Religija| Život

Kurban bajram (Eid al-Adha)

Budimac RSS / 07.12.2008. u 18:13

Iliti praznik žrtvovanja ove godine pada na ponedeljak 8. decembra, zapravo preciznije praznik počinje prethodnog dana po zalasku sunca, dakle sedmog decembra (znači počeo je). Kako je ove godine zgodno pao na ponedeljak doći će mnogima kao omanji godišnji odmor, pošto se praznuje četiri dana ne verujem da će iko živi raditi u petak i eto slobodne nedelje.

Pretpostavljam da većina zna, ali nije zgoreg ponoviti, da je to komemoracija spremnosti oca naroda Avrama da prekolje svog (rođenog) sina Isaka jer ga je bog iskušavao (zezao se s njim, šta li?), jedino što je Avram u islamskoj varijanti Ibrahim, a Isak Išmael. Dakle, desetog dana dvanaestog (poslednjeg u godini) meseca islamskog lunarnog kalendara, a to je opet manje-više 70 dana posle ramazana, muslimani, oni koji su u prilici da to čine, žrtvuju neku živuljku, a meso se deli porodici, prijateljima, susedima i siromašnijim članovima društva. Mislim, to je ono by the book.

Mnogo ljudi (većina) drži do tog praznika i u Istanbulu, te u tu svrhu pored svih tržnih centara uoči istog niknu šatre sa sve ovcama, kozama i teladima viđenim za žrtvovanje (misli, recimo, Delta shity i/ili Merkator, a pored njega red šatri sa stokom i mesarima koji će istu priklati na helal način), a nije retkost u to vreme videti ovcu ili kozu vezanu za saobraćajni znak u totalno urbanom okruženju.

Moram priznati da nisam kapirao, zapravo ni sad ne kapiram, šta je žrtva u tim urbanim uslovima. Dobro, žrtvuje se sadržaj buđelara, ali zar je to žrtva uprediva sa pomenutom spremnošću Avramovom da žrtvuje sina? No, isto tako nisam razumeo ni "pro-zapadne" "sekularističke" fundamentaliste koji bi se opsetili životinjskih prava uvek nekako u to doba, a ne imaju nikakvih principijelnih primjedbi na pomor ćuradi za američki thanksgiving. Nekako mi to malo licemerno deluje, a podseća me na obrnuto od Orvela – "two legs good, four legs bad" (Životinjska farma).

mushroom-amidza.4840.jpgElem, preseljenje na selo je učinilo da razumem žrtvu u tom činu, kad su seljani u pitanju. Moram naglasiti da, barem ovdašnji egejski, seljani nisu nešto posebno religiozni. Iz naše mahale samo Sulejman Katar (da, onaj preko puta, Ajšin muž) ide petkom u džamiju. On je jedini otkako je umro Hadži amidža, koga smo Fu i ja interno zvali Mushroom amidža, jer je moj blogo-prijatelj Mark jednom rekao za njegovu fotku da ga zamišlja kako sedi ne pečurci i.e. kao pravi (baštenski) patuljak. Dakle, pre Hadži amidžine smrti njih dvojica od otprilike sto duša, sada samo Sulejman. Međutim, nema kuće koja ne prikolje nešto za kurban bajram. No, šta je razlika u odnosu na urbanu sredinu?

Razlika je u tome da se na selu životinja predviđena za žrtvovanje ili pazari ili odabere negde u rano poleće i onda joj se posvećuje posebna pažnja. Salvador Dali je mislio da je bogznakako ekscentričan što je vodao okolo jariće na povodcu. Ovde se niko na to ne bi osvrnuo, a nije neobično da ovnovi prate gazde i u seoski "kafe". Zapravo to razumevanje da je ovde na selu to zaista mnogo bliže žrtvovanju onako kako je zamišljeno me je stiglo kad nam je jedan amidža koga je predivni ovan pratio u stopu (ovan se čak poigrao sa našom kerušom Natašom) na pitanje da li će ga žrtvovati sa suzama u očima rekao – Pa šta da radim kad bog tako zapoveda?

Fulijino, najblaže rečeno, kreativno tumačenje da to nije tako i da je to samo za jedared, tek toliko da se zgadiš sam sebi kako si mogao tako nešto da uradiš, te da ako to ne uradiš svi će sledećeg jutra (uključujući i boga, o ovnu da ne govorimo) biti srećniji ne nalazi baš na najplodnije tle. No, njene "propovedi" tog tipa na tu temu nisu bile potpuno uzaludne – komšije su barem ukapirale da je bolje da nam ne donose meso za kurban bajram (biće pošteđeni te propovedi). Naime, mi nismo vegetarijanci (Fu bi verovatno bila da nije mene, ovako s mene na uštap pojede neko parče mesa), ali da jedemo životinje koje smo upoznali? Ne, hvala.

nermin.4841.jpgNaša komšinica Nermin je izuzetno simpatična starica (blizu 80). Udovica je i živi sama, nekih 200 metara od nas. Jedva hoda od reume u kolenima, ali to ne samo da podnosi stoički nego stalno pravi fazone na taj račun. Može je se čuti iz daleka kad dolazi jer glasno kukanje zbog bolova prati još glasniji smeh (zbog kukanja). Ona s vremena na vreme dođe kod nas na kafu i glavni nam je izvor seoskih tračeva. Nermin je kupila mladog ovna u proleće 2006. Nazvala ga je Mehmet, šaljivdžijski – ime njenog pokojnog, kome je, sudeći po tome kako priča o njemu, oprostila ne baš najbolji odnos prema njoj uzrokovan alkoholizmom od čijih posledica je relativno mlad skončao.

Nermin i Memet su bili nerazdvojni, ona mu je tepala sa Memet, dete moje ili sine i mislim da ne treba da pišem koliki kamen sa srca nam je pao kad smo ih ugledali oboje početkom januara prošle godine (kurban bajaram je 2006. pao na 31. decembar). Fu je čak pomislila da je njeno konstantno plediranje za Mehmetov život urodilo plodom. Međutim, prošlog decembra (20-og) sam bio u Novom Sadu kad mi je od Fu stigao SMS: "Delovi Mehmeta su u našem frižideru." Posle mi je Fu ispričala da je na pitanje gde je Mehmet Nermin samo napravila (imperatorski) gest – palac na dole.

Naravno Mehmeta nije Nermin svojeručno klala. To je muški posao, koji podrazumeva i neki ritual (izgovaranje molitve), a pre svega brzinu, da bi to bilo helal. Ni svi muškarci ne rade to iako po pravilu kao glave porodice bi to bila njihova dužnost. Na primer Hasan (lonely donkey rider) u životu nije, niti ima nameru, ni pile zaklao, pa to neko obavlja umesto njega (neki od dva zeta). Isto tako Sulejman Katar, muž Ajše hanum, ne kolje sam, ali ne zato što ne može psihićarski, nego kako kaže Ajše hanum: "ostario, pa mu ruka spooooraaa".

Srećan vam kurban bajram ili kako se to ovde kaže: Kurban Bayramın kutlu olsun.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––

Beleške na margini

Odlukom Mustafe Kemala Ataturka je 1925. osnovana THK (Türk Hava Kurumu) iliti Turska vazduhoplovna asocijacija. Takođe njegovom odlukom ista se nije imala finansirati iz budžeta nego isključivo od priloga građana. Asocijacija se bavi popularisanjem avijacije, stipendiranjem pilota, obukom padobranaca, jedriličara, modelarstvom itd. Da bi se stanovništvo privolelo na izdržavanje ove asocijacije napravljen je zakon o donacijama (opet mi pada na pamet Bizmark o kobasicama i zakonima), koji kaže da se kože žrtvovanih životinja za kurban bajram imaju dobrovoljno davati (isključivo) ovoj asocijaciji. Diljem zemlje Turske postoji oko 600 ispostava te organizacije koja organizuje skupljanje koža (i iznutrica). Neto zarada prošle godine je bila oko 2.5 miliona evra.

Ah da, skoro zaboravih. Narečeni delovi Mehmeta su, strogo među nama da Nermin ne sazna, završili kao pojačanje obroka našim džukcima. Oni nisu imali nikakve (moralne) dileme oko toga.

Atačmenti



Komentari (164)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:22 07.12.2008

Srecan i tebi

Kurban bajram !
Budimac Budimac 18:24 07.12.2008

Re: Srecan i tebi

Ninoslav Randjelovic
Kurban bajram !

Hvala Ninoslave.
ivana23 ivana23 18:26 07.12.2008

***

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:33 07.12.2008

A, to oko zrtve

Jedino je vazno da nije biznis u pitanju.
Budimac Budimac 18:40 07.12.2008

Re: A, to oko zrtve

Jedino je vazno da nije biznis u pitanju.

U gradovima jeste big biznis. O THK da na pričamo :)))
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:55 07.12.2008

Re: Srecan i tebi

Lepo sto si nas podsetio na Kurban bajram. Upravo smo to ovde veceras culi i od nase RTS, Javnog servisa, kada su prenete poruke muslimanskih velikodostojnika u zemlji Srbiji.

Samo mi nesto pade za oko... tamo gde pominjes Nermin
Nazvala ga je Mehmet, šaljivdžijski – ime njenog pokojnog, kome je, sudeći po tome kako priča o njemu, oprostila ne baš najbolji odnos prema njoj uzrokovan alkoholizmom od čijih posledica je relativno mlad skončao.


Pa zar muslimani nisu toga postedjeni? Koliko ja znam, oni ne konzumiraju alkohol? Tako pise u knjigama o islamu.
Da nije greska u pitanju?

P.. S. Nemacke novine povremeno kukaju kako turski gastarbajteri kod njih kolju ovnice u - kadama, sto izaziva zgrazavanje suseda...
Budimac Budimac 21:05 07.12.2008

Re: Srecan i tebi

Pa zar muslimani nisu toga postedjeni? Koliko ja znam, oni ne konzumiraju alkohol? Tako pise u knjigama o islamu.
Da nije greska u pitanju?

Praktikujući ne piju, ali napisah i koliko praktikujućih je u našoj mahali grubo uzeto 1%

A inače restrikcije na kojima se insistira na zapadu, jer su fakat ušle u neke tradicije, kad se malo bolje pogledaju izvorni tekstovi uopšte to nisu. Naime, u islamu, ako bi se sudilo po Kuranu, skoro da nema restrikcija. Sve su zapravo saveti. Tako je i sa alkoholom, to je savet koji proizilazi iz priče o Aliju (prorokovom zetu) koji se jako uneredio napivši se i dovedevši se time u bespomoćno stanje. Sad naravno druga je priča da se zabrana, koja je posledica kasnijih tumačenja, ustalila u većini islamskih tradicija.
gordanac gordanac 18:25 07.12.2008

---

...i još jedan - odličan tekst
I mislim - dobar "prilaz" da se popriča o nekim našim predrasudama, o opisivanju nekih "nas" u odnosu na neke "druge" i ponekad skoro istovetne (ne samo slične) rituale kojima sami sebe opisujemo.
(I inače smatram da smo mi bića rituala, raznih.)
Budimac Budimac 18:28 07.12.2008

Re: ---

gordanac
...i još jedan - odličan tekst
I mislim - dobar "prilaz" da se popriča o nekim našim predrasudama, o opisivanju nekih "nas" u odnosu na neke "druge" i ponekad skoro istovetne (ne samo slične) rituale kojima sami sebe opisujemo.
(I inače smatram da smo mi bića rituala, raznih.)

I kao uvek odličan komentar Gordana(c)!
dolybell92 dolybell92 16:04 08.12.2008

Re: ---

Nešto što bi bilo u skladu sa komentarom, možda
nekome bude od koristi ....

Sacred Texts
jeremija92 jeremija92 18:29 07.12.2008

I tebi - Bajram šerif mubarek olsun!

dolybell92 dolybell92 16:09 08.12.2008

Re: I tebi - Bajram šerif mubarek olsun!

ivana23 ivana23 18:32 07.12.2008

***

vishnja92 vishnja92 18:42 07.12.2008

islam i hriscanstvo

su jednojajcani blizanci :)

a sve antropocentricne (i -gle slucajnosti! - pune krivice i stradanja) religije su im bliski rod.
Budimac Budimac 19:40 07.12.2008

Re: islam i hriscanstvo

vishnja92
su jednojajcani blizanci :)

a sve antropocentricne (i -gle slucajnosti! - pune krivice i stradanja) religije su im bliski rod.

Jednojajčane trojke, dodaj judaizam.
vishnja92 vishnja92 19:45 07.12.2008

Re: islam i hriscanstvo

ups, da :)
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:50 07.12.2008

Re: islam i hriscanstvo

ups, da :)

Ali, treci jednojajcani (judaizam) je vec bio prilicno mator kad pocese da se pojavljuju i ova druga dvojica jednojajcanih.....
Budimac Budimac 20:02 07.12.2008

Re: islam i hriscanstvo

Ninoslav Randjelovic
ups, da :)

Ali, treci jednojajcani (judaizam) je vec bio prilicno mator kad pocese da se pojavljuju i ova druga dvojica jednojajcanih.....

Mada iz perspektive večnosti sve to može izgledati kao porođaj trojki (jedan bio malko brži :), možemo se složiti da ne moraju biti blizanci, ali braća koja mnogo liče svakako :)
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:13 07.12.2008

Re: islam i hriscanstvo

Mada iz perspektive večnosti sve to može izgledati kao porođaj trojki (jedan bio malko brži :), možemo se složiti da ne moraju biti blizanci, ali braća koja mnogo liče svakako :)

Da, a zamisli ako se u toj perspektivi vecnosti jasno vidi da sve cega ima (mis poljski, ti ili ja ili ono) ima istu majku kao i ta trojica velicanstvene brace.... Pa, makar nam ocevi svima bili razliciti ? U perspektivi, mislim.
Budimac Budimac 20:19 07.12.2008

Re: islam i hriscanstvo

Da, a zamisli ako se u toj perspektivi vecnosti jasno vidi da sve cega ima (mis poljski, ti ili ja ili ono) ima istu majku kao i ta trojica velicanstvene brace...

Ako? Pa ja mislim da je to jasno, a mislim ili bolje osećam da je i tebi jasno.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:34 07.12.2008

Re: islam i hriscanstvo

Ako? Pa ja mislim da je to jasno, a mislim ili bolje osećam da je i tebi jasno.

Samo onda kada se utisam, nekim srecnim slucajem, inace - uglavnom tupim.
vishnja92 vishnja92 20:37 07.12.2008

Re: islam i hriscanstvo

gle! isto kao i ja.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:39 07.12.2008

Re: islam i hriscanstvo

gle! isto kao i ja.

+

Re: islam i hriscanstvo

ja mislim da je licemerno jesti meso, a zgrazavati se klanja i praviti se da biftek raste na drvetu.
Ljudi su po konfiguraciji svoje vilice (imaju ocnjake za kidanje mesa) svastojedi. Ko je vegetarijanac, molim lepo, stvar izbora.
Bahatost koja se ogleda u rasipanju prirodnih resursa bilo koje vrste, biljne, zivotinjske ili nezive prirode, je podjednako u moralnom smislu.
Budimac Budimac 15:02 08.12.2008

Re: islam i hriscanstvo

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
ja mislim da je licemerno jesti meso, a zgrazavati se klanja i praviti se da biftek raste na drvetu.
Ljudi su po konfiguraciji svoje vilice (imaju ocnjake za kidanje mesa) svastojedi. Ko je vegetarijanac, molim lepo, stvar izbora.
Bahatost koja se ogleda u rasipanju prirodnih resursa bilo koje vrste, biljne, zivotinjske ili nezive prirode, je podjednako u moralnom smislu.

Apsolutno se slažem sa tobom Ana (jedino ne volim da jedem životinje koje sam upoznao). Krišnamurti je imao sjajan esej na temu vegetarijanstva iz tih samilosnih razloga. Teza je, ako je to razlog, moraš biti spreman (parafraziram i zezam se) da nosiš plastičnu obuću...
dragoljub92 dragoljub92 20:15 08.12.2008

Re: islam i hriscanstvo

(jedino ne volim da jedem životinje koje sam upoznao

da se nastavim na tvoj komentar,dokle god ima drugih (indusrija mesa)koji će da kolju ili ubijaju za mene ,to ću rado da koristi.ali ako budem zaglavio na neko pusto ostrvo ili neku vukojebinu nebi imao problema sa lovom i ubijanjem zbog radi klope.a družiti se sa budućim sendvičima i sosovima je malo ...onako...
49 41 49 41 16:48 09.12.2008

Re: islam i hriscanstvo

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
ja mislim da je licemerno jesti meso, a zgrazavati se klanja i praviti se da biftek raste na drvetu.
Ljudi su po konfiguraciji svoje vilice (imaju ocnjake za kidanje mesa) svastojedi. Ko je vegetarijanac, molim lepo, stvar izbora.
Bahatost koja se ogleda u rasipanju prirodnih resursa bilo koje vrste, biljne, zivotinjske ili nezive prirode, je podjednako u moralnom smislu.

Neke, dosta jake teorije tvrde, da je pracovek kao prvobitni biljojed poceo da konzumira prvo sirovo, zatim peceno-kuvano meso "navukao" seriju bolestina na sebe i potomke.

Poznato je da, dimljeno ili peceno meso na rostilju je povezano dosta i sa kancerogenom; al' ko to mari?

S lican slucaj je i sa medvedom, svinjom, pacovom - bica koja zderu sve.

AlexDunja AlexDunja 18:52 07.12.2008

uuuuh!

mehmet:(
post volim!
Budimac Budimac 19:42 07.12.2008

Re: uuuuh!

AlexDunja
mehmet:(

:(
post volim!

Hvala AD :)
Черевићан Черевићан 18:57 07.12.2008

изазови суда страшног

још 1 ама баш прејемчљив оку састаВам г Будимац .браво.као вегетеријанац ,а надасве хуманиста, грозим се оваквих ритуала но традицију разумем и ако у таква окружења човек западне , избора баш и неима. стога, сретан Вама и окружењу празник . но свакако надајмосе, верни, да када на страшни суд пристигнемо ,у комисији нема биљака, птица, риба и животиња, упс.
Budimac Budimac 19:36 07.12.2008

Re: изазови суда страшног

Черевићан
још 1 ама баш прејемчљив оку састаВам г Будимац .браво.као вегетеријанац ,а надасве хуманиста, грозим се оваквих ритуала но традицију разумем и ако у таква окружења човек западне , избора баш и неима. стога, сретан Вама и окружењу празник . но свакако надајмосе, верни, да када на страшни суд пристигнемо ,у комисији нема биљака, птица, риба и животиња, упс.

Hvala g. Čer. Mi gledamo da se ne muvamo puno po mahali u to jutro ne bi li izbegli neželjene prizore. A ovo za komisiju je
49 41 49 41 21:32 07.12.2008

Re: изазови суда страшног

Черевићан
још 1 ама баш прејемчљив оку састаВам г Будимац .браво.као вегетеријанац ,а надасве хуманиста, грозим се оваквих ритуала но традицију разумем и ако у таква окружења човек западне , избора баш и неима. но свакако надајмосе, верни, да када на страшни суд пристигнемо ,у комисији нема биљака, птица, риба и животиња, упс.

Potsetisteme g Cher, na period mog vegetarijanstva i "ukljestenosti"-medju druge.
Bio je period mog nejedenja mesa, 7., 8. mesec.
Najbolji prijatelj, Prof, dr. ... u Sarajevu me je pozvao da provedemo vikend na i u obilasku Konjuh planine; meni i njemu dotada nepoznate planine.
Bio sam odusevljen u pocetku predlogom. Organizovao je navodno lokalnog vodica, koji ce nas odvesti i pokazati nam najbolji prilaz planini.
Vikend se pretvorio u moju traumu. Lokalci su nas doveli do planinskog doma, sa pripremeljenim; iako nije bio Kurban, jagnjetom u gepeku.
Tefericilo se do kasno u noc uz vatru inekurbasko jagnje, ja sam bio prinudjen da jedem samo cega je bilo-mesa i hleba.
Prijatelju, sam kasnije rekao: Dragi Profesore, nametnuli su nam svoju lokalnu igru. Izeo si jagnje; kako ces se izvuci iz te "njihove igre"- sitnog potkupljivanja, jer ce za dva meseca prijemi na tvom fakultetu?
Razmisljaj, profo imas vremena!
Vikend je propao, uz prepune stomake. Noc, traumaticna u snu-davljenje i ostajanje bez vazduha ispod tona mesa koje se stropostavaju niz planinu.
vishnja92 vishnja92 19:12 07.12.2008

meso

Moram priznati da nisam kapirao, zapravo ni sad ne kapiram, šta je žrtva u tim urbanim uslovima. Dobro, žrtvuje se sadržaj buđelara, ali zar je to žrtva uprediva sa pomenutom spremnošću Avramovom da žrtvuje sina?

da - kao sto odlazak na "hadziluk" dan - danas obezbedjuje 'hadzi' prefiks - hit :)

imala sam prilike u poslednjih nekoliko godina da vidim ljubav, tepanje i mazenje zivotinje, da bi ista bila vrlo brzo potom preklana i prikladno izdinstana. receno mi je - "to je normalno, a ti ne znas".

ne znam.
AlexDunja AlexDunja 19:15 07.12.2008

Re: meso


ne znam.

i ne treba da znas.
( ni bilo ko, da se razumemo)
dragoljub92 dragoljub92 19:22 07.12.2008

е

најзад дачујем целу причу.није ми до сад било јасно то зашто мора да се коље живо.то јест што не може да се купи месо у продавницу и готово.па добро шта је тује,мада ми фу има бољи резон,јер исак-ибрахим уствари није пустио крб,ал ајде треба нешто и да се поједе та празник.добро је и оно ћ(т)урики=овнови.
срећан празник(нисам из текста укапирао славишли или не)
Budimac Budimac 19:38 07.12.2008

Re: е

срећан празник(нисам из текста укапирао славишли или не)

Ne, ja agnostik Fu religiozna ali nepraktikujuća muslimanka koja ne daje pet para na formu. Ona stalno ponavlja da sam ja kao dobar agnostik veoma blizu dobrog muslimana. Ne znam... Mislim, kapiram šta hoće reći, ali ne znam.
dragoljub92 dragoljub92 19:53 07.12.2008

Re: е

то питам да би избего неспоразуме,десило ми се да ,тамо у иноземствима сретнем једног турчина(од два који знају српски,даклем срео сам два турчина тамо и оба знала српски,ај сад),е испоставило се да он води порекло од оних турака којима је шантић реко ,,остајте овде....".сад дал му је мајхка била ил баба незнам,давно беше.е био сам једанпут код њега и овакав,такав никакав,радознао запео сам д ми каже чији је то гроб на слицикоја виси на зиду.све док нисам укапирао да му је непријатно да прича отоме.онда сам касније закључио да не може са неверницима да прича о томе,.
vishnja92 vishnja92 19:58 07.12.2008

Re: е

Fu religiozna ali nepraktikujuća muslimanka koja ne daje pet para na formu. Ona stalno ponavlja da sam ja kao dobar agnostik veoma blizu dobrog muslimana

meni su od sve familije i rodbine na blogu najdraze tvoja Fu i tetka od mariopan :)
one bi nekako najlakse upale i u one haiku pesnike kod jeremije, cenim.
Budimac Budimac 20:03 07.12.2008

Re: е

не може са неверницима да прича о томе,.

Ni za Fu ni za mene nema tabua.
Budimac Budimac 20:04 07.12.2008

Re: е

meni su od sve familije i rodbine na blogu najdraze tvoja Fu i tetka od mariopan :)
one bi nekako najlakse upale i u one haiku pesnike kod jeremije, cenim.

mariopan mariopan 21:50 07.12.2008

Re: е

vishnja92
Fu religiozna ali nepraktikujuća muslimanka koja ne daje pet para na formu. Ona stalno ponavlja da sam ja kao dobar agnostik veoma blizu dobrog muslimana

meni su od sve familije i rodbine na blogu najdraze tvoja Fu i tetka od mariopan :)
one bi nekako najlakse upale i u one haiku pesnike kod jeremije, cenim.

Hvala draga zbog tetke a i meni je Fu vrlo draga , sve cekam kad ce Budimac njoj da prepusti kaskaturu makar preveo specijalno za nas, pa da se onako zenski ispricamo uz tursku kafu
Budimac Budimac 22:22 07.12.2008

Re: е

sve cekam kad ce Budimac njoj da prepusti kaskaturu makar preveo specijalno za nas, pa da se onako zenski ispricamo uz tursku kafu

organizovaćemo
Spiridon Spiridon 19:27 07.12.2008

mi u firmi slavimo

hvala ti ko bratu sto si me podsetio za Kurban bajram inace bi ladno otiso na posao sutra i poljubio vrata =]
ivana23 ivana23 19:31 07.12.2008

***

Budimac Budimac 19:39 07.12.2008

Re: mi u firmi slavimo

Spiridon
hvala ti ko bratu sto si me podsetio za Kurban bajram inace bi ladno otiso na posao sutra i poljubio vrata =]

Nema na čemu :))))
Unfuckable Unfuckable 19:32 07.12.2008

perfektan tekst

kao što smo već i navikli, meni je prijao taj crnpurasti humor koji provejava i malo olakšava celu tu priču.
Mislim da je, što se mene lično tiče, sve objašnjeno ovim

ali da jedemo životinje koje smo upoznali? Ne, hvala.


S druge strane, kvalitet teksta je upravo u tome da - čak i meni ovakvom, koji se poprilično ježi na sav taj džez sa oštricama - potpuno bude jasan stav prosečnog Turčina prema tom dešavanju, boldujem odlično spomenute "slučajeve" tipa "lonely donkey rider" (jedem ali nema šanse da koljem), da otklonimo zablude da se prosečno Ture rađa sa nožem u zubima

ali vrh vrhova je sms
AlexDunja AlexDunja 19:35 07.12.2008

Re: perfektan tekst

Unfuckable
kao što smo već i navikli, meni je prijao taj crnpurasti humor koji provejava i malo olakšava celu tu priču.
Mislim da je, što se mene lično tiče, sve objašnjeno ovim

ali da jedemo životinje koje smo upoznali? Ne, hvala.


S druge strane, kvalitet teksta je upravo u tome da - čak i meni ovakvom, koji se poprilično ježi na sav taj džez sa oštricama - potpuno bude jasan stav prosečnog Turčina prema tom dešavanju, boldujem odlično spomenute "slučajeve" tipa "lonely donkey rider" (jedem ali nema šanse da koljem), da otklonimo zablude da se prosečno Ture rađa sa nožem u zubima

ali vrh vrhova je sms

potpisujem filing,
mozda mi promice sustina???
Budimac Budimac 20:05 07.12.2008

Re: perfektan tekst

ali vrh vrhova je sms

Skoro pa haiku o kome ima dosta reči u poslednje vreme :)
Unfuckable Unfuckable 20:08 07.12.2008

Re: perfektan tekst

pa suština je da, bar ja tako mislim, poprilično "kuglične populacije" gleda popreko na svo to klanje i "rad nožem" (mada rade jako slične stvari, i to ne samo na živuljkama)
ali da treba razumeti njihovo poštovanje pa i strah prema Bogu, koji je jači od moralnih dilema koje ih očigledno zaokupljaju pred tim činom.
Konkretnije - sviđa mi se što sam u tekstu prepoznao da je prosečnom Turčinu žao te životinje, ali da se sve to dogodi jer je strah od Boga ipak - jači.
Da nije tako opisano, prosečan čitalac bi mogao da pomisli da im je svo to bockanje - k'o dobar dan, a cijenim da dobar deo gorepomenute populacije upada baš u taj mod procenjivanja celog događaja
Budimac Budimac 20:39 07.12.2008

Re: perfektan tekst

Fulijina omiljena Muhamedova izreka u vezi "rada nožem" je (naravno parafraziram) "svakoj mahali je potreban mesar, ali to nemoj biti ti".
marta l marta l 07:33 08.12.2008

Re: perfektan tekst

čak i meni ovakvom, koji se poprilično ježi na sav taj džez sa oštricama

unf druze, pa ti pecas sa tupim udicama!
@ budimac, ovde gde sam slave danas, ali nema sanse da nadjes bilo sta zivo za klanje. Moze samo lubenica...
spinnacker spinnacker 08:45 08.12.2008

Re: perfektan tekst

"svakoj mahali je potreban mesar, ali to nemoj biti ti".....svakom blogu je potreban budimac ali nemoj ici odavde ti...super prica za prvi radni dan...
murimir murimir 19:36 07.12.2008

Kurban Bajram

Neka je svim onima koji taj praznik slave sa srecom .Covek i ako bi cesto trebalo,ne moze coveku da uskrati versku zelju!Ja sam se ubedio da bez vernika savremeni svet ne moze ziveti.Sa vernicima takoder ima teskoce i probleme...Svaka vera ima dobru i losu stranu...Sta mozemo mi tu da radimo kad je vec vecina ljudi na svetu prikljuceni nekoj veroispovesti? Sada pogotovo niko vise nece da cuje o tome da se Bog rodio prije dve Hiljade godina a svet postoji uvek bez pocetka i kraja... Kako se zivelo prije Boga?
Budimac Budimac 20:07 07.12.2008

Re: Kurban Bajram

Sta mozemo mi tu da radimo kad je vec vecina ljudi na svetu prikljuceni nekoj veroispovesti?

Da se međusobno upoznajemo. Samo to.
vishnja92 vishnja92 20:10 07.12.2008

Re: Kurban Bajram

Da se međusobno upoznajemo. Samo to.

ivana23 ivana23 19:41 07.12.2008

***

marco_de.manccini marco_de.manccini 19:48 07.12.2008

pitanje

da li vechera za bajram treba da bude najbogatija u godini? ili bar blizu toga?
Budimac Budimac 19:59 07.12.2008

Re: pitanje

marco_de.manccini
da li vechera za bajram treba da bude najbogatija u godini? ili bar blizu toga?

Svečana svakako... pravi vernici se drže skromnosti u svim prilikama.
niccolo niccolo 20:00 07.12.2008

Re: jos jedno pitanje

A kako se pravilno izgovara: helal ili halal (skoro je na b92 biz-u bila neka vest o nasim firmama koje su dobile/trebale da dobiju taj halal sertifikat i pisalo je halal, sad vidim ti kazes helal, pa reko da proverim da nije greska u pisanju)?
ivana23 ivana23 20:04 07.12.2008

Re: pitanje

Budimac

marco_de.manccini
da li vechera za bajram treba da bude najbogatija u godini? ili bar blizu toga?
Svečana svakako... pravi vernici se drže skromnosti u svim prilikama.


E, tome, ovde nikako da se naucimo.
dragoljub92 dragoljub92 20:05 07.12.2008

Re: jos jedno pitanje

па и тамо има наречја нисмо ги ми измислили.
Budimac Budimac 20:13 07.12.2008

Re: jos jedno pitanje

sad vidim ti kazes helal, pa reko da proverim da nije greska u pisanju)?

Ja kažem/pišem kako se ovde (u Turskoj) govori, što može biti "nepravilno" jer je reč sigurno arapska.
niccolo niccolo 20:23 07.12.2008

Re: jos jedno pitanje

Thanks
dolybell92 dolybell92 21:05 07.12.2008

Re: jos jedno pitanje

Nemamo mi glasove koji bi verno interpretirali pravilan izgovor,
tako da su oba oblika za nas pravilna... važno je da ga razume
onaj kome je namenjen... a to nije problem, ako je iskren...




marco_de.manccini marco_de.manccini 21:15 07.12.2008

Re: jos jedno pitanje

da samo objasnim zashto sam pitao pa cu kuci.

chuo sam neke ljude da kzahu neshto kao "ne pravi sebi bajram u glavi". znachenje je neshto izmedju "ne pravi rachun bez krchmara" i "ne zanosi se".

nekako mi je implicitno da bajram mora biti neshto dobro. i poshto sam ja podosta neproduhovljen ja odmah pomislio da mora da je vechera dobra.
Budimac Budimac 21:20 07.12.2008

Re: jos jedno pitanje

nekako mi je implicitno da bajram mora biti neshto dobro. i poshto sam ja podosta neproduhovljen ja odmah pomislio da mora da je vechera dobra.

jelenagumusluk jelenagumusluk 11:54 08.12.2008

Re: pitanje

ivana23
Budimac

marco_de.manccini
da li vechera za bajram treba da bude najbogatija u godini? ili bar blizu toga?
Svečana svakako... pravi vernici se drže skromnosti u svim prilikama.


E, tome, ovde nikako da se naucimo.


Slazem se. Hvala na divnim prizorima/slikama, Ivana.

Re: jos jedno pitanje

pakistanci u uk kazu i pisu HALAL
loader loader 20:02 07.12.2008

Mesec nosi sunčev sjaj ..

Osim u smislu boljeg upoznavanja najšire publike sa nedovoljno poznatim i "ne-naškim" (a samim tim i smanjivanja predrasuda), ovakve priče ponajviše su korisne u onom domenu, u kome direktno ili indirektno navode čitaoca da se priseti (ili zapita) kako je, ipak, još pre početka istorije, sve počelo iz jednog, zajedničkog...

Zaista, lepo je da se malo počačka u davninu, u onu davninu kad ljudi sebe još nisu bili ogradili zašiljenim koljem veroispovesti, načinivši tako, u ime boga, nekoliko tabora. Možda te razlike između tabora jesu radi nečega tokom hiljada godina morale da postanu nužnost, ali ni jednog časa ne treba zaboraviti, ako nam je do pameti uopšte stalo, da je (spram tih razlika) mnogo, mnogo više istovetnosti, i to onih dubokih, univerzalnih.
Budimac Budimac 20:10 07.12.2008

Re: Mesec nosi sunčev sjaj ..

ni jednog časa ne treba zaboraviti, ako nam je do pameti uopšte stalo, da je (spram tih razlika) mnogo, mnogo više istovetnosti, i to onih dubokih, univerzalnih.

potpis i pečat
AlexDunja AlexDunja 20:16 07.12.2008

Re: Mesec nosi sunčev sjaj ..

Zaista, lepo je da se malo počačka u davninu, u onu davninu kad ljudi sebe još nisu bili ogradili zašiljenim koljem veroispovesti, načinivši tako, u ime boga, nekoliko tabora. Možda te razlike između tabora jesu radi nečega tokom hiljada godina morale da postanu nužnost, ali ni jednog časa ne treba zaboraviti, ako nam je do pameti uopšte stalo, da je (spram tih razlika) mnogo, mnogo više istovetnosti, i to onih dubokih, univerzalnih.

:))
lepo.
ivana23 ivana23 20:20 07.12.2008

Re: Mesec nosi sunčev sjaj ..

Možda te razlike između tabora jesu radi nečega tokom hiljada godina morale da postanu nužnost, ali ni jednog časa ne treba zaboraviti, ako nam je do pameti uopšte stalo, da je (spram tih razlika) mnogo, mnogo više istovetnosti, i to onih dubokih, univerzalnih.


alexlambros alexlambros 20:30 07.12.2008

zrtvovanje Isakovo

Pretpostavljam da većina zna, ali nije zgoreg ponoviti, da je to komemoracija spremnosti oca naroda Avrama da prekolje svog (rođenog) sina Isaka jer ga je bog iskušavao (zezao se s njim, šta li?), jedino što je Avram u islamskoj varijanti Ibrahim, a Isak Išmael.

I mean, how insane is that?!
But, that's what religions are about ....
Budimac Budimac 20:47 07.12.2008

Re: zrtvovanje Isakovo

I mean, how insane is that?!
But, that's what religions are about ....

Za duhovnu(?) hranu takvog stava preporučujem Lešeka Kolakovskog Ključ nebeski, Razgovori sa đavolom

EDIT: Mogu li da obrišem dupli post?
alexlambros alexlambros 20:53 07.12.2008

Re: zrtvovanje Isakovo

EDIT: Mogu li da obrišem dupli post?



da.

Mogu li ja da preporucim jednu pricu? "Pergamenti" Vudi Alena (iz knjige "Kratak, ali koristan, vodic kroz gradjansku neposlusnost"

Odnosi se na ovu starobiblijsku o zrtvovanju Isaka
dolybell92 dolybell92 20:59 07.12.2008

Kurban Bayraminiz....

saphiria saphiria 21:00 07.12.2008

tolerancija i predrasude

odlican text

HAPPY AID IDHA

Budimac Budimac 21:13 07.12.2008

Re: tolerancija i predrasude

saphiria
odlican text

HAPPY AID IDHA


Hvala takođe
saphiria saphiria 21:30 07.12.2008

Re: tolerancija i predrasude

Budimac
saphiria
odlican text

HAPPY AID IDHA


Hvala takođe


Ja slavim sv. Nikolu, uskoro, pa izvolite, valjda moze proslava onblog

p.s. valjda ce neko od VIP blogera slican text da napise i za predstojece pravoslavne praznike
dolybell92 dolybell92 21:36 07.12.2008

Re: tolerancija i predrasude

dolybell92 dolybell92 21:42 07.12.2008

Re: tolerancija i predrasude

Budimac
saphiria
odlican text

HAPPY AID IDHA


Hvala takođe


Eid al-Adha annually falls on the 10th day of the month of Dhul Hijja (ذو الحجة) of the lunar Islamic calendar. The festivities last for two to three days or more depending on the country. Eid al-Adha occurs the day after the pilgrims conducting Hajj, the annual pilgrimage to Mecca in Saudi Arabia by Muslims worldwide, descend from Mount Arafat. It happens to be approximately 70 days after the end of the month of Ramadan.
Budimac Budimac 21:50 07.12.2008

Re: tolerancija i predrasude

Eid al-Adha occurs the day after the pilgrims conducting Hajj, the annual pilgrimage to Mecca in Saudi Arabia by Muslims worldwide

Verovatno ću i ove godine na istanbulskom aerodromu videti puno hodočasnika obrijanih glava, ufačlovanih u bele peškire i mahom sa osmehom od uva do uva.
dolybell92 dolybell92 14:50 08.12.2008

Re: tolerancija i predrasude

Verovatno ću i ove godine na istanbulskom aerodromu videti puno hodočasnika obrijanih glava, ufačlovanih u bele peškire i mahom sa osmehom od uva do uva.


Teško da će mi se ispuniti želja da hadž doživim "in live",
ne kao vernik, već samo kao posmatrač jednog "miracle play "...
mora da je fascinirajuće...
Budimac Budimac 14:59 08.12.2008

Re: tolerancija i predrasude

Teško da će mi se ispuniti želja da hadž doživim "in live",
ne kao vernik, već samo kao posmatrač jednog "miracle play "...
mora da je fascinirajuće...

Sigurno... i ja bih voleo kad bi bilo moguće da to vidim. Hadž i Kumbh Mela hodočašće su mi velike želje...

U Budimpešti sam se 2 dana družio sa Ajrom Koenom, koji napravio sjajan dokumentarac o ovom drugom.
ssvetlana92 ssvetlana92 21:49 07.12.2008

Čestitam praznik.

Sa zebnjom sam otvorila blog,što zbog toga što sam pretežno vegetarijanac, a malo zbog straha od opisa pomora tih silnih životinja kojima sam veoma naklonjena. Brzo si me razuverio, i do kraja sam mogla da držim otvorene oči.
Ja nekako nemam preterano razumevanje prema paganskim običajima, koji su i kod nas veoma zastupljeni. Medjutim, ti tako lepo i sa ljubavlju dočaravaš Turske običaje, da bih te molila da malo boraviš i kod nas, kako bih počnela da "varim" i neke naše!
Šta da ti kažem...super tekst, prosto sam se zaljubila u te tvoje komšije!
mariopan mariopan 22:08 07.12.2008

Re: Čestitam praznik.

CESTITAM PRAZNIK

Bas sad mislim na Ajnura i prevod njegovog imena , tako lepog, koji sam prvi put procitala na tvom blogu, evo ovde i njemu cestitam praznik, ne znam da li je u redu da mu pisem na pp mozda to nije po obicajima?

I ja sam sa zebnjom citala sve ali iz drugog razloga nego ssvetlana, ja nisam ni skoro vegetarijanac, naprotiv, ali sva je prilika da cu postati ako nastavim da citam..o zivotinjama koje "smo upoznali". Stvarno. Na to nisam nikad mislila tako jer vecinom jedem one koje ne poznajem. Kako pises pocecu da izbegavam meso, ko zna , mozda je to meso imalo ime i trcalo za nekim ..

Evo sad ce i kod nas da krene pomor prasica i jaganjaca, samo da prodje post, isto to samo malo drugacije.
Odlicna prica , prava prilika da saznamo o drugima ono sto ne znamo, a uz to i lepo nam pises o komsijama, sve ih vec po imenu znamo
Budimac Budimac 22:34 07.12.2008

Re: Čestitam praznik.

da bih te molila da malo boraviš i kod nas, kako bih počnela da "varim" i neke naše!

Inšala što kažu ovde (daće bog), naš san je da provodimo pola/pola (špricer) vremena u domovinama nam... kad ćemo ga ostvariti ne znam, ali to je san/plan.
prosto sam se zaljubila u te tvoje komšije!

Drago mi je čuti. Ja bih voleo da napravim dokumentarac o Hasanu (lonely donkey rider), samo još nisam naleteo na (prave) ljude koje bih zainteresovao. No, svakako će njegova priča biti ispričana ovde na blogu.
Budimac Budimac 22:41 07.12.2008

Re: Čestitam praznik.

Hvala Mariopan.
Bas sad mislim na Ajnura

Često mislim na njega, dugo ga nisam video na blogu.
anamarkana anamarkana 22:49 07.12.2008

Kurban Bayramın kutlu olsun ...


Ah, taj Orijent ... beskrajno zanimljiv u vasoj divnoj prici, g.Budimac ...

btw. ...
Diljem zemlje Turske postoji oko 600 ispostava te organizacije koja organizuje skupljanje koža ...


da li smo zbog toga mogli videti ogromne kolicine preradjene koze i krzna u trgovinama?

Budimac Budimac 22:56 07.12.2008

Re: Kurban Bayramın kutlu olsun ...

da li smo zbog toga mogli videti ogromne kolicine preradjene koze i krzna u trgovinama?

Naravno. Inače taj zakon je jedan od frontova sukoba tradicionalista/religioznih i liberala na jednoj strani i kemalista na drugoj.
NNN NNN 23:22 07.12.2008

mogući problem u komunikaciji

Ti napišeš toliko dobar tekst, a ja čak ne mogu ni adekvatno da ga pohvalim

P.S. što se ti tiče ponašanja prema životinjama, ne vidim ništa loše u tome da se lepo ophode prema njima dok su žive (pa makar morali i da ih...), tj. trudim se da gledam s pozitivne strane. Bilo bi dobro da se sve životinje tako tretiraju, a ne samo "izabrane" (mada je, svakako, preterivanje da se vode u kafanu, osim ako same ne insistiraju )
Budimac Budimac 23:48 07.12.2008

Re: mogući problem u komunikaciji

NNN
Ti napišeš toliko dobar tekst, a ja čak ne mogu ni adekvatno da ga pohvalim

P.S. što se ti tiče ponašanja prema životinjama, ne vidim ništa loše u tome da se lepo ophode prema njima dok su žive (pa makar morali i da ih...), tj. trudim se da gledam s pozitivne strane. Bilo bi dobro da se sve životinje tako tretiraju, a ne samo "izabrane" (mada je, svakako, preterivanje da se vode u kafanu, osim ako same ne insistiraju )

Taj specijalan tretman se sastoji od šetnji (pa i u kafanu -- ne unutra, ali na 'terasi') i malo većeg vezivanja za njih, to ne znači da su loši prema ostalima, samo se za njih ne vezuju...

P.S. No problemo
49 41 49 41 01:17 08.12.2008

Re: mogući problem u komunikaciji

Budimac
NNN
Ti napišeš toliko dobar tekst, a ja čak ne mogu ni adekvatno da ga pohvalim

P.S. što se ti tiče ponašanja prema životinjama, ne vidim ništa loše u tome da se lepo ophode prema njima dok su žive (pa makar morali i da ih...), tj. trudim se da gledam s pozitivne strane. Bilo bi dobro da se sve životinje tako tretiraju, a ne samo "izabrane" (mada je, svakako, preterivanje da se vode u kafanu, osim ako same ne insistiraju )

Taj specijalan tretman se sastoji od šetnji (pa i u kafanu -- ne unutra, ali na 'terasi') i malo većeg vezivanja za njih, to ne znači da su loši prema ostalima, samo se za njih ne vezuju...

P.S. No problemo

Znaci ja sam godinama "setao", tada po hladnoj Ljubljani ostatke jednog od Kurban bajramskih ovci; kupljenoj u Istanbulu?
Tog vikenda hod, hod, hod,...; po Kapali Carsi i okolini. Hod uzduz mora. Hod po pijaci i zagledanje u izuzetno krupne - u jedro crvene paradajze,... hod, dok nisu noge zablokirale od hoda.

Zgrozen sam bio prizorima, na istanbulskim ulicama scenama i tragovima krvi po trotoarima i slivnicima punim krvi. U pocetku sam bio sokiran scenama klanja kurbana na ulicama ispred ducana.

Kasnije sam shvatio, zasto su me umornog u hotelskoj sobi; prethodne cele noci iz sna trzali razglasi sa okolnih minareta. Noc mi je bila skoro besana; cini mi se da su oglasavali svakog sata?

MilutinM MilutinM 00:03 10.12.2008

Re: mogući problem u komunikaciji

Ti napišeš toliko dobar tekst, a ja čak ne mogu ni adekvatno da ga pohvalim

Potpuno saglasan! Ovaj mi je baš izuzetan, tako lako napisan a dovoljno objašnjava. Mora da si imao inspiraciju pred dolazak kući
jack_bauer jack_bauer 01:13 08.12.2008

zrtva

pa ovi tvoji su male mace kad je rec o "zrtvovanju" zivotinja. u srbiji je to kao dobar dan. domacini zacas nadju povod da zrtvuju neku zivuljku (slava, rodjendan, poseta dece iz inostranstva, you name it)

moj tast je svojevremeno drzao prasice na periferiji beograda, samo za svoje potrebe. ja nisam mogao da prisustvujem samom cinu klanja, ali sam se ukljucivao u proces obrade mesa kasnije... šurenje, brijanje, tranziranje, topljenje masti, svezi cvarci, gulaš... mmm. nije bilo lose. u medjuvremenu smo tasta kultivisali i vec godinama ne drzi domace zivotinje, za razliku od njegovog brata next door, sa kojim se stalno svadja zbog miomirisa koje povremeno donosi vetar u njegovo dvoriste.

i onda, proslog leta, na nase zgrazavanje, moj tast kupi zivo jagnje i stavi ga u tor kod svog burazera. da ga malo prihrane zdravom hranom pa da ga metnu u furunce, u cast moje dece koja su bila u poseti (najobicniji izgovor, to su smislili za svoje dupe). samo smo im rekli da dobro paze da deci ne kazu odakle je to jagnje koje jedu. sto ti rece, nije lako jesti meso zivotinje koju smo upoznali.
Budimac Budimac 12:46 08.12.2008

Re: zrtva

U principu ne volim nikakve generalizacije, ali kad je reč o mentalitetima ja imam utisak da su Turci mnogo mekši od nas.
u cast moje dece koja su bila u poseti (najobicniji izgovor, to su smislili za svoje dupe)

dolybell92 dolybell92 15:16 08.12.2008

Re: zrtva

i onda, proslog leta, na nase zgrazavanje, moj tast kupi zivo jagnje i stavi ga u tor kod svog burazera. da ga malo prihrane zdravom hranom pa da ga metnu u furunce, u cast moje dece koja su bila u poseti (najobicniji izgovor, to su smislili za svoje dupe). samo smo im rekli da dobro paze da deci ne kazu odakle je to jagnje koje jedu. sto ti rece, nije lako jesti meso zivotinje koju smo upoznali.


Sad zamisli, umesto živo jagnje - živo jare, koje je ojarila koza moje bake.
Belo kao sneg, nemirno "do bola" (na glavu nam se pelo) - kad su doneli odluku
da ga više nema, mene su sklonili da ne budem ni blizu - ne samo da
ne bih gledala - nego da ne bih ni čula, što je možda bitnije ... taj glas koji
se čuje ... neću ni pominjati kako izgleda (ipak sam ga malkice čula, iako
nisam bila baš blizu..) plakala sam čitav dan.
Plakala bih i sad - isto kao nekad, a bila sam tada već devojčurak.



Posle nisam mogla ni da vidim to meso - o jelu nije bilo ni govora.
Kako se može jesti meso bebe jedne koze iz svog dvorišta ?
49 41 49 41 04:19 09.12.2008

Re: zrtva

ne bih gledala - nego da ne bih ni čula, što je možda bitnije ... taj glas koji
se čuje ... neću ni pominjati kako izgleda (ipak sam ga malkice čula, iako
nisam bila baš blizu..) plakala sam čitav dan.


Moje jare se navodno izgubilo. Pa, ko ce ga naci i gde da ga traze?
mirelarado mirelarado 01:38 08.12.2008

Srećan Kurban bajram

Fu, tebi i svima koji ga slave! Veoma lep i poučan post: meni se čini da ukazuje na sličnosti i zajedničko pagansko poreklo svih obrednih svetkovina. Pokazuje i da ljudi danas svuda poštuju te praznike više kao deo tradicije, nego iz verskih pobuda. Slično je i sa našim slavama. Sve bolje upoznajemo i tvoj komšiluk, likovi su vrlo živopisni. Ipak, moj ljubimac je i dalje Hasan, a ovo:

Hasan (lonely donkey rider) u životu nije, niti ima nameru, ni pile zaklao, pa to neko obavlja umeto njega


mi govori da mi nije bez razloga simpatičan. Hvala za još jedan zanimljiv i duhovit tekst.
Budimac Budimac 12:36 08.12.2008

Re: Srećan Kurban bajram

Hvala Mirelarado, mi (Fu i ja) pokušavamo da slavimo svaki dan, tako da nam današnji nije poseban.
O Hasanu će svakako biti još na ovom blogu... Stay tuned

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana