EkonomskaKriza iz ugla PreduzetnicePočetnice

constrictoria92 RSS / 19.01.2009. u 20:25

 

Tek da raščistim par stvari na početku ovog teksta:

Ne, nisam ekonomista po struci (ni približno)... Kao što znate, ja sam PreduzetnicaPočetnica. Da bih se uspešno bavila preduzetništvom, potreban mi je, za početak, zdrav razum i logično razmišljanje. Iz tog ugla (zdravorazumski & logično) izložiću kakvo je moje viđenje EkonomskeKrize u Srbiji i kako bih se borila protiv nje. Pa, da počnem:

Svako se bori protiv EkonomskeKrize kako zna. Međutim, ne smatram da se protiv krize treba boriti zamrzavanjem plata i smanjenjem penzija, niti povećavanjem PDV-a. Zašto? Zato što smatram da Država može uštedeti i zaraditi na više načina (a ne samo na ovaj).

Za početak, imamo 24 ministarstva i jednog ministra bez portfelja . Čemu služi ministar bez portfelja? Stvarno, čemu? Moj osobni doživljaj je da ovaj ministar samo prima platu i to je pojava koja se, kako se meni čini, razvlači kroz svaku vladu.
Imamo i Ministarstvo za Kosovo i Metohiju. Neka se već jednom odluče da li je Kosovo i Metohija deo naše zemlje. Ako jeste, problematikom pomenute naše teritorije treba da se bave Ministarstvo odbrane, Ministarstvo unutrašnjih poslova i Ministarstvo pravde (prim. aut. čiji mi je naziv oduvek bio sulud. Uvek mi je prikladniji naziv bio Ministarstvo pravosuđa, jer na Pravdu niko nema tapiju); ako nije tu je Ministarstvo spoljnih poslova. Po sadašnjem modelu može da se napravi i Ministarstvo za Šumadiju ili Ministarstvo za Vojhvodinu, itd. Što se mene tiče, i ovo ministarstvo je samo bacanje para.
Imamo i Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo. Kad bi se stvarno ukinula (ne samo na papiru, nego stvarno) monopolistička pozicija NeprikosnovenogTelekoma i kad bi zaživelo slobodno tržište i konkurencija (ali stvarno konkurencija; a ne taljenje 2-3 firme pod aminom države) i na ovom polju, ovo ministarstvo nam ne bi ni trebalo, zar ne?
Recimo, Švajcarci imaju Ministarstvo za životnu sredinu, transport, energiju i komunikacije (inače, imaju samo 7 ministarstava). Je l' mi to imamo više para od Švajcaraca ili smo pametniji od njih, pa sve ovo delimo na nekoliko ministarstava? Austrijanci imaju 13 ministarstava. Koja su to ministarstva, možete pogledati ovde. Nisam primetila ni da njima ide gore nego nama, iako imaju skoro duplo manje ministarstava od nas.

Sledeći predlog za uštedu su NašiNarodniPoslanici. Brojka od 250 poslanika je zaista impozantna. Ja bih smanjila broj poslanika. Smanjila bih i njihove plate i ostala primanja (npr. putne troškove), kao što je, recimo, skoro uradila Slovenija (prim. aut. Samo od ovoga bi se na godišnjem nivou verovatno mogla finansirati izgradnja ČuvenogAutoputa). Ukoliko nemaju kvorum ili blokiraju rad skupštine, kaznila bih sve poslanike sa po 20% od plate plus za taj dan (kad nisu imali kvorum/blokirali rad, itd.) ne bi dobili dnevnice/putne troškove/itd., pa da vidite kako bi se brzo oko svega dogovorili. Ako je njima do šale i smeha, meni nije (a verujem ni većini građana Srbije).

Zatim plate UspešnihMenadžera u NeuspešnimDržavnimFirmama nikako ne bi smele da budu po nekoliko desetina hiljada evra na mesečnom nivou (ma, ni po nekoliko hiljada evra!). Recimo, menadžment u USA ima prosečno godišnju bruto platu od 100 i kusur hiljada dolara, pa im ništa ne fali.

Stižemo i do UpravnihOdbora Nesupešnih i Uspešnih (khm khm, ko je rekao Monopolističkih umesto Uspešnih) DržavnihFirmi. Moje mišljenje je da članovi OvihOdbora ne treba uopšte da primaju platu niti bilo kakve druge nadoknade.

Velika ušteda bi se napravila i smanjivanjem broja zaposlenih u DržavnojAdministraciji. Tek da reknem, da bi korisnije za građane ove zemlje bilo da sva dokumenta mogu da se skinu (u najgorem slučaju naruče) putem interneta, a ne da se moljakaju od raznih ŠalterskihSlužbenika (koje je vrlo lepo opisao blogokolega Tibor u svom blogu).

E, sad, logično je da u vreme krize ne možemo očekivati porast zaposlenosti, ali se može poraditi na očuvanju postojećeg broja zaposlenih u privredi (naglašavam, u privredi). Kako?
Ne, ne, dragi moji, ne povećavanjem PDV-a. Otkud vam to pade na pamet?!? A ni Zakonima koji postoje, al' se ne primenjuju, (prim. aut. Poslednje je slučaj blogokolege Don Quijote koji ima kurirsku agenciju, ali ne može da se bavi svojim poslom, jer je još 2005. donet zakon gde se kaže da će se u roku od 45 dana formirati agencija koja će izdavati dozvole za obavljanje pomenute delatnosti, ali do današnjeg dana nije formirana. Sada mu zabranjuju rad, jer nema dozvolu. A ko da mu je izda?!?).
Jeste da se ne uklapa u SrpskiBiznisModel, al' bolje je od većeg broja ljudi dobijati manje para po osobi, nego od malog broja više... Šta to znači? To znači podsticanje priredne aktivnosti, a ne gušenje većim nametima (prim. aut. Turci su uzimali desetak, pa je to ostalo opevano u narodnim pesmama kao težak harač.).

Kao što rekoh, nisam ekonomista tako da je ovo moje viđenje situacije (a i dosta ljudi koje znam imaju slično viđenje)... Može biti da grešim, a može biti i da sam debelo u pravu...

 

 

Atačmenti



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

constrictoria92 constrictoria92 02:13 20.01.2009

Re: da dopunim

Nema zasto da se izvinjavas. Treba prichati sto vise o ovome, da bi neko sluchajno prochitao i shvatio da gradjani zapravo nisu zadovoljni. Ovako, poslanici i ini, ususkani u svoje besmislene rasprave mogu da se zaborave, pa da pomisle da je sve kako JavnaNaplatnaTelevizija kaze - tj. da nam teku med i mleko i pare na drvecu rastu (te pare rastu od OnogProfitiranja sto Onaj onomad reche da cemo ga ostvariti na kontu SvetskeEkonomskeKrize).

Sve sto si napisao - potpisujem. Posebno se slazem sa:

I onda mala, privreda, to jest Ja. Maksimalna stimulacija za posao. Smanjenje preza i doprinosa i poptuno oslobadjanje start-up-ova neki pocetni period. Smanjenje raznih nebuloznih taksi, firmarina, naknada za sve i svasta. Menjanje sistema PDV-a, ne moze se PDV na[lacivati po fakturisanju vec po realizaciji, ovako su firme konstantno nelikvidne. Podsticanje preduzetnika da rade legalno i ostvaruju profit, manje je vise u ovom slucaju, manje nas davite, vise cemo ljudi zaposliti, veci cemo profit ostvariti i na kraju cete od nas i vise para dobiti.


I jos nesto samo da se pitam, onako za sebe (verovatno se i ti isto pitas), pa ako ima koja pametna glava nek' nam objasni:
kako bez te FamozneDozvole, koja tebi treba, rade strane kurirske sluzbe ovde, a tek kuj je dao dozvolu Post Express-u koji je domaca kurirska sluzba (i koja ume da zagubi dokumenta, pa da kaze da nije kriva zbog toga i da se poziva na clan ugovora koji se odnosi na visu silu).

Don Quijote Don Quijote 11:23 20.01.2009

Re: da dopunim

Sto se dozvola tice, njih niko nema, ni strane firme ni post express jer one ne postoje, niko ih nikada nije izdavao. Vlada je donela zakon 2005, mislim da je mart u pitanju, za regulusanje postanskog saobracaja, tu su propisali da bez dozvole ne moze da se radi, ali su svima koji su se bavili tom delatnoscu pre donosenja zakona priznali kontinuitet. Za njih, a tu su Post Express, DHL i jos neki, vazi da rade bez dozvole i da je nabave kad se formira agencija. Svi ostali, gde spadam i ja, ali i jos puno drugih, su automatski u privrednom prestupu. A najtragicnije je to sto zakon kao sluzi za regulisanje trzista i povecanje slobodne konkurencije. A od 2005 nemamo nijednu firmu koja se "legalno" bavi time.
Posta Srbije i Post Express kao njen deo zakonski imaju pravo monopola na isporuku odredjenih posiljki, sve do 350 grama je rezervisano za njih, po zakonu, preko moze konkurencija...ako imas famoznu dozvolu.
U represivnim drzavama, u sta ubrajam i nasu, apsolutno je pozeljno drzati privredu u saci. Koliko god se trudio da radis normalno, drzava te konstantno forsira da ides u ilegalu, da bar deo ne bude kako treba, oni to naravno znaju, alu pustaju jer zele da te imaju u saci, i onda kada god ima zatrebas, zasmetas, ako porastes pa treba da dajes a neces, oni imaju mehanizme da ti nameste pregrst privrednih prestupa i da te kaznjavaju ili krivicno gone.
To je po meni sustina problema.
constrictoria92 constrictoria92 11:29 20.01.2009

Re: da dopunim

To je po meni sustina problema.


Apsolutno si u pravu!
madam_mym madam_mym 02:17 20.01.2009

debelo si u pravu

ja kasnim, i nisam citala komentare, ali si debelo u pravu! Ja nisam preduzetnik, radim u javnoj sluzbi, ali se slazem sa tobom 100%.
I pitam se, posto sam 100% sigurna da bas ovako treba, pitam se KAKO da ovo ostvarimo? Moze li nekako, a da nije revolucija?
constrictoria92 constrictoria92 02:20 20.01.2009

Re: debelo si u pravu

dunja73 dunja73 02:25 20.01.2009

Re: debelo si u pravu

Constri...nemoj Che zivota ti ,zar nam nije dosta ..... Jer posle Che dolazi Kastro ....
constrictoria92 constrictoria92 02:36 20.01.2009

Re: debelo si u pravu

Samo simbolika, samo simbolika. Umesto mog milog Che-a, moze i:



May the force be with us!
madam_mym madam_mym 03:12 20.01.2009

Re: debelo si u pravu

A di je kuca ovom coveku, a?
rapunzel rapunzel 10:17 20.01.2009

U potpunosti

se slažem da treba smanjiti administraciju, prepoloviti broj poslanika, ministara, ograničiti broj
savetnika (raznoraznima) na dva! Ispade da bez savetnika niko ne može ni da bekne. Izvinte, al onda niste sposobni da obavljate svoju funkciju.
I pri tom da svi prođu kurs lepog ponašanja i psihofizičke sposobnosti.
Mi imamo užasan problem sa nepotizmom (obratiti pažnju na omegu i Cons - šala mala),
burazerskim odnosima i dođem ti fazonom.
E skoro mi dođe da viknem ko kralj Ibi:
ne sviđa mi se ovaj narod, dajte mi drugi narod.
Dr M Dr M 10:50 20.01.2009

Re: U potpunosti

E skoro mi dođe da viknem ko kralj Ibi:
ne sviđa mi se ovaj narod, dajte mi drugi narod.


A meni- Merde:))
constrictoria92 constrictoria92 11:02 20.01.2009

Re: U potpunosti

Rapunzel,

sve je tachno sto si napisao.
Da ne pominjem jos i korupciju koje ima na pretek (u svim slojevima)...
rapunzel rapunzel 11:35 20.01.2009

Re: U potpunosti

da, da i korupcija, eto zaboravih (godine)

rapunzel je zlatokosa
constrictoria92 constrictoria92 11:41 20.01.2009

Re: U potpunosti

Ups!
Sorry, Zlatokosa.
Sad znam da si devojchica.

p.s.
Posebno mi se svidja deo o Savetnicima...
Tu si stvarno rekla mnogo...
neb0jsa neb0jsa 12:31 20.01.2009

Možda oftopik

Ja, kao pasivni i nekompetentni bloger bih imao jedno potencijalno oftopik pitanje:

Koji su dostupni mehanizmi odbrane naroda od vlasti?

Molim samo bez šala tipa: Izbori
dragoljub92 dragoljub92 12:39 20.01.2009

Re: Možda oftopik

neb0jsa
Ja, kao pasivni i nekompetentni bloger bih imao jedno potencijalno oftopik pitanje:

Koji su dostupni mehanizmi odbrane naroda od vlasti?

Molim samo bez šala tipa: Izbori

ustanak,seljkačka buna,ostale opcije tipa revolicije itd.su rezervisana za naprednije nacije
nikvet pn nikvet pn 12:43 20.01.2009

Re: Možda oftopik

Izbori - šala ?!
Pa to nam je jedini legalan mehanizam.
Izbori su jako ozbiljna i delotvorna stvar. Pod uslovom da nije stranka vlasnik mandata nego da persona izabrana svojim mandatom raspolaže. Ali sad zalazimo u reviziju Ustava koja vladajućoj ekipi ne ide u prilog.... Circulus vitiosus....
constrictoria92 constrictoria92 12:44 20.01.2009

Re: Možda oftopik

Dobro pitanje...
madam_mym madam_mym 13:18 20.01.2009

Re: Možda oftopik

Molim samo bez šala tipa: Izbori

da, bez ovako skupih sala.
dosta je bilo tragikomedije


a opet, kako cemo
okreni, obrni, Che je nasa opcija ...i to...kuka...motika....i ostali rekviziti za iskazivanje volje naroda
dragoljub92 dragoljub92 14:13 20.01.2009

Re: Možda oftopik

Che je nasa opcija ...i to...kuka...motika....i ostali rekviziti za iskazivanje volje naroda

lepo kaže narod-nema slobode bez kuku i motiku
miniko63 miniko63 14:46 20.01.2009

Re: Možda oftopik

Nebojša, mislim da su to samo neke gradjanske inicijative, kroz neka udruženja gradjana i nešto sl. Naravno sve to uz pomoć medija. Mediji su glavni za dizanje buke. Ali sve nekako u jednom trenutku postane mlako. Pokrene se nešto, a onda sledi razvodnjavanje!
neb0jsa neb0jsa 14:56 20.01.2009

Re: Možda oftopik

Građanske inicijative? Koje dolaze uglavnom od nevladinih organizacija? Koje mora neko da finansira?

Međutim, ako finansijerima nije u interesu da se narod "animira", narod će ostati u svojim (hladnim) domovima i nezadovoljno gunđati.

Da li imam neku grešku u dedukciji?
constrictoria92 constrictoria92 15:49 20.01.2009

Re: Možda oftopik

Da li imam neku grešku u dedukciji?


Nemas.
miniko63 miniko63 12:16 21.01.2009

Re: Gradjanska inicijativa

Može se i tako posmatrati Nebojšo ali ja ostajem pri tome...NIJE LJUDI NOVAC U CENTRU SVIH ZBIVANJA ( ma da se slažem da je neophodan) eto imaš primer Krugoline....nešto se pokrenulo zar ne?

Sto je manje novac u centru zbivanja to su stvari ispravnije i tačaka!
neb0jsa neb0jsa 13:36 21.01.2009

Re: Gradjanska inicijativa

Iskreno bih voleo da verujem tvojim rečima, ali ne zaboravi: Ako je nešto napisano velikim slovima, ne znači da je istina

Sa druge strane Krugolinin primer jeste za svaku pohvalu, ali se bojim da je na nivou statističke greške.

Konkretne promene bi dovele do toga da stranke ostanu bez dela prihoda (smanjenje broja ministarstava, poslanika, upravni odbori, racionalizacija glomazne administracije...) a to naravno niko od njih ne želi. Što nas vraća na početak...

Misliš da bi peticija (po uzoru na Krugolinin slučaj) mogla da inicira neko od ovih pitanja?
miniko63 miniko63 13:44 21.01.2009

Re: Gradjanska inicijativa

neb0jsa
Iskreno bih voleo da verujem tvojim rečima, ali ne zaboravi: Ako je nešto napisano velikim slovima, ne znači da je istina

Slazem se da ne mora da bude istina, ali ja u to verujem!

Sa druge strane Krugolinin primer jeste za svaku pohvalu, ali se bojim da je na nivou statističke greške.

Slazem se ali pokazuje da je moguce promeniti svari


Misliš da bi peticija (po uzoru na Krugolinin slučaj) mogla da inicira neko od ovih pitanja?

Mislim da bi mogla, treba vrsiti pritisak dok neko ne popusti. Samo je potrebno skupiti kriticnu masu i krenuti u akciju
bbnufar bbnufar 15:16 20.01.2009

EkonomskaKriza iz ugla PreduzetnicePočetni

Moje postovanje Preduzetnici i drustvu

I ja sam to....Preduzetnica

i sto se da videti vrlo ljuta .Danas. Pustili menicu monopolisti pa ajd da se jurcamo po bankama, a Dinkic nek kulira,pije kaficu stavi potpis, omoguci nekom poslic,pise pesmice i filozofira kako treba da se radi pa ces zaraditi.Ja radim .Pre podne kao medicinska sestra, a po podne kao trgovac ili obrnuto.Ni jedan nije profitabilan zbog njegovog primenjivanja ekonomske nauke na nama misevima!To je postala zlocinacka nauka!Na sva zvona privilegije pomoc i podrska preduzetnicima sa uvek onim ali...od strane institucija ili pojedinca.To" ali "uvek sa sapatom.
constrictoria92 constrictoria92 15:47 20.01.2009

Re: EkonomskaKriza iz ugla PreduzetnicePočetni

A sta da ti kazem, sem da te razumem i da si u pravu...
Ispade da u ovoj zemlji niko nece da radi, te smo zbog toga svi siroti.
Niko ne pita kako ti je i kad radis... Recimo, u mojoj banci davali kredite za obrtna sredstva pre par godina.
Otisla ja da trazim kredit (posao se nije bio razradio, a treba namiriti drzavu - sve je to lepo opisao Don Quijote na svom blogu "Socijalno odgovorno") , pitaju me je l' dugujem nesto drzavi. Kazem da dugujem nesto sitno. Kaze meni FinaTeta da svi danas duguju po nesto i da nije to nista strasno; al' da ne mogu da dobijem kredit za obrtna sredstva, jer, ipak, imam taj dug. Na pitanje:
- A sto bih trazila kredit za obrtna sredstva da ista imam da platim? - odgovorila je:
- Ne znam.
Posle su mi familija & prijatelji pomogli da skupim novac i platim dug... I tako je meni drzava, sa sve bankarskim propisima, pomogla u razvijanju preduzetnishtva.
U se i u svoje kljuse...


bbnufar bbnufar 16:37 20.01.2009

Re: EkonomskaKriza iz ugla PreduzetnicePočetni

Finoj Teti odnesi ruzu.
Spasila te.
Meni su odobrili . Radim dva posla da ne iskam sa strane ,jelte molicu lepo.Produzih time sebi nesto sto je trebalo srezati.Fik.
I jos nesto moram da dodam u prilog Dinkiceve uspesnosti punjenja budjeta od nas koji nismo sedeli nego nesto preduzeli da bi bili jelte to Preduzetnici.Uveo je meru da bi bilo zgodno za drzavu ako bih i ja koja je iz radnog odnosa pocela da radi jos nesto uzme" akontaciono" za penzijsko i zdravstveno bez obzira sto sam vec sa te strane pokrivena.Ako necu ,jer sam obezbedjena ,nema ni kredita i lupanje kamate na isto .Odneses M4 obrazac koji im dokazuje da si pokriven al uz smesak poreskih individua dobijes razumevanje i nista vise:
-Znamo mi da to nije u redu.Prakticno Vi kreditirate drzavu godinu dana i to bez kamate jer imate M4 obrazac, a nema kamate za akontaciona resenja .

Tako izadjem iz Poreskeuprave,sa osecanjem uzvisenosti jer ce drzava koristiti tvoj novac koji joj ne pripada i uloziti u bilo koju i bilo ciju dobrobit...A sto cu tek imati veeellikuu penziju?
Unfuckable Unfuckable 07:10 21.01.2009

cela

ta priča o preživljavanju ili "kako kroz krizu" me jako podseća na nekog Lika koji je godinama ždrao, pio, uvećavao stomačinu i holesterol, leškario i bolelo ga uvo za zdravlje, a onda u predinfarktnom stanju rešio da razmisli o tome da možda promeni pristup....
tu nema lakih i bezbolnih rešenja - "preko noći", nema čarobnih štapića i "sigurnih recepata" - jer se ni njegovo zdravlje nije urušilo preko noći.
nikvet pn nikvet pn 10:07 21.01.2009

Re: cela

Može i tako da se dijagnosticira, ali u našem slučaju pre će biti da su u pitanju - paraziti..... Vešti, brojni, prilagodljivi, brzorazmnožavajući, slatkorečivi......
Pa...... kad se ustanovi da je organizam, koji god, preopterećen parazitima koji mu već ugrožavaju vitalne funkcije..... onda se upotrebi antiparazitik ..... sve poznato i proučeno.....
Jedinoga doktora koji je taman sakupio dovoljno autoriteta i snage da pravu terapiju primeni surovo su uklonili iz naše istorije..... novoga ni na vidiku....
Unfuckable Unfuckable 11:01 21.01.2009

Re: cela

ok, hajde se nađemo na ...E.Coli valjda beše, mislim da je to najbolji primer :
ima je mnogo, radi svašta...ali - ako je sredimo antibioticima bakterijski toksini oslobođeni raspadom bakterija će da naprave...haos.
Da su paraziti samo u pitanju, lako bi bilo
A za Doktora ....slažem se.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana