Vesti iz Danske

Krugolina Borup RSS / 29.12.2008. u 23:08

 Partije žele da uklone upozorenje sa cigareta

Ono što bi trebalo biti zastrašujuće upozorenje na paklicama cigareta, izgleda da ima suprotan efekat. Nekoliko partija želi da ih se otarasi.

Cigaretpakke_291892c.jpg

Upozorenja na paklicama cigareta, kao što su "Pušenje može da ubije" ili "Pušenje je vrlo štetno za vas i vaše okruženje", trebalo je da ljude navedu da prestanu da puše. Međutim, shodno novom marketinškom istraživanju, one imaju upravo suprotan efekat.

Štaviše, shodno istraživanju, upozorenja kod potrošača izazivaju veću želju da puše. Danski marketinški guru, Martin Lindstrom, testirao je mozgove nekoliko hiljada potrošača i otkrio da su upozorenja povezana sa zadovoljstvom - zato što pušač povezuje upozorenje sa nečim prijatnim što će se desiti - pušenjem.

Rezultat svega je to da manjinski koalicioni partner u vladi, Konzervativna narodna partija, i partija koja podržava manjinsku vladu, Danska narodna partija, žele da se ta upozorenja uklone.

"Pre svega, o ovome ću razgovarati sa ministrom zdravlja, koji i jeste osoba koja odlazi na sastanke u Evropskoj uniji - jer ovo je EU pitanje", kaže Vivi Kier, portparol za pitanja zdravlja Konzervativne narodne partije.

Istraživački metod koji je Lindstrom koristio jeste revolucionaran u oblasti marketinga zato što omogućava da se ustanovi kako je moguće stimulisati određene delove mozga ne bi li potrošači poželeli da kupe neki proizvod i ne shvatajući da je ono što vide - reklama.

Link za tekst na engleskom: Parties want to drop cigarette warnings

 



Komentari (359)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dunja73 dunja73 23:52 30.12.2008

Re: Ima još jedna bitna stvar

Pa da je tesko ,jeste ,ali mnogima su ,,gradski uslovi ,,i izgovor,ali sve se moze kad se hoce i ako se hoce..

Ali drugo nesto je u pitanju ,svi gledaju samo ,,da im je lakse,, ,,da ne gube vreme ,,gubi se kod vec nekih srenjih generacija osecaj za tradicionalno spremanje hrane .U Nemackoj vec davno izgubljeno,osim kod starijih generacija . Ishrana ,je jedini tvorac imuniteta moze da prica ko sta hoce ,naravno uz to higijena ,mada na zapadu vlada kontra misljenje .

Ako ste vi zadojeni zdravim mlekom,i ishranu furate kako treba ,cigareta vam nece mnogo nauditi ,,ali nisam za preterivanje,,ja sam fan ,,kulturnog pusaca,,


,,kulturni pusac,, uvek mirise, pusi fine cigare,pusi ih sa merakom ,razume nepusace i mesto pusenja ,,injegov filter je uvek suv i on ne pali cigaru kad ustane ujutru..
Goran Vučković Goran Vučković 00:04 31.12.2008

Re: Ima još jedna bitna stvar

Pa da je tesko ,jeste ,ali mnogima su ,,gradski uslovi ,,i izgovor,ali sve se moze kad se hoce i ako se hoce..

Da, beše onaj crtać kad Gustav donese zemlju na terasu solitera :)
dunja73 dunja73 00:21 31.12.2008

Re: Ima još jedna bitna stvar

I ne mislim na zemlju na terasi,ali nije jedini nacin ishrane ,,supermarket,,
dunja73 dunja73 02:13 30.12.2008

prohibicija u BRD

U Nemackoj se cele prosle zime pusilo napolju.Kafici su postavljali grejece na mestima dozvoljenim za pusenje ,i uglavnom ,svi su to prihvatili normalno .Svi ,osim nas Yugo.Mi smo pusili ,,po nasim lokalima,, tako sto bi nam gazda na svaki stocic stavio po jednu pivsku flasicu ,tamne boje i to su nam bile pepeljare.Nama zabrana nista nije znacila.
Ako neki stranac ,,koji nije nas,, zaluta u tako neku nasu birtijicu,pocne da galami,da protestuje ,da preti policijom, ceo kafic pocne da se svadja sa njim i on ode.Kako smo bili slozni svi iz Ex YU prosle zime ,svi za jednog,jedan za sve. Pa su se lokali pregradjivali tamo -ovi,onamo -oni,pa klubovi pusaca poceli da se otvaraju ,ma sou..

Jedno moram naglasiti,ljudi su kroz zabranu poceli vise da se druze i komuniciraju ,pusaci mislim,to su svi primetili i ovi sto vrse analize .
Pasivno pusenje se odnosilo na ,,zastitu radnika na poslu,,u bransi gastronomije.

I tako nadje se i baja kafedzija ,pa na sud sa drzavom i oborise zabranu ,ne totalno ,ali sad svako sebi moze naci kutak da uziva u kafici i cigareti .
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:52 30.12.2008

blagiš se tebi, državo danska...

kakvi laganese social troubles...
palilula92 palilula92 05:48 30.12.2008

evo i ja...

Krugolina,

Evo ja sipala casu vina, zapalila i citam blog........

Pozdrav!
sybil sybil 08:04 30.12.2008

Re: evo i ja...

palilula92
Krugolina,Evo ja sipala casu vina, zapalila i citam blog........Pozdrav!

uz duzno postovanje prema adikciji ali ta vasa navika nije nesto sto bi trebali da pisete i isticete na T shirtu. makar malo postovanja za svest o tome da je pusenje stetno bi bilo primereno.
ovde na zapadu se cigarete kriju po prodavnicama, a oni koji puse se osecaju kao kriminalci i to se namerno radi da bi se infiltrirala svest da je pusenje stetno. da li treba da pominjem reklame na TV: ovo je aorta pusaca, itd.
a sto se tice mog stava, ja kazem pusenje je stvar izbora, ali samo na otvorenom prostoru, ne po kucama, ne na poslu i ne po kafanama unutra. idite i sedite po bastama uz vino i kafu, sta fali.
Goran Vučković Goran Vučković 09:49 30.12.2008

Re: evo i ja...

ovde na zapadu se cigarete kriju po prodavnicama, a oni koji puse se osecaju kao kriminalci i to se namerno radi da bi se infiltrirala svest da je pusenje stetno. da li treba da pominjem reklame na TV: ovo je aorta pusaca, itd.

Ovde na Zapadu ljudi verovatno radije trpe duvanski dim nego soljenje pameti, bez obzira na pozitivne propise :)
libkonz libkonz 10:54 30.12.2008

Re: evo i ja...

Nisam ni imao dilemu da ste gastarbajter. Ta priča o pet cigara dnevno i velika borba za njihovo ostavljanje je prilično iritirajuća. I neprestano soljenje pameti i učenje o manirima.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:05 30.12.2008

Re: evo i ja...

a sto se tice mog stava, ja kazem pusenje je stvar izbora, ali samo na otvorenom prostoru, ne po kucama, ne na poslu i ne po kafanama unutra. idite i sedite po bastama uz vino i kafu, sta fali.


Ako ćemo tom logikom, pa nepušači kukaju za svežim vazduhom, a gde ćeš više svežeg vazduha nego - napolju. Neka onda oni idu napolje.

dragoljub92 dragoljub92 13:56 30.12.2008

Re: evo i ja...

nepušači su neprijateljski elementi ubačeni od strane ciebiemasonajudeokatoličkoprotestantskopravoslavnojehovinskosvedočinsko društvo za maltretiranje poštenog i miroljubivog sveta.
palilula92 palilula92 15:47 30.12.2008

Re: evo i ja...

uz duzno postovanje prema adikciji ali ta vasa navika nije nesto sto bi trebali da pisete i isticete na T shirtu. makar malo postovanja za svest o tome da je pusenje stetno bi bilo primereno.
ovde na zapadu se cigarete kriju po prodavnicama, a oni koji puse se osecaju kao kriminalci i to se namerno radi da bi se infiltrirala svest da je pusenje stetno. da li treba da pominjem reklame na TV: ovo je aorta pusaca, itd.
a sto se tice mog stava, ja kazem pusenje je stvar izbora, ali samo na otvorenom prostoru, ne po kucama, ne na poslu i ne po kafanama unutra. idite i sedite po bastama uz vino i kafu, sta fali.


Sybil,

Evo ja se probudila, sipala kafu i zapalila, citam blog i to sve ovde na zapadu.

Pozdrav...
sarikon sarikon 00:29 31.12.2008

Re: evo i ja...

sybil
palilula92
Krugolina,Evo ja sipala casu vina, zapalila i citam blog........Pozdrav!

uz duzno postovanje prema adikciji ali ta vasa navika nije nesto sto bi trebali da pisete i isticete na T shirtu. makar malo postovanja za svest o tome da je pusenje stetno bi bilo primereno.
ovde na zapadu se cigarete kriju po prodavnicama, a oni koji puse se osecaju kao kriminalci i to se namerno radi da bi se infiltrirala svest da je pusenje stetno. da li treba da pominjem reklame na TV: ovo je aorta pusaca, itd.
a sto se tice mog stava, ja kazem pusenje je stvar izbora, ali samo na otvorenom prostoru, ne po kucama, ne na poslu i ne po kafanama unutra. idite i sedite po bastama uz vino i kafu, sta fali.


Kako Vas nije sramota? Jeli to kod Vas na Zapadu nezakonito pisati o pushenju? Odakle Vam pravo i drskost da tako neshto uopshte i napishete?

Ma kome ja persiram? Stidi se, trolu nijedan. "Postovanje za svest blablabla"( na stranu sto ta recenica nema veze gramaticki sa mozgom, jer kako se to poshtuje svest o nekom saznanju?), ma nemoj...
dunja73 dunja73 00:47 31.12.2008

Re: evo i ja...

Ma kome ja persiram?



Na blogu se ne persira .
sybil sybil 02:36 31.12.2008

Re: evo i ja...

libkonz
Nisam ni imao dilemu da ste gastarbajter. Ta priča o pet cigara dnevno i velika borba za njihovo ostavljanje je prilično iritirajuća. I neprestano soljenje pameti i učenje o manirima.

verovali ili ne, nisam ni bila svesna da je u pitanju adikcija. simptomi apstinencije su me uverili: nesanica, budjenje u 3, pa u 5, pa u 6 ujutru, nervoza, cravings, upale grla. nije bilo lako.
sybil sybil 02:38 31.12.2008

Re: evo i ja...

dunja73
Ma kome ja persiram?



Na blogu se ne persira .

govorite u svoje ime. ja zadrzavam pravo da biram sa kim sam na ti, a sa kim na vi.
sybil sybil 02:47 31.12.2008

Re: evo i ja...

Krugolina Borup
a sto se tice mog stava, ja kazem pusenje je stvar izbora, ali samo na otvorenom prostoru, ne po kucama, ne na poslu i ne po kafanama unutra. idite i sedite po bastama uz vino i kafu, sta fali.


Ako ćemo tom logikom, pa nepušači kukaju za svežim vazduhom, a gde ćeš više svežeg vazduha nego - napolju. Neka onda oni idu napolje.


ma ne, mislila sam svez vazduh odnosi dim i svi srecni. sta je tu problem. ja recimo imam alarm u mojoj kuci, ako bi slucajno neko zapalio cigaretu, alarm se aktivira i dolaze vatrogasci, znaci moram da platim 400 dolara za uslugu.
libkonz libkonz 03:11 31.12.2008

Re: evo i ja...

ja recimo imam alarm u mojoj kuci, ako bi slucajno neko zapalio cigaretu, alarm se aktivira i dolaze vatrogasci, znaci moram da platim 400 dolara za uslugu.

Gde je zapad naspram nas! Vidiš ti to!
palilula92 palilula92 03:44 31.12.2008

Re: evo i ja...

ma ne, mislila sam svez vazduh odnosi dim i svi srecni. sta je tu problem. ja recimo imam alarm u mojoj kuci, ako bi slucajno neko zapalio cigaretu, alarm se aktivira i dolaze vatrogasci, znaci moram da platim 400 dolara za uslugu.


Pa ti si ga jadna nadrljala sa takvim alarmom, ti nemozes ni da kuvas. Zamisli nesto ti zagori na sporetu, odma $400. Verovatno ti je pokvaren alam. Da bi se alam aktivirao, potrebna je odredena koncentracija dima.
grecha grecha 01:36 01.01.2009

Re: evo i ja...

verovali ili ne, nisam ni bila svesna da je u pitanju adikcija. simptomi apstinencije su me uverili: nesanica, budjenje u 3, pa u 5, pa u 6 ujutru, nervoza, cravings, upale grla. nije bilo lako.


Joj, sto bih ja volela da sam Vas lekar.





sybil sybil 04:16 01.01.2009

Re: evo i ja...

palilula92
ma ne, mislila sam svez vazduh odnosi dim i svi srecni. sta je tu problem. ja recimo imam alarm u mojoj kuci, ako bi slucajno neko zapalio cigaretu, alarm se aktivira i dolaze vatrogasci, znaci moram da platim 400 dolara za uslugu.


Pa ti si ga jadna nadrljala sa takvim alarmom, ti nemozes ni da kuvas. Zamisli nesto ti zagori na sporetu, odma $400. Verovatno ti je pokvaren alam. Da bi se alam aktivirao, potrebna je odredena koncentracija dima.

kada kuvam ukljucim aspirator. gosti koji puse mopraju na terasu.
sybil sybil 04:18 01.01.2009

Re: evo i ja...

libkonz
ja recimo imam alarm u mojoj kuci, ako bi slucajno neko zapalio cigaretu, alarm se aktivira i dolaze vatrogasci, znaci moram da platim 400 dolara za uslugu.

Gde je zapad naspram nas! Vidiš ti to!

nije to nista. nisu alarmi po svim kucama.
sybil sybil 05:47 01.01.2009

Re: evo i ja...

libkonz
Nisam ni imao dilemu da ste gastarbajter. Ta priča o pet cigara dnevno i velika borba za njihovo ostavljanje je prilično iritirajuća. I neprestano soljenje pameti i učenje o manirima.

procitajte bon-ton, bice vam jasniji taj gastarbajterski zahtev za finocom.
recimo jedna epizoda iz naseg zivota. dolazi neki iz treceg sveta u posetu, vristi, dere se, vulgaran, govori neki ulicarski jezik, a pretpostavljeni mu kaze: ja vas uopste ne razumem, mi ovde ne govorimo tim jezikom, mi smo obavezni da odrzavamo nivo pristojnosti u komunikacijama.
mogu samo a izrazim zaljenje za vas natpis: ponosni prostak i ponosni pusac . da ste kojim slucajem ikada bili gastarbajter, znali biste za red, rad i pristojno ophodjenje.
libkonz libkonz 15:39 01.01.2009

Re: evo i ja...

sybil

nije to nista. nisu alarmi po svim kucama.

Znam. Samo sam bio ciničan.
acky acky 06:45 30.12.2008

Kako ste i zašto počeli pušiti ?

Evo ja da kažem zašto nisam:
Videla tu sliku pluća pušača i nepušača, biologija 7.osnovne(čini mi se)
Osoba koja je pokušala da me navede da probam nije mi bila nešto baš ..na koga bi se ugledala, pa još i taj razlog:svi puše ( e baš neću da sam ko svi )
Moja mama umereni pušač, na terasi/prozoru; tata sa pričom da mu nije bilo dobro kad je probao....
Mama moje drugarice histeriše po kući jer ne može da nađe upaljač, i nestrpljivo pali cigaretu na ringlu...
a i nisam mnogo radoznala...

...prvo sam pri čitanju pomislila na prava nas odraslih, ali onda malko dalje od toga, i sve se ukomplikovalo:
-Sloboda roditelja je da puši ili ne , dete pak nema potpuni izbor (da li će dim udisati, da li će postati pušač...) I ovde ću se sad vrteti u krug, jer i taj roditelj je bio dete...Učenje po modelu, uticaj sredine....
-A onda-pa roditelj ima pravo da na dete prenosi svoje stavove (ponekad je to-nažalost,sve te predrasude, i sl)
-A i da li odrasla osoba ima baš slobodu izbora ako je u pitanju zavisnost?
-Ne kažem da uvek jeste zavisnost, a i ako jeste-imate pravo i da je zadržite!

Takođe, treba da imate prava da kupite i držite na stolu pakovanja koja nemaju te gadne ogromne natpise upozorenja.Ubiše svu estetiku nekih lepih pakovanja...Ajd sitnim slovima sa strane -smatrajte se obaveštenim.Al što je mnogo mnogo je.Treba ih ukinuti, sve i da su istraživanja pokazala da imaju efekta.Ili ako ćemo tako ajmo na sve što je štetno natpise.(zamislite: "Vožnja automobilom ubija" u srazmernoj veličini)

A, kao i uvek, ok osoba će svoja prava ostvarivati tako da ne ometa druge...

maca22 maca22 08:11 30.12.2008

Re: Kako ste i zašto počeli pušiti ?

acky
A, kao i uvek, ok osoba će svoja prava ostvarivati tako da ne ometa druge...

Tacno. Ako pasivno pusenje nikom ne bi ugrozavalo zdravlje, ili ga cak povecaval zdravlje! ja bih bila srecna.

Ali to ne menja cinjenicu sto se tice pusenja u javnom prostoru. Niko nema pravo da mi usmrdjuje kosu, odecu, nos i pluca.
Cinjenica je da moji sinusi stradaju ako sedim u zadimljenoj prostoriji
Kao sto je cinjenica da znam da bliske osobe koje su u 50-im umrle od raka pluca, ab ile su opasni pusaci.

Razumem da agresivna kampanja vredja. Mozda je na zapadu i preterana, zaista ne znam. Ali to ne menja ovo sto sam rekla.
dunja73 dunja73 11:50 30.12.2008

Re: Kako ste i zašto počeli pušiti ?

Sve si ti to u pravu,zato se lokali ,,na zapadu,,i pregradjuju da ovi ,ove ne ,,usmrduju,,ili se registruje ceo kaffe ,,za pusace,,

Za diskoteke je to cist bezobrazluk,jer toliki mladi ljudi (deca) moraju napolju stajati po mrazevima i sebe izlagati mogucnosti dobijanja kojekakvih prehlada .Da podsetim ,,Zapadna Evropa ,,nije Italija da stalno hvali ,,kako oni tamo,, ,,onima tamo,, nije temperatura kao u Svedskoj naprimer....


I ja se onda pitam ,odakle nepusacima ideja da posecuju te zone i lokale kad im smeta ? I jos uz to da se bune ? Ima nepusackih toliko kafica ,pa izvolte
Atomski mrav Atomski mrav 11:52 30.12.2008

Re: Kako ste i zašto počeli pušiti ?

Ma ako ne pušiš, šta će ti socijalni život?
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:10 30.12.2008

Re: Kako ste i zašto počeli pušiti ?

Ma ako ne pušiš, šta će ti socijalni život?


To niko ne tvrdi, a najmanje Dunja, koja je lepo rekla da ima pušačkih i nepušačkih kafića i zona. Jedini problem može da nastane u uzajamnom druženju pušača i nepušača. Opet, to svako sa svojim prijateljima treba da rešava kako najbolje zna i ume.
maca22 maca22 16:54 30.12.2008

Re: Kako ste i zašto počeli pušiti ?

dunja73
I ja se onda pitam ,odakle nepusacima ideja da posecuju te zone i lokale kad im smeta ? I jos uz to da se bune ? Ima nepusackih toliko kafica ,pa izvolte

Ja se pitam odakle ideja da u Beogradu postoje nepusacki kafici, pa jos da ih "toliko".
Atomski mrav Atomski mrav 08:58 30.12.2008

Pitanje

Da pitam ja naše drage pušače: kako biste se osećali da se pored vas, u vašoj neposrednoj blizini i dometu vaših nosnica sedi neko ko recimo prdi non-stop? Zamislite da ste u kafiću ili restoranu i neko pored vas konstantno prdi. Nije prijatno, jel' da? Smrdi? Ali prdež je zdrav, bolje je prdnuti nego akumulirati taj gas u crevima...

Eto, zanima me vaše mišljenje.
Goran Vučković Goran Vučković 09:43 30.12.2008

Sloboda za golubare!

Da pitam ja naše drage pušače: kako biste se osećali da se pored vas, u vašoj neposrednoj blizini i dometu vaših nosnica sedi neko ko recimo prdi non-stop? Zamislite da ste u kafiću ili restoranu i neko pored vas konstantno prdi. Nije prijatno, jel' da? Smrdi? Ali prdež je zdrav, bolje je prdnuti nego akumulirati taj gas u crevima...

Hm... mislim da je to stvar ličnog izbora, koju treba poštovati.

Drugo, jedan marketinški stručnjak je došao do otkrića da su takve osobe u stvari popularne u društvu - zato što su prirodne.

A postoje naučne studije koje kažu da to zavisi i od toga šta su jeli prethodno.

Da ne pominjemo srpsku tradiciju!

Mislim da bi koalicija SRS, DSS i NS, kao stranke koje poštuju tradicionalne vrednosti (kao i ovi danski DF i KF), potpomognuti jednom od stranaka vladajuće koalicije - PUPS (ovo skoro zvuči kao onomatopeja) trebalo da predlože zakon koji stimuliše puštanje golubova po kafićima i restoranima.
Atomski mrav Atomski mrav 09:54 30.12.2008

Re: Sloboda za golubare!

Dobro, ne ulazim ja sad u političke detalje, kakvi su danski konzervativci i narodnjaci - šta znam, možda su liberalniji od naših liberala.
Nego, Vučko, jesi li ti pušač?
Goran Vučković Goran Vučković 10:09 30.12.2008

Re: Sloboda za golubare!

Nego, Vučko, jesi li ti pušač?

Pa popušio sam u životu sve ukupno jedno pola pakle cigareta, uglavnom kad sam bio solidno pijan. Svoj odnos prema cigaretama obično sumiram ovako: najlakše je nikad ne početi :)

A što se tiče DF, to su još malo pa fašisti - crni mrak. Za ove druge (C je skraćenica, nije KF, KF su komunisti, greška) ne znam puno, osim što sam viđao ovu njihovu šeficu Lenu po novinama/vestima - mislim da je bila ministar za nešto...
Atomski mrav Atomski mrav 10:17 30.12.2008

Re: Sloboda za golubare!

Tja... onda, draga Krugolina, ako ćemo verovati inputu našeg kolege Vučka (a čovek je živeo, čini mi se u DK), to što se danska SRS zalaže za ukidanje tih nalepnica na paklama cigara i nije baš velika preporuka.

Hvala Vučku za input, a ja i dalje čekam odgovore pušača na moje pitanje...
grecha grecha 11:06 30.12.2008

Re: Pitanje

Eto, zanima me vaše mišljenje.



moje mišljenje je da je to zdravo.
ne samo direktno, nego i indirektno.
pajsad.
ako je pusenje stetno, pasivno pusenje jos stetnije, pustanje gasova zdravo, pasivno pustanje gasova ... sta drugovi pioniri ... z ... z .... z ....

ma zdraaaavo.

dunja73 dunja73 11:55 30.12.2008

Re: Sloboda za golubare!

Pa popušio sam u životu sve


Tako je i najbolje ,i ne pocinjati
maksa83 maksa83 12:09 30.12.2008

Re: Pitanje

Eto, zanima me vaše mišljenje.

Ja nemam afirmativan stav prema tome, ali tržište mobile softvera je na tu temu reklo svoje:

iPhone fart app pulls in nearly $10000 a day.

Tako da, svakako ima ko to voli.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:13 30.12.2008

Re: Pitanje

Da pitam ja naše drage pušače: kako biste se osećali da se pored vas, u vašoj neposrednoj blizini i dometu vaših nosnica sedi neko ko recimo prdi non-stop? Zamislite da ste u kafiću ili restoranu i neko pored vas konstantno prdi. Nije prijatno, jel' da? Smrdi? Ali prdež je zdrav, bolje je prdnuti nego akumulirati taj gas u crevima...

Eto, zanima me vaše mišljenje.


Kad me pitaš da ti odgovorim, kao pušač, jel.
Dakle, u datoj situaciji, moj izbor bi bio da odem negde gde ljudi ne prde.
Shvatam problem - kod nas nema kafića, restorana, itd. koji imaju prostor gde nepušači mogu na miru da uživaju u čistom vazduhu. Kao što rekoh već, to jeste problem, i treba se rešavati. Ali, ne tako što će se ukinuti pušenje u celom lokalu, ili u svim lokalima. Mora postojati mogućnost izbora i za jedne i za druge.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:22 30.12.2008

Re: Sloboda za golubare!

Tja... onda, draga Krugolina, ako ćemo verovati inputu našeg kolege Vučka (a čovek je živeo, čini mi se u DK), to što se danska SRS zalaže za ukidanje tih nalepnica na paklama cigara i nije baš velika preporuka.


Treba verovati inputu kolege Vučka, tako je kako kaže.
S tim što pomenuta partija nije na vlasti u Danskoj, ali podržava manjinsku vladu u kojoj su i pomenuti konzervativci.
Ostaje, pak, pitanje - kakve to veze ima sa zalaganjem za skidanje ili ne skidanje nalepnica? Valjda je važno da li je nešto opravdano ili ne, a ne ko je protiv ili za toga.

Ako bi se ovde kod nas desilo da pitanje prava pušača postane vruće predizborno pitanje, moj glas svakako ne bi dobila nijedna partija koja bi se otvoreno zalagala za potpunu zabranu pušenja u svim kafićima i restoranima, pa sve i da se osim toga zalaže za još 99% stvari sa kojima se slažem. To, naravno, ne znači da bih glasala za fašiste samo zato što se zalažu za prava pušača. Ali, jasno je da svi mi imamo pitanja koja su nam bitna, i da će nas zanimati stav partija koje simpatišemo, kada je o njima reč.
Atomski mrav Atomski mrav 15:13 30.12.2008

Re: Sloboda za golubare!

Eto šansi za Karićevu partiju da se vrati na političku scenu...
Atomski mrav Atomski mrav 15:15 30.12.2008

Re: Sloboda za golubare!

moj glas svakako ne bi dobila nijedna partija koja bi se otvoreno zalagala za potpunu zabranu pušenja u svim kafićima i restoranima

Ta potpuna zabrana pušenja je uvođena dosta puta, bio svojevremeno i neki pokrajinski zakon na snazi ali ništa to nije poštovano... verovatno zato što su oni koji bi trebalo da ga sprovode i sami pušači. Moj nekadašnji pneumoftiziolog je takođe pušač i on treba da govori ljudima da ostave pušenje?!
Unfuckable Unfuckable 15:16 30.12.2008

Re: Sloboda za golubare!

on treba da govori ljudima da ostave pušenje?!

ne treba da govori ljudima da ostave pušenje.
Imaju mozga & mogućnost izbora (hm?)
tko želi - ostaviće sam
maca22 maca22 16:58 30.12.2008

Re: Pitanje

Krugolina Borup
Kad me pitaš da ti odgovorim, kao pušač, jel.
Dakle, u datoj situaciji, moj izbor bi bio da odem negde gde ljudi ne prde.
A moja replika kao nepusaca bi bila, da oni odu i krenu da prde napolju.


Krugolina Borup
Shvatam problem - kod nas nema kafića, restorana, itd. koji imaju prostor gde nepušači mogu na miru da uživaju u čistom vazduhu. Kao što rekoh već, to jeste problem, i treba se rešavati. Ali, ne tako što će se ukinuti pušenje u celom lokalu, ili u svim lokalima. Mora postojati mogućnost izbora i za jedne i za druge.
Shvatam ga i ja. Pa nista, ako tako nesto uvedu... sredices i to. Cim zavrisis sa porodilistima.
chobanica chobanica 19:42 01.01.2009

Re: Pitanje

A moja replika kao nepusaca bi bila, da oni odu i krenu da prde napolju.

Pa mene su tako i ucili, ustanes, napustis prostoriju i obavis sta imas. Ali kako smo krenuli bice valjda neka kampanja ljubitelja pustanja gasova da se promeni bon ton
grecha grecha 09:57 30.12.2008

nema to pojma, ja da vam kaem...

U Njujorku su cigarete od $6.50 (neka krdža mentolska) + pdv, do ... ko zna koliko ,,,
Marlboro je od 8.5 do 9 pa opet plus taksa, koja je najveća u usa.
Malko manje je u Bruklinu - za neku gradsku taksu ... bla bla ...
Niko koga (otamo) poznajem nije ostavio cigarete - ni zbog upozorenja na paklicama, ni zbog agresivne kampanje, čak ni zbog uslovljavanja od strane poslodavca za očuvanje radnog mesta.
Kafići su sve manji, Starbaksi se otvaraju u Starbaksima ( što bi rekli Bugari - zemi i begaj fazon).
A sve se puši od pušenja po ulicama.
Interesantna je situacija kada udjem u kafić - hajde kao da popijem kafu na nekom lepom mestu a posle ću da se ispušavam u parku - kažu, nema mesta... wtf nema mesta, sve znopra ???
E, napolju su - puše ! A na stolu ih čeka pićence.
Alkohol ne sme na ulicu - cigareta ne sme unutri ... krasno.

Inače, i nije to tako strašno ... vidi vako ...
Kreneš... laganica 20 minuta ranije na posao - sto je cca 2.5 sata pre početka radnog vremena.
kupiš neku karton kafu, ili ustaneš (još) 5 minuta ranije pa jU lepo spremiš sebi u termoščić...
Od kuće do (jeftinijeg) parkinga na kome ostavljaš kola - brat bratu 5-6 cigareta ( ako nisi heavy smoker ).
Onda tamo dopiješ kafu zavaljen u sedište. jos 2 pljuge minimum.
Može još jedna do metroa. ( mada, tada je pravo vreme da se nešto glocne ).

Radiš lepo 4 sata sa tom jutarnjom dozom nikotina. Nivo kofeina mozeš da odrzavaš bez problema ... nije zabranjeTo (yet).
Ako imaš sreće da ne radiš na spratu višljem od triestog, možeš i na pauzi za ručak da smlatiš 5-6...
Natrpaš u sebe jelo za 5 minuta, pa se opustiš ...
Obavezno u povratku kupiš voće... vitamin c je nešto jako jako važan za razgradnju osamstopedesetosammilionaisedamstodvadesethiljadatristadve štetne materije koje se nalaze u duvanskom dimu.

Povratak kući - sličan.
U prvom starbaksu uliješ litar i po u svoj termos... pa polako... ih, gde je 9 sati ... do metroa 2-3 kom...
... do parkinga još komad, u kolima ... zavisi od gužve na putu ...
E, onda se iznerviraš kada shvatiš da ti je jakna nagorela na 3 mesta ( što znaši da baš i nisi neki slalomaš po ulicama prepunim pušača ) ... fuck ... to izazove jednu neplairanu ekstra ...

Onda - svoja kućica svoja slobodica ... udri ...

(Znam neke koji žive u zgradama, čak i naseljima , u kojima je zabranjeno pušenje ...)

Ali, na ulici si skroz slobodan/na ...

E sada, to što s' vremena na vreme vidiš da odrasli deci prodaju cigarete ...
Deca sa Menhetna plaćaju pljugu 50c, a mali pušači iz Bruklina 25c...

Ali ima i roditelja koji svojoj deci ukazuju na štetnost pušenja.

Jedne nedelje sam u Smit ulici u Bruklinu videla najdeblju porodicu na svetu.
Njih petoro - cenim oko 1 tone. Minimum.
Deca su htela da sednu na klupu... da na miru pogrickaju po kesicu svinjske kožice (upakovana u formu grickalice - sport za zube, ta fora... nešto kao nama smoki, samo koža od svinje, jel... ) i da ispiju lepo, svako svoj galon koka-kole ...
NE NE NE !!!
Teta na klupi pored puši !!!!
Dim ide na njih ...
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
Get a hel aut of hir ...

Ni najmanje mi nije bilo neprijatno kada su mi okrenuli ledja i otišli (osim što je podrhtavala klupa i ispao mi je pepeo u kafu )...


Daklem, da rezimiram - i tamo i ovde pušim kutiju dnevno - samo drugačije rasporedjeno ...

Pitanje je ličnog izbora.
Ne zabrane i upozorenja.
I .. ja uvek tražim kutiju na kojoj je upozorenje da pušenje izaziva impotenciju ...
Tako mi bude lakše.


Sve vas ljubim pre jutarnje cigarete ...

Kazezoze Kazezoze 10:12 30.12.2008

Pushachke noge

grecha grecha 10:40 30.12.2008

Re: Pushachke noge

Pushachke noge


lol

baš gledam svoje noge sada ...
nisu loše ...

marina, kakve ti ono noge imaš ?


sybil sybil 03:40 31.12.2008

Re: nema to pojma, ja da vam kaem...

moje iskustvo je drugacije. pristojna kutija cigareta je 10-11 dolara, prilicna stavka u budzetu ako neko pusi kutiju dnevno, a dve da ne govorim. pusenje nije dozvoljeno na radnom mestu, niti bilo gde unutra. u mom okruzenju su samo 3 pusaca. vecina je potpuno adiktovana na sport i zdrav zivot tj. vezba se svaki dan, teretana, plivanje , joga, to je kao neki kult i redovno se diskutuje o zdravoj ishrani.
Unfuckable Unfuckable 06:58 31.12.2008

Re: nema to pojma, ja da vam kaem...

vecina je potpuno adiktovana na sport i zdrav zivot tj. vezba se svaki dan, teretana, plivanje , joga, to je kao neki kult i redovno se diskutuje o zdravoj ishrani.

...i opet će da riknu, pre ili kasnije, so ?
libkonz libkonz 14:02 31.12.2008

Re: nema to pojma, ja da vam kaem...

redovno se diskutuje o zdravoj ishrani.

E, onda Vi nemate čega da se plašite!
maksa83 maksa83 15:24 31.12.2008

Re: nema to pojma, ja da vam kaem...

u mom okruzenju su samo 3 pusaca. vecina je potpuno adiktovana na sport i zdrav zivot tj. vezba se svaki dan, teretana, plivanje , joga, to je kao neki kult i redovno se diskutuje o zdravoj ishrani.

Jesu kod tebe u tom okruženju snimali ovo:



grecha grecha 01:41 01.01.2009

Re: nema to pojma, ja da vam kaem...

Sybil
moje iskustvo je drugacije. pristojna kutija cigareta je 10-11 dolara, prilicna stavka u budzetu ako neko pusi kutiju dnevno, a dve da ne govorim. pusenje nije dozvoljeno na radnom mestu, niti bilo gde unutra. u mom okruzenju su samo 3 pusaca. vecina je potpuno adiktovana na sport i zdrav zivot tj. vezba se svaki dan, teretana, plivanje , joga, to je kao neki kult i redovno se diskutuje o zdravoj ishrani.


to je kao neki kult


to je kao neki kult



I rest my case.
See u on next topic - how to get rid of broccoli addiction.





sybil sybil 04:21 01.01.2009

Re: nema to pojma, ja da vam kaem...

Unfuckable
vecina je potpuno adiktovana na sport i zdrav zivot tj. vezba se svaki dan, teretana, plivanje , joga, to je kao neki kult i redovno se diskutuje o zdravoj ishrani.

...i opet će da riknu, pre ili kasnije, so ?

kada bi cigarete selektivno izazivale infarkt, to bi bilo super, lepa smrt. ali, cigarete mogu da izazovu infarkt ili rak, znaci smrt u mukama. smanjiti rizik za 80-90% je vredno truda.
Unfuckable Unfuckable 04:52 01.01.2009

Re: nema to pojma, ja da vam kaem...

sport takođe može izazvati infarkt, dakle - smrt u mukama
da ne linkujem...ili ?

sybil sybil 05:27 01.01.2009

Re: nema to pojma, ja da vam kaem...



I
rest my case.
See u on next topic - how to get rid of broccoli addiction.

ako hocete mogu i ja da vam pisem o adikciji na zdrav zivot.





stijak92 stijak92 14:46 03.01.2009

Re: Pushachke noge

baš gledam svoje noge sada ...
nisu loše ...

Mislim - baš vam je tema za smijanje.

http://www.metacafe.com/watch/1275773/smokers_leg_stop_smoking/

Ali uostalom, trujte se, ali nemojte mene da trujete. I ne kontam taj ponos kod vas zbog jednog vrlo lošeg poroka. Dosta je više bilo romantičnog prikzivanja pušača "a la holivud" (npr. cigara poslije seksa). Cigare su jedan vema loš porok i ako već to sami sebi ne priznajete - treba vam barem zabraniti da svoju propagandu širite drugima. Porok koji šteti ne samo vama, već i ljudima oko vas. I to ne samo direktno dimom na njihovo zdravlje - već ste i mnogo veće opterećenje zdravstvenom sistemu, koje svi jednako plaćamo. Takodje tu su i ekonomske štete - prostorije i odeća koju zbog dima treba češće čistiti, ulice na kojima se nadje veliki broj opušaka... Zbog toga i paklica treba da košta minimalno 5 evra.

I izem ti državu i sistem akciza u kome litar mljeka košta skuplje od paklice cigara i malo jeftinije od litre domaće rakije.

A upozorenja na paklicama su veoma dobra stvar. Naravno da nećete to upozorenje ozbiljno shvatiti i odmah ostaviti cigare - ali ako godinama čistate razna upozorenja - možda vam barem podsvesno dopru do mozga informacije o štetnosti cigareta.

I što je najvažnije - upozorenja i zabrane funkcionišu. I u zemljama gdje se primjenjuju ove mjere koje osuđujete, broj pušača opada, a to je jedino što je bitno - a ne to da li vam se svidjaju....

Zar nije i kod nas poslednjih godina konačno broj pušača počeo primetno da opada...
bgbgbg bgbgbg 11:21 30.12.2008

Samo se vi zezajte....

....na temu "pusacke noge".
Znam zenu koja je umrla od posledica iste, a bila nevidjen pusac.
Prvo je mesecima trpela nesnosne bolove do konacne dijagnoze, pa prezivela amputaciju noge, i na kraju umrla. Nije imala ni 50 godina.

Citala sam sve prethodne komentare i nisam mogla da verujem koliko su pojedinci zadrti, u fazonu: e, bas hocu da se trujem i sta mi mozete! Ok, truj se. To je tvoje pravo. Ali ne tako, da usput trujes ko zna koliko drugih. Pa makar zbog smrada koji su pojedini u svojim komentarima pomenuli. To me je podsetilo na svez primer iz gradskog prevoza gde sam dozivela da momak koji je cekao bus na stanici i pusio, usao lepo na ulaz gde sam stajala i sav dim iz usta izduvao na i pored mene. Odvratno!

Takodje, pokojna komisinica umrla u 50 i nekoj od raka pluca, a svojevremeno se hvalila kako ona i muz dnevno popuse 5 pakli. Moj dragi ucitelj iz osnovne takodje umro mlad od raka pluca, isto strastveni pusac.

I tako hiljadu primera imam da navedem, a verujem i ostali.
Ako nista drugo, sporno nije da li je duvan stetan, i to nema veze ni sa kakvim reklamama, markicama na paklicama i propagandom.
Prema tome, ko hoce svesno da se truje i unistava zdravlje - njegovo je pravo, ali nema pravo da maltretira ostale.
Atomski mrav Atomski mrav 11:34 30.12.2008

Re: Samo se vi zezajte....

Upravo tako. Pušite do mile volje, ali kao što ste toliko vatreni i otresiti u odbrani vašeg prava na pušenje, razmislite malo i o pravima onih kojima pušenje smeta (plućni bolesnici, astmatičari, ili jednostavno ljudi koji duvanski dim povezuju sa smradom a ne sa užitkom). Osnovni problem u ovoj zemlji je što svi smatraju kako svet treba da bude uređen baš onako kako njima to odgovara a kome to smeta neka se j...
oort oort 11:39 30.12.2008

Re: Samo se vi zezajte....

Atomski mrav
Osnovni problem u ovoj zemlji je što svi smatraju kako svet treba da bude uređen baš onako kako njima to odgovara a kome to smeta neka se j...

atomski siguran sam da i ti za nešto misliš da tako mora a ostali nek se hebu. ako ništa drugo onda misliš da je to usitnjavanje sa kvarkovima preterano i da su za sve dovoljni atomi...
Atomski mrav Atomski mrav 11:49 30.12.2008

Re: Samo se vi zezajte....

Uf, to sigurno mislim! Nikad nisam pohvatao te subatomske čestice kako treba (samo da me gordanac ne čuje)...
Šalu na stranu, trudim se da budem obazriv.
grecha grecha 12:01 30.12.2008

Re: Samo se vi zezajte....

Pa makar zbog smrada koji su pojedini u svojim komentarima pomenuli.


E, sada nešto što nije kako ti kažeš zezanje - zaista.

Moja koleginica je godinama koristila neki zeleni parfem, od koga nam je svima bilo muka u kancelariji ( sedmoro nas je bilo ukupno ). Koleginica je u više navrata povraćala, kolegu je uporno bolela glava, ja sam manje više bila kao uradjena.
Samo jednom smo joj (dogovorno) skrenuli pažnju da je parfem ''malo teži i da možda nije za kancelariju koja nema prozore, samo klima uredjaj ... '' bla bla bla ... i ako eventualno postoji neka light varijanta ISTOG ali za dan ... npr...
Kratko nam je odgovorila - pa ja taj parfem jako volim, ne mogu da započnem dan bez njega i nikada ga neću promeniti.
Promenila je kolege, tako da ne znam kako sada miriše, ali nama nikada više nije palo na pamet da pomenemo to.
Smrad i mučnina izazvani njime nije argument za neku pobunu baš, pogotovo što je nama smrdelo nešto što je priznato kao miris, potpisano nekim zvučnim imenom...

Drugo - ja ne jedem nikakvo meso od malena, nikada ga nisam volela i gadi mi se. Ne jedem ni ribu. Smrdi mi.
I šta sada ?
Imam argument da meso nije zdravo, nikako.
Odakle da počnem ? Kampanju...
Od komšinice koja prži ćufte svaki dan deci (neka su živi i zdravi) .
Od Meka koji mi je u ulici - koji smrdi za medalju, a i prodaje džank fud realno...
a smrdi mi ... veruj mi.
ne meni samo - celoj ulici je loše.

Krugolina Borup Krugolina Borup 12:26 30.12.2008

Re: Samo se vi zezajte....

Takodje, pokojna komisinica umrla u 50 i nekoj od raka pluca, a svojevremeno se hvalila kako ona i muz dnevno popuse 5 pakli. Moj dragi ucitelj iz osnovne takodje umro mlad od raka pluca, isto strastveni pusac.


Moj drug poginuo od struje u kadi u privatnom smeštaju na crnogorskom primorju, s 39 godina. Nepušač.
Moj drug poginuo u saobraćajki u SAD, s 28 godina. Nepušač.

I šta ćemo sad?

Manipulacija strahom od smrti je loša taktika.
Svi ima da umremo od smrta, kad tad.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:27 30.12.2008

Re: Samo se vi zezajte....

Atomski mrav
Upravo tako. Pušite do mile volje, ali kao što ste toliko vatreni i otresiti u odbrani vašeg prava na pušenje, razmislite malo i o pravima onih kojima pušenje smeta (plućni bolesnici, astmatičari, ili jednostavno ljudi koji duvanski dim povezuju sa smradom a ne sa užitkom). Osnovni problem u ovoj zemlji je što svi smatraju kako svet treba da bude uređen baš onako kako njima to odgovara a kome to smeta neka se j...


Slažem se.
bgbgbg bgbgbg 13:18 30.12.2008

Re: Samo se vi zezajte....

Re: Samo se vi zezajte.... #LinkTakodje, pokojna komisinica umrla u 50 i nekoj od raka pluca, a svojevremeno se hvalila kako ona i muz dnevno popuse 5 pakli. Moj

Moj drug poginuo od struje u kadi u privatnom smeštaju na crnogorskom primorju, s 39 godina. Nepušač.
Moj drug poginuo u saobraćajki u SAD, s 28 godina. Nepušač.

I šta ćemo sad?

Manipulacija strahom od smrti je loša taktika.
Svi ima da umremo od smrta, kad tad.


Draga Kru,
i moj drug, nepusac, poginuo u saobracajki u 29. godini, ali to nije nesto sto je SAM SEBI URADIO.
Pametna si vrlo i ovo nije argumentacija koja ti sluzi na cast.
Sve sto sam navela su cinjenice a ne bilo kakva "manipulacija strahom od smrti".

Tacno je da cemo svi da umremo od smrta, kad tad, ali DO TAD ne bih da me neko protivno mojoj volji truje i zasmrdjuje duvanskim dimom.
Atomski mrav Atomski mrav 13:19 30.12.2008

Re: Samo se vi zezajte....

Ja ne mogu da verujem kakvi se "argumenti" ovde iznose...
NNN NNN 15:57 30.12.2008

Re: Samo se vi zezajte....

Meka koji mi je u ulici - koji smrdi za medalju
Ovo je tako istina.
sybil sybil 04:36 01.01.2009

Re: Samo se vi zezajte....

bgbgbg
....na temu "pusacke noge".
Znam zenu koja je umrla od posledica iste, a bila nevidjen pusac.
Prvo je mesecima trpela nesnosne bolove do konacne dijagnoze, pa prezivela amputaciju noge, i na kraju umrla. Nije imala ni 50 godina.

Citala sam sve prethodne komentare i nisam mogla da verujem koliko su pojedinci zadrti, u fazonu: e, bas hocu da se trujem i sta mi mozete! Ok, truj se. To je tvoje pravo. Ali ne tako, da usput trujes ko zna koliko drugih. Pa makar zbog smrada koji su pojedini u svojim komentarima pomenuli. To me je podsetilo na svez primer iz gradskog prevoza gde sam dozivela da momak koji je cekao bus na stanici i pusio, usao lepo na ulaz gde sam stajala i sav dim iz usta izduvao na i pored mene. Odvratno!

Takodje, pokojna komisinica umrla u 50 i nekoj od raka pluca, a svojevremeno se hvalila kako ona i muz dnevno popuse 5 pakli. Moj dragi ucitelj iz osnovne takodje umro mlad od raka pluca, isto strastveni pusac.

I tako hiljadu primera imam da navedem, a verujem i ostali.
Ako nista drugo, sporno nije da li je duvan stetan, i to nema veze ni sa kakvim reklamama, markicama na paklicama i propagandom.
Prema tome, ko hoce svesno da se truje i unistava zdravlje - njegovo je pravo, ali nema pravo da maltretira ostale.

ovo ste lepo napisali. zapanjujuca je nezrelost pusacke ekipe na ovom blogu. ponasaju se kao adolescenti kojima su neki tamo odrasli rekli da je to sto rade uzasno stetno, a oni plaze jezike, vulgarno se rugaju i vredjaju odrasle, znam, ali eto bas hocu, trujem se i ponosan sam na to. to je ponasanje tinejdzera ne odraslih, zrelih i odgovornih.
sybil sybil 04:41 01.01.2009

Re: Samo se vi zezajte....

nije u pitanju manipulacija. radi se o tome da navedeni profesor i komsije ne bi umrli od raka-posledica pusenja u 50 i nekoj, ziveli bi duze i bili bi zdraviji da nisu pusili, to je cinjenica. njihova situacije je neuporediva sa recimo saobracajnim i ostalim tragedijama. to sto pisete je adolescentska logika: zasto da ucim i da se obrazujem kada moze da me pregazi autobus i ubije me, bolje da uzivam, da pusim, pijem i drogiram se, jer zivot je kratak. a sta ako te ne pregazi autobus?
Davie Davie 12:17 30.12.2008

U necivilizovanim i primitivnim sredinama

kao sto je recimo Vancouver za 2 dana startuje zabrana pusenja na ulici... u restoranima je vec zabranjeno od pocetka ovog milenijuma. A moz'te misliti kako su im tek necivilizovani porodjaji...
dunja73 dunja73 12:32 30.12.2008

Re: U necivilizovanim i primitivnim sredinama

Mozda ako stoje po ulicama i puse ,a prodje ,,zgrtalica,, bivaju zatrpani ,pa ih tako stite...

Al zato kad mrdnu van ,,civilizacije,, ,,mislim na godisnje odmore ,, zeljno to svega ...to pusi sta mu se da ,kad mu se da i koliko mu se da...



Kazezoze Kazezoze 12:56 30.12.2008

Re: U necivilizovanim i primitivnim sredinama

Davie
kao sto je recimo Vancouver za 2 dana startuje zabrana pusenja na ulici... u restoranima je vec zabranjeno od pocetka ovog milenijuma. A moz'te misliti kako su im tek necivilizovani porodjaji...

gradonachelnik vankuvera mora da je neka reinkarnacija hitlera ili nekog slichnog diktatora.
i hitler je svojevremeno donosio slichne zakone.
dunja73 dunja73 12:59 30.12.2008

Re: U necivilizovanim i primitivnim sredinama

A moz'te misliti kako su im tek necivilizovani porodjaji



Nisu imali ni rat ,ni sankcije ,zasto bi im ,,porodjaj,, bio necivilizovan??
grecha grecha 14:38 30.12.2008

Re: U necivilizovanim i primitivnim sredinama

kao sto je recimo Vancouver za 2 dana startuje zabrana pusenja na ulici... u restoranima je vec zabranjeno od pocetka ovog milenijuma. A moz'te misliti kako su im tek necivilizovani porodjaji...


nadam se da je po kucama vec odavno to ukinuto.
u chednom nam vankuveru.

jos je ostalo sta ?

pa u snu da zabrane pusenje....

pa daaa.

zamisli, covek legne pored tebe i sanja da pusi, e-e ?

fuj.

Davie Davie 14:42 30.12.2008

Re: U necivilizovanim i primitivnim sredin

gradonachelnik vankuvera mora da je neka reinkarnacija hitlera ili nekog slichnog diktatora.
i hitler je svojevremeno donosio slichne zakone.


Bivsi gradonacelnik, inace kvadriplegicar... sto bi vas gospon Kaze moglo svrstati na stranu onih u koje ste probali da ugurate toga coveka. Hitler je onomad probao da ocisti svoju nadrasu od ljudi kao sto je bivsi gradonacelnik CoV.
U svakom slucaju od N.godine pusaci su proterani sa gradskih ulica ...



Davie Davie 14:46 30.12.2008

Re: U necivilizovanim i primitivnim sredin

zamisli, covek legne pored tebe i sanja da pusi, e-e ?

fuj.

Zamisli situaciju da je jedan partner pusac a drugi nepusac... ko se onda za koga tu zrtvuje? Cak i u snu...
grecha grecha 15:10 30.12.2008

Re: U necivilizovanim i primitivnim sredin

Zamisli situaciju da je jedan partner pusac a drugi nepusac...


zamislila sam.
nacelno.
ne znam da li da zamisljam zaljubljeni par u vankuveru, ili ... gde ?

ko se onda za koga tu zrtvuje?

ako je recimo u vankuveru, onda se zrtvuje siroti nepusac, usudjujem se da nagadjam...

Cak i u snu...

pa jes... prevara je prevara.

jedno sam sigurna, a to je da su kanadjani u mnogo cemu zrtve, kada smo se vec doVatili vankuvera.
samo ljudi koji se mnogo cega odricu mogu onako da se ponasaju kada nisu u Matici.

Kazezoze Kazezoze 15:12 30.12.2008

Re: U necivilizovanim i primitivnim sredin

Davie
zamisli, covek legne pored tebe i sanja da pusi, e-e ?

fuj.

Zamisli situaciju da je jedan partner pusac a drugi nepusac... ko se onda za koga tu zrtvuje? Cak i u snu...

ja ne moram da zamishljam, kod mene je takva situacija i niko se tu ne zhrtvuje. pushenje je stvar slobodne volje.
marijainatasha marijainatasha 12:30 30.12.2008

Mis'im, šta reći ...

Moje Voljeno Biće puši 3 kutije dnevno. Srećom, ne živimo zajedno , te kod mene, uveče kad dođe, popuši "samo" jednu kutiju. Radi stresan posao, neuredno se hrani. Nedavno je imao velike zdravstvene probleme, pa se uplašio. Trajalo je to petnaestak dana (prošireni krvni sudovi u plućima), izgledalo "izdaleka" kao da je rak. I srce i pluća se bore za život, pa pumpaju li pumpaju ... Strah ga veliki obuzeo, pošto mu je ozbiljno priprećeno da neće tako dugo izdržati. Al', ni sekunde nije razmišljao o tome da prestane da puši. Radi mira u kući (ja sam alergična na duvanski dim) kupila sam moćni cepterov prečišćivač koji, za divno čudo, odlično radi svoj posao (taman posla da ne radi za te pare). Nikada nisam njegovu ljubav prema meni stavljala na iskušenje, jer znam da bi između mene i cigareta izabrao ovo drugo, pa se čuvam rasprava na tu temu. Ali, moram da kažem da se kao nepušač osećam ugroženo. Nisam neka što ne izlazi iz kafića, al' teško da možete negde da sedite i dišete. Svuda se uglavnom davim. I sad mi nije jasno kako su to siroti pušači ugroženi?! Makar ovde kod nas. Ista priča je sa većinom mojih prijatelja. Sve okoreli pušači. I pošto ih sve veoma volim (a reklo bi se oni mene ne ), moja deviza je "govori tiho i nosi ceptera sa sobom".
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:50 30.12.2008

Re: Mis'im, šta reći ...

I sad mi nije jasno kako su to siroti pušači ugroženi?! Makar ovde kod nas.


Kod nas i nisu ugroženi, za sada. Ugroženi su nepušači, i kao što rekoh već više puta: to jeste veliki problem.
Međutim, najavljuje se neka kampanja zabrane pušenja na javnim mestima u nas, pa mi preventivno divanimo.
scabies scabies 17:39 30.12.2008

Re: Mis'im, šta reći ...

kupila sam moćni cepterov prečišćivač koji, za divno čudo, odlično radi svoj posao (taman posla da ne radi za te pare).

Ako mislis na one jonizatore-ozonizatore nisu ti oni najsrecnije resenje. I oni su stetni za zdravlje-raspitaj se...
Unfuckable Unfuckable 12:54 30.12.2008

a da

opalimo mi jedan Referendum, pa da se prebrojimo?
prosto je
NNN NNN 16:47 30.12.2008

Re: a da

i šta onda?
Unfuckable Unfuckable 16:50 30.12.2008

Re: a da

dakle - referendum da li pušenje da se sankcionše i progoni, to bi bilo pitanje.
Pa onda neka odluči većina
Takođe, moglo bi i pitanje : "Da li mislite da je zabrana pušenja direktno ugrožavanje osnovnih ljudskih prava?"


pa onda nek' donose fuckin' Zakone
scabies scabies 17:02 30.12.2008

Re: a da

referendum da li pušenje da se sankcionše i progoni, to bi bilo pitanje

A sta mislis i jedan referendum da li da se sankcionise i PROGONI svako je homosexualac, ili svako ko misli da Kosovo nije srce Srbije ili svako ko nije Srbin-pravoslavac? Ja vec mogu da naslutim rezultat takvih referenduma? Ali sta sa tim? Da sprovodimo?
I to PUSENJE ustvari znaci PUSACE. Ne mozemo PROGONITI pusenje a da pri tome ne progonimo PUSACE!
maksa83 maksa83 17:19 30.12.2008

Re: a da

And so it begins ... again.

Fire in the hole!

Svi u zaklon, mirno i staloženo, prvo deca pa žene pa...
gospojica gospojica 15:20 30.12.2008

ma ne moram da umrem

od posledica pasivnog pusenja, ali pitam - da li se racuna to sto me od duvanskog dima boli glava, peku oci, sto osecam mucninu, sto smrdim od glave do pete, ukljucujuci odecu, kosu, apsolutno sve...

Ja pusenje u prisustvu drugih koji su nepusaci poredim jednostavno sa sledecim: da li bi pusacima palo na pamet da vrse veliku nuzdu u prisustvu drugih osoba? Ne bi, pretpostavljam. Drugim osobama ne bi bilo prijatno da "uzivaju" u prizoru i smradu. Pa ako mogu da istrpe fiziolosku potrebu kao sto je praznjenje creva i to obave na prikladnom mestu, onda mogu da istrpe i fiziolosku potrebu nastalu zavisnoscu od nikotina i puse privatno tako da ne smetaju drugima.

Kampanje moraju da se menjaju, ako ne pokazuju rezultate, a ova sa zaplasivanjem ne daje rezultate.
Atomski mrav Atomski mrav 15:24 30.12.2008

Re: ma ne moram da umrem

A, ne... iako bi bilo kulturno prdnuti ili obaviti veliku nuždu u WC-u, pušiti je poželjno što više i svuda...
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:28 30.12.2008

Re: ma ne moram da umrem

Ja pusenje u prisustvu drugih koji su nepusaci poredim jednostavno sa sledecim: da li bi pusacima palo na pamet da vrse veliku nuzdu u prisustvu drugih osoba?


Naravno da ne bi.
Zato u svakom restoranu i kafiću i bilo kom javnom mestu gde se okupljaju ljudi postoji posebna prostorija za obavljanje nužde, tzv. WC.
E, to isto pušači hoće na svim javnim mestima gde se okupljaju ljudi - prostoriju za sebe u kojoj mogu da puše, a da nepušačima ne smetaju.

Ono što je, međutim, trend u svetu jeste ukidanje ikakve mogućnosti da se takve prostorije naprave.
To bi bilo kao kad restorani, kafići, kancelarije itd, itd, ne bi imali uopšte toalete, nego ako te pritera ... trči kući!
Ili: zabranjeno kakenje u radno vreme. Trpi dok ne dođeš kući. Ili - marš napolje, pa si traži drvo.

Super ti je poređenje. Sviđa mi se.
djoda djoda 15:22 30.12.2008

mislim

http://www.smoke-free.ca/warnings/warningsimages/brazil/lung-medium.jpg
Atomski mrav Atomski mrav 15:25 30.12.2008

Nepušači, ujedinimo se! :-)

scabies scabies 16:15 30.12.2008

Jos malo manipulacije verovatnocom...

Molim sve nepusace zagovornike zabrane pusenja na javnom mestu da mi odgovore na sledeca pitanja:
Da li je moguce poginuti u avionskoj nesreci ako ne letite avionom?
Da li je moguce poginuti u saobracajnoj nesreci ako (se) ne vozite kol(im)a?
Da li se moguce udaviti ako ne ulazite u vodu?
A sad:
Da li je moguce umreti od raka ako niste pusac?
Da li je moguce umreti od mozdanog ili srcanog udara ako niste pusac?
Da li je moguce biti impotentan ako nisi pusac?
maca22 maca22 16:50 30.12.2008

Re: Jos malo manipulacije verovatnocom...

scabies
Molim sve nepusace zagovornike zabrane pusenja na javnom mestu da mi odgovore na sledeca pitanja:
Da li je moguce poginuti u avionskoj nesreci ako ne letite avionom?
Da li je moguce poginuti u saobracajnoj nesreci ako (se) ne vozite kol(im)a?
Da li se moguce udaviti ako ne ulazite u vodu?
A sad:
Da li je moguce umreti od raka ako niste pusac?
Da li je moguce umreti od mozdanog ili srcanog udara ako niste pusac?
Da li je moguce biti impotentan ako nisi pusac?
Koja logika povezuje ovo, pa jos sa zagovornicima nepusenja na javnom mestu?

Pravo pitanje je: da li je moguce izaci zimi negde i ne usmrdeti se.
NNN NNN 16:50 30.12.2008

Re: Jos malo manipulacije verovatnocom...

Da li je moguce poginuti u avionskoj nesreci ako ne letite avionom?
Da li je moguce poginuti u saobracajnoj nesreci ako (se) ne vozite kol(im)a?
Da li se moguce udaviti ako ne ulazite u vodu?
Da li je moguce umreti od raka ako niste pusac?
Da li je moguce umreti od mozdanog ili srcanog udara ako niste pusac?
Da li je moguce biti impotentan ako nisi pusac? sad:
6x da, mada za ovo poslednje nisam siguran.
NNN NNN 16:52 30.12.2008

Re: Jos malo manipulacije verovatnocom...

da li je moguce izaci zimi negde i ne usmrdeti se.
Da, ali ne u Srbiji.
scabies scabies 17:09 30.12.2008

Re: Jos malo manipulacije verovatnocom...

Koja logika povezuje ovo, pa jos sa zagovornicima nepusenja na javnom mestu?

To sto ako ne sednes u avion sigurno neces poginuti u avionskoj nesreci, ali ako ne pusis nikako ne znaci da neces umreti od raka, srcanog udara...
A pitam zagovornike jer ih vidim ovde. A mogu da odgovore i ostali...
a.bogdanovic a.bogdanovic 17:52 30.12.2008

Re: Jos malo manipulacije verovatnocom...

scabies
Koja logika povezuje ovo, pa jos sa zagovornicima nepusenja na javnom mestu?

To sto ako ne sednes u avion sigurno neces poginuti u avionskoj nesreci, ali ako ne pusis nikako ne znaci da neces umreti od raka, srcanog udara...
A pitam zagovornike jer ih vidim ovde. A mogu da odgovore i ostali...


za pocetak bi bilo posteno da tim verovatnocama manipulises na analiticki smislen nacin. pa da izneses za koliko se povecava verovatnoca oboljevanja od raka, mozdanog ili srcanog udara kod pusaca u odnosu na nepusace, a ne da objasnjavas trivijalnu cinjenicu da je i bez pusenja ipak moguce oboleti od svih tih bolesti.

cak ti primer ni na banalnom nivou nije tacan. u avionskoj nesreci ginu ljudi koji se nalaze i van aviona koji je u problemu (secas se milana pre par godina, kad je avion pokosio sve po pisti?), u saobracajnoj nesreci sasvim je ocigledno da se moze stradati iako se ne voze kola, kao sto je moguce udaviti se cak i bez ulaska u vodu (pre tri dana je bila godisnjica jednog takvog dogadjaja u indoneziji).
scabies scabies 18:01 30.12.2008

Re: Jos malo manipulacije verovatnocom...

u avionskoj nesreci ginu ljudi koji se nalaze i van aviona koji je u problemu (secas se milana pre par godina, kad je avion pokosio sve po pisti?), u saobracajnoj nesreci sasvim je ocigledno da se moze stradati iako se ne voze kola, kao sto je moguce udaviti se cak i bez ulaska u vodu (pre tri dana je bila godisnjica jednog takvog dogadjaja u indoneziji).
Samo sam cekala genijalca koji ce to da kaze!!! Naravno da nisam na to mislila, ali mozemo da preciziramo: ne moze se poginuti tako sto vam se avion srusio ako u njega ne udjete (i on ne poleti).
Drugo, ja sam i rekla da je to manipulisanje verovatnocom... A poenta nije bila u tome, vec:
Ali ja sam htela da pokazem da rizici vrebaju sa svih strana. I da svako shodno svojim zeljama/potrebama/mogucnostima pristaje na odredjene rizike. Vazno je da budemo svesni mogucih posledica, ali podjednako je vazno da imamo pravo izbora.

a.bogdanovic a.bogdanovic 19:30 30.12.2008

Re: Jos malo manipulacije verovatnocom...

scabies, poenta je da ti je teza dovoljno nefer i klimava da bi si dopustila da je potkrepis jos i tako supljim primerima.
nefer je iz razloga sto podmeces nepusacima da zastupaju ideju i svoj slucaj grade na tome da je od raka ili mozdanog/srcanog udara nemoguce oboleti ukoliko se ne pusi, te da apstinencija od takve stetne aktivnosti nuzno stiti od oboljevanja. da je ista u toj konstrukciji bilo kako treba, pa da ocekujes da ti se ne nakace 'genijalci'.

naravno da rizici vrebaju sa svih strana, niko ovde ne govori o zero risk tolerance jer je tako nesto nemoguce (mada to bas i nije ono sto je tvoj primer pokusao da pokaze).
samo bi bilo korektno da se prilikom bilo kakvog spominjanja tih rizika onaj koji to cini precizno i izrazi, pa makar i u relativnom smislu - toliko je veca verovatnoca za pojavu oboljenja X, ako radite radnju Y, sta god X i Y bili. samo tako je moguce korektno govoriti o rizicima. u suprotnom ispadne da je setnja po parku podjednako rizicna kao i ekstremno skijanje, jer fakat je da prilikom obe aktivnost mozes da stradas. a od magljenja tezama na nivou 'sta ima veze sto zbog pusenja mozes da umres od raka pluca, kad mozes da izadjes na ulicu i da ti padne saksija na glavu' () najmanje koristi imaju oni koji zastupaju prava pusaca.
scabies scabies 19:48 30.12.2008

Re: Jos malo manipulacije verovatnocom...

a.bogdanovicu, dovoljno smo svi normalni i pismeni da znamo da je pusenje stetno i opasno. To niko ne dovodi u pitanje.
samo bi bilo korektno da se prilikom bilo kakvog spominjanja tih rizika onaj koji to cini precizno i izrazi, pa makar i u relativnom smislu - toliko je veca verovatnoca za pojavu oboljenja X, ako radite radnju Y, sta god X i Y bili.
Te statistike moze da pronadje svako koga zanimaju... Ja sam ovde poqsala da iznesem rezon jednog uzivaoca duvana. Koji je njegovo pravo. Kao sto je i svaka fobija-pravo (iako svi mi znamo da je jaaako mala verovatnoca da se ljudima nesto lose dogodi ako izadju van qce, ako se voze liftom, ako se popnu na visinu...) Kao sto je i latentna i pasivna suicidalnost-pravo...
A vi ako mislite da cete racionalnim razlozima nekog pusaca razuveriti-mislim da ste na pogresnom mestu. Bar u mom slucaju...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana