Hvala, ako mi kazete...

Ninoslav Randjelovic RSS / 15.08.2007. u 19:59

Sigurno vam se svima ovo vec dogodilo milion puta - sretnete nekoga negde i nazovete ga "Brate" ili "Sestro", mada niste u krvnom srodtsvu ili istih, slicnih, verskih i politickih uverenja. Niti iste rase. I nastavite da tako, tog nekog negde, zovete i dozivljavate....

O cemu se tu radi ? Sta znace te reci ? Sta mislimo kada ih izgovaramo ?

Ili, o cemu se radi kada ih ne mislimo i ne izgovaramo ? Te reci ?



Komentari (105)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dracena dracena 20:01 15.08.2007

Znače

Znače da ne znamo kako da oslovimo sagovornika.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:09 15.08.2007

Re: Znače

A, to je znaci smisao ili znacenje - Braca i sestre su reci koje znace neznanje kao da oslovimo sagovornika.
Pa, meni nije bas to neki lep svet...sa recima koje tako znace.
dracena dracena 20:26 15.08.2007

Re: Znače

Umesto odgovora, još jača sintagma:
imam jednu stranku koja me stalno oslovljava sa "sekice slatka". I inače je sa njim čitav cirkus, ali ovo mu je najbolje od svega.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:31 15.08.2007

Re: Znače

Eto, znaci lepo je zvati se (i dozivljavati) tako ! Pa, makar jednostavno upotrebljavali reci koje znace da ne znamo kako da oslovimo sagovornika.
A, da nije to neznanje ono sto je lepo ? Mozda to neznanje pomaze da i nama bude lepo kada te reci zelimo da koristimo i da dozivljavamo to sto te reci znace ?
dracena dracena 20:37 15.08.2007

Re: Znače

Pa ja ne mislim da "sitna neznanja" ili greške treba ispravljati. Prosto nisu važne. Ovom što sam ga citirala je to uzrečica, nije čak ni neznanje. On tako verovatno oslovljava i svoje ukućane, susetke i potpuno nepoznate žene. Što bi se sad to ispravljalo? Kome bi od toga bilo bolje?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:41 15.08.2007

Re: Znače

"Sitna neznanja" su ponekad tako mala ili velika da tesko onome ko mora da ih nosi okolo.
Mislim da covek koga pominjes, ipak, nema tih "sitnih neznanja". Mozda ih ima neko drugi ?
mlad_i_perspektivan mlad_i_perspektivan 20:53 15.08.2007

Re: Znače

Kod mene postoje dve varijante ove pojave :

1. Kada ti je neko "blizi" , veci prijatelj itd onda iskoristim to brate, donekle i i okruzenje i atmosfera moze da utice na pomenuto "brate" tj pre cu reci brate dok igramo fudbal, sedimo u kaficu i pijemo pivo, telefoniram nego kad se dovikujem i sl.

2. Kada sagovornika "znate" ali niste sigurni kako se zove , a malo vas je blam da ga pitate onda ja isto koristim brate ili cak cesce "baki"

Medjutim ova pojava je veoma veoma ruzna ako se koristi prekomerno i ako vam to postane uzrecica sto obicno dovodi do toga da ce te osobu zensog pola osloviti sa "brate" i tada moze da nastane tajac.

Ovo sestro ja licno ne koristim ali trazim zamene tipa : lutko, seceru ... i sl.

Poz brate dobro si se setio teme !
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:57 15.08.2007

Re: Znače

Ja radim slicno kao i ti.
Ipak, posebno je snazan osecaj kada tu rec koristis za nekog ko blizu tebe strada ili pati.
Hvala na pozdravima !
Pozdrav tebi, brate !!!
Kazezoze Kazezoze 21:36 15.08.2007

Re: Znače

Dracena sestro slatka kako ti znash nekada da lupish!
Razmisli brate nekada pre nego shto neshto napishesh;-)
dracena dracena 21:39 15.08.2007

Re: Znače

Jujuju, Kaze, šta sam lupila, da odmah obrišem.
Kazezoze Kazezoze 21:43 15.08.2007

Re: Znače

komentar je na tvoj prvi post, a usput pokazuje kako se to 'brate' i 'sestro' mozhe josh upotrebiti;-)
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:49 15.08.2007

Re: Znače

@Kazezoze
Zamisli, ja mislio da jesam...
Hvala, brate !!!!
dracena dracena 21:54 15.08.2007

Re: Znače

Ma ćuti, Ninoslave, ko je tebe napadao. To Kaz mene pljuje, a ne tebe. I u poverenju, potpuno bez razloga. Ali skroz.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:57 15.08.2007

Re: Znače

Ne verujem da on to radi.
Meni je izgledalo da i tebi i meni ima sta da kaze.
A, to je lepo.
Pozdrav !!!
sun_to_rock sun_to_rock 22:24 15.08.2007

Re: Znače

Kaze, nesto si, brate, dobre volje danas :)
A i ja u istom raspolozenju, brate.

Kazezoze Kazezoze 22:42 15.08.2007

dobre volje...

to je verovatno zato shto mi je kompjuter na raspolaganju celo veche, pa mogu da se druzhim, mada me onaj travolta na prvoj strani uzhasno nervira zajedno sa autorom i njegovim satelitima, al' necu sebi da kvarim ugodjaj druzheci se sa njima;-)
nego interesuje me da li vi mozhete da otvorite ovaj link?

sun_to_rock sun_to_rock 22:56 15.08.2007

Re: dobre volje...

evo slusam :)
ali moram da idem sa kompa, isteklo mi vreme, sad ga preuzimaju drugi clanovi kucanstva. nastavite lepo druzenje :)
a onaj disco blog, kasljuc, kasljuc
MMMila MMMila 22:59 15.08.2007

Re: dobre volje...

Kazezoze
ovaj link?

esnips uvek radi:)
Kazezoze Kazezoze 23:22 15.08.2007

Re: dobre volje...

ma ja ostavio neki dan jedan link kod Daniele na postu o tom waitsu, ali ona ne mozhe da ga otvori, pa ko velim da proverim ovde... hmmm znachi do njenog kompa je!
MMMila MMMila 23:24 15.08.2007

Re: dobre volje...

Garant:)

jesen jesen 01:22 16.08.2007

Re: dobre volje...

Ja otvorila.....hvala ti ko bratu........
AlexDunja AlexDunja 01:34 16.08.2007

Re: dobre volje...

pridruzujem se :))))zahvaljivanju
MilutinM MilutinM 20:47 15.08.2007

Šta govorimo; a šta oblačimo?

A šta znači kada obučemo majicu sa porukom; stavimo kapu.... Jednostavno, zato što je lepa; pa šta god na njoj pisalo?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:50 15.08.2007

Re: Šta govorimo; a šta oblačimo?

Mislis to sto nosimo TU majci sta znaci, ili sta znaci TO sta na majci pise ?
MilutinM MilutinM 21:06 15.08.2007

Re: Šta govorimo; a šta oblačimo?

Mislim: da li razmišljamo da noseći majicu na kojoj nešto piše, prihvatamo tu poruku kao svoj moto?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:08 15.08.2007

Re: Šta govorimo; a šta oblačimo?

Sto se majce tice, ja tako cesto radim. Najbolja mi je kombinacija boje i poruke.
Nego, ja mislio u ovom postu na ljude, ne na majce ili ljude u majcama sa akcentom na majce.
MilutinM MilutinM 21:34 15.08.2007

Re: Šta govorimo; a šta oblačimo?

Podrzavam blog. Nego, mene ovo od ranije zanima pa, k'o velim, da ubacim i to
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:47 15.08.2007

Re: Šta govorimo; a šta oblačimo?

Ma, potpuno u redu, nego, uplasih se da ne krenemo o tome ko koga nosi na majci i zasto.
Pozdrav !!!!
margos margos 06:56 16.08.2007

Re: Šta govorimo; a šta oblačimo?

Pre neku godinu, moj knjigovodja, dodje u majici sa natpisom...
ja ga pitam zna li sta nosi na sebi i zasto nosi...
on, naravno, slegne ramenima i kaze da nema pojma.
a na majici je pisalo, na engleskom, da ima pirsing na bradavicama:)))

Pozdrav braci i sestrama, ako je to zvanican pozdrav ovde:)))
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 14:51 16.08.2007

Re: Šta govorimo; a šta oblačimo?

Mozda nezvanicno zvanican. I prisan.
Pozdrav tebi !!!
AlexDunja AlexDunja 20:58 15.08.2007

nedavno

sam imala jos lepse iskustvo:
skoro pa nepoznat covek, me nazvao sestricinom.:))
zavoleh ga odmah.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:14 15.08.2007

Re: nedavno

skoro pa nepoznat covek

je mozda bilo kljucno za tu ljubav ?
Ili samo rec "sestricina" ?
Ili i jedno i drugo ?
AlexDunja AlexDunja 21:19 15.08.2007

Re: nedavno

i jedno i drugo. razume se.:)))
kazi, ima li nesto lepse?
znas li kako su ljudima drage sestricine?
a tek ujaci sestricinama:)))
ja sam svoja dva mnogo, mnogo volela.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:29 15.08.2007

Re: nedavno

Znam. Imam ih nekoliko. Hvala Bogu !!!
Dakle, u recima je snaga te ljubavi ?
Ili snaga te ljubavi trazi bas te reci ?
MMMila MMMila 21:33 15.08.2007

Re: nedavno

Sto toliko upro(pa)scujes stvari NR??? Izjava "u recima je snaga te ljubavi" je naivna!
Za iskazivanje ljubavi izmedju ostalih sluze i reci! NE SAMO RECI, nego I RECI!
AlexDunja AlexDunja 21:34 15.08.2007

Re: nedavno

nije vazno.
vazno je da se nadju.
snaga i reci.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:43 15.08.2007

Re: nedavno

Nije bila izjava. Bilo je pitanje.
O ovome se radi. Ako nekog mnogo volis i osecas se blizak sa njim ili njom, upotrebis I te reci.
Ako se to cini cesto, a cini se, onda eto i ovog pitanja. Sta te reci znace ?
AlexDunja AlexDunja 21:56 15.08.2007

Re: nedavno

ja ne znam odgovor na to pitanje:))))
Coa Smor Coa Smor 18:25 16.08.2007

Re: nedavno

Ja sam mišljenja da nisu bitne toliko reči koliko intonacija.




















Rekao bih i kontekst pored intonacije gore ali onda ne bi zvučalo tako jezgrovito nego više pseudointelekutalno :(
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:30 16.08.2007

Re: nedavno

A, intonacije ?
Da ne zavise i one od tog "unutrasnjeg" dozivljaja ? Pa kad je dozivljaj ovakav ili onakav, onda i intonacija bude onakva ili ovakva.
:))))
Coa Smor Coa Smor 18:41 16.08.2007

Re: nedavno

Pa da, osim ako pričamo o težim primercima manipulatora
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:52 16.08.2007

Re: nedavno

E, kad smo kod TOG primerka (^-^), mozda je efikasno zapusiti usi ili krenuti sa nekim saptanjem sebi "u bradu" ili tako nekom zanimacijom koja nam odvuce paznju i manipulatora ne cujemo i ne vidimo.
Coa Smor Coa Smor 18:57 16.08.2007

Re: nedavno

A ono "enemies closer"? Bolje, po meni, čuti šta protivnik ima da kaže, zvuči taktičnije, i dugoročno bezbednije :)
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:00 16.08.2007

Re: nedavno

Taj (^-^) protivnik, ako mislimo na istog, nema sta da kaze. On laze. Tak'a mu sorta.
Coa Smor Coa Smor 19:04 16.08.2007

Re: nedavno

O pa ne mislim ja ni na koga konkretnog, samo na ljude kojima intonacija ne oslikava svoj "unutrašnji doživljaj", jer amatera će intonacija odati, to je onda baš za podsmeh, posebno iza leđa jer je tako strinskije, a kad intonaciju zamaskiraju onda su podli i onda moramo biti na oprezu i puno misliti, posebno kada provalimo koliko je sati.

Al BRAAAAAATEEE kako mi odlutasmo u neke sitne detalje :|
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:08 16.08.2007

Re: nedavno

Ja mislio na konkretnog.
Nego, dobro kazes, odlutasmo u neke detalje, a poceo vec boarding. Znas, na aerodromu sam.
Hvala na javljanju !!!!
:)))))
Coa Smor Coa Smor 19:11 16.08.2007

POBOGU I ZABOGA :D

Srećan put ondak, brate, i ja moram palim, pa idemo dalje kad se probijem opet do kaskature ;D
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:16 16.08.2007

Re: POBOGU I ZABOGA :D

Vazi, brate !!!
nsarski nsarski 21:13 15.08.2007

Jedan moj drugar se

svima obracao sa "Sormani" (ime nekog bivseg fudbalera). Tako je zvao i svoju devojku, koju je, inace, jos zvao i "meso".
Mislim da nije mnogo mislio kad je koristio te reci.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:15 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Pa vidis, nije koristio reci "brate" i "sestro". Mozda bas zato sto nije "mnogo" mislio ?
nsarski nsarski 21:34 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Pa da. Ali, ni onaj ti ne misli bas najbolje kad ti se obrati sa "ispostuj me, brate!"
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:45 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

To je zbog onog "ispostuj me". A, da bi me totalno presao, kaze mi "brate". Pa sad ti vidi sta te reci znace !?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 21:52 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se


'BRATE, SESTRO" SE VISE UPOTREBLJAVA U TOM (UF ODE MI NA CAPS LOCK) DA KAZEM ULICNOM "JEZIKU".koji vrlo cesto volim da koristim u nekakvom trolovanju (kao npr. ovde na blogu) , koji je potpuno neobavbezujuci, da kazem neozbiljan, raspusten, oslobodjen svih stega, konvencionalnosti. Antipod je preteranoj ozbiljnosti i isfoliranosti i ostalim civilizacijskim idiotizmima - koji su mi dosadni, i koji me nevidjeno zamaraju. Ponekad traju neprekidno i danima,i ja ceznem za momenat kada cu iz odela sa kravatom - da uletim u svoje najdraze pocepane farmerke, da se zavrcem, glupiram i smejem bez prestanka sa ekipom bolida....druzzzze, tebrrrraaaa, seessstro...

MMMila MMMila 22:01 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Brate:) ti ga pretera:) Bolidi, a???? Hmmmm!!!!!!!!!!!!!!
MMMila MMMila 22:01 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Ovo bilo slucajno... dvared...pa pobrisah!
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 22:04 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Milkice,
Pa to bolidi, je u ovom slucaju u pozitivnom kontekstu:)))
MMMila MMMila 22:07 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

(Sto volim kad "zabrljaju" pa krenu da tepaju:))

Hm, sta rekosmo, bolidi, a:)
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 22:10 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se


hahahaha, dobro evo da kazem sa mojom najdrazom ekipom u kojo smo svi odreda bolidi -UKLJUCUJUCI I MENE! Jel' sad dobro duso:)))
Peace, cmok, kiss & kez:))
nsarski nsarski 22:28 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Pa, to sa "brate" je kao neka intimizacija, i ne mora, kao sto vidimo, da znaci da ti je taj koji to kaze posebno naklonjen - nekad znaci, naravno.
Od onoga iz hipi doba "peace, brother, peace", do "brothers and sisters" koje mnogi propovednici kazu, do "braco Srbi i sestre Srpkinje", itd. Samo jos jedan dokaz da reci imaju smisla samo u kontekstu.
MMMila MMMila 22:29 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Ma rekoh bash volim:)

AJd josh:)
nsarski nsarski 23:03 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Tebrrraaa Bojane, bas mi pre pet minuta bio postar. Brateeee! svaka cast. To je sve sto umem da kazem. Ziv bio.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 23:09 15.08.2007

Re: Jedan moj drugar se


AAAaa stani zzzedruu, teebbraaaa, zzziv bio, Bog ti dao zdravlja!!!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:04 16.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Tako je sa recima.
Ali, osim reci, ima i taj dozivljaj da ti je brat iili sestra i onaj koga prvi put vidis ili hiljaditi i ko moze izgledati hiljadu puta drugacije od tebe. I znas da je tako, pa ga oslovis sa "brate" ili ¨sestro". Zasto ?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 00:44 16.08.2007

Re: Jedan moj drugar se


@Ninoslav,
Ako si mene pitao, ne znam, ja actually daleko vise upotrebljavam, sine, baki i tsl. to je ono iz 70/80tih. Ovo brate, sestro je u stvari malo savremenije, i nije mi toliko u upotrebi. Ali sve je u stvari to jedno zezanje i neozbiljnost, lezernost - koju imam samo sa prijateljima, ili kad ovde trolujemo - zezamo se jel' :) ?

Kada sam ozbiljan, ne upotrebljavam uopste ovakav recnik, i uposte ne psujem. Imam neki prekidac u glavi, na koji samo kliknem i eto ga Npr. u porodici, sa poznanicima, sa starijima, ozbiljnim, poslovnim ljudima, na poslu - uvek. Mislim ne mogu na poslu tako da se ponasam, somebody has to bring bacon home! Kapiras tebra:)) ?

Pozdrav,
Bojan
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:59 16.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Pitao sam nsarskog, jer on je gore konstatovao tu zavisnost znacenja reci od konteksta u kome se reci upotrebljavaju. Vidis, ja mislim da ovde nije rec samo o tome KADA, KAKO i ZASTO te reci koristimo, vec i kakav nas to dozivljaj "tera" da nekoga tako oslovimo. A, recimo, ne znamo ga uopste. Ili ga znamo odlicno. I kada te reci koristimo verujemo da je tako kao sto i kazemo. Da je taj neko i negde (svugde), nas brat ili sestra.
jesen jesen 01:49 16.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Vidis, ja mislim da ovde nije rec samo o tome KADA, KAKO i ZASTO te reci koristimo, vec i kakav nas to dozivljaj "tera" da nekoga tako oslovimo
Pa taj "dozivljaj" je neminovno u vezi sa KADA, KAKO i ZASTO ... a ako si mislio na "unutrasnji dozivljaj" tj na osecaj bliskosti onda to moze da se odnosi na poznatu osobu a ne verujem da bilo ko upucuje ove reci nepoznatoj osobi iz tog razloga...Nepoznatoj osobi se tako obraca u odredjenim situacijama kada se te reci koriste kao zargon npr.. u kafani, kaficu, na utakmici....
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 01:53 16.08.2007

Re: Jedan moj drugar se


Bravo sestro, pravo objasnjenje! Preporuka!
I ne samo to, svidzaju mi se tvoji komentari - uglavnom se slazem sa tvojim pogledima na svet...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 02:27 16.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Da, mislio sam na "unutrasnji" dozivljaj. Onaj pre reci. Onoj zboga koga tu rec "izaberemo" kao svoj izraz.
Osecaj bliskosti. Da smo to jedni drugima. Znali se ili ne.

jesen jesen 09:10 16.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

Ninoslave, to je OK sto kazes ali kada je u pitanju znacenje i upotreba reci ne moze se izbeci "kontekst"...ja bih onom "KADA, KAKO i ZASTO" dodala jos i KO....Nije isto kada svestenik kaze "braco i sestre" i kada neko u kafani kaze "brate dodaj ono pivo" a nije isto ni kada te reci upotrebljavaju zene i muskarci...Zene te reci,po pavilu, retko koriste a kada ih koriste uglavnom su deo neke fraze kao "sestro slatka" ili "brate rodjeni" i nisu odraz nekog "dubokog" unutrasnjeg dozivljaja....Zakljucak: ove reci ,kao i sve druge , nemaju uvek isto znacenje tj znacenje zavisi od vise "faktora" a unutrasnji dozivljaj je samo jedan od njih.....
jesen jesen 09:11 16.08.2007

Re: Jedan moj drugar se, hvala..

..brate....
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 15:01 16.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

ove reci ,kao i sve druge , nemaju uvek isto znacenje tj znacenje zavisi od vise "faktora" a unutrasnji dozivljaj je samo jedan od njih.....


Mozda je tako, sestro, ali, cini se da od tog "unutrasnjeg" dozivljaja pocinjemo....da koristimo te reci. Onda "stizu" i razni konteksti i znacenja. Mozda.
Coa Smor Coa Smor 18:30 16.08.2007

Re: Jedan moj drugar se

nsarski
svima obracao sa "Sormani" (ime nekog bivseg fudbalera). Tako je zvao i svoju devojku, koju je, inace, jos zvao i "meso".
Mislim da nije mnogo mislio kad je koristio te reci.

Pa put do muškarcevog srca vodi kroz stomak :-/

nsarski
Pa da. Ali, ni onaj ti ne misli bas najbolje kad ti se obrati sa "ispostuj me, brate!"

E a lepo je kad na provincijalnoj maturi ispoštuju deo populacije koji se ne oseća kao da je sa sela tako što kao uvod u kolce odsviraju krug-dva Smoke on the water. Troll da, ali ne mogu odolet :)
Džudi S Džudi S 22:05 15.08.2007

Te reči

" Brate " ili " Sestro " sa dodatkom " slatki " ili " slatka " izgovaramo možda i nesvesno, u želji da budemo bliži sa osobom kojoj se obraćamo. Razgovor je posle tog oslovljavanja iskreniji, otvoreniji.

" TI kažem onoj koju volim " - napisao je davno Prever. Nekako mi se sada, samo po sebi nameće i pitanje- kome sve persiramo, zašto, a koga oslovljavamo sa TI....
VI je na prvom mestu izraz poštovanja prema nekome...zatim u nekoj drugoj situaciji želja da nekoga držimo na distanci...
dracena dracena 22:08 15.08.2007

Re: Te reči

VI je na prvom mestu izraz poštovanja prema nekome...zatim u nekoj drugoj situaciji želja da nekoga držimo na distanci.

... a osim toga poprilično nelogično i u suštini gramatički neispravno. Mada je to manje važno, ali, eto, da pomenem.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:08 15.08.2007

Re: Te reči

A, brate ?
A, sestro ?
A, svi smo nekako jedni drugima braca i sestre ?
A, onaj sto strada je brat ! Ili sestra ?
A, onaj sto razara i rusi je brat ili sestra ?
Džudi S Džudi S 22:24 15.08.2007

Re: Te reči

Sa VI oslovljavamo osobu koju poštujemo.

Takođe sa VI možemo da oslovljavamo osobu koju želimo da držimo na distanci.

Logično je. Nisam napisala da se radi o jednoj istoj osobi.

Npr- Persiram autoru ovog bloga zato što ga poštujem.

Persiram mojoj načelnici, na poslu, jer ne želim sa njom da budem bliska, već samo službena...na distanci.:)
Džudi S Džudi S 22:27 15.08.2007

Re: Te reči

Da, svi smo nekako jedni drugima braća ili sestre.

A onog što ruši i razara ne doživljavam kao brata ili sestru...ne mogu baš svi da nam budu braća ili sestre.
MMMila MMMila 22:44 15.08.2007

Re: Te reči

dracena
VI je na prvom mestu izraz poštovanja prema nekome...zatim u nekoj drugoj situaciji želja da nekoga držimo na distanci.... a osim toga poprilično nelogično i u suštini gramatički neispravno. Mada je to manje važno, ali, eto, da pomenem.

E, sestro slatka, otkud iskopa to gramaticki neispravno. Jedino je promenjeno od, recimo, gramatike iz sedamdesetih da se Vi (velikim slovom) koristi u poslovnoj prepisci, ali ne i u knjizevnom jeziku.
AlexDunja AlexDunja 23:18 15.08.2007

Re: Te reči

vidi sta kaze Ivo Andric:
Raznoliki su i mnogi bolovi koji zadesavaju ljude na ovoj zemlji,gdje se "ljepsom dusom dublje jeca",ali kog je jedan samo od ovih istinskih velikih bolova zadesio, brat je moj i prijatelj.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 23:48 15.08.2007

Re: Te reči

@Dzudi S
Ako nismo svi braca i sestre, tesko mi je onda shvatim ko jeste, a ko nije?
Tako nekako.
Pozdrav !!!!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:11 16.08.2007

Re: Te reči

Dobro. Ipak, i oni ruznijom dusom koji plice jecaju su takodje moja braca i moje sestre. Bas zbog te duse. Makar kakva da je.
Черевићан Черевићан 22:28 15.08.2007

упитом наместо одговора

г ранђеловићу , сви ми сестре и браћа а потенцијално заљубљени да ли би приупитати се требали . . .коликолије емоционалног набоја у простој реченици . . . . волим те , а коју рабимо почесто.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 23:58 15.08.2007

Re: упитом наместо одговора

Dragi brate (zovem te tako zbog dozivljaja),
evo odgovora -
trebali bi to da se priupitamo, jer tog naboja ima tacno onoliko KOLIKO mozemo da mi ljubavi damo i primimo.
Coa Smor Coa Smor 18:33 16.08.2007

Re: упитом наместо одговора

Jednom prilikom (tačnije u jednom periodu, pre dve-tri god) sam uhvatio sebe kako o jednoj devojci mislim neke stvari & fraze koje su tako isprali-me-pozeri-i-buntruci kliše kič da bih mlatio ljude koji ih koriste motkom, ali kako ih iskreno osećam i doslovno doživljavam i onda mi to bilo baš čudno i zanimljivo...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:38 16.08.2007

Re: упитом наместо одговора

doslovno doživljavam


Eto, o tome se radi !!!!
Doslovno dozivljavanje je resenje sta te reci znace !!!
Coa Smor Coa Smor 18:44 16.08.2007

Re: упитом наместо одговора

Ali da li je zaista tako kada reč postane toliko kolokvijalna da zapravo uopšte ne znači ono što bi u semantičkom smislu trebala značiti? Npr, infamozno "jebi ga" ima čitavu lepezu značenja od kojih je zaista mizeran deo onih gde neko nekom doslovno kaže da ima odnose sa nekim drugim :) Reči znače ono što čovek hoće da kaže njima. Fora je što zbog sopstvenih zamisli o značenju tih reči često dođe do nesporazuma, a ja sam iz moje omiljene pseudonauke psihologije učio da je nesporazum u korenu najvećeg broja sukoba između ljudi. I to je zanimljivo takođe...
Coa Smor Coa Smor 18:45 16.08.2007

Re: упитом наместо одговора

da ne pominjem kako je ZANIMLJIVO što mi je takođe na kraju rečenice :-/
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:47 16.08.2007

Re: упитом наместо одговора

Ali da li je zaista tako kada reč postane toliko kolokvijalna da zapravo uopšte ne znači ono što bi u semantičkom smislu trebala značiti?


Doslovni dozivljaj nas vadi iz te konfuzije i eliminise kolokvijalizme...., cini mi se sad.
Radojicic Radojicic 23:17 15.08.2007

...







ja otkuco na jutjub brate i sestro i vidi sta mi izaslo
ima gomila
inace bio jedan moj stari drug sada na vecnim pasnjacima koji je sve zvao ortak, de si ortak, sta ima ortak itd
MilutinM MilutinM 21:18 16.08.2007

Re: ...

inace bio jedan moj stari drug sada na vecnim pasnjacima koji je sve zvao ortak, de si ortak, sta ima ortak itd


"Ortak" je bila uzrecica istog znacenja sedamdesetih i osamdesetih godina
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 21:27 16.08.2007

Re: ...

Ortak" je bila uzrecica istog znacenja sedamdesetih i osamdesetih godina


Tacno, mislim da su "ortak" "sine" "brate" sve u stvari uzrecice, vrlo cesto nemaju nikakvo znacenje. Imam prijatelja koji u jednoj prosto-prosirenoj recenici cak 2-3 puta upotrebi "brate". Ponekad pomislim da kada bi mu zabranili da kaze "brate", da ne bi bio sposoban da govori:)))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 01:48 16.08.2007

ljudski kontakt

as simple as that...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 02:30 16.08.2007

Re: ljudski kontakt

I meni se tako cini.
Hvala !
Tanjučka Tanjučka 07:32 16.08.2007

A kum?

Ima tu još par interesantnih stvari.Slušajući moga sina, zaključila sam sledeće:
- ortak kog on nazove svojim imenom i nije neki bitan ortak,
- kada nekom kaže:"Gdeee si brate?" - to je skoro vrh,
- "Kaži KUME !" - e to je vrh.
Slatka mala izvrnuta torta Slatka mala izvrnuta torta 10:24 16.08.2007

Bez kuma si go na plazi...

Obavezni plazni aksesoari u CG:

1. masivni zlatni lanac, privezak po izboru, ili (i) veliki krst, ili (ii) sve popularniji crnogorski orao
2. velika tetovaza, prikaz nije bitan, bitno da je veeelika
3. KUM

Coa Smor Coa Smor 18:36 16.08.2007

Re: A kum?

Idemo burazer i ja u birtiju 'neki dan, sred bela dana, javim se ja školskom, koji blejao sa još jednim ortakom onako u prolazu, deset metra dalje pitam brata jel zna tog drugog ortaka ko je on kaže ne zna ja mu kažem da mu to kum a on nije znao ni da ima kuma. Jako zabavno.
Slatka mala izvrnuta torta Slatka mala izvrnuta torta 10:22 16.08.2007

srbovanje...

ne znam sta drugi misle, ali evo sta ja mislim da oni misle

1.braco srbi i sestre srbkinje...
2.ili jos gora varijanta svi smo braca i sestre po hristu
3. ili najgora varijanta "e, brate..." iz ulicnog zargona...

oldtajmer oldtajmer 12:39 16.08.2007

Re: srbovanje...

2.ili jos gora varijanta svi smo braca i sestre po hristu


A da zavoravio sam na ovo. Pripadnost verskoj zajednici, moze biti jos jaca od pripadnosti porodici ili plemenu (nekad ima preklopa, naravno). Isto imate kod muslimana, a kod Jevreja slabo danas, ali je bilo u starijim generacijama dosta.
oldtajmer oldtajmer 12:36 16.08.2007

Braca i Sestre

To je ostatak iz rodovskog/plemenskog drustva, gde se svi u jednom plemenu smatraju bracom i sestrama i tako oslovljavaju. Imate te izraze u raznim drustvima koja su ili plemenska, ili nedavno (2-3 generacije) izasla iz plementske/rodovske zajednice. Kod nas je, naravno, ovo drugo. Interesantno je da imate to i kod americkih crnaca (afro-amerikanaca) iako oni ne zive u rodovsko/plemenskoj zajednici odavno. Verovatno je to neki pokusaj povratka korenima plemeskih zajednica u Africi od kojih vode poreklo.

Oznacava pripadnost zajednici (plemenu) koja ima istu snagu, ili je cak jaca, od porodicne.
MilutinM MilutinM 13:17 16.08.2007

Skauti

Hajde da dodam i ovo:

U skautskom svetu (izvidjaci po naški), izvorno oslovljavanje je bilo "brate" i "sestro", što je označavalo prisnost izmedju skauta svih rasa i porekla.

Kod nas, posle Drugog svetskog rata, ovo se izgubilo jer su se četnici za vreme rata oslovljavali sa "brate" pa nije bilo pogodno. Sa druge strane, ako ono "sestro" muškarac izgovori polustisnutih usana, to poprima sasvim drugačiju konotaciju u našem jeziku.

Začudo, "brate" i "sestro" se danas ne primenjuje veoma često u skautskom svetu. Koriste ga obično samo azijati ili tradicionalisti

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana