Pasosi, putovanja i pasosi

Tatjana Momčilović RSS / 12.12.2008. u 10:23

Iznenadila i rastuzila me ova vest.

Jos nema zakona da nam stari pasosi vaze i da mozemo da putujemo kuci i vratimo se sa starim pasosima.

Znaci i dalje nema zakona, a prethoni post koji sam pisala ohrabrio me je da mozemo da doputujemo i da se vratimo u zemlje u kojima zivimo.

Mozda ce zakon biti izglasan do 20.21.22. kada, vise manje, svi iz dijaspore planiraju da dodju kuci.

Ovo je molba, zelja i nada.

hvala

p.s.

izvinjavam se sto nema srpskih karaktera, ne pisem sa svog racunara 

 

 

 

 



Komentari (130)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

edi-va edi-va 10:56 12.12.2008

Ne razumem u cemu je problem?

Po vazecem zakonu, pasosi vaze do 31.12.2008.-me, znachi moze da se putuje.
Verovatno mislis na izmenu zakona po kojoj se vaznost starih produzava do 31.12.2009.-te, a bice izglasano po obicaju u 5 do 12.
Uostalom, mozze i u taj praznichni boravak u Srbiji da se uplanira i vadjenje novog pasosha ...


djcorto djcorto 14:12 12.12.2008

Re: Ne razumem u cemu je problem?

edi-va
Po vazecem zakonu, pasosi vaze do 31.12.2008.-me, znachi moze da se putuje.
Verovatno mislis na izmenu zakona po kojoj se vaznost starih produzava do 31.12.2009.-te, a bice izglasano po obicaju u 5 do 12.


Što ti, naravno, sigurno znaš? Poenta je u tome što svi mi koji smo NEGDE sa SRJ pasošima NE MORAMO da mislimo još i na to. Za to je plaćena vlada, Skupština, MIP ... i to dobro. Ja moram da mislim na svoj posao, a njihovo je da mi bar dokumenta važe i da Srbija bude u spisku zemalja koje postoje!!!!!

Moj utisak je da njih sve BOLI DUPE za sve nas. Možemo da crknemo, ko nam kriv.

edi-va
Uostalom, mozze i u taj praznichni boravak u Srbiji da se uplanira i vadjenje novog pasosha ...


Da, pogotovo ako se boravak poklapa sa praznovanjem u Srbiji ...
edi-va edi-va 15:28 12.12.2008

Re: Ne razumem u cemu je problem?

djcorto
edi-va
Po vazecem zakonu, pasosi vaze do 31.12.2008.-me, znachi moze da se putuje.
Verovatno mislis na izmenu zakona po kojoj se vaznost starih produzava do 31.12.2009.-te, a bice izglasano po obicaju u 5 do 12.


Što ti, naravno, sigurno znaš? Poenta je u tome što svi mi koji smo NEGDE sa SRJ pasošima NE MORAMO da mislimo još i na to. Za to je plaćena vlada, Skupština, MIP ... i to dobro. Ja moram da mislim na svoj posao, a njihovo je da mi bar dokumenta važe i da Srbija bude u spisku zemalja koje postoje!!!!!

Moj utisak je da njih sve BOLI DUPE za sve nas. Možemo da crknemo, ko nam kriv.

edi-va
Uostalom, mozze i u taj praznichni boravak u Srbiji da se uplanira i vadjenje novog pasosha ...


Da, pogotovo ako se boravak poklapa sa praznovanjem u Srbiji ...


Eto u mom sluchaju se poklapa ... a valjda postoje i konzulati i ambasade. Mozze i tamo da se reshi problem novog pasosha. Nego mislim da se malo vishe dizze prashina oko svega, zar je za poverovati da ce toliko nas van Srbije ostati bez vazecih pasosha???
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:30 12.12.2008

Re: Ne razumem u cemu je problem?

a valjda postoje i konzulati i ambasade. Mozze i tamo da se reshi problem novog pasosha. N

u Irskoj recimo ni konzulata ni ambasade:)
just for the record
drug.clan drug.clan 15:37 12.12.2008

Re: Ne razumem u cemu je problem?

a valjda postoje i konzulati i ambasade.


Evo razloga zasto je tako kriticno:

Samo u 20% konzulata su poceli izdavati pasose!
I u tim konzulatima gde su poceli izdavanje poceli su pre mesec dana a izrada traje dva meseca tako da niko nece dobiti pasos pre datuma kada svima isticu pasosi!
edi-va edi-va 15:46 12.12.2008

Re: Ne razumem u cemu je problem?

Aleksandar Stosic
a valjda postoje i konzulati i ambasade. Mozze i tamo da se reshi problem novog pasosha. N

u Irskoj recimo ni konzulata ni ambasade:)
just for the record


Nemoguce???

Mislim, verujem ti ... al' mi neverovatno zvuchi. Gde onda reshavash konzularna pitanja? Verovatno London ...

Ne verujem da cemo svi, kako neko dole reche, postati "kriminalci". Zato sam sigurna da ce se izglasati, samo naravno ne zuri se. Skupstina je blokirana amandmanima, malo se razvuklo. Sigurna sam da ce se izglasati, bas zbog svih nas koji boravimo u inostranstvu.
djukastofitjuka djukastofitjuka 15:51 12.12.2008

Re: Ne razumem u cemu je problem?

edi-va

...a valjda postoje i konzulati i ambasade. Mozze i tamo da se reshi problem novog pasosha.


Ti si zaista neupucen?
Konzulati jos ne izdaju nove pasose, "nemaju tehnickih mogucnosti".
edi-va edi-va 15:53 12.12.2008

Re: Ne razumem u cemu je problem?

djukastofitjuka
edi-va

...a valjda postoje i konzulati i ambasade. Mozze i tamo da se reshi problem novog pasosha.


Ti si zaista neupucen?
Konzulati jos ne izdaju nove pasose, "nemaju tehnickih mogucnosti".


Prvi konzulati koji su poceli izdavanje su bili Pariz i Düsseldorf, pre mesec dana sta vishe.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:19 12.12.2008

Re: Ne razumem u cemu je problem?

Mislim, verujem ti ... al' mi neverovatno zvuchi. Gde onda reshavash konzularna pitanja? Verovatno London ...

ili London ili nigde, dodjem u Bgd. Srecom, nisam imao potrebe dosad za njima, ali moj drug je nedavno dobio kcerkicu i mozes zamisliti kakav je zajeb. sad treba s detetom i zenom da se cima do Londona - a to znaci tri avionske karte, tri vize i sve ostalo, da ne pricam koliko u diplomatskim predstavnistima kostaju krstenice i slicno - da bi zavrsio papire...
thefreak thefreak 17:57 12.12.2008

Re: Ne razumem u cemu je problem?

edi-va
Po vazecem zakonu, pasosi vaze do 31.12.2008.-me, znachi moze da se putuje.
Verovatno mislis na izmenu zakona po kojoj se vaznost starih produzava do 31.12.2009.-te, a bice izglasano po obicaju u 5 do 12.
Uostalom, mozze i u taj praznichni boravak u Srbiji da se uplanira i vadjenje novog pasosha ...



Pa ko ce bre mesec dana da ceka pasos u Srbiji???Ljudi rade, imaju obaveze, dodju zezaju se, potrose lovu i pale nazad.
Milena Mitic Milena Mitic 04:53 13.12.2008

Re: Ne razumem u cemu je problem?

edi-va

Nemoguce???

Mislim, verujem ti ... al' mi neverovatno zvuchi.


evo nema ni ovde - Novi Zeland, a ja bas i ne mogu da 'skoknem' do Srbije na praznike po pasos....a u januaru treba da vadim US vizu i vizu za Keniju. i jel treba da razmisljam da li ce to biti uopste moguce jer moze da se ispostavi da imam 'nevazeci' pasos? a i ako ga izglasaju u minut do 12, koliko ce im jos minuta trebati da se o svemu tome obaveste druge zemlje pa ove obaveste svoje ambasade...a putovanja mi nisu turisticka vec jako bitna i vrlo VRLO sam besna na to ruglo sto sebe naziva drzavom (a odaziva se na Srbija)!
Spiridon Spiridon 11:05 12.12.2008

ja vec zvao ambasadu zbog ovog tvog teksta

i niko se ne javlja =]
Supermod Supermod 09:43 16.12.2008

mejlovi čitalaca


Preko rubrike kontakt/pišite nam takodje stižu mejlovi naših čitalaca koji se javljaju u vezi problema izdavanja pasoša u diplomatsko konzularnim predstavnništvima, koje ćemo ovde objaviti, a čitaocima poslati link na Blog i pozvati ih da se uključe u diskusiju.
Supermod Supermod 09:44 16.12.2008

Re: mejlovi čitalaca - 1.

Supermod

Preko rubrike kontakt/pišite nam takodje stižu mejlovi naših čitalaca koji se javljaju u vezi problema izdavanja pasoša u diplomatsko konzularnim predstavnništvima, koje ćemo ovde objaviti, a čitaocima poslati link na Blog i pozvati ih da se uključe u diskusiju.





Postovani,
obzirom da, i pored nekoliko pokusaja da dobijem informacije od nadleznih, i dalje "tapkam u mestu"- molio bih Vas da mi pomognete i saznate KADA ce se poceti sa izdavanjem novih pasosa u Konzulatu Srbije u Torontu.

Naime, jos nisam postao kanadski drzavljanin a stari (plavi) pasos mi istice ovih dana.

Zivim u Torontu i radim za kompaniju koja ce uskoro ocekivati od mene da cesto putujem u SAD. Mislim da Vam je vec jasno da zbog totalne nesposobnosti naseg drzavnog aparata lako mogu doci u situaciju da mozda i- izgubim posao.

Obracao sam se ministru za dijasporu Srdjanu Sreckovicu, Vladi Republike Srbije, naravno- pre toga nekoliko puta Konzulatu u Torontu- i na kraju i dalje NEMAM NIKAKVU INFORMACIJU:

- uvazeni ministar za dijasporu me nije udostojio ni odgovora (ili bar neko iz njegovog kabineta)- ne znam samo cemu onda ona e-mail adresa na njihovom sajtu;

- U Konzulatu NEMAJU POJMA kada ce se poceti sa prikupljanjem aplikacija za pasose - pre par meseci su rekli - verovatno pocetkom decembra, samo nisu precizirali - koje godine; naravno, Konzulat je otvoren za rad sa strankama radnim danom od 10 do 13 casova a ovde se ne moze tek tako izaci sa posla; na moje pitanje - zasto ne rade bar
dvokratno rekli su da "ne mogu jer moraju da postuju kanadske zakone", sto bi verovatno znacilo da npr. hrvatski Konzulat ne postuje ovdasnje zakone jer RADI DVOKRATNO...
By the way, cena starog, plavog pasosa bila je $310, ako se ne varam...

- iz Vlade Srbije su mi poslali uzvratni e-mail da je moja molba prosledjena MUP-u Srbije, i na tome je i ostalo- nisam se ni nadao odgovoru iz istog...

Zbog svega ovoga bih Vazs zamolio da, ako je moguce, saznate od nadleznih nesto o ovom problemu , za neke od nas ovde- vise nego gorucem...

Unapred hvala,

Toronto, Kanada
(ime i prezime poznati B92)
Supermod Supermod 09:46 16.12.2008

Re: mejlovi čitalaca - 2.

Supermod

Preko rubrike kontakt/pišite nam takodje stižu mejlovi naših čitalaca koji se javljaju u vezi problema izdavanja pasoša u diplomatsko konzularnim predstavnništvima, koje ćemo ovde objaviti, a čitaocima poslati link na Blog i pozvati ih da se uključe u diskusiju.





Postovani,

Vi ste jedini koji ce verovatno nesto pokusati da uradi.
Do dana danasnjeg nije donet zakon o produzenju vazenja starih pasosa.
Ako se to ne uradi od 01/01/09 nasa diaspora i gradjani ce se naci da nece moci da se normalno krece i putuje !
Molim Vas da pokusate da se Presedniku Republike i gospodinu Djelicu postavi pitanje sta ce da se radi onda ?

Pored svih problema sa kojima se susrecemo zar moramo da se nadjemo i u situaciji da smo "ilegalci" u inostranstvu, da gubimo status i posao ?

U mnogim zemljama EU ako vam ne vazi nacionalna putna isprava automatski i boravak prestaje da vazi (npr. Italija).
Nisam mogao da predpostavim da nasa vlada u zemlji nije ili nece da resi jedano takvo banalno pitanje kao sto je vazenje putnih izprava.

Hvala Vam na paznji.

DIASPORA
Italija
(ime i prezime poznati B92)
Supermod Supermod 09:47 16.12.2008

Re: mejlovi čitalaca - 3.

Supermod

Preko rubrike kontakt/pišite nam takodje stižu mejlovi naših čitalaca koji se javljaju u vezi problema izdavanja pasoša u diplomatsko konzularnim predstavnništvima, koje ćemo ovde objaviti, a čitaocima poslati link na Blog i pozvati ih da se uključe u diskusiju.





Postovani,

ja sam jedan od mnogobrojnih gradjana Srbije koji imaju problem sa strirm (plavim) pasosima, a posto trenutno zivim u inostranstvu ne mogu da dobijem novi. S tim u vezi pozvala sam Ministarstvo spoljnih poslova Srbije da dobijem informaciju o vazenju plavih pasosa. Kako je taj pokusaj dobijanja informacije prosao, mozete procitati u pismu ispod koje sam poslala na adresu Ministarstva.

Moj predlog za temu je: kako izgleda komunikacija gradjana sa drzavnim organima, kako da gradjani dobiju informacije i usluge, da li postoje neke drzavne sluzbe koje su po tom pitanju ipak bolje od Ministarstva spoljnih poslova? Dakle, iskustva gradjana, stavovi drzavnih sluzbenika.

pismo koje sam poslala Ministarstvu:


Postovani,

dana 13.12.2008.e nazvala sam telefonom Vase Ministarstvo da se raspitam o vazenju plavih pasosa. Tom prilikom razgovarala sam sa tri Vasa sluzbenika, nazalost nikome ne znam ime jer, za razliku od njihovih kolega u Evropi, Vasi sluzbenici se ne predsatvljaju kada se jave na telefon. To je ujedno i moja prva zamerka.

Prvi sluzbenik sa kojim sam razgovarala nije mogao da mi da informaciju o vazenju plavih pasosa (sto smatram svojevrsnim skandalom buduci da mi nije jasno ko gradjane treba da informise o tome ako ne Ministarstvo njihove drzave- Srbije). Tom prilikom mi je rekao da se javim kasnije popodne kad sazna, sto sam i uradila.

Pri sledecem pozivu sam dobila Vasu sluzbenicu, koja je, nakon sto sam iznela razlog svog poziva, pocela da vice i histerise. Necu ulaziti u detalje poziva ovom prilikom, ali me zanima zasto je Vasim sluzbenicima takvo ophodjenje dopusteno? Vi ste placeni od poreza koji Vam daju gradjani, medju njima i ja i moja porodica, medjutim ponasanje Vaseg sluzbenika to ne odrazava. Dalje, gospodja je tvrdila da Vase Ministarstvo nije nadlezno za gradjanske vec samo za diplomatske pasose, da bih je ja opovrgla time sto sam joj prepricala prethodni razgovor sa prvim sluzbenikom gde je njen kolega rekao da jesu nadlezni. Na to je rekla da Ministarstvo spoljnih poslova ipak
jeste nadlezno, ali ne i njeno odeljenje. Zasto gospodja zaposlena u vasem Ministarstvu svesno daje lazne informacije?

I na kraju, treci sluzbenik sa kojim sam razgovarala mi je rekao da su pasosi produzeni do kraja 2009.e godine i da je potpuno siguran u to, da bih ja dva dana nakon toga procitala vest da pasosi nisu produzeni.
Znaci, na kraju sam od Vaseg Ministarstva dobila i netacnu informaciju.

Molim Vas da mi odgovorite na sledeca pitanja:

1. Da li je Vasim sluzbenicima dozvoljeno vikanje, histerisanje i uopste takva neprimerenba komunikacija? Ako nije, kome da se zalim na ovo?

2. Da li je Vasim sluzbenicima dozvoljno davanje netacnih informacija? Ako nije, kome da se zalim?

3. Da li je Vasim sluzbenicima dopusteno nepoznavanje najosnovnijih podataka iz delatnosti Vaseg Ministarstva? Kome da se zalim zbog toga?

Ako ovo nije adresa za takva pitanja, molim da me uputite na neku koja jeste.

Ovo pismo prosledicu i novinskim i televizijskim kucama, u nadi da ce tako nasa komunikacija doci i do drugih zainteresovanioh gradjana sa slicnim problemima.

Vas gradjanin,
(ime i prezime poznati B92)

MilutinM MilutinM 11:09 12.12.2008

Pasoš

Ja dolazim, pa šta bude. Po cenu da me zadrže u Srbiji dok ne dobijem novi (xe, xe)
edi-va edi-va 15:25 12.12.2008

Re: Pasoš

MilutinM
Ja dolazim, pa šta bude. Po cenu da me zadrže u Srbiji dok ne dobijem novi (xe, xe)



Isto
mariopan mariopan 13:30 13.12.2008

Re: Pasoš

MilutinM
Ja dolazim, pa šta bude. Po cenu da me zadrže u Srbiji dok ne dobijem novi (xe, xe)

I moj sin i snajka i deca dolaze pa sta bude
On je proletos dolazio samo zbog pasosa da ga ne ceka dva meseca od konzulata i dobio je , naravno , stari pasos jer nove nisu izdavali.

Sada planiraju PUT PO CELOJ EVROPI a ovde dolaze samo na jedan dan, uzeli su slobodne dane i polaze 26 a vracaju se 12 januara, koje ce probleme tako sasve decom da imaju usput jer moj sin ima nas stari pasos? Upravo sam iamla muke da ga ubedim da je pasos od proletos sada NEVAZECI...on ne moze da veruje.

Uzgred , ovo putovanje su odavno zeleli i planirali ali je jednom odlozeno zato sto moj sin nije dobio vizu Poljske u koju su takodje hteli da odu i onda su odustali. sada su se spremili iz sve snage i onda ..nista ? Bojim se da ce srcko da ga strefi ako mu se neki problemi pojave zbog njegovog pasosa koji je uredno izvadio proletos ovde u Srbiji.

On kaze da dolazi pa sta bude , ali se bojim da ce samo ovde da se zaglave jer druge zemlje nece hteti da ga puste sa "nevazecim pasosem".....sramota bre od drzave i smejurija.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:45 12.12.2008

...all over bascarsija!

ma grcki scenario, i kvit
Don Quijote Don Quijote 12:35 12.12.2008

Re: ...all over bascarsija!

Aleksandar Stosic
ma grcki scenario, i kvit


ma ne,mislim da je najbolje resenje opsta gradjanska neposlusnost, znaci niko da ne placa nista, ni telefone, ni struju, ni poreze, ni kazne, ni takse ma nista....najveci udarac gospodi pijavicama, ovako boli ih uvo sto ce neko da se bije sa zandarmima to ih apsolutno ne dotice, jedino sto cemo stetu nastalu opet placati mi poreski obveznici
ovako lepo ne dam pare, najefektivnije, nema love za debele guzice, nema love za 316 miliona zaposlenih na drzavnim jaslicama, a kad nema love onda moze sve da se uradi... i ovako pare od poreza i sl. sluze ISKLJUCIVO za debele guzice i soc mir nikako za ono za sta su predvidjene tako da i nama nikakva steta
a ovo oko pasosa i za to ih prosto zabole, siguran sam da im to prosto ne pada na pamet da li ce neko imati problema sto gospoda ne mogu da promene zakon uostalom sta ih i briga mi smo im to i dozvolili
POTPISUJEM DA JE OVO NAJGORA ZEMLJA U EVROPI BEZ DILEME, KO JE VAN NJE NEK TAMO I OSTANE KO MOZE DA IDE NEKA BEZI GLAVOM BEZ OBZIRA JER SE PORED OLOSA NE MOZE OPSTATI AKO I SAM NE POSTANES OLOS,
tuzno da tuznije ne moze...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:07 12.12.2008

Re: ...all over bascarsija!

POTPISUJEM DA JE OVO NAJGORA ZEMLJA U EVROPI BEZ DILEME, KO JE VAN NJE NEK TAMO I OSTANE KO MOZE DA IDE NEKA BEZI GLAVOM BEZ OBZIRA JER SE PORED OLOSA NE MOZE OPSTATI AKO I SAM NE POSTANES OLOS,
tuzno da tuznije ne moze...

gde si bio kada je bilo napotrebnije
djcorto djcorto 14:00 12.12.2008

Re: ...all over bascarsija!

Don Quijote
KO JE VAN NJE NEK TAMO I OSTANE KO MOZE DA IDE NEKA BEZI GLAVOM BEZ OBZIRA JER SE PORED OLOSA NE MOZE OPSTATI AKO I SAM NE POSTANES OLOS,
tuzno da tuznije ne moze...


Ovaaaaj ... znaš kako, ima tu malecki problem ... naime, ako prestane da mi važi pasoš, ne da ću da ostanem ovde, nego možemo i koLJektivno da budemo deportovani kao lica bez dokumenata. Baš simpatično.

Tako da ... ako si NEGDE a nemaš i ne možeš (ili nećeš ...) da dobiješ pasoš tog NEGDE, onda ... nadaj se preostalih 20 dana.

Lako je vama što putujete u Srbiju. Tj, lakše nego nama što ne možemo da putujemo.
Don Quijote Don Quijote 14:27 12.12.2008

Re: ...all over bascarsija!

djcorto
Don Quijote
KO JE VAN NJE NEK TAMO I OSTANE KO MOZE DA IDE NEKA BEZI GLAVOM BEZ OBZIRA JER SE PORED OLOSA NE MOZE OPSTATI AKO I SAM NE POSTANES OLOS,
tuzno da tuznije ne moze...


Ovaaaaj ... znaš kako, ima tu malecki problem ... naime, ako prestane da mi važi pasoš, ne da ću da ostanem ovde, nego možemo i koLJektivno da budemo deportovani kao lica bez dokumenata. Baš simpatično.

Tako da ... ako si NEGDE a nemaš i ne možeš (ili nećeš ...) da dobiješ pasoš tog NEGDE, onda ... nadaj se preostalih 20 dana.

Lako je vama što putujete u Srbiju. Tj, lakše nego nama što ne možemo da putujemo.


mislio sam malo vise generalno, ne po pitanju ovog problema....inace sam ziveo preko i vratio se ovde pun entuzijazma pre par godina, bad move, sad bih iz svoje koze najradije, ili da se samozapalim ispred vlade kao jan palac u ceskoj...

inace naravno da je ovo nezgodno i da ljudima i tamo i 'vamo pravi veliki problem no to odgovorne ne tangira previse...
inace nije valjda ovi promene zakon u skupstini u 13h a u 13:05 vec vazi, ima tu valjda neka procedura, sluzbeni glasnik, objava pa to traje par dana itd itd mada priznajem da proceduru ne znam ovo mi samo zvuci kao logicno...
edi-va edi-va 15:35 12.12.2008

Re: ...all over bascarsija!

dicorto
Ovaaaaj ... znaš kako, ima tu malecki problem ... naime, ako prestane da mi važi pasoš, ne da ću da ostanem ovde, nego možemo i koLJektivno da budemo deportovani kao lica bez dokumenata. Baš simpatično.


Ne znam u kojoj zemlji boravish, ali ne vezuje se boravak iskljuchivo za vezzecu putnu ispravu. U Nemachkoj postoji takozvani Reisedokument, koji sluzzi kao putna isprava u koju se prenosi boravishna viza u sluchaju da konzulat ili ambasada odbiju produzetak pasosa (razlog nebitan), ili u sluchaju gubitka putne isprave, a vazilo bi i u ovom slucaju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:56 12.12.2008

Re: ...all over bascarsija!

Slazem se sa tobom Don Quijote od reci do reci. Srpske politicare nikad nisu ni zanimali gradjani i njihovi pojedinacni zivoti nego samo 'srpski narod' kao kolektiv i 'srpske teritorije', a primera imamo koliko neces, od osnivanja raznih Krajina, preko unizavanja izbeglica, od Kosova i slavnih 15% srpske teritorije do tamosnje administracije koja prima dvostruke prihode. Stvarno, jedino resenje je opsta neposlusnost gradjana i to ne samo prema sadasnjoj vlasti vec i opoziciji, jer kod njih vazi pomalo modifikovan cika Jovin princip "gde ja stadoh ti produzi, jos smo duzni pa jos zaduzi".

Iskreno se nadam za tebe da ces uspeti da nadjes nacin da ponovo napustis tu crnu rupu od zemlje, jer mogu zamisliti kakav je tek osecaj kad naidjes na tako veliko razocarenje.
aguero aguero 12:37 12.12.2008

Napred nasi

.....bez pasosi!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:52 12.12.2008

ima pasoš, nema viza

sanidej sanidej 12:53 12.12.2008

Mislim da će vlada na kraju neku uredbu...

Najverovatnije će biti uredbe... Ili ja sanjam o tome.

Moj problem je da ja ne putujem u Srbiju kada su praznici. Ovog puta u januaru idem na dve nedelje na Maldive, kao kasniji medeni mesec... Putovanje košta koliko košta, ali mi se kosa na glavi diže od svega ovoga što se dešava...

Ako zaglavim negde između Švedske i Maldiva račun šaljem ovim nesposobnjakovićima koji su i doneli GLUP zakon u prvom redu. Najgore je to što mi treba još 1 godina da dobijem lep crveni švedski pasoš, ali kad ga se dočepam neću se odvajati od njega... Spavaću sa njim.

Ostaje samo nada.
drug.clan drug.clan 13:23 12.12.2008

kriminogena vlada

I u slucaju da ljudi ne putuju nigde za praznike, nedonosenje zakona o produzetku vazenja starih pasosa ce skoro milion nasih ljudi koji borave u inostranstvu kriminalcima. Procena je da u inostranstvu zivi skoro milion ljudi iz srbije koji nemaju jos uvek pasos zemlje u kojoj su.

Kako vlast jedne drzave preko noci lako napravi milion kriminalaca!
djcorto djcorto 14:07 12.12.2008

Re: kriminogena vlada

drug.clan
I u slucaju da ljudi ne putuju nigde za praznike, nedonosenje zakona o produzetku vazenja starih pasosa ce skoro milion nasih ljudi koji borave u inostranstvu kriminalcima. Procena je da u inostranstvu zivi skoro milion ljudi iz srbije koji nemaju jos uvek pasos zemlje u kojoj su.

Kako vlast jedne drzave preko noci lako napravi milion kriminalaca!


Ajd kriminalci ... bivao sam ubica muslimana, ratni zločinac, etnički čistač ... zahvaljujući ONOJ vlasti ONOMAD. Tako da mu kriminalac dođe pohvalno.

Nego ljudi ima da pogube poslove. Recimo piloti. Bilo ko ko mora da putuje u okviru posla. Većina ljudi da ode do gazde i kaže mu "moram po novi pasoš, vraćam se kad se vratim" bilo bi "dobro, da vidimo šta smo imali ...". Pakuj se i doviđenja. Inače se masovno otpušta, recimo ovde u Emiratima, samo se traže dobri razlozi.

GRRRRRRR!
loshmi021 loshmi021 13:56 12.12.2008

....

pa govorili su do kraja `09 .... mada kakva je organizacija drzave ..... da ne krecem........
Spiridon Spiridon 16:01 12.12.2008

..

evo sad javili na Studiju B da ce 2011 moci da se putuje sa zdravstvenim knjizicama. Overenim doduse.
edi-va edi-va 16:08 12.12.2008

Re: ..

Spiridon
evo sad javili na Studiju B da ce 2011 moci da se putuje sa zdravstvenim knjizicama. Overenim doduse.



audrey92 audrey92 17:31 12.12.2008

Re: ..

Spiridon
evo sad javili na Studiju B da ce 2011 moci da se putuje sa zdravstvenim knjizicama. Overenim doduse.


Dobar vic! Sa zdravstvenom knjizicom, hahaha! A sta je sa kartom mladih izvidjaca (ako je vazeca)?
MilutinM MilutinM 18:03 14.12.2008

Re: ..

A sta je sa kartom mladih izvidjaca (ako je vazeca)?

Mi pičimo kao ludi. Nema granica za nas


49 41 49 41 16:49 12.12.2008

Tatjana

putuj Igumane, ne brini za Manastir!

Da se ne vracam u pricu, kroz koju sam prosao i slicne strahove koje sam imao.
Tada sam vukao, kcerku iz tog istog Minhena; da vidi prvi put svoju babu; a, babi da ispunim poslednju zelju - pre nego sto umre - da vidi makar i samo jos jednom svoju unuku.
Unuku nije videla 5 godina.

Birokratija je svuda ista i smrdljiva.
nema_nja nema_nja 17:12 12.12.2008

banana republika

... i dok se politicari i dalje bave priblizavanjem Evropskoj Uniji, mozda bi bolje bilo da se posvete odaljenju od "bana republike"...
... ili je upravo izglasavanje zakona o bananama to koje zauzima toliko mesta na dnevnom redu skupstine...

mozda je ok ako svi mi iz inostranstva uzmemo po nekoliko meseci godisnjeg odmora, pa da mozemo da ih provedemo u redovima za salterima policijskih stanica dok gospodje koje umsto da izdaju pasose koketiraju sa nesrecnicima koji moraju da ih gledaju i povladjuju im, i dok iste biraju koja je pesma sledeca da se pusti u sali, ne bi li svima valjda bilo lepse...

gordanac gordanac 17:31 12.12.2008

---

Biće glasanje, ne birinite.
Biće produženja važenja "plavih pasoša" do kraja 2009.
Čim bude određen Dan za glasanje - obavestiću vas.
Zakazeće se još jedna sednica do kraja ove godine (osim ove Treće koja je trenutno u u toku i na čijem je Dnevnom redu Predolg zakona o kom je reč) tako da je glasanje o tom Predlogu zakona - neminovno.
sanidej sanidej 17:41 12.12.2008

Re: ---

Kada ste već tu, imam jedno pitanje.

Gospodin Đelić je rekao da će izdavanje pasoša u dijaspori koštati kao i u Srbiji + 10€.
Ali sam na sajtu konzulata videla da je cena ustvari 51€.

Ja sam računala ovako:
Cena izdavanja pasoša u Srbiji je oko 2500 din. Nisam sigurna da li je više. Kada se to podeli sa 80 (računajući da je 1€=80 din) i dodajući 10 € to je 41.25€. Odakle onih 51€ u konzulatu?
Da li još uvek imate veze sa političkom elitom? Koga treba pitati o tome? (Nisam upoznata sa širom političkom scenom iskreno)

Meni nije do tih 10€, već do principa. Ako je +20€ OK. Ovako nekako mi se čini da sam prevarena.

Pozdrav sa kišnog i mračnog severa.
aquariusoptimist aquariusoptimist 17:45 12.12.2008

Re: ---

sanidej
Kada ste već tu, imam jedno pitanje.

Gospodin Božić je rekao da će izdavanje pasoša u dijaspori koštati kao i u Srbiji + 10€.
Ali sam na sajtu konzulata videla da je cena ustvari 51€.

Ja sam računala ovako:
Cena izdavanja pasoša u Srbiji je oko 2500 din. Nisam sigurna da li je više. Kada se to podeli sa 80 (računajući da je 1€=80 din) i dodajući 10 € to je 41.25€. Odakle onih 51€ u konzulatu?
Da li još uvek imate veze sa političkom elitom? Koga treba pitati o tome? (Nisam upoznata sa širom političkom scenom iskreno)

Meni nije do tih 10€, već do principa. Ako je +20€ OK. Ovako nekako mi se čini da sam prevarena.

Pozdrav sa kišnog i mračnog severa.


Ja ne znam odakle ovo , da pasos kosta 10 evra.
U Washington DC srpskoj ambasadi pasos kosta 250 $, znam 100 %.

I dalje traze ono famozno drzavljanstvo iz sela.
drug.clan drug.clan 17:51 12.12.2008

Re: ---

aquariusoptimist


Ja ne znam odakle ovo , da pasos kosta 10 evra.
U Washington DC srpskoj ambasadi pasos kosta 250 $, znam 100 %.

I dalje traze ono famozno drzavljanstvo iz sela.



To onaj stari plavi kosta tako puno. Valjda je mnogo bolji od novog :)

A za ovo uverenje zar nisu vec rekli da nece vise traziti da nije starije od 6 meseci? Gde na belom ili crnom svetu ima ta pljacka da ti dokumenti u kojima se nista ne moze promeniti vrede samo 6 meseci?
aquariusoptimist aquariusoptimist 17:56 12.12.2008

Re: ---

Prijatelju moj,
moj drug koji nema americko drzavljanstvo (za razliku od moje srece) je rodjen 1969. i to ga kvalifikuje da mora da trazi to drzavljanstvo iz sela gde je rodjen njegov otac. Na stranu sto on ni ne zna gde je to selo, nikad ga nije ni video, a i njegov otac tamo nije bio 20 i vise god. ko zna da li to selo jos postoji.
Ali uverenje o drzavljanstvu se jos uvek trazi, mi smo bili u Kalorama strit pre jedno 3 meseca zbog njegovog pasosa. Pozdravljam g. Dejana Djurica iz nase ambasade u W.DC i zahvaljujem na nesebicnoj pomoci.
sanidej sanidej 18:01 12.12.2008

Re: ---

Pa to je u Evropi ovako. Počelo je u dve ambasade (bar na sajtu piše) izdavanje novih pasoša link. Na tom sajtu sam pronašla o izdavanju novih pasoša. Ima i šta traže pa se pripremite. U Švedskoj još nisu krenuli, naravno.

Cena je 51€.
Znam da ćete reći da tražim dlaku u jajetu za tih 10€ ali gospodin Đelić (nje Božić) rekao: cena u Srbiji i 10€ za poštanske stvari valjda.
Znam koliko su skupi bili prethodni pasoši ali ja sam osoba koja drži do reči i to očekujem i od političara. Bar u ozbiljnoj državi.

jumping_genes jumping_genes 19:14 12.12.2008

Re: ---

gordanac
Biće glasanje, ne birinite.
Biće produženja važenja "plavih pasoša" do kraja 2009.
Čim bude određen Dan za glasanje - obavestiću vas.
Zakazeće se još jedna sednica do kraja ove godine (osim ove Treće koja je trenutno u u toku i na čijem je Dnevnom redu Predolg zakona o kom je reč) tako da je glasanje o tom Predlogu zakona - neminovno.


Gospodjo Potpredsenice Narodne Skupstine Srbije, akademska koleginice i bivsa sugradjanko,

Uz svo duzno postovanje, mislim da nam je svima dosta futura. (BRE!)
Sta znaci:"Bice"? Ne zanima me nista u futuru. Ovde se radi o stvarima koje su trebale biti sredjene odavno. O njima biste trebali pricati u proslom a ne u buducem vremenu. Kao gradjanin Srbije, zahtevam rad za koji ste placeni i shodno tome rezultate.
Prava je sramota videti kako nam se ovde serviraju besmislice i opravdanja kojima mesta jednostavno nema!

Srdacan pozdrav uz nadu da ce 'da bude'.
gordanac gordanac 19:18 12.12.2008

Re: ---

sanidej:
Kada ste već tu, imam jedno pitanje.


Evo nekih odgovora:

DKP koji za sada primaju zahteve su Diseldorf, Pariz i Beč.
Cena obrasca u zemlji je 2000 din. + 180 din.
U DKP je cena veća zbog konzularnih troškova, ali čini mi se da ne prelazi 50 eura.
Rok je uprosečen na 15 dana, od dana prijema zahteva do izdavanja isprave.
Do sada je izdato oko 120 000 biometrijskih pasoša.
Nedeljno se izdaje oko12 000 putnih isprava.
Lična karta se može "izvaditi" istovremeno sa novom putnom ispravom. (Lična larta je obavezan dokument državljana Srbije, putna isprava - nije, naravno)
Oko 12 % stanovništva Srbije poseduje važeću putnu ispravu.
Izdato je u Srbiji (ukupno, obnovljene, zamenjene, popunjene, istekle,..) oko 3 700 000 putnih isprava (u proseku oko pet putnih isprava po jednom vlasniku putnih isprava (i punoletni i maloletni)

Što se tiče sednice skupštine, ovaj Predlog izmena Zakona o putnim ispravama nalazi se na Dnevnom redu, sednica je počela 5.11.2008, to je Treća redovna sednica u jesenjem redovnom zasedanju i ima 14 tačaka dnevnog reda, a "pasoši" su bili 12.tačka. (kolokvijalno: šest pravosudnih zakona, prekršaji, javne nabavke, depoziti, pasoši, banke, službenici, udruženja....))

Skupština glasa u Danu za glasanje koji se određuje kad se završi rasprava u načeku i pojedinostima po svim tačkama dnevnog reda i tada se glasa - o svemu.
Trenutno smo završili "raspravu u pojedinostima" (amandmani) o javnim nabavkama, od broja podnetih amandmana zavisi dužina rasprave (na sve tačke dnevnog reda podneto je oko 550 amandmana, najveći deo smo raspravili, glasaćemo iduće nedelje i odmah nastaviti sa novom sednicom (rasprava o nepoverenju Vladi, Budžet i pripadajući zakoni i sve ostalo što je u proceduri.
Jedino o Budžetu može da se glasa "preko reda", sve ostalo dolazi na glasanje kad se završi rasprava po svim tačkama.
gordanac gordanac 19:25 12.12.2008

Re: ---

..bivsa sugradjanko,

Ne znam odakle ste vi, ali ja živim u Novom Sadu oduvek, putujem za Beograd svaki radni dan i nemam namere da menjam Novi Sad za bilo koji grad na planeti (a i šire, bogme!)
Uz svo duzno postovanje, mislim da nam je svima dosta futura. (BRE!)
Sta znaci:"Bice"? Ne zanima me nista u futuru. Ovde se radi o stvarima koje su trebale biti sredjene odavno. O njima biste trebali pricati u proslom a ne u buducem vremenu. Kao gradjanin Srbije, zahtevam rad za koji ste placeni i shodno tome rezultate.
Prava je sramota videti kako nam se ovde serviraju besmislice i opravdanja kojima mesta jednostavno nema!

Pokušala sam i na prethodnom i na ovom postu da objasnim pravila procedure i toka skupštinskih zasedanja.
"Biće" znači da se glasa po okončanju rada sednice koja je u toku u Danu za glasanje i neminovno je da bude u decembru jer će biti još jedne sednice do kraja godine na kojoj će se raspravljati o nepoverenju Vladi i Budžetu za 2009.

Ne serviram nikakve besmislice, a pogotove ne serviram opravdanja - samo mi se učinilo da bi bilo dobro objasniti način na koji skupština radi i zašto glasanja o "pasošima" mora biti u decembru, jer to ne zavisi ni od čije volje, već od procedure.
matityahu matityahu 21:47 12.12.2008

Re: ---

hvala (gordanac) na iscrpnim, informativnim, znalackim, interesantnim i korisnim odgovorima sto nije prvi put.
Super! Postovanje
matija
drug.clan drug.clan 22:50 12.12.2008

Re: ---

matityahu
hvala (gordanac) na iscrpnim, informativnim, znalackim, interesantnim i korisnim odgovorima sto nije prvi put.
Super! Postovanje
matija


Hvala na obavestenju!

eh kada bi se bar jos neko od danasnjih politicara udostojio da na bilo koji nacin dvosmerno komunicira sa narodom koji ga je izabrao mozda bi od ove zemlje i bilo nesto ovako spala knjiga na jedno slovo kojem smo veoma zahvalni !
sanidej sanidej 23:27 12.12.2008

Re: ---

Zahvaljujem na odgovorima. Nadam se da će biti izdavanja tih famoznih pasoša i ovde u Stockholmu uskoro.

Ja vam ipak dajem link ka konzulatu koji izdaje pasoše i tamo piše 51€.To nije neka suma naravno, računajući i da će konverzija u švedskim krunama biti još neki plus.

Samo zbog nesmotrenih izjava ja se uvek podsetim zašto sam pobegla.

Zverilla Zverilla 11:53 13.12.2008

Re: ---

na papiru i u statistikama, srbija samo sto nije usla u EU.

a da vidimo kako to izgleda u praksi.

25og septembra podneo sam zahtev za izdavanje pasosa. 12e
(naravno pre toga sam morao iz srbije da dobavim krstenicu, drzavljanstvo i mozda jos ponesto. to se onda sve posalje nazad u srbiju.)

onda sam cekao do pocetka decembra da mi se odobri izdavanje pasosa. (tj. oko 2.5 meseci)

odobrenje = 1 fax iz srbije gde pise - moze. usput, u tom nazovi dokumentu (jer na primer, fax moje krstenice bi bio odbijen u ma kom zahtevu, jer u srbiji fax nije vazeci dokument) koji je stigao je pisalo da sam izgubio pasos i da je ok da mi se da novi, iako sam moj stari i u decembru vec neko vreme nevazeci pasos drzao u ruci.

e onda sam za zadovoljstvom izbrojao jos 188e i dobio plavi pasos koji vazi do 31.12.2008. po vazecem zakonu. sluzbenik koji mi je izdavao pasos me je tugaljivo pogledao i reko - pa ako ne moras, bolje ne uzimaj, valjda cemo od februara poceti da primamo zahteve i za ovaj novi, crveni.

da ne bude da je takav provod samo u inostranstvu, dacu vam i primer moje drugarice (beograd, zvezdara, septembar):
- podnela zahtev za novu licnu kartu. cekala 15 dana, dosla da preuzme, cip ne valja. cekaj jos 15 dana. cip opet ne valja. jos 15 dana, dobila ispravnu. (naravno, ne daj boze da neko proveri dal cip radi, u trenutku dok pravi licnu kartu.)
- promeni sprat u istoj zgradi sa zeljom da preda zahtev za novi pasos. odbijena jer sluzba za nove pasose nema citac za nove licne karte. cekaj jos mesec dana, valjda ce stici. stigao. al za mesec dana.

cela procedura je trajala samo 2.5 mesca i 3-4 dana provedena u redovima.
(a iz vesti cuveni sup novi sad ne zelim ni da zamislim)

stoga, sledeci put umesto kopiranja besmislenih statistika, bolje se informisite kakva je zapravo situacija.

prijatan vam dan i jos prijatniji rucak u skupstini! (slobodno uzmite nesto na moj racun, ne kaze se dzabe 'kud tele tud i uze', pa kad sam vas vec dotirao za nerad, mogu da vas dotiram i za klopicu)

zverilla

ps. praznike ipak ne dolazim, jer mi nesto govori da ce skupstina raspravljati jos 2-3 dana o poslovniku a onda ce shvatiti da ide sveti nikola, jer sto je sveti nikola gori od svetog arandjela kad takodje niste radili, a gde je slava tu je i nova godina, pa bozic, pa srpska, pa sveti sava, ihaaaaj. a ako nedajboze jos jednom pretresu kucu darka mladica, nece biti usvojen ni budzet, kamoli pasosi. (i onda nek neko kaze da skupstina ne vodi racuna o interesima gradjana. barem nekih tj.)

pps. po mojim statistikama, pre neki dan je skupstina vredno radila do 2 po ponoci. naravno, tema je bio poslovnik.

EDIT:
videh sada da odgovorno tvrdite kako se stari vise ne izdaju. e vidite, ja sam plavi dobio pre 3-4 dana. da li to znaci da sam ja gradjanin drugog reda samo zato sto ne zivim u srbiji? ili da nisam gradjanin? da sam nesto trece? (iskreno - osecam se diskriminisano po vise pitanja. placam vise, dobijam bezvrednu stvar. usluga nula za te pare)
gaston92 gaston92 21:26 13.12.2008

Re: ---

(iskreno - osecam se diskriminisano po vise pitanja. placam vise, dobijam bezvrednu stvar. usluga nula za te pare


U nasem konzulatu u Sidneju, kad god odete nesto da zavrsite (npr. da izvadim krstenicu i sl.), oni ti kazu da bolje nadjes nekog u Srbiji da ti to zavrsi tamo, jer ako ide preko njih (konzulata), moze da potraje i do godinu dana !!! Da ne pricam o tome kako sluzbenik na salteru pusi cigaru i razgovara mobinim o nekakvim krevetima koje treba da nabavlja, dok mi (stranka) cekamo da on prvo zavrsi.
gordanac gordanac 21:54 13.12.2008

Re: ---

Zverilla:
a da vidimo kako to izgleda u praksi.

25og septembra podneo sam zahtev za izdavanje pasosa. 12e
(naravno pre toga sam morao iz srbije da dobavim krstenicu, drzavljanstvo i mozda jos ponesto. to se onda sve posalje nazad u srbiju.)

videh sada da odgovorno tvrdite kako se stari vise ne izdaju. e vidite, ja sam plavi dobio pre 3-4 dana. da li to znaci da sam ja gradjanin drugog reda samo zato sto ne zivim u srbiji? ili da nisam gradjanin? da sam nesto trece? (iskreno - osecam se diskriminisano po vise pitanja. placam vise, dobijam bezvrednu stvar. usluga nula za te pare)

e onda sam za zadovoljstvom izbrojao jos 188e i dobio plavi pasos koji vazi do 31.12.2008. po vazecem zakonu. sluzbenik koji mi je izdavao pasos me je tugaljivo pogledao i reko - pa ako ne moras, bolje ne uzimaj, valjda cemo od februara poceti da primamo zahteve i za ovaj novi, crveni.

Evo još jednom : izdavanje "plavih" pasoša je prestalo 02.11.2008. Vi sami kažete da ste zahtev podneli 25-09-2008. i oni kojima ste podneli zahtev - postupali su po njemu. Besmisleno? Neefikasno? Trebalo je drugačije? - O tome se svemu može razgovarati, i "naknadno" analizirati da li su DKP mogli i smeli da postupaju drukčije. Ono što nije moguće je da na osnovu te procedure i moje tvrdnje da se od 02.11.2008. "izdaju" samo novi pasoši "izvlačite" tvrdnje i ocene koje jeste napisali u citiranom delu komentara. To je, naravno, vaše pravo, ali - nema veze sa činjenicama.
stoga, sledeci put umesto kopiranja besmislenih statistika, bolje se informisite kakva je zapravo situacija.

Govorite iz predrasude da ja NE ZNAM kakva je situacija i da NE ZNAM u kojim sve lokalnim sredinama je kvalitet usluga koje MUP pruža - različit. Znam, naravno, ali to nisam bila pitana, niti su to pitali građani (državljani) Srbije koji su uplašeni da li će i u 2009. važiti "stari" pasoši jer skupština treba da izglasa produženje tog roka. I još jednom - hoće, biće izglasano i "stari" pasoši će važiti do kraja 2009.(pa tako i vaš, plaćen po konzularnim troškovima četiri puta skuplje nego novi, biometrijski pasoš, a nadam se da će mreža DKP koji izdaju nove pasoše biti proširena)
Bila sam pitana o cenama u DKP u kojima se izdaju i dala sam i tu informaciju jer je propis takav, da sam pitana o primeni propisa ili selektivnoj primeni ili teškoćama u primeni - onda bih i o tome. Nikakvu "besmilsenu statistiku" nisam ponudila već zvanične podatke koje sam dobila iz MUP, zvaničnim putem.
prijatan vam dan i jos prijatniji rucak u skupstini! (slobodno uzmite nesto na moj racun, ne kaze se dzabe 'kud tele tud i uze', pa kad sam vas vec dotirao za nerad, mogu da vas dotiram i za klopicu)

Niste ni prvi ni poslednji koji mi se obraće prezirom.Vaše pravo i vaš izbor.
zharko zharko 00:21 14.12.2008

Re: ---

Bez ljutnje ali posto ja znam da sve sto ce se desavati oko zakona ne zavisi SAMO od Vas licno, sva ubedjivanja, suvisla objasnjenja i uveravanja mene ne mogu uveriti i ubediti da ce sve biti u redu. Dakle, sve NEMINOVNO i SIGURNO i logicno (kao sto je glasanje o zakonu do kraja ove godine) vrlo je lako (cak cesto i verovatno) u konacnom ishodu NEOSTVARENO i nemoguce :(. Takva je Srbija zemlja na zalost. Strepnja i briga je i dalje aktuelna... do samog obavljanja posla. Nemojte mi samo reci neopravdano, paranoicno ili ko zna kako...
gordanac gordanac 00:38 14.12.2008

Re: ---

Bez ljutnje ali posto ja znam da sve sto ce se desavati oko zakona ne zavisi SAMO od Vas licno, sva ubedjivanja, suvisla objasnjenja i uveravanja mene ne mogu uveriti i ubediti da ce sve biti u redu. Dakle, sve NEMINOVNO i SIGURNO i logicno (kao sto je glasanje o zakonu do kraja ove godine) vrlo je lako (cak cesto i verovatno) u konacnom ishodu NEOSTVARENO i nemoguce :(. Takva je Srbija zemlja na zalost. Strepnja i briga je i dalje aktuelna... do samog obavljanja posla. Nemojte mi samo reci neopravdano, paranoicno ili ko zna kako...

Potpuno razumem i strepnju i strah i nepoverenje.
Upravo zato i dajem info.
I nema to nikakve veze sa paranojom - već sa nedostatkom informacija za koji ne snosite ama baš nikakvu odgovornost.(sva odgovornost za nedostatak informacija je na nama, na skupštini).
Dakle za poslednjih 8 godina nije se još dogodilo da skupština nije izglasala zakon o kojem je okončala raspravu.
Bilo je "skidanja" predloga zakona sa Dnevnog reda, bilo je "ponovljenih glasanja" jer je u "prvom pokušaju" ustanovljen nedostatak kvoruma, ali do sada još nijednom nije izostalo glasanje o raspravljenom zakonu. Informacije koje dajem o JOŠ JEDNOJ (Četvrtoj sednici, još je Treća u toku) sednici do kraja decembra na kojoj će se raspravljati o nepoverenju Vladi i Budžetu za 2009., dajem samo zato da potkrepim tvrdnju da će glasanja BITI, neminovno. I ne očekujem da mi išta poverujete na reč, samo želim da podelim informacije koje ja imam, zato sam i rekla da ću obavestiti o Danu za glasanje, čim ga odredimo.
Zverilla Zverilla 11:55 14.12.2008

Re: ---

gordanac
Zverilla:
25og septembra podneo sam zahtev za izdavanje pasosa. 12e
(naravno pre toga sam morao iz srbije da dobavim krstenicu, drzavljanstvo i mozda jos ponesto. to se onda sve posalje nazad u srbiju.)

videh sada da odgovorno tvrdite kako se stari vise ne izdaju. e vidite, ja sam plavi dobio pre 3-4 dana. da li to znaci da sam ja gradjanin drugog reda samo zato sto ne zivim u srbiji? ili da nisam gradjanin? da sam nesto trece? (iskreno - osecam se diskriminisano po vise pitanja. placam vise, dobijam bezvrednu stvar. usluga nula za te pare)

e onda sam za zadovoljstvom izbrojao jos 188e i dobio plavi pasos koji vazi do 31.12.2008. po vazecem zakonu. sluzbenik koji mi je izdavao pasos me je tugaljivo pogledao i reko - pa ako ne moras, bolje ne uzimaj, valjda cemo od februara poceti da primamo zahteve i za ovaj novi, crveni.

Evo još jednom : izdavanje "plavih" pasoša je prestalo 02.11.2008. Vi sami kažete da ste zahtev podneli 25-09-2008. i oni kojima ste podneli zahtev - postupali su po njemu. Besmisleno? Neefikasno? Trebalo je drugačije? - O tome se svemu može razgovarati, i "naknadno" analizirati da li su DKP mogli i smeli da postupaju drukčije. Ono što nije moguće je da na osnovu te procedure i moje tvrdnje da se od 02.11.2008. "izdaju" samo novi pasoši "izvlačite" tvrdnje i ocene koje jeste napisali u citiranom delu komentara. To je, naravno, vaše pravo, ali - nema veze sa činjenicama.


1) ja sam podneo zahtev za izdavanje pasosa. ne plavog, ne crvenog. naprosto - pasosa. taj zahtev znaci da ja predam krstenicu, drzavljanstvo, sluzbenik se uveri da sam gradjanin srbije i onda posalje upit MUP.u srbije da bi se utvrdilo da li mi se pasos moze izdati (na primer, ako sam na policijskoj poternici ili utekao sa robije - ocigledno da MUP nece dati saglasnost za izdavanje. koliko znam, a ispravite me ako gresim, ova provera je preduslov da bi se uslo u proceduru izdavanja pasosa.). onda se ceka 2.5 meseca (a kako sluzbenik konzulata rece "u poslednje vreme sve duze i duze" ) na odgovor. dalje, sluzbenik me je posavetovao da sacekam februar, da mi uzeli biometrijske podatke i poslali ih u beograd. nije mi trazio da podnesem neku novu prijavu, vec je ovo sto sam u septembru uradio bilo dovoljno.

2) 9.12.2008. dobio putnu ispravu SR Jugoslavije. IZDATA je TOG datuma. tada sam predao fotografije i time zavrsio proceduru predaje zahteva. vi ste tvrdili da se one NE IZDAJU od 2.11.

takodje, sve i da sam danas podneo zahtev i da je MUP za dan poslao konzulatu odgovor da sam podoban za pasos (koliko i treba upit da traje), opet bih mogao dobiti ISKLJUCIVO plavi jer konzulat nadlezan za mene NEMA (kao i apsolutna vecina drugih) mogucnost da prihvati biometrijske podatke, neophodne za izdavanje pasosa republike srbije. cak nema ni tacnu i proverenu informaciju kada ce oprema stici (onaj spomenuti februar je bio u kategoriji "valjda" ). a konzulati koji imaju opremu izdaju nove pasose samo gradjanima koji pripadaju njihovoj teritoriji.


stoga, sledeci put umesto kopiranja besmislenih statistika, bolje se informisite kakva je zapravo situacija.

Govorite iz predrasude da ja NE ZNAM kakva je situacija i da NE ZNAM u kojim sve lokalnim sredinama je kvalitet usluga koje MUP pruža - različit. Znam, naravno, ali to nisam bila pitana, niti su to pitali građani (državljani) Srbije koji su uplašeni da li će i u 2009. važiti "stari" pasoši jer skupština treba da izglasa produženje tog roka. I još jednom - hoće, biće izglasano i "stari" pasoši će važiti do kraja 2009.(pa tako i vaš, plaćen po konzularnim troškovima četiri puta skuplje nego novi, biometrijski pasoš, a nadam se da će mreža DKP koji izdaju nove pasoše biti proširena)
Bila sam pitana o cenama u DKP u kojima se izdaju i dala sam i tu informaciju jer je propis takav, da sam pitana o primeni propisa ili selektivnoj primeni ili teškoćama u primeni - onda bih i o tome. Nikakvu "besmilsenu statistiku" nisam ponudila već zvanične podatke koje sam dobila iz MUP, zvaničnim putem.


vase je da se uverite u kvalitet, sadrzinu i dubinu informacija koje dobijate. po onim silnim brojkama koje ste dobili, reklo bi se da je procedura izdavanja dokumenata med i mleko: milioni vec imaju nove isprave! stotine hiljada nove pasose! desetine hiljada nedeljno se izda! da je tako idealno, ovaj zakon o produzenju starih pasosa ne bi ulazio u raspravu.

dalje, u statistici koju ste dobili ne pise koliko je gradjana bilo primorano da uzme stare pasose ili koliko je izdavanje trajalo. takodje, ne pominje se dijaspora i nemogucnost da dobijemo novi pasos, iako to zelimo.
nepotpuna statistika koja daje samo jednu strane price je bezvredna i besmislena. to ce vam reci bilo koji statisticar.


prijatan vam dan i jos prijatniji rucak u skupstini! (slobodno uzmite nesto na moj racun, ne kaze se dzabe 'kud tele tud i uze', pa kad sam vas vec dotirao za nerad, mogu da vas dotiram i za klopicu)

Niste ni prvi ni poslednji koji mi se obraće prezirom.Vaše pravo i vaš izbor.


da li sam nesto slagao?

- mislite li da je cena od 200e za putnu ispravu koja po aktuelnom zakonu vazi 21 dan realna? uz cekanje od 2.5 meseca na odgovor mup.a srbije?

- da li gresim kada kazem da poslanici u skupstini imaju dotirane ruckove pa cak i alkoholna pica uprkos tome sto su im plate vise nego dovoljne za placanje ekonomske cene (sve to u doba kada se narodne kuhinje za najsiromasnije gase - jer za to nema novca)

- koliko je novih zakona usvojio ovaj sastav skupstine? kada bih svom sefu sada u decembru rekao da nisam uradio nesto sto je planirano za avgust (izmena zakona o putnim ispravama je podneta 28.7.), ne bih se dobro proveo. vi, poslanici i zaposleni u skupsitni ste odabrani i finansirani od strane gradjana. na nekin nacin - mi smo vam sefovi i imamo svo pravo da vas kritikujemo za neefikasnost (kada na zalost nemamo mogucnost da delimo otkaze. koji su vise nego zasluzeni)

- ako se pozovete na zlu opoziciju (koje jeste katastrofalna i doooobrim delom doprinosi neradu u skupstini) - zasto je uopste usvajan ovakav nakaradni zakon o novim pasosima ako nije provereno ima li kapaciteta za njegovu realizaciju. neko je za to odgovoran. ja kao gnevni gradjanin hocu da znam ko je to i insistiram da bude kaznjen. jer svoj odgovorni i dobro placeni posao javnog sluzbenika nije korektno radio.



Dodao bih da vam verujem da vi imate apsolutno dobru volju da progurate usvajanje ovog zakona. I logika je na vasoj strani - rasprava je zavrsena, samo treba da se glasa, sto traje par minuta. Ne postoji ni jedan racionalan razlog zasto da ne bude usvojen. Ali i dalje smatram da vi naprosto ne mozete garantovati usvajanje - ako nam se posreci pa Mladic bude uhapsen, ja vec vidim radikalsko kukumavcenje o izdaji koje traje bar 2 meseca, uz besomucno reklamiranje poslovnika ukoliko neko pokusa da bude koristan i uradi ponesto. I vi tu ne mozete nista uraditi da ih sprecite. Nazalost.

Za kraj, iako se u mnogocemu ne slazem sa onim sto iznosite, zahvalio bih vam se za vreme i narocito za dobru volju - jer po logici stvari sa nama trebao da polemise ministar za dijasporu ili neki od njegovih brojnih zamenika a ne vi. No oni sigurno imaju preceg posla...
gordanac gordanac 14:56 14.12.2008

Re: ---

vi ste tvrdili da se one NE IZDAJU od 2.11.

i dalje tvrdim.
Vaš dokument je "išao" po proceduri PRE tog datuma, DKP nema ovlašćenja da vam "prekine" proceduru, to sam pokušala da vam objasnim (uz komentare koliko je to efikasno ili pametno ali - tako je)
Napisala sam jasno KOJI DKP izdaju "nove pasoše", ostale nisam pominjala, kao što sam i napisala da tema NIJE neujednačenost kvaliteta pružene usluge (kad bude i o tome može, naravno)
vase je da se uverite u kvalitet, sadrzinu i dubinu informacija koje dobijate. po onim silnim brojkama koje ste dobili, reklo bi se da je procedura izdavanja dokumenata med i mleko: milioni vec imaju nove isprave! stotine hiljada nove pasose! desetine hiljada nedeljno se izda! da je tako idealno, ovaj zakon o produzenju starih pasosa ne bi ulazio u raspravu.

I - ponovo:
izdaje se oko 12 000 "novih pasoša" nedeljno.
Izmena zakona je u proceduri zato što je tako i toliko trebalo da bude od početka ove kalendarske godine, ali - NIJE BILO (i to je posebna tema o kojoj se može razgovarati - ZAŠTO se kasni sa celom procedurom izdavanja biometrijskih pasoša i ko je i kako za to odgovoran). Sada menjamo zakon zato da bi ljudi mogli da koriste svoje stare isprave JOŠ godinu dana jer oni ni za šta od svega toga NISU odgovorni.
dalje, u statistici koju ste dobili ne pise koliko je gradjana bilo primorano da uzme stare pasose ili koliko je izdavanje trajalo. takodje, ne pominje se dijaspora i nemogucnost da dobijemo novi pasos, iako to zelimo.
nepotpuna statistika koja daje samo jednu strane price je bezvredna i besmislena. to ce vam reci bilo koji statisticar.

I još jednom - nisam davala nikakve podatke o ujednačenosti kvaliteta usluge u DKP ili bilo gde drugde niti sam sporila bilo čije iskustvo - bila sam pitana o broju izdatih pasoša i - toliko ih je izdato, ništa više.
Da je od početka godine svako radio svoj posao verovatno trenutno ne bismo bili u situaciji da sada produžavamo rokove iz Zakona i TO je bilo pitanje: HOĆE li rokovi biti produženi - rekla sam HOĆE.
da li sam nesto slagao?

Verovatno ne, ne vidim razlog, ali vidim da ne čitate moje odgovore jer sam već rekla "preskupo za konzularne troškove", a važiće vam NE 21 dan, već cele 2009. godine, ako odlučite da tek krajem 2009. izvadite "crveni" pasoš.
- da li gresim kada kazem da poslanici u skupstini imaju dotirane ruckove pa cak i alkoholna pica uprkos tome sto su im plate vise nego dovoljne za placanje ekonomske cene (sve to u doba kada se narodne kuhinje za najsiromasnije gase - jer za to nema novca)

Da, grešite, jer se ne radi o "dotaciji" niti o "restoranu" u klasičnom smislu reči, ono što postoji u skupštini je najbliže onome što smo poznavali kao "menza" - oni nemaju prava da "prave ekonomske cene" niti su posebna organizacija i cena jela koju plaćaju i poslanici i svi zaposleni u skupštini (stručne službe, svi radnici na primer dobijaju "bon" za ishranu u istom tom "restoranu" i novinari i gosti je data tako da "pokriva nabavke", bez ikakve i ičije zarade, jer je ne sme biti na osnovu toga kako je definisan rad kuhinje.

Za sve ostalo što ste napisali - na žalost niste mi rekli ništa novo, tačno znam koliko je negativan stav javnosti o radu skupštine, ali - ni to nije tema niti sam rekla igde išta "u odbranu" skupštine, našeg rada, znanja ili bilo čega vezanog za skupštinu.
Rekla sam - Izmene Zakona o putnim ispravama će biti usvojen, jer HOĆE. U Danu za glasanje koji će biti zakazan čim završimo raspravu o SVIM tačkama Dnevnog reda Treće redovne sedncie koja je u toku.
Odmah posle će biti Četvrta sednica na kojoj će se raspravljati o nepoverenju Vladi i Budžetu za 2009.
leibowitz leibowitz 22:46 14.12.2008

Re: ---

gordanac

Potpuno razumem i strepnju i strah i nepoverenje.
Upravo zato i dajem info.
I nema to nikakve veze sa paranojom - već sa nedostatkom informacija za koji ne snosite ama baš nikakvu odgovornost.(sva odgovornost za nedostatak informacija je na nama, na skupštini).
Dakle za poslednjih 8 godina nije se još dogodilo da skupština nije izglasala zakon o kojem je okončala raspravu.
Bilo je "skidanja" predloga zakona sa Dnevnog reda, bilo je "ponovljenih glasanja" jer je u "prvom pokušaju" ustanovljen nedostatak kvoruma, ali do sada još nijednom nije izostalo glasanje o raspravljenom zakonu. Informacije koje dajem o JOŠ JEDNOJ (Četvrtoj sednici, još je Treća u toku) sednici do kraja decembra na kojoj će se raspravljati o nepoverenju Vladi i Budžetu za 2009., dajem samo zato da potkrepim tvrdnju da će glasanja BITI, neminovno. I ne očekujem da mi išta poverujete na reč, samo želim da podelim informacije koje ja imam, zato sam i rekla da ću obavestiti o Danu za glasanje, čim ga odredimo.


Hm, ovo je gruba, gruba logicka pogreska. Ako se nesto nije desilo u poslednjih n godina, na osnovu cega zakljucujete da se to ne moze desiti?
I zasto bi bilo ko verovao u tako nesto? Ne radi se ovde o tome da li ce sutra padati kisa, pa i ako padne, a Vi ste tvrdili da nece, nista strasno, vec o necemu sto direktno utice na egzistenciju ogromnog broja gradjana, da ne pominjem da su cak i banana republike u stanju da rese pitanje licnih isprava. Ovde se radi o jednom od pitanja koje definisu samu drzavu, a Vi (tj. izabrane birokrate kojima je narod na izborima predao deo svojih sloboda i prava) ste *duzni* da ih resavate, upravo zato sto smo se mi tih prava i sloboda svesno odrekli u Vasu korist. Nema, nema opravdanja.

Tesko nama ako je opravdanje za bahatost, oholost, nesposobnost, korupciju i bezobrazluk (vladajuce i opozicione) politicke *-kratije u Vasoj recenici. Izvinite na prostakluku, ali ja ovo mogu da razumem samo na ovaj nacin: do sada nikad nismo toliko z*****i, pa valjda necemo ni ovaj put (verujte nam drage nase ovce). Izvinite na gorcini i nemojte je shvatiti licno (nemojte se medjutim ni smatrati izuzetom), ali strasno strasno sam ogorcen. Da li mi verujete da me, citajuci vesti, hvata mucnina poput one iz vremena Dnevnikovog dodatka iz 92-93-94... prisetite ih se malo da biste me eventualno razumeli.
gordanac gordanac 23:17 14.12.2008

Re: ---

Hm, ovo je gruba, gruba logicka pogreska

Ne, nije, samo pokušaj (vi cenite neuspeo - moguće, kažem ja) da opišem procedure i tok stvari tokom i nakon završetka sednice skupštine - bilo koje, pa i ove.
Ovde se radi o jednom od pitanja koje definisu samu drzavu, a Vi (tj. izabrane birokrate kojima je narod na izborima predao deo svojih sloboda i prava) ste *duzni* da ih resavate, upravo zato sto smo se mi tih prava i sloboda svesno odrekli u Vasu korist. Nema, nema opravdanja.

I ne dajem nikakva opravdanja - dajem objašnjenja, informacije o tome kako "stoje stvari sa glasanjem".
I - naravno niste dužni da čitate sve komenatare, ali već sam napisala sve šta mislim o razlozima za donošenje Izmena zakona o putnim ispravama, tako da nema potrebe da u moje odgovore "učitavate" bilo šta, pa ni to da bilo šta "opravdavam". Objašnjavam, informišem - ogromna razlika.
A vaše je pravo da sve to razumevate i tumačite po sopstvenoj volji, naravno.
Izvinite na gorcini i nemojte je shvatiti licno (nemojte se medjutim ni smatrati izuzetom), ali strasno strasno sam ogorcen. Da li mi verujete da me, citajuci vesti, hvata mucnina poput one iz vremena Dnevnikovog dodatka iz 92-93-94... prisetite ih se malo da biste me eventualno razumeli.

Nemate nikakvih razloga za izvinjavanje, sigurno ne meni.
Imate pravo i na stav i na emociju, nema tu potrebe za izvinjavanjem.
leibowitz leibowitz 23:47 14.12.2008

Re: ---


Ne, nije, samo pokušaj (vi cenite neuspeo - moguće, kažem ja) da opišem procedure i tok stvari tokom i nakon završetka sednice skupštine - bilo koje, pa i ove.

Dobro, hajde da se ne slozimo sta je definicija logicke pogreske, pretpostavljam da hocete reci da skupstina uvek izglasa zakon o kome se prethodno raspravljalo. To Vam naravno verujem. Sto opet nije razlog da verujem da je samo iz tog razloga validna vasa informacija da ce sporni zakon biti izglasan do 31.12.2008 (logicki su te dve cinjenice nepovezane -- ako ga izglasate 15. januara Vi ste opet u pravu, ja imam problem).


I ne dajem nikakva opravdanja - dajem objašnjenja, informacije o tome kako "stoje stvari sa glasanjem".
I - naravno niste dužni da čitate sve komenatare, ali već sam napisala sve šta mislim o razlozima za donošenje Izmena zakona o putnim ispravama, tako da nema potrebe da u moje odgovore "učitavate" bilo šta, pa ni to da bilo šta "opravdavam". Objašnjavam, informišem - ogromna razlika.
A vaše je pravo da sve to razumevate i tumačite po sopstvenoj volji, naravno.

Nisam duzan, ali sam procitao sve komentare i video Vas stav -- slazemo se da je procedura mogla i morala biti bolja. Ali nije u tome problem. Problem je sto se Vi ne pravdate. A trebali biste.
Problem je sto u Srbiji ne postoji odgovornost. Problem je sto je ovo normalna situacija. Da se razumemo, ja sam vrlo siguran da ce zakon o produzenju vaznosti putnih isprava *biti usvojen* pre 1. januara. Takodje mi je neshvatljivo da zbog toga sto mi 14. decembra o tome uopste razgovaramo *niko nije odgovoran*.


Nemate nikakvih razloga za izvinjavanje, sigurno ne meni.
Imate pravo i na stav i na emociju, nema tu potrebe za izvinjavanjem.

Imam razloga da se izvinjavam, i to jos jednom cinim, ali samo zato sto sam upotrebio rec na s*. Da imam pravo na stav znam i bez Vaseg objasnjenja.
gordanac gordanac 00:15 15.12.2008

Re: ---

...ako ga izglasate 15. januara...

Ne može, to i pričam. :))
U decembru, do kraja godine znači, mora da se održi JOŠ JEDNA, Četvrta sednica na kojoj će se raspravljati o nepoverenju vladi (na zahtev 86 poslanika opozicije) i - Budžet za 2009. Priroda obe te tačke Dnevnog reda je i proceduralno i politički takav da ZAHTEVA SEDNICU u decembru. A pre toga ćemo glasati o "pasošima" (i svemu ostalom sa ove Treće sednice koja je u toku).
...Problem je sto se Vi ne pravdate...

Nikada ni ne pokušavam da "pravdam" ono što se "pravdati" ne može.
Sve što je trebalo da se uradi U prvoj polovini ove godine, raid se U drugoj polovini. Kako to da se opravda?! Može samo da se - objasni (izbori, konstiitusanje vlade, itd. itd,...). I da se pokuša popraviti šteta, da ne trpe ljudi koji NISU odgovorni zato što neko nije obavio svoj posao blagovremeno. Zato produžavamo rok važenja "starih pasoša" i zato je ubrzana procedura i zato će se još stvari uraditi (pod kontrolom skupštine) da se kvalitet usluge javnog sektora - poveća.
Zverilla Zverilla 23:24 15.12.2008

Re: ---

gordanac
vi ste tvrdili da se one NE IZDAJU od 2.11.

i dalje tvrdim.
Vaš dokument je "išao" po proceduri PRE tog datuma, DKP nema ovlašćenja da vam "prekine" proceduru, to sam pokušala da vam objasnim (uz komentare koliko je to efikasno ili pametno ali - tako je)
Napisala sam jasno KOJI DKP izdaju "nove pasoše", ostale nisam pominjala, kao što sam i napisala da tema NIJE neujednačenost kvaliteta pružene usluge (kad bude i o tome može, naravno)


ovde vise nije problem u kvalitetu usluge vec da nesto duboko smrdi sa tim kako funkcionisu DKP.ovi koji nemaju opremu za uzimanje biometrijskih podataka. svi oni i dalje prihvataju zahteve i izdaju plave pasose (iza mene u redu je bila zena koja je po ubrzanoj proceduri dobijala plavi pasos jer joj je otac tesko bolestan)
(ovo je varijanta koja je suprotna zakonu ali po logici stvari ispravna)

ili ako gresim - da li to znaci da oni koji su predali u konzulatima zahtev za zamenu pasosa 3.11.2008. nece dobiti novi sve dok im se ne isporuci oprema za obradu biometrijskih podataka (sto ce biti... nekada)
(ovo je varijanta koja je u skladu sa zakonom ali besmislena i ogranicavajuca)

ko god da je od nas dvoje u pravu je na kraju nebitno - obe varijante su uzasne.


vase je da se uverite u kvalitet, sadrzinu i dubinu informacija koje dobijate. po onim silnim brojkama koje ste dobili, reklo bi se da je procedura izdavanja dokumenata med i mleko: milioni vec imaju nove isprave! stotine hiljada nove pasose! desetine hiljada nedeljno se izda! da je tako idealno, ovaj zakon o produzenju starih pasosa ne bi ulazio u raspravu.

I - ponovo:
izdaje se oko 12 000 "novih pasoša" nedeljno.
Izmena zakona je u proceduri zato što je tako i toliko trebalo da bude od početka ove kalendarske godine, ali - NIJE BILO (i to je posebna tema o kojoj se može razgovarati - ZAŠTO se kasni sa celom procedurom izdavanja biometrijskih pasoša i ko je i kako za to odgovoran). Sada menjamo zakon zato da bi ljudi mogli da koriste svoje stare isprave JOŠ godinu dana jer oni ni za šta od svega toga NISU odgovorni.


ok. lepo sto produzavate stari.

ali pitanje ostaje: ko je odgovoran? ko nije radio svoj posao kako treba i sta je preduzeto povodom toga?
kolko ja znam - nista. odgovornih nema. kao i za vecinu drugih brljotina koje se naprave.

sad cete mi opet reci da to nije tema ove rasprave (i tu se moram delimicno sloziti s vama) ali to ova, i mnoga druga pitanja nece obrisati. a mi, gradjani najverovatnije necemo dobiit odgovor na njih.


dalje, u statistici koju ste dobili ne pise koliko je gradjana bilo primorano da uzme stare pasose ili koliko je izdavanje trajalo. takodje, ne pominje se dijaspora i nemogucnost da dobijemo novi pasos, iako to zelimo.
nepotpuna statistika koja daje samo jednu strane price je bezvredna i besmislena. to ce vam reci bilo koji statisticar.

I još jednom - nisam davala nikakve podatke o ujednačenosti kvaliteta usluge u DKP ili bilo gde drugde niti sam sporila bilo čije iskustvo - bila sam pitana o broju izdatih pasoša i - toliko ih je izdato, ništa više.
Da je od početka godine svako radio svoj posao verovatno trenutno ne bismo bili u situaciji da sada produžavamo rokove iz Zakona i TO je bilo pitanje: HOĆE li rokovi biti produženi - rekla sam HOĆE.


a ne. ovo je vec zamena teza. nije ovde pitanje kvaliteta usluge vec kvaliteta statistike koju ste predstavili.

ja i dalje tvrdim da je statistika koju ste dobili i ovde predstavili nekompletna, veoma selektivna u tome sta predstavlja (fokusirana samo na pozitivne ishode) i kao takva od nistavne vrednosti. preduslov ispravne interpretacije statistike je da je ona kompletna (ili barem reprezentativna).

dalje, postoji i ona druga statistika koja kaze da jos oko milion gradjana ima stari, plavi pasos.
1000000/12000 = 83,33 sedmice =1,598 godina.
znaci, cak i ovo pomeranje nece resiti problem, ako tempo izdavanja ostane isti.


- da li gresim kada kazem da poslanici u skupstini imaju dotirane ruckove pa cak i alkoholna pica uprkos tome sto su im plate vise nego dovoljne za placanje ekonomske cene (sve to u doba kada se narodne kuhinje za najsiromasnije gase - jer za to nema novca)

Da, grešite, jer se ne radi o "dotaciji" niti o "restoranu" u klasičnom smislu reči, ono što postoji u skupštini je najbliže onome što smo poznavali kao "menza" - oni nemaju prava da "prave ekonomske cene" niti su posebna organizacija i cena jela koju plaćaju i poslanici i svi zaposleni u skupštini (stručne službe, svi radnici na primer dobijaju "bon" za ishranu u istom tom "restoranu" i novinari i gosti je data tako da "pokriva nabavke", bez ikakve i ičije zarade, jer je ne sme biti na osnovu toga kako je definisan rad kuhinje.


obzirom da nemam uvid u poslovanje ove menze posto revizije drzavnih sluzbi nema, poverovacu vam da u tu cenu uz troskove hrane i pica ulazi i kompletna amortizacija kuhinje, plate svih zaposlenih u kuhinji i njenoj logistici.

ali pazite: ako je i jedan dinar dodat iz budzeta za ma koju od ovih stavki, menza il restoran je dotiran.

+ ako je verovati novinama (a ja nazalost nemam boljeg uvida) zaista je degutantno to sto oni koji donose zakone mogu da piju alkohol na radnom mestu

(za izvor sam koristio izmedju ostalog http://www.blic.rs/politika.php?id=62616 )


Za sve ostalo što ste napisali - na žalost niste mi rekli ništa novo, tačno znam koliko je negativan stav javnosti o radu skupštine, ali - ni to nije tema niti sam rekla igde išta "u odbranu" skupštine, našeg rada, znanja ili bilo čega vezanog za skupštinu.


to je bilo samo pojasnjenje u par stavki zasto se ja kao siroti gradjanin odnosim prema skupstini s prezirom.
djcorto djcorto 05:04 18.12.2008

Re: ---

Gordana,

gordanac
Nikada ni ne pokušavam da "pravdam" ono što se "pravdati" ne može.
Sve što je trebalo da se uradi U prvoj polovini ove godine, raid se U drugoj polovini. Kako to da se opravda?! Može samo da se - objasni (izbori, konstiitusanje vlade, itd. itd,...).


Ovaj damage control vam ide jako dobro, i hvala još jednom što nam objašnjavate. Samo, to ne znači da smo mirni ... samo smo informisani

gordanac
I da se pokuša popraviti šteta, da ne trpe ljudi koji NISU odgovorni zato što neko nije obavio svoj posao blagovremeno. Zato produžavamo rok važenja "starih pasoša" i zato je ubrzana procedura i zato će se još stvari uraditi (pod kontrolom skupštine) da se kvalitet usluge javnog sektora - poveća.


A ko je odgovoran? Možemo li da dobijemo ime i prezime? Ili da tipujemo - prethodna uprava MUPa sa nesrećnim Jočićem na čelu? MIP? Neko drugi?

Čisto da imamo na umu na sledećim izborima ... jer nemamo drugi način, jaja su skupa, a i ne dobacujem 4000 km ...
aquariusoptimist aquariusoptimist 18:03 12.12.2008

Info

Koliko mi je poznato, da bi se pasos dobio po ubrzanom postupku, treba da u MUP pokazete povratnu avio kartu i/ili pismo poslodavca. Tada se pasos dobija za 5 dana, pa evo ,info za nasu dijasporu, da ukalkulise vreme koje provodi u Srbiji.
thefreak thefreak 18:06 12.12.2008

Re: Info

aquariusoptimist
Koliko mi je poznato, da bi se pasos dobio po ubrzanom postupku, treba da u MUP pokazete povratnu avio kartu i/ili pismo poslodavca. Tada se pasos dobija za 5 dana, pa evo ,info za nasu dijasporu, da ukalkulise vreme koje provodi u Srbiji.



Hahaha, pa oni ne mogu pola godine da izglasaju zakon, a pasos ce nam dati za 5 dana!!!!
aquariusoptimist aquariusoptimist 18:10 12.12.2008

Re: Info

thefreak
aquariusoptimist
Koliko mi je poznato, da bi se pasos dobio po ubrzanom postupku, treba da u MUP pokazete povratnu avio kartu i/ili pismo poslodavca. Tada se pasos dobija za 5 dana, pa evo ,info za nasu dijasporu, da ukalkulise vreme koje provodi u Srbiji.



Hahaha, pa oni ne mogu pola godine da izglasaju zakon, a pasos ce nam dati za 5 dana!!!!


Ja mislim da je ova info tacna, samo ne znam koji pasos se dobija, verovatno taj koji vec imate, dakle plavi, SR Jugoslavija.
morrella morrella 21:32 12.12.2008

Re: Info

aquariusoptimist
thefreak
aquariusoptimist
Koliko mi je poznato, da bi se pasos dobio po ubrzanom postupku, treba da u MUP pokazete povratnu avio kartu i/ili pismo poslodavca. Tada se pasos dobija za 5 dana, pa evo ,info za nasu dijasporu, da ukalkulise vreme koje provodi u Srbiji.



Hahaha, pa oni ne mogu pola godine da izglasaju zakon, a pasos ce nam dati za 5 dana!!!!


Ja mislim da je ova info tacna, samo ne znam koji pasos se dobija, verovatno taj koji vec imate, dakle plavi, SR Jugoslavija.


Moj prijatelj je došao iz Južne Afrike da bi izvadio novi pasoš.
Uradio je to po ubrzanom postupku i dobio je novi pasoš za 5 dana.

Znači ne dobija se pasoš koji već imate, već novi
aquariusoptimist aquariusoptimist 21:56 12.12.2008

Re: Info

morrella
aquariusoptimist
thefreak
aquariusoptimist
Koliko mi je poznato, da bi se pasos dobio po ubrzanom postupku, treba da u MUP pokazete povratnu avio kartu i/ili pismo poslodavca. Tada se pasos dobija za 5 dana, pa evo ,info za nasu dijasporu, da ukalkulise vreme koje provodi u Srbiji.



Hahaha, pa oni ne mogu pola godine da izglasaju zakon, a pasos ce nam dati za 5 dana!!!!


Ja mislim da je ova info tacna, samo ne znam koji pasos se dobija, verovatno taj koji vec imate, dakle plavi, SR Jugoslavija.


Moj prijatelj je došao iz Južne Afrike da bi izvadio novi pasoš.
Uradio je to po ubrzanom postupku i dobio je novi pasoš za 5 dana.

Znači ne dobija se pasoš koji već imate, već novi



Naravno novi, nova "knjizica",
ali i dalje SR Jugoslavije, koja vise ne postoji, a ne Srbije.
gordanac gordanac 22:04 12.12.2008

Re: Info

Naravno novi, nova "knjizica",
ali i dalje SR Jugoslavije, a ne Srbije

Ne.
Izdavanje putnih isprava sa tim nazivom prestalo je 02.11.2008., dakle izdaju se samo nove putne isprave od tog datuma.(Srbija, crveni, biometrijski,..)
aquariusoptimist aquariusoptimist 22:07 12.12.2008

Re: Info

gordanac
Naravno novi, nova "knjizica",
ali i dalje SR Jugoslavije, a ne Srbije

Ne.
Izdavanje putnih isprava sa tim nazivom prestalo je 02.11.2008., dakle izdaju se samo nove putne isprave od tog datuma.(Srbija, plavo, biometrijski,..)


Onda izvinite.
Mom drugu su u srpskoj ambasadi u W.DC izdali stari ,plavi pasos SR Jugoslavije , pre oko 3 meseca.
Ovo je najnovja info, prvi put cujem.
Hvala
gordanac gordanac 22:10 12.12.2008

Re: Info

nema se čerez čega izvinjavati, drago mi je da mogu da dam "info" od koje neko ima koristi :))
aquariusoptimist aquariusoptimist 22:12 12.12.2008

Re: Info

gordanac
nema se čerez čega izvinjavati, drago mi je da mogu da dam "info" od koje neko ima koristi :))


Pa sad ispada da je on bacio 225 $ + takse na ovaj stari pasos?
Za pasos koji je vazio 2 meseca?
gordanac gordanac 22:19 12.12.2008

Re: Info

Pa sad ispada da je on bacio 225 $ + takse na ovaj stari pasos?
Za pasos koji je vazio 2 meseca?

Ne.
Važiće mu do kraja 2009 (to piše u Predlogu izmena Zakona o putnim ispravama, za koji ćemo glasati uskoro, kad završimo sednicu koja je u toku...))

To je "de iure".
A "de facto" isplatiće mu se da "izvadi" novi biomerijski pasoš ako nema dvojno državljanstvo jer za taj novi važiće "vizne olakšice", za ovaj "stari SRJ plavi" - neće.
Istina je da je baš skupo platio konzularne troškove za "stari pasoš"
sentinel26 sentinel26 22:21 12.12.2008

Re: Info

gordanac
Naravno novi, nova "knjizica",
ali i dalje SR Jugoslavije, a ne Srbije
Ne.Izdavanje putnih isprava sa tim nazivom prestalo je 02.11.2008., dakle izdaju se samo nove putne isprave od tog datuma.(Srbija, plavo, biometrijski,..)
Mala ispravka.
Novi biometrijski pasoš Srbije je crvene boje !

Stari pasoši ( SRJ ) su plave boje.
aquariusoptimist aquariusoptimist 22:23 12.12.2008

Re: Info

gordanac
Pa sad ispada da je on bacio 225 $ + takse na ovaj stari pasos?
Za pasos koji je vazio 2 meseca?

Ne.
Važiće mu do kraja 2009 (to piše u Predlogu izmena Zakona o putnim ispravama, za koji ćemo glasati uskoro, kad završimo sednicu koja je u toku...))

To je "de iure".
A "de facto" isplatiće mu se da "izvadi" novi biomerijski pasoš ako nema dvojno državljanstvo jer za taj novi važiće "vizne olakšice", za ovaj "stari SRJ plavi" - neće.
Istina je da je baš skupo platio konzularne troškove za "stari pasoš"


Nesrecnik. Nema dvojno drzavljanstvo, a stari pasos mu je istekao, a posto nema US drzavljanstvo, po zakonu ne sme da boravi ovde bez vazeceg pasosa. Morao je da uzme stari plavi.

Hvala jos jednom.
gordanac gordanac 22:26 12.12.2008

Re: Info

Već sam izmenila u svom komentaru, primetila sam grešku, ali ne mogu u tuđem komentaru ništa da menjam, dakle ponovo su crveni, to je ispravno napisati, hvala!

aquariusoptimist aquariusoptimist 22:31 12.12.2008

Re: Info

gordanac
Već sam izmenila u svom komentaru, primetila sam grešku, ali ne mogu u tuđem komentaru ništa da menjam, dakle ponovo su crveni, to je ispravno napisati, hvala!



Jedno glupo pitanje:
je li ova slika CELOVITA?
Ako jeste, gde je rec:
passport?
gordanac gordanac 22:42 12.12.2008

Re: Info

Jedno glupo pitanje:
je li ova slika CELOVITA?
Ako jeste, gde je rec:
passport?

:))))))
gledaš u nju
ПАСОШ
(bilo je već onoliko divana o tome, sa sve primerima, na linku su unutrašnje strane - tamo piše "passport" :))))

EDIT:


sentinel26 sentinel26 22:45 12.12.2008

Re: Info

aquariusoptimist
gordanac
Već sam izmenila u svom komentaru, primetila sam grešku, ali ne mogu u tuđem komentaru ništa da menjam, dakle ponovo su crveni, to je ispravno napisati, hvala!
Jedno glupo pitanje:
je li ova slika CELOVITA?
Ako jeste, gde je rec:
passport?
Pitanje nije glupo ! Trebalo je, ali ne piše.

No imate na trećoj strani sljedeći tekst:


РЕПУБЛИКА СРБИЈА
REPUBLIC OF SERBIA
REPUBLIQUE DE SERBIE



ПАСОШ
PASSPORT
PASSEPORT
aquariusoptimist aquariusoptimist 22:47 12.12.2008

Re: Info

gordanac
Jedno glupo pitanje:
je li ova slika CELOVITA?
Ako jeste, gde je rec:
passport?

:))))))
gledaš u nju
ПАСОШ
(bilo je već onoliko divana o tome, sa sve primerima :))))


Pa kazem , glupo pitanje, mora da su mi divani promakli.

Hvala g. Comic, ovo je najblize sto cu ikad u zivotu da razgovaram sa vlascu.
Veoma ljubazno od Vas sto ste mi odgovarali na pitanja.
gordanac gordanac 22:49 12.12.2008

Re: Info

Hvala g. Comic, ovo je najblize sto cu ikad u zivotu da razgovaram sa vlascu.

:))
ko zna...
nemoj dvaput kasti! :))
aquariusoptimist aquariusoptimist 22:52 12.12.2008

Re: Info

sentinel26
aquariusoptimist
gordanac
Već sam izmenila u svom komentaru, primetila sam grešku, ali ne mogu u tuđem komentaru ništa da menjam, dakle ponovo su crveni, to je ispravno napisati, hvala!
Jedno glupo pitanje:
je li ova slika CELOVITA?
Ako jeste, gde je rec:
passport?
Pitanje nije glupo ! Trebalo je, ali ne piše.

No imate na trećoj strani sljedeći tekst:


РЕПУБЛИКА СРБИЈА
REPUBLIC OF SERBIA
REPUBLIQUE DE SERBIE



ПАСОШ
PASSPORT
PASSEPORT



Hvala na objasnjenju Sentinel,
ali meni treca strana nece trebati, imam US pasos, srecom po moj budjelar i zivce, kako vidim po komentarima.
aquariusoptimist aquariusoptimist 22:55 12.12.2008

Re: Info

gordanac
Hvala g. Comic, ovo je najblize sto cu ikad u zivotu da razgovaram sa vlascu.

:))
ko zna...
nemoj dvaput kasti! :))


Kad bi svi predstavnici vlasti makar na blogu odgovarali gradjanima na pitanja, kao sto Vi cinite ovde, verujem da bi bilo mnogo, mnogo manje ljutih Srba.
Ne laskam, samo pohvaljujem.
angela92 angela92 23:26 12.12.2008

Re: Info

Ja sam pre od prilike mesec dana cerki izvadila novi pasos u Srbiji po ubrzanom postuku za 4 dana. Ovde u Norveskoj mislim da nije krenulo sa izdavanjem novih pasosa. Potrebno je napisati molbu u kojoj stoji razlog ubrzanog postupka i avionske karte koje oni skeniraju. A i redovan postupak je prilicno skracen na oko 7-10 dana
djcorto djcorto 18:19 13.12.2008

Re: Info

gordanac
Naravno novi, nova "knjizica",
ali i dalje SR Jugoslavije, a ne Srbije

Ne.
Izdavanje putnih isprava sa tim nazivom prestalo je 02.11.2008., dakle izdaju se samo nove putne isprave od tog datuma.(Srbija, crveni, biometrijski,..)


Izdavanje SRJ pasoša je prestalo U SRBIJI.

U inostransvu se i dalje izdaju, dok se ne steknu pre svega tehnički uslovi za izdavanje pasoša Srbije.
gordanac gordanac 19:22 13.12.2008

Re: Info

Izdavanje SRJ pasoša je prestalo U SRBIJI.

U inostransvu se i dalje izdaju, dok se ne steknu pre svega tehnički uslovi za izdavanje pasoša Srbije.

Ako imate info koji DKP je izdao pasoš sa "SRJ" nazivom posle 02.11.2008. pomoglo bi mi da ja nađem informaciju zašto i kako se to dešava, jer - ne bi trebalo.
djcorto djcorto 05:50 15.12.2008

Re: Info

gordanac
Izdavanje SRJ pasoša je prestalo U SRBIJI.

U inostransvu se i dalje izdaju, dok se ne steknu pre svega tehnički uslovi za izdavanje pasoša Srbije.

Ako imate info koji DKP je izdao pasoš sa "SRJ" nazivom posle 02.11.2008. pomoglo bi mi da ja nađem informaciju zašto i kako se to dešava, jer - ne bi trebalo.


Izvinite, a šta da izdaju kad nemaju tehničke mogućnosti da izdaju pasoše Srbije? Da biste boravili BILO GDE u inostranstvu, morate imate važeći pasoš!!!! SRJ, Srbije, Beograda, Zemuna ... ali VAŽEĆI. Na žalost, ne žive ljudi sa teritorije Srbije samo u Nemačkoj i Austriji i gde se već za sada izdaju biometrijski pasoši. Živite tamo gde vas je put ili posao naneo.

Konkretan slučaj: moja ćerka ima pasoš SRJ, naravno. Letos smo probali da izvadimo pasoše Srbije, ali svi znamo šta se dešavalo. Meni je godišnji odmor ograničen ... Dete treba da ide na školsku ekskurziju u Pariz u martu, pasoš joj ističe u julu, dakle ne može da dobije Šengen vizu. OK, kontaktiramo ambasadu u Kairu koja je zadužena za Emirate, u septembru, da bi nam izdali novi SRJ pasoš. Oni konačno pošalju zahtev za odobrenje za izdavanje pasoša u Beograd u novembru, pošto je postojeći pasoš izdat u Beogradu. Mi u međuvremenu nabavimo "ne starije od šest meseci" papire, predamo zahtev.

Šta se dalje dešava? Ne znam. Konzul se izgleda trudi, ali potvrde nema. Ne znamo da li SRJ pasoši važe do kraja 2008 ili 2009. Oni ne znaju šta se dešava, urgiraju. Nije ni njima lako, u svakom slučaju. No, nije ni nama. Kazaćete "šta se sad ovaj uspalio, samo je ekskurzija u pitanju". Možda je "samo" ekskurzija u pitanju - nekom drugom je u pitanju posao, boravak, sam život. Recimo da sutra izgubim posao - ili u januaru - i nemam važeći dokument da otputujem?

Sad znamo da je novi SRJ pasoš trebalo izvaditi u Beogradu letos i sve se ovo ne bi desilo. Ali, to znamo SADA. Lako je posle bitke biti general.

Iskreno, ne završava mi se po zatvorima zato što je vreme Skupštine koju i ja finansiram jer plaćam porez u Srbiji potrošeno na prepirke, spiskove ljubavnica i šta sve još ne. Da ne pominjem TV prenos. Mislim da bi Skupštini bilo pametnije da se NE prenosi ono što se prenosi, manje bi se ljudi tj glasači nervirali.

Dakle, nema krivice DKPa osim sporog odziva i užasne cene za dokumenta i ostale usluge. Niste ljudima omogućili uslove za rad a nama ne dozvoljavate da normalno živimo i ne mislimo o dokumentima koja su osnov bilo čega. Dok se vi lično trudite, što je za svaku pohvalu, ne znam da li postoji volja i želja ili uopšte SVEST o tome da postoji - kažu ljudi - milion glasača i poreskih obveznika Srbije izvan njene teritorije, bez lakog pristupa konzularnom predstavništvu, koji su na prepušteni na milost i nemilost raznim lovcima na TV vreme umesto onima koji će nešto da za te iste ljude URADE.

Ništa lično, Gordana, kao što rekoh, vaš trud se ceni i za svaku je pohvalu. Ako imate kome, prenesite ovo što ovde pišemo. Nije lako shvatiti neku drugu stvarnost ako se ne proba. Ja volim Novi Sad koliko i Beograd, ali živeći u Novom Sadu vi ne možete da shvatite kako je živeti u Dubaiju - ne, ne mislim na reklame i Kon Tiki putopise, mislim na stvarnost. Ili, na bilo kom drugom mestu gde je ambasada, čak i da može da nešto uradi, na par hiljada kilometara. Zato verujte kad vam mi kažemo kako je, osetili smo i osećamo sve na svojoj koži.
gordanac gordanac 07:33 15.12.2008

Re: Info

Hvala na odgovoru.
I - dragoceno mi je sve što ovde ljudi ispričaju o svojim problemima sa bilo kojim javnim sektorom, stvarno dragoceno. Do ljudi po Srbiji mogu da stignem sama, gde god da žive, pa da ih lično čujem, ali naši državljani po svetu i njihovi problemi sa uslugama su tema kojom se mnogo više bavi izvršna vlast (ako se bavi), po prirodi stvari.
banem92 banem92 01:58 16.12.2008

Re: Info

zahtev 86 poslanika opozicije


Javljam se po članovima 225. i 226. :)

Kao onaj koji vazdan prati skupštinu (i na poslu i kod kuće; ne nisam prolupao) i slušajući izjavu ministarke finansije ("ako se ne usvoji predlog budžeta, onda ćemo..." koja ne sme da širi defetizam, ali ostavlja takvu mogućnost, onda postoji šansa da ne stigne na dnevni red ovaj zakon (šta li) o produžavanju važenja pasoša pretprošle države.

Dakle - postoji mogućnost. Niko sa sigurnošću ne može da tvrdi da se poslanici neće javljati ceo dan, svaki dan po "prećutnom dogovoru". Uzgred, nisam znao da van poslovnika postoji i "dogovor", čemu onda služi Poslovnik o radu Skupštine? Da li je "dogovor" legalizacija zloupotrebe poslovnika?

Ovaj cajtnot i "prećutni dogovor" čine velike probleme našim građanima koji rade i borave u inostranstvu. Niste vi lično krivi, pišem zbog tih ljudi. Dragi sugrađani, postoji mogućnost da ovaj zakon ne bude usvojen, isto kao što gđa Čomić tvrdi da će biti usvojen. Obe tvrdnje su prognoza i jednako su moguće.

Ako postoji član sto-i-neki koji govori o tome da je povređen ugled Skupštine, gde je taj član po kome je povređen ugled građana Srbije koji su poslanike (poslati nekoga negde s nekim ciljem) indirektno poslali u taj dom da rade za njih i opšte dobro?

Ja ovo vidim kao početak nevolja, kao da je otvorena pandorina kutija. Mogu misliti šta će sve biti na raspravi o budžetu, a slobodan sam da tvrdim da predlog budžeta NEĆE biti usvojen u ovoj godini. Prvo što je vlada debelo okasnila sa predlogom, a drugo što je manjkav i tu će tek biti višemesečne rasprave.

Da zaključim: postoji verovatnoća da se važenje putnih isprava ne produži, a postoji i velika verovatnoća da se predlog budžeta ne usvoji. Isto kao što postoji verovatnoća da ne poklonimo Naftagas Rusima (za šta svesrdno navijam da se to NE desi). Počev od vlade koja kasni u svemu, kad nešto uradi onda nastane haos (nove LK i pasoši), preko Skupštine ("prećutni dogovor", pa sve do toga da se usvojeni zakoni ne sprovode.

Sve zajedno, vrlo crno nam se piše. Pozdrav.
gordanac gordanac 05:04 16.12.2008

Re: Info

Javljam se po članovima 225. i 226. :)

:))))))))))
..."i zahteva objašnjenje..."
Padne mi ponekad na pamet potpuno šašava ideja da napravim post sa naslovom (otprilike) "Parlamentarna čitanka" kojim bih opisala mnogo toga što se zaista dešava, kao i ono što bi "trebalo" da se dešava u skupštini, pa brzo odustanem jer procenim da bi ljudima to bilo dosadno...sada ste me opet podsetili da promislim još jednom...
djcorto djcorto 05:22 16.12.2008

Re: Info

gordanac
Javljam se po članovima 225. i 226. :)

:))))))))))
..."i zahteva objašnjenje..."
Padne mi ponekad na pamet potpuno šašava ideja da napravim post sa naslovom (otprilike) "Parlamentarna čitanka" kojim bih opisala mnogo toga što se zaista dešava, kao i ono što bi "trebalo" da se dešava u skupštini, pa brzo odustanem jer procenim da bi ljudima to bilo dosadno...sada ste me opet podsetili da promislim još jednom...


Ne bi bilo dosadno, jer bismo onda i mi "mali" znali ko na za********. Mada, znamo i sada, zar ne? Problem je u tome što oni koji glasaju za TE, a u inostranstvu su, odavno imaju neke druge pasoše i sproću istoga mogu da podržavaju te iste koji maltretiraju sve ostale.

Ta skupština je kao školsko dvorište gde vladaju siledžije ...

I još jedno pitanje za našu insajderku: pošto od sednice očigledno nema ništa, da bar postoji ideja da vlada ovaj problem reguliše uredbom? Juče sam čuo da se o ovome priča i na radiju B92, dakle postoji svest o tome, ali da li postoji svest i da nešto MORA da se uradi?
gordanac gordanac 06:01 16.12.2008

Re: Info

Ne razumem - od koje sednice "nema ništa" ?
Sednica je u - toku, rasprava se danas nastavlja amandmanima na 10. tačku ("pasoši" su bili 12. tačka, prvo ide rasprava u načelu o svim tačkama, pa rasprava u pojedinostima . amandmanima - po svim tačkama, a ima ih ukupno 14., pa se onda određuje Dan za glasanje o svemu).
Inače, Uredbama se ne mogu menjati Zakoni - to može samo parlament.
banem92 banem92 12:51 16.12.2008

Re: Info

Sednica je u - toku, rasprava se danas nastavlja amandmanima na 10. tačku ("pasoši" su bili 12. tačka, prvo ide rasprava u načelu o svim tačkama, pa rasprava u pojedinostima . amandmanima - po


Evo, dok sređujem "papirologiju" u firmi, u uglu mi ekran TV-a i gledam vas šta radite. :)

G. Batić je izneo dobar predlog, trebalo je da ga prihvatite. Tj. da se tačka 12 odmah stavi na red, a da se posle vrati na tačku 10.

Prenosim informaciju za one koji su u inostranstvu. Ako je tačno ono što g. Batić kaže, a to je gore od onoga što sam ja mislio (tri dana da se usvoji i sprovede), onda, ako se odmah usvoji ovaj predlog, treba da prođe najmanje osam dana da se to odštampa u sl. glasniku i da postane važeće.

Danas je 16. decembar. Plus osam dana = 24. decembar. Rasprava po podnesenim amandmanima po tački 10 još traje sa povremenim upadicama za "reklamiranje" poslovnika (mislio sam da "reklamiranje" znači "promovisanje", ali dobro). 24. decembar je sreda, tamo imamo vikend (+ 2 dana) i verovatno ćete u petak biti slobodni, pa onda i vikend (+3 dana), ako 12. tačka ne dođe na red do tada. Ako se ovo desi, dodajemo još pet dana na 24. decembar i dobijamo 29. To je DVA dana pre nove godine.

Dakle, ako do srede naredne nedelje 12. tačka ne dođe na red, imate veliki problem. Imamo i mi.

Može biti, ali ne mora da bidne. Šta god bilo, država i njene službe odgovorne za ovo imaju veliki minus. Tri minusa kec.
gordanac gordanac 15:54 16.12.2008

Re: Info

Dakle, ako do srede naredne nedelje 12. tačka ne dođe na red, imate veliki problem. Imamo i mi

direktan blogoprenos :))
Raspravom u pojedinostima na tačku 12. ( Izmene zakona o putnim ispravama) počinje današnji popodnevni deo sednice (za 7 minuta), ima jedan amandman. Dakle - DANAS ta tačka prolazi i raspravu u pojedinostima, jer smo raspravu u načelu o njoj završili davnih dana (još novembra meseca)
banem92 banem92 23:44 16.12.2008

Re: Info

Raspravom u pojedinostima na tačku 12. ( Izmene zakona o putnim ispravama) počinje današnji popodnevni deo sednice (za 7 minuta), ima jedan amandman. Dakle - DANAS ta tačka prolazi i raspravu u pojedinostima, jer smo raspravu u načelu o njoj završili davnih dana (još novembra meseca)


Uh, onda će biti nešto. Popodne nisam gledao, ali sam u vestima video ministra Dačića u skupštini.

A jel' mogu i ja da dobijem slobodan dan u petak i za katolički božić?
banem92 banem92 13:11 17.12.2008

Re: Info

Raspravom u pojedinostima na tačku 12. ( Izmene zakona o putnim ispravama) počinje današnji popodnevni deo sednice (za 7 minuta), ima jedan amandman. Dakle - DANAS ta tačka prolazi i raspravu u pojedinostima, jer smo raspravu u načelu o njoj završili davnih dana (još novembra meseca)


Aha, sad vidim zašto ste tako sigurni. Povuče vlada đuture čet'r, pet predloga zakona i onda dođe tačka 12. ekspresno na red. Tj. još nije, ali hoće uskoro. Ili je već prošla? Juče popodne sam bio u menzi, pa nisam pratio. :)

Baš me zanima koliko će trajati glasanje po tih oko 500 amandmana.
banem92 banem92 13:52 17.12.2008

Re: Info

Aha, sad vidim zašto ste tako sigurni. Povuče vlada đuture čet'r, pet predloga zakona i onda dođe tačka 12. ekspresno na red. Tj. još nije, ali hoće uskoro. Ili je već prošla? Juče popodne sam bio u menzi, pa nisam pratio. :)


Nije prošla. Svi poslanici su bili saglasni da se tačka 12. stavi na glasanje nakon završetka današnjeg rada, ali je očigledno predsednica Skupštine (SPS) to odbila. Tako da ništa do daljeg.

"A sad malo ona!"
gordanac gordanac 14:43 17.12.2008

Re: Info

Nije prošla. Svi poslanici su bili saglasni da se tačka 12. stavi na glasanje nakon završetka današnjeg rada, ali je očigledno predsednica Skupštine (SPS) to odbila. Tako da ništa do daljeg

E, TO ne može i to vrlo dobro znaju poslanici koji su predlagali da se ODMAH glasa SAMO o toj tački, danas će biti zakazan Dan za glasanje i glasaće se o SVIM tačkama Treće sednice, pa i o Izmenama Zakona o putnim ispravama. Samo glasanje će trajati oko 3 do 4 sata.
Isključivo o Budžetu može da se glasa odmah čim se o Predlogu zakona o budžetu završi rasprava u načelu i pojedinostima. To su pravila iz Poslovnika.
Sa ove, Treće sednice povučen je samo JEDAN predlog zakona - o udruženjima, ostali predlozi zakona nisu bili na dnevnom redu ove sednice, samo su poslati u proceduru i o njihovom stavljanju na dnevni red glasalo bi se na početku sledeće sednice.
I zakazan je dan za već zakazanu sednicu (28.11.2008.) o nepoverenju vladi za sutra u 10.00. (18.12.2008., četvrtak), ta sednica će trajati ceo taj dan i onda podnosioci predloga (86 poslanika) ZA izglasavanje nepoverenja vladi treba da imaju 126 glasova ZA da bi im predlog bio usvojen
EDIT:
Tačka 12, je PROŠLA juče. Danas je prošla 13. tačka, a 14, tačka (poslednja na ovoj sednici) je predlog Zakona o udruženjima koji je Vlada povukla iz procedure.
gordanac gordanac 16:28 17.12.2008

Re: Info

Dan za glasanje je zakazan za 20.12.2008.
Sutra 18.12. je u 10.00 nova sednica na kojoj ce se raspravljati o nepoverenju vladi.
vanja76 vanja76 23:56 17.12.2008

Re: Info

gordanac


Dan za glasanje je zakazan za 20.12.2008.Sutra 18.12. je u 10.00 nova sednica na kojoj ce se raspravljati o nepoverenju vladi.




???

Зашто ТЕК у суботу, 20. децембра?

Да ли је тачно да владајућа коалиција није могла да обезбеди већину?

Ко (да ли потпредседница скупштине?) може да гарангује да нова седница која је заказана за сутра неће да се отегне бесконачно, да Влада неће да падне, да ће у суботу уопште бити дан за гласање ...?!

Горданац, ја сам извадила нови пасош, али ово сто се ради је БРУКА.

ГДЕ ЋЕ ВАМ ДУША?!

Кидате живце гомили људи.

Хајде, буди човек па напиши ИСТИНУ, шта се СТВАРНО дешава у кулоарима.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana