B92 Blog    Članovi    MilutinM    Zašto žene pišu bolje od muškaraca

MilutinM
14:17
SRE
07
JAN

Zašto žene pišu bolje od muškaraca

Tvrdnja, nikako teška da se dokaže, ako se uzme u obzir ova striktna istina: pravi muškarci ne pišu, ne pričaju priče. Govori se u poslednje vreme u kritičarskim i književnim krugovima da je književnost jedna suštinski ženska aktivnosti, jedan zanat uporediv sa tkanjem i štrikanjem. Tekst, tekstura, tkanje, itd. 

Na kraju krajeva, valja zapaziti da su pisce oduvek optuživali da su prevrtljivi, nestabilni, uobraženi, da su preosetljivi, intuitivni, šarlatani, lažljivi. Takoreći, žene. Takoreći: obrušava se na njih isti tip predrasuda kojima se obično kvalifikuju žene.

Jedna statistička studija koju je sproveo Severnoamerikanac Robin Lakov, poredeći govor muškaraca i žena, dolazi do zaključka da su muškarci asertorični, tj. obično izriču čiste tvrdnje, kao da je njihova slika o svetu totalno objektivna. Žene, naprotiv, uključuju sumnju, subjektivnost: mislim, čini mi se, pretpostavljam. (A dobra književnost nikad ništa ne tvrdi, uvek sumnja, uvek postavlja pitanja umesto da daje odgovore.) 

I kao da je to malo, Lakov nalazi da su žene u stanju da razlikuju nijanse koje muškarci radije previdjaju (pravi muškarci, naravno, ne oni koji pišu). Jedan muškarac će nazvati crvenim ono što bi jedna žena mogla nazvati bojom cigle, magnezijuma, fuksije, vinskog taloga, prizminom, cinoberom. (A od nijansi, upravo od nijansi, načinjena je književnost.) 

Ostaje dokazano, dakle, da muškarci nisu prirodno obdareni da prizvode književnost. Tako da nema ničeg čudnog što žene pišu bolje: u stvari, samo one pišu. Muškarci nose vreće ili ratuju ili, u najboljem slučaju, diktiraju pisma sekretaricama. Književnost je prepuštena ženskim rukama. 

... 

Zbog nečeg su žene (što je statistički dokazano) oduvek bile veliki čitaoci književnih dela svih vremena. Zahvaljujući njima književnost je preživela. Nije retko čuti kako muškarci maljavih grudi komentarišu: "Ah, jedna knjiga, vrlo interesantno. Daću je mojoj ženi, ona mnogo čita." Ne samo pisanje, već i čitanje književnih dela ne spada, zapravo, u muške aktivnosti.

 

Delovi priče Ane Marije Šua, Agrentina

Prevod: Branko Anđić

Iz zbirke "Otkačene priče Latinske Amerike", izdanje Geopolitike, 2008

Atačmenti
Citanje.jpg 24.27 KB image/jpeg
Pisanje.jpg 86.57 KB image/jpeg




Komentari (52)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dejan Tiago Stanković  14:27 07.01.2009
Preporuka: 0

Netacno

#Link  Replika: 4
jedna je Margarit Jursenar. A zensko pismo...
Zene, medjutim, vise citaju...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  14:31 07.01.2009
Preporuka: 1

Re: Netacno

Dejan Tiago S.
...jedna je Margarit Jursenar


Ma nije jedna samo Margerita Jursenar.
Jedna je i Isidora Sekulić. Najveći muškarac medju ženama spisateljicama na srpskom jezičkom području.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
constrictoria92  14:54 07.01.2009
Preporuka: 1

Re: Netacno

Jedna je i Ursula Le Guin!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
noboole  15:11 07.01.2009
Preporuka: 0

Re: Netacno

constrictoria92
Jedna je i Ursula Le Guin!



Jedna i Jedina.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Malanika  22:44 07.01.2009
Preporuka: 1

Re: Netacno

Postovani,

kao i uvek kada krenu da se ukrstaju koplja musko-zenskog u meni se javlja protivljenje. Nisam za to...

A volim da govorim o najboljima, po SVOM UKUSU.

NAJBOLJI su oni svoji, uzdignuti i jasni, pogleda sirokog i dubokog, koji mogu da obuhvate sve, zarone u dubine, vinu se u visine, propnu se do bola i obruse u slast. Dakle najbolji su oni muskarci koji imaju zensku suptilnost i ponore tuge, a jaki su u svom boravljenju u zenskim svetovima, kao muskarci. I najbolje su zene koje iz svog srca uranjaju u musku strast nekog drugog organa kojeg nemaju, kao zene.

Bice Pisca je BI, ono u sebi spaja senzibilnost i snagu, musko i zensko, jako i slabo, zemlju i nebo. Tada je knjizevnost-umetnost na vrhuncu svojih moci. To je zaokruzena, a neogranicena punina tj. praznina.

I to mogu oni najbolji podjednako najbolje
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  14:27 07.01.2009
Preporuka: 0

Srecan Bozic

#Link  Replika: 1
Hm.
Možda ti nisi mnogo u krivu.

Ima nekih što tvde da je i - muzika ženska rabota.
(Kao oduvek su sve devojke iz dobrih kuća svirale klavir).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  23:23 07.01.2009
Preporuka: 2

Re: Srecan Bozic

Kao oduvek su sve devojke iz dobrih kuća svirale klavir

a dečaci iz malo lošijih - gitaru
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  14:30 07.01.2009
Preporuka: 1

Lepa priča,

#Link  Replika: 4
i zaista si me doveo u zabunu do samog kraja - dok nisam videla ko je napisao. Ima latino-šmeka u njoj.
Lepa je, ali ne mislim da je tačna (sem ovog, da žene unose sumnju):)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
saphiria  14:54 07.01.2009
Preporuka: 3

Re: Lepa priča,

Ostaje dokazano, dakle, da muškarci nisu prirodno obdareni da prizvode književnost. Tako da nema ničeg čudnog što žene pišu bolje: u stvari, samo one pišu. Muškarci nose vreće ili ratuju ili, u najboljem slučaju, diktiraju pisma sekretaricama. Književnost je prepuštena ženskim rukama.

ne slažem se , muškarci bolje pišu dokazano je već kroz klasičnu književnost.
Čini se da je muškarcima teže da svoju percepciju stvarnosti i emocije iskazuju verbalno pa su pronašli model pisane reči a ženema su prepušteni drugi vidovi umetnosti ili i umetnost održavanja kućnog ognjišta.
Stvaralački potencijali kod muškaraca i kod žena su isti ali je uglavnom, izražajna forma različita

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  17:34 07.01.2009
Preporuka: 1

Re: Lepa priča,

Ima latino-šmeka u njoj.

Ima latino-smeka, to je tacno. Ali da jedna Argentinka, zemljakinja Borhesa, ovako nesto kategoricki zastupa - bez nijansi navodno "urodjenih" zenama! - je malo previse.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  18:35 07.01.2009
Preporuka: 3

Re: Lepa priča,

nsarski
Ima latino-šmeka u njoj.

Ima latino-smeka, to je tacno. Ali da jedna Argentinka, zemljakinja Borhesa, ovako nesto kategoricki zastupa - bez nijansi navodno "urodjenih" zenama! - je malo previse.

Тих нијанси има, nsarski. Проблем је што су оне скривене у делу приче коју Милутин није пренео. У њему књижевница Ана Марија Шуа спомиње малу Хемингвејеву, мудру госпођу Борхес, као и земљкињу Хорхе Асис и симптичну госпођу или госпођицу (не прецизира се;-) Хенри Милер. То је први удар ироније, који читаоци блога нису могли да ишчитају, чиме би перспектива била измењена.

Коначни обрат, на самом крају приче, налази се у овим још једном ироничним речима: "Најзад, било ко је жена." И сад се ту, опет, ствар помало опет из почетка заврти, а поставка парaдоксализује: оно што је испрва с озбиљношћу представљено – да жене пишу боље од мушкараца – потом је било иронијом подривено, а сада се и та иронија иронизира.

Тако некако.

П.С.
Милутине, не бих да будем квариигра, без гриже савести обриши коментар ако ти нарушава замисао блога. Мада, ја верујем – не.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  11:59 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: Lepa priča,

Милутине, не бих да будем квариигра, без гриже савести обриши коментар ако ти нарушава замисао блога

Predraže, hvala za komentar. Ja ih ne brišem, a posebno nemam razlog da ovaj obrišem. Niti ću tekst. Mislim da je dovoljna provokacija. Za neke da možda pročitaju priču u potpunosti, kao što si ti uradio.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
neverovatnimiki  14:36 07.01.2009
Preporuka: 1

Ne bih se slozio sa Vama...

#Link  Replika: 4
Ne bih se slozio sa iznetim misljenjem.
Mislim da je celokupna umetnost,ne samo knjizevnost ,u poslednjih deset hiljada godina(od poslednjeg ledenog doba),zasnovana na muskom shvatanju stvarnosti i umetnosti.Da su muskarci skrojili "musku" umetnost.
Zenama je samo dozvoljeno da stvaraju(pisu,slikaju,komponuju...)u okvirima te "muske" realnosti.
Umetnost,kakvu je mi percipiramo,jednostavno nije 'zenska'.
Da li je to dobo ili nije,da li bi 'zenska' umetnost bila bolja ili ne...to su sve otvorena pitanja na koja mislim da nije moguce dati odgovor.
Da li su muskarci 'samo' pecinski ljudi koji su prvi ovladali grafitom i koji ga sada nemilice trose stvarajuci neke gluposti ili je na srecu upravo to slucaj,to je pitanje na koje nema odgovora,baram ne u ovoj civilizaciskoj kostalaciji stvarnosti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
constrictoria92  14:57 07.01.2009
Preporuka: 1

Re: Ne bih se slozio sa Vama...

Neverovatnimiki,

ne bih se slozila sa iznetom tvrdnjom.

Umetnost je umetnost i tu nema boljih i gorih, muskih i zenskih modela - sve je stvar ukusa.
Recimo kod pisane reci: neko voli SF, a neko trilere, treci neko ljubice, cetvrti poeziju, itd...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
neverovatnimiki  15:46 07.01.2009
Preporuka: 0

Re: Ne bih se slozio sa Vama...

Da li mi i dalje pricamo o umetnosti,posto vidim da spominjes trilere i ljubice,pa rekoh da nismo malo skrenuli sa temice?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
constrictoria92  16:33 07.01.2009
Preporuka: 1

Re: Ne bih se slozio sa Vama...

neverovatnimiki
Da li mi i dalje pricamo o umetnosti,posto vidim da spominjes trilere i ljubice,pa rekoh da nismo malo skrenuli sa temice?


Cuj, i to je umetnost za nekog.

Poenta je da su ukusi razliciti i da ne dozivljavaju svi umetnost istovetno...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  16:42 07.01.2009
Preporuka: 4

Re: Ne bih se slozio sa Vama...

constrictoria92
Poenta je da su ukusi razliciti i da ne dozivljavaju svi umetnost istovetno...
Sto jes, jes, neko voli Seku, neko Stoju, a neko obe.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loshmi021  14:44 07.01.2009
Preporuka: 0

....

#Link  Replika: 0
procitao sam samo naslov- xaxa..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  14:47 07.01.2009
Preporuka: 0

isti prosek

#Link  Replika: 2

I kao da je to malo, Lakov nalazi da su žene u stanju da razlikuju nijanse koje muškarci radije previdjaju (pravi muškarci, naravno, ne oni koji pišu). Jedan muškarac će nazvati crvenim ono što bi jedna žena mogla nazvati bojom cigle, magnezijuma, fuksije, vinskog taloga, prizminom, cinoberom. (A od nijansi, upravo od nijansi, načinjena je književnost.) 

Dokazano je da muskarci cesto ne razlikuju boje ali kako to dokazuje da ne umeju da pisu? Zar se za pisanje ne koristi skroz drugi centar u mozgu?

Mislim da je ovde opet na delu teorija o proseku: Zene i muskarci (kao i bilo koje dve slucajne grupe) u proseku pisu (kao i sve drugos sto rade) podjednako. Ako neko to nesto radi cesce znaci da je losijeg kvaliteta i obrnuto!

Tako pak ono malo muskaraca koji razlikuju boje to rade jako dobro i za njih izmedju boje cigle i cinobera ima jos bar 100 nijansi :)


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  16:08 07.01.2009
Preporuka: 0

Re: isti prosek

drug.clan
Tako pak ono malo muskaraca koji razlikuju boje to rade jako dobro i za njih izmedju boje cigle i cinobera ima jos bar 100 nijansi :)
Nego sta, ko je bre izmisio 24-bitnu paletu ako ne muskarci.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  16:15 07.01.2009
Preporuka: 0

Re: isti prosek

Inace apropo zena i boja, zene zaista imaju genetske predispozicije da razlikuju vise boja. Mada jos uvek generalno govoreci nemamo pojma u kom procentu. Za detalje videti ovde.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gera92  14:57 07.01.2009
Preporuka: 1

PATTI SMITH

#Link  Replika: 7
A delovao si tako inteligentno...
Ipak, samo zbog zapisnika, zene JESU crnci ovog sveta, obozavam ih, ali samo PRAVI muskarci se ne stide da, poput izvrnute rukavice, izloze svetu svoje emocije - sto je inicijacija u umetnost.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Aleksandar Stosic  15:17 07.01.2009
Preporuka: 0

Re: PATTI SMITH

ali samo PRAVI muskarci se ne stide da, poput izvrnute rukavice, izloze svetu svoje emocije - sto je inicijacija u umetnost.

jel' pravi muskarac u ovoj recenici sinonim za hrabrog coveka/licnost ili je u osnovnom znacenju. Ako je ovo drugo onda se ne slazem....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  15:31 07.01.2009
Preporuka: 0

Re: PATTI SMITH

Aleksandar Stosic
ali samo PRAVI muskarci se ne stide da, poput izvrnute rukavice, izloze svetu svoje emocije - sto je inicijacija u umetnost.

jel' pravi muskarac u ovoj recenici sinonim za hrabrog coveka/licnost ili je u osnovnom znacenju. Ako je ovo drugo onda se ne slazem....



Ovde se misli na latino prave muskarce one koji u stvari po mom misljenju i nisu muskarci vec muzjaci
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
takanohana  15:41 07.01.2009
Preporuka: 0

Re: PATTI SMITH

drug.clan
Ovde se misli na latino prave muskarce one koji u stvari po mom misljenju i nisu muskarci vec muzjaci

Aha! A razlika je...? Mislim to: muškarci vs. mužjaci - po tebi?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  15:54 07.01.2009
Preporuka: 1

Re: PATTI SMITH

takanohana
drug.clan
Ovde se misli na latino prave muskarce one koji u stvari po mom misljenju i nisu muskarci vec muzjaci

Aha! A razlika je...? Mislim to: muškarci vs. mužjaci - po tebi?



Koriste razlicite organe za razmisljanje
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gera92  16:00 07.01.2009
Preporuka: 1

Re: PATTI SMITH


Pravi muskarac je i licnost i muzjak i organ... i zena, naravno...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  17:49 07.01.2009
Preporuka: 2

Re: PATTI SMITH

A delovao si tako inteligentno...

Nisam znao da sam izgledao intElegentno. Lepo je čuti
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gera92  19:41 07.01.2009
Preporuka: 0

Re: PATTI SMITH

MilutinM
A delovao si tako inteligentno...

Nisam znao da sam izgledao intElegentno. Lepo je čuti



Ma to je neki interni fazon, i kao i svi takvi neprimenjiv na druge, zato - izvini...
Na osnovu ovoga sto pises na Blogu ti ostavljas utisak fine i Inteligentne osobe, i to je verovatno tako bez obzira ne neuspelo spustanje sa pogresno
naglasenim "E". (intelEgentan)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ssvetlana92  15:51 07.01.2009
Preporuka: 1

Naravno

#Link  Replika: 0
da nije tacna tvrdnja da zene bolje pisu. Jedna je i Margaret Diras. Nikada na taj nacin nisam ni razmisljala o knjizevnosti, i ne treba. Dubina koju neke zene osecaju, nisu u stanju da prenesu na papir. Dok sam se vise puta zgranula zbog suptilnosti, koju su muskarci uspeli da prenesu.
Mnogi pisci su govoreci u zenskom licu, vise otkrivali zensku dusu nego sto su to zene mogle uraditi. Koji je to fenomen, neka ostane tajna...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  15:53 07.01.2009
Preporuka: 0

Čuvarke pisanog ognjišta

#Link  Replika: 1
Veoma interesantan blog, koji pokreće niz pitanja. Neka pitanja su stereotipi, a neka pitanja se, u dnevnoj kolotečini, uopšte i ne pokreću.

Jedino što se meni čini osnovanim razlogom da žene u nekom smislu možda jesu privrženije književnosti, bilo kao čitaoci, bilo kao stvaraoci, jeste činjenica da je žena daleko više od muškarca vezana za ognjište i kuću, odnosno mesto uzgajanja dece, a i spremanja hrane. Naročito u prošlim vremenima. Muškarac je ratovao, ili išao u lov, ili je posećivao krčme, ponekad viteške turnire, ili danas sportske utakmice... Žena je sve to vreme mnogo više oko ognjišta, sa decom, doji, hrani, pere...

Za književnost je potrebna staloženost, kontemplacija... Tako je žena u intervalima samoće i tišine u prošlosti bila u daleko boljoj tehničkoj poziciji da čita ili piše.

Nešto drugo je potreba za čitanjem, odnosno potreba za stvaralačkim radom. Mislim da se ta potreba u načelu ne može polno podeliti. Potreba za umetnošću specifična je i ne može se meriti na ovaj način. Drugim rečima, možda je knjiga kroz istoriju češće bila u rukama žene, ali najpre sticajem okolnosti, dok je, kad se izuzmu ta "odvlačenja pažnje na drugu stranu", onaj prirodni čitalačko-spisateljski potencijal na oba pola raspoređen ravnopravno, u najmanju ruku. Dalje bismo mogli da pričamo o razlikama između ženske i muške percepcije stvarnosti, odnosno na koji način su kompleksna književna dela koja su napisale žene, a na koji način ona koja su napisali muškarci. Kao što filozofija i esejistika pretežno pripadaju muškim autorima, tako se i u onoj "teškoj" književnosti ističu upravo muškarci, dok ženama-piscima više pripada "tema odnosa između polova".

Ma, tema je da čitavog Božića ne ustaješ od tastature.. :) Još jednom - Mir božji, Hristos se rodi :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dosadnjakovicka  16:44 07.01.2009
Preporuka: 0

...

Kada čitam Koelja, Nerudu, Željka Krznarića...
Vesna Parun biva u senci.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  16:41 07.01.2009
Preporuka: 0

Eh...ali je

#Link  Replika: 0
zato samo jedan Čehov...i samo jedan Bulgakov...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  16:58 07.01.2009
Preporuka: 0

?

#Link  Replika: 0
Које жене од којих мушкараца?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dzudi  17:34 07.01.2009
Preporuka: 0

Zašto delimo književnost?

#Link  Replika: 0
Književnost, jedna vrsta umetnosti, ne treba da se deli, na mušku i žensku prozu, poeziju...

Književnost se deli po žanrovima: poezija, proza, esej, ...

Druge podele ne bi smele da postoje.

I kao što je neko već spomenuo - sve je stvar ukusa, a ukusi su različiti.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
alexlambros  17:36 07.01.2009
Preporuka: 2

Ž vs M

#Link  Replika: 0
mislim ipak da se književnost deli na dobru i lošu ... a može i dosadnu i uzbudljivu .... ne verujem da to ima neke veze s hormonima
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  17:37 07.01.2009
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 3
slabo zene pisu...

zena je inspiracija, muskarac je umetnik
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  17:41 07.01.2009
Preporuka: 0

Re: ...

Je li Filipe, je l' to znači da je žena umetnost, a muškarac umetnik?

Alexlambros, potpisujem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  17:54 07.01.2009
Preporuka: 0

Re: ...

Je li Filipe, je l' to znači da je žena umetnost, a muškarac umetnik?


Tako je :)
to je arhetipsko pravilo i mislim da je tacno u proseku. Priznacete da su najbolje ljubavne pesme napisane o zenama od strane muskaraca a ne obratno.

naravno, vreme se menja, savremeno drustvo definitivno oduzima uloge zenama i muskarcima koje su imali 500 godina ranije tako da... sada je sve malo zamagljeno i nejsano

Meni se licno dopadaju jake podele uloga, bar teoretski jer mislim da prevelika ravnopravnost dovodi do nestanka i muzevnosti i zenstvenosti.

ne znam sta bi kvirija reko na ovu temu?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  17:55 07.01.2009
Preporuka: 0

Re: ...

Hvala Filipe
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunja73  17:43 07.01.2009
Preporuka: 0

organska hemija

#Link  Replika: 0
Ja mislim da je to zbog ishrane .Dokazano je da muskarcima treba,i da jedu vise mesa nego zene .Pa eto ,znamo sta grade proteini ,a znamo sta izgradjuju ugljeni hidrati ..logicno..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
aguero  18:10 07.01.2009
Preporuka: 0

Ne bih se kladio!

#Link  Replika: 0
Citava teza je vrlo problematicna.Kada bi se pravila svetska lista od sto najboljih u ovoj oblasti,procenjujem da bi manje od cetvrtine mesta pripalo zenama.I zbog toga sto su one manje pisale,hocu reci,muskarci su,iz raznih razloga,produktivniji.No,bez uporne i temeljne analize,nista se odredjeno ne moze reci.
Kao kada bih tvrdio da bolje pisu oni koji bolje i upornije lazu....Ni ovde ne bih smeo da se kladim na zene!


Pisci se ne mogu porediti tek tako,van prostora i vremena.Dakle,veoma smelo odabrana tema,za ozbiljnu raspravu!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
behemot123  18:31 07.01.2009
Preporuka: 0

Netacno!

#Link  Replika: 2
Uz duzno postovanje prema zenama (koje obozavam veoma slojevito, dakle i fizicki i duhovno , apsolutna je neistina da zene pisu bolje od muskaraca. Nema mesta na ovoj stranici da se to dokazuje sa bezbroj primera, a nema ni potrebe, jer mi se cini veoma lako proverljivim. Bicu konkretan> zene postaju kandidati za velike knjizevnice tek kada pocnu da pisu kao muskarci. Ostalo su nekakvi dnevnici kupoholicarki i ostalo njesra. Surovo, ali realno. Razlog je paradoksalan, ali jednostavan> zene su htonska bica, ekstremno racionalna, dok su muskarci mnogo veci emotivci i skloniji analitickom razmisljanju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  18:47 07.01.2009
Preporuka: 0

Re: Netacno!

zene su htonska bica, ekstremno racionalna, dok su muskarci mnogo veci emotivci i skloniji analitickom razmisljanju.
tako je, mora budes malo pi_kopacenik da bi bio dobar pisac. Zene to retko budu, one su mnogo cesce simbol - objekat obozavanja, mastanja i izvor inspiracije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
behemot123  19:15 07.01.2009
Preporuka: 1

Re: Netacno!

pravi muškarci ne pišu, ne pričaju priče.

Ovo je zaista apsurdna tvrdnja, strasno. Al nema veze, tema je vrlo interesantna (sticajem okolnosti, moja opsesivna). Hteo sam da kazem da su zene, neka mi bude oprosteno, bioloski determinisane, pa se obicno bave bitnijim stvarima, kao sto je nastavak rase. Malo koja se bakce stvarima duha, a i zasto bi, kad muskarci to vec rade fantasticno, evo vekovima . Da parafraziram Leonarda Koena, jos da ih bacimo u visoku politiku, pa nek se bakcu sa ovim svetom, i neka ga vode kako treba, a mi cemo da se posvetimo poeziji end prozi, onome zasta smo i rodjeni.
Nego, izvinjavam se zbog trola, ali kad vec neko gore pomenu mog nesrecnog Majstora, jel zna neko zasto su lekari tako genijalni pisci? Navescu samo trojicu (malo li je)? Fransoa Rable, Luj Ferdinand Selin, Mihail Bulgakov. I svi su se i napatili zbog genijalnih dela, (sa izuzetkom Selina, on se napatio zato sto je nacista). Ja kontam da doktori dobro pisu, naravno kada imaju neosporan talenat, zbog manjka iluzija o svetu i zivotu. Onda istina samo prshti. Subjektivna ili objektivna, svejedno. Naravno, bitno je i veliko zivotno iskustvo. Ziveli!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Spiridon  22:22 07.01.2009
Preporuka: 0

..

#Link  Replika: 3
Ostaje dokazano, dakle, da muškarci nisu prirodno obdareni da prizvode književnost.


ovde bi frojd odmah reagovao na temu "omaske u pisanju"

pises o tome da muskarci nisu prirodno obdareni da proizvode književnost i nesvesno pravis slovnu gresku =]

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
trener92  03:01 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: ..

Spiridon
Ostaje dokazano, dakle, da muškarci nisu prirodno obdareni da prizvode književnost.


ovde bi frojd odmah reagovao na temu "omaske u pisanju"

pises o tome da muskarci nisu prirodno obdareni da proizvode književnost i nesvesno pravis slovnu gresku =]


Ne , ja mislim da nije slovna greška, to je vrlo svesno .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  12:09 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: ..

slovna greška

Dva puta sam iščitao - ali se greška ipak potkrala. Dakle: svesno je
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
trener92  15:25 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: ..

Dakle: svesno je

To je onaj MilutinM "ideal i smernica"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
debora  16:08 08.01.2009
Preporuka: 0

Dobro pitanje

#Link  Replika: 0
Dobro pitanje, kao jedna od onih pitalica za razmisljanje, gde je svaki odgovor i tacan i pogresan.

U skolama su uglavnom devojcice bolji djaci i lepse pisu na zadate teme. Kasnije, te iste devojcice se povlace, pocinju da se bave porodicom i kao sto teze napreduju na drugim poslovima, tako se i teze njihove knjige pojavljuju na policama. Ako piscu treba u proseku sest meseci da napise knjigu, a nekada i vise, koliko puta ce majka -pisac morati da provede noc uz bolesno dete, da obavi nesto za porodicu sto oca -pisca cesto mimoilazi.

Mislim da je samo to razlog sto u ukupnom zbiru zenske pisce manje citamo i cesto manje cenimo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
njanja_de.manccini  17:24 08.01.2009
Preporuka: 0

respect for genres

#Link  Replika: 0
evo shta je napisala Shua u svojoj knjizi "Quick Fix" koja je inache kolekcija kratkih pricha iz svih njenih predhodnih (4) knjiga koje sadrzhe kratke priche.

A man wakes up next to a woman he doesn't recognize. In a thriller, this could be the result of alcohol, drugs, or a blow to the head. In a science fiction story, the man would eventually understand that he exists in a parallel universe. In an existentialist novel, the lack of recognition could simply be due to a feeling of alienation, of absurdity. In an experimental text the mystery would go unsolved and the situation be handled with the turn of a phrase. The editors become more and more demanding, and the man knows, with a sense of desperation, that if he doesn't manage to fit himself into a genre soon, he runs the risk of remaining painfully and forever unpublished.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub92  02:45 09.01.2009
Preporuka: 0

ej

#Link  Replika: 0
milutine,ja se nešto mislim da je ceo ovaj tekst dotične glupost.tolko od ja
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA