Globalna taraba

B92 RSS / 03.01.2009. u 03:39

Poštovani čitaoci, komentatori i blogeri,

B92, Veran Matić, Dejan Restak koji je napravio ovaj Blog, urednica Bloga (za čiji nick "Tajanstvena Urednica", je zaslužna Krugolina Borup - nick "urednica" je i tako zauzet) moderatori, medju kojima je i Supermod (uvek najstariji moderator po stažu, jer moderatori se s vremena na vreme menjaju i niko od njih ne radi po ceo dan svih 7 dana u nedelji, pa ga koriste svi moderatori i, eto demistifikacije - urednica bloga, kada nema moderatora), administrator koji je zadužen za Blog i svi iz veb tima koji povremeno doprinose - žele vam srećnu Novu godinu.

100_7055.jpg

 

B92 VIP blog je otvoren 2006-te godine, dakle, ušli smo u četvrtu godinu. Daleko smo od punoletstva, ali smo izašli iz pelena, iako nam se ponekad "omakne".

Blog s vremana na vreme boluje od raznih dečijih bolesti.

U ovim predprazničnim i prazničnim danima bilo je prekida, Blog je u više navrata radio usporeno ili nije radio uopšte.

Molimo vas da primite naše izvinjenje.

Odgoornost nećemo prebacivati na administratore/programere.

B92 snosi odgovornost što niste u svakom trenutku mogli da pristupite Blogu.

Izvinite.

Mnogi su se raspitivali za statističke podatke, pa će ovaj blog biti posvećen tome.

Na Blogu imamo 182 blogera/autora.

Neki su aktivniji, neki pišu redje, a nekolicina dugo nije pisala, što ne znači da neće (ostavili su otvorenu mogućnost da će pisati kad budu imali vremena ili inspiraciju i autorska opcija im nije ugašena). Preko 100 autora je na "novom blogu" (nakon upokojavanja Drupala) napisalo više od 10 blogova, a mnogi od njih i znatno više, odnosno pišu u kontinuitetu, neki u pravilnim intervalima, neki sporadično.

Na Blog se regisrovalo 16.346 korisnika, od kojih su polovina aktivni komentatori, a ostali nisu napisali ni jedan komentar, ali se manje-više redovno loguju i čitaju, što imamo mogućnost da vidimo.

U decembru 2008. godine na Blogu je napisano 31.200 komentara.

Više od toga, napisali ste samo u februaru 2008. godine, kada je bilo napisano 35.637 komentara.

U februaru mesecu 2008. godine postignut je rekord ne samo po broju poseta sajtu, nego i na svim interaktivnim stranama, pa i na blogu. Taj rekord u u prethodnoj godini nije nadmašen.

18. februara je otvoren Blog u kome smo vas o tome obavestili, ali rekord je potučen samo par dana kasnije.

22. februara 2008. godine, prema StatCounter-u na sajtu je otvoreno 2.905.242 stranica, na Blogu 172.810 od čega 44.934 Unique Visitors, a 32.380 First Time Visitors.

Tokom proleća posecenost Bloga je bila veća nego u istom periodu prethodne (2007. godine), a početak leta se poklopio sa otvarajem b92.fm-a i blogerima doneo mnoge neprijatnosti (promene shifri, nemogućnost logovanja ... ) jednom rečju - frku, a nekima i "apstinencionu krizu". Veb tim je, iako su mnogi bili opravdano nezadovoljni, radio na tome da reši sve probleme, pa, iako se to oteglo tokom letnjih meseci, problemi su uglavnom rešeni, a dobili smo i b92.fm na veliko zadovoljstvo korisnika koji upravo b92.fm koriste, ali i mnogih korisnika B92. VIP bloga.

Korisnicima Bloga se još jednom izvinjavamo zbog problema koje su imali, a čak i onima kojima je B92 VIP blog prioritet, b92. fm je bio "utočište" i omogućio komunikaciju kao kad je blog 15-og novembra 2008. "pao". Tada su sve interaktivne sekcije, uključujući komentare na vesti pomogle da se korisnci bloga okupe na b92.fm-u na profilu Gordane Čomić gordanac koji je postao nezvanično okupljalište korisnika Bloga u svim "kriznim situacijama".

Blog ima svoju statistiku ali se podaci odnose samo na registrovane korisnike. Ovde ćemo vam prezentovati nešto od toga, ali i nešto nešto od podataka koji su dostupni na sajtovima na kojima možemo da pratimo posećenost/čitanost koja se ne odnosi isključivo na registrovane korisnike:

Najaktivniji blogeri (po broju napisanih tekstova):

Srđan Mitrović 183


Jasmina Tesanovic 172


Drago Kovacevic 168


Jelena Milić 166


Queeria 130


Branislav Kovačević Cole 107


Черевићан 106


MilutinM 93


Jelica Greganović 91


Strongman 70

(* cifra označava broj objavljenih blogova)

Najkomentarisaniji tekst/blog


Born To Be A Šonjo
Unfuckable 2681


Histerija
Olga Medenica 2661


Žene Stene i Mamojebi
Unfuckable 1638


Izbori za nove blogere!
B92 1208


Onkaotakav o Sebikaotakvom
margos 1166


Vatra, meta, zabava...
margos 1148 + 1


Dani pozitivne energije
MilutinM 1055


Hi, my name is AlexDunja, I'm a blogoholic
Unfuckable 868


Fudbal i ja – edi-va!
Unfuckable 770


Kandidujem se
Strongman 759

* cifra se odnosi na broj objavljenih komentara

** Kuriozitet je da je na prvoplasiranom blogu po broju objavljenih komentara obrisan samo jedan komentar!

Na Blogu je bilo oprečnih mišljenja u vezi sa tim što smo uveli da se blogovi zaključavaju nakon sedam dana, a u vezi sa ovim, bilo je i objašnjenja ili stavova koje su iznosili korisnici Bloga.

Na ovaj korak smo se odlučili iz više razloga i oni koji su o tome diskutovali uglavnom su bili "na pravom tragu". Nemogućnost da moderatori prate komentare koje ste pisali na "kilometarskim" blogovima koji traju više meseci je bila presudna, ali je od uticaja bilo i to da se ne zadržavate na nekom blogu trajno, već da otkrijete i druge blogove i autore koji bi vas zainteresovali.

Kada pogledamo statistiku na osnovu čitanosti blogova od strane registrovanih korisnika bloga, imamo sledeći pregled:

Najčitaniji blogeri (ukupno):

Queeria

Jelena Milić

Drago Kovacevic

Srđan Mitrović

Jasmina Tesanovic

Strongman

Jelica Greganović

Branislav Kovačević Cole

Biljana Srbljanović

nsarski

* ovde je potrebno imati u vidu broj tekstova koje su autori objavili

Takođe, kada pogledamo statistiku o najčitanijim blogerima (prosek po tekstu) od strane registrovanih korisnika bloga, imamo sledeće podatke:

Najčitaniji blogeri (prosek po tekstu):


Biljana Srbljanović

Marko Vidojković

Strongman

Miloš Šaranović

Krugolina Borup

Ivan Marović

B92

Goran Marković

Bojana Maljević

Queeria

Sledeći podaci se odnose na najčitaniji tekst od strane registrovanih korisnika Bloga:

Najčitaniji tekst:

Uhapšen Radovan Karadžić
Ivan Marović


PLAYBOY bato
Strongman


dr Dabić, ili kako sam prestao da se brinem...
Milan M. Ćirković


Kurva
Strongman


Rat u Gruziji
Ivan Marović


ATENTAT NA DRŽAVU
Biljana Srbljanović


B92.fm, i - kaj sad?
gordanac


O kiklopima i drugim demonima
Miloš Šaranović


Kandidujem se
Strongman


Sonja sa slike
Dejan Tiago Stanković

Sledi podatak koji se odnosi na broj objavljenih komentara od strane korisnika Bloga:

Broj komentara:

Unfuckable 10667


Jelica Greganović 7883


margos 7777


ivana23 6910


angie 6908


AlexDunja 6063


nsarski 5914


 cherry 5401


Strongman 5052


JJ Beba 4764

Gore navedeni podaci se, kao sto je već rečeno odnose na statistiku registrovanih članova Bloga, od puštanja u rad "novog bloga" (prelaska sa Drupala na novi softver) - dakle obuhvataju period od juna 2007. do 1. januara 2008. godine.

Kad pogledamo statistiku koja prikazuje posećnenost i čitanost posetilaca Bloga od 01.01.2008. do 31.12.2008. godine, ukupno, uključujući neregistrovane, imamo sledece podatke:

Najposećeniji blogovi ukupno (sa kojih se ide na autora i njegove blogove):

Strongman

Biljana Srbljanović

Queeria

Jelica Greganovic

nsarski

Krulogina Borup

Dejan Stankovic

Jasmina Tesanovic

Jelena Milic

Srdjan Mitrovic

Najčitaniji blogovi pojedinačno

Najvažnija tekma Dače Ikodinovića, Srdjan Fuchs

Patike za Kosovo, Biljana Srbljanović

ATENTAT NA DRŽAVU, Biljana Srbljanović

Predsedniče, dosta skrivanja, Biljana Srbljanović

Uhapšen Radovan Karadžić, Ivan Marovic

Dolazi Mart, Biljana Srbljanović

Skandal: Čeda švaler, Queeria

Đinđićev zahtev za rešenje statusas kosova, Jelica Greganovic

Erotske priče, deo prvi, Vlasta

Zašto je sigurno da DS pravi vladu?, Nebojša Spaić

*****
Blogovi koje pišete ili na kojima učestvujete čitani su izmedju 5 i 25 puta više nego što prikazuje brojka koja označava koliko je blog pročitalo registrovanih članova bloga.
Broj objavljenih komentara na nekom blogu nije pokazatelj koliko je neki blog čitan.
Jedan od dobrih primera je blog "Hipotekarna kriza - ponuda, potražnja i regulacija" Saše Radulovića, objavljen 29. septembra 2008. godine, je sa svojih 62 komentara na četvrtom mestu po čitanosti u drugoj polovini 2008. godine (01.07.-31.12.2008.g.).

p.s. na vaša pitanja odgovaraćemo više od Avrama Goldmann-a, a manje od Strongman-a.



Komentari (219)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 13:35 03.01.2009

Srećna Nova godina

i svima vama na globalnoj tarabi. Moje želje su jednostavne: što veća čitanost bloga, što više dobrih tekstova
i kvalitetnih rasprava, da blog još više utiče i na ono što se događa u našoj svakodnevici.
dunja73 dunja73 13:53 03.01.2009

SRECNA NOVA

Hvala Vam za komunikaciju i uzivanje koje nam omogucujete .
vishnja92 vishnja92 14:01 03.01.2009

majko moja mila,

jesam li ono gore na spisku ja?

edit - nisam
Gore navedeni podaci se, kao sto je već rečeno odnose na statistiku registrovanih članova Bloga, od puštanja u rad "novog bloga" (prelaska sa Drupala na novi softver) - dakle obuhvataju period od juna 2007. do 1. januara 2008. godine.

molim da se ovo koriguje.
hvala unapred
dragoljub92 dragoljub92 14:18 03.01.2009

Re: majko moja mila,

vishnja92
jesam li ono gore na spisku ja?

aha
Supermod Supermod 16:57 03.01.2009

Re: majko moja mila,

vishnja92

jesam li ono gore na spisku ja? edit - nisam



molim da se ovo koriguje.hvala unapred


Opšte je poznato da vishnja ima "svog" (onog pravog) Supermoda, je l' tako? I ona veruje da je to ... shta god! Ali vishnja veruje u ljubav!
Ko smo mi/vi da joj rushimo iluzije?!

tajanstvena_urednice, po cenu da me dezintegrišete, otpustite ili šta god ... u praznničnom duhu, smatram da je potrebno ispraviti nesporazum!

A sad pucajte, ja i dalje držim čas(t) - nevinost na ovom Blogu neće biti ostavljena bez zaštite.

Sa štitom ili na njemu!

:p.s. zadnje vreme došlo, al' računam na one koji će imati razumevanja za








vishnja92 vishnja92 17:35 03.01.2009

Re: majko moja mila,

Supermod je svemoguc i veoma drag :)

hvala
omega68 omega68 18:14 03.01.2009

Re: majko moja mila,

Opšte je poznato da vishnja ima "svog" (onog pravog) Supermoda, je l' tako? I ona veruje da je to ... shta god! Ali vishnja veruje u ljubav!
Ko smo mi/vi da joj rushimo iluzije?!

tajanstvena_urednice, po cenu da me dezintegrišete, otpustite ili šta god ... u praznničnom duhu, smatram da je potrebno ispraviti nesporazum!

A sad pucajte, ja i dalje držim čas(t) - nevinost na ovom Blogu neće biti ostavljena bez zaštite.

Sa štitom ili na njemu!

:p.s. zadnje vreme došlo, al' računam na one koji će imati razumevanja za

Ovo je super.Dokazujete nam da ste kao i mi samo LJUDI (sa emoucijama)
Sve najbolje u životu i radu
tajanstvena_urednica tajanstvena_urednica 23:36 03.01.2009

Re: majko moja mila,

omega68


Ovo je super.Dokazujete nam da ste kao i mi samo LJUDI (sa emoucijama)
Sve najbolje u životu i radu



LJUDI nego šta (smo)?!
Hvala omega68!


Mene i moderatore ova demistifikacija će možda koštati, ali neka ide na moju dušu i konto - za Boga, kao agnostik, verujem da ako ga ima neće biti neblagonaklon, a konto mi je u minusu, pa sam u fazonu da ovozemaljske haračlije ne mogu da mi oduzmu ono što nemam. Pls. ne objašnjavajte mi ako sam u u zabludi, ali, ako se u ekonomiju razumete - pišite blogove o tome, makar i ovaj primer upotrebili!
omega68 omega68 12:35 04.01.2009

Re: majko moja mila,

ako se u ekonomiju razumete - pišite blogove o tome, makar i ovaj primer upotrebili!

Prvo:
Može i na TI....naši smo
Drugo:
Da se razumen u ekonomiju, sad bih zgrtao pare negde, a ne bih ovde čitao i pisao
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:43 03.01.2009

Нешто сасвим практично

Да не заборавим: мислим да не треба уводити не препоручујем коментар као додатну могућност корисницима Б92 блога. Ако пажљиво погледамо ранг листу најчитанијих блогова појединачно, њих 70% су политички, што је увек прилика за страсно испољавање навијачких страсти, док оно шта је написано и шта се коментарише оде у други план. Ти али и многи други текстови, ионако врло често „навијачки“ и „поборнички“, са могућношћу негативне препоруке постали би поприште још крвавијег окршаја: не само да већ можемо да похвалимо оно што нам се по природи наше личности допада, већ бисмо могли да оном другом мишљењу додатно нану нанину споменемо. Једном речју – настала би општа шорка. А у шорци се слабо чији глас чује и слуша.

Друга могућна последица не препоручи кликтаја била би увођење неке врсте аутоцензуре код коментатора и аутора („није ваљда да ме баш оволико људи не воли, шмрц, шмрц…“), што не верујем да би спречило стаменог друга Драгољуба у његовом рушилачком походу, али оне осетљивије душе, као што је танани друг Unfuckable, могле би осетити некакво устезање док типкају свој коментар.

И треће, никако најмање важно, јесте што је, чини ми се, теже побудити оно позитивно код учесника и читалаца, „ангажовати“ оно боље, одмереније и разложније у њима (ко не верује да је ово тачно, нек се само присети протеклих времена ;-), што свакој препоруци даје додатну тежину.

Поједини текстови су ионако довољно провокативни. Мислим да им не треба додавати прекомерну препоручи-не препоручи оштрину. Онда би и тај танки дијалог, који ипак колико-толико каткад настане, вероватно сасвим ишчезао.

П.С.
Е, сад, немам идеју колико би се овим повећала или смањила читаност блога, што је из предузетничке перспективе Б92 компаније можда од пресудне важности, и чиме свака одлука може бити коначно фаворизована.

dzudi dzudi 15:58 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Слажем се. Не додајем, не одузимам...

Срећна Нова 2009 и још више квалитетних и добрих текстова и коментара свима желим.
rimebibuli rimebibuli 16:07 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Друга могућна последица не препоручи кликтаја била би увођење неке врсте аутоцензуре код коментатора и аутора („није ваљда да ме баш оволико људи не воли, шмрц, шмрц…“), што не верујем да би спречило стаменог друга Драгољуба у његовом рушилачком походу, али оне осетљивије душе, као што је танани друг Unfuckable, могле би осетити некакво устезање док типкају свој коментар.


Verujem da se Unfuckable sa svojih 10.667 komentara/god. sasvim dobro snalazi, , jeste da je osetljiv, ali baš zato i mislim da bi mu značilo da zna da se mnogo više njih sa njim slaže nego što se ne slaže i da bi taj odnos (preporučujem/ne preporučujem) bio mnogo bolji kod njega nego isti takav odnos kod nekih drugih blogera..

Ja ipak volim da čujem onako kako jeste, ma koliko me to bolelo. Sa mnogim stvarima se slažem ili ne slažem, ali bih voleo i da znam da li sam tom prilikom u većini ili manjini. Tada bih već mogao da se zapitam da li i ja razmišljam na "pravi" način.

Svejedno, preporuka za komentar, jer mi odgovara da pročitam drugačije razmišljanje.
ivana23 ivana23 16:12 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

rimebibuli
Verujem da se Unfuckable sa svojih 10.667 komentara/god. sasvim dobro snalazi, , jeste da je osetljiv, ali baš zato i mislim da bi mu značilo da zna da se mnogo više njih sa njim slaže nego što se ne slaže i da bi taj odnos (preporučujem/ne preporučujem) bio mnogo bolji kod njega nego isti takav odnos kod nekih drugih blogera.Ja ipak volim da čujem onako kako jeste, ma koliko me to bolelo. Sa mnogim stvarima se slažem ili ne slažem, ali bih voleo i da znam da li sam tom prilikom u većini ili manjini. Tada bih već mogao da se zapitam da li i ja razmišljam na "pravi" način.Svejedno, preporuka za komentar, jer mi odgovara da pročitam drugačije razmišljanje.

Potpisujem.
margos margos 16:29 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Ja sam takođe jedna od zagovornica ''+/-'' preporuka i ne verujem da bi to dodatno uznemirilo emotivne i mimikriji sklone blogere.

Dugo se nisam javljala ukoliko ne bih imala nešto pozitivno da kažem na određenu temu, a onda vidim, ako se svi budemo sklonili u stranu, biće samo komentara tipa 'vojvodo/serdare', živećemo u zamisli 'al nam dobro ide...' i iznenaditi se kad krenu kritike.

Osim toga, klikom na dugmence, ja verujem da bi se smanjile svađe, jer ne bi svako objašnjavao iznova i iznova nešto što je već rečeno. Čini mi se da na info sajtu to dobro funkcioniše - tj. meni kao nekom ko tamo čita, a ne komentariše, znači to ''+/-'' .
mirelarado mirelarado 16:43 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Ja ipak volim da čujem onako kako jeste, ma koliko me to bolelo. Sa mnogim stvarima se slažem ili ne slažem, ali bih voleo i da znam da li sam tom prilikom u većini ili manjini. Tada bih već mogao da se zapitam da li i ja razmišljam na "pravi" način.


Drugim rečima, priklonio bi se većini? To se, obično, zove autocenzura.
ivana23 ivana23 16:47 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

mirelarado
Ja ipak volim da čujem onako kako jeste, ma koliko me to bolelo. Sa mnogim stvarima se slažem ili ne slažem, ali bih voleo i da znam da li sam tom prilikom u većini ili manjini. Tada bih već mogao da se zapitam da li i ja razmišljam na "pravi" način.
Drugim rečima, priklonio bi se većini? To se, obično, zove autocenzura.

Ili, preispitivanje stavova...!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:47 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

rimebibuli
Tada bih već mogao da se zapitam da li i ja razmišljam na "pravi" način.

Mало је пример који бих хтео изнети драстичан, али пошто се овде борим и за душу друга Unfuckableа, ипак ћу га навести:
Када су нацисти 1931. објавили памфлет насловљен 100 аутора против Ајнштајна, у којој се његова „јеврејска физика“ побијала речима и мишљењима многобројних „правоверних“ научника, Ајнштајн је на то лаконски узвратио: „Да су у праву, био би довољан и само један.“

Мислим, неки пут светли појмови истина, правда и „бити у праву“ нису ствар демократске већине или било каквог јавног изјашњавања.

Није реч о томе да сви живимо у песми „на блог-Земљи постоји једно царство…“, већ да смањимо радну температуру машине како би она могла да функционише.

Видим ја да бих надрљао да већ сада постоје +/- „препоруке“. Куд се јавих ;-)

dunjica dunjica 16:51 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

mirelarado
Ja ipak volim da čujem onako kako jeste, ma koliko me to bolelo. Sa mnogim stvarima se slažem ili ne slažem, ali bih voleo i da znam da li sam tom prilikom u većini ili manjini. Tada bih već mogao da se zapitam da li i ja razmišljam na "pravi" način.


Drugim rečima, priklonio bi se većini? To se, obično, zove autocenzura.


Većinsko mišljenje nije nikakva garancija da je "ispravno". Masa, kako to zastrašujuće zvuči...


mirelarado mirelarado 17:08 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Ili, preispitivanje stavova...!



Može i prestrojavanje u hodu. :))
Unfuckable Unfuckable 18:31 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Brajoviću, imaš piće...ma - galon - za ono "tanani"
LM, hajde samo nešto da definišemo : ne znam da li ste primetili da se na komentarima na vesti može neograničeno preporučivati - mada cijenim da bi se to moglo softverski udesiti da ne bude tako.

Osim toga, mislim da se svi sa nečim možemo složiti : negativne preporuke (kao ponekad i pozitivne što su) u početku bi mogle biti upućivane autorima a ne tekstovima, tako da matematika tipa "treba da se preispitam" malo pada u vodu - ljudi pišu ono što misle da treba i takvi su kakvi su, a negativna preporuka kod nas jako lako prerasta u "nanu naninu za ono onomad" - što je tako lepo formulisao PB - no matter kakav tekst zaista bio - ovde mislim na postove, dakle autorske tekstove, više nego na same komentare.
(obratiti pažnju na negativne preporuke na onoj linkovanoj vesti da je pukao blog, kao dokaz - dakle, ima nekih koje su toliko nelogične da nema drugog objašnjenja nego da su - lične)

Šta želim da kažem ? Emotivno je ovo mesto , nabijeno emocijama, dosta toga se ozbiljno i lično shvata, dosta ima kompeticije, dosta onog "kako on/ona može, a ja ne?" pristupa, dosta blogova koji se zaobilaze a da se ni ne otvore, ili se otvaraju tek nakon 48 sati.... ili se otvaraju neulogovani.
Mislite li da bi takve mimoišla negativna preporuka "na neviđeno" ? Ja mislim da ne bi.

Dakle, da poentiram, a da ne moram da pišem još 15 komentara i onda se opet nađem na Onoj listi :
- jesam za mogućnost davanja negativnih preporuka i za blog i za komentar
- mislim da one, bar u prvo vreme, neće pokazati realnu sliku ili poruku "menjaj stav" , nego bi pre mogle pokazati intrigantnost autora - dakle : ne bi ocenjivale tekst nego autora, čak sam ubeđen u to.
Neke će to demoralisati, a neke neće, raznijeh su struktura ljudi.
- shodno tome, ako se uvode, postaviti opciju za klik unutar teksta bloga i postaviti panel na naslovnu tipa "najviše negativno preporučivani u prvih 48sati" - dakle da koindicira sa "najčitanijima", a ne sa "najviše preporučivani" koji meri u 7 dana
Veoma brzo bi se moglo desiti da primetimo da su odjednom neki blogovi postali - najčitaniji, ali i poprilično negativno preporučivani.
Odgovor nam može dati prost uvid u temu samog bloga, ali - nekako cijenim - nećemo ga uvek naći tamo.

Takođe mislim - a to sam već dosta puta rekao : Potpalublje treba da ima svoj panel "najnoviji", pa makar neka krene sa 10 naslova
ivana23 ivana23 18:42 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Unfuckable

Mislim da bi za pocetak trebalo uvesti negativne preporuke samo za komentare.
Jednostavno, mnogi od nas koji bi izrazili svoj stav (negativni) prema nekom komentaru, ne radimo to jer nismo u stanju da se nosimo sa verbalnim prepucavanjima kojima posle nema kraja. Dijalog se svede na floskule i neargumentovane i pausalne ocene.
Milan Novković Milan Novković 19:00 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

jesam za mogućnost davanja negativnih preporuka i za blog i za komentar

!!?!

Meni je ideja besmislena. Uz mizerno poznavanje ženskog sveta još i imam privid da razumem "podršku" što dolazi sa njihove strane - instinkt za održanjem nalaže seču onogo što vide kao loše još u korenju, iako sumnjam da i žene veruju u bajku dobronamernosti nonštalantne i učestale kritike šireg spektra, al od braće po fizici i hemiji ... !? :)

Kao što racionalizacija svake prve gluposti ili besmislice iz neke nove kategorije otvara i novu kutiju tako će i ova.

Asimetrija naglašavanja dobrog i lošeg u ljudskoj komunikaciji ide uz ljudsku prirodu i prividna je - protiv teža joj asimetrija u emotivnoj reakcija onog koga hvalimo ili kritikujemo.

Tako, ja mislim i što kaže fraza u engleskom jeziku, ako nešto nije pokvareno možda je najbolje ne popravljati :)
Dr M Dr M 19:52 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Mislim da bi za pocetak trebalo uvesti negativne preporuke samo za komentare.
Jednostavno, mnogi od nas koji bi izrazili svoj stav (negativni) prema nekom komentaru, ne radimo to jer nismo u stanju da se nosimo sa verbalnim prepucavanjima kojima posle nema kraja. Dijalog se svede na floskule i neargumentovane i pausalne ocene.


Slazem se.

Ovo je, na neki nacin, pozornica.
Publika moze da tapse ili da vice "buuu", ne mora svako da odrzi ceo govor.
dunjica dunjica 19:55 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

ne mora svako da odrzi ceo govor


Ne vjerujem da će davanje neg preporuka smanjiti broj bespotrebnih govorancija (piskaranja).
ivana23 ivana23 19:59 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

dunjica
ne mora svako da odrzi ceo govor.
Ne vjerujem da će davanje neg preporuka smanjiti broj bespotrebnih govorancija (piskaranja).

Naravno, ali ce nama koji se uzdrzavamo od bespotrebnih govorancija (piskaranja), omoguciti da iskazemo svoj stav (negativnom preporukom).
margos margos 20:29 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Видим ја да бих надрљао да већ сада постоје +/- „препоруке“. Куд се јавих ;-)

Pa nisi nadrljao:) Šta da radim, na pola komentara bih stavila +++, a na jedan deo ''-''.... a sve u svemu, moram da piskaram.

Ja sam za negativne preporuke komentara iz istih razloga koje je navela Ivana, a ne vidim nikakav smisao negativnih ocena tekstova.

PS A ona tri plusa su zbog Ajnštajna.:)
rimebibuli rimebibuli 20:30 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Drugim rečima, priklonio bi se većini? To se, obično, zove autocenzura.


Ne bih mirelarado, ali bih želeo da znam koliko se moja razmišljanja razlikuju, ako je tako. Ima stvari koje mogu da promenim, a ima i onih koje ne mogu. Mogu da promenim one do kojih mi nije previše stalo, a nekome drugom jeste, tamo gde ne mogu, biće da mi je važno upravo suprotno stanovište. Upravo sam zato i ostavio navodnike na "pravi" način.

Mало је пример који ћу изнети драстичан, али пошто се овде борим и за душу друга Unfuckableа


Nisam želeo da ugrozim dušu Unfuckable-а, iz moje perspektive je ovo previše za poređenje. Slažem se sa „Да су у праву, био би довољан и само један“, ali ne mislim da bi +/- ocenjivanje kometara urušilo sistem koji ponekad pati od visoke "radne temperature". Čak naprotiv, mislim da bi količina energije koja se ovde generiše bila bolje usmerena, bez da znam kuda, tek ne bi se previše energije trošilo na lična objašnjavanja.

Osim toga, mislim da se svi sa nečim možemo složiti : negativne preporuke (kao ponekad i pozitivne što su) u početku bi mogle biti upućivane autorima a ne tekstovima


Ovde se slažem i mislim da nam je bliže da gledamo ko je napisao pre nego šta je napisao. Ipak, ja sam za to da probamo, možda se ipak ispostavi da grešimo.

Tako, ja mislim i što kaže fraza u engleskom jeziku, ako nešto nije pokvareno možda je najbolje ne popravljati :)


Još kad bi bili sigurni "da nešto nije pokvareno", mada bih ja ovo preformulisao u "da nešto ne može bolje". Pozdrav i za sve ljudske asimetrije, bez da idemo toliko daleko da je nešto dobro ili loše. Više želim da znam gde se ja nalazim u ovom svetu, da li stvari radim dobro ili loše je već normativna kategorija. Možda sam suviše naivan, ali zašto ovoliko brige oko +/- ocenjivanja komentara?
NNN NNN 21:29 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Ja sam takođe jedna od zagovornica ''+/-'' preporuka i ne verujem da bi to dodatno uznemirilo emotivne i mimikriji sklone blogere.

Dugo se nisam javljala ukoliko ne bih imala nešto pozitivno da kažem na određenu temu, a onda vidim, ako se svi budemo sklonili u stranu, biće samo komentara tipa 'vojvodo/serdare', živećemo u zamisli 'al nam dobro ide...' i iznenaditi se kad krenu kritike.

Osim toga, klikom na dugmence, ja verujem da bi se smanjile svađe, jer ne bi svako objašnjavao iznova i iznova nešto što je već rečeno. Čini mi se da na info sajtu to dobro funkcioniše - tj. meni kao nekom ko tamo čita, a ne komentariše, znači to ''+/-'' .
Ne moram isto da kucam
Milan Novković Milan Novković 22:08 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Još kad bi bili sigurni "da nešto nije pokvareno", mada bih ja ovo preformulisao u "da nešto ne može bolje".

Meni to nije isto :) Dobro ili dovoljno dobro može da bude i bolje, dok pokvareno nije dobro.

Ja mislim da su se maniri na blogu u poslednje vreme približili onima u četiri oka, isti ne mogu nikad da budu zbog odsustva očiju, lica, intonacije i gestikulacije, s obzirom na broj ljudi koji učestvuju u ne-zapaljivim diskusijama. Tu, tako, nema ništa pokvareno pa pokušaj agresivnijeg popravljanja može da donese veću kolateralnu štetu nego direktnu korist, da ne ponavljam Predragove argumente.

Pa onda mislim da su minusi koje proizvoljno možemo da kačimo, pa tako i u grupi i u velikom broju, manje prirodni, skoro ne-prirodni, policijski, i više hrane zlu stranu svih nas, i onih koji ih lepe i onih koji ih primaju, nego što podstiču kreativnost.
dunjica dunjica 22:10 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Pa onda mislim da su minusi koje proizvoljno možemo da kačimo, pa tako i u grupi i u velikom broju, manje prirodni, skoro ne-prirodni, policijski, i više hrane zlu stranu svih nas, i onih koji ih lepe i onih koji ih primaju, nego što podstiču kreativnost.


Moradoh potvrditi, iako ne podstiče kreativnost
ivana23 ivana23 22:14 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

nego što podstiču kreativnost.

Milane, nije njihova svrha da podsticu kreativnost, vec da (ako je moguce) eliminisu glupost, bahatost i bestijalnost.
Milan Novković Milan Novković 22:47 03.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Milane, nije njihova svrha da podsticu kreativnost, vec da (ako je moguce) eliminisu glupost, bahatost i bestijalnost.

Dobro, ali to je meni, u najbolju ruku, slabašna teorija. U praksi:

- I pametan čovek ima pravo na glupe trenutke i ja mislim da je kontraproduktivnom takvom čoveku lupati kolektivne packe.

- Glupi mogu da lupaju minuse pametnima iz raznih razloga

- Glupi mogu da budu poprilično neosetljivi na minuse - prosto, glupi su navikli na minuse,pametni nisu.

Ok, tvoji "bahatost" i "bestijalnost" kvare pomalo ovu moju priprostu logiku, al ja se i dalje plašim štete dok u koristi nisam siguran. Seti se samo one gde se budala ponosi onim čega se pametan stidi.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:42 04.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

da ostavim po strani negativne pojave tipa "ja ga/je svejedno ne podnosim pa cu mu lupati minuse na sve shto bekne".

dakle govorim o normalnim i pristojnim ljudima. ono shto ja misim su predrag i milan vec dovoljno dobro argumentovali. razvijati naviku da se daju negativne ocene je neproduktivno. niko se ne oseca bolje posle minusa, ni onaj ko je minus dao ni onaj koji ga je dobio. budala ima, ima i provokatora, ali dovoljno smo veliki da bi se snashli i bez minusa.
tajanstvena_urednica tajanstvena_urednica 23:49 05.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

Predrag Brajovic
Да не заборавим: мислим да не треба уводити не препоручујем коментар као додатну могућност корисницима Б92 блога. Ако пажљиво погледамо ранг листу најчитанијих блогова појединачно, њих 70% су политички, што је увек прилика за страсно испољавање навијачких страсти, док оно шта је написано и шта се коментарише оде у други план. Ти али и многи други текстови, ионако врло често „навијачки“ и „поборнички“, са могућношћу негативне препоруке постали би поприште још крвавијег окршаја: не само да већ можемо да похвалимо оно што нам се по природи наше личности допада, већ бисмо могли да оном другом мишљењу додатно нану нанину споменемо. Једном речју – настала би општа шорка. А у шорци се слабо чији глас чује и слуша.

Друга могућна последица не препоручи кликтаја била би увођење неке врсте аутоцензуре код коментатора и аутора („није ваљда да ме баш оволико људи не воли, шмрц, шмрц…“), што не верујем да би спречило стаменог друга Драгољуба у његовом рушилачком походу, али оне осетљивије душе, као што је танани друг Unfuckable, могле би осетити некакво устезање док типкају свој коментар.

И треће, никако најмање важно, јесте што је, чини ми се, теже побудити оно позитивно код учесника и читалаца, „ангажовати“ оно боље, одмереније и разложније у њима (ко не верује да је ово тачно, нек се само присети протеклих времена ;-), што свакој препоруци даје додатну тежину.

Поједини текстови су ионако довољно провокативни. Мислим да им не треба додавати прекомерну препоручи-не препоручи оштрину. Онда би и тај танки дијалог, који ипак колико-толико каткад настане, вероватно сасвим ишчезао.

П.С.
Е, сад, немам идеју колико би се овим повећала или смањила читаност блога, што је из предузетничке перспективе Б92 компаније можда од пресудне важности, и чиме свака одлука може бити коначно фаворизована.



Ostala sam vam dužna da se uključim i prokomentarišem ovo pitanje, a nisam sigurna gde je prvi put pokrenuto, pa se nadovezujem na komentar Predraga Brajovica.

Mišljenja su oprečna, pitanje je da li bi to donelo više koristi ili štete i da li bi to bila još samo jedna opcija za koju neki veruju da je značajna, a drugi je ignorišu.

Medjutim, deo koji se odnosi na mogućnost da bi uvodjenje ove opcije povećalo (ili smanjilo) čitanost bloga moglo bi da se razmatra (u pitanju je moja pretpostavka) samo kada ta opcija ne bi bila dostupna isključivo registrovanim korisnicima.

Naime, kako sada stvari stoje, preporuke, i na blogove i na komentare mogu da daju samo registrovani korisnici.

E, moje mišljenje je, imajući u vidu (a podaci to nedvosmisleno potvrdjuju) da je daleko veći broj neregistrovanih koji blog čitaju, od registrovanih (s tim da je sasvim moguće da ima i onih koji su se možda registrovali a uopste ne pišu, upravo zbog toga da bi mogli da koriste opcije koje su na raspolaganju isključivo registrovanim korisnicima) da bi trebalo omogućiti da, ako ne komentare, onda makar blogove mogu da preporučuju SVI koji ih čitaju, bez obaveze da se registruju, ali da obavezno može da se preporuči samo jednom. Na taj način bilo bi izbegnuto da se preporuke daju na osnovu ličnih (ovim ne mislim intimnih) simpatija (mada ni to ne isključujem) koje se kroz diskusije na blogu razvijaju.

Ako se ne varam, na ovom blogu sam pročitala da komentari na vesti mogu da se preporuče više nego jednom. Kategorično tvrdim da to dugo vremena (definisati dugo - recimo o uvodjenja pa do pre nekoliko meseci) to nije bilo moguće. Ako je u medjuvremenu došlo do greske i komentari mogu da se preporučuju više puta, to će biti ispitano i greška ispravljena - posle praznika i u skladu sa tim koliki je posao u pitanju, a koliko vremena admini/programeri koji se o tome staraju imaju na raspolaganju, biće 'opravljeno.

I još nešto, u vreme kada se sa "starog bloga" (Drupala) prelazilo na novi i dok je radjen ovaj softver, naknadno sam upoznata, što kroz čitanje arhive (ono što je od nje ostalo) i razgovore s kolegama, da je opcija "preporuči komentar" trebalo da ima značajniju ulogu u admin stranici i da tu nešto bude automatizovano. Ne umem da objasnim detalje, ali znam da taj deo softvera nije dovršen. Pls. ne ubijajte glasnika. Koliko sam ja u stanju da objasnim, radi se o tome da ne postoji nikakav automatski pregled broja dobijenih preporuka po komentarima na osnovu koji bi onda "mašina" zbrajala, pa onda autori komentara koji su dobili najveći broj preporuka ili automatski bili promovisani u autore ili makar uvidom u neki listing, bili na njemu primećeni.

U medjuvremenu pojavio se i dodatni problem sa "bagovima" i "poludelim brojačima" koji s vremena na vreme neke od opcija koje nešto beleže - multiplikuju. To je u više navrata napravilo pravi dar-mar. Opet ću reći jedinim jezikom koji umem da koristim kad je ovakva tematika u pitanju, da mi je objašnjeno da kad primetite, pa javite da se tako nešto dešava, admin bloga treba da uradi nešto što meni najviše liči na "restart" tih ili tog odredjenog brojača i nakon ponovljenog "prebrojavanja" - sve se vrati na staro, odnosno tačno stanje. I vi onda u to treba da verujete. Da sam na vašem mestu, verovatno bih sumnjala u tačnost, ali, ako ćemo pravo - kakav bi razlog postojao da to nije istina?! Pa sad, ja bih, da sam korisnik, imala samo jedno pitanje - možete li to da 'opravite trajno ili će svako malo nekakav "poludeli brojač" da unosi zabunu. I upravo to pitanje sam postavila adminu bloga. Rečeno mi je - da. A onda je sledilo jedno ali ... pa neke stvari koje baš i nisam razumela.
U svakom slučaju, B92 i ja kao urednica za ovo snosimo odgovornost.


maksa83 maksa83 00:27 06.01.2009

Re: Нешто сасвим практично

onda makar blogove mogu da preporučuju SVI koji ih čitaju, bez obaveze da se registruju, ali da obavezno može da se preporuči samo jednom.

Ovo je, tvrdim, nemoguće izvesti.
Dakle, ako se omoguće preporuke bez registrovanja/logovanja, onda je, uz manje ili više truda (u zavisnosti od veštine pregaoca) moguće beskonačno lupati preporuke. Nema trika da se ta stvar izvede kako treba. Kukiji koji bi to pamtili se daju lako obrisati, a jedinstveno identifikovati nekoga po IP adresi je jako loša praksa. Time npr. otfikariš sve koji dolaze iz neke institucije u kojoj svi zaposleni surfuju kroz neki proxy, tj. tako ih greškom sve tretiraš kao jednu istu osobu, a nisu. Itd.

Svetska praksa na vrlo viđenim i prometnim sajtovima koji imaju formu preporuka (npr. Slashdot ili reddit) je takva da samo kao registrovan i ulogovan možeš nešto da preporučuješ ili nepreporučuješ. Nije to džabe tako.
dunjica dunjica 15:48 03.01.2009

Sretno i berićetno novo ljeto!

Hvala cijeloj ekipi na iscrpnom i zanimljivom izvještaju, i jednako toliko - na strpljenju s nama, ponekad neposlušnim blogeri(ca)ma!


p.s. na vaša pitanja odgovaraćemo više od Avrama Goldmann-a, a manje od Strongman-a.

rimebibuli rimebibuli 15:50 03.01.2009

***

Srećnu Novu 2009. godinu i Vama želim!

Hvala i na obraćanju u vidu informacija koje se ne vide tako dobro sa "ove strane" bloga. 16.346 registrovanih korisnika (od kojih su polovina aktivni komentatori), 182 blogera-autora (od kojih je više od 100 napisalo više od 10 blogova), 35.637 komentara u Februaru i 31.200 komentara u Decembru (pretpostavljam preko 300.000 komentara za celu godinu), te 172.810 otvorenih stranica u jednom danu (22.02.2008.) su brojke koje govore same za sebe. Ljudi žele da pročitaju kako drugi vide život koji nas okružuje i da sa drugima podele svoja razmišljanja.

Evo i mog predloga našem daljem druženju u novoj godini: formirati "sanduče" u koje ćemo slati listu predloga šta mislimo da bi valjalo da postoji, a trenutno nije dostupno na blogu, uz naravno transparentnost gde će lista predloga biti objavljena i gde ćemo moći da glasamo za svaki predlog. Vama nakon toga ostaje da predlog/e sa najviše glasova uvrstite u "prvu postavku". Za početak, ja bih voleo da vidim opciju "ne preporučujem".

Na kraju, molim i za pojašnjenje pojma "čitanost"? Da li je u pitanju koliko je puta određena stranica otvorena + Refresh iste ili imate složeniju metodlogiju prebrojavanja. Hvala.
aguero aguero 16:17 03.01.2009

Ljudi,pa cifre!

Svima vama sve najbolje u 2oo9-toj godini!
Predlazem da u ovoj godini pronadjete nacin za osvetljavanje Potpalublja.Sadasnji sistem je destimulativan.Ima puno dobrih autora i tekstova,koji se ne vide.VIP scena je pomalo istrosena.Imate i VIP-ovaca koji nemaju ni jedan post.Po cemu su onda oni ovde u toj kategoriji?
Sve u svemu,rezultati pokazuju da je ovakav nacin okupljanja ljudi odlican,efikasan i produktiivan.Iako su cifre veoma respektabilne,mislim da u prvom planu uvek treba da vam budu ipak ljudi!
dunjica dunjica 16:22 03.01.2009

Re: Ljudi,pa cifre!

Predlazem da u ovoj godini pronadjete nacin za osvetljavanje Potpalublja.

potpisujem!

Ima puno dobrih autora i tekstova,koji se ne vide.


Šteta za sve nas: i dobre autore, i čitaoce, i Blog.
NNN NNN 21:34 03.01.2009

Re: Ljudi,pa cifre!

Potpisujem.
Šta više pljucnuo sam i jedan predločšić, pa ako može...
deda92 deda92 16:39 03.01.2009

2009 ?



srecna nova godina
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:30 03.01.2009

Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

Srecna Nova godina B92.

Hvala vam sto imate jedan od najboljih blogova u regionu. (Naravno, svesni ste vi, a svesni smo i mi, da je ZA TANGO POTREBNO DVOJE).

Pitanje: Kada ce biti izbori za nove blogere?

Ima nas koji smo na blogu, u blazenom statusu komentatora, jos od 31. 1. 2007. godine, a zeleli bismo da dobijemo privilegiju autorske opcije (makar u famoznom 'potpalublju'), jer smatramo (ako ostavimo skromnost po strani ) da bismo imali sta da kazemo, s vremena na vreme…
Time Bandit Time Bandit 18:08 03.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

Ako imas sta da kazes mozes to da provuces kroz komentare.
Pravo pitanje je hoce li seksipilna TU da plati za autorski blog (koliko para toliko muzike)?
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:45 04.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

nije mi jasno vladimire. ja sam mislio da svako mozhe da pishe u kotlarnici.
Unfuckable Unfuckable 18:50 04.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

ovo nije ni meni jasno, moram da priznam
mariopan mariopan 19:28 04.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

marco_de.manccini
nije mi jasno vladimire. ja sam mislio da svako mozhe da pishe u kotlarnici.

Pa bas tako smo otkrili neke bisere bloga
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:14 04.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

Marco de.manccini
nije mi jasno vladimire. ja sam mislio da svako mozhe da pishe u kotlarnici.

Unfuckable
ovo nije ni meni jasno, moram da priznam


Ne razumem. Ako postoje VIP i 'potpalublje' - kotlarnica bi morala biti onaj treci nivo prema dole, zar ne?

Cemu pisanje u tom trecem nivou - ako nema fidbekova?
Ako niko ne cita. A niko ne cita zato sto nema najave na prvoj strani. (By the way, ja sam tamo bio napisao dva posta, sa nikakvim 'posetama'). Jer ljudi ne mogu da znaju da postoje tekstovi ako nisu najavljeni na prvoj strani.

Bas me zanima kako znatizeljnik moze saznati da je neko u 'kotlarnici' napisao tekst (osim ako ne ide redom, po abecednoj listi, gledajuci da li neko uopste ima ikakav post).

A ovde sam (registrovan) vec skoro dve godine. To mi je dalo pravo da pitam.

Bas ovih dana izvesni Dragan Jakovljevic zakukao kako njegove postove (valjda tamo u 'kotlarnici') niko ne cita te od urednistva Bloga B92 trazio da bude najavljivan na PRVOJ STRANI bloga. (Valjda je to potpalublje).
I, srecniku, molba mu je uslisena. Eno ga - danas je u potpalublju, ali se njegovi postovi najavljuju na prvoj strani. A uskoro ce verovatno biti i u VIP.

OK nismo svi isti. Ili bar uvek ima jednakijih. Ali moje je da pitam, da se nadam.

S druge strane, pogledajte izvesnu Dzudi. Slucajno sam to opazio. Ona je krajem decembra napisala 14 postova. Imala je komentare od 0 - 2, ponegde od 0-4, najvise desetak. Ne verujem da je srecna sa takvim feedback-ovima. Takvih slucajeva ima jos.

Recite mi da samo treba izdrzati prvih desetak godina, posle to biva bolje...

Ja se secam da je u januaru prosle godine bio "nekakav izbor" komentatora sa autorskom opcijom, putem glasanja. Tada 'nisam prosao', ali se nadam...
Voleo sam da znam kada i da li ce toga biti ponovo.

Am I wrong?

Pricam li dzabe? Ili sam u totalnom autu? Ili slep?
Unfuckable Unfuckable 22:34 04.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

I, srecniku, molba mu je uslisena. Eno ga - danas je u potpalublju, ali se njegovi postovi najavljuju na prvoj strani. A uskoro ce verovatno biti i u VIP.

kako se to najavljuju na prvoj strani, ako je iz Potpalublja, daj pojasni

edit: vidim čoveka pod "najnovije blogeri"
možda je dobio autorstvo, deljeno je oko NG, koliko kapiram
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:28 04.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

Unf
...možda je dobio autorstvo, deljeno je oko NG, koliko kapiram

Ne shvatam, kao da igramo igru 'gluvih telefona'.

Pitanje je KAKO DOBITI AUTORSTVO?
Ti kazes: deljeno je oko NG... Pa mi smo sada "oko NG", zar nismo?

kako se to najavljuju na prvoj strani, ako je iz Potpalublja, daj pojasni


Pa kako vidimo na prvoj strani kada pisu Margos i Jaril? Oni nisu VIP vec "potpalublje", zar ne?

Am I missing something?

Kako si ti dugo bio "u potpalublju" pa si tek nedavno dobio VIP? Ali se ja ne secam (verovatno sam kasnije dosao) da si bio u 'kotlarnici", odnosno da si pisao tamo kod svog profila, gde postoji jedno pitanje "svi tekstovi", na koje se klikne da se vidi da li ima ili nema tekstova?

Ili se ti ne usudjujes da kazes da kvalitet posta odlucuje, da ona moja prva dva postica nisu bili dovoljno dobri da bi...

Ukazujem ovo: Ja sam dva puta bio gost kod Jeremije, kada su feedbackovi bili sasvim OK. Dobro, nije to bilo na tvom nivou, niti na Margitinom, na vise stotina i na jednu tisucu, sto bi ti rekao, ali je bilo recimo - 90 (O haiku poeziji).

Poenta je da ja volim da polemisem, da napadam i da budem napadan. Samo tako se ucim.

Pricam li gluposti?
Unfuckable Unfuckable 23:50 04.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

ček, Pižone - nismo se razumeli u termiTologiji, bre :
dakle -
ja kapiram da postoje : vip, autorstvo (paluba) i potpalublje (ili kotlarnica)
Ja kada sam dobijao autorstvo - postojali su samo vip i obični autori, i samo jedan panel desno gde su izlazili "najnoviji"
Dakle : objaviš blog, objavi još par vipovaca - više nisi na vrhu liste (uskoro te nema uopšte) a blog ti se vidi samo ako se neko doseti i klikne "hronološki" ili ako - nemoguća misija za obične autore - upadneš u panel "najčitaniji"
Dobijanje opcije autorstva je bilo krajnje....komplikovano i nedefinisano (preporučuju te autori - vipovi, ili se istakneš komentarima - mada je to tada pre značilo da imaš dobre šanse da te banuju )
Ja sam imao dosta preporuka na komentare, i bio sam na nekih desetak vip listi kod nekih blogera, a da nisam uopšte imao autorstvo. Šta / ko je presudi(l)o da mi ga ponude, s jeseni 2007 - nemam pojma.
Dakle, dobio sam je (opciju pisanja) negde oktobra 2007 i pisao pod onim uslovima koje sam naveo gore (uglavnom - nevidljivo - tj vidljivo oko pola dana)
Sve vreme sam se zalagao za uvođenje još jednog panela da se vide i tekstovi običnih autora. To se dogodilo negde u zimu 2008.
Dakle, potpalublje se pojavljuje tek pojavom FM-a, sada i moja Keva može da se registruje i da kucka blog (koji niko neće videti, osim možda mog Čaleta i mene)
Ok, znači : treba da je vide / primete.... Ide na Naslovnu i komentariše, skreće pažnju na sebe (ne glupostima, naravno) tako da se ljudi zapitaju "tko je ovo, daj da kliknem na nick"...a tamo treba da ih čeka tekst (koji će valjati, u šta - u tvom slučaju - ne sumnjam) Na taj način je otkriven Budimac i njegovi tekstovi,
Gostovanja su takođe dobar način skretanja pažnje na sebe, ja sam ugostio poprilično blogera baš zato što znam koliko je bitno da ljudi vide ono što pišeš. Neki su sada autori, a neki su još u potpalublju.
Iluzija je da moderacija i Uredništvo ne prate potpalublje(kotlarnicu)...o, itekako je prate, inače ne bi ovoliko blogera isplivavalo na površinu (autorstvo pa i vip)
Upornost je jako bitna, čini mi se : Krugolina je živi primer toga - cela ekipa oko nje je dobila unapređenje u autorstvo, ali ona nije "skidala dres", nije se predavala, nije odlazila ili pravila "prozivke" o kriterijumima za dodelu autorstva - već je nastavila da piše i - jako bitno - da žestoko i dobro komentariše po naslovnoj .
Ostalo je istorija
Dakle : postoje vip, autori i potpalublje(ili kotlarnica) .
Tu smo se mimoišli u prevodu
margos margos 00:49 05.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

Ili se ti ne usudjujes da kazes da kvalitet posta odlucuje, da ona moja prva dva postica nisu bili dovoljno dobri da bi...

Ukazujem ovo: Ja sam dva puta bio gost kod Jeremije, kada su feedbackovi bili sasvim OK. Dobro, nije to bilo na tvom nivou, niti na Margitinom, na vise stotina i na jednu tisucu, sto bi ti rekao, ali je bilo recimo - 90 (O haiku poeziji).

Vladimire, odakle ti ideja da ti tekstovi nisu kvalitetni. Nalaziš se kod 7 ljudi na vip listama - tako da najmanje sedam ljudi odmah vidi tvoj tekst. Radio Mileva odradi jedan deo posla... a ako nastaviš da okupiraš pažnju, eto tebi publike. Nekad publika dođe pre autorstva, a nekad obrnuto. To baš i nije mnogo bitno.

Ja volim da čitam i tvoje tekstove i tvoje komentare. I zato piši.

(Broj komentara na mojim blogovima je često čista kafanska opuštena atmosfera i nije pokazatelj kvaliteta teksta. Nekad je neki blog dobar zbog teksta, nekad zbog komentara, a nekad zbog atmosfere - retko se desi 3 u 1, a to je onda Praznik).
dragoljub92 dragoljub92 12:48 05.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

Neki su sada autori, a neki su još u potpalublju.

svojom voljom,pošto im pisanje i nije cilj,
Time Bandit Time Bandit 14:29 05.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

da, tako izgleda sinhrono plivanje na blogu
margos margos 15:51 05.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

svojom voljom,pošto im pisanje i nije cilj

Niko ko piše blogove ne ostaje svojom voljom u ''potpalublju''. Onog trenutka kad uredništvo odluči da ga izvuče na palubu - izvuku ga. Posle može samo da ne piše...


Time - ne znam šta ti smeta? Ako me je Vladimir pomenuo i ako imam šta da kažem, logično mi je da mu odgovorim.


EDIT: Vladimir Petrović napisao novi blog, u međuvremenu.
Time Bandit Time Bandit 16:53 05.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

clanovi-plivaci sihronog kluba su stigli sa danom zakasnjenja i istim prevoznim sredstvom (tako je jevtinije),
ipak se ovde ne radi o zadnjoj 11 dimenziji, radi se o 10677 razloga za smeh, i na kraju zasto insistirati na udvostrucavanju?
vladimir petrovic vladimir petrovic 00:53 06.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...


EDIT: Vladimir Petrović napisao novi blog, u međuvremenu.


Hvala. Ovo ocigledno pomaze. Dobro si se setila!
tajanstvena_urednica tajanstvena_urednica 01:41 06.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

Unfuckable
ček, Pižone - nismo se razumeli u termiTologiji, bre :
dakle -
ja kapiram da postoje : vip, autorstvo (paluba) i potpalublje (ili kotlarnica)
Ja kada sam dobijao autorstvo - postojali su samo vip i obični autori, i samo jedan panel desno gde su izlazili "najnoviji"
Dakle : objaviš blog, objavi još par vipovaca - više nisi na vrhu liste (uskoro te nema uopšte) a blog ti se vidi samo ako se neko doseti i klikne "hronološki" ili ako - nemoguća misija za obične autore - upadneš u panel "najčitaniji"
Dobijanje opcije autorstva je bilo krajnje....komplikovano i nedefinisano (preporučuju te autori - vipovi, ili se istakneš komentarima - mada je to tada pre značilo da imaš dobre šanse da te banuju )
Ja sam imao dosta preporuka na komentare, i bio sam na nekih desetak vip listi kod nekih blogera, a da nisam uopšte imao autorstvo. Šta / ko je presudi(l)o da mi ga ponude, s jeseni 2007 - nemam pojma.
Dakle, dobio sam je (opciju pisanja) negde oktobra 2007 i pisao pod onim uslovima koje sam naveo gore (uglavnom - nevidljivo - tj vidljivo oko pola dana)
Sve vreme sam se zalagao za uvođenje još jednog panela da se vide i tekstovi običnih autora. To se dogodilo negde u zimu 2008.
Dakle, potpalublje se pojavljuje tek pojavom FM-a, sada i moja Keva može da se registruje i da kucka blog (koji niko neće videti, osim možda mog Čaleta i mene)
Ok, znači : treba da je vide / primete.... Ide na Naslovnu i komentariše, skreće pažnju na sebe (ne glupostima, naravno) tako da se ljudi zapitaju "tko je ovo, daj da kliknem na nick"...a tamo treba da ih čeka tekst (koji će valjati, u šta - u tvom slučaju - ne sumnjam) Na taj način je otkriven Budimac i njegovi tekstovi,
Gostovanja su takođe dobar način skretanja pažnje na sebe, ja sam ugostio poprilično blogera baš zato što znam koliko je bitno da ljudi vide ono što pišeš. Neki su sada autori, a neki su još u potpalublju.
Iluzija je da moderacija i Uredništvo ne prate potpalublje(kotlarnicu)...o, itekako je prate, inače ne bi ovoliko blogera isplivavalo na površinu (autorstvo pa i vip)
Upornost je jako bitna, čini mi se : Krugolina je živi primer toga - cela ekipa oko nje je dobila unapređenje u autorstvo, ali ona nije "skidala dres", nije se predavala, nije odlazila ili pravila "prozivke" o kriterijumima za dodelu autorstva - već je nastavila da piše i - jako bitno - da žestoko i dobro komentariše po naslovnoj .
Ostalo je istorija
Dakle : postoje vip, autori i potpalublje(ili kotlarnica) .
Tu smo se mimoišli u prevodu



I ovo je tema koju ne treba preskočiti. Kvotovala sam Unfuckable-a jer je on dao sasvim solidan odgovor, nije mi poznato da se kandiduje za neku funkciju, ali bi mogao da prodje kao portparol-volonter! Šalu na stranu, hvala Unfuck.

Delom ću ponoviti gore napisano, potvrditi i neke stvari dopuniti.

Da ne počnem (ili da se ne vraćam na onaj vic o haosu i ko ga je stvorio, ne sećam se da li je bio na ovom blogu), ali - Blog je imao nekoliko faza.

- "Stari blog" - Drupal (približno od maja 2006. do maja 2007. - test faza "novog bloga" u maju do početka juna 2007.)
- "Novi blog" - softver koji je proizveo B92 (startovalo početkom juna 2007.)
- Puštanje u rad b92.fm-a koji u svojoj ponudi ima i blog, a koristi isti softver VIP bloga b92 (juna 2008.)

Nisu mi poznati detalji kako se na "starom blogu" dobijala autorska opcija, ali ne na "konkursu" ili "izborima", već isključivo po pozivu iz B92 i svi autori su imali VIP status.

Kada je u rad pušten "novi blog" SVI autori koji su pisali na "starom blogu" su automatski ostali u VIP statusu i bili prikazani na naslovnoj strani bloga. Istovremeno, jedan broj aktivnih komentatora sa starog bloga dobio je autorsku opciju, ali ne i mogućnost da im blogovi budu vidljivi na naslovnoj stranici bloga, nego klikom na opciju "hronološki", dakle nisu dobili VIP predznak.

Identitet SVIH autora sa "starog bloga" bio je poznat B92.

Komentatori koji su dobili autorsku opciju ostali su anonimni, s tim što je bilo nekih koji su se predstavili - recimo gordanac, koja je zadržala svoj prvobitni nick.

Registracija na blog nije bila moguća sa free adresa, odnosno, ne sa onih opšte poznatih, što ne znači da nije bilo pokušaja da se neki korisnici prošvercuju sa manje poznatih free e-mail adresa. Lista free adresa sa kojih softver automatski odbacuje registraciju je ažurirana, ali nekad ne dovoljno brzo. Takodje, registrovani korisnici su imali mogućnost da pošalju pozivnicu prijateljima koji bi onda mogli da se regsistruju i sa free adrese. Rečeno mi je da je to uradjeno zbog onih koji jednostavno nemaju svog provajdera, a imaju registrovane prijatelje na blogu koji za njih garantuju. Činjenica je da je bilo (pokušaja) zloupotreba.

O istorijatu starog bloga ne bih, to vreme mi je poznato samo retroaktivno, na osnovu pomnog čitanja arhive i najljubaznije bih vas sve zamolila da mi u vezi sa tim ne postavljate pitanja, jer na mnoga verovatno ne bih umela da odgovorim.

b92.fm je doneo novu eru i za Blog. Kako FM i Blog imaju zajedničku bazu podataka, moguća je registracija s free adresa. Drugi krupan, najkrupniji novitet je mogućnost da se vodi blog na profilu:

Blog ce biti objavljen samo u Vašem FM profilu, u sekciji Blog, kao i u Vašem Blog profilu.

Ovo je tekst koji svi korisnici/komentatori vide kad kliknu na opciju "Napiši novi tekst", a nisu od B92 dobili poziv da budu blogeri, odnosno, nemaju autorsku opciju.

Ova mogućnost osim što može da zbuni, ima dobre i loše strane. Sve ovo ste primetili.

Kako pisanje "na profilu" nije vidljivo na Blogu (ni na naslovnoj, ni preko opcije "hronološki", taj prostor ste spontano počeli da nazivate "kotlarnica" i/ili "potpalublje".

Kao što je očigledno, komentator Vladimir Petrovic, sa svojih 1374 objavljenih komentara i tri objavljena teksta u "potpalublju" sve ovo nije razumeo i za to takodje odgovornost snosimo B92 i ja kao urednica.
Ipak, bilo je mnogo blogova u kojima ste jedni drugima to objašnjavali, a jedan broj (biću slobodna da kažem solidan broj) onih koji su blogove pisali u tzv. "potpalublju" je dobio autorsku opciju.

Osnovni razlog što predlozi da blogovi iz tzv "potpalublja" budu prikazani na naslovnoj stranici bloga (da ne tražim sad komentare i na svaki pojedinačno odgovaram) ne mogu da budu usvojeni je to što je koncepcija b92.fm-a i Bloga - različita. Na fm-u može da piše svako, na Blogu B92 ne može.

Neko će možda reći . sve se može kad se hoće! Medjutim, nije tako jednostavno.
Na naslovnoj stranici Bloga postoji u dve kolone prikaz najnovijih blogova koje pišu vip blogeri i blogeri.
Kada bi se uvela i treća kolona u kojoj bi, kao što neki predlažu, bili prikazani naslovi (te linkovi koji na te blogove vode) onih kojima je jasno rečeno da će njihovi blogovi biti objavljeni samo "u Vašem FM profilu, u sekciji Blog, kao i u Vašem Blog profilu", mogli bismo da dodjemo u situaciju da se u toj koloni u nizu pojavi 10 ili 15 blogova ne samo jednog istog korisnika, nego i da ti blogovi, kada bi tu bili objavljivani automatski, hronološkim redom, kao sto je slučaj sa prve dve kolone, budu sve, samo ne blogovi! Da budem preciznija - mogli bi da sadrže psovke, uvrede, nacionalnu, versku ili bilo koju drugu mržnju, pornografiju i da ne nabrajam dalje.

Dakle, kako ovaj Blog nije neki plutajući blog nepoznatog autora u internet svemiru, nego deo medijske kuće sa nacionalnom frekvencijom, u pitanju je nešto što mi sebi ne možemo da dopustimo. I, neophodan je ljudski faktor, a u ovom trenutku nemamo ni ljudske ni tehničke resurse koji bi omogućili da dnevno budu pročitani svi blogovi koji su na taj način otvoreni na fm-u, odnosno na sopstvenom profilu.

Uz vašu nesebičnu pomoć, moderatori i ja ulažemo napor da iz tzv. "potpalublja" na "svetlo dana" izvedemo one korisnike koji tamo pišu blogove za koje verujemo da im je mesto na stranicama B92 VIP bloga. Ritam možda nije zadovoljavajući, kriterijumi nisu kristalno jasni, ali, dozvolite da B92 zadržava pravo da izabere ko će na Blogu pisati i imajte u vidu da postoji i uredjivačka politika B92 i uredjivačka politika Bloga, te da je dosta faktora od značaja, uz gore pomenuta ograničenja u vidu ljudskog i tehničkog faktora.

Možete samo da se zapitate koliko bi moderatora bilo potrebno da čitaju sve blogove i sve komentare kada bi, recimo, imali 2.000 autora, a tek 20.000?!!

Kako je ovaj komentar predugačak, na još jedan momenat ću se osvrnuti u nekom sledećem, a odnosi se na komentatora koji se na ovom blogu dva puta oglasio, registrovavši se sa dva nicka, sa nekoliko komentara, a obrisan je.



Atomski mrav Atomski mrav 08:58 06.01.2009

Re: Kada ce biti: AND THE WINNERS ARE...

Znači, FM nije moderisan i neće biti, sve je dozvoljeno - koljektivna raspaljotka, što bi rekli... te zbog toga tekstovi sa FM-a ne mogu biti prikazani na Blogu.

Rekao sam ja još po startovanju FM-a da će vam se obiti o glavu to što ste ga spojili sa Blogom. Tražili ste, gledajte. Ako nemate nameru da pratite šta se na FM-u dešava, zašto ste ga spajali sa Blogom? Težnja autora iz "potpalublja" da pišu na Blogu je normalna, upravo zbog te veze sa Blogom. Takođe, mnogi blogeri su imali neprijatnosti zbog promene nicka, sve zbog spajanja FM-a i Bloga, postavlja se pitanje čemu sve to? Treba da smislite neki način za "upgrade" autora iz "kotlarnice" u autore na Blogu, inače ispašće skuplja dara nego mera... možda novi "izbori"?

A autorima iz "potpalublja" ostaju neformalne metode, da se javljaju i komentarišu na Blogu i na taj način skrenu pažnju na sebe...

"A mi smo gurnuti u ilegalu,
na kom tajnom kanalu
naći nadu i spas?"
ssvetlana92 ssvetlana92 18:25 03.01.2009

jedva je nadjoh

ivana23 ivana23 18:27 03.01.2009

Re: jedva je nadjoh

ssvetlana92

Kako jedva, pa na Google slike je na prvoj strani..
ssvetlana92 ssvetlana92 19:01 03.01.2009

Re: jedva je nadjoh

ivana23
ssvetlana92

Kako jedva, pa na Google slike je na prvoj strani..

Sad mi kažeš!
ivana23 ivana23 19:06 03.01.2009

Re: jedva je nadjoh

Pa gde trazis slike?
ssvetlana92 ssvetlana92 19:16 03.01.2009

Re: jedva je nadjoh

ivana23
Pa gde trazis slike?

Ma šalim se, našla sam ja odmah..izvežbala sam, nego umalo da stavim ovu Mujinu:
Pa ipak nisam...ko zna kako bi se protumačilo. Zbog toga mi treba malo više vremena
Alava Alava 18:52 03.01.2009

Znači tako!!!

Broj komentara:

Unfuckable 10667

Od danas - menjam taktiku:
Alava Alava 18:59 03.01.2009

Imam amandman

Zašto ovom statistikom nisu obuhvaćeni blogeri koji uprkos najvećem vizionaru u zemlji i šire opstaju na blogu?!
Zahtevam da se objavi broj registrovanih članova koji su ovde preko dalajame!!!
Show some respect!

tajanstvena_urednica tajanstvena_urednica 01:48 06.01.2009

Re: Imam amandman



Zašto ovom statistikom nisu obuhvaćeni blogeri koji uprkos najvećem vizionaru u zemlji i šire opstaju na blogu?!
Zahtevam da se objavi broj registrovanih članova koji su ovde preko dalajame!!!
Show some respect!




Sorry, ako sam dobro razumela - za tako nešto bi bilo potrebno ručno prebrojavanje, a čak ni to nisam sigurna da je izvodljivo.
I, po ko zna koji put zovem Maksu u pomoć!


edit: ako sam već gore pomenula Anfaka kao portparola volontera, bruka bi bila da ne napišem da Maksa više nego zaslužuje titulu admin/programera volontera (uz izvinjenje sto pishem admin/programer, jer ne mogu da napravim jasnu diferencijaciju izmedju ova dva zvanja i zbog toga se izvinjavam svim administratorima i programerima).
maksa83 maksa83 09:35 06.01.2009

Re: Imam amandman

Sorry, ako sam dobro razumela - za tako nešto bi bilo potrebno ručno prebrojavanje, a čak ni to nisam sigurna da je izvodljivo.
I, po ko zna koji put zovem Maksu u pomoć!

Rekao bih da je u principu moguće donekle (npr. oni se verovatno vide u vašim logovima kao npr. "100-144.dial.cpe.infosky.net", i sl. komadi koji u sebi sadrže reč dial, ali to uopšte ne mora da bude tako) tj. prilično sam siguran to ne može da se izvede da bude iole pouzdano.

(uz izvinjenje sto pishem admin/programer, jer ne mogu da napravim jasnu diferencijaciju izmedju ova dva zvanja i zbog toga se izvinjavam svim administratorima i programerima).

To je skroz prosto, razlika je kao između kromanjonca i neandertalca.
mili92 mili92 19:46 03.01.2009

Blog po blog, jeftinija struja.

Srecna Nova godina.
uruk_hai uruk_hai 20:41 03.01.2009

A ko je taj

Unfuckable?

ivana23 ivana23 20:52 03.01.2009

Re: A ko je taj

uruk_hai
Unfuckable?





ssvetlana92 ssvetlana92 20:54 03.01.2009

Re: A ko je taj

ivana23
uruk_hai
Unfuckable?






Jaril Jaril 21:09 03.01.2009

Re: A ko je taj

ssvetlana92
ivana23
uruk_hai
Unfuckable?

NNN NNN 21:48 03.01.2009

Re: A ko je taj

Jaril
ssvetlana92
ivana23
uruk_hai
Unfuckable?


ivana23 ivana23 21:57 03.01.2009

Re: A ko je taj

NNN


Jaril


ssvetlana92


ivana23


uruk_hai
Unfuckable?


jack_bauer jack_bauer 22:15 03.01.2009

Re: A ko je taj

uruk_hai


A ko je taj Unfuckable?


Prvo, kaže se Tko je taj Unfuckable.

To je jedna Ajkula, za koju nema loših ExtremiTeta... ako niste znali
Jaril Jaril 20:48 03.01.2009

Ај' више

ти са непристојним ником - смараш.
dunjica dunjica 21:14 03.01.2009

Re: Ај' више


ти са непристојним ником - смараш.


Ja mislim da je taj s nickom... kako bih rekla... tu pridodat kao neka vrsta katalizatora... koja bi trebala dodati dinamici bloga. Ako znaš što mislim?
Jaril Jaril 21:25 03.01.2009

Re: Ај' више

Мислиш, оно као један негативац је обавезан, због драмске радње?
dunjica dunjica 21:39 03.01.2009

Re: Ај' више

Ima smisla, zar ne?

dzudi dzudi 22:54 03.01.2009

Читам и чудим се...

Прва сам се сложила са Предрагом Брајовићем у вези негативних -позитивних препорука.

Ја пишем блог овде. Не види се, можда нисам у потпалубљу, можда сам испод њега. Изузев пар блогера нико не коментарише мој блог.

Мени лично то није ни важно. Коментари нису мерило да ли се и колико неки блог чита.

Сложила сам се у вези негативних -позитивних препорука из једноставног разлога: на Интернет сајтовима, а и овде сигурно постоје кланови.

Сада замислите када неколико блогера из солидарности са неким блогером почне да даје негативне препоруке.
Блогер -аутор би свакако пожелео или стварно отишао са блога због тих препорука- негативних.

Позитивне препоруке дају мотив аутору да пише још више, још боље.

То је моје мишљење. Да је потребно неговати квалитетно писање на блогу...не само на овом, већ на свим блог системима.

Чудим се зашто се реагује на човека са увредљивим ником.

Очигледно је да жели да провоцира већину учесника.

Покушаћу да га смирим чињеницом да нисам симпатизер ни ЛДП-а а ни ДС-а а да ипак пишем овде.

Ето, толико од мене - за сада. Пријатна ноћ свима.
ivana23 ivana23 23:18 03.01.2009

Re: Читам и чудим се...

Блогер -аутор би свакако пожелео или стварно отишао са блога због тих препорука- негативних.

Dzudi, rec je o negativnim preporukama na komentare, ne na autorske tekstove! OK?

Da te nebih slala gore da trazis napisano obrazlozenje, prepisacu ga ovde:

Jednostavno, mnogi od nas koji bi izrazili svoj stav (negativni) prema nekom komentaru, ne radimo to jer nismo u stanju da se nosimo sa verbalnim prepucavanjima kojima posle nema kraja. Dijalog se svede na floskule i neargumentovane i pausalne ocene.

To je to.
margos margos 23:46 03.01.2009

Re: Читам и чудим се...

I ja opet da se složim s Ivanom:

+/- na komentare.

Ja sam svaštojed i različite tekstove i autore čitam. Ako mi se nešto dopadne - ostanem i komentarišem (ili ako imam šta da kažem), a ako ne - idem dalje. Na nekim blogovima nemam šta da kažem, jednostavno nije moja tema, ali čitam, uživam i preporučim tekst. Ne pada mi na pamet da negativno komentarišem tekst, stil, pismenost, izbor teme. Nismo mi Nobelov komitet... a čak i Buda ima loše dane.
j.bre j.bre 06:09 04.01.2009

Re: Читам и чудим се...

margos
Ja sam svaštojed i različite tekstove i autore čitam. Ako mi se nešto dopadne - ostanem i komentarišem (ili ako imam šta da kažem), a ako ne - idem dalje. Na nekim blogovima nemam šta da kažem, jednostavno nije moja tema, ali čitam, uživam i preporučim tekst. Ne pada mi na pamet da negativno komentarišem tekst, stil, pismenost, izbor teme. Nismo mi Nobelov komitet... a čak i Buda ima loše dane.

Apsolutno!

Posoji vise autora cije tekstove redovno citam i preporucujem, ali retko ili nikada ne ostavljam komentare. Ne zato sto nemam sta da kazem (a bas mi nekad trulo i onako uvlakacki da se samo javnem i kazem - e, super ti tekst!), vec sam kratka s vremenom i komentare ostavljam na 1-2 bloga kako bih mogla da nastavim da ih pratim i ucestvujem.

Sto se negativnih preporuka tice, ja sam ZA. Mislim da bi postojanje istih smanjilo upotrebu opcije "obavesti moderatora", za koju smatram da je (cesto koristena) bas u onom decjem fazonu tuzibabe.

* * *

Ekipi Bloga B92 i svim autorima i komentatorima zelim srecnu i uspesnu Novu 2009!
Atomski mrav Atomski mrav 13:18 04.01.2009

Re: Читам и чудим се...

A ni opcija "obavesti moderatora" nije previše od koristi... možda ipak treba probati sa minusima?
mariopan mariopan 20:01 04.01.2009

Re: Читам и чудим се...

margos
I ja opet da se složim s Ivanom:

+/- na komentare.

Ja sam svaštojed i različite tekstove i autore čitam. Ako mi se nešto dopadne - ostanem i komentarišem (ili ako imam šta da kažem), a ako ne - idem dalje. Na nekim blogovima nemam šta da kažem, jednostavno nije moja tema, ali čitam, uživam i preporučim tekst. Ne pada mi na pamet da negativno komentarišem tekst, stil, pismenost, izbor teme. Nismo mi Nobelov komitet... a čak i Buda ima loše dane.

Bas tako.
dzudi dzudi 23:56 03.01.2009

Ukapirala sam...

Moja greška...pomislila sam da se radi o tekstovima..ma, nešto sam rasejana. Izvinjavam se...
margos margos 00:01 04.01.2009

Re: Ukapirala sam...

Eeeee, super da smo se razumele:))))
ivana23 ivana23 00:26 04.01.2009

Re: Ukapirala sam...

margos
Eeeee, super da smo se razumele:))))

Dzudi...
ssvetlana92 ssvetlana92 01:11 04.01.2009

Re: Ukapirala sam...

margos
Eeeee, super da smo se razumele:))))

Pročitala tekstove i ja sam razumela..Nema više zezanja. :)
Atomski mrav Atomski mrav 13:20 04.01.2009

Re: Ukapirala sam...

A što da se i tektstovima ne daju minusi? Ako već postoje preporuke, koje takođe mogu da se daju po raznim kriterijumima, trebalo bi da postoje i negativne preporuke. Sad, što ima ljudi koji bi se utrkivali da imaju što više minusa, to je druga stvar...
margos margos 13:38 04.01.2009

Re: Ukapirala sam...

A što da se i tektstovima ne daju minusi?

Meni broj preporuka na nekom tekstu znači - samo ako je tekst moj. Tekstove ne čitam radi broja preporuka, ali rado dajem preporuke na tekstove. (Rekoh - i tamo gde ne komentarišem, to je ono 'bila, videla, dopalo mi se, ali nemam vremena ili nemam šta da kažem'.)
Sad, što ima ljudi koji bi se utrkivali da imaju što više minusa, to je druga stvar...

Pored svih razloga zašto nisam za ''-'' tekstova je i to što bi se tako samo pojačavao marketing takvim tekstovima.
Atomski mrav Atomski mrav 14:09 04.01.2009

Re: Ukapirala sam...

OK, to mi zvuči kao dobar argument. Ali onda ne treba uvoditi minuse i za komentare, dovoljna je i opcija "obavesti moderatora", mada nisam siguran šta ta opcija zapravo znači...
margos margos 14:29 04.01.2009

Re: Ukapirala sam...

"obavesti moderatora",

Ona služi da se obavesti moderacija kada neko krši 'disclaimer'.
A ''-'' na komentare je neslaganje s mišljenjem (izelaborirasmo ga vala Ivana i ja, pa da se ne ponavljam).
Atomski mrav Atomski mrav 14:34 04.01.2009

Re: Ukapirala sam...

Hm, nisam baš ubeđen da je "obavesti moderatora" baš toliko efikasno. No, to je my point of view.
margos margos 15:56 04.01.2009

Re: Ukapirala sam...

I moj je utisak da nije uvek efikasno, ali si pitao čemu služi. Između ostalog 'obavesti moderatora' se pojavljuje i kod autora, pa i on može da reaguje. Ja sam najčešće nailazila na slučajno pritisnuto umesto 'preporuči', pa i nije bilo za reagovanje (što mi je drago:) ).
nsarski nsarski 00:02 04.01.2009

Jedno tehnicko pitanje.

Istina, pre ga treba uputiti programerima nego urednistvu, ali ipak da ga postavim ovde.
Naime, kada ce biti moguce unostiti matematicke formule direktno u tekst?. (Ono sa displaymath...). Mozda je to vec moguce, ali ja nisam uspeo
Covek u belom Covek u belom 00:39 04.01.2009

Re: Jedno tehnicko pitanje.

nsarski
Istina, pre ga treba uputiti programerima nego urednistvu, ali ipak da ga postavim ovde.
Naime, kada ce biti moguce unostiti matematicke formule direktno u tekst?. (Ono sa displaymath...). Mozda je to vec moguce, ali ja nisam uspeo
Mislis, ovako nesto?
Zeznuto je to (za programere sajta, ne za urednistvo, oni i ne znaju sta je to :)), treba dodati celu jednu liniju koda u postojece skriptove...
maksa83 maksa83 00:41 04.01.2009

Re: Jedno tehnicko pitanje.

Naime, kada ce biti moguce unostiti matematicke formule direktno u tekst?. (Ono sa displaymath...).

Ne bih se tome skoro nadao ovde. MathML trenutno radi samo u svežim Gecko based brauzerima (sveži Firefoxov i druga Mozilla braća) i u svežim Operama, za IE nije ni u najavi, a mislim da isto važi i za Webkit based brauzere (Safari, Chrome).
nsarski nsarski 01:26 04.01.2009

Re: Jedno tehnicko pitanje.

Ne bih se tome skoro nadao ovde. MathML trenutno radi samo u svežim Gecko based brauzerima (sveži Firefoxov i druga Mozilla braća) i u svežim Operama, za IE nije ni u najavi, a mislim da isto važi i za Webkit based brauzere (Safari, Chrome).

OK, hvala na odgovorima i tebi i CUB-u. Bar da znam da ne trosim vreme trudeci se. A bas sam mislio da pustim jedan blog malo zesce opterecen formulama....
Covek u belom Covek u belom 01:30 04.01.2009

Re: Jedno tehnicko pitanje.

nsarski
A bas sam mislio da pustim jedan blog malo zesce opterecen formulama....
Pa ako te ne mrzi ispisi u latex-u pa paste-uj ko slike, red bi bio da se jednom i na blogu za siroke narodne mase pojavi to cudo zvano formula .

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana