Zašto ?

zeka Novi Sad RSS / 09.08.2007. u 16:55

Prošlo je tri nedelje otkada su "nepoznati"( čuj nepoznati), počinioci kamenovali omladinski centar CK13 u Novom Sadu. Policija naravno ni da mrdne ali i dalje "intenzivno traga" za počiniocima. U međuvremenu dobili smo nebrojeno pisama podrske, sms poruka i telefonskih poziva u kojima su neki divni ljudi izrazili svoju zabrinutost i solidarnost i očekivanja da se TO više neće ponoviti. Dva dana posle tog događaja sticajem okolnosti obreo sam se u Ljubljani. Te večeri imao sam veoma interesantan dijalog sa drugarima iz Slovenije i Nemačke koji je snimljen od strane druga Đ. kome se zahvaljujem. Dijalog prenosim u celosti (osim psovki koje sam izbacio).

Drug Slovenac: Pa znate li ko je to učinio?

ja: Da prilično smo sigurni i oko počinilaca a i oko motiva.

Drug Nemac: A policija ?

ja: Šta policija ?

Drug Nemac: Pa šta kaže policija ?

ja: Ništa. "Intenzivno traga za počiniocima".

Drug Slovenac: I hoće li ih naći?

ja: Ne.

Drug Nemac: Kako ne? Pa sad si rekao da vi znate ko su počinioci, Što to ne kažete policiji?

ja: Zna i policija tako da nema svrhe da im govorimo, samo znamo i to da ih neće uhapsiti.

Drug Slovenac i drug Nemac uglas: Zašto?

ja : Uh to je deo mnogo većeg problema. Srbija je država u kojoj se sve zna, nema apsolutno nikakvih tajni.

Drug Nemac: Kako?

ja: Pa evo svi znaju ko i zašto krije ljude koji su optuženi za ratne zločine, svi znaju zašto su ubijeni vojnici u Topčideru, svi znaju da je Pahomije stvarno violeo dečake i da je Ilarion izbačen iz tri države zbog bludničenja nad maloletrnicima, svi znaju ko su autori grafita mržnje po Srbiji i ko su ljudi koji napadaju Rome, homoseksualce i borce za ljudska prava, svi znaju da Kosovo neće ostati u Srbiji i svi znaju kakva je politička pozadina ubistva premijera Srbije.

Konačno da se vratimo na temu, svi znaju ko su nacisti u Srbiji, a policija zna i kako izgledaju čime se bave i gde stanuju. Neki od njih osuđeni su na zatvorske kazne ali još nisu u zatvoru i pitanje je da li će biti.

Drug Nemac : Ne razumem ako sve to znaju kako je moguće da su ti ljudi još na slobodi ?

ja: Eh sve je to deo iste priče. Ne sme policija da hapsi jer bi to moglo da pokaže koliko su i oni bili umešani u sve to što se dešavalo u Ex- Yu prethodnih 15 godina. I ne samo policija već i mnogi uticajni ljudi: političari, novi bogataši, crkva, Akademija nauka, vojska, mediji...sve je to povezano. I niko ne radi ništa jer bi time mogao da ugrozi sebe i svoj položaj.

Drug Slovenac: Jebote pa to je vrhunsko licemerje!

ja: Pa da, najgore je što se svi ,i vlast i opozicija i građani ponašaju kao da je sve normalno i da je to prirodno niko ništa ne preduzima.

Drug Nemac: A postoji li neko neka organizacija, neki ljudi koji se bore protiv toga?

ja: Postoje ali ih je malo i uglavnom pišu saopštenja i najoštrije osuđuju i traže od države da reguje.

Drug Nemac: Pa šta ćete sad da radite ?

ja: Ništa posebno čekaćemo neko vreme, pa kad policija ne obavi svoj posao obavićemo ga mi ...

Drug Slovenac: Čekaj malo rekao si da postoje ljudi koji se protive tome što se dešava u Srbiji. Jeste da ih ima malo ali opet mogli bi nešto da urade.Zašto vam oni ne pomognu?

ja: Da zaista to se i ja pitam Zašto?



Komentari (81)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Covek u belom Covek u belom 17:47 09.08.2007

Ziveo SKOJ

Bravo druze komesaru!
Smrt fasizmu, sloboda narodu!
Jelena Jelena 21:07 09.08.2007

Re: Ziveo SKOJ

Mislim da ide ovako:
Smrta fasizmu, a Boga mi i narodu!
Covek u belom Covek u belom 23:58 09.08.2007

Re: Ziveo SKOJ

Nema Boga umro je uzalud, a mozda su ga samo izmislile zle cike sto vole malu decu.
Tine i Radojka Tine i Radojka 08:33 10.08.2007

SKOJ i zeka


skojci zeka izjendeka
papo snegu lako prti
zanjim skojci II III
aza IIIm i IV
Jelena Jelena 11:30 10.08.2007

Re: Ziveo SKOJ

Bog umro? To je nemoguce.
gaus gaus 18:05 09.08.2007

E pa evo zasto...

Drugovi proleteri, u cast revolucionarnih tekovina naseg drustva zelim da vam otkrijem pravi identitet Druga Zeke: [url=http://www.youtube.com/watch?v=4r2SnrGbNQ0][/url]
nikson nikson 18:06 09.08.2007

zeko

u jednom delu si napisao

``Pa evo svi znaju ko i zašto krije ljude koji su optuženi za ratne zločine, svi znaju zašto su ubijeni vojnici u Topčideru, svi znaju da je Pahomije stvarno violeo dečake i da je Ilarion izbačen iz tri države zbog bludničenja nad maloletrnicima, svi znaju ko su autori grafita mržnje po Srbiji i ko su ljudi koji napadaju Rome, homoseksualce i borce za ljudska prava, svi znaju da Kosovo neće ostati u Srbiji i svi znaju kakva je politička pozadina ubistva premijera Srbije.``

ja ne znam zasto, nadam se da ce mi neko pomoci da dodjem do istine.
Domazet Domazet 18:49 09.08.2007

E bolan Zeko...

...ja se nesto mislim, da murija hoce stvarno da te zezne oni bi odmah uhapsili te blesane. Sta bi ti onda, jadan, radio. Ostao bi bez 'leba...

I onako uzgred, ovima sto kritikuju SKOJ. Posto mi je dobar deo familije bio u istom iz prve (dobro, druge) ruke vam garantujem da nema sanse da su bili blentavi kao ovi NovoSKOJevci. Pa bih vas molio da pravite distinkciju...
kum kum 18:52 09.08.2007

Jao Zeko

Kako ti imas naivne drugare...a na kojoj planeti su oni rasli?
bocabole bocabole 19:33 09.08.2007

A STO IH NE PITA


A STO IH NE PITA
KAKO SE ONI BORE SA NEOFASIZMOM U SVOJIM ZEMLJAMA?

oni bar imaju bogato iskustvo s tim .

bojana



kum kum 19:36 09.08.2007

Re: A STO IH NE PITA

Ma nema fasizma nigde sta ti je, samo u Srbiji.
andjelija andjelija 20:57 09.08.2007

Re: A STO IH NE PITA

kum
Ma nema fasizma nigde sta ti je, samo u Srbiji.



hahahhaa :)))

kum kum 21:08 09.08.2007

Re: A STO IH NE PITA

A smesno ti, je l da? A ovaj razgovor Zeke i njegovih drugara je na nivou dece predskolskog uzrasta....Zeko koga ti lozis ovde? Pa to pas sa maslom ne bi progutao.
Queeria Queeria 21:56 09.08.2007

Re: A STO IH NE PITA

Evo krenuli pametni Srbi da gledaju opet u tuđe dvorište.
Za razliku od Srbije (i Poljske) u Evropi neonacisti nemaju podršku policije i vlasti.
Evo kum sigurno ima makar pet drugara koji su policajci...
nikson nikson 22:00 09.08.2007

Re: A STO IH NE PITA

queeria pa to je zato sto ti i vlast smatras neonacistickom... ili gresim?
Queeria Queeria 22:03 09.08.2007

Re: A STO IH NE PITA

Pa zar moraš da pitaš? Zar nije očigledno da smatram!!!
kum kum 22:03 09.08.2007

Re: A STO IH NE PITA

SVI moji drugari su policajci i klerofasisti (je l se tako bese kaze? Nova rec pa ne znam) Pa i vi ste u tudjem dvoristu videli gay-parade, pa kao ajde malo i mi ovde da da prosetamo, je l tako?
Queeria Queeria 22:06 09.08.2007

Re: A STO IH NE PITA

Tačno tako, kao što smo videli da se u tuđem dvorištu ljudi kupaju, peru zube, vole, poštuju, čitaju knjige, gledaju filmove, dišu vazduh, voze bicikl, sade cveće, slušaju muziku...
kum kum 22:10 09.08.2007

Re: A STO IH NE PITA

Ja to nigde nisam video, mene su sve to naucili da radim jos kad sam bio mali. Samo cvece nikad nisam sadio, ali nema veze mlad sam, naucicu i to.
nikson nikson 22:10 09.08.2007

Re: A STO IH NE PITA

e pa onda ja moram ozbiljno da se zabrinem sto nisam znao da su zapravo djelic, mirko cvetkovic i saper, novi hitler, himler i gebels.

dobro ako su oni neonacisti, kako cemo onda da zovemo ove iz ekipe ``krv i cast `` ili na primer storm-frontovce?
Queeria Queeria 22:18 09.08.2007

Re: A STO IH NE PITA

Njih zovemo jeftinom radnom snagom...
bocabole bocabole 09:14 10.08.2007

Re: A STO IH NE PITA -queeria


-Evo krenuli pametni Srbi da gledaju opet u tuđe dvorište


PAMETAN COVEK ,SKUPLJA ZNANJE,IZ BILO KOG *DVORISTA*
A GLUPAV GRADI BEDEME OKO SVOG NEZNANJA


- Za razliku od Srbije (i Poljske) u Evropi neonacisti nemaju podršku policije i vlasti

VOLIM DA CITAM BAJKE. UVEK ME NASMEJU
-
- Evo kum sigurno ima makar pet drugara koji su policajci

TI ISTI POLICAJCI SU I CE VAS BRANITI NA vasim PARADAMA
bojana
od neistomisljenika -fanatika koji ne koriste ostro pero vec pesnice, i gledaju samo u svoje dvoriste

mimi mimi 09:47 10.08.2007

@psu s maslom

nije ni namenjen ovaj blog

nije namenjen ni nama koji to sve znamo....

al je zato oooodlican penicilin za tebe kume, za bolebocu, coveka u belom....i ostale reptilske karaktere (izvinjavam se koga sam slucajno izostavila; JAVITE SE!!!)

kao stalna opomena da borba protiv najgnusnijih fasioidnih pojava, primitivizma, nazadnosti, bahatosti u ovom drustvu i te kako TRAJE, da ce biti jos zesca, da nije gotovo, da ima jos puno da se radi

nemoj se opustate mnogo!
bocabole bocabole 11:18 10.08.2007

Re: @psu s maslom



al je zato oooodlican penicilin za tebe kume, za bolebocu, coveka u belom....i ostale reptilske karaktere (izvinjavam se koga sam slucajno izostavila; JAVITE SE!!!)



A STO IH NE PITA
KAKO SE ONI BORE SA NEOFASIZMOM U SVOJIM ZEMLJAMA?


stvarno nazadno ,primitivno bahato bi bilo pitanje!
I tog tvog penicilina ne bi bilo da se nije gledalo u tudje *dvoriste*
ali posto ti sve odlicno znas,ispricaj mi kako se oni bore ?
mene kao demokratu kvalifikujes kao reptilski karakter , i pas s maslom
tvoji ]nije namenjen ni nama koji to sve znamo posto sam vernik me nazivaju stokom

PA STA MISLIS KOME JE NACIN ISPOLJAVANJA TVOJIH STAVOVA SLICNIJI
ONIMA STO KAMENUJU
ILI
ONIMA STO SU KAMENOVANI?
BOJANA
Milojko Milojko 11:29 10.08.2007

Re: @psu s maslom

Evo mimi da objasnimo i ostalim komentatorima zasto si ti u stvari NAJVECI FASISTA (pored zeke naravno) na ovom konkretnom blogu.
Ti primas pare od svog poslodavca. Kolicina para koje tvoj poslodavac dobija direktno je srazmerna kolicini fasizma u Srbiji. Shodno tome kolicina para koje ti primas direktno je srazmerna kolicini fasizma u Srbiji. Kako su tebi u zivotu samo pare bitne, ti ces aktivno da se trudis da podstices fasizam, kako bi zaradila sto vise para.
Tvoje delovanje na ovom blogu je direktna potvrda toga.
mimi mimi 12:10 10.08.2007

Re: @psu s maslom

boco,

ajmo ponovo:

jes da je ovo blog, slobodna, krajnje otvorena forma, al ti si i joyca zajebala!

daj neku strukturu, malo rediguj taj text, pa da ti odgovorim......ovako....kome se obracas? koga citiras? cemu "]"? drmni bre neku sljivku, saberi se pa da pricamo

Nemanja Starović Nemanja Starović 12:24 10.08.2007

Re: A STO IH NE PITA

kum
SVI moji drugari su policajci i klerofasisti (je l se tako bese kaze? Nova rec pa ne znam) Pa i vi ste u tudjem dvoristu videli gay-parade, pa kao ajde malo i mi ovde da da prosetamo, je l tako?


E, bice da se ne kaze bas tako...
Naime, s obzirom da u Srpskoj pravoslavnoj crkvi (a, upravo ona je ovde predmet opsteg blacenja i poruge) ne postoji KLER vec KLIR, pravilna kovanica bi mogla biti samo KLIROFASISTA.
Ali, zasto ocekivati da bogomdani pljuvaci to znaju, vazno je samo dovoljno jako mrzeti sve koji misle makar malo drugacije i lepiti im etikete, ma koliko besmislene bile...
mimi mimi 13:56 10.08.2007

nova matematicka teorije proporcije

by gazda-milojko:

nisu meni u zivotu samo pare bitne.....aaaa.....jok!

evo kraci spisak sta je meni jos bitno:

1) nova kolekcija sergio rossi
2) nova kolekcija blahnik
3) moje stare louboutanke
4) da se karadzic, mladic i ostali osumnjiceni za ratne zlocine privedu pravdi & pravu
5) da se u srbiji generise prosvetiteljska, zdravorazumska, nekompromitovana idejna snaga, koja ce dugorocnim planovima i sustinskim reformama poceti da vraca ovo drustvo iz sunovrata, pa za jedno 20tak godina....da gledam neke plodove i uzivam u tome
6) da u subotu ne pada kisa, jer idem na zurku na otvorenom
7) da nadjem nekog novog dasu koji ce moci da mi bude dobar sparing partner
8) da ne bude vise prirodnih kataklizma i da se prestane sa sistematskim unistavanjem preostale prirode

ali od svega i najvise bi mi bilo drago

9)da uvidis koliko, ooooo, koliko je GLUP TVOJ ODGOVOR!!!!

i za kraj, specijalno za tebe

SMRT FASIZMU
FASISTIMA ZATVOR
SLOBODA NARODU

edit - odakle ti ideja da ja imam poslodavca??? svasta, ja studiram!
codex_casti codex_casti 22:57 10.08.2007

Re: nova matematicka teorije proporcije

a ko ti placa studije? ;o)
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:34 20.08.2007

Evo - nije teško:

Ja to nigde nisam video, mene su sve to naucili da radim jos kad sam bio mali. Samo cvece nikad nisam sadio, ali nema veze mlad sam, naucicu i to.



Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:23 09.08.2007

hehe

ovo ko vic, bio nemac, slovenac...
gaus gaus 22:20 09.08.2007

Re: hehe

ovo ko vic, bio nemac, slovenac...

Kad smo već kod viceva:

Duva Zeka pod drvetom i prolazi dabar:

"Zeko, daj mi malo"
"Beži bre budalo"
"Malo samo Zeko, jedan dim"
"Ajd', ali samo jedan dim"

Povuce dabar dim, zahvali se Zeki i sav pun poleta krene dalje kroz šumu. Sretne ga slon, i pita ga:
"Dabre, izgledaš kao da si bio u kontaktu sa lakim drogama, a?"
"Aha, eno Zeka duva tamo ispod drveta, pa mi dao dim"

Ode slon kod Zeke i kaže:
"Zeko, daj mi dim, molim te"
"Beži bre budalo, jesam li ti malo pre dao a vidi sad na šta ličiš!"
zeka Novi Sad zeka Novi Sad 16:20 10.08.2007

Re: hehe

Kad smo vec kod viceva znas onaj kad dodje Ilarion kod Pahomija ispred kelije i kaze
Ajde bre Tomo da se igramo sa decom sta si se tu zatvorio ko neki Kostunica ?
Znas da uskoro pocinje skolska godina idemo da mamimo prvake i pokazemo im milost bozju.

Ne mogu Jovane majke mi bolestan sam, jako sam bolestan.

Sta ti je Tomo ?

Pa nista silujem decake...

Znas u cemu je razlika izmedju ovog vica i onog tvog?
Ovo nije vic to se STVARNO desilo, a bolesnici su oslobodjeni i to je tragedija ovog drustva. A tii dalje slobodno pricaj svoje viceve...
Milojko Milojko 17:53 10.08.2007

Re: hehe

zeka Novi Sad
Ovo nije vic to se STVARNO desilo, a bolesnici su oslobodjeni i to je tragedija ovog drustva. A tii dalje slobodno pricaj svoje viceve...
A ko kaze da se ti nisi STVARNO naduvao???
gaus gaus 19:37 10.08.2007

Re: hehe

Kad smo vec kod viceva znas onaj kad dodje Ilarion kod Pahomija ispred kelije i kaze
Ajde bre Tomo da se igramo sa decom sta si se tu zatvorio ko neki Kostunica ?
Znas da uskoro pocinje skolska godina idemo da mamimo prvake i pokazemo im milost bozju.

Druze Zekane, otkricu ti jednu tajnu. Naime, siguran sam da si i sam primetio citajuci knjige drugova Markesa i Borhesa (ili nekog drugog istaknutog clana Partije), da ti uvazeni kulturno-drustveni radnici pocesce upotrebljavaju misticne znake koji izgledaju otprilike ovako:
,
Naime, ti cudni hijeroglifi se zovu zarezi ili zapete. Ma ne, Druze Zekoje, to ne znaci da ti je neko za petama, vec oznacava znak interpunkcije. Postoji mnostvo knjiga za decu od 7-9 godina koje mogu da ti otkriju prelepi, uzbudljivi i zastrasujuci svet gramatike. Mozda da sa svojim vernim "revolucionarima" sacekas klince posle nastave ispred neke osnovne skole, pa da im otmes torbe, videces da ces svasta pronaci u njima. Recimo, naci ces bukvare, te prelepe knjiga sa mnostvom interesantnih slika u kojima ces moci da neograniceno uzivas. Usput, naucices mnogo novih stvari, kao sto je i nacin upotrebe znakova interpunkcije, a mozda uspes i da naucis sva slova. "Sta ce to nama, u komunizmu nece biti potrebe za za_petama", vec te cujem kako uzvikujes. "Ma nece biti, koji jos genije zna sva slova azbuke, i to jos napamet", bunis se. Samo budi uporan, i isplatice se, videces. Uostalom, kada budes pronasao devojku i predjes na redovne seksualne odnose, sve ce ti izgledati daleko lepse nego u paklu onanije u kome se trenutno nalazis. Samo hrabro, u nove radne pobede...
deadbeat deadbeat 09:45 15.08.2007

Re: hehe

Gospodine Gause,

od svih komentatora sa "tvoje" strane, dakle u žestokoj konkurenciji ljudi sa neverovatnim sposobnostima trolovanja, zamene teza i uopšte diskutovanja bez ikakvih argumenata, ti si najjači. Bravo! Tvoja je percepcija bez premca, a umetnost diskreditovanja neistomišljenika sarkastičnim konstrukcijama doseže visine najprominentnijih radikalskih umova. Umeće korišćenja interneta i interpunkcije objedinjeno u jednoj osobi tvojih svetonazora zaista je izvanredan fenomen.

Kako li ti je samo promakla apsolutna nepismenost (tvoje) drugarice Gordane. Biće da je njena, tebi bliska, misao toliko jaka da joj ni elementarno poznavanje srpskog jezika nije potrebno. Takođe, ne mogu da verujem da takav sajber-lingvistički puritanac nije provalio mogućnost korišćenja srpskog kodnog rasporeda (t.j. naših slova) u svojim ubitačnim komentarima. Pročitaj, dakle, još jednom svoj tekst - onako kako si ga napisao. Sigurno će ti se javiti još neka asocijacija na decu - ali ne školskog, već predškolskog uzrasta: onu koja još uvek ne umeju da pričaju.
gaus gaus 20:18 15.08.2007

Re: hehe

Gospodine Gause,

od svih komentatora sa "tvoje" strane, dakle u žestokoj konkurenciji ljudi sa neverovatnim sposobnostima trolovanja, zamene teza i uopšte diskutovanja bez ikakvih argumenata, ti si najjači. Bravo!

'fala, gospodine dedbit.
Tvoja je percepcija bez premca, a umetnost diskreditovanja neistomišljenika sarkastičnim konstrukcijama doseže visine najprominentnijih radikalskih umova. Umeće korišćenja interneta i interpunkcije objedinjeno u jednoj osobi tvojih svetonazora zaista je izvanredan fenomen.

Gospodine dedbit, neko bi trebao da proseta do vaseg sela i objasni vam da je svet ipak malo veci od povrsine vase opstine. Naime, verujem da cete se zapanjiti kada budete otkrili da postoje i drugaciji nacini razmisljanja koje ispoljavaju slobodni ljudi u slobodnom svetu (objasnjenje: termin slobodno ovde oznacava nacin razmisljanja, znaci koristi se u mentalnom, a ne u fizickom smislu). Ja potpuno shvatam da vam je pomalo tesko da shavatite poentu ovog (ili bilo kog, for that matter) teksta, posto ste se deklarisali kao osoba koja nije umela da prica za vreme predskolskog uzrasta. Podseticu vas, to je onaj uzrast koji traje sve dok dete ne napuni 7 (slovima: sedam) godina:
Sigurno će ti se javiti još neka asocijacija na decu - ali ne školskog, već predškolskog uzrasta: onu koja još uvek ne umeju da pričaju.
Naime, gospodine dedbit, postoje vise dimezija od ovih, vestacki nametnutih: jedna ili druga Srbija, demokrate ili radikali, crno ili belo, "moja" ili "tvoja" strana, etc. Ne, ne postoje samo dve Srbije - postoji onoliko Srbija koliko je i slobodomislecih ljudi koji se deklarisu kao gradjani Srbije. Zaista je smesno sto pokusavate, gospodine dedbit, da spustite sagovorniku tako sto cete ga nazvati "radikal". Ja razumem da je prelazak iz jednog u dvodimenzionalni svet (znacenje: iz komunizma u tranzicioni tip socijanog uredjenja) za vas predstavljao nadljudski napor u mentalnom smislu, ali shvaticete da postoji jos mnogo, mnogo visih nivoa svesti od demokratsko-radikalskih podela. Govoreci ovo, potpuno sam svestan da je u vasem selu "partizana i Nemaca" i dalje najpopularnija igra za sve od 7 do 77 godina, ali, kao sto ne mozete da dosegnete pogledom plastenik vaseg najblizeg komsije, tako cete imati teskoce da dosegnete i najjednostavnije poruke ovoga sto sam napisao. Ipak, dragi ste mi, pa cu pokusati da vam objasnim zasto smatram da ne trolujem ni najmanje:
- ovaj blog pise Drug Zeka, covek ocigledno vise nego skromnog obrazovanja i mentalnih sposobnosti [mada, postoji i mogucnost da je on u stvari dete u uzrastu od 5 godina (znate, to su ona deca koja jos nisu naucila da pricaju)]. Covek se toliko prosipa (citaj: propagira komunizam) da bi bio ismejan u bilo kom pristojnijem drustvu, i to je upravo ono sto i ja radim - malo se salim sa njim.
- covek je napisao da ce jos malo da saceka da vidi da li ce policija da obavi svoj posao, pa ce onda da ga obavi on. Prle & Tihi are back! To je smesno, zar ne?
- covek spominje nacizam kao ozbiljnu pretnju Srbiji. Pri tom, ne sporim da postoje minorne grupe luzera koji se idiotisu po gradu i sebe nazivaju "neo-nacisti", medjutim tesko da mogu da ugroze bilo koga osim magacina Apatinske pivare. Drug Zekonja sugerise da su ljudi koji vode Srbiju fasisticki orijentisani, sto je totalni idiotluk. Ipak, slazem se da je vladajuca garnitura prilicno priprosta, nesposobna i definitvo korumpirana.

Da sublimiram: Drug Zekonja je smesan lik i ja pisem kometare na njegove "dubokomislene" pokusaje pisanja bloga zato sto je covek nesto najsmesnije sto se pojavilo na B92 blogu (Druze Zeko, bez uvrede - ti si super, ali ovi sto su ti dozvolili da pises blog stvarno nisu kod kuce).

Pozdrav i sve najbolje...
deadbeat deadbeat 23:55 16.08.2007

Re: hehe

Mein liebe her Gaus,
pardon my German ali, pošto vidim da smo počeli sa kvazi persiranjem, rekoh da nastavim u istom tonu. Nakon tako iscrpne replike najmanje što mogu da uradim jeste da Vi napišem odgovor, ako ni na šta drugo, onda na
Pozdrav i sve najbolje...
.
Zašto ja trošim dragoceno slobodno vreme, preostalo nakon kulučenja pod jarmom kapitalizma da bih tebi nešto objašnjavao ('beš persiranje)? Zato što me količina licemerja i samozadovoljštine u tome što si napisao ljuti. Takođe i zato što sam pročitao tvoje ranije komentare i otkrio da ne dišemo isti vazduh. Da si se zadržao na budalastim uvredama tipa
Gospodine dedbit, neko bi trebao da proseta do vaseg sela i objasni vam da je svet ipak malo veci od povrsine vase opstine.
i šabloniziranim formama spuštanja kao
Naime, verujem da cete se zapanjiti kada budete otkrili da postoje i...
ili na potcenjivanju mojih sposobnosti da shvatim tvoju poentu, ne bih se cimao u sitne sate i kvario oči na lošem monitoru. Ali, kada mi neko ko se školovao i živi Napolju, pritom očigledno nije glup, poželi "sve najbolje" i još napiše
Ipak, dragi ste mi
ja se toliko raspilavim da moram da sklepam ljubavno pismo. A sklepaću ga od citata tvog "refleksnog polemisanja" i SVEGA ONOGA ŠTO STE MISLILI DA ZNATE O SRBIJI, A O ČEMU NEMATE POJMA.

Elem:
Ja potpuno shvatam da vam je pomalo tesko da shavatite poentu ovog (ili bilo kog, for that matter) teksta, posto ste se deklarisali kao osoba koja nije umela da prica za vreme predskolskog uzrasta. Podseticu vas, to je onaj uzrast koji traje sve dok dete ne napuni 7 (slovima: sedam) godina:

Pošto shvataš da ja ne shvatam poentu tvog teksta, molim da mi objasniš zašto je to tako. Istina je, međutim, da ne shvatam poentu - to me u startu i nateralo da napišem komentar. Sve što je Zeka izneo u ovom postu jeste istina, i to istina koja nas guši i ubija - to što on ima naivne predstave o komunizmu ne znači da je manje pametan od tebe; kreativniji sigurno jeste. Ono što si ti napisao je ruganje njemu, meni i svima koji ne možemo sebi da priuštimo da ovakve stvari doživljavamo sa tvoje fizičke i mentalne distance. Uzgred, predškolski uzrast je i beba od 2 meseca, kad se već hvataš za to što nisam umesto "priča" napisao "priča, ali mora kod logopeda".
verujem da cete se zapanjiti kada budete otkrili da postoje i drugaciji nacini razmisljanja koje ispoljavaju slobodni ljudi u slobodnom svetu

Da znaš da ćemo se zapanjiti - zato što ovde, ako slobodno pričamo, možemo očekivati da će nam se dešavati loše stvari. Ako smo, pak, alkoholičar, glupak i prostačina, možemo da očekujemo da budemo ministar za kapitalnu krađu, da se bahatimo po Šumadiji i sakrivamo javne dokumente. Da sam obijao trafike, možda bih sad bio ministar policije pa bih mogao da izjavljujem kako je "istraga u toku" i da sebi obezbedim pretorijansku gardu, ako neko slučajno proba da me smeni.
Ne, ne postoje samo dve Srbije - postoji onoliko Srbija koliko je i slobodomislecih ljudi koji se deklarisu kao gradjani Srbije

Znam sigurno da postoji jedna Srbija koja se ne sastoji od slobodnomislećih ljudi koji se deklarišu kao građani Srbije. Čak i kad se ne deklarišu kao radikali, oni izađu i glasaju za radikale. Nesreća je u tome što ostali nemaju šanse protiv takvog, unisonog mnoštva - oni su kao crna rupa koja usisava amebe poput Koštunice, ljigave beskičmenjake kao što je Tadić i sve one jadnike koji čitaju "Kurir", "Press" i "Pravdu" - a takvih je, veruj mi, mnoooooogo. Ja tebe nisam nazvao "radikalom" - rekao sam samo da ti je metod rasprave identičan radikalskom.

covek je napisao da ce jos malo da saceka da vidi da li ce policija da obavi svoj posao, pa ce onda da ga obavi on. Prle & Tihi are back! To je smesno, zar ne?

Jeste smešno, ali ga ja, za razliku od tebe, potpuno razumem - i ja se osećam toliko bespomoćnim da mi padaju na pamet "Prle i Tihi" akcije. Ni Zeka ni ja nećemo tako nešto da uradimo, ali će zato oni drugi da kamenuju, da prebiju, da postave bombu i neće za to da odgovaraju. A to uopšte nije smešno.

- covek spominje nacizam kao ozbiljnu pretnju Srbiji. Pri tom, ne sporim da postoje minorne grupe luzera koji se idiotisu po gradu i sebe nazivaju "neo-nacisti", medjutim tesko da mogu da ugroze bilo koga osim magacina Apatinske pivare. Drug Zekonja sugerise da su ljudi koji vode Srbiju fasisticki orijentisani, sto je totalni idiotluk. Ipak, slazem se da je vladajuca garnitura prilicno priprosta, nesposobna i definitvo korumpirana.

To što smatraš da znaš šta ti luzeri mogu da ugroze pokazuje stepen tvoje arogancije i/ili gluposti. Pa čovek piše o tome da je kamenovan omladinski centar! Da li i parada tokom Exita, novosadsko Pozorište mladih i stan Dejana Atanasijevića mogu da se podvedu pod "magacin Apatinske pivare". Šta, moraju da nose kukaste krstove, da budu ćelavi i nose martinke da bi bili nacisti? Ni Hitler nije odmah počeo da pravi koncentracione logore - nacizam se razijao preko baš takvih metoda zastrašivanja. Da li je srpska vlast nacistički orijentisana pitanje je semantike, ali je činjenica da podstiče i štiti MRŽNJU I ZLO. Ljudi koji to zlo relativizuju i ne prepoznaju ga, zbog gluposti ili opijenosti masovnom nacionalističkom histerijom, pomažu mu - čak i ako se vredjaju kada se uporede sa radikalima. A kada su to ljudi koji nisu glupi i pritom ne žive ovde - onda popizdim. Kada mi požele "sve najbolje", a opravdavaju ono što Srbiju uništava iznutra - pišem opširne komentare.

Dakle, iako bi "pozdrav i sve najbolje" trebalo da znači da si rekao sve što si imao, nisam dozvolio da ostaviš na tome - pritom sam se još i uzdržavao od vređanja. Većina gluposti iz tvog komentara može da se pripiše afektu: molim te da se, ako hoćeš još da polemišeš, pre toga smiriš, razmisliš, pročitaš šta sam napisao i da se bar malo potrudiš.

Pozdrav i, umesto svega najboljeg, želim ti jedan dan avgustovskog Beograda, bez auta i mogućnosti za bekstvo.

Covek u belom Covek u belom 12:17 17.08.2007

Re: hehe

želim ti jedan dan avgustovskog Beograda, bez auta i mogućnosti za bekstvo.
Prijatelju deadbeat, vi ste samo jaaaako frustrirani. Vasa frustracija je toliko snazna da je prozela celo vase bice i u svakom vasem postupku i reci izbija na povrsinu. Ista je situacija i sa Zekom, ali je kod njega moguce da postoji odredjena kompenzaciju (ne ulazim u prirodu iste). Kod vas ocigledno ne postoji kompenzacija i zato je vasa frustracija toliko bolna. Ja ne znam kako da vam pomognem, strucan dovoljno svakako nisam. Mogu da vas sazaljevam, ali sumanjam da ce vam od toga biti bolje. Mogu jedino jos da vam dam savet, ako uopste imate volje da ga saslusate. Okrenite se covece sebi i svom zivotu, pokusajete da za sebe nesto stvorite, pokusajete da zivot posmatrate sa bar malo optimizma. Ovakvim uzaludnim pokusajima lecanja frustracija na nekome i nekima (kao ovde na blogu) nista necete postici, samo cete sebe dovesti u jos jadnije stanje.

Pozdrav
Kazezoze Kazezoze 15:24 17.08.2007

Re: hehe

pokusajete da zivot posmatrate sa bar malo optimizma.


pozitivizam je prava rech, jer optimizam je ruzhichasta realnost, a pesimizam crna.
deadbeat deadbeat 16:57 17.08.2007

Re: hehe

Čoveče u belom,
potpuno si u pravu. Ja jesam jaaaaaaaaaaako frustriran - samo što razlozi moje frustracije ne leže u meni, već u onome što se dešava oko mene, a na šta imam zanemarljiv ili nikakav uticaj.
Okrenite se covece sebi i svom zivotu, pokusajete da za sebe nesto stvorite, pokusajete da zivot posmatrate sa bar malo optimizma.
Vidiš, do identičnog zaključka sam i ja došao pre nekoliko godina. I okrenuo sam se sebi, i stvorio sam nešto za sebe i razvio sam mehanizme za ignorisanje blata u koje tonemo. U mom je selu, dakle, sasvim lepo - možda treba da se popravi poneki krov ili asfaltira ulica, ali u njemu sigurno ne leži razlog za (uzaludno) polemisanje.

Nedavno sam, međutim, shvatio jednu činjenicu koja je potpuno srušila iluziju o sopstvenoj nepovredivosti i miru. Iako je meni dobro, a nema razloga da ne bude i bolje, iako mogu bez problema i da odem odavde, postoje ljudi koje volim a koji su osuđeni na ovu zemlju. Što je još gore, postoji dete koje doživljavam kao svoje, a osuđeno je na odrastanje u ovoj zemlji. Kakva je naša vlast, šta se događa, kakve su novine i mišljenje ljudi koji te novine čitaju, direktno se odražava i na one koji su najpodložniji lošim uticajima - a to su deca. Nemam vremena a ni živaca da navodim primere uticaja koji atmosfera u srpskom društvu ostavlja na najmlađe, ali verujte mi da su grozni - možda vi tinejdzera sa IQ-om od 150 koji misli da je Toma Grobar cool ne doživljavate kao nešto posebno, ali meni je to nešto najužasnije. To, i samo to, je razlog što se upuštam u rasprave sa arogantnim pametnjakovićima kakav je Gaus (za tebe još ne znam). Koji su vaši razlozi? Možda je naivno verovati da polemisanje po blogovima može bilo šta da promeni, ali je to (za sada) jedini korak koji mogu da preduzmem.

Što se tiče moje želje za danom u avgustovskom Beogradu, možda je to bilo previše lično i samim tim nerazumljivo - mislio sam na sopstveni užas kada sam u gradskom prevozu okružen naslovnim stranama velikog tria fašističko-nacionalističko-tabloidnog novinarstva.
ervetor ervetor 22:30 09.08.2007

TACNO

Sve sto je covek napisao gore je tacno.
Jedino sto se ja dvoumim da li je u Srbiji trenutno u pitanju fasizam, ili ipak samo klasicna anarhija sa ostacima nekadasnjeg drzavnog aparata organizovanog za namicanje para od ovaca.
A inace, Srbiju ne mozete pronaci gotovo nigde vise na internetu u padajucim menijima za kojekakve registracije.
Verovatno je i za to kriv Zeka.
Sad, iako covek koji podrzava ideju komunizma govori i najvecu istinu to treba ismejati, zanemariti i nipodastavati ga.
Pa to vam samo govori kakvi fasisti cuce u svakom od vas.
nikson nikson 22:37 09.08.2007

Re: TACNO

dobro erevator ako ti uzimas da samo postoje fasisti i komunisti... mislim ako je komunizam nesto najprogresivnije sto postoji kod nas onda se pitajte sto imamo toliko neonacistickih ekipa i sa druge strane apaticnu masu...
codex_casti codex_casti 23:05 10.08.2007

TACNO

kakav bre fasizam?? pa srbi su procentualno u odnosu na broj stanovnika, uz poljake i ruse, imali najvise zrtava u borbi protiv fasizma. o cemu ti to bulaznis???
nsarski nsarski 23:50 10.08.2007

Re: TACNO

Chekaj, chekaj, ova racunica:
pa srbi su procentualno u odnosu na broj stanovnika, uz poljake i ruse, imali najvise zrtava u borbi protiv fasizma

mi nije sasvim jasna. Da li je broj stradalih (koji, kao broj, ne dovodim u pitanje) posledica borbe protiv fasista, ili malo ima udela i bratsko klanje?
codex_casti codex_casti 13:28 11.08.2007

Re: TACNO

da.. broj stradalih je posledica borbe protiv fashista.. hrvatskih i muslimanskih takodje..
ervetor ervetor 14:45 11.08.2007

Re: TACNO

dobro erevator ako ti uzimas da samo postoje fasisti i komunisti... mislim ako je komunizam nesto najprogresivnije sto postoji kod nas onda se pitajte sto imamo toliko neonacistickih ekipa i sa druge strane apaticnu masu...


Ajde da zanemarim ovu tvoju proizvoljno izvedenu nadogradnju mojih reci i zakljucke do kojih si dosao bez mog ucesca na bilo koji nacin, jer voleo bih da mi nadjes i citiras deo teksta u kome ja navodim da postoje samo fasisti i komunisti ili da je komunizam nesto najprogresivnije sto postoji kod nas.
A sto se tice ovog drugog, t.j. neonacistickih grupa, tu se slazemo da ih ima dosta, a o tome je Zeka i pisao tako da ne vidim u cemu se onda ne slazemo.
U pravu si i za apaticnu masu. Da li onda sebe svrstavas u apaticnu masu ili u neonaciste ?
Apaticnu masu ja svojim komentarima i provokativnim recenicama i zelim da malo prodrmam iz te apatije.
Nista vise.
kum kum 22:34 09.08.2007

Fasizam?

Molim vas da mi neko odgovori sta je to fasizam? Ne zezam se, stvarno mi treba objasnjenje, jer danas svi pricaju o demokratiji, te ovo nije demokratski, te ovo jeste demokratski, mene su ucili samo da je demokratija kad narod na izborima bira svoje predstavnike u organe vlasti...sad ako malo jace prdnes i zasmrdi-odmah si fasista, nedemokrata...
Dax Dax 23:47 09.08.2007

Re: Fasizam?

Pa ako do sada nisi naucio pokrij se usima!
AlexTheVeliki AlexTheVeliki 23:50 09.08.2007

Re: Fasizam?

Fasizam je dosta "klizava" ideologija da se objasni. Rekao bih da je pre svega idelogija koja kao za najvisu vrednost ima cast, velicanstvo, ponost itd... rase ili nacije. U procesu propagiranja te rase / nacije i dostignuca njenog vrhunca ljudi, kao individue, su tu najpre da budu u sluzbi te ideje pa sve ostalo. Znaci njihov zivot kao takav je sekundaran kolektivu. Drugo, fasizam sebi ne ogranicava sredstva kada su u pitanju protivnici idelogije. A sredstva se krecu od anatemisanja, do proganjanja, pa i do eksterminacije protivnika. Tako da neko kome je, recimo, srpstvo i ponos srpske nacije naj vaznija vrednost, i ko, da ne bi narusio predstavu o Srbiji (pa i o sebi ako je Srbin) porice zlocine u Srebrenici ili ih umanjuje kao obicnu pojavu bilo kog sukoba, moze da se svrsta u definicju fasiste.

mene su ucili samo da je demokratija kad narod na izborima bira svoje predstavnike u organe vlasti


To je jedna od pretpostavki da bi demokratija bila moguca, ali je istinska demokratija mnogo, mnogo vise od toga. Moderna (liberalna) demokratija je sistem gde vecinska politicka opcija vodi drzavu / drustvo, ali isto tako, sistem gde su prava manjine zasticena. Manjine, (nacionalne, religiozne, seksulane, itd...) samim tim sto su manjine nikada nemogu dostici vecinsku moc, a vecina po tome sto jednostavno nema iste probleme i potrebe nemoze uvek da artikulise njihove potrebe. U demokratiji su zelje manjine uvazene ukoliko nemaju negativan uticaj na bilo koga drugog pojedinca u drustvu.

Recimo, i ako vecina gradjana Srbije nisu Romi, ako bi hteli da nazovemo srpsko drustvo demokratskim ono ne bi smelo da diskriminse Rome tako sto ce reci da ne-roma uvek ima vise i da vecina uvek preglasava. Preglas vecine je dosta prevazidjeno shavacanje demokratije. Sta vise, u danasnje vreme se razvijenost demokratije u jednoj politickoj zajednici meri bas po tome koliko je tolerantna i fleksibilna prema legitimnim potrebama svojih raznolikih manjina. I, naj vaznije, koliko su njihove legitimine zelje fakticki ostvarive, a ne samo to da li su zasticene na papiru. Tako da i ako na papiru pise da se recimo nesme diskriminisati na rasnoj osnovi pri zaposljvanju ili pruzanju usluga, ako je takva diskriminacija rasprostranjena pojava u jednom drustvu, a vecina koja je na vlasti u tom drustvu nista ozbiljno ne preduzima da to promeni, to drustvo nije demokartsko u punom smislu tog pojma.
nsarski nsarski 23:54 09.08.2007

Re: Fasizam?

Democracy=majority rule, minority rights.
(American Constitution 101).
nikson nikson 00:44 10.08.2007

Re: Fasizam?

alex anatemisanje protivnika, proganjanje i slicno uopste nije izmislio fasizam... a sto se tice poricanja zlocina ni to nema veze sa fasizmom vec sa drugim stvarima...

preteca fasizma po mnogo cemu je francuz sarl moras. kao najvisi interes on obelezava drzavni interes i cistotu rase. bezuslovno odbacuje parlamentarnu demokratiju (kao i komunisti), zato sto je dopustila da u drzavnu upravu francuske udju jevreji, slobodni zidari, protestanti, meteci i drugi koji ne osecaju francuske interese...

istorijsko filozofsko objasnjenje fasizma daje Djovani Djentile. izmedju ostalog, smatra da je italija ogrezla u individualizmu i materijalizmu, jace se naglasavaju prava pojedinca nego njegove duznosti... izmedju pojedinca i drzave nije bilo moralne veze, jer nije bilo moralnog ideala u koji bi pojedinci verovali i na cijem bi ostvarenju drzava radila.... prva reakcija na takvo stanje je bio sindikalizam, a nakon toga nacionalizam, koji je prava nacije proglasio za svetija od prava pojedinca... nakon toga nastupa musolini, ciji se pokret moze objasniti i macinijevom devizom ``misao i akcija`` ili : za osudu je politika koja se vodi bez nacela i ideala, kao prosta vestina merenja snaga i interesa...

filozofska osnova fasizma je idealisticka. fasizam postavlja pojedincu vise ciljeve nego sto je materialno blagostanje, razvija u njemu osecanje duznosti i navikava ga na disciplinu. On mu otvara volju za zivot borbe i pozrtvovanja, nad kojim lebdi drzavna ideja kao veca vrednost od licne slobode i licne korisnosti... ima moralni zakon koji nalaze pojedincu da bude radna jedinica u drustvenoj grupi. to liberalizam nije uvidjao kada je trazio od drzave da se podredi slobodi pojedinca...treba traziti obrnuto, da se pojedinac prilagodi drzavnim interesima i drz organizaciji... fasizam ne veruje u pacifizam, neprekidni mir medju narodima nije moguc...

fasizam je postavio dva nacela:

1. grupa vredi vise od pojedinca
2. najvise vredi ona grupa koja je najkorisnija za drzavu. kroz drz. upravu sprovedeno je nacelo jerarhije? grupe koje manje koriste drzavi imaju nizi rang i obrnuto... i pored te hijerarhijske organizaciji licna sloboda se ne porice, jer se upravo grupe stvaraju licnom inicijativom pojedinaca..

i jos

1. drzavna nadleznost se prosiruje na moralni i ekonomski zivot pojedinaca i grupa...
2. stvaranje pored rz organizacije pomocnih organizacija: sindikati i korporacije za ekonomski zivot, drzavna stranka za moralni zivot...
3. teziste drz organizacije se izmesta iz parlamenta u izvrsnu vlast... kao najvisa manifestacija drzavnog zivota ne smatra se propisivanje javnog poretka, nego razvijanje drzavne moci...
4. drzavno jedinstvo je oliceno u vodji. njemu ne samo da se daje ogromna vlast vec mu se pripisuju i izuzetne licne sposobnosti... on je veliki covek, spasilac naroda...
aurelije aurelije 07:20 10.08.2007

Re: Fasizam?

Pročitaj tačke u ovom tekstu: http://www.secularhumanism.org/index.php?section=library&page=britt_23_2

Sve te tačke imali smo i mi.
aurelije aurelije 07:47 10.08.2007

Re: Fasizam?

Da ukratko sažmem tekst sa linka [url=http://www.secularhumanism.org/index.php?section=library&page=britt_23_2][/url]:

1. Powerful and continuing expressions of nationalism
2. Disdain for the importance of human rights.
3. Identification of enemies/scapegoats as a unifying cause
4. The supremacy of the military/avid militarism
5. Rampant sexism
6. A controlled mass media
7. Obsession with national security
8. Religion and ruling elite tied together
9. Power of corporations protected
10. Power of labor suppressed or eliminated
11. Disdain and suppression of intellectuals and the arts
12. Obsession with crime and punishment
13. Rampant cronyism and corruption

Kod nas smo imali pored militarizma i pride pandurizam. Nekako Sloba nije mogao u potpunosti da se osloni na JNA. Suviše je tu bilo refleksija da je ona pozvana da čuva SFRJ, panduracija je ipak bila manje obrazovana, profesionalizovana, lokalizovana i pod direktnom republičkom upravom.

Moć korporacija je više moć pojedinih ljudi čak i onih koji su vodili društvene i državne firme u interesu sopstvenog džepa, a tu su i oni koji su od državnih para kao inicijalnog kapitala krenuli u bogaćenja. Znači po ovome smo gori i od naci Nemačke, jer tamo su postojeće korporacije, dakle firme koje su godinama postojale i pošteno se razvile su dobile zaštitu države, besplatnu radnu snagu, konfiskovanu imovinu...

Seksizam je donekle umanjen, jer ipak smo bili na pragu 21. veka, a pre toga smo imali vladavinu socijalizma u kojoj je proklamovana ravnopravnost polova. Ipak zna se ko je gazda u kući, ko će da ratuje a ko da vodi domaćinstvo. Nije bilo podsticanja žena na rađanje za državu i vojsku. Toliko smo osiromašili da to nije ni bilo moguće kao što je bilo u Nemačkoj. A zanimljivo je da su organizacije za podsticaj rađanja vodili Ceca mafijaška udovica i čini mi se kapetan Dragan.

Kronizam je po definiciji: Favoritism shown to old friends without regard for their qualifications, as in political appointments to office. Mi smo ga podigli na pijedestal. On je uvek postojao u društvu, ali je devedesetih postojao samo on, a i sada je vrlo prisutan. I ne stari prijatelji, kod nas funkcionše i indirektno prijateljsvo tzv. veza, pa partijsko prijateljstvo itd.

Treba nam jedna dobra defašizacija.
Covek u belom Covek u belom 11:02 10.08.2007

Re: Fasizam?

aurelije
Da ukratko sažmem tekst sa linka
1. Powerful and continuing expressions of nationalism
2. Disdain for the importance of human rights.
3. Identification of enemies/scapegoats as a unifying cause
4. The supremacy of the military/avid militarism
5. Rampant sexism
6. A controlled mass media
7. Obsession with national security
8. Religion and ruling elite tied together
9. Power of corporations protected
10. Power of labor suppressed or eliminated
11. Disdain and suppression of intellectuals and the arts
12. Obsession with crime and punishment
13. Rampant cronyism and corruption
Ovo je u najmanju ruku diskutabilno i to iz mnogo razloga, navescu samo par.
a) Ovo nisu karakteristike fasizma, nego popis najnegativnijih drustvenih pojava u savremenom drustvu.
b) Spisak je mesanje baba i zaba, tj. nacela, posledica i pojava, sa akcentom na posledice i pojave, a ne nacela.
c) Vecina nabrojanih stavki su se javljale u fasizmu, ali nisu proklamovane u nacelu fasizma, niti su direktno njegov cilj.
d) Vecina nabrojanih stavki se takodje javljaju u savremenim demokratijama. Detaljnije, uzmite SAD za primer, tacke 1., 3., 4., 6., 7., 9., 10., 12., su prilicno naglasene, a javljaju se i elementi svih ostalih tacaka. Ako se analizara stanje tacku po tacku, ono tesko da je bolje nego u Srbiji.
e) shodno c) i d), sledi da je savremena demokratija (recimo ona iz SAD) vrlo slicna fasizmu.
f) ukoliko e) nije tacno (a nadam se da ipak smatrate da nije) uvidecete da nesto sa pocetnim premisama i kvalifikacijama nije u redu.

Treba nam jedna dobra defašizacija.
Shodno prethodnom, verovatno i ostatku zemaljske kugle.
mimi mimi 11:14 10.08.2007

@covekubelom

Shodno prethodnom, verovatno i ostatku zemaljske kugle.


i dobro, sta si ti posle ( a i pre) iznosenja ove konstatacije iz neprovidnih mutnih dubina klozetske solje iz koje se javljas, dakle, sta si TI uradio na defasizaciji iste?

a sta si uradio/radis na defasizaciji sopstvene zemlje i sopstvene okoline?
kumica kumica 13:15 10.08.2007

Re: Fasizam?

"Tako da i ako na papiru pise da se recimo nesme diskriminisati na rasnoj osnovi pri zaposljvanju ili pruzanju usluga, ako je takva diskriminacija rasprostranjena pojava u jednom drustvu, a vecina koja je na vlasti u tom drustvu nista ozbiljno ne preduzima da to promeni, to drustvo nije demokartsko u punom smislu tog pojma. "


Da u teoriji zvuci super!
Ali, da li je stvarno tako i u praksi? Mislim bilo gde u svetu....

Kada crnac trazi posao, dobice ga uvek....ima ih po restoranima, po salterima, ciste, ucitelji su, na manjim sefovskim pozicijama u svim oblastima, ali, ako udjete u neku banku i pogledate "piramidu" videcete da se situacija znatno "izbeljava"!
Na pitanje :" Ko drzi banke?"...Svi znamo odgovor (bez izuzetka)
Zakljucak:
1. Demokratija i antifasizam postoji samo na papiru U SVIM ZEMLJAMA NA SVETU a ne samo u Srbiji!
2. Oni koji su najvise osetili fasizam kroz istoriju, su u stvari najveci fasisti
mimi mimi 13:51 10.08.2007

kumice,

ti u stvari pokusavas "da izadjes iz ormara", samo jos to ni ne znas!

ako te boli ta globalna nepravda, ugnjeteni crnci, indusi, afroamerikanci.....ako ti smeta white-collar kriminal, u SVIM ZEMLJAMA SVETA - onda pravac kod urbana, pa mu se prikljuci u toj pravednoj borbi, evo ovde:

http://blog.myspace.com/urban_revolt


a sad malo back to your own yard - ne smeta ti fasizam i varijeteti njegovog najprostckijeg ispoljavanja, u srbiji, ovih dana...meseci.....godina? mislim, ovde smo svi beli (ono malo roma cemo vec resiti), svi smo pravoslavni (ko nije+ateisti = prevescemo u pravu veru), kosovo dobijamo 100% za pregovarackim stolom....ima li nekih problema u nasoj zemlji, a po tom pitanju?
nikson nikson 15:08 10.08.2007

aurelije

dao sam gore, pre svega istorijski, pa i filozofski pogled na fasizam. ovo sto si ti popisao nema mnogo veze sa tim, a posebno kada poredis sa stanjem kod nas u vreme slobe. naime, kod nas se jesu odomacile fasisticke ideje, ali upravo tamo gde si ti naveo, bas i nisu. srbija za vreme slobe nije bila toliko militaristicka, jer koliko se ja secam nije bilo produzenja vojnog roka, bilo je masovnog odbijanja za odaziv mobilizaciji, demonstracija protiv rata i slicno. vrlo je bitno spomenuti da i nizi vojni cinovi nisu u velikom delu bili ratno raspolozeni iz najmanje 2 razloga:
1. uglavnom su u vreme stare SFRJ na vojnu akademiju isli ljudi koji nisu imali mogucnost da studiraju nesto drugo, a ne zato sto su sanjali da budu velike vojskovodje. ovim naravno ne sporim da su mnogi od njih bili vesti vojnici
2. mnogi od njih su sluzili vojni rok u drugim republikama. 90-tih su trebali da ratuju protiv svojih prijatelja iz hrvatske, BiH...
uopste mi ne moramo da dokazujemo da smo ziveli u nekom fasizmu, pa da bi rekli da su 90-te bile doba autoritarnog rezima. to je bio komunisticki rezim u raspadanju...

p.s.: napravio sam gresku u prethodnom postu. kod tacke 3 pise:

``kao najvisa manifestacija drzavnog zivota ne smatra se propisivanje javnog poretka``

a treba da pise

``kao najvisa manifestacija drzavnog zivota ne smatra se propisivanje pravnog poretka``
aurelije aurelije 16:19 10.08.2007

Re: aurelije

Ja samo samo preneo tekst Fascism Anyone? čiji je autora Laurence W. Britt. Čitao sam ga skoro i prepoznao stanje u društvu. Autor je analizirao 7 fašističkih režima i izveo neke zajedničke karakteristike.

Ja ne tvrdim da smo mi u fašizmu bili. Ali društveni poredak je fazi veličina (fussy, rasplinuta, nije tačno i netačno, crno i belo nego i višebojno, npr. "visok čovek" je fazi jer nije apsolutna veličina). Znači apsoluni fašizam je samo teorija kao i apsolutna demokratija, kao apsolutna nula u temperaturi ili apsolutno crno telo. Postoji jedan neprekitni put od apsolutne demokratije i apsolutnog fašizma i sva družtva su tu negde između. Ja tvrdim da je Amerika sad malo dalje od aps. demokratije a malo bliže fašizmu nego pre 10 godina i da smo mi malo bliže demokratiji nego fašzmu nego ranije.

Ja sam ipak čovek inženjer, možda nisam toliko obrazovan u smislu sociologije (mada je učih 2 puta). Međutim intuitivno shvatam stvari i pokušavam malo matematički da ih opišem jer ih tako najbolje razumem.
nikson nikson 16:50 10.08.2007

Re: aurelije

ja sam vec negde citao te tacke koje si ovde izveo i ne sporim da su tu izlozeni problemi savemenog drustva, ali ja ne volim savremena probleme da svrstavam u neke postojece konstrukcije. jednostavno vreme nije isto. ako cemo da govorimo na primer o nacionalizmu, on je bio u nemackoj odgovor na izgubljene ratove i socijalne probleme. danas se nacionalizam pojavljuje kao brana globalizaciji, za koju mnogi nisu spremni i onda se zbog nesigurnosti zatvaraju u neke nacionalne okvire.

i u samoj americi imamo jednu novu pojavu koja je otprilike nesto kao verski fundamentalizam. medjutim, ja ne znam skoro nista o tome pa necu da pisem. jos malo cu da istrazujem pa cu mozda doci do nekih zakljucaka...
Covek u belom Covek u belom 17:49 10.08.2007

Re: aurelije

aurelije
Znači apsoluni fašizam je samo teorija kao i apsolutna demokratija, kao apsolutna nula u temperaturi ili apsolutno crno telo.
Nije dobro analogije iz fizickih procesa prebacivati u drustvene, najcesce zato sto uopste ne vaze. A propos toga apsolutnu nulu "skoro" da je moguce dobiti (0.45nK), a "apsolutno" crno telo (inace ovo je pleonazam, korektnije je savrseno crno telo) i te kako postoji .

Postoji jedan neprekitni put od apsolutne demokratije i apsolutnog fašizma i sva družtva su tu negde između. Ja tvrdim da je Amerika sad malo dalje od aps. demokratije a malo bliže fašizmu nego pre 10 godina i da smo mi malo bliže demokratiji nego fašzmu nego ranije.
Ovo je evidentno tacno, ali problem je sto onih opisnih 13 principa koje ste naveli ne omogucavaju cak ni relativnu medjusobnu klasifikaciju 2 sistema, a o apsolutnoj klasifikaciji da i ne govorimo.
Inzinjerskim jezikom, u pitanju je jaaaaako losa "oprema za merenje" :).
kazujoshy kazujoshy 00:57 10.08.2007

Enigma

Hoce li ih naci?
NE.
omnispacer omnispacer 08:33 10.08.2007

Sve...

...ce to narod premlatiti!
MMMila MMMila 09:52 10.08.2007

Da je samosvesti...

I da smo ljudi (kao sto nismo), ako vec znate ko je, prijavili bi ih.

Scena iz jedne odvratne strane drzave: drustvo se okupilo kod domacina na dvorisnom rostilju. Popilo se po koje pivo, pricalo, tipican "provod" bez provoda (po nasim merilima). E, ali, krenulo se kuci. Jednom od pripitih gostiju domacini ponudili taksi, zatim da ga neko preveze (zajedno sa familijom). On, poreklom iz ovijeh krajeva, kategoricno odbija: pijan vozim bolje nego trezan!

Na prvoj krivini zaustavila ga policija (ili beshe narodna milicija)! Mi po prijavi, kazu da ste pijani. Ajd po crti, ajd duFni malko... pijan si, napolje iz kola, ajd sa nama!

Prijavio je brizni domacin pijanog gosta! Da ne ubije sebe, celu mu porodicu i jos nekog!
Covek u belom Covek u belom 11:08 10.08.2007

Re: Da je samosvesti...

MMMila
Prijavio je brizni domacin pijanog gosta! Da ne ubije sebe, celu mu porodicu i jos nekog!
Malo crnog humora (al nije daleko od istine): ista situacija u Svajcarskoj, samo je razlog prijave drugaciji - da ne napravi veliki trosak osiguravajucoj kuci u kojoj radi domacin.
dsoldo dsoldo 14:39 10.08.2007

Re: Da je samosvesti...

Da , Da , sve na tom zapadu gledaju kroz novac , bljak..
Umesto da ostave čoveka da se pijan doveze do kuće , šta se koga tiče koga će usput da satre ....
Srbija do Tokija !!!!
Covek u belom Covek u belom 15:18 10.08.2007

Re: Da je samosvesti...

dsoldo
Umesto da ostave čoveka da se pijan doveze do kuće , šta se koga tiče koga će usput da satre ....
Pa uopste ih se i ne tice, u tome i jeste poenta, da ste makar malo ziveli na "tom zapadu" znali biste to itekako.
Jerry Jerry 00:07 11.08.2007

Re: Da je samosvesti...

Covek u belom

dsoldoUmesto da ostave čoveka da se pijan doveze do kuće , šta se koga tiče koga će usput da satre ....Pa uopste ih se i ne tice, u tome i jeste poenta, da ste makar malo ziveli na "tom zapadu" znali biste to itekako.
A ti kao znaš ?
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 10:39 11.08.2007

VEČITO PITANJE.....

Zašto policija ne rešava probleme i ne hapsi kriminalce? Zato što su deo tog klana. Zašto smo mi lud narod i to trpimo? Ovom pitanju je sudbina da ostane bez odgovora. To me je podsetilo na dva aforizma koja su mi pre nekog izvesnog vremena pala na pamet:
AFORIZAM BR. 1:
KAKO IZGLEDA SRPSKA SLOGA?
JEDAN SRBIN = DEGEN
DVA SRBINA = MAFIJAŠKI OBRAČUN
TRI SRBINA = GRAĐANSKI RAT

AFORIZAM BR. 2:
IZABRANO JE SEDAM NOVIH SVETSKIH ČUDA. IZNENADILO ME JE ŠTO SE MI SRBI NISMO NAŠLI NA TOJ LISTI, JER KOLIKO SMO BLESAVI PRAVO JE ČUDO DA JOŠ POSTOJIMO.

A sve ovo se ne bi dogodilo da je Pera odmah otišao u policiju tj. da ovom narodu um normalno funkcioniše,a ne kao zarđali mehanizam neopravljenog stogodišnjeg zidnog sata.
DanijelaB DanijelaB 20:33 11.08.2007

Re: VEČITO PITANJE.....

Luka Ivanišević
TRI SRBINA = GRAĐANSKI RAT.


Verovali ili ne, citam ovaj blog i samo jedna stvar mi prolazi kroz glavu. Koliko mi, Srbi, obozavamo da pljujemo jedni druge, koliko ne slusamo sta nam onaj drugi prica i koliko svako vodi svoju politiku, iskljucivo i samo svoju misao i slep je za sve drugo do za svoje da pokaze drugima.

Naravno, oni sa kojima se ne slazemo ili su izasli iz klozetskih solja, bakinih ormara ili su strani placenici i pripadnici rezimskog sloja. Pored toga, oni sa kojima se ne slazemo su, naravno, glupi, zatucani, nerazumni, oni su jos izdajnici ili podmicene budale koje samo misle da je Srbija raj na Zemlji i da nista bolje ne postoji. Eventualno i u dobroj nameri, zeljni smo da ih posaljemo u orbitu kako bi mogli da domognu nasu inteligenciju i prihvate nove vidike, jer sve ono sto je suprotno nasem misljenju pripada Hadovom drustvu i svetu koji je sve drugo, samo ne ono sto bi trebalo da bude.

I da, rado bismo mi njih edukovali, ali .. oni su ili pripadnici navodne gradjanske svesti ili zakleti radikali koji su okrenuti samo i iskljucivo prema majcici Srbiji. A kao takvi, i kao pripadnici dva dela sveta, oni, nikako, ne mogu da se sloze.

A opet, verovali ili ne, i sa pripadnika jedne i druge strane postoji dosta mudrih odgovora i gomila budalastina. A, to ipak, samo treba procitati. Samo ... No, teska je to muka za Srbina.
MMMila MMMila 00:53 12.08.2007

DanijelaB

Saglasna!
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 18:41 12.08.2007

Re: VEČITO PITANJE.....

DanijelaB

Luka IvaniševićTRI SRBINA = GRAĐANSKI RAT.Verovali ili ne, citam ovaj blog i samo jedna stvar mi prolazi kroz glavu. Koliko mi, Srbi, obozavamo da pljujemo jedni druge, koliko ne slusamo sta nam onaj drugi prica i koliko svako vodi svoju politiku, iskljucivo i samo svoju misao i slep je za sve drugo do za svoje da pokaze drugima. Naravno, oni sa kojima se ne slazemo ili su izasli iz klozetskih solja, bakinih ormara ili su strani placenici i pripadnici rezimskog sloja. Pored toga, oni sa kojima se ne slazemo su, naravno, glupi, zatucani, nerazumni, oni su jos izdajnici ili podmicene budale koje samo misle da je Srbija raj na Zemlji i da nista bolje ne postoji. Eventualno i u dobroj nameri, zeljni smo da ih posaljemo u orbitu kako bi mogli da domognu nasu inteligenciju i prihvate nove vidike, jer sve ono sto je suprotno nasem misljenju pripada Hadovom drustvu i svetu koji je sve drugo, samo ne ono sto bi trebalo da bude. I da, rado bismo mi njih edukovali, ali .. oni su ili pripadnici navodne gradjanske svesti ili zakleti radikali koji su okrenuti samo i iskljucivo prema majcici Srbiji. A kao takvi, i kao pripadnici dva dela sveta, oni, nikako, ne mogu da se sloze. A opet, verovali ili ne, i sa pripadnika jedne i druge strane postoji dosta mudrih odgovora i gomila budalastina. A, to ipak, samo treba procitati. Samo ... No, teska je to muka za Srbina.

Luka Ivanišević Luka Ivanišević 18:49 12.08.2007

Re: VEČITO PITANJE.....

Tačno je ovo što je Daniijela rekla. Sve je to posledica jedne velike opštesrpske ksenofobije. Ako sledimo filosofiju palanke svako ko se razlikuje i po mišljenju i načinu života on je prokužen i idiot i o njemu se sve najgore priča. Odlično se sećam kakve sam neprijatne ndimke dobijao u gimnaziji samo što sam bio nealkoholičar(ne antialkoholičar:pazite razlika je u značenju) i što nisam probao marihuanu ni ekstazi i što se nisam smucao po žurkama i što sam vodio svoj život.
Danijela, razmisli i o ovom.
DanijelaB DanijelaB 19:37 12.08.2007

Re: VEČITO PITANJE.....

Pazi, Luka, jedna od opstih karakteristika, ne samo srpskog, nego i ljudskog roda jeste u neprihvatanju postojanja drugacijeg. I to je normalno, uslovno receno normalno. Danas je biti drugaciji, znak jedinstvenosti i osobenosti, razlicitost od mase, ali to je danas ono cemu masa tezi, da u sebi prepoznaje individuu.

No, hajde da se prisetimo cuvene Platonove pecine spoznaje. Nije li filozof ubijen od strane ljudi zato sto je nosio misao o svetu, i pretpostavku istine koju su drugi smatrali lazi? Ne pokusava li uvek i svuda masa da vuce ka sebi? Narod bira i uvek je birao one koji su slicni njemu, u tome je demokratija, da danasnji seljak, sutra moze da bude direktor, prekosutra predsednik neke drzave. Da se da narodu i masi mogucnost da nadju njemu slicne. I sta mi mozemo da ocekujemo od naseg naroda, od vecine ljudi na ovom svetu? Niko nece birati sebi drugacijeg, niti nekog u kome ne moze da se prepozna. Isti, traze isto. A masa je i jedno i drugo.

Uf, bice da sam ja otisla malo daleko u ovom svom objasnjavanju. Nego, hajde da se vratim na tvoje pitanje. To sto si ti pretpostavio kao odnos izmedju tebe i tvojih sadrugara iz skolskih klupa jeste odnos mase prema indiviui. Ono sto sam ja pokusala da kazem, jeste kolektivno negiranje pripadnika jednom krugu (nazovimo je uza masa) i njhovih misli, koji dolazi od pripanika drugog kruga. Kao po default-u misli iz jednog kruga nisu dovoljno dobre za misao u drugom. I jos, u Srbiji na osnovu toga ne postoji jedna masa, jedna pokretacka sila, niti jedna masina koja moze da uradi nesto dobro. Shodno tome, u nasoj napacenoj zemlji postoji vise uzih grupa, koja svaka vuce na svoju stranu, pretpostavljajuci svoje ideje i svoje zelje kao jedine vredne.

A da li su uvek tudje zelje manje vredne?
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 23:06 12.08.2007

Re: VEČITO PITANJE.....

U redu da svako bira onog koji je njemu sličan i to je u redu. I u redu je da nismo svi isti i ne moramo da o jednoj stvari svi isto mislimo. Ne znam da li si čitala knjigu "FILOSOFIJA PALANKE" Radomira Konstantinovića?
Kad budeš imala vremena pročitaj je, jer Konstantinović upravo govori o onoj različitosti čoveka u palanci i njegovoj prokuženosti ako je različit i ako drukčije misli. A ono što sam pokušao da nadovežem na tvoj prvi komentar jeste da je ta palanačka filosofija svuda oko nas i da je taj palanački mentalitet odvajkada prisutan Srbiji bilo da je reč o malom mestu bilo da je Beograd sam.
Svako od nas ima svoje želje. Ali u našim uslovima te želje su, ma koliko one vredele, jedna velika utopija.Zvuči pesimistički,ali tako je.
A ono što sam ti pomenuo kakav je bio odnos moj sadrugara prema meni što sam imao svoje viđenje života koje nikoga od njih nije ugrožavao(a što je po meni najvažnije), to je po meni zbilja tužno i žalosno. I to ilustruje onu tezu kad si konstatovala međusobnu pljuvačinu Srba.
Svako od nas ima poneku manu, nismo svi savršeni. Ali moramo da prihvatimo sudbinu da mnogi misle da su veći katolici od pape.
nikson nikson 17:37 16.08.2007

Re: VEČITO PITANJE.....

luka lepo je kada se citaju knjige, ali ja ti predlazem da procitas bar dve knjige
gaus gaus 19:14 11.08.2007

Samo za druga Zeku i drustvo u uglu...

Slatka mala izvrnuta torta Slatka mala izvrnuta torta 10:30 16.08.2007

pocisti svoje dvoriste

ova prica me podseca na jednog taksistu koji mi je celo vreme voznje kukao kako cela drzava nevalja, kako je sve propalo, kako nema perspektive, kako je sve izgubljeno unapred, sve go lopov i hostapler...sve vreme mislim se - covece, pocisti auto od koga hleb zaradjujes i u kome se vozas po ceo dan - toliko srmdi i pun je prasine, nije ni cudo sto sve gledas crno...
Votazi Votazi 05:39 19.08.2007

Dule care


Bravo Dule!
Ni Solzheninichin iz HIH-A ti nije ravan!
Tako ja zaglavio u ex-Yu,spavao na plazi u Podgori(pored Makarske).Dosla Milicija i nista ,stvar normalna.Ovdje na Tvom zapadau ,ja zagglavio ,isto i platio kaznu 200$,uznemirio tvoju Kraljicu,izvini Dule,.
E jesi Ti meni dobar!
Igor Bogetić Igor Bogetić 17:47 22.08.2007

...

Queeria:
Za razliku od Srbije (i Poljske) u Evropi neonacisti nemaju podršku policije i vlasti.


Glupost je neuništiva.

---

Pozdrav Zeki od BGLG.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana