loader: Srpska antiteza

AlexDunja RSS / 17.12.2008. u 10:14

 

autor je moj dragi gost loader 

 

Sretoh danas Lazara. Šeta, zamišljen... Bez oklopa. Deluje gotovo krhko. Šest vekova provlačenja po epskim pesmama nekako... kao da ga je zasitilo. Gleda nizbrdo reku u daljini, obalu, obrise zgrada koje se prostiru kroz izmaglicu... Pitam ga, zna li šta se sve u međuvremenu dešavalo, i da li je zamišljao da će na kraju ovako ispasti. Onaj njegov blago prijazan izraz, kojim je hteo da naznači kako pažljivo sluša moje pitanje, već narednog trena postade zabrinut, skoro utučen. Savi glavu i spusti težak pogled onamo, ka reci. To je bio znak da je kraj razgovora. Ja se polako udaljih. I dođoh za tastaturu, moju pokosovsku brojanicu.


Preispitivanje srpske nacionalne logike postaje neminovno. Statistike i demografske procene govore da nestajemo. Gubici u ovim, najnovijim ratovima samo se nadovezuju na katastrofične razmere stradanja iz Prvog i Drugog svetskog rata. Baš zato što smo usled ta dva velika rata ostali biološki prepolovljeni, svako naknadno stradanje je sve skuplje. Stoga ovi nedavni gubici imaju posebnu težinu i zvone na konačnu uzbunu pameti.

 

Stradanje u Prvom svetskom ratu svakako nije moralo biti ni izbliza onoliko. Uništenje čitave trećine stanovništva i jeziva albanska golgota čine besmislenom svaku, makar i najsjajniju stratešku zamisao ili ratni cilj. Jedva da smo se biološki malo oporavili od Prvog, primakao se Drugi rat. Imali smo šansu da prođemo sa minimalnim oštećenjima. Umesto toga događa se puč, koji je faktički bio javni poziv da se otpočne sa stravičnom likvidacijom srpskog naroda i komadanjem Srbije. Pogrom bukvalno sa svih strana, pomoći niotkuda. U okolnostima kakve su tada vladale izazvati puč i povikati „bolje grob, nego rob“ više je od gluposti, i više od zločinstva! Puno njih će reći kako su zapravo britanska, ili sovjetska obaveštajna služba organizovale 27. mart, a ne mi. Čak i ako donekle jeste tako, nama je mnogo važnije pitanje zašto to nije urađeno među Slovencima ili Hrvatima, ili gde drugde, nego se to krvavo seme zasejalo i idealno primilo baš među Srbima? Šta je to kod nas što nas čini podesnim za akcije te vrste?


Naše nakaradno shvatanje Kosovskog mita. To je u osnovi činjenice da se veoma lako prihvatamo stradalništva. Onog 27. marta Kosovski mit je našim ustima izgovorio - „Bolje grob, nego rob“! Da se pogine za carstvo nebesko, kao Lazar i njegova družina. To je pouka koja sve vreme, i u danima koji nisu ratni, lebdi i postavlja načelo tvrdokornosti i fizičkog okršaja kao najbližeg rešenja za krizne istorijske momente. Ponavljana stolećima, ova pouka stvara neku vrstu latentnog nacionalnog adrenalina. To u kolektivnoj svesti sužava moć trezvene analize i bitno umanjuje opažanje nijansi. Stoga uobičajena težnja za slobodom, koju svaki narod ima, kod nas uglavnom prelazi u bezumno srljanje i samouništenje. Efekat je vidljiv i u novije vreme, kad se „događao narod“, kad je osionost odagnala pamet i kad smo do krajnjih granica ponavljali „Srbija se saginjati neće“, satirući ko zna koliko godina budućnosti. Ima istorijskih konteksta koji su veoma loši, ali zašto ih činiti još lošijim nego što već jesu?!


Kosovski mit je predanje o izboru nebeskog umesto zemaljskog. Mit o izboru bogougodnosti umesto grešnosti. Predanje kaže da su tokom bitke vernici princip vere branili od tzv. nevernika. Ponajmanje je tu reč o tuči za teritoriju, jer i sam Lazar kaže da umesto ograničenih zemaljskih pojmova bira nebesnost. Taj mit je dakle vrednosna kategorija. Kao takav, trebao bi da nas obavezuje na svakodnevno ustrajavanje u izboru dobra, a ne zla. Ali šta je on za nas postao u praksi? Svakako ne to. Pretvoren je u borbenu mantru, u pouku da se i na najmanji nagoveštaj ugnjetavanja fizičke slobode krene u besomučno ratovanje. Dilema o ceni ratovanja isključena je imperativnim podsećanjem da su u Kosovskom boju svi junaci izginuli za svoj cilj. Otud dilema predstavlja izdajstvo, smrtnu sramotu. Formiran je tako recept za naše postepeno biološko nestajanje! Nije tu kriv Kosovski mit sam po sebi. Mi smo to od njega načinili, sasekavši u njemu sve ono što je suptilno, ostavljajući samo ono najbanalnije. A to se uglavnom svodi na već pomenutu borbenu praksu i na ugodan utisak da smo moralno superiorni nad drugima.


Otkud potreba za tim preterivanjem? U svom svakodnevnom životu prosečan Srbin je prilično neispunjen, ustrašen, nedovoljno obrazovan, često problematičnih moralnih navika, slabo osetljiv na tuđu nevolju, nesiguran u sebe, ljubomoran, netolerantan, bez pravog osećaja za kolektivni interes, samoljubiv, inatan... Prosečan Srbin ovo neće priznati, može se i naljutiti, ali će u momentima spontanosti i sam reći sve to, isto. Za takav pojedinačni i kolektivni duh Kosovski mit je savršen izlaz. Sve neslavne osobine nestaju ulaskom u ulogu koju on nudi. Iz te perspektive mi stičemo utisak da vredimo daleko više nego što zaista vredimo. I da smo kao takvi pozvani da branimo vrlinu sveta. Time su omogućene, recimo, naše ideje objedinjavanja, ili sklonost ka dominiranju i pravdoučenju drugih... To je interesantan funkcionalni manevar. Kad smo u svom nebeskom ruhu, sebi dajemo sve moralne epitete i nemamo teret samoprekora. Kao zemaljski, zadržavajući utisak moralnosti, činimo ono što u svakodnevnom životu inače činimo. Poput nekog ko mrsi, a doživljava sebe kao isposnika.

Zbog napred iznetog, naši porazi i jesu onoliko ogromni. Jer, niti smo sa tako nerealnim procenama o sebi i svojoj snazi kadri da neprilike u punoj meri predvidimo, niti smo kadri da iz kasnijih loših posledica izvučemo pouku, nego se vraćamo u polazište i ishodište svoje zablude, u Kosovski mit, pa iz te mitomanske baze produbljujemo slepilo, poraze proglašavajući pobedama, čime se obezbeđuje da greška bude ponovljena, i da stradanje bude ne manje nego prethodni put.


“Negativne odlike prosečnog Srbina” ovde nisu spomenute u iluziji da smo mi jedini narod koji ima nekakve mane. Navedene su isključivo zbog sprege koja postoji između njih sa jedne strane i sklonosti ka iracionalnom samoulepšavanju sa druge strane. Jer, iz te sprege se izrađa nemoć objektivnog uviđanja, a onda i nemoć snalaženja u datim istorijskim prilikama.


Izbegavanje bespotrebnog stradanja osnovni je motiv ovog teksta. No, sigurno je da mnogima taj motiv nije sasvim prihvatljiv. Ima prilično onih koji će reći: „Pa šta?! Stradali smo i stradaćemo opet za pravdu!“ Opet jezik Kosovske pouke. Hm, stradanje za pravdu..! Kad bi iza takve izjave stajala potpuna doslednost, pa i nekako. Evo, hipotetički – kad bismo se mi dogovorili i doneli čvrstu kolektivnu odluku da se svi do jednog žrtvujemo zarad svetske pravde, i kad bi to uistinu izveli... to bi bilo nešto drugo. No, na raznim primerima smo pokazali da mi u stvari ne želimo da se žrtvujemo. Pričamo, inatimo se... To da. Ipak, na delu... Kažemo, ješćemo korenje ako treba, a kad nam na jelovnik stvarno stigne korenje vrtimo glavama i najposle krećemo da se međusobno makljamo kako bismo se domogli neke bolje hrane! Jasno, mi se ne žrtvujemo, već srljamo. Odnosno, na priči smo nebeska Srbija, na delu zemaljska. Naravno, mnogi će Kosovski mit i dalje eksploatisati i zavodljivo besediti o lepotama žrtvovanja za slobodu i pravdu. E, pa, treba reći da su oni nedostojni toga o čemu govore, da su obični manipulanti i profiteri.


Banalizovanje Kosovskog mita ne izaziva loše posledice samo u fazama ratovanja. Mitomanska pouka, koja podstiče tvrdokornost, samoljubivost, iracionalnost, anahronost, zatvorenost.., bitno smanjuje kvalitet našeg odnosa prema stvarnosti i u mirnodopskim fazama. Ta šteta nije ništa manja, ali da tekst ne bi ispao preobiman akcenat je stavljen samo na onaj očigledniji, ratni aspekt.


Bez obzira šta da je Kosovski mit izvorno trebao da znači, mi smo ga izokrenuli i istrošili. Istrošili smo i pravo da se na njega stalno pozivamo. Konačno, on u našim rukama funkcioniše protiv nas samih. A kad je već sve tako, ponoviću ono što će za mnoge zvučati kao najveća moguća jeres tekućeg doba. Da bi ovaj narod uopšte opstao, treba uvesti – stogodišnji moratorijum na upotrebu Kosovskog mita!


Atačmenti



Komentari (164)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 15:30 18.12.2008

Re: hmm

Sad moram i ja da se smejem:)))))
Dali, postao si mu kum po drugi put.
On je LOADER, pa si ga krstio u LOATER, a sad je LOTOAR.

Brinem se - ne znam na koju će stranu da ode dalje na LOTO ili LEOTAR... pa LEOPARD.
Šala, da te ne zbunim, dragi Dali:)))
loader loader 16:56 18.12.2008

Re: hmm

dali: komentar o mom “neizlasku iz mita” napisali da bude malo I sale ?Ili je ovo poruka meni ?
I jedno, i drugo. Jer tvrdite da ste za čast i obraz, a ovde po blogu razastirete sujetu :)) i ne priznajete da niste u pravu kad iskrivljujete moje reči i komentarišete ono što uopšte nisam rekao i nije tema, a sve kako biste stvorili utisak da se "samo trezveno držite slobodarske tradicije naroda i narodnosti i mitologije". Ne dajte da vas ovakvi tekstovi pokolebaju :)
estrella estrella 18:18 18.12.2008

Re: hmm

Ovaj Desimir Tošić je neki jaci komicar.

Loader je izgubljen u svemiru i prostoru .. isto je najtragikomicnije , svi se nekako nadopunjuju i glume "diskusiju"??? a niko ni na jednom elemntu iz komentare ne nadovezuje se i ne elborira nesto na tom nekom podatku? HA-OS
dali76 dali76 18:53 18.12.2008

Re: hmm

draga margos sve je to jaws kriv :)))
maxo zna o cemu se radi a i dugujem objasnjenje u sljedecem blogu...
van sale ja gosn loader/a smatram ,da se drugi ne uvrede,kao jednog od boljih blogera glede politike i kad se slazem i kad se ne slazem od njegovih komentara se moze dosta toga nauciti ...
meni nisu zalud rijeci nikad bile kad je bilo tko u pitanju ali ..ako loader smatra da je ova rasprava beskorisna ... ili zaludna to e njegov stav..ja e nadam da je bila sala ..da e smanje tenzije do sljedece penzije :)
AlexDunja AlexDunja 19:02 18.12.2008

Re: hmm

ja gosn loader/a smatram ,da se drugi ne uvrede,kao jednog od boljih blogera glede politike i kad se slazem i kad se ne slazem od njegovih komentara se moze dosta toga nauciti ...

a ja i sto se drugih stvari tice:))
ne samo politike, mislim:)
margos margos 19:13 18.12.2008

Re: hmm

sve je to jaws kriv

Znam... koristi ga moj prijatelj, pa sam ja postala pažljivija kada se tebi obraćam, znajući za njegove nedostatke, tj našu prednost kad su smajlići, bold ili italik ili znakovi interpunkcije u pitanju - što Mr Jawsu ne znači puno :)
dali76 dali76 20:18 18.12.2008

Re: hmm

ma izasla je nova verzija gdje su smajlici citljivi :)))
samo jos cirilica heheh e tu je nemocan samo vice russian , russian ...
nego ne bi da trolujemo tu nam je i gazdarica :))))
poz za nju ....
loader loader 20:21 18.12.2008

Re: hmm

meni nisu zalud rijeci nikad bile kad je bilo tko u pitanju ali ..ako loader smatra da je ova rasprava beskorisna ... ili zaludna
Neeee.. nipošto! Nikad nisam smatrao da je rasprava zaludna. Svaka rasprava učini da još jedna vlas osedi, a seda vlas je, kažu teoretičari kosmogonije, kao beličast dim mudrih misli. Oh, pričajmo o štetnosti mitologije... :)
dali76 dali76 20:31 18.12.2008

Re: hmm

frizerka mi je nasla jednu sjedu prosle nedelje daklem spreman pricati o stetnosti mitologija ...
prvo: borba protiv mitova jeste "demitizacija" dogadjaja a njihov moratorijum stvara sanse za nadogradnju jos vecih mitova .
tako mi ove moje sjede tako mislim
AlexDunja AlexDunja 20:34 18.12.2008

Re: hmm

nego ne bi da trolujemo tu nam je i gazdarica :))))
poz za nju .

otpozdravljam:))
narocito su me dojmile prve sede:))
dakle, i cestitam !
loader loader 20:56 18.12.2008

Re: hmm

frizerka mi je nasla jednu sjedu prosle nedelje daklem spreman pricati o stetnosti mitologija ...
prvo: borba protiv mitova jeste "demitizacija" dogadjaja a njihov moratorijum stvara sanse za nadogradnju jos vecih mitova .
tako mi ove moje sjede tako mislim
E, pa, i to malo je daleko više nego što je bilo jučerašnjeg dana. mislim na izjavu o "demitizaciji". Ne valja što ste protiv moratorijuma. Nego, čudo šta se sve može zaključiti iz ovog citata. Protiv zabrane abortusa ste, jer krenuće sa radom ilegalne babe-akušeri. Protiv borbe suzbijanja kriminala ste, jer će tek onda nastati vladavina mafije. I, šta sad?! Vi sad do besvesti eksploatišete onaj prvi primer, koji vam pasuje, a sledbenici moje teorije ovaj drugi, na osnovu koga se vidi da niste u pravu? Nastaje i klinč oko toga da je jedan od ta dva primera neadekvatno upotrebljen u ovoj našoj situaciji... Ma, važno je da se sedi. :)
blackbox92 blackbox92 20:06 19.12.2008

Re: hmm

estrella
Ovaj Desimir Tošić je neki jaci komicar.

Loader je izgubljen u svemiru i prostoru .. isto je najtragikomicnije , svi se nekako nadopunjuju i glume "diskusiju"??? a niko ni na jednom elemntu iz komentare ne nadovezuje se i ne elborira nesto na tom nekom podatku? HA-OS

"Desimir Tošić je neki jaci komicar."
Ово може да каже неко ко ништа од њега није прочитао.А ако је и прочитао па није разумео ,његов проблем
У саком случају неумесна констатација.
ipsi ipsi 20:10 19.12.2008

Re: hmm

Uopste nije neumesna konstatacija. Mozda Desimir ima i svjetlijih trenutaka, ali tekst koji si ti postirao je svakako komedija i nista drugo. Sad, kao i svi "vjernici", mozes da se izvlacis na to da ga ne moze svako razumjeti, da je to ipak problem do citaoca, ali to je ipak neozbiljan argument.
blackbox92 blackbox92 13:13 21.12.2008

Re: hmm

ipsi
Uopste nije neumesna konstatacija. Mozda Desimir ima i svjetlijih trenutaka, ali tekst koji si ti postirao je svakako komedija i nista drugo. Sad, kao i svi "vjernici", mozes da se izvlacis na to da ga ne moze svako razumjeti, da je to ipak problem do citaoca, ali to je ipak neozbiljan argument.

Šta je tu komično. Bojim se da će pre biti da čovek govori o onome što nam je i bilo i što jeste tragično.
E sada stvar je da li neko više preferira Desimira Tošića ili Dobricu Ćosića i Matiju Bečkovića i njihovog pulena dr.Dabića.
loader loader 13:27 21.12.2008

Re: hmm

E sada stvar je da li neko više preferira Desimira Tošića ili Dobricu Ćosića i Matiju Bečkovića i njihovog pulena dr.Dabića.
:))
dali76 dali76 22:07 18.12.2008

diskusija ako moze

Hajte da se uozbiljimo gosn loader ..
Vasa aplikacija “logike” kao naucne discipline na ovu politicku diskusiju se narodski zove mijesanje baba I zaba.
Sem ako vam nije u interesu da filozofiju zamenimo sofizmom I takmicimo se ko ce koga denuncirati sposobnoscu rijeci bez zelje da obojica dodjemo do nekkog zakljucka sto je I svrha bloga,bar se nadam.
Obojica,usudim se zakljuciti,se slazemo o pogubnosti kosovskog mita kako za zadnjih dvadesetih godina tako I godinama unazad.
Jan a taj mit gledam kao komadic mozaika dok vi u tome vidite sustinu naseg problema.
Ono u cemu se ne slazemo jeste kako se rijesiti negativnog nasljedja.
Ja sam za “demitizaciju “ (ako takva rijec postoji) Demystificationje rijec koju bi ja uzeo u engleskom I jedno od znacenja je racionalizirati neki dogadjaj.
Racionalna prica o kosovskom boju jeste nas poraz a prica o tkzv nebeskoj pobjedi jeste mit , po mom sudu.
Vi ste za zabranu, ili kako ste vi rekli stogodisnji moratorijum a ja u tome vidim izvor novog I jos veceg zla.
Vas recept tj moratorijum su koristili komunisti pet decenija u borbi protiv nacionalizma I vidjeli smo na sta je to ispalo..cjenu smo obojica platili zar ne?
Postoji knjiga ,koju vam preporucujem , zove se “backfire”
Puni naslov knjige glasi :
Historija o tome Kako je americka kultura uvukla SAD u Vijetnamski rat ….
Ne bi trebali raspravljati se kako je mit upravo dio culture bilo koga naroda zar ne?
Prvo poglavlje upravo govori o americkom mitu :Gods country and Americans know how
Ovdje nikome ne pada na pamet da stavi moratorijum o mitu zbog kojega je na desetine hiljada americkih mladica od 18 do 23 godine izgubilo zivot u dzunglama daaleke zemlje.
Nitko I ne tvrdi da je ovo sve samo zbog mita bilo vec se raspravljaju mnoge druge okolnosti tj faktori.
Ja znam da je sad najlakse reci ajmo ukinuti sve, zabranimo pomenuti Kosovo u naredni sto godina I rijese problem.
Vi kazete mi srbi kakvi smo takvi smo a ja sam davno raskrstios filozofijom eugenics koja crta neke geneticke razlike izmedju ma kojeg naroda.
Ja vjerujem ,doduse nije lako, da mozemo skupiti snage I pameti I vidjeti sta je to lose a sto mozemo koristiti kao dobro.
Bijezati od toga je ostavljati problem generacijama koje dolaze , to smo dosad uspijesno radili, I rezultati su vise nego ocigledni.
loader loader 22:39 18.12.2008

Re: diskusija ako moze

Poprilično mi je prihvatljiv vaš poslednji komentar u nizu. Kao da vas je ovo pisanije juče i danas malo ojačalo. Što je meni drago. Ako je moratorijum od 100 godina jedino što je sporno, onda je to vrlo dobro. Nemojte da vas opterećuje sam moratorijum, ako ni zbog čega drugog, a ono zato što mnoga udruženja ovog i onog tipa, i parlament, kao i najveći deo naroda - ne bi dozvolili da se to desi. Izbio bi mitomanski bunt. No, suština mog posta se ne bazira na moratorijumu (on je isturen više radi uzburkavanja pažnje i služi više kao sneg po kome će neki pokazati tragove), već se bazira na što filigrantskijem rasvetljavanju određenih mehanizama koji vladaju našom kolektivnom (pod)svešću. Ni jedan drugi istorijski motiv ili legenda nije jači od ovog kosovskog. Mi smo se kroz vreme oblikovali zajedno s njim. Nemoguće ga je otkloniti. I ne treba. Ali treba razabrati neke od načina njegovog delovanja, koji su zapravo načini našeg zakrivljavanja stvarnosti u nemogućnosti da se s njom samokritički suočimo. Pozdrav :)
AlexDunja AlexDunja 22:43 18.12.2008

Re: diskusija ako moze

. Ali treba razabrati načine njegovog delovanja, koji su zapravo načini našeg zakrivljavanja stvarnosti u nemogućnosti da se s njom samokritički suočimo

:)
loader loader 00:09 19.12.2008

Re: diskusija ako moze

Bdenje vašeg osmeha glavu mi drži iznad mutne površine mitomantrije...))
dali76 dali76 02:32 19.12.2008

pozdrav iz tog mulja nebeskoj Srbiji

Vi vidim odista cinicno se obracate prema svakom ko se ne slaze s vama.
Zanimljivo mi je da vasa recenica na koju se alex dunja nasmjesila upravo radije podrzava moj stav o “suocavanju” s mitom nego s moratorijumom na mitomaniju..
Isto tako predpostavljam das u vase “leprsave pahulje snjega “ ostavile I moje jelte nacionalisticke tragove ?
To je po onoj matematickoj logici :
Ubica premijera osudi predsjednicu Helsinskog odbora.
Gospodja Sonja Liht isto tako ,doduse iz sasvim drugacijeg ugla, osudi djelovanje Sonje Biserko.
Logicki Zakljucak je :Sonja liht podrzava ubicu premijera jelte?
Vasa logika povezivanja o mitomaniji I abortusu I kriminalu ima slican ako ne I isti karakter.
Da,kako da ne Srbi “jesu takvi kakvi jesu” I nema njima pomoci samo se tu par brizljivo odabrani Srba sa velikom pamecu okupilo da nam odrzi lekciju.
Ko zna mozda je pamet dosla od samog cara Lazara ?
Sto da ne vi ste ionako imali prilike sresti se s njime.
Nemam vise zelje trositi rijeci s nekim koji gleda odozgo sve druge koji se ,nedaj
Vala vam na vremenu koje ste potrosili kako vi mislite zalud.
loader loader 09:31 19.12.2008

Re: pozdrav iz tog mulja nebeskoj Srbiji

Vi vidim odista cinicno se obracate
Verujte da nije cinizam, već povremeno bockanje (tek radi opuštanja) tokom diskusija koje inače nisu baš ni malo neozbiljne. U prethodnom komentaru sam vak kazao da mi je vaš stav više nego prihvatljiv. Ne shvatajte primese šale kao cinizam. Zaista nema potrebe.
Vala vam na vremenu koje ste potrosili kako vi mislite zalud.
Ni to ne stoji. Ja vama zahvaljujem na veoma srčanom učešću u celoj ovoj raspravi. I opet napominjem da smatram sasvim dovoljnim saglasjem to što se naši stavovi razlikuju jedino po pitanju moratorijuma. Hvala vama, ali bez cinizma, na doprinosu. Iskren pozdrav :)
AlexDunja AlexDunja 13:25 19.12.2008

Re: pozdrav iz tog mulja nebeskoj Srbiji

Nemam vise zelje trositi rijeci s nekim koji gleda odozgo sve druge

nemoj da si na kraj srca, dali.
mr loader se sali na taj nacin,
i podstice diskusiju,
a ti si joj dao prilican doprinos.
zaista. a ovde i jesmo zato da pricamo.
big hug, za tebe.
margos margos 14:05 19.12.2008

Re: pozdrav iz tog mulja nebeskoj Srbiji

Moram da priznam da ovaj patronizing stav koji ste oboje zauzeli, nimalo ne prija i tvoje objašnjenje Daliju, samo podvlači njegove reči.
AlexDunja AlexDunja 14:11 19.12.2008

Re: pozdrav iz tog mulja nebeskoj Srbiji

margos
Moram da priznam da ovaj patronizing stav koji ste oboje zauzeli, nimalo ne prija i tvoje objašnjenje Daliju, samo podvlači njegove reči.

etotigasad!
patronizing.
i ti si nesto na kraj srca.
pa sta sto samo podvlaci njegove reci?
ja sam i htela samo da podvucem.
i da zamolim dalija da se ne ljuti
jer mislim zaista da je pogresno shvatio,
uostalom, besmisleno je ovako razgovarati,
kad je nerazumevanje tako veliko.
zao mi je.
margos margos 15:55 19.12.2008

Re: pozdrav iz tog mulja nebeskoj Srbiji

Ma da... mi mali ne razumemo velike misli... ima vremena - porašćemo.:)
loader loader 15:59 19.12.2008

Re: pozdrav iz tog mulja nebeskoj Srbiji

AlexDunja: "....." (onomatopeja pametnog)..!
Evo, dalija nema... Ili se ljutnuo, ili je, što bih više voleo, na slavi, pa uživa, ne stiže da se javi....

Šta li je sa Margo? Retko sam iznenađen, ali stvarno nisam očekivao da ona ovako... Nema veze. Ima vremena za "tiha voda breg roni", pa će i ona da se navikne. Ima da kleknem pred nju, da joj šapćem samo ono što želi da čuje, da joj hvalim ime...:)

Na časak ne znam šta da kažem. Ne želim nikakvu negativnu energiju. Zašto se neslaganje u stavovima shvata skoro kao psovka na lični račun... A šala kao vrela voda.. Mislim, znam zašto, ali, uvek mi teško pada saznanje da na to nasedaju ljudi od kojih bi se moglo očekivati da pokažu fleksibilnost, da ovo društvo uče snazi i toleranciji. Kad oni to ne mogu, kako onda to očekivati od ljudi koji i po strukturi, i po navici navijaju za dekadenciju, jer se, u krajnjoj limiji, plaše da će im "tokom bilo kog humora" neko ugroziti veliko a nesigurno Ja. Ipak, koliko god nas trošilo, vreme (najmanje) u tom smislu radi za sve nas.
ipsi ipsi 18:32 19.12.2008

Re: pozdrav iz tog mulja nebeskoj Srbiji

AlexDunja

"uh!
sad mi je lakse"

"Wu:))))"

"i meni je to sokantno!"

"uh!"

":)"

a ovde i jesmo zato da pricamo.





margos margos 23:12 19.12.2008

Re: pozdrav iz tog mulja nebeskoj Srbiji

Ovo što je Dali napisao o vašem gledanju s visine - u ovom slučaju zajedničkom, tvoje, potpomognuto Alex Dunjom u stilu ''ne znate vi Mr Loadera, ali kad biste ga znali shvatili biste da On ima pravo na tako nešto jer je velik i pametan kao retko ko'', jeste nešto što iritira.

Ako su vaše pahulje bile da mi pokažemo tragove - onda me, oprostićete na izrazu, vaše ponašanje neodoljivo podseća na nešto što ja zovem ''drkanje po benkici'' - a to je kad neko krene da se sprda sa nečim što je nekome važno, čisto, sveto. Trebalo bi ti mnogo više takta i poštovanja za svakog sagovornika pojedinačno, a ne da sve posmaš kao prizemne, na isti način. Zato i rekoh 'mali smo mi za vaše velike misli'.

Snaga i tolerancija na recept ne postoje. Ako ćemo će protiv komunističkog jednoumlja baviti novim jednoumljem oličenim u 'be positive & be tolerant'' sa osmesima koji liče više na facijalni grč nego na osmeh - onda smo jedno zlo zamenili drugim, i to gorim.

I drago mi je da sam te iznenadila svojom reakcijom jer je time makar na tren poremećen tvoj osećaj savršenstva i nadmenosti da sve komentare i odgovore unapred znaš.

Klečanje i šaputanje zadrži za nekog drugog. Na blaziranost se nikad neću navići.
dali76 dali76 02:41 20.12.2008

Re: pozdrav iz tog mulja nebeskoj Srbiji

ne radi se ovdje alex o nerazumevanju .ja odlicno razumem sta loader pricai vidim on razumije mene .
ne volem nepostovanje drugcijeg kroz sprdnju i aroganciju i gledanje s visoka ...
dali76 dali76 17:21 19.12.2008

nisam ljut samo malo razoc....

Nisam ljut samo bio malo razocaran arogancijom koju sam ja prepoznao u odgovorima na moje komentare.
Posto je moratorijum,kako loader tvrdi, nebitan vec sluzi ,izmedju ostalog da “otkrije tragove” eto ja sam otkrio svoje.Na kraju neka svako od nas procita I zakljuci iz toga sto misli da je dobro.
Ja o loader/u ne mislim nista lose, dag a vise hvalim glupo bi bilo..
Ovdje smo se razisli , I to je za ljude, ako se razidju kao ljudi bez nepotrebnih I suvislih rijeci ..
Sto bi rekli ameri “it’s OK Mr Loader idemo dalje do nekih novih tema ..
Hvala Margos sto je zakljucila da ja vicem “sija”a loader vice nije sija nego vrat..
Pozdrav gazdarici o big hug takodjer ..
PS
Nisam otisao na slavu al dallas I niije toliko daleko pa ko zna …
AlexDunja AlexDunja 19:41 19.12.2008

Re: nisam ljut samo malo razoc....

Nisam otisao na slavu al dallas I niije toliko daleko pa ko zna …

:)))))
dali76 dali76 17:59 19.12.2008

hvala

“plaše da će im "tokom bilo kog humora" neko ugroziti veliko a nesigurno Ja.”

Zaista ostao sam bez komentara gospodine Loader
Hvala
Dali
loader loader 20:23 19.12.2008

Re: hvala

plaše da će im "tokom bilo kog humora" neko ugroziti
Nadam se da niste sebe u tome prepoznali. Jer se ne odnosi na vas. Pozdrav
ipsi ipsi 20:26 19.12.2008

Re: hvala

Cudo jedno, niko vas ziv ne razumije....ja muke vase, a teskobe nase....
AlexDunja AlexDunja 20:52 19.12.2008

Re: hvala

.ja muke vase, a teskobe nase....

teska situacija na danasnji dan,
a ipsi:)
da se potrudimo malo,
da trudnocu ulozimo, sto bi rekao mr.Cher
mozda se i razumemo, male su
to razlike.. tako ja mislim.
loader loader 20:53 19.12.2008

Re: hvala

A zamislite monotonije gde se svi razumeju i tapšu jedni druge po ramenu...
loader loader 20:56 19.12.2008

Re: hvala

da se potrudimo malo,
da trudnocu ulozimo, sto bi rekao mr.Cher
mozda se i razumemo, male su
to razlike.. tako ja mislim.
Zaista male. No, sport je to. Ponesu se ljudi... Još kad je vlažan teren... startovi budu britkiji, iz nehata...
ipsi ipsi 20:59 19.12.2008

Re: hvala

Pa jedino ako ces ti zatrudniti, a loader se potruditi, inace ne vidim mogucnost.

Glumite ovdje dvije velicine, a sve se svodi na uh ah oh...

Tako ja mislim.
ipsi ipsi 21:00 19.12.2008

Re: hvala

Govorite o sebi?

Pa ovdje ljudi pokusavaju da razgovaraju sa vama i o temi, sve sto od vas dobijaju je glumljenje macora u februaru...
AlexDunja AlexDunja 21:01 19.12.2008

Re: hvala

... Još kad je vlažan teren...

volim vlazne terene:))
sijaju:))
loader loader 21:11 19.12.2008

Re: hvala

ipsi: "ovdje ljudi pokusavaju da razgovaraju sa vama i o temi, sve sto od vas dobijaju je...
Konačno. Tema. Dakle, smatram da je previše mitomanskog ugrađeno u kolektivni duh srpskog naroda, tako da nam u mnogim istorijskim situacijama manjka objektivna procena okolnosti i na osnovu toga se povećava mogućnost donošenja pogrešnih odluka. Taj element naše karakterologije treba što više demistifikovati i naći neku meru koja će nam obezbediti da u godinama što slede budemo racionalniji i donosimo odluke koje će ići u našu korist.
mariopan mariopan 21:19 19.12.2008

Re: hvala

Pa rasprava je bila, i sta bi ? Jel da rusim spomenik pretku koji je zveknuo Turskog pasu pa ga sastavio sa zemljom ili ne? I one narodne pesme sto su ga opevali , sta sa njima? Ja se ko budala ponosila pretkom iz narodne pesme a sad da ga stavim na led 100 godina taman da ga deca zaborave?

E , Loader, nista nismo zakljucili.

Sutra cu da dodjem da vidim sta mi je raditi, nije lako srusiti spomenik i zaboraviti onolike narodne pesme ali ako ce to da nas spase , hocu casna rec. Onda ce i mene neko da stavi u narodnu pesmu i eto novog mita...
ipsi ipsi 21:22 19.12.2008

Re: hvala

I ja vam davno odgovorih na to sto vi tvrdite da bi trebali, cak dadoh i rjesenje...ali, ne mrzi me da ga ponovim...daklem:

"izgraditi zid izmedju onog dijela kosova koje ostane nama i onog koji ostane njima (sta koji moj ima da se druzimo sa mafijom), sa ostalim drzavama nastalim tako sto su protjerali sve sto ima naseg naroda samo kroz interes graditi odnose....ste citali danas, Slovenija koja nas ubjedjivala nedavno da granice u eu nisu bitne, jer smo svi famElija, ulozi veto za pristup hrvatske radi granica ...zatim, osnovati fond iz kojeg ce se placati najjace pr firme u inostranstvu koje ce da rde na nasem imidzu, trenutno Republuka Srpska moze Srbiji da bude primjer sto se toga tice, zatim..ne konfrotirati se sa zapadom, ali ni sa istokom. I najvaznije, shvatiti da biti nacionalista nije grijeh vec vrlina, ali ne "nasionalista" no nacionalista. Boriti se i zeljeti da Srbija bude zemlja koju ce postivati bez da joj se klanjaju sto izginuse njena djeca za nesto tamo.
loader loader 21:25 19.12.2008

Re: hvala

Mariopan: "Ja se ko budala ponosila pretkom iz narodne pesme a sad da ga stavim na led..."
Nije nama on ništa kriv. Pre smo mi njemu. Jer... Mi smo vremenom izvitoperili njegov mač tako da danas liči na jatagan.
dunja73 dunja73 21:30 19.12.2008

Re: hvala

o kom junaku govorite ,o Obilicu ili?
loader loader 21:30 19.12.2008

Re: hvala

ipsi: "zatim..ne konfrotirati se sa zapadom, ali ni sa istokom. I najvaznije, shvatiti da biti nacionalista nije grijeh..."
To su više nego prihvatljive zamisli. Upravo da bi se one izvele u praksi, treba što više napustiti mitomanske klišee i u svakoj situaciji izvagati gde je zbilja naš interes, i kratkoročni, i dugoročni...

ps - vraćam se na online spiku oko 22:15
ipsi ipsi 21:37 19.12.2008

Re: hvala

Ja vam ga navedoh, nas interes je upravo u jassnom postavljanju granica sa drzavama nastalim kroz protjerivanje naseg naroda, na sto godina zabraniti i samo pominjanje jugoslavije, to je za mene mnogo veci problem no kosovski mit, graditi odnos sa zapadom i istokom istovremeno, u prevodu, iskoristiti to sto jesmo zemlja koju smatraju bitnijom od novonastalih i placati, placati, placati pr firme da nam dizu imidz...zatim, ganjati do posljednjeg sve zlocince koji su se iskaljivali nad nama, ako treba osnovati i grupu bivsih ratnika, kao izraelci, koja ce ih rokati na glavnim ulicama, tako da znaju da nismo zaboravili...to nije terorizam, to je briga o sebi, dokazali nam jevreji, a ako koga treba slusati, onda njih
loader loader 22:40 19.12.2008

Re: hvala

Hm.. Da ne odemo opet malo u preterivanje? Te naše igrice sa ucrtavanjem granica su nas prilično oštetile. Da je ta vrsta akcije bila dobra, "primila" bi se i postala bi izvodljiva još onda (pre 15-20 godina), pa ne bismo bili tu gde smo sada. Shvatam vašu borbenost, ali... Drugo, teško da se mi možemo meriti sa Jevrejima u pogledu mogućnosti da te vrste akcija izvedemo, a da ne nagrabusimo. Konačno, same te ideje, priznaćete, ne spadaju u moderne, humane tekovine civilizacije u kojoj živimo. Znam, sledi kako su oni nas... No, mi to ne treba da činimo, jer niti imamo kakacitete, niti bi nas takva dela proslavila.
ipsi ipsi 22:48 19.12.2008

Re: hvala

U cemu pretjerujem, pa granice su ucrtane, ili vi mislite da nisu? Treba i Srpsku da nam uzmu, citaj da nas protjeraju, dio Kosova takodje?!


Drugo, ja nisam ni podrzao to da na sva zvona razglasimo da rokamo zlocince, to se radi tihom, bez mediske pratnje...roknes, ko je, nisam ja...i cao


Necu reci kako su oni nas, oni su nas javno, mi nemamo tu mogucnost, ali mozemo tajno...a ako dovoljno love damo na pr, mozemo vala i javno.

I ne, nije cilj da nas proslavi, no os veti i ucini prihvatljivim za "moderni" svijet...a za njih je moderan samo onaj koji misli na sebe.
mariopan mariopan 15:49 20.12.2008

Re: hvala

dunja73
o kom junaku govorite ,o Obilicu ili?


Nije Obilic.

E , izvinjavam se , ako kazem koga je ubio otkricu i svoje prezime (devojacko) ..paa rekose mi deca da je bolje da imam nick ,zasto nemam pojma ali tako sam pocela pa ne bih da menjam.

Ali o njemu su deca ucila u skolama..i nije jako krvavo samo ga je sa glavom rastavio
blackbox92 blackbox92 13:04 21.12.2008

Re: hvala

ipsi
U cemu pretjerujem, pa granice su ucrtane, ili vi mislite da nisu? Treba i Srpsku da nam uzmu, citaj da nas protjeraju, dio Kosova takodje?!


Drugo, ja nisam ni podrzao to da na sva zvona razglasimo da rokamo zlocince, to se radi tihom, bez mediske pratnje...roknes, ko je, nisam ja...i cao


Necu reci kako su oni nas, oni su nas javno, mi nemamo tu mogucnost, ali mozemo tajno...a ako dovoljno love damo na pr, mozemo vala i javno.

I ne, nije cilj da nas proslavi, no os veti i ucini prihvatljivim za "moderni" svijet...a za njih je moderan samo onaj koji misli na sebe.

Zar nije licemerno govoriti o nekom uspehu što je stvorena neka Srpska u kojoj nije Drvar, Glamoč, Duvno, Bosanski Petrovac, Sanski Most, Bosanska Krupa i cela Bosanska krajina kao najsrpskiji deo BiH.Ti koji su sebi stvarali paljansku državu su žrtvovali ili prodali Bosansku krajinu za vukojebine oko Drine u kojima su muslimani bili većina.
Em je izgubljena Bosanska Krajina, em su etnički čistili muslimanski živalj oko Drine pa na srpski narod navukli krivicu za etničko čišćenje i zločine.
Prema tome, pitajte Krajišnike da li sz zadovoljni takvim rezultatom.
Covek u belom Covek u belom 16:52 21.12.2008

Re: hvala

blackbox92
Ti koji su sebi stvarali paljansku državu su žrtvovali ili prodali Bosansku krajinu za vukojebine oko Drine u kojima su muslimani bili većina.
Cuj vukojebine su oko Drine, a Bosanska krajina nisu vukojebine. Tvoj cinizam ne prestaje da odusevljava.
blackbox92 blackbox92 00:54 22.12.2008

Re: hvala

Covek u belom
blackbox92
Ti koji su sebi stvarali paljansku državu su žrtvovali ili prodali Bosansku krajinu za vukojebine oko Drine u kojima su muslimani bili većina.
Cuj vukojebine su oko Drine, a Bosanska krajina nisu vukojebine. Tvoj cinizam ne prestaje da odusevljava.

Možda lokalpatriotizam a ne cinizam.
Ali, napustili su prostore gde su Srbi bili ogromna većina( Drvar 80%, Grahovo 92%, Petrovac 70% itd), koje je trebalo braniti, umesto osvajati tuđe.
ipsi ipsi 00:58 22.12.2008

Re: hvala

Odgovorio sam ti iznad, nije to bilo nikakvo ne branjenje, na tim prostorima je izginulo mnogo divnih ljudi i ti ljudi su na kraju protjerani...dakle jeste, to sto ti pises je klasicni cinizam, ako si upoznat sa cinjenicom na koji nacin i kojom silom su nas napali na tim prostorima. A sto se vukojebina tice...ostali su nam posavina i semberija, dovoljno da nekoga ko nazove ta podrucja vukojebinama jedino je moguce smatrati nekim ko cijelu bosnu smatra istom, vukojebinom.
dali76 dali76 22:49 19.12.2008

redosled

Ja potpisujem ovu izjavu Loader/a o macu I jataganu .
No htio bi reci ovo:
Prvo donosimo odluke ( pogresne I prave ) pa ako su ispale pogresne onda trazimo pravdanje ili izgovor u mitovima a ne nikako da prvo pogledamo u mitove pa donosimo odluke.
Ovakav redosled ili neredosled je bitan I razlicit koliko I rijec:
Zloupotreba I upotreba.
Daklem,vjerujem ja da smo mi sposobni iz nase istorije izvuci dobre stvari I nema nikakve potrebe za rusenjem bilo cega a jos manje na moratorijum bilo kosovskog bilo jugoslavenskog mita.

loader loader 23:18 19.12.2008

Re: redosled

Dali: "Daklem,vjerujem ja da smo mi sposobni iz nase istorije izvuci dobre stvari I nema nikakve potrebe za rusenjem bilo cega a jos manje na moratorijum bilo kosovskog bilo jugoslavenskog mita.
To je tu negde. Hipotetički - ako smo sposobni da izvlačimo dovoljno dobrih stvari iz ... da bi na kraju dobro i ispalo, onda nema potrebe za nekim drugim merama samozaštite. To se ja slažem u potpunosti. Nego, stvar je u tome što se pokazuje da mi sa ovakvim kolektivnim mentalitetom ne možemo da pokrenemo dovoljno svojih pozitivnih resursa kako bismo dobili zadovoljavajuć rezultat. Stradali smo preko svake mere. Ja ne želim da održavamo taj neuspešan metod. Odnosno, ne želim da se generacijama koje dolaze desi što i našoj ili prethodnima u ovih stotinak godina. Da se to ne bi desilo, sve teoretske opcije su manje šokantne i manje skupe.
ipsi ipsi 00:29 20.12.2008

Re: redosled

bice da ti, ne zamjeri mi na intimnosti, teoretski i svrsavas
loader loader 00:44 20.12.2008

Re: redosled

bice da ti, ne zamjeri mi na intimnosti, teoretski i svrsavas
Pa vi ste, ipsi, pravi šampion. Ovoliko obadanja po komentarima i čitava teorija o vatrenom patriotizmu i tobožnjoj brizi za srpstvo vam je trebala kao uvod jer niste imali hrabrosti da odmah pitate ono što vas ponajviše zanima. Zamarali ste se stvarima koje vam očito ne idu, a mogli ste da pitate odmah. Ne bi vam usne otpale. Da, teotretski.
dali76 dali76 02:36 20.12.2008

Re: redosled

ovo je zaista dno IPSY ...
cemu ovakve rijeci ja ne razumijem ...
loader loader 10:40 20.12.2008

Re: redosled

Dali: "ovo je zaista dno IPSY ...
cemu ovakve rijeci ja ne razumijem ...
Ako neko ima potrebu da razgovara na malo oštriji način, čak i na ovakav, nemam ništa protiv. Njegov izbor. Ovo najiskrenije. Ima nešto što je važnije - njegove stavove neću vagati kroz njegovu pristojnost, već samo po tome da li su mi, kao stavovi, prihvatljivi ili ne. U jednom komentaru Ipsi je napisao, recimo "..ne konfrotirati se sa zapadom, ali ni sa istokom. " Kažem, slažem se s tim (ne i sa nekim drugim tezama), bez obzira na stil njegovog ophođenja, koji je najpre njegova stvar i njegov izbor kako će da se predstavi ovde.

Što se mene tiče, ja pomenutom stilu nisam baš privržen, jer mislim da svi na blogu treba da pokušavamo da damo doprinos unapređivanju shvatanja po određenim temama. Treba da smo racionalni. Nije neka dobit ako se ovde ponavlja ono što se ionako može čuti na svakom koraku, zar ne? A to važi ne samo za nepristojnosti, već i za raznu frazeologiju koja umrtvljuje svakodnevicu. Blog je mesto za provokaciju, ali nikako za ličnu, već za provokaciju prosečnog mišljenja.

dali76 dali76 19:04 20.12.2008

Re: redosled

DA i vi ste gosn loader skrenuli s kritike argumenata i poceli s karakterziranjem opisujuci dvije vrste ljudi a ne vrste razmisljanja . IPSY je otisao korak napred ...
ako ne mmozemo naci snage da ono bar postujemo jedni druge , bez obzira na razlicite stavove kako onda odrzati komunikaciju ,kako izaci iz "rovova"vlastitih stavova i razgovarati otvoreno.
mislim da provokacije jesu dio diskusije ali sve ima granice ...
loader loader 19:22 20.12.2008

Re: redosled

Nadam se da ste zapazili da sam samo reagovao na tuđe "skretanje sa teme" meni lično upućeno, najkorektnije što se može. Ovde me pre svega zanima obrada teme posta, a to je šteta koju sebi kao nacija nanosimo iskrivljenom upotrebom mitoloških sadržaja u real politici. To mitomansko, a vezano za arhaičan sadržaj, u naš kolektivni karakter je između ostalog utisnulo izvesnu anahronost i zatvorenost, sa kojom se onda obavezno razvijaju surevnjivost, nepoverljivost... tako da se protivnik često vidi i tamo gde ga nema. Na taj način neretko ostajemo zatvoreni za varijante koje bi možda bile od koristi.
dali76 dali76 01:16 21.12.2008

mit kao skloniste a ne uzrok

Ja nisam u svojim komentarima skrenuo o dove teme.
Ono u cemu se razilazimo jeste sljedece:
Nasi politicari nisu uopcepod uticajem kosovskog mita niti pod istim donose odluke. Kladim se a I sami ste to napissali da nitko od njih nije spreman biti Obilic I dase sve to svodi na price.
Ono sto jeste problem ,ne samo srpskog vec I drugih mitova jeste ,kad vec politicari donesu odluke,najcesce iracionalne I pogresne a onda oni zature ruku u taj bunar mitski I tu traze pravdanje za svoje akcije ..
Dakle mit nije izvor problema nego koristi kao skloniste od racionalne odgovornosti.
Jer u mitu krivaca nnema
Ako pobedite vi ste potomci Obilica, ako izgubite a pa opet ste vi nebeski narod…
Po mom misljenju se ne izlazi iz ovog kruga pakla moratorijumom vec raskrinkavanjem s mitoloskim.
Kosovo jeste dio nase istorije kao I sto svaki narod ima svoju istoriju…
No za razumevanje proslosti I prevencije pogubnosti treba uzeti negativnost mita kao
jednu kockicu mozaika kao kamen iza koga se krije tako vijesto odgovornost.
Bez izuzimanja ostalih faktora

loader loader 02:24 21.12.2008

Re: mit kao skloniste a ne uzrok

Mitološko i arhaično previše je utkano u našu nacionalnu svest, navike... Demagozi i profiteri su to, naravno, obilato koristili za sebe. Kao što su često i ovi spolja (i neprijatelji, i saveznici) tu našu karakteristiku koristili da nas u nekakvom ratu bolje upotrebe za svoj račun. Naša tema niti su domaći demagozi i profiteri, nisu su nasilnici i račundžije spolja. Njih će, i jednih, i drugih, uvek biti. Naša prava tema jeste naša već pomenuta nacionalna crta, a koja se odnosi na iracionalnost i mitomaniju. Upravo ona je uzrok da se nama mnogo lakše manipuliše, bilo iznutra, bilo spolja. Što manje mitomanskog budemo imali u sebi kao nacija, bićemo spremniji da opstanemo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana