Zašto me zabavlja globalna kriza?

Nebojša Spaić RSS / 13.12.2008. u 17:38

1 - Što mogu da navijam za grčke anarhiste, studente i ostale pobunjenike.

2 - Što nas sustižu burleskne i groteskne vesti, poput hapšenja direkora Nasdaka zbog piramidalnog investicionog fonda.

3 - Što se pokazuje besmisao svođenja svih vrednosti na novac.

4 - Što se potrošačko društvo suočilo sa sopstvenom izvitoperenošću, a još se trudi da to sakrije od sebe, pa liči na neku nakinđurenu, propalu, matoru frajlu koja se pravi da ne vidi svoju rugobu dok se šminka pred ogledalom.

5 - Što se u svim savremenim fenomenima, od popularne kulture, preko komunikacija i medija, do korpusa političke korektnosti, jasnije nego ikad vidi, budući sada ugrožen, skriveni finansijski interes koji grčevito pokušava da se spase, pa je neoprezno uočljiv.

Naravno da bih svaku tezu mogao da razlažem, al' nije to tema. Samo sam hteo da kažem da me sve to toliko zabavlja da mi je sporedna briga zbog mogućeg, opšteg i ličnog, ekonomskog nazadovanja. Da mi je neko ponudio ovakvu zabavu, ionako bih platio ulaznicu, pa mu dodje isto.



Komentari (93)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorran2 gorran2 17:53 13.12.2008

kolo sreće

A takoreći do juče su bili tako oholi i sijali od samopouzdanja.
Nego, biće zanimljivo videti da li će sad nastupiti produkcija spoljnjih neprijatelja i zavera u cilju skretanja pažnje i kanalisanja besa.
I, što nam je činiti? da raspišemo samodoprinos za spas liberalne ekonomije i krupnog kapitala?
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 17:55 13.12.2008

Re: kolo sreće

gorran2
.Nego, biće zanimljivo videti da li će sad nastupiti produkcija spoljnjih neprijatelja i zavera u cilju skretanja pažnje i kanalisanja besa.

Vrlo verovatno. zabava ce se samo razvijati. Upravo sam procitao da je Fiat zatvorio sve pogone.
omega68 omega68 18:02 13.12.2008

Re: kolo sreće

Nebojša Spaić
gorran2
.Nego, biće zanimljivo videti da li će sad nastupiti produkcija spoljnjih neprijatelja i zavera u cilju skretanja pažnje i kanalisanja besa.

Vrlo verovatno. zabava ce se samo razvijati. Upravo sam procitao da je Fiat zatvorio sve pogone.

Uz svo uvažavanje - to za mnoge nije baš zabavno.Lako je nekima da se zabavljaju? Živite Vi sa 400 evra izdržavajte decu od toga pa se onda zabavljajte.
Mrzim anarho-komuniste
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 18:45 13.12.2008

Re: kolo sreće

omega68

Mrzim anarho-komuniste

Legitimno. ja se izjasnjavam, kad bas moram, kao simpatizer anarho-liberala, sto je slicno, mada ne isto.
urbanosaurus2 urbanosaurus2 18:56 13.12.2008

Re: kolo sreće

a ko bi bili anarho-liberali...
chemu i na koji nachin tezhe...

pitam, jer se u nekim krugovima anarho-liberal tretira kao oksimoron... :]
AlexDunja AlexDunja 18:59 13.12.2008

Re: kolo sreće



pitam, jer se u nekim krugovima anarho-liberal tretira kao oksimoron... :]

u kojim?
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 18:59 13.12.2008

Re: kolo sreće

urbanosaurus2
jer se u nekim krugovima anarho-liberal tretira kao oksimoron... :]

u drugim se tretira kao moron.
urbanosaurus2 urbanosaurus2 19:01 13.12.2008

Re: kolo sreće

u kojim?


recimo BIA nema anarho-lebirale kao jasno definisanu kategoriju... :]
urbanosaurus2 urbanosaurus2 19:03 13.12.2008

Re: kolo sreće

u drugim se tretira kao moron.


neee, sad stvarno...
skoro da je nemoguce biti anarho-liberal...

mozda ste samo anarhista...

Nebojša Spaić Nebojša Spaić 19:04 13.12.2008

Re: kolo sreće

a mozda samo liberal
AlexDunja AlexDunja 19:04 13.12.2008

Re: kolo sreće

urbanosaurus2
u kojim?


recimo BIA nema anarho-lebirale kao jasno definisanu kategoriju... :]

zasto je to oximoron?
bia mnogo toga ne zna:)
urbanosaurus2 urbanosaurus2 19:06 13.12.2008

Re: kolo sreće

bia mnogo toga ne zna:)


OZNa sve dozna... :]
AlexDunja AlexDunja 19:09 13.12.2008

Re: kolo sreće


OZNa sve dozna... :]

aaa?
to je nesto sasvim drugacije:)))
ciaos:)
gorran2 gorran2 19:15 13.12.2008

Re: kolo sreće

biće zanimljivo videti da li će sad nastupiti produkcija spoljnjih neprijatelja i zavera
Ja da sam nešto Veliki Producent, sad bih na primer organizovao podmetanje nekoliko malih bombi kuće izrade u Atini.
Čisto da bi prosti puk jasno shvatio poentu:

ili mi (Wall Street - White House - Pentagon - NATO - World of Freedom)
ili haos, nasilje i terorizam.

Ops, upravo sam čuo: osam malih bombi ručne izrade eksplodiralo u Atini (
mariopan mariopan 20:27 13.12.2008

Re: kolo sreće

gorran2
biće zanimljivo videti da li će sad nastupiti produkcija spoljnjih neprijatelja i zavera
Ja da sam nešto Veliki Producent, sad bih na primer organizovao podmetanje nekoliko malih bombi kuće izrade u Atini.
Čisto da bi prosti puk jasno shvatio poentu:

ili mi (Wall Street - White House - Pentagon - NATO - World of Freedom)
ili haos, nasilje i terorizam.

Ops, upravo sam čuo: osam malih bombi ručne izrade eksplodiralo u Atini (

Puj puj puj pa eto nekoliko ih je puklo u Atini , ala umes da izbaksuziras
bogumilaf bogumilaf 23:53 13.12.2008

Re: kolo sreće

Upravo sam procitao da je Fiat zatvorio sve pogone.


Fiat je već bio u finansijskim problemima kada su naši "eksperti" lupali u doboše kako će Kragujevac da procveta posle sporazuma sa Fiatom. Meni je žao, ali izgleda da je Fiat tu računao upravo na investicije namenjene Srbiji, koje bi samo upotrebio kao pojas za spasavanje!
KafaJeGotova KafaJeGotova 01:40 14.12.2008

Re: kolo sreće

gorran2
Ops, upravo sam čuo: osam malih bombi ručne izrade eksplodiralo u Atini

preporuka za tebe weather undergorund
chobanica chobanica 18:01 14.12.2008

Re: kolo sreće

Nebojša Spaić
ja se izjasnjavam, kad bas moram, kao simpatizer anarho-liberala


U dobrom ste drustvu :p

dierre dierre 18:53 14.12.2008

Re: kolo sreće

sjajnog li odgovora :)
rankot rankot 20:30 14.12.2008

Re: kolo sreće

Nebojša Spaić
gorran2
.Nego, biće zanimljivo videti da li će sad nastupiti produkcija spoljnjih neprijatelja i zavera u cilju skretanja pažnje i kanalisanja besa.

Vrlo verovatno. zabava ce se samo razvijati. Upravo sam procitao da je Fiat zatvorio sve pogone.

А наши кажу да ће у КГ да отвори. Само шта?
wawy wawy 17:59 13.12.2008

da, mada...

...mislim da se pojedini koji vedre i oblace svjetskom ekonomijom takodje jako zabavljaju, i da ce izvuci neku korist iz svega ovoga, po principu - ko najmanje izgubi, taj je na najvecem dobitku.
gorran2 gorran2 18:07 13.12.2008

Re: da, mada...

Niko nema nikakvih iluzija o tome u čijim je rukama moć. Sipanja ogromnijh para iz javnih izvora u tokove krupnog kapitala pod ciničnim - mada istinitim - izgovorom "ako oni propadnu, i mi ćemo", dovoljno govori o tome koja je opcija na vlasti.
Dakle, sasvim je sigurno da će siromašni postati još siromašniji, a bogati - u početku relativno, a u krajnjem ishodu i u apsolutnim iznosima - još bogatiji.
Ali, kad su nam već skinuli gaćice i pripremili se za još jednu "dobrovoljnu" redaljku, možemo valjda bar da zadržimo smisao za humor.
Šta nam je drugo ostalo?
wawy wawy 18:22 13.12.2008

Re: da, mada...

gorran2
sasvim je sigurno da će siromašni postati još siromašniji, a bogati - u početku relativno, a u krajnjem ishodu i u apsolutnim iznosima - još bogatiji.Ali, kad su nam već skinuli gaćice i pripremili se za još jednu "dobrovoljnu" redaljku, možemo valjda bar da zadržimo smisao za humor.Šta nam je drugo ostalo?

naravno, malo politicki angazovanog humora nikad nije na odmet, makar ce redaljka biti suptilnija. s tim sto nam fali malo grckog anarhizma...
urbanosaurus2 urbanosaurus2 19:05 13.12.2008

Re: da, mada...

Šta nam je drugo ostalo?


a da probamo malo da se opiremo i da stisnemo dupe za promenu i pustimo prdez pa neka svi osete... :]
011-495 011-495 00:18 14.12.2008

Re: da, mada...

gorran2
Niko nema nikakvih iluzija o tome u čijim je rukama moć. Sipanja ogromnijh para iz javnih izvora u tokove krupnog kapitala pod ciničnim - mada istinitim - izgovorom "ako oni propadnu, i mi ćemo", dovoljno govori o tome koja je opcija na vlasti.Dakle, sasvim je sigurno da će siromašni postati još siromašniji, a bogati - u početku relativno, a u krajnjem ishodu i u apsolutnim iznosima - još bogatiji.Ali, kad su nam već skinuli gaćice i pripremili se za još jednu "dobrovoljnu" redaljku, možemo valjda bar da zadržimo smisao za humor.Šta nam je drugo ostalo?


Jedan moj drug je uvek govorio "kome je sudjeno da ga je..u, tome gace same spadaju", mogu samo da dodam da neki kao mi ni nemaju gace.

Pomoc bi bila OK ako bi se ona smatrala kao pozajmica tih istih radnika cije poreske pare idu u vidu drzavne pomoci. Svako bi trebao da ima koristi od buduce bolje situacije tih komatoznih preduzeca a ne samo vlasnici i akcionari.
Koren problema je u akcionarskom sistemu kapitalizma gde je prestalo biti interesantno koliko proizvodi i/ili prodaje kompanija nego za koliko ja mogu da prodam svoje akcije sledecem napaljnenom investitoru. Na ovo dodati i zivot na kredit (ne po sredstvima nego po zeljama)-ovo trziste jos nije puklo a dug po karticama u SAD je zastrasujuc.
ivana23 ivana23 18:02 13.12.2008

2.

- Što nas sustižu burleskne i groteskne vesti, poput hapšenja direkora Nasdaka zbog piramidalnog investicionog fonda.




I cudno je sto doticni Bernard L. Madoff, nije srpkog porekla, nema cudnu frizuru i jos deluje tako bezazleno.
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 18:03 13.12.2008

Re: 2.

ivana23
- nema cudnu frizuru i jos deluje tako bezazleno.


Ali osmejah mu je skroz sumnjiv.
ivana23 ivana23 18:06 13.12.2008

Re: 2.

Nebojša Spaić

ivana23
nema cudnu frizuru i jos deluje tako bezazleno.
Ali osmejah mu je skroz sumnjiv.

Sto jest, jest...
man ray loves me man ray loves me 18:39 13.12.2008

Re: 2.

nije srpkog porekla

al je ruskog (just kiddin)
ivana23 ivana23 18:49 13.12.2008

Re: 2.

man ray loves me
nije srpkog porekla
al je ruskog (just kiddin)

Madoff was born in 1938 to a Jewish family.
man ray loves me man ray loves me 19:00 13.12.2008

Re: 2.

it was a joke, na osnovu -off nastavka koji zvuci ruski.
antioksidant antioksidant 19:12 13.12.2008

Re: 2.

I cudno je sto doticni Bernard L. Madoff, nije srpkog porekla, nema cudnu frizuru i jos deluje tako bezazleno.

za zurku bi se sporili. nije bas da nije cudna
milosib92 milosib92 20:21 13.12.2008

Re: 2.

Gde su sada oni tipovi što uvek kažu da se tako nešto(Jezda, Dafina) može desiti samo u nenormalnoj, zaostaloj i konzervativnoj Srbiji(Balkanu, beše nešto i u Makedoniji). Posebnu težinu daje to što su nasamareni bogatuni. Baš smehotres.
cassiopeia cassiopeia 18:02 13.12.2008

...

Samo sam hteo da kažem da me sve to toliko zabavlja da mi je sporedna briga zbog mogućeg, opšteg i ličnog, ekonomskog nazadovanja.


Pomalo vam zavidim što krizi priđoste sa ove strane. Mene ništa ne zabavlja, samo me brine. A jutros se setih jedne izreke koja kaže "nije sam događaj ono što čini da brinemo, već naša interpretacija tog događaja".
Odoh da promenim ugao gledanja, a vama prijatno veče.

p.s. znam da na blogu nema persiranja, no čini mi se da sam kod vas u gostima prvi put pa otud i persiranje
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 18:04 13.12.2008

Re: ...

cassiopeia
.p.s. znam da na blogu nema persiranja, no čini mi se da sam kod vas u gostima prvi put pa otud i persiranje

Ja persiram svim odraslim osobama koje ne poznajem i mnogim koje poznajem, tako da mislim da je vas stav skroz ok.

vishnja92 vishnja92 18:14 13.12.2008

Gosn Spaicu

i ja sam bila skoro zadovoljna i neumesno vesela zbog te iste krize, a onda sam pet dana nakon njenog objavljivanja osetila najdirektniji uticaj na mene licno. on se ogledao u skracenim rokovima, nespavanju i kojecemu jos. to je bio veoma iscrpljujuci momenat.

a nisam ni na tim trzistima ni u tim profesijama. neverovatno.

dakle - ako sam ranije nespavala da bih zavrsila sve poslove, sad ne spavam da bih zavrsila taj jedan jedini koji nam je ostao - jer su investitori nervozni.
a mene je skroz briga za pare i sve te potrosacke zajebancije. casna rec.
zivim u sred Srbije i prehranjujem svoju porodicu. uopste nemamo kredite niti nista. jedino veselje usred svega je da nama nista ni ne treba, a njima treba tako mnogo. ja mislim da je to sa nase strane malo idealisticko i malo pakosno.
sve odjednom.

mozda ce ova sitnurija od ljudske zajednice da se dovede u red, sada, tako sto ce da okrene svoj pravac za par stepeni. bolje to nego rat mojoj deci.
jack_bauer jack_bauer 02:34 14.12.2008

Re: Gosn Spaicu

visnja, preporuka za komentar koji odrazava sustinu onoga sto ova kriza nosi sa sobom. pravo u centar, sto se od jedne strelice moglo i ocekivati.

znas, gosn. spaja je osvedoceni blog-provokator, on i njegov ortak kris. ne znam zasto im sve ovo treba, vajda su zaludni. steta, jer mislim da su u sustini sasvim kul likovi. cak nekad imam utisak da sam upoznao spaju, u konavoskim dvorima, ili na takvom nekom mestu...
man ray loves me man ray loves me 18:23 13.12.2008

TITs (Trotters Independent Traders)

Ovaj tvoj post me podseca na klasicnu scenu iz Mucki koju sam sigurno vec pominjala na blogu, epizoda Russians are coming.
Rodni i Del su kupili polovno "atomsko skloniste" na buvljaku (otprilike limenu prikolicu), postavili ga na krov zgrade i odlucili da provedu u njemu dan da vide kako izgleda.
Del se bacio u poetske visine, i objasnjava Rodniju kako ce da izgleda atomski napad, kako ce oni da prezive, pa ce sve biti njihovo, pa naravno prezivece osim njih jos hrpa zena, i onda ce one sve hteti da budu sa njima...
I onda kaze: The end of the world could be just the break we're looking for!
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 18:29 13.12.2008

Re: TITs (Trotters Independent Traders)


HIT GODINE
Doctor Wu Doctor Wu 18:30 13.12.2008

:), i mene zabavljaju ovakve reči

4 - Što se potrošačko društvo suočilo sa sopstvenom izvitoperenošću, a još se trudi da to sakrije od sebe, pa liči na neku nakinđurenu, propalu, matoru frajlu koja se pravi da ne vidi svoju rugobu dok se šminka pred ogledalom.

5 - Što se u svim savremenim fenomenima, od popularne kulture, preko komunikacija i medija, do korpusa političke korektnosti, jasnije nego ikad vidi, budući sada ugrožen, skriveni finansijski interes koji grčevito pokušava da se spase, pa je neoprezno uočljiv.

... pogotovu od strane nekoga koji ovo stavlja u svoj profil. Ili smatrate da je investitore najzad sustigla zaslužena kazna?
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 18:32 13.12.2008

Re: :), i mene zabavljaju ovakve reči


Nije li stvar utoliko zabavnija?
topcat topcat 18:52 13.12.2008

Re: :), i mene zabavljaju ovakve reči

Pa mozda je zabavna onom koji misli da njega nece sustici...ili tko je vec 'oguglao' na sve te krize koje su s se na nasim prostorima izdesavale ( neke i traju).
Onima po zapadnim zemljama, koji su navikli na 2 kuce, 3 auta i debeli racun u banci "za svaki slucaj" po svoj prilici nije svejedno.
vishnja92 vishnja92 19:02 13.12.2008

Re: :), i mene zabavljaju ovakve reči

Nije li stvar utoliko zabavnija?

po kom iskustvenom osnovu mislite da ce ovo pogoditi vise njih nego vas?

toliko puta ponavljana proslost je samo proslost, a ovo je nesto sasvim drugo?
bas me zivo zanima.
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 19:03 13.12.2008

Re: :), i mene zabavljaju ovakve reči

vishnja92
po kom iskustvenom osnovu mislite da ce ovo pogoditi vise njih nego vas?

To nigde ne tvrdim. Samo kazem da je jako zabavno.
gorran2 gorran2 19:06 13.12.2008

Re: :), i mene zabavljaju ovakve reči

po kom iskustvenom osnovu mislite da ce ovo pogoditi vise njih nego vas?
Naravno da će pogoditi nas.
To je bar jasno. Oni najbogatiji kontrolišu sve instrumente. I ne treba velika mudrost da se shvati kako će ih upotrebiti.
Humor - crni, doduše - je u tome što smo "mi" u velikoj meri naseli na njihovu priču. Verovali, zastupali, glasali...
vishnja92 vishnja92 19:42 13.12.2008

Re: :), i mene zabavljaju ovakve reči

uopste se ne radi o glasanju. radi se o najosnovnijim postavkama. to vise nije ni zabavno.
ako vam je trebala ova kriza da vam postane takvo - kasno ste se setili.

mozemo se zabavljati, ismevati, zaliti ili saosecati, ali u 1:1 - cak i u nablazim postavkama - to je jednostavno pogresno.
jos gore - glupavo.

takvi smo mi.

smejte se ljudima kad im je dobro da biste znali kako da im pomognete kada nije.
spaskeu spaskeu 19:14 13.12.2008

kriza

Mene ova kriza baš nešto i ne zabavlja, al ako Vi kažete, neka bude.
Slažem se sa svim stavovima, osim prvog. Ajd za studente i mogu da navijam (studenti su uvek u pravu, jelte...), al za ove druge dve grupe baš i ne.
antioksidant antioksidant 19:22 13.12.2008

,

Naravno da bih svaku tezu mogao da razlažem,


naravno, ovo bi bilo jako zabavno pa kad nadjete vremena...
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 19:33 13.12.2008

Re: ,

antioksidant
Naravno da bih svaku tezu mogao da razlažem,naravno, ovo bi bilo jako zabavno pa kad nadjete vremena...

Jedino ako se sretnemo u kafani, pa uz picence
antioksidant antioksidant 19:34 13.12.2008

Re: ,

Jedino ako se sretnemo u kafani, pa uz picence

kafansko razlaganje tema mi je omiljeno. steta sto ce pucanstvo propustiti...
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 19:40 13.12.2008

Re: ,

ma vazno da se popije nesto
antioksidant antioksidant 19:45 13.12.2008

Re: ,

Nebojša Spaić
ma vazno da se popije nesto

pa i to ce (blogo)pucanstvo propustiti
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 19:47 13.12.2008

Re: ,

antioksidant

i to ce (blogo)pucanstvo propustiti

E, tu nema pomoci.
antioksidant antioksidant 19:48 13.12.2008

Re: ,

Nebojša Spaić
antioksidant

i to ce (blogo)pucanstvo propustiti

E, tu nema pomoci.

i nisam imao nameru pomagati...
samo kazem - their loss
ivana23 ivana23 19:49 13.12.2008

Re: ,

antioksidant
Jedino ako se sretnemo u kafani, pa uz picence
kafansko razlaganje tema mi je omiljeno. steta sto ce pucanstvo propustiti...

Verovatno Spajic ima diktafon... snimite, pa nam linkujte.
mariopan mariopan 20:41 13.12.2008

Re: ,

Nije dobro mnogo se smejati, toliko da na kraju krenu suze , lice na one prave.

A bas mi se dopao spisak smesnih stvari , bice taj spisak mnogo smesniji i siri ubuduce, ima suze da nam teku samo tako.
antioksidant antioksidant 20:50 13.12.2008

Re: ,

Verovatno Spajic ima diktafon... snimite, pa nam linkujte.

prihvaceno

spajicu, culi ste.

vi u kafance ponesite diktafonce i pocnite da razlazete

ja cu da se slazem (sa c2h5oh)
dreamreader dreamreader 20:32 13.12.2008

Zabava za milione

Interesantno.

Mene, recimo, arogancija, irenje i nesposobnost da se o ozbiljnim stvarima ozbiljno razmislja nikada nisu zabavljali, ali me zabavlja cinjenica da svasta covek moze da procita na ovom blogu
omega68 omega68 20:45 13.12.2008

Re: Zabava za milione

dreamreader
Interesantno.

Mene, recimo, arogancija, irenje i nesposobnost da se o ozbiljnim stvarima ozbiljno razmislja nikada nisu zabavljali, ali me zabavlja cinjenica da svasta covek moze da procita na ovom blogu

Ma jok, uskoro će čovek da kaže kako se zezao i da ga je u stvari ovo sve uplašilo.
Stari šmeker - navlakač
dreamreader dreamreader 20:51 13.12.2008

Re: Zabava za milione

omega68
dreamreader
Interesantno.

Mene, recimo, arogancija, irenje i nesposobnost da se o ozbiljnim stvarima ozbiljno razmislja nikada nisu zabavljali, ali me zabavlja cinjenica da svasta covek moze da procita na ovom blogu

Ma jok, uskoro će čovek da kaže kako se zezao i da ga je u stvari ovo sve uplašilo.
Stari šmeker - navlakač


Moguce, ali nije duhovito a bas ni preterano svrhovito (kao sto je dati primer recimo bio).
noboole noboole 20:48 13.12.2008

Ali, vidis, ipak nekima ide:

Iznenadio me je ovaj link: [url=http://http://www.noooxml.org/start][/url] . U okviru sam teme, utoliko sto se govori o ljigavosti globalne masinerije za mlevenje mesa. Dakle, za ljude koji ne znaju, protekle godine se vodila velika bitka za ISO standardizaciju XML tekstualnog formata. I sami znate sada vlada krajnje sarenilo ,doc, open document format, itd. Ideja je da omogucimo da osoba A moze da posalje svoj tekst osobi B koristeci jedan standardni format. Osoba B, bez obzira na tekst-procesor koji koristi moze da ga lepo procita.
Dva konkurentna projekta su bili standard predlozen od strane zajednice otvorenog koda i Microsoftov standard. Od prvobitne odluke, pre godinu dana, u kojoj je MS projekat odbijen u ISO-u (cine ga nacionalni saveti drzava, odluke se donose glasanjem (i Srbija je tu)), MS je ulozio zesci napor da na razne nacine (koga interesuje, tu je link) utice na nacionalne odbore (pogotovo male zemlje; pogodite za koga je Srbija dala glas?) , da bi progurao svoj standard (specifikacija teska 6000 strana), za koji mnogi strucnjaci tvrde da je prakticno nemoguce da implementira iko osim Mikrosoftica. To naravno znaci, da konkurencija tesko da moze da prilagodi svoj softver i da smo prakticno primorani da i dalje kupujemo kombinacije M$ Word + Windows.

Poenta ove, mozda isuvise tehnicke (ali, ko razume, shvatice), replike je da sutra neki Buy 'n' Large moze da proizvede najvece djubre, i vi cete to morati da koristite, morati u tome da zivite i da trpite - jer nema alternative. Kako finansijska kriza tu nesto moze da promeni, ja ne vidim. Mozda cete da zivite jadno i bedno u nemastini, ali digitalna sredstva morate da koristite, i ima da se stedi za Windows i Word ko za racun za struju.

Nebojša Spaić Nebojša Spaić 20:53 13.12.2008

Re: Ali, vidis, ipak nekima ide:

noboole
Poenta ove, mozda isuvise tehnicke (ali, ko razume, shvatice),

Ma nije, naprotiv, sjajan primer
antioksidant antioksidant 21:00 13.12.2008

Re: Ali, vidis, ipak nekima ide:

pogotovo male zemlje; pogodite za koga je Srbija dala glas?

ako je open sorce community priznala nezavisno kosovo, sasvim je razumljivo sto smo podrzali medjunarodno pravo i ms
AlexDunja AlexDunja 21:13 13.12.2008

Re: Ali, vidis, ipak nekima ide:

ako je open sorce community priznala nezavisno kosovo, sasvim je razumljivo sto smo podrzali medjunarodno pravo i ms

srbija i tux???
aman?
011-495 011-495 00:09 14.12.2008

Re: Ali, vidis, ipak nekima ide:

noboole
Iznenadio me je ovaj link: [url=http://http://www.noooxml.org/start][/url] . U okviru sam teme, utoliko sto se govori o ljigavosti globalne masinerije za mlevenje mesa. Dakle, za ljude koji ne znaju, protekle godine se vodila velika bitka za ISO standardizaciju XML tekstualnog formata. I sami znate sada vlada krajnje sarenilo ,doc, open document format, itd. Ideja je da omogucimo da osoba A moze da posalje svoj tekst osobi B koristeci jedan standardni format. Osoba B, bez obzira na tekst-procesor koji koristi moze da ga lepo procita.Dva konkurentna projekta su bili standard predlozen od strane zajednice otvorenog koda i Microsoftov standard. Od prvobitne odluke, pre godinu dana, u kojoj je MS projekat odbijen u ISO-u (cine ga nacionalni saveti drzava, odluke se donose glasanjem (i Srbija je tu)), MS je ulozio zesci napor da na razne nacine (koga interesuje, tu je link) utice na nacionalne odbore (pogotovo male zemlje; pogodite za koga je Srbija dala glas?) , da bi progurao svoj standard (specifikacija teska 6000 strana), za koji mnogi strucnjaci tvrde da je prakticno nemoguce da implementira iko osim Mikrosoftica. To naravno znaci, da konkurencija tesko da moze da prilagodi svoj softver i da smo prakticno primorani da i dalje kupujemo kombinacije M$ Word + Windows. Poenta ove, mozda isuvise tehnicke (ali, ko razume, shvatice), replike je da sutra neki Buy 'n' Large moze da proizvede najvece djubre, i vi cete to morati da koristite, morati u tome da zivite i da trpite - jer nema alternative. Kako finansijska kriza tu nesto moze da promeni, ja ne vidim. Mozda cete da zivite jadno i bedno u nemastini, ali digitalna sredstva morate da koristite, i ima da se stedi za Windows i Word ko za racun za struju.


To je sve za dobrobit covecanstva a vi ne shvatate. Kako ce moci BG da posle daje donacije Africi,pravi kompjutere od 100$,otvara blagotvorne fondove kao pecurke - ako prvo ne uzme pare od svih nas. Da bi imao pare za sve charities,mora da smanji na najmanju mogucu meru rizik da ljudi odu kod drugog ponudjaca a to se postize monoplolskim ponasanjem. Isto to je sa muzikom,zasto CD treba da kosta 15-20Eura u Evropi a ne 5Eura kada je samo stampanje max.0.20-0.30Eura malo im je zarade do 5 Eura nego mora da bude 15-20? I tako dalje i tako dalje...
Черевићан Черевићан 21:59 13.12.2008

ужаснут

глобална криза напрагу просто нам намеће афоризам г Р.Папеш-а

- Neću da budem glasnik novog vremena! Nisam ja mutav!
g.radicevic g.radicevic 23:20 13.12.2008

Re: ужаснут

- Neću da budem glasnik novog vremena! Nisam ja mutav!

konachno malo humora
011-495 011-495 00:03 14.12.2008

Isto...

..kao kada je propadao Feudalizam a pojavio se Kapitalizam. I feudalci su se isto ponasali kao ovi sada. Nemam iluziju da je Kapitalizam iziveo sebe i da ce sa pojaviti novi druztveno-ekonomski sistem ali da je krenulo nizbrdo,jeste. Pitanje za nasu zemlju u rakursu sledecih 50-100 godina je da li cemo slepo pokusati da se zakacimo (samo zato da izivimo fantazije iz detinjstva) za nesto sto je trulo i treba ga dooobro popraviti ili cemo pokusati da osmislimo svoj put u skladu sa mladjim i vitalnijim ekonomijama i njihovim uredjenjem drustva.
ivana23 ivana23 00:26 14.12.2008

Re: Isto...

reanimator reanimator 00:50 14.12.2008

...

1 - Što mogu da navijam za grčke anarhiste, studente i ostale pobunjenike.

Ja za njih navijam i kad nije globalna kriza
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 10:13 14.12.2008

Re: ...

reanimator
Ja za njih navijam i kad nije globalna kriza

Ma naravno. Al to je kao kad se stalno navija za neki tim, pa naidje jaka utakmica.
teodora92 teodora92 17:40 14.12.2008

Re: ...

reanimator
1 - Što mogu da navijam za grčke anarhiste, studente i ostale pobunjenike.

Ja za njih navijam i kad nije globalna kriza


jesi ih video nekad u akciji? ono, lajv, kad cela atina smrdi na paljevinu i kad nikog od njih ne smeš da pogledaš u oči jer će pomisliti da glasaš za demokrate i shodno tome te osloboditi pola litre krvi, pa sve gledaš u trotoar i trčiš po staklu i sumnjivim flekama da što pre stigneš kući? kad ti par anarhista sa prangijama zauzme fakultet pa i da hoćeš ne možeš da odeš, a policija stoji pred kapijom ko mutava jer joj zakon zabranjuje da ulazi na univerzitetski posed i moli gospodu "studente" da se urazume? ja ne mogu da verujem da se oni i dalje tretiraju kao jadna dečica koje zli režim maltretira.
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 19:52 14.12.2008

Re: ...

teodora92
ja ne mogu da verujem da se oni i dalje tretiraju kao jadna dečica koje zli režim maltretira.

Vidim da smatraju da mediji ne treba da postoje. Ne bi li i to bilo zabavno?
teodora92 teodora92 21:36 14.12.2008

Re: ...

Nebojša Spaić
teodora92
ja ne mogu da verujem da se oni i dalje tretiraju kao jadna dečica koje zli režim maltretira.

Vidim da smatraju da mediji ne treba da postoje. Ne bi li i to bilo zabavno?


nisam sigurna da razumem vaš komentar. (:
sandrajankov sandrajankov 01:14 14.12.2008

Vredi svaku paru!:)

Potpuno te razumem, toliko je sve fascinantno!

http://blog.b92.net/text/6130/Zapakujte%20onda%20dva!/
mariopan mariopan 09:56 14.12.2008

Re: Vredi svaku paru!:)

sandrajankov
Potpuno te razumem, toliko je sve fascinantno!

http://blog.b92.net/text/6130/Zapakujte%20onda%20dva!/


jankovicf jankovicf 01:29 14.12.2008

globalna kriza?

Nisu mi jasni ovi silni ekonomsti i "eksperti" koji najavljuju kataklizmu, apokalipsu treci svetski rat itd itd... Sta ako se recimo desi da za godinu - dve dana sve ovo prodje i od KRIZE ne ostane ni k (kao sto se desilo sa cenom nafte za koju su predvidjali da ce da ode na 200, 500, 1000 dolara)? Sta ako je ovo samo jos jedna od ciklicnih kriza (samo malo izrazenija) koje su neminovne u liberalnom kapitalizmu, globalizovanom potrosackom drustvu kakvo danas vlada? Cemu panika? Nisu ovo holivudski filmovi... (ili ipak jesu? =))
johnny011 johnny011 14:44 14.12.2008

Nebojsa...

....ponovo zaebaes raju
ivana23 ivana23 21:44 14.12.2008

Nije bas ekonomska kriza u pitanju,

al je zabavno...

Buša u Iraku gađao cipelama u glavu!



Odlazeći predsednik SAD Džordž Buš morao je da izbegava cipele koje su poletele ka njemu kada se pozdravljao sa Nurijem al Malikijem, premijerom Iraka, tokom iznenadne posete zemlji koja je obeležila njegov mandat.


BLIC

maksa83 maksa83 22:03 14.12.2008

Re: Nije bas ekonomska kriza u pitanju,

Odlazeći predsednik SAD Džordž Buš morao je da izbegava cipele koje su poletele ka njemu kada se pozdravljao sa Nurijem al Malikijem, premijerom Iraka, tokom iznenadne posete zemlji koja je obeležila njegov mandat.

U arapskom svetu se gađanje i udaranje nekoga obućom smatra najvećim mogućim poniženjem.

(Ako se neko seća rušenja Sadamove statue, u jednom trenutku jedan tip izuje papuču/cipelu i krene da udara oboreni kip. E, to je to. Ultimativni izliv zlovolje prema nekome.)
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 22:12 14.12.2008

Re: Nije bas ekonomska kriza u pitanju,

Savrseno!
antioksidant antioksidant 22:20 14.12.2008

Re: Nije bas ekonomska kriza u pitanju,

Hvala što ste mi uputili izvinjenje u ime iračkog naroda. Ne smeta mi ovo što se dogodilo, a ako želite da znate broj cipela je bio 44", rekao je Buš.


moram priznati da ima duha

inteligenciju verovatno ne ali sarma svakako
maksa83 maksa83 22:27 14.12.2008

Re: Nije bas ekonomska kriza u pitanju,

inteligenciju verovatno ne ali sarma svakako

Šarmantno je godinama (okej, ostavio mu tata u amanet) mrcvario jednu državu i njen narod, pa je na kraju i malo spajčio vojnom silom, i onda je posle svog tog pretrpljenog maltretmana od strane njih smogao snage da bude zafrkant. Pravi gospodin. Jedan je Dubya.
ivana23 ivana23 15:36 15.12.2008

Re: Nije bas ekonomska kriza u pitanju,

ivana23
al je zabavno...Buša u Iraku gađao cipelama u glavu!Odlazeći predsednik SAD Džordž Buš morao je da izbegava cipele koje su poletele ka njemu kada se pozdravljao sa Nurijem al Malikijem, premijerom Iraka, tokom iznenadne posete zemlji koja je obeležila njegov mandat. BLIC

Nastavak (15.12.2008. Bagdad)

ХИЉАДЕ ИРАЧАНА НА УЛИЦАМА ТРАЖИ ОСЛОБАЂАЊЕ НОВИНАРА

БАГДАД – Хиљаде Ирачана изашло је на улице да тражи ослобађање новинара који је гађао америчког председника Џорџа Буша ципелама на конференцији за штампу у Багдаду.

Они сматрају да је увреда која је Бушу на тај начин направљена прави исрпаћај за непопуларног америчког председника.

Позив за ослобађање новинара такође је стигао од његове телевизијске станице Ал Багдадија.

Новинара службе безбедности испитују о томе да ли му је неко платио да то уради, а такође се проверава да ли је био под утицајем алкохола или дроге, рекао је један ирачки званичник.

Арапске новине су на насловним странама објавиле слике на којима се види Буш како избегава ципеле које лете ка њему, а снимак инцидента се стално понавља на сателитским телевизијским станицама и постао је предмет бројних вицева Бушових критичара у региону.

Буш је у авиону на путу из Ирака за Авганистан окарактерисао тај инцидент као „бизаран” и прокоментарисао га са хумором. „Не знам шта је момак рекао, али видео сам његов ђон”, рекао је амерички председник и додао да „ако хоћете да знате ципеле су биле број 10 (44)”.

Калил Дулами, један од бивших бранилаца Садама Хусеина, рекао је да припрема одбрану новинара који је бацио ципеле на Буша и додао да најмање 200 адвоката из Ирака и из света понудило бесплатно своје услуге.

Један ирачки новинар рекао је агенцији АФП да би новинар могао да добије најмање две године затвора ако се буде теретио за вређање страног шефа државе у посети Ираку.


Бета
mariopan mariopan 19:41 15.12.2008

Re: Nije bas ekonomska kriza u pitanju,

antioksidant
Hvala što ste mi uputili izvinjenje u ime iračkog naroda. Ne smeta mi ovo što se dogodilo, a ako želite da znate broj cipela je bio 44", rekao je Buš.


moram priznati da ima duha

inteligenciju verovatno ne ali sarma svakako

Ma ne ume on to sam da smisli , sapnuo mu neko.

Sto ga bar nije zveknuo onom cipelom , za sve one nevine zrtve koje je pobio u Iraku i kojima se jos i ruga svojom "duhovitoscu".

Bljak.
hajkula1 hajkula1 22:29 14.12.2008

neka ide zivot


Da komsijama pocrkaju krave - nema veze ako i moja ....

C-c-c-c, ne moze da mi bude zabavno jer se kriza prevaljuje na siromasne.

Uvek navijam za pobunjene Grke, mada znam da se malo menja ili ni malo. Par porodica se smenjuje na vlasti i to je to.
Plasim se da ce sada u Srbiji da se ljudi ucaure, uvuku glave u ramena, snishodljivo, eto kriza je u celom svetu...
Mali Sizif Mali Sizif 10:05 15.12.2008

Istina, ali...

Istina...
Zabavno je, možda i smešno...nekim delom mi/nam je drago što globalna, sistemska, institucionalizovana, ultra, mega, giga pohlepa plaća danak svojoj suštini....
Ali kada dođe prvi u mesecu... ili kada se prave planovi za budućnost: kako rešiti stambeno pitanje, kupiti auto, organizovati svdbu, medeni mesec... ili kada one koji imaju decu, ona pitaju kada će dobiti nove patike, jaknu, mobilni.... da li mogu na ekskurziju, letovanje, zimovanje...
Tada zabavu i smeh zamene briga, tuga, bes, očaj...
Jer predmet naše zabave i smeha je izgubio deo najdražih mu milijardi...a najveći deo nas (sigurnu) budućnost...
Nisu ovo zabavna niti smešna vremena...
drug.clan drug.clan 17:16 15.12.2008

doslo je vreme

s vremena na vreme civilizacija dodje do ovakvog stanja kada se pokaze da je sve ono u sta su se klele generacije u stvari jedna velika iluzija i prevera.

takva vremena su teska ali optimistina soga osmeh na lice jel posle rusenja snova dolazi gradjenje novih
hajkula1 hajkula1 23:10 15.12.2008

Re: doslo je vreme


a ti se nadas da ces ovaj put biti pametniji ...

uvek nahebu najslabiji
bogiwoye bogiwoye 11:58 17.12.2008

dobar tekst

Fino si to sročio...
sandrajankov sandrajankov 15:29 19.12.2008

Bus zna velicinu cipele

Novinar iz Iraka koji je gadjao Busa i nazvao ga psom je postao toliko popularan da mu je jedan Egipcanin ponudio ruku svoje dvadesetogodisnje cerke, preko 1000 advokata mu nude svoje usluge besplatno, u Teheranu se poziva na javne demonstracije gadjanjem Amerikanaca na isti nacin, a proizvodjaci cipela od Turske pa sve do Libije tvrde kako su bas oni proizveli cipelu, za koju Dzordz Bus tvrdi da je velicine 44.
(informacije iz clanka u Gardianu)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana