Princ Ženeve

MilutinM RSS / 12.12.2008. u 01:44
Moj nekadašnji kolega Mark, poreklom amerikanac, živi u Ženevi preko 20 godina. Skoro sav svoj ženevski vek proživeo je kao samac, s tim što oduvek ima kućnog ljubimca - papagaja Princa. Koliko god bio pažljiv prema njemu, po novom švajcarskom zakonu o zaštiti životinja Mark će morati da iz temelja promeni neke stvari.
 
Da najpre opišem ovog papagaja i njihov odnos. Princ je običan papagaj, osrednje veličine ali prilično je star - procenjujemo da ima izmedju 15 i 20 godina. Vremenom je izgubio svo svoje perje sem onog na vrhovima krila i male ćube na vrh glave. Izgleda kao pilići iz samousluge, onako ošureni i već uredjeni za pečenje, tako da bi ga jednostavno stavili u pleh, pouljili, nabacali nešto povrća i tako tutnuli u rernu. Ili, još bolje, liči na one gumene lutke kojima se igraju deca, dugačke i mlitave. Koža mu je bledunjavo žuta, sva prošarana venama, onako mrtvačka. Još kad se iznervira, a to se prilično često dešava, Princ počne sam sebe da kljuca po grudima oštrim kljunom što izaziva krvarenje i žive rane koje posle predju u kraste.

Kao običan papagaj, Princ nema veliki dijapazon reči. Samo ponekad, kao odgovor na neke ustaljene rečenice tipa "ko je ovde glavni dasa" ili "hoćemo li da papimo" počne da nešto mrmlja i ispušta nerazgovetne zvuke.

 

Mark je svom ljubimcu obezbedio potpuni komfor. Preko dana, kada ostane sam, Princ boravi u velikom kavezu koji zauzima negde trećinu osrednje kuhinje. Ovako veliki prostor, sa nekoliko nivoa "grana", obezbedjuje mu dovoljno slobode i mogućnost kretanja. Svakim njegovim pokretom pali se svetlo. Princ ima i sopstveni televizor, koji je programiran da se pali i gasi u odredjeno vreme kako bi mogao da pogleda svoje omiljene emisije na francuskoj televiziji.

 

U dvenoj sobi, Princ ima još veći kavez, ali pošto je on ovde kada Mark dodje kući, obično se popne na sam vrh kaveza. Za spavanje, Princ se povlači u kupatilo gde noćiva gore na tušu, odakle se i obilato olaškava zaseravajući kadu.

 

Marku sve ovo ne pada teško - ipak su on i Princ nerazdvojni prijatelji dugi period života. Najveći problem je kada Mark mora na put. Onda mora da ga odvede u poseban pansion za životinje, za koji mora najpre da ga vakciniše protiv raznoraznih bolesti, a zatim i da papreno plati tu uslugu. Par puta je moj šef, jedan od dobrih Markovih drugara, poslužio kao bebisiterka. Bez ozbira na njegovu žrtvu, nezadovoljni Princ ga je tri puta baš jako ukljunuo. Valjda mu nedostajao gazda.

 

E, sada, šta se sve menja po novom zakonu i kako će to da pogodi Marka i Princa?

 

Najvažnija promena je da Princ, kao društvena životinja (isko kao i hrčci, jazavci, konji i monge druge životinje) moraće se čuvati barem u parovima. Stoga će Mark morati da Princu nadje druga ili drugaricu! To će, zasigurno, sasvim poremetiti život dva usamljena dobra druga.

 

Zakon ima još nekoliko zanimljivih i zahtevnih rešenja. Svako ko u budućnosti bude hteo da kupi psa, moraće da prodje kroz posebnu obuku koja će se sastojati od teorijske nastave o potrebama i zahtevima životinja i praktičnih časova tokom kojih će učiti kako se psi šetaju i šta raditi u svakojakim situacijama koje se tokom toga mogu desiti. Prirodno, ovi kursevi neće biti baš jeftini, kao i sve drugo u Švajcarskoj.

 

Novi zakon propisuje da akvarijumi ne mogu biti providni sa svih strana, te da vlasnici moraju da obezbede prirodni ciklus smene dnevnog i noćnog svetla. Zlatne ribice su društvene životinje te potpadaju pod one gornje obaveze koje sprečavaju usamljenost.

 

Pošto su odredjene studije pokazale da ribe pate kada su upecane, ribolovci će morati da završe kurs o humanom pecanju riba.

 

Farmeri neće moći da drže konje ovce i koze vezane, već slobodne u oborima, niti će ih moći čuvati na površinama sa tvrdim podom.

 

Za mnoge životinje propisuju se stroge obaveze da im se omogući odredjeni trening i obuka.

 

Konačno, posebne odredbe su posvećene i držanju nosoroga, mada niko nema evidenciju da li ih uopšte ima i ako ih ima koliko ih je u Švajcarskoj.

 

Zakon je stupio na snagu 1. septembra, a sve odredbe će u potpunosti biti primenjivane tek za deset godina. To je period ostavljen vlasnicima da se povinuju onim malo težim zahtevima kao što su kursevi i veći kavezi ili prostori za čuvanje.

Atačmenti



Komentari (105)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

trener92 trener92 01:57 12.12.2008

Ovo

Konačno, posebne odredbe su posvećene i držanju nosoroga,

a šta je sa "krvožednim Bambijem"?
trener92 trener92 02:11 12.12.2008

Re: Ovo

Papagaj ( mužjak),ako je u paru, neće da priča, imao sam tigricu, 17 godina
To će, zasigurno, sasvim poremetiti život dva usamljena dobra druga.

Sve što je znao da priča zaboraviće,
MilutinM MilutinM 02:12 12.12.2008

Re: Ovo

šta je sa "krvožednim Bambijem"




Steak de Cerf sauce Champignon
MilutinM MilutinM 02:12 12.12.2008

Re: Ovo

Papagaj ( mužjak),ako je u paru, neće da priča

A ako je muški par?
trener92 trener92 02:15 12.12.2008

Re: Ovo

Volim "Krvožednog Bambija", u ovakvoj kombinaciji
trener92 trener92 02:16 12.12.2008

Re: Ovo

A ako je muški par?

Kod qvirija, verovatno, ali neće ni onda da pričaju, ako su u paru ne obraćaju pažnju na druge
dolybell92 dolybell92 05:14 13.12.2008

Re: Ovo

Papagaj ( mužjak),ako je u paru, neće da priča, imao sam tigricu, 17 godina


Pa ne mora da budu zajedno .... baš,
oni su mali, i mogu biti odvojeni - naprimer,
držati ih u različitim prostorijama... a za ostale
ljubimce... pa neće ih više biti toliko...i svakakvih.


NNN NNN 02:08 12.12.2008

Od nameta

...nema selameta.
dali76 dali76 02:16 12.12.2008

manje kucni ljubimci

Pa gazda Milutine dok zakon u cijelosti stupi na snagu …..?
Nego iz moje price o uraganu ajk ovog ljeta:” Ostace zabiljezeno da je jedan stanovnik odbio pomoc(evakuacija helikopterom) jer mu nisu udovoljili da sa sobom povede svog kucnog ljubimca. Ovo bi mozda I bila nerazumna odluka vlasti sem ako se ne znna da je doticni ljubimac bio ni manje ne vise nego odrasli muzijak africkog lava”
MilutinM MilutinM 02:19 12.12.2008

Re: manje kucni ljubimci

nisu udovoljili da sa sobom povede svog kucnog ljubimca
Jabome, s kim će kahvu pipit' u rahatli sabah?
trener92 trener92 02:25 12.12.2008

Re: manje kucni ljubimci

bio ni manje ne vise nego odrasli muzijak africkog lava”

Ljudi ne vole mačke, to ti je! Ti Amerikanci su stvarno nehumani
dolybell92 dolybell92 05:17 13.12.2008

Re: manje kucni ljubimci

Ljudi ne vole mačke, to ti je! Ti Amerikanci su stvarno nehumani


Trebalo je valjda spasavati "lavče" - koje je imalo svog ljubimca,
te bi tako i tog tipa spasili... ko zna ko je kome bio ljubimac ??
margos margos 02:23 12.12.2008

Pa nije ni to mnogo lošo...:)

Sad kad krenu da uparuju retke životinje, jelte, možda se i neki ljudi upare, pa bude duplo dobro.
Covek u belom Covek u belom 02:31 12.12.2008

Re: Pa nije ni to mnogo lošo...:)

margos
Sad kad krenu da uparuju retke životinje, jelte, možda se i neki ljudi upare, pa bude duplo dobro.
Tesko, kolko ja znam svajcarce pre ce neki da se raspare jer im je previse da trpe i jednog partnerovog kucnog ljubimca, a kamoli 2.
margos margos 02:41 12.12.2008

Re: Pa nije ni to mnogo lošo...:)

Tesko, kolko ja znam svajcarce pre ce neki da se raspare jer im je previse da trpe i jednog partnerovog kucnog ljubimca, a kamoli 2.

Ih bre, ČUB, razočara me...:(((
Ja već zamislila nekog ko ima nosoroga kog mora da upari, pa da oglas i nađe neku nosorogicu - pa tu otkriju koliko su slični on i vlasnik/ca nosorogice.... bukne ljubav... i svi srećni.:))))

Ipak, nisi smeo tako brutalno da mi saspeš istinu u lice.:)))))
MilutinM MilutinM 02:43 12.12.2008

Re: Pa nije ni to mnogo lošo...:)

Margos, vidi se da si neobaveštena putem brzojava. Ovde se bre i uparivanje vrši planski i po propisima. Nema improvizacija!
margos margos 02:45 12.12.2008

Re: Pa nije ni to mnogo lošo...:)

:(((((((
A di je tu ljubav?
Ništa mi se to ne sviđa, pravo da ti kažem...
MilutinM MilutinM 02:45 12.12.2008

Re: Pa nije ni to mnogo lošo...:)

Ne staj mi na muku
margos margos 02:48 12.12.2008

Re: Pa nije ni to mnogo lošo...:)

MilutinM
Ne staj mi na muku

Š'o bre, Gazda? Nema ljubavi u Švajcarskoj????
Brzo zovi gospa Ljilju da ti dođe - ili ti počni Novogodišnje praznike od sutra, pa prvim aviJonom za Bg!!!!
MilutinM MilutinM 02:55 12.12.2008

Re: Pa nije ni to mnogo lošo...:)

počni Novogodišnje praznike od sutra, pa prvim aviJonom za Bg!!!!
Ček, bre, tek sa stigao. Nogiraćeme ovi kapitalisti. Moram bar malo i ovde da budem

Od sledećeg petka.
Covek u belom Covek u belom 02:29 12.12.2008

Bice, al mozda i nece...

Zakon je stupio na snagu 1. septembra, a sve odredbe će u potpunosti biti primenjivane tek za deset godina. To je period ostavljen vlasnicima da se povinuju onim malo težim zahtevima kao što su kursevi i veći kavezi ili prostori za čuvanje.
Poenta je u onih 10 godina. Za tih 10 godina ce se odrzati jos bar 3 referenduma na kojima ce se stupanje na snagu doticnog zakona jos vise odloziti, il ce se doticni zakon potpuno izmeniti.
Ili u prevodu, nikad ne potcenjuj snagu svajcarske administracija kad je prokrastinacija (besciljno odlaganje) u pitanju.
MilutinM MilutinM 02:40 12.12.2008

Re: Bice, al mozda i nece...

Jes, evo u Ženevi uvedoše pa ukinuše opštu zabranu pušenja, kao fol zbog nekih proceduralnih smetnju u donošenju zakona, šta li je već...
man ray loves me man ray loves me 02:38 12.12.2008

da li su zabranili

ogradjivanje ovaca i sl. ogradom kroz koju se pusta struja?
Covek u belom Covek u belom 02:41 12.12.2008

Re: da li su zabranili

man ray loves me
ogradjivanje ovaca i sl. ogradom kroz koju se pusta struja?
Mozda i jesu zabranili, al tih ograda kolko ti dusa oce cim se malo zadje u divljinu, ajd sto ovce drma struja one su jadne i navikle, nego i nas nevine hikere .
MilutinM MilutinM 02:42 12.12.2008

Re: da li su zabranili

Mislim da nisu. To je struja malog napona i nikako ne šteti stoci, koja se vrlo brzo nauči da ne dira žice, a usput pase u prirodi.
man ray loves me man ray loves me 03:41 12.12.2008

Re: da li su zabranili

nije bas bezazleno, mada nije naravno smrtonosno.
MilutinM MilutinM 02:57 12.12.2008

Da se obrati pažnja na ponašanje

Fundamentalno



Znak, Rossiniere, Švajcarska
MilutinM MilutinM 03:01 12.12.2008

Ali kako da ovoga metnu na znak?

49 41 49 41 03:05 12.12.2008

Kucni ljubimci

U Americi postoji oko 57 miliona kucnih ljubimaca.
Naravno, cuke i mace preovladjuju. Ima cak i Aligatora, Udava, Pitona, Crnih Pantera, Svinja - koje se cuvaju kao kucni ljubimci.
Nosoroga. Mozda?
U mnogim gradovima; Houston, TX, Miami Florida, Detroit, MI ...; vec, dugo postoji Policija za brigu, propisno drzanje, hranjenje zivotinja. U mnogim slucajevima Animal Police, intervenise na osnovu prijave komsija o neadekvatnom cuvanju ili hranjenju zivotinja.
Nepropisna briga, povlaci sankcije: od upozorenja, oduzimanja "ljubimaca" i novcane kazne. Kazne se krecu i do $1500.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 08:18 12.12.2008

Možda

vlasnicima životinja to ne ide na ruku, ali mislim da je zakon super. Bar će biti u nekom iole normalno okruženju. Da je sreće, da se takav zakon u Smrdiji donese!
Unfuckable Unfuckable 09:58 12.12.2008

Re: Možda

Da je sreće, da se takav zakon u Smrdiji donese!

?
pnbb pnbb 15:38 12.12.2008

Re: Možda

?


imenica, pezorativ, poreklo nepoznato ali se verovatno odnosi na emanacije iz blize ( neposredne) okoline
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:31 12.12.2008

prava za zivotinje

taj zakon sad deluje uvrnuto, po sistemu "zar nemaju pametnija posla", al' ima smisla. i srecni oni da nemaju mnogo "pametnija posla" i imaju prostora u dusi i mozgu da misle i na dobrobit zivotinja.

da prostis, gazda milutine, meni taj princ jadan bre, dzaba mu luksuz, kad je sam, koliko kapiram i gazde mu nema po ceo dan kod kuce, pa sta mucenik da radi nego da cupa perje od ocaja:(



mikimedic mikimedic 10:18 12.12.2008

Re: prava za zivotinje

taj zakon sad deluje uvrnuto, po sistemu "zar nemaju pametnija posla", al' ima smisla


Iskreno, to i jeste sistem 'nemaju pametnija posla', a da ima smisla, ima i te kako. Samo u tu fazu drustvo moze doci kad ima zakone koji se primenjuju i ljude koji su svesni vaznosti primene tih zakona...

e kad bude tako, mozemo i mi preci na zivotinje... a dotle...
drug.clan drug.clan 14:34 12.12.2008

Re: prava za zivotinje

ke kojima se igraju deca, dugačke i mlitave. Koža mu je bledunjavo žuta, sva prošarana venama, onako mrtvačka. Još kad se iznervira, a to se prilično često dešava, Princ počne sam sebe da kljuca po grudima oštrim klju


Pa nasi kao imaju pametnija posla ali ipak evo zakona koji ce kod nas uskoro da stupi na snagu:

Zakon je pun licemerstva, clanova koji kriminalizuju celo drustvo, sprecava razvoj stocarstva a istovremeno dozvoljava lov kao zabavu ubijanja,

Ovo mi je omiljeni clan :

Коришћење животиње ради израде кинематографског дела или другог сличног
дела може се обављати уз претходно издату дозволу.
Дозволу из става 1. овог члана издаје Министарство.


Sada kada budete hteli da snimate svoje ljubimce najpre u red ispred ministarstva i uplatnicu u ruke :)

Evo jos nekih clanova koji su ponajvise licemerni i koji od naroda ove zemlje pravi kriminalce:
Mi ne smemo nista od navedenog jer nije moralno ali ako drzava kaze da moze onda postaje moralno:
Члан 11.
Нико не сме да проузрокује бол, патњу, страх, стрес, повреду, болест, односно
смрт животињама, нити их излагати страху, осим у случајевима и на начин прописан
овим законом.
2) физичко, односно психичко злостављање животиње, осим у случајевима
прописаним овим законом;
3) лишавање живота животиње, осим у случајевима и на начин прописаним
законом;
4) држати, односно репродуковати животиње на начин који им наноси бол, патњу,
страх и стрес;
ovime indirektno zabranjuje "inbreeding" pasa jer je dokazano da to dovodi do oboljenja tj patnje zivotinja
7) чупање перја живој животињи, ако то није у здравствене или
научноистраживачке сврхе;
9) користити техничке уређаје, помоћна средства или направе којима се
животиња кажњава и утиче на њено понашање, укључујући бодљикаве
огрлице или средства за дресуру или гоњење употребом електричне струје или
хемијских материја, осим при дресури службених паса, у складу са законом;
10) хватање животиње замкама које јој наносе бол и повреде, осим у случају
хватања штетних глодара;
13) коришћење живе животиње за исхрану других животиња, осим ако је то једини
начин за исхрану те животиње;
14) коришћење живе животиње као мамца за лов или обуку животиња;
15) коришћење животиње за помоћ у лову, осим ловачког пса;
16) организовање трка животиња, осим трка коња;
17) држање, репродукција, увоз, извоз и лишавање живота животиње искључиво
ради производње крзна и коже;
19) пустити у дивљину репродуковану, отхрањену, односно припитомљену дивљу
животињу ако претходно није припремљена за преживљавање у таквом
животном простору, у складу са законом;
20) додељивање животиње као награде;
nema vise "dobices psa ako budes odlican/na"
21) омамљује, коље или убија животињу у ритуалне сврхе
21) организује клађење или се клади у борбама између животиња или између
животиња и људи
22) коришћење недопуштених стимуланса и материја ради бржег развоја
животиње и побољшања производних особина;
24) излагање животиње директном утицају неповољних временских прилика или
недостатку кисеоника;
25) лов дивљачи у време ловостаја, као и лов животиња у време одгоја и дојења
младунчади;

Власник, односно држалац не сме напустити или одбацити животињу чији
опстанак зависи непосредно од човека.

Забрањено је обављати интервенције на животињи ради промене спољашњости
или идентитета животиње, прикривања телесних мана и старости, односно делимичну
или потпуну ампутацију појединих делова животињског тела

Ima i smesnih
Забрањено је лишити животињу живота супротно одредбама овог закона, а
нарочито:
4) усмрћивањем моторним возилима;

Животињи која се држи везана, мора се обезбедити период у току дана, када
неће бити везана и када ће моћи слободно да се креће, у складу са њеним
физиолошким и потребама у понашању.
- bice besnih pasa unaokolo.

nikvet pn nikvet pn 09:40 12.12.2008

uhuh.....

Evo pijem jutarnju kafu u svojoj vet praksi posred zemlje Srbije i zamišljam kako bi bilo :
.... da je juče taj zakon ovde usvojen.....
.... da mi upravo dolazi animal policajac da provede dan sa mnom na poslu......
I eto pitam se koliko bi prijava večeras napisao ? Koliko kazni, a koliko bi zatvorskih sankcija odrezao ?

Ljubav prema životinjama ( i uopšte svaka ljubav osim prema novcu i moći ) ovde u Srbiji je jedna dosta egzotična, sporadična, izolovana i škodljiva pojava; ruglu izložena javno popljuvana.....Te iz ove perspektive švajcarski zakon mi stvarno SF izgleda....
Unfuckable Unfuckable 09:57 12.12.2008

Re: uhuh.....

pa zamisli samo za prerasle nokte koliko bi se pisalo kazni.
Britanci imaju sjajno organizovanu službu kontrole uslova u kojima žive kućni ljubimci
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:21 12.12.2008

Emislija bila na B92

o tome kako papagaji čupaju perje kad su depresivni,
kad ih vlasnici napuste najčešće.
Verovatno se Princ očerupao jer je sam preko dana.
Unfuckable Unfuckable 10:34 12.12.2008

Re: Emislija bila na B92

upravo tako, životinje su sklone samopovređivanju kada im je dosadno ili kada su smeštene neuslovno - psi u premaloj štenari umeju ponekad bukvalno da "oglođu" svoje šape
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:46 12.12.2008

Re: Emislija bila na B92

bukvalno da "oglođu" svoje šape

Uh....
Dobro je što će da stigne Princeza.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:51 12.12.2008

Re: Emislija bila na B92

psi u premaloj štenari umeju ponekad bukvalno da "oglođu" svoje šape

a ponekad, kad se malko zaboraviš, pa ostane samo nekih 30 min,
odu i sandale 2kom, rasparne...

princ - definitivno tuga...
MilutinM MilutinM 10:53 12.12.2008

Re: Emislija bila na B92

Dobro je što će da stigne Princeza.

Ili Princ II
silver bullet silver bullet 11:04 12.12.2008

Re: Emislija bila na B92

Verovatno se Princ očerupao jer je sam preko dana.


Tacno tako.
Ma koliko gazda voleo svog Princa, on je ipak covek, a papagaji se vezuju za ceo zivot i coveka dozivljavaju kao svog partnera. Vrlo su ljubomorni i posesivni. Cupanje perja i samopovredjivanje je znak patnje i ocaja. U prirodi bi zenka uvek bila sa njim.
Tuzna subina jadne pticice.
Bas volim sto ce ih zakon zastititi.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:15 12.12.2008

Re: Emislija bila na B92

papagaji se vezuju za ceo zivot i coveka dozivljavaju kao svog partnera. Vrlo su ljubomorni i posesivni.

Baš sam htela o tome.
Stvarno tužno...

vladimir petrovic vladimir petrovic 10:49 12.12.2008

A nice story, as usual

Lepa prica. Mislim na prvi deo, pricu o Marku i Princu.
Toliko je lepo ispricana da usamljenom coveku ne bi olako palo na pamet da... pocne da cuva papagaja u stanu.

Ovaj drugi deo (o zakonima koje donose Svajcarci) je, takodje, zanimljiv. I mnogo kaze.

Svidelo mi se ono sto primecuje Vesna Knezevic Cosic:

taj zakon sad deluje uvrnuto, po sistemu "zar nemaju pametnija posla", al' ima smisla. i srecni oni da nemaju mnogo "pametnija posla" i imaju prostora u dusi i mozgu da misle i na dobrobit zivotinja.


Samo na prvi pogled zakon izgleda 'uvrnuto'. Kamo srece da i u drugim zemljama donesu (i pocnu sprovoditi) takve zakone.
Istovremeno, to pokazuje da su Svajcarci "druga, pametna posla" vec obavili (izgleda da je njihov parlament vredniji i produktivniji od naseg), pa sada mogu da se bave tananostima i nijansama u zivljenju ljudi i njihovih kucnih ljubimaca...
Spiridon Spiridon 10:55 12.12.2008

..

osrednje veličine ali prilično je star - procenjujemo da ima izmedju 15 i 20 godina. Vremenom je izgubio svo svoje perje sem onog na vrhovima krila i male ćube na vrh glave. Izgleda kao pilići iz samousluge, onako ošureni i već uredjeni za pečenje, tako da bi ga jednostavno stavili u pleh, pouljili, nabacali nešto povrća i tako tutnuli u rernu. Ili, još bolje, liči na one gumene lutke kojima se igraju deca, dugačke i mlitave. Koža mu je bledunjavo žuta, sva prošarana venama, onako mrtvačka.


MilutinM MilutinM 11:07 12.12.2008

Re: ..

Idi, bre Spiro, u tri peršuna. Iskida me u sred sastanka Staffa-a. Evo svi izgibosmo (juče smo na večeri pričali o Princu, a sada sam morao da im objasnim ko nam je potpredsednik Vlade).

Hajd se vidimo od nedelje. Krajnje je vreme
mikimedic mikimedic 11:11 12.12.2008

Re: ..

MilutinM
Idi, bre Spiro, u tri peršuna. Iskida me u sred sastanka Staffa-a. Evo svi izgibosmo (juče smo na večeri pričali o Princu, a sada sam morao da im objasnim ko nam je potpredsednik Vlade).

Hajd se vidimo od nedelje. Krajnje je vreme


Pa Milutine... ako navratis do palate mozda i sretnes doticnog gospodina...:)
Spiridon Spiridon 11:18 12.12.2008

Re: ..

MilutinM
Idi, bre Spiro, u tri peršuna. Iskida me u sred sastanka Staffa-a. Evo svi izgibosmo (juče smo na večeri pričali o Princu, a sada sam morao da im objasnim ko nam je potpredsednik Vlade).

Hajd se vidimo od nedelje. Krajnje je vreme


ajde, i mene je sramota zaista

evo Miki ce po obicaju da ispali prvi =]


mikimedic mikimedic 11:21 12.12.2008

Re: ..

Spiridon
MilutinM
Idi, bre Spiro, u tri peršuna. Iskida me u sred sastanka Staffa-a. Evo svi izgibosmo (juče smo na večeri pričali o Princu, a sada sam morao da im objasnim ko nam je potpredsednik Vlade).

Hajd se vidimo od nedelje. Krajnje je vreme


ajde, i mene je sramota zaista

evo Miki ce po obicaju da ispali prvi =]



Spiro prozivacu... do zovnemo Stosketa da se pridruzi?....:))

ozbiljno, od nedelje kad hocete.
nema prevare nema lazi...:)
MilutinM MilutinM 11:47 12.12.2008

Re: ..

Dogovoreno. Samo javite kada. Imam i kolegu Argentinca koji je prešao od nas kod vas pa može i on da se pridruži
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:05 12.12.2008

Re: ..

Spiro prozivacu... do zovnemo Stosketa da se pridruzi?....:))

samo nemoj bez coveka u belom i d_sandica, molim te...
pa da opicimo jedan basket, da vas pojeeeedeeemo....
mikimedic mikimedic 12:06 12.12.2008

Re: ..

samo nemoj bez coveka u belom i d_sandica,


covek u belom nam je tu blizu, i navrati na nasa druzenja cesto... a sandic ce malo teze, ne znam da li moze sa cg tablicama u inozemstvo...:)

a basket... uuuuuuvek...:)
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:07 12.12.2008

Re: ..

mikimedic
samo nemoj bez coveka u belom i d_sandica,


covvek u belom nam je tu blizu, i navrati na nasa druzenja... a sandic ce malo teze, ne znam da li moze sa cg tablicama u inozemstvo...:)

cek da proverim ryanair...
mikimedic mikimedic 12:08 12.12.2008

Re: ..

cek da proverim ryanair...


ako pozurimo, mozda ufatimo i doticnog sa slike?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:16 12.12.2008

Re: ..

ako pozurimo, mozda ufatimo i doticnog sa slike?

?
MilutinM MilutinM 12:17 12.12.2008

Re: ..

pa da opicimo jedan basket, da vas pojeeeedeeemo....

Koњ će koga da izede - će vidimo
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:21 12.12.2008

Re: ..

MilutinM
pa da opicimo jedan basket, da vas pojeeeedeeemo....

Koњ će koga da izede - će vidimo

sve sami konjovi do konjova... mislim da vas kolje krstenica
MilutinM MilutinM 12:26 12.12.2008

Re: ..

Samo ti uhvati tog Rajanera pa da se ogledamo
mikimedic mikimedic 12:27 12.12.2008

Re: ..

?


interni fazon, doticni je nekoliko dana u zenevi.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:10 12.12.2008

Re: ..

MilutinM
Samo ti uhvati tog Rajanera pa da se ogledamo

cek zar ti ne dolazis ovde na irsko kosovo?
MilutinM MilutinM 16:37 14.12.2008

Re: ..

Nažalost, otkazano.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:49 12.12.2008

pravila

a same zivotinje ce morati da vode racuna o licnoj higijeni tak sto ce proci kroz skraceni kurs.
Ovako veliki prostor, sa nekoliko nivoa "grana", obezbedjuje mu dovoljno slobode i mogućnost kretanja. Svakim njegovim pokretom pali se svetlo. Princ ima i sopstveni televizor, koji je programiran da se pali i gasi u odredjeno vreme kako bi mogao da pogleda svoje omiljene emisije na francuskoj televiziji.

ovako nesto nemaju ni haski zatvorenici, bogte
dusanj92 dusanj92 13:16 12.12.2008

Zakoni



Ponekad novi propisi deluju banalno pa se i ne osvrcemo na njih ali .... razmislja li neko o pravima koja smo preneli kao pojedinci na drzavu. Korak po korak politicirai i drzava se sve vise uplicu u svaki detalj naseg zivota i ima sve vise zabrana i propisa i uvek u cilju zastite nekoga ili necega.. Da li su to zaista stvari i teme kojima treba da se bavi drzava i gde je granica. Definicija slobode se menja svakodnevno.
chobanica chobanica 14:32 12.12.2008

Re: Zakoni

Korak po korak politicirai i drzava se sve vise uplicu u svaki detalj naseg zivota i ima sve vise zabrana i propisa i uvek u cilju zastite nekoga ili necega.. Da li su to zaista stvari i teme kojima treba da se bavi drzava i gde je granica. Definicija slobode se menja svakodnevno.


Jeste, porobise nas fasisti. Ne daju da makljamo decu, maltretiramo zivotinje, ubijamo ne-Srbe. Dace Bog da ti i takvi zakoni nikad ne stignu u Majku Srbiju koja postaje poslednji bastion Slobode u Evropi a i sire.
drug.clan drug.clan 14:36 12.12.2008

Re: Zakoni

chobanica
Korak po korak politicirai i drzava se sve vise uplicu u svaki detalj naseg zivota i ima sve vise zabrana i propisa i uvek u cilju zastite nekoga ili necega.. Da li su to zaista stvari i teme kojima treba da se bavi drzava i gde je granica. Definicija slobode se menja svakodnevno.


Jeste, porobise nas fasisti. Ne daju da makljamo decu, maltretiramo zivotinje, ubijamo ne-Srbe. Dace Bog da ti i takvi zakoni nikad ne stignu u Majku Srbiju koja postaje poslednji bastion Slobode u Evropi a i sire.



Stigli su vec procitaj odlomke koje sam ovde okacio (gore)
dusanj92 dusanj92 17:37 12.12.2008

Re: Zakoni

Bog da ti i takvi zakoni nikad ne stignu u Majku Srbiju


Ja sa uvek iznova odusevim kada vidim da neko veruje da je donosenje novih zakona resenje za sve probleme.
Tipican (smesan) primer je ovde u Americi vezan za oruzje. kada god neko bude ubijen i digne se malo veca galama politicari obecavaju nove zakone koji ce otezati kupovinu pistolja, pusaka ...
Koji je to zakon koji je ikada sprecio kriminalce da nabave oruzje? Pa oni i ne kupuju oruzje u supermarketu.
Zakoni su tu da se krse i da se njima plase mala deca.
ssvetlana92 ssvetlana92 14:18 12.12.2008

Ovaj zakon je ok.

Dopada mi se ovaj zakon, iz prostog rezona. Ako hoćeš da držiš ljubimca ne možeš misliti samo o sebi i svojim potrebama. Do sada je mnogo toga naučeno o životinjama, raznih vrsta i u tom skladu treba i da se ponašamo. Izmestiti neku životinju iz njenog prirodnog staništa je nehumano, ali kad je već tako...hajde malo da mu obezbedimo minimum. Nije teško čuvati dve ptice, i gledati ih kako cvrkuću u paru. Očigledno je da taj papagaj nije srećan. Odakle nam samo ideja da smo mi dovoljni našem ljubimcu?
Postoje pravila igre, kad već želiš nekog ljubimca, na pr. psa..prvo se raspitaš za osobine te rase, pa ako možeš da ispratiš njegove potrebe za istrčavanjem, brigom, šetnjom, hranom, lečenjem, društvom..lepo. Ali ako ne, ostavi se ćorava posla.
Jedno je ljubav prema životinjama, a drugo je odgovornost koju tog trenutka preuzimaš.
Ozbiljan je to posao i životinje nisu igračke.
49 41 49 41 17:09 12.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

Jedno je ljubav prema životinjama, a drugo je odgovornost koju tog trenutka preuzimaš.
Ozbiljan je to posao i životinje nisu igračke.

Nijedan zakon nije OK; ako se ne primeni.
Forma zakon cuva, iako sam to oduvek mrzeo.

Kad je kcerka cmizdrila par godina da ima malog Zlatnog Retrivera; uvek sam je pitao: Ako, hoce ujutru u 6 po svakakvom vremenu da ustane i izvede ga da piski ili prvo njega nahrani, pa onda sebe, moze!
Nece ti sluziti kao ziva igracka; uz to ce ici i sve ostalo!
dusanj92 dusanj92 17:40 12.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

Nijedan zakon nije OK; ako se ne primeni

Ako hoćeš da držiš ljubimca ne možeš misliti samo o sebi


Predvidja li zakon sta da radis kada resis da ti ljubimac vise nije ni zabava ni zanimacija nego prevelika obaveza i hoces da ga se resis.

Zakon nije resenje problema. Po zakonu mozes da kaznis one koji su uhvaceni u prekrsaju, a sta ce mo sa onima koji nisu uhvaceni na delu. Ko njima da sudi, i dokle da im bude dopusteno nezakonito ponasanje.
drug.clan drug.clan 17:58 12.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

dusanj92
Nijedan zakon nije OK; ako se ne primeni

Ako hoćeš da držiš ljubimca ne možeš misliti samo o sebi


Predvidja li zakon sta da radis kada resis da ti ljubimac vise nije ni zabava ni zanimacija nego prevelika obaveza i hoces da ga se resis.

Zakon nije resenje problema. Po zakonu mozes da kaznis one koji su uhvaceni u prekrsaju, a sta ce mo sa onima koji nisu uhvaceni na delu. Ko njima da sudi, i dokle da im bude dopusteno nezakonito ponasanje.


evo sta predlog naseg zakona predvidja u slucaju da dete hoce kera:
Забрањено је:
20) додељивање животиње као награде;

Власник, односно држалац не сме напустити или одбацити животињу чији
опстанак зависи непосредно од човека.

Mada idalje je moj omiljeni clan predloga zakona ovaj:

Коришћење животиње ради израде кинематографског дела или другог сличног
дела може се обављати уз претходно издату дозволу.
Дозволу из става 1. овог члана издаје Министарство.

ssvetlana92 ssvetlana92 19:14 12.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

49 41
Jedno je ljubav prema životinjama, a drugo je odgovornost koju tog trenutka preuzimaš.
Ozbiljan je to posao i životinje nisu igračke.

Nijedan zakon nije OK; ako se ne primeni.
Forma zakon cuva, iako sam to oduvek mrzeo.

Kad je kcerka cmizdrila par godina da ima malog Zlatnog Retrivera; uvek sam je pitao: Ako, hoce ujutru u 6 po svakakvom vremenu da ustane i izvede ga da piski ili prvo njega nahrani, pa onda sebe, moze!
Nece ti sluziti kao ziva igracka; uz to ce ici i sve ostalo!

Znamo da se neki zakoni uopšte ne primenjuju, što ne znači da nisu dobri. Ja polazim od toga da će se primenjivati

Zakon ima još nekoliko zanimljivih i zahtevnih rešenja. Svako ko u budućnosti bude hteo da kupi psa, moraće da prodje kroz posebnu obuku koja će se sastojati od teorijske nastave o potrebama i zahtevima životinja i praktičnih časova tokom kojih će učiti kako se psi šetaju i šta raditi u svakojakim situacijama koje se tokom toga mogu desiti. Prirodno, ovi kursevi neće biti baš jeftini, kao i sve drugo u Švajcarskoj.
Pa kad deca cmizdre i žele ljubimca, posle ovakve obuke bi im suze presušile.
Odluka da se uzme ljubimac, treba da bude odluka, odrasle osobe, koja će moći da brine i izdržava ljubimca.
Upravo moja porodica sada brine o jednom Zlatnom retriveru, koga su deca tražila...roditelji kupili i prepustili deci. Poigrali su se malo, pokazali pred drugarima i naravno zaboravili da postoji. Pas je preživeo nekoliko udare kolima, šutiranja, maltretiranja, izgladneo i pred odlukom da ga uspavaju, naišla sam ja i uzela tog psa. Godinu dana je trebalo da taj pas bude normalan, neuroze koje je ispoljavao nisu bile normalne. Na svako podizanje ruke, da uberemo voćku...cvileo je i bežao u ćoškove. Ne bih da opisujem ostale manifestacije. Sada je sasvim dobro.

Pa bih svakome preporučila, bez obzira na zakon..da ode na neku obuku, raspita se šta je sve potrebno da bi se čuvao neki kućni ljubimac...ma koja vrsta bio.
ssvetlana92 ssvetlana92 19:24 12.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

dusanj92
Nijedan zakon nije OK; ako se ne primeni

Ako hoćeš da držiš ljubimca ne možeš misliti samo o sebi


Predvidja li zakon sta da radis kada resis da ti ljubimac vise nije ni zabava ni zanimacija nego prevelika obaveza i hoces da ga se resis.

Zakon nije resenje problema. Po zakonu mozes da kaznis one koji su uhvaceni u prekrsaju, a sta ce mo sa onima koji nisu uhvaceni na delu. Ko njima da sudi, i dokle da im bude dopusteno nezakonito ponasanje.


Upravo zbog toga bi bilo dobro da zakon postoji, telefon na koji mogu da prijavim nedolično ponašanje prema životinjama...a ujedno se nadam da će da bude formirana i policija...zajedno sa veterinarima koji će po službenoj dužnosti goniti takve vlasnike.
Evo sebe predlažem za volontera, policajca! Haha...ne bih im bila u koži
dusanj92 dusanj92 21:19 12.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

Pa bih svakome preporučila, bez obzira na zakon..da ode na neku obuku, raspita se šta je sve potrebno da bi se čuvao neki kućni ljubimac...ma koja vrsta bio.


To sve samo da bi neko uzeo psa. A ima li propis ili trening da neko postane roditelj?

dusanj92 dusanj92 21:20 12.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

...a ujedno se nadam da će da bude formirana i policija...zajedno sa veterinarima koji će po službenoj dužnosti goniti takve vlasnike.


O cijem to trosku? Normalno uvescemo po zakonu i nove takse da bi to finansirali.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:23 12.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

dusanj92
Pa bih svakome preporučila, bez obzira na zakon..da ode na neku obuku, raspita se šta je sve potrebno da bi se čuvao neki kućni ljubimac...ma koja vrsta bio.


To sve samo da bi neko uzeo psa. A ima li propis ili trening da neko postane roditelj?



Trebalo bi da postoji! Sad smo na temi ljubimci.
Ja bih pooštrila kriterijume za mnoge stvari!
ssvetlana92 ssvetlana92 22:25 12.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

dusanj92
...a ujedno se nadam da će da bude formirana i policija...zajedno sa veterinarima koji će po službenoj dužnosti goniti takve vlasnike.


O cijem to trosku? Normalno uvescemo po zakonu i nove takse da bi to finansirali.


O trošku vlasnika ljubimaca koji ne vode računa. Pa normalno je da se od tih kazni plaća ovo ostalo!
Kao što rekoh gore, ja ću da volontiram!
mirelarado mirelarado 22:33 12.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

Upravo zbog toga bi bilo dobro da zakon postoji, telefon na koji mogu da prijavim nedolično ponašanje prema životinjama...a ujedno se nadam da će da bude formirana i policija...zajedno sa veterinarima koji će po službenoj dužnosti goniti takve vlasnike.


Ovo je potpuno tačno. Kod nas stvarno ima mnogo nesavesnih ljudi koji imaju kućne ljubimce. Mada se nama čini da su Švajcarci, po običaju, preterali s ovim propisima, većina stvari u zakonu ima smisla.
Jedino ovi nosorozi, he, he... A da li zakon predviđa nešto za tarantule, guštere, zmije, ili u Švajcarskoj nema ovakvih egzotičnih ljubimaca?
ssvetlana92 ssvetlana92 22:48 12.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

mirelarado
Upravo zbog toga bi bilo dobro da zakon postoji, telefon na koji mogu da prijavim nedolično ponašanje prema životinjama...a ujedno se nadam da će da bude formirana i policija...zajedno sa veterinarima koji će po službenoj dužnosti goniti takve vlasnike.


Ovo je potpuno tačno. Kod nas stvarno ima mnogo nesavesnih ljudi koji imaju kućne ljubimce. Mada se nama čini da su Švajcarci, po običaju, preterali s ovim propisima, većina stvari u zakonu ima smisla.
Jedino ovi nosorozi, he, he... A da li zakon predviđa nešto za tarantule, guštere, zmije, ili u Švajcarskoj nema ovakvih egzotičnih ljubimaca?


To je izgleda preventiva, da nekom ne padne na pamet tako što!
ssvetlana92 ssvetlana92 22:51 12.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

To sve samo da bi neko uzeo psa. A ima li propis ili trening da neko postane roditelj?


Izvini, ali ovo moram da kažem.
Kome pada na pamet da poredi decu i životinje, neka se zamisli...makar malo!
Kakve to oni imaju veze, živo me zanima!?
dolybell92 dolybell92 05:48 13.12.2008

Re: Ovaj zakon je ok.

Pa bih svakome preporučila, bez obzira na zakon..da ode na neku obuku, raspita se šta je sve potrebno da bi se čuvao neki kućni ljubimac...ma koja vrsta bio.



Spiridon Spiridon 14:43 12.12.2008

ja kazem Cico lezi

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:35 12.12.2008

Re: ja kazem Cico lezi

Spiro, da te nema trebalo bi te od blata praviti...
dusanj92 dusanj92 17:50 12.12.2008

Re: ja kazem Cico lezi

Pre vise od 30 godina mojoj sestri Tanji donesu malo prase sa sela. Tanja je tada imala desetak godina i zivela u sred Beograda, Kosancicev venac. Prase su nazvali Vasa. Vasa je odrastao uz dva psa, nekoliko macaka, i ostalih sitnijih zivotinja. Izlazio je redovno da se proseta sa psima i uvek su se vracali kuci. Kada je presao 200 kilograma vrate ga na selo jer ipak nije se moglo vise u malom stanu. Vasa je pretvoren u krmenadle, a Tanja je dugo plakala.
Spiridon Spiridon 14:48 12.12.2008

izgubljen kucni ljubimac u centru Nisa

molim postenog nalazaca da se javi.

sifra: Dete place , nista ne jede

marco_de.manccini marco_de.manccini 15:51 12.12.2008

veliki nos vec imam

josh samo da se uvuchem nekako u shvajcarsku.
Spiridon Spiridon 15:56 12.12.2008

Re: veliki nos vec imam

josh samo da se uvuchem nekako u shvajcarsku.



evo nek ti Miki posalje garantno pismo, pa mozes i kod njega ...za pocetak, dok se ne snadjes =]
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:09 12.12.2008

Re: veliki nos vec imam

ma ne treba mi smeshtaj kod nikoga. samo da udjem u shvajcarsku, posle mi moraju naci smeshtaj, pa chak i devojku (nosorozi moje podvrste su drushtvene zhivotinje).
Spiridon Spiridon 16:23 12.12.2008

Re: veliki nos vec imam

pa chak i devojku



e onda bolje ne kod Mikija
mikimedic mikimedic 17:22 12.12.2008

Re: veliki nos vec imam

e onda bolje ne kod Mikija


Pa gde cemo ga onda Spiro? Kod tebe?

inace, sad sve moze na sengen.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:40 12.12.2008

Re: veliki nos vec imam

chekaj sad smo ozbiljni, jel' to kazhesh da je shvajcarska ushla u shengen?
mikimedic mikimedic 20:47 12.12.2008

Re: veliki nos vec imam

marco_de.manccini
chekaj sad smo ozbiljni, jel' to kazhesh da je shvajcarska ushla u shengen?


da.

[url=http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=12&dd=12&nav_category=78&nav_id=333892][/url]
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:04 12.12.2008

Re: veliki nos vec imam

sto mu gromova, najgora vest ikada. ikada. dosad sam mogao u shvajcarsku bez vize kako sam hteo i bio sam milion puta, a sad ne mozhe vishe. sad ce mi trebati viza. e necu ni da idem vishe dok se ne opasulje. chak i da nude pristojan stan i nepristojnu nosoroshkinju.
stari92 stari92 17:07 12.12.2008

Spira zaobilazi istinu (Manipulator)

Po Zakonu o javnom informisanju,čl.(koji god 'oćeš,a nije k'o u SAD čl.187)

U Nišu,bližoj i daljoj okolini,decenijama nisu primećeni divlji primerci životinjske vrste.
Sve izgibe poodavno.
Poznato je da,čak,ribolovci po povratku sa pecanja,odlaze u ribarnice,i ,,ulovom,, se
prezentuju komšiluku.
Istovremeno je,ulov,mrežama navaćan u mutno Dunavo i nekim jezerima,što nikako
nije prepreka za manipulaciju,jer je irelevantno sve dok ima r i b e.
(irelevantno je to što te vrste nikada,osim u neolitu možda,nisu egzistirale na ovim prostorima)

Iz svega gore navedenog proizilazi da je,kao i uvek,Spiridon naseo na patku,novinarsku,dabome.

(Press)
stari92 stari92 20:14 12.12.2008

Re: Spira zaobilazi istinu (Manipulator)

t i ss i n a
______________________

(R) : Objection !!!
- Topalgol injection !
______________________

U cilju daljeg procesuiranja neophodno neizbežno je izabrati
Veće Sudija,Sudije Porotnike itd.
Sa naše strane,Mi,predlažemo za VS :
-P.T.Brajović
-Budimchević (zam.)
te sudije porotnike :
-Ivana23
-M.Mancini
-Trenerović
-Vračarević
zbog polne,verske,kontinentalne,.. diskriminacije :
-Virgo Intelecta (Australia)
-Dušan (New York - proces Vasa Vs ..)
i,naravno,za interese majčice Rusije,a ima ih,predložiti možete
vi,svejedno je,ili Ja , identično je.

PROCES !
-----------------:
drug.clan drug.clan 22:22 12.12.2008

Re: Spira zaobilazi istinu (Manipulator)

stari92
t i ss i n a
______________________

(R) : Objection !!!
- Topalgol injection !
______________________

U cilju daljeg procesuiranja neophodno neizbežno je izabrati
Veće Sudija,Sudije Porotnike itd.
Sa naše strane,Mi,predlažemo za VS :
-P.T.Brajović
-Budimchević (zam.)
te sudije porotnike :
-Ivana23
-M.Mancini
-Trenerović
-Vračarević
zbog polne,verske,kontinentalne,.. diskriminacije :
-Virgo Intelecta (Australia)
-Dušan (New York - proces Vasa Vs ..)
i,naravno,za interese majčice Rusije,a ima ih,predložiti možete
vi,svejedno je,ili Ja , identično je.

PROCES !
-----------------:


posto je poznato da su nase komradovske motode odbrane i osude uspesne ja se nudim da besplatno zastupam optuzenog
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:40 12.12.2008

amerikanac ili Amerikanac?

Ovako si ti, Milutine, poceo tvoju zanimljivu pricu:

MilutinM
Moj nekadašnji kolega Mark, poreklom amerikanac, živi u Ženevi preko 20 godina.


Ne znam da li je to omaska ili si namerno stavio malo slovo oznacavajuci Markovu nacionalnu pripadnost.

Secam se, svako ko malo proucava srpske spomenike-krajputase (to su znamenja onima koji su bili izginuli u ratovima na pocetku XX veka, pa cija tela nisu sahranjena propisno, te je rodbina podizala spomenike pored puteva, svima na citanje i podsecanje) to zna, da na njima obicno pise da su onoga kome se spomenik podize ubili - "bugari". Ovo "bugari" je uvek sa malim pocetnim slovom, jer se nije htela davati vaznost gadnom neprijatelju, koji je ubijao srpske vojnike...

A Amerikanci su bezdusno bombardovali Srbe na kraju XX veka, pa mozda i ne zasluzuju da ih belezimo s velikim slovom, he, he, he...
dusanj92 dusanj92 17:55 12.12.2008

Re: amerikanac ili Amerikanac?

Amerikanci su bezdusno bombardovali Srbe


Hm... da li su neki drugi bombardovali Srbe sa vise osecanja, ili da li su Amerikanci bombardovali Irak sa puno osecanja. Moze li uopste da postoji gradacija u bombardovanu kad je rezultat isti.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:22 13.12.2008

Re: amerikanac ili Amerikanac?

Dusanj 92
...Hm... da li su neki drugi bombardovali Srbe sa vise osecanja, ili da li su Amerikanci bombardovali Irak sa puno osecanja. Moze li uopste da postoji gradacija u bombardovanu kad je rezultat isti.


O da, moze da postoji i zaista postoji gradacija u bombardovanju. Nisu sva bombardovanja ista.

Kada je NATO nas bombardovao 1999. godine, tadasnji francuski predsednik (cini mi se da je to bio Sirak)
je govorio da se "on licno mnogo trudio da ubedi Amerikance da ne bombarduju, recimo, mostove u Beogradu, niti sam centar grada", te su oni to nevoljko prihvatili i u Beogradu imali samo delimicna bombardovanja.
Dakle, nisu bombardovali na nacin kako su daleke 1945.godine bacili atomsku bombu na Hirosimu, na centar grada... sa izricitom namerom da ostvare sto veci moguc broj civilnih (i nevinih, naravno) zrtava....

Da, da, bombardovanja se razlikuju po gradaciji...
dusanj92 dusanj92 17:44 13.12.2008

Re: amerikanac ili Amerikanac?

Da, da, bombardovanja se razlikuju po gradaciji...


To je samo nesto sto ti zelis da verujes. Efekat stete ne menja cinjenicu da je bombardovanje obavljeno i steta nacinjena i postoje zrtve. Tadasnji predsednik Francuske nije kod mene dobio nikakve olaksavajuce poene za izbor meta.

Moje pisanje se odnosi na "bezdusno" bombardovanje sto je za mene apsurd na nivou "humanog" klanja ... i sl.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana