Društvo

Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

Saša Zorkić RSS / 08.08.2007. u 08:14

Lunarni modul
Lunarni modul
20. jula 1969. čitav svet je sa uzbuđenjem slušao vesti o iskrcavanju prvih ljudi na Mesec. Oni koji su imali televizore pratili su direktan prenos velikog događaja. Sliku sa Meseca preuzimao je radio-teleskop Parks u Australiji i prenosio je do Hjustona odakle se ona emitovala dalje, širom planete. Čitav događaj je direktno ulazio u istoriju i to u poglavlje najvećih dostignuća ljudske civilizacije. Po grandioznosti poduhvat je smešten rame uz rame sa izgradnjom egipatskih piramida; po naučnom značaju izdigao se iznad svega postojećeg. Iskrcavanje na Mesec proširilo je vidike i otvorilo novo poglavlje u istoriji čovečanstva.

Na projektu osvajanja Meseca radilo je 400 hiljada američkih radnika raznih profesija, angažovano je 20 hiljada američkih privrednih organizacija i univerziteta i sve je to američke građane koštalo 24 milijarde dolara. Ipak, "mali korak" na Mesecu nije samo američki. On je rezultat milenijumskog čovekovog sna da se otisne od matične planete u beskraj kosmosa. Rezultat je i 5000 godina prikupljanja znanja: od prvih haldejskih posmatranja, preko astronomije starih Grka, burnog razvoja nauke u 17. i 18. veku, sve do veličanstvenih otkrića u moderno doba. U tom smislu pohod na Mesec pripada čitavom čovečanstvu i kao takav ubeležen je u školske udžbenike svih zemalja sveta, u sve enciklopedije i uostalom zapisan je na svim mestima gde se prikuplja i čuva znanje o čovekovoj delatnosti. Bio je to događaj na kome su nam prethodne generacije mogle samo da zavide.

Ali onda se pojavila sumnja! Neki su počeli da negiraju događaj nad događajima. U novinama su se pojavili članci koji su tvrdili da je u pitanju bila prevara i da su Amerikanci "mali korak" snimili u nekom studiju, ovde na Zemlji. Navedeno je i tuce dokaza koji navodno obelodanjuju laž i isteruju istinu na videlo - i tako osporavaju jedan od najznačajnijih poduhvata u istoriji čovečanstva.

Neću da nabrajam te dokaze. Oni se lako mogu naći na Internetu i svima koji se interesuju za "veliku zaveru", odavno su poznati. Neki su sasvim naivni (da ne upotrebim pravu reč), kao onaj koji negira događaj jer se na snimcima sa Meseca ne vide zvezde; neki su lažni, kao onaj da se zastava na Mesecu vijori, ali ima i onih koji se zasnivaju na nekom predznanju i nisu baš čista glupost, kao onaj o Van Alenovom pojasu. Međutim, na svaki taj "dokaz" pruženi su odgovori, objašnjenja i odgovarajući argumenti. Na svaki. I ti odgovori svima su dostupni.

E sad sledi fenomen koji ne znam u koju nauku da svrstam. I pored svih objašnjenja koja su dobili, nevernici u događaj i dalje ostaju nevernici i potežu uvek iste argumente, na koje im se predočavaju uvek isti odgovori. I tako u krug. Decenijama.

Kad čovek nešto neće da veruje ne možeš ga rečima ubediti, da parafraziram jednu misao Dostojevskog. Astronauti koji su koračali po Mesecu, hiljade radnika na zemlji koji su pružali podršku letelici, Rusi koji su čestitali Amerikancima na uspehu, kontrolori u Parksu, svi oni lažu ili su i sami obmanuti - jer na nebu Meseca nisu uslikane zvezde! Naravno, zvezde i nisu mogle da budu snimljene, to je nemoguće jer bi onda sve ostalo na snimcima bilo preeksponirano! Ali, ne vredi, pristalice teorije zavere odmahuju glavom i viču: laž, laž, sve je to zavera!

***

Neću da tvrdim da su Amerikanci bili na Mesecu. Uostalom, otkud ja to mogu znati. Ja samo ne vidim razloge zašto bih u taj poduhvat sumnjao. Pročitao sam primedbe, ali pročitao sam i odgovore i zaista ne sumnjam da su bili, isto kao što ne sumnjam da je 1389. godine bila Kosovska bitka i kao što ne sumnjam da je 1914. izbio prvi svetski rat.

Zbilja, kakve mi dokaze imamo da je bilo Kosovske bitke? Imamo nešto predanja i po koji naknadni zapis u nekim analima i to je sve. A sve je to, ako hoćete, nepouzdano. Uostalom Vuk Branković nije bio izdajica i taj fakat baca sumnju na čitav izvor podataka koji tvrdi suprotno. A ako danas pitate nekog Turčina da vam kaže nešto o Boju na Kosovu, neće vas shvatiti, jer mu je taj detalj istorije nepoznat. Za prosečnog Turčina Boj na Kosovu ne postoji. Ako pitate Amerikanca, on će vas sažaljivo pogledati i reći da Kosovo mora dobiti nezavisnost - i to je sve što on o Boju na Kosovu zna. Zapravo, jedino Srbi znaju da je tog boja bilo. A opet u njega se ne sumnja. U odlazak na Mesec se sumnja. Kako je to moguće?

Ne mogu da zamislim drugi odgovor od toga da neki ljudi jednostavno iz inata osporavaju Amerikancima odlazak tamo gore. Iz inata i ponešto totalne gluposti. Jer pored onih koji ipak navode neke razloge zbog kojih ne veruju u ekspediciju na Mesec, ima i onih koji samo ne veruju. Oni su izgleda toliko spoznali ovaj svet da im nisu ni potrebni bilo kakvi razlozi.

Evo nekih "razmišljanja" na temu posete Mesecu koji se vrte ovih dana po Internetu. Koliko im treba verovati prosudite sami:

 - Ja , znajuci amere i njihove laži neverujem da su bili tamo .

- Oni uvek izvlace dobit iz svakog ratnog zarista na svetu.

- MA KAKVI.AKO SU JEDNOM ZASTO NE ODU OPET.TEORIJA ZAVERE.LAZIRANO SVE.ZASTAVA SE VIORI A NEMA VAZDUHA PA SAMIM TIM NI VETRA.APOLO JE BIO SLABO OBLOZEN.Ne bi IZDRZAO NI 2 KM IZNAD ZEMLJE.IMAM DOSTA DOKAZA PO OVOM PITANJU.

- Oni su najveca pijavica koja pije krv celom svetu. - Na zalost, to je Velika laz koju je ceo svet progutao, i još uvek deca u skolama uce o tome. Strasno kolko smo glupi...

- Nijesu bili. Lažu ka' za sve.

- I ovo „Van-alenov pojas” svakako da ima „smrtonosnu radijaciju”,jer ih stiti od Sunceve „ubice” i to Bog smislio da ne bi pustio coveka da ide van Zemlje.

- Evo strucne teme:ozonski omotac poseduje smrtonosnu radijaciju,ubitačno za ljudski organizam.Svi ti kosmonauti koji su presli preko „ubice pojasa”,vratili se sa vidljivim poremecajima i zdravstvenim problemima,sakriveno daleko od javnosti.Moje mišljenje:nisu ni bili na Mesecu.A da jesu,da pogledamo sa logicne strane,odavno bi osnovali bazu na Mesecu i naplacivali nam karte!

P.S.

Pre tri dana, 5. avgusta ove godine Nil Armstrong, prvi čovek koji je kročio na Mesec, proslavio je svoj 77. rođendan.

 

Atačmenti



Komentari (113)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Oh my God they killed Kenny Oh my God they killed Kenny 08:29 08.08.2007

nemam sta da dodam...

....izuzev onog ajnštajnovog " kosmos i ljudska gupost su neograničeni". Mada je i on priznao da za ovo drugo nije siguran.
Milos Dimcic Milos Dimcic 12:59 08.08.2007

Re: nemam sta da dodam...

Tacnije: za ono prvo (kosmos) nije siguran... :)
Oh my God they killed Kenny Oh my God they killed Kenny 13:29 08.08.2007

Re: nemam sta da dodam...

Upravo tako, vazno je da smo se razumeli..:)
blue blue 08:37 08.08.2007

-_-

Svi pamte cuvene reci Nila
Armstronga, koje je izgovorio kada je prvi put krocio na Mesec:
- Ovo je mali korak za coveka, ali veliki za covecanstvo.

Pored ove slavne fraze, iz uobicajene komunikacije se bazom na Zemlji
izdvajala se enigmaticna recenica:

- Srecno gospodine Gorski! - koju je Nil izgovorio malo pre nego sto se
vratio u letelicu koja ce ga dovesti kuci.
Ljudi u NASA su mislili da je u pitanju pozdrav nekom sovjetskom rivalu,
kosmonautu. Medutim, nakon provere, nijedan Gorski se nije nalazio ni u
ruskom ni u americkom svemirskom programu. Ljudi su godinama pokusavali da
od Armstronga izvuku sta znaci ta recenica, ali na sva novinarska pitanja,
on se samo zagonetno smesio.
Ova recenica je ostala misterija sve do konferencije za novinare u Tampa
Beju, 5. jula.1995. godine. Kako je gospodin Gorski umro, Nil je konacno
resio da odgonetne ovu misteriju:
Kad je bio klinac, Nil je u dvoristu cesto igrao bejzbol sa svojim
drugovima. Jednom je jedan njegov drug udario loptu tako da je odletela do
ispod prozora komsijine spavace sobe. A komsije su bili upravo gospodin i
gospoda Gorski. Kad je prisao da uzme loptu, mladi Armstrong je nacuo kako
gda Gorski vice na muza:
- Oralni sex? Hoces oralni sex?! Dobices oralni sex kad klinac preko puta
bude hodao Mesecom!
firus firus 11:18 08.08.2007

Re: -_-

Šalu na stranu, postoji prilično uspešna konspirativna teorija o tome kako je Nil Armstrong pre onog TV šoua zapravo izgovorio "Božić Bata je (bio) ovde)" (nejasno je izrečeno, tako da se sa sigurnošću ne zna da li je bilo izrečeno was ili is) a ta, navodna, rečenica bi trebala da označava prisustvo vanzemaljaca na Mesecu ili prisustvo lunarnih baza nemačkog III rajha (ovom potonjem pretražite malo Net, pričica je izrazito zanimljiva i, nadasve, nerealna).

No, mi znamo da je to neistina, jer iskrcavanja na Mesec nije ni bilo. Jer, pošto Holivud sve zna, ali ima obavezu ćutanja, nekih 11 godina posle iskrcavanja, premijerno je prikazan film "Jarac 1" u kome se fingira spuštanje na Mars (čisto da se Vlasi ne dosete), emitovanjem iz studija. Budući da jednog od astronauta igra OJ Simpson, čovek koji je u poslednje vreme pomalo izgubio moralni kredibilitet, mora biti da tu ima i neke istine ... ))
firus firus 11:21 08.08.2007

Re: -_-

Budala ... Provera na IMDB mi daje kao rezultat 1978., za godinu produkcije narečenog filma ... Znači, 9 (devet) godina posle. Kanda sam ja film gledao sa dve godine zakašnjenja. B)))
milandez milandez 15:31 08.08.2007

Re: -_-


blue

David Dato Turašvili, prevedena proza

Vrlo kratke priče

1. Felacio

Nakon što je zakoračio na površinu Meseca, od legendarnog astronauta Nila Armstronga svi su očekivali frazu dugo pripremanu za tu priliku. Ali, na iznenađenje svih, on je iznenada uzviknuo: Mnogo sreće, gospodine Gorski!

Milioni ljudi na Zemlji posmatrali su prenos sa Meseca, ali niko od njih nije mogao da protumači smisao astronautovih reči. Niti su mogli da znaju ko je gospodin Gorski i zašto mu je astronaut poželeo sreću i uspeh sa te nimalo zanemarljive udaljenosti. Kada se Armstrong vratio na zemlju, na konferenciji za štampu upitan je za smisao tih reči. Astronaut je, uz izvinjenje, objasnio da ne može odgovoriti na to pitanje, budući da je gospodin Gorski još uvek živ. U mnogim intervjuima koji su potom usledili novinari su Armstrongu postavljali isto pitanje. No, astronaut je uvek nalazio način da ne odgovori. Kada se gospodin Gorski pridružio ćutljivoj većini, Armstrong je konačno odlučio da otkrije svoju tajnu.

Porodica Gorski je, naime, živela u susedstvu Armstrongovih u vreme Nilovog detinjstva. Jednom prilikom lopta malog Armstronga pala je u susedovo dvorište. Dečak se provukao ispod ograde i slučajno, kroz prozor, ugledao neobičnu scenu. Roletne su bile poluspuštene, ali on je ipak mogao da zapazi kako gospodin Gorski nagovara svoju suprugu da se upusti u oralni seks (Tek kasnije sam shvatio šta to znači, dodao je Armstrong). Ona je to odbijala. "Dobićeš to kada se mali iz našeg komšiluka prošeta Mesecom" - rekla je.

Mali Armstrong je zapamtio njeno obećanje i uzaludne napore suseda da stigne do zadovoljstva koje mu je nedostajalo. Zbog toga je, na površini Meseca, Armstrong poželeo: Mnogo sreće, gospodine Gorski!

P.S. Čuveni astronaut posetio je Tbilisi pre nekoliko godina i izjavio je da mu se izuzetno dopadaju gruzijska vina. Dok ih je pio, podizao je pogled prema Mesecu...
milandez milandez 15:38 08.08.2007

Re: -_-

blue


David Turašvili - Dato, prozni i dramski pisac, rođen je 1966. godine u Tbilisiju. Predaje istoriju književnosti na Državnom univerzitetu u Tbilisiju. Napisao je zbirku kratkih priča Merani (1991) i dve zbirke putopisnih fragmenata Poznato i nepoznato u Americi (1993) i Katmandu (1998). Živi u Tbilisiju, Gruzija.

"Jedna od njih (blue) nosi naočare, izgleda da ne vidi baš najbolje. Ćaskali smo, i malo kasnije Đio je upitao devojku sa naočarima:

- Jesu li ti naočare plus ili minus?

- Minus - odgovorila je.

- To ti je jedini minus - prokomentarisao je Đio."
Spiridon Spiridon 08:38 08.08.2007

Sasa, lep tekst

a jel i ti treniras za memorijal Zoran Mamula?
vucko vucko 09:04 08.08.2007

Srećan rođendan,

gospodine Armstrong.
DeMarti DeMarti 09:04 08.08.2007

Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

Ima li neko od zagovornika teze "Amerikanci su lazirali iskrcavanje na mesec", objasnjenje zasto Rusi sa kojima su Amerikanci u isto vreme vodili "hladni rat" nisu raskrinkali citavu "farsu"? Ako neko ima iole dobro obrazlozenje za ovu misteriju, mozda cu se potruditi i da pogledam neko od tih objasnjenja kojima se "dokazuje" da je citav poduhvat lazan.
nsarski nsarski 09:25 08.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

Postoji vrlo jednostavan dokaz da covek nije bio na Mesecu: Mister Gorski je na samrti izjavio da nikad nije dobio oralni seks od svoje zene.
Q.E.D
Spiridon Spiridon 09:35 08.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

nsarski
Postoji vrlo jednostavan dokaz da covek nije bio na Mesecu: Mister Gorski je na samrti izjavio da nikad nije dobio oralni seks od svoje zene.Q.E.D


da, ali je takodje potvrdjeno da je ta izjava data pod jakim pritiskom CIA i jos nekih mocnih politickih struktura
Ford Perfekt! Ford Perfekt! 09:35 08.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

DeMarti
Ima li neko od zagovornika teze "Amerikanci su lazirali iskrcavanje na mesec", objasnjenje zasto Rusi sa kojima su Amerikanci u isto vreme vodili "hladni rat" nisu raskrinkali citavu "farsu"? Ako neko ima iole dobro obrazlozenje za ovu misteriju, mozda cu se potruditi i da pogledam neko od tih objasnjenja kojima se "dokazuje" da je citav poduhvat lazan.



postoji jedno savrsheno logicno objashnjenje, ali o tome se ne govori. Zasto? Pa zato... imas takvih primera u celoj istoriji sveta, pa cak i u nashoj politici... malo je teze prihvatiti, jer nigde ne pishe razumski razlog zasto se to bash tako odvija, medjutim s'obzirom da ionako u ovom slucaju ne ulazimo u obicne sfere, moraces da dozvolis svom umu raskid sa svim prihvatljivim opcijama i prihvatis nestvarno. Ja o tome necu govoriti, jos uvek je suvishe rano.

A sa druge strane, Sasa Zorkicu, vasha dilema zaista stoji na mestu. Krajnje je bizarno verovati da je 400 000 ljudi ucestvovalo u velikoj zaveri. A i zasto? Medjutim, navescu vash primer, pa vas pitati kako vi uopste znate da je 400 000 ljudi zaista postojalo? Rekla vam NASA? hehehe... kad vi budete upoznali i razgovarali sa svakim od njih, a ne samo procitali njihova imena na internetu, stvari ce biti drugacije, ovako mozemo samo da se prepucavamo i raspravljamo ko je u pravu. Vi koji verujete, ili mi koji ne verujemo.

A ja ne verujem iz vishe razloga. Evo ovde cu navesti krajnje meni nebitan, ali mi se cini da je dobro poceti sumnju odavde. Pogledajte Celindzer, pogledajte Apolo, pogledajte Kolumbiju.... Svi su se oni srushili zbog neke vrste greshke pri poletanju. Zbog jednog, malecnog parceta sundjera ili pene, nekog omanjeg parcica koji uvek otpadne pri poletanju... Pogledajte da oni citave 3 godine odlazu let jedne letelice zbog tehnickih problema koji iskrsnu i opet posle tri godine ne uspeju uspeshno da lansiraju.... Koliko im se satelita do danas srushilo? Napominjem da su ova tri broda prelazili samo JEDNU atmosferu JEDNE planete... e sad, aj sad vi meni objasnite kako je te davno 69 godine jedan brod tek tako, iznenada, odleteo, proshao kroz atmosferu, sleteo na Mesec, ponovo se digao, ponovo proshao kroz zemljinu atmosferu, i sleteo uredno bez ijednog problema...mislim.. i to 69. sa racunarima i tehnologijom tih godina... HEJ!!! pa ja ne znam nijedan racunar koji je radio savrsheno tada. Pa i danas nemamo tako savrshen racunar koji ce garantovati bezabednost cele misije, a ne TADA.

Uostalom da skratim, i ponovim komentar koji ste naveli, ako su to uspeli jednom te davno '69 godine, a zasto to ne urade ponovo??????


Oh my God they killed Kenny Oh my God they killed Kenny 09:36 08.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

Ako idemo tom logikom, mozda niko nikada nije isao izvan orbite, vec je sve to jedna urota. Ameri priznaju kako su Rusi prvi bili u svemiru, a Rusi se nisu makli sa zemlje, a Rusi Amerima priznaju da su prvi stigli na mesec, a ni oni nisu nigde otisli. Onda je varka i to da su sateliti u orbiti. I to nas lazu. I tako dalje...sve dok ne dodjemo do toga da smo mi i dalje na drvetu....
Ford Perfekt! Ford Perfekt! 09:38 08.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

ne preterujte, sateliti jesu u Orbiti...



DeMarti DeMarti 11:13 08.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

postoji jedno savrsheno logicno objashnjenje, ali o tome se ne govori. Zasto? Pa zato... imas takvih primera u celoj istoriji sveta, pa cak i u nashoj politici... malo je teze prihvatiti, jer nigde ne pishe razumski razlog zasto se to bash tako odvija, medjutim s'obzirom da ionako u ovom slucaju ne ulazimo u obicne sfere, moraces da dozvolis svom umu raskid sa svim prihvatljivim opcijama i prihvatis nestvarno. Ja o tome necu govoriti, jos uvek je suvishe rano.


sta reci :)
Dax Dax 11:32 08.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

Opet nisi naveo ni jedan dokaz vec samo sumnjas.A mogu i ja tebe da pitam "A kako znas da se odlazu letovi svake tri godine?" Izgleda da imas selektivnu sumnju.
nsarski nsarski 11:41 08.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

Dobro, jel ima neko alternativno objasnjenje kako je nastala ova fotografija:

Ford Perfekt! Ford Perfekt! 11:48 08.08.2007

Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

nsarski
Dobro, jel ima neko alternativno objasnjenje kako je nastala ova fotografija:


Photoshop?


Dax
Opet nisi naveo ni jedan dokaz vec samo sumnjas.A mogu i ja tebe da pitam "A kako znas da se odlazu letovi svake tri godine?" Izgleda da imas selektivnu sumnju.


nisam rekao da se odlazu svake tri godine, vec da se odlazu po tri godine. A necu da raspravljam o dokazima, koje prosto necu da iznesem. :)
nsarski nsarski 12:11 08.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

Gornja slika se pojavila u javnosti kada su kompjuteri jedva postojali, a za Photoshop niko nije znao. Celokupni "kompjuterski deo" Apola 11 je bilo sokocalo sa 36K reci memorije. Ima ovde vise. Ova slika je veca od toga.
Saša Zorkić Saša Zorkić 17:54 08.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

Naravno, ako nešto želite da osporite, uvek možete da se dosetite kako to da uradite. Pristalice zavere kao razlog ćutanja Rusa navode da su oni, Rusi, plaćeni da ćute. Drugo, i malo inteligentnije objašnjenje je da Rusi ćute jer i Amerikanci ćute. Drugim rečima, Amerikanci nisu bili na Mesecu pa Rusi o tome ćute, ali ni Gagarin nije bio u kosmosu, pa Amerikanci o tome ćute.
Saša Zorkić Saša Zorkić 19:40 08.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

Ford Perfekt!

........., navescu vash primer, pa vas pitati kako vi uopste znate da je 400 000 ljudi zaista postojalo? Rekla vam NASA? hehehe... kad vi budete upoznali i razgovarali sa svakim od njih, a ne samo procitali njihova imena na internetu, stvari ce biti drugacije, ovako mozemo samo da se prepucavamo i raspravljamo ko je u pravu. Vi koji verujete, ili mi koji ne verujemo.


Ne vidim razloga da sumnjam u taj podatak. Ako ga prihvataju enciklopedije, vliki autoriteti nauke, web sajtovi koji inače služe kao reference, ne vidim zašto i na osnovu čega bih ja u taj podatak sumnjao.

S druge strane, jasno je da ako hoću da sumnjam u taj podatak - mogu, kao što u svaki podatak mogu da sumnjam, pa i da je bilo Boja na Kosovu ili da je uopšte bilo I i II svetskog rata itd.

To inače obilato koriste naši političari. Ako im neki podatak ne odgovara, oni ga negiraju. Za to inače postoji latinska poslovica: "Plus potest negare asinus quam probare philosophus" ili na našem: Više može magarac da porekne nego što filozof može da dokaže"

Ford Perfekt!
........... Uostalom da skratim, i ponovim komentar koji ste naveli, ako su to uspeli jednom te davno '69 godine, a zasto to ne urade ponovo??????


Pa pripreme za to su u toku, a planovi veliki. Negde 2018. ili 2019. treba da se sposti višečlana posada vrlo blizu Mesečevog južnog pola. Tamo će biti izgrađena velika baza. U jednom od prošlih brojeva časopisa Astronomija posatoji velik članak o tome.

Inače, da dodam, možda će vas i ovo interesovati, Kinezi takođe pokazuju veliko interesovanje da pošalju čoveka na Mesec. Neki čak predviđaju novu trku za Mesec, ovog puta između SAD i Kine.
vlada dvm vlada dvm 23:07 08.08.2007

Dimenzije

Dragi Nsarski, ako je Zemlja veca od Meseca, a jeste, mi na nebu, sa Zemlje vidimo Mesec koji je odredjene velicine. Ako Zemlju posmatramo sa Meseca, dakle u pitanju je ista udaljenost, zar Zemlja ne bi trebalo da izgleda vece. Na Vasoj fotografiji, Zemlja je velika kao i Mesec posmatran sa Zemlje. Meni matematika nikada nije isla od ruke, ali mislim da se ovo moze pomocu iste dokazati.
nsarski nsarski 23:49 08.08.2007

Re: Dimenzije

Vlado, nisam bas siguran sta je pitanje.
Fotografija moze Mesec, ili cvet, ili covekovo lice, ili stagod, da uveca koliko zeli, u principu. Naravno, u istoj srazmeri se uvecavaju i drugi objekti na fotografiji, ako ih ima.
Na ovoj konkretnoj slici, Zemlja je prikazana u nekom uvecanju (ili smanjenju), razume se. Sada, Mesec ima precnik koji je, priblizno, jednak 1/4 precnika Zemlje, pa je i njegov disk na nebu oko 4 puta manji nego disk Zemlje koji se vidi sa Meseca (ovde zanemarujem opticke efekte koji postoje na Zemlji zbog atmosfere, a koji nekad dovedu do toga da Mesec gledan sa Zemlje izgleda visestruko veci nego sto je). Dakle, pod jednakim uslovima (zanemarujuci atmosferske efekte na Zemlji), Zemlja se vidi kao 4 puta veci disk od Meseca.
Disk Mesece, gledan sa Zemlje, zauzima oko 0.5 lucnih stepeni (to se lako izracuna znajuci gornje podatke i rastojanje od Meseca do Zemlja - ja se nadam da nisam negde u racunu pogresio) , a Zemlja gledana sa Meseca ima disk od oko 2 lucna stepena. Sve u svemu, disk Zemlje, gledan sa Meseca ne zauzima neki dramaticno veliki deo horizonta, kao sto ni disk Meseca gledan sa Zemlje ne zauzima veliki deo horizonta. Dakle, razlika nije toliko upadljiva. Ukratko: nebesko telo od 1/2 stepena je mali objekat, tako da 4 puta veci objekat je takodje "mali".
Da bi se na fotografiji primetila razlika, treba imati paralelne snimke Zemlja sa Meseca, i Meseca sa Zemlje, a da se u oba slucaja vidi krivina horizonta tela sa koga je snimak napravljen. To se na gornjoj slici ne vidi (ili ne vidi dobro). Ako je horizont na slici gore horizont Meseca (a ne neka lokalna neravnina), onda i disk Zemlje nije bas tako "mali" kako se cini.
codex_casti codex_casti 00:35 09.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

fotka je slikana u studiju..
nsarski nsarski 00:38 09.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

Mozda. Samo ne znam gde se taj studio nalazio ako se iz njega vidi Zemlja. Mislim, mozda je, u principu, stvar nastimovana, ali ovakav snimak Zemlje ne moze da se napravi sa Zemlje.
Radojicic Radojicic 00:42 09.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

codex_casti
fotka je slikana u studiju..

daylight studio na mesecu
nsarski nsarski 00:52 09.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

Hahaaaaaaaaa,
svaka cast, toga se nikad ne bih setio!
Radojicic Radojicic 00:58 09.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

codex_casti
fotka je slikana u studiju..

http://www.lpi.usra.edu/resources/apollo/catalog/70mm/mission/?11
ovde imas sve fotke koje su napravljene na A11, koristen je Hasselblad, objektiv 70mm, sto je za Hazu siroki.
Kasnije je dosta fotografija kropovano ali su ovde mislim sve u originalu.Na ovoj vidis i fotoaparat, a ako uvecas malo videces i onog koji fotografise i njegov Hasselblad.

tnosugar tnosugar 13:16 09.08.2007

Re: Iskrcavanje na Mesec i Boj na Kosovu

i toblerone su nekad bile mnogo ukusnije
i automobili izdrzljiviji
a ne vidim da neko planira da ponovo izgradi i piramide, tesko da bi i uspeli...bas onako

odgovor je, masovna komercijalna produkcija. pomeren odnos izmedju kvaliteta i profitnih stopa.

misija za odlazak na mesec nije imala nikakvu racionalnu ekonomsku osnovu (kao i mnogo toga drugog u to vreme), jednostavno se radilo o tome ko je veci dasa: g. Gorski ili g. Smith

ali i, uostalom ,taj jedan projekat je postavio osnove za komercijalizaciju. takva inovacija je uvek najskuplja, pa mora i dobro da sljaka.


bocabole bocabole 09:42 08.08.2007

GLE MESECA AL, SE NAKRIVIO


Ne volim da gledam u mesec jer mi bude neprijatno,pocne da mi se manta u glavi podilazi me jeza.
a 1963 jos nisu ni izumeli blindirana vozila ili mozda jesu al su bas zbog lepog vremena organizovali Kabrioletsku voznju i putanju G-dina Kenedija u Dalasu.Da li su za 6 godina naucnicki umovi tako napredovali pa su svemirskom brodu izracunali putanju kojom ce ici do meseca i nazad.
Ljudi veruju u bajke ,pa se s vremena na vreme plasira koja ....
ISTO KO STO POSTOJE DILEME DA LI JE BOG BAJKA / hrana za siromasne ,prvi zakonik tih vremena/ILI NE ?
Mali korak za coveka veliki za covecansto .je postojao samo je pitanje da li u filmskom studiju ili u kamenitoj pustinji negde u Americi. Bar sto se tice mene .....


bojana
Oh my God they killed Kenny Oh my God they killed Kenny 10:19 08.08.2007

Re: GLE MESECA AL, SE NAKRIVIO

U neke stvari se veruje ili ne veruje, i tu postoji izbor. Sto se tice nekih drugih, jednostavno je rec o cinjenici. Zamislite da neko kaze da veruje da ce sijalica da zasvetli kad pritisne prekidac.
codex_casti codex_casti 00:36 09.08.2007

Re: GLE MESECA AL, SE NAKRIVIO

tako je bojana.. hollywood je tu zavrsio posao..
Radojicic Radojicic 01:42 09.08.2007

Re: GLE MESECA AL, SE NAKRIVIO

bocabole
Mali korak za coveka veliki za covecansto .je postojao samo je pitanje da li u filmskom studiju ili u kamenitoj pustinji negde u Americi. Bar sto se tice mene .....bojana


Sudio, pustinja, ko da je bitno.
Ovome je kriv, corav i pijan

Iz kafane pijam ja izlazim..opa bato
ne poznate ulice nalazim..opa bato
levo, desno nigde moga stana
ooooj ulice ala si pijana...

Gle meseca, al se nakrivio,
na jedno je oko zazmurio,
a drugo je sasvim zatvorio,
sram ga bilo i on se napio.

nsarski nsarski 02:12 09.08.2007

Re: GLE MESECA AL, SE NAKRIVIO

Ima u engleskom izreka "once in a blue Moon" - sto znaci, otprilike, skoro nikad. Pa, 31. maja 2007 je Mesec u Severnoj Americi bio plav:



Poklon svim romanticarima na blogu. I onima koji veruju da je covek bio tamo, i onima koji ne veruju:))
Ku noc.
Radojicic Radojicic 02:28 09.08.2007

Re: GLE MESECA AL, SE NAKRIVIO

ovaj mesec udara bubnjeve i jede zlatne ribice
poklon nsarski
nsarski nsarski 02:39 09.08.2007

Re: GLE MESECA AL, SE NAKRIVIO

Evo i tebi, majstore, if you ever get caught between the Moon and New York City:
jesen jesen 10:14 08.08.2007

Nema sumnje ali ipak...

...zanimljivo je da posle ovoliko godina "poduhvat" nije ponovljen...razlozi sigurno postoje ali meni je vazna samo cinjenica da nije ponovljen....Mislim da "to sa setnjama po kosmosu" slabo ide...niko od nas nece docekati "ratove zvezda" i sl......Ovde na blogu, na primer, mnogi nisu bili rodjeni kada je Nil zakoracio na Mesec a do sada se nista spektakularno vise nije desilo (spektakularno za obicnog coveka). Razvoj drugih tehnologija je pokazao neuporedivo vecu brzinu...Samo pre 15 godina vecina nas nije mogla ni da sanja komunikaciju preko interneta i to iz svog stana....ili da ce svi nositi telefon u dzepu...Danas svako dete ima mobilni telefon....a Mesec jos nije docekao prve turiste...
Oh my God they killed Kenny Oh my God they killed Kenny 10:20 08.08.2007

Re: Nema sumnje ali ipak...

Znate li koliko to kosta?
jesen jesen 11:14 08.08.2007

Re: Nema sumnje ali ipak...

Ne znam ali ne verujem da je cena razlog....ipak se radi o "velikom koraku za covecanstvo"...
nsarski nsarski 11:19 08.08.2007

Re: Nema sumnje ali ipak...

Poenta o ceni je, mislim, reakcija na
a Mesec jos nije docekao prve turiste


Ni dno okeana jos nije docekalo svoje prve turiste, ali to ne znaci da ga nema, ili da ljudi jos nisu tamo sisli.
jesen jesen 11:50 08.08.2007

Re: Nema sumnje ali ipak...Nesporazum..

...ja nisam pokazala sumnju da je covek stigao na Mesec...a to sa turistima nisam mislila bukvalno...vec da se "svemirske tehnologije" sporo razvijaju u odnosu na ostale... Samo sam htela da ukazem na cinjenicu da je covek tamo bio samo jednom i da ne verujem da nije zeleo ponovo.....a proslo je 38 godina
nsarski nsarski 12:00 08.08.2007

Re: Nema sumnje ali ipak...Nesporazum..

U ono vreme je odlazak na Mesec vise bio politicki stunt nego naucna neophodnost. Kad je "podvig" napravljen poceli su u kombinaciju da ulaze i aspekti kao sto je cena (i potencijalna dobit), naucna korist, itd. U to vreme su i Sovjeti imali - ili bili vrlo blizu - tehnologiji da tamo stignu, ali to je, iskrcavanjem Amerikanaca, postalo bespredmetno. Novi poduhvati u prostoru, sa satlom i slicno, se finansijski vise "isplate" zbog satelita za komunikaciju, za klimatska osmatranja, i za spijuniranje, pa se brze i razvijaju.
Covek u belom Covek u belom 12:01 08.08.2007

Re: Nema sumnje ali ipak...Nesporazum..

Pored Apola 11, na mesec su sletali i Apolo 14-17 sve do kraja decembra 1972. Znaci 34.5 godine, a ne 38.
Ne znam zasto je u nas uvrezeno misljenje da je Apolo 11 jednini sleteo na mesec. Bas svasta.
Dax Dax 12:44 08.08.2007

Re: Nema sumnje ali ipak...Nesporazum..

Od cega je proslo 38 godina?Od "zadnjeg" sletanja na mesec.
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_17][/url]
jesen jesen 13:31 08.08.2007

Re: Nema sumnje ali ipak...Nesporazum..

Apolo 14-17...ali bez ljudi koliko mi je poznato...Sad vidim "dole" neke linkove koji pokazuju da je bilo i ljudi...zaboravila sam, priznajem....No, sve jedno...1969 ili 1972....davno je to bilo....Verovatno je tamo mnogo dosadno pa vise nisu isli....
jesen jesen 14:27 08.08.2007

Re: Nema sumnje ali ipak...Nesporazum.

Nsarski, mozda nema naucne (a ni druge) koristi od boravka na Mesecu...ti to svakako bolje znas ... Ponekad ova blogerska komunikacija dovodi do nesporazuma...pise se na brzaka...Kada sam pomenula sporost u razvoju "svemirskih tehnologija" mislila sam, pre svega, na razvoj letilica.....jos uvek se sve letilice lansiraju a mnogo je vremena proslo od Lajke i Gagarina....Da su letilice "jednostavnije" verovatno bi covek cesce bio na Mesecu....nasao bi se vec razlog ili neka korist....
nsarski nsarski 15:04 08.08.2007

Re: Nema sumnje ali ipak...Nesporazum.

Pa, nije bas da nema nikakve koristi. Samo, ta korist je mala u odnosu na cenu da se do nje dodje. Uzorci doneseni sa Meseca nisu nam otkrili nista revolucionarno novo, o cemu se do sada uopste nije znalo. Da su nasli tragove nekog bivseg zivota na njemu, recimo, onda bi imali itekako interesa da tamo idemo ponovo. U poslednjih nekoliko godina se i o ponovnom odlasku govorilo, a Bus je cak jedno vreme zagovarao i odlazak coveka na Mars.
jesen jesen 16:12 08.08.2007

Re: Nema sumnje ali ipak...Nesporazum.

Pa da, ako od Busa zavisi onda ce sigurno covek stici na Mars...on upravo radi na razvoju leteceg cilima za tu destinaciju..... ...mnogo toga okreni-obrni zavisi od politicara...al takav je nas zemaljski zivot....
Milena Mitic Milena Mitic 10:27 08.08.2007

smesak...

zamisljam smesak N. Armstronga dok cita komentare o studiju ili americkoj pustinji...To mora da je najsazaljiviji smesak u istoriji covecanstva... :)
Srecan mu rodjendan
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 10:49 08.08.2007

pre godinu dana

pisao sam na istu temu.
ima zanimljivih linkova . može da pomogne
Amerikanci pali sa Meseca
komentara nema, ne znam zašto.a bilo ih je...
dejan1111 dejan1111 11:26 08.08.2007

Uopste ne vidim...

razlog za putovanje na mesec, osim ako tamo nije pivo jeftinije...
vlada dvm vlada dvm 12:10 08.08.2007

Sekiracija

Ne znam zasto, ali imam utisak da ste se blago iznervirali zbog toga sto postoje ljudi koji ne veruju da su se Amerikanci spustili na mesec i da veruju u kosovsko boj. Pobogu ! Ljudi veruju u Deda Mraza, Boga (ovog ili onog), veruju u vanzemaljce, neki bogami veruju i da su Napoleon licno....Ako govorimo o cinjenicama, postoje neke nejasnoce koje "nevernicima" daju pravo da sumnjaju u istinitost citave misije. I neka ljudi sumnjaju. Kao sto neki drugi sumnjaju u opste prihvacene cinjenice o kosovskom boju. I to je legitimno. Postoje ljudi koji ne veruju u zavere i oznacavaju ih teorijama, a postoje ljudi koji u zavere veruju. Ja spadam u ovu drugu kategoriju. Citava istorija covecanstva je ispunjena zaverama. Cinjenica je da su Amerikanci taj posao doveli do savrsenstva (Primer: 9/11, Twin Towers, Pentagon...). Sto bi rekao Foks Molder: "Trust no one". Pustite ljude da sumnjaju, jer to je jedan od podsticaja daljeg istrazivanja. Kad smo vec kod sumnji, koje je Vase objasnjenje snimka mesta sletanja lunarnog modula, gde se ne vide tragovi u pesku/podlozi, rada motora pri sletanju?
Ford Perfekt! Ford Perfekt! 11:29 08.08.2007

mural?

a jel ima neko od vas fotografiju onog murala na zgradi kod one male benzinske pumpe kad se predje brankov most ka gradu, pa prva levo. :)

ajde ako ima neka okaci ovde, taj mural govori sve.
Dax Dax 11:56 08.08.2007

Zastava


Evo i "kontroverznog snimka sa zastavom".
Dax Dax 12:40 08.08.2007

Zasto ne urade ponovo?

@ Ford Perfekt
Da li ti uopste znas sta je Apollo program?Koliko ih je bilo(letova) i kada je bio poslednji?
Ford Perfekt! Ford Perfekt! 13:19 08.08.2007

Re: Zasto ne urade ponovo?

ja sam vidim danas aktuelan... ok :)

1. licno, veoma bih voleo da su Ameri danas vec stigli na Mesec. Mogao bih da kazem i da u to verujem, ali... Lepshe mi je da verujem da nisu. Iskreno, ja nigde do sada nisam video nijedan drugi snimak, sem onog "prvog". Zasto? Ako su sleteli, ako shetaju tamo gore i ako skupljaju kamencice, zasto to ne objave?

2. ali, ako su i sleteli sad, svejedno, NE VERUJEM DA SU SLETELI 1969. Prosto, nemoguce je.

Ford Perfekt! Ford Perfekt! 13:20 08.08.2007

Re: Zasto ne urade ponovo?

e da....

a sta je bilo sa onim pre-neku-godinu misterioznim nestajanjem jedinog primerka tog "prvog" spustanja na Mesec...

kao izgubili... ma da.... I Miloshevic je umro...

Spiridon Spiridon 13:25 08.08.2007

Re: Zasto ne urade ponovo?

2. ali, ako su i sleteli sad, svejedno, NE VERUJEM DA SU SLETELI 1969. Prosto, nemoguce je.


da nisi ti sinoc iseko platno u Kragujevcu?
Dax Dax 13:26 08.08.2007

Re: Zasto ne urade ponovo?

Uostalom da skratim, i ponovim komentar koji ste naveli, ako su to uspeli jednom te davno '69 godine, a zasto to ne urade ponovo??????

Vidim da pokusavas da izbegnes ovu tvoju recenicu.Dakle bilo je vise Apollo letova a poslednji je bio Apollo 17.Snimke sa drugih letova mozes veoma lako naci na youtube-u.
Apollo 17 je sleteo u decembru 1972 i to je bio 6 put da su ljudi sleteli na mesec,ujedno i poslednji.Slike ,snimke veoma lako mozes naci na internetu.Dakle ljudi su bili na mesecu,pa sve i da sumnjas za prvi let u narednih nekoliko godina je bilo jos pet letova.
Ford Perfekt! Ford Perfekt! 13:57 08.08.2007

Re: Zasto ne urade ponovo?

o, vidi stvarno ima jos snimaka sa Meseca...

e hvala, ovo stvarno nisam znao. :)

dobro, pogreshio sam sa svojom "poslednjom" citiranom recenicom. izvinjavam se.

ali i dalje ne verujem da su sleteli 69.



Ford Perfekt! Ford Perfekt! 14:01 08.08.2007

tikvice

e bedak, izgoreshe mi tikvice dok ja gledam Apollo 17...

vlada dvm vlada dvm 14:39 08.08.2007

Tikvice

Valjda Vam je sada jasno zasto su poceli sa ugradjivanjem TV-a u friziderska vrata. Meni je, u pocetku, to delovalo i super i smesno u isto vreme. Volim SF pa me je podsecalo na sve te filmove gde se vrata sama otvaraju i slicno. Ali, onda sam shvatio ! ! ! Koliko date vise novca na TV u frizederskim vratima, ustedite na hrani koja nije zagorela, samponu za posudje kojim cete oribati zagoretinu i vremenu naravno.
Colin_bgd Colin_bgd 14:36 08.08.2007

moondust

Ljudi koji ne znaju mnogo detalja oko tehnickih resenja koja se danas uzimaju zdravo za gotovo (kompjuteri, mobilni telefoni, digitalna tehnologija generalno, itd.) kada bi znali kakva je to "magija" u detalju, ne bi verovali da zaista dobiju "bezicno" voljenu osobu na mobilni telefon iz Srbije u Australiji, na primer. Ili da je apsolutno rutinski "nakaciti" milion tranzistora na 0.1 milimetar duzine silikona, ili kako niz nula i jedinica u stvari predstavlja betovenove simfonije, i slicno.
Drugo, ono sto je danas u masovnoj proizvodnji i prodaji je sa tehnickog stanovista apsolvirano minimum 5 godina ranije. To znaci da manje-vise sve ono sto ce za 5 godina biti bum u prodavnicama i u nasim zivotima, vec uveliko radi i funkcionise u laboratorijama kompanija sirom sveta. Tako da sa tog stanovista ni 1969 nije bila toliko daleko.

Na pitanje zasto se danas ne ide na mesec odgovor je prost, cena. Pre 40 godina kada je svet bio na ivici nuklearnog rata (ali zaista, to danas izgleda neverovatno, ali je propast bila blizu), cena nije bila pitanje. Danas, bogami, jeste. Svet se promenio, pa isto kao sto decu ne pustate ispred zgrade da se slobodno igraju, kao sto smo mi to radili pre 30 godina, od 8 ujutru do 8 uvece, a da roditelji nisu brinuli, tako se danas ne ide na mesec. Jednog dana ce se ponovo ici...

A sto se tice nedostatka dokaza, negiranje sletanja na mesec je u istoj ravni kao kad bih ja sad rekao da ne verujem da su 1+1=2 i onda ne postoji matematicki dokaz koji ce me ubediti u suprotno. To je cist fanatizam, i jedan negativni eskapizam, koji je uvek odlika ljudi koji primecuju sve osim onoga sto treba da primete, i onda bude kasno kad po njih poslednje dodju...

Sto se tice astronauta na mesecu, procitajte knjigu "Moondust" (zaboravio sam ime autora, amazon izbacuje), gde su intervjuisani svih 9 zivih od 12 ljudi koji su hodali mesecom. Vrlo dobro stivo...
vlada dvm vlada dvm 14:48 08.08.2007

Fanatizam ?!

Ako neko ima razumne sumnje u vezi ove konkretne teme, zasto bi se to okvalifikovalo kao fanatizam ? I ko posle dolazi kod koga i zasto...?!?!!?
Ford Perfekt! Ford Perfekt! 14:52 08.08.2007

Re: moondust

Colin_bgd

A sto se tice nedostatka dokaza, negiranje sletanja na mesec je u istoj ravni kao kad bih ja sad rekao da ne verujem da su 1+1=2 i onda ne postoji matematicki dokaz koji ce me ubediti u suprotno.


pa nije vam bash dobar primer. jasno mi je sta ste pokushali da kazete, ali u ovom nashem slucaju, odlazak na Mesec '69. nije matematicka neminovnost. Eto recimo da li ste culi sta je prvo izjavio prvi kineski astronaut kada je sleteo na Zemlju pre neku godinu? Ja nisam video Kineski Zid. :) Sutradan je izdata naredba sa vrha: sve knjige moraju biti ispravljene, nas zid se ne vidi iz svemira...

Colin_bgd

Sto se tice astronauta na mesecu, procitajte knjigu "Moondust" (zaboravio sam ime autora, amazon izbacuje), gde su intervjuisani svih 9 zivih od 12 ljudi koji su hodali mesecom. Vrlo dobro stivo...


rado bih ovo citao, ako ima na srpskom prevod... ne mogu da citam taj engleski, really... :)
vlada dvm vlada dvm 15:21 08.08.2007

Baz Oldrin

@ colin bgd
Baz Oldrin je sam rekao, da je bilo "necega cudnog" u svemu tome. Zar to nije dovoljno da se pitamo? Ne da tvrdimo? Samo da se pitamo?
jaksa scekic jaksa scekic 16:20 08.08.2007

kad je to bilo



da li se neko seca kad je Nil Amstrong sa ekipom bio u Beogradu.Doneli Titu parce meseca,a ja dobio njihovu fotku sa autogramima,doneo mi otac
Radojicic Radojicic 16:25 08.08.2007

Re: kad je to bilo

jaksa scekic


da li se neko seca kad je Nil Amstrong sa ekipom bio u Beogradu.Doneli Titu parce meseca,a ja dobio njihovu fotku sa autogramima,doneo mi otac


ima negde i video sa govorom koji im je odrzao pa nesto malo lupio, mnogo smesno
Pape Pape 02:31 09.08.2007

Re: kad je to bilo

I ja sam dobio Amstrongov autogram - na parčetu papira, iz ruke.
movas movas 10:42 09.08.2007

Re: kad je to bilo

jaksa scekic
da li se neko seca kad je Nil Amstrong sa ekipom bio u Beogradu.

... Hmmm. Jesu bili u Jugoslaviji - ali u - Zagrebu!!! (sledeće godine, mislim, 1970. Bio je izložen i modul koijim su kosmonauti vraćeni na Zemlju, na Zagrebačkom velesajmu...)
I ja sam imao sreću da se RUKUJEM s kosmonautima, i imao sa Oldrinom malo duži razgovor i video sam - "nešto neugledno, crno-prljavo, u staklenom kavezu" - za koje je rečeno da je "mesečevo tlo".
I imao sam sreću da UDJEM u sam modul, na Oldrinovu intervenciju... (nisam bio jedini "pilot" - desetine drugih su takodje ULAZILI u modul)
I imam karticu sa potpisima sve trojice: Kolinsa, Armstronga i Oldrina - zalepljenu na zadnju koricu Indexa...
- Nema traga da je išta od supra-skupe materije s Meseca dato Titu!
(Ima ona anegdota, istinita ili ne, o ponudi Amera Sovjetima da im daju malo "stena s Meseca" - radi analize.., a da su ovi odgovorili: neka, hvala, imamo toga 37 (!) kg, doneli "Lunohodi"!)
Doneli Titu parce meseca,a ja dobio njihovu fotku sa autogramima,doneo mi otac

Istina je, sećam se Gospodina Jovana Šćekića iz Zagreba... (Sad, jeste "iskustvo" sa fotografijama, ali je tada deljeno na kilograme - nisam siguran, ali bar neka hiljada je lično potpisana!)
Za dragog J. Šćekića postoji istinita anegdota, a tesno vezano za Svemirski program "Apolo"...
Naime, nakon je odbačen službeni prevodilac na JRT-u - (mislim da se zvaše Čolak-Antić?), za nesrećni poduhvat "Apolo-13" je sam sebe delegirao gospodin Jovan Šćekić.., bio je dr-mr u RTS-u.
I onda, valjda što su mu šuškali zvučnici, šta li, tek je nama prenosio da "ovaj kaže: OK, sve je u redu".., a za to vreme su (kasnije se saznalo, kada se Jugin vratio iz Pasadene) kosmonauti iz modula koji je krenuo ka Mesecu, panično referisali da je pritisak opao, da je problem sa kiseonikom, da su ostali bez dobrog dela merenja vitalnih parametara..., - umalo se nije TRAGIČNO završilo! (a i kako bi drugačije, u pitanju je bio "Apolo-13"
Ništa lično, ništa loše, Jakša - zamisli da je u pitanju moj otac (koji takodje nije živ) - pa će Ti biti jako smešno - a ne uvredljivo!
Dax Dax 12:10 09.08.2007

Re: kad je to bilo

Blago tebi,kako nisam ja bio tada rodjen :)
Djolle Djolle 16:23 08.08.2007

...

Da li su Ameri bili na Mjesecu ili ne, jedna od omiljenih tema medj Srbima. Cek da vidim medju koje cu ja da se svrstam. One "pamatne i obrazovane" koji tvrde da jesu ili one "zaostale i neobrazovane" koji tvrde na nisu.
Ja bih rekao da Ameri vjerovatno jesu bili na Mjesecu. A da li su ipak mozda sve namontirali i proturili covjecanstvu jednu mega laz. Znajuci ih dobro (vec deset godina zivim u njihovoj drzavi) i to je sasvim moguce. Ne bi me iznenadilo, mada ipak i dalje vjerujem da su bili jer laz bi morala nekako procuriti.
Argumenti onih koji sumnjaju u let na mjesec ( zastava, prasina, sjenke, zvjezde, ovo-ono) i nisu nesto uvjerljivi ali jedinu snagu im zapravo daju objasnjenja koja takodje zvuce neuvjerljivo.
Jedna od stvari koja me nervirala jeste da pored silne zelje nisam vidio kamencice sa Mjeseca zbog kojih sam izmedjuostalog posjetio i "Kennedy Space Center" na Floridi i "AirSpace" muzej u Washingtonu. Naime u KSC u izlozbenom prostoru postoji imitacija kamencica sa Mjeseca od plastike. Kao da nisu mogli postavti nekoliko pravih a cujem da su ih donjeli oko 600kg. U "AirSpace" muzeju su izlozene one kapsule koje su se vrecale na zemlju i sto sam ih duze gledao to se moje uvjerenje da je covjek bio na Mjesecu sve vise jogunilo. Sa onim da se putuje kroz svemir? Malo mi smesno ali ne bih nista da tvrdim jer mi iskreno fali znanja o problematici realizacije putovanja covjeka sa Zemlje na Mjesec i nazad. Recimo nemam podatak kolika je gravitaciona sila na Mjesecu te shodno tome kolika mu je prva i druga kosmicka brzina.
Ako je Apllo sletao gore nekoliko puta, onda sve to ne izgleda mnogo komplikovano. Pa zasto ne bi onda napravili jos koj koji let na Mesec bar da odnesu gore Hublle teleskop i razbiju sve terije zavere.
Veljko B Uzicanin Veljko B Uzicanin 16:24 08.08.2007

Sve je to relativno, moj Alberte

Veoma dobra tema sa dobrom poentom je upropascena glupim komentarima. Ovde se radi o vestini relativizovanja svega i svacega bez obzira na cinjenicno stanje. Let na Mesec je cinjenica a ne predmet verovanja i pitanje nije da li neko veruje ili ne veruje u to vec da li zeli ili ne zeli da veruje. Spustanje ne Mesec je potkrepljeno najacim mogucim dokazima, pocev od cisto materijalnih, tako da je i moja malenkost imala prilike da vidi kamen sa Meseca koji je nekoc bio izlozen u Beogradu (nije bilo potrebe ici na Floridu tih godina). No, nama ni stotine kilograma kamenja donetih sa Meseca nisu dokaz, kao sto nam nije dokaz vracen deo meseceve sonde koja se spustila na Mesec par godina ranije, a takodje nije dokiaz ostavljene "macje oci" koje reflektuju laserske zrake sa zemlje i moze ih videti ko zeli da ih vidi.
Prihvatanjem dokaza bi smo izgubili moc relativizovanja i onda bi smo se nasli u cudu spoznajuci da je Srbija imala nekakve veze sa genocidom u Srebrenici, da je Slobodan Milosevic direktno naredjivao ubistva, da je Srbija i dalje komunisticka zemlja koja je samo na papiru demokratska, da sportska drustva Partizan i Crvena Zvezda nose svoja imena kako bi svima stavili do znanja da u Srbiji nema promena. U isto vreme, zbog nedostatka dokaza bi smo postavili pitanje da li se zaista odigrala Kosovska bitka i da li je Nikola Tesla izmislio struju ili napisao bolju teoriju od Ajnstajna. Srusio bi se sav nas dosad gradjeni svet i svest. Zato nam dokazi i ne trebaju i zato sa dokazima necemo ni baratati, a teorijom zavere se moze dokazati sve, pa i to da je Zemlja kockasta. Ko kaze da nije ?
vlada dvm vlada dvm 21:28 08.08.2007

Sloba i Apollo 11

@ Veljko B Uzicanin
Zaista, uz svo naprezanje, ne vidim vezu izmedju Apola 11, sletanja na mesec i Slobe, Srebrenicei ko zna cega sve jos. Da li na svaku temu, koja nema veze sa Slobom, Srebrenicom, Djindjicem, Bebom, mi moramo te iste likove da uvedemo u pricu, pa jos i da povucemo neku vrstu paralele? Ako ste dragi Veljko videli kamenje koje Vam je predstavljeno kao kamenje sa Meseca, kako ste znali da je bas sa Meseca, a ne sa pesterske visoravni ili iz Kolorado kanjona? Zasto osudjujete one koji ne misle kao Vi? O "macijim ocima" koje reflektuju laserske zrake zaista ne bih diskutovao. Ovaj konkretan slucaj ne"relativizujemo" samo mi koji smo ziveli u Srbiji pod Milosevicem, vec i sami Amerikanci. Vecina informacija koje negiraju misiju, potice iz Amerike, sto je krajnje logicno. I sta je tako strasno, ako neko ne veruje da su ljudi sleteli na Mesec. Da li bi bilo dobro ubediti neverne Tome tako sto cemo ih Razvuci inkvizicijskim tockom ili ih poslati na Goli Otok? Ljudi veruju u Deda Mraza ! Da li je to pohvalno ili za osudu? Ovo je tako benigna tema da nema razloga bilo koga osudjivati zbog svog stava. Predlog, pogledajte na internetu neke filmove o 9/11. Da li je sve tako sto kazu na zvanicnim TV stanicama? Dozvolite, Veljko da ljudi sumnjaju.
Veljko B Uzicanin Veljko B Uzicanin 23:16 08.08.2007

Re: Sloba i Apollo 11

Sto se tice veze izmedju Sloboidana Milosevica, dokazanog ubice i sletanja na Mesec, slobodno procitaj nanovo sta sam napisao mozda ti se ukaze ideja kakva je veza izmedju njih. A tvoje pitanje kako znam da je taj crni kamen pod staklenim zvonom koga sam video u Beogradu bas bio sa Meseca je u stvari dokaz onoga o cemu sam pisao, to jest o relativizovanju cinjenica, jer na isti nacin i ja tebe mogu da pitram kako znas da je Zemlja okrugla a ne kockasta? (Naravno, to behu vremena kada je jedna vladina agencija jedne tada prijateljske zemlje Beogradjanima priustila zadovoljstvo i cast da se upoznaju sa njihovim dostignucima u osvajanju Svemira dok su jos bila sveza secanja na sovjetske tenkove koji su iz Bugarske imali okrenute cevi prema Srbiji.)
Na kraju, ja ne branim nikome da sumnja, narocito ne u reci popova, politicara, Vlade Srbije, Vojislava Kostunice, parapsihologa itd, ali me vredja kada neko pokusava da nametne sumnju u cinjenice.
Mozda bih napisao jos koju, ali zurim, odoh da gledam direktan prenos lansiranja Endeavour-a.
vlada dvm vlada dvm 00:40 09.08.2007

?!?!?!?

Zao mi je, nemam nameru nikoga da vredjam, ali ovo su stvari o kojima se moze diskutovati bez vredjanja. I , pobogu, kakve veze svi ovi likovi imaju sa ovom temom? Zar morate bas svuda da ih "gurnete"? Moje pitanje ponovo: Kako znate da je kamen koji ste videli sa Meseca? Jednostavno pitanje, jednostavan odgovor. Ja mislim (namerno ne koristim rec verujem) da se Ameri jesu spustili na Mesec, ali takodje mislim da prvo spustanje nije zabelezeno na traci. I samo da se osvrnem na jedan detalj iz Vaseg posta : "..., ali me vredja kada neko pokusava da nametne sumnju u cinjenice." Iskreno, nemam nameru da budem zloban, ali zvucite upravo kao onaj koga se jedva ratosiljasmo.
P.S. mene ne vredja kada neko koga ne poznajem i koga normalno oslovljavam sa "Vi', vrlo lako, pogotovo ako se ne slaze sa mojim stavovima, prelazi na "ti", ali me malo iritira. To je uglavnom znak ne tolerancije ili mozda ja to relativizujem?
movas movas 10:49 09.08.2007

Re: Sve je to relativno, moj Alberte

S dobrim delom se slažem, ali - ima "nedostajuće supstance" - moj Veljko B Užičanine! :)))
Nisi napisao da je nekoliko referenduma u Tvom Užicu, za odbacivanje prefiksa "Titovo", propalo - pa je, NAJZAD, Skupština MORALA da vam oduzme "imovinu"...
movas movas 10:53 09.08.2007

Treba: Re: Sloba i Apollo 11

movas
S dobrim delom se slažem

Izvinjavam se: "sistem" je "prebacio" temu na koju se nije odnosio moj komentar... (uvek je nešto drugo krivo?)
rankot rankot 14:41 09.08.2007

Re: Sloba i Apollo 11

Постоји занимљив став који је неко изнад поменуо, да свако има право да верује у шта хоће. То је заиста тако, али код нас некако провејава мишљење како људи могу да верују у шта год хоће, без обзира на чињенице.

На неки перверзан начин, вера у Бога се поистоветила са вером или невером у људска достигнућа, те тако, без обзира на то што се божанско не да тако лако (или не може никако) доказати науком, постоје људи који покушавају да све доказе у вези са људским делањем пониште реченицом: "Ја у то не верујем и тачка." Вера одвојена од Бога и пресликана у материјални свет подједнако је бесмислена као и наука примењена на божанско.

Исто онако како је бесмислено тражити научне доказе о постојању Бога (осим доказа које пружа наука о души), тако је и бесмислено оповргавати научне доказе о физичком свету неверовањем у исте. Нажалост, та суманута идеја да се, њиховим неприхватањем, чињенице и истина могу негирати, пуно нас је до сада коштала. Стога, веза лета на Месец и боја на Косову из наслова овог блога нипошто није необична, као ни веза између лета на Месец и Слободана Милошевића - напротив, свако ко не верује да је лета било, врло ће лако и у другим, значајнијим питањима наћи оправдање да занемари чињенице и стварну слику о свету својом "вером" прекроји у слику која одговара његовом егу. Но, то је већ питање којим се много боље од мене бавио Густав Јунг...
ervetor ervetor 20:10 11.08.2007

Re: Sloba i Apollo 11

Ljudi veruju u Deda Mraza !


Ova teza se provlaci vec nekoliko puta, ali ja stvarno ne znam koji to ljudi veruju u Deda Mraza ?
To je kao da kazes da ljudi veruju u Malu Sirenu ili Popaja.
RumuUn RumuUn 17:05 08.08.2007

Pitanje

Uopšte ne sumnjam da su ameri bili na mjesecu. (pa rusi su slušali slijetanje, a nijesu raskrinkali "laž"

E sad pitanje.
Autor je postavio sliku lunarnog modula.
Sad, ako se ne varam, jedini izvor svijetla na mjesecu je sunce?
Sve što nije na suncu je u potpunom mraku?
Na ovoj, ili nekoj veoma sličnoj fotografiji se vidi američka zastava na modulu iako bi trebalo da je u sjenci.
Može li neko da mi objasni ovo, pošto ja ne umijem kad me pitaju?

A, opet, ne sumnjam da su na mjesecu bili.
Radojicic Radojicic 17:30 08.08.2007

Re: Pitanje


Sunce jeste jedno, ali se svetlost reflektuje pa tako i ovde od ovog belog ispod zastave
A mislim da ovo i nije A11 vec neki kasnije
milandez milandez 17:54 08.08.2007

Re: Pitanje

Sad, ako se ne varam, jedini izvor svijetla na mjesecu je sunce?

A, opet, ne sumnjam da su na mjesecu bili.

A Zemlja, reflektivno?
p.s. Teze je otici na cetiri i kusur km (Rus poboo zastavu) morske dubine nego li na Mesec! Ali u to verujete bez "ferpekta".
RumuUn RumuUn 18:01 08.08.2007

Re: Pitanje

milandez
A Zemlja, reflektivno?p.s. Teze je otici na cetiri i kusur km (Rus poboo zastavu) morske dubine nego li na Mesec! Ali u to verujete bez "ferpekta".


Ne razumijem vašu ironiju? Objasnite molim. I šta znači ovo "ferpekat". Podsmijevate se mom obrazovanju?
eh.
Ja ne sumnjam da su ameri sletjeli na mjesec. Perfekt zato što sad nijesu tamo. ili jesu, pa ja to ne znam?
P.S. zemlja nije osvijetlila zastavu, pogledajte sliku iznad.

Radojicic
Sunce jeste jedno, ali se svetlost reflektuje pa tako i ovde od ovog belog ispod zastaveA mislim da ovo i nije A11 vec neki kasnije


Zahvaljujem na odgovoru.
DeMarti DeMarti 21:44 08.08.2007

Re: Pitanje

Pa nece biti da je na Mesecu jedino osvetljenje od Sunce. U stvari jeste samo od Sunca, ali postoji direktno i indirektno osvetljenje. Indirektno osvetljenje nastaje kada se suncevi zraci odbiju od jedno velikog objekta u blizini Meseca! Da li neko zna? Ajde vi iz poslednjih klupa napregnite malo mozak
RumuUn RumuUn 22:08 08.08.2007

Re: Pitanje

DeMarti
Pa nece biti da je na Mesecu jedino osvetljenje od Sunce. U stvari jeste samo od Sunca, ali postoji direktno i indirektno osvetljenje. Indirektno osvetljenje nastaje kada se suncevi zraci odbiju od jedno velikog objekta u blizini Meseca! Da li neko zna? Ajde vi iz poslednjih klupa napregnite malo mozak

Čemu ironija?

Svjetlost se odbila od predmeta koji stoji neposredno ispod američke zastave. Ne od Zemlje.
milandez milandez 10:07 09.08.2007

Re: Pitanje

[quote"ferpekat"]
Postovanje, i ni trunke podsmevanja. Aluzija je na nick "Ford Perfekt" i Iglesiasov film "Crimen ferpecto"
milandez milandez 10:11 09.08.2007

Re: Pitanje

Ne razumijem vašu ironiju? Objasnite molim. I šta znači ovo "ferpekat". Podsmijevate se mom obrazovanju?

Postovanje, i ni trunke podsmevanja. Aluzija je na nick "Ford Perfekt" i Iglesiasov film "Crimen ferpecto".
Vladan Aleksić Vladan Aleksić 10:25 09.08.2007

Re: Pitanje

RumuUn
Sad, ako se ne varam, jedini izvor svijetla na mjesecu je sunce?Sve što nije na suncu je u potpunom mraku?


"Prašina" koja pokriva površinu Meseca ima veoma reflektujuća svojstva. Ako uđeš u sobu okrečenu u belo koja je vrlo malo osvetljena imaćeš utisak mnogo boljeg ambijentalnog osvetljenja nego u crnoj sobi sa jačom sijalicom...

Za skeptike: Bad Astronomer
Elliot Elliot 20:30 10.08.2007

Re: Pitanje

Vladan Aleksić
"Prašina" koja pokriva površinu Meseca ima veoma reflektujuća svojstva. Ako uđeš u sobu okrečenu u belo koja je vrlo malo osvetljena imaćeš utisak mnogo boljeg ambijentalnog osvetljenja nego u crnoj sobi sa jačom sijalicom...

Za skeptike: Bad Astronomer

Mesec nikako ne moze da se poredi sa sobom, jer se u sobi svetlost reflektuje od zidove i plafon. Situacija na Mesecu je ista kao u pustinji kada nema oblaka i gde je teren relativno ravan. Tu svetlost dolazi samo iz jednog pravca i zanimljivo je to da makoliko svetla okolina bila, sve sto se nalazi u senci je u skoro apsolutnom mraku.


Ali to nema nikakve veze sa slikom zastave, posto svetlost dolazi sa strane i reflektuje se od vise stvari.
rankot rankot 17:19 11.08.2007

Re: Pitanje

Колико ја видим на слици изнад, сенке на тлу су црне, али су космонаут и модул осветљени одбијеним светлом са тла. Уосталом, читава сцена се лако може симулирати помоћу Maxwellrender-а или сличног софтвера и тако проверити хипотеза о сенкама, те не видим чему фрка.

Mržnja bez granica

Amerika ima samo dva zaista opasna protivnika. To su komunizam i islamski fundamentalizam. Sav otpor Americi u Srbiji potiče od komunista, iz prostog razloga što u Srbiji islamskih fundamentalista ima zanemarljivo malo. Ali zato komunjara ima onoliko. Njihova MRŽNJA prema Americi uzgajana je DECENIJAMA, i oni sad sladostrasno mogu da uživaju u plodovima svoje psihopatske rabote. Svaka čast!
Solomon Solomon 18:46 08.08.2007

Re: Mržnja bez granica

Slazem se.... Takodje se pamti kada nas 'Saveznici Bombardovali' 45te, a ne pamnti se kada su nas Rusi Granatirali.
Ali ne pamti se kada su nam Rusi poredjali tenkove na granici i Istorijsko "NE" - to smo zaboravili.
Ne pamti se sto jos uvek cuvaju Slobinu porodicu i ko zna koje ziro racune. Slavimo sto su nam poslali onaj jedan avion a to sto su stitili idiota koji je proadao NASE avione to zaboravljamo.
Od 1991ve kada je Srbija stala na stranu te propale imperije (u trenutku kada je bilo apsolutno najludje stati na njihovu stranu), od tada se cenkaju s nasom sudbinom u UN-u prebivajuci svoje dugove, dobijajuci za uzvrat naftovode i gasovode i ko zna koje jos koncesije....
Secam se kako su NEKI SRBI slavili sto su Ruske trupe prve usle na Kosovo, stizuci do aerodruma pre NATO-a. Koji Apsurd ! Neki Srbi vole Rusiju vise nego sami Rusi.
Nas i Rusa 300,000,000 !

Slazem se da od te bolesne Rusofilije poticu mnogo ovih zavera. Sve sto je sa Zapada je zlo, sve sto potice od 'matice rusije' je cisto, cedno i dobro za decu.




codex_casti codex_casti 00:50 09.08.2007

Re: Mržnja bez granica

ja koliko se secam amerikanci i englezi su prodali kralja i drazu komunistima... ne znam zasto bi ih voleli zbog toga? a ko je pomagao titov rezim? od koga su titovi komunisti dobijali milijarde dolara bespovratno?
Legbreak googly Legbreak googly 18:20 08.08.2007

Jedna zanimljivost

Jedna zanimljivost uz temu sletanja na Mesec. Kada su analizirali kamenje sa Meseca, naucnici su u njima nasli kristalice cistog aluminijuma. Iako vrlo mali, mase i mikrogramskom ili miligramskom opsegu, ovi kristalici su jedinstveni zato sto se ne mogu naci nigde na Zemlji (gde se aluminijum nalazi iskljucivo u jedinjenjima, najcesce oksidu - boksit Al2O3). Nastali su kao posledica izlozenosti Suncevom zracenju.
branek branek 21:07 08.08.2007

A jedan od najvećih dokaza da su bili

je sam Artur Klark (Artur C Clarke), koji je autor čuvene rečenice,

"Mali korak za čoveka, veliki za čovečanstvo"

Ubedjen sam da taj čovek nikada ne bi pristao da se njegovo ime koristi u nekoj takvoj prevari. Čovek koji je više naučnik nego pisac naučne fantastike.

Sad će se javiti oni koji će reći.. pa ni on nije znao. Posavetovao bih ih da pročitaju neke od njegovih intervjua!

Pozdrav
Branko
vlada dvm vlada dvm 23:16 08.08.2007

Jos jedna teorija

U opticaju je jos jedna teorija, po kojoj Ameri jesu bili na Mesecu, ali da snimanje nije bilo obavljeno tamo. Ipak, trebalo je Rusima pokazati ko ima vecu pishu.
Ford Perfekt! Ford Perfekt! 10:57 09.08.2007

Re: A jedan od najvećih dokaza da su bili

pa ni on nije znao!!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana