Mit kojem ne daju da to bude....

Mali Sizif RSS / 17.12.2008. u 11:45

Kosovski mit je svojevrstan fenomen svog vremena i simbol velike hrabrosti njegovih učesnika u tom trenutku. Mogao bi se posmatrati kao pandam naše istorije, događaju iz istorije Sparte obrađenom u filmu "300". To jesu , definitivno bili akti ogromne hrabrosti i zaslužuju svako poštovanje i nikada ne smeju pasti u zaborav.
Ali to je "istorijska uspomena" nešto čega se treba sećati i poštovati, i ostaviti ga da počiva u miru tamo gde mu je mesto, u prošlosti.
Nije pametno, a ni bezopasno, graditi kolektivnu svest, paradigmu poimanja sveta oko sebe niti našu budućnost na mitu koji je nastao u davnoj prošlosti, u vremenu koje je bilo potpuno drugačije od ovog danas.
Mislim da treba ostaviti učesnike Kosovskog boja da počivaju u miru, setiti ih se na godišnjicu njihove velike hrabrosti, i živeti u skladu sa vremenom i svetom kakav je danas.
Ali to ne može tako, jer je Kosovski mit pogodan za manipulaciju biračkim telom, za građenje uporišta nacionalističkih struja i raspirivanje strasti onda kada nam je potrebna hladna glava.
Odluke o budućem životnom saputniku se donose srcem, odluke o budućem životu glavom...



Komentari (10)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

constrictoria92 constrictoria92 11:52 17.12.2008

Potpuno si u pravu

Mislim da treba ostaviti učesnike Kosovskog boja da počivaju u miru, setiti ih se na godišnjicu njihove velike hrabrosti, i živeti u skladu sa vremenom i svetom kakav je danas.
mariopan mariopan 13:25 17.12.2008

Re: Potpuno si u pravu

Evo i ja dosla da vidim sta pises

Pametno kazes, mit je za istoriju a ne za zivot , a zivot pre svega.

Za mene je Kosovo moja domovina jer sam se tamo rodila , tamo sam kod dede, ujaka i striceva odlazila na leto kao i sva deca i svi su oni odande terorom proterani. Dedin grob je raskopan ,kosti razbacane, a za zivota postovali su ga i Albanci i Srbi. Tamo to postovanje jako mnogo znaci, treba tamo ziveti pa razumeti kako je ta cinjenica vazna.

Ali mislim da zivoti generacija mladih koji o tom Kosovu ne znaju nista i nije im toliko vazno kao meni ne treba da zalegnu za nesto moje ( u srcu moje), njihova buducnost ne sme da se prokocka ni za sta na svetu pa ni za moje Kosovo. Zato taj mit treba da ode u narodnu pesmu a deca da krenu da zive svoje zivote kako najbolje znaju, bez tereta koji mi mozemo da im okacimo kao kamen oko vrata. zar nije duznost svih nas da deci to kamenje skinemo i da im bude lakse a ne da im dodatno otezavamo buducnost? Zato kazem , zivot pre svega i to vas mladi zivot , mi polako odlazimo u narodnu pesmu gde nam je i mesto.

Pozdrav i sve najblje u buducem blogopisaniju

PS Ali nemoj da se iznenadis ako se negde dobro potkacim sa onima koji po zadatku pisu gomile lazi o Kosovu sve u cilju da se status kvo zadrzi , ujedno i sva opljackana imovina jadnika i seljaka, i da sva ona gomila izbeglica ostane bez sve svoje imovine , mukom i generacijama sticane. Da se nikada ne sazna sramna zlocinacka nedela "nove drzave" jer su je glavama platili mnogi nevini ljudi. Red je da oni koji su osteceni dobiju svoje sta im pripada pa da zive kao ljudi bilo gde gde im je bolje. A da zlocinci dobiju zasluzene kazne. Bez toga zivot na Kosovu ce biti uvek na granici novog sukoba a to nije dobro ni za koga. Mir treba svima i taj novi pocetak mora da podje od zdrave i postene osnove , da se zlocin nikada nikom ne isplati. Zato cekam neku pravdu, a ko ceka - doceka. pozzzz.
Mali Sizif Mali Sizif 15:39 17.12.2008

Re: Potpuno si u pravu

Slažem se.

Hvala.
Mali Sizif Mali Sizif 15:39 17.12.2008

Re: Potpuno si u pravu

Slažem se.

Hvala.
Mali Sizif Mali Sizif 15:39 17.12.2008

Re: Potpuno si u pravu

Slažem se.

Hvala.
NNN NNN 13:14 17.12.2008

Dobar tekst, ali

...(kao što si sam rekao) tajming za ovu priču je za +-6 meseci.
Mali Sizif Mali Sizif 15:42 17.12.2008

Re: Dobar tekst, ali

Svi tekstovi u mom blog profilu su odgovor na nečiji objavljen blog ili komentar istog, a ovaj konkretan je u vezi sa tekstom " LOADER: Srpska antiteza" i komentare na njega, gde možeš videti ceo tok diskusije.
MilutinM MilutinM 14:46 17.12.2008

Kosovo

Dobrodošlica i od mene.

Zanimljivo je pričati o Kosovu iz ugla nekoga ko nema emocije. Mi smo, eto, zbog raznih razloga u prilici da ih imamo - bilo da smo rodjeni na Kosovo, poreklo nam je odande, imamo prijatelje, ili jednostavno zbog tradicije koja je realna ili nametnuta (kako god to nazvali).

Ipak, ako bi gledali na Kosovo bez emocija, bilo bi tu svašta da se kaže. Od zanosa i entuzijazma koji nose tamošnje Albance ("ostvarenje vekovnog sna" - što je takodje emotivna kategorija), pa do moralnih rasprava o etničkom čišćenju, zemlji droge i prodaje ljudi ili njihovih delova i mnogo čega drugog. Neiscrpna tema...
Mali Sizif Mali Sizif 15:38 17.12.2008

Re: Kosovo

Ne bih se složio da nemam emocije, već samo o ovoj temi pišem bez njihovog uticaja. Što se tiće emocija ljudi koji su živeli / žive na Kosovu i izgubili su sve , ni jedna moja napisana reč nije imala nameru da ih povredi na bilo koji način. I ja imam prijatelje sa Kosova koji su morali da ostave sve i da napuste svoje ognjšte...
Moj tekst je vezan za Kosovski boj i mit o njemu u našem narodu...
Za mene je apsolutno strašno što su ljudi u procesu raspada SFRJ ( koji još traje) morali da napuste svoje domove na Kosovu, Bosni , Hrvatskoj i da počnu život ispočetka ( o težim gubicima ne mogu i nemam prava da pišem).
Dakle da ponovim, ja sam pisao o mitu Kosovskog boja i njegovim implikacijama na našu kolektivnu svest i istoriju , a ne na Kosovo kao deo zemlje koji su nam oteli.
MilutinM MilutinM 16:18 17.12.2008

Re: Kosovo

Ne bih se složio da nemam emocije, već samo o ovoj temi pišem bez njihovog uticaja

NIsam ni rekao da ti pišeš bez emocija o Kosovu. Rekao sam da "Zanimljivo je pričati o Kosovu iz ugla nekoga ko nema emocije." - generalno, bilo ko. Mani bi to takodje bio izazov. Izvini kao je zvučalo pogrešno. I ako sam pogrešno razumeo tekst. Verovatno mi se tvrdnja da je "Kosovski mit pogodan za manipulaciju biračkim telom, za građenje uporišta nacionalističkih struja i raspirivanje strasti onda kada nam je potrebna hladna glava." učinila kao generalna, a ne vezana samo za Kosovski boj.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana