Gost autor

Lepota, čemu?

Unfuckable RSS / 17.01.2009. u 16:05

   Lov na bisere u Potpalublju se nastavlja. 
Ovog blogera znamo jako dugo. 
Moje skromno mišljenje da mu je odavno došlo vreme da pakuje kofere i sprema selidbu u neku udobniju kabinu potvrđuje i ovaj tekst, a da li je to zaista tako - procenite.
Imam izuzetnu čast I zadovoljstvo da Vam predstavim jednog od mojih omiljenih komentatora, ali i kritičara – Vladimira Petrovića

 «Propovednik treba da bude lep. Kad čovek gleda u njegovo lice, bolje oseća pobožnost propovedi. Ako je ružan, izgleda vam kao da greši». Japanska književnica Sei Šonagon (Sei Shônagon, 966-1017)
 «Lep si, a lepi treba da dobiju sve što požele» (Japanska izreka)

   Šta je to lepota?
 Kroz istoriju, od antičkih vremena do danas, nailazimo na mnogo teorija i definicija lepote; fenomenom lepog bavili su se filozofi, pesnici, pisci, slikari, arhitekte, antropolozi, sociolozi i mnogi drugi, uglavnom dokoni ljudi. 
 Italijanski pisac i teoretičar književnosti i estetike, Umberto Eko, u svojoj knjizi “Istorija lepote”, od prilike kaže ovo: “Svakodnevno koristimo reči - uzvišeno, prijatno, divno, lepo, veličanstveno. Ovim pridevima izražavamo ono što nam se dopada, što se razlikuje od lošeg. To je dobro, jer u nama izaziva prijatan osećaj. U nama se probudi osećaj prijatnosti kada gledamo neki lep predmet (umetničko djelo, lepu osobu, cveće), kada uradimo nešto plemenito, doživimo ljubav, jedemo finu poslasticu. Sve što na prijatan način deluje na nas moglo bi se nazvati lepota”.
  Medjutim, moja namera ovde nije da govorim uopšteno o lepoti. Ja želim da govorim o jednoj vrsti konkretne lepote – o ljudskoj lepoti! O lepoti žene i muškarca. Lepoti nas samih.
 Da li ste vi lepi? 
 Drugo pitanje: Da li vam je i koliko stalo do lepote drugih?
 Nedavno sam video, na ovom blogu, jednu fotografiju američkog plivača Majkla Felpsa (Michael Phelps). Valjda je snimljena nakon poslednjih Olimpijskih igara, na kojima je taj tip briljirao u mnogim plivačkim disciplinama i odneo najviše zlatnih medalja. Ceo svet, koji se iole razume u plivanje i u medalje, zna danas za Felpsa.
 Elem, fotografija prikazuje lepo gradjenog Felpsa, na čijem vratu su okačene brojne zlatne medalje, što verovatno njegovo srce čini ponosnim da čovek ponosniji ne može biti. Ljubi ga majka njegova.Ta fotografija je obišla svet

        f_MichaelPhelm_1cace22.jpg

 

  A kako svet na nju reaguje? Ne znam, ali sam video reagovanje jedne naše koleginice blogerke, osobe koja važi za damu sa istančanim ukusom kada je u pitanju odbir lepih fotografija iz svih područja; u stanju je da u svako vreme i za svaku priliku brzo izbunari neku prelepu sliku i da nas zadivi. 
  A ispod pomenute Felpsove fotografije ona je stavila kratak komentar: “Džaba mu medalje, mnogo je ružnjikav”. 
  Naravno da je Felps ruznjikav, prokomentarisao sam ja, a u zanosu koji je u meni izazvala trunčica patriotizma, dodao sam: “Naročito je ružnjikav u poredjenju sa našim plivačkim asom Miloradom Čavićem”.
 Da li je Felps ružan muškarac? Da li je Čavić lep muškarac? Ima li uopšte smisla postavljati takva pitanja? Ima i nema.  
 Svestan sam, naravno, da postoje mnoga pitanja koja se postavljaju sama od sebe, u stilu: Da li i koliko uopšte muškarac treba da bude lep? Zar lepota ne treba da bude odlika - samo žena? Da li su lepi muškarci i žene srećni zbog same činjenice što su lepi? Itd.  
 Naravno, kod muškaraca koji nisu lepi, ljudi traže reči utehe u smislu “Nije lep ali je simpatičan”; naime, veruje se da pameću i razboritošću može da nadoknadi nedostatak lepote… Ali to često biva slaba uteha. Važno je i za muškarce da budu lepi, mada u manjoj meri nego žene.
 Evo kako je o muškoj i ženskoj lepoti pisala Isidora Sekulić:
 «Lepota muškarca je lepota koja ima svoj minimum i svoj maksimum. Ispod minimuma, muškarac je indiferentan, pa još indiferentniji, pa ružan. Iznad maksimuma, muškarac je sladunjav, žensko, lutak. U strogim granicama mere, muškarčeva lepota ima i strog zadatak, zadatak u smislu zdravlja i lepote tipa, pre svega, dakle zadatak da posluži. Muška lepota nije luksuz, nije zanos; čak sama za sebe nije ni insipiracija. Puna soba lepih muškaraca ne bi ushićivala; naprotiv, prizor taj bio bi otužan. Muškarac sa potpuno pravilnim rukama, nogama, strukom – dosadan je. Lep muškarac, ako sem lepote nije reprezent i nečeg drugog, nije predmet za umetničku obradu, izuzev ako je dete, dečak, prvo mladićstvo (Poznat antički «Dečko» što vadi trn iz noge; Marsias, Mikelandjelov David; mladi prinčevi i plemići iz slikarskih škola XVIII veka, itd). Odrastao muškarac je predmet umetničke obrade u prvom redu kao nosilac neke unutrašnje odlike. A da bi potpuno i dostojanstveno izrazio neku unutrašnju markantnu crtu, recimo duboku mudrost, učenost, hrabrost, svetost, on čak ne sme biti mnogo preko minimuma lep. 
  Kako, prema tome, stoji s pojavom ženske lepote? Ima li minimuma? Svakako, ali je on neobično teško odredljiv. Najsitniji detalj ženske spoljašnosti i često sasvim nejasno zašto, može još delovati kao lepota. Maksimum je još zagonetniji. Privlačnost i zanos od ženine lepote idu na najčudnovatijim indikacijama. Sem toga, nikako ne osećamo granice sitosti; svaki dodatak izvesnom stepenu još je dobro došao, bez obzira da li je u skladu sa drugim kvalitetima ličnosti. Čuje se često sud da je neki muškarac suviše lep; za lepu ženu neće to reći nikada niko, ni žene, a kamoli ljudi».
 Znači, kod muškarca je potrebna umerena lepota, a žene uvek mogu biti još lepše i lepše, nema gornjeg limita. Neka im ne zavidimo na tome.
 Da dodam, na kraju, da su se mišljenja o lepoti (kao i o ružnoći, uostalom) menjala kroz vekove i od kulture do kulture, mada su neke stvari uvek ostajale iste. S tim u vezi, ima mišljenja danas da živimo u vremenu u kome se u priličnoj meri precenjuje pojam lepote, a još više pojam - ljubavi. Mnogi čak poistovećuju ta dva pojma, jer veruju da tamo gde ima ljubavi automatski ima i lepote, kao i da u lepoti ima ljubavi. A tamo gde nema ni lepote ni ljubavi mnogi vide - pustinju. Stoga se, ako ljubav ostavimo po strani, postavlja pitanje iz naslova: Lepota, čemu? 

   f_raskaskola2m_5ea7778.jpg

 

 Evo nekoliko trivijalnosti: 
 1. Jedan naš nadobudni teniser, sa svetskom reputacijom, ima više tetovaža na telu. Jedna od njih je i poznata izreka F. M. Dostojevskog: «Lepota će spasti svet». Nije čudan takav izbor, mnogi znaju za tu lepu izreku. Ono što je malo čudno jeste da ona nije ispisana na teniserovoj ruci – na srpskom, niti na ruskom (originalu), već na – japanskom jeziku. Valjda zbog dekorativnosti japanskih znakova...
 2. Ruski pesnik Sergej Jesenjin važio je za čoveka koji ima mnogo veza sa ženama. Više puta se ženio, jer se brzo zaljubljivao i odljubljivao. Naravno, kao i mnogi drugi muškarci, stupao je on u vezu i sa ženama koje nije voleo. Tako je jednog dana sreo poznatu američku igračicu Isadoru Dankan (Isadora Duncan). Da li je radila hemija ili nije - ne znam, tek Serjoža je u toku noći doneo odluku da oženi Amerikanku, i ona je prihvatila, bez obzira što ona nije govorila ruski niti je on govorio engleski ili bilo koji drugi strani jezik. Pitanje kako su se medjusobno sporazumevali više nije bitno. A ona je bila i starija od njega punih 17 godina. Taj njihov brak, prilično buran, trajao je nekoliko godina. Ovo sam pomenuo zato što se sledeća izreka o značaju lepote kod žene pripisuje Isadori Dankan: «Lepa žena nikada ne sumnja u svoju inteligenciju; inteligentna žena uvek sumnja u svoju lepotu».
 3. Oskar Vajld (Oscar Wilde), koji je bio veliki esteta i još mnogo šta, kaže: «Bolje je biti lep nego dobar, ali je bolje biti dobar nego biti ružan». 
 4. Francuski pevač i glumac Serž Genzbur (Serge Gainsbourg), koji je bio ružnjikav ali su ga žene volele, rekao je: «Ružnoća je vrednija od lepote, jer je neprolazna». 
 5. Amerikanci, takvi kakvi jesu, imaju izreku koja glasi: «Ne postoje ružni već samo siromašni muškarci». 

 Šta vi mislite o lepoti ljudskoj, kako fizičkoj, tako i duhovnoj?

 

 

 



Komentari (581)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

49 41 49 41 22:54 17.01.2009

Re: Lepo?

ssvetlana92
Lepota sa ljubavlju nema nikakve veze.

Nisam rekla da ljubav sa lepotom nema veze, nego obrnuto. Ne voli se sve što je lepo..ali ljubav može itekako da ulepša stvar


Ljubav je lepa, samo kad je slepa.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:58 17.01.2009

Re: Lepo?

49 41
ssvetlana92
Lepota sa ljubavlju nema nikakve veze.

Nisam rekla da ljubav sa lepotom nema veze, nego obrnuto. Ne voli se sve što je lepo..ali ljubav može itekako da ulepša stvar


Ljubav je lepa, samo kad je slepa.

Jeste lepa, ali je ipak slepa...
sybil sybil 02:00 18.01.2009

Re: Lepo?

NNN
Šta vi mislite o lepoti ljudskoj, kako fizičkoj, tako i duhovnoj?Uh! Kakvo pitanje... Lepota uopšte, kao estetska kategorija, ostala mi je nekako nesaznatljiva i pored 6 (šest!) semestara estetike. A opet vidljiva.. u svemu. Kod ljudi mi se ipak nekako čini najlakše.. Nema fizičke lepote bez duhovne, a kada je duhovna lepota tu, veoma lako zanemarujemo fizičke manjkavosti. Naročito kod muškaraca. BFN

davno je receno da se muskarci zaljubljuju gledajuci, zene slusajuci. i to je tako. odgovorno tvrdim da zenska afekcija nema veze sa lepotom, lepota je samo koristan dodatak.
trener92 trener92 17:21 17.01.2009

O lepoti...

I - naravno i štreberi će spasti svet :))

gordanac


"Lepota je nešto životinjsko, ukoliko nije udruženo sa umom"

"Lepota je otvoreno, preporučeno pismo koje unapred pridobija srca"

"Lepota je obećanje sreće"

Lepota



Lepota



Lepota

Lepota
topcat topcat 17:32 17.01.2009

Hm...

a sto je ljepota?

Je li to kad je netko skladno gradjen, ima plave oci ili posjeduje baroknu figuru?
Sto je lijepo?
Sto je cijem oku ugodno?

Ne vjerujem u fizicku ljepotu kao zasebnu kategoriju.
Covjek moze biti "lijep kao slika", al ako je prazan...moze se..."slikati".

maya.sangoma maya.sangoma 20:51 17.01.2009

Re: Hm...

Top potpisujem sve sto si ovde rekla !!!
lanerosi lanerosi 21:25 18.01.2009

Akademija nuka!

Ne vjerujem u fizicku ljepotu kao zasebnu kategoriju.
Covjek moze biti "lijep kao slika", al ako je prazan...moze se..."slikati".

Top,ti si se opredelila bas za akademike!Da znas da je onaj Hajdin super dasa!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:34 17.01.2009

Љубав, чему?

Lepota, čemu?
S tim u vezi, ima mišljenja danas da živimo u vremenu u kome se u priličnoj meri precenjuje pojam lepote, a još više pojam - ljubavi. Mnogi čak poistovećuju ta dva pojma, jer veruju da tamo gde ima ljubavi automatski ima i lepote, kao i da u lepoti ima ljubavi. A tamo gde nema ni lepote ni ljubavi mnogi vide - pustinju.

„Ако језике човечије и анђеоске говорим а љубави немам, онда сам као звоно које звони, или прапорац који звечи. И ако имам пророштво и знам све тајне и сва знања, и ако имам сву веру да и горе премештам, а љубави немам, ништа сам. И ако раздам све имање своје, и ако предам тело своје да се сажеже, а љубави немам, ништа ми не помаже.“

Посланица Коринћанима, 13:1-3

trener92 trener92 17:37 17.01.2009

Re: Љубав, чему?

Predrag Brajovic
Lepota, čemu?
S tim u vezi, ima mišljenja danas da živimo u vremenu u kome se u priličnoj meri precenjuje pojam lepote, a još više pojam - ljubavi. Mnogi čak poistovećuju ta dva pojma, jer veruju da tamo gde ima ljubavi automatski ima i lepote, kao i da u lepoti ima ljubavi. A tamo gde nema ni lepote ni ljubavi mnogi vide - pustinju.

„Ако језике човечије и анђеоске говорим а љубави немам, онда сам као звоно које звони, или прапорац који звечи. И ако имам пророштво и знам све тајне и сва знања, и ако имам сву веру да и горе премештам, а љубави немам, ништа сам. И ако раздам све имање своје, и ако предам тело своје да се сажеже, а љубави немам, ништа ми не помаже.“

Посланица Коринћанима, 13:1-3


NNN NNN 20:42 17.01.2009

MMMMmmmmmmoooonikaaa

Pobiberio bih je i ušmrknuo
scabies scabies 17:43 17.01.2009

Lepota i ono drugo

Moj dobar prijatelj je...kako bih rekla...pomalo spornog fizickog izgleda. Od onih ljudi za koje kad pitaju da li ih neko zna kazu "znas onaj ruzni.." Secam se da sam ga i ja takvog upoznala. Posle svih ovih godina njegovo lice mi je jedno od prijatnijih koje gledam. Dobrocudno i toplo (mada sada kazu da izgleda opasno, ali to je prica o statusnim simbolima). I sada kad ga nekome pomenem i kad me pita "je l' to onaj ruzni?", kazem "verovatno je taj, ali ne znam, meni nije ruzan"...
Drugo, skoro sam prvi put (posle mnoogo vremena) rekla za nekoga da je ruzan. Za jednu zenu. Providno, prozirno, obicno lice, sa jako sitnim ocima i neverovatno neprijatnim pogledom. To sam rekla u uskom krugu prijatelja jer sam znala kako bi moglo da se tumaci. Tako je i "uzak krug" protumacio: "subjektivna si!" Sad cekam da je vide, pa da vidim da li sam bila toliko subjektivna...
Toliko da pokazem da nisam mnogo kompetentna da pricam na temu.
topcat topcat 17:49 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

scabies

Drugo, skoro sam prvi put (posle mnoogo vremena) rekla za nekoga da je ruzan. .

Ima ruznih ljudi, bas fizicki ruznih.
Imam jednu poznanicu koja je i simpaticna i duhovita i inteligentna, ali brate ruzniju zenu nikada nisam vidjela! Toliko da ti je ponekad neugodno u nju gledati jer je pocnes proucavati...(pa se sve izmotavas da njoj ne bi bilo neugodno) Mislim...strava!
Unfuckable Unfuckable 17:53 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

fizička lepota se svodi na proporcionalnost i jednakost crta lica ili delova tela, svejedno, ali svako od nas ima neka svoja dodatna merila koja - manje ili više - odudaraju od nametnutih etalona "univerzalne lepote"
Nikad se nisam ložio na to, pošto mi deluje nekako "previše uredno"
nsarski nsarski 17:56 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

Unfuckable
fizička lepota se svodi na proporcionalnost i jednakost crta lica ili delova tela, svejedno, ali svako od nas ima neka svoja dodatna merila koja - manje ili više - odudaraju od nametnutih etalona "univerzalne lepote"
Nikad se nisam ložio na to, pošto mi deluje nekako "previše uredno"



topcat topcat 17:56 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

Unfuckable
"previše uredno"

dosadno?
scabies scabies 18:03 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

fizička lepota se svodi na proporcionalnost i jednakost crta lica ili delova tela, svejedno

Takvu lepotu mozemo da procenjujemo samo na fotografiji. U zivotu ne moze da se oduzme utisak (stav, gest, pogled, raspolozenje)...
I kad smo kod tenisera-jeste simpatican momak Taj sto ga pominjete, ali meni smeta njegova neprikrivena nadobudnost (moj utisak). Moj favorit je "ne bas lep" Federer. Smiren, odaje utisak mentalne snage, gospodskog drzanja... O tom utisq pricam.
Mada kad se prica o telu-tu vec imam jasne kriterijume. Telo ne moze da bude lepo ako nije lepo
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:04 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

Topcat
Ne vjerujem u fizicku ljepotu kao zasebnu kategoriju.
Covjek moze biti "lijep kao slika", al ako je prazan...moze se..."slikati".

Topcat
...Ima ruznih ljudi, bas fizicki ruznih.
Imam jednu poznanicu koja je i simpaticna i duhovita i inteligentna, ali brate ruzniju zenu nikada nisam vidjela! Toliko da ti je ponekad neugodno u nju gledati jer je pocnes proucavati...(pa se sve izmotavas da njoj ne bi bilo neugodno) Mislim...strava!


Hm.

Meni se čini da su vam ove dve izjave kontradiktorne.

Prvo ne verujete da ima osoba koje su fizičke lepe,
a onda navodite primer žene koja je nepodnošljivo ružna.
Pa ako ima mnogo ružnih, onda ima i mnogo lepih (u fizičkom smislu).

Dakle, ima lepih, ima i ružnih. Naravno, i mnogo onih u sredini... (Što na žalost nije zlatna sredina, bolje da su u gornjem domu, he, he, he...).
topcat topcat 18:12 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

Ocekivala sam ovakav komentar.
(edit: tocnije, da netko nece procitati moj komentar!)

Ja nisam rekla da ne vjerujem da postoje fizicki lijepe osobe, nego da ne vjerujem u fizicku ljepotu kao zasebnu kategoriju. Ne vjerujem da je ona dovoljna da bi nekoga proglasili lijepim.

p.s. ona spomenuta zena je ali IZRAZITO ruzna. Nesto takvo vjerojatno niste vidjeli...bas - krajnost!!!!
saphiria saphiria 18:20 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

Unfuckable
fizička lepota se svodi na proporcionalnost i jednakost crta lica ili delova tela, svejedno, ali svako od nas ima neka svoja dodatna merila koja - manje ili više - odudaraju od nametnutih etalona "univerzalne lepote"
Nikad se nisam ložio na to, pošto mi deluje nekako "previše uredno"


Slažem se s tobom... fizicka lepota se svodi na proporcionalnost i jedankost delova tela i vremenom se smanjuje. Meni je oduvek bila draža intelektualna i duhovna lepota, koja se vremenom povećava.

vishnja92 vishnja92 18:20 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

Telo ne moze da bude lepo ako nije lepo

e tek ovde se ne slazem...... :)
kako bre ne moze??????????
scabies scabies 18:26 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

e tek ovde se ne slazem...... :)
kako bre ne moze??????????

Pa stavila sam onog zutog-znaci da se salim. Ali u svakoj sali ima malo sale...
U svakom slucaju-iznosim svoje misljenje.
Moze li nekome biti lepo telo muskarca sa uskim ramenima, velikim stomakom, dlakavim ledjima, (ginekomastijom)...? Meni ne moze.
Ali sad sam se setila... Ti i ja se nismo slozile ni onda kod Spiridona (cini mi se) za sliq onog tipa. Znaci-uqsi su razliciti. Ali mozemo o njima raspravljati
topcat topcat 18:31 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

saphiria

Slažem se s tobom... fizicka lepota se svodi na proporcionalnost i jedankost delova tela i vremenom se smanjuje. Meni je oduvek bila draža intelektualna i duhovna lepota, koja se vremenom povećava

Zasto imam dojam da se casto polazi od opisa partnera koji mozda nije savrenih proporcija, al brate sto je pametan i duhovit... Kad si zaljubljen vidis drugacije (zlobnici ce reci da ne vidis?), kad volis - opet drugacije. Tko uopce nakon nekoliko godina zajedno "kriticki" gleda nekakve "proporcije" ruku i nogu?
I ako se ne radi o partneru, naviknes se na covjeka - tj. na njegov izgled...prihvatis takvog kakav je (cak i ako ti je nekad smetalo, do sada je vec simpaticno) i...idemo dalje. Mozda nesto krivo razumijem.



vishnja92 vishnja92 18:36 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

Ti i ja se nismo slozile ni onda kod Spiridona (cini mi se) za sliq onog tipa.

to nisam bila ja:)
cim krene ono kod Spire, begam :)))
scabies scabies 18:42 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

to nisam bila ja
Jesi, zaboravila si... Sad ja proverila. Na 'Gudri me do roze'. Rekla:
jednatanjo, uzmi ga slobodno, nije moj tip. smesan je


vishnja92 vishnja92 18:46 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

aiiiiii, jeste :))))
sad znam - dobila sam ga za nagradu, majkomojamila :)

smejurija
scabies scabies 18:49 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

Ja objasnila ono za telo. Sad ako bi ti da objasnis sto se ne slazes...
vishnja92 vishnja92 18:58 17.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

Srđan Mitrović
lepota je u oku posmatrača.

a sa telom to moze biti jos...subjektivnije, cini mi se.
(osim sto je vec uslovljeno svim onim tamo gore navedenim, kroz vreme i kulture)
Spiridon Spiridon 01:21 18.01.2009

Re: Lepota i ono drugo

cim krene ono kod Spire, begam :)))


molim te dopusti da mi usnica zadrhti
marta l marta l 17:45 17.01.2009

pitam se

pitam
dve spisateljice kod nas vitlaju prasinu gde god se (po)jave. jedna lepa, jedna ruzna, obe samouverene, jake....
da li bi bile to isto da su prosecno lepe/ruzne?
49 41 49 41 17:52 17.01.2009

Getting Old is Hell

topcat topcat 17:55 17.01.2009

Re: Getting Old is Hell


tako smo se postarali i poruznili da ne zasluzujemo ni da vidimo video

vladimir petrovic vladimir petrovic 20:18 17.01.2009

Re: Getting Old is Hell

Nažalost, jeste.

Margos je pisala na tu temu (Na kraju puta).

But, everybody gets old!
loader loader 17:58 17.01.2009

Lepo, volim te, lepo

("Lepo" kao imenica, ne način)

Lepota je presudno značajna, u skoro svemu. Lepota je zapravo "fatalna" kombinacija nekih elemenata - a kojih elemenata, zavisi za koga, i zavisi u koju svrhu. Individualno shvatanje estetike i individualan talenat da se uoči estetika beskrajno je različit. Nekome je na "objektu posmatranja" presudna fizička lepota, nekome kombinacija fizičke i funkcionalne, nekome fizička samo u jednom periodu, a kasnije ova druga, dok kod nekoga nemogućnost da dosegne drugu osobu koja je prosečnim merilima lepa stvara odbrambeni mehanizam u obliku efikasnog samouveravanja da je jedino važna tzv. duhovna lepota... itd.

Ako je priroda kontakta sa drugom osobom takva da postoji potreba zbližavanja radi prisnije emotivne i fizičke veze, onda je to lepota zasnovana na izgledu lica, građi i držanju tela, kao i na prihvatljivim "softverskim" sposobnostima, ali su te sposobnosti tek u drugom planu. Kolika je razlika između ta dva plana, opet zavisi od individue. U onoj ukusno prikrivenoj pozadini je, naravno, erotska igra, koja takođe ima svoju estetiku. A i ta estetika se zavisno od osobe kreće od najjednostavnije, do filigrantski razuđene. Ukoliko je, pak, namena međusobnog kontakta ne sparivanje, već razmena neke od kreativno-zabavljačko-duhovnih sposobnosti, onda je naravno fizička lepota u drugom planu, a ističe se estetika ponašanja, možda način humora, osećajnost, vrsta i količina obrazovanja... - sve u zavisnosti od profila ličnosti osobe koja "meri". Čak i u tom slučaju je poželjnije da osoba sa suprotne strane ne bude baš ružna, odnosno da bude što lepša, jer podasocijacije i nesvesni mehanizmi skoro uvek pre traže lepo, nego ružno.


(eto, kakav spoj : pegava devojka i žabac lepotan, trostruki prvak baruštine u skoku u dalj )

Dalje, fizička lepota je za nekoga kompleksan pojam, koji se ne primenjuje isto u svim situacijama, a za nekoga je jedna vrsta fizičke lepote validna u svim situacijama. Neko i van uobičajenih normi shvatanja lepote, tj. u sasvim prosečnim fizionomijama, može da nabasa na kombinaciju crta za koju nije ni sanjao da će mu se dopasti, pa i da bude "bespovratno osvojen"...

"Duhovna", "iznutrašnja" lepota je takođe sasvim različita kod raznih ljudi. Nekome trebaju složene kombinacije poželjnih osobina, a nekoga "obara" samo jedna, ili dve, ukoliko je to model po kome funkcioniše njegov uglavnom nesvesni "prepoznavač istinske vrednosti" kod druge osobe.

Uvek su u igri konteksti. U nekom kontekstu fizička lepota je poželjna, dok u nekom drugom kontekstu fizička lepota može da bude smetnja, posebno ako je lepota izrazita, jer ili može da deluje preslatko, i samim tim neprivlačno, ili se dešava da "odvlači" pažnju i ne dozvoljava kvalitetno fokusiranje na druge stvari koje su u datim okolnostima prvovažne. Duhovna lepota i snaga, pak, u određenim situacijama, i zavisno od nosilaca same situacije, tj. "konzumenata" lepote, takođe može da deluje kao bespotrebna, ili čak kao smetnja.

Na ovaj način bi se dalo ići u nedogled.

No, kako god bilo, sve vrste estetike, pa i ova "međuljudska", imaju nešto zajedničko. Estetika slikarstva, muzike, književnosti, estetika prirode i njenih elemenata, estetika (ukusa) jela, estetika načina dodirivanja po koži... - imaju zajedničku "šifru" lepote. Ali, tu se mora stati, jer nema sumnje da bi dalja eksplikacija u tom smeru izazvala čitave rafale trolova koji bi ovu našu lepu priču odneli van putanje koju joj određuje naslov.



vladimir petrovic vladimir petrovic 15:17 18.01.2009

Re: Lepo, volim te, lepo

Loader
Lepo, volim te, lepo


Zeleno, volim te, zeleno. Verde, que te quiero verde!

Lorka je bio veliki zaljubljenik u lepotu.

Znam, ne vole svi Lorku, ali to je njihov nedostatak, he, he, he...
niccolo niccolo 18:03 17.01.2009

Jacques-Louis David

lanerosi lanerosi 18:28 17.01.2009

Kako je lepo biti lep!

Naravno.lepo je biti lep!I efikasno.Lepota privlaci paznju,ruznoca ne.Naprotiv!Amerikanci kazu da nista ne uspeva tako dobro kao sam Uspeh,a lepota je cesto jedan od preduslova tog Uspeha.Naravno,ima i uspesnih koji su ruzni,ali njihov fizicki izgled gotovo uvek baca senku na njihov Uspeh!Pa ona cujemo - "Dzaba joj(mu)!"

Lepota jeste prolazna,a ruznoca je nepodnosljiva,jer traje!Prolaznost lepote je mana koja se moze tolerisati,a trajnost ruznoce je balast koji ubija svaku drugu lepotu u coveku.S toga,ima mnogo onih koji su ubedjeni da fizicka nakaznost cesto ukazuje i na psihicku( nakaznost )....
Na srecu,ima ljudi koji nisu lepi na prvi pogled,ali su dovoljno privlacni da im se priblizite i,mozda,u njima otkrijete neku vredniju i trajniju lepotu (recimo,lepotu uma,duse....).

Kao muskarac,uvek bih prvo krenuo ka lepoj zeni,nadajuci se da ima i onih koje nisu samo lepe.Jer,pametnih,a ruznih ima koliko god hoces,i uvek im se mozes vratiti,ako ti one prve pobegnu!

Tako se ponasaju i zene.Snovi o princu na belom konju i Bred Pitu (na kitu) nisu samo puka fantazija,ali takve se po pravilu ne zabavljaju i ne udaju za takve "jahace".....Jer snova ipak ima mnogo vise no lepote...O,zivote!
thefreak thefreak 18:30 17.01.2009

Sto je lepo i bogu je drago...

...ne znam da li je ovo misao nekog poznatog, ali znam da se cesto govori u mom kraju.Bravo za tekst, preporuka.
lanerosi lanerosi 18:35 17.01.2009

Re: Sto je lepo i bogu je drago...

Ima i ono - Lep kao bog!
Ruzan kao poziv na mobilizaciju!
mirelarado mirelarado 18:41 17.01.2009

Prolaznost

Medjutim, moja namera ovde nije da govorim uopšteno o lepoti. Ja želim da govorim o jednoj vrsti konkretne lepote – o ljudskoj lepoti! O lepoti žene i muškarca. Lepoti nas samih



Iako nismo uvek voljni da to priznamo, fizička lepota izaziva divljenje. Ali, prolazna je, sva umeća plastične hirurgije i korektivne kozmetike tu ne pomažu, a to već nije lepo, ali je nekako utešno, za one manje lepe...
ivana23 ivana23 18:50 17.01.2009

Re: Prolaznost

mirelarado mirelarado 19:03 17.01.2009

Re: Prolaznost

Samo da naposletku ne bude ovako:

vladimir petrovic vladimir petrovic 19:05 17.01.2009

Re: Prolaznost


Mirelarado
...Iako nismo uvek voljni da to priznamo, fizička lepota izaziva divljenje. Ali, prolazna je, sva umeća plastične hirurgije i korektivne kozmetike tu ne pomažu, a to već nije lepo, ali je nekako utešno, za one manje lepe...


Nije sporna fizička lepota, sporno je ono saznanje da je ona - prolazna.
Problem je u nama, ljudima, koji bismo hteli, ako je nešto lepo, da to TRAJE I TRAJE I TRAJE... To nije u redu.
Uzmite seksualno zadovoljstvo. Užitak (govorim kao muškarac) je stvarno veliki. Ali mi bismo hteli da on traje, da nam erekcija bude dugatrajna, jer neki frajeri pričaju kako njihov seks traje ne pet minuta nego pola sata pa i vise.... I u tom napinjanju da što duže trajemo, gubi se intenzitet... bolje da ne pričam

Pogledajte prirodu. Vidite divan cvet. Divite mu se i svesni ste da sutradan kad se vratite, njega vise nece biti.
Moramo to shvatiti kao normalno a ne lamentirati što taj prelepi cvet nije trajao duže...

Prolaznost je naša realnost. Svi ti pokušaji da produžavamo nešto što je prolazno na kraju ispadaju smešni. I čine nas budalama, jer nismo umeli propisno da uživamo u intenzivnoj kratkoći.
scabies scabies 19:08 17.01.2009

Re: Prolaznost

Prolaznost je naša realnost.

'Sve je prolazno... Samo je prolaznost vecita.'
aguero aguero 19:08 17.01.2009

Re: Prolaznost

Jedno je definitivno sigurno - nista nije toliko ruzno da ivana23 ne moze da ga ulepsa!!!
mirelarado mirelarado 19:11 17.01.2009

Re: Prolaznost

Prolaznost je naša realnost. Svi ti pokušaji da produžavamo nešto što je prolazno na kraju ispadaju smešni. I čine nas budalama, jer nismo umeli propisno da uživamo u intenzivnoj kratkoći.


To je poenta!
ivana23 ivana23 19:14 17.01.2009

Re: Prolaznost

aguero
Jedno je definitivno sigurno - nista nije toliko ruzno da ivana23 ne moze da ga ulepsa!!!

mirelarado mirelarado 19:21 17.01.2009

Re: Prolaznost

Merilin Monro - umrla u 36. godini. Bila u depresiji i zbog pojave prvih dubljih bora...
Neprolazna nije njena fizička lepota već legenda o njoj.

agueroJedno je definitivno sigurno - nista nije toliko ruzno da ivana23 ne moze da ga ulepsa!!!


E ovo je prava istina.
iris.davidovich iris.davidovich 20:37 17.01.2009

Re: Prolaznost

Ali, prolazna je, sva umeća plastične hirurgije i korektivne kozmetike tu ne pomažu, a to već nije lepo, ali je nekako utešno, za one manje lepe

mislim da lepota nije prolazna. ko je lep kao mlad, i kad stari, opet bude lep - ok, tu su bore i ostali tragovi vremena i zivota, ali vidi se da je nekad bio lep. i onda vam je i zbog toga jos lepsi.
Unfuckable Unfuckable 20:49 17.01.2009

Re: Prolaznost : Lepota nije prolazna

dokaz :
pre par godina, na jednoj plaži sam leškario i bavio se najstarijim hobijem - blenuo okolo. Snimim babu i dedu, zajedno imaju preko 200 godina, 'leba mi - jedva stoje na nogama, dedi prineli neku stoličnaju da sedi u plićaku, baba ima sopstveni pogon.
Elem, ustade deda nekako (vrištali su od smeha oboje dok je trajala operacija "Ustanak", što mi je odmah izgledalo - perfektno) i držeći babu za ruku, ali onako je držeći, kao devojku, krenu oni malo u more.
Tamo su se malo brčkali pa su - opet uz salve smeha na račun dedine nestabilnosti - krenuli lagano napolje.

Onda je stari odstajao malo na Suncu, u onoj pozi kao što se mlade atlete pokazuju na plaži, sa sve rukama na kukovima i raširenih nogu, dok je bakuta iza njega pažljivo sređivala svoju mokru kosu i - videlo se lepo - tako zaljubljeno ga gledala, kao da je jedini i najlepši čovek na Svetu, što njoj sigurno i jeste.
Neprocenjivo
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:56 17.01.2009

Re: Prolaznost

nista nije toliko ruzno da ivana23 ne moze da ga ulepsa


A Majkla Felpsa?
Unfuckable Unfuckable 21:02 17.01.2009

Re: Prolaznost

ja sam siguran da je to sa Felpsom malo....ličnije i patriotske prirode, nekako
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:50 17.01.2009

Re: Prolaznost : Lepota nije prolazna

Unfuckable
dokaz :
pre par godina, na jednoj plaži sam leškario i bavio se najstarijim hobijem - blenuo okolo. Snimim babu i dedu... <...>
... Neprocenjivo

Сјајно си ово испричао... Некако... поетично?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:06 17.01.2009

Re: Prolaznost : Lepota nije prolazna

Сјајно си ово испричао.

Slažem se.
Unf, bejbi,
Unfuckable Unfuckable 22:12 17.01.2009

Re: Prolaznost : Lepota nije prolazna

Brajoviću....Brajoviću
bila je to jedna od onih scena kada ne znaš zašto ti se oči znoje, da upotrebim pra-sećanje na jednu lepu dečiju knjigu....
i kada svo to blejanje u guzice, dude, muvanja, zeUzanja i ostali rad "on the beach", ipak dobije neki svoj smisao
mirelarado mirelarado 01:05 18.01.2009

Re: Prolaznost

mislim da lepota nije prolazna. ko je lep kao mlad, i kad stari, opet bude lep - ok, tu su bore i ostali tragovi vremena i zivota, ali vidi se da je nekad bio lep. i onda vam je i zbog toga jos lepsi.


Uuuh, kad se krene s ovakvim poetičnim frazama... Govorila sam o fizičkoj lepoti i njenoj prolaznosti. Duhovna lepota, ona kojom ljudi lepe duše s vremenom sve više zrače, jeste nešto sasvim drugo i, ako mene pitate, jedino bitno.
sybil sybil 02:07 18.01.2009

Re: Prolaznost

Uzmite seksualno zadovoljstvo. Užitak (govorim kao muškarac) je stvarno veliki. Ali mi bismo hteli da on traje, da nam erekcija bude dugatrajna, jer neki frajeri pričaju kako njihov seks traje ne pet minuta nego pola sata pa i vise.... I u tom napinjanju da što duže trajemo, gubi se intenzitet... bolje da ne pričam

UPOZORENJE:
nemojte uzimati kineske biljne lekove za erekciju. u usa, kanadi i uk su se neki potrovali, upali u komu, jedva ih spasili. narucivali preko interneta biljne lekove, kao bolje je to jer ne skodi.
Unfuckable Unfuckable 02:23 18.01.2009

Re: Prolaznost

UPOZORENJE:
nemojte uzimati kineske biljne lekove za erekciju

džaba ti upozorenje
mi ovde to ne koristimo
sybil sybil 02:30 18.01.2009

Re: Prolaznost

to ja onako za svaki slucaj da nekom ne padne na pamet da ostvari muski san od nekoliko sati.
scabies scabies 02:32 18.01.2009

Re: Prolaznost

Bolje casna smrt-nego...
sybil sybil 02:34 18.01.2009

Re: Prolaznost

scabies
Bolje casna smrt-nego...

a bilo je i nekoliko otrovanih zena....
miniko63 miniko63 22:19 18.01.2009

Re: Prolaznost : Lepota nije prolazna

Divna priča!
jednatanja jednatanja 18:54 17.01.2009

Kakva je

evolucijksa prednost u tome da nas privlace fizicki lepi muskarci ili obrnuto?

Gledam parove pataka na jezeru nedaleko od kuce...svi isti, ama bas isti...kako li su oni izabrali jedan drugog?

(Unf-u, hvala na podrzavanju Potpalublja, i pogotovo ovog talentovanog komentatora i pisca, Mr.Petrovica!)
aguero aguero 19:10 17.01.2009

Re: Kakva je

Gledam parove pataka na jezeru nedaleko od kuce...svi isti, ama bas isti...kako li su oni izabrali jedan drugog?

Ne gledaj u patke,gledaj....malo nize!
dunja73 dunja73 19:12 17.01.2009

Re: Kakva je


Gledam parove pataka na jezeru nedaleko od kuce...svi isti, ama bas isti...kako li su oni izabrali jedan drugog



jedan drugog? ili jedni druge ?
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:25 17.01.2009

Re: Kakva je

Jednatanja

(Unf-u, hvala na podrzavanju Potpalublja, i pogotovo ovog talentovanog komentatora i pisca, Mr.Petrovica!)


Kad ovako nešto vidim, ja se postidim kao djačić, pa kažem:

I blushed crimson, kako bi rekli Australijanci
niccolo niccolo 21:31 17.01.2009

Re: Kakva je

Australijanci

o lepoti:

aguero aguero 19:05 17.01.2009

Nema lepote bez ruznoce!

Kako god bilo,covek ce se osecati onoliko lepo koliko bude uspeo da se bori sa onim sto mu je Bog podario,bez obzira da li je u pitanju lepota ili ono drugo!Jer,ima i slucajeva kada je i lepota nepodnosljiva!Uostalom,da nema ruznoce,ni lepota ne bi bila tako lepa!

Neke druge vrednosti i lepote u coveku nemaju "rekvizite" koji u nama bude zivotinjsku strast(ili ne bar tako lako),iako su same po sebi mnogo znacajnije od fizicke lepote...Francuzi,strasne vinopije, ce,recimo,za dobro vino reci da ima lepu butinu(misli se na zensku butinu,jer oni o vinu govore kao o lepoj zeni),ali ni oni ni bilo ko drugi nece nesto slicno reci za neciji um,plemenitost i dobrotu....U toj kategoriji dopadanja i strasti,to,nazalost, nema nekog velikog znacaja....

vladimir petrovic vladimir petrovic 19:24 17.01.2009

Re: Nema lepote bez ruznoce!

Hvala, Aguero, zbog podsećanja na ovu dihotomiju: lepo - ružno.

To je isto kao i dobro - rdjavo. Da nema loših knjiga, ne bismo znali šta su dobre knjige. Da nema ružnih osoba ne bismo znali da postoje lepotice i lepotani. Naravno, bilo bi loše kada bismo svi bili lepi, a još lošije kada bismo svi bili ružni.

Moja poenta je bila u tome da moramo biti svesni da LEPO postoji. Ima ljudi koji (iz nekog straha i nesigurnosti) vole da stvari relativizuju, da pričaju kako se ne pale na lepe osobe, već vole "zlatnu sredinu", bla, bla, bla... (Tu imamo i onaj problem neshvatanja sopstvene situacije, pa onda čeznemo za nečim što nam nije baš dostupno, a mi sebi uvrteli u glavu da treba da osvojimo taj ideal, pa onda patimo; nema svako pravo da želi svakoga).

Velika je stvar, dakle, prihvatiti činjenicu da postoji lepota i da joj se treba diviti.

Druga je stvar vaše pominjanje odnosa Francuza prema vinu. To su već "lokalni običaji", jer što se u jednom kraju smatra prijatnim, pa i lepim, i voli skoro do obožavanja, u drugom se skoro ne primećuje, već se za kriterije uzimaju druge stvari.

A opet, nisu ti Francuzi mutavi, srećni su oni koji vole dobro vino i lepe žene. I koji mogu sebi to da priušte.

niccolo niccolo 19:29 17.01.2009

Re: Nema lepote bez ruznoce!

srećni su oni koji vole dobro vino i lepe žene. I koji mogu sebi to da priušte.

iris.davidovich iris.davidovich 20:45 17.01.2009

Re: Nema lepote bez ruznoce!

Ima ljudi koji (iz nekog straha i nesigurnosti) vole da stvari relativizuju, da pričaju kako se ne pale na lepe osobe, već vole "zlatnu sredinu", bla, bla, bla..

si. ja sam se, recimo, uvek palila na lepe muskarce. e, sad, to sto sam dozivljavala komentare od "joooj" preko "pa simpatican je" do "ti maco samo frajere setas", to je druga tema....
aguero aguero 21:09 18.01.2009

Re: Nema lepote bez ruznoce!

si. ja sam se, recimo, uvek palila na lepe muskarce. e, sad, to sto sam dozivljavala komentare od "joooj" preko "pa simpatican je" do "ti maco samo frajere setas", to je druga tema....

IRIS,DOBAR TI JE OVAJ MARKETING!
debau debau 22:19 18.01.2009

Re: Nema lepote bez ruznoce!

Tu imamo i onaj problem neshvatanja sopstvene situacije, pa onda čeznemo za nečim što nam nije baš dostupno, a mi sebi uvrteli u glavu da treba da osvojimo taj ideal, pa onda patimo; nema svako pravo da želi svakoga


Bilo mi je interesantno kakav bes i uvređenost je demonstrirala jedna moja lepuškasta drugarica kada joj se, dosta nametljivo doduše, nabacivao neki ružnjikavi tip. -S kojim pravom,- kaže.
pape92 pape92 19:17 17.01.2009

nije važno...

...da li si lep ili nisi ako si pravi baja.

(Sad ima nas koji ostavismo cigarete pa nam ne preostaje drugo nego da budemo lepi)
miniko63 miniko63 19:50 17.01.2009

E važno je

Lepota se ogleda samo u ljudskoj dusi A estetika je nesto savim sasvim drugo
pape92 pape92 20:16 17.01.2009

Re: E važno je

Dobro, TA lepota, jeste, ogleda se samo u ljudskoj duši, slažem se. Da je nazovemo lepota na duge staze: em duže traje em treba duže da bi se primetila. Mada i ona može da izgubi borbu sa vremenom...no mislio sam na ovu kratkoročniju lepotu, i ona je povezana sa, kako ono beše reč, da: šarmom. Pri tom ne smemo ipak izgubiti iz vida osnovne estetske vrednosti. Poznat primer: imala je dva oka na svakoj strani lica po jedno, nos po sredini i ispod usta, dopao mi se raspored pa sam se zaljubio.
Unfuckable Unfuckable 20:23 17.01.2009

Re: E važno je

samo da podsetim :
u praskozorje bloga, davno, davno - kada još nismo znali kakve će briljantne tekstove pisati, mladi pape je došao na moju vip listu zato što je u savršenom momentu postavio savršenu sliku, a bez ijedne reči

miniko63 miniko63 20:26 17.01.2009

Re: E važno je

Ja obožavam estetiku...ali isto tako obožavam i lepotu ljudske duse. Ima primera da se spoje oba kriterijuma. Mozda nisu pšrevise česti.
Takodje, lepota je kvarljiva roba. A ljudska dusa, ako je dobra, mislim da sa godinama može biti samo jos bolja. Stvar je samo u tome da ljudi su spremini da uče ili ne, da napreduju ili ne. Sve ostalo je relativno.
miniko63 miniko63 20:31 17.01.2009

Re: E važno je

I ja biram svoje VIP'ove prema neobicnom kriterijumu, a to je savršenost. Savršenost u najrazlicitijim oblicima
pape92 pape92 20:33 17.01.2009

Re: E važno je

...mladi pape je došao...


Sećam se i smejuckam se.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:59 17.01.2009

Re: E važno je

Miniko
...ja biram svoje VIP'ove prema neobicnom kriterijumu, a to je savršenost. Savršenost u najrazlicitijim oblicima


Pa onda ti je VIP box - prazan! Jer savršenih nema.
miniko63 miniko63 21:06 17.01.2009

Re: E važno je

Ne, naprotiv gosin Petrovicu, svi ti ljudi su savršeni po nekim stvarima koje ja prepoznam na prvu. Bitno je samo da je u nekom trenutku uocim. Do sada se nikada nisam prevarila
Vlasta92 Vlasta92 20:33 17.01.2009

E, preporika ko kuća...

dobrodošao, bogami...
auroramaj auroramaj 20:41 17.01.2009

lepota

Lepota je negde duboko unutra.Vidi se sa napolja a ne moze da prodje i izidje.Onako, samo se ..nekako..prepoznaje pogledom.Ruzan je onaj ko nema sunce i leptire unutra.leptiri kroz oci izlaze.






auroramaj auroramaj 20:42 17.01.2009

lepota...

Elem, lepa sam zato sto sam ovde i sada
miniko63 miniko63 20:46 17.01.2009

Re: lepota...

Auroramaj da znaš da jesi
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:28 18.01.2009

Re: lepota...

Auroramaj
...Elem, lepa sam zato sto sam ovde i sada


Ovo je Anfaku i meni izuzetno veliki kompliment. Hvala.
dragoljub92 dragoljub92 20:52 17.01.2009

kratko i jasno

ima nas lepi i ima vas ružnicela filosofija
ssvetlana92 ssvetlana92 20:59 17.01.2009

Re: kratko i jasno

dragoljub92
ima nas lepi i ima vas ružnicela filosofija

Hvala Dragoljube, uporno pokušavam da objasnim...:)))
maya.sangoma maya.sangoma 21:05 17.01.2009

Re: kratko i jasno

Ja verujem da su nase crte lica oblik tela pa i govor tela duboko povezani sa nasim unutrasnjim sustavom . Ili , moze se ici obrnutim procesom gledajuci covekovu spoljasnjost vi mozete skoro tacno suditi o negovoj sustini .

scabies scabies 21:10 17.01.2009

Re: kratko i jasno

Ja verujem da su nase crte lica oblik tela pa i govor tela duboko povezani sa nasim unutrasnjim sustavom . Ili , moze se ici obrnutim procesom gledajuci covekovu spoljasnjost vi mozete skoro tacno suditi o negovoj sustini
Tako pocinju predrasude...
miniko63 miniko63 21:11 17.01.2009

Re: kratko i jasno

A Maya zato ja imam velike sise i velike oči
dragoljub92 dragoljub92 21:15 17.01.2009

Re: kratko i jasno

miniko63
A Maya zato ja imam velike sise

ti si daklem duševna
ssvetlana92 ssvetlana92 21:19 17.01.2009

Re: kratko i jasno

Toliko je ružan/na..da to samo majka može da voli! Ma ni majka....
dragoljub92 dragoljub92 21:22 17.01.2009

Re: kratko i jasno

što reče čovek. ja imam lepe crte lica samo nepravilno raspoređete
maya.sangoma maya.sangoma 21:29 17.01.2009

Re: kratko i jasno

Ja mislila da malo se osvrnete na naucne DOKAZE , a vi se samo zezate . E deco , deco !
miniko63 miniko63 21:37 17.01.2009

Re: kratko i jasno

Ma dušmanka
miniko63 miniko63 21:38 17.01.2009

Re: kratko i jasno

Ma dušmanka
dragoljub92 dragoljub92 21:41 17.01.2009

Re: kratko i jasno

miniko63
Ma dušmanka

ako,ako,bar lepo za pogled
topcat topcat 21:53 17.01.2009

Re: kratko i jasno

maya.sangoma
pa i govor tela duboko povezani sa nasim unutrasnjim sustavom .

Nije mi se jednom dogodilo da me pitaju :kakav (kako) je on/ona... i da je odgovor: tako kako izgleda.
Govor tijela odnekud dolazi...a nije sa odraza u ogledalu, osim ako niste placeni glumac koji radi 24/7.
Osobnost je ono sto nam daje tu vanjsku ljepotu. Zasto netko dobro i privlacno izgleda u trapericama, a netko se uredjuje satima, a sve u super modernu - provokativnu odjecu...i opet nema zeljeni efekt, mada je cisto fizicki, "proporcijski" gledano, ovaj drugi mozda u boljoj poziciji?

Ta ljepota o kojoj pricamo - viri iz ociju.
Nista me ne moze tako privuci kao lijepe, zive, inteligentne oci.
I nista tako odbiti kao - prazan pogled.


Unfuckable Unfuckable 21:55 17.01.2009

Re: kratko i jasno

heh, a sad zamisli nekog mnogo finog, dobrog i duhovitog momka sa delimičnom parezom grane facijalisa (ili kojeg već...) kome je kapak polu spušten....šanse mu u startu padaju bar 70%

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana