Ljudi da li je moguce

jaksa scekic RSS / 08.01.2009. u 21:51

Clanak iz Blic-a

BEOGRAD - Profesor dr E. S(62), specijalista neurohirurgije i šef Jedinice za eksperimentalnu neurohirurgiju u Institutu za neurohirurgiju, uhapšen je u četvrtak ujutro zbog sumnje da je tražio 500 evra mita od roditelja desetogodišnjeg D.M., da bi detetu operisao tumor na mozgu.

Dečaka su otac Ž.M. i majka nedavno odveli na pregled kod lekara S koji im je tražio 500 evra da bi operisao teško bolesno dete. Prema informacijama „Blica”, dr S je od roditelja zahtevao da mu 300 evra daju pre operacije tumora na mozgu, a ostatak novca posle hirurške intervencije. Predložio je da mu prvi deo daju posle praznika, kada D.M. primi na odeljenje.
Dečakov otac Ž.M., koji je zaposlen u „Gradskoj čistoći”,
tada se obratio policiji i objasnio šta doktor S traži od njega da bi njegovom sinu spasao život. Kako „Blic” saznaje, da bi osumnjičenog uhvatili na delu, novčanice koje je trebalo da predaju doktoru inspektori su obeležili.
Ž.M. je sina u četvrtak ujutro doveo u Institut za neurohirurgiju, gde je trebalo da preda 300 evra dr Slaviku da bi dečaka primio na odeljenje. Novac je, kako saznajemo, lekaru predao u njegovoj kancelariji. Kada je otac izašao iz S kancelarije, ušli su inspektori, koji su imali nalog za pretres doktora i pregled njegove ordinacije. Kod doktora su nađeni evri, a serijski brojevi na njima upoređeni su sa onima na novčanicama obeleženim u policiji i ustanovljeno je da su identični.
Inspektori Odeljenja za suzbijanje privrednog kriminala tada su uhapsili doktora i odveli ga u stanicu. Određeno mu je dvodnevno zadržavanje, posle koga će biti priveden istražnom sudiji.

 

Pitam se pitam, zar smo toliko ogrezli, ajd da je neko drugi, ali traziti novac za operaciju deteta od 10 godina, sto je mnogo mnogo je.

Da li je moguce da smo toliko moralno posrnuli, (znam da je moral rastegljiva kategorija :) ali ipak neke granice treba (mora) da postoje.

Nemam reci, jednostavno da Ti se sve smuci i zgadi.

 

PS:iako je u Blicu objavljeno puno ime i prezime lekara stavio sam inicijale postujuci da niko nije kriv dok se ne dokaze, a opet se pitam il treba biti fin prema f*****

 

PPS: Nije ovde rec o lekarima, rec je o jedinstvenoj moralnoj krizi u kojoj se Srbija, ili svet nalazi. Nisam religiozan, pa ne mislim da ce neko hriscanstvo, islam ili budizam da "prosvetle" svet i da ga ucine boljim. Ali elemente te krize nalazite na svakom cosku u Srbiji, od masovnog prolaska na crveno svetlo, do sitnih podkradanja po radnjama, ili velikog potkradanja u drzavi..namestanja poslova, ili dobijanje posla, ili srpska varijanta kapitalizma :"Zao mi je danas radnici nema plate, kupio sam nov auto".

Izgleda da zivot  u Srbiji ide nekim paralelnim tokovima, bice jako tesko vratiti ga u granice normalnosti. Tako da je ovo samo primer nad primerima,(verujem da ce pobediti u Utisku nedelje kao negativ) ali sam siguran da se svako od nas dnevno  susrece  sa desetinama sitnih malih moralnih posrnuca. Da li smo bas toliko oguglali ?



Komentari (147)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:27 08.01.2009

Re: ovu vest

Sramota, ali ozbiljna, kud će tom čoveku duša, za 300 ili 500 ili koliko god evra, stvarno sramota u ogledalo da se pogleda. Na šta li bi tako bitno potrošio taj novac dat za dečiji život, baš bih volela da znam...

do sitnih podkradanja po radnjama, ili velikog potkradanja u drzavi..namestanja poslova, ili dobijanje posla, ili srpska varijanta kapitalizma :"Zao mi je danas radnici nema plate, kupio sam nov auto".


A ovo nisu samo srpske varijante kapitalizma, naročito ne poslednji.
jaksa scekic jaksa scekic 23:24 08.01.2009

A ovo je na visem nivou

Комисија за заштиту конкуренције утврдила је постојање забрањеног споразума између највећих произвођача лекова и седам веледрогерија, па је тај договор, потписан почетком 2008, и званично проглашен неважећим.Ексклузивне уговоре са произвођачима „Хемофармом” и „Галеником” у јануару прошле године потписало је само седам од укупно 400 регистрованих веледрогерија. На листи привилегованих тада су се нашли „Велефарм”, „Ветфарм”, „Југохемија”, „Фарманова”, „Унихемком”, „Фармалогист” и „Ветпром хемикалије”. По спорном уговору, само ти велики дистрибутери имали су право да продају домаће лекове, и то под условом да робу не препродају мањим трговцима лековима, већ директно апотекама и здравственим установама.

Против учесника у том картелу комисија ће поднети захтев судији за прекршаје, пошто по важећем закону о заштити конкуренције још нема право да изриче друге врсте санкција. Иначе, за такав прекршај који за последицу има нарушавање или спречавање конкуренције на тржишту прописане су казне – од један до 10 одсто укупног годишњег прихода.


Sta li ce se jos otkriti u zemlji Srbiji
AlexDunja AlexDunja 23:30 08.01.2009

Re: A ovo je na visem nivou


Sta li ce se jos otkriti u zemlji Srbiji

meni izgleda da to nije mnogo vazno.
sve do sada je bilo dovoljno monstruozno.
pa nista.
niccolo niccolo 09:01 09.01.2009

Re: A ovo je na visem nivou

Комисија за заштиту конкуренције утврдила је постојање забрањеног споразума између највећих произвођача лекова и седам веледрогерија, па је тај договор, потписан почетком 2008, и званично проглашен неважећим.

Hvala Jakša na ovoj informaciji, potpuno bih je propustio, a odluka je važna kako u razvoju rada same komisije tako i uopšteno za razvoj antimonopolskog prava kod nas.
libkonz libkonz 23:42 08.01.2009

Срамота !

Толико је све отишло у аут да се питам да ли се икада може нешто променити. Гледам пре неки дан колону деце из вртића која не могу да пређу пут јер неће нико да стане. Гледам вести где неко украде предмете за које добије стотину и више пута мање новаца од штете коју је направио. Лично сам се уверио колико многи желе да искористе борбу родитеља за здравље детета за лично богаћење.
Nisam religiozan, pa ne mislim da ce neko hriscanstvo, islam ili budizam da "prosvetle" svet i da ga ucine boljim.

Ја јесам, али опет мислим да нема ништа без чврсте руке. Не само повећање казни, него и сама примена закона.
dzudi dzudi 23:52 08.01.2009

Strašno, ali istinito

Pročitala sam ovu priču danas i čula je i sinoć na televiziji.

Užasnuta sam. Lekari ne treba da traže novac i da se radi o starijim ljudima, a kamoli o deci.

Svi smo svedoci apsolutne dominacije nemorala u svim oblastima života - počev od zdravstva, preko prosvete, politike do sitnih, običnih stvari.

Ne mogu da se pomirim sa tim nemoralom. Ne prihvatam ga. Možda ne prihvatam da živim u ovom vremenu.

Ja sam 2007.godine operisala oba kolena na VMA. Tada su civili plaćali operacije na VMA. Lekar koji me je operisao, odbio je da primi flašu pića kada sam izlazila iz bolnice.
Postoje i takvi primeri - ali su retki.
ssvetlana92 ssvetlana92 01:10 09.01.2009

Re: Strašno, ali istinito

Postoje i takvi primeri - ali su retki.

Mora da mu se nije dopala marka pića.
debau debau 20:56 09.01.2009

Re: Strašno, ali istinito

E, da - da ne uopštavamo previše, ni ja nikad nisam extra platila, a imala sam dosta susreta sa lekarima. Ima tu finog sveta, samo kad osvane ovakav jedan egzemplar zaseni hiljadu normalnih.
scabies scabies 00:05 09.01.2009

...

U Srbiji hapse sa kamerama i novinarima, a iz pritvora pustaju na zadnji izlaz...
Sta se desilo sa aferom na kragujevackom Pravnom faqltetu? I tamo su bile obelezene novcanice. I video snimak mobilnim telefonom. I-nista! Svi se vratili na posao. Koliko ja znam.
libkonz libkonz 00:15 09.01.2009

Re: ...

I ministar što je iznajmio satelit, i onaj Kolesar i direktor Univerzijade i ko zna koliko njih. Kao da političari poručuju kradite, otimajte, radite šta hoćete, samo nas ne dirajte.
Samo se udarilo na Karića. Da nije napravio stranku niko ga ne bi dirao, siguran sam.
jesen92 jesen92 00:52 09.01.2009

Re: ...

da, svi se vratili na posao...i kaze mi jedan sudija da je nemoguce taj proces zavrsiti zato sto mora da se organizuje zajednicki pretres za sve njih a posto ih ima mnogo u toj aferi(oko90) uvek neko nece da dodje......itd....Meni samo nije jasno sto su slucaj otvarali ako nemaju nameru da ga okoncaju...sve afere koje su se desile od 90te do danas nemaju kraj ...tj imaju ali u korist optuzenih, nikome jos dlaka sa glave nije pala....O cemu mi uopste pricama kada je podparol Slobodana Milosevica, trenutno, ministar policije.....
mendela mendela 00:19 09.01.2009

Hipokratove Bitange


Pre tri godine sedeo sam puni sat u kancelariji jednog mog poznanika i Hirurga iz Bolnice na Zvezdari...

Šta sam se tamo nagledao, naslušao majko mila, to nema ni u Kinšasi i logorima Dahau nekad.

Na stranu to, što ta bagra u toj prostoriji gde sede, puši, pije, telefonira u privatne svrhe, pravi privatan biznis telefonom u radno vreme u državnoj bolnici, to je ništa, prema ovome sad što sam slušao svojim očima:

Ulazi dežurna sestra u toj prostoriji, gde se izležavaju Hirurzi, uzbudjenim glasom poziva jednog od Hirurga da hitno dodje u salu za operacije, jer tamo bukvalno umire žena i vrišti od nekavih bolova...

Mislite da se ovaj Hirurg potresao šta, jok, bole ga, dere se na ovu mučenicu sestru da ga ne požuruje, i kaže svima tu i njoj , da ni njemu nije dobro, i da on ima problema, i da ne može da skaće na svaku muku nekih tamo gradjana i gradjanki.

Ej ljudi, verujete li vi , da je ta bitanga još deset minuta sedeo u toj kancelariji, i baljezgao o tome kako ga bole za ovo , za ono, i nije mu padalo napamet da ode do sale i vidi tu jadnu ženu šta joj je...

Da nisam bio gost u toj kancelariji, došlo mi da ga sam uhvatim za gušu i na silu odvedem do te žene, jedva sam se uzdržao da ne lanem nešto, jedva kažem vam.

Ulazi opet ona sestra, i na kraju uvidevši da je situacija i tamo, i ovde u kancelariji napeta, jedva se dovukao do te sale.
Da vam ne pričam kakve je sve bljuvotine pričaom taj Hirurg, koliko je kome uzeo para za hitne intervencije, i on otvoreno priča: da ispod 500 Eura ne bi operisao ni majku rodjenu.

Eto takvih Hirurga ima u Srbiji ko pleve, takvi obično daleko doguraju, obično su Šefovi , načelnici odelenja ko zna šta još.

Evo sad sam se iznervirao dok sam ovo pisao, i kad sam se setio tih ološa koji su kao plaćeni od države da spasu život i zdravlje nekome, oni na te iste pacijente misle ko o poslednjem snegu što je pao Na Ekvadoru.
matityahu matityahu 00:45 09.01.2009

Re: Hipokratove Bitange

plaćeni od države


= od svih gradjana Srbije.
Ako radi privatno neka uzima i po 5000 eura. Dok god je u drzavnoj sluzbi, plata.
petar_p petar_p 08:37 09.01.2009

Re: Hipokratove Bitange

Ja sam doktorirao na fakultetu u Svajcarskoj, i na kraju odbrane doktorske teze (prirodna nauka je u pitanju) morao sam da polozim zakletvu koja kaze da cu posao obavljati savesno i predano, i da ce mi vrhovni princip biti naucna istina. Dakle, po mom razumevanju, posto se zakletva polaze *pre* formalne dodele stepena doktora nauka, i ta zakletva je sastavni deo doktorata. Verujem da je slicno i sa Hipokratovom zakletvom koju polazu lekari.

(i da, samo da prokomentarisem da lekari velikom vecinom *nisu doktori medicinskih nauka*, tj. nemaju doktorat iz istih, tako da je prefiks dr. potpuno neprimeren u slucajevima kada nemaju odbranjen doktorat; ali to u ovom kontekstu nije mnogo bitno)

Znaci, ja mislim da je sasvim moguce da u drustvu koje je ovoliko ogrezlo u probleme lekarske struke, i to na ovako elementarnom nivou kao sto je krsenje Hipokratove zakletve, necega sto bi trebalo da bude svetinja u tom poslu (kao sto naucna istina treba da je svetinja u mom poslu) -- znaci da je sasvim moguce i potrebno ne samo oduzeti licencu za rad onima za koje se dokaze da su tesko povredili Hipokratovu zakletvu, vec da im treba oduzeti i akademsku titulu!!

Znam da ce ovo izazvati buru negodovanja kod nekih lekara koji ovo citaju -- ali prosto, ta zakletva *jeste sastavni deo vase titule*! I ako je povredite u tako teskom obliku, kao sto je recimo trazenje mita, to bi trebalo da bude osnov za ne samo otkaz, vec za oduzimanje i titule.

(Ali ne brinite nista, svesni smo i vi koji ste zabrinuti zbog mojih reci a i ja, da nema ko da ove "jereticke misli" sprovede.)
scabies scabies 16:11 09.01.2009

Re: Hipokratove Bitange

(i da, samo da prokomentarisem da lekari velikom vecinom *nisu doktori medicinskih nauka*, tj. nemaju doktorat iz istih, tako da je prefiks dr. potpuno neprimeren u slucajevima kada nemaju odbranjen doktorat; ali to u ovom kontekstu nije mnogo bitno)

I ja samo da prokomentarisem: zavrsavanjem medicinskog faqlteta se dobija zvanje doktora medicine(Dr) u Srbiji, a odbranom doktorske disertacije se stice zvanje doktora medicinskih nauka (dr med. sci.). U ovom konkretnom slucaju se radi o doktoru medicinskih nauka i profesoru univerziteta...
sybil sybil 00:22 09.01.2009

tekovine 90-ih

Pitam se pitam, zar smo toliko ogrezli, ajd da je neko drugi, ali traziti novac za operaciju deteta od 10 godina, sto je mnogo mnogo je.

Da li je moguce da smo toliko moralno posrnuli, (znam da je moral rastegljiva kategorija :) ali ipak neke granice treba (mora) da postoje.

Nemam reci, jednostavno da Ti se sve smuci i zgadi.

jaksa,
jeste li 90-ih ziveli u srbiji? ako jeste onda bi trebalo da znate da je korupcija bila nacin funkcionisanja drustva, svuda i na svakom mestu. cak je bilo nenormalno ako neko nece da bude iz te price. i kada onako ljudski razmislite u mnogim slucajevima (ne svim) se radilo o bazicnim instinktima, golom opstanku. svi su prezivljavali kako su znali i umeli. 90-ih je napravljen sistem koji podrzava i ohrabruje korupciju.
jako cemo sada tesko iskoreniti gadne navike.
ovde nema korupcije zato sto se ljudi boje kazne.sistem kaznjava korupciju.
jaksa scekic jaksa scekic 00:27 09.01.2009

Re: tekovine 90-ih

sybil
Pitam se pitam, zar smo toliko ogrezli, ajd da je neko drugi, ali traziti novac za operaciju deteta od 10 godina, sto je mnogo mnogo je.

Da li je moguce da smo toliko moralno posrnuli, (znam da je moral rastegljiva kategorija :) ali ipak neke granice treba (mora) da postoje.

Nemam reci, jednostavno da Ti se sve smuci i zgadi.

jaksa,
jeste li 90-ih ziveli u srbiji? ako jeste onda bi trebalo da znate da je korupcija bila nacin funkcionisanja drustva, svuda i na svakom mestu. cak je bilo nenormalno ako neko nece da bude iz te price. i kada onako ljudski razmislite u mnogim slucajevima (ne svim) se radilo o bazicnim instinktima, golom opstanku. svi su prezivljavali kako su znali i umeli. 90-ih je napravljen sistem koji podrzava i ohrabruje korupciju.
jako cemo sada tesko iskoreniti gadne navike.
ovde nema korupcije zato sto se ljudi boje kazne.sistem kaznjava korupciju.


Jesam ziveo 90-tih u Srbiji, zivim i sad i zivecu u Srbiji koliko mi je "zacrtano", nisam isao niti imam nameru, i znam kako se prezivljavalo, ali ajmo ovako ovog marta je deset godina od bombardovanja, iduceg oktobra je DESET godina od petog oktobra..

Gde smo, sta smo. Ja znam da Srbija ima svoju brzinu promena, ali brate mnogo sporo..
sybil sybil 00:54 09.01.2009

Re: tekovine 90-ih

jaksa,
u pravu ste potpuno. mnogo je to sporo.
a zasto je to tako?
ko je posle 5. oktobra od krupnih ili sitnih otisao u zatvor i da li je poslata poruka da se korupcija ne isplati?
ako smo ozbiljni u izgradnji pravne drzave to ne moze tako.
scabies scabies 01:01 09.01.2009

Re: tekovine 90-ih

Ja znam da Srbija ima svoju brzinu promena, ali brate mnogo sporo..

Ako se ista i menja to je brzina 'dva koraka napred-jedan nazad'. Pri tome promene nisu sustinske, vec kozmeticke...
mendela mendela 01:08 09.01.2009

Re: tekovine 90-ih

sybil
jaksa,u pravu ste potpuno. mnogo je to sporo. a zasto je to tako?ko je posle 5. oktobra od krupnih ili sitnih otisao u zatvor i da li je poslata poruka da se korupcija ne isplati?ako smo ozbiljni u izgradnji pravne drzave to ne moze tako.


Hm, nema to veze sa sporošću, to jest sa bilo kojom brzinom.
Radi se o klasičnoj opstrukciji, to jest korišćenja starog-neodgovornog sistema,
koji ih ne čini odgovornim za bilo šta, čak ni da svako veče bacaju atomsku bombu na terazije.

Inače za tu njihovu kriminalnu aktivnost bi morao da se izjasni parlament, i ako imaju većinu, izglasaće se odluka da je to bacanje bombi po slovu ustava i zakona, i to važećih naravno.

Tu medinu i tu blagodet naših propisa i akata, naši poliičari neće da se odreknu ni za živu glavu.
Dok im je još na ramenima.


jaksa scekic jaksa scekic 00:32 09.01.2009

Pazi sad ko je ovde lud

Kako B92 saznaje, doktoru E. S. ovo nije prvi put da od iste porodice traži novac za operaciju i za dijagnostikovanje tumora.

Naime, 2000. godine za operaciju tumora na mozgu tada dvogodišnjeg D. M. lekar je od roditelja tražio i uzeo 1.500 evra.


Sta reci a ...

Sad sam cuo izjavu portparola KC, .kao mi se gnusamo, ispitacemo..Umesto da kaze sutra cela porodica da dodje u KC , da padne izvinjenj, malisan ne da bude operasan, nego sve sto treba i to on the double.

Lepo je Dragan Markovic-Palma sredio svoje opstinare, ne zavrse ti za dan, zaduzeni opstinar ima iz svog dzepa da Ti plati hotel i dnevnicu, pa da vidis kako rade
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:27 09.01.2009

Re: Pazi sad ko je ovde lud

Ko je kriv za smrt porodilje?
6. januar 2009. | 00:21 | Izvor: Beta
Beograd -- Porodilja Svetlana Vučković, povređena u saobraćajnoj nesreći u novembru, umrla u bolnici u Beogradu usled komplikacija. Postavlja se pitanje kvaliteta lečenja.

Posle saobraćajne nesreće, Vučkovićevoj je ukazana pomoć u bolnici u Požarevcu, gde se i porodila. Nakon toga, prebačena je u Urgentni centar u Beogradu, odakle je zatim vraćena u Požarevac, a sutradan je opet prevezena u Beograd.

Portparol Kliničkog centra u Beogradu Drago Jovanović rekao je agenciji Beta da je Vučkovićeva u toj ustanovi "savesno lečena" i da joj je pružena "maksimalna nega", ali da je imala teške povrede vitalnih organa.

On je naveo da je Vučkovićeva u saobraćajnoj nesreći zadobila povrede glave i grudnog koša, dok je tokom boravka u bolnici dobila upalu pluća i sepsu.

Vučkovićeva je, kako je dodao, umrla 30. decembra u Beogradu.

Pojedini štampani mediji tvrdili su da su se lekari Urgentnog centra u Beogradu nehumano ophodili prema toj tek operisanoj pacijentkinji.

Drugo opštinsko javno tužilaštvo u Beogradu zatražilo je u novembru od MUP-a Srbije da prikupi informacije o odnosu lekara Urgentnog centra u Beogradu prema Svetlani Vučković.

"Tužilaštvo traži da se provere sve činjenice vezane za prijem i lečenje pacijentkinje, te da se ispita da li postoje eventualni propusti u radu medicinskog osoblja", saopštilo je tada Republičko javno tužilaštvo.
petar_p petar_p 07:55 09.01.2009

Re: Pazi sad ko je ovde lud

Evo sta se desilo:

Osoblje iznervirano sto im je institucija dospela na los glas i u medije zbog skandala, je sistematski zanemarivalo povredjenu porodilju.

Na taj nacin oni su je, efektivno, *ubili*!

Do zanemarivanja je doslo i zbog toga sto je porodica verovatno siromasna (9-toro dece u Srbiji). (Dobro poznata stvar u psihologijji o ugnjetavanju slabijih, siromasnijih i bespomocnijih od sebe; Predsednik opstine je ovom sada samohranom ocu rekao, kada je ovaj trazio pomoc za svoju porodicu: "Ja mogu da ti pomognem samo tako sto cu da te ustrojim" -- citat iz medija!)

To je maltene 'savrsen zlocin': izvrsen od strane lekara, dakle onih koji po definiciji treba da brinu o zdravlju pacijenata. Bez opipljivih dokaza. Sve podrzano lekarskom solidarnoscu medju 'kolegama'. Nepostojanjem institucija. Nezainteresovanoscu medija i vlasti. Takodje, tesko je upreti prst u pojedinacnog krivca za ovo ubistvo!

Da li su lekari koji su dobili opomene pred otkaz zbog vracanja porodilje sada dobili te otkaze, posto je stvar zavrsila smrtnim ishodom?? Koliko je meni poznato -- nisu! Da li ce se zaista ispitati navodi o zanemarivanju povredjene porodilje -- pa hoce, ali samo na papiru. I zakljucak ce biti, pogadjate, kako nema dokaza da je do zanemarivanja doslo. Jednostavno, nikoga nije briga.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:41 09.01.2009

jedan izuzetan pozitivan primer

imam potrebu da podelim sa vama jedan pozitivan primer.

kada je moj sin viktor bio mali, spalio je prste na struju. uzas, katastrofa, sest prstiju ozbiljno povredjeno. odjurimo sa trogodisnjakom u institt za majku i dete na novom beogradu. upadamo u ordinaciju hirurga koga ne poznajemo. biramo ga onako, jer, bila su dvoja vrata, imao je simpaticnu facu, brka jedan.

hirurg sanira povredu, zakazuje sutra ponovo. kaze, rane su ozbiljne, al to nije najgore, nego od struje se stvara nekrozno tkivo, moze bude gore za koji dan.

sta da se radi?

kaze, moze da se radi transplantacija, a moze i svako dan da se tretiraju rane, da se vidi koliko je nekroznog tkiva, da se cisti. po njemu, ovo je bolje, malo je pipavo.

sta je problem, ajmo to!

kaze, ok, i on bi, ali dete je malo, tri godine, treba da saradjuje. u prevodu treba da izdri mesec dana kopnja po ranama, da da, prosto. kako to objasniti trogodisnjaku?

kazem, ne znam, moj sin arlauce i na injekciju, skroz je pekmez...

kaze, aj da probamo.

prvo, sve je malom objasnio i ispricao i sve alatke mu pokazao i jos dao da on proba. i nekako smo pregurali tu drugu intervenciju, al, bilo suza.

sledeceg dana, uvece, zvono na nasim kucnim vratima.

otvaram, na vratima hirurg i devojcica.

ja se zbunim, kazem, dobro vece izvolte, kaze, a ne ja sam dosao ko mog pacijenta.

ja u nesvest!?

kaze, ceka nas veliki posao, moramo da se sprijateljimo, mora da mi veruje.

i onda je sat vremena sedeo na podu u decjoj sobi i igrao se s mojim malim pozorista. a moj sin, onako u zavojima, ruke ko u boskerskim rukavicama.

na odlasku, hirurg i njegova kcerkica izlaze, ja kazem, doktore, zaboravili ste kesu, jer, u hodniku stiji neka plava najlon kesa.

kaze, ne ne, to sam doneo za vas.

ja u nesvest. u kesi votka i cokolada.

kazem, jao nemoj te, molim vas, pa ja bih vama trebala da dodjem s picem i cokoladom.

kaze, ne ne, ja to stalno dobijam pa delim i smeje se.

sutra moj mali nije plakao. iako mali, sve je izdrzao. i jos mi objasnjava, kaze, kad line krv, to je mama dobro, to je zravo (tkivo), rekao mi dragan.

posle mesec dana prsti su bili kao novi, sa ocuvanom funcijom.

a da, jedan dan, negde na pola, hirurg njegov mu nije radio, nego je bila neka doktorka.

kaze meni mali, kako to kad mu radi dragan, jako boli, jako jako jakko (mora, jer zahvata sve do zdravog tkiva), a kad mu je radila ta zena, nije ga bolelo.

kazem, nemam pojma. pitam, ukapiram, nije to bas tako savesno bilo uradjeno, al nema veze, to je bio samo jedan dan.

kada je moj sin malo porastao, vec je bio desetogodisnjak, ostao je najbolji prijatelj sa "svojim" hirurgom. znaci, padne s bicikla, razbije bradu, ide sam kod njega. kaze, to su samo dva sava, mama, bio sam kod dragana.

hirurg se zove dragan zamaklar.

sada radi u tirsovoj.

spasao je jako mnogo dece koja su dosla sa uzasnim povredama.

nikada nije pristao da radi estetsku hirurgiju za dame i gospodu, sem za klince rekonstruktivnu.

i supruga mu je slicna.

jednom mi je bila ovde, onih mracnih devedesetih, drugarica iz irske. luda irkinja dijabeticarka, nema vise one injekcije svoje. ja zovem hirurgovu zenu i objasnim, kaze, dovedi je, necemo da ostavimo irkinju. i da mi punu kutiju danskih injekcija, izgledale su kao flomasteri.

devojcica koja je bila ko nas u gostima, hirugova cerka, danas je lekar, kardiolog. kazu da je sjajna.

to su toliko divni ljudi da ja nemam reci.


















scabies scabies 01:47 09.01.2009

Re: jedan izuzetan pozitivan primer

hirurg se zove dragan zamaklar.

Da istaknem pozitivan primer. A idelim tvoje misljenje-sjajan lekar i covek.
Strongman Strongman 02:22 09.01.2009

Re: jedan izuzetan pozitivan primer

ALAL VERA ZA DRAGANA

To je superheroj
Blade Runner Blade Runner 02:32 09.01.2009

Re: jedan izuzetan pozitivan primer

Svaka cast ljudima velikog srca.
Ovo je kao iz prica. I to onih lepih.
sybil sybil 03:28 09.01.2009

Re: jedan izuzetan pozitivan primer

Strongman
ALAL VERA ZA DRAGANATo je superheroj

radi se o tome da pojedinci superheroji nista ne resavaju osim sto deluju kao svetli primer kod 0.5-5% populacije. treba napraviti antikorupcijski sistem. u protivnom svi superheroji ce nam pobeci iz zemlje.
postoji teorija da postoje stadijumi moralnog razvoja pojedinca, a i drustva kao celine posto je drustvo skup pojedinaca.
prvi stadijum je prekonvencionalni. poimanje dobrog i loseg je stvar autoriteta, nagrade i kazne. sledeci stupanj je da li neko delo donosi korist ili ne. to je rezonovanje dece.
drugi stadijum je konvencionalni gde je poimanje dobrog i loseg stvar opste prihvacenih konvencija. dobro je ono sto je po zakonu i sto prihvata grupa.
i poslednji najvisi stadijum je krajnje apstraktan i njega dostize svega 0.5% populacije. moralni rezon je povezan sa univerzalnim: pravda, sloboda, svetost ljudskog zivota, tzv. superheroji.
ono sto je bitno ovde jeste da nije moguce preskociti stadijume moralnog razvoja, ali takodje nije nuzno da se dostigne najvisi stadijum. zato sto je vecina na decijem ili konvncionalnom stadijumu treba napraviti sistem u kome postoji svest da je korupcija stetna i stah da ce biti kaznjena.
a bogami i sistem gde ce moci da se zivi od rada pa korupcija nece biti potrebna.
petar_p petar_p 07:30 09.01.2009

uzece ljudi pravdu u svoje ruke

U situaciji kada drzava ne postoji i kada je vlast ustvari samo oligarhija zainteresovana za parazitiranje i punjenje dzepova, desice se da ljudi uzmu pravdu u svoje ruke. Tj. da pocnu da se na svoj nacin razracunavaju sa onima koji su im nesto skrivili, pocevsi od bahatih drzavnih sluzbenika, preko korumpiranih lekara ubica zakljucno sa obicnim svakodnevnim frustracijama.
I ma kako se to nekima ovde nece svideti, ja mislim da je to dobro da se desi. Po meni, i zakon ulice je bolji nego bezakonje. Primitivne zajednice imaju obicajno pravo, krvnu osvetu, i sta sve ne, a mi nemamo cak ni to! Znaci, kod nas je svaki ubica (u koje ubrajam i lekare, brojni su primeri) slobodan da radi sta hoce, potpuno nekaznjeno. Jasno je kuda to vodi, a ta tempirana bomba ce jednom i eksplodirati. I mozda je i dobro da se to desi!
petar_p petar_p 08:08 09.01.2009

Krugolina je pomerila neka

lekarska dupeta svojom inicijativom Majka Hrabrost.
(izvinite na izrazu u prethodnoj recenici, ali racunam da mi, ljudi ogrubeli od zivota u Srbiji, nismo toliko svileni da ne mozemo da podnesemo jednu obicnu, dobru rec)

Ono sto bi valjalo uraditi, verovatno kao nezavisnu akciju, to je napraviti sajt u kome bi se kacili primeri nesavesnog lecenja, vesti iz novima na tu temu, sa imenima i prezimenima. U prvoj aproksimaciji to bi bio sasvim dovoljan korak. Novinske vesti traju 1 dan, ovaj sajt bi tu bio kao trajni dokument.

Isto se moze uraditi i za ostale stvari, recimo slucajeve seksualnog zlostavljanja na fakultetima, sikaniranja i nefer odnosa profesora prema ucenicima i studentima itd... To je jedan legitiman i mislim sasvi efikasan nacin borbe.
tyson tyson 17:14 09.01.2009

Re: Krugolina je pomerila neka


A kako bi se zaštito od zloupotrebe, t.j. lažnih prijava?



Rejlem Rejlem 08:49 09.01.2009

...

Da, posrnuli smo potpuno, i posrnucu nece biti leka ako neko ne pocne da se bavi time.

Svaki narod moze da se dovede u red, samo ako svako radi svoj posao u drzavnoj upravi, ako se zakoni dosledno sprovode. To ce biti moguce tek kad oni koje biramo shvate da su izabrani da bi obavili neki posao u drzavi, a ne zbog upravnih odbora, lagodnog zivota, slikanja, privilegija.

Dakle, dokle god nema politicke volje da se zemlja dovede u red, sve najgore iz naseg naroda ce izbijati na povrsinu.

A kao primer posrnuca dacu nesto iz licnog iskustva. Pejstovano moje pismo Gradskom zavodu za gerontologiju.

Postovani,

Obavestavam Vas da je moja majka Ruzica Mladenovic, iz Beograda, ulica Albanske Spomenice 19, preminula u utorak 25. novembra 2008. u KBC Zvezdara.
Obracam Vam se jer je, koliko god da je majka bila u teskom i mozda i nepopravljivom zdravstvenom stanju, na njenom primeru potpuno zakazala humanost odredjenih zdravstvenih radnika. Kazem odredjenih, jer je bilo lekara koji su majci tokom teskih poslednjih godinu dana pruzili i kvalitetno lecenje, negu, kao i ono najelementarnije - ljubaznost.
U slucaju Gradskog zavoda za gerontologiju, ljubaznost nije izostala. Pre 2 godine, kada je majka pala u stanu i morala da lezi nepokretna vise od mesec dana, Zavod nam je izasao u susret i pruzio majci negu koja je bila neophodna, i na tome sam zahvalan. Medjutim, sredinom novembra 2008, prakticno nekoliko dana pre smrti, kada smo se zbog njenog teskog stanja sa uputom obratili Zavodu radi lekarske nege, majka je odbijena, pri cemu je razlog za odbijanje bio, prema majkinim recima (posto ja tome nisam prisustvovao, jer me niko nije pozvao), to sto kontrolise fizioloske potrebe, tj. ne koristi pelene za odrasle.
A HOBP, reaktivirana TBC, tumor u usnoj duplji, anemija, teska pokretljivost... je li to iko uopste uzeo u obzir od lekara iz komisije koja je utvrdjivala cinjenicno stanje? Majka je prisutnim lekarima pokazala celokupnu dokumentaciju, otpusne liste iz poslednjih godinu dana. I NISTA!?

Ja razumem da Zavod nema dovoljno zaposlenih, i da je preopterecen, ali da li je moguce da elementarnim uvidom u stanje moje majke nije utvrdjena potreba za kucnim lecenjem i negom!? Verovatno da je i Zavodu i Domu zdravlja Palilula bilo lakse da igraju ping-pong po pitanju nadleznosti sa mojom majkom, dok se ona prakticno gasila. (To sa DZ Palilula je posebna prica, o cemu cu se dopisom obratiti njima) Tih poslednjih dana se gusila jace nego ikad, oticala su joj stopala i sake, i jedva smo nekako nahvatali patronaznu sluzbu iz DZ Palilula da dodje i da joj aminofilin intravenozno u subotu 22. novembra. Pre toga smo u cetvrtak 20. novembra zvali privatno lekara internistu, koji je majci dao koktel aminofilina, verapamila i lasiksa. To sve joj je malo olaksalo disanje, ali je u ponedeljak, 24. novembra doslo do konacnog pogorsanja, majka celog dana nije ustala, pocela je i nepovezano da prica. Lekari Hitne pomoci su joj dali aminofilin i otisli, sami smo je odneli do ATD, tamo su nam odmah dali uput za hitan prijem na KBC Zvezdara, tamo je i primljena i odmah joj je pruzena terapija kroy infuziju i dat kiseonik, ali bilo je kasno - umrla je narednog jutra.

Ovaj e-mail mozete shvatiti i kao zvanican dopis, ali i kao pokusaj doprinosa da se zdravstvene usluge koje finansira drzava/grad, tj. svi mi, dovedu na mnogo bolji nivo. Prosto, ovo sto sam napisao je moralo biti receno, i za mene je ovo zavrsena prica, a sta cete vi raditi sa tim, u to ne ulazim.

Rastko Mladenovic
Vlasta92 Vlasta92 09:11 09.01.2009

Promene

se mogu desiti samo ako svako kome u buduće bude tražen novac bude učinio isto i prijavio lekara. Ali, ljudi čije je dete teško bolesno neće uvek moći racionalno da postupe i daće sve što imaju ako im neko obeća da će im to pomoći. Jasno ti je da te krade, ali ti spasava čedo...I to korupciju u zdravstvu čini najnemoralnijom.
Za deveti krug - Zle jaruge Danteovog pakla.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:32 09.01.2009

Re: Promene

baš tako vlasto...
vicious circle.

kad sam čula ovu vest, pokušala sam sebe da strpam u istu situaciju.
prva misao koja mi je protutnjila kroz glavu je:
da bih bila u stanju tog čoveka da zadavim,
a druga:
da li bi to zaista bila moja reakcija...
j.bre j.bre 11:02 09.01.2009

Re: Promene

Vlasta92
Ali, ljudi čije je dete teško bolesno neće uvek moći racionalno da postupe i daće sve što imaju ako im neko obeća da će im to pomoći.

Ma, sto je najstrasnije, dace bre i ono sto nemaju! Toliko porodica grca u dugovima upravo iz ovog razloga.

Uzimati novac, ma sta je pricam... IZNUDJIVATI novac siromasnim ljudima da bi im DETE operisali od TUMORA?! Za takve je i pakao malo.


Dok sam citala tekst, placem i mislim se Gde ce ti dusa, crni covece...

A onda se zapitam Ma koja dusha? Koji covek?!
grecha grecha 11:17 09.01.2009

najprljavije

da li bi to zaista bila moja reakcija...


u tome je sto oni biraju momenat kada da traze novac.
kada procene da je onaj od koga ce da traze najuznemireniji i najbespomocniji.
i zbog toga gomila slicnih i gorih slucajeva ostane nepoznata.

'96 godine je moja mama u danu dozivela seriju mozdanih udara.
u bolnici sv.sava u beogradu, dezurna doktorka mi je objasnila da mi je mama kriticno.
kada sam pitala, sta moze odmah da se uradi, sta ona predlaze kao odgovor sam dobila :
a imate li vi novca da izlecite vasu mamu ???

odgovorila sam joj - ja cu zaboraviti da ste me ovo pitali, zaboravite i vi.
ukoliko treba bilo sta od lekova ili opreme, ovoga momenta mi odgovorite, nabavicu, ne brinite da li imam ili nemam novca za to, vi imate o cemu da brinete.

promrmljala je nesto kao - niste me razumeli, u slucaju da zatreba neki strani lek ... hitno...

sledeceg jutra sam saznala od mamine sobne lekarke, da mama nije bila zivotno ugrozena, da je to bila serija mozdanih kriza, usled lose cirkulacije krvi, bez izliva na mozak.
kada sam i nju pitala da li je nesto potrebno od lekova, gotovo uvredjeno mi je odgovorila sta mi pada na pamet, oni su ustanova specijalizovana upravo za stanje u kome se moja majka tada nalazila i da imaju apsolutno sve sto je njoj potrebno. i tako je i ostalo do kraja maminog boravka. po izlasku je dobila nimalo agresivnu terapiju koju i dan danas koristi i nikada joj se nije ponovio problem.
ispricala sam i slucaj sa dezurnom lekarkom, da bih joj pojasnila zasto sam je to pitala i da bih joj stavila do znanja razlicite vrste pristupa dijagnozama i terapijama u okviru iste struke.
imam utsiak da je bila i besna i razocarana i postidjena u isto vreme, samo je rekla -
sta ces, ja jako kratko radim, jos se nisam navikla na sve... a kako cu ne znam.

pitam se kako bi sve izgledalo da je dezurna lekarka (daleko bilo) bila ordinirajuci lekar sledeceg dana?

izvinjavam se na opsirnosti, ali mislim da su pojedinacni primeri mnogo slikovitiji od nacelnih prica.

rastinjak rastinjak 10:39 09.01.2009

Ništa novo,traje to dugo

Stalno se spominju devedesete kao jedan od najvećih uzroka. Mislim da su koreni mnogo,mnogo dublji.

Jovan Cvijić u svom delu ''Balkansko poluostrvo i Južnoslovenske zemlje'' po psihičkim osobinama Južnih Slovena navodi:

Рајинске особине
Због робовања под Турцима у овоме типу се развила потиштена и нижа класа: раја.[16] Карактеристичне особине ове класе истина нису ни етничке ни сталне: њих постепено нестаје уколико поједине области централног типа улазе у састав хришћанских балканских држава; али оне су тако дубоко укорењене, да ће се одржати у току више нараштаја, док их потпуно нестане
Од многобројних рајинских особина централног типа највише падају у очи оне особине које потичу од моралне мимикрије.[17] Под тим разумемо утицај суровости и насиља господара на менталитет овога становништва или и последице подражавања овим господарима. Послушност и напор робова да се угоди жељама и укусу господара били су главни чиниоци овога преображаја.
Предосећајући шта се од њих очекује и шта је за њих било корисно да чине у свакој појединој прилици, чифчије или кметови су у себи стварали рајинску душу, тј. постали су потиштена и потчињена бића.
Раја се све више навикава на то да је нижа, ропска класа која има да се улагује и да се клања, да би се умилила господару. Ови људи постају притуљени, скривени, неповерљиви и подмукли; навикну се на претварање и на подлост, јер им то помаже да могу живети и да се сачувају од насиља.''

Nešto mi je sve ovo poznato, samo promeni reč Turci i gospodar sa odgovarajućim ( tipa lekar,profesor, direktor i sl)
eh, Jovane,Jovane. Nisi ni sanjao koliko će to generacija poneti na plećima.
grecha grecha 11:30 09.01.2009

i jos ...

Da li je moguce da smo toliko moralno posrnuli, (znam da je moral rastegljiva kategorija :) ali ipak neke granice treba (mora) da postoje.


ocigledno da je u pitanju moralni pad.
posrnuce jos i ima neke sanse za uspravljanje, ali ovde mi se cini da je na dnu, bar u 'momentu' u kome zivimo.



Inner Party Inner Party 12:15 09.01.2009

Rad

je tražio 500 evra mita


marija_cvetic marija_cvetic 13:59 09.01.2009

Vera :(

Ne znam sta se to u meni slomilo, sad mi se ne da molitva ni ispovest
svaki dan je k'o test, novi mec, al kao da vise nisam vest
da srokam novi text za protest na sav taj prljav ves, dajem ti rec
i dalje se gadim pizdarija al ne znam sta je greh
a smeh nije zdrav smeh, a ne pamtim ni kad sam zadnji put plakao
urodjeni peh da placam ceh pa kontam isto raj i pakao,
ovde za lovom vecno loviste, dusa se gnusa trazi skroviste da je ne poniste
... ciljam pesnicom u ogledalo da sjebem cudoviste...
vise ne znam u sta verujem.. kad smo kod toga,
U ovoj kuci na promaji ljudi daleki k'o da svako ima svog Boga
ona iskra u dnu oka koja kazuje sta smeras,
kad izbije na povrsinu - to se zove gola vera...
neko ima rogatog za partnera, necija je vera karijera,
neko se moli a neko klanja, neko se prosto sklanja od sranja
neko cini sve po volji bozijoj al je i dalje sirotinja
neko zna celu Bibliju napamet al je i dalje zivotinja
neki siluju veru zbog same vere - tako im pase
ne plase se da kusaju Boga ko sto Bog kusa slabosti nase
kao da tapse po ramenu laktase, lopove, pederase - nije fer
"ima neka tajna veza".. ta tacka kad postajes zver.

Vera... cale i keva veruju sinu,
sin veruje u silinu ideala pa se skoluje,
skola veruje u mito i skolarinu/
ludi veruju u rat pa ginu, nacija veruje u svoje heroje
a vlada u senci i senka u vladi veruju u papirna govna koje broje
gradjani veruju policiji, policija veruje da sve zna
nisu zastitili ni njega pa verujem da nismo sigurni ti i ja
ljudi veruju crkvi, popovi se bogate rado kradom
ako je covek coveku vuk to je zato sto takvi paze na stado
A svi veruju da je ispravno, svi veruju da je sjajno
svi veruju da je bas njihova vera vera u ono pravo i glavno
i vise ne znam sta je zdravo, niti razumem tudj krik
ako sam sreo Djavola, nisam ga poznao - imao je ljudski lik..
to nije trik vec prava priroda, uhoda hoda medju ljudima
tu se odomacio pa nije cudo sto se vise ne cudim cudima.
Milost bludnima, hrana gladnima, poneka topla rec za jadnoga
nije tesko biti fin al je gadna navika sto fali ta karika
prepoznaj svoj bol u grudima i u drugima, ma nek se jebe sudbina
moj zivot je samo moja plovidba, a evo stize i nagodba:
i kada cinim ruzne stvari, i kad odlepim pa preterujem
oprosti mi to, moj Boze, jer makar verujem da verujem.

U ovom trenutku,nije bitno ko je textopisac,obratitie paznju na text i tacnost tih reci... Jaksin text je dokaz da je rec moral ovde i sada totalno promenila znacenje... Tesim se time,da ce se ljudi voditi mislju "Ja kao pojedinac,poqsacu da promenim koliko mogu,i radicu onako kako je ispravno,a ne onako kako rade svi"... Kada sedim sa starijim ljudima i slusam ih nije mi jasno,ponasaju se kao sebicna deca "Da meni bude dobro",ili jos bolje "Pa svi to rade" vodjeni tom mislju poqsavaju da svoje greske ucine manjim,jer SVI TO RADE...
Razocarana sam,jer shvatam da cu odrasti u takvom svetu,ali se i pored svega toga nadam da nikada necu pasti pod takve uticaje...
Hansel Hansel 16:14 09.01.2009

Kasta (i kaste)

Jakša Šćekić
Drug Clan,
ima samo mala razlika, tamo lekaru ne guras plavi koverat
Naravno, jer je tamo ono što se ovde daje u plavom kovertu - legalizovano. Hoću da kažem - enormno visoke cene zdravstvenih usluga.
U tome je problem - lekari, pa i medicinsko osoblje očekuju visoke plate. Oni kvalitetni i savesni - s pravom. A zna se da u Srbiji takve nisu. Užasno je što se onda kola slamaju na najnemoćnijima u najgorem mogućem, trenutku i užasno je što medicinari (lekari verovatno ponajviše) to tada besramno koriste. Ali, tačno je i da će mnogi ljudi spiskati ogromne pare npr. u kafani (neće žaliti novca za muziku), da će, za neku popravku u kući bez pogovora skupo platiti bahate majstore (često problematične stručnosti) čiji je radni sat višestruko skuplji od lekarskog (kada se uzme u obzir zvanična plata), na primer, ali će misliti da lekar nema prava da za svoj rad bude adekvatno nagrađen. Hoću da kažem da mi živimo već predugo u jednoj teškoj hipokriziji s potpuno izvrnutim sistemom vrednosti. Posle ovih redova verovatno mi nećete verovati ako bih rekao da mislim da su, u suštini, svi ljudi u principu jednaki i da svako treba da radi ono u čemu će dati svoj maksimum, ili makar ono za šta je sposoban, pa da u tom smislu možda ni neke velike razlike u standardu ne bi trebalo da postoje, pa bi svi rade imali najmanje zadovoljavajuću egzistenciju. To je možda čak nekakva komunistička ideja (utopijska svakako) i možda ja privatno mogu da mislim da bi takav svet bio verovatno lep i pravedan, ali ljudi za njega nisu spremni i država mora da bude uređena u skladu s realnošću, koja podrazumeva i socijalnu - a to znači: podignite lekarima plate u skladu sa stepenom njihove stručnosti i kvalitetom njihovog rada, ali i beskompromisno podignite kazne za bilo kakav pokušaj zloupotrebe položaja i bilo kakvu diskriminaciju pacijenata. Naš najveći problem, vidljiv svuda, što smo i tamo i ovamo, što nismo ni tamo ni ovamo, u stvari - mi nemamo državu, tj. imamo imitaciju države.

I, ne smem da propustim da iskažem divljenje za dr Dragana Zamaklara! I za oca dečaka koji je smogao snage i hrabrosti da učini pravu stvar! Pa i za policiju! Moram da priznam da nemam mnogo poverenja u njih, ali...

P.S. Jakša, molim Vas, ako možete da stignete, da svratite na onaj blog gde ste pomenuli prepravku pančevačke toplane, tamo sam Vas zamolio za odgovor na jedno pitanje, izvinite što Vas na to podsećam ovde. Pozdrav i hvala
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:49 09.01.2009

Vesti

Ako bude ovako kako u vestima prenose, i kako ministar obećava - možda od ove zemlje još i bude nešto.

Posledice po osumnjičenog lekara

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=01&dd=09&nav_category=16&nav_id=338523
scabies scabies 18:17 09.01.2009

Re: Vesti

"Ukoliko ostane bez dozvole za rad, Eugen Slavik biće prvi lekar kome je zabranjeno bavljenje medicinom zbog primanja mita."
Mozda bude prvi, a mozda i poslednji...
Mislim, mozemo mi njega i da spalimo na sred Terazija, ali to nije resenje. Nema ova zemlja mnogo onih koji mogu da otvaraju glavu, pa ako se jednom ovakvom strucnjaq to zabrani dozivotno (koliko znam ne sumnja se u njegovu strucnost) pitanje je cija je i kolika korist... Ali to i nije bitno, covek ima 62godine sto znaci jako malo do penzije, a slazem se da bi to vreme mozda mogao i da provede u zatvoru...
Drzava bi poslala bolju poruq kad bi nas izvestavala kako napreduje oporavak nesrecnog deteta i kada bi nam svima dokazala da oni koji prijave korumpirane lekare ne snose nikakve posledice, nego naprotiv-budu pohvaljeni i zasticeni. Tako bi se jos MNOGI odlucili na isti korak. Ovako, svi ce da se primire neko vreme (kao i uvek kad padne neka krupna zverka), a onda-sve po starom...
mixailo92 mixailo92 19:08 09.01.2009

Re: Vesti

"Trajno oduzimanje licence predviđeno je za one slučajeve u kojima je postupanje lekara direktno ugrozilo nečiji život", rekao je ministar zdravlja Tomica Milosavljević.


Pa gde će gore ugrožavanje života od odbijanje da se detetu operiše tumor na mozgu?!

Samo da ne bude opet, tresla se gora...
nekad-bio-kuki nekad-bio-kuki 18:27 09.01.2009

pusto tursko

jedna malo poduza prica ali cini mi se relevantna:

austrija usla u bosnu nakon turskog vakta. na svakom koraku zatekla baksis (mito i korupciju). kao uredna i pravna zemlja odmah pocela da primenjuje svoje zakone nebi li to zlo iskorenila. prodjose godine, a "stanje na terenu" isto. ljudi i navike se nisu mogli promeniti i svi su bili nezadovoljni - drzava jer se ne postuju zakoni, sluzbenici jer im stalno neko duva za vrat a pare svrbe, a o razlozima za nezadovoljstva naroda ne treba ni trositi reci.

kako su u medjuvremenu pohvatali koliko ko, od prilike, drpa, donesose novi propis koji je tacno specificirao tarife za baksis - koliko nacelniku, koliko sudiji, koliko panduru, itd. svi zadovoljni - narod jer se sada znalo kolio treba da se plati, sluzbenici jer su dobijali preko leba pogace a da to nije vezano sa osvrtanjem preko ramena i drzava jer se postuju zakoni.

prodje jos nekoliko godinica i k&k ukinu taj propis i vrati na snagu stari zakon o zabrani davanja mita. ali u isto vreme poveca sluzbenicima plate za onoliko koliko su dobijali po tarifama. i opet svi zadovoljni - narod sto ne mora vise da daje baksis, sluzbenici jer finansijski nisu stetili i drzava jer se njeni zakoni postuju.

zakljucak izvlacite sami. samo pazljivo.

mixailo92 mixailo92 19:12 09.01.2009

Re: pusto tursko

Problem je što ovi današnji ne bi bili zadovoljni samo iznosom koji bi dobili po toj tarifi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana