Vreme za novo vreme

Glas Amerike RSS / 20.01.2009. u 21:32

"Promena je zakon života. Oni koji gledaju isključivo na prošlost i sadašnjost verovatno će propustiti budućnost."

Džon Ficdžerald Kenedi

Gandi je jednom rekao da "moraš da budeš oličenje promene kakvu želiš da vidiš u svetu".

Change_2.jpgAmerika je, tačno u podne, 20. januara 2009. dobila svog 44. predsednika, prvog Afroamerikanca na tom položaju, Baraka Huseina Obamu. On je pred stotinama hiljada ljudi koji su po ciči zimi došli da svedoče istorijskom činu, sa rukom na bibliji Abrahama Linkolna, položio predsedničku zakletvu.

Samo minut kasnije, promenjeno je web ogledalo Bele kuće: Promene su stigle na Whitehouse.gov!

Nova digitalna, web 2.0 (nazovite je kako želite) i - barem prema onome što je pokazala u tranzicionom periodu - otvorenija administracija, stupila je na dužnost. I radi za praznike.



Komentari (101)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alpeot alpeot 21:56 20.01.2009

Sajt

Upravo sam video promene na sajtu Bele kuce. Sta reci, osim - dobar vetar, g. Predsednice!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:02 20.01.2009

lepo

a sad svi na svoje radne zadatke.
ivana23 ivana23 22:10 20.01.2009

Re: lepo

Srđan Mitrović
a sad svi na svoje radne zadatke.

Doctor Wu Doctor Wu 00:00 21.01.2009

Re: lepo

Srđan Mitrović
a sad svi na svoje radne zadatke.

Kod Obame sve nekako ispreturano. Ili niko-ne-sme-da-vas-bije čuva za 2012.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:06 21.01.2009

Re: lepo

niko-ne-sme-da-vas-bije čuva za 2012.

živi bili pa videli po kome će da opali. i to nešto pre 2012.
bar je sigurno da neće završiti kao kućni ljubimac ispod lipe. amerika je bre to!
lanerosi lanerosi 22:11 20.01.2009

Ime nove nade - Barak Obama!

U svakom slucaju,rodjena je nova nada da ce biti bolje.I Amerikancima i svima ostalima.Barak Obama uliva poverenje svima i svi od njega ocekuju mnogo.Ogromno je to breme za svakoga,ali,nadajmo se,njegov tim bice dovoljno snazan da donese promene.Uprkos mnogim ocekivanjima,smatram da ce on i Hilari Klinton sjajno funkcionisati.U svakom slucaju - neka mu je sa srecom,i neka svima bude bolje sa njim!
Filip2412 Filip2412 22:18 20.01.2009

sjasi kurta da uzjasi murta

uguracija:

... nekima je dovoljno da budu srecni sto je predsednik elegantno "preplanuo" sto rece Berluskoni. U principu i ja sam srecan zbog toga, razumem i crnacku populaciju i njihovo radovanje. Na zalost brzo ce se pokazati da je boja koze jedina razlika u odnosu na Bush-a.


alpeot alpeot 22:35 20.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Filip2412
uguracija:... nekima je dovoljno da budu srecni sto je predsednik elegantno "preplanuo" sto rece Berluskoni. U principu i ja sam srecan zbog toga, razumem i crnacku populaciju i njihovo radovanje. Na zalost brzo ce se pokazati da je boja koze jedina razlika u odnosu na Bush-a.


Eh, mislim da gresite. Predsednik Obama je vec pokazao da ce njegova politika biti supstancijalno drugacija u odnosu na politiku Dzordza Busa. Pogledajte samo Obaminu spremnost da znacajno redukuje emisije greenhouse gases i postavi nove ekoloske standarde. Zar je global warming mala stvar? Samo sudbina citave planete zavisi od toga (da li treba da vas podsecam da su upravo SAD minirale sporazum iz Kjota?). Sto se tice spoljne politike, mislim da ce postepeno, sve vise i vise, izgradjivati institucije centralne vlade u Iraku. I mislim da ce uciniti sve sto je u njegovoj moci da donese mir na Bliski istok.

"Zauzdacemo Sunce i vetar da proizvode energiju"... (Iz inauguracionog govora)

Barak Obama je osvezenje, u to sam siguran.
Dr M Dr M 22:38 20.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Na zalost brzo ce se pokazati da je boja koze jedina razlika u odnosu na Bush-a.


Jezik pregriz`o! :))

Al` ako budes u pravu- necemo imati sta da grizemo, cak ni jezik...
Sofroniye Sofroniye 22:46 20.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

alpeot
Filip2412
uguracija:... nekima je dovoljno da budu srecni sto je predsednik elegantno "preplanuo" sto rece Berluskoni. U principu i ja sam srecan zbog toga, razumem i crnacku populaciju i njihovo radovanje. Na zalost brzo ce se pokazati da je boja koze jedina razlika u odnosu na Bush-a.


Eh, mislim da gresite. Predsednik Obama je vec pokazao da ce njegova politika biti supstancijalno drugacija u odnosu na politiku Dzordza Busa. Pogledajte samo Obaminu spremnost da znacajno redukuje emisije greenhouse gases i postavi nove ekoloske standarde. Zar je global warming mala stvar? Samo sudbina citave planete zavisi od toga (da li treba da vas podsecam da su upravo SAD minirale sporazum iz Kjota?). Sto se tice spoljne politike, mislim da ce postepeno, sve vise i vise, izgradjivati institucije centralne vlade u Iraku. I mislim da ce uciniti sve sto je u njegovoj moci da donese mir na Bliski istok.

"Zauzdacemo Sunce i vetar da proizvode energiju"... (Iz inauguracionog govora)

Barak Obama je osvezenje, u to sam siguran.


Hahaha, sad ce "environmental policy" da doprinese spasavanju sveta. Prvo taj global warming je toliko politizovan da prosto boli. Cak da podjemo od toga da je to istina i da je to samo ljudski faktor kako ce to da resi pitanje ekonomije? Toliko hvaljeno zaduzivanje i poslovi vezani za razvoj infrastrukture. How yes no. Nema mira u svetu dok standard u zapadnim zemljama ne padne na jos nizi nivo. A koliko su Amerikanci spremni da se lise svoje finansijske moci i koliko su Evropljani spremni da se lise svojih skupih socijalnih programa u korist tamo nekih Azijata. Nisam nesto ubedjen u to :) Mislim da je neki "ratic" verovatniji nego pad standarda na taj nacin.
aquariusoptimist aquariusoptimist 23:52 20.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

crnacku populaciju i njihovo radovanje


Rasizam je veoma ziv u US.
Tek se u Obaminoj kampanji pokazalo koliko je zapravo ziv i jak.
Citam blogove ovde po US, prosto je neverovatno koliko su rasisti ozlojedjeni, ne samo da mrze crnce nego ce sad morati da trpe da ih jedan predstavlja.
Ustav i zakoni stite crnce, svi su veoma obazrivi u odnosu prema njima, ali pritajeni rasiszam bukti , pa je Obamina pobeda zaista jedan istorijski presedan.
Pa eto , za sve vas koji smatrate da se nista nije i nece promeniti na bolje, niste u pravu, vec sama Obamina pobeda je znak pozitivne pormene.
Ja inace nisam Obamin fan, smatram da je Obama manje zlo od MekKejna, a program demokratske stranke je liberalniji od republikanskog.
Posebno je pitanje kako je doslo do toga da ova zemlja nije imala nista bolje da ponudi od ova dva kandidata.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:58 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Citam blogove ovde po US, prosto je neverovatno koliko su rasisti ozlojedjeni, ne samo da mrze crnce nego ce sad morati da trpe da ih jedan predstavlja.

šta da im radimo.
moraće da trpe.
k'o što su i crnci....
u ne, mnoogoo manje.
neće biti robovi... sem svojih ograničenja u glavi...
za to postoji specijalne ustanove...
Pa eto , za sve vas koji smatrate da se nista nije i nece promeniti na bolje, niste u pravu, vec sama Obamina pobeda je znak pozitivne pormene.

tačno!!
Posebno je pitanje kako je doslo do toga da ova zemlja nije imala nista bolje da ponudi od ova dva kandidata.

šta fali obami?
oksidental stadi koledz u LA
medjunarodni odnosi na kolumbiji
pravna škola harvard.
mlad, savremen, otvorenog uma.
malo li je?
možda da završi neki mega trend!
karić ili tako to.
Sofroniye Sofroniye 04:24 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Exitus Letalis
Citam blogove ovde po US, prosto je neverovatno koliko su rasisti ozlojedjeni, ne samo da mrze crnce nego ce sad morati da trpe da ih jedan predstavlja.

šta da im radimo.
moraće da trpe.
k'o što su i crnci....
u ne, mnoogoo manje.
neće biti robovi... sem svojih ograničenja u glavi...
za to postoji specijalne ustanove...
Pa eto , za sve vas koji smatrate da se nista nije i nece promeniti na bolje, niste u pravu, vec sama Obamina pobeda je znak pozitivne pormene.

tačno!!
Posebno je pitanje kako je doslo do toga da ova zemlja nije imala nista bolje da ponudi od ova dva kandidata.

šta fali obami?
oksidental stadi koledz u LA
medjunarodni odnosi na kolumbiji
pravna škola harvard.
mlad, savremen, otvorenog uma.
malo li je?
možda da završi neki mega trend!
karić ili tako to.


Fali mu sto za sve vreme svog boravka u Senatu nije predlozio nijedan znacajan zakon. Mislim da je pokojni Djindjic rekao (vezano za Kostunicu) jeste da nije gresio za vreme Milosevica ali nije nista ni radio. Fali mu sto je pricu o finansiranju kampanje totalno izvrnuo kad je video sta mu ide u korist. Naravno da se to ocekuje od politicara ali posto vec pricamo o tome sta mu fali. Fali mu sto je pricao gluposti o svom dedi pastiru itd :) To me strasno podseca na price o Dzordzu Vasingtonu a Boga mi i Titu.

Obama je verovatno bolji izbor od McCain-a ali je problem sledece prirode ali kao sto rekoh pricali smo o tome sta mu fali. Meni licno smeta sto ce uci u deficit jer zaduzivanje nije spasilo Ameriku za vreme FDR-a nego rat. Takodje mu fali sto ce verovatno udariti nove takse ali o tom potom. Videcemo za par meseci.
Filip2412 Filip2412 05:08 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

"Zauzdacemo Sunce i vetar da proizvode energiju"... (Iz inauguracionog govora)
:) jao molim te ne zezaj, pa otkud politicari mogu da zauzdaju sunce i vetar? Oni samo pricaju price, tehnoloski proboj, naucno otkrice je potrebno da bi smo se spasili zavisnosti od nafte a ne lepi sastavi Obame i slicnih drugara.

Sto se tice global warminga na tu temu omiljeni mi je film global warming swindle

slusam danas vesti.... glavna fora kako se Mishel lepo oblaci - imala je dijamantsku ogrlicu na inauguraciji ...pravi ljudi iz naroda
topcat topcat 07:33 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

aquariusoptimist

Ustav i zakoni stite crnce, svi su veoma obazrivi u odnosu prema njima, ali pritajeni rasiszam bukti , pa je .


Ako se ne varam, Obama nas je lijepo podsjetio da su crnci nekada u US bili robovi, a sada su "dogurali" do bijele kuce. Kad je The President tako "otvoren" po pitanju rasa, pa mu je svejedno tko je tko - zasto to istice?
Kad vec govorimo o rasizmu, zasto nitko ne spominje onaj prema bijelcima?


alpeot alpeot 07:38 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Sofroniye

Hahaha, sad ce "environmental policy" da doprinese spasavanju sveta. Prvo taj global warming je toliko politizovan da prosto boli. Cak da podjemo od toga da je to istina i da je to samo ljudski faktor


Zasto pisete o stvarima o kojima ocigledno ne znate bas previse? Prvo malo proucite efekat staklene baste i koncentracije antropogenih gasova staklene baste.
topcat topcat 07:40 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Prvo malo proucite...

A onda procitajte vijest da je npr. u Argentini usred ljeta pao snijeg...
alpeot alpeot 07:42 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

topcat

Kad vec govorimo o rasizmu, zasto nitko ne spominje onaj prema bijelcima?


Kakav rasizam prema belcima? Obama naglasava upravo ono sto je bitno - civilizacijski kvantni skok - dakle, Amerikanci africkog porekla su nekada bili robovi, a sada su u organima vlasti. Sto je, zar ne, sasvim normalno.
alpeot alpeot 07:44 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

topcat
Prvo malo proucite...A onda procitajte vijest da je npr. u Argentini usred ljeta pao snijeg...


Aha. I opet proucite efekat staklene baste.
aquariusoptimist aquariusoptimist 07:58 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Kad vec govorimo o rasizmu, zasto nitko ne spominje onaj prema bijelcima?


Molim te....
Crnaca u US ima oko 37 miliona.....na ukupan broj amerikanaca od preko 300 miliona...
Broj govori sam za sebe.
aquariusoptimist aquariusoptimist 08:33 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

glavna fora kako se Mishel lepo oblaci - imala je dijamantsku ogrlicu na inauguraciji ...pravi ljudi iz naroda


Kazu da je ovo u pitanju:

crystal necklace by Tom Binns i da je on loan.
topcat topcat 08:44 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

alpeot

Kakav rasizam prema belcima? Obama naglasava upravo ono sto je bitno - civilizacijski kvantni skok - dakle, Amerikanci africkog porekla su nekada bili robovi, a sada su u organima vlasti. Sto je, zar ne, sasvim normalno.

Je li Obama Amerikanac ili Afroamerikanac? Je li predsjednik Amerike ili Afroamerike?

A rasizam prema bijelcima postoji, samo nije sankcioniran kao onaj prema crcima.

aquariusoptimist aquariusoptimist 08:54 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

A rasizam prema bijelcima postoji, samo nije sankcioniran kao onaj prema crcima.


Izvini Topcat,
ali ovo me podseca na tvrdnju heteroseksualaca da su diskriminisani u odnosu na homoseksualce.
Cak i da ima rasizma prema belcima on se javlja u zanemaljivom broju, dok je rasizam prema crncima izrazit.
topcat topcat 08:57 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

aquariusoptimist

Molim te....
Crnaca u US ima oko 37 miliona.....na ukupan broj amerikanaca od preko 300 miliona...
Broj govori sam za sebe.

Pa sto to znaci, ako ih ima manje da nisu rasisti?
Ima rasista i medju crncima i medju ostalim rasama koje se nalaze na popisu "amerikanaca".
Uporno isticemo kako rasno pitanje ne postoji i kako medju rasama nema razlike - a svi prave razliku!



topcat topcat 09:02 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

aquariusoptimist

Izvini Topcat,
ali ovo me podseca na tvrdnju heteroseksualaca da su diskriminisani u odnosu na homoseksualce.
Cak i da ima rasizma prema belcima on se javlja u zanemaljivom broju, dok je rasizam prema crncima izrazit.

kad si vec potegnuo, je li na inauguraciji bio samo svecenik ili GAY-svecenik?
Nazalost, rasizam postoji. Crnac se kao sto vidimo integrirao u vecinski bjelacko drustvo, ali se bijelac NIKADA nece integrirati u crnacko!

Topcat, the iskusila na vlastitoj kozi
aquariusoptimist aquariusoptimist 09:03 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

topcat

aquariusoptimistMolim te....Crnaca u US ima oko 37 miliona.....na ukupan broj amerikanaca od preko 300 miliona...Broj govori sam za sebe.Pa sto to znaci, ako ih ima manje da nisu rasisti? Ima rasista i medju crncima i medju ostalim rasama koje se nalaze na popisu "amerikanaca". Uporno isticemo kako rasno pitanje ne postoji i kako medju rasama nema razlike - a svi prave razliku!


Pa ima rasizma Topcat, niko ne spori, ali kako moze 12% crnacke populacije da diskriminise ostatak populacije u tolikoj meri da to postane socijalni prioblem?
topcat topcat 09:06 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Pa to ti meni objasni...
Uostalom, daj malo pregledaj te podatke od 12%. Cini se da su zastarjeli.
aquariusoptimist aquariusoptimist 09:08 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

topcat

aquariusoptimistIzvini Topcat,ali ovo me podseca na tvrdnju heteroseksualaca da su diskriminisani u odnosu na homoseksualce.Cak i da ima rasizma prema belcima on se javlja u zanemaljivom broju, dok je rasizam prema crncima izrazit.kad si vec potegnuo, je li na inauguraciji bio samo svecenik ili GAY-svecenik?Nazalost, rasizam postoji. Crnac se kao sto vidimo integrirao u vecinski bjelacko drustvo, ali se bijelac NIKADA nece integrirati u crnacko! Topcat, the iskusila na vlastitoj kozi


Ne potezem, uporedjujem.

http://www.pinknews.co.uk/news/articles/2005-10663.html
Bio je i gay svestenik na pocetku svecanossti.

Zao mi je sto si iskusila to sto jesi, ali ima i drugacijih primera, crnci su veoma frendli, prihvataju belce.
Dr M Dr M 09:37 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Ima rasista i medju crncima i medju ostalim rasama koje se nalaze na popisu "amerikanaca


" Niko nije imun na svoje bedake"
Goran Vučković Goran Vučković 10:20 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

:) jao molim te ne zezaj, pa otkud politicari mogu da zauzdaju sunce i vetar?

Sunce ne mogu, ali neke vrste vetra mogu - samo što neće
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:29 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

topcat
kad si vec potegnuo, je li na inauguraciji bio samo svecenik ili GAY-svecenik


E kad si ti pomenula svestenika/e: meni su juce prvo na pamet pali neki od ovasnjih blogera aktivista/predstavnika tzv. druge (skojevske) Srbije. Oni uvek i potpuno nekriticki podrzavaju USA i njenu politiku (do obozavanja i toliko da ih cak pozivaju da ih/nas bombarduju ... il' se bar zale da su nas malo bombardovali) ... ali sa druge strane ne mogu da podnesu da bilo ko iz srpskih vlasti ima bilo kakav kontakt sa crkvom (i ne ustrucavaju se da kazu besmislice kao da to "vredja njihova ateisticka osecanja" ). A juce videsmo cak dva svestenika na inauguraciji ... i treceg na rucku (svestenik parlamenta!!!) ... I niko od njih da se pobuni i kritikuje USA sto nisu odvojili crkvu od drzave ...

ps. A to sto onog prvog svestenika mnogi kritikuju za homofobiju i za izjednacavanje "homoseksualnog partnerstva/braka sa incestom i pedofilijom" je posebna tema ...( Rev. Joseph Lowery, the pastor giving the benediction (the other religious component) at Obama's inauguration, is not for same-sex marriage either, though he does condemn Rick Warren's equation of gay partnerships with incest and pedophilia.)
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:53 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

kad si vec potegnuo, je li na inauguraciji bio samo svecenik ili GAY-svecenik?

pa viš da i mi uvažavamo naše ne samo gej, nego i pedofile, sveštenike.
zar nije bio na parastosu đinđiću, il sam nešto pobrkala...
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:00 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

A rasizam prema bijelcima postoji, samo nije sankcioniran kao onaj prema crcima.

kako da ne postoji.
eno ih svi belci u poslednjim sedištima u autobusima.
i ne mogu u restorane.
i ne mogu da glasaju.
i ne mogu da se školuju.
saće obama da uvede pozitivnu diskriminaciju pa će i poneki
belac da uđe na harvarg, gdeveć...

tebi zaptavo smeta što su ravnopravni.
a svakog koga si video među ona tri i po miliona, a ima preko 60 godina, bio je
na neki način diskriminisan
ili je imao u porodici članove koji su pretrpeli horor.
a naš aktuelni predsednik izjavio je da nigde u svetu nema da se za
predsednika kandiduje neko iz redova manjina (kada se gospodin pastor kandidovao
za predsednike).
kako se to zove?
od prvog čoveka u srbiji.
Unfuckable Unfuckable 12:08 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

. A juce videsmo cak dva svestenika na inauguraciji ... i treceg na rucku (svestenik parlamenta!!!) ... I niko od njih da se pobuni i kritikuje USA sto nisu odvojili crkvu od drzave ...

ček...jel se US precjednik zaklinje na Ustavu ili Bibliji, kako ono beše ?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:09 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Leti
zar nije bio na parastosu đinđiću, il sam nešto pobrkala...


Parastos je vec druga stvar ... i stvar licnosti/pojedinca, ako je umrli ateista i izjavi da ne zeli svestenike onda bi se njegova zelja postovala. A Djindjic je cak i najzasluzniji sto je uvedena veronauka u skole, zavrsen hram Svetog Save itd.

Ja pricam o Djindjicevim laznim naslednicima (tj. onima koji se time busaju a zastupaju stavove suprotne od njegovih ... bilo da je u pitanju crkva, Kosovo i mnoge duge stvari ... ma prepoznace se oni sami )... oni bi trebalo da zahtevaju da se Srbija ugleda na USA pa da uvede parlamentarnog svestenika i da se na raznim drzavnim svecanostima citaju molitve i dr. A ne da pljuju na crkvu kad god stignu ... Problem je valjda sto ni sami ne znaju ko im je vece bozanstvo (predmet obozavanja) USA (iz vremena liberalnog kapitalizma) ... ili Marks i Latinka Perovic ...

pozz

ps. Leti, otkud se ti nadje prozvana? ))))))))
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:11 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Unfuckable
ček...jel se US precjednik zaklinje na Ustavu ili Bibliji, kako ono beše ?


Hm, u Srbiji nije ni jedno ni drugo moralno-politicki podobno
alpeot alpeot 17:55 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Virtuelni Vasilije

I niko od njih da se pobuni i kritikuje USA sto nisu odvojili crkvu od drzave ...


Uz sve postovanje, mislim da previse simplifikujete stvari. Ateisticki glasovi unutar savezne administracije SAD, kao i unutar administracija saveznih drzava nisu bas slabi ili necujni. Druga je stvar sto po Ustavu SAD President-elect polaze zakletvu drzeci ruku na Bibliji; tu ustavnu obavezu novoizabrani Predsednik ne moze izbeci, cak i po cenu sukoba sa sopstvenom (ateistickom) savescu.

Medjutim, kada ste vec pokrenuli ovo pitanje, neka ne bude na odmet jedna mala analiza mozaika americke politicke scene (demokrate vs. GOP)...

Medju bogatim demokratskim drzavama, Sjedinjene Americke Drzave su jedinstvene u svom stepenu privrzenosti religiji; jedinstvene su i po svom problemu s visokim stopama samoubistava, abortusa, maloletnicke trudnoce, seksualno prenosivih bolesti i smrtnosti novorodjencadi. Isto poredjenje vazi i unutar samih Sjedinjenih Americkih Drzava: u saveznim drzavama na jugu i srednjem zapadu, poznatim po tome sto se u njima u najvecoj meri doslovce tumace verska nacela, narocito su izrazeni pokazatelji socijalnih poremecaja, dok su srazmerno sekularne drzave na severoistoku usaglasene sa evropskim normama.

Premda privrzenost odredjenoj politickoj partiji u Sjedinjenim Drzavama nije savrsen pokazatelj religioznosti, nije tajna da su tzv. crvene savezne drzave ("crvene drzave" su one u kojima vecinu na izborima osvajaju republikanci, a u "plavim drzavama" vecinu osvajaju demokrate - cuvena mapa elektorskog koledza) mahom crvene stoga sto je u njima dominantan politicki uticaj konzervativnih hriscana. Kada bi postojala snazna medjuzavisnost izmedju hriscanskog konzervativizma i socijalnog zdravlja, ocekivali bismo da se ona ispoljava u crvenim saveznim drzavama. Ali ne uocavamo je. Od 25 gradova s najnizom stopom zlocina, 62% se nalazi u plavim drzavama, dok je 38% u crvenim drzavama. Od 25 najopasnijih gradova, 76% pripada crvenim drzavama, a 24% plavim. Od pet najopasnijih gradova u SAD, tri su u "poboznoj" drzavi Teksas (koja vec decenijama, bez izuzetka - i to s velikom marginom - glasa za republikance). Dvanaest drzava s najvecim brojem provala jesu crvene drzave. Crvene su i 24 drzave, od 29, koje imaju najvecu stopu kradja. I 17 drzava od 22 koje imaju najvecu stopu ubistava su takodje crvene.

Naravno, ovako uzajamno zavisni podaci ne donose odgovor na pitanje o uzrocnosti - vera u Boga moze dovesti do socijalne disfunkcije; socijalna disfunkcija moze podstaci veru u Boga; ovi cinioci mogu postati jedan drugome osnova; oba cinioca mogu iskrsnuti iz nekog drugog izvora loseg ponasanja. Ako ostavimo po strani pitanje uzroka i posledica, ova statistika pokazuje da je ateizam kompatibilan sa osnovnim teznjama gradjanskog drustva. Podaci, takodje, jasno sertifikuju da sveopste verovanje u Boga ne osigurava zdravlje drustvene zajednice.

Ja verujem da ce Predsednik Obama - mlad, obrazovan, erudita - ispuniti svoje obecanje iz inauguracionog govora: da je Amerika opet spremna da predvodi covecanstvo. Govorio je o procvatu nauke, tehnologije, obrazovanja, o zastiti prirodne sredine. Ma kako to neko ne zeli da prizna, Sjedinjene Americke Drzave su jedan od motora civilizacije. Nadam se da ce, ovoga puta, vetar duvati u pravom smeru.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:26 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

alpeot
Uz sve postovanje, mislim da previse simplifikujete stvari. Ateisticki glasovi unutar savezne administracije SAD, kao i unutar administracija saveznih drzava nisu bas slabi ili necujni.


Mislim da me niste bas sasvim razumeli, pretpostavljam da niste bas pratili neke nase (visegodisnje?) diskusije/prepucavanja ovde na blogu - ne mislim ja ozbiljno da USA treba kritikovati u vezi odnosa crkva/drzava. Moja kritika je upucena nekima na blogu (i na nasoj politickoj sceni) koju pljuju crkvu u Srbiji i/ili pak nekog predstavnika vlasti samo zato sto se prekrsti ili sastane sa nekim crkvenim velikodostojnikom. Pa sam ja pokusavao da ih ubedim da to nije civilizacijski (bez obzira da li je neko vernik ili ateista) i da crkva nije potpudno odvojena od drzave ni u jednoj zapadnoj zemlji na nacin koji oni propagiraju: onaj nekadasnji komunisticki ...

Hvala vam za vrlo iscrpan izvestaj ... inace delim vase nade u vezi Obame izrazene u poslednjem pasusu

pozz
Exitus Letalis Exitus Letalis 18:32 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

ps. Leti, otkud se ti nadje prozvana? ))))))))

nisam znala kako da te izazovem da mi se obratiš:)))
fali mi...
Exitus Letalis Exitus Letalis 18:46 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

I niko od njih da se pobuni i kritikuje USA sto nisu odvojili crkvu od drzave


Sam Haris: [b]“Ako se ikada budemo izdigli iznad religije u nekoj budućnosti, osvrnućemo se na ovaj period naše istorije i gledaćemo je sa hororom i zaprepašćenjem baš kao što sada gledamo na ropstvo u Sjedinjenim Američkim državama.”[/b]

alpeot alpeot 19:07 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Virtuelni Vasilije

Moja kritika je upucena nekima na blogu (i na nasoj politickoj sceni) koju pljuju crkvu u Srbiji i/ili pak nekog predstavnika vlasti samo zato sto se prekrsti ili sastane sa nekim crkvenim velikodostojnikom. Pa sam ja pokusavao da ih ubedim da to nije civilizacijski (bez obzira da li je neko vernik ili ateista) i da crkva nije potpudno odvojena od drzave ni u jednoj zapadnoj zemlji na nacin koji oni propagiraju: onaj nekadasnji komunisticki ...


Upravo sam to pokusao da vam objasnim - da evropske drzave koje su svesne elementarne cinjenice da je ateizam kompatibilan sa osnovnim nacelima i teznjama gradjanskog drustva, teze da ulogu crkve u drustvu ogranice iskljucivo na pastirsku, u smislu privatnog religioznog osecanja svakog gradjanina. Vec sam pisao o tome, ali ponovicu - ako smo svi mi tehnicki ateisti kada je rec o Zevsu, Perunu, Odinu ili Posejdonu, ne razumem zasto bi biblijski Bog ili Alah bili u tom pogledu izuzeci? Zasto bi se bilo kakvo misljenje SPC, Katolicke crkve, Protestantske crkve ili Islamskih zajednica uzimalo u obzir u pogledu bilo kakvog drustvenog pitanja? Pretpostavljam da bi vam pomisao na crkvu koja svoje pristalice (vernike) poziva da se klanjaju Posejdonu bila smesna, ali zasto bi, na primer, SPC u tom pogledu imala bilo kakav drugaciji status? Zasto su gradjani duzni da gledaju drzavnog zvanicnika kako se sastaje sa velikodostojnikom bilo koje crkve, i tom prilikom se krsti?

Jednog dana, u nadam se ne tako dalekoj buducnosti, kada covecanstvo postane svesno mitova koji su ga namucili kroz istoriju, ovakav dijalog ce biti smesan i vama i meni.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:42 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

alpeot
Zasto bi se bilo kakvo misljenje SPC, Katolicke crkve, Protestantske crkve ili Islamskih zajednica uzimalo u obzir u pogledu bilo kakvog drustvenog pitanja?


Iz slicnog razloga kao i neke partije u kranjoj liniji ... samo po osnovu toga na koliki deo birackog tela to misljenje ima uticaja. Kod crkve je to samo malo indirektnije ... Zato ako vi ili ja osnujemo crkvu to misljenje nase (nebitne) crkve je nebitno ... ali nije od one crkve koja ima milione sledbenika ... Uostalom jedna od najuticajnijih politickih licnosti u svetu je ... rimski Papa ...

alpeot
Zasto su gradjani duzni da gledaju drzavnog zvanicnika kako se sastaje sa velikodostojnikom bilo koje crkve, i tom prilikom se krsti?


pa nisu, ko ih tera - neka okrenu glavu Inace je to normalna pojava u svim zapadnim drzavama pa sto ne bi bilo i u Srbiji koja tezi da se priblizi tim zemljama? Znaci, logicno je da se to prihvati/tolerise iz istih razloga kao i u USA/na zapadu - kao deo tradicije i kulture.

Uostalom nemam ja nista protiv ni da se neko zalaze za APSOLUTNO sekularnu drzavu, ali ovako pristojno i argumentovano kao vi. Ali dok to nije slucaj u praksi da onda da ne pljuje i vredja osecanja vernika (pa time i njihova osnovna ljudska prava). Zar nije apsurdno da borac za postovanje prava homoseksualaca na najruziji moguci nacin pljuje/vredja i gazi prava vernika ... To je ono sto sam ja kritikovao... O religiji, njenoj svrsi i ulozi u drustvu i uopste ljuduskoj civilizaciji bi covek mogao da diskutuje beskrajno ali ne postoji ni jedna drazva u kojoj crkva i religija nema znacajnu ulogu ... osim nekih komunistickih, koje su veru u boga zamenile verom u ideologiju ...

pozz

ps. ni ja sebe ne smatram religioznim (pa se slazem i sa sto sekularnijom drzavom) ... postujem samo neke obicaje (i slavim) kao deo kulture i tradicije sredine iz koje poticem ... Uostalom retko koji ateista na zapadu ne slavi Bozic, ne okiti "bozicno drvo" itd ...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:57 21.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

ček...jel se US precjednik zaklinje na Ustavu ili Bibliji, kako ono beše ?

ja bih mogla da se kunem u bibliju do sutra
topcat topcat 03:12 22.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Exitus Letalis
A rasizam prema bijelcima postoji, samo nije sankcioniran kao onaj prema crcima.
kako da ne postoji.
eno ih svi belci u poslednjim sedištima u autobusima.
i ne mogu u restorane.
i ne mogu da glasaju.
i ne mogu da se školuju.

Evo i tebi, kad vec potezes:.
Prilikom upisa na univerzitet u US postoji odredjen broj mjesta za obicne smrtnike koji se rangiraju prema rezultatu...a onda ima nekoliko mjesta za manjine.
Nije se jednom dogodilo da ovaj "obicni" izvisi iako je imao bolji rezultat od najboljeg iz "manjine".
Pa nam sad ti pojasni kako se to zove...
topcat topcat 03:17 22.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Unfuckable
ček...jel se US precjednik zaklinje na Ustavu ili Bibliji, kako ono beše ?

Svejedno - i jedno i drugo interpretira po potrebi.
Ipak je on "predvodnik covjecanstva"...
A ja naivno mislila da su bajke za djecu.
topcat topcat 03:19 22.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

alpeot

Aha. I opet proucite efekat staklene baste.

I kupite bundu.
alpeot alpeot 08:06 22.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

topcat

alpeotAha. I opet proucite efekat staklene baste. I kupite bundu.


Da se ne preganjamo vise; ne poznajete fundamentalne naucne cinjenice da biste o klimi mogli razgovarati; vasa celokupna argumentacija se svodi na "kupite bundu" i slicne trivijalne izjave.

Ukratko - ne mozete porediti izolovani meteoroloski dogadjaj kao sto je formiranje sneznih pahulja u gornjim slojevima kumulonimbusa, verovatno u blizini nekog masivnog planinskog lanca (makar i tokom leta) sa globalnim procesom kao sto je promena klime. Globalno otopljavanje je (samo da vas podsetim) povecanje prosecne temperature vazduha i okeana od sredine XX veka, kao i projektovani nastavak ovog procesa. Do ovoga dolazi usled povecanja koncentracije antropogenih gasova staklene baste u atmosferi.

Uzgred, da li znate kakva bi bila najstrasnija posledica globalnog otopljavanja na severnoj hemisferi (hint: globalno otopljavanje dovodi do priliva vece kolicine sveze vode u Atlantski okean usled topljenja lednika (posebno masivnog Grenlanda) i dodatne precipitacije)?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 08:49 22.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Leti
Sam Haris: “Ako se ikada budemo izdigli iznad religije


Leti,

jel ti to mene zezas, il' opet skreces paznju na sebe? Znam ja da u USA ima onih koji su protiv crkve i religije ... kad sam rekao "niko od njih da se pobuni" nisam mislio na Amerikance nego na neke od nasih skojevaca koji nekriticki obozavaju sve sto dolazi iz USA (ukljucujuci i bombe) a istovremeno ovde pljuju po crkvi i po svakom iz vlasti ko ima bilo kakav kontakt sa njome. Kako im ne zasmetase onoliki svestenici, religiozne procedure i molitve na inauguraciji i posle nje? Evo videh i jutros na TV kratak snimak celokupne nove americke administracije na celu sa predsednikom i potpresednikom kako se moli u nekoj crkvi ... zamisli kad bi kod nas RTS tako nesto prikazala sa srpskom vladom/predsednikom?

pozz
alpeot alpeot 09:38 22.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Virtuelni Vasilije

Leti,jel ti to mene zezas, il' opet skreces paznju na sebe? Znam ja da u USA ima onih koji su protiv crkve i religije ... kad sam rekao "niko od njih da se pobuni" nisam mislio na Amerikance nego na neke od nasih skojevaca koji nekriticki obozavaju sve sto dolazi iz USA (ukljucujuci i bombe) a istovremeno ovde pljuju po crkvi i po svakom iz vlasti ko ima bilo kakav kontakt sa njome. Kako im ne zasmetase onoliki svestenici, religiozne procedure i molitve na inauguraciji i posle nje? Evo videh i jutros na TV kratak snimak celokupne nove americke administracije na celu sa predsednikom i potpresednikom kako se moli u nekoj crkvi ... zamisli kad bi kod nas RTS tako nesto prikazala sa srpskom vladom/predsednikom?pozz


Da vidimo sta vi to zapravo pokusavate da dokazete/pobijete, i kakvim argumentima to cinite. Recenica koju je izgovorio americki filozof i neurolog Sam Harris glasi: "Ako se ikada budemo izdigli iznad religije u nekoj buducnosti, osvrnucemo se na ovaj period nase istorije i gledacemo je sa hororom i zaprepascenjem bas kao sto sada gledamo na ropstvo u Sjedinjenim Americkim Drzavama."

Drugim recima, Sam Harris je govorio o neumitnoj evoluciji humane civilizacije, ne samo o evoluciji naucnog znanja, vec i o evoluciji svesti o korenima religije. Maje i Asteci su smatrali da svaka pojava Plejada na nebu (u regularnim periodima od 52 godine - konjunkcija Plejade - Zemlja) znaci kraj civilizacije; kada se nista ne bi dogodilo, cekali su narednu pojavu, zgrceni i preplaseni. Danas vam to verovatno deluje smesno, ali Majama i Astecima to nije bilo ni najmanje smesno; to su bili trenuci kada su se suocavali (naravno, samo na osnovu jednog mita) sa propascu svoje civilizacije. Takvih primera ima na pretek u ljudskoj istoriji. Pa ljudi su pre samo 1000 godina bili uvereni da je Ptolemejeva geocentricka teorija ispravna, i da je Zemlja u sredistu svemira, optocena kristalnim sferama. Danas vam to deluje smesno?

Nudim vam opkladu cije ispunjenje mozda ni vi ni ja necemo doziveti, ali mozemo ovlastiti nase potomke da je ispune. :) Kladim se da ce se covecanstvo izdici iznad religije, da ce postati svesno mitova koji su ga kroz istoriju namucili, i da ce coveku u npr. XXIII veku biti podjednako smesna pomisao na raj ili pakao kao sto je danas nama smesna pomisao na Zemlju u sredistu svemira. Religiozne procedure o kojima govorite ce pregaziti vreme, atomski casovnik civilizacije.
Goran Vučković Goran Vučković 10:11 22.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Religiozne procedure o kojima govorite ce pregaziti vreme, atomski casovnik civilizacije.

Nadam se samo ne atomski budilnik.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:14 22.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Da vidimo sta vi to zapravo pokusavate da dokazete/pobijete, i kakvim argumentima to cinite. Recenica koju je izgovorio americki filozof i neurolog Sam Harris glasi:
...
Nudim vam opkladu cije ispunjenje mozda ni vi ni ja necemo doziveti, ali mozemo ovlastiti nase potomke da je ispune. :) Kladim se da ce se covecanstvo izdici iznad religije, da ce postati svesno mitova koji su ga kroz istoriju namucili


Hahaha vi me razumete jos manje nego Leti ... Harisa namerno nisam ni citirao zato sto nisam o njemu i njegovom stavu hteo da diskutujem ... a niti o tome kakav ce stav covecanstvo imati prema religiji u buducnosti ... Nego o nekim pojavama na javnoj (posebno politickoj) sceni Srbije ... SADA ...

Hm, sta ce biti u buducnosti mozemo da nagadjamo ... Nece sigurno biti isto kao danas, kao sto danas nije isto kao pre par hiljada godina ... Ono sto sam ja napomenuo o religiji se odnosi na ociglednu sklonost (pa i potrebi) ljudi da u nesto veruju ... Odnosno na znacaj ljudskih osecanja kao sto su VERA I NADA ... Nekad su slepo verovali u jedne bogove pa posle u druge ... pa su verovali u jednu ideologiju (recimo komunizam) pa malo kasnije drugu (liberalni kapitalizam) ... i sve te stvari imaju "najbolja" resenja i objasnjenja i obecavaju (na neki nacin) raj ... pa se ispostavi da nije bas tako (i sve ih one kako vi rekoste "muce" ). Tako da ja mislim da ce i ti nasi potomci imati neke svoje religije (mozda bude neka nova tipa "scientology" ), zablude, mitove i ideologije ... zato sto im verovanje pruza sigurnost i omogucava da lakse prebrode neke zivotne probleme...

pozz
aquariusoptimist aquariusoptimist 10:50 22.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

topcat
Pa to ti meni objasni...Uostalom, daj malo pregledaj te podatke od 12%. Cini se da su zastarjeli.


Izvini , promakao mi je tvoj zahtev
U pravu si , podatak je zastareo.
US ima 306 miliona stanovnika,
crnaca ima 40,9 miliona, procenat je 13,4%.

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_United_States
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:11 22.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Hahaha vi me razumete jos manje nego Leti ... Harisa namerno nisam ni citirao zato sto nisam o njemu i njegovom stavu hteo da diskutujem ...

pridruzi se vaso kritičarima neporčitanih knjiga/stavova...
ima ih...
nisam čitao ali znam...
nisam video ali znam...

p.s. jel iz istog razloga ne čitaš i bibliju ili čitaš pa o stavovima/dogmama iz biblije
lako divaniš... ako se ima šta...
zar tamo nije sve neupitno?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:50 22.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Leti
pridruzi se vaso kritičarima neporčitanih knjiga/stavova...
ima ih...
nisam čitao ali znam...


Hehe Leti, a ti se pridruzi onima koji ne citaju postove na koje odgovaraju ... cak i onaj deo koji citiraju. Ja nisam rekao da nisam citao nego "nisam citirao" ... zato sto se taj citat nije odnosio na ono o cemu sam ja pisao ... Ali bas tebe briga sta pise u postovima na koje odgovaras, ti pises o stvarima koje tebi leze na srcu ... Trenutno bi vidim, diskutovala o bibliji i njenom sadrzaju ...
49 41 49 41 21:09 23.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

Filip2412
uguracija:

... nekima je dovoljno da budu srecni sto je predsednik elegantno "preplanuo" sto rece Berluskoni. U principu i ja sam srecan zbog toga, razumem i crnacku populaciju i njihovo radovanje. Na zalost brzo ce se pokazati da je boja koze jedina razlika u odnosu na Bush-a.



Ukinuo je LOBBYING, dekretom!

P.S.
A su se kurte i murte dosada oparile; sto su poznavali jedan drugog.
topcat topcat 21:25 23.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

alpeot

Da se ne preganjamo vise; ne poznajete fundamentalne naucne cinjenice da biste o klimi mogli razgovarati; vasa celokupna argumentacija se svodi na "kupite bundu" i slicne trivijalne izjave.

Izvinite, a na osnovu cega ste zakljucili da "ne poznajem fundamentalne cinjenice" i da je savjet o kupnji adekvatne zimske odjece (posto je klima, priznat cete, ''otisla" u ekstrem) moja cjelokupna argumentacija na zadanu temu? Cini se da svojim nastupom i predavanjem o bastama malo mazete oci i skrecete temu s pravog problema ali mi ipak ne pada na pamet da vas proglasim neznalicom i sarlatanom - sto vama ocito u obrnutom slucaju - nije problem.
alpeot alpeot 18:09 24.01.2009

Re: sjasi kurta da uzjasi murta

topcat

Izvinite, a na osnovu cega ste zakljucili da "ne poznajem fundamentalne cinjenice" i da je savjet o kupnji adekvatne zimske odjece (posto je klima, priznat cete, ''otisla" u ekstrem) moja cjelokupna argumentacija na zadanu temu?


Na osnovu ovih komentara:

Komentar 1

Komentar 2

Drugim recima, pokusali ste da argumentaciju o globalnom otopljavanju pobijete vescu da je negde u Argentini, u letnjem periodu, pao sneg. Ako imate neku drugu argumentaciju, ja sam voljan da je saslusam (tj. procitam), ali rezon koji ste pokusali da prezentujete nije bas spektakularan.




loader loader 22:36 20.01.2009

Ako smo pametni ..

Pisali smo ovih dana po nekolicini blogova na tu temu. Pa, hajde da kažemo još...

Mislim da je za Srbiju jako pogrešno i da je veliko gubljenje vremena da čeka da vidi kakve će poteze Amerika sada vući. Tu se ništa spektakularno ne može desiti (u smislu u kome to ovde većina zamišlja).

Ono što je najbitnije jeste to da će naši odnosi sa SAD ubuduće gotovo isključivo zavisiti od nas. Na žalost, na svojoj koži smo iskusili kako ne treba raditi. To je valjda dovoljno iskustvo da sada ne bude dileme oko toga kako nadalje treba raditi. Amerika nam je neophodna kao partner, a ne kao protivnik. Ako smo pametni - srećan nam Obama!
49 41 49 41 21:23 23.01.2009

Re: Ako smo pametni ..

kao partner, a ne kao protivnik. Ako smo pametni - srećan nam Obama!

Pa i sam Hennry Kisinger je davno rekao:
- Biti prijatelj sa Amerikom moze biti pogubno, biti neprijatelj Americi je katastrofalno.
aquariusoptimist aquariusoptimist 22:56 20.01.2009

...

Lako je vama da polemisete.
Ja ne mogu iz stana da izadjem vec 2 dana od obezbedjenja!!
Dr M Dr M 23:00 20.01.2009

Re: ...

aquariusoptimist
Lako je vama da polemisete.Ja ne mogu iz stana da izadjem vec 2 dana od obezbedjenja!!


Imas srece sto si na pravoj strani vrata.
Zamisli da 2 dana ne mozes da udjes:))
aquariusoptimist aquariusoptimist 23:05 20.01.2009

Re: ...

Dr M

aquariusoptimistLako je vama da polemisete.Ja ne mogu iz stana da izadjem vec 2 dana od obezbedjenja!!Imas srece sto si na pravoj strani vrata.Zamisli da 2 dana ne mozes da udjes:))


Hvala!
Oraspolozio si me!!
Dr M Dr M 23:10 20.01.2009

Re: ...

Oraspolozio si me!!


Drago mi je, znaci da nisam uludo potrosio ovaj dan:))
aquariusoptimist aquariusoptimist 23:18 20.01.2009

Re: ...

Dr M
Oraspolozio si me!!Drago mi je, znaci da nisam uludo potrosio ovaj dan:))



Blade Runner Blade Runner 23:16 20.01.2009

Zivi bili pa videli!

Promene su stigle

Nadam se da nece tu i da ostanu, nego da ce da produze dalje.
aquariusoptimist aquariusoptimist 23:22 20.01.2009

Problemi sa internetom

dobijam cudne poruke na srpskom
Blade Runner Blade Runner 23:23 20.01.2009

Re: Problemi sa internetom

dobijam cudne poruke na srpskom

To objasnjava zasto si stavio isti komentar 4 puta.
aquariusoptimist aquariusoptimist 23:25 20.01.2009

Re: Problemi sa internetom

Blade Runner
dobijam cudne poruke na srpskomTo objasnjava zasto si stavio isti komentar 4 puta.


I Ana se zali na svom blogu da ima problema.
Goran Vučković Goran Vučković 23:52 20.01.2009

Re: Problemi sa internetom

dobijam cudne poruke na srpskom

To Internet govori srpski, da ga ceo svet razume
aquariusoptimist aquariusoptimist 09:26 21.01.2009

Re: Problemi sa internetom

Goran Vučković
dobijam cudne poruke na srpskomTo Internet govori srpski, da ga ceo svet razume


Neka si mi spustio.
U polju za naslov posta stajalo je sva cetiri puta:

Molimo!@#$%^&*()

To je po meni cudna poruka na srpskom, ne znam sta ti mislis.
Goran Vučković Goran Vučković 10:18 21.01.2009

Re: Problemi sa internetom


Neka si mi spustio.
U polju za naslov posta stajalo je sva cetiri puta:

Molimo!@#$%^&*()

To je po meni cudna poruka na srpskom, ne znam sta ti mislis.

Nije bila namera spuštanje - samo si nabacio loptu zgodno.

Što se tiče poruke: vidiš da je Internet i lepo vaspitan, čak i kad je pijan - osim što priča srpski :)
aquariusoptimist aquariusoptimist 11:19 21.01.2009

Re: Problemi sa internetom

Goran Vučković
Neka si mi spustio.U polju za naslov posta stajalo je sva cetiri puta:Molimo!@#$%^&*()To je po meni cudna poruka na srpskom, ne znam sta ti mislis.Nije bila namera spuštanje - samo si nabacio loptu zgodno.Što se tiče poruke: vidiš da je Internet i lepo vaspitan, čak i kad je pijan - osim što priča srpski :)


OK
dolybell92 dolybell92 23:59 20.01.2009

USA 44

Bright Spot Bright Spot 00:13 21.01.2009

Lakmus

Prva prava promjena će biti (možda) Guantanamo.
Ako se tamo ne desi promjena u roku od 15 dana, Obama neće biti ništa bolji od GWB-a. Samo će izgledati pametnije.
aquariusoptimist aquariusoptimist 00:18 21.01.2009

Re: Lakmus

Bright Spot
Prva prava promjena će biti (možda) Guantanamo.Ako se tamo ne desi promjena u roku od 15 dana, Obama neće biti ništa bolji od GWB-a. Samo će izgledati pametnije.


Mislim da je negde objavljeno, sad ne mogu da se setim gde, da je trazio 100 dana da resi taj problem
Videcemo.
Zen Master Zen Master 09:58 21.01.2009

Re: Lakmus

Bright Spot
Prva prava promjena će biti (možda) Guantanamo.
Ako se tamo ne desi promjena u roku od 15 dana, Obama neće biti ništa bolji od GWB-a. Samo će izgledati pametnije.


Kakva promena čak i ako ga zatvore za 15 dana, da li će neko odgovarati i biti krivično gonjen može biti za sve ono što je tamo uradjeno. Da li će biti napravljena neka forma medjunarodnog suda za zločine protivu čovečnosti počinjenih tamo. Šta će da se desi pustiće sve one nesretnike kao što su prošli mesec pustili onog čoveka ni krivog ni dužnog posle pet godina najcrnje torture i fizičkog maltretiranja skoro svaki dan !? Šta reći će im izvinite eto malo smo pogrešili, ne zamerite nam a sad ajde ljudi svako svojoj kući.
Evo ok povući će vojsku iz Iraka sada kada su uništili zemlju, kada bukti gradjanski rat izmedju šiita i sunita, kada su sebi obezbedili jeftinu naftu iz Iraka. Ali zato dobri i veliki Barak Obama poziva na još oštriju ofanzivu u Avganistinu, zato ćuti kao zaliven kada je Izrael u pitanju.
Ministar odbrane Robert Gates mu je iz Bušove administracije, verovatno se dobro pokazao i čovek je od poverenja. Vice President mu je Joe Biden koji je svojevremeno bio jedan od glavnih zagovornika rata u Iraku. Secretary of State mu je niko drugi nego legendarna Hillary Rodham Clinton i mi pričamo o nekim promenama.
Za koga promene gospodo moja draga, jedino za gradjane USA imperije da bi lepo i ugodno živeli što im ja najiskrenije i od srca želim.
Jedino što će se zaista promeniti je taktika za ostvarivanje cilja, pa umesto štapa i sile sada dolazi malo vreme slatkih lagarija i šargarepice. I dalje će za ista dela jedni biti teroristi a drugi borci za slobodu ili će neke zvati diktatori a druge faktori mira i stabilnosti u zavisnosti kako njihovom sebičnom interesu odgovara.
Voleo bih da vidim neka dela od dobrog mesije Baraka jer nisam toliko detinjast pa da kačim ovde slike sa inauguracije ushićen holivudskim spektaklom i njegovom slatkom pričom o jednakosti humanizmu. Ali kao hajde, najsrećniji bih bio kada bi me vreme koje dolazi demantovalo...
aquariusoptimist aquariusoptimist 11:18 21.01.2009

Re: Lakmus

Bright Spot
Prva prava promjena će biti (možda) Guantanamo.Ako se tamo ne desi promjena u roku od 15 dana, Obama neće biti ništa bolji od GWB-a. Samo će izgledati pametnije.


Nije trebalo 15 dana:

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/us_elections/article5557738.ece
Glas Amerike Glas Amerike 16:05 21.01.2009

Re: Lakmus

Medju prvim odlukama, Obama je već na sam dan inauguracije zatražio da se suspenduju svi procesi pred vojnim sudovima u bazi Gvantanamo, što se ocenjuje prvim korakom ka zatvaranju pritvorske jedinice. Obamim tim sada analizira zakonske mogućnosti da se procesi vođeni pred vojnim sudovima prebace u nadležnost civilnog pravosuđa. To je proces koji se svakako ne može okončati preko noći, ali dobra volja - po svemu sudeći - izgleda da postoji.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:00 21.01.2009

Re: Lakmus

Samo će izgledati pametnije.

i lepse
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:16 21.01.2009

Re: Lakmus

Glas Amerike
Medju prvim odlukama, Obama je već na sam dan inauguracije zatražio da se suspenduju svi procesi pred vojnim sudovima u bazi Gvantanamo, što se ocenjuje prvim korakom ka zatvaranju pritvorske jedinice. Obamim tim sada analizira zakonske mogućnosti da se procesi vođeni pred vojnim sudovima prebace u nadležnost civilnog pravosuđa. To je proces koji se svakako ne može okončati preko noći, ali dobra volja - po svemu sudeći - izgleda da postoji.

meni se posebno dopala njegova recenica na inauguraciji: ' I thank President Bush for his service to our nation, as well as the generosity and cooperation he has shown throughout this transition.'

ivana23 ivana23 00:33 21.01.2009

***

Exitus Letalis Exitus Letalis 02:04 21.01.2009

Re: ***

sinisa vlaisavljevic sinisa vlaisavljevic 03:50 21.01.2009

Obama Inauguration Parade

U milionskoj guzvi na -5c uspeh da se docepam Pensilvanija Avenije i prodjem obezbedjenje tacno kod Ministarstva Finansija gde sam docekao fenomenalnu paradu i na kraju Misel i Baraka Obamu dok su setali ka Beloj Kuci po prvi put.

Uzivajte u slikama,
Sinisa



Obama Inauguration Photo Collection
bauer. bauer. 06:48 21.01.2009

Re: Obama Inauguration Parade

Obama Inauguration Photo Collection

Siniša, slike su odlične. Svaka čast.
ivana23 ivana23 09:26 21.01.2009

***

Sofroniye Sofroniye 04:41 21.01.2009

Nagradno pitanje

Narod: "We love you Barack!"
Obama: "I love you back!"

na koga vas to podseca ? :)
Doctor Wu Doctor Wu 07:01 21.01.2009

Re: Nagradno pitanje

Sofroniye
Narod: "We love you Barack!"
Obama: "I love you back!"

na koga vas to podseca ? :)

Što? Pa nije rekao "I love you, too", :)).
(Okačio sam gore link na ovo).
ivana23 ivana23 09:00 21.01.2009

Ode...

bauer. bauer. 09:10 21.01.2009

Re: Ode...

ode
Cyrano de Bergerac Cyrano de Bergerac 12:43 21.01.2009

Re: Ode...

Faliće?
ivana23 ivana23 22:11 21.01.2009

Re: Ode...

Cyrano de Bergerac
Faliće?

Samo zbog te face...
bertold bertold 13:40 21.01.2009

Gandi i prevodioci

Glas Amerike
Gandi je jednom rekao da "moraš da budeš oličenje promene kakvu želiš da vidiš u svetu".


Gandi je rekao: "Be the change you want to see in the world", a ako se ta rečenica ovako prevodi, onda sam ja Barak Obama.

srpska verzija na Peščaniku:

INAUGURACIONI GOVOR BARAKA OBAME
Goran Vučković Goran Vučković 13:56 21.01.2009

Re: Gandi i prevodioci


Gandi je rekao: "Be the change you want to see in the world", a ako se ta rečenica ovako prevodi, onda sam ja Barak Obama.

Pa nije loš prevod - ako se reč "oličenje" shvati kao prevod "personification" ili "embodiement".
Filip2412 Filip2412 15:07 21.01.2009

Re: Gandi i prevodioci

Be the change you want to see in the world
moraš da budeš oličenje promene kakvu želiš da vidiš u svetu


dobar je prevod, sta fali
quandqqnabonespoire quandqqnabonespoire 15:13 21.01.2009

spare some change...

"I put a dollar in a change machine. Nothing changed" -- George Carlin[b][/b]
bauer. bauer. 06:55 22.01.2009

Re: spare some change...

George Carlin

nek mu je slava i hvala, i đe čuje, i đe ne čuje.
ivana23 ivana23 10:24 22.01.2009

Obama se zakleo drugi put

Američki predsednik u Beloj kući ponovio zavet



Američki predsednik Barak Obama po drugi put je, ovoga puta u svom kabinetu u Beloj kući, položio zakletvu, jer je prvi put, u utorak, pogrešno izgovorio redosled reči zakletve, na šta ga je naveo predsednik Vrhovnog suda, jer je nepravilnim redosledom izgovarao svečani tekst predviđen američkim Ustavom.

Izvor
Goran Vučković Goran Vučković 10:28 22.01.2009

Re: Obama se zakleo drugi put

Repriza za ateiste - nema biblije? :)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:33 22.01.2009

Re: Obama se zakleo drugi put

Vucko
Repriza za ateiste - nema biblije? :)


hahaha izgleda ... mislim da bi samo ovu sliku trebalo pokazivati u Srbiji - da nekima kod nas ne bi bila "povredjena ateisticka osecanja" :)))
aquariusoptimist aquariusoptimist 10:45 22.01.2009

Re: Obama se zakleo drugi put

Jasno je da Obama nije religiozna osoba.
Meni kod njega to surovanje sa religijom veoma smeta, podseca me na ovog naseg nesrecnika.
Shvatam da Amerika nije zrela za predsednika ateistu, mislim da nije ni jedna zemlja na svetu, ali mislim da Obama previse manipulise religijom, koristi po potrebi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana