Društvo

Najskuplja srpska reč

jeremija92 RSS / 03.12.2008. u 11:58

Najskuplju srpsku reč definsao je pesnik Matija Bećković već u naslovu jednog svog predavanja održanog 1989. godine na Makvori univerzitetu u Sidneju, a u povodu proslave šestogodišnjice Kosovskog boja. Predavanje je imalo niz repriza u crkvenoškolskim opštinama u Melburnu, Džulongu, Kanberi, Adelaidu i Brizbanu. Iste godine, na istu temu i pod istim naslovom Bećković je, onako kako sam on to ume, govorio na vidovdanskim svečanostima u Dizeldorfu, Osnabriku, Parizu, Bermingamu i u mnogim mestima diljem Jugoslavije. Tekst tog svečarskog govora objavljen je u Književnim novinama, a dorađenu konačnu verziju u knjigu je ukoričio Glas Crkve.

Kosovo je najskuplja srpska reč. Plaćena je krvlju celog naroda. Po cenu te krvi je ustoličena na prestolu srpskog jezika. Bez krvi se nije mogla kupiti, bez krvi se ne može ni prodati, poenta je i poruka tog Bećkovićevog predavanja i knjige.

Uskoro je naslov tog prigodnog, svečarskog govora postao uzvišena metafora, politička parola i borbeni poklič mnogobrojnih političkih i nacionalnih radenika.

Matija Bećković jeste dobar pesnik, orator i vrli nacionalni pregalac, ali je slab matematičar. Još je slabiji trgovac, jer, ako se već trguje krvlju, račun mora biti tačan. Krv je dragocena roba.

Pesnici, po opisu svoga posla, ne moraju biti dobri matematičari, pa ni trgovci. Najčešće oni to i nisu. Ali, čudno je da Bećkovićevu računsku grešku niko nije na vreme uočio.

Ukoliko je cenu reči moguće izraziti količinom prolivene krvi, kako je to uradio poeta i akademik Bećković, onda nije Kosovo najskuplja srpska reč, Jugoslavija je najskuplja srpska reč.

Od 1915. do 1918. godine stotine hiljada života i hiljade barela srpske krvi ugrađeno je u temelje donedavno zajedničke nam kuće Jugoslavije. Još je više srpske krvi proliveno za njeno čuvanje od 1941. do 1945.godine, a hiljade života je ostalo zatrpano ispod ruševina dok su kuću njeni ukućani složno rušili od1991.g. do 1999.godine. Prva bezimena žrtva za Jugoslaviju pala je 1915.g. prilikom povlačenja Srpske vojske preko albanskih bespuća, a poslednja, također bezimena, 1999.godine u agresiji NATO pakta nazvanoj Milosrdni anđeo.

Istoričar prof. dr Dragoljub R. Živojinović je 35 godina istraživao svetska dokumenta i druge relevantne istorijske izvore, i napisao 350 stranica knnjige Nevoljni ratnici - velike sile i Solunski front 1914-1918.

O toj prelomnoj 1915.godini koja je trasirala put Srbiji u pravcu buduće Jugoslavije, Živojinović kaže: Vojvoda Putnik je smatrao da Srbija, pošto je doživela vojnički poraz, treba da zaključi primirje. Sličan predlog imali su i Britanci, smatrajući da će Srbiji tako biti bolje i lakše. Ali, ondašnji državnici to nisu prihvatili. Sledili su ranije objavljeni nacionalni program i svoj ratni cilj oslobođenja i ujedinjenja Srba, Hrvata i Slovenaca na celoj teritoriji i opredelili su se za albansku golgotu.

Videli smo, poznati pisac, intelektualac i akademik Dobrica Ćosić za takvu surovu, hazardsku odluku, kako kaže, krivi ondašnje državnike i vojskovođe.

Međutim, istoričar Živojinović smatra da nisu samo prestolonaslednik Aleksandar i Pašić odgovorni što su sprovodili ideje potivne interesima srpskog naroda, već da su za to odgovorni i vodeći srpski inelektualci:

Srbi su bili zamlate. Nemam drugu reč za pametne ljude kakvi su bili Slobodan Jovanović, Jovan Cvijić i drugi intelektualci onoga doba. Oni su širili ideju koja se nije podudarala sa stvarnošću. Tvrdili su da su Srbi, Hrvati i Slovenci isti narod sa tri različita imena. Potpuno su zaboravili da su to različite kulture, istorijske tradicije, religije. Samim tim obmanuli su narod i državnike koji su ih sledili u tom uverenju.

Danas, kad je Srbija ostala i bez Jugoslavije i bez Kosova, mogu se postaviti I sledeća pitanja:

Da li bi sudbina Kosova bila ista da je Matija Bećković u predvečerje katastrofe pažljivije računao i da je na svojim predavanjima govorio kako je Jugoslavija, a ne Kosovo, najskuplja srpska reč, te da su takvu parolu ponavljali mnogobrojni srpski politički i nacionalni radnici? Da li bi u tom slučaju sačuvali i Jugoslaviju, u bilo kom obliku - asimetrična federacija, konfederacija..., a i Kosovo?

Da li bi sudbina Jugoslavije bila ista da su akademici SANU u svom nedovršenom radnom materijalu, poznatom kao Memorandum, isticali i prednosti koje je Srbiji i Srbima pružala Jugoslavija, počevši od one osnovne da su samo u njoj svi Srbi živeli u jednoj državi?

 

 

Da li se Dobrica Ćosić, koji sa istorijske distance od gotovo sto godina, osuđuje ondašnji srpski politički i vojni vrh, jer su, kako kaže ...rukovođeni fanatičnom idejom da sloboda i Jugoslavija nemaju cenu, poveli vojsku i narod u kolektivno, masadsko samoubistvo, oseća imalo odgovornim, kao jedan od autora Memoranduma SANU i predsednik SRJ, za žrtve i golgotu Srba krajem proteklog veka?

 

Da li se za tragičnu sudbinu Jugoslavije može kriviti politički i vojni vrh s početka XX veka (prestolonaslednik, Pašić, Putnik, Mišić, Stepanović, Bojović...) koji je Jugoslaviju stvorio ili politički i vojni vrh s kraja istog veka (Milošević, Jović, Kadijević, Adžić...) koji ne samo da Jugoslaviju nisu uspeli da sačuvaju, već su učestvovali u njenom rušenju?

 

Koji su srpski intelektualci veće zamlate, oni koji su početkom XX veka

zagovarali stavaranje Jugoslavije (Jovan Cvijić, Slobodan Jovanović, Jovan Skerlić, Stojan Novaković ...) ili oni koji su krajem XX veka zagovarali njeno rušenje zarad stvaranja velike Srbije (Matija Bećković, Brana Crnčević, Kosta Čavoški...) ?

 

 

 

I na kraju, imaju li potomci moralno pravo da za svoje neuspehe okrivljuju pretke?

Atačmenti



Komentari (242)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dolybell92 dolybell92 04:25 05.12.2008

Re: 100 godina moratorijuma na Kosovski mit..!

obavezno ističući svoju moralnu superiornost

Filip Mladenović Filip Mladenović 18:50 03.12.2008

KADA IDEJA NADMAŠI "ELITU"!

Ideja Jugoslavije je bila toliko superiorna i genijalna, kao logičan put ovog dela Evrope ka Evropskoj Uniji, onoliko koliko su Jovan Cvijić ili Slobodan Jovanović bili superiorni u odnosu na jednog Ćosića ili Bećkovića!
Ali, sitničava, sujetna i kratkovida politička i intelektualna nomenklatura Srbije pri kraju XX veka nije dorasla zahtevima
epohe. Prosto rečeno, pregazilo ih vreme!
Čim "elitu" nagrize zub vremena, gradjane raskomadaju čeljusti istorije!
jeremija92 jeremija92 20:34 03.12.2008

Re: KADA IDEJA NADMAŠI "ELITU"!

Filipe, potpisujem.
Hvala.
blackbox92 blackbox92 11:29 04.12.2008

Re: KADA IDEJA NADMAŠI "ELITU"!

jeremija92
Filipe, potpisujem.
Hvala.

I ja potpisujem.
spinnacker spinnacker 08:31 07.12.2008

Re: KADA IDEJA NADMAŠI "ELITU"!

dusanj92 dusanj92 21:09 03.12.2008

Sve u svoje vreme

Pre dvestotine godina bilo je normalno razmisljati o oslobodjenju od Turske i Austrougarske i o zajednickoj drzavi Juznih Slovena. I Car Dusan je bio car svih Srba, Bugara i Grka (ukljucijuci i makedoniju). Kada je momenat dosao posle prvog svetskog rata opet je bilo normalno posle toliko cekanja stvoriti tu zajednicku drzavu. Sve je to bilo iz najboljih namera i zato treba da sa razumevanjem gledamo na taj pokusaj.
Nejasno je novo(nametnuto) insistiranje na zajednickoj drzavi 1945 godine, iako su nam ustase ubile kralja. Da je tada srpski narod imao pravo izbora poucen neuspesnim eksperimentom Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca danas bi mozda Srbija a i Kosovo izgledali drugacije.
Gonzo92 Gonzo92 21:10 03.12.2008

Re: Sve u svoje vreme

Car Dusan je bio car svih Srba, Bugara i Grka


A Arbanasa?
niccolo niccolo 21:47 03.12.2008

Re: Sve u svoje vreme

Da je tada srpski narod imao pravo izbora poucen neuspesnim eksperimentom Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca danas bi mozda Srbija a i Kosovo izgledali drugacije.


Mislim da "izgled" Kosova ima mnogo vise veze sa prirodnim prirastajem kosovskih albanaca nego "drzavnom zajednicom" u kojoj su Srbija i Kosovo bili prethodnih 80-90 godina. Sto rece G. Cer gore...
tyson tyson 22:59 03.12.2008

Re: Sve u svoje vreme

dusanj92
I Car Dusan je bio car svih Srba, Bugara i Grka (ukljucijuci i makedoniju).

Dušan je bio car Srba i Grka; Bugari nisu bili pominjani u tituli.



blackbox92 blackbox92 11:31 04.12.2008

Re: Sve u svoje vreme

dusanj92
Pre dvestotine godina bilo je normalno razmisljati o oslobodjenju od Turske i Austrougarske i o zajednickoj drzavi Juznih Slovena. I Car Dusan je bio car svih Srba, Bugara i Grka (ukljucijuci i makedoniju). Kada je momenat dosao posle prvog svetskog rata opet je bilo normalno posle toliko cekanja stvoriti tu zajednicku drzavu. Sve je to bilo iz najboljih namera i zato treba da sa razumevanjem gledamo na taj pokusaj.
Nejasno je novo(nametnuto) insistiranje na zajednickoj drzavi 1945 godine, iako su nam ustase ubile kralja. Da je tada srpski narod imao pravo izbora poucen neuspesnim eksperimentom Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca danas bi mozda Srbija a i Kosovo izgledali drugacije.

A šta ćemo sa onim što mi sami ubismo svoga kralja Aleksandra Obrenovića.Je li to bio razlog da Srbija prestane postojati?
blackbox92 blackbox92 11:47 04.12.2008

Re: Sve u svoje vreme

Za sve je kriv taj Dušan Silni. Što brate nije kad je osvojio posrbio sve Grke, Arbanase, Cincare,Hrvate i sve koji su se zatekli.Verovatno takvo carstvo ne bi ni Turci mogli poharati a mi bi i sada bi imali veliko carstvo gde svi Srbi i poneki imigranti i gastarbajteri u obliku Nemaca, Mađara, Italijana.
dolybell92 dolybell92 00:32 06.12.2008

Re: Sve u svoje vreme

Za sve je kriv taj Dušan Silni


Nije imao sreće da poživi dovoljno dugo.... te stoga nije kriv.
tyson tyson 22:27 03.12.2008

Prof. Dr


Nije Živanović već Živojinović, profesor sa Filozofskog u Beogradu.



jeremija92 jeremija92 22:57 03.12.2008

Re: Prof. Dr

Hvala, tyson, ispravio sam.
tyson tyson 23:03 03.12.2008

Re: Prof. Dr


Nema na čemu; čisto da se ne zbunjuje narod.
Provukao ti se jedan Živanović, tamo kod zamlata


jeremija92 jeremija92 23:22 03.12.2008

Re: Prof. Dr

i njega sam prekrstio.
Ako ima još nešto ti samo javi, vidiš da smo efikasan tim.
dali76 dali76 01:22 04.12.2008

sto je istina


Mayo1:

Zašto su hrvatski Srbi otišli? (pa zar nisu protjerani?)
To pitajte njih.
Možda tradicija. Velike seobe i bježanije se u srpskoj povijesti uvijek prikazuju kao veliki uspjesi i herojski poduhvati.
Gospodine mayo1 mislio sam da je ovakav rijecnikiza nas ali sam se prevario.
U ovakvom cinizmu vi se svrstavatte rame uz rame s vasim pokojnim predsjednikom koji ce u Kninu izjaviti te poznate rijeci kako su Srbi pobjegli I odnjeli svoje prljave gace na stapu.
Proslo je od tad 13godina a ,kako vidim, razmisljanja se nisu promjenila.
Mozda u tome treba traziti razlog zasto je permanentno na razlicite nacine onemogucavano Srbima da se vrate.
Jas am gospodine Mayo1 hrvatski Srbin pitajte te mene kako sam to “otisao” iz isto mog doma kao sto ste I vi imali svoj.
Nakon bjesomucnog granatiranja civilnih objekata I zbjegova gdje sam ja svjedok poginuca djevojcice od pet godina, djevojke od 13 godina I desetine ranjenih civila.
Paniku nije tesko stvoriti ako se latite takvih sredstava.
Ne, ne govorim ja da su samo Hrvati se koristili time , ali se gnusam ovakvog vaseg cinizma kojim valda hocete dokazati kako mi Srbi nismo dovoljno,il kao vi Hrvati ,voljeli nase domove I kako smo to oduvijek jelte bili samo uljezi ,koji su slucajno tu zivjeli nekih par stotina godina I doslo je vreme da se to ocisti.
N mom blogu slozili smo se das u ljudi ipak na kraju ljudi a ovdje propagirate kako to I nije slucaj ,iznoseci flosskule o herojstvu Hrvatski h vojske koja je branila svoje domove I o srpskoj bjezaniji.
Jel to ipak znaci gospodine mayo1 da ste lagali tad kad ste se slozili da smo mi samo ssvi
jeremija92 jeremija92 08:58 04.12.2008

Re: sto je istina

dali76, čini se da ti sagovornik neće odgovoriti.

I meni se učinilo da je mayo1 raspoložen da razgovoara argumentovano i smireno.
Međutim, kad mu ponestane argumenata on progovori hrvatskoim nacionalističkim jezikom iz devedesetih godina.

Hebiga, izgleda da je bravar bio u pravu: mi i Hrvati smo braća, ako ne po materi, ono po ocu.:)
mayo1 mayo1 10:48 04.12.2008

Re: sto je istina

Ne, ne govorim ja da su samo Hrvati se koristili time , ali se gnusam ovakvog vaseg cinizma kojim valda hocete dokazati kako mi Srbi nismo dovoljno,il kao vi Hrvati ,voljeli nase domove I kako smo to oduvijek jelte bili samo uljezi ,koji su slucajno tu zivjeli nekih par stotina godina I doslo je vreme da se to ocisti.
N mom blogu slozili smo se das u ljudi ipak na kraju ljudi a ovdje propagirate kako to I nije slucaj ,iznoseci flosskule o herojstvu Hrvatski h vojske koja je branila svoje domove I o srpskoj bjezaniji


Dragi moj dali, ne poznajete ni mene ni moje djelovanje, pa nemojte iznositi konstrukcije i stavljati mi u usta ono što nisam rekao,a što vi pretpostavljate da ja "mislim".
U razmjeni mišljenja sa g.jeremijom govorili smo o nekim konkretnim stvarima i na moje konkretne odgovore g.jeremija odgovara uopćeno i stereotipno.

Isto tako sam naveo neke činjenice koje su nesporne i pokušao ih objasniti iz mog iskustva i proživljenih događaja.
Kratko:
Da li je istina da se Vukovar borio tri mjeseca protiv višestruko jačeg protivnika?
Da li je istina da se cijela "RSK" raspala za tri dana?

Ja nigdje nisam napisao da su Srbi kukavice, a Hrvati nekakvi heroji - to su vaši zaključci. Ili da Hrvat više voli svoj dom od Srbina.
Ja nisam nikakav heroj ili ono što danas zovu domoljub.
Ali sam ostao u mome gradu, kao i mnogi drugi u drugim gradovima i selima, premda izgledi nisu bili jako dobri.
Zašto?
Pokušao sam objasniti. G.jeremija tvrdi da smo ostali jer nas je netko prisilio. To jednostavno nije istina.
Da se ljude ne može prisiliti na borbu, ako na to nisu spremni, pokazuju mnogi Srbi iz Srbije koji se nisu dali mobilizirati i boriti za nešto što nije njihovo.
Da li su zato kukavice i izdajnici, kao što ih je Miloševićev režim nazivao?
Naravno da ne. Da je trebalo braniti Kragujevac ili Novi Sad siguran sam da srpske vojnike ne bi trebala "loviti" vojna policija.

Zašto su Srbi iz Hrvatske "lako" otišli?
Ne znam, nisam ništa spekulirao, predložio sam g.jeremiji da pita njih.

Ja ne bježim od hrvatske suodgovornosti za događaje 1990-tih.
Uvijek sam bio spreman reći i iznijeti i dobre i loše stvari i nije mi teško priznati ako nešto nije valjalo.
Ali raspravljamo o Vukovaru, a vi ubacujete budalaštinu (ne jedinu) koju je Tuđman rekao i tvrdite da se s tim slažem!

Hoćemo li o Tuđmanu? HDZ? Ponašanju Hrvatske prema Srbima? OK!
Ali napišite tezu, blog o tome, pa ćemo onda razgovarati o toj temi!
mayo1 mayo1 10:53 04.12.2008

Re: sto je istina

dali76, čini se da ti sagovornik neće odgovoriti.


Mora se i spavati, g.jeremija.
mikimedic mikimedic 10:59 04.12.2008

Re: sto je istina

Da li je istina da se Vukovar borio tri mjeseca protiv višestruko jačeg protivnika?


Da li je istina da se jedan grad borio protiv jedine legalne oruzane sile u drzavi?

Ovo naravno ne opravdava zlocin koji je ta sila pocinila.
mikimedic mikimedic 11:00 04.12.2008

Re: sto je istina

Ali sam ostao u mome gradu, kao i mnogi drugi u drugim gradovima i selima, premda izgledi nisu bili jako dobri.


I porodica Zec je htela da ostane u svom gradu.
mayo1 mayo1 11:17 04.12.2008

Re: sto je istina

I porodica Zec je htela da ostane u svom gradu.


Točno.
Ubojstvo obitelji Zec (nažalost ne samo njih) je zločin.
A još veći zločin i sramota za Hrvatsku je gledanje kroz prste ubojicama.

U toku je suđenje ubojicama osječkih Srba, nadam se da će hrvatsko pravosuđe u ovom slučaju imati snage za tjeranje do kraja.

Blažena EU.
mayo1 mayo1 11:23 04.12.2008

Re: sto je istina

Da li je istina da se jedan grad borio protiv jedine legalne oruzane sile u drzavi?


Hajde, mikimedic.
Da li su ovo pripadnici legalne oružane sile?





Znate vi i bolje.
mikimedic mikimedic 11:38 04.12.2008

Re: sto je istina

Da li su ovo pripadnici legalne oružane sile?


Da, na zalost.

mikimedic mikimedic 11:38 04.12.2008

Re: sto je istina

Ubojstvo obitelji Zec (nažalost ne samo njih) je zločin.
A još veći zločin i sramota za Hrvatsku je gledanje kroz prste ubojicama.


Samo nemojte onda druze Mayo govoriti kako Srbi nisu proterani, nego su dragovoljno napustili Hrvatsku.
blackbox92 blackbox92 13:02 04.12.2008

Re: sto je istina

mikimedic
Da li je istina da se Vukovar borio tri mjeseca protiv višestruko jačeg protivnika?


Da li je istina da se jedan grad borio protiv jedine legalne oruzane sile u drzavi?

Ovo naravno ne opravdava zlocin koji je ta sila pocinila.


Jadna je država koja koristi na takav način oružanu silu da tako brutalno i neselektivno razara grad koji kao smatra svojim.
Isto tako, jadna je država koja se hvali kako se oslobodila od svojih građana i vojno pobedila svoje građane.

Neverovatno je koliko svoje budale pokušavamo opravdavati budalama na drugim stranama, pa tako nesvesno opravdavamo sve budale a zaboravljamo normalne.
Nema niko moralno pravo da bilo šta govori onome ko je pretrpeo strahote ludačkog rata, kome su stradali najbliži.
Za sve što god kaže majka kojoj su ubili sina ili sin kome su ubili majku treba imati potpuno razumevanje.Izgleda ipak , da oni najmanje o tome govore i da najmanje žele da se to ponavlja u nedogled. Češće, činimi se, o tome govore oni koji su u ratu imali najmanje štete a najviše koristi.
Takvima i nije problem da licitiraju sa što večim brojem žrtava, odokartivnim brojkama, čak bezobrazno i nemoralno govoreći o hiljadama, pa valjda svaka žrtva zaslužuje da bude barem evidentirana.Sramota svake države i naroda je da zvanični organi ne znaju tačan broj po imenu i prezimenu nastradalih. Ovako im ispada svejedno da li je koju hiljadu više ili manje, bitno je da i mi i oni pričamo o sebi kao zaklanom narodu i tako morbidne stvari kao što onaj nazva Jasenovac najvećim srpskim gradom a oni drugi Blajburg svojim.
PS.
da ne bude zabune ovaj komentar, osim prve dve rečenice, nije direktno replika na Vaše stavove, već kad već uze reč pa napisah i ovo.
mikimedic mikimedic 13:29 04.12.2008

Re: sto je istina

Jadna je država koja koristi na takav način oružanu silu da tako brutalno i neselektivno razara grad koji kao smatra svojim.
Isto tako, jadna je država koja se hvali kako se oslobodila od svojih građana i vojno pobedila svoje građane.


Slazem se apsolutno. Kao sto je jadna i vojska koja protera 250,000 sopstvenih drzavljana. A ljudi vrede malo vise nego gradovi.
jeremija92 jeremija92 14:38 04.12.2008

Re: sto je istina

mayo1
dali76, čini se da ti sagovornik neće odgovoriti.Mora se i spavati, g.jeremija.

I nositi se sa zahtevima kapitalizma.
Zbog tih zahteva i obaveza sam Vam onako kratko odgovorio na Vaš jutrošnji komentar.

PS. Persiram, kao što vidite, g. mayo1, iako je kod nas na blogu b92 uobičajen dijalog na ti.
Računam, ovo je ipak, internacionalna i međudržavna razmena mišljenja, pa da pokažem da i mi Srbi možemo biti kulturni i fini. I mi bi u EU, akobogda.
mayo1 mayo1 15:09 04.12.2008

Re: sto je istina

Persiram, kao što vidite, g. mayo1, iako je kod nas na blogu b92 uobičajen dijalog na ti.
Računam, ovo je ipak, internacionalna i međudržavna razmena mišljenja, pa da pokažem da i mi Srbi možemo biti kulturni i fini. I mi bi u EU, akobogda




dali76 dali76 08:15 04.12.2008

isto s. drugo pakovanje

Jedan covijek je davno rekao :
Sacuvaj me boze hrvatske culture I srpskog junastva…
Kako vidim idu nova vremena gdje cemo govoriti:
Sacuvaj me boze hrvatskog junastva I srpske culture.
Uloge su izmjenjene ali system je ostao isti I nista se promjenilo nije.
Ko svati razumice.
murimir murimir 13:52 04.12.2008

Srbska Najskupjla Rec

Na zalost svima nama na balkanu ovo je i albancima Najskuplja rec zbog cega su i oni, kako se pokazalo uvek do sada da su spremni da ginu.Ova situacija izmedu srba i albanaca oko kosova je izraelcima i palestincima identicnija.Kazem identicno jer su takoder u ranijim vremenima prije i posle Kristusa do 7 veka bilo Izraelsko-rimsko i grcko.Pa su onda kasnije to osvojili arapci sa Muhamedom na celo.Danas su tamo obojica legitimni. Prema starosti vode izraelci ali i oni nisu tamo neprekidno bili posto njih je odande bio isterao vatikan a posle i arabi! Ko to sada ima Pravo tamo da bude gazda a ko dosljak, i cije je to Mesto?
Isto je to i sa Kosovom!
jeremija92 jeremija92 16:35 04.12.2008

Re: Srbska Najskupjla Rec

Njihova najskuplja reč je: فلسطين ,odnosno ארץ ישראל .

Čak je i pišu dva različita pisma, a kamoli da se dogovore čija je.
dragoljub92 dragoljub92 10:59 05.12.2008

повратак

на тему управо слушам пешчаник и ону историчарку која је изнела неке чињенице на тему југословенства и колико је то било утемељена идеја у српским политичким партијама од 1900 па на даље,али да ја не препричавам бољ скините то са неба па послушајте.баш ме интересује колико од тога што жена говори има да буде извитоперено овде.
jeremija92 jeremija92 11:26 05.12.2008

Re: повратак

Žena koju slušaš zove se Dubravka Stojanović, a govori o svojoj knjizi Kaldrma i asfalt, čija je promocija bila nedavno, a na blogu b92 je najavila Jelena Milić.

Govori upravo ono što su mnogi od nas osetili ili mislili, ali nisu izrekli. Dr Dubravka Stojanović u svojoj knjizi to potvrđuje materijalnim činjenicama. Nudi dokaze.

Ona kaže da su sve srpske političke partije, pre I sv. rata, bile za Jugoslaviju i to kao racionalno rešenje za male zemlje na Balkanu.

Govori o svakodnevnom jugoslovenstvu malih ljudi koji su međusobnim vezama premošćavali granice i izlazili iz svojih malih sredina.
Pozorišni susreti, izložbe, sportski sureti, susreti književnika, muzičara, sokolskih društava sa prefiksom jugoslovenski... bili su pozdravljani od mase oduševljenog olupljenog sveta na trgovima U Beogradu, Splitu, Ljubljani, Zagrebu, Sarajevu... i sve to pre početkom 20. veka pre I sv.rata.

Nacionalne političke kvazielite na kraju 20.veka nisu dorasle toj velikoj ideji jugoslavenstva, jer ona je ista kao i ideja EU, hteli su da budu "svoji na svome".

Dva krvava raspada Jugoslavije samo su dokaz koliko su te veze bile čvrste i žive.
Ono što je trulo otpada samo, dodao bih.

Međusobnim optuživanjem međunarodnom sudu u hagu današnji političari samo nastavljaju i podgrevaju seme mržnje koje su zasejali Milošević, Tuđman, Alija...

Da su veze i mostovi ljudima iz bivše Jugoslavije potrebne i danas potvrđuje aktuelno podzemno jugoslovenstvo, slično onom svakodnevnom jugoslavenstvu pre ujedinjenja.

Govori izvan i iznad partizansko-četničke ideologije Bećkovića i Ćosića.

Svaka joj je na mestu.
dragoljub92 dragoljub92 20:44 05.12.2008

Re: повратак

Svaka joj je na mestu.

управо побија оно што нас националисти убеђују са свих страна,наших и њихових,да је југословенство некава масонско-којзначија завера.
докле лиће будалетине да нам кроје капу,јблига
jeremija92 jeremija92 12:14 05.12.2008

Vuk odgovara Dobrici

Veslač sa "Galeba" i kormilar požarevačkog čamca torpedima pokušava da potopi "Lađu francusku." link

omega68 je linkovao tekst na prošli post Srpske trilogije, za kraj, kako kaže. I stvarno, to bi mogao biti jedan od zaključaka proplog posta, ali je povezan i sa ovim o najskupljoj srpskoj reči.
Hvala, omega.
dragoljub92 dragoljub92 20:50 05.12.2008

Re: Vuk odgovara Dobrici

jeremija92
Veslač sa "Galeba" i kormilar požarevačkog čamca torpedima pokušava da potopi "Lađu francusku." link

omega68 je linkovao tekst na prošli post Srpske trilogije, za kraj, kako kaže. I stvarno, to bi mogao biti jedan od zaključaka proplog posta, ali je povezan i sa ovim o najskupljoj srpskoj reči.
Hvala, omega.

неверујем ја ни драшковићу,јер је и он изашо из истог шињела као и добрица,а налупетао с за ових двадесетак година толико да би могла цела књига глупих&лажних изјава да се направи
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 22:45 05.12.2008

.

ja mislim da kosovo i jeste nasa najskuplja rec u svakom smislu...
dolybell92 dolybell92 00:40 06.12.2008

Re: .

ja mislim da kosovo i jeste nasa najskuplja rec u svakom smislu...


Ako tako mislite - gde ste Metohiju zagubili ?

Kosovo je najgluplja srpska reč - a ne najskuplja.
spinnacker spinnacker 14:02 06.12.2008

odlican blog

jeremija92 jeremija92 14:16 06.12.2008

Re: odlican blog

Hvala,spinnacker, u ime komentatora i moje malenkosti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana