А-а-уит, сон-диз-уит

MilutinM RSS / 18.12.2008. u 02:09

- Хало, хитно је: мачка ми се попела на дрво и не могу да је скинем!

- Госпођо погрешили сте број.

- Ма, не околишите, маче је мало и може да падне сваки час!

- Извините, али стварно...

- Немам ја времена да извињења - грана је изнад прометне улице и ако падне прегазиће је!

- Ама, госпођо, добили сте Ватрогасну бригаду.

- А ... па што не кажете одмах. А који је број службе за спасавање животиња?

 

Колико пута вам се десило да вас позове неко ко нема никакве везе са вама? Колико пута вам се десило да грешком окренете потпуно погрешан број?

 

Који је број за ватрогасце код нас: 93 или 94, или можда 96? Не то је за телеграме. У ствари за кварове. Ма, чекај да видим...

Сличан проблем јавља се и у швајцарској где се број Ватрогасне бригаде 118 често побрка са сличним бројевима. Ватрогасна бригада у Женеви годинама је муку мучила са погрешним позивима. Звали су их тражећи најчешће полицију (117), хитну помоћ (144), друштво за заштиту животиња, отпушавање канализације, отварање заглављених врата, помоћ код поплаве у стану, да наруче пицу... ко зна за шта још. Са једне стране, треба стрпљења да се објасни да је позивар погрешио, поготово у хитним случајевима као што је овај који сам описао у уводу. Са друге стране, ако је стварно била нека хића као што је несрећа или кража, време изгубљено на ове позиве можда одлучује о нечијој судбини. Коначно, док се служба која прима позиве расправи са збуњеним клијентима, ко зна чији све хитни позив чека на помоћ у гашењу пожара.

 

Статистика за месеце мај, јун и јул 2007. године показивала је да је од просечних 36 примљених позива дневно у Ватрогасној бригади у Женеви, чак 21 било погрешно. Укупно је то било од 613 до 675 погрешних позива месечно!

 

Пометња је у ствари настала када је држава дотадашњи већи број сервисних бројева који су почињали на 111 заменила бројевима који почињу на 18, па се грешке чине много више него раније.

 

Група од пет професионалних ватрогасаца осмислила је пројекат који ће помоћи да се овај проблем реши. Наиме, на њихову идеју, бригаде ватрогасаца из четири града француског говорног подручја Швајцарске (Женева, Лозана, Монтањ и Нојшател) и полиција кантона Во снимили су музички спот који говори о овој теми -  о проблему погрешних позива и ометању редовног рада ватрогасаца.

 

 

 

За израду 3 минута и 30 секунди спота ангажовано је било 80 ”глумаца”. Сви они су заиста ватрогасци и полицајци, од обичних позорника до шефова. У укупно 40 сати рада (али у слободно, не у радно време) снимљено преко 100 фотографија и 4 сата видео материјала. Сви учесници (не само ватрогасци него и писци текста и музике, сниматељи, монтажети и остали) радили су добровољно!

 

У рефрену се вишеструко понавља број ватрогасне бригаде А-а-уит (једа, један, осам), сон-диз-уит (сто осамнаест), толико да вам ”уђе у уво” и лако га се сетите ако вам је потребан (или се сетите да њега не зовете када вам треба нешто друго.

 

Припремљена је и верзија за децу, у којој су очигледно сва шкакљива места покривена оним чувеним пиип.

 

Стварно занимљива идеја. Уместо упарађених командира бригаде, у свечаној униформи и са негованим брчићима (што је чак на једном месту карикирано у споту), једноставно, ефикасно и лако пренета је порука која има вишеструки ефетак. Успех је био очигледан: за месец дана видео је прегледан више од 100.000 пута. 

 

У мом случају, пројекат је успео. Враћајући се са вечере код пријатеља, где сам први пут видео спот (само једном) целим путем до стана сам певао

А-а-уит, сон-диз-уит

Atačmenti



Komentari (42)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

constrictoria92 constrictoria92 02:34 18.12.2008

Tako se to radi...

Ideja je odlicna, a posto je i uspela (kako kazes) - svaka cast.

Kod nas ima drugih problema (vecih od pogresnog broja):

1. Kad su mi obili postansko sanduce, pozvala sam policiju da prijavim - rekli su mi da nisu nadlezni
2. kad mi je baka bila na samrti, mama je pozvala hitnu pomoc, a oni su je pitali sta je, ona je rekla da su baki sklopljene oci, a oni su je na to pitali da li je baka umrla ili je u komi...

elastigirl elastigirl 02:41 18.12.2008

Zanimljiva ideja

Bilo bi zanimljivo cuti koliki je problem da se uradi isto kao u Kanadi/USA, da bude samo jedan broj za sve tri sluzbe (911), kad nazoves prvo kazes sta ti treba: policija / vatrogasci / hitna pomoc.

Ono sto je ovde jako zanimljivo i jako korisno (a sto mnogi izgleda ne znaju) je da nije neophodno da znas engleski da bi zvao 911; u tom slucaju na samom pocetku razgovora kazes 'Serbian' i oni te prebace na dispecera koji zna nas jezik. Ovo sam po prvi put cula na casovima prve pomoci za decu, sto je i te kako korisno posto puno dece imigranata cuvaju bake/deke koji ne znaju engleski. Posle toga sam vidjala i reklamu za 911 na bilbordima na autobuskim stanicama gde je pisalo nesto tipa 'zovite 911 i pricajte vas maternji jezik' (tekst je bio napisan na 15-20 razlicitih jezika, ne secam se tacno).

Vise detalja na linku http://www.torontoems.ca/main-site/service/using911.html

"Toronto EMS subscribes to a translation service which offers access, 24 hours a day, to interpreters of 140 languages." sa linka:

http://www.torontoems.ca/main-site/about/communications.html
MilutinM MilutinM 02:51 18.12.2008

Re: Zanimljiva ideja

Upravo se, na federalnom nivou (nećete verovatni da se teže usaglašavaju nego bivša Juga - što je i logično sa 26 kantona koji su prilično samostalni) dogovaraju o sistemu koji bi omogućio postojanje samo jednog broja za hitne pozive, odakle bi vas uputili na odgovarajuću službu. Ist o kao 911 u USA/Kanadi.
elastigirl elastigirl 02:59 18.12.2008

Re: Zanimljiva ideja

MilutinM
Upravo se, na federalnom nivou (nećete verovatni da se teže usaglašavaju nego bivša Juga - što je i logično sa 26 kantona koji su prilično samostalni) dogovaraju o sistemu koji bi omogućio postojanje samo jednog broja za hitne pozive, odakle bi vas uputili na odgovarajuću službu. Ist o kao 911 u USA/Kanadi.


Da, u Svajcarskoj stvar verovatno komplikuje i vise sluzbenih jezika, tako da bi onda verovatno morala da postoji i sluzba za prevodjenje
49 41 49 41 05:23 18.12.2008

Re: Zanimljiva ideja



Da, u Svajcarskoj stvar verovatno komplikuje i vise sluzbenih jezika, tako da bi onda verovatno morala da postoji i sluzba za prevodjenje

Koliko ja znam dobra vecina prica sva tri jezika a kao strani 4.-ti im je engleski?!?
MilutinM MilutinM 09:39 18.12.2008

Re: Zanimljiva ideja

dobra vecina prica sva tri jezika a kao strani 4.-ti im je engleski

U teoriji je ovo tačno, ali u praksi dobra većina priča dva jezika: svoj i engleski. Bez obzira na sve, postoji tiha netrpeljivost izmedju jezičkih područja i teško ćete čuti da nekogovori nemački u Ženevi kao što se francuski ne može baš tako lako čuti u planinama Bern Oberlanda. Prirodno, oni koji rade na javnim mestima (na primer kondukteri u vozovima), moraju znati sva 4 jezika.
niccolo niccolo 11:32 18.12.2008

Re: Zanimljiva ideja

dogovaraju o sistemu koji bi omogućio postojanje samo jednog broja za hitne pozive


Mislim da bi i kod nas trebalo da bude uveden takav zajednicki broj, pre jedno mesec dva su iz MUPa to najavljivali...nesto drzim da ce taj broj biti 112, ili tako nesto...
MilutinM MilutinM 12:00 18.12.2008

Re: Zanimljiva ideja

nesto drzim da ce taj broj biti 112

Sad me je brat obavestio da se sprema uvodjenje tog broja i kod nas
ivana23 ivana23 12:41 18.12.2008

Re: Zanimljiva ideja

MilutinM
nesto drzim da ce taj broj biti 112
Sad me je brat obavestio da se sprema uvodjenje tog broja i kod nas


OVDE POGLEDATI
tyson tyson 22:10 18.12.2008

Re: Zanimljiva ideja

49 41
Da, u Svajcarskoj stvar verovatno komplikuje i vise sluzbenih jezika, tako da bi onda verovatno morala da postoji i sluzba za prevodjenje
Koliko ja znam dobra vecina prica sva tri jezika
Zapravo su u Švajcarskoj u službenoj upotrebi četiri jezika: pored nemačkog, francuskog i italijanskog tu je i retoromanski (ne retRoromanski), kojim se doduše služi samo par desetina hiljada Švajcaraca.




trener92 trener92 05:21 18.12.2008

Majstorski

urađeno, nema šanse da se ne zapamti. Ovaj sa ljubičastom kacigom je najbolji
Колико пута вам се десило да вас позове неко ко нема никакве везе са вама? К

Najbolje je Kad me nazove neko , javim se a on/ona kaže :"Alo , Ko je to?", ....kad sam raspoložen onda se i ispričamo

NNN NNN 11:22 18.12.2008

Re: Majstorski

Pre nekih mesec-dva, pozove neko i kenja nešto, jedva dođoh do reči, da mu kažem:
"Izvinite, pogrešili ste!", o on:
"El to radikalna stranka?"
"?????????NE!"
Tras!
Idiot.
niccolo niccolo 11:33 18.12.2008

Re: Majstorski

...pozove neko i kenja nešto...
"Izvinite, pogrešili ste!", o on:
"El to radikalna stranka?"




marco_de.manccini marco_de.manccini 06:48 18.12.2008

for english press one now ...

If you are obsessive compulsive please press two now, but only once. If you have multiple personalities press three, four, five, and six. If you are paranoid, we know who you are and what you want stay on the line and we'll trace your call. If you are delusional press seven and your call will be transferred to the mothership. If you are schizophrenic listen carefully and the small voice will tell you which number to press. If you are depressive it doesn't matter which number you press no one will answer you. If you are dyslexic dial 68588775658543438383838. If you have a short term memory loss please press nine. If you have a short term memory loss please press nine. If you have a short term memory loss please press nine. If you have a short term memory loss please try your call again later. If you have low self- esteem hang up now all our operators are to busy to talk to you.
maya.sangoma maya.sangoma 08:01 18.12.2008

Re: for english press one now ...

Milutine , vrlo interesantna tema , taj korak koji su napravili vatrogasci i ostali da olaksaju komunikaciju sa gradjanstvom . Mr marco de manccini napravio odlican kometar, inteligentan i jos saljiv .
MilutinM MilutinM 09:29 18.12.2008

Re: for english press one now ...

Da, Marko je napisao sjajan komentar.

Mene te mašine za preusmeravanje ubijaju u pojam. Danas je većina kompanija na Zapadu (a boga mi i kod nas) prešla na taj sistem odnosa sa kupcima. No, obično vam treba 3 - 4 koraka da dodjete do željenog operatera ili informacije, a meni se u barem 30% slučajeva desi da odem na pogrešno mesto, pa onda ponovo. Takvi pozivi traju po najmanje 5 minuta, a debelo se naplaćuju (u odnosu na druge pozive, sem onih za dahtanje u slušalicu). Sve vreme vas kao umiruje neka muzika a onda, povremeno, javi se ljubazni snimljeni glasić sa porukum "ostanite na vezi, vaš glas nam mnogo znači". To apsolutno nije načno, jer su ovakve usluge zamajavanje. Nema, bre, ništa dok se ja ne naklatim na šalter, pa pogledam onu ženetinu preko puta u oči a ona se na mene izbulji sa njene nafrakane, pa kad se dohvatimo u koštac pršti na sve strane barem pola sata
Anjale Anjale 09:32 18.12.2008

Re: for english press one now ...

Nema, bre, ništa dok se ja ne naklatim na šalter, pa pogledam onu ženetinu preko puta u oči a ona se na mene izbulji sa njene nafrakane, pa kad se dohvatimo u koštac pršti na sve strane barem pola sata


A ja sam mislila da si ti suptilan tip
AlexDunja AlexDunja 09:41 18.12.2008

Re: for english press one now ...

A ja sam mislila da si ti suptilan tip

pa de ces suftilnije?
:)
MilutinM MilutinM 09:42 18.12.2008

Re: for english press one now ...

suptilan tip

'El ti to izražavaš sumnju?

Jesam suFtilan, u celini i celosti, ali imam i ja svoje trenutke...
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:18 18.12.2008

Re: for english press one now ...

Da, Marko je napisao sjajan komentar.

nije to marko pisao. to je poznata stvar, samo sam sasvim malo obradio neke delove koji mi se u originalu nisu dopali. dakle nishta inteligentno i duhovito s marcove strane.
MilutinM MilutinM 14:45 18.12.2008

Re: for english press one now ...

Marko, možda je trebalo da napišem "poslao" ili "ukucao" - u svakom slučaju hvala za napor. Baš je leglo
nekad-bio-kuki nekad-bio-kuki 20:20 18.12.2008

Re: for english press one now ...

MilutinM
No, obično vam treba 3 - 4 koraka da dodjete do željenog operatera ili informacije, a meni se u barem 30% slučajeva desi da odem na pogrešno mesto, pa onda ponovo.

da si skratis muke; u 90% slocajeva o'ma pritisnes nulu i dobijes operatora = ziv glas, ako to ne radi ondak pritisnes zvezdu (*) i to radi za u preostalih 9% slucajeva
tada predjes na korak br.2 goreopisan kao nalakcivanje na salter.
ivana23 ivana23 20:29 18.12.2008

Re: for english press one now ...

nekad-bio-kuki
da si skratis muke; u 90% slocajeva o'ma pritisnes nulu i dobijes operatora = ziv glas, ako to ne radi ondak pritisnes zvezdu (*) i to radi za u preostalih 9% slucajeva tada predjes na korak br.2 goreopisan kao nalakcivanje na salter.

A onaj 1%?
mirelarado mirelarado 20:42 18.12.2008

Re: for english press one now ...

Sve vreme vas kao umiruje neka muzika a onda, povremeno, javi se ljubazni snimljeni glasić sa porukum "ostanite na vezi, vaš glas nam mnogo znači".


Da li je neko morao da zove SBB, naročito kada im se desi neki kvar. Poslednji put mi je, sve uz muziku za laku noć, glas procvrkutao: "Operater je trenutno zauzet. Vi ste peti na redu. Ostanite na vezi..." Posle toga se veza prekinula.

Odlična tema, Milutine. Italijani isto imaju reklamne spotove s pesmicama za razne korisne brojeve. I sada mi se vrzma po glavi:
do-dici qua-ranta,
suona, fischia e canta... tra la la. (12-40, sviraj, zviždući, pevaj).
edi-va edi-va 08:12 18.12.2008

Ja najvolEm

kad me neko nazove sa skrivenim brojem, pa me jos pita:

Znas li ko je?

Tu imam problem da ostanem fino vaspitana, najradije bih posle odgovorenog - ne znam, prekinula vezu ...

За израду 3 минута и 30 секунди спота ангажовано је било 80 ”глумаца”. Сви они су заиста ватрогасци и полицајци, од обичних позорника до шефова. У укупно 40 сати рада (али у слободно, не у радно време) снимљено преко 100 фотографија и 4 сата видео материјала. Сви учесници (не само ватрогасци него и писци текста и музике, сниматељи, монтажети и остали) радили су добровољно!


Bas su im talentovani vatrogasci & policajci - mozda pokupe i neki dodatni ugovor ... put od vatrogasca do superstar-a preko 118
MilutinM MilutinM 09:43 18.12.2008

Re: Ja najvolEm

talentovani vatrogasci & policajci

Ona što odgovara na pozive je posebno talentovana
edi-va edi-va 09:46 18.12.2008

Re: Ja najvolEm

MilutinM
talentovani vatrogasci & policajci

Ona što odgovara na pozive je posebno talentovana


Je l'?

Mora da ima sexy voice ...
mariopan mariopan 09:47 18.12.2008

Re: Ja najvolEm

Super je

Ideja je bas dobra. I ja cu sad da pevuckam pola dana jer volim kako zvuci

Obozavam Francuski jezik, sanjala sam da ga naucim ali nista dok ne budem mogla da otputujem tamo gde se govori i da na licu mesta ucim. Kada mi dodje brat i njegovi Francuscici, pa pocnu da gucu onako melodicno ja svisnem od muke sto ne znam. To mi je sledeci zadatak za ucenje
MilutinM MilutinM 09:54 18.12.2008

Re: Ja najvolEm

Obozavam Francuski jezik

Jes bila kod Spire na blogu? On ga je savladao... svaka mu čast
mariopan mariopan 21:35 18.12.2008

Re: Ja najvolEm

MilutinM
Obozavam Francuski jezik

Jes bila kod Spire na blogu? On ga je savladao... svaka mu čast

Bila.

Pa nista ne razumem.

Ma naucicu jednog dana , samo da se saberem i oduzmem, onda mozda upisem neki ozbiljniji tecaj za pocetak. Mislim ozbiljniji po tome ko ga organizuje a ne neke za zabaviste.Da znam tek toliko da oborim brata s nogu

Tamo sam procitala izraz "online prevodilac" mislim da ce mi biti od pomoci.
ivana23 ivana23 09:53 18.12.2008

112

KLIK NA SLIK
aguero aguero 11:10 18.12.2008

Boli ih....briga!

Nijemi jasno zasto,danas kada u tehnickom i tehnoloskom pogledu,moze skoro sve da se uradi,ne postoji samo po jedan broj za svaku hitnu sluzbu.Mozda sa nekim znakom ispred.Pa da ide - 1,2,3,4....i tako dalje.Recimo O11 1 - hitna pomoc,O11 2 - vatrogasci.......zasto mora da bude 92,93,94,988...?I ako je 4 za hitnu pomoc,onda svo njihovo osoblje ima da nosi cetvorku na uniformi kao fudbaleri na dresu!
Stariji ljudi tesko pamte brojeve,jos teze ih,kad oslabi motorika prstiju, biraju na tastaturi ili pogadjaju na mehanickom brojcaniku,pa bi ovo,pre svega,za njih bilo veliko olaksanje.
Najveca glupost su ona silna uputstva koja dobijate za preusmeravanje poziva u zavisnosti od teme.
Na kraju krajeva,zasto ne izmisle telefon sa displejem na kome se ispisuju vazne poruke korisnicima,kao kajroni na tv,o tome kada stizu voda ili struja i sl....
To,sigurno,jeste buducnost.Ali treba preziveti do tada.
Neko vam upadne u kucu,navaljuje na zakljucana vrata sobe u koju ste pobegli,okrecete broj policije,onaj samo sto nije provalio,kad tamo - zauzeto,ili vam metalno hladan glas kaze - Molim,sacekajte....Vi bi i sacekali,da hoce da popriceka i onaj sa velikim nozem,koji bi da vas prikolje!Odmah!
Ali,to je vec drugi problem....
MilutinM MilutinM 12:03 18.12.2008

Re: Boli ih....briga!

ako je 4 za hitnu pomoc,onda svo njihovo osoblje ima da nosi cetvorku na uniformi kao fudbaleri na dresu

Odlična ideja

licna ispovest

zamisli pre neki dan, dodjem kuci, pustim poruke na sekretarici, kad ono glas mog tate, sav besan, iznakrsi mi se majke: "...#@&****~£ kako vas nije sramota, nikad se ne javljate na telefon koji ste dali, 2 dana vec provodim telefonirajuci..." i sve tako. ja pomislim, mozda je otisao po vizu pa se nesto iskomplikovalo, a on ne moze da me nadje. onda opet pomislim zasto me psuje, bez obzira, nisam zasluzila, a i ne govori se tako cerki... pozovem ga i pitam: " je li, tata, sto si mi se onako iznakrsio mame preko telefona, sta je bio?" a on, u zemlju da propadne: "izvini molim te, ne znam kako se to desilo..."
ispostavilo se da je zvao kablovsku koja mu je iskljucila utakmicu na sred!
MilutinM MilutinM 12:05 18.12.2008

Re: licna ispovest

Ne znam da li si videla, ali na našim televizijskim programima se vrti par dobrih reklama za neku vodu koja kao pomaže pamćenje. Jedna je upravo na taj fazon - tip zove sa mobilnog i nešto se nabacije ribi kao "maco, bilo je sjajno sinoć, šta imaš na sebi", kad ono greškom pozvao svoju babu. Videćeš kada dodješ
ivana23 ivana23 12:47 18.12.2008

Re: licna ispovest

MilutinM
Ne znam da li si videla, ali na našim televizijskim programima se vrti par dobrih reklama za neku vodu koja kao pomaže pamćenje. Jedna je upravo na taj fazon - tip zove sa mobilnog i nešto se nabacije ribi kao "maco, bilo je sjajno sinoć, šta imaš na sebi", kad ono greškom pozvao svoju babu. Videćeš kada dodješ


To je ta:


Negazirana Minakva se prodaje pod nazivom LIFE
MilutinM MilutinM 14:02 18.12.2008

Re: licna ispovest

Negazirana Minakva

Ha, ima i na youtube
Spiridon Spiridon 20:07 18.12.2008

..

Vatrogasci u Zenevi su genijalni. Ja ih obozavam i divim do imbecilnosti. Oni svoj posao vole i veoma ozbiljno shvataju, a imaju i vrhunsku opremu = vrhunski servis.

E kamo lepe srece da kod nas postoji takva sluzba.
mariopan mariopan 21:51 18.12.2008

Re: ..

Ma sta mi i vredi da zovem hitnu pomoc. I kada odmah dobijem vezu lekar MENE pita sta JA mislim da je pacijentu. Nece da izadju dok im ne izdiktiram dijagnozu. A ja nisam lekar pa se ubedjujemo. Oni me opet pitaju a sta ja mislim da je? Ja opet kazem da nisam lekar i tako ukrug.A vreme prolazi. Imala sam to iskustvo i ne ponovilo se.
man ray loves me man ray loves me 23:16 18.12.2008

classy

118 - zapiši na gaće
bojim se da sam upamtila iako mi nikada neće trebati.
mariopan mariopan 09:11 19.12.2008

Re: classy

A ja vec tri dana pevam a-a-uit, son-diz-uit ucim polagacko.
MilutinM MilutinM 18:56 21.12.2008

Re: classy

Ja evo već stigao u Srbiju i dva dana se akam po slavama, a opet ponekad zapevam...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana