Dobre vesti i loše vesti

Krugolina Borup RSS / 19.01.2009. u 22:20

Stigla je prva priča s porođaja u 2009. godini. Iz Narodnog fronta. Na vebsajtu www.MajkaHrabrost.com objavljena je pod šifrom Kengurica 341. Ovde izdvajam određene delove priče, koje podvodim pod dva naslova: dobre vesti i loše vesti.

Dobre vesti:

"ID kartice nose sve sestre i većina lekara."

"Tu sam videle i sestre babice, koje sam po neljubaznosti zapamtila od pre tri godine, kad sam se prvi put porađala i sad je to druga priča. Promenile su stil ponašanja i postale ljubazne. Dobiješ i spavaćicu kad tražiš. Posteljinu nude da  promene svako veče. Paze dok daju terapiju i sasvim su ok."

Loše vesti:

"Anketni list pri otpustu nisam dobila."

"Patronažna sestra dolazi i nema pojma o anketi. Pitala sam je, jer je i meni stalo da se smanji tortura u porodilištima. Reče da misli da bolnica na Zvezdari deli anketu, da koverat nije adresiran i da ne zna kome to ide dalje i šta se radi s tim."

***

Priča Kengurice 337 odnosi se na porođaj u Narodnom frontu od 16.12.2008. godine, i iznosi vrlo pozitivna iskustva. Bedževe i anketu ne spominje, ali ima u sebi sledeću dobru vest:

"A, da, vazno: niko ne pravi problema oko nosenja gaca (onih mrezastih). Pozeljno je samo skinuti ih pred vizitu.

***

Kao što se u vestima B92 moglo videti, danas nam je gradonačelnik Đilas, zajedno s gradskim sekretarom za zdravstvo Draganom Jovanović, posetio porodilište na Zvezdari. Loša vest: nigde na snimku ne vidim da gospođa doktorka, koja ih vodi u obilazak, nosi bedž.

***

Na vebsajtu MajkaHrabrost postavljene su danas dve ankete.

Prva jeste internet verzija ankete koju je u saradnji s nama napravilo Ministarstvo zdravlja. Pozivam sve žene koje su se bilo kada u prošlosti porodile, da popune ovu anketu, kako bismo imali nove rezultate s čim da uporedimo.

Druga anketa napravljena je radi prikupljanja povratnih informacija o tome da li zaposleni u porodilištima nose bedževe i dele anketu porodiljama. Molim one žene koje su se porodile u decembru 2008. ili kasnije, da je popune.

***

Iz ministarstva zdravlja danas sam dobila uveravanja da, uprkos mom iskustvu s inspekcijom iznetom na prethodnom blogu, inspekcija radi na proveri nošenja identifikacionih bedževa, kao i na proveri dostavljanja ankete. Više informacija dobićemo na sastanku u ministarstvu koji je zakazan za sledeću nedelju.

***

Decembarski rezultati ankete trenutno se obrađuju u Institutu Batut, i čim budu gotovi, bićemo obavešteni o datumu njihovog objavljivanja.

 

Atačmenti



Komentari (101)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

constrictoria92 constrictoria92 22:39 19.01.2009

Eto,

ima i dobrih vesti.
viliana viliana 23:32 19.01.2009

Re: Eto,

constrictoria92
ima i dobrih vesti.


Naravno da ima.
Nisu svi zaposleni u porodilistima isti.
Ima mnogo dobrih, vrednih i savesnih ljudi.
Posle mnogo godina rodila sam sina.
Samo za njega zivim i volela bih da svako bar jedno dete rodi.
Hvala onima koji su me porodili !
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:48 19.01.2009

Nego..

Kako vam je Branka promaklo ono gde Ministarstvo rada i ne znam čega već ne, saopšti da porodilje organizovano pljačkaju fond....o))
Očekivao sam da ih načepite...
ivana23 ivana23 23:02 19.01.2009

Re: Nego..

Drago Kovacevic
Kako vam je Branka promaklo ono gde Ministarstvo rada i ne znam čega već ne, saopšti da porodilje organizovano pljačkaju fond....o))Očekivao sam da ih načepite...


Drago, ne citas pazljivo, potpuno je druga konotacija od one koju si naveo...

Pljačka države kroz naknade za porodilje
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:33 19.01.2009

Re: Nego..

ivana23
Drago Kovacevic
Kako vam je Branka promaklo ono gde Ministarstvo rada i ne znam čega već ne, saopšti da porodilje organizovano pljačkaju fond....o))Očekivao sam da ih načepite...


Drago, ne citas pazljivo, potpuno je druga konotacija od one koju si naveo...

Pljačka države kroz naknade za porodilje

A, ne...Mislim da ti ne čitaš pažljivo...Ovo je pokušaj iz ministarstva da se ukaže kako su porodilje prevarantkinje i to na primeru jednog privatnog preduzeća gde vlasnik nalazi način da svojoj ženi uveća naknadu..Ali u sredini teksta službenik ministarstva zapravo optužuje najveći broj porodilja za "sitne prevare" kako on kaže. Jer njemu je osnovni problem ako porodilja dobije pristojnu naknadu, a ne ako je bez naknade ili ako je ta naknada bedno mala...
ivana23 ivana23 23:41 19.01.2009

Re: Nego..

Drago Kovacevic
..Ali u sredini teksta službenik ministarstva...

Zar je problem copy/paste dela teksta na koji mislis?
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:09 20.01.2009

Re: Nego..

Kako vam je Branka promaklo ono gde Ministarstvo rada i ne znam čega već ne, saopšti da porodilje organizovano pljačkaju fond....o))
Očekivao sam da ih načepite...


Čula sam za taj slučaj, ali uopšte nisam shvatila da ministarstvo tvrdi da porodilje "organizovano pljačkaju fond".
Da ima takvih slučajeva više nego što je taj jedan, koji je u medije dospeo - uverena sam da ima.
Ali, ne vidim da iko porodilje naziva "organizovanom kriminalnom mrežom".
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:14 20.01.2009

Re: Nego..

ivana23
Drago Kovacevic
..Ali u sredini teksta službenik ministarstva...

Zar je problem copy/paste dela teksta na koji mislis?

Kakvi problem...evo...

Problem su nam oni koji varaju umereno, ne možemo dokazati da su to fiktivne zarade. Ne znamo koliko je takvih slučajeva, ali mogu da kažem da mesečno imamo prosečno 26.500 porodilja i da je među njima mnogo ovakvih slučajeva. Ali, nemoćni smo, ljudi su našli rupu u zakonu jer poslodavac ima pravo da zaposlenom da platu koliko hoće, pa i milion dinara - objašnjava sagovornik „Blica” iz Ministarstva rada.

E, sad, šta je najskandaloznije. Isti službenik ovim pravda zakašnjenje porodiljskih naknada..Oćeš i to kopi/pejst..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:17 20.01.2009

Re: Nego..

Krugolina Borup
Kako vam je Branka promaklo ono gde Ministarstvo rada i ne znam čega već ne, saopšti da porodilje organizovano pljačkaju fond....o))
Očekivao sam da ih načepite...


Čula sam za taj slučaj, ali uopšte nisam shvatila da ministarstvo tvrdi da porodilje "organizovano pljačkaju fond".
Da ima takvih slučajeva više nego što je taj jedan, koji je u medije dospeo - uverena sam da ima.
Ali, ne vidim da iko porodilje naziva "organizovanom kriminalnom mrežom".

Nije nazvao "organizovanom kriminalnom mrežom", ali je nazvao prevarantkinjama kojih je mnogo. I time opravdao kašnjenje porodiljskih naknada...
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:23 20.01.2009

Re: Nego..

Nije nazvao "organizovanom kriminalnom mrežom", ali je nazvao prevarantkinjama kojih je mnogo. I time opravdao kašnjenje porodiljskih naknada...


E, sad, koliko je takvih slučajeva... pa, nek nađu načina da se prebroje.
Pa nek menjaju pravila, da onemoguće prevare.
Dokle god imaju rupe po zakonima, ne može im drugi biti kriv što se iste iskorišćavaju.

Evo, na primer, Danska.
Das' ubiješ ne možeš da nađeš rupu u zakonu ni za šta!
Uopšte mi nije jasno što mi te zakone ne prepisujemo od onih što te rupe pre nas nađoše i zapušiše?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:46 20.01.2009

Re: Nego..

Uopšte mi nije jasno što mi te zakone ne prepisujemo od onih što te rupe pre nas nađoše i zapušiše?
*novo

To nema veze sa rupama, nego se traži najgore od mogućih opravdanja za kašnjenje u isplatama porodiljskih naknada. I onda je umesto da kaže, država se izvinjava što smo kasnili zbog ne znam čega, optužio porodilje da varaju a da on to ne može dokazati...Podmuklo i odvratno..
maksa83 maksa83 06:43 20.01.2009

Re: Nego..

Uopšte mi nije jasno što mi te zakone ne prepisujemo od onih što te rupe pre nas nađoše i zapušiše?

Pa kuda bi se onda veliki pacovi provlačili?

(Prim. - naravno da ne mislim na porodilje)
Kiza car Kiza car 09:21 20.01.2009

Re: Nego..

Evo malo da i ja dodam na temu porodiljskih nadoknada...

Naravno da je ljudima iz Ministarstva (verovatno i svim ostalim državnim službenicima) uvek kriv neko drugi za sopstvene nesposobnosti i greške. U situaciji gde Srbijom vlada "Bela kuga" jedno od mera koja je država preduzela je i ta porodiljska naknada.
Ukratko, da bi se naknada dobila u iznosu 100% plate, porodilja mora da ima neprekinuti radni staž pre porođaja 6 meseci (ako je manje od 6 meseci onda se procenat naknade smanjuje), s tim da se taj iznos koriguje u odnosu na rast(pad) zarada u firmi. U situaciji kada je veliki broj porodlija nezaposlen ili zaposlen na određeno vreme, ovo je i jedina mogućnost za kakav-takav prihod tokom tih prvih godinu dana kada je porodilja na bolovanju....

Ovo pišem iz ličnog iskustva jer je moja supruga koja je radila kao stomatolog u državnom domu zdravlja dobila otkaz (istekao joj je ugovor o radu) u 6. mesecu trudnoće ( direktor je bio iz SRS-a, toliko o njihovoj brizi). Ono što smo uradili je da smo je prijavili da radi u jednoj firmi, uredno plaćali doprinose i poreze još tri meseca do porođaja i dobili rešenje o isplati porodiljske naknade.
Iznos na koji je bila prijavljena je iznosio isto kao i kada je radila u Domu zdravlja.

Ako iz Ministarstva misle da je ovo pljačka države onda ili menjajte Zakon ili posao...
Unfuckable Unfuckable 10:04 20.01.2009

Re: Nego...Dragetz

...nemoj da spinuješ !
olivera-ni olivera-ni 11:53 20.01.2009

Re: Nego..

Krugolina Borup
"organizovanom kriminalnom mrežom".

Mozda ,,organizovanim kriminalkama u mrezastim gacama"?
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:13 20.01.2009

Re: Nego..

Mozda ,,organizovanim kriminalkama u mrezastim gacama"?


Ma, spajdervumenke su ti to, nema šale s njima!
A s obzirom da je država nabavila mrežaste gaće, možemo reći i da država podstiče stvaranje organizovane mreže.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:52 20.01.2009

Re: Nego...Dragetz

Unfuckable
...nemoj da spinuješ !

Kakvo spinovanje...Čovek iz ministarstva se žali na porodilje da varaju ministarstvo, a da bi opravdao kašnjenje isplata. Spinuje on i ti a ne ja...
j.bre j.bre 15:30 20.01.2009

Re: Nego..

Krugolina Borup
A s obzirom da je država nabavila mrežaste gaće, možemo reći i da država podstiče stvaranje organizovane mreže.

Cekaj, da razjasnimo, je l' to oni dele mrezaste gace po porodilistima? Ili si samo htela da kazes da je sad dozvoljeno nositi ih?

Tesko ide to sa bedzevima, kol'ko je to tvrdoglava raja. Imam utisak da je sve u fazonu E sa' ce da vam pokazemo ko je jaci. Bolje da oni ukoce na vreme, nego kad se proces zalaufa.
Ajd' nek neko da neko drugo objasnjenje, cemu toliki otpor? Mislim, u pitanju su samo bedzevi.
Unfuckable Unfuckable 20:20 20.01.2009

Re: Nego...Dragetz

Kakvo spinovanje.


ok - troluješ

Čovek iz ministarstva se žali na porodilje da varaju ministarstvo, a da bi opravdao kašnjenje isplata. Spinuje on i ti a ne ja...

to se zove counterstrike, bravo Dragetz...
mislim, verovatno nisam u pravu to za spinovanje (gde Ti da spinuješ, ma nema šanse...) ali mi je mnogo slatko da te isprozivam, bre
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:48 19.01.2009

mislim

da je ipak sve vise dobrih vesti! Kru, hvala ti na tome! ali ne treba se opustati!
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:59 19.01.2009

Re: mislim

ali ne treba se opustati!


Ko se opušta?
rastinjak rastinjak 22:51 19.01.2009

A Renault

jel i on lepa vest? Verovatno je slika tu sa razlogom.
Tine i Radojka Tine i Radojka 23:06 19.01.2009

Re: A Renault

vidi dole
viliana viliana 23:10 20.01.2009

Re: A Renault

rastinjak
jel i on lepa vest? Verovatno je slika tu sa razlogom.


Jos jednom bravo za RENAULT !
ivana23 ivana23 22:56 19.01.2009

Dobra vest...


"Porodilje iz Beograda će primati 100 odsto naknade"

Porodilje iz Beograda primaće punu platu dok su na bolovanju, jer će Beograd dotirati deo naknade, najavio je danas gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

constrictoria92 constrictoria92 22:57 19.01.2009

Re: Dobra vest...

Porodilje iz Beograda primaće punu platu dok su na bolovanju, jer će Beograd dotirati deo naknade, najavio je danas gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

A sto to svi zovu "bolovanje"????
Zar nije lepse porodiljsko odsustvo? Pa, nisu te zene bolesne...
omega68 omega68 23:06 19.01.2009

Re: Dobra vest...

jer će Beograd dotirati deo naknade, najavio je danas gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

A odakle?
Da nije malo od imovine Gradova i Opština koja još nije vraćena?
Treba namiriti Beograd, jer odatle mogu da krenu problemi za vlast.
Šta ćemo sa ostatkom Srbije?
I da, moja supruga se skoro porodila u KG.Ništa nije bolje - gore je.

Krugolina Borup Krugolina Borup 00:01 20.01.2009

Re: Dobra vest...

Porodilje iz Beograda primaće punu platu dok su na bolovanju


Blic pomešao lončiće.
Ovo nisu porodilje, već trudnice.
I nije reč o porodiljskom odsustvu, već o trudničkom bolovanju.
Babe i žabe.

Re: Dobra vest...

ivana23
"Porodilje iz Beograda će primati 100 odsto naknade"Porodilje iz Beograda primaće punu platu dok su na bolovanju, jer će Beograd dotirati deo naknade, najavio je danas gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

vidim da vlada odusevljenje ovom vescu. medjutim, mene to zabrinjava jer je ekonomski neodrzivo cak i u mnogo bogatijim drustvima (npr UK) nego sto je srpsko.
of note, trudnice u UK idu na porodiljsko bukvalno par nedelja pre porodjaja
ivana23 ivana23 09:57 20.01.2009

Re: Dobra vest...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
vidim da vlada odusevljenje ovom vescu. medjutim, mene to zabrinjava jer je ekonomski neodrzivo cak i u mnogo bogatijim drustvima (npr UK) nego sto je srpsko. of note, trudnice u UK idu na porodiljsko bukvalno par nedelja pre porodjaja

Ako je trudnoca bez rizika, na porodiljsko se ide 4 nedelje pre porodjaja.

Re: Dobra vest...

dodatak
100% nadoknada u uk traje samo 8 nedelja, ali ako srbija ima neku exta zlatnu koku koju ovde nemaju, molim lepo
jednatanja jednatanja 12:19 20.01.2009

Re: Dobra vest...

100% nadoknada u uk traje samo 8 nedelja, ali ako srbija ima neku exta zlatnu koku koju ovde nemaju, molim lepo


U Nemackoj su od januara 2007 uveli plaćanje 67% od redovne plate do 14 meseci nakon porodjaja. Pre toga su samo socijalno ugroženi dobijali naknadu. Dodatno, svako dete dobija 156 evra mesečno do svoje 18-te godine, a mislim da su ove godine povećali za 10 evra.

Sve ovo zbog bele kuge. Državne investicije zavise od njenih prioriteta.
niccolo niccolo 13:03 20.01.2009

Re: Dobra vest...

Šta ćemo sa ostatkom Srbije?

ali ako srbija ima neku exta zlatnu koku koju ovde nemaju

Ovo što je Ivana linkovala je odluka jedinice lokalne samouprave. Znači, ako želite da tako nešto bude i u Kragujevcu (ili bilo kom drugom gradu u Srbiji) vršite pritisak na Veroljuba (odnosno kako god da se u vašem mestu zove prvi čovek opštine/grada)...Što se tiče zlatne koke, ja pretpostavljam da je gradska vlast procenila koliki su troškovi za ovo i da je izračunala da ima odakle da finansira. Znači nije u pitanju cela Srbija, već jedan grad koji je u svom budžetu predvideo kintu za dotiranje dela naknade...
a.bogdanovic a.bogdanovic 13:13 20.01.2009

Re: Dobra vest...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
dodatak
100% nadoknada u uk traje samo 8 nedelja, ali ako srbija ima neku exta zlatnu koku koju ovde nemaju, molim lepo


Nema Srbija zlatnu koku, vec je ima UK pa upravo zato moze da si priusti 'jeftiniju' socijalnu politiku. Zlatna koka je neto imigracija.
Srbija je zatvoren sistem. Njena ekonomija oslanja se iskljucivo na interne demografske kapacitete koji su, kako pokazatelji govore, jako losi.
Za drzavu/drustvo svako rodjeno dete je potencijalni buduci radnik koji ce raditi brze, bolje, produktivnije, kreativnije, inventivnije. Ekonomija i njen rast od toga zavise.
Brooklyn Brooklyn 13:32 20.01.2009

Re: Dobra vest...

Nema Srbija zlatnu koku, vec je ima UK pa upravo zato moze da si priusti 'jeftiniju' socijalnu politiku. Zlatna koka je neto imigracija.
Srbija je zatvoren sistem. Njena ekonomija oslanja se iskljucivo na interne demografske kapacitete koji su, kako pokazatelji govore, jako losi.
Za drzavu/drustvo svako rodjeno dete je potencijalni buduci radnik koji ce raditi brze, bolje, produktivnije, kreativnije, inventivnije. Ekonomija i njen rast od toga zavise.

mislim da je to teska glupost, ta teza da dugacko i dobro placeno porodiljsko odsustvo stimulise natalitet. u srbiji najveci broj dece imaju siromasne, nezaposlene zene koje ne dobijau trudnicko. isto tako, amerika je jedna od drzava sa najvecim prirodnim prirastajem medju razvijenim drzavama, a nema nikakvo porodiljsko, a u tom smislu i uk je tu negde.

u svakom slucaju bilo bi zanimljivo kada bi neko merio efekte raznih subvencija koje placaju poreski obveznici, ukljucujuci tu i porodiljsko.
jednatanja jednatanja 13:58 20.01.2009

Re: Dobra vest...

amerika je jedna od drzava sa najvecim prirodnim prirastajem medju razvijenim drzavama, a nema nikakvo porodiljsko, a u tom smislu i uk je tu negde.


Da, ali americke zene obicno napustte posao da bi odgajale decu, a to je opet negativan uticaj na ekonomiju. Mislim da nije glupost davati subvencije za povecanje nataliteta.
Brooklyn Brooklyn 14:12 20.01.2009

Re: Dobra vest...

Mislim da nije glupost davati subvencije za povecanje nataliteta.

ja nisam polemisala sa time da li je glupo, nego da li zaista povecava natalitet. dakle, prvo bi trebalo da ustanovimo sta zaista povecava, a sta ne, a onda da polemisemo da li je glupo.

Da, ali americke zene obicno napustte posao da bi odgajale decu,

ne znam sta ti tacno znaci obicno, ali bas pre neki dan sam citala studiju da je 54% americkih zena na poslu u roku od 2 meseca posle radjanja, a nesto preko 80% godinu dana posle. u tom smislu verovatno nisu mnogo gore od zena iz srbije.

Re: Dobra vest...

brooklyn ponovo jase
Brooklyn Brooklyn 14:20 20.01.2009

Re: Dobra vest...

konkretno, iz census. gov

5.6 million
Number of stay-at-home moms in 2004.
<http://www.census.gov/population/www/socdemo/hh-fam.html>

55%
Among mothers with infant children in 2004, the percentage in the labor force, down from a record high of 59 percent in 1998. <http://www.census.gov/population/www/socdemo/fertility.html>

80%
The percentage of mothers ages 15 to 44 whose last birth was 12 or more years ago and are in the labor force. <http://www.census.gov/population/www/socdemo/fertility.html>

51%
The percentage of women who gave birth to their first child and returned to work within four months
Željka Buturović Željka Buturović 15:15 20.01.2009

Re: Dobra vest...

ja nisam polemisala sa time da li je glupo, nego da li zaista povecava natalitet. dakle, prvo bi trebalo da ustanovimo sta zaista povecava, a sta ne, a onda da polemisemo da li je glupo.

good luck with that. ceo ovaj blog je koncipiran na teoriji da ce bolja porodilista da podignu natalitet (po principu, prijatno iskustvo u porodilistu izaziva zelju da se rodi bar jos jedno dete) iako i najpovrsniji pogled na tabelu fertiliteta pokazuje da su broj dece koje zene radjaju i kvalitet porodilista negativno korelisani.
Brooklyn Brooklyn 15:59 20.01.2009

Re: Dobra vest...

pa, ja mislim da korisnici zdravstvenih usluga u srbiji treba da zahtevaju pristojno ponasanje od zdravstvenog osoblja i bolju uslugu zato sto za nju dobro placaju, a ne zato sto se bore protiv 'bele kuge'. naime, srbija (iz FT-ja) sa 9% GDP-ja koji odlazi na zdravstvo spada medju prvih 10 zemalja u svetu po izdvajanjima za zdravstvo. od tih izdvajanja, daleko najveci deo odlazi za plate osoblja.

mada, posto izgleda da sve korisnice koje su se javile krugolini, a koje su se porodile u privatnim klinikama, zadovoljne, meni se cini kao no-brainer da bi pre svega trebalo insistirati na privatizaciji porodilista (da naglasim, porodilista, a ne nacina placanja, koji moze i ne mora a ostane administriran od strane drzave potpuno nezavisno os vlasnicke strukture porodilista) ili barem na tome da se dozvole privatna porodilista da funkcionisu pored drzavnih.
jednatanja jednatanja 20:14 20.01.2009

Re: Dobra vest...

55%
Among mothers with infant children in 2004, the percentage in the labor force


Znaci pola njih se vrate na posao, pola ne, barem ne do tamo kad im dete ima 10-tak godina...Ne znam koliko je ovo "dobra" statistika. Vec posle 3 godine (koliko je u Nemackoj dozvoljeno odsustvo) zene imaju dosta problema sa re-integracijom u profesiju.


Brooklyn Brooklyn 20:56 20.01.2009

Re: Dobra vest...

Znaci pola njih se vrate na posao, pola ne, barem ne do tamo kad im dete ima 10-tak godina...Ne znam koliko je ovo "dobra" statistika. Vec posle 3 godine (koliko je u Nemackoj dozvoljeno odsustvo) zene imaju dosta problema sa re-integracijom u profesiju.

US census definise infant kao dete do jedne godine, a ne do 10.

koliki je procenat majki dece do jedne godine koje rade u srbiji? sta je tvoja poenta?

sta je tebi dobra statistika? ako nije census sta je po tebi relevantan izvor? odakle tebi tvoji podaci?

viliana viliana 22:50 20.01.2009

Re: Dobra vest...

Brooklyn
Nema Srbija zlatnu koku, vec je ima UK pa upravo zato moze da si priusti 'jeftiniju' socijalnu politiku. Zlatna koka je neto imigracija.Srbija je zatvoren sistem. Njena ekonomija oslanja se iskljucivo na interne demografske kapacitete koji su, kako pokazatelji govore, jako losi. Za drzavu/drustvo svako rodjeno dete je potencijalni buduci radnik koji ce raditi brze, bolje, produktivnije, kreativnije, inventivnije. Ekonomija i njen rast od toga zavise.
mislim da je to teska glupost, ta teza da dugacko i dobro placeno porodiljsko odsustvo stimulise natalitet. u srbiji najveci broj dece imaju siromasne, nezaposlene zene koje ne dobijau trudnicko. isto tako, amerika je jedna od drzava sa najvecim prirodnim prirastajem medju razvijenim drzavama, a nema nikakvo porodiljsko, a u tom smislu i uk je tu negde.u svakom slucaju bilo bi zanimljivo kada bi neko merio efekte raznih subvencija koje placaju poreski obveznici, ukljucujuci tu i porodiljsko.


Drzava bi trebala da stimulise kao npr. g.Palma radjanje dece, pre svega kroz subvencije trudnicama i porodiljama. Naknada za prvo dete koje sam rodila je 24.000 din i to je sve. Moja sestra u Hrvatskoj je dobila 1000 eura jednokratne pomoci.
Zasto da se ne smanje porezi na odecu, opremu , hranu i sve ostalo za bebe?
Drzava ne treba da zaradjuje na tek pristiglim bicima i majkama koje u 99% slucajeva imaju vrlo niske zarade, nezavisno od posla kojim se bave, da ne spominjem samohrane majke...

Re: Dobra vest...

pa ne mislite valjda da od radjanja treba napraviti biznis, onako kao sto to rade samohrane majke u uk koje radjaju da bi zloupotrebljavale socijalnu pomoc i proizvode populaciju koja jede pare poreznih obveznika?
a.bogdanovic a.bogdanovic 01:05 21.01.2009

Re: Dobra vest...

Brooklyn

amerika je jedna od drzava sa najvecim prirodnim prirastajem medju razvijenim drzavama, a nema nikakvo porodiljsko, a u tom smislu i uk je tu negde.


The reasons for the unusual U.S. fertility rate are the focus of intense interest. Experts can only speculate, but they cite a complex mix of factors, including lower levels of birth control use than in other developed countries, widely held religious values that encourage childbearing, social conditions that make it easier for women to work and have families, and a growing Hispanic population.


Da, zaista, kada jedna zemlja nema ovako kompleksan miks faktora koji joj definisu demografsku dinamiku, onda joj valjda ostaju trivijalnosti poput family friendly politike.
UK uopste nije 'tu negde'.
jednatanja jednatanja 01:17 21.01.2009

Re: Dobra vest...

US census definise infant kao dete do jedne godine, a ne do 10.


Dobro, onda nam ostaje rupa, navela si statistiku za majke sa decom do 1 godine, a ne zna se sta se desava sa onima koja imaju stariju decu (mladju od 12 god).

koliki je procenat majki dece do jedne godine koje rade u srbiji? sta je tvoja poenta?


Mislim da je ovde suludo uporedjivati Srbiju sa bilo kojom razvijenom zemljom, mozda je treba uporedjivati sa zemljama koje joj odgovaraju po stopi nezaposlenosti.


odakle tebi tvoji podaci?


Nisam navela nikakve podatke. Iz kruga mojih koleginica/prijateljica iz US, znam da je veliki broj onih koji prekinu posao. To generalno nije dobro za zenu i za njenu karijeru, a da ne govorim o davanju tro-mesecne bebe u jaslice za one koje se odluce drugacije. Mnogo vise mi se svidja model Nemacke koji se u zadnje tri godine pokazao uspesan. Izmedju ostalog su povecali subvencije (kao sto napomenuh, 67% plate prvih 14 meseci od 2007), pravo zene na odsustvo je ostalo isto kao i ranije (3 godine).
De Selby De Selby 02:59 21.01.2009

Re: Dobra vest...

Željka Buturović
[i]iako i najpovrsniji pogled na tabelu fertiliteta pokazuje da su broj dece koje zene radjaju i kvalitet porodilista negativno korelisani.


pre bih rekao da je broj dece koje zene radjaju negativno korelisan sa ukupnim životnim standardom, obrazovanjem stanovništva, religijom, emancipacijom žena... a ne kvalitetom porodilišta.

omega68 omega68 10:00 21.01.2009

Re: Dobra vest...

Znači, ako želite da tako nešto bude i u Kragujevcu (ili bilo kom drugom gradu u Srbiji) vršite pritisak na Veroljuba (odnosno kako god da se u vašem mestu zove prvi čovek opštine/grada)...

Ne vredi pritiskati ako nema...ne da Republika koja daje Beogradu.Nemam ništa protiv građana Beograda, samo protiv politike svih Vlada, ko god da je.
jednatanja jednatanja 10:25 21.01.2009

Re: Dobra vest...

negativno korelisan


Jel ovo sad nova reč u srpskom od "negatively correlated"? Svašta sam propustila zadnjih 17god.
niccolo niccolo 12:24 21.01.2009

Re: Dobra vest...

omega68
Znači, ako želite da tako nešto bude i u Kragujevcu (ili bilo kom drugom gradu u Srbiji) vršite pritisak na Veroljuba (odnosno kako god da se u vašem mestu zove prvi čovek opštine/grada)...

Ne vredi pritiskati ako nema...ne da Republika koja daje Beogradu.Nemam ništa protiv građana Beograda, samo protiv politike svih Vlada, ko god da je.

Razumeo sam ja da se tvoja primedba odnosi na vlast, ali ono što ja generalno pokušavam da ukažem jeste značaj lokalne samouprave za neke stvari. I ljudima u lokalnoj samoupravi je najlakše da kažu eto kriva je republika daje samo Beogradu...Onda i oni mogu manje da rade, pošto, eto, nema novca, viša sila...
Ako razmislimo, svi smo se smejali Palmi za žirafu (i stvar i jeste smešna), ali ako pogledamo iz drugog ugla on je samo iskoristio svoj "koalicioni potencijal" da se nešto uradi u njegovoj opštini.
maca22 maca22 12:55 21.01.2009

Re: Dobra vest...

Željka Buturović
ja nisam polemisala sa time da li je glupo, nego da li zaista povecava natalitet. dakle, prvo bi trebalo da ustanovimo sta zaista povecava, a sta ne, a onda da polemisemo da li je glupo.

good luck with that. ceo ovaj blog je koncipiran na teoriji da ce bolja porodilista da podignu natalitet (po principu, prijatno iskustvo u porodilistu izaziva zelju da se rodi bar jos jedno dete) iako i najpovrsniji pogled na tabelu fertiliteta pokazuje da su broj dece koje zene radjaju i kvalitet porodilista negativno korelisani.

Eeee, ali blago zvano zdrav razum ukazuje da postoje tu jos neki faktori koje treba uzeti u obzir...
acky acky 14:32 21.01.2009

Re: Dobra vest...

@Željka Buturović
ceo ovaj blog je koncipiran na teoriji da ce bolja porodilista da podignu natalitet (po principu, prijatno iskustvo u porodilistu izaziva zelju da se rodi bar jos jedno dete) iako i najpovrsniji pogled na tabelu fertiliteta pokazuje da su broj dece koje zene radjaju i kvalitet porodilista negativno korelisani.


neee...
neće prijatno iskustvo samo po sebi da izazove želju,
al će neprijatno&traumatično da je suzbije želju , ili odlaže odluku....ili ako ništa drugo-unervozi onu ženu koja se uprkos tome odluči ( a strah i strepnja nikako dobre ni za mamu ni za bebu ...)
toliko je priča o iskustvima žena sa zaključkom:jednom mi je bilo dosta, nikad više tamo i sl.
o tome se radi
i pod "kvalitet porodilišta " akcijom se ne traži (nije akcenat na tome) ono što zahteva keš(subvencije, whatever) već bolje ophođenje osoblja:humanije, profesionalnije(revnosno& osavremenjeni protokoli& bez korupcije), kulturnije u krajnjoj liniji(bez psovanja& vređanja)...
al kod krugoline blog zgodan, pa i druga porodiljska i natalitetna pitanja uplivaju
super je to, samo da se ne pobrka sa Majka hrabrost akcijom
Željka Buturović Željka Buturović 15:28 21.01.2009

Re: Dobra vest...

pre bih rekao da je broj dece koje zene radjaju negativno korelisan sa ukupnim životnim standardom, obrazovanjem stanovništva, religijom, emancipacijom žena... a ne kvalitetom porodilišta.

vi ili ne znate sta znaci rec korelacija ili verujete da je kvalitet porodilista u somaliji bolji od onih u svajcarskoj. jer tabela jasno pokazuje da je korelacija izmedju kvaliteta porodilista i broja rodjene dece po zeni negativna.

vi mozda zelite da kazete da je parcijalna korelacija, kad se pomenuti faktori drze konstantnim, nula ili pozitivna. ali to, za razliku od postojanja negativne korelacije izmedju kvaliteta porodilista i broja rodjene dece po zeni, nije uopste ocigledno.

neće prijatno iskustvo samo po sebi da izazove želju, al će neprijatno&traumatično da je suzbije želju , ili odlaže odluku....ili ako ništa drugo-unervozi onu ženu koja se uprkos tome odluči ( a strah i strepnja nikako dobre ni za mamu ni za bebu ...) toliko je priča o iskustvima žena sa zaključkom:jednom mi je bilo dosta, nikad više tamo i sl. o tome se radi

ali meni je vrlo dobro poznata ta vasa teorija. problem je sto ona vodi u zakljucak da bolji uslovi porodjaja povecavaju broj rodjene dece (tj. losiji ga smanjuju - efekat je isti). nisam primetila da je na ovom blogu iznet ijedan dokaz u tom smislu.
chobanica chobanica 16:20 21.01.2009

Re: Dobra vest...


ali meni je vrlo dobro poznata ta vasa teorija. problem je sto ona vodi u zakljucak da bolji uslovi porodjaja povecavaju broj rodjene dece (tj. losiji ga smanjuju - efekat je isti). nisam primetila da je na ovom blogu iznet ijedan dokaz u tom smislu.


Pa ne vidim i kako moze da se iznese, s obzirom na to da bi se to dokazalo morali bismo da uporedimo dve zemlje iste po svemu ostalom (obrazovna struktura i zivotni standard stanovnistva) a razlicite samo po kvalitetu porodilista. Hipoteza je da ako su ostali cinioci nepromenjeni, poboljsanje ili pogorsanje uslova porodjaja moze da utice na stopu nataliteta.

Ne znam kako u Svajcarsku teleportovati nasa porodilista i osoblje, ali kad bismo to uradili prilicno sam sigurna da bi se zene poradjale u inostranstvu, ili se ne bi poradjale uopste. Sumnjam da bi im naprasno porastao natalitet, jer s obzirom na nizak prirodni prirastaj sa kojim se Evropa bori, da je resenje tako prosto, sve zemlje bi jednostavno poradile na pogorsavanju uslova porodjaja i prirodni prirastaj bi im se povecao u roku od par godina.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:36 21.01.2009

Re: Dobra vest...

nisam primetila da je na ovom blogu iznet ijedan dokaz u tom smislu.


Za anegdotske dokaze je dovoljno da posetite vebsajt www.MajkaHrabrost.com i pročitate preko 350 priča o oko 500 porođaja. Dobar broj njih se završava rečenicama tipa:

"Nekada sam htela troje dece, ali posle ovog iskustva rešila sam da više neću rađati."
"Nikad više!"

i slično.

A ako hoćete statistički validne rezultate na reprezentativnom uzorku - pa angažujte Strategic marketing ili neku drugu agenciju. Pribavite vi meni dokaze da ovakvo stanje u porodilištima ne smanjuje natalitet, ili da poboljšanje stanja ne bi povećalo natalitet.

Nije u redu prozivati mene za nedostatak dokaza, a da vi nemate kontradokaze. Pribavite ih, pa da pričamo. U ovom trenutku, vi nemate ni anegdotske dokaze.
Brooklyn Brooklyn 16:44 21.01.2009

Re: Dobra vest...

a zbog cega je vazno da li kvalitetna porodilista povecavaju natalitet? jel porodilje zasluzuju pristojno ponasanje osoblja samo u slucaju da rade za opstu stvar? ili je bitno to sto sto porodilje placaju za uslugu koju ne dobijaju ili dobijaju na neprihvatljivo niskom nivou?

natalitet je tu irelevantan. vi njih placate i imate pravo da zahtevate odgovarajucu uslugu, pa makar se natlitet smanjio kao posledica previse dobrih porodilista.
Željka Buturović Željka Buturović 16:44 21.01.2009

Re: Dobra vest...

Pa ne vidim i kako moze da se iznese, s obzirom na to da bi se to dokazalo morali bismo da uporedimo dve zemlje iste po svemu ostalom (obrazovna struktura i zivotni standard stanovnistva) a razlicite samo po kvalitetu porodilista. Hipoteza je da ako su ostali cinioci nepromenjeni, poboljsanje ili pogorsanje uslova porodjaja moze da utice na stopu nataliteta.

zbog takvih stvari je i izmisljena linearna regresija (da ne pominjem slozenije tehnike). dakle, dokazi mogu da se iznesu - ako ih ima, naravno.

sumnjam da bi im naprasno porastao natalitet, jer s obzirom na nizak prirodni prirastaj sa kojim se Evropa bori, da je resenje tako prosto, sve zemlje bi jednostavno poradile na pogorsavanju uslova porodjaja i prirodni prirastaj bi im se povecao u roku od par godina.

prvo, na kvalitet porodilista utice mnogo faktora a ne samo planovi o povecanju nataliteta (cak i kad bi losa porodilista povecala natalitet ona bi, po definiciji, smanjila kvalitet zivota). osim toga, to sto je neko resenje prosto (mada ja ni ne tvrdim da je ovo resenje, niti to mislim (moja procena je da je efekat zanemarljiv, a ne pozitivan), niti uopste ocajavam nad padom nataliteta - samo ukazujem da nikakvi dokazi nisu izneseni da poboljsanje uslova u porodilistima jeste resenje za "belu kugu", kako je najavljeno) uopste ne znaci da ce politicari da ga usvoje. politicari rade ono sto je popularno tj. za sta ljudi vole da misle da ima odredjen efekat, a ne ono sto svarno ima taj efekat. a posto ljudi vole da misle da natalitet pada zbog toga sto zene koje radjaju ne uzivaju dovoljno privilegija onda i politicari zagovaraju povecanje tih privilegija. cak i kad se ispostavi da je predvidjeni efekat izostao najcesce se zakljuci da privilegije nisu dovoljno velike i tako u krug.
Željka Buturović Željka Buturović 16:50 21.01.2009

Re: Dobra vest...

Za anegdotske dokaze je dovoljno da posetite vebsajt www.MajkaHrabrost.com i pročitate preko 350 priča o oko 500 porođaja.

vi kao da nikad niste culi za self-selection bias? ko su oni koji se odluce da idu na vas sajt da ostave komentar?

"Nekada sam htela troje dece, ali posle ovog iskustva rešila sam da više neću rađati.""Nikad više!"

hm, da. a jel' ste proverili da li te zene stvarno nisu imale vise dece ili bi trebalo da uzmemo zdravo za gotovo ono sto su u trenutku gneva rekle na vasem sajtu?

A ako hoćete statistički validne rezultate na reprezentativnom uzorku - pa angažujte Strategic marketing ili neku drugu agenciju. Pribavite vi meni dokaze da ovakvo stanje u porodilištima ne smanjuje natalitet, ili da poboljšanje stanja ne bi povećalo natalitet.

ja ne pretendujem da sam strucnjak za srpska porodilista niti za njihov efekat na natalitet. vi pretendujete.
acky acky 17:33 21.01.2009

Re: Dobra vest...

vi kao da nikad niste culi za self-selection bias? ko su oni koji se odluce da idu na vas sajt da ostave komentar?
ajd da ja sad napravim odokativni predlog za statistiku, a vi racunajte,
broj ljudi koji koriste internet u srbiji>pa od toga žena>pa od toga žena-majki>pa od toga žena-majki koje su naišle na ovaj sajt,>pa od toga one koje su napisale pricu....
to je premali! deo populacije u dobu za rađanje
a prica ima ajd odokativno 300, kad izuzmem iz inostranstva i poneku bez velikih primedbi, i one odavno, pa te žene više ni neće radjati..
pa još i isključimo one koje će ipak rađati dalje(il im nije bilo tooliko strašno, il su jaako hrabre) i ostavimo oko 100 onih kojima je dosta baš zbog porodilišta(ako ih do sad i nema javiće se)
pa sad ako zaključimo unazad...do kolikog li ćemo broja takvih slučajeva u populaciji doći?

ja bih rekla sasvim dovoljno da ima i efekat na natalitet

U pravu ste vi za multifaktorsku uslovljenost u vezi svega oko pada nataliteta, ali ne pretenduje se ovde da se reši čitav problem abrakadabra
niti se predstavlja da je za to potrebno samo srediti porodilišta
nije toliko bitna ni statistika, mada je dobro imati činjenice uopšteno
dovoljan je ovaj broj pojedinačnih slučajeva na osnovu kojeg pretpostavljamo da je mnogo veći broj takvih u stvarnosti, a što se bela kuga pominje, pa...možda je to mali marketinški trik!
kako da se zove akcija? a da privuče pažnju onih koji kako lepo kažete
politicari rade ono sto je popularno tj. za sta ljudi vole da misle da ima odredjen efekat


ko bi od političara uopšte radio nešto za ličnu i intimnu dobrobit korisnica zdravstvenog osiguranja zvanih trudnice i porodilje?!

scabies scabies 21:38 21.01.2009

Re: Dobra vest...

vi ili ne znate sta znaci rec korelacija ili verujete da je kvalitet porodilista u somaliji bolji od onih u svajcarskoj. jer tabela jasno pokazuje da je korelacija izmedju kvaliteta porodilista i broja rodjene dece po zeni negativna.

Onda sigurno postoji negativna korelacija izmedju...recimo-broja autoomobila sa euro3/4 motorima u jednoj drzavi i broja novorodjene dece...
Ili verujete da ih u Somaliji ima vise nego u Svajcarskoj?
To sto dva parametra paralelno rastu/opadaju, nikako ne znaci da su nuzno uzrocno posledicno vezana... Nekad postoji zajednicki uzrok koji deluje na oba, a nekad i neko drugo objasnjenje...
Verovatno znate za jedno davno istrazivanje koje je pokazalo da je stopa samoubistava veca kod ljudi koji puse lulu nego u opstoj populaciji, ali to nikako nije znacilo da je pusenje lule faktor rizika za suicid. A ima i ono (kad smo vec kod suicida) da je broj samoubistava veci u zimu... Pa se tvrdilo da je zbog klime... Posle dokazali (?) da je zbog zimskih praznika-koji usamljenim ljudima jos vise bude osecaj usamljenosti, odbacenosti, izopstenosti...

maca22 maca22 22:34 22.01.2009

Re: Dobra vest...

Ma hoce babe i zabe da budu negativno korelisane.

Kao da se tu radi o kvalitetu porodilista, a ne o necem trecem.
maca22 maca22 22:35 22.01.2009

Re: Dobra vest...

dupli post.
Željka Buturović Željka Buturović 17:30 23.01.2009

Re: Dobra vest...

Kao da se tu radi o kvalitetu porodilista, a ne o necem trecem

ovaj, meni stvarno nije jasno cemu se vi smejete, osim ako to nije sopstveno nerazumevanje elementarnih stvari.

tacno je (naravno) da iz korelacije ne sledi kauzalnost. ako su kvalitet porodilista i broj beba negativno korelisani, iz toga ne sledi da ce se pogorsavanjem kvaliteta povecati broj beba. ali, to niko nije ni tvrdio.

s druge strane, ako neko tvrdi da negativno porodjajno iskustvo izaziva smanjenje zelje za radjanjem, onda njegova predikcija jeste da drzave u kojima su porodjaji prijatniji (kao uostalom i sve ostalo sto ima veze sa trudnocom, radjanjem i odgajanjem dece a sto se takodje neprekidno navodi kao uzrok "bele kuge" ) imaju veci natalitet, dakle da postoji pozitivna korelacija. zapravo, to uverenje se koristilo kao (inace nepotrebno) opravdanje cele ove akcije. ali, u realnosti, korelacija je negativna.

kao sto sam pokusala da objasnim gore, postoji mala mogucnost da je parcijalna korelacija (kad se drugi faktori fiksiraju, npr. opsti zivotni standard) pozitivna. takodje, postoji mogucnost da se korelacija tj. njen predznak menja u zavisnosti od segmenta GDP o kojem pricamo. u tom smislu ovi podaci ne dokazuju u potpunosti da je teorija pogresna. ali, oni svakako prebacuju teret dokaza na onog koji tu teoriju zastupa i na bazi nje vodi zdravstvenu politiku.
maca22 maca22 22:30 23.01.2009

Re: Dobra vest...

Željka Buturović

s druge strane, ako neko tvrdi da negativno porodjajno iskustvo izaziva smanjenje zelje za radjanjem, onda njegova predikcija jeste da drzave u kojima su porodjaji prijatniji (kao uostalom i sve ostalo sto ima veze sa trudnocom, radjanjem i odgajanjem dece a sto se takodje neprekidno navodi kao uzrok "bele kuge" ) imaju veci natalitet, dakle da postoji pozitivna korelacija.
Ne, nego je predikacija da doprinosi natalitetu (u nekoj meri)
Željka Buturović
zapravo, to uverenje se koristilo kao (inace nepotrebno) opravdanje cele ove akcije. ali, u realnosti, korelacija je negativna.
Jel jeste? Ko je izvrsio, u realnosti, bas takvo istrazivanje?
(sve fiksirano, pa zene negde ponizavaju (da ne pricam da im ugrozavaju zivot), a negde ne, pa da vidimo broj dece).

Željka Buturović
kao sto sam pokusala da objasnim gore, postoji mala mogucnost da je parcijalna korelacija (kad se drugi faktori fiksiraju, npr. opsti zivotni standard) pozitivna.
Kako znate, ili na osnovu cega pretpostavljate da postoji mala mogucnost da je korelacija pozitivna?

Željka Buturović
Takodje, postoji mogucnost da se korelacija tj. njen predznak menja u zavisnosti od segmenta GDP o kojem pricamo. u tom smislu ovi podaci ne dokazuju u potpunosti da je teorija pogresna. ali, oni svakako prebacuju teret dokaza na onog koji tu teoriju zastupa i na bazi nje vodi zdravstvenu politiku.

A ko vodi zdravstvenu politiku? Sama cinjenica da trauma i opravdan strah iz porodilsita odbija od ponavljanja tog uzasa je jasna, ocigledna i vise puta izrecena. I to svakako doprinosti broju rodjenih beba. Ne znam sta tu nije jasno.
scabies scabies 00:25 24.01.2009

Re: Dobra vest...

to uverenje se koristilo kao (inace nepotrebno) opravdanje cele ove akcije.

Zeljka, sto se mene licno tice, ovoj akciji ne treba nikakvo opravdanje! Dovoljna je konstatacija losih uslova u porodilistima. Dovoljna je cinjenica da zene sa losim isqstvom nisu izuzeci. Dovoljna je cinjenica da sve to na nekim drugim mestima bolje i humanije funkcionise! Dovoljna je energija i spremnost da se situacija promeni na bolje.
Ni poboljsanje uslova u starackim domovima nece povecati natalitet, ni zaposlenost u Srbiji, ni zivotni standard... Nece doneti (ili bar ja ne vidim) neq veliq drustvenu korist, ali ce definitivno olaksati i ulepsati neciju starost. Malo li je? Nepotrebno li je? Treba li to spreciti, ako je moguce?
maca22 maca22 00:42 26.01.2009

Re: Dobra vest...

Ma to nije ni opravdanje, vec je prosta cinjenica. Bez traume iskustvo se lakse i pre ponavlja.
rastinjak rastinjak 22:58 19.01.2009

?

Duplirao se komentar, kako - neznam.
Tine i Radojka Tine i Radojka 23:07 19.01.2009

Re: A Renault

mosa
ivana23 ivana23 23:09 19.01.2009

Re: ?

rastinjak
Duplirao se komentar, kako - neznam.

Blog opet "stuca" veceras...
constrictoria92 constrictoria92 23:10 19.01.2009

Re: ?

Blog opet "stuca" veceras...


Bogami, ne stuca samo - kanda malKo i podriguje...
rastinjak rastinjak 23:10 19.01.2009

Re: A Renault

Tine i Radojka
mosa


dobra mosa

P.S. a dobar i autić , k'o bebče
Dr M Dr M 23:49 19.01.2009

Re: ?

Blog opet "stuca" veceras


Cim Drago postavi blog...
blog vidi Boga svog:))
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:13 20.01.2009

Re: A Renault

P.S. a dobar i autić , k'o bebče


Dobar, dobar... ljubi ga Krugolina...
A i prosvetiteljski nastrojen.
Da viš' kako ga čitaju... eeeee... pa me onda još po parkinzima zapitkuju: "O čemu se radi?"
Pa kad sažmem, a oni: "E, a moja žena kako je prošla, samo da znate... bla, bla, bla..."
Pa zapisuju adresu vebsajta po kojekakvim papirićima.
viliana viliana 22:39 20.01.2009

Re: A Renault

Krugolina Borup
P.S. a dobar i autić , k'o bebče Dobar, dobar... ljubi ga Krugolina...A i prosvetiteljski nastrojen.Da viš' kako ga čitaju... eeeee... pa me onda još po parkinzima zapitkuju: "O čemu se radi?"Pa kad sažmem, a oni: "E, a moja žena kako je prošla, samo da znate... bla, bla, bla..." Pa zapisuju adresu vebsajta po kojekakvim papirićima.


Bravo za RENAULT !
NNN NNN 23:11 19.01.2009

Dobro je da ima vesti..

Dobiješ i spavaćicu kad tražiš. Posteljinu nude da promene svako veče.

Ovako je bilo i kad sam ja bila pre 6 meseci. Ali, milo mi je da se ponašanje menja na bolje. Nismo džaba krečili. Kad i gde ide Renault porodilištima u pohode?
BFN
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:02 20.01.2009

Re: Dobro je da ima vesti..

Kad i gde ide Renault porodilištima u pohode?


Čuće se...
Watch this space...
NNN NNN 23:19 19.01.2009

Ali kakvih vesti?

Sad pročitah prvu priču... Pa ovo je užas.. i pored ove aktuelne priče sa onim što su ga uhapisli oni i dalje bez blama i straha uzimaju pare:
"- vodila sam trudnocu privatno kod lekara , koji radi u Frontu i dogovoruila se s njim da me porodi i da mu platim porodjaj.
- doktor me porodio ranije 15 dana, jer u mom terminu za porodjaj nece biti u bolnici.
- Vrlo su bezobrazne i neljubazne uglavnom , i nece da redovno donose decu na podoj
- Porodjaj je kostao vise od moje plate zaposlene sa VII stepenom strucne spreme
- Patronazna sestra dolazi i nema pojma o anketi
- Klistir sada jos revnosnije rade nego pre tri godine
- I briju i dalje tupim ziletom i istim sve zene"

Možda smo ipak džabe krečili? Ili je neko rešio da tera kontru do kraja?
BFN
NNN NNN 23:28 19.01.2009

Džaba smo krečili Front

- Na porodjaj sam otisla bez ikakve "veze" i nijednu jedinu neprijatnost nisam dozivela celim tokom porodjaja kao ni tokom preostala 4 dana koliko sam ostala u bolnici. Kod dr. Stanojevica sam otisla "na bum", pitala ga da li bi hteo on da me porodi, covek pristao i porodio me.
Ja sam mislila da je dovoljan dežurni lekar.
- Stavise, odusevljena sam opstim uslovima u bolnici, cistocom (i u porodilistu i na odeljenju) a i odnosom sestara, posebno onih na odeljenju. Vazna napomena: bila sam smestena u apartmanima koji se posebno placaju, ali zato vrede svaku paru.
- Mislim da se pomalo preteruje sa celom halabukom, ima u svim vasim optuzbama i mnogo istine, ali smatram da i zene treba da na porodjaj odlaze psihicki i fizicki pripremljene i - pre svega - dobro informisane pa ce i celu stvar mnogo lakse pregurati.
Više puta rekoh da mi pripremljenost i informisanost ništa nisu pomogli.. A ni tebi Kru, čini mi se..
BFN
dunja73 dunja73 23:45 19.01.2009

mrezaste

Hoce li da mi neko objasni ovo ,,dozvoljeno nosenje mrezastih gaca,, o cemu se radi ne kapiram nikako ?
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:04 20.01.2009

Re: mrezaste

Ti Dunja ne znaš da su gaće bile proterane iz porodilišta, tj. strogo, strogo zabranjene?
Na prvom sastanku s ministrom, požalismo mu se.
Reče da će iz UNICEFovog fonda za "sitne nabavke" za porodilišta da traži da se kupe mrežaste gaće.
Ajde što su, izgleda, kupljene.
Nego što su DOZVOLJENE!
WOW!
Revolucija!
Vratile se gaće u porodilišta, žeeeeneeeee!!!
dunja73 dunja73 00:20 20.01.2009

Re: mrezaste

A zasto zabranjene ,iz higijenskih razloga ili?


pa kako bez gaca ako nema mrezastih? pa nisu normalni ..
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:25 20.01.2009

Re: mrezaste

A zasto zabranjene ,iz higijenskih razloga ili?


Bog sveti zna.
Navodno, valjda da luftiraš ranu i da ako nešto pođe naopako imaju što brži pristup da intervenišu.
Valjda - kažem.
Nagađamo.
I kad pitaš - neće da ti kažu zašto.
Mnogo ne vole pitanja koja počinju na "zašto".

pa kako bez gaca ako nema mrezastih?


Ne želiš da znaš.
Možda jednog dana napišem omanji roman "Sedam dana u porodilištu bez gaća."
medjutim92 medjutim92 08:37 20.01.2009

Re: mrezaste

Krugolina Borup
Možda jednog dana napišem omanji roman "Sedam dana u porodilištu bez gaća."


izbaci to "u porodilistu", vise ljudi ce da cita. Cilj opravdava sredstvo.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:26 20.01.2009

Re: mrezaste

Vratile se gaće u porodilišta, žeeeeneeeee!!!

dunja73 dunja73 14:56 20.01.2009

Re: mrezaste

medjutim92

Krugolina BorupMožda jednog dana napišem omanji roman "Sedam dana u porodilištu bez gaća."izbaci to "u porodilistu", vise ljudi ce da cita. Cilj opravdava sredstvo.




Kod mene u rodnom kraju bi ti rekli ,,lupi pa ostade ziv ,,

ili ,,ala bre lupas ko´ Maksim po diviziji ,,
Dr M Dr M 00:00 20.01.2009

Info iz Panceva


Pancevacka patronaza strogo insistira na anketi, sefica patronaze licno preslisava patronazne sestre u selima.
Porodilje(kom. 2) zadovoljne tretmanom; prvorotka( sluzbeni izraz) kaze da je prosla bolje nego sto je ocekivala, drugorotka tvrdi da je situacija mnogo bolja nego prvi put, pre 2 godine.
Cekamo izvestaj br.3, za nekoliko dana.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:06 20.01.2009

Re: Info iz Panceva

Sjajne vesti, dottore!
Najbolje informacije dobijaćemo od drugorotki i višerotki, koje imaju s čim da uporede.
scabies scabies 00:34 20.01.2009

Re: Info iz Panceva

Samo da mahnem
Lepa kola.
A ni vesti nisu tako lose.
Pozdrav!
bbnufar bbnufar 17:31 20.01.2009

Re: Info iz Panceva


Filip Mladenović Filip Mladenović 02:17 20.01.2009

A muškarci, muževi, verenici, očevi

Sve čestitke za dosadašnje rezultate i ohrabrujuće planove za 2009. godinu.

Medjutim, mene od početka tišti pitanje A ŠTA JE SA MUŠKARCIMA, budućim ili postojećim očevima!?

Kako i njih uključiti u ovu plemenitu akciju, kako i njih animirati da daju svoj dragocen doprinos!?
NNN NNN 04:53 20.01.2009

Re: A muškarci, muževi, verenici, očevi

Ima gi.
viliana viliana 22:56 20.01.2009

Re: A muškarci, muževi, verenici, očevi

Filip Mladenović
Sve čestitke za dosadašnje rezultate i ohrabrujuće planove za 2009. godinu.Medjutim, mene od početka tišti pitanje A ŠTA JE SA MUŠKARCIMA, budućim ili postojećim očevima!?Kako i njih uključiti u ovu plemenitu akciju, kako i njih animirati da daju svoj dragocen doprinos!?


Neki su vec dali doprinos.
Vidim da su pisali o iskustvima kako su prosli sa svojim zenama.
Dobro bi bilo vise njih da cujemo...
madam_mym madam_mym 00:14 21.01.2009

Re: A muškarci, muževi, verenici, očevi

Neki su vec dali doprinos.
Vidim da su pisali o iskustvima kako su prosli sa svojim zenama.
Dobro bi bilo vise njih da cujemo...
*novo

i mi ocekujemo njihov doprinos - tj. donatorstvo, dobrociniteljstvo ...u opremi, renoviranju enterijera, sanitetskom materijalu, u keshu za edukativne programe, istrazivanja, a moze i po koji automobilcic sa inkubatorom i ostalom opremom....
ozdravite zdravstvo
dunja73 dunja73 01:39 21.01.2009

Re: A muškarci, muževi, verenici, očevi

Jel u Bg mogu da prisustvuju muskarci u drustvenim bolnicama porodjaju?
chobanica chobanica 03:56 21.01.2009

Re: A muškarci, muževi, verenici, očevi

dunja73
Jel u Bg mogu da prisustvuju muskarci u drustvenim bolnicama porodjaju?


Samo drustvene i smeju da obavljaju porodjaje. A muskarci mogu da prisustvuju, uz novcanu nadoknadu (k'o da je predstava u pitanju )
dunja73 dunja73 13:55 21.01.2009

Re: A muškarci, muževi, verenici, očevi

A muskarci mogu da prisustvuju, uz novcanu nadoknadu (k'o da je predstava u pitanju )



Uz novcanu nadoknadu??? Jos da im plati sto je uz svoju zenu i pomaze joj ...
bbnufar bbnufar 17:19 20.01.2009

Dobre vesti i loše vesti

Imam potrebu da pojasnim ,objasnim i sapatom Vam kazem ...ja sam medicinska sestra...psst...
Sta je ovo proletelo pored moje glave?
Cipela?
Kolike stiikle...?
Salim se , naravno, a sada ozbiljno. Nema tih anketa ni ID brojeva koji su "kljuc"resavanja problema i puknutih lestvica vrednosti u zdravstenom sistemu. Pridaje se preveliki znacaj tome .Dobicete samo strah i lazan osmeh ljubaznosti . Pa ko voli neka izvoli.Kvaliteta nema.

Da bi neko mogao da se posveti nekom drugom na kvalitetan nacin puno radno vreme,ovaj prvi , koji treba da se posvecuje MORA da ima i kvalitetan privatan zivot,a samim tim i regeneraciju pozitivne energije koju ce uputiti onima koji su narusenog zdravlja.Nekada je to funkcionisalo.Secam se.Mada je uvek u zdravstvu bilo najmanje para al za plate.
Nema ljutnje?
Opet cipela...
madam_mym madam_mym 01:57 21.01.2009

Re: Dobre vesti i loše vesti

ja sam medicinska sestra...psst...

Dobicete samo strah i lazan osmeh ljubaznosti . Pa ko voli neka izvoli.Kvaliteta nema.

Da bi neko mogao da se posveti nekom drugom na kvalitetan nacin puno radno vreme,ovaj prvi , koji treba da se posvecuje MORA da ima i kvalitetan privatan zivot,a samim tim i regeneraciju pozitivne energije koju ce uputiti onima koji su narusenog zdravlja.Nekada je to funkcionisalo.Secam se.Mada je uvek u zdravstvu bilo najmanje para al za plate.


Usput, za Novu 2009. ne dobismo ni poklon -čestitku. Učitelji zaprete štrajkom i...gotovo! Niko ne pominje koliko košta "ocena više" vašeg mezimca. A koliko vas košta 8. mart? O besplatnom školovanju, i dranju kože pomoću ekskurzija, lektira, dopunske nastave u paralelnoj privatnoj školi, i td. mogu poseban blog da napravim, ali pominjem to ovde - tek da podsetim.
A ja treba da crvenim sto se i meni pripije kafa za tih 12h.
acky acky 15:47 21.01.2009

Re: Dobre vesti i loše vesti

Nema tih anketa ni ID brojeva koji su "kljuc"resavanja problema i puknutih lestvica vrednosti u zdravstenom sistemu. Pridaje se preveliki znacaj tome .Dobicete samo strah i lazan osmeh ljubaznosti . Pa ko voli neka izvoli.Kvaliteta nema.

Da bi neko mogao da se posveti nekom drugom na kvalitetan nacin puno radno vreme,ovaj prvi , koji treba da se posvecuje MORA da ima i kvalitetan privatan zivot,a samim tim i regeneraciju pozitivne energije koju ce uputiti onima koji su narusenog zdravlja.Nekada je to funkcionisalo.Secam se.Mada je uvek u zdravstvu bilo najmanje para al za plate.


eh
kvalitetan privatan zivot

preširok je to pojam
a mnogi ni sa velikom platom neće da imaju kvalitetan privatni život
i obrnuto, neke ni drastično mala plata neće sprečiti da svoj posao rade-barem solidno

posebno u struci gde ti ne radiš za onog ko ti određuje platu! u smislu, da porodilje(& pacijenti na drugim odelenjima) nisu oni koji određuju koji će deo budžeta da ide na te plate, iako ga pune delom iz svojih plata:pa svi bi mi voleli da nam je svima lepše(veće naše-veće vaše plate) al u istim smo....da ne kažem
stvarno nema smisla da se time pravda nehumano ponašanje medicinskog osoblja
gle predloga-šta mislite!?
Da umesto stvarne situacije, gde najgore prođu oni najsiromašniji-bez ikakvog uticaja i kapaciteta za potkupljivanje, a najbolje oni na nekim funkcijama, pa obrnite situaciju!
Maltretman priredite kad se dođu porađati ministarke, i supruge članova vlade (sestre, ćerke)!kad na svojoj koži osete problem možda učine nešto!
a ostalim, u vama sličnim ili još gorim životnim uslovima priredite jedan prijatan tretman, s razumevanjem, i adekvatnom brigom, pa budu zadovoljni i oni i vi(ko se ne oseća dobro kad čini dobro?! eto vam i tu prilike za povećanje kvaliteta privatnog života)


šala, naravno, al sa pola istine
2/3 u stvari
U pravu ste da se kvalitet života odražava na posao ali profesionalnost predpostavlja da se taj deo ostavi što je moguće više po strani,
a što se tiče
Dobicete samo strah i lazan osmeh ljubaznosti

ne radi se o tome, dobro je s osmehom, ali ne mora
može med.sestra i smrknutog lica da odgovori na pitanje, pojavi se kad zoveš ili štavećtreba uradi.Mora! to je posao
i nosi taj bedž pa kad ne uradi, znamo da kažemo eto ta i ta (pa ne budu oni ok svrstani u isti koš,a nadamo se biće i sankcionisani oni sa najviše pritužbi, ili barem opomenuti)

PS.ovde koristim Vi i množinu da ne bih sad svaki put pisala većina/deo/one grozne i sl, a znamo mi da niste sve takve,i zato je anketa tu, da ukaže na pravo stanje.

Lepo što ste se javili, i ohrabrite još vaših koleginica da učine isto-em što treba da čujemo vašu stranu, em što je važno da vaša strana razume o čemu se ovde radi
I konkretni predlozi će dobro doći...

Želim vam prijatan dan,dobro zdravlje,i sve što vama čini privatni život kvalitetnim...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana