvoriste, i odmah ces da zakljucis kakav covek tu stanuje") 
Interesantno je da je sam Hare u poslednje vreme počeo da proučava psihopatsko ponašanje ljudi na radnom mestu - jedna od njegovih knjiga se zove Snakes in suits (Zmije u odelima, psihopate na poslu).
Računa se da oko 1% opšte populacije ima psihopatske crte ličnosti, i da čitavih 7-10% uposlenih u firmama mogu tako da se karakterišu. Takvi ljudi uspevaju u kompetitivnom okruženju, i ponekad mogu da budu miljenici viših instanci u hijerarhiji kompanije. Oni, takodje nepodnošljivi, ili ozbiljno zagorčavaju život ljudima koji imaju tu nesreću da sa njima rade. Oni su manipulativni, eksploatatorski i nemilosrdni tipovi kojih se treba kloniti. Takve tipove smo svi imali prilike da sretnemo - u školi, na radnom mestu, u komšiluku. Medjutim, ovo nije priča samo anegdotalne prirode - psihopate na random mestu mogu da nekad budu od koristi na kratke staze, ali njihovo prisutvo uništava saradnju i koheziju kolektiva, pa su u poslenje vreme mnoge kompanije počele da razmišljaju o ovom problemu.
Poznati australijski dramaturg David Vilijamson je napisao poznatu dramu Operator koja obradjuje upravo ovu situaciju - radi se ‘'operacijama'' psihopatske ličnosti na radnom mestu.
Drama doživljava veliki uspeh širom sveta, posebno zato što skreće pažnju na ovaj ozbiljan - a često zataškavan - problem.
Umesto te drame, ja sam za ovo praznično izdanje postavio drugi tekst koji na jezgrovit način prikazuje ‘'operacije'' jednog psihopate u lister odelu. On u ovom monologu razgovara sa pet osoba - svojim advokatom, svojom zenom, svojim podredjenim, svojim drugarom i svojom ljubavnicom. Iz toga se moze lako yakljuciti o kakvoj je osobi rec. 

      

    Zakon Rokenrola

 

Dark-Knight-movie-06.jpg

Eksperiment u blogovanju 

(Osvetljen svetlom, čovek sedi u kancelarijskoj stolici sa točkovima, i kortlja je preko bine. Skače sa stolice i viče u slušalicu bežičnog telefona. Korača, izvija se, dok viče u slušalicu)

Frenk, Frenk, Frenk...šta je rekao? On će da me tuži? On će mene da tuži? Da li si mu rekao sa kim se on zeza ovde, Frenk? Da li si mu rekao sa kim se on ovde zajebava, Frenk? Zajebava se sa Bogom, Frenk - da li si mu to rekao? Da li si mu rekao šta Bog uradi kad se neko sa njim zajebava, Frenk? Da li si čuo za Sodomu i Gomoru, Frenk? To ću da napravim od njegove face!

Ne, ne, ne, ne, ne Frenk - ne želim to da slušam. Da me tuži? Da me tuži? Oduvaću ga, Frenk, odraću mu kožu, oglodaću mu kosti, napiću mu se krvi, decu ću da mu pojedem, Frenk!

I uživaću u tome - znaš zašto? Zato što je on budala, idiot i seronja što se samnom zajebava, Frenk, zato! Trebao je to da zna!...

Ne, ne, ne, Frenk - ni reč više neću da čujem! (Glasno peva: La-la-la-la, la-la-la-la!) Da me tuži? Da me tuži? Pozovi ga odmah i kaži mu ... kaži mu ...Čekaj - ne zovi ga, nemoj da ga zoveš ... Pozovi njegovu decu i kaži im da se spreme da budu pojedena! Zdravo, Frenk!

(Odlazi do omanjeg stola na levoj strani i viče u interkom)

DIJANA! DIJANA! Ko je na liniji broj jedan? ... Moja žena? Ostavi je da čeka ... Šta ima za ručak? Umirem od gladi ... nije bitno, bilo šta ...nije bitno, Dijana, bilo šta - umirem od gladi! (Pauza) Ne, neću to! (Pauza) Neću ni to ... neću ribu ... neću ribu, neću arugulu, neću sušene paradajze ni torteline od integralnog brašna ... treba mi hrana, Dijana - znaš šta znači kad kažem ''hrana''? Za razliku od tebe, ja sam ljudsko biće, potrebna mi je hrana, treba mi kafa - molim te donesi mi kafu .. Pozovi Džefa Kavanoa, stavi ga da čeka na liniji dva - pozovi Dejva Simpsona, stavi ga na liniju tri...hvala!

(Pritiska dugme na telefonu, postaje srdačan i prirodan)

...Zdravo draga ...Znam! Stalno joj govorim i ponavljam ''Ne ostavljaj moju ženu da čeka na vezi'', i ona te ostavi da čekaš. Izvini. Šta si radila danas? ... To je lepo - koliko je koštalo? ... Ne, ne, ne! Potroši novac - on tome i služi ...Tome novac i služi ... (Trlja čelo)

Kako je Džeremi? ... Zašto je to uradio? Ne, ne - zašto je ugrizao tog malog, Sonja? ... Ja sam mu rekao? Nisam mu ja rekao nikoga da grize ... Sonja, nisam mu rekao - ... Nemoj da mi pričaš šta mu ja govorim ... rekao sam mu - ... mogu li ja sada da kažem, molim te? Rekao sam mu ''Sledeći put kad ti neki dečak nešto uradi, uzvrati mu duplo'', to sam mu rekao. Ne zanima me šta kaže njegov terapeut! Ne zanima me šta kaže njegov terapeut - njegov terapeut je beskorisni prevarant! ... Ne, ne, čekaj - znaš šta ću da kažem Džeremiju? Reći ću mu ''Džeremi, ugrizi tvog terapeuta!'' Neka malo na tome radi.

Šta još?... Kako je to izvela? Kako je uspela da to stavi u mikrotalasnu rernu, Sonja? ... Ne, čekaj, koliko je to? - tri mikrotalasne rerne za dve godine? ... moramo sada da kupimo novu? ... Ne, ne samo hoću nešto da kažem: Kad bi ti zapošljavala ljude koji dolaze iz zemalja u kojima postoji struja, sada ne bi imali ovaj problem ... pa, moraš da joj kažeš ... kako to misliš ''Daće otkaz''? .. neće dati otkaz - njoj je odlično. Provodi ceo dan u luksuznom njujorškom stanu! Ja provedim ceo dan u ovoj kancelariji i ubijam se od posla da bi ona mogla da boravi u mom luksuznom njujorškom stanu! Ona tu provodi više vremena nego ja!

NE VIČEM! (Govori tiše) Ja ne ... ovo nije vikanje ... jel' ja vičem? Sačekaj malo, jel' ja vičem? Jel' ovo vikanje? Ovo nije vikanje - ovo je dikutovanje. Mi diskutujemo ... mi imamo diskusiju...

(Patronizujuće) Pa, očevidno si suviše uzbudjena da bi sada mogla normalno da razgovaraš, pa ćemo da nastavimo kad dodjem kući ... malo ću da okasnim večeras ... oko devet ...

Imam mnogo da radim! Sonja, da li ti misliš da ja volim ovde da robujem i da se znojim danju i noću kako bi ti i Džeremi bili bezbedni i slobodni? Da li?

Nije prošlo dve nedelje ... Nije prošlo dve nedelje, baš smo imali prošle -

U redu, u redu ... imaćemo seks sutra uveče, u redu? ... Neću da zaboravim - zapisaću u podsetnik!

Slušaj, draga, radim mnogo. Sledećeg meseca otići ćemo u St. Bart, iznajmićemo kuću uz more, i vodićemo ljubav svaki dan na plaži.

Neće ti ući pesak medju noge! Slušaj, moram da prekinem, dvadeset ljudi me čeka na vezi...

Ha? ... Ne, nemoj da ofarbaš kosu - ne, nemoj ni da se ošišaš! Ništa ne radi sa kosom ... nemoj da počinješ sa tim ucenama o kosi ... Ni kana, ništa! Hoću da izgledaš večeras kad dodjem kući isto kao što si izgledala kad sam jutros pošao na posao, to hoću ... moram da prekinem ...

Poljubi Džremija za laku noć umesto mene, okej? Pozdravi i tvoju mamu u moje ime ... U redu, okej ... Šta?! ... Sok od pomorandže. Dobro. U redu....i ja tebe volim ... doći ću oko pola jedanaest ... Zdravo!

(Odlazi do interkoma)

Dijana, šta radiš tamo, uzgajaš tu hranu?! Hajde požuri! Osećam se kao dete na posteru za pomoć gladnima u Etiopiji. Rebra mi se vide, muve mi idu po licu, biću mrtav za pet minuta -  hajde požuri!

(Pritiska dugme na telefonu, počinje da govori, onda se zavali u stolicu sa desne strane i vodi veoma opušten razgovor)

Džef? Ej, čoveče, kako ide? ... Nije loše, nije loše ... Da, završio sam taj dil juče ... Ne, zaradio sam dvadeset hiljada - pristojno. Slušaj ovo, čoveče - jutro sam napravio posao i zaradio sedamdeset pet hiljada. Znaš kako se kaže ''Sto hiljada ovde, sto hiljada onde - i već počinjemo da govorimo o ozbiljnoj lovi''...

Ne znam - možde ću da kupim Poršea za vikendicu, da ga parkiram ispred igrališta za tenis, da sekiram komšije. Ne da ga vozim, samo da ga držim tamo sve vreme ...  Ha? Ne, ne mogu da ga vozim - ne umem da vozim sa menjačem ... To je dobra ideja - Range Rover, oni su dobri. Veoma ekološki, zar ne? Možda ću da kupim jedan takav.

Ne, ne mogu, ne večeras. Radim nešto ... Koga radim? Neću da ti kažem. Džef, ako kažem tebi ti ćeš reći Nadin i ona će reći Sonji ... veoma lepa ... bolja ... bolja nego ona ... bolja i od nje ... da, ima grudi - da ima noge, ima ruke, ima glavu. Sve ima. Džef, najbliže sto si ti bio tako lepoj devojci je bilo onda kakda si kupio sliku Vane Vajt .. ha-ha ... i slušaj ovo, ona je umetnica. Ona je vrlo, vrlo osećajna. Pokupila me u baru - kako sam mogao da je odbijem?

Džef, za razliku od tebe, ja se još uvek držim idealizma iz sezdesetih. Još uvek sam posvećen iskustvu i istraživanju ... nazalost, ti si tu davno bitku predao, ali za mene je to stvar principa.

Možemo da se nadjemo sutra uveče, da igramo rukomet, popijemo par pića u mom klubu? ... Ne, ne u mom klubu, Džef. Moj klub je lepši od tvog - čistiji, bezbedniji, ekskluzivniji...

(Ustaje)

U redu? Moram da prekinem, imam mnogo da radim, za razliku od tebe ... hvala ...hvala. Ja sam genije. Ja sam najbolji. Niko mi nije ni blizu. Pustiću tebi da mi se približiš, Džef, možeš da mi duvaš ... zdravo!

(Pritiska digmad na telefonu i nastavlja da govori, agresivnije, nestrpljivo, hodajući ponovo)

Dejv, Dejv, jel' mogu ja samo jednu stvar da kažem? Slažem se s tobom sto pedest posto! ... Ne, ne, Dejv, taj čovek je divno ljudsko biće, on je čovek, on je sjajna osoba ... ja ga volim, užasno se osećam sto moram da ga otpustim...

Da, razumem to, znam da mu je pedeset osam godina ... znam da će izgubiti penziju ... razumem to, ali, Dejv, Dejv, Dejv, Dejv!...

Postoje dve strane ovog argumenta - ne zaboravi i ljudsku stranu jednačine!...

Kad sam tek došao u ovu firmu, taj čovek mi je bio kao otac - kao rodjeni otac mi je bio. Volim ga - kao da smo u krvnom srodstvu ... srce mi se cepa što moram da ga otpustim, Dejv!...

Da, da, da ... znam da ima važnu operaciju sledeće nedelje - to nije moj problem, ja nisam njegov lekar, Dejv, ja sam mu gazda.

Ne....ne ... ne ... ali - ali - ali - ali Dejv! Dejv! Ti si govorio pet minuta bez prestanka, mogu li ja nesto sada da ubacim? Ovaj covek .. taj čovek ne ispoljava performanse više. Ne grize više. On je na lakoj muzici a ovo je mesto za rokenrol! Meni treba hevi metal ovde, Dejv - treba mi produkcija - treba mi performansa!

Da, ali, Dejv, Dejv, Dejv!

Da budem malo jasniji: da li ti se dopada tvoj Mercedes kombi? Dopada ti se tvoja vikendica? Dopada ti se bazen koji imaš? Voliš da se skijaš u Aspenu? Voliš duge ručkove, telefon u kolima, tu jahačku školu u koju si upisao ćerku? Ko plaća za sve to, Dejv? Ne, čekaj - šta misliš ko plaća za sve te stvari?

Profit, to - kaži ''profit''. Dejv! Kaži ''profit'' ... samo hoću da čujem da to kažeš ... Kaži! Hvala...

Sada, sada, sada, Dejv, kada sekira profita padne, svačija glava može da odleti. Ja mogu da izgubim posao sutra, ti možeš da izgubiš posao sutra. Ti možeš da izgubiš posao danas, možeš da izgubiš posao za pet minuta ako nastavimo ovaj glupi razgovor. Jer, da ti kažem iskreno, Dejv, hoću da se tog čoveka tek sada oslobodim, jer on sada traći tvoje vreme, traći moje vreme, i svi ljudi u firmi traće vreme, i moram onda da se zapitam ''U čemu je poenta?'' U čemu je poenta, Dejv - u čemu je poenta. U čemu je tvoja jebena poenta!? HOĆEŠ LI MI REĆI U ČEMU JE TVOJA JEBENA POENTA, MOLIM TE?

Dejv?...

Nisi siguran? U redu, da te ovo pitam: da li si srećan što radiš u ovoj firmi? ... Ne, mislim, da li si srećan što radiš u ovoj firmi ... Jesi? Dobro je, jer ja želim da ti budeš srećan.

(Odjednom se smeje)

Okej..U redu... ne, ne - nema ljutnje. Radio sam mnogo ... okej ...u redu, razumem ... pozovi kadgod hoćeš ... pozdravi Džudi u moje ime ...Dženet?... pozdravi Dženet ...okej..u redu ...čuvaj se.

(Isključuje vezu i viče u interkom)

DIJANA, DA TI OLAKŠAM POSAO: STAVI SVOJU RUKU U MIKROTALASNU RERNU, ISPECI JE, I DONESI JE OVAMO!

KO JE NA LINIJI ČETIRI?...

JA ĆU.

(Pritisne još nekoliko dugmadi, onda vrlo opušteno, prijatnim glasom)

Zdravo...

Nista...Pravim pare - sta ja drugo radim? ... Radim teško ... sada kad si me ti pozvala, sve mi je teže i teže ... Um-hmmmm...

(Sedne u stolici)

Jel' si bila dobra devojčica? ... Oh, stvarno? Šta praviš? ... Skulpturu, to je zanimljivo. Kakvu skulpturu? ... Napravila si skulpturu konja i preko cele skulpture napisala reč ''konj''? To je veoma konceptualno, Ivet...

(Proverava sat, suzbija zevanje)

Kako to misliš da zvučim kao da se dosadjujem? Naravno da se ne dosadjujem, ja volim da pričam o tvojoj umetnosti! Baš sam nekome pre deset minuta rekao kakvu divnu umetnost imaš ... Ivet, Ivet, mogu li samo nešto da kažem? ... Ne, mogu li ja nešto da kažem?

Kada bi ti imala devedest pet godina i bila u kolicima, ja bih te još uvek voleo, i znaš li zašto? Zato što volim tvoju umetnost, eto zašto ... Naravno da sam ozbiljan, naravno da to mislim - i kada mi kažeš te stvari ja se naljutim i zbunim ... i ... poželim da dodjem kod tebe i .. dobro te ispljeskam!

(Ozbiljan izraz na licu se pretvara u osećaj zadovoljstva dok sluša šta bi ona njemu uradila)

Oohhh ... to bi me bolelo! Po celom telu? I onda šta bi uradila? ... Celu stvar!? Telefon se usijava, Ivet - prestani! ... Ne, ne to! Sve samo ne to (smeje se) ...

Šta sam učinio da bih zaslužio ovoliku pažnju? Ja sam prilično dobar momak, zar ne?...

Um-hm, i ja tebe volim I ja tebe volim... Naravno da ozbiljno mislim. Ivet, kad kažem da te volim, zaista ozbiljno mislim da te volim Niko na celom svetu ne zna šta ljubav znači kao što ja znam šta znači kad ti kažem ''volim te''. Niko nikad ranije nije voleo kao što ja volim kada te volim. Jer moj život ne bi imao smisla kada te ne bih voleo.

(Tokom celog ovog razgovora, njega je privukla neka mrlja na cipeli. Pokušavao je da je izgrebe tokom razgovora, i sada je totalno obuzet tom mrljom, ali nastavlja razgovor bez zastoja)

Naravno da ozbiljno mislim, naravno da ozbiljno mislim. Zar bih te ja lagao?...

(Gleda na sat)

Čuj, Ivet, upravo mi je ušao šef - moram da prekinem ... Kad ćemo se videti? ... Oko šest? U stanu? U redu ... hoću ...pravi skulpture ... ćao i tebi.

(Pošalje joj glasan poljubac preko telefona, iskljucuje vezu, i obraća sa inetrkomu)

Dijana, zaboravi na hranu, zaboravi na kafu. Pošalji mi Maaloksa, dečka što glanca cipele, i ne odgovaraj na pozive. Hvala!

(Svetla se ugase)



Komentari (205)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dangubas dangubas 23:31 26.11.2008

..

ima ih podosta :

dr. John Clarke, doktor psihologije sa sveučilišta u Sydneyu koji je objavio vodič za prepoznavanje psihopata.
On je u svojoj knjizi 'Pocket Pscyho' objavio kako prepoznati psihotično ponašanje i kako se boriti protiv njega.

Prema navedenom, psihopate na poslu možete prepoznati po sljedećem:
1. Bezgrešni: psihopati na radnom mjestu ne osjećaju krivnju bez obzira na to koliko zlostavljaju, podmeću i narušavaju kredibilitet drugih djelatnika
2. Zavodnici: vrlo su rječiti i skloniji su razgovoru 'oči u oči' nego sudjelovanju na sastancima
3. Manipulatori: sustav i pravila tumače onako kako im odgovaraju, hrane se tuđim slabostima, posebno manjkom samopouzdanja
4. Nametnici: prisvajaju zasluge za tuđe uspjehe
5. Patološki lažljivci: nisu dobri lažljivci, ali kad upadnu u nevolju često se znaju izvući jer smisle 'dobru priču'
6. Nepredvidivi: osjećaju samo primarne emocije (radost, žalost, bijes) i vrlo brzo mijenjaju raspoloženje.

Dr. Clarke kaže kako se psihopati često sprijatelje s nekim na visokom položaju tko ih može zaštititi, a tada krenu potkopavati čak i svog zaštitnika kako bi se popeli na 'korporativnoj ljestvici'. Za ljude pogođene ovakvim načinom ponašanja posljedice su često katastrofalne. 'Oni ubijaju samopouzdanje i vjeru u druge ljude. Žrtve postaju hladne, cinične, ogorčene i gotovo nesposobne za djelovanje', naglašava dr. Clarke. John Clark ističe kako se protiv psihopata bori obrazovanjem i timskim radom. 'Kad shvatite zašto vam ta osoba radi ono što radi, znate da nije riječ o vašoj grešci. Druga stvar je zajedništvo, jer kad drugima kažete što vam se događa, psihopat vas nije uspio izolirati, a to je ono što želi učiniti prije nego što vas uništi', kaže dr. Clarke.

Upozorava žrtve da promijene posao ako poslodavac ne kazni osobu koja ih zlostavlja jer se psihopat ne može promijeniti. 'Oni ne misle da rade išta pogrešno, već se smatraju pametnima i misle da bi bilo tko u sličnoj situaciji postupio isto. Ako uđu u program rehabilitacije, tamo ih uče socijalnim vještinama u ophođenju s ljudima a oni poslije te vještine koriste za još bolju manipulaciju', napominje dr. Clarke.


nsarski nsarski 23:40 26.11.2008

Re: ..

Upozorava žrtve da promijene posao ako poslodavac ne kazni osobu koja ih zlostavlja jer se psihopat ne može promijeniti. 'Oni ne misle da rade išta pogrešno, već se smatraju pametnima i misle da bi bilo tko u sličnoj situaciji postupio isto. Ako uđu u program rehabilitacije, tamo ih uče socijalnim vještinama u ophođenju s ljudima a oni poslije te vještine koriste za još bolju manipulaciju', napominje dr. Clarke.

Da, hvala na ovim dodacima. Ima mnogo mesta na kojima se bave ljudi ovim pitanjima. U Australiji je to popularna tema, izmedju ostalog, i zbog te drame "Operator" koju sam pomenuo gore. Negde sam skorije citao intervju sa osobama koje su napustile posao jer nisu mogle da izdrze psihopate u svojoj sredini.
thefreak thefreak 23:44 26.11.2008

Dr Robert Hare; Ček-lista za provjeru...

...psihopatije



1. SLATKORJEČIVOST I POVRŠINSKI ŠARM – tendencija ka milozvučanosti i uglađenosti; privlačnost, šarmantnost; glatkost i tečnost govora. Šarm psihopate ni u kom slučaju ne sadrži u sebi tragove stida, samo-svjesnosti, niti on ispoljava strah od bilo čega. Psihopati nikad ne zastaje jezik u grlu. Oni su se oslobodili od društvenih pravila ponašanja kao npr. kod razgovora, odnosno, uzimanja riječi kad na njih dođe red.

2. GRANDIOZNA SAMOVRIJEDNOST – jedan uveliko naduvan pogled na svoje sposobnosti sa pretjeranim samopouzdanjem, jaka tvrdoglavost, samouvjerenost i hvalisanje. Psihopate su arogantni ljudi koji vjeruju da su superiorna ljudska bića.

3. POTREBA ZA STIMULACIJOM ili SKLONOST KA DOSADI – jedna prekomijerna potreba za novim, neobičnim, uzbudljivim iskustvima odnosno stimulacijama koje izazivaju uzbuđenje; vole da rizikuju tj. skloni su upuštanju u riskantne radnje. Psihopate često imaju lošu samo-disciplinu kod potpunog izvođenja zadataka, zato što im brzo postaje dosadno. Na primjer, nisu sposobni da obavljaju isti posao duže vremena, ili da obavljaju zadatke koje oni smatraju glupim ili rutinskim.

4. PATOLOŠKO LAGANJE – može biti umjereno ili pretjerano; u umjerenoj formi oni će biti lukavi, prepredeni, prevejani, tajanstveni i bistri; u eksteremnoj formi, oni će biti varalice, lažovi, podmukli, beskrupulozni, manipulativni i nepošteni.

5. VARANJE I MANIPULACIJA – koriste se obmanama, skloni su svakoj vrsti prevare ili obmanjivanja drugih kako bi stekli neku ličnu korist; za razliku od tačke #4, u stepenu u kome je eksploatacija, bezosjećajnost i nemilosrdnost zastupljena, što se odlikuje nedostatkom obzira za osjećanja i patnju njegovih ili tuđih žrtava.

6. NEDOSTATAK KAJANJA ILI OSJEĆAJA KRIVICE – nedostatak osjećanja ili obzira za gubitak, bol i patnju žrtava; tendencija ka ravnodušnosti, nepristrasnosti, hladnokrvnosti i potpuni nedostatak svake empatije. Oni to većinom ispoljavaju ohološću, prezirom ili omalovažavanjem svojih žrtava.

7. PLITKA OSJEĆANJA – emocionalno siromaštvo, ograničen opseg ili dubina osjećanja; ispoljavanje hladnoće uprkos izraženim znakovima društvenosti od strane drugih.

8. NEOSJETLJIVOST I NEDOSTATAK EMPATIJE – nedostatak osjećanja prema ljudim uopšte; hladni, prezrivi, bezobrazni, bezobzirni i netaktični.

9. PARAZITSKI ŽIVOTNI STIL – jedna namjerna, manipulativna, sebična i eksploatatorska finansijska zavisnost od drugih koja se odražava nedostatakom njihove motivisanosti, niskom samo-disciplinom i nesposobnošću da započnu ili ispune svoje obaveze.

10. LOŠA KONTROLA PONAŠANJA – izražavanje iritacije, dosade, nestrpljivosti, prijetnje, agresivnosti ili verbalno vrijeđanje drugih; nedovoljna kontrola ljutnje i temperamenta; ponašaju se prenagljeno.

11. PROMISKUITETNO SEKSUALNO PONAŠANJE – niz kratkih, površnih, mnogobrojninih seksualnih afera i nasumično biranje seksualnih partnera; održavanje nekoliko "ljubavnih" veza u isto vrijeme; stalna tendencija ka navođenju drugih na seksualne aktivnosti ili pričanje s ponosom o svojim osvajačkim uspjesima i seksualnim avanturama.

12. RANI PROBLEMI U PONAŠANJU – razne vrste ponašanja u periodu do 13 godina, uključujući laganje, varanje, vandalizam, nasilje nad slabijim, seksualne aktivnosti, podmetanje požara, drogiranje ljepkom, korištenje alkohola i bježanje od kuće.

13. NEDOSTATAK REALNIH DUGOROČNIH CILJEVA – nesposobnost ili stalni neuspjeh kod donošenja i izvođenja dugoročnih planova i ciljeva; nomadska egzistencija, besciljnost, nedostatak životnog smijera.

14. IMPULSIVNOST – ispoljavanje postupaka bez predumišljaja i nedostatak reflekcije i planiranja; nesposobnost odoljevanja iskušenjima, kontrolisanja nagona i frustracije; nedostak promišljenosti i uzimanja u obzir mogućih posljedica svojih postupaka; ludo odvažni, nepredvidljivi, nestalni i nesmotreni.

15. NEODGOVORNOST – nisu u stanju da ispunjavaju ili ispoštuju svoje obaveze, kao npr. kod plaćanja računa i vraćanja dugova; aljkavi su na poslu, često odsustvuju s posla; ne ispunjavaju na vrijeme ugovorene posove.

16. NESPOSOBNOST ZA PREUZIMANJE ODGOVORNOSTI ZA VLASTITE POSTUPKE – nesposobnost preuzimanja odgovornosti za vlastite postupke, kao rezultat nedostatka savjesti; nedostatak predanosti na poslu, antagonistička manipulacija, negiranje svoje lične odgovornosti i pokušavanje manipulacije drugih.

17. MNOGOBROJNE KRATKOTRAJNE BRAČNE VEZE – nisu u stanju da budu privrženi bilo kome ili čemu.

18. MALOLJETNIČKA DELIKVENCIJA – problemi u ponašanju u starosnom dobu između 13 i 18 godina; ispoljavaju kriminalne radnje ili neke druge antagonističke aspekte u smislu eksploatacije, agresivnosti, manipulacije, bezosjećajnosti, bezobzirne tvrdoglavosti.

19. OPOZIV USLOVNOG PUŠTANJA NA SLOBODU – opoziv uslovnog oslobađanja iz zatvora zbog nepromišljenosti, nepažnje ili neredovnog javljanja zakonskim organima.

20. KRIMINALNA VIŠESTRANOST – razne vrste kriminalnih radnji i prestupa, bez obzira na to da li je osoba bila uhapšena ili optužena za njih, osjećaj velikog ponosa kad nekažnjeno obave neke kriminalne radnje.
nsarski nsarski 23:48 26.11.2008

Re: Dr Robert Hare; Ček-lista za provjeru.

Hvala za iscrpnu listu. Ako pogledas, nas "junak" ima sve te karatkteristike, manje ili vise izrazene. A ja ih i privatno podosta znam koji bi se tako mogli opisati.
thefreak thefreak 23:50 26.11.2008

Re: Dr Robert Hare; Ček-lista za provjeru.

nsarski
Hvala za iscrpnu listu. Ako pogledas, nas "junak" ima sve te karatkteristike, manje ili vise izrazene. A ja ih i privatno podosta znam koji bi se tako mogli opisati.

Uf, pa bar u Srbii nikada nisu falili, a sto ih se u poslednjih 20 godina tek pojavilo.
man ray loves me man ray loves me 00:09 27.11.2008

Re: Dr Robert Hare; Ček-lista za provjeru.

fry & laurie ilustracija.
jesen92 jesen92 23:51 26.11.2008

beskrupulozan covek

Ključna karakteristika psihopate (ali ne i jedina!) je odsustvo griže savesti i saosećanja prema drugima. O takvim ljudima su tomovi knjiga napisani, od književnih likova, do istinskih opisa slučajeva sadističkog i bezosećajnog ponašanja, kroz istoriju a i danas. (Još je Teofrast, Aristotelov učenik, napisao knjigu Beskrupulozan čovek).
...beskrupulozan čovek=psihopata.....?.......poznajem neke beskrupulozne ljude ali nisam sigurna da se mogu bas svrstati u grupu psihopata...mada, kad bolje razmislim mozda je to ipak to....
tebalu tebalu 00:11 27.11.2008

Psihopata

Uglavnom je tačno sve ovo što je rečeno o psihopatama.Ranih devedesetih kada sam učio o vrstama psihopata,imao sam pred očima sliku nekih onovremenskih političara sa svim osobinama koje su ih krasile i tako sam lakše naučio podelu psihopatija,odnosno kako ih danas zovemo poremećaja ličnosti.U ambulanti mi čovek lakše prihvati kada mu kažem da ima poremećaj ličnosti nego psihopatiju,pošto kao sliku psihopate pred očima imamo onog čiku Hanibala.
nsarski nsarski 00:26 27.11.2008

Re: Psihopata

Ranih devedesetih kada sam učio o vrstama psihopata,imao sam pred očima sliku nekih onovremenskih političara sa svim osobinama koje su ih krasile

Moj brat (koji je psihijatar) misli da svi prodavci automobila (car dealers) su najbolja ilustracija poremecaja licnosti.
man ray loves me man ray loves me 00:40 27.11.2008

Re: Psihopata

Moj brat (koji je psihijatar)

to me podseca na bracu Frazier
dragoljub92 dragoljub92 01:14 27.11.2008

Re: Psihopata

man ray loves me
Moj brat (koji je psihijatar)

to me podseca na bracu Frazier

nsarski nsarski 01:21 27.11.2008

Re: Psihopata

to me podseca na bracu Frazier

Hahaaa, da, nesto tako...
scabies scabies 00:14 27.11.2008

psihopatija jeste dijagnoza

Prema desetoj reviziji Medjunarodne klasifikacije bolesti Svetske zdravstvene organizacije (MKB-10) koja je zakonom obavezujuca za lekare u Srbiji psihopatija (sad je zovu disocijalni(antisocijalni) poremecaj licnosti) jeste dijagnoza. Zajedno sa drugim specificnim poremecajima licnosti spada pod sifru F60.
nsarski nsarski 00:27 27.11.2008

Re: psihopatija jeste dijagnoza

Zajedno sa drugim specificnim poremecajima licnosti spada pod sifru F60.

Koliko znam, to vise nece da se zove poremecaj licnosti nego adaptation disorder...citajte sve o tome u sledecem DSM-u!!!
scabies scabies 00:36 27.11.2008

Re: psihopatija jeste dijagnoza

DSM (Dijagnosticki i statisticki pripucnik Americke psihijatrijske asocijacije) se koristi u Americi, dok se u Evropi (i Srbiji) koristi MKB. A i jedan i drugi su podlozni revizijama.
Nadam se da me niste pogresno shvatili, htela sam samo da iznesem kakav je stav srpske psihijatrije...
nsarski nsarski 00:40 27.11.2008

Re: psihopatija jeste dijagnoza

Nadam se da me niste pogresno shvatili, htela sam samo da iznesem kakav je stav srpske psihijatrije..

Ne, razumeo sam da se o tome radi. Nego, postoji ozbiljan predlog, a i neki Srbi su u to ukljuceni, da se postojeca terminologija promeni. Sada u decembru treba da izadje rad o tome u Current opinion.
49 41 49 41 00:44 27.11.2008

Anger Management

Izgleda vecina nas treba da prodje kurs kod Jack Nicholson-a; kao Adam Sandler.
Pa da se uklopimo u savremene tokove zivota.
Smejali smo se dva sata svi slatko - gledajuci taj film; ali...
dolybell92 dolybell92 01:21 27.11.2008

Psiho....

Mene više interesuje kako izbeći psihopate,
kako se izboriti da vas ne nerviraju - jer mora da vas nerviraju i
izbacuju iz "ravnoteže" - jer to im je jedini cilj ?
nsarski nsarski 01:24 27.11.2008

Re: Psiho....

Mene više interesuje kako izbeći psihopate,
kako se izboriti da vas ne nerviraju - jer mora da vas nerviraju i
izbacuju iz "ravnoteže" - jer to im je jedini cilj ?

Pa, njihov cilj je uglavnom neka "dobit" za njih, makar ona bila u tome da se neko drugi maltretira. Osnovna ideja je da su ti ljudi takvi, i to se ne da promeniti. I drugo, da ih treba izbegavati. Kako si se ti, na primer, spasavala u skoli od profesora-sadista?
Jaril Jaril 01:38 27.11.2008

Re: Psiho....

Mene više interesuje kako izbeći psihopate,
Можда не избегавати? Можда бити према њима већи психопата од њих самих? Њихов циљ је некаква "добит" (најчешће у виду задовољења примарних нагона) што их чини врло рањивим и подложним манипулацији. Мада, то је играње ватром.

Мени психопате изгледају као "сада људи":

сада гладан - сада јести
сада жедан - сада пити
сада напаљен - сада сексати
сада прљав - сада очистити

сведени на најосновније нагоне. Нажалост, један од њих је нагон за моћи. Због овог "најосновнији" ја мислим да код психопата може да помогне дресура. Не васпитање - дресура.
nsarski nsarski 01:52 27.11.2008

Re: Psiho....

ја мислим да код психопата може да помогне дресура. Не васпитање - дресура.

Ali, to bi bilo prilicno nehumano. Cak je i psihopatama potrebna ljubav:)

Salu na stranu, sta uraditi sa takvim ljudima? A njih ima mnogo. (Istini za volju, takodje je fatalno lako nekome prilepiti etiketu "psihopata".) Znas, ima ljudi koji, kad dodju u drustvo, svi se osecaju nekako neprijatno. Sta ljudi onda rade? Pa, izbegavaju ih. Jer, sta bi bio cilj nekakvog prevaspitavanja? Da se oni ukljuce u normalnu komunikaciju sa okolinom. Ali, to je, koliko znamo, nemoguce.
Psihopatija je integralni deo ljudskog postojanja kao sto je to i plemenitost i dobrota.
dragoljub92 dragoljub92 01:56 27.11.2008

Re: Psiho....

bilo bi interesantno da se vidi koliko takvih ima na blogu
dragoljub92 dragoljub92 01:58 27.11.2008

Re: Psiho....

Znas, ima ljudi koji, kad dodju u drustvo, svi se osecaju nekako neprijatno. Sta ljudi onda rade? Pa, izbegavaju ih.

a ona narodna,,ma ,pustio bi ja njega,al neće on mene"
nsarski nsarski 02:01 27.11.2008

Re: Psiho....

bilo bi interesantno da se vidi koliko takvih ima na blogu

Kaze se, u pametnim knjigama, da psihopatiju ne treba mesati sa malicioznim narcizmom ili anti socijalnim ponasanjem
Opet, da ponovim - fatalno je lako nekome zalepiti tu etiketu. Svi mi imamo neke od tih crta, ali stvar je u tome koliko su one ekstremne. Isto kao sto je svako od nas donekle darezljiv i pozrtvovan, ali malo je onih koji se mogu meriti sa Majkom Terezom.
Jaril Jaril 02:01 27.11.2008

Re: Psiho....

Jer, sta bi bio cilj nekakvog prevaspitavanja? Da se oni ukljuce u normalnu komunikaciju sa okolinom.
Jok. Да ме не дира и не угрожава. ) (Како ово психопатски звучи, јаој мени. ))) )

Ако смо некако упућени по морању на психопату (на студијама, у војсци или тако некако) онда од избегавања нема ништа. Ако се помиримо са својим трпљењем, онда смо га тек награбусили. Остаје фајт. Онај у рукавицама - психофајт.


Размишљам о тексту и сетим се да сам врло скоро имао неко искуство са једним типом са којим је било:

- чујемо се кад он хоће,
- видимо се кад он хоће,
- држимо се за руке кад он хоће,
- о нечему причамо само кад он то хоће,
- ситуација је увек онаква каквом је он опише...

Некако ми заличило на психопатију. (А можда и није да само личи, него јесте.)
nsarski nsarski 02:07 27.11.2008

Re: Psiho....

- чујемо се кад он хоће,
- видимо се кад он хоће,
- држимо се за руке кад он хоће,
- о нечему причамо само кад он то хоће,
- ситуација је увек онаква каквом је он опише...

A mozda je covek samo sebican...u ljubavi.

Mislim da su skoro svi ljudi sposobni da u drugima prepoznaju ljudsku autenticnost. A psihopate u tom smislu nisu autenticne.
Ta Yvette iz gornjeg teksta je ili (a) glupa, (b) ima poseban interes da bude sa ovim pa je ne zanima posebno sta on govori, ili (c) i sama psihopata.
Ja se kladim na (b), ma non fanatico...
dragoljub92 dragoljub92 02:08 27.11.2008

Re: Psiho....

Kaze se, u pametnim knjigama, da psihopatiju ne treba mesati sa malicioznim narcizmom ili anti socijalnim ponasanjem

da ,ali mi ne možemo ni da odbacimo da bi lako moglo da ima i psihopata i ovde.neznamo ništa o nama ,i ko su ti ljudi koji nas maltretiraju na blognačin.
scabies scabies 02:11 27.11.2008

Re: Psiho....

Postoji terapija, istina pitanje je u kom procentu i koliko delotvorna, ali postoji. Veci je problem sto takvi ljudi nemaju dozivljaj da im je potrebna pomoc, pa se retko (sami) javljaju na odgovarajuca mesta, a i kada dodju do terapeuta nisu istrajni i brzo odustaju.
Ja licno smatram da ako im se onemoguci da ugrozavaju druge, mogu se iskoristiti neki potencijali iz zdravog dela licnosti.
Ja verujem da je svaka osoba slucaj za sebe (kakvoj god grupi/dijagnozi da pripada) i da svako ima pravo na sansu (dok je ne prokocka). Svaki drugi pristup i svaka generalizacija su mi preostri. Pa cak i kad su psihopate u pitanju.
Jaril Jaril 02:12 27.11.2008

Re: Psiho....

da ,ali mi ne možemo ni da odbacimo da bi lako moglo da ima i psihopata i ovde.neznamo ništa o nama ,i ko su ti ljudi koji nas maltretiraju na blognačin.
Ja мислим да психопате на блогу могу да буду активне само у ситуацијама када се истресају, а то се лако препозна. Које би друго примарно задовољење блог могао да понуди осим истресања нервозе?
nsarski nsarski 02:12 27.11.2008

Re: Psiho....

ali mi ne možemo ni da odbacimo da bi lako moglo da ima i psihopata i ovde

Statistike kazu ima ih 1%, mozda nesto vise u ovoj sredini. Recimo 3%?...

Recimo, ja bih svakog ko previ kompjuterske viruse, i pusta ih u promet zezanja radi proglasio za psihopatu
jeremija92 jeremija92 02:16 27.11.2008

Re: Psiho....

Jaril
Које би друго примарно задовољење блог могао да понуди осим истресања нервозе?

Intelektualni egzibicionizam, recimo.
dolybell92 dolybell92 02:26 27.11.2008

Re: Psiho....

nsarski
Mene više interesuje kako izbeći psihopate,
kako se izboriti da vas ne nerviraju - jer mora da vas nerviraju i
izbacuju iz "ravnoteže" - jer to im je jedini cilj ?

Pa, njihov cilj je uglavnom neka "dobit" za njih, makar ona bila u tome da se neko drugi maltretira. Osnovna ideja je da su ti ljudi takvi, i to se ne da promeniti. I drugo, da ih treba izbegavati. Kako si se ti, na primer, spasavala u skoli od profesora-sadista?


Zanimljivo, nisam imala takve profesore - a za one za koje smo mislili
da traže od nas previše - ispostavilo se da su bili u pravu - kasnije je
nama, koji smo imali takve profesore u srednjoj školi, bilo mnogo lakše
na faksu.
Međutim, znam da postoje samo dva tipa profesora -
oni koji te pitaju toliko dugo dokle god ne pronađu da bar
nešto znaš - da bi ti dali prelaznu ocenu i
oni drugi koji te isto tako dugo ispituju, ne bi li pronašli da nešto
ne znaš i da bi te oborili...
Ja sam se sa tim drugim tipom profesora borila znanjem,
koristila sam i literaturu koju oni nisu preporučivali - nego sve što sam mogla da nađem...
jer sam znala da samo tako mi ne mogu ništa... i nisam imala problema.
(Nikad nisam pala, ni na jednom ispitu)

Šta se sada događa - nemam pojma - i bolje da ne znam,
sudeći po današnjim studentima... i kad vidim ko je sve profesor...
i dalje ih ima raznih - a nivo je pao na najniže grane.

Na sve liči ali ne na studiranje - a ni studenti ne znaju sami
šta taj pojam znači - uče kao da su u srednjoj školi... gradivo !

Sebičluk u davanju znanja, pojedinih profesora je poznata.
Zato ne treba očekivati da ti svi oni to znanje daju - moraš ga otimati i krasti.
Ako to ne umeš - teško ćeš proći kroz školu.
nsarski nsarski 02:35 27.11.2008

Re: Psiho....

Da se razumemo, strogost je jedna stvar, patologija je druga.
Ima profesora koji ponizavaju ucenike. To nije njihov posao, i to je patologija (ili neznanje) posebne vrste.

Strogi i posteni profesori nisu nikada deci bili problem.
Nesposobni i nekompetentni profesori su tek trece pitanje koje sa ovom temom nema veze.
dolybell92 dolybell92 02:39 27.11.2008

Re: Psiho....

ситуација је увек онаква каквом је он опише...


...мислим да је то основна карактеристика која се да одмах уочити,
а остале се накнадно откривају... и кад нису у праву - увек су у праву,
не одустају ни за јоту... нити другоме признају да су ишта погрешили ...
увек постоји додатно образложење до у бескрај...

dolybell92 dolybell92 02:53 27.11.2008

Re: Psiho....

Ima profesora koji ponizavaju ucenike.


Ne sumnjam u to, sigurno da ih ima, to čujem od dece...

Znam ja da je strogost jedna stvar a patologija druga,
samo kad si đak - ne razlikuješ patologiju od strogosti...
zato što si podređen i zavisiš od profesora, hteo ne hteo,
i tada nisi svestan nečije patologije i da li je to patologija
ili samo strogost... to saznaš kasnije, kad ti više to ne znači ništa.

dolybell92 dolybell92 04:01 27.11.2008

Re: Psiho....

Psihopatija je integralni deo ljudskog postojanja kao sto je to i plemenitost i dobrota.


Kao što je i kriminal deo ljudskog postojanja, samo što
društveno nije priznat - inače je posao, takođe.
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:48 27.11.2008

Re: Psiho....

Nsarski
Recimo, ja bih svakog ko previ kompjuterske viruse, i pusta ih u promet zezanja radi proglasio za psihopatu


Ovo je zanimljivo. Ja bih bio stroziji, mislim da se kod ovih tipova radi o necem gorem nego sto je psihopatija.
Za mene, psihopata ne radi namerno, iz cista mira da nekom napakosti; on je takav, a zato ga je i tesko "prevaspitavati".
Onaj ko pravi kompjuterske viruse, pored zelje da se dokaze pred sobom i pred drugima da moze "da kvari ono sto drugi prave", uziva u destruktivnom, sto je imanentno u svakom bicu, ali se redje ispoljava. I ljudi se toga klone.

Ja sam se, na primer, cudio sto su Hindusi, u svojoj relilgiji, podjednako postovali boga Shivu koji je prvenstveno bog unistenja, pa boginju Kali, kao i "dobre bogove" kao sto su Brahma, Vishnu.... Njihovo je stanoviste da ako ima dobrih bogova, onih koji stvaraju, mora istovremeno biti i rdjavih; dakle, onih koji unistavaju...
Ne zivimo u 'Rosen Garden'...

Tako, neki prave kompjuterske programe, drugi ih unistavaju... ili bar pokusavaju
mariopan mariopan 16:01 27.11.2008

Re: Psiho....

dolybell92
Mene više interesuje kako izbeći psihopate,
kako se izboriti da vas ne nerviraju - jer mora da vas nerviraju i
izbacuju iz "ravnoteže" - jer to im je jedini cilj ?

Ja sve ovo citam da bih bas to skapirala jer kada bolje pogledam spisak karakteristika , znam neke takve...pa kako da se covek spase i da ih prepozna na vreme?
A gle samo kako taj laze sve druge , kako je arogantan prema podredjenima , kako je ljigav prema zeni i ljubavnici, kako je odvratan prema saradniku koga hoce da otpusti i onome sto pokusava da spreci otpustanje....ma gadan tip stvarno....a takvi setaju oko nas i ne lice na prvi pogled.
dolybell92 dolybell92 22:54 27.11.2008

Re: Psiho....

A gle samo kako taj laze sve druge , kako je arogantan prema podredjenima , kako je ljigav prema zeni i ljubavnici, kako je odvratan prema saradniku koga hoce da otpusti i onome sto pokusava da spreci otpustanje....ma gadan tip stvarno....a takvi setaju oko nas i ne lice na prvi pogled.


Samo ne smeš pokazati inferiornost i nemoć,
a pogotovo ne tražiti savet ili pomoć od takvih - i bićeš pošteđena...

Njihova patologija se ispoljava samo u situacijama kada se osećaju superiornije,
(ili su na poziciji superiornijeg od nekog - nekih) - oni sami o sebi
misle kao o superiornim bićima - i potrebno im je bilo šta ili bilo ko da
bi ga kinjili, maltretirali, mučili... samo ako im se dozvoli, voljno ili nevoljno
pristane na takav odnos sa mučiteljem.
Što su im ljudi servilniji - to su oni sve gori prema njima, gade ih se.

Ne podnose ništa što je slabo, nemoćno, malo, jadno,
bedu, bolest i bolesne, invalide, nesigurne, inferiorne - svi su im takvi
idealne mete za njihovu patologiju.
Po njima, takvi ne zaslužuju da postoje.
Ni ljudi ni životinje.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:49 28.11.2008

Re: Psiho....

Jaril
...ја мислим да код психопата може да помогне дресура. Не васпитање - дресура.


Uh, ovo je neocekivano grubo!
Ima pravo domacin bloga kada reaguje:
Ali, to bi bilo prilicno nehumano. Cak je i psihopatama potrebna ljubav:)


Moj stav je: ko moze, neka izbegne psihopate. Ko ne moze neka bude taktican sa njima, ali neka ne veruje da ih moze PRISILNO promeniti.

Pa oni (psihopate) su samo jedan od vidova izopacenosti covekove; ima mnogo gorih medju nama, a mozda i u nama samima.
Trebalo bi da nastojimo da budemo milosrdni prema drugima.
trener92 trener92 04:35 27.11.2008

Psihopata!

Ovaj tip sa telefonom me neodoljivo asocira na , Kevin Spacey , (Buddy Ackerman),u izvanredan film ,



margos margos 05:14 27.11.2008

Test

stiglo mi mejlom:)


Ovo je test da li si psihopata

Procitaj pitanje, razmisli o odgovoru i spusti se na kraj poruke da vidis rezultat.

Ovo nije trik-pitanje. Niko, koga ja znam, do sada nije odgovorio tacno.


Zena, na sahrani svoje majke, upoznaje nepoznatog muskarca.

Smatra da je muskarac predivan, toliko slican muskarcu iz njenih snova, da se u trenutku zaljubljuje, ali ne pita za telefonski broj, niti vise moze da ga pronadje. Nekoliko dana nakon toga ona ubija svoju sestru.


Pitanje: Koji je bio motiv da ubije sestru?

Dobro promisli pre nego sto ces da odgovoris!!)



Odgovor:

Nadala se da ce se muskarac ponovo pojaviti na sahrani.

Ako si tacno odgovorio/la na pitanje, razmisljas kao psihopata.


Ovo je pitanje koje poznati americki psihijatar postavlja pri testiranju da li osoba ima mentalitet ubice.

Mnoge uhvacene ubice, koje su ucestvovale u testiranju, odgovorile su tacno.

Ako si odgovorio/la pogresno, bravo za tebe.


Ako si odgovorio/la tacno, molim da me obvestis da Te skinem sa e-mail liste, osim ako, naravno, to nece da Te naljuti.

Umesto toga bicu posebno ljubazan prema Tebi!

Kiza car Kiza car 09:08 27.11.2008

Re: Test

Jedan moj dobar drug dao tacan odgovor!

Hmmmmm.....
scabies scabies 12:22 27.11.2008

Re: Test

Mnoge uhvacene ubice, koje su ucestvovale u testiranju, odgovorile su tacno.

Pretpostavljam da najveci broj psihopata odgovori tacno, ali ne i da svako ko odgovori tacno mora da bude psihopata.
Zato mislim da su ta kviz pitanja za postavljanje dijagnoze opasna stvar. Ljudi pogresno tumace...
A na pitanje nisam tacno odgovorila (iako mi se cinilo poznato, a i sad mislim da me neko nekada to vec vec pitao). Mada kad malo bolje razmislim-ni moj odgovor nije bas skroooz normalan, ko zna sta bi Frojd rekao...
dragoljub92 dragoljub92 13:29 27.11.2008

Re: Test

Ako si odgovorio/la tacno, molim da me obvestis da Te skinem sa e-mail liste, osim ako, naravno, to nece da Te naljuti.

pa sad,aj da vidimo.prva misao mi je bila zbog njega,odma za njom čekaj bre,možda su bile u svađi ili ko ga zna zadnja misao ,koju smatram kao odgovor je bila..jebemli gagu,ko zna šta se desilo...
e sad šta je ustvari moj odgovor?
Inner Party Inner Party 15:09 27.11.2008

Re: Test

margos

Ako si tacno odgovorio/la na pitanje, razmisljas kao psihopata.



Ma ne, to ja samo gledam previse krimica...


margos margos 17:07 27.11.2008

Re: Test

Pretpostavljam da najveci broj psihopata odgovori tacno, ali ne i da svako ko odgovori tacno mora da bude psihopata.
Zato mislim da su ta kviz pitanja za postavljanje dijagnoze opasna stvar. Ljudi pogresno tumace...

Slučajno se pogodilo da sam pre neki dan dobila ovaj test, sa ovim tekstom. Slažem se da su ova kviz pitanja opasna kad se pogrešno istumače i kad se lepe kao etikete, koje je teško odlepiti.

dali76 dali76 05:58 27.11.2008

BUSINESS ILI ?

Ja se izvinjavam na mozda digresiji koju bi da napravim.
Radio sam kao ucitelj u srednjoj skoli ovdje u Americi I ono sto me fasciniralo,ali I razljutilo u isto vrijeme jesu te tkzv learning disabilities izmedju kojih bi da izdvojim ADD(attention deficit disorder( manjak paznje ili kako god bi bio strucan prevod).
Naime ja kao ucitelj moram da primjetim ako neko dijete slabije moze da prati program I prijavim to nadleznoj komisiji koja opet po proceduri odlucuje hoce li djete dobiti etiketu ADDili ne.
Ako se ustanovi ovaj disorder (koji nema status dijagnoze) roditelji se savjetuju da njihovo djete pocne s uzimanjem odredjenih ljekova.
Frapantna cinjenica je ta da vecina tragicnih slucajeva po skolama I koledzima ima zajednicku karakterristiku da su “djeca ubojice” bili odrejeno vrijeme pod raznoraznim medicinskim tretmanima.
Kad su neki ljudi pokusali iznjeti ovaj problem u kongres ,stvar je veoma lako prosto ugusena jer farmaceutski lobi I AMA(American medical association ) su veoma jaki u ovom politickom tijelu.

Djeca ko djecaneka slabije uce,neka bolje.
Ali mi lako posezemo etikirati ih raznoraznim disorders koja btw nemaju status dijagnoze I oko kojih,kako sam ja razumio edukacionu psihologiju , se vode zustre rasprave izmedju ljudi iz struke.

tebalu tebalu 06:19 27.11.2008

Re: BUSINESS ILI ?

Ljudi imaju problem oko toga što teže da što pre saznaju da li je ono od čega boluju ili pate baš ta dijagnoza.Kao da imaju je lakše kada im se to saopšti.Teško je objasniti da nekad treba da prođu godine da bi se došlo do dijagnoze.Šifre su divna stvar za doktore,pošto psihopatu nakon razgovora mogu da isprate kući sa šifrom F 60 a da mu u stvari nisu rekli da je on zapravo psihopata.

Najvažnije je kada su u kontaktu sa stručnim licem iz oblasti mentalnog zdravlja raditi na tome da im se smanji patnja i duševni bol zbog kog su zatražili pomoć.Sa druge strane ukoliko ugrožavaju okolinu pokušati da se to lečenjem potisne.To treba i objasniti osobama koje su u pratnji,pošto su i one nestrpljive da čuju dijagnozu.Cilj je smanjiti vidljive manifestacije ponašanja psihopate a ne postaviti dijagnozu i izlečiti ga jer je to praktično nemoguće.Mogu se samo zalečiti ove manifestacije koje probijaju u ponašanje.
scabies scabies 15:42 27.11.2008

Re: BUSINESS ILI ?

vecina tragicnih slucajeva po skolama I koledzima ima zajednicku karakterristiku da su “djeca ubojice” bili odrejeno vrijeme pod raznoraznim medicinskim tretmanima.

Sto nikako ne znaci da je to tim izazvano!
To je kao kad bi izneli podatak da je najveci broj ljudi koji podlegne teskoj bolesti u mladjoj zivotnoj dobi bio lecen od razih bolesti u detinjstvu. To ne znaci da je njihova kasnija bolest posledica lecenja, vec moze da ukazuje i da ljudi koji su skloni bolestima u detinjstvu imaju vecu verovatnocu da razviju i neke druge teze poremecaje.
Unfuckable Unfuckable 06:49 27.11.2008

wow

odlično
ali - odlično
naročito 5 - kanalni monolog (uglavnom)
kada bi se ovo filmovalo, slušalicu bi držao NJ.V. James Woods

sada odo' da pogledam komentare
die hard die hard 23:28 27.11.2008

Re: wow

kada bi se ovo filmovalo, slušalicu bi držao NJ.V. James Woods



Pa stvarno nije lose, al ja bih nekog mladjeg lava, mozda E.Nortona.
Kazezoze Kazezoze 10:00 27.11.2008

Odlichan tekst nsarski,

...dodao bih da su psihopate chesto inteligentni ljudi koji ne dolaze u sukob sa zakonima. Oni mogu chak i da ih pishu a mogu da budu i predsednici drzhava, generali, doktori, sveshtenici, advokati, sudije, sportisti, glumci itd.

U generalnom smislu, mozhemo reci da je jedna od glavnih psihopatskih osobina - jedna opsesivna potreba za nametanjem svoje volje, stavova, ideja ili iluzija drugima, s ciljem da bi se oni kontrolisali. S obzirom da se radi o individuama koje su opsednute sticanjem vlastite moci i kontrolom drugih, ne bi trebalo biti nikakvo chudo shto ce se mnogi od njih odluchiti na to da se bave politikom, religijom ili drugim delatnostima uz pomoc kojih mogu ostvariti tako neshto. Isto tako, kao individue bez savesti a chesto prilichno inteligentne, oni su veoma prodorni na svim drushtvenim hijerarhijskim lestvicama, ukljuchujuci i one religijske, naravno. To su ljudi koji tezhe ostvarenju svog cilja po SVAKU CENU.

Tako, chesto imamo i sluchaj da na chelo drzhava dodju ljudi koji u sushtini pate od jednog mentalnog poremecaja kojeg nije lako dijagnosticirati (kao shto je to vec neko naznachio u komentarima) ali koji je kao oboljenje vec od davnina poznato u nauci, odnosno, psihijatriji i psihologiji. Nakon shto dodju na pozicije vlasti, te individue onda sprovode tzv. “negativnu selekciju kadrova” shto podrazumeva okruzhivanje individuama slichnim sebi i njihovo postavljanje na sve kljuchne funkcije u drzhavi (uprava, informativni mediji, ekonomija, bankarstvo, vojska, policija, obrazovanje itd. itd.)

Stvar komplikuje to shto usled tendencije obichnog choveka da se identifikuje sa svojim vodjama, uskoro zapochinje proces ‘psihopatizacije’ naroda, koji je uveliko potpomognut medijima, koja su pod njihovom kontrolom. Tako obichan chovek nakon odredjenog vremena izlozhen ‘mentalnoj obradi’ (ispiranje mozga i programiranje svesti) poprima nove osobine, te menja nachin rezonovanja i ponashanja.

Mi danas vec uveliko igramo na muziku koju nam psihopate sviraju, a o dirigentima i kompozitorima ne bih ovom prilikom. Dovoljno je da se prisetimo zadnjih ratova na nashim prostorima gde je proces 'psihopatizacije' bio tako ochigledan.
dolybell92 dolybell92 23:07 27.11.2008

Re: Odlichan tekst nsarski,

te individue onda sprovode tzv. “negativnu selekciju kadrova” shto podrazumeva okruzhivanje individuama slichnim sebi i njihovo postavljanje na sve kljuchne funkcije u drzhavi (uprava, informativni mediji, ekonomija, bankarstvo, vojska, policija, obrazovanje itd. itd.)


Mislim da ovde postoji jedna mala greščica - takvi se nikad ne okružuju
sebi sličnim - već samo nižim od sebe, tzv. poslušnim - od kojih mu neće pretiti opasnost
da bi ga mogli prevazići i srušiti.
Ako se takav slučajno i pojavi ( prepozna kao opasnost) - biva eliminisan na vreme.
Sada ima opravdanje rečenica o negativnoj selekciji kadrova.
Diktatorima ne trebaju pametni već samo poslušni, i kakvi bi to onda
bili vlastodršci ako bi iko posumnjao u njihovu pamet i sposobnost ?
Njima se saveti ne daju, inače ako to uradite - viđeni ste za odstrel.
Imali smo u skorijoj prošlosti takvu osobu na vlasti - samo se treba nje setiti.
vladdimir vladdimir 10:49 27.11.2008

Ignorance is bliss

Tekst koji je napisan je loš. Gotovo sam siguran da je napisan od strane osobe koja nema klasično psihološko obrazovanje, već se "doškolovavala" čitajući šta joj po vlastitim preferencijama padne pod ruku od psihološke literature. Ali, pošto danas svako može da bude psiholog i fudbalski selektor, tekst je od strane (psihološki) neukog puka na blogu ocenjen kao odličan . . . što je i očekivano od strane raje kojoj je pitanje prilikom prvog upoznavanja: "e a šta si u horoskopu ?"

Da bih odmah otklonio sve dileme, ja sam po profesiji klinički psiholog, diplomirao na onom starom, državnom Filozofskom fakultetu pre mnogo godina. Poveći broj godina radio sam na odeljenju za psihoze jednog instituta za mentalno zdravlje u Beogradu.

Netačnosti koje su iznesene u tekstu su suštinske i sledeće:

Pre svega, psihopatija je I TE KAKO psihijatrijska dijagnoza. Psihopatija (ili karakter neuroza kako je zovu stari psihijatri i kako se često naziva u starim udžbenicima psihijatrije) je treća velika skupina psihijatrijskih poremećaja pored neuroza i psihoza. Inače, uopšte je nije teško dijagnostikovati - u praksi je potrebno uraditi samo diferencijalnu dijagonostiku u odnosu na neke psihotične simptome.

Klinička slika psihopatije data u tekstu je samo delimično tačna ali njena nepotpunost daje čitaocu potpuno pogrešnu sliku o prirodi ove bolesti. Meni je jako komplikovano da vam ovo objašnjavam, jer ovde za to nemam ni vremena ni prostora. Ukratko - za razliku od neuroza koje nastaju kao proizvod sistematske upotrebe odmbrambenih mehanizama i psihoza kod kojih su isti prešli "point of no return", kod psihopatije je u stvari reč o poremećaju karaktera, same organizacije ličnosti - gde mehanizmi odbrane ne igraju neku veliku ulogu . . . tačnije psihopati, mehanizmi odbrane uopšte više nisu ni potrebni. Dakle, ako me razumete . . . Ličnost neurotičara i psihotičara "održavaju u životu" odbrambeni mehanizmi . . . Ličnost psihopate je "otpustila" odbrambene mehanizme. Niti ih koristi, niti više ima potrebe da ih koristi.

Najupadljivije nepoznavanje psihopatije kao psihijatrijskog fenomena, autor bloga pokazao je rekavši kako je ovaj poremećaj lepo prikazan u liku koji Džek Nikolson tumači u filmu "As good as it gets" . . . Medjutim, Džek u tom filmu ne boluje od psihopatije već od opsesivno-kompulzivne neuroze (koja sa psihopatijom ima sličnosti koliko dupe i oko). Podaci potrebni za diferencijalnu dijagonostiku ove neuroze od psihopatije prikazani su u više scena filma. Ako ćemo pravo, Džek jeste glumio psihopatu - ali u jednom sasvim drugom filmu (ne, nije "Šajning", to je već psihoza) : "Betmen" kada je glumio Džokera - to je jedina prava, najtačnija i istinska klinička slika karakter neuroze.

Postoje i stvari u tekstu koji su tačne - najpre da je psihopatija (za sada) neizlečiva a i onaj dijalog (mada ga nisam čitao celog) čini mi se kao verno prikazano ponašanje karakter neurotičara.

Važna stvar nije rečena - da se psihopate (ukoliko ne naprave jasno krivično delo) ne hospitalizuju prisilno - pa ih svakodnevno možete sresti u pojavnom obliku policajca, komšije koji maltretira celu zgradu, šefa na poslu ili jednog našeg poznatog političara "na privremenom radu" u inostranstvu :))))

I ako se pitate odakle da ja uopšte čitam ovaj blog - stavio sam Nsarskog u VIP listu blogera jer je pisao o najtežim matematičkim problemima, što me jako zanima, a o čemu se nikada ne bih usudio da na blogu pišem.

Eh, da . . . neću se upuštati u polemike. Ovo je one-off post, ma šta mi nsarski ili bilo ko od čitalaca bloga bude odgovorio . . . . :)))
Goran Vučković Goran Vučković 11:15 27.11.2008

Re: Ignorance is bliss

Tekst koji je napisan je loš.

Eh, da . . . neću se upuštati u polemike. Ovo je one-off post, ma šta mi nsarski ili bilo ko od čitalaca bloga bude odgovorio . . . . :)))

Tekst koji je napisan je najbolji tekst o psihopatiji koji sam ja pročitao na ovom blogu.

E sad, što do sada nije bilo profesionalaca koji bi napisali tačan (i "dobar" ), a zabavan (tj. interesantan za čitanje) tekst - očigledno nemamo sreće...

A što se tiče horoskopa - predajem reč Krugolini :)
man ray loves me man ray loves me 11:30 27.11.2008

Re: Ignorance is bliss

slazem se za nikolsona, to je ocd. on pokazuje stalno u filmu da mu je zaista i nesebicno stalo do helen hant, sto psihopati ne bi bilo moguce.

ono sto sam htela da pomenem je da mi ne izgleda kao da psihopata mora da bude inteligentan i sve sto uz to ide - da je lukav, manipulator, da se lako dosadjuje. ed gein mi deluje prilicno tupavo gledajuci sliku, sigurno je ispodprosecno inteligentan. inteligencija sluzi samo za kamuflazu, a bolest je nesto drugo - nemogucnost da se odupre primitivnom nagonu, bez obzira da li ce biti uhapsen ili ne.
nsarski nsarski 12:03 27.11.2008

Re: Ignorance is bliss

Hvala na detaljnim primedbama i razjasnjenjima.
Meni se ipak cini da dijagnoza psihopatije nije tako jednostavna kako je gore napisano. To potvrdjuju i brojne studije na ovu temu. Kao i poremecaji licnosti, psihopatija ima mnogo preklapanja sa antisocijalnim ponasanjem, narcistickim poremecajem, sociopatijom itd. Kad bi bila laka i jednostavna, ne bi se desilo (a desava se cesto) da imate osobu kojoj su razliciti lekari ili psiholozi odredili tri ili vise razlicitih dijagnoza istovremeno. U tom smislu je tacnije govoriti o psihopatiji kao profilu licnosti, ili psiholoskom konstruktu, a ne o medicinskoj dijagnozi. Posebno zato sto se ovo stanje ne moze leciti lekovima na standardni nacin.
Ova situacija se najbolje ogleda u tome sto se "dijagnoza psihopatije", a i drugih poremecaja licnosti, ubacuje pa izbacuje iz medicinskih prirucnika, vec u zavisnosti od prihvacene skole misljenja. Kao sto je nekad homoseksualizam, na primer, bio ukljucen u spisak dijagnoza pa kasnije iz tog spiska, s razlogom, izbacen, tako se i psihopatija - ili neke njene inkarnacije - pojavljuju i iscezavaju u dijagnostickim prirucnicima. Primera radi, jedno vreme je postojala dijagnoza "patoloske netolerancije" (politicke, verske, rasne, seksualne) koja je kasnije eliminisana.
Ukratko, ovo su sve razlozi zbog kojih mnogi smatraju da psihopatija nije medicinska dijagnoza vec psiholoski konstrukt.
Ovo nije naucni rad, vec blog, i mislim da nije uputno potanko ulaziti u detalje mehanizama odbrane i slicnih psiholosko-psihijatrijskih kategorija, ili u teorije licnosti i ostale egzoticne konstrukte koji su jos uvek na nesigurnim teorijskim nogama. Moj cilj je bio da skiciram odredjenu vrstu licnosti kakvu smo svi imali prilike u zivotu da sretnemo. Skiciram, jer mnogo bolje od toga se i ne moze uraditi.
Naravno, ovo nije skup svetskih autoriteta - mada svakako ne bih opisao ljude na ovom blogu, ukljucujuci tu i sebe, kao "neuki puk" i "raju" - pa je i intervencija eksperta za klinicku psihologiju dobrodosla.

scabies scabies 12:37 27.11.2008

Re: Ignorance is bliss

Koliko sam ja shvatila poenta ovog bloga je bilo bas ono sto vi niste imali strpljenja da citate. Uvod je samo objasnjenje za manje upucene.
Eh, da . . . neću se upuštati u polemike. Ovo je one-off post, ma šta mi nsarski ili bilo ko od čitalaca bloga bude odgovori

Nisam ocekivala takav stav od jednog klinickog psihologa
scabies scabies 12:42 27.11.2008

Re: Ignorance is bliss

Kad bi bila laka i jednostavna, ne bi se desilo (a desava se cesto) da imate osobu kojoj su razliciti lekari ili psiholozi odredili tri ili vise razlicitih dijagnoza istovremeno.

U psihijatriji kao i u somatskoj medicini pacijent "ima pravo" da ima vise bolesti pa samim tim i dijagnoza. Pa tako u slucaju postojanja komorbiditeta psihijatar/psiholog moze da dijagnostiqje sve poremecaje (po DSM) ili samo dominantne (MKB).
scabies scabies 12:53 27.11.2008

Re: Ignorance is bliss

Važna stvar nije rečena - da se psihopate (ukoliko ne naprave jasno krivično delo) ne hospitalizuju prisilno - pa ih svakodnevno možete sresti

Ne znam zasto je to bitno da se tako eksplicitno kaze? Naravno da niko ne moze biti prisilno hospitalizovan (lisen slobode?) dok ne ugrozava druge ili sebe. I naravno da se ljudi ne mogu lisiti slobode zbog bilo koje dijagnoze koja im je postavljena. Cak ni ljudi koji navode da imaju prisilne misli agresivnog sadrzaja se ne hospitalizuju prisilno. To je stvar elelmentarnih ljudskih prava.
nsarski nsarski 12:55 27.11.2008

Re: Ignorance is bliss

U psihijatriji kao i u somatskoj medicini pacijent "ima pravo" da ima vise bolesti pa samim tim i dijagnoza

Naravno, covek moze da ima vise dijagnoza istovremeno, to nije nista neobicno. Covek moze istovremeno da bude depresivan i alkoholicar, na primer. (U somatskoj medicini to se takodje cesto i jasno vidi). Medjutim, kad su poremecaji licnosti u pitanju, desi se da, od tri razlicita strucnjaka, osoba dobije od svakog po jednu dijagnozu, i sve su razlicite. Ne vidim kako tu moze biti reci onda o diferencijalnoj dijagnozi koja se "lako ustanovi".
praskvica praskvica 13:10 27.11.2008

Re: Ignorance is bliss

Eh, da . . . neću se upuštati u polemike. Ovo je one-off post, ma šta mi nsarski ili bilo ko od čitalaca bloga bude odgovori


Nisam ocekivala takav stav od jednog klinickog psihologa



Ali, pošto danas svako može da bude psiholog i fudbalski selektor, tekst je od strane (psihološki) neukog puka na blogu ocenjen kao odličan . . . što je i očekivano od strane raje kojoj je pitanje prilikom prvog upoznavanja: "e a šta si u horoskopu ?"



A ni ovakav!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:32 27.11.2008

Re: Ignorance is bliss

vladdimir
e, a šta si u horoskopu ?

Девица, подзнак Вага, са Марсом и Венером у седишту, а при том женствена планета на асценденту.
А ти?
;-))))))))
dragoljub92 dragoljub92 13:58 27.11.2008

Re: Ignorance is bliss

sebe

ja sebe ugrožavam već pedeset i slovima 50 godina pa nikom nije palo na mozak da me hospitališe/lizira?
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:00 28.11.2008

Re: Ignorance is bliss

Vladdimir
Ignorance is bliss
Tekst koji je napisan je loš


Ovo je (namerno) grubo receno.
Znate, sa nekim tekstom se mozete ne sloziti, ili uociti da nije dovoljno dobar, sa profesionalne tacke gledista, ali olako konstatovati "da je los" - nije fer.
U konkretnom slucaju, atak nije samo na domacina bloga, vec i na nas, blogersku raju, koji smo post sa zadovoljstvom citali i komentarisali.
Ja smatram da je dobro sto je Nsarski prezentirao ovaj tekst - na nacin kako on vidi stvari. Sve dopune i korekcije stavova mogu biti i jesu dobrodosle, ali samo ako su dobronamerne.
Ali reci nekome "Tvoj tekst je los - bolje da o ovome nisi pisao" nije dobronamerno.
S druge strane, ja kasnije obrazlozenja koje je uvazeni Vladdimir dao, smatram kao - nadopunu, sto dobro dodje.

Addenda
Ovaj prekor "Ignorance is bliss... Tekst koji je napisan je loš", upucen od nekoga ko je "po profesiji klinički psiholog, diplomirao na onom starom, državnom Filozofskom fakultetu pre mnogo godina", podseca na upucivanje na latinsku izreku: "Ne sutor supra creepidam" (Obucar neka ne sudi iznad cipela). Drugim recima, posto je Nsarski, koliko ja shvatam, fizicar/matematicar, on ne treba da govori o drugim stvarima osim o fizici i matematici. Pogresno.

Ja sam, kao i drugi na ovom blogu, primetio da Nsarski ponekad ima veoma dobre i stvarno visprene opaske kada se govori o nekim knjizevnicima (O Borhesu, Lorki i drugima), pa ne smatram da bi o knjizevnicima trebalo da govore samo - drugi knjizevnici, odnosno knjizevni kriticari...
man ray loves me man ray loves me 14:19 28.11.2008

Re: Ignorance is bliss

ne smatram da bi o knjizevnicima trebalo da govore samo - drugi knjizevnici

apsolutno. niti o fizici samo fizicari. svako treba da se trudi da shvati sto vise moze, iz svih oblasti, bilo profesionalno ili amaterski. razgovor izmedju profesionalca i zainteresovanog posmatraca treba da bude takav da profesionalac moze prostim recima da objasni sta hoce.
ja sam tu 'profesionalnu nadmenost' na blogu primetila pre svega kod ljudi koji su zavrsili filozofiju. in my book ako nesto ne mozes prosto da objasnis, to je zato sto ga ni sam ne shvatas. hocu reci - ako je fajnman mogao da objasni prosto cime se on bavi... how complicated can your work be?
nsarski nsarski 14:58 28.11.2008

Re: Ignorance is bliss

Nsarski, koliko ja shvatam, fizicar/matematicar

Pa, po obrazovanju sam teorijski fizicar, i time sam se ozbiljno bavio vise godina, pa i danas pomalo. Poslednjih desetak godina se bavim genetikom (u psihijatriji i drugde) i u toj oblasti imam dobro formalno obrazovanje. Nisam neki veliki strucnjak za psihologiju, a svakako ne za klinicka pitanja, medjutim vec godinama saradjujem sa lekarima. Dakle, otprilike nesto kao obrazovani laik. Zato je svaki komentar, ili korekcija, od strane profesionalaca svakako dobrodosla.
rankot rankot 11:36 27.11.2008

прочитао

Сјајно, као и обично!
wukadin wukadin 12:44 27.11.2008

хмммм...

Иначе, читам Ваше блогове са уживањем, овај је занимљиво написан, али само то...
Некако нема поенте. Пре свега, није ми ништа разјашњено о конфузији што се тиче тога ко је психопата, а ко социопата. С обзиром да није, и даље могу користити један од мојих омиљених софизама: Ако је Звездан Јовановић (или Легија) луд или психопата, онда му се не може судити, односно не може бити одговоран, и такво суђење није праведно (као и пресуда). Ако је одговоран пред законом, онда није луд, и није све што каже лудо, нити може бити називан лудаком, а може рецимо да пише књиге... Солидан метод да се изнервира неко...

Што се тиче описа психопате, па могу вам рећи да се углавном ту налазим... А онај текстић, ја ту не видим ништа посебно психопатолошко, осим повремених неартикулисаних реакција (да није чудно гледао своје ципеле да ли би био нормалан?)... Но, могуће да ја из субјективних разлога нисам компетентан да процењујем ову тему.
Осим тога, одавно сам научио да су нормално и досадно углавном синоними...
nsarski nsarski 13:06 27.11.2008

Re: хмммм...

Пре свега, није ми ништа разјашњено о конфузији што се тиче тога ко је психопата, а ко социопата.

Haha, upravo oko toga se gore vodi diskusija. Jasna granica nije odredjena, bar za sada. Antisocijalno ponasanje ima razlicite oblike - od vandalizma do destrukcije medjuljudskih odnosa u kolektivu, na primer. Koja ce etiketa, ako uopste, da se prilepi takvim ljudima je predmet za razmisljanje.
legaleagle legaleagle 14:06 27.11.2008

Kako biti siguran

Kao i mnogi drugi, prepoznala sam NEKE ALI NE SVE od ovih osobina u nekim ljudima koje poznajem, pa me zanima kako biti siguran (i da li je to uopste moguce), da li je neka osoba psihopata, i kako takvu osobu NA VREME prepoznati, pa pobeci sto dalje?
Ja sam od onih naivnih (priznajem) koji za ostale ljude prvo pomisle da su dobri, a prekasno se uvere da nisu, ili uvek prvo pomislim da sam ja necim izazvala takvo njihovo ponasanje i da je u meni greska.
Da li postoji neki telefon / savetovaliste gde bi neko mogao da mi razjasni ovaj pojam, i da mi pomogne da lakse prepoznam takve osobe?
scabies scabies 15:31 27.11.2008

Re: Kako biti siguran

Da li postoji neki telefon / savetovaliste gde bi neko mogao da mi razjasni ovaj pojam, i da mi pomogne da lakse prepoznam takve osobe?

Hvala bogu da ne postoji! Razmislite jos malo pa cete videti da ni vi to ne bi zeleli. Da okrenete neki broj i neko vam kaze da je rec o psihopati? I da vi onda pobegnete glavom bez obzira???
Prvo pravilo nisu ni sve psihopate iste, pa samim tim i nisu za bezanje od njih! Narocito ako ste takvim ljudima bili okrruzeni i nije nijedna njihova osobina bila dovoljna da odete, a dovoljno je sto neko kaze da je rec o psihopati? Ne razumem zasto bi pitali bilo koji "telefon" ili strucnjaka da li vam nesto/neko prija i da li ga zelite u svojoj blizini!
Filip2412 Filip2412 16:16 27.11.2008

Psihicki psihicki psihicki psihicki

Sakom u glavu
Sakom u glavu

Kad mene neko pokusava iznervirati
Ja se uopste ne dam isprovocirati
Zauzmem polozaj u karakter stavu
I bez upozorenja sakom u glavu

Sakom u glavu

Jer ako govorim sto ne valja
Moze pogresno da se protumaci - taman tako
A ne bih bas volio stalno ni titulu lajavoga
Neprekidno da nosim na grbaci

Pamet u glavu

Citao sam u strucnoj literaturi
Da ako ne reagujes ni verbalno ni fizicki
Vec sutra moze da ti se odrazi na nervnoj bazi
Na nervnoj bazi psihicki

Psihicki psihicki psihicki psihicki

Sakom u glavu
jasnaz jasnaz 17:42 27.11.2008

rokenrool

Sačekaj malo, jel' ja vičem? Jel' ovo vikanje? Ovo nije vikanje - ovo je diskutovanje. Mi diskutujemo ... mi imamo diskusiju...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:50 27.11.2008

Re: rokenrool

jasnaz
Sačekaj malo, jel' ja vičem? Jel' ovo vikanje? Ovo nije vikanje - ovo je diskutovanje. Mi diskutujemo ... mi imamo diskusiju...

Sačekaj malo, jel' ja vičem? Jel' ovo vikanje? Ovo nije vikanje - već rasprava. Mi se raspravljamo... ovo je rasprava...
?
mirelarado mirelarado 00:53 28.11.2008

Re: rokenrool

jasnazSačekaj malo, jel' ja vičem? Jel' ovo vikanje? Ovo nije vikanje - ovo je diskutovanje. Mi diskutujemo ... mi imamo diskusiju...
Sačekaj malo, jel' ja vičem? Jel' ovo vikanje? Ovo nije vikanje - već rasprava. Mi se raspravljamo... ovo je rasprava...
?


Predraže,
već si ukazao čast domaćinu bloga ponudivši mu da napišeš recenziju za buduću knjigu. Nemoj sada i da lektorišeš njegov prevod Bogosjana. Em mu to nije struka, em je jamačno prevodio na brzinu. :)))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:10 28.11.2008

Re: rokenrool

mirelarado
jasnazSačekaj malo, jel' ja vičem? Jel' ovo vikanje? Ovo nije vikanje - ovo je diskutovanje. Mi diskutujemo ... mi imamo diskusiju...
Sačekaj malo, jel' ja vičem? Jel' ovo vikanje? Ovo nije vikanje - već rasprava. Mi se raspravljamo... ovo je rasprava...
?


Predraže,
već si ukazao čast domaćinu bloga ponudivši mu da napišeš recenziju za buduću knjigu. Nemoj sada i da lektorišeš njegov prevod Bogosjana. Em mu to nije struka, em je jamačno prevodio na brzinu. :)))


Не, ја сам само питао за смисао коментара jasnеz...

Живот у нематерњој језичкој средини нужно уноси неке превиде и заборав. Ништа озбиљно.

А што се тиче исправљања, мучно ми је и да самог себе исправљам, тако да немам намеру да ту муку себи нетражено увећам.

Питање струке? То не постоји... Или умеш или не умеш. Или осећаш језик или га не осећаш. А ту "струковне" студије мало могу да помогну. Ево, питај српске преводиоце. Њима је струка мало од користи, зар не? ;-)))

Узгред, дивно пишем рецензије. Једино што ми их нико не тражи :))))


ivana23 ivana23 01:16 28.11.2008

Re: rokenrool

Узгред, дивно пишем рецензије. Једино што ми их нико не тражи :))))

mirelarado mirelarado 01:18 28.11.2008

Re: rokenrool

Ево, питај српске преводиоце. Њима је струка мало од користи, зар не? ;-)))

Узгред, дивно пишем рецензије. Једино што ми их нико не тражи :))))



:)))))
nsarski nsarski 01:21 28.11.2008

Re: rokenrool

Живот у нематерњој језичкој средини нужно уноси неке превиде и заборав.

Kad bi samo znao koliko si u pravu!
U par navrata mi se desilo da u Bg., u taksiju, vozac kaze neku rec i ja pocnem da ga obozavam kao Vuka Karadzica - otkrio mi je jezik koji sam za boravio. On pojma nema, naravno. (Prokleta je Amerika!)
mirelarado mirelarado 01:28 28.11.2008

Re: rokenrool

EDIT

Ево, питај српске преводиоце. Њима је струка мало од користи, зар не? ;-)))



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:47 28.11.2008

Re: rokenrool

nsarski
Живот у нематерњој језичкој средини нужно уноси неке превиде и заборав.

Kad bi samo znao koliko si u pravu!
U par navrata mi se desilo da u Bg., u taksiju, vozac kaze neku rec i ja pocnem da ga obozavam kao Vuka Karadzica - otkrio mi je jezik koji sam za boravio. On pojma nema, naravno. (Prokleta je Amerika!)

Ма, неки моји пријатељи су преводиоци, и то добри, а живе по проклетињама Северно-Јужних Америка, Канада, Италија, и кад се сретнемо силно су забавне те насртљиве конструкције из језика у којима живе. И шта онда, ја да се правим важан што се к'о последњи приватни делови (ваљда се то тако каже на странском језику?) нисам одважио на ту прекоморску пловидбу, па сам благоугодно закован у властити језик? I am a bad sailor, you know, ал' слабо ми је то оправдање :)))))
nsarski nsarski 02:03 28.11.2008

Re: rokenrool


I am a bad sailor, you know, ал' слабо ми је то оправдање

Pa, ybg, kad na jednoj strani dobijes, na drugoj izgubis.
Treba uzeti stvar u svoje ruke - yo no soy marinero, soy capitan, soy capitan!

Nego, u vezi sa jezikom: pre mnogo godina (u Kanadi ovog puta) citao sam Scepanoviceva "Usta puna zemlje" i svidela mi se konstrukcije. Sa leve strane ide vizija progonitelja, sa desne vizija begunca (ili obrnuto, ali nije bitno). Dve paralelne naracije koje teku gdegod da otvoris knjigu. Ovo je tehnicki naglaseno jos time da su slova italicizirana na jednoj strani a nisu na drugoj. Enivej.
Onda sam pomislio - zasto ne bi moglo da se tako uradi sa jezicima? Napravis knjigu koja sa jedne strane govori jednim jezikom, sa druge drugim. I svaki od tih jezika se polako "kvari" i pretace u onaj drugi, dok na kraju ne dobijes Dzojsovsku brbljadu (jel ovo rec?) na obe strane. Hegel anyone? Nikad to nisam domislio do kraja, ali me je intrigiralo neko vreme. (Mozda cu ti jednom napisati kakav se roman moze postici pisanjem udzbenika iz gramatike)
Filip2412 Filip2412 02:14 28.11.2008

Re: rokenrool

nema nista od identiteta ako oduzmes jezik
ovde u kanadi, najveca nostalgija me hvata zbog jezika

gubis deo sebe neminovno

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:32 28.11.2008

Re: rokenrool

nsarski
Napravis knjigu koja sa jedne strane govori jednim jezikom, sa druge drugim. I svaki od tih jezika se polako "kvari" i pretace u onaj drugi, dok na kraju ne dobijes Dzojsovsku brbljadu (jel ovo rec?) na obe strane.

Па то је и та "испичутура" хтела, као што знаш. Neverland, Nirgenland, Una isla imaginaria – у тој би ти земљи да живиш? Не бива, бар за овог вакта :))))

Filip2412
nema nista od identiteta ako oduzmes jezik

Не верујем, Филипе. Мада, нисам проверавао.
nsarski nsarski 02:43 28.11.2008

Re: rokenrool

Drago mi je da se makar razumemo, ako se vec ne slazemo:)))
Irci i Crnogorci - siromasni materijalno, bogati jezikom....

OK, ali chekaj! Ne, ne, ne, mogu li ja da kazem koju rec...Ovako: uzmes udzbenik nekog jezika (stranog ili tvog, nije bitno). I oni tu pricaju o elementarnim gramatickim pravilima, ilustruju primerima...my tailor is rich ...da li volite sir? Ne, ja ne volim sir, ali moja sestra svira violinu - savrseno, to su upravo recenice koje ce ti trebati kad stignes u stranu zemlju. (Trol - kunem se zivotom: u Japanu sam video recnik srpskog jezika gde je primer "ko je stavio babine naocare u rernu". Enivej.
Dakle, ti primeri su imbecilni. Zar ne bi mogla da se napise knjiga (prica, roman) u obliku udzbenika za jezik, ali da se kao primeri daju recenice koje se sastavljaju u pricu za sebe? Da ti "nevazni" primeri o babinim naocarima postanu detektivska storija o tome kako "babine kosti upravo iskopah u dvoristu" kao primer aorista? Ha?
mirelarado mirelarado 02:55 28.11.2008

Re: rokenrool

Zar ne bi mogla da se napise knjiga (prica, roman) u obliku udzbenika za jezik, ali da se kao primeri daju recenice koje se sastavljaju u pricu za sebe? Da ti "nevazni" primeri o babinim naocarima postanu detektivska storija o tome kako "babine kosti upravo iskopah u dvoristu" kao primer aorista? Ha?


U savremenim udžbenicima stranih jezika postoje slične težnje: recimo da kroz ceo udžbenik teče jedna priča, sa nekoliko glavnih likova, koji su uvek prisutni, i mnoštvom sporednih koji se pojavljuju samo u nekim epizodama. U jednom takvom, recimo, kroz celu knjigu voz putuje s jednog kraja dotične zemlje na drugi, pa imaš i razne dijalektalne likove, strance, mali kriminalistički zaplet u industrijskoj špijunaži, a u žiži je sudbina glavnog junaka, studenta književnosti i konduktera u tom vozu. Nastavnicima je zanimljivo, ali polaznici se žale da im je mnogo teško, navikli naši na nušićevsku metodu "moja sestra rado jede sira", pa to ti je. :) Ali mislim da je zamisao odlična.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:03 28.11.2008

Re: rokenrool

nsarski
Drago mi je da se makar razumemo, ako se vec ne slazemo:)))

Је ли, а кад се то ми нисмо слагали? Ја заборавио. Види, ако немаш никог да се с њим дивно посвађаш, живот ти је пустиња :)))))
nsarski
u Japanu sam video recnik srpskog jezika gde je primer "ko je stavio babine naocare u rernu"

А рерна микроталасна, ганц нови модел, све прати, са аутоматским сензорима покрета, у случају да оброк који тражи наочаре (баба, а наочаре су мамац) покуша да побегне, и цврц... лекција о баби и наочарима ту се прекида.
nsarski
Dakle, ti primeri su imbecilni. Zar ne bi mogla da se napise knjiga (prica, roman) u obliku udzbenika za jezik, ali da se kao primeri daju recenice koje se sastavljaju u pricu za sebe?
Ниси имао среће са уџбеницима језика, они који су мени допадали шака терали су управо такву причу. Додуше, и није било неког suspensa, као у твом пројекту, па онај мој Пјер из француског уџбеника никако да макар накратко раскине с оном његовом, заборавио сам јој име, мислим да је била Надин, и живели су срећно до краја живота, мислим уџбеника... брате, много досадно, тако да француски никад не научих.
nsarski nsarski 03:07 28.11.2008

Re: rokenrool

Додуше, и није било неког suspensa, као у твом пројекту, па онај мој Пјер из француског уџбеника никако да макар на кратко раскине с оном његовом, заборавио сам јој име, мислим да је била Надин, и живели су срећно до краја живота, мислим уџбеника, брате, много досадно, тако да француски никад не научих...

Jos uvek sam ubedjen da se sa malo maste moze sastaviti novi Da Vinci kod...:)) Ma, Romeo i Julija, or'ginal!

P.S. Uostalom, evo ga domaci zadatak - ubaci dijalog iz Jules et Jim umesto onog stupidnog teksta u neki udzbenik francuskog jezika.
Filip2412 Filip2412 04:48 28.11.2008

Re: rokenrool

Filip2412
nema nista od identiteta ako oduzmes jezik



Не верујем, Филипе. Мада, нисам проверавао.


Tesko to da poverujes dok ne osetis na svojoj kozi...
Filip2412 Filip2412 05:21 28.11.2008

Re: rokenrool

Dakle, ti primeri su imbecilni. Zar ne bi mogla da se napise knjiga (prica, roman) u obliku udzbenika za jezik, ali da se kao primeri daju recenice koje se sastavljaju u pricu za sebe?


ideja ti je interesantna...

noviji udzbenici sa ucenje engleskog zaista se trude da imaju situacije iz realnog zivota, mislim naravno na UK izdanja koja su samo na engleskom

i mene su uvek zasmejavale i iritirale knjige sa debilnim primerima tipa naocare u rerni pa sam se trudio da kod ucenja engleskog sto pre pocnem sa citanjem novinskih clanaka i pravih tekstova ma kako to bilo tesko. Kasnije u advanced izdanjima UK izdanja knjiga za ucenje engleskog zapravo i nema lekcijskih tekstova vec su lekcije ustavri pazljivo izabrani odlomci iz knjiga, novina itd.
jasnaz jasnaz 10:04 28.11.2008

Re: Viđu teksta na „moj” rokenrool!

A viđu tek Smisla:
Sad ću Ja da ti objasnim da mi imamo diskusiju! Pa mi je:
- prevod domaćina odlično išao glede diskusije kao imetka (+ ne lektorišem citat) &
- rečenica bila dobar-nosač-linka-za-pesmu = ima ritam rokenrola

A kad smo kod ritma (da ne kažem Stila):
Mi (se) raspravljamo. Dok npr.: Mi se svađamo.

A evo i Njih:
u epizodi za niže razrede:

A možda i blog-o-nečemu u Kenoovskom Stilu: svako na istu temu - svojim stilom!

ivana23 ivana23 21:53 27.11.2008

Psihopatsko ponašanje

Dr Džon Klark, doktor psihologije sa univerziteta u Sidneju, objavio je vodič za prepoznavanje psihopata. U svojoj knjizi on upozorava kako najmanje jedan odsto zaposlenih pokazuje ovaj poremećaj, što je sasvim prihvatljivo, ali nije problem u tome.



Nevolja je što korporacijska etika podstiče ponašanja koja pogoduju psihopatskom ponašanju. Dr Klark kaže kako se iza ambicioznosti u stvari krije bezobzirnost i želja za uspehom po svaku cenu, a vodeći ljudi u poslovnom svetu takvo ponašanje podstiču i nagrađuju.„Ako vidite oglas u kome se kaže: znate da ste najbolji, možete uticati na druge, odlučni ste da svojoj organizaciji osigurate pobedu po svaku cenu – to je poziv psihopatama”, kaže dr Klark.
On u svojoj knjizi „Pokit psiho” objavljuje uputstva koja pomažu da se prepoznaju psihotična ponašanja, ali i načine da se borite protiv njih.
Evo šta ovaj psiholog prepoznaje kao psihopatska ponašanja – bezgrešni: psihopate na radnom mestu ne osećaju krivicu bez obzira na to koliko zlostavljaju, podmeću i narušavaju kredibilitet drugih kolega; zavodnici: vrlo su rečiti i skloniji su razgovoru „oči u oči” nego učestvovanju na sastancima; manipulatori: sistem i pravila tumače onako kako im odgovaraju, hrane se tuđim slabostima, posebno manjkom samopouzdanja; pokvareni: prisvajaju zasluge za tuđe uspehe; patološki lažljivci: nisu dobri lažljivci, ali kada upadnu u nevolju često znaju da se izvuku jer smisle dobru priču; nepredvidivi: osećaju samo primarne emocije, kao što su radost, žalost i bes. Vrlo brzo menjaju raspoloženje.
Dr Klark tvrdi da se psihopate često i sprijatelje sa nekim na visokom položaju ko može da ih zaštiti, a tada krenu da potkopavaju čak i svoje zaštitnike kako bi se sami što pre popeli na korporativnoj lestvici uspeha.Za ljude pogođene ovakvim načinom ponašanja posledice često mogu da budu katastrofalne. Psihopate na poslu ubijaju samopouzdanje i veru u druge ljude. „Njihove žrtve postaju hladne, cinične, ogorčene i gotovo nesposobne za delovanje”, tvrdi dr Klark.On kaže da se protiv psihopata bori obrazovanjem i timskim radom. „Kada shvatite zašto vam psihopata radi to što radi, znate da nije reč o vašoj pogrešci. Druga važna stvar jeste zajedništvo i javnost. Kada drugima kažete šta vam se događa, psihopata nije uspeo da vas izoluje, a to je upravo ono što on želi da postigne pre nego što vas uništi svojim bolesnim ponašanjem.”
Ovaj australijski doktor psihologije ipak savetuje zaposlene Australijance da, ako poslodavac ne kazni osobu koja ih zlostavlja, napuste tu firmu. Psihopata se ne može promeniti, a nekažnjavanje ovakvog ponašanja budi sumnju i u poslodavca.No, lako je Australijancima. Imaju dr Klarka, ali i mogućnost da promene posao. Kako preživeti psihopatu na poslu koji ne može tek tako da se promeni, ili kojim baš jedna takva osoba rukovodi?

Izvor

nsarski nsarski 22:21 27.11.2008

Re: Psihopatsko ponašanje

Kako preživeti psihopatu na poslu koji ne može tek tako da se promeni, ili kojim baš jedna takva osoba rukovodi?

Cekaj, ne zaboravi ovde i ljudsku stranu jednacine:))

Hvala za prilog. Kakav je to casopis?
ivana23 ivana23 22:52 27.11.2008

Re: Psihopatsko ponašanje

nsarski
Kako preživeti psihopatu na poslu koji ne može tek tako da se promeni, ili kojim baš jedna takva osoba rukovodi?Cekaj, ne zaboravi ovde i ljudsku stranu jednacine:))Hvala za prilog. Kakav je to casopis?

Veruj mi da ne znam, slucajno sam naletela na taj tekst, pa mi se ucinilo zgodno da ga prenesem ovde.
dolybell92 dolybell92 23:23 27.11.2008

Re: Psihopatsko ponašanje

Kako preživeti psihopatu na poslu koji ne može tek tako da se promeni, ili kojim baš jedna takva osoba rukovodi?


Po mogućstvu - ne dolaziti u kontakt sa tom osobom ni pod razno....
( može u grupi ili masi) truditi se da za nju ne postojite... ni po dobrom
ni po lošem... dok ta ličnost ne nestane tj. napredovanjem - ode.
dolybell92 dolybell92 23:28 27.11.2008

Re: Psihopatsko ponašanje

On kaže da se protiv psihopata bori obrazovanjem i timskim radom. „Kada shvatite zašto vam psihopata radi to što radi, znate da nije reč o vašoj pogrešci. Druga važna stvar jeste zajedništvo i javnost. Kada drugima kažete šta vam se događa, psihopata nije uspeo da vas izoluje, a to je upravo ono što on želi da postigne pre nego što vas uništi svojim bolesnim ponašanjem.”


Moguće je boriti se obrazovanjem, znam to lično, - ali neće važiti ako vam je
predpostavljeni - ( znači na višem položaju po funkciji ) - nižeg obrazovanja
od vas a uz to je psihopata... to postaje onda kvadratura kruga, gde znanje
postaje smetnja a ne prednost.
Filip2412 Filip2412 05:25 28.11.2008

Re: Psihopatsko ponašanje


Moguće je boriti se obrazovanjem, znam to lično, - ali neće važiti ako vam je
predpostavljeni - ( znači na višem položaju po funkciji ) - nižeg obrazovanja
od vas a uz to je psihopata... to postaje onda kvadratura kruga, gde znanje
postaje smetnja a ne prednost.



jos gore ako je psihic tehnicki jako inteligentan, obrazovan i strucan

ja sam imao iskustvo sa takvim, svi su imali glavobolju od njega i niko nije imao resenje, jedino sto je visoki menadzment ipak ukapirao da le lik psihic pa su relativno imali razumevanja za nase probleme sa njim. Ipak drzali su ga na poziciji jer je bio strucan i uz to manijacno prigrabljivao obaveze da kako bi sebe ucinio bitnijim... no ko sto rekoh, provalili su ga big bosovi pa nikada nije uspeo da napreduje.

Imao je osobinu da kinji potcinjene i ulizuje se sefovima ali u svojoj histericnoj psihoticnosti povremeno bi napravio gresku i lanuo na pogresnu osobu.... malo kontrole mu je nedostajalao pa da bude savrsen psihopata :)

dexter92 dexter92 17:15 28.11.2008

Da primetim

Ono sto se danas svrstava pod "psihopatu" je nesto sto je do pre 50 ili 100 godina bio prihvatljiv model ponasanja.
Dakle egoisticne osobe koje nemaju samilosti prema drugima.
Mnogi srednjevekovni vladari se lako uklapaju u ovaj model. Tu su i cuvene vojskovodje, pa i diktatori novijeg vremena.
Na prostoru bivse YU ih je u poslednjim godinama bilo i "za izvoz" , mnogi od njih na nasu zalost na jako visokim pozicijama.
Konacno Dz. Bus je tipican primer istog. Sa njegovog lica ne silazi podsmeh kad prica o zrtvama svoje vladavine bilo da su one u Iraku ili negde drugde.
Konacno mnogi kriminalci su psihopate.
Meni je kao jedan od najupecatljivijih likova "beskrupuloznog kapitaliste" ostao Gordon Gekko (Majkl Daglas) iz filma WallStreet.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana