Gradjanske inicijative| Zdravlje

Porodilištima u pohode...

Krugolina Borup RSS / 07.12.2008. u 21:02

and-the-winner-is-737519.jpgDrage kengurice, kenguri, blogerke i blogeri,

Evo ima par meseci kako čapras-blogo-divanimo o porodilištima, razmenjujemo informacije o problemima, smišljamo moguća rešenja, padaju ideje, predlozi, sugestije... i dok smo tako bili zabavljeni poslom, nećete verovati, osvojismo nagradu!

Kontaktirali su me iz Marketinške agencije LUNA/TBWA i obavestili da je Građanska inicijativa "Majka Hrabrost" osvojila Disruption Award, koju oni jednom godišnje dodeljuju pojedincu ili ustanovi "koji idejama i radom prevazilaze konvencije i iskaču iz limitirajućih zadatih okvira, postižući tako izuzetne rezulatate, kako u sopstvenom tako i u interesu celokupne zajednice." Na njihovom vebsajtu, o nagradi se može pročitati sledeće:

***

Disruption

Misli globalno, deluj lokalno! Disruption je ključna reč osobenosti TBWA, ali je to i filosofija dobro poznata svima koji žive u Srbiji. Stil življenja, navike i beskrajna kreativnost ljudi inspirisali su LUNA TBWA da ustanovi godišnju Disruption nagradu, koja se dodeljuje onima koji su uspeli menjajući pravila. Disruption nagrada je naš način da iskažemo divljenje prema onim ljudima i kompanijama koje to u našoj sredini zaslužuju.

Prvi put je nagrada dodeljena 2004. godine, Ivanu Tasovcu, direktoru Beogradske filharmonije, koji je uspeo da promeni u javnosti dominantnu percepciju filharmonije i klasične muzike, uopšte, čoveku koji je kao izvanredan pijanista spajao Mocarta s avangardnim rok autorima današnjice.

Godine 2005. laureat je bio Saša Lazoski, slikar i dizajner koji se dosetio i osmelio da priredi modnu reviju u jednoj pravoslavnoj crkvi.

Decembra 2006. godine, nagrada je dodeljena dr Miomiru Koraću, za projekat Viminacium.

Dobitnik nagrade 2007. godine bilo je Odeljenje za audiološku rehabilitaciju Instituta za ORL i MFH Kliničkog centra Srbije, institucija koja s velikim uspehom pomaže deci s urođenim oštećenjima sluha da ostvare svoje pune potencijale.

***

Svečana dodela nagrade za 2008. godinu planirana je za kraj decembra, a za ceremoniju se priprema kraći film o tome kako je inicijativa krenula, kako se akcija razvijala, gde smo sada i kuda idemo u budućosti. U tu svrhu, zamoliše me da pozovem Kengurice koje su svoje priče ispričale za vebsajt Majka Hrabrost, i koje su voljne stati pred kameru i nešto reći o celoj akciji - da se jave. Dakle, najhrabrije drage moje - javite mi se na kengurica@majkahrabrost.com da se podrobnije dogovorimo.

Za pomenuti film biće snimljene i naše, inače potpuno nezavisno već planirane posete nekolikim porodilištima, kako bismo se obavestili o stanju u njima, problemima s kojima se zaposleni sreću i - najvažnije od svega - za razmenu ideja i predloga kako stvari promeniti na bolje!

Očekujem da od vas čujem ideje i predloge kako da te posete što bolje iskoristimo!

www.MajkaHrabrost.com

 



Komentari (276)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

MilutinM MilutinM 10:15 08.12.2008

Re: Haha

Kandidujmo Krugolinu za Nobela (mir ili medicina odlucite sami)!!!

Kako su počeli da ga dodeljuju dobiće ga za fiziku ili ekonomiju
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 12:14 09.12.2008

Re: Haha

Ova akcija vec sada prevazilazi mnoge pokrete koji su se desavali u Srbiji.


I od Krugoline, i porodilja, i blogera mnogi mogu da uce!!!!!
jande92 jande92 08:57 08.12.2008

medical mafia!

Postovana i iznad svega draga Krugolina,
veoma cenim Vas rad i radujem se Vasim novim potezima koje preduzimate i molim Vas da
i dalje nastavite i ne samo u ovoj oblasti medicine vec u zdravstvu uopste. Vi ste pravi primer
koji zasluzuje da bude savetnik. Pogodili ste pravo u metu! Onakav odgovor onog bednog direktora
klinike u Beogradu mnogo govori o njemu i o ustanovi na cijem je celu.

Voli Vas Dejan
112358oo 112358oo 09:13 08.12.2008

bravo!!

baš mi prijalo da pročitam i jednu pozitivnu reakciju na celu akciju......

sada već problemi u porodilištima nezadrživo grabe da postanu institucionalno pitanje, a sa time će već izostati zatvaranje očiju i prebacivanje loptice....... sa moje strane još predlog da se osnuje udruženje građana kru&co. kako bi cela akcija bila prihvatljiva i za ostale organizacije koje žele da je podrže......

"ništa nije nemoguće"
nosignofyesterday nosignofyesterday 09:30 08.12.2008

E pa stvarno,

Bravo !

Marketinška agencija X na ovaj način bez mnogo muke i troškova pravi sebi pozitivan IMIDŽ. Čak će vas staviti i pred kamere !

Od 61-og komentara svi euforični i bez ijedne ideje i predloga koje je tražila Krugolina.

Evo mojih predloga:

1. Koja je svrha tih poseta porodilištima ? Pa tamo su vas oni pozvali. Šta to žele da vam pokažu - da jeste ili da niste u pravu ?

2. Problemi sa kojima se zaposleni sreću su baš to. Ti isti zaposleni su stručniji od vas da reše te probleme a koje bolje poznaju nego što ćete vi ikada moći. A naročito zato što su ih sami stvorili.

3. Evo jedne ideje: Pitajte ih tamo da li znaju za neki slučaj kada je lekaru plaćeno za porođaj. Kad budu rekli da toga nema kod njih - vi organizujte da se pojavi neka majka i pokaže tog lekara koji joj je oteo novac. A meni kažite da li se „razmena ideja i predloga kako stvari promeniti na bolje” odnosi i na razmatranje koliko je bebi-opreme, hrane, odeće, lekova moglo da se kupi za novac koji je lekar stavio u džep ?


2scabies Sve cestitke za zasluzeno priznanje!
V. početak moje poruke

2cassiopeia Više ništa ovu inicijativu za promenama ne može zaustaviti.
Za naivnost čista desetka

2Doctor Wu pogotovu tu mislim na ove jalove ledepeovce
Ma da a ove komunjare su vam dobre, v. dole

2mariopan Pre svega zato sto je ova serija clanaka pomerila sa mrtve tacke odnos lekar-pacijent, nadam se nabolje, iznela na videlo ono sto nije dobro ,sa namerom da se to popravi. A to ce samo na dobro cele zajednice biti, pa zato je priznanje zasluzeno
Kao za sastav - pitajte pacijente šta se promenilo

2ssvetlana92 ...od srca i radujem se zajedno sa tobom.
Sada ste i onima u agenciji x izmamili smešak

2Ana WithAFamilyNameTooHardToPron Zao mi je sto necu stici na vreme da budem sa tobom. Jako sam ponosna na tebe i put koji si presla od svog prvog javljanja ovim povodom do danas. Bravo! & 2queeria92 i nemoj da nas zaboraviš u svom govoru!!!
Da, sve je ovo jedan fešn-šou, zar ne ?

2gorio92 Znam da če ova nagrada biti novi zamajac za Gradjansku inicijativu "Majka Hrabrost".
Vi ste pre ovoga čuli za agenciju x i njihovu nagradu ?

2Ninoslav Randjelovic Od bloga do nagrade islo je prilicno brzo, zar ne ? Nadam se da ce tako brzo ici i sa poboljsanjem odnosa prema porodiljama. A, to bi zaista bila lepa nagrada. Za sve.
Hm, interesantno. Vi ste mudriji od mene. Ja sam idealista, smatram da se sve može promeniti, pa i ovaj naivan odnos ostalih prema ovom problemu.


2Черевићан и мене ,гђо Круголина.акцију Вашу наравно пратим уз подршку и в. ми је драго да резултата даје
На које то резултате мислите ? Није ваљда да мислите на ову „награду” ?

2antioksidant pa kru, dobila si nagradu "za jebanje keve van sistema" / svaka cast / tako punk
Ma baš im je *ebala kevu !

2omega68 Lepo si rekla da su za ovu nagradu zaslužne pre svega žene koje su ispričale svoje priče, ali činjenica je da si ti podnela najveći teret i uradila posao. Budi ponosna na sebe i na građansku svest koju si probudila.Tek će se videti značaj ovog tvog truda.Hvala i u ime mnogih muškaraca kojima će biti lakše dok čekaju ispred porodilišta.
Muškarci treba da budu muškarci i da ne dozvole maltretiranje svojih žene (ne mislim plaćajući).

2audrey92 Čestitke, Krugolina! Super si vodila inicijativu, nisi gubila prisebnost i kad smo je mi ovde gubili, umeš sa ministrima i belim mantilima. Nego, razmišljam ja tako zašto je na svakom blogu, a posebno na par poslednjih, redovno preko 400 komentara, to je ipak vrlo mnogo čak i za ovaj pričljivi blog, i shvatim: pa ovde je po prvi put neko nadležan za nešto (ministar, dr. Stanojević) stupio u komunikaciju sa narodom! I narod je jedva dočekao! Ok, ne mora Tadić da bloguje sa nama, ali da postoji neka komunikacija izmedju korisnika javnih usluga i njihovih davaoca (pada mi na pamet Telekom, Gas, Elektrosrbija...) - to se tek ovde desilo. Dobro, komunikacija se još uvek vežba, jedni pišu o Sokratu, drugi malo pljuju, ali biće. Mali korak za ženu, a veliki za Srbiju. Ja sam za nastavak pristojne i argumentovane komunikacije sa svima iz bele struke, sa tvojim strpljenjem i taktom. Nisu svi spremni da se spuste sa Olimpa, ali naučiće. Samo treba da shvate da korisnici nemaju zle namere, kao što i nemaju, i da svi radimo na istom projektu.
Niko nije „stupio u komunikaciju sa narodom”, to vam se samo čini. O kakvim to „zlim namerama” žrtava vi pričate, sram vas bilo !

2NNN Sve čestitke! Ovo je najbolji dokaz da smo svi zajedno na pravom putu!
Ovo je samo dokaz da u agenciji x nisu glupi

2Filip Mladenović Na energiji, volji i nadi ove inicijative, predlažem da narednu 2009. godinu proglasimo i promovišemo kao godinu milosrdja, dobrote i solidarnosti. Da POHLEPU proglasimo najgorom SIDOM i KUGOM modernih vremena i da apelujemo na sve kengurice, kengure, blogerke i blogere da u svom društvu, komšiluku i na poslu PODSTIČU duh solidarnosti!
Ajaoj ! Pohlepa to i jeste ali oduvek, tako da samo proglašavanje i promovisanje neće da pomogne.

2maca22 Da resenje nije nesto sto bi TEK trebalo poceti osmisljavati jer su predlozi SZO vec tu.
2Krugolina Borup Da nije bilo ministra koji je odreagovao i ni jednog jedinog trenutka u pitanje nije doveo autentičnost priča u kojima se žene žale na loš tretman u porodilištu, do svega ovoga ne bi došlo.
Ovo je i ministrova nagrada.

Odavde se može jedino zaključiti da su vas pripitomili jer ne verujem da niste znali ovo:

Од 2002. до 2006. године предводио државну делегацију (или био заменик шефа делегације) на годишњим скупштинама Светске здравствене организације у Женеви (маја) и Регионалног комитета за Европу (септембра), као и на Европској конференцији о менталном здрављу 2005. у Хелсинкију (модератор округлог стола о искуствима земаља пакта за стабилност Југоисточне Европе). Европској конференцији о насиљу над децом у Паленцији, Шпанија 2006., Европској конференцији о гојазности, у Истамбулу, 2006.године.
Септембра 2005. године изабран је за члана Сталног комитета Светске здравствене организације за Европу - руководећег тела WHO-ЕURО које има 9 чланова, за мандатни период 2005-2008.


A pročitajte, kad već očigledno niste, i ovo
http://www.srpskidespot.org.yu/Tekstovi/CujteSrbi1.htm
http://www.srpskidespot.org.yu/Tekstovi/CujteSrbi2.htm

I nemojte, molim vas, više ovako. Ljudi u srpskim bolnicama ne dobijaju adekvatnu pomoć, trpe bolove, postaju invalidi, umiru dok ovo pišemo, mnogo njih zbog nestručnosti i pohlepe lekara. Poznajem više žrtava. Neke od njih sam poznavao...
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:42 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

Jao, bre, ti se baš nešto nasekirao?

Totalno se slažem s tobom da mi tek sad krećemo u rešavanje problema, i da malo kakve rezultate u stvari imamo (mada, anketa je krenula, ako ništa drugo; a za bedževe ćemo da organizujemo mrežu širom Srbije koja ima da to proverava). Ali, nemoj da si baš takav pesimista, čoveče!

Što se naivnosti tiče - pa ja rekoh još na samom početku: nema frke ako treba na kraju da ispadnem naivna. Radije ću biti optimista, jer kao pesimista ne mogu dati sve od sebe, pa ispasti naivna.
Nego: biti pesimista, pa sve raditi upola snage.

Kontaš?

Da nam je ministar član upravnog odbora u SZO za Evropu, pa to znam. Zar ne misliš da je upravo zbog toga i prepoznao suštinu nezadovoljstva iznetih u peticiji?

"Čujte Srbi" Arčibalda Rajsa čitala odavno. Imam na pameti. Ali, to ne znači da blanko nikad nijednom činovniku ne treba verovati. Ako ćemo taj stav da zauzmemo, onda najbolje da od svega odmah dignemo ruke!
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:48 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

1. Koja je svrha tih poseta porodilištima ? Pa tamo su vas oni pozvali. Šta to žele da vam pokažu - da jeste ili da niste u pravu ?


Kroz dosadašnju prepisku s onima kojima idemo u posetu, jasno je da oni potvrđuju da smo mi u pravu.
Poseta je za razmenu ideja: kako da zajedno promenimo stvari. I uopšte, sama činjenica da postoji email, pa će biti i lična KOMUNIKACIJA, ljudi... e, to već leči problem samo po sebi u određenoj meri. Problem KOMUNIKACIJE.

Ne zavaravam se ja da će rešavanje problema biti brzo.
Tek počinjemo.
Ma, to svi znamo, čoveče.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 10:20 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

Ne zavaravam se ja da će rešavanje problema biti brzo.
Tek počinjemo.

Dakle, sad kada je obavljeno cestitanje na blogu i nagradjivanje za marketing, pocinju promene ?
To je karakteristicno za mnoge drustvene promene koje se u Srbiji JOS nisu dogodile.
Imam utisak da se ovde najvise radi o Vama, ministru, blogu B92, a najmanje o porodiljama. Mozda ste zbog toga Vi prvo nagradjeni ?

antioksidant antioksidant 10:28 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

Imam utisak da se ovde najvise radi o Vama, ministru, blogu B92, a najmanje o porodiljama.

za ministra ne gresis.
oko b92 se ne bih izjasnjavao (ipak mogu da banuju)
kod kru gresis - moj utisak je da ima jaku i izkrenu zelju. ako je i preveslaju i nas sa njom jebi ga. ona se za sansu izborila i nek igra sad najbolje sto zna
a ovi iz agencije -- naravno da hoce da se ogrebu ali ako podignu medijsku vidljivost - neka ih
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 10:30 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

Mozda gresim za sve, ali to ce pokazati promene u porodilistima AKO ih bude.
Nagradjivanje se, medjutim, VEC dogodilo.
Zasto ?
antioksidant antioksidant 10:38 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

Nagradjivanje se, medjutim, VEC dogodilo.
Zasto ?

a ovi iz agencije -- naravno da hoce da se ogrebu ali ako podignu medijsku vidljivost - neka ih

let it be
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:38 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

Nagradjivanje se, medjutim, VEC dogodilo.
Zasto ?


Pa, de ti njima piši i protestvuj, traži da je ukinu, da povuku.
Eno guglaj ih, lako nađeš i vebsajt i email adresu.
Uopšte ne razumem što se nama žališ.
Ko da smo nagradu, božemeoprosti, sami sebi dodelili...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 10:43 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

Pa, de ti njima piši i protestvuj, traži da je ukinu, da povuku.

Nemoj da se ljutis. Pisem tebi na tvom blogu sa ciljem da komuniciramo. Sa jedinom zeljom da ti kazem sta mislim koliko god to bilo tebi nevazno. Oprosti sto ti ovde i sada ne aplaudiram. Cinicu to iz sve snage kada dodje do tih promena u porodilistima.
antioksidant antioksidant 10:45 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

Cinicu to iz sve snage kada dodje do tih promena u porodilistima.

mrezaste gace ulaze u obavezu koliko sutra. a veruj mi (ja svojoj zeni verujem) to je jako bitno.
eto i bedzeva po novoj godini.

malo li je za 4 mandata od vecnog nam tomice?
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:47 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

Ninoslav Randjelovic
Pa, de ti njima piši i protestvuj, traži da je ukinu, da povuku.Nemoj da se ljutis. Pisem tebi na tvom blogu sa ciljem da komuniciramo. Sa jedinom zeljom da ti kazem sta mislim koliko god to bilo tebi nevazno. Oprosti sto ti ovde i sada ne aplaudiram. Cinicu to iz sve snage kada dodje do tih promena u porodilistima.


Ne ljutim se.
Aplauzi mi ne trebaju.
Ni kad se stanje promeni.
Jedino što meni, a i ostalima koji su deo ovoga bili od početka, treba, jeste da se promene DESE.

Vest o ovoj nagradi na blogu je objavljena ne da bi se mi proveselili (mada ne vidim ništa loše ni u tome), već da se jasno vidi da cela akcija privlači pažnju u tolikoj meri da ako se neko i zanosio da će preko noći o problemima prestatati da se priča, i da ćemo mi da nestanemo i na celu stvar zaboravimo - to nema da se desi.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 10:49 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

malo li je za 4 mandata od vecnog nam tomice?

To neka porodilje kazu i strucnjaci.
Ne znam, bilo bi bas zanimljivo da je Krugolina odbila (uz obrazlozenje na blogu) ovu nagradu te marketinske agenicije barem dok ne pocnu te promene. I da je ova cela akcija zapocela bez zahvaljivanja nadleznima od kojih se trazi da zapocnu promene.
jack_bauer jack_bauer 10:55 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

krugolina, ne obaziri se na raspope i kurvare. ti si ovu stvar pokrenula sama i postigla ogroman rezultat. ko ce svetu udovoljiti? nekima je casa do pola puna a nekima uvek polu-prazna? ovo sto ti radis zasluzuje samo divljenje. a promene ce se desiti.
antioksidant antioksidant 10:58 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

malo li je za 4 mandata od vecnog nam tomice?
To neka porodilje kazu i strucnjaci.

ironija ninoslave

a tomicine uspehe bi trebalo da mere glasaci. ne strucnjaci...
Ne znam, bilo bi bas zanimljivo da je Krugolina odbila (uz obrazlozenje na blogu) ovu nagradu te marketinske agenicije barem dok ne pocnu te promene.
opet kazem. krugolina se sama izborila za ovu sansu. neka igra najbolje sto zna.


I da je ova cela akcija zapocela bez zahvaljivanja nadleznima od kojih se trazi da zapocnu promene
tu se slazemo ali sad kazem sebi - krugolina se sama izborila za ovu sansu. neka igra najbolje sto zna.

antioksidant antioksidant 11:00 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

krugolina, ne obaziri se na raspope i kurvare

ne znam za raspope ali kurvari ucestvuju (aktivno moram primetiti) u pravljenju dece. njihov glas ipak moze biti od znacaja
jack_bauer jack_bauer 11:03 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

ali kurvari ucestvuju (aktivno moram primetiti) u pravljenju dece. njihov glas ipak moze biti od znacaja

pa dobro sad, to je od sekundarne vaznosti. necemo sad u sitna crevca
j.bre j.bre 11:44 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

Ninoslav Randjelovic
Mozda gresim za sve, ali to ce pokazati promene u porodilistima AKO ih bude.

Hajde da sacekamo da vidimo rasplet, pa onda da donosimo zakljucke. Prilika da se iskritikuju oni koji su kritiku zasluzili nece pobeci.

LUNA/TBWA nije ni socijalna ustanova, ni crkva (mada danas ni oni nista ne rade za dzabe), vec marketinska agencija. Ministar i Krugolina se jos uvek nisu zamonasili, a B92 je, ako sam u toku, medijska kuca. Zasto se ocekuje da svi oni svoje vreme trace za badava? Ako se neciji interes poklapa sa opstim interesom - jos bolje.

Izgleda da bi najbolje bilo da je Majka Hrabrost nagradu nije ni dobila. Tako bi, valjda, mnogima srce bilo na mestu.

Razumem da su godine koje smo proziveli u strahu i bedi, naterale ljude da pokazu svoju najgoru stranu. Zbog toga je vecina postala nepoverljiva prema svemu i svakome, a zajedljivost nam je postala nacionalno obelezje.
Hajde da, bar ovaj put, tu sumnjicavost ostavimo po strani, jer cilj ove akcije je ono sto nam je najsvetije - nasa deca.
Ili smo to, negde usput, zaboravili.
NNN NNN 12:35 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

ali to ce pokazati promene u porodilistima AKO ih bude

Velika je promena i to što se govori o postojanju problema u porodilištima. To je do skoro bio veliki tabu u ovom društvu, o kojem su žene mrmljale jedne drugima, da ne daj bože, ne čuje neko muško kako se priča o onim stvarima ili da ne preplaše neku potencijalnu majku.

Nagradjivanje se, medjutim, VEC dogodilo.

Zato što je to nagrada koja se dodelje ljudima koji su svojim delovanjem izašli iz kolotečine, a mišljenjem iz uvreženih shvatanja. Šta nije jasno?
Biljana
NNN NNN 12:40 08.12.2008

Re: E pa stvarno,

2NNN Sve čestitke! Ovo je najbolji dokaz da smo svi zajedno na pravom putu!
Ovo je samo dokaz da u agenciji x nisu glupi


Odlično je što ima agencija koje nisu glupe..pa umeju da prepoznaju KVALITETNU priču koja će da im donese poene. Odlično je što je to baš naša priča, pa će nam doneti još malo medijskog prostora za rešavanje ovih problema koje se TRUDIMO da rešimo.

I nemojte, molim vas, više ovako.

Kako? Šta nije u redu?

Biljana
NNN NNN 12:48 08.12.2008

Re: E pa stvarno,


Imam utisak da se ovde najvise radi o Vama, ministru, blogu B92, a najmanje o porodiljama. Mozda ste zbog toga Vi prvo nagradjeni ?

Smislićemo neku nagradu i za tebe!

kengurbr.3_1 kengurbr.3_1 09:38 08.12.2008

Čestitke

i sad da krenemo još odlučnije. NEMA NAZAD!
bgbgbg bgbgbg 10:18 08.12.2008

Cestitke, predlozi i ostalo

Draga Kru,dragi svi,
prvo i prvo, cestitam nam svima na nagradi, mada, iskreno, za doticnu agenciju nikad cula.
Ipak, nagradi se u zube ne gleda i svaka je jednako vazna. Mali ali siguran korak ka: "...and the winner is..."

Drugo, mislim da bi u pohode porodilistima trebalo ici nenajavljeno, ukoliko je to ikako moguce, jer ce se samo na taj nacin dobiti prava slika o kojoj mesecima pricamo. Ovako, bice kao ono na tv-u: stize ministar, picnu se dve-tri sobe (to su vojnici-porodilje uradile, naravno), mucene porodilje nabace kiseli osmeh, kao - sve je u redu, eto, mi se malo porodile, bajno, krasno, aj' cao....

A gde su tu neljubazni zaposleni, gde su sestre iz laktarijuma, gde su iscepane i krvave spavacice, gde su raspala kupatila?
Mislim, cisto tema za razmisljanje....

Trece,
ja licno poslala sam svoju pricu pre prvog sastanka sa gos'n ministrom.
Moja prica je od pre 12 godina ali, nazalost, potvrdjuje da se otada nista nabolje nije promenilo u srpskim porodilistima.
U svojoj prici predlozila sam anketu kao prvi korak ka saznavanju sta to ne funkcionise i kako stvari popraviti.
Peticiju ministru sam, ne caseci casa, potpisala cim se pojavila, i to bih bez razmisljanja ponovo ucinila.
Ucestvujem na blogu redovno. Na svaki nacin sam ovoj inicijativi doprinela, ja, mali mis.
Ipak, do dana danasnjeg, moje price nema na sajtu Majkahrabrost.
I verovatno jos odredjen broj slicnih koje cuce u Krugolininom inboksu.
Mislim da to prosto nije fer i da se mora i moze naci jedan minut za kacenje svake pojedinacne price.
Toliko smo valjda zasluzile.

Drzim fige i guramo dalje napred,
rapunzel rapunzel 11:03 08.12.2008

Draga Kru

ČESTITAM!!! (postali ste majka, hik)
i da ne zaboravim čestitke svim kenguricama, a naročito Bilji, Spartanki, Radmili i...(da se ne otegne spisak)
radmilahum radmilahum 12:22 08.12.2008

Re: Draga Kru

Hvala lepo :)
Da mi je neko rekao pre par meseci da cu o svojim mukama raspredati uzduz i popreko rekla bih mu da je lud i da je to neprimereno jer zna se: momci o vojsci, devojke o porodjaju. Super je sto su zene pocele shvatati da tako ne mora. I ja sam medju njima. Da nije Krugoline ne bi mi palo na pamet da se oko nekih stvari bunim, jer retko kome oko mene su neke stvari bile cudne jer je u bolnici tako, bitno je samo da dodjes kuci ziva i zdrava (i beba takodje) a ostalo zaboravi.
Jelena Milić Jelena Milić 12:10 08.12.2008

svaka cast

sasvim zasluzena priznanja.

ocitali ste lekciju i o gradjanskom aktivizmu i internet aktivizmu!

samo tako nastavite

pozdrav

jelena milic

PS imala sam nedavno predavanje o public advocacy i navela sam svim polaznicima sve linkove kao primer , sjajn primer
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:21 08.12.2008

Re: svaka cast

imala sam nedavno predavanje o public advocacy


Hvala Jelena.

A ovo o "public advocacy"... evo gde mi je pre par dana Spartanka_Afrodita objašnjavala šta je to uopšte. Iznenadila sam se jednako mnogo kao i kad mi je rečeno da je ono što sam ja zvala "ajde da dižemo frku" u stvari "građanska inicijativa"!
NNN NNN 12:26 08.12.2008

Nosignofdespot

Mora čovek da se oduševi..prosto mora..
Osoba X uradi nešto.
Pridruži joj se još n osoba da zajedno nešto pokrenu i promene.
Osoba X dobije nagradu za taj napor kao predstavnik n osoba koje su se potrudile da zajedno nešto pokrenu i promene.
Osoba Y ne uradi ništa, ali kritikuje sve što je osoba X sa još n osoba uradila.
Nagradno pitanje: Šta je osoba Y?
Nagradno pitanje br. 2(za utešnu nagradu): Da li je osobi Y toliko dosadno u životu?

Bilja
dragonballs dragonballs 13:05 08.12.2008

Euforija

Krugolina i ostali,
ako vam ova nagrada zaista toliko znaci, evo, i ja se priduzujem ostalima i cestitam vam.

Ja ipak mislim da je najveca NAGRADA za vas licno i ljude koji su vas nesebicno podrzali od samog pocetka, to sto ste uspeli da ustalasate poluvekovnu ustajalu zabokrecinu koja prekriva i pritiska srpsko Zdravstvo.
I sto ste svojom inicijativom podstakli i obicnog prosecnog gradjanina/gradjanku kao korisnike zdravstvenih usluga kao i zdravstvene profesionalce razlicitih profila da, kao davaoci tih usluga, da o svemu pocnu da razmisljaju i preispituju neke do sad "tabu teme".
Vama pripada NAGRADA zbog toga sto ste PRVI u Srbiji, u novijoj istoriji, pokrenuli GRADJANSKU inicijativu nezadovoljnih primalaca usluga nekog drzavnog javnog servisa sa jasno izrecenim zahtevima za promenama.

Ali, da li zaista ima mesta euforiji, bilo kakvom slavlju?

Da li je uopste doslo do bilo kakvih pomaka, osim simbolicnih koji se mogu protumaciti i kao svojevrsno ignorisanje ili cak ruganje celokupnoj inicijativi?
Da li ima bilo kakvih naznaka da je Vlast (a jedino Vlast moze vasu ili bilo ciju inicijativu pretociti u praksu) sklona promeni SISTEMA Zdravstvene Zastite u svim onim domenima u kojima je evidentno visedecenijsko zakasnjenje za ostalim svetom? Pre svega u vezi sa centralnim mestom u sistemu, da li pripada PACIJENTU ili i dalje pripada DOKTORIMA? Da li se Sistem uopste bavi unapredjenjem odnosa prema Pacijentu i njegovim postavljanjem u centar svih aktivnosti ili se Sistem i dalje bavi samim sobom i DOKTORIMA kao epicentrom svih zbivanja?
Nazalost, odgovor na ova i mnoga druga pitanja kada je Zdravstvo u Srbiji u pitanju, je negativan.

Evo samo jedne ilustracije, koja direktno govori o stavu VLASTI, odnosno MINISTRA, kada je u pitanju Sistem:

..." Upitan o efektima mere o dopunskom radu lekara koja stupa na snagu od 11. decembra, ministar je rekao da to ne ide u prilog jedino vlasnicima privatnih ordinacija jer će neki od njih manje zarađivati i da će lekari moći sami da organizuju svoje radno vreme i zarade više.

"Ovo je način i da se zaposli deo mladih lekara", kazao je Milosavljević.

On je dodao da loši pojedinačni primeri lečenja ne znače da ne funkcioniše zdravstveni sistem i da će svaki takav slučaj biti ispitan do detalja. "


Kao sto se iz ovog kraceg citata da videti, Ministar i dalje smatra da je Sitem dobar, da Sistem mora da omoguci DRZAVNIM DOKTORIMA, na ciji rad i ponasanje ima toliko primedbi, da zarade vise od "vlasnika privatnih ordinacija" i tako iskoriste svoj nesumljivi i nicim ugrozeni MONOPOLSKI polozaj.

Umiranje ljudi zbog TOTALNOG NE ZNANJA LEKARA, TOTALNO LOSEG OBRAZOVANJA I TRENINGA, TOTALNOG ODSUSTVA PROFESIONALIZMA, TOTALNOG ODSUSTVA NORMALNE KOMUNIKACIJE KAO I SVESTI O ETICI I MORALU , za Ministra su samo "pojedinacnii losi primeri lecenja"???
Ali je zato odmah otklonio bilo kakvu sumnju u SISTEM - za njega je SISTEM bezgresan. A i svaki slucaj ce biti ispitan. Verovatno, za svaki novi slucaj, nova KOMISIJA, nova ANKETA, nove DEBATE i POLEMIKE.

Pa kako posle svega moze bilo ko biti euforican ?
Kako opravdati toliko odusevljenje MInistrom Tomicom i njegovom slatkorecivoscu?

Ako ste OPTIMISTI, molim nemam nista protiv, samo nemojte se uljuljkivati bilo kakvim nagradama i euforijom, nazalost, jos je duga borba pred vama, nikad ne smete zaboraviti sta je vas osnovni cilj i koliko ste daleko od njegovog ostvarenja
Iako sa druge strane globusa, i dalje cu vas iskreno podrzavati u vasim plemenitim namerama, u koje nisam nijednog casa posumnjao.



Krugolina Borup Krugolina Borup 13:08 08.12.2008

Re: Euforija

samo nemojte se uljuljkivati bilo kakvim nagradama i euforijom, nazalost, jos je duga borba pred vama, nikad ne smete zaboraviti sta je vas osnovni cilj i koliko ste daleko od njegovog ostvarenja


Svečano obećavam da nećemo zaboraviti i da idemo dalje punom parom!
Unfuckable Unfuckable 13:14 08.12.2008

Re: Euforija

jbt, ne sme čovek ni da čestita....
dragonballs dragonballs 13:16 08.12.2008

Re: Euforija

Svečano obećavam da nećemo zaboraviti i da idemo dalje punom parom!


Smrt fasizmu - sloboda narodu
radmilahum radmilahum 13:43 08.12.2008

Re: Euforija

Pa niko i ne misli da je ovim sve reseno. Svi smo veseli zato sto je to jos neko primetio, sto reaguju ljudi van blogerskog sveta, a obzirom da je u pitanju marketinska agencija to znaci ogromnu mogucnost da se ukljuci jos veci broj zena sa pricama, predlozima... , ja to licno shvatam vise kao odskocnu dasku nego debelu ladovinu
Da si tu od pocetka shvatio je da je ovo veliki korak. Nekada je samo postojala Krugolina sa svojom pricom a sada ima 200 prica, ostvarena je komunikacija sa jednim ministrom, jednim nacelnikom (kakva takva), novinarima tako da je marketing ono sto nam samo moze pomoci.
skarun skarun 14:46 08.12.2008

Re: Euforija

U proteklih nekoliko meseci su se vrtili kojekakvi blogovi na temu zdravstva. Ali ni u jednom nije se u potpunosti čula druga strana, odnosno u ovom slučaju prva strana, nas lekara. Kulminacija je postignuta peticijom za smenu načelnika Narodnog fronta. Ne želim da ovde polemišemo o tome da li je potrebna njegova smena ili ne, već o načinu na koji se to radi. Čovek je jedini imenom i prezimenom dozvolio da se o njegovim stavovima komentariše otvoreno, a šta je dobio za uzvrat. Ovo me neodoljivo podseća na hajku, koja pokrenuta u trenutku kada je lekarima zakonski nametnuto da ne mogu da rade više dopunski u privatnim ordinacijama. Ne kažem da se do sada to nije zloupotrebljavano, ali kažnjavati sve lekare zbog nekolicine koje je trebalo zakonski uokviriti mislim da je linč. Jedino u ovoj državi, svima je dozvoljeno da rade dopunski ono za šta su školovani osim lekarima. Pre ovoga je izašao zakon kojim je zabranjeno da lekari rade duže od 10 sati prekovremeno nedeljno, kao i to da im se rad subotom ne plaća kao prekovremeni. Time je dobiveno da lekari imaju višak slobodnih dana koje ne mogu da koriste, a služba nemože adekvatno da funkcioniše, tako da je poslednjih godina broj usluga prepolovljen, što naravno trpe krajnji korisnici. Nastavi li se ovakav trend naših zakonodavaca u budućnosti će državno zdravstvo biti svedeno na usluge hitne medicinske pomoći i rešavanje urgentnih stanja, a sve ostalo će pacijenti plaćati u privatnim klinikama, što je izgleda i cilj.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:59 08.12.2008

Re: Euforija

Kulminacija je postignuta peticijom za smenu načelnika Narodnog fronta.


Ma, gde si ti video tu peticiju, leba ti?
NNN NNN 18:09 08.12.2008

Re: Euforija

U strahu su buljave oči
NNN NNN 13:39 08.12.2008

A sada nešto potpuno drugačije

Evo i jedne loše vesti (ako ne računamo budale koje se "reklamiraju" diskvalifikacijom drugih)
Milosavljević je istakao da država nema 8,4 milijardi dinara koliko bi trebalo izdvojiti za tople obroke i regrese zaposlenima u zdravstvu
Tako da zdravstveni radnici neće baš biti in a mood for love, ili što bi rek'o Mirko (Topalović): Au, ja to ne smem da joj kažem, to bi je (Kristinu) dotuklo!"
ivana23 ivana23 13:43 08.12.2008

Re: A sada nešto potpuno drugačije

Milosavljević je istakao da država nema 8,4 milijardi dinara koliko bi trebalo izdvojiti za tople obroke i regrese zaposlenima u zdravstvu

To vazi i za ostale budzetske korisnike (prosveta, pravosudje...)
NNN NNN 14:19 08.12.2008

EUforija

Kad već neki ljudi pominju euforiju...



bgbgbg bgbgbg 14:24 08.12.2008

I jos ponesto...

....posto vidim da je Kru u fazonu ignorisanja odredjenih pitanja njoj upucenih, a u isto vreme vrlo aktivna na blogu....

Htela sam jos nesto dodati na temu prica koje nikako da se na sajtu nadju - sve te price zadovoljile su kriterijum postojanja sajta - da ih je sto vise prikupljenih, da cak i one stare 30 godina jednako vrede kao i najnovije...i pored svega, mnoge od njih nisu objavljene do sada. Zasto? Pratim pricu od pocetka sa velikim interesovanjem i znam da je sajt i nastao tako sto je bilo mnogo identicnih prica i da su sve one podrzale i osnazile Krugolininu, dokazujuci da nije u pitanju pojedinacni incident vec masovna pojava.

Mislim da stanje samog sajta ukazuje na nesto sto vazi za celu ovu akciju, a to je da je Kru sa svima nama usla u jednu ozbiljnu borbu protiv sistema, ali da takva borba uveliko prevazilazi kapacitet jedne ili nekoliko osoba.

Kru, trazi i nadji pomagace, sigurna sam da ce se ljudi sami javljati. Azurirajte sajt - okacite sve price, dodajte korisne linkove, telefone - Od pocetka u zakonima, protokolima porodilista, povereniku za javne informacije stoji "U pripremi" - od toga nikakve koristi nema. Tebi jednostavno trebaju ljudi koji ce ti pomagati na dnevnoj osnovi.
Inace ce se sve ovo svesti na jedan benigni blablatruc, sto, sigurna sam, niko od nas ne zeli.

I samo bih jos apelovala da svi ucesnici sajta pisu ono sto je razumljivo svima, umesto nekih sifriranih doskocica koje mozda samo Kru razume.

Pozdrav,
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:37 08.12.2008

Re: I jos ponesto...

Htela sam jos nesto dodati na temu prica koje nikako da se na sajtu nadju - sve te price zadovoljile su kriterijum postojanja sajta - da ih je sto vise prikupljenih, da cak i one stare 30 godina jednako vrede kao i najnovije...i pored svega, mnoge od njih nisu objavljene do sada. Zasto?


Zato što smatram da prvo treba objaviti priče iz poslednjih pet godina, iz Srbije, i to prioritet dajem manjim mestima, pa tek onda Beogradu.
Priče iz inostranstva tek čekaju!
A ne stižem, prosto fizički, da objavim sve što mi od priča stigne.

Izvinjavam se svim kenguricama na čekanju, ali smatrala sam da ovaj posao ne treba da delegiram ni na koga - da bih bila sigurna da je anonimnost žena koje su te priče poslale - zaštićena.

Bgbgbg - tvoja priča je sad objavljena.
bgbgbg bgbgbg 16:39 08.12.2008

Re: I jos ponesto...

Bgbgbg - tvoja priča je sad objavljena


Draga Kru,
proverila na sajtu, ali sorry - to nije moja prica. Sa nekim si me pomesala.
Jeste 'Misovic" ali nije 1997, vec 1996.

Pogledaj pricu koja ti je stigla negde 29. oktobra, ili dan ranije.

Pozdrav i hvala na odgovoru

p.s. vec sam pomislila da nam se osim famous Dr Stanojevica, ne daj boze, rodilo novo bozanstvo
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:13 08.12.2008

Re: I jos ponesto...

to nije moja prica.


Poslala ti pp da razjasnimo u čemu je stvar.
Ja nemam nijednu priču iz Mišovića iz 1996 godine.
lila985 lila985 15:40 08.12.2008

...

Jos jedna cestitka!

ivan_dzo ivan_dzo 17:07 08.12.2008

Cestitka i predlog sta dalje

Cetitam Krugolina na osvojenoj nagradi.
Drago mi je da je ova inicijativa dobila publicitet i da se neka marketinska agencija zainteresovala za to. To samo moze da pomogne Krugolini da se ove price cuju i van B92 i da ih cuje sto vise ljudi. Ako marketinska agencija zeli da nam pomogne bez nadoknade i na tome gradi svoj imidz, to je OK.
Zaista ne razumem ove dusebriznike koji vide samo negativne stvari svuda. Naravo da akcija koja je Krugolina zapocela nije dala odmah rezultate u porodilistima. Sta ste ljudi ocekivali? Da za jedan mesec svi toaleti budu cisti, osoblje bolnice postane preko noci ljubazno, da su promenjene zasterele procedure itd... ??
Vazno je da se o tome prica sve vise i vise a da odgovorni za promene ne mogu vise da se prave ludi i prave se da ne postoje navedeni problemi. I kad tad ce neko od njih da krene u resavanje stvari, pa makar one bile sitnice. To ce biti prava nagrada za Krugolinu i sve ljude koji podrzavaju ovu akcije.

Zelim samo da ti dam savet na tvoje pitanje sta da trazis od agencije kao pomoc.
Ja bih te savetovao da ih iskoritis u onome u cemu su profesionalci; da prenesu tvoju poruku ljudima koje tvoja akcija interesuje i koji su direktno pogodjeni time (mom's to be). Kako?
Evo samo jednog predloga: U Srbiji postoji agencija koja se zove Medic Media (ili tako nesto). Oni imaju ramove za promotivne postere u skoro svom zdravstvenim ustanovama u Srbiji. Zamoli ove iz marketinske agencije da ti naprave obican poster na kome ce biti prkazana ova inicijativa i web adresa na koju mogu da zainteresovani da dobiju vise informacija. Zatim neka zakupe po jedan ram u svakom Domu zdravlja u Srbiji i postave taj poster.
Izradu postera ce ti verovatno uraditi besplatno ali zakup prostora ne verujem. Neka ti kazu koja bi to cena bila pa hajde da se organizujemo i skupimo taj novac i postavimo te info postere. Za pocetak...

Ima sigurno jos boljih ideja i nacina da se ova akcije promovise, i da se nadlezni nateraju da pocnu da menjaju stvari, ali ja bih krenuo od malih stvari.
Ako ti je potrebna neka pomoc i savet iz oblasti marketinga slobodno mi se javi, tu bar nesto znam.

Pozdrav
Kengur 006
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:11 08.12.2008

Re: Cestitka i predlog sta dalje

Oni imaju ramove za promotivne postere u skoro svom zdravstvenim ustanovama u Srbiji.


Ma, jesi ti siguran u to?
Ja to prvi put čujem.
Ako je tako - pa to je fenomenalno!
maca22 maca22 17:14 08.12.2008

Re: Cestitka i predlog sta dalje

ivan_dzo

Ja bih te savetovao da ih iskoritis u onome u cemu su profesionalci; da prenesu tvoju poruku ljudima koje tvoja akcija interesuje i koji s direktno pogodjeni time (mom's to be). Kako?

PODRZAVAM!!!

Treba ih iskoristiti za PROMOCIJU incijactive!
(a ne za edukaciju onih koji nece da se edukuju, ili bi da naplate nauceno kao ekstra uslugu, posle)

Kad se ispromivosemo, edukovace se sami. Mogu, no nece.
ivan_dzo ivan_dzo 18:08 08.12.2008

Re: Cestitka i predlog sta dalje


Ma, jesi ti siguran u to?
Ja to prvi put čujem.


Dok sam radio za jednu veliku kompanju u Srbiji pre par godina koristili smo usluge pomenute agencije (2004-2005) Nadam se da i danas postoje jer su bili jedini koji su radili tako nesto u zdravstvenim ustanovama. Pitaj ljude iz LUNA/TBWA , oni bi morali da znaju.
crystalviolet crystalviolet 23:43 08.12.2008

Re: Cestitka i predlog sta dalje

ja znam da sigurno postoje ramovi za promotivne poruke, npr. u Tirsovoj sa reklamama kojekakvih sirupa i sl. i znam da neki zvrje prazni, sa porukom tipa ovo je mesto za vasu reklamu... vrlo je moguce da postoje u svim bolnicama/domovima zdravlja, pa i GAKovima, samo bi se trebalo raspitati, ciji su, kako ide zakup itd...
katica_zlatica katica_zlatica 14:29 09.12.2008

Re: Cestitka i predlog sta dalje

!!!!!! odlican predlog, bas sam to htela da predlozim, plakat je prava stvar, da stoji na ulazu u svaku bolnicu i dz. Plus mogu da urade info letak za buduce mame - koja su njihova prava plus njima potrebni bolnicki protokoli da zene znaju sta kako ide, uporedjeno sa preporukama SZO da znaju sta mogu da traze a sta ne i zasto ne. Bedzevi majkahrabrost za nasu delegaciju kad ide u posete bolnicama, reklamne blokcice majkahrabrost da zeni bude pri ruci da zapise tih prvih dana u bolnici jerbo joj mozak sporo pamti, ipak ako im je mnogo mogu samo plakati jedino ne znam ko odobrava njihovo postavljanje u zdravstvene ustanove.
-Takodje mogu da predloze osnivanje dobrovoljnih fondova u svim svojim ispostavama u svetu, za finansiranje akcija kojima bismo dalje i dublje delovali na popravljanje stanja u srpskim porodilistima ( to posredno ukljucuje i domove zdravlja gde se trudnoce odrzavaju pa je verovatnoca da ce se posredno i siriti na ceo zdravstveni sistem) obzirom da imaju finansijski jake i velike klijente.

mogu da srede vizual sajta, sori, ali malo je sklepan nije losa pink boja ali mogao bi malo da se dotera

i zaboravih da cestitam !!!!!!!!!juhuuuuuuu!!!!!svaka cast krugs!!!
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:31 09.12.2008

Re: Cestitka i predlog sta dalje

mogu da srede vizual sajta, sori, ali malo je sklepan nije losa pink boja ali mogao bi malo da se dotera


Dobri ljudi iz dijaspore, koji se razumeju u dizajn sajtova, donirali su svoj rad za preradu vebsajta.
Radi se na tome!
maca22 maca22 17:28 08.12.2008

Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

..znate kako je kod nas sve retardirano. I kako se poseze za najgorim resenjima.

Recimo, problem iznudjivanja novca za preko potreban epidural (kad nas vec bez pitanja indukuju) je resen (jedno vreme) tako sto je tim zanama ono za sto im je bilo preko potrebno, ukinuto!

Culi smo ideje nacelnika da potrebe nepokretnih operisanih zena "prinesi, odnesi" za npr. vodom, maramicama, hoce da rese otmicom mobilnih telefona. Znaci dodatnom respresijom.

Sad ocekujem ovakve poteze po porodilistima:

1) pokusace da rese problem tako sto ce da prelome na jednoj grupi zaposlenih (recimo najvrednijoj grupi sestara, jer su one, inace odgovorne i vredne, najmekse za saradnju). Najmekse ce da nagaze.

2) ekipa kojoj ce postati samo gore od ove inicijative ce da mrzi iniciajtivu i da se usmeri na nas... umesto da dodje i ovde i da trazimo zajednicko i najbolje resenje za sve. Oni koji su im problem napravili ce da im upiru prstom u inicijativu kao krivca.
rastinjak rastinjak 20:10 08.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

maca22
..znate kako je kod nas sve retardirano.
Sad ocekujem ovakve poteze po porodilistima:
1) pokusace da rese problem tako sto ce da prelome na jednoj grupi zaposlenih (recimo najvrednijoj grupi sestara, jer su one, inace odgovorne i vredne, najmekse za saradnju). Najmekse ce da nagaze.
2) ekipa kojoj ce postati samo gore od ove inicijative ce da mrzi iniciajtivu i da se usmeri na nas... umesto da dodje i ovde i da trazimo zajednicko i najbolje resenje za sve. Oni koji su im problem napravili ce da im upiru prstom u inicijativu kao krivca.


Ima tu nečeg
scabies scabies 21:54 08.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

Recimo, problem iznudjivanja novca za preko potreban epidural (kad nas vec bez pitanja indukuju) je resen (jedno vreme) tako sto je tim zanama ono za sto im je bilo preko potrebno, ukinuto!

Stvarno ne znam o cemu pricas? Epidural se vise ne placa koliko znam.
maca22 maca22 21:59 08.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

scabies
Recimo, problem iznudjivanja novca za preko potreban epidural (kad nas vec bez pitanja indukuju) je resen (jedno vreme) tako sto je tim zanama ono za sto im je bilo preko potrebno, ukinuto!

Stvarno ne znam o cemu pricas? Epidural se vise ne placa koliko znam.

Molim Unfa da vrati onu Scabies koja zna za vise puta pominjana iznudjena "cascenja" anesteziologa.
scabies scabies 22:27 08.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

Molim Unfa da vrati onu Scabies koja zna za vise puta pominjana iznudjena "cascenja" anesteziologa

Tu je Ona sto zan za cascavanje, nego nije shvatila da je o tome rec, mislila na zvanicno placanje.
A ne znam Koju i Odakle da vrati Unf?
maca22 maca22 22:36 08.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

scabies
A ne znam Koju i Odakle da vrati Unf?

Onu Koja zna, i Koja je tu, ali sam ja mislila da nije tu. ( )

Scabies, salila sam se.
Šalu oznacavam i sa " ", ali i sa " ".
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:36 08.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

mislila na zvanicno placanje.


Zvanično ti se epidural u Frontu plaća 10.000 dinara, a ista cena je i na Zvezdari.
Samo je Višegradska, koliko ja znam, epidural skinula sa spiska "vanstandardnih usluga", tj. ne naplaćuje ga, ali isto tako mi se čini da ne može ga dobije ko hoće, nego ko oni procene da treba da ga dobije (a znamo kako se to procenjuje).
scabies scabies 22:45 08.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

Samo je Višegradska, koliko ja znam, epidural skinula sa spiska "vanstandardnih usluga"

Za to znam, pa sam pomislila da su svi...
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:46 08.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

Za to znam, pa sam pomislila da su svi...


Nisu, nisu...
scabies scabies 22:56 08.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

Scabies, salila sam se

Znam da si se salila...
Ali nemoj vise tako da se salis, sta ce ljudi pomisliti?
Znas da sam vec imala problema sa njegovim obozavateljkama, ni kriva ni duzna
maca22 maca22 23:02 08.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

scabies
Ali nemoj vise tako da se salis, sta ce ljudi pomisliti?
Znas da sam vec imala problema sa njegovim obozavateljkama, ni kriva ni duzna


Ne znam za to, ali ok, nema sale.
Unfuckable Unfuckable 23:15 08.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

ne znam ni ja, al fenomenalno zvuči !

katica_zlatica katica_zlatica 14:34 09.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

pa fora je sledeca, ako se ne "dogovoris" sa anesteziologom na vreme on ce biti "zauzet" kada bude trebao da ti daje epidural, 100% provereno, ni jedna koja nije dogovorila ranije nije ni dobila. pitanje, jel istina da ti uz epidural rokni indukciju bez reci, ni ne znas?
NNN NNN 15:29 09.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

ni jedna koja nije dogovorila ranije nije ni dobila.

Ne znam na koju se bolnicu misli, ali ja sam u Frontu dobila epidural bez da sam se dogovarala sa bilo kim..sestra mog muža isto (obe pre par meseci). Uplatili ranije 10 000, kad sam ušla u porođajnu salu, posle jedno sat i po primila epidural (nisam imala neke strašne bolove do tad). Dala mi ga je žena koju sam prvi put u životu videla..njena je smena bila.. inače, fenomenalna i ljubazna i pažljiva, kao i njena asistentkinja. Da je ne denunciram pred naopkim kolegama (pošto kod nas važi princip negativne selekcije, nažalost), reći ću da mi liči na dr. Grey (ko gleda, zna... ). Indukciju mi nisu davali..., mojoj zaovi (valjda je to to) jesu, pošto joj je vodenjak pukao dan ranije...
Biljana

katica_zlatica katica_zlatica 16:19 10.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

ok onda ipak moze da se desi, ali to za indukciju mi rece prijatelj, inace biolog, streber najveci, ziva enciklopedija, da ti uz epidural obavezno daju indukciju tako da sam ja bila ubedjena da je nisam primila a sad vise nisam sigurna, jer to mora da pise u otpusnoj listi ili ne?
maca22 maca22 16:45 10.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

Pa kako on moze da zna sta se neko dogovorio u bolnici da u paketu ubrizgava u zenu? To je stvar dogovora, a ne znanja.
ivana23 ivana23 21:25 10.12.2008

Re: Razvijam pricu... (sta ce biti dalje)

katica_zlatica
ok onda ipak moze da se desi, ali to za indukciju mi rece prijatelj, inace biolog, streber najveci, ziva enciklopedija, da ti uz epidural obavezno daju indukciju tako da sam ja bila ubedjena da je nisam primila a sad vise nisam sigurna, jer to mora da pise u otpusnoj listi ili ne?


Kako se daje indukcija?

Postoji nekoliko načina indukcije porođaja. Ubacivanje leka u vaginu koji će razmekšati grlić i izazvati dilataciju, ubacivanje gela u grlić sa istim efektom, ili prokidanje vodenjaka. Svaki od ovih postupaka praćen je davanjem leka oksitocina, koji izaziva materične kontrakcije. Oksitocin se daje u infuziji, uz praćenje stanja vaše bebe putem CTG monitoringa i redovne preglede stanja grlića.


Porođajne procedure

* Jesi li primala infuziju tokom porodjaja?
scabies scabies 20:14 08.12.2008

Vrovali ili ne...

Ceo dan me nema iz opravdanih razloga. Necete verovati da sam 2h bila na istom mestu sa drStanojevicem, a nisam isla u istrazivanje, slucajnost... A ko bi rekao da imamo ista interesovanja...
Ne, nije bila Stara Grcka u pitanju
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:20 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

ZOO Vrt?
scabies scabies 20:30 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

ZOO Vrt?


Neee, nikad neces pogoditi!
scabies scabies 21:03 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

Ajde reci cu...da ne bude da izmisljam, ali neces verovati...
Na simpozijumu Stremljenja i novine u medicini...
A ti kazes ne prati drStanojevic novosti iz struke...
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:08 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

A ti kazes ne prati drStanojevic novosti iz struke...


Ma, kad sam ja to rekla?
scabies scabies 21:13 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

Salim se, pa stavila sam ovog-
Sto se odmah ljutis?
Ali, moras (a i ne moras) priznati da ne ostavlja bas utisak. Mislim na sve one-da-ne.ponavljam-zakljucke o procedurama u porodilistu.
Unfuckable Unfuckable 21:14 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

Ceo dan me nema iz opravdanih razloga.


a vidim ja fali mi neko
ivana23 ivana23 21:15 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

scabies
Na simpozijumu Stremljenja i novine u medicini...A ti kazes ne prati dr Stanojevic novosti iz struke...


Ovo?

Urethral Lenghtening in female transsexuals bz combined buccal mucosa
graft and labia minora flap.
scabies scabies 21:16 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

Urethral Lenghtening in female transsexuals bz combined buccal mucosa
graft and labia minora flap.

i to.
i ne samo to.
NNN NNN 21:33 08.12.2008

Re: Verovali ili ne...

PROGRAM RADA XXXVII SIMPOZIJUMA
„STREMLJENJA I NOVINE U MEDICINI“
Ponedeljak 8. decembar 17h
SVEČANO OTVARANJE XXXVII SIMPOZIJUMA
Svečana sala dekanata Medicinskog fakulteta
Radno predsedništvo: B. Đuričić, V. Bumbaširević,
S. Đorđević, B. Filipović

Nisam ja, majke mi.
Biljana
maca22 maca22 22:21 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

Krugolina Borup
A ti kazes ne prati drStanojevic novosti iz struke...


Ma, kad sam ja to rekla?

Meni palo na pamet da mozda nesto ne zna.
scabies scabies 22:25 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

Meni palo na pamet da mozda nesto ne zna.

Ko ne zna? Sta ne zna?
maca22 maca22 22:32 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

Ko ne zna? Sta ne zna?

Da Dr Dule koji ne voli dule, mozda ne zna sta je IN na zapadu. (pa je napisao sve sto je napisao)


Nego, za scabies koja se zabrinula zbog istog brijaca kojim briju pacijente - cula sam pricu da brijac drze zagnjuren u povidon jod. Znaci, bezbedna si.

Onda sam krenula da razvijam situaciju: sta ako briju vise zena zaredom? Koliko vremena brijac treba da bude zagnjuren da bi pobio sve klice? Da li imaju dva brijaca, pa ih naizmenicno koriste, dok se onaj, upravo rabljeni, kiseli u jodu. Hmm
scabies scabies 22:41 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

Nego, za scabies koja se zabrinula zbog istog brijaca kojim briju pacijente - cula sam pricu da brijac drze zagnjuren u povidon jod. Znaci, bezbedna si.

da ti pravo kazem-nisi me utesila (a taman sam lepo zaboravila za to).
Pusti povidon jod, to je dezinfekcija-nije sterilizacija (ne ubija sve skroz). Zasto onda igle i skalpele i speqlume i ostala cuda ne potapaju vec bacaju ili sterilisu, kad je tako pouzdano? Zato sto nije!
maca22 maca22 23:11 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

scabies
Pusti povidon jod, to je dezinfekcija-nije sterilizacija (ne ubija sve skroz). Zasto onda igle i skalpele i speqlume i ostala cuda ne potapaju vec bacaju ili sterilisu, kad je tako pouzdano? Zato sto nije!

Tjekom Slobe, nisu imali nove rukavice, nego ih je neka mucena ucenica prala u povidon jodu, pa su ih onda punili talkom i sterlisali.
Videla sam mucenicu kako ih pere ( ) a onaj deo sa sterilizacijom nisam.
scabies scabies 23:22 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

onaj deo sa sterilizacijom nisam.

Zato sto je nije ni bilo... Prevazilazi moju mastu to sterilisanje...
A sto se tice rukavica-sta su sve hirurzi spremni da rade (i pipaju) bez rukavica... Uzas! A i ruke peru u proseq posle svakog sestog pacijenta.
maca22 maca22 23:50 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

scabies
onaj deo sa sterilizacijom nisam.
Zato sto je nije ni bilo... Prevazilazi moju mastu to sterilisanje...
Sto? Mislis da se guma tako lako topi?
scabies scabies 23:53 08.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

Mislis da se guma tako lako topi?

a ti mislis da se ne topi na 150celzijusa? ili se opet nesto salis...slabo kapiram veceras...
maca22 maca22 00:05 09.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

scabies
Mislis da se guma tako lako topi?

a ti mislis da se ne topi na 150celzijusa? ili se opet nesto salis...slabo kapiram veceras...

Ne znam. Na koliko stepeni radi sterilizator? Od cega su rukavice? Na koliko T se to topi?
Ne znam. Nego ne smem da mislim cime su protokolarno pregledali dok su me bespotrebno drzali na odeljenju da bi naplatili bolnicki dan.
Zamisli zlocin da sam navukla nesto.
scabies scabies 00:12 09.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

protokolarno rpegledali dok su me bespotrebno drzali na odeljenju da bi naplatili bolnicki dan.

Pa vidis da nije bilo bespotrebno-pregledali su te...
Zamisli zlocin da sam navukla nesto.

To nikad neces saznati. Ili bar neces dokazati. A imas manje sanse od mene, ako je problem do rukavica, meni su kao sto sam rekla brijali glavu do ivice otvorene rane!!! Nije ni cudo sto mi mozak ovako funkcionise kad se pregreje-sve je to zbog toga
crystalviolet crystalviolet 00:17 09.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

"U suvom sterilizatoru(160 stepeni 2h, 170 stepeni 1h ili 180 stepeni30 min) se NE MOGU sterilisati predmeti od gume, plastike ili tkanine." (Medicinska bakteriologija, grupa autora, Savremena administracija a.d. Beograd 2005)
maca22 maca22 00:34 09.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

A u rerni?

(nada umire poslednja )


(scabies, niko se nije primao u bolnicu zarad bespotrebnog protokolarnog pregleda, to nije pokazatelj smislenosti odlaska)
Unfuckable Unfuckable 00:39 09.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

pa, šta misliš kako su sterilisali pre 40-50 godina ?
rerna, brate.
Ili kuvaj dok ti oči ne ispadnu
scabies scabies 00:44 09.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

scabies, niko se nije primao u bolnicu zarad bespotrebnog protokolarnog pregleda, to nije pokazatelj smislenosti odlaska

upravu si.
Nego ne znam o cemu se radi, a isqstvo me naucilo da ljudi nekad izvuq pogresne zakljucke za sta je direktno odgovoran lekar koji im nije dao (precizna i dobra) objasnjenja...
scabies scabies 00:48 09.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

izvuq pogresne zakljucke

bas veceras citala pricu na sajtu, kaze zena pogreno joj izracunali termin za 23 dana... Pa ne ide to tako... Nisu to integrali pa se neko zbunio, racunica je jednostavna, a zavisi od podataka koje daje trudnica, nema sta tu lekar da pogresi...
maca22 maca22 04:28 09.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

scabies
onaj deo sa sterilizacijom nisam.
Zato sto je nije ni bilo... Prevazilazi moju mastu to sterilisanje...
Setila sam se! Vadili su rukavice iz onih metalnih serpi slicnih onim iz kojih vade i sterilne metalne patke (spekulume). Podigli bi poklopac, cini mi se razgrnuli neke krpe i uzeli rukavicu.
Znaci bilo je nekog kuvanja na toploti.
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:51 09.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

kaze zena pogreno joj izracunali termin za 23 dana... Pa ne ide to tako...


Ima često u pričama momenata koje čak i ja, kao totalni laik za medicinu, vidim da su problematični.
Međutim, i to nam je dobar barometar - znate za šta?
Za činjenicu da ženama niko ništa ne objašnjava, pa moraju da zaključuju same.
Čiji je posao da ženi objasni kako se računaju termin i ostalo, i usled kojih sve razloga može da se desi da izračunati termin i stvarni porođaj imaju razliku od 23 dana?
Da je njoj to neko objasnio, ne bi ona nagađala - i isto tako krivila lekare da su pogrešili.

Vrlo, vrlo često lekari sami sebi navlače na vrat neosnovane optužbe za lekarske greške iz prostog razloga što nisu na vreme i detaljno upoznali pacijente sa svim onim sa čim su morali da ih upoznaju!

Re: Vrovali ili ne...

scabies
onaj deo sa sterilizacijom nisam.Zato sto je nije ni bilo... Prevazilazi moju mastu to sterilisanje...A sto se tice rukavica-sta su sve hirurzi spremni da rade (i pipaju) bez rukavica... Uzas! A i ruke peru u proseq posle svakog sestog pacijenta.


Jos jedan predlog
U svim bolicama u UK na zidovima stoji ogromna reklama "IT'S OK TO ASK! your doctor and nurse to wash their hands before they examine you"
Zasto ne bi isto pisalo i u Srbiji (na srpskom)?
dragonballs dragonballs 13:18 09.12.2008

Re: Vrovali ili ne...

Jos jedan predlog
U svim bolicama u UK na zidovima stoji ogromna reklama "IT'S OK TO ASK! your doctor and nurse to wash their hands before they examine you"
Zasto ne bi isto pisalo i u Srbiji (na srpskom)?


Pa u Srbiji, na zalost, U ZDRAVSTVENIM USTANOVAMA ponovo treba uvesti table sa natpisima "NAJSTROZE ZABRANJENO PLJUVANJE NA POD " "ZABRANJENO BACANJE ODPADAKA VAN KORPE", "ZABRANJENO PUSENJE", "POSLE UPOTREBE PUSTITI VODU" i tome slicno.
A to, da nagovarate PACIJENTE da zahtevaju od Gospodina Doktora ili g-djice/g-dje Sestre da OPERU RUKE pre pregleda, pa to nije bas preporucljivo s obzirom na "preosetljivost , temperament i ponos" tamosnjih "zdravstvenih profesionalaca". Mogu da zamislim kakve bi reakcije usledile.

Ovamo gde ja radim, prosto je deo rutine pranje ruku pred bilo koji exam., to vam predje u naviku i nisam siguran da pacijenti to uopste vise i primecuju, osim kada su u pitanju deca, tad roditelji obracaju paznju na svaki detalj te je cesto pozeljno obaviti pregled rukavicama (sto se inace uobicajeno radi na Decjim odelenjima u Bolnicama). Bas kao u UK, zar ne?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana