Preko hleba pogače

Krugolina Borup RSS / 05.01.2009. u 20:36

bread.jpg

Miška sam poznavala ovlaš, preko nekadašnje svojte, tokom onih nesrećnih 90tih. Radio je pri vojsci, kao i žena mu. Imali su dvoje dece, nerešeno stambeno pitanje i jedva sastavljali kraj s krajem. Na listi za dodelu stana kotirali su se dosta visoko, ali umesto krova nad glavom, stiglo im je obaveštenje da se u roku od dva meseca iz privremenog smeštaja moraju iseliti kako znaju i umeju. Ni mesec dana nakon tih nemilih vesti, neko im ukrade i kola. When it rains, it pours, rekli bi braća Englezi.

A onda se desilo čudo.

Jedne večeri, ubrzo nakon nemilih vesti i krađe kola, Miško osvoji Bingo.

Pola miliona nemačkih maraka.

I ne samo Bingo.

Osvoji Miško Super Bingo, to jest i Mercedes pride.

"Ima Boga", komentarisali smo par meseci kasnije, kad su potrošili pare, te rešili da je sad bezbedno obnarodovati svoj zgoditak. "Vratio im Bog ukradena kola, a dade im i dovoljno para da reše stambeno pitanje jednom za svagda, ne samo sebi već i deci!"

I radovali smo se i bili smo srećni zbog njih, i kupovasmo i mi Bingo listiće ko ludi!

A onda priča poče da poprima sasvim drugačiji tok.

"Nemojte nikom da pričate, molim vas", počeše iznenada da insistiraju.

"Zašto? Pa, već ste pokupovali stanove, potrošili pare, ne može niko sad da vam to otme!"

"Ma, nije to... nego... ako na poslu saznaju, skinuće nas s liste za dodelu stana."

Zanemeh.

Ubrzo potom izgubila sam svaki kontakt s Miškom i ne znam da li su na poslu saznali i skinuli ih s liste za dodelu stana ili su se i tu ovajdili. Ali čujem da im se brak raspao, da je deoba imovine bila žestoka i gadna, i da te pare na kraju nikom od njih sreću nisu donele.

U stvari, razmišljajući o svemu tome, ne mogu se oteti utisku da su pare u celoj toj priči potpuno nevine, i da krivca treba tražiti na sasvim drugoj strani.

Hleb naš nasušni daj nam danas.

Kada isti jednom dobijem... šta mi treba i vražija pogača!?



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

NNN NNN 20:37 05.01.2009

PRVI!

Baš da vidim te pare koje će mene da pokvare!
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:40 05.01.2009

Re: PRVI!

Za nagradu, evo tebi hleba nasušnoga:

NNN NNN 20:42 05.01.2009

Re: PRVI!

E pa pošto sam bio mnooogo brz, ja sam tu sliku već uvatio!
Dakle, taj hleb imam!
'oću pogaču!
niccolo niccolo 20:44 05.01.2009

Re: PRVI!

ccc, tražiš preko hleba pogaču....

EDIT: tek sad obratih pažnju da je takav i naslov bloga...
Unfuckable Unfuckable 20:39 05.01.2009

imaju Partibrejkersi neki lepi album...

Gramzivost i Pohlepa se zove....
NNN NNN 21:41 05.01.2009

Gramzivost i Pohlepa

Priča mi drug... nekoj babi ponudili 1M jura za neki plac (pored autoputa, aerodroma...) ona odbila, kaže to će dogodine da bude 1,5M ??? (expert za tržište nekretnina ) Čak i da je to tačno, šta nekome (babi!) znači 500 tisuća al' dogodine, a za to vreme da guli lukac i uostalom šta je to što moš da se kupi za milijun i pol a ne moš za 1M?
Covek u belom Covek u belom 22:14 05.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

NNN
Priča mi drug... nekoj babi ponudili 1M jura za neki plac (pored autoputa, aerodroma...) ona odbila, kaže to će dogodine da bude 1,5M ??? (expert za tržište nekretnina ) Čak i da je to tačno, šta nekome (babi!) znači 500 tisuća al' dogodine, a za to vreme da guli lukac i uostalom šta je to što moš da se kupi za milijun i pol a ne moš za 1M?
Pa nije njoj za novac, nego oce da zahebe Miska (ili ko vec oce da joj da 1M za plac) .
ivana23 ivana23 22:20 05.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

Covek u belom

NNN
Priča mi drug... nekoj babi ponudili 1M jura za neki plac (pored autoputa, aerodroma...) ona odbila, kaže to će dogodine da bude 1,5M ??? (expert za tržište nekretnina ) Čak i da je to tačno, šta nekome (babi!) znači 500 tisuća al' dogodine, a za to vreme da guli lukac i uostalom šta je to što moš da se kupi za milijun i pol a ne moš za 1M?
Pa nije njoj za novac, nego oce da zahebe Miska (ili ko vec oce da joj da 1M za plac) .

Najverovatnije je u pitanju koridor 10.
Mozda ima kome da ostavi tih pol milijuna vise...
Gonzo92 Gonzo92 22:20 05.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

NNN
Priča mi drug... nekoj babi ponudili 1M jura za neki plac (pored autoputa, aerodroma...) ona odbila, kaže to će dogodine da bude 1,5M ??? (expert za tržište nekretnina ) Čak i da je to tačno, šta nekome (babi!) znači 500 tisuća al' dogodine, a za to vreme da guli lukac i uostalom šta je to što moš da se kupi za milijun i pol a ne moš za 1M?


Mozda baba ima decu i unuke.
Tine i Radojka Tine i Radojka 22:58 05.01.2009

baba ima decu i unuke

šta je to što moš da se kupi za milijun i pol a ne moš za 1M?
satra sescajg imu ziku
povoljno
vladimir petrovic vladimir petrovic 00:39 06.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

Pare - kvare. Izgleda da je svaki nezaradjeni novac - prokletstvo.

Lepa prica, Krugolina. Samo slab nauk bismo izvukli, ako bismo dobili neku veliku lovu.... tada se razum gubi....
sybil sybil 00:52 06.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

sumnjive su vam te teze o pohlepi.
moje teze su:
novac daje slobodu.
beda ogranicava.
bolje je biti nesrecan sa parama nego nesrecan bez para.
Goran Vučković Goran Vučković 00:55 06.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

sumnjive su vam te teze o pohlepi.
moje teze su:
novac daje slobodu.
beda ogranicava.
bolje je biti nesrecan sa parama nego nesrecan bez para.


Bolje biti tisucu godina milijunas nego jedan dan siromah
-- Grunf

sybil sybil 00:59 06.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

Atomski mrav Atomski mrav 08:18 06.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

Bolje biti tisucu godina milijunas nego jedan dan siromah
-- Grunf


Ispravka, dragi kolega:

alexlambros alexlambros 08:23 06.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

sumnjive su vam te teze o pohlepi.
moje teze su:
novac daje slobodu.
beda ogranicava.
bolje je biti nesrecan sa parama nego nesrecan bez para.


slazem se
Atomski mrav Atomski mrav 08:25 06.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

Takva su vremena došla... bolje je imati nego nemati...
grecha grecha 08:59 06.01.2009

free ur mind, and the rest will follow

sybil
novac daje slobodu.


Jedina sloboda koju novac pruza je sloboda u trosenju novca.


prigodna muzika u pozadini :
coz, its a bittersweet symphony this life - trying to make ends meet, u're a slave to the money then u die.


sybil sybil 09:28 06.01.2009

Re: free ur mind, and the rest will follow

grecha
sybil
novac daje slobodu.


Jedina sloboda koju novac pruza je sloboda u trosenju novca.


prigodna muzika u pozadini :
coz, its a bittersweet symphony this life - trying to make ends meet, u're a slave to the money then u die.



i sloboda da se ide a tajland kada smo nervozni.

mene nerviraju te babske price, te novac je sreca, te nije sreca, ako dobijem na lotou propadoh nacisto.
aristotel: ljudi koji poseduju odredjene karakterne osobine srecniji od onih koji ih ne poseduju. to su: 1) inteligencija; 2) hrabrost; 3) upornost (imaju cilj i ne odustaju); 4) socijalizacija/drustveni zivot. time je srusio duboko ukorenjenu predrasudu da je bolje biti glup jer su glupi srecni. iz toga sledi da -all you need is love- ili- all you need is money -ne znaci nista jer-karakter je sreca.
dalje, verujem u geteovsku postavku srece po kojoj je srecan zivot kao uspesna pozorisna predstava: mora da zabavi, mora da ima artisticku vrednost i mora da bude finansijski uspesna.
Goran Vučković Goran Vučković 09:58 06.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

Ispravka, dragi kolega:

Zahvaljujem, dragi kolega. Takođe i za pomoć damama dole ispod, o putevima do muškog srca :)

Inače - 'si primetio original "Tko leti - vrijedi" na Grunfovoj majici? "Un vile" je kukavica/ništarija, koliko vidim, da se izrazim u stilu Alana Forda :)
Goran Vučković Goran Vučković 09:59 06.01.2009

Re: free ur mind, and the rest will follow

i sloboda da se ide a tajland kada smo nervozni.

Ja sam mislio da je Sybil žensko :)
Atomski mrav Atomski mrav 10:08 06.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

Nema na čemu

Slabo divanim talijanski, mada mi se nekako čini da je onaj "naš" prevod bio možda i bolji od originalnog teksta...
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:54 06.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

sumnjive su vam te teze o pohlepi.
moje teze su:
novac daje slobodu.
beda ogranicava.
bolje je biti nesrecan sa parama nego nesrecan bez para.


Imati novac je jedno.
Biti pohlepan je drugo.

Ako te Bog zvekne s pola miliona nemačkih maraka, plus Mercedes... moraš li da čezneš i za stanom od firme?
Samo ovaj drugi deo rečenice odnosi se na pohlepu.
Naravno da nema ništa loše u novcu kao takvom.
Problem je u ljudima, ne u novcu.
grecha grecha 11:20 06.01.2009

Re: free ur mind, and the rest will follow

i sloboda da se ide a tajland kada smo nervozni.



a sto nervozni, ako imamo novca ?

trebalo bi da su samo oni cija zivotna predstava nema finansijski uspeh nervozni ???





grecha grecha 11:45 06.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

Imati novac je jedno.
Biti pohlepan je drugo.


Kru, mislim da ovo prvo neminovno vodi u drugo, u vecini slucajeva.

Odnosno, verujem da samo oni koji su 'navikli' na novac imaju zdrav odnos prema njemu.
Neki, koji vec rodjenjem steknu sansu da uzivaju u novcu, ali i da ga uvecavaju nastavljanjem neke tradicije, nekog porodicnog posla... kojima je novac bogomdan, ali i sansa da ga uvek imaju dovoljno.

Divno je i biti adekvatno placen za neki svoj rad u zivotu, i to stvara zdrav odnos prema novcu ...


A kada nenaviknute pukne nenadani novac, svasta je za ocekivati ... a alavost i pohlepu najvise ...


sva ova prica o parama me unervozila.
odoh na tajland.
sybil sybil 00:35 07.01.2009

Re: Gramzivost i Pohlepa

Krugolina Borup
sumnjive su vam te teze o pohlepi.moje teze su:novac daje slobodu.beda ogranicava.bolje je biti nesrecan sa parama nego nesrecan bez para.Imati novac je jedno.Biti pohlepan je drugo.Ako te Bog zvekne s pola miliona nemačkih maraka, plus Mercedes... moraš li da čezneš i za stanom od firme?Samo ovaj drugi deo rečenice odnosi se na pohlepu.Naravno da nema ništa loše u novcu kao takvom.Problem je u ljudima, ne u novcu.

postoji prilicno apokalipticna teorija ljudske prirode po st. t. akvinskom. pa kaze, hoces nesto, dovoljno si vest i pametan da to ostvaris i onda si srecan do kraja zivota. nije tako i razlog za to je prokleto stanje da zadovoljenje jedne zelje radja nove zelje. i tako zelje rastu. i rastu. sto ih vise hranis, vise rastu. sto je jaca zelja, manje smo zadovoljni. to je dakle to prokletstvo, taj futilni ciklus zelja. mi tezimo da se oslobodimo tog futilnog ciklusa zelja . sve te materijalne zelje su indirektan i obskuran nacin da se trazi ono sto donosi ljubav. st. t. akvinski je mislio na ljubav prema bogu. ljubav prema bogu dakle oslobadja od materijalnog futilnog ciklusa zelja, ali je kasnije prihvaceno da ljubav kao specijalna vrsta posedovanja umiruje te materijalne zelje.
Goran Vučković Goran Vučković 00:52 07.01.2009

Ne imaj drugog bloga osim mene


postoji prilicno apokalipticna teorija ljudske prirode po st. t. akvinskom. pa kaze, hoces nesto, dovoljno si vest i pametan da to ostvaris i onda si srecan do kraja zivota. nije tako i razlog za to je prokleto stanje da zadovoljenje jedne zelje radja nove zelje. i tako zelje rastu. i rastu. sto ih vise hranis, vise rastu. sto je jaca zelja, manje smo zadovoljni. to je dakle to prokletstvo, taj futilni ciklus zelja. mi tezimo da se oslobodimo tog futilnog ciklusa zelja . sve te materijalne zelje su indirektan i obskuran nacin da se trazi ono sto donosi ljubav. st. t. akvinski je mislio na ljubav prema bogu. ljubav prema bogu dakle oslobadja od materijalnog futilnog ciklusa zelja, ali je kasnije prihvaceno da ljubav kao specijalna vrsta posedovanja umiruje te materijalne zelje.

Ljubav prema blogu ubija želju - ovo može da ide kao disclaimer crnim debelim slovima na beloj pozadini, na naslovnoj strani :)
sybil sybil 01:00 07.01.2009

Re: Ne imaj drugog bloga osim mene

taj st. akvinski je ziveo u periodu poznatom kao dark ages, otuda ljubav prema bogu. tada je vladao kult crkve i monasenja.
natasavb natasavb 12:38 07.01.2009

Re: Ne imaj drugog bloga osim mene

Ljubav prema blogu ubija želju - ovo može da ide kao disclaimer crnim debelim slovima na beloj pozadini, na naslovnoj strani :)


niccolo niccolo 20:40 05.01.2009

Novac u rukama

U stvari, razmišljajući o svemu tome, ne mogu se oteti utisku da su pare u celoj toj priči potpuno nevine, i da krivca treba tražiti na sasvim drugoj strani.


Zato ja uvek kažem da takva instant, nezarađena, bogatstva uvek deluju loše na ljude - postanu gramzivi i sebični....
NNN NNN 20:43 05.01.2009

Re: Novac u rukama

instant, nezarađena, bogatstva uvek deluju loše na ljude
Ovde itekako ima istine!
scabies scabies 20:49 05.01.2009

Re: Novac u rukama

uvek kažem da takva instant, nezarađena, bogatstva uvek deluju loše na ljude - postanu gramzivi i sebični....

Pa, ne znam... Ja verujem da aqmulirana beda i nemastina ljude prave gramzivim i sebicnim kad se novca i bogatstva docepaju. Sto verovatno znaci da mislimo isto...
Podseti me na jedan dogadjaj. Sedim u basti jednog lokala i prilazi klinac koji prosi-ja mu izrucim sav meta koji sam imala. Za njim ide drugi i ja shvatam da su zajedno. Trazi i on. Ja kazem Prvom klincu: "nemam vise novca, podelite to sto sam tebi dala." A on ce meni: "Ne dam. Ovo je moje!"
Čerevicki Čerevicki 21:00 05.01.2009

Re: Novac u rukama

Miško osvoji Bingo

Čekaj, stani, pazi, slušaj, gledaj hoćeš da mi kažeš da to neko stvaaaarno dobije???
niccolo niccolo 21:03 05.01.2009

Re: Novac u rukama

Sto verovatno znaci da mislimo isto...


Pa otprilike da...ja smatram da ima razlike ako zaradiš "teškim radom" nego kad ti padne sa neba. Naravno, ima i drugačijih primera...

Podseti me na jedan dogadjaj


Priča o bogatstvu te podsetila na klinca koji prosi?
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:22 05.01.2009

Re: Novac u rukama

Čekaj, stani, pazi, slušaj, gledaj hoćeš da mi kažeš da to neko stvaaaarno dobije???


Ni sama nisam verovala, dok se, eto, nije desilo da znam čoveka koji je osvojio.
Doduše, to beše tokom 90tih, ne znam za ovo danas, ama logično bi mi bilo da je danas još izvesnije.
Covek u belom Covek u belom 21:27 05.01.2009

Re: Novac u rukama

niccolo
da takva instant, nezarađena, bogatstva
Drugacija bogatstva ni ne postoje .
niccolo niccolo 21:31 05.01.2009

Re: Novac u rukama

Kako, a Sivlio Berlusconi?
NNN NNN 21:34 05.01.2009

Re: Novac u rukama

Povlačim crtu između bogatstvo i materijalno bogatstvo, ovde se verovatno govori o ovom drugom
niccolo niccolo 21:36 05.01.2009

Re: Novac u rukama

Da, zaista možda nije loše to precizirati.
tyson tyson 21:46 05.01.2009

Re: Novac u rukama

Covek u belom

niccolo
da takva instant, nezarađena, bogatstva

Drugacija bogatstva ni ne postoje .
Postoje.
scabies scabies 21:05 05.01.2009

Ne volim igre na srecu

I ne igram. Istina, jednom uplatila loto, dva puta tiket u kladionici (jednom dobila), i par puta (manje od 5) ogrebala srecq...
Nego, jednom sam bila u bas neugodnoj situaciji. Nasla se u poseti kod drgarice bas kad je pakovala cepove coca-cole za neq nagradnu igru. Imala za vise koverti i kaze jednu ce da posalje na moje ime. Ja je molila da to ne radi. Sta cemo ako dobijem (BMW bio glavna nagrada, a ja slaba na kola), ne bih da isqsavam moju savest i nase drugarstvo stavljam u takvu poziciju. Hvala bogu-nisam dobila BMW (mislila sam da ovo normalan covek ne moze da izgovori )!
Lako je sad reci-dala bih joj BMW...
mariopan mariopan 21:23 05.01.2009

Re: Ne volim igre na srecu

Ponekad kupim greb greb ili bingo ali to je navlakusa za sirotinju i ne radim to cesto, uvek me grize savest sto ja od moje gotovine pravim veresiju...ali ko ne kupi srecku ne moze ni da se nada....a ja samo zato i kupim

Onda dva dana sanjarim sta bih sve deci kupila (i ne samo mojoj) i kako bih sve njih obradovala a nekima resila i neke male stvari koje im bas i trebaju i slicno, i silno uzvam u toj masti, onda izvlacenje i nistaaa, ali bilo mi je tako lepo dok sam mastala. Odaaavno nisam kupila srecku , e sutra cu, treba mi malo lepih snova. Samo to.
NNN NNN 21:23 05.01.2009

Re: Ne volim igre na srecu

BMW bio glavna nagrada, a ja slaba na kola
Kad je premija u "pažljivo ližite" bio BMW (od preko 70 tisuća jura) žena i ja šetali i u blizini 25. maja kupimo sladoled (ja uvek uzimam MACHO (nije ћирилица)) i blablabla ..uglavnom vidim na TV da je lik kupio tu mačo od čokolade, otprilike u to vreme i izvuko BMW, a baš bi to bio lep poklon za godišnjicu...doduše nešto kasnije smo dobili neuporedivo vredniju nagradu
saphiria saphiria 21:27 05.01.2009

Re: Ne volim igre na srecu

Vise ne igram ni ja. Nije baš da ne volim, al mi ne ide
Jedno vreme svi oko mene dobijali na raznoraznim lutrijama, ja probala nekoliko puta, pa odustala. Kažu za to ipak treba da si rodjen. Mene ta neka instant lova preko noći, nikako neće, pa sam digla ruke od igara na sreću.

Setih se jedne moje školske drugarice koja je 90-tih, otišla u Nemačku na mesec dana, baš nekako oko nove godine. Ovde udarila kriza, a boga mi, i silne neke igre na sreću. Kažu ljudi, kad krene kriza, mnogi ne traze utehu u poslu , vec u samoj pomisli da bi mogli dobiti neku od nagrada na igrama na sreću.
A ta moja drugarica, tih tužnih i nesrećnih godina kod nas, dobije jednu od glavnih premija u Nemačkoj novogodisnjoj lutriji i da ne dužim previše -nije se usrećila, naprotiv.
niccolo niccolo 21:35 05.01.2009

Re: Ne volim igre na srecu

Istina, jednom uplatila loto, dva puta tiket u kladionici (jednom dobila), i par puta (manje od 5) ogrebala srecq...


Ja početkom 90tih dobio na nekoj nagradnoj igri Večernjih Novosti put u Budimpeštu, 3 ili 4 dana (možda i 5, ne sećam se više) i to je otprilike to...Doduše kladio se jedno kraće vreme, ali ima tome 8-9 godina...
scabies scabies 21:35 05.01.2009

Re: Ne volim igre na srecu

dobije jednu od glavnih premija u Nemačkoj novogodisnjoj lutriji i da ne dužim previše -nije se usrećila, naprotiv.

Meni te price uvek zvuce pomalo kao 'kiselo je grozdje'... Ja ne verujem da novac kvari ljude. Ni da donosi nesrecu (daleko bilo )... Nekad samo daje mogucnost da se ispolje neke lose osobine i kao kontrast pojacava utisak necije nesrece... Ali znam mnogo ljudi koji su posteno stekli bogatstvo-pa nisu srecni. I mnogo onih koji su siromasni-pa nisu srecni. A cula sam da postoje i bogati i siromasni koji su srecni...
Ne bih ja to dovodila u vezu sa novcem.
saphiria saphiria 21:46 05.01.2009

Re: Ne volim igre na srecu

Nekad samo daje mogucnost da se ispolje neke lose osobine i kao kontrast pojacava utisak necije nesrece...

verovatno si u pravu, da je u pitanju sama ličnost nevezano za materjalno.
Ono što je sa mojom drugaricom bio slučaj je da je odjednom postala zvezda familije a kasnije i svih znanih i nezanaih poznanika, udvarača... I nije to nešto dugo trajalo, uživala je ona u toj svojoj novonastaloj situaciji onoliko koliko je bilo para. Kasnije su joj mnogi okrenuli ledja, pozajmnjeni novac joj nikad nisu vratili a ona je ostala sama, duboko razočarana u ljude, ponavljajući stalno "nije sreća u novcu". I nije.
reanimator reanimator 21:52 05.01.2009

Re: Ne volim igre na srecu

mariopan

Onda dva dana sanjarim sta bih sve deci kupila (i ne samo mojoj) i kako bih sve njih obradovala a nekima resila i neke male stvari koje im bas i trebaju i slicno,.

Kad sledeći put kupiš, imaj na umu da sam i ja nečije dete
scabies scabies 21:53 05.01.2009

Re: Ne volim igre na srecu

"nije sreća u novcu". I nije.

Kazu da se ono sto najvise vredi ne moze novcem qpiti! I ne moze. Ni zdravlje, ni ljubav, ni prijateljstvo, ni mirna savest, ni cist obraz... Moze se qpiti privid svega toga... Nazalost, privid je krajnji dometi nekih ljudi...
saphiria saphiria 22:03 05.01.2009

Re: Ne volim igre na srecu

Nazalost, privid je krajnji dometi nekih ljudi...
vala baš, slažem se u potpunosti s tobom.
I mogu ti reći da mi bude nekako žao svih onih koji misle da se sve može kupiti novcem.
Deluju mi nekako jadno, šuplje .

dragoljub92 dragoljub92 23:09 05.01.2009

Re: Ne volim igre na srecu

Kad sledeći put kupiš, imaj na umu da sam i ja nečije dete

jeste evo i ja sam siroče već sedam godina
mariopan mariopan 11:34 06.01.2009

Re: Ne volim igre na srecu

reanimator
mariopan

Onda dva dana sanjarim sta bih sve deci kupila (i ne samo mojoj) i kako bih sve njih obradovala a nekima resila i neke male stvari koje im bas i trebaju i slicno,.

Kad sledeći put kupiš, imaj na umu da sam i ja nečije dete

Hocu , da znas silno si me nasmejao I ti i Dragoljub
grecha grecha 12:52 06.01.2009

Re: Ne volim igre na srecu

Kazu da se ono sto najvise vredi ne moze novcem qpiti! I ne moze.


Ima jedna izreka - nije tesko osetiti se bogatim.
Samo se setite svih stvari koje se novcem ne mogu kupiti, a koje posedujete ...
Covek u belom Covek u belom 21:25 05.01.2009

Bogati placu, a siromasni igraju bingo

A da promenis naslov u "I bogati placu"
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:32 05.01.2009

ej kru...

... mnogo ti lepa prica, bre! prava moderna bajka, sa naravoucenijem, tj vise njih:)

a pohlepa, hehe:) jedan moj drug, mangup veliki, svasta nesto petlja i svasta nesto mu uspeva, pitam, pa kako covece, mislim, ne kapiram, kaze, paaa, racunam na pohlepu, vecina se tu upeca, pa jos malo kad im dunem pod krila...

... lepo neko rece gore "akumulirana beda", bas to. i kad prodje, vozi punim gasom.

ja bih dodala i viridijanin sindrom, obicno ide uz akumuliranu bedu.

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 21:43 05.01.2009

eh

Da su zaradili novac znali bi da ga cene.
nsarski nsarski 23:01 05.01.2009

Re: eh

Da su zaradili novac znali bi da ga cene.

Ja znam tipa koji je uz zestok rad zaradio milion DM za godinu dana (adaptacija visespratne kuce, pa prodaja iste, sredjene). Otisao da proslavi sa ortakom u strip bar. Tu se na smrt zaljubi u neku plesacicu, i ona u njega. Za vecnost. Odluce da se malo provedu, i narednih godinu dana provedu na Fidziju, Havajima, i slicnim egzotikama, kupanjem u sampanjcu i to. Potrosio svu lovu, ona se odjednom setila da ga vise ne voli tako "iz sve snage". Ostavi ga - on bez love i bez vecne ljubavi. Vise se nije vratio na posao.

Inace, ja sam imao u planu da napisem blog o sudbinama ljudi koji su naglo dosli do velike love. Imamo mi takvih ovde. Lece se. Od posledica.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:22 05.01.2009

Re: eh

nsarski
Da su zaradili novac znali bi da ga cene.

Ja znam tipa koji je uz zestok rad zaradio milion DM za godinu dana (adaptacija visespratne kuce, pa prodaja iste, sredjene). Otisao da proslavi sa ortakom u strip bar. Tu se na smrt zaljubi u neku plesacicu, i ona u njega. Za vecnost. Odluce da se malo provedu, i narednih godinu dana provedu na Fidziju, Havajima, i slicnim egzotikama, kupanjem u sampanjcu i to. Potrosio svu lovu, ona se odjednom setila da ga vise ne voli tako "iz sve snage". Ostavi ga - on bez love i bez vecne ljubavi. Vise se nije vratio na posao.

Inace, ja sam imao u planu da napisem blog o sudbinama ljudi koji su naglo dosli do velike love. Imamo mi takvih ovde. Lece se. Od posledica.

vec vidim NIkolasa Kejdza i Skarlet Johanson u ti ulogama:)
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:26 05.01.2009

Re: eh

Inace, ja sam imao u planu da napisem blog o sudbinama ljudi koji su naglo dosli do velike love. Imamo mi takvih ovde. Lece se. Od posledica.


Gledah pre jedno desetak godina nekakav dokumentarac - novinari pratili ljude koji su dobili na lutriji.
Par godina kasnije, većina bila siromašna kano crkveni miševi!

Taj blog, profesore, treba da napišeš. I to što pre - viš da ima sad da se navade blogeri da igraju Bingo, pa bolje preventive radi da se na vreme upozore, nego posle da lečimo.
Goran Vučković Goran Vučković 23:48 05.01.2009

Čist altruizam :)

viš da ima sad da se navade blogeri da igraju Bingo

To je nešto bolje nego da bacaju pare kroz prozor - mislim da je fond dobitka za Bingo nešto tipa 50% ili 60% maksimalno. Sve ove razne državne lutrije su strahoviti gutači para - osim što su po pravilu monopolisti koje zabole ćoše za troškove, tu se nađu razni altruistički nameti - nekad bila narodna tehnika, savez sportskih društava i tako to. Mislim - ko voli da daje za dobrotvorne svrhe, nije loš izgovor....

Ovde na blogu ozloglašene sportske kladionice rade sa marginom koja je znatno manja - 15-20%, a na Internetu čak samo 6-8%. Verovatno najpoštenija igra na sreću je verovatno najozloglašenija: rulet. Tu se gubi jedna tridesetšestina u proseku.
dragoljub92 dragoljub92 00:16 06.01.2009

Re: Čist altruizam :)

Tu se gubi jedna tridesetšestina u proseku.

valjda dobija
Goran Vučković Goran Vučković 00:20 06.01.2009

Re: Čist altruizam :)

valjda dobija

Gubi. U proseku. I nije tridesetšestina nego tridesetsedmina (ako ima jednu nulu) ili tridesetosmina (ako ima 0 i 00), izvin'te. Evo ovde detalja.

EDIT: na brzaka uspeh da se nalupam - tamo gde ima 2 zelene nule je jedna mogućnost da se dobije 35x i 37 mogućnosti da se izgubi, a tamo gde ima 1 nula je jedna mogućnost da se dobije 35x i 36 da se izgubi. ispadne gubitak 5.26% i 2.7%. Postoji i hold - koliko ljudi stvarno gube - ali toga ima i na drugim igrama - da ne davim - piše na linku.
dragoljub92 dragoljub92 01:12 06.01.2009

Re: Čist altruizam :)

- piše na linku.

nikad kockar od mene,to bre mora da matemičari a to mi teško pada:
Goran Vučković Goran Vučković 01:20 06.01.2009

Industrija zabave

nikad kockar od mene,to bre mora da matemičari a to mi teško pada:

Da gubiš možeš i bez matematike. A i oni što koriste matematiku isto gube.

Što se tiče binga, lutrije i tih drugih sistema sa velikim dobicima i verovatnoći dobitka poput ovog - ima prosto poređenje: koliko takvih dobitaka bude mesečno, a koliko ljudi npr. pogine u saobraćajnoj nesreći (da ne jurimo druge uzroke smrti i vrste nesreće)?

Od onih koji se klade, najsrećniji su, čini mi se, oni koji celu stvar smatraju za zabavu - što to na kraju krajeva i jeste. Ekološko sredstvo za povećanje nivoa adrenalina u krvi
dunja73 dunja73 01:31 06.01.2009

Re: eh

Odluce da se malo provedu


Hm.Hm. Ona je njega i upoznala sa lovom i takav joj se svideo ,i logicno kad su ostali svorc da joj to nije to vise .
Krugolina opisuje drugi slucaj ,nista nisu imali ,pa dobili ,pa puklo..

Vec se radujem najavljenom tekstu.
dragoljub92 dragoljub92 02:15 06.01.2009

Re: Industrija zabave

Od onih koji se klade, najsrećniji su, čini mi se, oni koji celu stvar smatraju za zabavu

da,poznajem jednog kockara koji ima tačno određenu sumu do koje može da gubi i kad to pređe prekida,jednostavnoo ima lovu i to mu je zabava,ja tu granicu nemam i držim se dalje od bilo čega što se igra u pare.
Covek u belom Covek u belom 02:40 06.01.2009

Re: Čist altruizam :)

Goran Vučković
Ovde na blogu ozloglašene sportske kladionice rade sa marginom koja je znatno manja - 15-20%, a na Internetu čak samo 6-8%. Verovatno najpoštenija igra na sreću je verovatno najozloglašenija: rulet. Tu se gubi jedna tridesetšestina u proseku.
Tacnije najposteniji je black jack, jer ukupni "house advantage" je obicno oko 1%, al ko zna dobro da ga igra .
margos margos 02:58 06.01.2009

Re: eh

Gledah pre jedno desetak godina nekakav dokumentarac - novinari pratili ljude koji su dobili na lutriji.
Par godina kasnije, većina bila siromašna kano crkveni miševi!

Sećam se nekog članka iz ''Ilustrovane Politike'', davno davno, u SFRJ, u nekoliko godina, tri rudara u Tuzli dobili premije Nacionalne lutrije. Članak je išao pod naslovom 'Tužan sokak'' jer su se za tih nekoliko godina sva tri ''bogataša'' preselila na onaj svet. Jedan delio šakom i kapom, posle mu niko nije vraćao pare, pa se ubio. Drugi nikom nije hteo da da novac, pa ga ubiše prilikom pljačke, a treći hteo da bude pametan, al mu nije išlo.

Kaže jedan finansijski konsultant da po anketama, razlog zašto najveći broj ljudi nije bogat je to što se plaše da li će umeti da sačuvaju bogatstvo. Pa još začini engleskom poslovicom ''Svi bi da uđu u Raj, ali niko ne želi da umre.''
49 41 49 41 03:07 06.01.2009

Re: eh


Inace, ja sam imao u planu da napisem blog o sudbinama ljudi koji su naglo dosli do velike love. Imamo mi takvih ovde. Lece se. Od posledica.

U nemackim novinama tu i tamo su bili clanci o velikim dobitnicima na prognozi/lotou i sl.
Jedan je dobio 13 mil. maraka; drugi 7 mil. maraka.
Ovaj sa 13 (valjda mu broj bio baksuzan), posle tri godine raskalsnog zivota; cak je imao dug od 1/2 mil. maraka.
Drugi je takodje brzo profuckao.

Ni pametnom ostavi; ni budali pokloni - makar i na Lotou!
dexter92 dexter92 12:51 06.01.2009

Re: eh


Ja znam tipa koji je uz zestok rad zaradio milion DM za godinu dana (adaptacija visespratne kuce, pa prodaja iste, sredjene). Otisao da proslavi sa ortakom u strip bar. Tu se na smrt zaljubi u neku plesacicu, i ona u njega. Za vecnost. Odluce da se malo provedu, i narednih godinu dana provedu na Fidziju, Havajima, i slicnim egzotikama, kupanjem u sampanjcu i to. Potrosio svu lovu, ona se odjednom setila da ga vise ne voli tako "iz sve snage". Ostavi ga - on bez love i bez vecne ljubavi. Vise se nije vratio na posao.


Barem ti je ortak 'seksualno ostvarena osoba' :)
A da ima zena koje fenomenalno mogu da nanjuse novac i AUTENTICNO se zaljube u njega (a i vlasnika istog) to je ziva istina...mislim mozda bi 'ljubav' potrajala da je bilo josh love :)
loader loader 21:49 05.01.2009

Hleb svoj ..

Krugolina, odlično .)

Ajmo onda još malkice, još za stepen dalje u istom tom smeru:

"Baci hleb svoj povrh vode; jer ćeš ga naći posle mnogo vremena."

Stari Zavet, Knjiga propovednikova, 11.
iris.davidovich iris.davidovich 21:50 05.01.2009

Ljudima nikad dosta,

nema to veze sa sreckom. znam tipa koji je imao 2 stana, pa opet bio na spisku za stan - kaze, pa ne vode se na mene.
kad smo kod srecki, moj prijatelj kao klinac ogrebe i dobije mazdu (ne znam koji model), i posto nije bio siguran, on pita tetu sa trafike je li dobio nesto, a ona mu kaze da nije, i da mu zamena-srecku. posle nekoliko meseci, teta provoza novi auto po gradu.
constrictoria92 constrictoria92 22:19 05.01.2009

Ne kvari novac ljude,

neki su, prosto, takvi. Pokvareni. Pravo lice pokazu kad dobiju malo kesha...
I malo prigodnih nota uz temu:

loader loader 22:50 05.01.2009

Re: Ne kvari novac ljude,

Tako je. Sasvim se slažem. Šta je jadan novac kriv? :) Ko je naopak, biće naopak i bez novca. I, ako nije naopak odmah, biće kad-tad. Novac je tu samo kao... kao pojačalo.
ivana23 ivana23 12:18 06.01.2009

***

Unfuckable Unfuckable 13:32 06.01.2009

Re: Ne kvari novac ljude,

. Pravo lice pokazu kad dobiju malo kesha..

tako je
G r o f G r o f 22:31 05.01.2009

Raznih snova ima

Srpski san....
Ispiranje mozgova iluzijom o sretnom životu do kojeg se dolazi kupovinom tiketa ...ili upisivanjem besplatnih akcija.
Tikete ne kupujem ali akcije sam upisao reda radi.
I gle čuda...
Danas mi stiže bela koverta od agencije za privatizaciju, sa obaveštenjem da je moj upis akcija odbačen jer se ne nalazim na biračkom spisku???????????????????????????????
Na biračkom spisku se nalazim jer glasam već godinama...ali naravno ne za Dinkića.
E sad.
Kakve veze ima birački spisak sa državnom imovinom?
Da li će odgovarati i na koji način neko ko se ovako igra sa gradjanima ove države?
Ko je sprovodio postupak provere, ime i prezime, jer ja opravdano sumnjam da je ovo još jedno u nizu nepotrebnog omalovažavanja, manipulisanja i maltretiranja od strane države?

Da ne dužim sa pitanjima, obećavam da ću svih trdeset eura dobijenih od agencije podeliti siromasima i tako staviti jednu ploču na putu za raj.
Krugolina će o mom humanom delu napisati blog.
Atomski mrav Atomski mrav 22:45 05.01.2009

Re: Raznih snova ima

'Teo ja da napišem post o tim naprasnim "brisanjima sa biračkog spiska"... pošto sam dobio i ja takvo rešenje, a i gomila drugih ljudi. Ali mi Blog B92 pojeo post
Izgleda, ko se prijavio pri kraju, taj je odbijen... uz izgovor da nije na biračkom spisku "nadležnog opštinskog organa". Razmišljam da odem ovih dana do tog "nadležnog opštinskog organa" da proverim jesam li još uvek na biračkom spisku; pa ako jesam, da me lepo izbrišu. Da ne mogu više da glasam za lopove i mafijaše.

Izbrišite me sa spiska, evo vam knjižica mafijska...
ivana23 ivana23 22:52 05.01.2009

Re: Raznih snova ima

Atomski mrav
'Teo ja da napišem post o tim naprasnim "brisanjima sa biračkog spiska"... pošto sam dobio i ja takvo rešenje, a i gomila drugih ljudi. Ali mi Blog B92 pojeo post Izgleda, ko se prijavio pri kraju, taj je odbijen... uz izgovor da nije na biračkom spisku "nadležnog opštinskog organa". Razmišljam da odem ovih dana do tog "nadležnog opštinskog organa" da proverim jesam li još uvek na biračkom spisku; pa ako jesam, da me lepo izbrišu. Da ne mogu više da glasam za lopove i mafijaše.Izbrišite me sa spiska, evo vam knjižica mafijska...

BIRACKI SPISAK
Atomski mrav Atomski mrav 22:54 05.01.2009

Re: Raznih snova ima

Ima nas nekolicina što živimo i van Beograda...
ivana23 ivana23 23:05 05.01.2009

Re: Raznih snova ima

Atomski mrav
Ima nas nekolicina što živimo i van Beograda...

Jel' na sajtu tvoje opstine, okruga, nema birackog spiska?
Izvini, nisam znala.
G r o f G r o f 23:21 05.01.2009

Re: Raznih snova ima

Jel' na sajtu tvoje opstine, okruga, nema birackog spiska?


... o Ivana, pa oni misle da je sajt glavni lik u nekoj Španskoj seriji.
Atomski mrav Atomski mrav 08:20 06.01.2009

Re: Raznih snova ima

Jel' na sajtu tvoje opstine, okruga, nema birackog spiska?
Izvini, nisam znala.

Uh, sajt moje opštine je smejurija... elem, ne verujem sajtovima, idem ja u opštinu da vidim crno na belo!
dunja73 dunja73 22:42 05.01.2009

cuprija

Tema je interesantna ..
Za mene je ovo ,,ko ne plati na mostu ,plati na cupriji,,ali ne zato sto su i dalje bili na spisku za stan od vojske,jer vojska je drustvena firma .Ne otimaju oni tu nikom vec je sistem bodovanja. Oni su to i zaradili i imaju pravo. Oni su se polakomili oko dobijenih para.Od dobijenih para su trebali malo ,,da halale,, nekome na neki nacin i nikako da dozvole svadju . Ti na pocetku kazes ,,jedva sastavljali kraj sa krajem,, sto ja mogu i razumeti da su bili ,,zbunjeni,,sa tom sumom novca .



Mislim da su devedesete same po sebi ,tuzne i proklete .A verujem da bi se i danas mnogi brakovi rasturili da im se iskesira pola miliona eura ,a opet sa druge strane gledano ,gde ima kvalitetnog odnosa i ljubavi u vezi ,nista ne moze da je rasturi.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:51 05.01.2009

Re: cuprija

Ne otimaju oni tu nikom vec je sistem bodovanja. Oni su to i zaradili i imaju pravo.


Ja, pak, razmišljam ovako: postoji pravo, ali postoji i pravda.
Do juče su se i sami mučili da prežive, potucali po privremenim smeštajima.
A danas, iako imaju ne jedan već više krovova nad glavom, zinulo im dupe da dobiju i to za šta, kao, imaju "pravo" - znajući da time oduzimaju nekoj drugoj porodici koja je, kao i oni do juče, u očajnoj situaciji.

Nema tu pravo-ne pravo.
Reč je o pravdi i moralu.
antioksidant antioksidant 22:59 05.01.2009

Re: cuprija

Reč je o pravdi i moralu.

tesko se to spaja s novcem

na zalost :(
scabies scabies 22:59 05.01.2009

Re: cuprija

Ne otimaju oni tu nikom vec je sistem bodovanja. Oni su to i zaradili i imaju pravo.
Naravno da nemaju ni pravo! Da imaju, ne bi poqsavali da sakriju promenu materijalne situacije. Meni to deluje pravno (zakonski) sporno...
.A verujem da bi se i danas mnogi brakovi rasturili da im se iskesira pola miliona eura

A kad se vec pominju raspadi brakova, moje isqstvo kaze da je za brak vece isqsenje kad se izgubi materijalno bogatstvo nego kad se stekne... Ali, naravno, nema pravila...
ivana23 ivana23 00:19 06.01.2009

Re: cuprija

scabies
...moje isqstvo kaze da je za brak vece isqsenje kad se izgubi materijalno bogatstvo nego kad se stekne... Ali, naravno, nema pravila...

Ono - Beda na vrata, ljubav kroz prozor...?
49 41 49 41 03:17 06.01.2009

Re: cuprija


Mislim da su devedesete same po sebi ,tuzne i proklete .A verujem da bi se i danas mnogi brakovi rasturili da im se iskesira pola miliona eura ,a opet sa druge strane gledano ,gde ima kvalitetnog odnosa i ljubavi u vezi ,nista ne moze da je rasturi.
- TACNO!
Bregovic ovako otprilike kaze;
Rat je doneo da su mnogi muzevi, ocevi postali gori.
Mnogi muzevi su naprotiv postali bolji
muzevi, bolji ocevi, postali su ono sto nikad dotad nisu bili.
natasavb natasavb 11:08 06.01.2009

Re: cuprija

Ono - Beda na vrata, ljubav kroz prozor...?

sa ovim bih se pre slozila, nego sa tim da se ljudi rastaju kad steknu bogatstvo. da je tu sve funkcionisalo dok su ziveli u neimastini, sad bi bili samo srecniji. mislim da je pre u pitanju u to sto su dosli u mogucnost (dva stana) da mogu kud koji
a sad sto se tice i onog sto bi od firme ....ja tu imam teoriju da onom ko odraste u bedi, ne nuzno pravoj, vec sa osecanjem da je siromasan, posle nikad nije dosta, ma koliko imao.
ivana23 ivana23 12:16 06.01.2009

***

Krugolina Borup Krugolina Borup 23:22 05.01.2009

Van teme

maca22 maca22 00:20 06.01.2009

Re: Van teme

Krugolina Borup
Preminula porodilja koja je vraćena iz Urgentnog
Blic, 5.1.2009.

E super, sad bi neko trebalo da odgovara! Za celi niz stvari.

Obratite paznju na ovo:
"Kada sam od opštine Trstenik tražio pomoć, predsednik mi je rekao: „Ja mogu da ti pomognem samo tako što ću da te uštrojim”.

Kako se Srbi bore protiv bele kuge. Da napisemo otvoreno pismo predsedniku opstine Trstenik da strojenje moze da otkaze, jer je, na njegovu veliku srecu, majka umrla. pa ce postici slican efekat strojenju.


scabies scabies 00:28 06.01.2009

Re: Van teme

E super, sad bi neko trebalo da odgovara!

??????????
anastasija.p anastasija.p 02:06 06.01.2009

Re: Van teme


Preminula porodilja koja je vraćena iz Urgentnog


Saucesce porodici... imala je devetoro dece...
dzudi dzudi 23:34 05.01.2009

...

Šta napisati posle ovog poslednjeg komentara.

Tišina. Saosećanje. Osećaj tuge. Isti osećaj sam imala i dok sam čitala ovaj post.

Sreća se ne može pronaći u novcu. Sreća se nalazi u toploj porodičnoj trpezariji, nevažno da li je mala ili velika...

Zdravlje i deca su sreća.

Ljudi koji nemaju, pa dobiju mnogo iznenada, promene svoju psihu. Postanu pohlepni. Uvek traže još i još...
Sreća tada odluta iz njihovog srca, iz njihovog doma.
Retko se vrati...ili nikada.
Tužno, ali istinito.
ines08 ines08 01:27 06.01.2009

Re: ...

Sreća se ne može pronaći u novcu. Sreća se nalazi u toploj porodičnoj trpezariji, nevažno da li je mala ili velika...


Tačno je da se sreća ne može kupiti novcem, ali za toplu porodičnu trpezariju treba novca... I mogo je više nesrećnih bez para nego nesrećnih sa parama.

A bolja materijalna situacija ne utiče na sve ljude podjednako. Ja znam dosta njih koji su zaradili (ili dobili) novac i postali mnogo bolji ljudi, jer su rešili svoje probleme, postali nasmejani i vedri i novac je krajnje pozitivno uticao na njih. Naravno da poznajem i one drugačije, ali za to nije kriv novac, već ono što nose u sebi, a što se pod uticajem novca i moći dobijene na taj način, samo pojačava...
Goran Vučković Goran Vučković 01:31 06.01.2009

Re: ...

ali za toplu porodičnu trpezariju treba novca

A svi znamo kuda vodi put do muškarčevog srca :)
dunja73 dunja73 01:43 06.01.2009

Re: ...

Goran Vučković
ali za toplu porodičnu trpezariju treba novcaA svi znamo kuda vodi put do muškarčevog srca :)



KUDA???
ssvetlana92 ssvetlana92 02:07 06.01.2009

Re: ...

KUDA???

Stvarno, kuda???

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana