Подстицање верске мржње или позив на линч?

Nikola Knežević RSS / 07.01.2009. u 17:22

По свему судећи, проверени бранитељи нашег отачаштва поново ће се наћи на бедему одбране "србске" части и верског индетитета "србског" народа. Овај пут своју борбу за очување спрских вековних интереса усмериће против старог и провереног субверзивног елемента друштва, или како то разни "сектолози" још воле да кажу, рака на кожи једне нације - секти.

Непријатељски фактор ово пута биће припадници тзв. малих верских заједница, тачније, једне од љих, Пентакосталне цркве. О чему се ради. Хуманитарна организација "Хлеб живота" би сутра требало да у сарадњи са Удружењем бивших логораша из земаља бивше Југославије подели божићне пакетиће деци у просторијама ове верске заједнице.

Информативна служба Отачаственог покрета Образ је на свом сајту позвала своје присталице да се сутра окупе испред просторија у коме ова верска заједница врши своја богослужења.

Изједначавајући вернике ове верске заједнице са злочинцима попут Анте Павелића, аутори на индиректан начин подстичу верску мржњу и позивају на акцију. С обзиром на тон поруке али и на претходна искуства, евентуална акција могла би да поприми насилан карактер, јер врло лако може бити схваћена као својеврстан позив на линч.

Моје лично мишљење је да поменута хуманитарна организација мора јасно и транспарентно да дефинише своју делатност, то јест, уз поменуте пакетиће не би смело да  пласира никакав "додатни материјал" који би на било какав начин могао имати ефекте проселитизма. Са друге стране, позиви овакве врсте не могу се окарактерисати као својеврсна апологија православне вере, јер су мржња и агресија било какве врсте у потпуности страни евангелској поруци, у крајњој линији и самом времену у којем се налазимо, благодарећи рођењу Христа Богочовека, иконе мира, љубави и милости.

Христос се рађа - прослављајте!
Христос са небеса - сусрећите!
Христос на земљи - узвисите се!

Св. Григорије Богослов, Беседа на Богојављање

Никола Кнежевић, генерални секретар, Центар за отворени дијалог, Нови Сад



Komentari (139)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jaril Jaril 17:37 07.01.2009

...

Ужас. Мене срамота. Праштајте. Грозно.
Healer Healer 18:03 07.01.2009

Ne čudi me

jer "gde ima gnoja, on mora napolje" pa zaista ne čudi ovoliki gnev - nadam se da je pred izlečenje (?)

Mene mogo više brinu oni što o ljubavi i dostojanstvu na sva usta...
a onda krenu prstom da upiru
i osuđuju u ime boga -
ne pomaknute im zadnjice sa udobne fotelje.



Ed: opet ti famozni paketići...
Nikola Knežević Nikola Knežević 18:13 07.01.2009

Re: Ne čudi me

Healer, нешто сте ми превише двосмислени, рекао бих да је ово на мој рачун?
Healer Healer 18:19 07.01.2009

Re: Ne čudi me

Nikola Knežević
Healer, нешто сте ми превише двосмислени, рекао бих да је ово на мој рачун?


Ne znam u čemu ste sebe prepoznali?

Mir Božji, Hristos se rodi!
Nikola Knežević Nikola Knežević 18:20 07.01.2009

Re: Ne čudi me

Ваистину се роди! Праштајте!
Healer Healer 18:30 07.01.2009

Re: Ne čudi me

Nikola Knežević
Ваистину се роди! Праштајте!

Sa ovim znakom uzvika na kraju, ko da ste me u glavu sa maljem mlatnuli

Ne brinite Vi za mene.
Starajte se o sebi i onima kojima ste potrebni.
Ne sumnjam da ste u praštanju dobri.



Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:10 07.01.2009

Pa Nikola...

Prijavite to policiji..Da vidimo reakciju javnosti i policije.
Nikola Knežević Nikola Knežević 18:17 07.01.2009

Re: Pa Nikola...

Полиција је сигуран сам већ обавештена. Непријављено окупљање већ спада у ремећење јавног реда и мира, али будући да ово може имати импликације насиља, органи реда треба да буду на лицу места и спрече сваку евентуалну појаву истог.
Exitus Letalis Exitus Letalis 18:35 07.01.2009

Re: Pa Nikola...

Drago Kovacevic
Prijavite to policiji..Da vidimo reakciju javnosti i policije.

upravo htedoh reći.
a dal policija zna... pa baš ne znam.

sačekaćemo...

odavno je trebalo zabraniti taj obraz.
kao i slične im.

al šta vredi, koštunica je bio saradnik u njihovom istoimenom časopisu.

tadić je za onaj nomokanon rekao da je to sloboda izražavanja.
možda će i ovo da se podvede pod slobodu ponašanja.

da, i de je mariopan sa svojom bajkom o šačici huligana???
dusavu dusavu 18:18 07.01.2009

Obraz

".......Информативна служба Отачаственог покрета Образ ..."

Nema tu mnogo obraza.
Jaril Jaril 18:21 07.01.2009

Re: Obraz

dusavu
".......Информативна служба Отачаственог покрета Образ ..."

Nema tu mnogo obraza.

...коме закон лежи у топузу трагови му смрде нечовештвом...
niccolo niccolo 18:21 07.01.2009

Пентакостална црква

A šta propoveda ova crkva tj. u čemu se razlikuje od ostalih?
drug.clan drug.clan 18:34 07.01.2009

Re: Пентакостална црква

niccolo
A šta propoveda ova crkva tj. u čemu se razlikuje od ostalih?


ma sve isto ko i druge (hriscanske i nehriscanske) vere, nasli dlaku u jajetu da bi bili drugaciji i sada sire svoju jedinu istintu i pravu veru i mole se za duse nas "nekrsta" i ovih u "zabludi".
niccolo niccolo 18:42 07.01.2009

Re: Пентакостална црква

ma sve isto ko i druge


Pa sad, evo rastafarijanizam ima opuštajućih elemenata u svom učenju...
drug.clan drug.clan 19:45 07.01.2009

Re: Пентакостална црква

niccolo
ma sve isto ko i druge


Pa sad, evo rastafarijanizam ima opuštajućih elemenata u svom učenju...


neki piju vino, neki puse, neki plesu i pevaju ali svi hoce isto - da se opuste posle seanse u kojoj ih plase paklom
niccolo niccolo 20:07 07.01.2009

Re: Пентакостална црква

Drugim rečima, najbolje preskočiti seansu i odmah preći na vino, pušenje, ples i pevanje?
jeremija92 jeremija92 20:14 07.01.2009

Re: Пентакостална црква

niccolo
A šta propoveda ova crkva tj. u čemu se razlikuje od ostalih?

Ako imaš vremena prouči tekst iz Pregleda istorije crkvi:
PENTEKOSTALCI
John Wesley je važna pretea pokreta: On je mislio da je
posveenje drugo djelo milosti, koje je razliito od
opravdanja i slijedi nakon njega. Ustvari, jedan od njegovih
uenika, John Fletcher, to je nazivao "krštenje u Svetom
Duhu". I Finney i Moody su tvrdili da su imali isto iskustvo.
Meutim, ova ideja o drugom blagoslovu dolazi od
engleskih hiperkalvinista, koji su stalno tražili sigurnost
spasenja. Oni su tražili duhovno iskustvo kao peat, koje bi
dokazao da su oni bili izabrani. Od ranih metodista struja
vodi direktno prema pokretima 'svetosti' u 19. stoljeu. Pod
svetošu podrazumijevaju potpuno posveenje. Kao
posljedica, vjernik prestaje griješiti namjerno. Ove crkve su
nastavile tamo gdje je, po njihovom mišlenju, metodizam
ostao bez snage. Na sastancima pod vedrim nebom, uitelji
svetosti 'višeg života' su proklamirali drugi blagoslov
potpunog posveenja kao oišenje srca od svih grijeha, a
ponekad su taj drugi blagoslov nazivali "krštenje Svetim
Duhom". Drugi faktor je bio sljedei: Kao posljedica
masovnih imigracija, veliki dio gradskog stanovništva više
nije frekventiralo crkve. Da bi riješili ovu situaciju, evangelikalci
su poduzeli razliite korake:
1. Osnivanje socijalnih organizacija kao YMCA (Young
Men's Christian Association); 2. Osnivanje nedjeljnih škola;
3. Masovna evangelizacija. Ovaj fenomen je bio, zapravo,
gradska adaptacija sastanaka pod vedrim nebom; 4.
Osnivanje Vojske spasa.
Tri su znaajna razvoja krajem 19. stoljea u SAD najavila
pojavu pentekostalizma kao takvog:
1) Poveano nezadovoljstvo uiteljima potpunog
posveenja unutar starih denominacija, (posebno metodista)
rezultiralo je oblikovanjem crkava, u kojima su se javili
duhovni darovi. U poetku, ove crkve su bili nezavisne, ali
kasnije su se spojili u crkvu nazarena. Mnogo crkve su,
malo po malo, ostavile takve praksu, ali one su se opet
pojavile kasnije u pentekostalskom pokretu, koji je dobio
sljedbenike meu baptistima i metodistima;
2) Vjerovanje u krštenje Svetim Duhom i vatrom, kao
treim blagoslovom, bilo je sve raširenije;
3) Obnovljen interes za duhovne darove, posebno
izlijeenja.
Pentekostalizam je tako jedna mladica pokreta svetosti.
Godine 1901. je Charles Parham otvorio Biblijsku školu u
Topeki, Kansasu, koju je nazvao Bethel Bible College. On u
toj školi nije koristio ni jednu drugu knjigu osim Biblije i
uio je studente duhovnom krštenju. On i njegovi studenti
su tada poduzeli evangelizatorske kampanje po Kansasu, za
vrijeme kojih su mnogi slušatelji zahtijevali da budu kršteni
Svetim Duhom, da govore jezicima i izvode uda
ozdravljenja. Novi pokret je vrlo brzo imao uspjeha i
proširio se daleko, oito i stoga što je na poseban nain
prilazio problemima siromašnih i iskljuenih lanova
društva. Oni su stavljali naglasak na entuzijazam i iskustvo,
naroito na svojim nekonstruktivnim, živim, dugim, ak
beskrajnim službama, gdje su ljudi plesali, uzvikivali 'amen'
i pljeskali rukama, kao da su na trenutak zaboravili sve
svoje probleme. To je bio protest protiv teološkog
liberalizma i formalizma mnogih denominacija. Kanzas je
postao središte tog pokreta, koji je smatrao da je govorenje
jezicima poetni znak primitka 'krštenja Svetim Duhom'. Za
vrijeme ranih 1900-tih, to je uenje imalo veliku podršku u
južnim državama SAD.
Godine 1906. je William Seymour, Parhamov obraenik,
došao u Los Angeles, gdje je u Azuza Streetu osnovao
Apostolic Faith Gospel Mission (Evaneosku misiju
apostolske vjere). Upravo se tu zbila obnova, (tri godine
dug miting), koja je postala lansirna rampa za 20.- stoljetni
pentekostalizam.
Veina crkava svetosti je postala pentekostalna u doktrini,
bez obzira na podjelu oko novog uenja o jezicima: Je li to
pokazatelj duhovnog krštenja ili što drugo. Najvee
pentekostalne denominacije danas u SAD su: Assemblies of
God – Božja crkva u Kristu (crnci), Božja crkva,
Pentekostalna crkva svetosti.
Ovdje treba spomenuti i crkvu 'Samo Isus' u SAD-a, koja
drži unitaristiki pogled na Boga i krštava samo u ime Isusa.
Najvea crkva ove vrste je nazvana Ujedinjena
pentekostalna crkva.
Druga velika denominacionalna podjela meu
pentekostalcima je obzirom na pitanje je li krštenje Svetim
Duhom drugo ili tree djelo milosti. Jedan broj
pentekostalnih crkava gleda na pranje nogu kao na nešto
obaveznu, kao krštenje i Gospodnja veera.
Jedan od najjasnih branitelja pentekostalnog pokreta je bio
R.A. Torrey. U njegovoj knjizi "Sveti Duh – tko je on i što
on radi", Torrey predloži sedam lakših koraka prema
duhnovog krštenja: 1) Primiti Krista spasiteljem, 2)
Odbaciti svaki poznatan grijeh, 3) priznati javno kršansku
vjeru, 4) poslušnost, 5) žed, 6) molenje, 7) vjera.
niccolo niccolo 20:16 07.01.2009

Re: Пентакостална црква

Hvala, Jeremija. Sad ću da pročitam.
drug.clan drug.clan 20:26 07.01.2009

Re: Пентакостална црква

jeremija92
niccolo
A šta propoveda ova crkva tj. u čemu se razlikuje od ostalih?

Ako imaš vremena prouči tekst iz Pregleda istorije crkvi:
PENTEKOSTALCI
John Wesley je važna pretea pokreta: On je mislio da je
....



Isto kao i druge crkve samo iz ovoga nije jasno da li piju, puse ili igraju i pevaju
saton saton 11:31 08.01.2009

Re: Пентакостална црква

drug.clan
jeremija92
niccolo
A šta propoveda ova crkva tj. u čemu se razlikuje od ostalih?

Ako imaš vremena prouči tekst iz Pregleda istorije crkvi:
PENTEKOSTALCI
John Wesley je važna pretea pokreta: On je mislio da je
....



Isto kao i druge crkve samo iz ovoga nije jasno da li piju, puse ili igraju i pevaju



A! Pa ja sam negde cuo da su oni direktno odgovorni sto su nam u divnu mrsnu balkansku kuhinju utrapili tzv "zdrav dorucak". Neki njihov je otvorio krajem 19. veka neki sanatorijum (tadasnja preteca "wellnesa" - sta god to bilo) u kojima je obavezno dorucak bio specijalno pripremljen od mesavina zitarica. Zvao se dr.Kelogh. Posle mu brat otvorio fabriku... tako to ide sa "sektama" - sve je to biznis bre
drug.clan drug.clan 13:56 08.01.2009

Re: Пентакостална црква

saton


A! Pa ja sam negde cuo da su oni direktno odgovorni sto su nam u divnu mrsnu balkansku kuhinju utrapili tzv "zdrav dorucak". Neki njihov je otvorio krajem 19. veka neki sanatorijum (tadasnja preteca "wellnesa" - sta god to bilo) u kojima je obavezno dorucak bio specijalno pripremljen od mesavina zitarica. Zvao se dr.Kelogh. Posle mu brat otvorio fabriku... tako to ide sa "sektama" - sve je to biznis bre


I sada umesto cvaraka u punomasnom mleku mi moramo da jedemo djubre zvano musli u beloj vodi sa 0% masti a imamo vise debelih judi nego sto smo ikada imali?
pro-life pro-life 18:50 07.01.2009

da da da ...

da neduljim dugo i nasiroko zna se sta je Hristova crkva to je Pravoslavna Srbska i ostale Ruska ,Grcka itd ,i iako nepriznajem zapadno ucenje priznajem Rimokatolicku crkvu ,naime zapadno ucenje kaze da je papa nepogresiv...to je jeres Bog je nepogresiv....to je to i nema dalje. Sad dali se vi zalazete za vjerske slobode zato sto ste demokrata ili zato sto bi se zeleli razbijenu Hristovu crkvu ja mislim da je ovo drugo sto se tice tih pa neznam kako da ih nazovem to nije crkva tih sajentologa .pentakosalaca,tako tih i tome slicnih ja mislim da se oni bore za pobedu onog sto drzi baklju u luci hatson ,Ja sam za Hrista ........naravno vi ipak kazete Моје лично мишљење је да поменута хуманитарна организација мора јасно и транспарентно да дефинише своју делатност, то јест, уз поменуте пакетиће не би смело да пласира никакав "додатни материјал" који би на било какав начин могао имати ефекте проселитизма. da da da se vlasi ne dosete Kao vas prica o fb grupi noz zica .... naravno osudiste grupe ubi zakolji da srbin ... ali tek kad su vas drugi podsetili da ste to nekako poropustili
Jaril Jaril 18:57 07.01.2009

Re: da da da ...

i nasiroko zna se sta je Hristova crkva to je Pravoslavna Srbska i ostale Ruska ,Grcka itd
Извини, молим те, како се то ЗНА шта је Христова Црква?
Nikola Knežević Nikola Knežević 19:09 07.01.2009

Re: da da da ...

Sad dali se vi zalazete za vjerske slobode zato sto ste demokrata ili zato sto bi se zeleli razbijenu Hristovu crkvu


Овде се не постављају питања везана за еклесиологију. Ко је и шта је Христова Црква то је предмет за другу дискусију. Лично сматрам да нико нема засебно право на екслузивитет назива Христове цркве. Уосталом, појам Цркве је доста шири. Ја лично не подржавам учење Пентакосталне цркве, али то овде није тема, већ се ради о праву појединца да негује свој верски идентитет, у овом конкретном случају, како за оне које деле пакетиће тако и за оне који их примају.

Не залажем се за дељење Христове Цркве већ за јединство свих хришћана, ако то већ није могуће онда бар мирну коегзистенцију. Како то каже и Св. апостол Павле, "Али ако се међу собом кољете и једете, гледајте да један другог не истребите."... Гал 5,15
pro-life pro-life 19:11 07.01.2009

Re: da da da ...

pravo pitanje da sad neduljim mnogo i neprepricavam Novi zavet naime Hrist je dao insrukcije svojim ucenicima Apostolima da idu na sve strane sveta i sire veru i Hristovu crkvu .....


pro-life pro-life 19:15 07.01.2009

Re: da da da ...

NIKO NEMA PRAVO NA EKSLUZIVITET MA NEMOJ TE MOLIM VAS TO BI ISTO BILO DA JA PROIZVODIM NAJKE I ADIDAS .......
maksa83 maksa83 01:17 08.01.2009

Re: da da da ...

Извини, молим те, како се то ЗНА шта је Христова Црква?

Kad se oslobodiš glupih stega interpunkcije i gramatike, znaćeš i ti.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:50 07.01.2009

Paganski pravoslavci

Ne znam kako tacno izgleda ucenje u pentakostalnoj crkvi ali mogu da pretpostavim da su njeni pripadnici za razliku od ovih neo-pravoslavnih fundamentalista bar obrazovani u hriscanstvu. Po mom iskustvu vernici iz adventisticke i drugih manjih hriscanskih zajednica u Srbiji su mnogo bolje upoznati sa Biblijom i hriiscanskom misli nego i neki svestenici SPC.

Pogledajte pls danasnji video "Danas je bozic" na rts [url=http://http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/124/%D0%94%D1%80%D1%83%D1%88%D1%82%D0%B2%D0%BE/37171/%D0%94%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%81+%D1%98%D0%B5+%D0%91%D0%BE%D0%B6%D0%B8%D1%9B+.html][/url]
Kad ne bih znao sta se po hriscanskom ucenju slavi toga dana (bez obzira koji kalendar uzeli) onda bi na osnovu ovog priloga pomislio da je rec o nekom obredu u kom se slavi vatra, klopa i partijarhalni ruralni duh. Ne daj boze da se neko pojavi i zapita ove domacine ko su bila Tri Kralja, sta je to sveta porodica, zasto su znacajne jaslice i pecina, koje Jevandjelje i koji deo iz njega se danas cita, koja molitva, zasto se posti (ako se to radi) ili zasto deca idu da korindjaju. Nista od toga se ne moze videti na ovom snimku, samo krkanje i kvazireligioznost. Podseca me mnogo na novokomponovane vernike u Istanbulu koje sam prosle godine negde za Bayram upoznao. Isto ko i u Srbiji, samo sto je tamo islam jednako neka poluimprovizovana tradicija.

Udaljio sam se malo od teme, ali sta sam hteo da kazem je to da su ovi Obrazovci neki vernici njima ovo ne bi palo na pamet, ali kako su samo fundamentalisti za koje Bozic znaci opustositi sumu trazeci sto veci badnjak, narakijati se, baciti koju petardu onda je to u skladu sa njihovim ucenjem. Da ih beba Isus vidi pomislio bi evo idu Herodovi policajci da ga nabiju na koplje. Inace sam ateista ako je to bitno.

Srecan praznik!
pro-life pro-life 18:58 07.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

tornado prolazeci kroz odpad sarog zeleza uz sevanje munja stvori potpuno novi ferari ......to je ucenje ateista hhahahahahahahhahhahahahahahahahahhahahahahahahahh
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:17 07.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

pro-life
tornado prolazeci kroz odpad sarog zeleza uz sevanje munja stvori potpuno novi ferari ......to je ucenje ateista hhahahahahahahhahhahahahahahahahahhahahahahahahahh

a sta je tvoje učenje, leba ti?









Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:31 07.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

Ajde pro-life kad vec tako sve znas pouci nas, zasto svaku drugu rec kazes da ne duljis (izgleda neka nedavno naucena 'stara srBska rec', sta li je, ali za tvoju informaciju pise se odvojeno), ne moras da se ogranicavas, slobodno se raspisi pa da vidimo cime nas ti mozes prosvetiti. Ali pre toga mozda da nadjes nekoga da ti lektorise tekst, ovo od gore se jedva da razumeti. Jedan tip za pocetak, recenice se ne zavrsavaju zarezom vec tackom, tri ili sest tackice jos i da se prihvate kao izraz naleta inspiracije.

Inace ne volim auta koja lice na aparat za brijanje, to je blize ukusu SPC svestenstva, mada i oni cini se preferiraju dzipove. Valjda zato sto su vecinom crni pa im se uklapaju sa mantijom.
drug.clan drug.clan 19:54 07.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

Neues aus der Nachbarschaft

Inace ne volim auta koja lice na aparat za brijanje, to je blize ukusu SPC svestenstva, mada i oni cini se preferiraju dzipove. Valjda zato sto su vecinom crni pa im se uklapaju sa mantijom.


I ostale verske vodje imaju slabost ka automobilima, tako je papa, na primer, za sebe trazio unikat, posebno dizajniran auto sa cca 5000cm2 i velikim prozorima... Ni razne druge verske vodje ne idu pesice preko sedam gora i mora da bi tamo sirili svoju "pravu veru".

Jako mi je zanimljivo kada vernici razlicitih vera kritikuju religiju i svestenstvo drugih religija ne videci da su oni potpuno isti. Eto bar neka vajda od religije za ateiste - besplatan humor!
pro-life pro-life 20:01 07.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

pustite sad tacke,zareze koje auto ko preferira to me nije briga to nema veze sa tim dali Bog postoji ili ne
pro-life pro-life 20:07 07.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

steta sto anstajn nije imao ovaj blog hahhaha da mu objasne da nije u pravu kada je rekao Da Boga nije samo uhvatio na delu... hahhahahahahahahahahahahahahahhahahaha
jesen92 jesen92 20:16 07.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

Kad ne bih znao sta se po hriscanskom ucenju slavi toga dana (bez obzira koji kalendar uzeli) onda bi na osnovu ovog priloga pomislio da je rec o nekom obredu u kom se slavi vatra, klopa i partijarhalni ruralni duh. Ne daj boze da se neko pojavi i zapita ove domacine ko su bila Tri Kralja, sta je to sveta porodica, zasto su znacajne jaslice i pecina, koje Jevandjelje i koji deo iz njega se danas cita, koja molitva, zasto se posti (ako se to radi) ili zasto deca idu da korindjaju. Nista od toga se ne moze videti na ovom snimku, samo krkanje i kvazireligioznost.
...licno sam se uverila da domacini pojma nemaju......
alpeot alpeot 20:18 07.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

pro-life
tornado prolazeci kroz odpad sarog zeleza uz sevanje munja stvori potpuno novi ferari ......to je ucenje ateista hhahahahahahahhahhahahahahahahahahhahahahahahahahh


Aha. Podjednako je verovatno sklopiti i sasvim funkcionalnog konja, bubu ili noja. Taj argument o tornadu je mogao smisliti samo neko ko nije mnogo znao o prirodnoj selekciji, vec je istu posmatrao kao teoriju verovatnoce (sto ona nije).

Koliko god statisticki bio nemoguc entitet koji nastojite da objasnite pozivajuci se na tvorca, i sam tvorac u najmanju ruku mora biti isto tako malo verovatan.

Tu se otkriva prava priroda religije: Bog je istinski Boing 747 (iz duhovite opaske Freda Hojla).
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:28 07.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

I ostale verske vodje imaju slabost ka automobilima, tako je papa, na primer, za sebe trazio unikat, posebno dizajniran auto sa cca 5000cm2 i velikim prozorima... Ni razne druge verske vodje ne idu pesice preko sedam gora i mora da bi tamo sirili svoju "pravu veru".


Ma jasno, isto je to sve samo se razlikuju stilovi. Neko voli Nokia a neko Samsung.

Eto bar neka vajda od religije za ateiste - besplatan humor!


Upravo to. Mada u nekim slucajevima dodje ti i da places.
schweppes92 schweppes92 22:28 07.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

Neues aus der Nachbarschaft
Po mom iskustvu vernici iz adventisticke i drugih manjih hriscanskih zajednica u Srbiji su mnogo bolje upoznati sa Biblijom i hriiscanskom misli nego i neki svestenici SPC.


Teško je poverovati da su obični vernici nekih crkava bolje upoznati sa Biblijom nego neki sveštenici SPC. Ali ako kažete da je to činjenica koju ste stekli "ličnim iskusvom", onda je OK. Činjenica je zapravo da ste na taj način, doduše kroz "lično iskustvo", prilično opljunuli po SPC, istovremeno joj pretpostavljajući neke druge hrišćanske crkve. Mislim da to nije korektno, ma kakvo bilo "lično isustvo". Nešto slično, mada drastičnije, je upravo tema ovog bloga.


dunjica dunjica 22:35 07.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

prilično opljunuli po SPC istovremeno joj pretpostavljajući neke druge hrišćanske crkve. Mislim da to nije korektno, ma koliko bilo "lično isustvo".


Da li mislite da je obrnuto korektno? (Također i ne shvaćam što loše vidite u izražavanju iskustva s kojim se ne slažete?) To obrnuto je radovita praksa. Ne govorim samo na osnovu osobnog iskustva, dovoljno je zaviriti u literaturu većinske Crkve u kojoj se vjernicima objašnjava tko su sekte i koliko su opasni. Za nepovjerovati koliko neznanja i žuči!
schweppes92 schweppes92 23:04 07.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

dunjica
Da li mislite da je obrnuto korektno?


Dunjice, mislim da "apel razuma" koji se provlači kroz post poziva upravo na "biti drugačiji" od Obraza. Vi mislite da je sasvim "korektno" uzvratiti Obrazu istom merom pa zabraniti SPC? Ili je bar, u ime tolerancije, omalovažavati.

dunjica
Također i ne shvaćam što loše vidite u izražavanju iskustva s kojim se ne slažete?


Loše je to što to "iskustvo" ne može biti istina. Zaista je teško je pretpostaviti da će svi vernici znati više nego li neko ko je godinama u školi i kroz redovnu obrednu praksu učio i živeo Bibliju. Da ima pojedinaca (vernika bilo koje crkve) koji znaju više od nekih sveštenika (bilo koje crkve), to je OK. Rečeno na način na koji je to učinio Neus... zvuči prilično zlonamerno. Takvi stavovi, izrazi "demokratske tolerancije", daju alibi ekstremistima i prilično iritiraju one koji u svojim stavovima nisu ekstremni.

" Za nepovjerovati koliko neznanja i žuči!"
Sa ovom vašom konstatacijom se potpuno slažem.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 00:47 08.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

Teško je poverovati da su obični vernici nekih crkava bolje upoznati sa Biblijom nego neki sveštenici SPC. Ali ako kažete da je to činjenica koju ste stekli "ličnim iskusvom", onda je OK. Činjenica je zapravo da ste na taj način, doduše kroz "lično iskustvo", prilično opljunuli po SPC, istovremeno joj pretpostavljajući neke druge hrišćanske crkve. Mislim da to nije korektno, ma kakvo bilo "lično isustvo". Nešto slično, mada drastičnije, je upravo tema ovog bloga.


Ne kazem ja da je to cinjenica, nego da je to moje iskustvo i nemam ja ni volju ni moc da zabranim SPC. Problem sa svestenstvom SPC je sto ne radi ono za sta se predstavlja i kako obavljaju svoj posao. Najbolje se to moze videti ako se ode u neko selo (moje iskustvo bazirano na vojvodjanskim mestima) gde svestenici umesto da objasnjavaju ljudima hriscanstvo, ako su se vec odlucili za taj poziv, prihvataju ono sto im seljani serviraju, sve to spakovano u narodne obicaje. Sa tim ljudima tesko da cete doci do neke teoloske teme. Pre bi se pomislilo da su to neki hobi istoricari, jer im je mitologizirana srpska istorija omiljena tema.

Inace nije mi bio cilj ni da pljujem SPC, ali ako ste vernik ona za vas ne bi trebala predstavljati najvecu svetinju, valjda se veruje u Hrista a ne u crkvu, a narocito ne u njene sluzbenike. Ni jedna religija ne zabranjuje kritiku prema verskim isntitucijama, inace se radi o ikonopoklonstvu a to jeste bila i ostala bolna tacka u svim svetskim religijama.
dunjica dunjica 09:36 08.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

Dunjice, mislim da "apel razuma" koji se provlači kroz post poziva upravo na "biti drugačiji" od Obraza. Vi mislite da je sasvim "korektno" uzvratiti Obrazu istom merom pa zabraniti SPC? Ili je bar, u ime tolerancije, omalovažavati.

Odakle Vam to? Ne učitavajte mi neke bolesne izjave, koje nemaju veze s mojim stavovima!

Ja sam komentirala Vaš komentar u kome ste iznošenje jednog osobnog mišljenja, koje nije bilo ni malo uvredljivo (radilo se, reče kolega bloger, o osobnom utisku), nazivali "prilično opljunuti po SPC". Takvu Vašu karakterizaciju smatram u najmanju ruku pretjeranom.

Dalje sam pomenula literaturu SPC koja se bavi onim što SPC smatra sektama. Kao što rekoh, ta literatura koja bi trebala ljudima objasniti tko su ostale hrišćanske vjerske zajednice na ovom području, ne informira, nego daje kvalifikacije pune žuči, prije svega neznanja. Ta, ne budi vam teško, zavirite u bilo koji priručnik o "sektama" u izdanju većinske Crkve, pa se uvjerite sami!

I još nešto: postoje različite definicije "sekte", uvjeriti ćete se ako malo proguglate, prolistate različite izvore. Za mene je jedino mjerodavna definicija koja sektama naziva vjerske zajednice koje sebe smatraju jedinom istinskom i pravovjernom Crkvom. Definicija sekte nema ni najmanje veze s brojnim stanjem, kako se često sugerira. Čak i da je tako, neke od malih vjerskih zajednica u Srbiji ili Hrvatskoj su većinske Crkva u nekim drugim zemljama.
saton saton 11:40 08.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

pro-life
tornado prolazeci kroz odpad sarog zeleza uz sevanje munja stvori potpuno novi ferari ......to je ucenje ateista hhahahahahahahhahhahahahahahahahahhahahahahahahahh



Izvinte, al malko ste se prevarili, svaki cestiti ateista ce vam reci da nigde nije bilo tornada, kao ni munja. To sto ste naveli podrazumeva prisustvo " nad volje" koje ima "nameru", a to ateisti tvrde da nema. Ovako bi to ateista rekao:

-Tornado je prolazeci kroz otpad starog zeleza uz sevanje munja otkrio da je tu neko sakrio ferari s namerom da ga plati po ceni starog gvozdja... Mafija, sinovac, mafija...
drug.clan drug.clan 14:00 08.01.2009

Re: Paganski pravoslavci

saton
pro-life
tornado prolazeci kroz odpad sarog zeleza uz sevanje munja stvori potpuno novi ferari ......to je ucenje ateista hhahahahahahahhahhahahahahahahahahhahahahahahahahh



Izvinte, al malko ste se prevarili, svaki cestiti ateista ce vam reci da nigde nije bilo tornada, kao ni munja. To sto ste naveli podrazumeva prisustvo " nad volje" koje ima "nameru", a to ateisti tvrde da nema. Ovako bi to ateista rekao:

-Tornado je prolazeci kroz otpad starog zeleza uz sevanje munja otkrio da je tu neko sakrio ferari s namerom da ga plati po ceni starog gvozdja... Mafija, sinovac, mafija...



ne ne decko, munje je kao sto znamo pravio i covek (Tesla ih je proizvodio vise od 30 godina) sto znaci da je "visa sila" iskljucena. Znaci pravi ateisticki pristup je da se sve objasni Teslom a ne da se zataskava. Zataskavanje je vernicka kategorija kao i poricanje cinjenica i zabrana slobodnog seksa (ovo poslednje ce im doci glave)
loader loader 19:50 07.01.2009

Šarlatani nacije i vere

Nikola, doro je što ste ovaj slučaj malo osvetlili i dali ga na razmatranje. Razmatranje problema je kao izlaganje ogrebotine kiseoniku. Uvećavaju se šanse da brže zaraste.

Slažem se da treba voditi računa o postupcima obe strane - i o pomenutoj organizaciji koja deci deli paketiće, možda uz nekakav "aneks" u vidu pamfleta koji promovišu versko učenje same te organizacije, i, sa druge strane, organizacije koja se izdaje kao dežurni čuvar.. da li srpstva, ili vere.. ili i srpstva, i vere ujedno.

Što se prvonavedene organizacije tiče, naravno da treba pozdraviti podelu pomoći deci, ako je pomoć. I naravno da istovremeno treba reći da je neprihvatljivo da se podela paketića koristi kao paravan za agitaciju. Perfidna zloupotreba dece.

Ova druga organizacija, koja se izdaje kao čuvar srpstva i pravoslavlja, osim što je sebi dodelila diplomu čuvara etničko-verske tradicije, pokazuje i elemente nasilništva. Dok bi eventualnim nasiljem trebala da se pozabavi policija, mi možemo da se pozabavimo ovim njihovim "softverskim" delom.

Naime, još jednom se srpstvo predstavlja kroz jednu arhajsko-dekadentnu formu koja sigurno ne imponuje znatnom delu građana Srbije i koja u svakom slučaju Srbiju predstavlja tačno onako, kako bi svaki srpski protivnik mogao samo da poželi, jer to je model razmišljanja i ponašanja kojim smo izgubili nekoliko ratova u nizu. Takođe se kompromituje i pojam odnosa prema veri i traženju boga. Vera (u ovom slučaju pravoslavna) nije nešto što se može svesti pod nacionalno. Ako govorimo o hrišćanstvu, Hrist je svoju misiju koncipirao tako da važi kao promocija života, pa tako i svih ljudi (koji će živeti ako se ponašaju prema zakonu života), a nikako ne kao promocija odbrane nekakvih određenih nacija. U ime te misije ne može se obavljati nekakva mobilizacija pod nacionalni barjak, mahati prstom ili pesnicom ka "onima drugima"...
Nikola Knežević Nikola Knežević 19:58 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

Лепо речено. Хвала Вам Loader.
pro-life pro-life 20:04 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

naravno da se slazete ali samo vi radite vas posao ,a mi ce mo nas .vama smeta Obraz,1389 itd meni smetaju kandicke , vuce, biserke ,cede itd vi se pozabavite nama mi cemo vama ...
drug.clan drug.clan 20:13 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

loader
...

"Verski praznci"






Nikola Knežević Nikola Knežević 20:16 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

naravno da se slazete ali samo vi radite vas posao ,a mi ce mo nas .vama smeta Obraz,1389 itd meni smetaju kandicke , vuce, biserke ,cede itd vi se pozabavite nama mi cemo vama ...


Исправите ме ако грешим, али овим сте себе сврстали међу симпатизере или чланове горепоменутих органзација, поред тога ваша изјава звучи као претња?

Какав је то мој посао, молићу лепо? Ја сам богослов по струци.
pro-life pro-life 20:20 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

bas cudno nekako niste primetili pretnje obrazu u tekstovima koji vam odgovaraju .......kao sto sam rekao vise puta u prici o srebrenici nekako vam uvek promakne bratunac ,skelani,kravice....simptomaticno
alpeot alpeot 20:25 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

Nikola Knežević
поред тога ваша изјава звучи као претња?


I jeste pretnja. Tipicna nacisticka pretnja.
pro-life pro-life 20:28 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

glavna odlika nacista je optuziti druge za ono sto oni rade CERCIL
Nikola Knežević Nikola Knežević 20:30 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

Које претње Образу? Сматрам да нико никоме не треба да прети. Ако неко крши закон на било који начин, било која организација да је у питању, онда тиме треба да се позабаве за то надлежни органи. Ја никада ни на који начин у својим текстовима унижавао жртве било које националности. Орића и Харадинаја сам својевремено итекако спомињао у својим тексковима, као злочинце и као некога ко је избегао правди...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:34 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

Ko to preti Obrazu? Valjda konkurencija iz Stormfronta. Sami ste se stavili na jednu stranu, a ima dovoljno dokaza o metodama njihovog rada a do sad jos nismo culi o omladincima Fonda kako premlacuju jadne prosvecene branitelje srBstva. A i vi de facto pretite i do sad jos niste izrekli ni jedan jedini racionalan argument na bilo koju temu koju ste dotakli.

pro-life pro-life 20:36 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

Ako neko kaze da treba da se pozabavi sa nama i to podrzavate ,a kad vam se odgovori istom merom onda se bunite i netreba meni da pisete te vas demokratske izlive zato sto mislim da je to sve lazno Danas je 7 januar Bozic 16 god od zlocina Srebrenicana nad srbima u Kravicama jesteli znali
alpeot alpeot 20:38 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

pro-life
i netreba... jesteli


Nije na odmet, za zivota, malo zaviriti i u pravopis.
pro-life pro-life 20:43 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

Nemoze se svako ubiti ,ali se moze diskreditovati prvo osnovno pravlo diskreditacije je seksualno blacenje,onda ide lopovluk ,tako i vi sta cu kako cu nalepimo im nacizam ajde pokusajte da pogodite koliko se u redovima srpske vojske u bosni i hrvatskoj borilo Jevreja ,a koliko na strani hrvata sve sa ustaskim simbolima ,koliko je samo lepen poslao dobrovoljaca ,skoro svaka neo nacisticka organizacija iz Holandije,Francuske,Njemacke slala je dobrovoljce da se bore na strani hrvata....sto se tice stormfronta i onog nesretnog davidovica jeste i oni su budale ,bas kao ona grupa jevreja koja je u jerusalimu osudjena na dugogodisnje zatvorske kazne zbog pripadnistva neo nacistickoj grup u sred jerusalima
Nikola Knežević Nikola Knežević 20:48 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

Ako neko kaze da treba da se pozabavi sa nama i to podrzavate ,a kad vam se odgovori istom merom onda se bunite i netreba meni da pisete te vas demokratske izlive zato sto mislim da je to sve lazno Danas je 7 januar Bozic 16 god od zlocina Srebrenicana nad srbima u Kravicama jesteli znali


Ја се не сећам да је неко претио образу физичким насиљем, осим Чанка када је био својевремено онај марш у НС. Са друге стране, шта сте ви онда тражили са нацистима на том маршу? Какве то везе са православљем има, а верујте, православно богословље одлично познајем.

Знам да је Орић направио покољ у Кравицама пре 16 година. Искрено, нисам се сетио тога, хвала на подсећању, али то не значи да ниподаштавам те жртве. Одговараће он пред Богом једног дана ако не пред људима.
pro-life pro-life 20:54 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

a sta ja znam ko sta trazi na kom maršu vi izgleda od bukve nevidite šumu eto kad naciste osudjuju i u Izrealu svi clanovi Jevreji svakavih budaletina ima Obraz je naconalisticka organizacija koja nemisli da je brat bio koje vere bio nego da nema brata dok nerodi majka a nikoga ne mrzimo svakog postujemo...
Jaril Jaril 20:54 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

Danas je 7 januar Bozic 16 god od zlocina Srebrenicana nad srbima u Kravicama jesteli znali
Данас је дан Христовог Рођења, један од најрадоснијих празника Хришћанства.

Не могу да верујем да се на овај ВЕЛИЧАНСТВЕНИ црквени празник, ти бавиш секуларним стварима.
Jaril Jaril 20:55 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

nikoga ne mrzimo svakog postujemo...
И пентакосталце?
loader loader 21:03 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

Gospodine Pro-life,
Ako ste već zapucali da promovišete svoje organizacije i ideologiju koje one nose, onda tim organizacijama baš i niste najbolji promoter. Ne samo da ništa osim nervoze niste pokazali, već ste pokazali da ne umete čak ni da se držite osnovne teme, valjda ili zato što je ne shvatate, ili niste sposobni za objektivan, viteški dijalog.

Naša ovdašnja tema (tema bloga, a ne nas kao ličnosti) jeste problem zloupotrebe religioznih nazora, zloupotreba dece, zloupotreba pojma nacije i promovisanje nasilja. Vi ni jednu gore izrečenu tezu, ni moju, a ni ono što je kazao cenjeni autor bloga, ničim niste opovrgli ili doveli u sumnju. Samo ste buknuli, napravili galamu i sad stojite u ćošku zadihani, misleći da ste uradili veliki posao.

Sa takvim vašim nastupom se te vaše organizacije sigurno ne bi dičile. E, ako niste sposobni čak ni da se držite teme, kako ste onda tek sposobni da branite čitavu jednu naciju, ili veru?! Znate li da ovo ovde čita mnogo ljudi? Moj vam je prijateljski savet da se ne izlažete u tolikoj meri nečemu što vam svakako ne može imponovati. Pozdrav.
alpeot alpeot 21:09 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

Izmenio sam komentar posle izvinjenja od strane komentatora Loader.
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:39 07.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

vi se pozabavite nama mi cemo vama ...

kako ćete se pozabaviti?
alexlambros alexlambros 09:12 08.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

Одговараће он пред Богом једног дана


ma jašta će

a koji je Bog zadužen za njegov slučaj, baš me zanima. Jer on je musliman a žrtve su hrišćani pa mi sad nije jasno to oko sudske nadležnosti, dal mu sudi Alah ili hrišćanski Bog, ili će se radi objektivnog i nepristrasnog suđenja pozvati Višnu ili Gameš ili već tako neki Bog treće strane .... a možda postoji i neku međuteološko sudsko veće?
comrad comrad 15:49 09.01.2009

Re: Šarlatani nacije i vere

da bolje poznajete Islam i Hriscanstvo znali bi ste da je i jedna i druga religija Judeisticka,Monoteisticka to jest obje se oslanjaju na Stari zavet sto znaci da je Bog isti nekaze sa na svakom jeziku Bog ,Bog kod Arapa je to Alah kod Srba Bog,kod Jevreja Jahve itd,itd ali je Entitet isti . Kod Srba je Gvrilo,kod Hrvata Gabrijel,kod muslimana Dzibril ......MALO STE ZELILI DA BUDETE DUHOVITI ali ste samo neznanje pokazali.....
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:16 07.01.2009

eeeh

podrska vasim naporima, gospodine Knezevicu!
...

skoro sam sa koleginicom sredijavala neki tekst koji se ticao hare krisna zajednice u srbiji i mnogo smo se namucile da izbegnemo rec "sekta". gleda nas nov kolega kako se patimo i kaze, pa ostavite to "sekta", sta fali, kazemo, fali brate, mnogo, to je rec koja u srpskom jeziku ima specificno, negativno znacenje...

verska tolerancija je civilizacijski imperativ, ja ne znam kako, ali bi bilo mnogo dobro kada bi se u srbiji napravio program, akcija, visegodisnja, za sirenje verske tolerancije. to se gradi, vaspitava, neguje. to prosto mora da postane trend, nacin misljenja, nesto sto se podrazumeva.

ovako, mladi ljudi su bukvalno zatrovani, inficirani, oni ne znaju za drugo, niko ih ne uci sirini, ali uvek ima onih koji ih truju da "drugo" ne valja, da je opasno, ma uzas...
Nikola Knežević Nikola Knežević 20:22 07.01.2009

Re: eeeh

Слажем се са вама гђо. Ћосић. Било би неопходно да се предмет који би афирмисао вредности верске и етничке толеранције појави у школама. Мислим да би НВО сектор требао да спроведе координирану иницијативу која би навела Министарство образовања да размотри ово питање како би се оно одређеној форми едукације у блиској будућности могло спровести.
pro-life pro-life 20:25 07.01.2009

Re: eeeh

i ja se slazem i mi u obrazu sprovodimo edukaciju, u skolama ,vrticima i mi sprovodimo kordinirane akcije .........
Jaril Jaril 20:37 07.01.2009

Re: eeeh

i ja se slazem i mi u obrazu sprovodimo edukaciju, u skolama ,vrticima i mi sprovodimo kordinirane akcije .........

"Лако је научити неука човека, лако је научити пашче, али никада немој да покушаваш да учиш онога, ко се ненаучен навикао да учи друге." Владика Николај
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:44 07.01.2009

Re: eeeh

Moze malo da se elaborira kako izgleda edukativni program koji sprovodi Obraz, a mozete i koju rec o tome kako vi vidite boga. Po vasem govoru rekao bih da je to neki stalno namrgodjen i nervozan starac, okruzen securityjem jer se stalno necega plasi. Nekako slicno kao sto zamisljam Mladica.
pro-life pro-life 20:49 07.01.2009

Re: eeeh

to vi kazete ali sta da pricam o vama o entitetu u koji neverujete bolje nemojte nista da zamisljate kako li ste zamisljali Karadzica covek zivio u sred Beograda jos je sa onim izgledom mogao da se uvuce u neku NVO hahhaahhahahahahahahahahaha
alpeot alpeot 20:54 07.01.2009

Re: eeeh

pro-life
hahhaahhahahahahahahahahaha


Nacistima su masterminds nekog ratnog zlocina uvek simpaticni i zabavni.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:59 07.01.2009

Re: eeeh

Pa rekli ste gore da edukujete, pa hajde prosvetlite nas, zar nije zadatak svakog hriscanina da druge uvede u boziju veru, a gde cete naci pogodniji momenat? Ili priznajete da ste los hriscanin? Ovaj vas smeh me najvise podseca na onog gospodina u odelu i cilindrom sa papcima umesto nogu iz Majstora i Margarite, pa mozda ni ne gresim.
pro-life pro-life 21:03 07.01.2009

Re: eeeh

jesteli ikad culi za andjela sa trozubcom on se tako bezobrazno smije
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:08 07.01.2009

Re: eeeh

Opa, nisam znao da razgovaram glavom i bradom sa andjelom. Nego moze malo podsecanje, gde se taj borbeni andjeo nalazi u andjeoskoj hijerarhiji? A sreca da je samo trozubac da nije mitraljezac.
alpeot alpeot 21:16 07.01.2009

Re: eeeh

Neues aus der Nachbarschaft
Opa, nisam znao da razgovaram glavom i bradom sa andjelom. Nego moze malo podsecanje, gde se taj borbeni andjeo nalazi u andjeoskoj hijerarhiji? A sreca da je samo trozubac da nije mitraljezac.


A da mu preporucite da procita Mann-ovog "Doktora Faustusa"? Mislim da samo gubite vreme.
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:39 07.01.2009

Re: eeeh

A da mu preporucite da procita Mann-ovog "Doktora Faustusa"? Mislim da samo gubite vreme.

ne predlaži tako teška štiva.
prvo pravopis... pa čitanje bukvara...
ih, dok se stigne do mana, proteći će podosta vode dunavom i savom.
ovde treba od A!
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:42 07.01.2009

Re: eeeh

pro-life
i ja se slazem i mi u obrazu sprovodimo edukaciju, u skolama ,vrticima i mi sprovodimo kordinirane akcije .........

ne mogu da verujem!
u kojim školama i vrtićima?
uz čiju dozvolu?
da li su u školama i vrtićima baš sve srbi i baš sve vernici?
ovo je ozbiljan problem ako je tačno!!!
pro-life pro-life 22:57 07.01.2009

Re: eeeh

moja prica je nesputana samo je citajte neobracajte paznju na pravopis ,pa ljudi znateli gde sam dosao to bi bilo isto kao da neko od vas dodje na blog Srpskih nacionalista ja sam jedan a vas stotinu svakom treba odgovoriti jos da pazim na velika slova tacke i zareze dovoljni su padezi onaj ko pazi na pravopis obicno nista i ne napise zarezi tackevlika slova me samo okivaju....
ivana23 ivana23 23:01 07.01.2009

Re: eeeh

pro-life
moja prica je nesputana samo je citajte neobracajte paznju na pravopis ,pa ljudi znateli gde sam dosao to bi bilo isto kao da neko od vas dodje na blog Srpskih nacionalista ja sam jedan a vas stotinu svakom treba odgovoriti jos da pazim na velika slova tacke i zareze dovoljni su padezi onaj ko pazi na pravopis obicno nista i ne napise zarezi tackevlika slova me samo okivaju....

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 00:00 08.01.2009

Re: eeeh

Tek sad sam ukapirao s kim mi ovde pricamo. Glavom i bradom Friedrich Nietzsche! Odatle i onaj borbeni andjeo, i sklonost ka nihilizmu odslikane u ljubavi prema kaubojcima i krsenju svih jezickih konvencija. Ne znam kako mi ranije nije palo na pamet, jer je jasno da jedan vernik ne bi tracio vreme sa nama na dan najvece radosti za sve hriscane. Znaci svi ateisti na ovom parcetu blogosfere mogu danas reci: Fritzy se rodi, voistinu se rodi. Ili mozda i voskrese, mada je onda pogresio dan, ili je mozda to deo njegovog paklenog plana da inati bogoljupcima.
libkonz libkonz 20:53 07.01.2009

Sekte i obraz

Никола,
верујем да вам је познат став Српске Православне Цркве по питању секти. Јасно је наглашено да прави верник не улази у расправу са припадницима секти, нити на било који начин покушава да утиче на исте да промене свој став. Образ је једна карикатура од организације, опасна група чији је главни покретач мржња.
Желим да додам да, иако не припадамо истој цркви, увек се радујем вашим текстовима.
Jaril Jaril 20:57 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

Јасно је наглашено да прави верник не улази у расправу са припадницима секти,
Откуд ти ово? Први пут чујем.
pro-life pro-life 20:57 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

kad neko hoce da skoci sa mosta a ja naidjem moja je duznost da ga odgovorim od toga ...skakanje sa mosta vidim isto kao clanstvo u sektama ubijanje duse
libkonz libkonz 21:00 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

Re: Sekte i obraz #LinkЈасно је наглашено да прави верник не улази у расправу са припадницима секти,
Откуд ти ово? Први пут чујем.


доста читам
libkonz libkonz 21:01 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

kad neko hoce da skoci sa mosta a ja naidjem moja je duznost da ga odgovorim od toga ...skakanje sa mosta vidim isto kao clanstvo u sektama ubijanje duse

А да ли се зна колики вам је проценат успешности?
Nikola Knežević Nikola Knežević 21:02 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

Став СПЦ и Православља уопште је да инославном објасни суштину православне вере. Инославнога посматра као некога коме је потребна духовна помоћ, као залуталу овцу коју је одвојена од стада. Том човеку се опходи у љубави и стрпљењем. Препоручено му је да од инославног не узима ништа од литературе која пропагира веру другачију од православне.
libkonz libkonz 21:04 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

Том човеку се опходи у љубави и стрпљењем.

Jaril Jaril 21:04 07.01.2009

Re: Sekte i obraz


доста читам
Може неки цитат, хинт, нешто...? Пошто ја знам за другачије поуке, које подразумевају разговор (тек сад видим да си ти написо/ла расправу, са чим већ могу да се сложим), али никако било какве покушаје насилног наметања свог мишљења. Нпр.:

"...Сваки од нас препознаће у себи братољубље и праву љубав тек онда када види себе где плаче због пораза брата и где се искрено весели његовим успесима и благодатним даровима. Ко у разговору с другим људима упорно настоји да наметне своје мишљење, макар оно било и тачно, нека схвати да болује од болести ђавола.
Ако то чини у разговору са себи равнима, можда га још може излечити казна старијих; но ако се тако понаша и пред старијим и паметнијим од себе, онда ту болест људи не могу излечити.."

(Лествица, Поука IV,
"О блаженој и незаборавној послушности"
pro-life pro-life 21:07 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

rekoste da ste bogoslov niste se dohvatili moje price o bakljonosi iz luke hadson ako ste bogoslov morali ste znati nasta mislim
Jaril Jaril 21:09 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

kad neko hoce da skoci sa mosta a ja naidjem moja je duznost da ga odgovorim od toga ...skakanje sa mosta vidim isto kao clanstvo u sektama ubijanje duse
Про-лајф, је л' може један одговор на једно питање?

Да ли видиш колико гордости избија из ове реченице?
libkonz libkonz 21:09 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

Ко у разговору с другим људима упорно настоји да наметне своје мишљење, макар оно било и тачно, нека схвати да болује од болести ђавола.

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:14 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

Pa, dobro bre, a je l' mogu ti kao osvešćeni da već jednom nauče jednačenje po zvučnosti?! Nepismeni su toliko da je to stvarno blam.
Naravno da je to samo trešnja na šlag njihove "svesnosti".
pro-life pro-life 21:22 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

ja volim da gledam Westerne secateli se scene iz mnogo filmova kada stranac kauboj ulazi u salon odjednom stane muzika ,stane kartanje svi se okrenu da gledaju u stranaca onda svi se polako vrate svom poslu
Jaril Jaril 21:24 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

ja volim da gledam Westerne
Да ли знаш да постоје свети оци који су против конзумирања било каквих продукта световне културе (Вестерна, фолклора и т.сл.)?
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:44 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

Nikola Knežević
Став СПЦ и Православља уопште је да инославном објасни суштину православне вере. Инославнога посматра као некога коме је потребна духовна помоћ, као залуталу овцу коју је одвојена од стада. Том човеку се опходи у љубави и стрпљењем. Препоручено му је да од инославног не узима ништа од литературе која пропагира веру другачију од православне.

neka, hvala.
nisam nigde zalutala.
legitimno je biti ateista.
Nikola Knežević Nikola Knežević 23:03 07.01.2009

Re: Sekte i obraz

Ја сам само изнео став СПЦ. Свако има право на сопствени избор.
alexlambros alexlambros 09:20 08.01.2009

Re: Sekte i obraz

Ко у разговору с другим људима упорно настоји да наметне своје мишљење, макар оно било и тачно, нека схвати да болује од болести ђавола.


Znao sam da je papa đavo! Pa to je upravo ono što crkva radi kroz čitavu istoriju. Kakva đavolja rabota!
queeria92 queeria92 21:31 07.01.2009

Božićna poslanica SPC

Pa, ni Božićna poslanica SPC ne vrišti od ljubavi:

http://www.spc.rs/sr/bozicna_poslanica_srpske_pravoslavne_crkve_1

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana