Letter from Gaza

Jasmina Tesanovic RSS / 01.01.2009. u 16:51

 from Nirmeen Kharma Elsarraj

This is the fifth day of the Israeli military operation on Gaza called 'Cast Lead'. Horror and destruction is everywhere. There are things that are not well reported in the news, feelings!! I have three children, a daughter Nour who is 14, a son Adam who is 9 and another son Ali who is 3. We live in an area in Gaza city that used to be described 'safe'. Nowhere is safe anymore. My children cannot sleep and I cannot help them. The feelings of helplessness and guilt (which always accompanies your inability to protect or at least comfort your children) are stronger than those of fear and horror. My daughter was telling a journalist on the phone yesterday that she had never got the real support she sought from me whenever there was a shelling. I was shocked!! I felt so guilty because my daughter felt my fears. But is it not normal to be scared after all?! Adam is asthmatic and he uses a ventilator. Due to the stress and the pollution resulting from rubbles, he is getting more frequent asthma attacks and there is no electricity for his ventilator. Each time he has an attack, we have to put the generator on for him and then put it off. There is no enough fuel to keep the generator on and we have no idea till when this is going to continue.  Ali has no idea what this is all about. All what he does is scream in fear whenever there is a bombing and when it is over, he uses his imagination to tell stories about 'qasef - bombing'. The kids do not sleep. We spend our days and nights in one single room with my sister in law and her daughter. You feel the stress and fear. You can see it on everyone's face.
Last night I was thinking about all this. I do not want anyone of my family to get hurt and I thought if anything should happen, I pray it happens to me and not my kids. Then I thought I do not want my kids to see me torn into pieces. The scenes on tv of people killed are so terrifying and I know what it means for children to see such thing.  What I really want is for all this to end and for me and my kids to live just like anyone else in the world. I want to get rid of the feeling of guilt towards my kids. Was I mistaken to have kids in the first place? Do not I have the right to be a mother? But am I really doing a good mother's 'job' in being the source of comfort for my kids. I know it is not my fault but I knew also that I live in Gaza and Gaza has never been a healthy environment to raise children. Was I that selfish to think about my own feeling to want to be a mother and ignoring my expected failure to protect my kids?
 
Nirmeen Kharma Elsarraj



Komentari (180)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

matityahu matityahu 22:52 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

Je li i gospon Bog Jevrejin, Srdjane?
Pa da onda sve skupa prozovemo lakrdijastvom i "interetnickim" sukobom.
Ili je Bog mozda "antisemit"?
A da nije Isus antisemit? Zbog cega se u Izrael ne moze unijeti nego jedan primjerak Novog zavjeta? Koja je to strasna prijetnja taj "knjizuljak" - o liku za kojeg, da citiram neke, "nema historijskih dokaza da je postojao"? Ili cemu takva mrznja spram Isusa ako je on samo tamo neki...obicni Jevrejin - k tome bandit i pobunjenik kog su zasluzeno ubili?
Kad je vec tako nebitan...let it go.

Ili vi ne znate sta bi rekli posto su Izraelci upravo napali Dzamiju, pa nespretno skrecete s teme?


E, daj, uzmi nesto od modernijeg antisemitizma. Uzmi 9/11, Madoffa, finansijsku krizu, cunami, pomracenje sunca, lose vreme, klimatske promene - i druge stvari koje su Jevreji prouzrokovali. Pusti srednjevekovne crkvene teorije o ubistvu Isusa, mada vidim da si strucnjak za to.

Ono sa primercima Novog zaveta ti je dobar fazon.
Mozda nisi znala, ali u Izrael se ne moze uneti ni olovka (da neko ne bi kojim slucajem nacrtao krst)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:53 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

aquariusoptimist

Ali nije realno ocekivati da kad izraelska vojska umarsira u Gazu, da ce gazani da padnu na kolena i da ih docekaju kao oslodobilacku vojsku spasa.


naravno da nije realno. ovo je trip koji je valjda jasan samo amerima, IL vladi i predsedniku palestine abasu.
lidiaz lidiaz 23:42 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

hcm o ateizmu

Da dogod se pod ateizmom podrazumeva neverovanje, a ne samo neverovanje u Boga .
SSSR bio ateisticki, ali je partija bila Bog
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:18 04.01.2009

Re: Gordijev čvor


lidiaz
Da dogod se pod ateizmom podrazumeva neverovanje, a ne samo neverovanje u Boga .
SSSR bio ateisticki, ali je partija bila Bog

Naravno.
o "ateizmu" u SSSRu se tek moze pricati i da li je to uopste ateizam.
Ja mislim da nije, ali da ne trolujem vise.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:33 04.01.2009

Re: Gordijev čvor

hoochie coochie man
lidiazDa dogod se pod ateizmom podrazumeva neverovanje, a ne samo neverovanje u Boga .SSSR bio ateisticki, ali je partija bila BogNaravno. o "ateizmu" u SSSRu se tek moze pricati i da li je to uopste ateizam. Ja mislim da nije, ali da ne trolujem vise.


uzgred, hočo čočo čo'če, mislim da si u zabludi ako smatraš da su IL lideri motivisani religijom, i da to pokazuje da nisi slobodan od iluzije i predrasude o bl-istoku, but there again, niko od nas nije.
topcat topcat 04:45 04.01.2009

Re: Gordijev čvor

lidiaz

Mada je sad jasno da Vi u stvari verujete da su Jevreji ubili Hrista i da su zbog toga zasluzeno kaznjeni i da treba da budu kaznjavani i dalje. To nekako spada pod antisemitizam, ili, ako Vam se vise svidja, antijevrejstvo.


Ne, ja govorim sto pise u novom zavjetu, a dalje ste dodali sami. Po vasim kriterijima i Isus je onda antisemit.
Samo me zanima po kojem kriteriju napad na Palestince nije antisemitizam.

p.s. obozavam kad se na pitanja odgovori sa "to je budalastina". Sjajan argument i fantastican odgovor. Sama se nikad ne bi dosjetila.
topcat topcat 06:00 04.01.2009

Re: Gordijev čvor

matityahu

E, daj, uzmi nesto od modernijeg antisemitizma.


Kad uhvatis zraka od silnog smijeha, mozda da razmislis o razlucivanju pojmova antisemitizam, antijudaizam i anticionizam. Nije ni priblizno isto, a bio bi red da ne brkas i ne zbunjujes ostale.


lidiaz lidiaz 08:25 04.01.2009

Re: Gordijev čvor

budalastina

Pa kad tvrdnja kako je zabranjeno uneti Novi zavet u Izrael jeste budalastina. Bice da ih cesto izgovarate.
matityahu matityahu 11:21 04.01.2009

Re: Gordijev čvor

Kad uhvatis zraka od silnog smijeha

uzeh malo zraka, al na kratko

Nije ni priblizno isto


Ma da, nije ni priblizno isto. Antisemitizam je uperen protiv Jevreja, antijudaizam (sinonim za antisemitizam) je uperen protiv Jevreja, a anticionizam je nesto drugacije jer je uperen protiv Jevreja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:04 04.01.2009

Re: Gordijev čvor


da to pokazuje da nisi slobodan od iluzije i predrasude o bl-istoku, but there again, niko od nas nije.

Pokusavam da sto manje toga bude..a sad, koliko uspevam ????:)

Mada tesko je tvrditi da religija nema nikakve veze sa ovim.
topcat topcat 18:50 04.01.2009

Re: Gordijev čvor

matityahu


Ma da, nije ni priblizno isto. Antisemitizam je uperen protiv Jevreja, antijudaizam (sinonim za antisemitizam) je uperen protiv Jevreja, a anticionizam je nesto drugacije jer je uperen protiv Jevreja.


Antiselmitizam je uperen protiv Semita
Antijudaizam protiv Jevreja (nisu svi koji se nazivaju Jevrejima Semiti, a nisu ni svi Semiti Jevreji)
Anticionizam protiv cionista (opet, srecom, nisu svi Jevreji cionisti)

Dakle, nije isto, ali vi podvlacite pod zajednicki nazivnik kako vam pase.

Sad se nastavi koprcati od smijeha. Pazi da se ne udavis...u vlasitoj...(znas dalje).
topcat topcat 18:52 04.01.2009

Re: Gordijev čvor

lidiaz
budalastina
Pa kad tvrdnja kako je zabranjeno uneti Novi zavet u Izrael


Vise od jednog primjerka - jer se vodi kao "sirenje religije".
Ako je doslo do kakvih promjena u zadnjih par mjeseci, moje izvinjenje.
matityahu matityahu 22:21 04.01.2009

Re: Gordijev čvor

Antiselmitizam je uperen protiv Semita
Antijudaizam protiv Jevreja (nisu svi koji se nazivaju Jevrejima Semiti, a nisu ni svi Semiti Jevreji)
Anticionizam protiv cionista (opet, srecom, nisu svi Jevreji cionisti)

Dakle, nije isto, ali vi podvlacite pod zajednicki nazivnik kako vam pase.

Sad se nastavi koprcati od smijeha. Pazi da se ne udavis...u vlasitoj...(znas dalje).



Vidim da imas problema i sa pojmovima. Vidim i da ti citanje i knjige nisu jaka strana, a ne vidim ni da imas volju ili zelju da citas i malo se prosvetlis kada su u pitanju stvari koje zaista ne poznajes. Zato, ja dizem ruke, a tebi sve najbolje!
topcat topcat 23:55 04.01.2009

Re: Gordijev čvor

matityahu

Vidim da imas problema i sa pojmovima. Vidim i da ti citanje i knjige nisu jaka strana, a ne vidim ni da imas volju ili zelju da citas i malo se prosvetlis kada su u pitanju stvari koje zaista ne poznajes. Zato, ja dizem ruke, a tebi sve najbolje!


Mozda ne citamo iste knjige.
Ima jedna stvar koju te dobro americko sveuciliste moze nauciti (ako si dovoljno otvoren da to prihvatis) a ta je da stvari istrazujes umjesto da ih uzimas zdravo za gotovo.
I tebi sve najbolje.

S moje strane case closed.

Dejan Ninkovic Dejan Ninkovic 18:25 01.01.2009

Prevod

Gdjo Tesanovic,

Da li mozete da prevedete tekst za sve? Mislim da je jako interesantan a nije dugacak. Hvala na jos jednom odlicnom blogu.

Blog will make The World a better place!
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 18:46 01.01.2009

Re: Prevod

Izvinjavam se ali nemam vremena a i necu biti on line
ako neko hoce da volontira ja cu tekst iz komentara staviti posle i na naslovnu
hvala
loader loader 18:42 01.01.2009

Žestoko, a?

Jasmina, šta je blog bez slika..

karikatura iz "Gvardijana"
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:38 01.01.2009

Re: Žestoko, a?

Jasmina, šta je blog bez slika..

pa gde drugo nego u britaniji?
već rekoh.

nadam se da ce obamina administracija to da promeni.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:47 01.01.2009

Re: Žestoko, a?

Exitus Letalis
nadam se da ce obamina administracija to da promeni.


neće.

btw, amira has je glas razuma... podseća intelektualno na jasminu..

aquariusoptimist aquariusoptimist 21:41 01.01.2009

Jedan fenomenalni clanak

http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/guest_contributors/article5420584.ece
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:03 01.01.2009

Re: Jedan fenomenalni clanak

aquariusoptimist aquariusoptimist 22:23 01.01.2009

Re: Jedan fenomenalni clanak

Srđan Fuchs
We must adjust our distorted image of Hamasuzgred, mislim da je besmisleno da postujete tepihe tuđih medija... b92, srbija, 009, recite lepo svojim rečima šta imate, a ljudi već mogu da traže linkove k drugim medijima i sami ukoliko im je to neophodno.


Izgledate uvredjeno, ne znam zasto. Nije mi bila namera da vredjam bilo koga.
Link je postavljen jer se ja slazem sa misljenjem ovog autora, ne podmecem niciji tepih.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:30 01.01.2009

Re: Jedan fenomenalni clanak

aquariusoptimist

Izgledate uvredjeno, ne znam zasto. Nije mi bila namera da vredjam bilo koga. Link je postavljen jer se ja slazem sa misljenjem ovog autora, ne podmecem niciji tepih.


da, pogrešio sam u toj oceni, moje izvinjenje.
aquariusoptimist aquariusoptimist 22:31 01.01.2009

Re: Jedan fenomenalni clanak

Srđan Fuchs

aquariusoptimistIzgledate uvredjeno, ne znam zasto. Nije mi bila namera da vredjam bilo koga. Link je postavljen jer se ja slazem sa misljenjem ovog autora, ne podmecem niciji tepih.da, pogrešio sam u toj oceni, moje izvinjenje.


Srecna Ti Nova godina
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:12 03.01.2009

Re: Jedan fenomenalni clanak

hvala komrad, srećna i tebi nova godina...
libkonz libkonz 22:45 01.01.2009

Neko mora napraviti prvi korak

Gledao sam svojevremeno na Historiju dokumentarac o Palestini i video na mnogobrojnim primerima kako ih Izraelci tretiraju gore nego životinje. Najupečatljivije mi je bilo gledati kolone od nekoliko stotina Palestinaca kako čekaju po 5-6 sati da putem prođe 1 (jedan!) izraelski doseljenik, jer se taj put ukršta sa putem kojim prolaze Palestinci. Izrael bi bolje zaštitio svoje građane tako što bi Palestincima dao bolje uslove života. Međutim, oni su izabrali put sile. Amerika im čuva leđa, a očigledno ih za palestinsku decu uopšte nije briga.
aquariusoptimist aquariusoptimist 22:55 01.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

libkonz
Gledao sam svojevremeno na Historiju dokumentarac o Palestini i video na mnogobrojnim primerima kako ih Izraelci tretiraju gore nego životinje. Najupečatljivije mi je bilo gledati kolone od nekoliko stotina Palestinaca kako čekaju po 5-6 sati da putem prođe 1 (jedan!) izraelski doseljenik, jer se taj put ukršta sa putem kojim prolaze Palestinci. Izrael bi bolje zaštitio svoje građane tako što bi Palestincima dao bolje uslove života. Međutim, oni su izabrali put sile. Amerika im čuva leđa, a očigledno ih za palestinsku decu uopšte nije briga.


Takvih primera ima koliko hoces:


Sve je to samo posledica.
Problem je sto su vlasti obe strane korumpirane do zla boga. Odgovara im postojece stanje. EU salje brdo para u Palestinu, narod nema sta da jede, jedna bogata klika uziva.
A izbori u Izraelu u februaru su izmedju ostalog jer je sadasnji premijer Olmert bio da prinudjen da podnese ostavku zbog korupcije.
Narod ispasta sa obe strane.
libkonz libkonz 23:22 01.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

Jasno mi je. Bar smo se mi ovde uverili da je "patriota" vrlo isplativo zanimanje. A i ne treba ti neko posebno znanje. Samo pričaš o nepravdi koju je tvoj narod dugo trpeo.
aquariusoptimist aquariusoptimist 23:50 01.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

libkonz
Jasno mi je. Bar smo se mi ovde uverili da je "patriota" vrlo isplativo zanimanje. A i ne treba ti neko posebno znanje. Samo pričaš o nepravdi koju je tvoj narod dugo trpeo.


Upravo to.
Oba naroda zaista trpe nepravdu.
Nije sporno da su Jevreji propatili uzasno u II sv. ratu. To je veoma dokumentovano i memorijali se obelezavaju sirom sveta svake godine.
Sa druge strane, palestinski narod je prepusten sam sebi. Ostali arapski svet pre svega Saudi Arabija, moze da im pomogne ali nece, stvar je da arapi ne vole palestince ali jevreje mrze jos i vise. Palestinaca u Gazi ima 1,5 miliona, za bogate Saudijce to nije nista, ali prosto nece da im pomognu.
Vec treca generacija izraelaca zivi u Izraelu od 1948.. To jeste njihova zemlja, drugu nemaju, iako masovno zele da emigriraju iz Izraela.
Te dve strane moraju da zive jedna pored druge kako znaju i umeju. Nije realno ocekivati da bilo ko ustupi teritoriju.
Problem se nece resiti sve dok i jedni i drugi imaju korumpirane vlade.
Saron jeste u vegetativnom stanju, ali je njegov sin (bio) u zatvoru zbog korupcije.
Sve se to zna, znaju i jevreji i palestinci i arapi i ostala medjunarodna zajednica. I dalje su mrtvi i na jednoj i na drugoj strani.
edit: ponasanje Egipta prema palestincima iz Gaze je vise nego sramno, zatvorili su granicu prema Gazi za izbeglice , jedini izlaz iz pakla bombardovanja.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:42 02.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

Nije sporno da su Jevreji propatili uzasno u II sv. ratu. To je veoma dokumentovano i memorijali se obelezavaju sirom sveta svake godine.

i u ww2 i ranije.
ali nisu palestinci napravili holokaust.
mala razlika.
libkonz libkonz 12:48 02.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

ali nisu palestinci napravili holokaust.

Upravo to! I zaista je krajnje bezobrazno da se svaka OPRAVDANA kritika Izraela nazove antisemitizmom. A upravo zbog holokausta, zbog genocida nad milionima vaših nedužnih sunarodnika, treba da se stidite zbog onoga što se sada dešava u Izraelu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:48 02.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

A upravo zbog holokausta, zbog genocida nad milionima vaših nedužnih sunarodnika, treba da se stidite zbog onoga što se sada dešava u Izraelu.

nadam se da se ovo ne odosi na mene.
libkonz libkonz 14:32 02.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

nadam se da se ovo ne odosi na mene.

naravno da se ne odnosi.
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:05 02.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

naravno da se ne odnosi.

:)))
saton saton 16:34 02.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

aquariusoptimist

Sa druge strane, palestinski narod je prepusten sam sebi. Ostali arapski svet pre svega Saudi Arabija, moze da im pomogne ali nece, stvar je da arapi ne vole palestince ali jevreje mrze jos i vise. Palestinaca u Gazi ima 1,5 miliona, za bogate Saudijce to nije nista, ali prosto nece da im pomognu.


Ovako izrecena pausalna tvrdnja je ocigledno rezultat krajnje povrsnog posmatranja stvari. Arapski svet ima izvanredno postovanje, pa cak pomalo i strahopostovanje prema Palestincima, kako onim u zemlji, tako i onim u rasejanju. Palestinci su valjda jedan od retkih arapskih naroda koji apsolutno ne trpe da ih na poslu sikaniraju, sto je vrlo cesta pojava u arapskom svetu. To sto ih Saudi Arabija "ne pomaze" zvanicnim kanalima, tj ne kupuje im oruzje kojim bi teroristi nastavili s jezivim napadima NA CIVILE je logicna posledica odnosa snaga u svetu, i njihovog strateskog partnerstva sa SAD, kako bi zadrzali vladavinu nad svojim narodom u nivou srednjeg veka.


aquariusoptimist

ponasanje Egipta prema palestincima iz Gaze je vise nego sramno, zatvorili su granicu prema Gazi za izbeglice , jedini izlaz iz pakla bombardovanja.


Potez egipatskih vlasti je logican sled dogadjaja iz proslosti, kada su medju izbeglicama bili pomesani teroristi koji su kasnije izvrsili strahovite zlocine protiv CIVILA, mahom turista iz inostranstva zbog kojih je Egipat kasnije pretrpeo strahovitu stetu. Jednostavno, Egipat nema resurse da izdvoji teroriste od prostog naroda koji bezi.

PS: Humanitarno stradanje jednog naroda je tragicna stvar, ali kao i u svakom ratu, a mi smo to na ovim prostorima jako dobro osetili, na kraju UVEK najvise stradaju civili. S druge strane, ako padne jedna od onih raketa na nuklearna postrojenja u Izraelu, zrtve i katastofa bile bi jos strasnije. Izrael nema drugog izbora nego da se obracuna sa teroristima. A sto se tice simpatija i ko je kriv, krivi su svi koji nisu u stanju da se dogovore, a to vazi za obe zaracene strane. Na kraju, ako ima pravde, mozda ce jedan medjunarodni tribunal svesti i ovde "racune", i staviti tacku na ovaj, tek jedan od mnogih, besmislenih sukoba...
aquariusoptimist aquariusoptimist 19:34 02.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

ali nisu palestinci napravili holokaust


Ni ne kazem da jesu.
Neki drugi su ga napravili a sad i jevreji i palestinci ispastaju.
aquariusoptimist aquariusoptimist 19:36 02.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

Palestinci su valjda jedan od retkih arapskih naroda koji apsolutno ne trpe da ih na poslu sikaniraju, sto je vrlo cesta pojava u arapskom svetu. To sto ih Saudi Arabija "ne pomaze" zvanicnim kanalima, tj ne kupuje im oruzje kojim bi teroristi nastavili s jezivim napadima NA CIVILE je logicna posledica odnosa snaga u svetu, i njihovog strateskog partnerstva sa SAD, kako bi zadrzali vladavinu nad svojim narodom u nivou srednjeg veka.

Na ovako ostrascen stav ne mogu da odgovorim.
Zao mi je.
lidiaz lidiaz 21:01 03.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

Exitus Letalis
Nije sporno da su Jevreji propatili uzasno u II sv. ratu. To je veoma dokumentovano i memorijali se obelezavaju sirom sveta svake godine.

i u ww2 i ranije.
ali nisu palestinci napravili holokaust.
mala razlika.

Jevreji nisu u ratu sa Palestincima zato sto su Palestinci napravili holokaust, vec zato sto se bore za svoju egzistenciju u svojoj drzavi. Posledica holokausta je da znaju da nigde osim u svojoj drzavi nisu sigurni. I da znaju da ce nestati ukoliko se ne bore.
Jako mnogo ih je zavrsilo u logorima zato sto su postovali autoritet i verovali do kraja da im se nista lose nece desiti. I zato sto se vecina nije borila, ili bezala.

Sto se tice vasih drugih komentara, u Izraelu postoji otpor i ovom ratu. Prema istrazivanju Haretza oko 20% Izraelaca je za apsolutni prekid svih dejstava. I ne plase se da to javno kazu i pokazu.
Velika vecina Izraelaca je generalno za potpisivanje mira i za dve drzave. Jedan deo, manji ali i to varira, je za uspostavljanje granica na linijama iz pre '67. A onda ide ceo spektar od toga da se zadrze neka naselja na Zapadnoj obali, do "Velikog Izaela".
Ironija ovog sadasnjeg sukoba je sto se Izrael povukao potpuno iz Gaze, u kojoj je onda na izborima pobedila ekstremnija struja. Izrael je prisutan na Zapadnoj obali, tu su velika naselja, tu su mala naselja, tu dolaze jevrejski ekstremisti i "osvajaju" teritoriju, tu dolaze jevrejski ekstremisti i unistavaju imovinu Palestinaca (pale njive i seku masline). Ali tu pobedjuje umerena struja, Fatah, odatle stizu teroristi, ali pojedinacno. Iz Gaze stizu rakete, ne kamenje. Neke od tih raketa imaju domet i do 40 km. Izrael je mali, sirok oko 80km, i dugacak oko 400km. Sa boljim raketama, a napreduju, pogadjace bez problema Tel Aviv. To je onda vec borba za opstanak.

Da bi se na Bliskom Istoku uspostavio mir potrebna je dobra volja i odgovorna politika obe strane. Od tri strane, dve (Izrael i Fatah) imaju kakvu takvu volju, jedna (Hamas) nema.

Sto se tice Vase izjave da nije bilo protesta nigde u svetu, bilo ih je u Njujorku. Ali ne velikih, sto znaci da cak ni svi Palestinci koji zive ovde nisu dosli.
topcat topcat 04:52 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

Da bi se na Bliskom Istoku uspostavio mir potrebna je dobra volja i odgovorna politika obe strane. Od tri strane, dve (Izrael i Fatah) imaju kakvu takvu volju, jedna (Hamas) nema.


Eno Izrael se ubio od dobre volje i pregovora te shodno tome krenuo u kopnenu ofanzivu.
To ce sigurno donijeti "mir i stabilnost" u regiji.


edit: Onaj podatak od sramotnih 20% bolje da niste ni stavili.


lidiaz lidiaz 08:27 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

tih 20% je daleko veci procenat nego procenat Hrvata koji su se usprotivili holokaustu nad Jevrejima u WW2.
Bice osveta za Hrista, sta li.
matityahu matityahu 11:24 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

Bice osveta za Hrista, sta li

+ radnje, tvornice, zemlja, stanovi, namestaj, nakit, posudje, odeca...
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:30 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

lidiaz
tih 20% je daleko veci procenat nego procenat Hrvata koji su se usprotivili holokaustu nad Jevrejima u WW2.
Bice osveta za Hrista, sta li.


bedno i nisko!

kad već potežeš procenat hrvata, gukni koju o podršci jevrejimau nedićevoj srbiji, koja nije bila ni najmanje ljupka .
naprotiv.

pokretni krematorijumi u bg. takozvane dušegupke.
pitaj predraga ejdusa gde su mu završili baba i deda, potkazani od komšija.
nemoj tu temu.
neće da valja.

U novoj Srbiji, po Nediću - društvo mora da bude srpsko!

21. oktobra 41. doneta je osnovna uredba o univerzitetu, u paragrafu 27 stoji - Jevreji i Cigani ne mogu biti slušaoci univerziteta. Potpisali su svojeručno Milan Nedić, ministri Kuzmanović, Jonić, Kostić, Radosavljević, Marjanović, Mijušković, Olćan, Dokić i Đorđević. 14. novembra 41, posle desetina dekreta kojima su pojedinačno Jevreji i Romi izbacivani sa posla ili penzionisani, donet je zbirni dekret koji glasi: Rešenjem zamenika komesara ministarstva finansija, a na osnovu naredbe vojnog zapovednika u Srbiji koja se odnosi na Jevreje i na Cigane, udaljeni su iz državne službe sa danom 30. aprila 41: Papo, Bahar, Levi, Kajon, Atarac, Felbauer, Glazberg i drugi. 16. decembra 41. doneta je uredba o uvođenju nacionalne službe za obnovu Srbije, član 3 glasi: Od obaveze nacionalne službe su izuzeti Jevreji, Cigani i ona lica koja ne uživaju građanska časna prava. U potpisu Milan Nedić, ministri Kuzmanović, Jonić, Kostić i ostali.

pa dalje:

28. avgusta 42. doneta je uredba o pripadanju imovine Jevreja u Srbiji, paragraf 1: Imovina onih Jevreja koji su 15. aprila 41. bili državljani bivše Kraljevine Jugoslavije, ako se nalazi na srpskom području pripada Srbiji bez ikakve naknade. Potpisali su svojeručno Milan Nedić, ministri Aćimović, Kujundžić, Kuzmanović, Jonić, Kostić, Marjanović, Mijušković, Olćan, Dokić, Đorđević.

p.s. ne bih tako olako delila lekcije naokolo.
naročito što je i ovde bio odijum na jevreje za vreme nedića.
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:10 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

a možeš i ovo da pročitaš. ne škodi.

dečaci, samo zato što su bili jevreji, izvedeni su iz školske klupe.
rade konstantinović je bio njihov školski drug i svedok.

Radomir Konstantinović: Divno je, i tužno je, i strašno je što se sada ti i ja srećemo posle šest godina neviđenja, šest godina tvoga, ali i moga stranstvovanja, šest godina nacionalističko-rasističkog divljanja ovom zemljom. Divno je, i tužno je, i strašno je, dakle, što se srećemo ovde u ulici Jevrejskoj. Ovde je moja zemlja koju da napustim nikad neću, moja zemlja, Papo Haim, Darvaš Šandor, Kapelan Jakov, sedeo je sa mnom u klupi u III razredu gimnazije, Koen Hajm, nosio naočare sa zlatnim okvirom, Holender Josif, Rubenović Jakov, Džeki, debeli Džeki, dozvoljavao je da ga tapšemo po trbuhu i smejao se u to vreme i sav se tresao, i to je bio veličanstven prizor. I Baruh Isak, Imeju Hashajin, Pinto Isak, Sabo Josif, Tuvi Solomon, Hiršl Martin i najzad Albahari Avram. Njih trinaestorica pobijenih trinaestogodišnjaka, a bilo nas je u razredu ako se ne varam trideset dvoje. Nisu ova deca bila, ona JESU između ostalog i zato što ja jesam, ja sam sad sva ta deca. Tvoj tekst o Dekartovoj smrti koji pisao si u Berlinu, a koji pročitao sam jedne noći u mojoj opusteloj kući u ogromnom uzbuđenju, za mene jeste pre i posle svega ruka prijateljstva pružena preko provalije od šest godina, koje godine strahote i poniženja bile su za mene šest vekova. Posle svega što se ovde dogodilo i pred onim što će, bojim se, tek da nam se dogodi, imperativ prijateljstva jeste jedini naš kategorički imperativ. Deco moja, dajte ruke, držaćemo se za ruke protiv ovoga zla. Nismo sami, mi smo zajedno, Papo Haim, Darvaš Šandor, Kapelan Jakov, Koen Haim, Holender Josif, Rubenović Jakov, Baruh Isak, Imeju Hashajin, Pinto Isak, Sabo Josif, Tuvi Solomon, Hiršl Martin, Albahari Avram, Bora Ćosić, Rade Konstantinović.

pazi kad potežeš istoriju.
nisu ni naše ruke čiste.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:17 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

bedno i nisko.


Slazem se apsolutno EL.

Ali zasto ti posle i sama ulazis u istu gresku?
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:14 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

Slazem se apsolutno EL.

Ali zasto ti posle i sama ulazis u istu gresku?

slažem se i ja.
ali to se jednostavno ne može da ostavi.
jer ovde ima mnogo sveta koji ne zna, ili neće da zna, da je u srbiji bilo i pre ww2 antisemitizma onoliko.
i da je dobrodošlo da se počiste jevreji.
dosta je priće da smo mi "čuvali" naše jevreje.
naravno da nismo.
ne mi, nego predratna yu i predratna srbija.
dunjica dunjica 17:50 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

tih 20% je daleko veci procenat nego procenat Hrvata koji su se usprotivili holokaustu nad Jevrejima u WW2.


Ni u susjednim zemljama postotak protivnika holokausta nije bio veći. Što tražiti primjere u susjedstvu, kada se isto ima i u vlastitom domu?
lidiaz lidiaz 18:14 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

dunjica

Ajd ovako, moja baba Jevrejka iz Hrvatske, prezivela zahvaljujuci tome sto je pobegla u Srbiju. Tako da ja u vlastitom domu imam prezivele holokausta.
Odgovor je bio namenjen osobi koja je krenula da cisti po mom izraeslkom dvoristu prozivanjem da smo uljezi, npr moja tetka, koja nije imala gde da se vrati, ali je zato uljez.
Tako da ne trazim nista u susednom dvoristu, samo vracam loptu.


matityahu matityahu 18:34 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

...21. oktobra 41. doneta je osnovna uredba o univerzitetu, u paragrafu 27 stoji - Jevreji i Cigani ne mogu biti slušaoci univerziteta. Potpisali su svojeručno Milan Nedić, ministri Kuzmanović, Jonić...


ovo je sve tacno
matityahu matityahu 18:38 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

...Divno je, i tužno je, i strašno je što se sada ti i ja srećemo posle šest godina neviđenja, šest godina tvoga, ali i moga stranstvovanja, šest godina nacionalističko-rasističkog divljanja ovom zemljom. Divno...

Hvala za RK secanja, i njegiv kategoricki imperativ.
matityahu matityahu 18:45 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

Ni u susjednim zemljama postotak protivnika holokausta nije bio veći

i ovo je tacno.

Interesantno je da je najveci broj onih koji su aktvno spasavali Jevreje tokom rata na Balkanu pripadao kategoriji ljudi kojoj se kaci epitet "neobrazovani". Cesto su ljudi koji i nisu znali sta rec Jevrejin znaci spasavali. Spasavali su jednostavno ljude koji su zapali u tesku nevolju.
topcat topcat 19:12 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

lidiaz
tih 20% je daleko veci procenat nego procenat Hrvata koji su se usprotivili holokaustu nad Jevrejima u WW2.
Bice osveta za Hrista, sta li.


Ovo je vec bezobrazluk par exelence.
Prvo i osnovno, jedan od vodja ustaskog pokreta je bio gdin Frank (inace Turcin...ako niste znali). Dalje, Paveliceva zena je bila sto? Perzijka? Dakle, ostavite te price za neki zenski casopis, nemojte ovdje prodavati maglu. Kakve veze imaju Hrvati sa ovim pokoljem koji se nastavlja u Gazi?
Hrvatska katastrofalna politika u ww2 je vec uzela danak. Moramo li to slusati svaki put kad progovorimo ijekavicom? Jesmo li kolektivno svi Hrvati odmah koljaci ako netko ne podrzi Izraelsku agresorsku politiku ili sto? Ili vi to meni pokusavate prikrpiti da sam dosla "propagirati" ustaski primitivizam, i zlocine Kaptola na srpski blog?

Malo ste se zanijeli..."jacina" vasih argumenata naprosto hipnotizira.

Nego, kako napreduju izraelske "oslobodilacke akcije" u Gazi?

dunjica dunjica 19:25 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

Ajd ovako, moja baba Jevrejka iz Hrvatske, prezivela zahvaljujuci tome sto je pobegla u Srbiju. Tako da ja u vlastitom domu imam prezivele holokausta.
Odgovor je bio namenjen osobi koja je krenula da cisti po mom izraeslkom dvoristu prozivanjem da smo uljezi, npr moja tetka, koja nije imala gde da se vrati, ali je zato uljez.
Tako da ne trazim nista u susednom dvoristu, samo vracam loptu.


OK, prihvaćam objašnjenje, JasnaZ. Znaš kako se kaže: tko se opekao, puše i na hladno. Pročitavši komentar u kojem pominješ Hrvatsku i slab (gotovo nikakav, ja bih rekla) otpor njenih građana progonu Jevreja u WWII, pomislila sam da će to, po uhodanom običaju, izazvati bujicu komentara o genocidnosti hrvatskog naroda, Jasenovcu, i sl. , kao da se holokaust na Balkanu dogodio samo u Hrvatskoj.
topcat topcat 19:34 04.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

dunjica
Jasenovcu, i sl. , kao da se holokaust na Balkanu dogodio samo u Hrvatskoj.


Nazalost nije i nazalost nije stradao samo Jevrejski narod.
Imamo i drugi babe, djedove, pa i roditelje koji su stosta prozivjeli. Imamo i one koji nisu prezivjeli, ali to ovdje nije tema i ne vidim zasto se povlaci kad nikako ne moze doprinijeti raspravi, vec je samo skrenuti.

Nemam namjeru da cistim nicije dvoriste, samo osudjujem to sto Izrael doslovce "cisti" palestinsko.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:39 05.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

Ajd ovako, moja baba Jevrejka iz Hrvatske, prezivela zahvaljujuci tome sto je pobegla u Srbiju. Tako da ja u vlastitom domu imam prezivele holokausta.

tvoja baba je tako prošla (sreća za nju) dok su mnoge babe, beograđanke i iz ostalih gradova srbije završile u gestapou, potkazane od svojih komšija.
ne zaboravi da su jevreji "očišćeni" u srbiji expresno.
arhiv srbije čuva sve podatke o tom periodu.

malo je zemalja u evropi koji nisu dali "svoje" jevreje.
u knjizi hane arent "ajhman u jerusalimu" to se prilično precizno navodi: dansak, švedska, bugarska...
nema više...
ostali su se utrkivali.
srbija među prvima...
lično sam čula predraga ejdusa kad je pričao da su mu babu i dedu ugušili u pokretnom krematorijumu, takozvanim dušegupkama.
prijavile ih komšije.
dunjica dunjica 12:33 05.01.2009

Re: Neko mora napraviti prvi korak

u pokretnom krematorijumu, takozvanim dušegupkama.


Treba čitati Davida Albaharija "Gec i Majer", tamo puno piše.
Covek u belom Covek u belom 00:50 02.01.2009

Nije svima Nova Godina...

Konacno bar neko nesto da napise. Jasmina hvala za tekst.
debora debora 13:06 02.01.2009

Iz Tel Aviva

Da i ja kazem, osecam se prozvanom...

Pored mobilizacije, priprema za ratno stanje u gradu, i naravno vesti koje se stalno vrte na TV-u, osecam se sada u Tel Avivu kao u Beogradu za vreme bombardovanja, zapravo pred bombardovanje, kada su me roditelji ubedjivali da "nece oni nas...". Dosla sam u Tel Aviv pre godinu i nesto malo dana, jos idem na kurs jezika i u "skolici" je sve "sasvim normalno". Na casu se obradjuju clanci iz novina (koliko Izraelaca i Palestinaca je povredjeno, kako ljudi u okolini Gaze zive, koliko ljudi je dobilo otkaze...), a nastavnica nam je na kraju nedelje pozelela "Shabat salom, bez bombi i sirena".

Naravno da su svi zabrinuti i pitaju se kada ce neki zaludjeni Arapin ili Palestinac da se samoubije u centru grada i ubije desetine Izraelaca. To znaci da je "zabranjeno" ici na pijacu, u guzve u klubovima i kafeima, u prepune autobuse...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:09 02.01.2009

Re: Iz Tel Aviva

debora
Da i ja kazem, osecam se prozvanom... Pored mobilizacije, priprema za ratno stanje u gradu, i naravno vesti koje se stalno vrte na TV-u, osecam se sada u Tel Avivu kao u Beogradu za vreme bombardovanja, zapravo pred bombardovanje, kada su me roditelji ubedjivali da "nece oni nas...". Dosla sam u Tel Aviv pre godinu i nesto malo dana, jos idem na kurs jezika i u "skolici" je sve "sasvim normalno". Na casu se obradjuju clanci iz novina (koliko Izraelaca i Palestinaca je povredjeno, kako ljudi u okolini Gaze zive, koliko ljudi je dobilo otkaze...), a nastavnica nam je na kraju nedelje pozelela "Shabat salom, bez bombi i sirena". Naravno da su svi zabrinuti i pitaju se kada ce neki zaludjeni Arapin ili Palestinac da se samoubije u centru grada i ubije desetine Izraelaca. To znaci da je "zabranjeno" ici na pijacu, u guzve u klubovima i kafeima, u prepune autobuse...



debora, ne preterujte... nije još tako drastično stanje, ne podležite uticaju koji stvaraju mediji i pojačano prisustvo policije na ulicama.

pozdrav iz obližnje Jafe...
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:47 02.01.2009

Re: Iz Tel Aviva

Naravno da su svi zabrinuti i pitaju se kada ce neki zaludjeni Arapin ili Palestinac da se samoubije u centru grada i ubije desetine Izraelaca. To znaci da je "zabranjeno" ici na pijacu, u guzve u klubovima i kafeima, u prepune autobuse...

normalno da su svi zabrinuti.
ne samo zabrinuti (to je blaga reč), isprepadani.
ko ne bi bio ako nemaš pojma da li ćeš osvanuti živ ili ranjen ili...
ja to razumem.

ali da li na časovima ''pored odjeka i reagovanja'' pričaju koliko je civila (žena, dece, starijih ljudi ubijeno i ranjeno za vreme ovih napada s kopna, mora, vazduha? il se te teme ne obrađuju.
ne priča se u skolici o uzrocima?
samo o posledicama?

nisu te roditelji ubeđivali "da neće oni nas", ubeđivale su i njih novine koje je "pisao" milošević.

p.s. želim da se ništa od toga ne dogodi ni tebi ni bilo kom u tel avivu.
želim da prestane ubijanje.
želim da počnu pregovori.
želim mir i izraelcima i palestincima.
i da i jedni i drugi paze za koga glasaju.
odgovornost snose i građani, jer oni biriju tu vlast (neko reče da je demokratska u izraelu
i da je izabrana na izborim)
so what?
koliko je puta milošević izabran na "demokratskim višestraničkim izborime"?
aquariusoptimist aquariusoptimist 19:41 02.01.2009

Re: Iz Tel Aviva

debora
Da i ja kazem, osecam se prozvanom... Pored mobilizacije, priprema za ratno stanje u gradu, i naravno vesti koje se stalno vrte na TV-u, osecam se sada u Tel Avivu kao u Beogradu za vreme bombardovanja, zapravo pred bombardovanje, kada su me roditelji ubedjivali da "nece oni nas...". Dosla sam u Tel Aviv pre godinu i nesto malo dana, jos idem na kurs jezika i u "skolici" je sve "sasvim normalno". Na casu se obradjuju clanci iz novina (koliko Izraelaca i Palestinaca je povredjeno, kako ljudi u okolini Gaze zive, koliko ljudi je dobilo otkaze...), a nastavnica nam je na kraju nedelje pozelela "Shabat salom, bez bombi i sirena". Naravno da su svi zabrinuti i pitaju se kada ce neki zaludjeni Arapin ili Palestinac da se samoubije u centru grada i ubije desetine Izraelaca. To znaci da je "zabranjeno" ici na pijacu, u guzve u klubovima i kafeima, u prepune autobuse...


U Izraelu postoji jak antiratni pokret.
Samo nemaju prilike da se pojave u medijima.
Tine i Radojka Tine i Radojka 22:55 02.01.2009

a ja sam želeo samo jedno

samoza priju io
stale goste

idemo

želeo sam da mi rodiš sina
i da likom on liči na mene
tu si želju ispunila meni
to sam hteo od voljene žene


dunjica dunjica 01:12 03.01.2009

Re: Iz Tel Aviva

U Izraelu postoji jak antiratni pokret.
Samo nemaju prilike da se pojave u medijima.


Gush-Shalom - Mirovni blok, je grupa izraelskih mirovnih aktivista (mnogima vjerojatno poznat književnik i publicista Ury Avnery) koja se već godinama zalaže za okončanje okupacije i pravedni mir na temelju zajedničkog života u jednoj ili dvije odvojene države (Izrael i Palestina).

Zadnji objavljeni proglas u izraelskom dnevniku Ha'aretz:
Tuesday 30/12/08
CEASE FIRE NOW!

ad in Ha'aretz

This war is inhuman, unnecessary and harmful. Nothing good for Israel will come out of it!

The killing of hundreds of Palestinians and the destruction of the infrastructure of life in the Gaza Strip are abominable acts. Those who hope to reap electoral profits from them are greatly mistaken.

A ground invasion will cause even greater harm, destroy what is left in Gaza and cause many casualties – Israelis and Palestinians, soldiers and civilians.

If, after hard battles, the Israeli army will succeed in conquering the ruins of Gaza, the result will be, at most, to drive Hamas underground and to increase their influence both in the Gaza Strip and in the West Bank.

The attack, which has already deepened the hatred, will

AROUSE the entire civilized world against us,

RAISE all over the region a new generation that will hate the State of Israel even more,

INCREASE the impact of Hamas,

UNDERMINE even more the position of peace-seeking Palestinians,

PREVENT Palestinian unity, without which there can be no peace.

On behalf of thousands of Israelis who have demonstrated in the streets of Tel-Aviv within hours after the start of the war, we demand:

* To stop at once the attack on Gaza!
* To propose - and to maintain - a cease-fire that will include the end off all violent actions by both sides, a real opening of the border crossings and the termination of the blockade against the population of the Gaza Strip.
* To start a dialogue with Hamas. Hamas is an integral part of Palestinian society and the Palestinian political system. Without their participation, all negotiations and agreements are meaningless.

[signed] Gush Shalom





Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:09 03.01.2009

Re: Iz Tel Aviva

Exitus Letalis
ja to razumem. ali da li na časovima ''pored odjeka i reagovanja'' pričaju koliko je civila (žena, dece, starijih ljudi ubijeno i ranjeno za vreme ovih napada s kopna, mora, vazduha? il se te teme ne obrađuju.ne priča se u skolici o uzrocima?
samo o posledicama?

p.s. želim da se ništa od toga ne dogodi ni tebi ni bilo kom u tel avivu.želim da prestane ubijanje.želim da počnu pregovori.želim mir i izraelcima i palestincima.i da i jedni i drugi paze za koga glasaju.odgovornost snose i građani, jer oni biriju tu vlast (neko reče da je demokratska u izraelu i da je izabrana na izborim) so what? koliko je puta milošević izabran na "demokratskim višestraničkim izborime"?


ne govori se o tome, društvo je masivno ubeđeno da tako mora biti. praktično ne postoji nikakva opozicija.

zbog ps-a se vredi osvrnuti na ono što govorite jer ste iskreno protiv nesreće, za razliku od pojedinih antisemita koji su verovatno jedva dočekali palestinsku nesreću da zapevaju s vama u horu. to je vaša stigma (antisemitski pjev), kao što je stigma naše države ratni zločin u ovom trenutku.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:51 03.01.2009

Re: Iz Tel Aviva

zbog ps-a se vredi osvrnuti na ono što govorite jer ste iskreno protiv nesreće, za razliku od pojedinih antisemita koji su verovatno jedva dočekali palestinsku nesreću da zapevaju s vama u horu. to je vaša stigma (antisemitski pjev), kao što je stigma naše države ratni zločin u ovom trenutku.

malo toplo, malo hladno.
ok. to je tvoj stav.

ja ovde ne vidim nijednog antisemitu.
samo ljude koji kritikuju (ne)demokratski ražim u izraelu i pokolj koji danima sprovode.
ti mora da si bio mali 82.
šta je arijel šaron radio u u izbegličkim kampovima sabre i šatile, kada je ubijeno oko 3. 000 civila?

nemoj kolektivno da amnestiraš izrael.
i nemoj kolektivno sve koji ovde kažu da je izrael agresor da nazivaš antisemitima.

isti sistem je koristila jenea kada je poravnala vukovar. da je uspelo, ne bi stali. išli bi do šešeljevih
granica.

isto objašnjenje je koristio karadžić gađajući sa pala (treba li reći oružjem jenea) teškim oružjem 44
meseca sarajevno - da unište neke tamo ekstremiste, pa pobiše oko 12 hiljada ljudi.
da li su oni koji to kažu antisrbi? il ukazuju na zločine srba?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:36 03.01.2009

Re: Iz Tel Aviva

Exitus Letalis
ti mora da si bio mali 82. šta je arijel šaron radio u u izbegličkim kampovima sabre i šatile, kada je ubijeno oko 3. 000 civila? nemoj kolektivno da amnestiraš izrael. i nemoj kolektivno sve koji ovde kažu da je izrael agresor da nazivaš antisemitima.

isti sistem je koristila jenea kada je poravnala vukovar. da je uspelo, ne bi stali. išli bi do šešeljevih granica.isto objašnjenje je koristio karadžić gađajući sa pala (treba li reći oružjem jenea) teškim oružjem 44 meseca sarajevno - da unište neke tamo ekstremiste, pa pobiše oko 12 hiljada ljudi. da li su oni koji to kažu antisrbi? il ukazuju na zločine srba?


bio sam na pragu osnovne ali sam posle čitao da je učestvovao u zločinu, da je izašlo 400 000 (nikada ih više nije izašlo toliko, ako izuzmemo Rabinovu komemoraciju) građana na trg u telavivu, tražilo njegovu smenu, da mu je zabranjeno da se bavi politikom na visokom nivou i da nosi državne funkcije, da ga je amnestirao njegov učenik netanijahu 1996. (godinu nakon Rabinove smrti), da je napravio konspiraciju da skine levicu s vlasti i isprovocira oružani konflikt sa arafatom, i da je doživeo ono što su mu mnogi želeli - da umire polako i u strašnim mukama i da se priseća svakog pojedinog truna patnje koju je drugima prouzokovao...

slažem se sa Vama da je opozicija, Levica, u jadnom stanju, međutim u dobrom delu Vaših osuda Vas ne podržavam. ako preformulišete, eventualno.
Exitus Letalis Exitus Letalis 18:45 03.01.2009

Re: Iz Tel Aviva

bio sam na pragu osnovne ali sam posle čitao da je učestvovao u zločinu, da je izašlo 400 000 (nikada ih više nije izašlo toliko, ako izuzmemo Rabinovu komemoraciju) građana na trg u telavivu, tražilo njegovu smenu, da mu je zabranjeno da se bavi politikom na visokom nivou i da nosi državne funkcije, da ga je amnestirao njegov učenik netanijahu 1996.

ko kod nas. rehabilitovali miloševićevu politiku.
sve ministar do ministra iz sps-a, sve funkcioner do funkcionera.
ko je njih rehabiltovao?
želja za lovom i vlašću?
il iste želje nekad samo nisu imali priliku?
saće sve da površe što nije milošević.
međutim u dobrom delu Vaših osuda Vas ne podržavam. ako preformulišete, eventualno.

nemam nameru.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:36 03.01.2009

Re: Iz Tel Aviva

Exitus Letalis
ko kod nas. rehabilitovali miloševićevu politiku. sve ministar do ministra iz sps-a, sve funkcioner do funkcionera. ko je njih rehabiltovao? želja za lovom i vlašću? il iste želje nekad samo nisu imali priliku? saće sve da površe što nije milošević.


ne znam odgovore na pitanja ko je stajao iza konspiracije atentata na mirovni proces sredinom i u drugoj polovini 90-ih, ali ako se posmatra po posledicama, očigledno je da se radi o konzervativno-krupnokapitalističkim krugovima... nisam školovan politikolog pa da mogu pouzdano i precizno da odgovorim na ova pitanja.

nećete da preformulišete, ne morate, vaš problem.
ivana23 ivana23 16:03 02.01.2009

ТЕЛ АВИВ, ГАЗА

15:24
СТОТИНЕ СТРАНИХ ДРЖАВЉАНА ОТИШЛО ИЗ ГАЗЕ

ТЕЛ АВИВ, ГАЗА – Око 300 Палестинаца, који имају стране пасоше изашло је данас из појас Газе, преко граничног прелаза Ерез с Израелом, што посматрачи прилика тумаче као знак да се приближава копнена офанзива, након седмодневних израелских ваздушних удара на то палестинске подручје.

Из Газе су отишле углавном странкиње, родом из САД, Русије, Турске и Казахстана, удате за Палестинце, и њихова деца.

Израел у међувремену наставља бомбардовање циљева Хамаса, упркос међународном прутиску да се насиље обе стране оконча и протестима на Западној обали и широм света.

Израелски војни авиони и хеликоптери гађали су десетине мета радикалног исламистичког Хамаса који контролише Газу, укључујући и кућу активисте организације Мохамеда Матука. Представници израелске армије су рекли да је његова кућа коришћена као складиште и радионица оружја и да је испод био тунел за кријумчарење.

У данашњим нападима погинуло је и троје деце из те породице, док су се играла напољу.

УН су јуче саопштиле да је међу више од 400 погинулих Палестинаца најмање 25 одсто цивила, а број рањених је премасисо 2000. На израелској страни од прошле суботе у осветничком палестинском ракетирању погинуло је четворо Израелаца.

Хамас је запретио да ће одговорити на ваздушне ударе и самоубилачким бомбашким акцијама у Израелу и другим нападима на ционистичке циљеве, како је речено.

У међувремену, палестински екстремисти настављају да ракетирају југ Израела новим пројектилима све већег домета, а та земља тврди да је сада више од 800.000 житеља под претњом.

Уз границу с појасом Газе су тенкови и оклопна возила, која чекају на наредбу да крену, а како се ракетирање преко израелске границе не зауставља све су већи изгледи да почне офанзива на копну.

Она ће, како се очекује, имати бројне жртве.

Агенције за помоћ тешко успевају да помогну стотинама хиљада палестинских избеглица које од њих зависе. Испорука помоћи и подела хране за више од 750.000 хиљада људи на територији где живи 1,5 милиона људи, била је отежана и пре почетка офанзиве због израелске блокаде.

Сада је ситуација још погоршана због чешћих несташица воде и струје, а недостају лекови и лекари да помогну рањенима у претрпаним болницама.


Танјуг
ivana23 ivana23 21:08 03.01.2009

Svi mediji javljaju!

Izrael počeo kopnenu operaciju

3. januar 2009. | 20:37 | Izvor: B92, Beta, Tanjug

Gaza, Kairo, Jerusalim -- Izraelska kopnena vojska ulazi u pojas Gaze, saopštili su večeras izraelski vojni zvaničnici i dodali da je kopnena operacija počela, javljaju strane agencije.

+ BBC, CNN i ostali...

Exitus Letalis Exitus Letalis 23:02 03.01.2009

Re: Svi mediji javljaju!

ivana23
Izrael počeo kopnenu operaciju

3. januar 2009. | 20:37 | Izvor: B92, Beta, Tanjug

Gaza, Kairo, Jerusalim -- Izraelska kopnena vojska ulazi u pojas Gaze, saopštili su večeras izraelski vojni zvaničnici i dodali da je kopnena operacija počela, javljaju strane agencije.

+ BBC, CNN i ostali...


Breaking news

Isralel forces start incursion in Gaza Strip
Israel military chief says: This won't be a school outing''
Israel military chief says: Incursion will take many days.
Israel ground forces move into Gaza.
Palestinian child is the first victem of ground ofansive.
IDE goal to take over areas where rockets launched.
Isralel says this will not be a short operation.
Artilery and macshinegun fire heard as troops move in.

mayo1 mayo1 00:08 04.01.2009

Re: Svi mediji javljaju!

To je logičan korak.
Jasno da se iz zraka i bombardiranjem ne mogu (potpuno) uništiti Hamasovi lanseri raketa i općenito vojna infrastruktura, a s obzirom da Hamas ispaljuje projektile iz gusto naseljenih mjesta, neizbježna su velika razaranja i civilne žrtve - što naravno izaziva medijsku reakciju.
S druge strane, takvo vojno djelovanje je manje riskantno za izraelsku vojsku i svodi njihove vojne žrtve na minimum.

Izrael mora nešto konkretno učiniti što prije, jer ratno stanje status quo vuče na mlin Hamasa.

Naime, dok je trajao mir i blokada Hamasa (Gaze), profitirao je Abbas i Fatah - suživot sa Izraelom se pokazao moguć i Abbasova miroljubiva retorika i suradnja su donosili rezultate. I automatski diskreditirali Hamas i njegovu isključivu politiku. Što je mir duže trajao, to su se pokazivale razlike u kvaliteti života ljudi na područjima koje kontrolira Hamas i onog kojeg kontrolira Fatah.
Prvi su bili u totalnoj "banani", dok su drugi živjeli "normalno" - za one uvjete.

Da bi pokazao da nema mira sa Izraelom, Hamas je prekinio primirje i počeo raketne napade koji su rezultirali izraelskim vojnim odgovorom. Što je dovelo do žrtava na palestinskoj strani, okrenulo bijes na Izrael i automatski Hamas kao jedinog pravog borca za palestinsku stvar.
Ovakvo stanje koje je bilo do sada - zračni napadi, na duže staze idu u korist Hamasa. Okreću javno mnijenje protiv Izraela (ubijaju djecu), ne mogu spriječiti raketne napade na Izrael, a s druge strane dovode Fatah u položaj "izdajnika" - dok Izraelci ubijaju palestinsku djecu, Fatah s njima surađuje!
Ne treba zaboraviti da ni Fatahovci ne ljube Izraelce i da Abbasu nije lako ni u normalnim uvjetima držati mlade Fatahove lavove pod kontrolom, a ne u ovim uvjetima.

Izraelu zato ni ne preostaje ništa drugo nego da uđe u Gazu i "pješke" uništi Hamas.
To će naravno izazvati velike žrtve i na izraelskoj strani, a u pješadijskim borbama i velika razaranja.
Koliko je Izrael u mogućnosti i da li je sposoban doista uništiti Hamas "na tlu" i protjerati ga iz Gaze, vrijeme će pokazati.
Sve osim jasne izraelske pobjede, ako se izraelska vojska eventualno povuče iz Gaze sa nekakvim polovičnim uspjehom, značit će veliku Hamasovu pobjedu, njegovo dalje jačanje i još teže napade na Izrael.
Mislim da su Izraelci toga svjesni i da će ići do kraja, bez obzira na žrtve (svoje i palestinske) i bez obzira na svjetsko javno mnijenje.

Postoji još jedan problem - tko će vladati u Gazi, ako Izrael protjera Hamas?
Logično, Abbas i Fatah, ali to neće ići lako, jer bi to značilo da su došli na vlast na izraelskim tenkovima, na onima koji su ubijali palestinsku djecu...

Stvari su vrlo komplicirane i zapetljane.
Nema jednostavnih i jednostranih rješenja.

Ispričavam se zbog plahte.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:51 04.01.2009

Re: Svi mediji javljaju!

Stvari su vrlo komplicirane i zapetljane.
Nema jednostavnih i jednostranih rješenja.

hamas tells to israel: gaza will be your cementery.
pa da li je to cilj?
da gaza bude bilo čije groblje.
sumnjam.
posle ovog, a kraj ce biti kad-tad, situacija ce biti jos gora, godinama...
na duge staze svi gube...
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:23 04.01.2009

Re: Svi mediji javljaju!

Ispričavam se zbog plahte.


Imalo se sta procitati u toj "plahti" ...vredelo je
Zakljucak je mozda : na sceni je klasicna spirala nasilja
ko starda: Palestinci. ko ubuja: Izrael
Sta uraditi: odmah zaustaviti ubijanje, pa traziti resenje...a ono ce ipak biti takvo da Palestinci moraju imati drzavu koja nece zavisiti od dobre volje Izraela.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:45 04.01.2009

Re: Svi mediji javljaju!

hoochie coochie man
..a ono ce ipak biti takvo da Palestinci moraju imati drzavu koja nece zavisiti od dobre volje Izraela.


hoće onda hamas prestati sa napadima? mislim da potcenjuješ spremnost i mogućnosti IL-a da utiče na razvoj događaja. ne zaboravi da smo mi ipak anglo-američki eksperiment-država.

dok Izraelci ubijaju palestinsku djecu, Fatah s njima surađuje!


sličnim argumentom se ućutkuje i opozicija u IL-u - dok naša deca ginu u rovovima u Gazi, vi želite da hamas umaršira u Telaviv.

inače, mislim da je hamas presrećan zbog kopnene ofanzive i da konačno dobijaju priliku "na jedan" da se obračunaju sa neprijateljima (ne mogu da se ne setim kako su svi priželjkivali da amerikanci uđu kopnenom u srbiju pa da ih se dofati srpska kooka&moteeka, ali sloba čkeps pred'o fajt <_< ) . ako je rat u libanu bio izraelski vijetnam, ovo će nam biti iskustvo koje ameri imaju u iraku.
mayo1 mayo1 10:42 04.01.2009

Re: Svi mediji javljaju!

hoochie coochie man:
Sta uraditi: odmah zaustaviti ubijanje, pa traziti resenje...a ono ce ipak biti takvo da Palestinci moraju imati drzavu koja nece zavisiti od dobre volje Izraela.

Naravno, ali...ali...
U ovaj lonac treba dodati još najvažnije sastojke: različite i suprotstavljene arapske države i režime, koji svi imaju svoje interese i svoje "favorite" u palestinskim frakcijama i kao najvažniji faktor [ne]stabilnosti - Iran.
Hamas je u velikoj mjeri "glasnogovornik" Irana.

U cijeloj priči Palestinci i njihova država su najmanje bitan faktor.
Najsmješnije u svemu je da su Amerikanci trenutno najveći zagovaratelji palestinske države.

Koliko tu ima različitih interesa pokazuje mirovanje Hezbollaha, ali da opet ne pišem plahte.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:59 04.01.2009

Re: Svi mediji javljaju!

hoochie coochie man
..a ono ce ipak biti takvo da Palestinci moraju imati drzavu koja nece zavisiti od dobre volje Izraela.



hoće onda hamas prestati sa napadima? mislim da potcenjuješ spremnost i mogućnosti IL-a da utiče na razvoj događaja. ne zaboravi da smo mi ipak anglo-američki eksperiment-država.


Naravno da nemam iluzija da hoce. Sta je hamas, se zna i vec je ovde dosta puta receno. Teroristicka organizacija i tacka. I ne zagovaram tezu da je Izrael po sebi "ratna masina" kojoj je rat jedini cilj i smisao postojanja. Ali, slozices se da nacin izraelske borbe protiv hamasa pre doprinosi jacanju nego slabljenju podrske hamasu medju palestincima, da ta borba protiv hamasa za posledici ima ogromne zrtve medju civilima i da ostavlja mesta sumnji da iza te borbe zapravo stoji nesto drugo.

Sa tvojim verovanjem da je Hamasu dobrodosla kopnena ofanziva se slazem, ali ne verujem da je iko od njih uveren da mogu da se "konacno obracunaju" tj da postignu svoj konacni cilj, unistenje Izraela. Bar sto se vodja tice. Iskorisceni fanatici mozda i jesu. Pre ce biti da je to u smislu onoga sto je mayo napisao u "plahti" a to je otprilike "jesmo li vam govorili, eto vidite da smo mi u pravu a ne fatah" sto opet ide u prilog misljenju da ovakvo ponasanje Izraela ne resava problem a donosi ogromne zrtve.

Nesporno je da je ovaj sukob suvise komplikovan da bi postojalo jednostavno resenje, ali da Palestinci treba da imaju drzavu-treba, da Izrael ubija civile-ubija, da su hamasovci teroristi-jesu.
mayo1 mayo1 19:05 05.01.2009

Re: Svi mediji javljaju!

hoochie coochie man:
Nesporno je da je ovaj sukob suvise komplikovan da bi postojalo jednostavno resenje, ali da Palestinci treba da imaju drzavu-treba, da Izrael ubija civile-ubija, da su hamasovci teroristi-jesu.
matityahu matityahu 10:09 06.01.2009

Re: Svi mediji javljaju!

Nesporno je da je ovaj sukob suvise komplikovan da bi postojalo jednostavno resenje, ali da Palestinci treba da imaju drzavu-treba, da Izrael ubija civile-ubija, da su hamasovci teroristi-jesu.

Djenka Djavo Djenka Djavo 16:05 05.01.2009

Indija vs Pakistan

Pa sad Izrael vs Gaza.

Kome odgovara totalni haos na istoku?

"Prokleta je Amerika i zlatooo sto sjaaaaaaaaaaaaa".

Sve te price o Hamasu i Fatahu i Muji i Hasi sto ne mogu da se sloze kako se obrezuje prase su uvreda za moju inteligenciju. Umesto novogodisnje cestitke za organizatore genocidnih igara na istoku citiracu jednog od velikana nase kinematografije kome je zadovoljstvo prekinuo kasalj osobe do njega: "E crko dabogda!"
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 19:43 05.01.2009

update

EU must hold Israel to its agreements

The Guardian, Monday 5 January 2009
Article history
Despite the EU's call for a ceasefire, the brutal Israeli bombing of Gaza continues (Reports, 3 January). Nonetheless, the EU is preparing to upgrade its existing agreement to give Israel even more privileged access to European institutions.

In December, the council of ministers voted to support this upgrade, ignoring the fact that Israel was in breach of an "essential element" of the earlier agreement. This required states to respect "human rights and democratic principles, which guides their internal and international policy and constitutes an essential element of this agreement". The proposed upgrade is even weaker and includes no obligations on Israel in respect of its illegal settlements, the illegal wall, and its repeated breaches of international human rights and international humanitarian law.

In view of the horrific events of the past days, we call on: 1) The UK government to revoke its support for any new agreements with Israel and for this to be communicated forthwith to the Czech presidency of the EU in advance of its meeting with the commission, and to the EU council of ministers 2) The European parliament to refuse to endorse any extension of existing agreements and to use its influence to prevent any upgrades of EU benefits to Israel until it abides by its international legal and humanitarian obligations.

Dr Daniele Albertazzi, Birmingham U
Ghassan Abu-Sitta
Dr Salah Abou-El-Fadl, Consultant Psychiatrist
Dr Arshin Adib-Moghaddam, SOAS
Navtej Singh Ahluwalia - Human Rights Lawyer
Professor Sultan Barakat, York U
Alexander Baker
Professor Mona Baker, Manchester Met U
Sylvia Baker
Daphna Baram
Chris Williams Barrister
Alastair Beaton, playwright
Hilary Belchak
Dr Susan Blackwell, Birmingham U
Lauren Booth, writer, Director Aloha Palestine
Tim Bowly
Professor Haim Bresheeth, UEL, film maker
Dr Patrick Boyd, medicine
Joan Burt
Andrea Becker
Professor Lawrence Bush, Lancaster U
Professor Oren Ben-Dor, Southampton U
Rt Hon Tony Benn
Melissa Benn, writer
*Sir Geoffrey Bindman, human rights lawyer
*Professor Bill Bowring, human rights lawyer, UCL
Victoria Brittain
Eileen E. Brown OBE
Richard Burden MP
Dr Chris Burns-Cox
Dr John Chalcraft LSE
Sylvia Cohen
Sarah Colborne Chair,PSC
Dr Neil Cooper, Bradford U
Jeremy Corbyn MP
Jean Carmichael
Mark Cazalet
Professor Stan Cohen, LSE
*Sir Iain Chalmers, medicine
Rebecca Chapman barrister
Professor Christine Chinkin International Law LSE
*Caryl Churchill playwright
Professor Greville Corbett, Surrey U
Magda Cross
Dr Paul Cobley, London MetropolitanU
Judith Collin
Julia Cutmore
Professor Tony Davies
Khaleel Desai, lawyer
*Professor the Lord Meghnad Desai, LSE
*Jenny Diski, writer
Professor Elizabeth Ettorre, Liverpool U
Mark Elf, JSF
Dr Sam Edwards
Stephen Ford
Roy George
Dr. Eileen Gergis
Arthur Goodman
*Prof Sir John Goody, Cambridge U anthropologist
Professor Penny Green Law King's Coll London
Jean Grudgings
Dr Ramez Ghazoul
*Blinne Ni Ghralaigh, barrister
Paul Gordon, psychotherapist
Professor John Gledhill
Ann Girling
Professor Mohamed El-Gomati, York U
Abe Hayeem, architect, Chair APJP
Lee Hall playwright
Kate Harrison. Solicitor
David Harries, social worker
Professor Kamel Hawwash, Birmingham U
Peter Herbert, barrister, Chair Society of Black Lawyers
*John Hilary, Director War on Want
Mike Hodges (film maker)*
Professor Ted Honderich, University College London
Keith Hammond
*Jeremy Hardy comedian
Galit Hess
George Hill
Richard Hudson, UCL
Betty Hunter Secretary PSC
Jocelyn Hurndall (mother of Tom Hurndall, killed after being shot in the head in Gaza on 11 April 2003)
Sue Ingham
Dan Judelson, Secretary, EJJP
Dr Paula James, Open U
*Professor Steve Jones, University College London
*Dr Charles Jencks, architectural critic
Professor David Johnston, Queens University
Zina Jardaneh
Jane Jewell, founder, 14 Friends of Palestine
Professor Adah Kay
David Jones
Professor Ken Jones, Keele
Rosemary Jones
*Stephen Kamlish QC
Helen Kay
Dr Laleh Khalili, SOAS
Dr Paul Kelemen, Manchester U
Professor Richard Keeble, Lincoln U
*Salma Karmi-Ayyoub, barrister
Richard Kuper, JFJP
Dr Ghada Karmi, writer
Helen Kimble
*Michael Kustow, writer
David Lepper MP
Roger Lloyd Pack
*Rt Rev Michael Langrish, Bishop of Exeter
Dr Stephen Leah
Sonja Linden, playwright
Professor Yosefa Loshitzky
Dr Michael Loughlin
Dr Caroline Lucas MEP
*Daniel Machover Solicitor, Chair Lawyers for Palestinian Human Rights
Professor Moshe Machover, LSE
Deborah Maccoby, ICAHD
Jehane Markham
Sonia Markham, counseller
Mike Marqusee, writer
Dr Su Metcalfe, Cambridge U
*Baroness Sue Miller, lib-dem spokesman on home affairs
Moira McDowall
Tom McVitie
Dr Michael Marten, Stirling U
Emeritus Professor Stanley Mitchell
Professor Marjory Mayo, Goldmiths U
*Mary Midgley, philosopher and writer
Annie Mitchell Clinical Psychologist, Plymouth U
Peter Quentin Morgan
Piers Mostyn, barrister
Kaveh Moussavi, Oxford U
Professor Martha Mundy, LSE
Rob Murthwaite, lecturer in law
Ali Nasralla
Ann Nazareth
Mary Nazzal-Batayneh
Diana Neslen
Ephraim Nimni, Queens U Belfast
Ken O'Keefe, Aloha Palestine
Declan Owens, Haldane Society
*Susie Orbach, psychotherapist
Professor David Pegg, York U
Professor Renos Papadopoulos, Essex U
John Page
Gail Parfitt -Women for peace
Sarah Perrigo Bradford U
Dr Terry Phillips
Liz Philipson, conflict analyst
Margo Picken
John Pilger, writer
Veronica Planton
Polly Pollock
Peter Poore
Dr Janet Powney
Alison Prager, ICAHD
*Bath &Wells Bish is Rt Rev Peter Price
Patricia Price-Tomes
Annabelle Purdi
Professor Dee Reynolds, Manchester U
Ripon Ray
Dr Terry Robbins
Dr Brian Robinson
M. Robinson
Dr Paul Robinson, Psychiatrist
Ernest Rodker designer
Professor Margaret Rogers, Surrey U
*Emerita Professor Hilary Rose, Bradford U
*Professor Jacqueline Rose
Simon Rose
Emeritus Professor Steven Rose, Open U
Professor Barbara Rosenbaum, UCL
Professor Jonathan Rosenhead, LSE
*Leon Rosselson, musician
Profcssor Myriam Salama-Carr, Bradford U
Professor Donald Sassoon, Queen Mary, London
Colin Salmon, actor
Dr Gabriela Saldanha, Birmingham U
Professor Andrew Samuels, psychoanalyst
Sadat Sayeed, human rights barrister
Dr Amanda Sackur,London Metropolitan U
Sarah Scampton
*The Right Reverend Michael Scott-Joynt, Bishop of Winchester
Professor Richard Seaford, Exeter U
Professor Lynne Segal, Birkbeck Coll.
Professor David Seddon, UEA
Satish Sekar, writer
Professor Richard Sennett, LSE
Professor Avi Shlaim, Oxford U
Rt Hon. Clare Short MP
Professor David Slater, Loughborough U
Emeritus Professor Neil Smith UCL
*Roger Smith, director, Justice
*Ahdaf Soueif, writer
Hugh Southey, barrister
Dr Phyllis Starkey MP
Richard Stainton
*Mark Steel, comedian
Heather Stroud
Dr Derek Summerfield
Dr Marcelo Svirsky, Cardiff U
Professor Alan Thomas Swansea U
Rebecca Thorn musician
*Baroness Jenny Tonge
*Professor Peter Townsend, LSE
Professor Jules Townshend, Manchester Met U
Paul Troop human rights lawyer
Mandy Turner, Bradford U
Lisa Thorne, clinical psychologist
Leslie Thomas, barrister
Marc Vallee, photojournalist
Dr Charles Ward (medicine)
Greg Wilkinson
Dr Jeni Williams, Trinity College, Carmarthen
*Elizabeth Woodcraft, barrister
Dr David Worth
Professor Brian Wynne, Lancaster U
Dr Monica Wusteman, York U
Dr Gill Yudkin
Professor Nira Yuval-Davis, UEL
Roger van Zwanenburg, publisher
Internationals
Hans von Sponeck, Former UN Coordinator for Iraq
Luisa Morgantini Vice President of the European Parliament
Israelis
Dr Deulle Luski Aim, Tel Aviv U
Yafit Gamila Biso, Olive tree movement
Dr Uri Davis
Dr Rachel Giora
Neta Golan
Anat Matar, Tel-Aviv U
Rotem Mor
Rayna Moss
Dorothy Naor
Nurit Peled-Elhanan, Sakharov Prize 2001
Vlad Rivlin
Att. Lea Tsemel
Michael Warschawski
Dr David Wesley
Elana Wesley
Also 3 from Australia1 Austria2 Belgium2 Canada1 Croatia1 Denmark3 France4 Germany1 Ireland1 Italy2 Malta1 Sweden21 US (including Noam Chomsky) and 15 unidentified locations

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana