B92 Blog    Članovi    Dawngreeter    Mala škola jeresi: bogohulni izazov

Dawngreeter
07:47
ČET
08
JAN

Mala škola jeresi: bogohulni izazov

Dobrodošli u malu školu jeresi gde ću se truditi da obrazložim zašto je religija uopšteno, odnosno 'rišćanstvo konkretno, jedna golema nesvrsishodna glupost koja šteti kako pojedincima tako i celokupnom društvu. Pošto je u pitanju prvi tekst ove vrste koji kačim na blog, želeo bih za početak da predstavim u kom kontekstu ću se obraćati religiji kao instituciji i ideji kroz dalje slične tekstove.

Mnogo se priča o poštovanju koje bi trebalo da se ukaže religiji, najčešće pod okriljem priče o slobodi veroispovesti. Ljudi koji zagovaraju ovu tezu u glavnom spadaju u kategoriju religioznih ljudi koji u stvari zahtevaju poštovanje samo ka svojoj religiji i zadovoljno se smeškaju zbog 'rišćanske veronauke u školama, a vikali bi na sav glas i zahtevali koješta kada bi slučajno u škole ušao Islam, Judaizam, Hiduizam, paganizam, ili bilo koja od hiljade drugih bajki za odrasle. Neko bi možda rekao da je to licemerno ali, u stvari, u opšte nije. 'Rišćanski priručnik jasno kaže da svi koji se ne pretplaćuju na 'rišćansko viđenje sveta predstavljaju jeretnike koji su niži sloj ljudi od pravovernih. Nemoguće je biti 'rišćanin i u isto vreme smatrati da su ateisti, ili pripadnici neke druge religije, podjednako ljudi. Zbog toga smatram da je konverzacija na relaciji ateista-vernik nemoguća, licemerna i u krajnjem slučaju neproduktivna. Ja sam ateista samo za ljude koji su takođe ateisti, za svakog vernika mi smo zapravo neznabožci. A jedino poštovanje koje 'rišćanin može ukazati neznabošcu je poštovanje njegovog izbora da se pokaje ili ode u pakao. U oba slučaja se pretpostavlja da je hegemonija njegove bajke i njegovog priručnika apsolutna. Zato odmah jasno i glasno da kažem - u potpunosti sam spreman na diskusiju na relaciji neznabožac-bogomoljac. Zaboravite na onaj deo sa pokajanjem.

A time dolazimo i do glavne teme ovog teksta. U trenutku pisanja, ponoć je već prošla i sedmi Januar je bio juče. To znači da je, za one koji se lože na Julijanski kalendar, juče bio Božić. Na stranu što ni SPC ne koristi Julijanski kalendar nego pomera sve praznike za 13 dana po Gregorijanskom kalendaru (ko ne veruje nek skoči na www.spc.rs i uveri se da je Božić zapravo slavio 7. Januara a ne 25. Decembra). Na stranu bizarnost paganskog rituala spaljivanja simbola starih i novih bogova na navodno ne-paganski praznik i činjenice da sav 'rišćanski svet zapravo slavi Saturnalije, o tome nekom drugom prilikom. Ono šta je bitno je da mi se baš taj dan učinio zgodnom prilikom da konačno i zvanično odgovorim na Blasphemy Challenge.

A šta je zapravo taj bogohulni izazov? Stvar je jednostavna - jevanđelje po Marku, glava tri, kaže:

28. Zaista vam kažem: svi gresi oprostiće se sinovima čovečjim, i huljenja na Boga, makar kakva bila:
29. A koji pohuli na Duha Svetoga nema oproštenja vavek, nego je kriv večnom sudu.

Na stranu što je red 29 po svemu sudeći kontradikcija reda 28 (očigledno, mnogo toga je potrebno staviti na stranu da bi se bilo koji deo religije uzeo kao stvaran argument), Biblija jasno kaže da nema oprosta posle huljenja svetog duha. Svi znamo da je Biblija u stvari reč božja te je ona apsolutno i uvek u pravu. Izazov je, onda, ogrešiti se o svetog duha i time prokleti svoju dušu na večnost u paklu. Ili će vam tako bar reći 'rišćani. Za nas ostale je po sredi simbolično odbacivanje 'rišćanstva kao i još jedan korak napred u oslobađanju društva iz okova prastarih besmislica. Ne želimo da imamo ništa sa vašim glupavim bajkama, ne prihvatamo ni jedan jedini deo te dosadne knjižurine i ne, nema nam spasa. Tim (bogohulnim) povodom, imali smo malu (bogohulnu) žurku u najužem krugu (bogohulnih) prijatelja.

Eto, toliko od nas. A sada vas ostale pozivam da odgovorite na bogohulni izazov. Nije bitno kako ćete se odreći svetog duha, možete to učiniti sami za sebe, možete tekstualno kroz komentar na ovaj tekst ili bilo gde drugde, ali najbolje je kroz YouTube video snimak čime ćete doprineti rastu ove, sada već dve godine stare inicijative. U slučaju video snimka, okačite ga kao odgovor na prvobitni Blasphemy Challenge.



Tagovi  Blasphemy Challenge, bogohulni izazov, religija




Komentari (131)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

skener92  09:25 08.01.2009
Preporuka: 0

svidja mi se jako

#Link  Replika: 5
sto su sada svi ostali bez teksta, a inace sve sam go skriboman.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Krugolina Borup  10:19 08.01.2009
Preporuka: 10

Re: svidja mi se jako

Evo, ja ću da kažem:

Oprosti mu, Bože, ne zna šta čini.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  10:23 08.01.2009
Preporuka: 12

Ko će prvi...

Jbg malo nezgodna situacija.

Treba nekako objasniti Marku i društvu da možda njima izgleda hrabro pokakati se na žurci na sred sobe - ali da govanca malo smrde, pa ih drugi gosti sad malo izbegavaju, računajući da razgovarati o njihovoj percepciji hrabrosti ne menja miris govanaca.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  13:47 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: Ko će prvi...

Krugolina Borup
Evo, ja ću da kažem:

Oprosti mu, Bože, ne zna šta čini.



Dzaba, ne moze. Kaze u prirucniku da nema oprosta za moje grehe.

Goran Vučković
govanca malo smrde, pa ih drugi gosti sad malo izbegavaju


Znam, znam. Sta cu. Ipak sam morao da izvadim taj citat iz Biblije :(
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Krugolina Borup  17:51 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: Ko će prvi...

Dzaba, ne moze. Kaze u prirucniku da nema oprosta za moje grehe.


Bog je milostiv.
Pokaj se i oprostiće ti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  18:16 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: Ko će prvi...

Cekaj. Ti zelis reci da Biblija nije rec bozja? Ono sta pise tamo nije istina?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mira.be  12:00 08.01.2009
Preporuka: 0

I B Covek

#Link  Replika: 1
pozdravljam inicijativu
skroz ste shashavi :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  13:57 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: I B Covek

Duboko zahvaljujem na podrsci :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
alexlambros  12:41 08.01.2009
Preporuka: 1

the water of life

#Link  Replika: 17
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Daniela Stojkovic  12:59 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

Pozdravljam svaku diskusiju na ovu temu.

Pitanje je da li i ateizam nije religija?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  13:01 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

Pitanje je da li i ateizam nije religija?

Daniela, pogledaj alexambrosove blogove :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Daniela Stojkovic  13:19 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

Pogledacu, hvala.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:45 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

alexlambros
[ovde bejase Pat Condell clip]


Taj mi je drugi omiljeni clip koji je covek uradio!
Najomiljeniji mi je, naravno, njegov odgovor na Blasphemy Challenge. Preko njega, zapravo, sam i saznao za Pat-a.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Krugolina Borup  17:55 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

Pitanje je da li i ateizam nije religija?


Evo mene gdi studiram to pitanje.
Sledeći mi semestar počinje za nedelju dana, a prve nedelje radimo definiciju religije.
Čitam materijale koje dobih, pa između ostalog u njima stoji i ovo:

"...the same logic then allows some of religion's atheist critics, such as Richard Dawkins, to be identified as religious: atheism is defined as a religion because, as the non-existance of God cannot be proved, disbelief has to be a matter of faith."

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  18:26 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: the water of life

To je nakaradni argument koji drzi vodu samo medju ljudima koji misle da svako poimanje sveta oko nas mora da bude slepa vera. Mehanicki univerzum je izmeriv i proveriv. Ono sta trenutno ne umemo da izmerimo i proverimo, mozemo donekle da pretpostavimo na osnovu svega izmerenog i proverenog. Tako ja mogu da verujem da Higgs-ov boson postoji jer, na osnovu mog ogranicenog poznavanja predmetne materije, izlozeni argumenti meni imaju smisla. To nije nesto oko cega bih fokusirao celokupno moje postojanje, ne bih menjao nacin zivota, ne bih se cak ni trudio da slavim neke posebne praznike specificne Higgs-u. To je jednostavno moje ocekivanje da ce dalji eksperimenti potvrditi njegovo postojanje. Ako se dokaze, super. Ako se ne dokaze, losa pretpostavka. Lepa stvar kod mehanickog univerzuma je sto nije bitno u sta verujes, on uvek fukcionise isto.

Sa druge strane, prihvatanje bajke kao istine, zivljenje u skladu sa bajkama, i povrh svega insistiranje da niko nikada nikako nece moci da proveri istinitost tih bajki nije vera. Po sredi je deluzija. Religija ne funkcionise na veru, kad malo bolje pogledas stvari.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  18:32 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

Lepa stvar kod mehanickog univerzuma je sto nije bitno u sta verujes, on uvek fukcionise isto.

To je rekao i Nils Bor za potkovicu na vratima svoje kuće, čini mi se (u šali, naravno) :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zverilla  08:56 09.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

Dawngreeter
Tako ja mogu da verujem da Higgs-ov boson postoji jer, na osnovu mog ogranicenog poznavanja predmetne materije, izlozeni argumenti meni imaju smisla. To nije nesto oko cega bih fokusirao celokupno moje postojanje, ne bih menjao nacin zivota, ne bih se cak ni trudio da slavim neke posebne praznike specificne Higgs-u. To je jednostavno moje ocekivanje da ce dalji eksperimenti potvrditi njegovo postojanje. Ako se dokaze, super. Ako se ne dokaze, losa pretpostavka.


moras malo pazljivije birati reci ako se vec izjasnjavas kao ateista.
ako verujes - onda cak i ako ga ne nadju, ces i dalje verovati da je to samo greska u merenju/potreban veci/brzi/bolji akcelerator.


Lepa stvar kod mehanickog univerzuma je sto nije bitno u sta verujes, on uvek fukcionise isto.


http://en.wikipedia.org/wiki/Uncertainty_principle


Sa druge strane, prihvatanje bajke kao istine, zivljenje u skladu sa bajkama, i povrh svega insistiranje da niko nikada nikako nece moci da proveri istinitost tih bajki nije vera.


cek, postoji eksperiment koji dokazuje nepostojanje boga? ili samo sto ga nisu izveli?
(to sto nema experimenta koji ga dokazuje ne znaci da on ne postoji)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:32 09.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

Zverilla
moras malo pazljivije birati reci ako se vec izjasnjavas kao ateista.
ako verujes - onda cak i ako ga ne nadju, ces i dalje verovati da je to samo greska u merenju/potreban veci/brzi/bolji akcelerator.


Zastrasujuc je takav pravac razmisljanja. Ne samo sto ti imas problema sa konceptom skepticnosti, nego ga jos projektujes na sve oko sobe podrazumevajuci da to mora da je istina. Zaista, zaista ne moram poziljivije da biram reci. Ako ti nije jasno da verovati znaci imati odredjena iscekivanja koja se mogu ili ne moraju potvrditi onda ti ja ne mogu pomoci.

A podatci koje LHC bude sakupio ce ukazati mudrijima od mene dal' treba veci/brzi/bolji ili ne. I onda ce oni pokusati da objasne laicima, pa cu na osnovu toga oformiti nekakav stav.

Zverilla
http://en.wikipedia.org/wiki/Uncertainty_principle


Ah, vec vidim da ce ovo postati lingvisticka prepirka. Mozda bi trebalo da razlucis problem mogucnosti znanja necega od cinjenice da ce to nesto biti isto nevezano za tvoje poznavanje. Takodje, hvatati se za tako nesto je prilicno ocajnicki pokusaj, uzevsi u obzir da su sve sanse da ni ja ni ti ne znamo o cemu zapravo pricamo.

Zverilla
cek, postoji eksperiment koji dokazuje nepostojanje boga? ili samo sto ga nisu izveli?
(to sto nema experimenta koji ga dokazuje ne znaci da on ne postoji)


Ne vidim kako ej ovo na bilo koji ancin povezano sa mojom citiranom izjavom no, da ti pomognem, postoje dokazi. Svaki put kad pogledas muske grudi, na njima ce biti bradavice koje ne sluze nicemu. Mozes i da bacis oko an crkvu i primetis gromobran. Ni jedan opit ne iziskuej mnogo vremena, mada je ovaj prvi daleko jednostavniji muskarcima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zverilla  15:07 09.01.2009
Preporuka: 1

Re: the water of life

Dawngreeter
Zverilla
moras malo pazljivije birati reci ako se vec izjasnjavas kao ateista.
ako verujes - onda cak i ako ga ne nadju, ces i dalje verovati da je to samo greska u merenju/potreban veci/brzi/bolji akcelerator.


Zastrasujuc je takav pravac razmisljanja. Ne samo sto ti imas problema sa konceptom skepticnosti, nego ga jos projektujes na sve oko sobe podrazumevajuci da to mora da je istina. Zaista, zaista ne moram poziljivije da biram reci. Ako ti nije jasno da verovati znaci imati odredjena iscekivanja koja se mogu ili ne moraju potvrditi onda ti ja ne mogu pomoci.


ako sebe smatras skeptikom, doista mi ne mozes pomoci.
ne zaboravi, ti si taj koji je upotrebio rec verovati u kontekstu nauke. sto mi smeta.
ne verujemo u boga al verujemo u bozon (pre nego sto imamo dokaze o njegovom (ne)postojanju)

jos je veca muka sto mnogi "naucnici" imaju vere u stosta,
pa imamo crne energije i jos crnje materije. koje nit ko vidi, nit ko meri, al mora da su tu, inace ne stimaju jednacine.


A podatci koje LHC bude sakupio ce ukazati mudrijima od mene dal' treba veci/brzi/bolji ili ne. I onda ce oni pokusati da objasne laicima, pa cu na osnovu toga oformiti nekakav stav.


upravo tako. i zato to nema veze sa tvojom verom dal higsov bozon postoji ili ne.


Zverilla
http://en.wikipedia.org/wiki/Uncertainty_principle


Ah, vec vidim da ce ovo postati lingvisticka prepirka. Mozda bi trebalo da razlucis problem mogucnosti znanja necega od cinjenice da ce to nesto biti isto nevezano za tvoje poznavanje. Takodje, hvatati se za tako nesto je prilicno ocajnicki pokusaj, uzevsi u obzir da su sve sanse da ni ja ni ti ne znamo o cemu zapravo pricamo.


1. mozda znam, mozda i ne znam. ti to ne mozes znati. samo mozes da verujes u to. za jednog (samo-prozvanog) skeptika previse sudis na osnovu premalo cinjenica. srecom, vise nisu u modi lomace, inace bih stradao...
2. ti napisa da univerzum uvek funkcionise isto. kvantna mehanika te demantuje. a pride i lepo definise limite naseg znanja, te neke stvari naprosto ne mozemo izmeriti bez da promenimo sistem koji merimo. i.e., originalno stanje sistema nam ostaje misterija. a mozda se svemoguci bas tu krije...


Zverilla
cek, postoji eksperiment koji dokazuje nepostojanje boga? ili samo sto ga nisu izveli?
(to sto nema experimenta koji ga dokazuje ne znaci da on ne postoji)


Ne vidim kako ej ovo na bilo koji ancin povezano sa mojom citiranom izjavom no, da ti pomognem, postoje dokazi. Svaki put kad pogledas muske grudi, na njima ce biti bradavice koje ne sluze nicemu. Mozes i da bacis oko an crkvu i primetis gromobran. Ni jedan opit ne iziskuej mnogo vremena, mada je ovaj prvi daleko jednostavniji muskarcima.


da podsetim. ti napisa "da niko nikada nikako nece moci da proveri istinitost tih bajki" (gde si mislio na postojanje boga kolko sam shvatio).

i mada mi je poznat kako se fetus razvija i otkud one na telu muskarca, ne vidim kako muske bradavice negiraju postojanje boga, no ako vec uzivas da gledas muske grudi - samo navali!

ps. mali hint: bog i religija nisu isto.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  15:29 09.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

Zverilla
jos je veca muka sto mnogi "naucnici" imaju vere u stosta,
pa imamo crne energije i jos crnje materije. koje nit ko vidi, nit ko meri, al mora da su tu, inace ne stimaju jednacine.


Ovo je stvarno previse tuzno. Stvarno bre strasno to oko blesavih naucnika, veruju u kojesta sto im jednacine pokazu.

Zverilla
upravo tako. i zato to nema veze sa tvojom verom dal higsov bozon postoji ili ne.


Sto je upravo moj argument.

Zverilla
srecom, vise nisu u modi lomace, inace bih stradao...


Ah. Da. Jadan ti. Vidi samo kako vrsim represiju nad tobom. Neko na Internetu je izrekao suprotno misljenje! To se ne sme tolerisati! Gde je haski sud kad ti treba!

Zato mi iz SubGenija imamo poseban praznik za takve kao ti. Whiny Victimization Day se zove, 14. Decembra.

Zverilla
ti napisa da univerzum uvek funkcionise isto. kvantna mehanika te demantuje. a pride i lepo definise limite naseg znanja, te neke stvari naprosto ne mozemo izmeriti bez da promenimo sistem koji merimo. i.e., originalno stanje sistema nam ostaje misterija. a mozda se svemoguci bas tu krije...


Da, da, isti onaj koji je rekao jednom tipusu da upakuje po nekoliko primeraka svih poznatih i nepoznatih zivotinjskih vrsta u jedan brod se krije medju podatomskim cesticama i ceka da zenjene device zaspu kako bi im napravio dete koje je u stvari on sam.

Uzgred, Uncertainty Principle me ne demantuje. Mehanicki univerzum ce uvek funkcionisati na nacin koji kaze da se parovi promenljivih vezani za kvantne cestice ne mogu znati odjednom bez obzira dal' neko verovao u to ili ne.

Zverilla
i mada mi je poznat kako se fetus razvija i otkud one na telu muskarca, ne vidim kako muske bradavice negiraju postojanje boga, no ako vec uzivas da gledas muske grudi - samo navali!


Naravno da cu da navalim, hvala. Mada moram priznati da me zanima koje zabe je bog lizao kada je iz blata pravio coveka, pre nego sto je zena u opste bila u planu, i pomislio - hmm, grudi deluju previse prazno, hajde da mu dodam bradavice koje nece nicemu sluziti. Svakako, ima smisle koliko i bilo koji drugi deo 'riscanske deluzije.

Zverilla
ps. mali hint: bog i religija nisu isto.


Naravno da nisu. Religija postoji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  18:08 09.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

Krugolina Borup
"...the same logic then allows some of religion's atheist critics, such as Richard Dawkins, to be identified as religious: atheism is defined as a religion because, as the non-existance of God cannot be proved, disbelief has to be a matter of faith."
Hehe i ja sam religiozan, ne verujem da je citav univerzum u stvari istresan iz nosa stvorenja zvanog Velika Zelena Smrkotina, a nepostojanje Velike Zelene Smrkotine se ne moze dokazati :).

Salu na stranu Kru, taj univerzitet koji ti pohadjas je izgleda kao i profesionalni citaci sudbine. Das im pare i onda se "usrecis".

Prva stvar iz logike koja bi bilo kom srednjoskolcu koji je dati predmet slusao morala da bude jasna, je da je negativno dokazivanje nemoguce. Moze se dokazati samo postojanje necega, nikako nepostojanje. Tako da je gornji citat, da se blago izrazim, teska nebuloza.
Problem je sto ti to izgleda ne kontas. Evo malo bolje literature. Procitaj, mozda ipak ima nade.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  18:11 09.01.2009
Preporuka: 1

Re: the water of life

Naleteh na zanimljivo poredjenje, o ateizmu kao religiji. Ako je ateizam religija onda je celibat seksualna poza.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zverilla  10:44 10.01.2009
Preporuka: 1

Re: the water of life


Ovo je stvarno previse tuzno. Stvarno bre strasno to oko blesavih naucnika, veruju u kojesta sto im jednacine pokazu.


informisi se malo. jednacine tvrde da se univerzum siri po odredjenoj stopi. koja je mnogo manja nego ono sto pokazuju merenja. i onda su dodali "malo" crne energije (koja pride od osnovnih sila bira samo gravitaciju. how convenient!) da bi ispeglali jednacine.

pre 100ak godina postojala je "teorija" etra. ovo isuvise lici na to.



Sto je upravo moj argument.


tako nisi napisao.


Da, da, isti onaj koji je rekao jednom tipusu da upakuje po nekoliko primeraka svih poznatih i nepoznatih zivotinjskih vrsta u jedan brod se krije medju podatomskim cesticama i ceka da zenjene device zaspu kako bi im napravio dete koje je u stvari on sam.


ti (niti bilo ko drugi) ne mozes dokazati da bog nije bas tu skriven (ili u onim visokim dimenizjama iz teorije struna koje su premale za merenje) vec ti moze samo da verujes da on nije tamo.

a mozda jeste. a mozda ga i nema. zasad postoji nula dokaza za jedne ili druge.


Naravno da cu da navalim, hvala. Mada moram priznati da me zanima koje zabe je bog lizao kada je iz blata pravio coveka, pre nego sto je zena u opste bila u planu, i pomislio - hmm, grudi deluju previse prazno, hajde da mu dodam bradavice koje nece nicemu sluziti. Svakako, ima smisle koliko i bilo koji drugi deo 'riscanske deluzije.


ah... mi kao smrtnici ne mozemo znati bozije namere. on je vec znao da ce adamu trebati eva pa ga je unapred isprojektovao muskarca da ima i bradavice. ako vec zelis da osporavas bibliju ima mnogo ociglednijih greski u njoj koje se ne mogu zaobici ovakvim "argumentima"

ja stvarno ne znam sta ti citas, jer gde sam ja to napisao da je hriscanska (ili neka druga) interpretacija boga ona prava? jedino sto tvrdim je da nema dokaza ni da bog (kao neko vise bice, stvaralc univerzuma, sta god) postoji, ni da ga nema. to sto razne verske knjige i religije pripisuju kojekakve osobine bogu ili bogovima - njihov problem.

tvoj problem je sto si uzeo defniciju boga iz biblije i na osnovu toga tvrdis da on (ni u kojoj drugacijoj formi) postoji. po obicaju, od zaludjenih vernika gori su samo zaludjeni i nekompetentni "skeptici" koji citaju ono sto zele da procitaju i vide ono sto zele da vide.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  11:00 10.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

Zverilla
informisi se malo. jednacine tvrde da se univerzum siri po odredjenoj stopi. koja je mnogo manja nego ono sto pokazuju merenja. i onda su dodali "malo" crne energije (koja pride od osnovnih sila bira samo gravitaciju. how convenient!) da bi ispeglali jednacine.

pre 100ak godina postojala je "teorija" etra. ovo isuvise lici na to.



http://en.wikipedia.org/wiki/COBE
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zverilla  14:36 12.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

jedno ozbiljno pitanje:
jel znas ti da citas????
(ne slova, to vidim da znas, nego da procitas recenicu i shvatis njen smisao)

ps.
http://en.wikipedia.org/wiki/Deceleration_parameter
"However, observations of distant type Ia supernovae indicate that q is negative; the expansion of the universe is accelerating. This is an indication that the gravitational attraction of matter, on the cosmological scale, is more than counteracted by negative pressure dark energy."

http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_energy
The exact nature of this dark energy is a matter of speculation. It is known to be very homogeneous, not very dense and is not known to interact through any of the fundamental forces other than gravity. Since it is not very dense—roughly 10−29 grams per cubic centimeter—it is hard to imagine experiments to detect it in the laboratory. Dark energy can only have such a profound impact on the universe, making up 74% of all energy, because it uniformly fills otherwise empty space.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  16:09 12.01.2009
Preporuka: 0

Re: the water of life

Daleko bilo da pokusam nekome odredjivati sta treba da radi, no ipah bih sugerisao da ne bi bilo u potpunosti lose potrositi malo slobodnog vremena u meditaciji nad mojim predjasnjim postom.

Easy mode: Pre meditacije uzmi u obzir da je kriva napravljena kao teorijski model, a tek mnogo kasnije je merenje dalo rezultate koji su se sa zanemarivim devijacijama uklopili u doticnu krivu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
scabies  13:02 08.01.2009
Preporuka: 5

nikad mi nece biti jasno...

#Link  Replika: 26
Zato odmah jasno i glasno da kažem - u potpunosti sam spreman na diskusiju na relaciji neznabožac-bogomoljac.
Ne razumem sta je svrha takvih disqsija... To mi nikad ne deluje kao iskrena potreba da se drugi izvede na pravi put, vec kao potreba da se pojedinac uveri da je na pravom putu (sto znaci da sumnja). I uzasno me podseca na rasprave o sexualnom opredeljenju, koje se uvek tumace tako sto onaj koji je nasilni zagovornik heterosexualnosti deluje kao latentni homosexualac.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  13:44 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: nikad mi nece biti jasno...

Nije to svrha. Svrha je objasnjena na samom pocetku posta - obrazlaganje zasto je tacno religija nepotrebna, nesvrsishodna, glupava i naravno stetna pojava. Tu sam samo hteo jasno reci da diskusija na relaciji ateista-vernik nije iskrena diskusija i verovatno, u stvari, u opste ne postoji. Ja sam neznabozac, on je odrasla osoba koja i dalje veruje u praznoverja i ako se ne slazemo mozemo makar biti dovoljno razumni da budemo iskreni po pitajnu tog neslaganja. Odvratno je i bljutavo snishodljivo potencirati laznu premisu da osoba koja mene smatra manje covekom podrzava meni prihvatljiv sistem verovanja.

I, na kraju krajeva, ja ne pokusavam nikoga da izvedem na pravi put. To je ono cime se crkva bavi i zbog toga joj se mozemo zahvaliti za maltretman dece, izmedju ostalog. Ja samo zelim da drzim moju stranu price zarad moje strane price.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  13:57 08.01.2009
Preporuka: 9

Re: nikad mi nece biti jasno...

Nije to svrha. Svrha je objasnjena na samom pocetku posta - obrazlaganje zasto je tacno religija nepotrebna, nesvrsishodna, glupava i naravno stetna pojava. Tu sam samo hteo jasno reci da diskusija na relaciji ateista-vernik nije iskrena diskusija i verovatno, u stvari, u opste ne postoji. Ja sam neznabozac, on je odrasla osoba koja i dalje veruje u praznoverja i ako se ne slazemo mozemo makar biti dovoljno razumni da budemo iskreni po pitajnu tog neslaganja. Odvratno je i bljutavo snishodljivo potencirati laznu premisu da osoba koja mene smatra manje covekom podrzava meni prihvatljiv sistem verovanja.

I, na kraju krajeva, ja ne pokusavam nikoga da izvedem na pravi put. To je ono cime se crkva bavi i zbog toga joj se mozemo zahvaliti za maltretman dece, izmedju ostalog. Ja samo zelim da drzim moju stranu price zarad moje strane price.

Gubiš vreme bezveze, a neukus koji sam pomenuo je u tome što biblija postoji preko hiljadu godina verovatno i sve što može pametno da se kaže o njoj je već beskonačan broj puta rečeno, sve te kontraverze su mnogo puta prežvakane i ovo vraćanje na njih kroz ritualno odricanje je isto vic sa ogromnom bradom.

Probaj da artikulišeš šta ti zaista smeta kod crkve (i koje, ako nije generalno), njenih zaposlenih (i kojih, ako je konkretno), religije ili vernika, ako nije previše lično - kao što je ovaj alexambrosov tip to lepo sročio u poređenju sa astrolozima - a ne da uskačeš u njihovu igru i pokazuješ golo d*pe :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:11 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: nikad mi nece biti jasno...

Biblija je stara preko hiljadu godina, a njen sadrzaj probiran i na kraju izglasavan oko osamsto godina, da. No, ovaj post se nije bavio konkretnim problemima koje imam sa crkvom i religijom. Bice i toga, koliko za par dana ako nadjem dovoljno vremena. Ovo je bio uvod u, nadam se, niz tekstova na slicnu temu kao i skretanje paznje na Blasphemy Challenge koji, eto, vec dve godine postoji.

No, artikulisanje sta mi smeta je samo jedan deo cele price. Ni u jednom jedinom trenutku nisam pomislio da ja imam nesto originalno da kazem na temu kritike crkve i religije uopsteno. Zaista treba da budes veoma glup i/ili veoma neobrazovan, da nikada u zivotu nista relevantno nisi procitao pa da zivis u ubedjenju da smisljas nesto novo kada istices probleme u glavnom bilo cega starijeg od nedelju dana, a pogotovo spisa koji se vec cetvorocifren broj godina prevodi na sve jezike sveta. Svom srecom, ja ne mislim da cu izmisliti nesto novo. Ja zelim drzati moju stranu diskusije koliko i kako umem. Zato sto mislim da ono protiv cega govorim mora sto pre da nestane kako bi mogli da budemo zdravo i normalno drustvo, ali i zato sto smatram da je svaki novi glas protiv jos jedna pahulja u nadolazecoj lavini. Usput se negde zaboravilo da je postovanje nesto sto se zasluzi a ne nesto sto se pretpsotavlja pa cak i ako se samo poneki covek zbog toga podseti da zaista nema razloga da se crkvi ukazuje postovanje, onda to vredi mog utrosenog vremena da kucam ovaj i slicne mu tekstove.

Mada, lagao bih kada bi hrekao da mi nije jednostavno jako zabavno prepirati se na ovu temu. Steta sto ljudi jako retko nude kontra-argumente pa da diskusija bude stvarno zanimljiva. Mnogo je lakse samo spominjati fekalije, jel?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
scabies  14:13 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: nikad mi nece biti jasno...

I, na kraju krajeva, ja ne pokusavam nikoga da izvedem na pravi put.
Svrha je objasnjena na samom pocetku posta - obrazlaganje zasto je tacno religija nepotrebna, nesvrsishodna, glupava i naravno stetna pojava.

Meni idalje deluje da je to poqsaj izvodjenja na pravi put. Zato mislim da su takvi nevernici vrlo slicni vernicima o kojima pricas. I jedni i drugi bi da spasu druge od (kako kazes) nepotrebnih, nesvrsishodnih, glupavih i stetnih pojava...
Poenta? Ako je svrha sama sebi svrha-gubi svrhu!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:16 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: nikad mi nece biti jasno...

Svrha je po definiciji svrha, ne moze biti nista drugo. Medjutim, svrha ne moze biti sama sebi svrha, posto svrha nije vrsta delovanja, proces kroz koji se prolazi ili bilo kakvo drugo aktivno stanje koje bi se kretalo ka necemu.

Mada priznajem da recenica zvuci dovoljno catchy da uhvati nekoga ko nikada nije pokazao interesovanje za logiku.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  14:23 08.01.2009
Preporuka: 3

Re: nikad mi nece biti jasno...

Zato sto mislim da ono protiv cega govorim mora sto pre da nestane kako bi mogli da budemo zdravo i normalno drustvo,

Interesantna definicija uslova zdravlja i normalnosti društva.

Usput se negde zaboravilo da je postovanje nesto sto se zasluzi a ne nesto sto se pretpsotavlja

U međuljudskim odnosima obično nije preterano zdravo i normalno (da iskoristim gorepomenuto) očekivati tako nešto - obično je takav pristup recept za konflikte, čini mi se.

Mada, lagao bih kada bi hrekao da mi nije jednostavno jako zabavno prepirati se na ovu temu.

Pa ok, svako ima neki način da se zabavlja - a ako je društvena igra u pitanju, uvek se nađe društvo za igru, čak i kad je BDSM u pitanju
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
scabies  14:25 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: nikad mi nece biti jasno...

Ono zuto na kraju sa dve tacke i 1/3 kruznice (ne kruga, da se ne hvatamo jos za geometriju sad) kod mene znaci da se malo salim. Ali samo malo...
Htela sam reci: ako ti je samo svrha da to dokazes (obrazlozis), bez da bilo koga ubedis-meni deluje kao malo zaludan posao (nemoj da se vredjas)... Narocito je sumnjivo, jer mi se cini da si sebi vec objasnio (obrazlozio)-pa mi deluje kao potvrda moje teze da bi ti sad malo i drugima da otvaras oci...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Inner Party  14:28 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: nikad mi nece biti jasno...

Goran Vučković

Gubiš vreme bezveze, a neukus koji sam pomenuo je u tome što biblija postoji preko hiljadu godina verovatno i sve što može pametno da se kaže o njoj je već beskonačan broj puta rečeno, sve te kontraverze su mnogo puta prežvakane i ovo vraćanje na njih kroz ritualno odricanje je isto vic sa ogromnom bradom.


My thoughts exactly!

Ja vec napisao komentar a ispada da nisam mor'o...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:30 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: nikad mi nece biti jasno...

scabies
Htela sam reci: ako ti je samo svrha da to dokazes (obrazlozis), bez da bilo koga ubedis-meni deluje kao malo zaludan posao (nemoj da se vredjas)...


Ja se ne bavim ubedjivanjem ljudi. Ja mislim da javne diskusije pomazu ljudima da sami izgrade svoje misljenje gledajuci argumetne koje obe strane nude, a oni ukljuceni u diskusiju obicno vec imaju dovoljno oformljene stavove i, ako nista drugo, dovoljno veliki emotivni ulog u "svoj ustranu" da do promene misljenja sigurno nece doci samo zato sto je moj argument doslednije izveden.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
najcrnji  15:43 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: nikad mi nece biti jasno...

obrazlaganje zasto je tacno religija nepotrebna, nesvrsishodna, glupava i naravno stetna pojava.

Aj i ja da se konstruktivno ukljucim u vise nego konstruktivan dijalog - ateizam je idiotluk nevidjene vrste. Ali koga je briga za moje misljenje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  15:52 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: nikad mi nece biti jasno...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  16:07 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: nikad mi nece biti jasno...

Ni u jednom jedinom trenutku nisam pomislio da ja imam nesto originalno da kazem na temu kritike crkve i religije uopsteno.

mislim da poenta vuckovica nije bila u originalnosti tvrdnje, nego u tome da ti sa svojih dveas i kusur godina zivota nemas argumente za iskljucivu pro ili contra tvrdnju

sto ne znaci da nemas pravo da izneses i obrazloziz svoju tvrdnju

stavr je samo u ozbiljnosti

jel tako vuckovicu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  16:12 08.01.2009
Preporuka: 2

Re: nikad mi nece biti jasno...

Svidja mi se to pausalno odredjivanje od kojih i do kojih godina se sta moze ozbiljno tvrditi. Ako moze neka tablica starosti sa svim uracunatim faktorima, pa da vidim koliko jos treba da cekam.

I znao sam da su me lagali. Ja mislio dovoljno je citati, traziti, uporedjivati podatke. A ono sam otreba da sacekas 35. ili koju vec (izvinjavam se na odokativnoj proceni, jos uvek nemam tabelu).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jacHa.  16:15 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: nikad mi nece biti jasno...

religija je društveni atavizam.
računajući od pojave prve religije sve više nestaju njeni uticaji, sve je manje strahopoštovanja prema "natprirodnim" pojavama, sve je manje zabluda, mistifikacija, sve je manje ljudi utešenih u njoj.
ja sam time veoma zadovoljna.
pozdrav vojniku!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  16:25 08.01.2009
Preporuka: 7

Re: nikad mi nece biti jasno...


mislim da poenta vuckovica nije bila u originalnosti tvrdnje, nego u tome da ti sa svojih dveas i kusur godina zivota nemas argumente za iskljucivu pro ili contra tvrdnju

sto ne znaci da nemas pravo da izneses i obrazloziz svoju tvrdnju

stavr je samo u ozbiljnosti

jel tako vuckovicu

Pa mogao bi da ima i 70 - samo bi izgledao još egzotičnije.

Ovo više odgovara tinejdžerima - pank, gotik, treš metal, ćale što si glup, se*em vam se na civilizaciju, kako ste je glupo napravili, društvo će postati zdravo i normalno kad ukinemo religiju, jao što sam pametan i poseban - deo odrastanja verovatno. Malo sumnjivo kad previše traje, do duše :)

Mislim - ako je mladalačka zabava, hormoni - super, proći će s vremenom. Ali verovatno nije loše napomenuti da nije nešto specijalno originalno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  16:26 08.01.2009
Preporuka: 2

Re: nikad mi nece biti jasno...

Svidja mi se to pausalno odredjivanje od kojih i do kojih godina se sta moze ozbiljno tvrditi. Ako moze neka tablica starosti sa svim uracunatim faktorima, pa da vidim koliko jos treba da cekam.

I znao sam da su me lagali. Ja mislio dovoljno je citati, traziti, uporedjivati podatke.


tesko cu ti pribaviti takvu tablicu...
ali evo za prvu pomoc - budala ostaje budala od kolevke pa do stote, a pametan nekako kapira da ce sa x+1 godinom znati i razumeti vise nego sa x....
dozvoljavam mogucnost da ce tvoja analiza sledece godine biti sadrzajnija
naravno da je potrebno traziti i analizirati. ali o kvalitetu i duzini potrage, odlucuje odnosno odredjuje ga sama tvrdnja.
znaci da si naucio da citas u trecoj, i vrlo brzo i skoncentrisano citao do danas, mozda bi procitao dosta relevantnih stvari koje bi dale tvojoj tvrdnji meritornost kakvu njen karakter zasluzuje.

uopste naravno ne govorim ovom prilikom da li je tvoja tvrdnja tacna ili ne, slazem li se sa njom ili ne...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
scabies  16:39 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: nikad mi nece biti jasno...

a pametan nekako kapira da ce sa x+1 godinom znati i razumeti vise nego sa x....

To me potseti na onaj vic o prodavnici na kojoj pise 'danas-samo gotovina, sutra-veresija'
Cini mi se da svi imamo samo X godina, pa argument pada u vodu dok se ne pojavi neko sa X+1. Sto sigurno nece biti skoro...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  16:49 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: nikad mi nece biti jasno...

Cini mi se da svi imamo samo X godina, pa argument pada u vodu dok se ne pojavi neko sa X+1.


ovo ne razumem... koji neko?

ako pazljivije procitas, videces da zapravo pise da taj NEKO o kom ti pricas, treba sa x+1 godinom da se priseti kako je razmisljao sa x, i kaze sebi - da bio sam u pravu onda, ili ne, pogresno sam razmisljao.
poenta je da ta +1 god dovede do kvalitativnog pomaka unapred, kapiras?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  16:52 08.01.2009
Preporuka: 2

Re: nikad mi nece biti jasno...

Goran Vučković
Ovo više odgovara tinejdžerima - pank, gotik, treš metal, ćale što si glup, se*em vam se na civilizaciju, kako ste je glupo napravili, društvo će postati zdravo i normalno kad ukinemo religiju, jao što sam pametan i poseban - deo odrastanja verovatno.


Ljudi se dele na razumne i nerazumne. Razumni ljudi su svesni velicine sveta u kojem zive, svoje malenkosti u njemu i prolagodjavaju se okolini. Nerazumni ljudi ocekuju da se svet prilagodi njima. To znaci da sve bitne civilizacijske promene nastaju iskljucivo zbog nerazumnih ljudi.

Mada, moram priznati da ste mi simpaticni vi "matori" ljudi koji vise nemate ni zelje ni volje da preispituju svoj polozaj u drustvu ili drustvo uopsteno pa onda hranite svoj ego pisajuci po onima koji jos uvek nisu do struka u blatu. U redu je to. Bilo bi samo nakaradno da si malo mladji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  16:57 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: nikad mi nece biti jasno...

jacHa.
pozdrav vojniku!


Da ne zaboravim slucajno - otpozdrav jasHi
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  17:00 08.01.2009
Preporuka: 3

Re: nikad mi nece biti jasno...


Ljudi se dele na razumne i nerazumne. Razumni ljudi su svesni velicine sveta u kojem zive, svoje malenkosti u njemu i prolagodjavaju se okolini. Nerazumni ljudi ocekuju da se svet prilagodi njima. To znaci da sve bitne civilizacijske promene nastaju iskljucivo zbog nerazumnih ljudi.

Da, lepo je to sročio Bernard Šo, volim i ja da ga citiram ponekad. Samo što ta rečenica nije baš sjajan izgovor uvek, posebno kad se primenjuje kao opravdanje sopstvenih stavova.

A svako hrani svoj ego nečim, što se da videti i iz ovog razgovora, pretpostavljam...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  17:05 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: nikad mi nece biti jasno...

Svakako. No ja ipak sugerisem da su neki nacini pothranjivanja ega daleko licemerniji od drugih.

Preslusaj Fur Immer Punk, iz perioda kad je Hladno Pivo jos bilo dobar bend.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ana WithAFamilyNameTooHardToPron  17:38 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: nikad mi nece biti jasno...


pokazuješ golo d*pe :)


ponosna sam sto me parafraziras, ja sam im rekla da pokazuju skinute gace od napred
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  17:55 08.01.2009
Preporuka: 2

Re: nikad mi nece biti jasno...

Preslusaj Fur Immer Punk, iz perioda kad je Hladno Pivo jos bilo dobar bend.

Našao ovde prevod sa nemačkog.

Pa ok, manje fensi garderobe, šminke i "dubokoumnosti", malo "žderanja kavijara" i medicinskih sestara, da ispadne cool za punk publiku, ali otprilike svede se na uzor, zar ne:


...a onda su i oni shvatili da ne mogu zauvek biti dobar bend, pretpostavljam.

Inače, mislim da je ova rasprava otišla malo dalje nego što je po mom ukusu. Ne u odnosu na ono što ti kažeš meni, pošto nemam problem da istrpim uvredu, čak i kada nije baš savršeno postavljena - nego u odnosu na ono što sam imao da kažem tebi za ovo konkretno gore. Ne volim kada uletim u "spiralu nasilja" - čak i ovakvih verbalnih nad**bavanja - pa bih ti sada zahvalio na druženju i uzdržao se od daljih komentara u ovoj "spirali", umesto da pokušavam da "pojačavam" svoje "argumente".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hexenschuss  01:11 09.01.2009
Preporuka: 0

Re: nikad mi nece biti jasno...

Dawngreeter

sounds like magic mushrooms taking the turn to a baaaaaaaad trip
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  18:18 09.01.2009
Preporuka: 1

Re: nikad mi nece biti jasno...

Goran Vučković
A svako hrani svoj ego nečim, što se da videti i iz ovog razgovora, pretpostavljam...
Jel ovo da shvatimo kao samokritiku?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Inner Party  14:19 08.01.2009
Preporuka: 2

Dokle vise?!

#Link  Replika: 16
Dokle vise sa napadima na organizovanu religiju?!

Ta tema je passe bar tri veka ...
Pravi ateisti bi to trebali da znaju.

A sto se mene tice, reci cu samo da sam "tradicionalno-folklorni-jednom godisnje u crkvu-no bull shit-placam crkveni porez-podrzavam veronauku" vernik i da iskreno sazaljevam one koji to ovih praznicnih dana nisu!
Da, bas kao sto sazaljevam vegetarijance preko cele godine...


PS

Uh, danasnji Hicens-ateisti mi izgledaju kao anarho pankeri sredinom osamdesetih ili sXe koreri pocetkom devedesetih...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:27 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: Dokle vise?!

Svom srecom ne bavi mse modom, i onako je vecina moje odece, ophodjenja i stavova krajnje passe. Naravno, nalazim se sada malo zbunjen kada zivimo u de fakto teokratiji u kojoj popovi imaju povlasceniji polozaj od narodnih poslanika, crkva na najprovidnije nacine stiti pedofile od izlaska na sud a cinjenica da je nesto "provaljeno" pre tri veka treba da bude argument protiv pobune protiv takvog stanja stvari?

Inner Party
Uh, danasnji Hicens-ateisti mi izgledaju kao anarho pankeri sredinom osamdesetih ili sXe koreri pocetkom devedesetih...


Ovo mi je, zapravo, najveci kompliment koji sam dobio ove godine.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  14:32 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: Dokle vise?!

Ovo mi je, zapravo, najveci kompliment koji sam dobio ove godine


Pa tek je osmi dan ove godine...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Inner Party  14:33 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: Dokle vise?!

Dawngreeter
Naravno, nalazim se sada malo zbunjen kada zivimo u de fakto teokratiji u kojoj popovi imaju povlasceniji polozaj od narodnih poslanika, crkva na najprovidnije nacine stiti pedofile od izlaska na sud a cinjenica da je nesto "provaljeno" pre tri veka treba da bude argument protiv pobune protiv takvog stanja stvari?


1) Nije istina da zivis(mo) u teoktatiji
2) Onaj pop-pedofil je isao pred svetovni sud
3) Moze se napadati religija, ali samo ako si bas bas zaludan ... jer je na tu temu zaista sve receno, a religija se odrzala.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
scabies  14:33 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: Dokle vise?!

nalazim se sada malo zbunjen kada zivimo u de fakto teokratiji u kojoj popovi imaju povlasceniji polozaj od narodnih poslanika, crkva na najprovidnije nacine stiti pedofile od izlaska na sud a cinjenica da je nesto "provaljeno" pre tri veka treba da bude argument protiv pobune protiv takvog stanja stvari?

Vidis, ja se slazem sa tobom. Samo ne vidim bas vezu ovoga sa hriscanstvom i neznabostvom... Ne verujem da je to dokaz da ima/nema boga... Kao sto ne mislim ni da bi bilo opravdano da je zbog toga sto ima/nema boga...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:36 08.01.2009
Preporuka: 2

Re: Dokle vise?!

@InnerParty

1) je subjektivno, oko mene nicu crkve vise nego kiosci u Zemunu za vreme Seselja
2) bilo ih je dvojica koji su bil idovoljno nesposobni d abudu uhvaceni, jedan je izasao na sud a drugom je proces zastareo, iako je uhvacen na delu. U drugom slucjau, Pahomijevi puleni su naterali decka da povuce optuzbu. Potpuno je uverljivo da bi on to sam uradio.
3) sto samo znaci da nije govoreno dovoljno cesto, od strane dovoljno ljudi, sa dovoljno argumenata. Vec te vidim kako sedis u Francuskoj krajem XVIII veka i objasnjavas ljudima da je ta prica o drzavi bez kralja like, so last Tuesday.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  14:39 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: Dokle vise?!

Vec te vidim kako sedis u Francuskoj krajem XVIII veka i objasnjavas ljudima da je ta prica o drzavi bez kralja like, so last Tuesday.

Jel ovo u vezi promena generalno ili metoda promene? :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:42 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: Dokle vise?!

scabies
Vidis, ja se slazem sa tobom. Samo ne vidim bas vezu ovoga sa hriscanstvom i neznabostvom... Ne verujem da je to dokaz da ima/nema boga... Kao sto ne mislim ni da bi bilo opravdano da je zbog toga sto ima/nema boga...


Naravno da nije nikakav dokaz o bogu. To je deo problema crkve kao institucije i centra moci. U nekom trenutku ce jedan tekst iz male skole jeresi biti posvecen bas tome. Drugi deo problema je nedoslednost u okviru 'riscanske dogme. Treci deo problema je cinjenica da 'riscanstvo kao originalna religija zapravo ne postoji, samo 'riscanima niko nije dovoljno jasno i sa dovoljno uspeha ukazao na cinjenicu da su oni samo jako zbunjeni pagani. Ima ih jos, problem religije je golem. I sigurno nece stati u jedan tekst koji je zamisljen da ga posetilac sajta procita za petnestak minuta jednog besposlenog popodneva.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:43 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: Dokle vise?!

Goran Vučković
Vec te vidim kako sedis u Francuskoj krajem XVIII veka i objasnjavas ljudima da je ta prica o drzavi bez kralja like, so last Tuesday.

Jel ovo u vezi promena generalno ili metoda promene? :)


O metodama promene drugom prilikom, tu se moze podjednako zanimljiva diskusija voditi. Efektno podbadanje, priznajem, mada mislim da je sasvim jasno da nisam pricao o metodama nego promenama generalno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Inner Party  14:51 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: Dokle vise?!

...

Ili na primer Bill Maherov film-dokumentarac Religulous.

Mene je jos vise uverio u potrebu postojanja vere i religije. A sumnja mi nikada nije smetala.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:56 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: Dokle vise?!

Nisam jos stigao da odgledam Religulous. Po trailer-u i intervjuima, deluje mi vise kao zabavna ilustracija koliko su intenzivno religiozni ljudi potpuno van dodira sa stvarnoscu nego kao ozbiljna kritika. Sto je ok, Maher je odlican komicar a pogotovo kada izrugivanje tu i tamo prosara stvarnim cinjenicama.

I naravno da tebi nije promenio misljenje. Kao sto sam vec rekao, ubedjivanjem se bave propagandni centri i mala deca. Obratiti paznju na tako vesto izvedenu aluziju na citat iz Great Escape filma u prethodnoj recenici. Jebote sto sam do jaja, da nisam ja voleo bih da jesam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  15:02 08.01.2009
Preporuka: 2

Re: Dokle vise?!

Obratiti paznju na tako vesto izvedenu aluziju na citat iz Great Escape filma u prethodnoj recenici. Jebote sto sam do jaja, da nisam ja voleo bih da jesam.

Budi drug, daj i nama malo toga na čemu si
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  15:04 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: Dokle vise?!

Eeee, ne dolazi se do toga tako lako
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  15:15 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: Dokle vise?!

Eeee, ne dolazi se do toga tako lako

Dobra ta vojska...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  15:17 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: Dokle vise?!

Najbolja. Izmedju sesija lopatanja snega.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Inner Party  15:31 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: Dokle vise?!

Dawngreeter
Nisam jos stigao da odgledam Religulous. Po trailer-u i intervjuima, deluje mi vise kao zabavna ilustracija koliko su intenzivno religiozni ljudi potpuno van dodira sa stvarnoscu nego kao ozbiljna kritika. Sto je ok, Maher je odlican komicar a pogotovo kada izrugivanje tu i tamo prosara stvarnim cinjenicama.


Penn & Teller to rade najbolje!

(emisija Penn & Teller: Bullshit!)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  15:34 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: Dokle vise?!

Penn & Teller kritika biblije je najkonciznija, najjasnija, najpreciznija kritika koju sam ikada video. A jos je namenjena sirim narodnim masama kao zabava. I urnebesno je smesna. Ne slazem se uvek sa njima i, u stvari, mislim da bih se u savrsenom svetu strasno svadjao sa Maherom i njima dvojicom, ali svaka im cast po tom pitanju. A i po mnogim drugim pitanjima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
queeria92  14:48 08.01.2009
Preporuka: 4

Challenge!!!

#Link  Replika: 3
A sada vas ostale pozivam da odgovorite na bogohulni izazov.


Mali, nemoj da se kačiš sa kvirijama!!! Zna se ko su na ovom blogu najveći bogohulnici i tako ima i da ostane!!!

Naravno preporuka
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:51 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: Challenge!!!

Skidam kapu Kvirijama kao daleko vestijim bogohulnicima sa mnogo duzom i plodonosnijom karijerom

Duboki naklon i podrska u daljem bogohuljenju. Stavise, zelim vam da 2009. bude najbogohulnija godina do sada
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
queeria92  15:03 08.01.2009
Preporuka: 2

Re: Challenge!!!

Ah, niko nam do sada nije tako lepo i originalno čestitao NG :)

Trudićemo se
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  03:09 10.01.2009
Preporuka: 0

Re: Challenge!!!

Skidam kapu Kvirijama

Duboki naklon
Pazi se!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
glimerbrother  15:24 08.01.2009
Preporuka: 3

opijum - za narod

#Link  Replika: 9
Izasao pop iz crkrve, video narkomana kako stondira lezeci na stepenicama, pridje mu i kaze "sinko"....-ovaj ga pogleda onako polusvesno, pop opet -

"Sinko... Hristos se rodi!"


Tek narkoman... "haos brate..."
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  15:30 08.01.2009
Preporuka: 2

Re: opijum - za narod



Pita pop narkomana: "Sinko, gde je posta?"
"Ides dole do coska, skrenes desno, dve raskrsnice nize skrenes levo i tu je."
"Hvala ti sine. Nego, zasto ti zivis tako gresno? Podji samnom, pokazacu ti kako da odes u carsko nebesko."
"Ti? Pa ti ne znas ni gde je posta!"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
trener92  16:15 08.01.2009
Preporuka: 4

Re: opijum - za narod

Interesantan tekst! Ne bih da se prepucavam sa tobom o tome što si pisao, usput ja sebe ne smatram vernikom, ali želim samo nešto da pitam i nadam se da ću dobiti odgovor:
Zašto se ovakvim tekstom nisi oglasio 25 ili 26. decembra?
I zbog čega komentari i tekstovi ovakve sadržine izlaze samo kada su u pitanju praznici (datumi) koje slavi SPC i ? Strah ili nešto drugo?
Nadam se da nisam bio uvredljiv, to mi nikako nije namera, samo primećujem odsustvo ovako izraženog slobodnog mišljenja, kada je u pitanju Katolička crkva (bez obzira što si pisao o hrišćanstvu) , praznici koje ta crkva obeležava i vidim da tih dana nema ni takve retorike, a još manje ovakvih tekstova .Možda grešim, ako je tako nadam se da ćeš razjasniti. Hvala.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  16:26 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: opijum - za narod

Odgovor je jednostavan - nisam imao vremena. Hteo sam za 25. da napisem tekst o Saturnalijama i cinjenici da 'riscani non-stop slave jedan te isti paganski praznik koji je posteno stariji od predanja o Hristu. Nisam stigao ni posteno da spavam a kamoli to da napisem (mada se nadam da ce to biti sledeci tekst koji cu ovde okaciti). Onda sam za Novu Godinu hteo da napisem tekst o Deda Mrazu kroz istoriju i sta mu je sve Coca-Cola uradila. Ni za to nisam imao vremena. Eto, ispostavilo se da je neko manje drustvo imalo vremena da se okupi za bogohulni Bozic pa sam onda nasao tim povodom da napisem tekst. Kao rezultat, sinoc u opste nisam spavao dok sam pokusavao da sredim video clip, napisem tekst i sve to okacim na YouTube (i to dva puta; prvi put su mi odmah blokirali snimak jer sam koristio The End od Doors-a kao pozadinsku muziku) i na kraju ispao nepismen jer mi je u 5 ujutru promaklo da sam otkucao "remeinder" umesto "remainder".

No, sve to na stranu, ipak mislim da je SPC u ovoj zemlji najkrupniji problem. Organizovane religije uopsteno mi smetaju, ali SPC je ovde vrlo konkretan faktor koji nam visi nad glavom dok je sve ostalo u glavnom na nivou globalnog problema koji nema bas toliko neposrednog i svakodnevnog uticaja na nas.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  16:26 08.01.2009
Preporuka: 2

Re: opijum - za narod

samo primećujem odsustvo ovako izraženog slobodnog mišljenja, kada je u pitanju Katolička crkva (bez obzira što si pisao o hrišćanstvu) , praznici koje ta crkva obeležava i vidim da tih dana nema ni takve retorike, a još manje ovakvih tekstova .Možda grešim, ako je tako nadam se da ćeš razjasniti.

Da citiram parafrazu sobe 101 od strane Homera Simpsona: Nemojte mene, imam ženu i decu - ubijte njih :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunja73  18:51 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: h? k? ili ´´´´´´´´´r

Izvini ,a zasto pises ` riscani?? Jel Hrist ili ´rist ?


Nije narkoman i dzanki isto ???
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  19:04 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: h? k? ili ´´´´´´´´´r

Zapravo, H je opciono. Kao poslednje ubaceno slovo u srpski jezik, nije se bas stiglo preterano ustaliti. Takodje, volem apostrofe vise nego baklave.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunja73  19:07 08.01.2009
Preporuka: 3

Re: h? k? ili ´´´´´´´´´r

A jel bi voleo vise da ti zenu neko povali ili poHvali?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
trener92  02:47 09.01.2009
Preporuka: 0

Re: opijum - za narod


ipak mislim da je SPC u ovoj zemlji najkrupniji problem


dok je sve ostalo u glavnom na nivou globalnog problema koji nema bas toliko neposrednog i svakodnevnog uticaja na nas.


Ne slažem sa ovim se što si naveo(citirano),ali nije važno, ostalo mi je dovoljno razumljivo..Zahvaljujem se na odgovoru.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
trener92  03:10 09.01.2009
Preporuka: 0

Re: opijum - za narod

Goran Vučković
samo primećujem odsustvo ovako izraženog slobodnog mišljenja, kada je u pitanju Katolička crkva (bez obzira što si pisao o hrišćanstvu) , praznici koje ta crkva obeležava i vidim da tih dana nema ni takve retorike, a još manje ovakvih tekstova .Možda grešim, ako je tako nadam se da ćeš razjasniti.

Da citiram parafrazu sobe 101 od strane Homera Simpsona: Nemojte mene, imam ženu i decu - ubijte njih :)

Da, ovo si dobro primetio! Meni je to svojevrstan fenomen,
Ako je neko u fazonu"limebora..uzasvevasjafuramsvojupriču" , onda treba da bude dosledan i sve tretira na isti način( po mom mišljenju), a kada se odabere ovakav tajming, meni to izgleda pomalo licemerno, zbog toga sam i pitao .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
simkke  16:29 08.01.2009
Preporuka: 0

second coming

#Link  Replika: 0
e, to bih voleo da vidim

"I know I believe in nothing, but it is my nothing"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
najcrnji  16:31 08.01.2009
Preporuka: 0

ateizam

#Link  Replika: 1
Koliko je radikalan tvoj ateizam. Da li imas neki sistem? Da li obilazis slave? Da li si napisao neki testament u kome ces zabraniti da se ljudi mole za tvoju dusu kad napustis ovaj svet? Dal ne ides na sahrane i svadbe gde su prisutni popovi? Dal nikada ne pomislis 'Pomozi mi Boze'? Dal za sve pojave imas potpuno racionalno objasnjenje ili bar pokusaj racionalizacije? Dal nikada nisi zapalio svecu za svoje mrtve? Dal mislis da svi pravoslavni Srbi podrzavaju Karadzica i Mladica? Jel bi ozenio devojku koja ide u crkvu? Jesi li ti bre krsten?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  16:45 08.01.2009
Preporuka: 1

Re: ateizam

najcrnji
Da li imas neki sistem?

Ne znam kakav sistem ocekujes. Ne verujem u bajke, pa nemam sistem praznoverja. Smatram da zivimo u mehanickom univerzumu i da je to potpuno ocigledno svakome ko bi ulozio promil napora da proveri sta se desava oko njega.

najcrnji
Da li obilazis slave?

Nikada.

najcrnji
Da li si napisao neki testament u kome ces zabraniti da se ljudi mole za tvoju dusu kad napustis ovaj svet? Dal ne ides na sahrane i svadbe gde su prisutni popovi?

Cini mi se da ne kontas bas najbolje o cemu se tacno radi kada je u pitanju ateizam. Nije me briga dal' ce neko drugi sam sebe da tesi bajkama kroz molitve i popove. Kad geknem bicu mrtav (pazi logike), znam da dusa ne postoji, od tacno je nikakve vaznosti za mene licno dal' ce se neko moliti za nepostojece stvari. Na sahrane i svadbe idem iz postovanja ka mrtvim odnosno vencanim ljudima. Ako su ti ljudi bili religiozni, onda su popovi tu zbog njih a ne zbog mene, a moje postovanje je ocigledno necim vec zavredjeno cim sam odlucio da budem prisutan. Nindza sa kandilom je od nikakve vaznosti.

najcrnji
Dal nikada ne pomislis 'Pomozi mi Boze'?

"That there are no atheists in foxholes is not an argument against atheists. It is an argument against foxholes"
~Jon Morrow

najcrnji
Dal za sve pojave imas potpuno racionalno objasnjenje ili bar pokusaj racionalizacije?

Da.

najcrnji
Dal nikada nisi zapalio svecu za svoje mrtve?

Nikad.

najcrnji
Dal mislis da svi pravoslavni Srbi podrzavaju Karadzica i Mladica?

Mislim da mnogi pravoslavni Srbi misle da ne podrzavaju tu dvojicu i da su blissfully unaware da podrzavanjem crkve postizu suprotan efekat.

najcrnji
Jel bi ozenio devojku koja ide u crkvu?

Ne bih ozenio nikoga, nikada. Osim za potrebe uzimanja tudjeg prezimena u cilju nerviranja ljudi koji bi hteli da sirim svoje prezime na buduce generacije, ali potom bih se razveo u najkracem zakonskom roku.

najcrnji
Jesi li ti bre krsten?

Moji roditelji mozda nisu najbolji roditelji na svetu, ali maltretiranje dece sigurno nije jedna od stvari koja im se moze pripisati.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  17:37 08.01.2009
Preporuka: 1

Закон?

#Link  Replika: 2
Izazov je, onda, ogrešiti se o svetog duha i time prokleti svoju dušu na večnost u paklu.
A sada vas ostale pozivam da odgovorite na bogohulni izazov.


Ја сам мислио да је подстрекавање на самоубиство кажњиво законом?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  18:27 08.01.2009
Preporuka: 3

Re: Закон?

Jesi siguran da si mislio?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  18:30 08.01.2009
Preporuka: 1

Bioskop

ne radi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
man ray loves me  18:51 08.01.2009
Preporuka: 1

da vinci code ateizam

#Link  Replika: 1
zbog hitchensa, mahera i slicnih prestacu da se izjasnjavam kao ateista i pocecu da se izjasnjavam kao bokononac.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  19:01 08.01.2009
Preporuka: 0

Re: da vinci code ateizam

Vidis, eto mi podsetnika da konacno procitam Cat's Cradle. Vec previse dugo govrim sebi da bi trebalo da dobavim knjigu i nikad nista ne uradim po tom pitanju...

Elem, zezni bre Bokononizam, pridruzi se SubGeniju. Vece nam je zezanje
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
xenonbg  19:07 08.01.2009
Preporuka: 0

kako...

#Link  Replika: 1
...dobar tekst. Hvala što si mi ukazao na postojanje ovoga, možda me i natera da konačno nešto okačim na Youtube.
sa nestrpljenjem očekujem sledeću lekciju
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:23 09.01.2009
Preporuka: 0

Re: kako...

Nadam se da ces okaciti na YouTube
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
wintermute  21:46 08.01.2009
Preporuka: 0

Odlican tekst, ali...

#Link  Replika: 5
U potpunosti se slažem sa svim napisanim, ali imam jedan mali problem sa blasphemy challenge. Razmišljao sam i ja da napravim video na tu temu, ali onda sam stao i zapitao se: čemu? Jer, ako pobliže pogledaš, taj blasphemy challenge je namenjen ljudima koji su odrasli i vaspitani u hrišćanskom duhu i onda kasnije skontali koje su to budalaštine.

Drugim rečima, vernici (konkretno, hrišćani u ovom slučaju) su sebi smislili jednu bajku kojom roditelji plaše malu decu a čija je suština: "Ako ne budeš dobar i ne ponašaš se kako treba doći će bog/drekavac/babaRoga/ubacitiStrašiloPoŽelji i kazniće te. A takvu su kaznu smislili da su milioni klinaca kojima je bila ispričana ta priča noćima drhtali i strepeli hoće li im kojim slučajem pasti grešna misao na pamet i na taj način osuditi sebe na večnu kaznu. I onda kad jednog dana oni inteligentniji i hrabriji (jer budimo iskreni, zaista je potrebna hrabrost da bi pored takvih pretnji neko počeo da dovodi u pitanje dogmu i inteligencija da bi video laži pored onolikog ispiranja mozga strašnim pričama) skontaju kolika je bajka u pitanju i da bajke o drekavcu smišljaju roditelji kada više ne znaju kako drugačije da nateraju decu da budu poslušna, onda ustanu i naglas uzviknu: "Ne bojim se više drekavca". E upravo je taj blasphemy challenge onaj uzvik: "Ne bojim se više tvoje bajke, nećeš me više plašiti tvojim glupim pričama". Namenjen vernicima kao dokaz da se više ne plaše veštice iz bajke o Ivici i Marici, iliti boga iz bajke o stvaranju sveta.

A nama ostalima koji smo, zahvaljujući svojim roditeljima i okolini ostali pošteđeni takvih pretnji u ranom detinjstvu (iz tvog odgovora na pitanje najcrnjeg da li si kršten shvatio sam da nisi i pretpostavljam da nisi bio zaplašivan pričama o paklu i sudnjem danu, izvinjavam se ako sam stekao pogrešan utisak) ovaj blasphemy challenge ne bi trebalo da ima ikakav značaj. Jer zašto praviš blasphemy u odnosu na hrišćanstvo a ne u odnosu na islam, hinduizam, budizam, grčke, rimske, skandinavske, egipatske, i da ne nabrajam dalje sve bogove koji su postojali kroz istoriju čovečanstva? Na taj način kao osoba koja nije zastrašivana hrišćanstvom pridaješ upravo jednoj bajci veći značaj u odnosu na druge. A ne mislim da to želiš.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  06:19 09.01.2009
Preporuka: 0

Re: Odlican tekst, ali...

U pravu si potpuno. I ja mislim da Blasphemy Challenge postoji iz tog razloga i bas za ljude koji su odrastali pod petom 'riscanske bajke. To sve nema toliko odraza na mene obzirom da u mojoj porodici nikada nije bilo neke religioznosti vredne pomena. No ipak, zivimo u zemlji koja je vrlo dominantno 'riscanska pa, sa tim u vidu,, cini mi se bitno na bilo koji nacin ustati protiv te price. I, zapravo, najzanimljivije mi je bilo odraditi Blapshemy Challenge na srpskom uz nadu da se mozda prosiri fora u lokalnoj nam klimi.

Ipak, moram istaci da 'riscanstvo zaista ima veci znacaj u odnosu na ostale slicne bajke. Nije to bas mnogo veci znacaj, ali ipak jeste po sredi najrasprostranjenija religija koja u svojim strukturama drzi mnogo vise para od preostale dve abrahamske religije (osim u slucaju zavere jevrejskih bankara, kad vec pricamo o bajkama ).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunja73  11:07 09.01.2009
Preporuka: 2

Re: Odlican tekst, ali...

No ipak, zivimo u zemlji koja je vrlo dominantno 'riscanska pa, sa tim u vidu,, cini mi se bitno na bilo koji nacin ustati protiv te price. I,



Ja zivim u dominantno HRISCANSKOJ zemlji , u dveHiljadedevetoj godini ,jedem Hranu, Hleb,Hren ,suHomesnato , Hocu da kazem.Komsije su mi Hrvati ,ne ´´rcem nego Hrcem kad spavam .Hajde i Hvala cesto upotrebljavam .



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:22 09.01.2009
Preporuka: 0

Re: Odlican tekst, ali...

Mozda bi mogla svoje licne ispovesti da sacuvas za svoj blog, hm? Mislim, sjajno je to sve i fascinantno, ali me doista ne zanima. Mozda je to neki 'riscanski fazon koji nisam do sada susreo?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunja73  14:55 09.01.2009
Preporuka: 0

Re: Odlican tekst, ali...

doista

doista-odista -zaista ..ako vec insistiras na Srpskom ,budi dosledan ..


Nema `riscanski fazon ,ima gradski i seoski .

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  14:56 09.01.2009
Preporuka: 0

Re: Odlican tekst, ali...

Doista nikada nisam insistirao na srpskom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Prethodna
Sledeća idi na stranu Idi

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA