Hvata li i vas „Groznica subotnje večeri“?

Srđan Mitrović RSS / 14.08.2007. u 22:08

SaturdayNightFever_300x298.jpg

 

Disko muzika nastala je da bi Džon Bedem mogao da snimi film "Groznica subotnje večeri". Ili bar neki u to veruju.

Ove godine se, u decembru, navršava 30 godina od premijere filma. I posle trideset godina, taj je film i dalje snažan i zavodljiv.

Sledeće godine (1978), Džon Travolta bio nominovan za Oskara. I nije ga dobio.

 

 

Travolta glumi Tonija Manera iz Bruklina koji živi za subotu uveče.
Za njega je vrhunac nedelje odlazak u diskoteku, gde je kralj podijuma za ples.
Čim se vrati kući, magija prestaje. U stalnoj je svađi s ocem, u senci je svog starijeg brata sveštenika koji napušta svoj poziv i slama majci srce.

Osim porodice, Toni ima i drugi problem: mrzi svoj posao prodavca u farbari.
Sve počinje da se menja kada upozna Stefani i njih dvoje počnu pripremu za takmičenje u plesu.


Muzika iz filma je prodata u preko 20 miliona kopija i postaje najprodavaniji album u istoriji.

1. "Stayin' Alive" performed by Bee Gees - 4:45
2. "How Deep Is Your Love" performed by Bee Gees - 4:05
3. "Night Fever" performed by Bee Gees - 3:33
4. "More Than a Woman" performed by Bee Gees - 3:17
5. "If I Can't Have You" performed by Yvonne Elliman - 3:00
6. "A Fifth of Beethoven" performed by Walter Murphy - 3:03
7. "More Than a Woman" performed by Tavares - 3:17
8. "Manhattan Skyline" performed by David Shire - 4:44
9. "Calypso Breakdown" performed by Ralph MacDonald - 7:50
10. "Night on Disco Mountain" performed by David Shire - 5:12
11. "Open Sesame" performed by Kool & the Gang - 4:01
12. "Jive Talkin'" performed by Bee Gees - 3:43
13. "You Should Be Dancing" performed by Bee Gees - 4:14
14. "Boogie Shoes" performed by KC and the Sunshine Band - 2:17
15. "Salsation" performed by David Shire - 3:50
16. "K-Jee" performed by MFSB - 4:13
17. "Disco Inferno" performed by Trammps - 10:51

Šest godina kasnije, prvo mesto preuzima album Majkla Džeksona "Triler".


Gde vi idete kada se ploča završi?

 



Komentari (107)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bojan Zdravic Bojan Zdravic 22:19 14.08.2007

Gde vi idete kada se ploca zavrsi


jel' mislis veceras ili u Subotu?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:25 14.08.2007

Re: Gde vi idete kada se ploca zavrsi

recimo subotom
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 22:59 14.08.2007

Re: Gde vi idete kada se ploca zavrsi


U Subotu, kao i uvek na djusku..... sine znas sta sam za Dzon Travoltu sad:)) dobio bi' ga na takmicenju sad gaaaarant:))
clack clack clack clack 22:33 14.08.2007

:(

Ja sam odavno zaboravio subotu. Šta ću, kad me neće ni jedna devojka
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:35 14.08.2007

Re: :(

možda u plesu leži spas.
MuadDib MuadDib 22:52 14.08.2007

Disko kwisko

Искрено: овај хит филм изнела је добра музика Bee Gees-а, уз дужно поштовање тада младом Џонтри... Али тада су већ у извођењу музике већ увелико радиле машине (некако сав тај crossover везујем за крај ере тзв. ''гитарских хероја'' и почетак употребе синтисајзера и електричних клавира, можда од Емерсон, Лејк и Палмера).
Па када смо већ код Би Џиз, упоредите ове мегахитове из ''Грознице...'' са њиховим 2 деценије старијим хитовима Massachussetts, To love Somebody ili First of May. Мислим, упоредите заједно текстове и музику, не само ритамски драјв. Наравно, све је ствар укуса...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:57 14.08.2007

Re: Disko kwisko

ovaj album i Bee Gees su napokon i zvanično 1977 godine uveli disko muziku u mainstream.Posle ovoga, ništa nije više bilo isto. Mnogi izviđači počeli su u svoju muziku da ubacuju disko ritmove...
nsarski nsarski 23:55 14.08.2007

Re: Disko kwisko

Nedavno sam gledao intervju sa jednim od brace Gib (Beri, mislim), i prica kako je dosao do tog novog ritma. Kaze da ga je ritam tockova metroa kojim se vozio posebno inspirisao.
Rio-Coker Rio-Coker 03:51 15.08.2007

Re:Dobar je Dzontra

....disko is shit!!!

Najbolja disko stvar je "Ti si mi u mislima"- Dino Dvornik,ako je to disko?
AlexDunja AlexDunja 03:53 15.08.2007

Re: Re:Dobar je Dzontra

jeste, ako ti tako kazes:)))
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 07:46 15.08.2007

Re: Re:Dobar je Dzontra

Rio-Coker
....disko is shit!!!

Najbolja disko stvar je "Ti si mi u mislima"- Dino Dvornik,ako je to disko?

ukusi su različiti.
daleko je dino dvornik od disko muzike.
Rio-Coker Rio-Coker 15:57 15.08.2007

Re: Re:Dobar je Dzontra

Ukusi su zaista razliciti,al koliko ja volim disko,toliko je i dino dvornik disko "umetnik"!!!
Rio-Coker Rio-Coker 16:11 15.08.2007

Re: Groznica

.....inache nemam nishta protiv filma!!!

Svako je ponekad,radio onu urnebesbu "vratolomiju",sa dva prsta preko ochiju!!!
AlexDunja AlexDunja 22:55 14.08.2007

a ovo je

disco queen:))))
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:59 14.08.2007

Re: a ovo je

kraljica je bilo mnogo
Još jedna Disco Queen

Milan Rakić Milan Rakić 23:26 14.08.2007

Mala Kontra

Može i ovo subotom:



Dragan Vujanović Dragan Vujanović 23:42 14.08.2007

Saga o Travolti, starijem Federeru i Guči


Mm.. Film je one godine bio.. Teško je opisati. Cela moja generacija.. i one susedne po godinama generacije... svi smo bili prosto zavedeni filmom. Danas, 30 godina kasnije, shvatam da je to jedna veoma vešto urađena limunadica sa izvrsnom muzikom Bee Gees-a. Travolta tu i nije neki baš kvalitetan glumac. Takođe, u ovoj varijanti nema mirišljave Olivije N. John. Ipak, meni je taj filmić, to sladunjavo ostvarenje, ostalo u najlepšoj uspomeni. E, sasvim druga priča je Travolta u "Petparačkim pričama" Kventina Tarantina, starijeg brata Rožera Federera. Niste znali da mu je brat? Pa, zagledajte ih malo... Tamo, u "Petparačkim pričama", Travolta funkcioniše već kao prava pravcata glumčina. Mada, pošto je film maestralan u celini, svi dobro funkcionišu. Za veliku glumu, uglavnom, treba i veliki film. Odosmo daleko. Ajmo malo suve realnosti. A realnost je da se ne može bez Guče, i da se bez konteksta Guče skoro ništa ne može sagledati empirijski. Znači: Ko je razumeo Guču, sigurno ne razume Travoltu. Ko ne razume Travoltu, ne zna engleski. Ko ne zna engleski, može da ide i u Guču...

Ima li načina da se ovaj niz nastavi ? Obaveza je da se ne zaobiđu Travolta (odnosno film iz naslova bloga) i Guča. Ovo drugo naročito! Nemojte molim vas da se taj propust desi! Dakle, ... ... .. .
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:58 14.08.2007

subota

je nadam se samo 'dan za izlazak'?...meni su sreda/cetvrtak davno zamenili subotu. e sad, kad se subotom zavrsi ploca..mmmmm...ajd da ne lajem, opet ces da me zezas :-p

zanimljivo je da je i godisnjica smrti Elvisa Prislija...

ps. posto uvek moze o filmu kod tebe, sad bas pogledah spidermana 3 (konacno se skinuo kad sam otvorila pravi port :-z ....sem crnog kostima (koji je awesome!!!! i sexy petera kad postane bad guy), film je beskrajno dosadan. steta. cak i sandman je lose uradjen. bas F.ing steta.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:01 15.08.2007

Re: subota

told you so
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 00:06 15.08.2007

Re: subota


kad se subotom zavrsi ploca..mmmmm...ajd da ne lajem, opet ces da me zezas :-p

kazi meeeeeeni:)) evo ja necu ' te zezam - I promise
Olga Medenica Olga Medenica 00:01 15.08.2007

Ko? Sta?

Ko je rek'o disko?
Ne mora da se ceka subota.

le freak



lady marmelade



Ai no corrida



l'm Your Boogie Man



He's The Greatest Dancer



dosta od mene

bas sam se naradila

javite ako sam zagusila post da razredim!

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:04 15.08.2007

Re: Ko? Sta?

i još Grace Jones...

pa možeš da ideš na podijum
Odličan izbor.
benevolent benevolent 14:06 15.08.2007

Re: Ko? Sta?

јеси, али не мари. Коме се овде жури?
Spiridon Spiridon 08:23 15.08.2007

Donna Summer - I Feel Love - Robotic Mix

sto je ovo dobro (odma mi se vari)



iza svega ovoga stoji jedan strasan dasa:

Giorgio Moroder (born Giovanni Giorgio Moroder on April 26, 1940 in Ortisei, Italy)




umetnik na violini umetnik na violini 09:47 15.08.2007

Sećam se tog vremena...

...kad su bile žurke i rođendani, kao blesavi smo kupovali taj dupli album sa muzikom iz filma. To je bio poklon kad idemo u goste, tako da sam ja u jednom trenutku imao 3 ili 4 primerka "Groznice subotom uveče"..
Doctor Wu Doctor Wu 11:50 15.08.2007

Da, Saturday Night Fever

Poslednji put kad sam ga gledao prosto me je frapirala slika sivila, bezizlaza i etnickog klanja u americkom multikulturalnom 'melting potu'. A i ta Badhamova opsesija Velikim bratom (tako ocita u Blue Thunderu i Stake Outu) olicenom u discu. Sjajan film koji smo voleli 'for all the wrong reasons'.

A, da, kad je rec o disco trashu, mislim da nijedno secanje na kasne 70-te ne moze da prodje bez...


(izgleda da smo preopteretili kapacitete, :))
Vlasta Vlasta 13:09 15.08.2007

Videćeš jednom

kako se đuska subotom uveče uz 70's disco. I'm the queen of D.I.S.C.O. Slika za pamćenje: Travolta s leđa dok hoda diskotekom. Cap cap cap....

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:15 15.08.2007

Re: Videćeš jednom

Vlasta
kako se đuska subotom uveče uz 70's disco. I'm the queen of D.I.S.C.O. Slika za pamćenje: Travolta s leđa dok hoda diskotekom. Cap cap cap....


da to vidim pa da umrem )
samo zbog toga ću da dođem u NS!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:40 15.08.2007

Re: Videćeš jednom

e pa, onda ce vidim biti mnogih nadmetanja u NS od septembra ;-)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:49 15.08.2007

Re: Videćeš jednom

BebaOdLonchara
e pa, onda ce vidim biti mnogih nadmetanja u NS od septembra ;-)

i beba se pridružuje takmičenju. veoma zanimljivo
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:53 15.08.2007

Re: Videćeš jednom

hoćehoće! ovde sam mislila i na ono u 'kreveljenje ispred ogledala na očigled drugarica'
benevolent benevolent 13:38 15.08.2007

Траволта- синоним суботње грознице увече

Ј.... Оскара, Траволта је синоним денса увече суботом, а и осталих ноћи. Наставља традицију Фреда Астера, Џина Келија, Денија Кеја, Дика Ван Дајка... Једино је могао да му се приближи Патрик Свејзи, али га није престигао. Чак и кад тумачи плаћеног убицу Винсента Вегу у Тарантиновим Петпарачким причама, показује (заједно са Умом Турман) вансеријски таленат за игру.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:48 15.08.2007

Re: Траволта- синоним суботње грознице увече

mada, meni je uvek srcu bio bliži Brilijantin.
doduše, ta dva filma se i ne mogu porediti, prosto nisu isti žanrovi.
Groznicu sam uvek više doživljavao kao socijalnu dramu sa muzikom.
benevolent benevolent 14:02 15.08.2007

Re: Траволта- синоним суботње грознице увече

Извини послао сам скоро сличан коментар, али сам, ипак у последњој реченици изазвао потенцијалне настављаче традиције денса да претекну Траволту.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:06 15.08.2007

Re: Траволта- синоним суботње грознице увече

benevolent
Извини послао сам скоро сличан коментар, али сам, ипак у последњој реченици изазвао потенцијалне настављаче традиције денса да претекну Траволту.

pojavile su se mlade nade. npr Čening Tejtum
nove generacije - novi ples
Doctor Wu Doctor Wu 14:32 15.08.2007

Re: Groznicu sam uvek više doživljavao kao

Nije li i sam disco socijalan fenomen? Autenticno NY proizvod, dok je downtown bio sav u umetnicarskom punku Patti Smith, Television, CBGB, i malo ranije New York Dolls i Lou Reeda, midtown je smrkao kokain, igrao do besvesti (besmisla?) i radio jos stosta u Studiu 54. No i takav, disco je vise uradio na promociji prava gays & lesbians (ne vidim nesto da se javljaju ni Queerije ni ŽuC, :)) pa i daljem integrisanju crnaca u americko drustvo, nego i jedan otvoreno politicki pokret.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:37 15.08.2007

Re: Groznicu sam uvek više doživljavao kao

disco jeste fenomen. i u pravu si kad govoris o uticaju disko muzike.
benevolent benevolent 14:44 15.08.2007

Re: Groznicu sam uvek više doživljavao kao

Игра јесте, заиста, друштвени феномен. То је ПРВА појава уметничког дела код хомо сапиенса, уз музику. Ваљда су и данас зато нераздвојне, као што ће и остати.
benevolent benevolent 13:54 15.08.2007

хвата ме грозница игре СВАКЕ вечери

Ј.... Оскара, свакакве фуксе су га неоправдано добијале, шта ће он једном Траволти. Вишеслојни генијалац и хуманиста, синоним за денс и игру уопште, достојно наставља светлу традицију плесача: Фреда Астера, Џина Келија, Дика Ван Дајка, Денија Кеја... Једино је могао, али само да му се приближи, Патрик Свејзи. Чак и кад тумачи чудноватог плаћеног убицу Винсента Вегу у Тарантиновим Петпарачким причама, показује свој вансеријски играчки таленат у сцени са Умом Турман (Миом). Чикам (чекам) било кога да га престигне.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:00 15.08.2007

Re: хвата ме грозница игре СВАКЕ вечери

jedino ti Sajentolozi.... ali ako je njemu lepo, lepo je i meni
benevolent benevolent 14:15 15.08.2007

Re: хвата ме грозница игре СВАКЕ вечери

Тачно, мало је чудно САЈЕНТО (латински корен), ЛОЗИ (грчки корен). Слично као теле и визија. Међутим, и кад је дебео, Траволта игра и то врхунски.
MilutinM MilutinM 15:06 15.08.2007

Disko

Moje mišljenje, kao čoveka koji je odrastao i stekao identitet u sedamdesetim godinama prošlog veka, je da je sa pojavom diska umrla muzika. Umesto otvorenog, smelog i buntovničkog roka (u svim svojim varijantama), ušli smo u "nja, nja nja" varijantu sa klimanjem u klubovima pod svetlom one kugle sa stotinu mozaičkih ogledalaca. To je bio početak komercijalizacije muzike, da ne govorim o svim pratećim pojavama. Ili, bolje da kažem, komercijalizacija muzike je bila prateća pojava kretanja u svetu kojima je ugušeno slobodarstvo šezdesetih i nametnut potrošački mentalitet i šarene laže.

Prirodno, Bee Gees su medju pionirima tog pokreta, i stoga ih posebno ne podnosim. Pogotovo piskavi glasić koji smo nekako pokušavali da imitiramo.

Da samo napomenem, da su pre njih, ili možda paralelno, najviše tom novom pokretu doprineli i Boney M. Ove dve grupe upropastile su muziku.

Nešto je posle pokušao novi talas, u osamdesetim, ali je sve otišlo u...
Doctor Wu Doctor Wu 15:41 15.08.2007

E da, ova prica

o 'smelom i buntovnickom roku' i 'komercijalnom disku' je odlican slagvort za najbolju diskacinu svih vremena...

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 17:28 15.08.2007

Re: Disko

au milutine m,
gde ti ode.
jel to neka žal za mlados'?
ko je ko tu koga ubio zaista je filozofsko pitanje. Ne mislim da je disko ubio ikoga, već naprotiv oslobodio.
ali to je druga priča.
MilutinM MilutinM 20:03 15.08.2007

Re: Disko

Srdjane,

zasigurno je istina da nisam više mlad. Medjutim, mislim (ili se barem nadam) da je ovo proizvod malo ozbiljnijeg razmišljanja nego samo žala za mladošću. Verujem da je ipak pitanje o kvalitetu.

U svakom slučaju, kao što rekoh: moje mišljenje.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 20:07 15.08.2007

Re: Disko

nema problema.
samo mislim da ništa nije propalo što nije bilo sklono propadanju. tako da ni rok muzika nije baš propala zbog disko muzike, nego verovatno što nije bila kvalitetna.
o kvalitetu disko muzike može da se diskutuje. ne treba baš tako lako odbacivati mogućnost da i tu postoje kvalitetne pesme.
uostalom, vreme je pokazalo. neke stvari su danas aktuelnije nego ikada.
to je moje mišljenje.
MilutinM MilutinM 20:11 15.08.2007

Re: Disko

Ma, normalno, i ja sam generalizovao. Ipak, ne mogu se oteti utisku da je rok bio kvalitetniji. A jasno je da je morao da "propadne" kao i sve sto se rodi i zivi. I istina je da ima sjajnih disko numera. Medjutim, iz mog ugla, Bee Gees zasluzuju da se pomenu kao fenomen, a ne kvalitet u muzici.

No, da se ne svadjamo dalje. Mir, brate, mir.
sun_to_rock sun_to_rock 20:12 15.08.2007

Re: Disko

Rok bas i nije propao. Ovo prvi put cujem.


Hahahaha
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 20:21 15.08.2007

Re: Disko

MilutinM
Ma, normalno, i ja sam generalizovao. Ipak, ne mogu se oteti utisku da je rok bio kvalitetniji. A jasno je da je morao da "propadne" kao i sve sto se rodi i zivi. I istina je da ima sjajnih disko numera. Medjutim, iz mog ugla, Bee Gees zasluzuju da se pomenu kao fenomen, a ne kvalitet u muzici.

No, da se ne svadjamo dalje. Mir, brate, mir.

nema razloga za svađu. diskutujemo.
što bi rekli neki pametni ljudi: neka cveta hiljadu cvetova.
MilutinM MilutinM 20:23 15.08.2007

Re: Disko

Rok bas i nije propao. Ovo prvi put cujem.


Pa, sad: postoji i film "Kako je propao rock'n'roll"
Kazezoze Kazezoze 21:03 15.08.2007

Re: Disko

disko je komercijalni kich i on potpuno odgovara tvom ukusu.
pnbb pnbb 21:08 15.08.2007

Re: Disko

Umesto otvorenog, smelog i buntovničkog roka (u svim svojim varijantama), ušli smo u "nja, nja nja" varijantu sa klimanjem u klubovima


uopste nije umesto, to su dve grane koje su se paralelno i nezavisno razvijale

a to sto je u priblizno isto vreme rok prestao da bude buntovnicki, malo ima veze sa diskom...
ubila ih velika lova...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:15 15.08.2007

Re: Disko

Kazezoze
disko je komercijalni kich i on potpuno odgovara tvom ukusu.

da, i?
MilutinM MilutinM 21:36 15.08.2007

Re: Disko

Kazezoze
disko je komercijalni kich i on potpuno odgovara tvom ukusu.


Nazalost, mom ne
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:44 15.08.2007

Re: Disko

živeo kič. obično ga zamene za šund.
ovo oko R&R.a, pa ako ih je i ubila velika lova, ove druge će da ubije Meth...
Ipak, ne mogu se oteti utisku da je rok bio kvalitetniji.

u kom smislu je bio kvalitetniji? kojim to parametrima određujemo koji muzički stil/pravac je kvalitetniji? šta bi po toj logici bilo 'kvalitetnije', romantizam ili barok? ovde ne računamo šund, njega je bilo i u tzv. klasičnoj muzici.
nsarski nsarski 21:47 15.08.2007

Re: Disko


što bi rekli neki pametni ljudi: neka cveta hiljadu cvetova.


U pitanju je drug:



a fraza je iz sestomesecnog period iz 1957. kad je pozvao kineske intelektualce da kritikuju partiju. Tacan navod je:
Let a hundred flowers bloom; let a hundred schools of thought contend.
Kad se neko oglasio sa kritikom, bio je ubrzo uhapsen. Zverka je pokazala trag:)))
Kazezoze Kazezoze 21:48 15.08.2007

milutine,

nisam ni mislio na tebe, komentar se sluchajno nashao ispod tvog komentara.
MilutinM MilutinM 21:56 15.08.2007

Re: milutine,

Nul problemo
MilutinM MilutinM 22:03 15.08.2007

Re: Disko

Ipak, ne mogu se oteti utisku da je rok bio kvalitetniji.
u kom smislu je bio kvalitetniji? kojim to parametrima određujemo koji muzički stil/pravac je kvalitetniji? šta bi po toj logici bilo 'kvalitetnije', romantizam ili barok? ovde ne računamo šund, njega je bilo i u tzv. klasičnoj muzici.


Posteno: nisam strucnjak i ne mogu da iznesem kvalitetan sud. Ovo je proizvod mog misljenja i ukusa.

Ipak, mislim da je razlika najpre u zelji da se istraze mogucnosti, da se bude originalan, da se bude van klisea. To se posebno videlo u psihodelicnom roku koji sam, eto, prosto obozavao. Mislim da je samo jedna mala generacija - recimo oni rodjeni od '55 do '60 - mogao da ga potpuno razume i prati. Ili se varam. Ovde, prirodno ne mislim samo na Pink Floyd, vec na recimo Yes, Stevie Hillage-a (ako dobro pisem), i mnoge za koje bih morao da ponovo pregledam svoju kolekciju LP-jeva da bih se setio imena.

Sa druge strane, angazovanost koju je rok nosio je jedinstvena i mislim da je bio pokretacka snaga mnogih promena (ili se opet moze reci da je bio samo prateca pojava i rezultat)

Inace, mislim da poredjenje izmedju roka i diska ne moze ni blizu da se stavi u ravan poredjenja izmedju romantizma i baroka. Babe i zabe.
sun_to_rock sun_to_rock 22:17 15.08.2007

Re: Disko

BebaOdLonchara
živeo kič. obično ga zamene za šund.
ovo oko R&R.a, pa ako ih je i ubila velika lova, ove druge će da ubije Meth...
Ipak, ne mogu se oteti utisku da je rok bio kvalitetniji.

u kom smislu je bio kvalitetniji? kojim to parametrima određujemo koji muzički stil/pravac je kvalitetniji? šta bi po toj logici bilo 'kvalitetnije', romantizam ili barok? ovde ne računamo šund, njega je bilo i u tzv. klasičnoj muzici.




Po svim parametrima, Bebo. Vrlo je jasno.
Sta ne razumes?
sun_to_rock sun_to_rock 22:17 15.08.2007

Re: Disko

angazovanost koju je rok nosio je jedinstvena i mislim da je bio pokretacka snaga mnogih promena



Jedan od parametara.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:29 15.08.2007

Re: Disko

nisam strucnjak i ne mogu da iznesem kvalitetan sud

ja jesam, te...
Inace, mislim da poredjenje izmedju roka i diska ne moze ni blizu da se stavi u ravan poredjenja izmedju romantizma i baroka. Babe i zabe.

...ovo ne stoji. da sam poredila barok i disko, malo bi bilo nategnuto. mada moze.
Sa druge strane, angazovanost koju je rok nosio je jedinstvena i mislim da je bio pokretacka snaga mnogih promena (ili se opet moze reci da je bio samo prateca pojava i rezultat)


mislim da ovde sad vi poredite babe i zabe (ne svadjamo se, samo se argumentiramo ;-), jer ako poredimo dva muzicka pravca, onda moramo da govorimo i o angazovanosti druge strane...i da, obicno je prateca pojava, tako je to u muzici. sa drugim umetnostima je malo drugacija situacija. ono po cemu se muzika razlikuje od ostalih je sto najbolje nosi te promene, udara po stomaku, najlakse se lepi na ljude. sta hocu reci: turbofolk je prateca pojava ali da je nije bilo, situacija u srbiji ne bi mogla da se kontrolise i umerava tako lako. takodje, uticaj iste na mlade ljude (pa i starije) je nemerljiv u odnosu kako moze knjizevna ili likovna umetnost. o filmu ce srdjan (tu je mislim mrtva trka ;-)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:30 15.08.2007

Re: Disko

angazovanost postoji i u turbofolku i ne odnosi se na kvalitet muzike.
dalje?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:31 15.08.2007

Re: Disko

Što se disko muzike tiče, ona je imala veliki uticaj na hip-hop, house, tehno muziku.
uostalom ni rokeri nisu bili imuni na uticaj disko muzike. npr. Rolling Stones "Miss you".
sun_to_rock sun_to_rock 22:36 15.08.2007

Re: Disko

turbofolk- pusti brigu na veselje, daj mi kratku 'aljinicu da zavodim momke, ali, avaj, qqmeni, ostavi me onaj kog sam volela,
disco- isto, malo elegantnije
r'n'r- poezija
jazz- umetnost

angazovanost i aktivizam su jedno, brain washing mase nesto sasvim drugo.


ok? Mrzi me, Bebo, da ti objasnjavam jednocifrene brojeve.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:41 15.08.2007

Re: Disko

da li si apsolutno siguran da je sve u r'n'r poezija? da malo ne generalizujes?
da li misliš da i tamo ima teškog smeća?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:45 15.08.2007

Re: Disko

Mrzi me, Bebo, da ti objasnjavam jednocifrene brojeve.


verujem da te mrzi, kad nemas validnu argumentaciju ;-)

pozdravljam te.
ps. nisi pomenuo folk, iz koje je taj R&R nastao.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:49 15.08.2007

Re: Disko

kad smo kod uticaja na r&r scenu, u slici&zvuku...


Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:56 15.08.2007

Re: Disko

ma udri brigu na veselje> Your Disco Needs You!

sun_to_rock sun_to_rock 23:03 15.08.2007

Re: Disko

Evo, jos dok ne odem, nije sve u r'n'r poezija, ima mnogo sranja, mnogo bas. Ali mnogo i ceste poezije.
Vi mislite u folku isto?
I jos, ja nisam ovde da bih argumentovala. Vi i ja imamo potpuno razlicite (ne)ukuse. Odnosno, vi pisete o zabavi, koja mene ne dotice, a niti zabavlja.
Pozdrav!


Jos od onog posta o Sonji Savic ne navracam ovde, ali sam jurila Kazea, pa sam prekrsila sebi datu rec.
Izvinjavam se jer sam remetila. Ostajte dobro!
Kazezoze Kazezoze 23:08 15.08.2007

Re: Disko

yu 2 tipichan predstavnik disko sranja... BoL sumnjao sam, al' sad sam se uverio da je to kvalitet koji ti imash u slushanju muzike. jednom rechju BLJAK!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:09 15.08.2007

Re: Disko

ja nisam spominjao folk.
nece biti da vas ne dotice cim ovoliko pisete.
o ukusima ne vredi raspravljati.
kazea ste mogli da jurite i na druge nacine, npr. privatne poruke
sve najbolje.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:17 15.08.2007

Re: Disko

bas pricah sa jednim mnogo zanimljivim covekom ovih dana oko kajli
to ne mozes da ne slusas kad ti se nametne. isto kao sto ne mozes da odolis savrseno ukrasenom i napravljenom minjonu, koji je presladak, od koga ti je ubrzo muka, koji je uglavnom od losih sastojaka napravljen...ali on izgleda tako da ne mozes da odolis, mislis da ce taj bozanstvenoizgledajuci kolacic Ipak ovoga puta biti onakvog ukusa kakvog je i izgleda, kako obecava...i stavljas ga usta )))
u svakom slucaju, disko je uvek u oblacima, uvek lak, uvek tako okrenut napred. kajlin glas zvuci kao da je pitchovan malo navise, kao androidski...kao da je iz AI!



ps. svaka asocijacija sa Methom je namerna ;-)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:47 15.08.2007

Kzzz...tztztztztz....

yu 2 tipichan predstavnik disko sranja... BoL sumnjao sam, al' sad sam se uverio da je to kvalitet koji ti imash u slushanju muzike. jednom rechju BLJAK!


samo si cekao, a? mogao si i privatnu poruku da mi posaljes da ne trujes srdjanov blog i ne blamiras se, jer u ovakvom razgovoru mozes samo da izgubis, kako u argumentaciji (plitko&emotivno) tako i u muzici ;-) secam se kako sam davala sve od sebe da izbegnem da ti zaista kazem sta mislim o vecini utubova koje si postavljao mesecima, a ti si bas nekako insistirao na mom misljenju

i jos nesto: ne secam se da sam rekla da su U2 paradigma bilo cega, ponajmanje R&R.a. to ti je bilo plitko...

si cuo za ovog?


a ovo? mora da jesi, a?


ajmo na filmsku...mozda tu ubodes koji poJen, m?


nista ne znas od ovoga?! steta....da ne idemo dalje, zabolece...
ps. i to, kvalitet koji ti imas u slusanju muzike...malo ti je nezgrapna recenica...a i nista ne znaci, svatas?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:55 15.08.2007

Re: Disko

srdjane, ja ne govorim o ukusu...ko ne zna malo istoriju popularne muzike, ne zna da su koreni rocka u folku. kad kazem folk, zao mi je sto ovde vecina pomislja na daru bubamaru. mislila sam na englesku/irsku/americku(?) narodnu muziku...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:01 16.08.2007

Re: Disko

ma sve je ok.
disko muzika coveka cini srecnijim. malo li je na danasnju skupocu.
a ova me bas uvek oraspolozi

gordanac gordanac 06:32 16.08.2007

riverdance rap

...a lepo sam htela da ne pravim troll, ali prosto mi žao da ne podelim :)



a ovde JAKO obratiti pažnju na klavijaturistu :))
Erdjan - Viski Coca-Cola

MilutinM MilutinM 08:05 16.08.2007

Re: Disko

disko muzika coveka cini srecnijim


Izvinjavam se sto nisam nastavio nocas - mora malo i da se spava u ovom kapitalistickom svetu da bi se ujutro radilo.

Mislim da je jedan od odgovora u gornjem citatu. On dovoljno govori o angazovanosti.

Da ne ulazim u sve komentare, posebno one licne prirode, zelim da kazem da je apsolutna istina da nije sve u roku poezija. I da ima toliko foliranja da mi se povremeno zgadi. No, ako govorimo o "opstem dojmu", slazem se sa kvaliufikacijom koju je dao "sun to rock".

Istina je i da je rok nastao od folka. A, kako se secam, klasicna muzika je nastala od crkvene, pa ju je u mnogo cemu prevazisla, kao sto je rok u nekim stvarima prevazisao folk iz koga je nastao.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 10:36 16.08.2007

Re: Disko

ti onda mora da proslavljas Jul 12, 1979 kao svoj Praznik
MilutinM MilutinM 10:48 16.08.2007

Re: Disko

ti onda mora da proslavljas Jul 12, 1979 kao svoj Praznik


Sta bese tad?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 10:55 16.08.2007

Re: Disko

Dan kada su rokeri preuzeli svar u svoje ruke... OVDE
zanimljivo je da je kasnije DJ Stiv Dal, kolovodja linča, izjavio da je mrzeo disko muziku jer je Džon Travolta izgledao savršeno u filmu "Groznica...", dok je on bio mali, debeo i cvikeraš.
MilutinM MilutinM 11:24 16.08.2007

Re: Disko

Srdjane,

nisam znao za ovaj dogadjaj. Sjajno! Hvala za link.

E, a što ne napravimo tako nešto ovde kod nas? Ima li neko da želi da organizuje "Turbo folk uništavanje"? Ja bih vrlo rado učestvovao u organizaciji (mada nisam mali, debeo i cvikeraš, i mislim da sam lepši od Rićmi Tarmi-ja ili mnogih drugih nabedjenih umetnika)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:48 16.08.2007

Re: Disko

A, kako se secam, klasicna muzika je nastala od crkvene, pa ju je u mnogo cemu prevazisla, kao sto je rok u nekim stvarima prevazisao folk iz koga je nastao

To je sve tacno. Nisam ni rekla da je R&R = Folk! (?!?!)

U klasicnoj muzici ima Jako Mnogo elemenata narodne muzike. Postoje citave nacionalne skole koje su obelezile romantizam evropske 'klasicne' muzike. Uticaj crkve nije jedini. U renesansi se konacno kristalizuju ta dva pravca: crkveni, i sekularni koji jeste po svojoj formi izasao iz crkvenog. Da nije izasao i transformisao se kako jeste, muzika bi mnogo drugacije izgledala danas.

No, ako govorimo o "opstem dojmu", slazem se sa kvaliufikacijom koju je dao "sun to rock".

opsti dojam je subjektivna stvar, zar ne? ako radimo ozbiljnu analizu, taj faktor se izbacuje (koliko je moguce).
I jos, ja nisam ovde da bih argumentovala. Vi i ja imamo potpuno razlicite (ne)ukuse. Odnosno, vi pisete o zabavi, koja mene ne dotice, a niti zabavlja.

i imam pitanje: da li to R&R cini ljude nesrecnim? to je ta angazovanost ili..? nekprm. ajte malo neku argumentaciju. zasto sve pocinje i zavrsava se raspravom o Ukusu?!

ps. Samo da napomenem i to da je bavljenje muzikom posao kao i svaki drugi...koliko ste talentovani da je pravite, od toga ce zavisiti i uspeh (+ faktor srece i talenat za biznis ;-)
MilutinM MilutinM 16:20 16.08.2007

Re: Disko

opsti dojam je subjektivna stvar, zar ne? ako radimo ozbiljnu analizu, taj faktor se izbacuje (koliko je moguce).

I jos, ja nisam ovde da bih argumentovala. Vi i ja imamo potpuno razlicite (ne)ukuse. Odnosno, vi pisete o zabavi, koja mene ne dotice, a niti zabavlja.

i imam pitanje: da li to R&R cini ljude nesrecnim? to je ta angazovanost ili..? nekprm. ajte malo neku argumentaciju. zasto sve pocinje i zavrsava se raspravom o Ukusu?!


Odmah na početku ovog niza komentara napisao sam:

Pošteno: nisam stručnjak i ne mogu da iznesem kvalitetan sud. Ovo je proizvod mog mišljenja i ukusa.


Verovatno je vaš stav naučno dokazan, argumentovan i šta jos treba da kažem. Ipak, ne možete mi oduzeti moje mišljenje. I drago mi je da naša mišljenja razmenjujemo.

Kao i svaka ozbiljna muzika, i R&R "udara na emocije". Neke čini srećnim, neke nesrećnim. Neke numere iste ljude čine srećnim a druge nesrećnim.

Angazovanost je druga stvar. Negde je ima a negde je nema. Ili, možda je bolje reći, nedostatak angažovanosti i "nja, nja, nja" pristup kod diska je upravo posebna angažovanost. Daj narodu šarenu lažu, da ne razmišlja o ozbiljnim stvarima. Isto kao turbo folk u našem slučaju
Radojicic Radojicic 17:12 16.08.2007

Re: Disko

evo malo folka
dracena dracena 05:35 17.08.2007

Re: Disko

BebaOdLonchara
nisam strucnjak i ne mogu da iznesem kvalitetan sud

ja jesam, te...

... te ja još uvek s pravom vrlo zainteresovanog čitaoca očekujem tvoje postove o muzici. A njih nema, pa nema. Ali zato pljušte komentari dušu dali da omrznu ljudima muziku svake vrste.
MilutinM MilutinM 08:30 17.08.2007

Re: Disko

Greska
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:00 17.08.2007

Re: Disko

...te ja još uvek s pravom vrlo zainteresovanog čitaoca očekujem tvoje postove o muzici.


samo jedan odgovor na to imam: nemam vremena!!!!
Dzomba Dzomba 00:13 16.08.2007

Molba

Da li bi mi neko moga reci kako da dodjem do pesme "Mi znamo sudbu" od Galije?
Izvinjavam se na upadu.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:21 16.08.2007

Re: Molba

"Mi znamo sudbu" od Galije

malo google i vrlo lako. mozes skinuti OVDE
Dzomba Dzomba 12:10 17.08.2007

Re: Molba

Hvala ti. Dugo sam trazio ovu pesmu.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:25 17.08.2007

Re: Molba

nema na čemu. i drugi put
jeca jeca 21:55 16.08.2007

Obožavam disko muziku

Naročito sam je slušala 80-ih. Sećam se čak da je u listu "Ćao", koji sam ja obožavala da čitam izašao poster grupe "Bee Gees" i tada sam prvi put saznala ko su autori hitova iz "Groznice subotnje večeri". A u klubu "Bus", u koji sam vrlo redovno odlazila u gimnaziji je bilo uobičajeno veče disco muzike, čini mi se jednom nedeljno. Ipak je to na kraju bila mešavina disco, house, disco-remixa, u svakom slučaju nije moglo da prođe bez Gloria-e Gaynor i "I will survive". Sada se baš toliko disko ne pušta, a ja u svakom slučaju imam nasnimljen na svoj Sony Ericsson walkman pesmu koja me automatski vraća u 80-te. Samo znam da su autori Lipps Inc.,"Funkytown".
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:17 16.08.2007

Re: Obožavam disko muziku

Jeco,
samo za tebe vrlo simpatična verzija pesme I will survive u izvođenju Dajane Ros...


jeca jeca 12:01 17.08.2007

Re: Obožavam disko muziku

Ha, ha, ha, hvala Srđane, dopada mi se i ta verzija. Diana Ross i RuPaul.
P.S. Imaš i onu alkoholičarsku verziju od Hermes House Band-a, mada to nije disco music.

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:07 17.08.2007

Re: Obožavam disko muziku

nažalost nemam.
dajana je velika carica. uveliko snima albume i drži koncerte.
bilo bi lepo ako bi došla malo i u ove krajeve.
Olga Medenica Olga Medenica 13:25 17.08.2007

Re: Obožavam disko muziku

i ovo se racuna u disko, ladno...
Ali Glorijina verzija je funkija.

o, yeeahh

sylvester - you make me feel (mighty real)

Olga Medenica Olga Medenica 13:27 17.08.2007

Malo meksssshe

Kool & The Gang - Get Down On It

Olga Medenica Olga Medenica 13:29 17.08.2007

Donna Summer

BAD GIRLS

Olga Medenica Olga Medenica 13:32 17.08.2007

disko himna devedesetih

Crystal Waters - Gypsy Woman (She's Homeless)

WoW!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana